ReconE schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:44:
[...]
Goed dat je meedenkt. Ik had hier nog niet gelezen dat batterijcapaciteit in Android auto Google Maps werd weergegeven, ondanks dat het al weken zo werkt. Het lijkt mij logisch dat preconditionen ook wordt ondersteund, en net zo logisch dat het later/niet werkt. Dus vandaar vroeg ik mij af of iemand dit al wel/niet heeft zien werken. Blijkbaar niet, dus ik ga het komende tijd eens proberen, maar dan moet m'n batterij eerst goed leeggereden zijn. Ik laat het weten, kan even duren. Als iemand er eerder achter kan komen, be my guest.

Aah my bad, ik had gemist dat het ging om Android Auto en niet om de gewone Google Maps (ik gebruik geen Android Auto). In die laatste zit het dus al een tijdje.
Maar dan nog neem ik aan dat het geen verschil maakt, omdat het hoogstwaarschijnlijk onderhuids toch dezelfde app is. Daarnaast zou ik niet snappen waarom preconditioning ineens zou moeten werken. Dan zou men echt een hele API moeten hebben opgezet met Polestar (het kan natuurlijk). Ik verwacht het niet, gezien de trage updates in de normale Google Maps op mijn telefoon. Om een indicatie te geven, mijn Google maps staat nog steeds op 30% accu (van afgelopen donderdag!), terwijl de auto alweer ca 30 uur op 90% staat... Daarnaast, ik hoop eigenlijk ook niet dat het werkt. Daarnaast lijkt het me zeker niet evident dat dit zo zou werken. Het lijkt me zeer onwenselijk als een app toegang krijgt tot essentiële functies (batterij management) van een auto via een USB kabeltje

.
Maar ik laat me graag verrassen overigens. Ook als dit wel al bij andere merken zou werken.