• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:31
Sinds gisteren kan het portier links achter niet meer open. Zowel van binnen als van buiten.
Ik hoor het wel ontgrendelen en vergrendelen.
Kinderslot een paar keer aan/uit gedaan zonder resultaat.
Via de app een paar keer ontgrendelen en vergrendelen, geen resultaat.
De hendel van buiten uitgetrokken en vervolgens vergrendelen en ontgrendelen, geen resultaat.
Iemand nog een idee voordat ik weer naar de garage ga?

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:13
GENETX schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:26:
Dat zit er toch echt alweer een paar weken in hoor. Ik denk ergens in januari dat ik het zag in de app. Mijn ervaring is ook dat de updates zeer infrequent zijn (soms duurt het echt uren voor het goed in Google staat). Dus vooralsnog denk ik niet dat het heel erg bruikbaar is, en zeker niet bi-directioneel om bijvoorbeeld aan preconditioning te doen.
Goed dat je meedenkt. Ik had hier nog niet gelezen dat batterijcapaciteit in Android auto Google Maps werd weergegeven, ondanks dat het al weken zo werkt. Het lijkt mij logisch dat preconditionen ook wordt ondersteund, en net zo logisch dat het later/niet werkt. Dus vandaar vroeg ik mij af of iemand dit al wel/niet heeft zien werken. Blijkbaar niet, dus ik ga het komende tijd eens proberen, maar dan moet m'n batterij eerst goed leeggereden zijn. Ik laat het weten, kan even duren. Als iemand er eerder achter kan komen, be my guest. :)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:29
In dat kader blijf ik het zo vreemd vinden dat Polestar wel kan laten zien als de accu koud is bij wegrijden maar nog altijd niet kan tonen als de accu wordt voorverwarmd.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:37
ReconE schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Goed dat je meedenkt. Ik had hier nog niet gelezen dat batterijcapaciteit in Android auto Google Maps werd weergegeven, ondanks dat het al weken zo werkt. Het lijkt mij logisch dat preconditionen ook wordt ondersteund, en net zo logisch dat het later/niet werkt. Dus vandaar vroeg ik mij af of iemand dit al wel/niet heeft zien werken. Blijkbaar niet, dus ik ga het komende tijd eens proberen, maar dan moet m'n batterij eerst goed leeggereden zijn. Ik laat het weten, kan even duren. Als iemand er eerder achter kan komen, be my guest. :)
Aah my bad, ik had gemist dat het ging om Android Auto en niet om de gewone Google Maps (ik gebruik geen Android Auto). In die laatste zit het dus al een tijdje.

Maar dan nog neem ik aan dat het geen verschil maakt, omdat het hoogstwaarschijnlijk onderhuids toch dezelfde app is. Daarnaast zou ik niet snappen waarom preconditioning ineens zou moeten werken. Dan zou men echt een hele API moeten hebben opgezet met Polestar (het kan natuurlijk). Ik verwacht het niet, gezien de trage updates in de normale Google Maps op mijn telefoon. Om een indicatie te geven, mijn Google maps staat nog steeds op 30% accu (van afgelopen donderdag!), terwijl de auto alweer ca 30 uur op 90% staat... Daarnaast, ik hoop eigenlijk ook niet dat het werkt. Daarnaast lijkt het me zeker niet evident dat dit zo zou werken. Het lijkt me zeer onwenselijk als een app toegang krijgt tot essentiële functies (batterij management) van een auto via een USB kabeltje :X .

Maar ik laat me graag verrassen overigens. Ook als dit wel al bij andere merken zou werken.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:41:
[...]

Aah my bad, ik had gemist dat het ging om Android Auto en niet om de gewone Google Maps (ik gebruik geen Android Auto). In die laatste zit het dus al een tijdje.

Maar dan nog neem ik aan dat het geen verschil maakt, omdat het hoogstwaarschijnlijk onderhuids toch dezelfde app is. Daarnaast zou ik niet snappen waarom preconditioning ineens zou moeten werken. Dan zou men echt een hele API moeten hebben opgezet met Polestar (het kan natuurlijk). Ik verwacht het niet, gezien de trage updates in de normale Google Maps op mijn telefoon. Om een indicatie te geven, mijn Google maps staat nog steeds op 30% accu (van afgelopen donderdag!), terwijl de auto alweer ca 30 uur op 90% staat... Daarnaast, ik hoop eigenlijk ook niet dat het werkt. Daarnaast lijkt het me zeker niet evident dat dit zo zou werken. Het lijkt me zeer onwenselijk als een app toegang krijgt tot essentiële functies (batterij management) van een auto via een USB kabeltje :X .

