• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:07
N1traat schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:23:
[...]

Ik heb mijn travelcard toegevoegd aan Fastned plug&charge, geen problemen mee en werkt al ruim twee jaar.
Ik heb heb het dan ook over de Polestar P&C app. Los daarvan werkt Fastned ook niet, ik kan mijn druppel nummer invoeren, krijg een groen vinkje te zien maar vervolgens kan ik niet doorgaan in het koppel proces. Dus dat werkt hier ook niet. Wat ik begreep was dat omdat Fastned niet meer als 'veilig' gezien werd door Travelcard en dus koppelen niet mogelijk was.

Edit: de reden die mijn leasemaatschappij gaf was dat de Travelcard niet meer te koppelen is met Fastned vanwege fraude/mogelijkheid tot fraude. Als gebruiker heb je gewoon pech gehad. Wellicht was jij daar net voor en kon je dus nog wel koppelen destijds. Ik kreeg dit bericht namelijk vorig jaar begin september.

[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 23-03-2026 17:29 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:51
vandaag een heerlijk mooi ritje kunnen doen van 275Km enkele reis.... round trip eindelijk een keer rustig aan kunnen doen en dan ook gelijk mijn PB dag verbruik neergezet... 19.5 KWH/100KM.. met een beetje meer moeite had 19.3 nog wel mogelijk geweest. maar dit is toch echt efficientie om van te huilen eerlijk gezegd, (LRDM) voor mijn doen extreem rustig aan gedaan. amper harder dan 103 gereden

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:50
Tvdl2000 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:42:
vandaag een heerlijk mooi ritje kunnen doen van 275Km enkele reis.... round trip eindelijk een keer rustig aan kunnen doen en dan ook gelijk mijn PB dag verbruik neergezet... 19.5 KWH/100KM.. met een beetje meer moeite had 19.3 nog wel mogelijk geweest. maar dit is toch echt efficientie om van te huilen eerlijk gezegd, (LRDM) voor mijn doen extreem rustig aan gedaan. amper harder dan 103 gereden
Tja, je hebt een rijdende baksteen gekocht... Hij heeft de aerodynamica van een baksteen, hij ligt op de weg als een blok beton. Ik weet niet wat je verwachtingen zijn, maar 14 KWH gaat 'ie niet halen. Dan moet je voor *** rijden in een Tesla of Ionic 6.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik haalde met de Kia e-Niro 13-14kWh als ik rustig reed. Doorrijden was 17-19 kWh.

Polestar is allerminst zuinig, ik ben blij als ik 20kWh haal. Hij heeft dan wel een stuk meer en directer vermogen. Heb nu een LRSM ipv LRDM in de hoop dat die iets zuiniger is, maar merk er weinig van.

Op zich maakt dat 20kWh verbruik me niet uit, maar ze hadden er toch echt beter ook een 100kWh accu model moeten uitbrengen.
Voordeel van de Polestar is dan weer wel, ook bij hoge snelheid rijd ie nog prima en is ie relatief stil.

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:52
dakathefox schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Tja, je hebt een rijdende baksteen gekocht... Hij heeft de aerodynamica van een baksteen, hij ligt op de weg als een blok beton. Ik weet niet wat je verwachtingen zijn, maar 14 KWH gaat 'ie niet halen. Dan moet je voor *** rijden in een Tesla of Ionic 6.
Rij maar eens in XC40 P8, dan is de Polestar 2 een supergestroomlijnde bolide. :P

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:07
Sinds ik de zomerbanden er weer onder heb...

Totale afstand: 205km
Gemiddeld verbruik: 15,3kWh

Heel netjes al moet ik wel zeggen dat er beperkt snelwegen bij zaten en meer 50/70/80 wegen. Met een lekker zonnetje doet de wagen het dan vrij goed vind ik. De 500km grens bij 100% is al weer zichtbaar geweest en dan moet het echte mooie weer nog komen. Dat zal nog wel stijgen naar 550km denk ik. Vergeet ook niet dat het al een ouder model is, dus in dat kader denk ik redelijk tot goede cijfers.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 24-03-2026 00:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:51
dakathefox schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:18:
[...]

rij er nu al ruim 3 jaar in mijn verwachtingen zijn niet anders en t is lease. en de geladen KWH's worden door de baas betaald. dus het maakt me financieel niks uit.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:56
Tvdl2000 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:42:
Ik zat dit weekend op een vlotte terugreis van een verjaardag (rond middernacht) op 28kwh/100 8)

Km of 75 en 90% van de afstand snelweg @130 op de teller. Beetje tegenwind deed de rest.

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

Pagina: 1 ... 238 239 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.