Maar ik laat me graag verrassen overigens. Ook als dit wel al bij andere merken zou werken.
Je zegt dat je verwacht dat het hetzelfde werkt omdat het dezelfde app is en daarna dat het toch niet zou moeten kunnen…

In ieder geval doet de standaard GoogleMaps app het wel
To reduce the charging time for fast charging in cold weather, the battery needs to be preconditioned, which is done by adding a fast charging station as a destination in Google Maps.
https://www.polestar.com/...7df00acac0a801512bfd5131/
Of GMaps het kan via AA weet ik niet, maar het kan wel mogelijk gemaakt worden aangezien de 2026 modellen van de Mach E van Ford het zelfs via AppleMaps in CarPlay kunnen. Het is aan de ontwikkelaars van de autosoftware om het mogelijk te maken.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:01

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wanneer kregen jullie de 'regulier onderhoud vereist' gepushed? Komt nu sinds een paar dagen voorbij.
29K km's inmiddels.

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:47
Stimulate14 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:12:
Wanneer kregen jullie de 'regulier onderhoud vereist' gepushed? Komt nu sinds een paar dagen voorbij.
29K km's inmiddels.
Bij mij vanaf het moment dat je de 29K hebt bereikt inclusief melding op je display elke keer als je gaat rijden. Helaas had bij mij de garage pas plek na 3 weken dus tot die tijd kon ik meerdere keren per dag die melding wegklikken. Eerste wereld probleem, maar toch irritant :)

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48
marco.n schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:42:
[...]

Bij mij vanaf het moment dat je de 29K hebt bereikt inclusief melding op je display elke keer als je gaat rijden. Helaas had bij mij de garage pas plek na 3 weken dus tot die tijd kon ik meerdere keren per dag die melding wegklikken. Eerste wereld probleem, maar toch irritant :)

IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:02
IPeukieI schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Is het al verholpen? Ik twijfel een beetje om deze upgrade te laten uitvoeren. Er lijken toch nog wel wat kinderziektes in te zitten, zowel het proces als het "product" zelf. Ik zie het ook nergens meer aangeboden worden. Hebben jullie gewooon een Volvo dealer gebeld?
Ik heb de snapdragonupgrade nu twee weken draaien. 1 x gehad dat alle camera's het gewoon niet deden (ik las op facebook iemand die exact hetzelfde had na de snapdragon update). Dit was anders dan het gebruikelijke 'de camera is niet beschikbaar', dit was gewoon een grijs scherm. Maar goed, volgende dag deed ie het weer normaal. Kan ook aan de laatste update liggen want die kreeg ik er meteen bij.
Voor de rest zeer tevreden over de snapdragon. Alles is zoveel sneller. Hoef niet eerst een halve minuut te wachten tot google maps eens een keer is ingeladen, hij is er gewoon direct. Ook het doorsturen van routes vanaf mijn telefoon (wat ik veel gebruik) werkt nu goed, voorheen was dat een beetje hit or miss.

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27
Afgelopen zaterdag bij de Polestar dealer in Zwolle geweest voor een proefrit en meteen een deal gesloten. We kwamen eigenlijk voor een LRSM uit 2023 in de kleur Thunder met 63k op de teller. Die had dusdanig veel vlekken en krassen in het interieur dat we er niet van overtuigd waren dat dat met een goede schoonmaak opgelost kon worden. Toen zijn we gaan kijken wat ze verder nog hadden staan en werden we meteen verliefd op de kleur Magnesium. Iets meer kilometers op de teller (81k), maar daardoor ook iets goedkoper. Die kleur was me bij de zoektocht niet opgevallen, omdat het op alle foto's wit lijkt te zijn.

Eind deze maand ophalen, ik kan niet wachten! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6ytZAyxl7KgvZaKWmOeibi8-bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHBkaax2z1PLGwGTWkyjZLP5.jpg?f=fotoalbum_large

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:47
Ah thanks goed om te weten voor volgende keer! De auto is net vanmorgen opgehaald voor zijn beurt.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:58

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Heb zelf ook magnesium, gave lak!
(daarna naast een witte bestelbus zetten en foto maken, zie je het verschil)
Lixis schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:41:
Afgelopen zaterdag bij de Polestar dealer in Zwolle geweest voor een proefrit en meteen een deal gesloten. We kwamen eigenlijk voor een LRSM uit 2023 in de kleur Thunder met 63k op de teller. Die had dusdanig veel vlekken en krassen in het interieur dat we er niet van overtuigd waren dat dat met een goede schoonmaak opgelost kon worden. Toen zijn we gaan kijken wat ze verder nog hadden staan en werden we meteen verliefd op de kleur Magnesium. Iets meer kilometers op de teller (81k), maar daardoor ook iets goedkoper. Die kleur was me bij de zoektocht niet opgevallen, omdat het op alle foto's wit lijkt te zijn.

Eind deze maand ophalen, ik kan niet wachten! oOo

[Afbeelding]

An Explanation of l33t Speak

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.