Cross post vanuit het Volvo topic, zoals ik eerder al poste weinig tot geen visuele veranderingen/verbeteringen voor de gebruiker met die upgrade naar Android 13. Maar qua architectuur schijnt er wel veel te veranderen. Zie die post:
NielsHarley in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Hopelijk is dit allemaal benodigd om dan hopelijk ook snel dit jaar met nieuwe OTA's te komen die de gebruiker daadwerkelijk wat "tastbaars" geeft en het systeem/gebruik ervan daadwerkelijk beter/handiger/veiliger maakt. Ik had al wat opties ingeschoten:
1. swipe omlaag op het scherm (nu alleen meldingen) uitbreiden zoals op een telefoon met handige shortcuts. Bijv. voor OPD aan/uit, rijmodus, dark/light thema kiezen, en nog veel meer opties. Ik begrijp oprecht niet waarom dit bij nota bene een Android systeem er niet in zit. 1 swipe omlaag kan flink wat klikken door het systeem schelen (lees veiligheid!)
2. verbetering van de camera, zoals in mijn vorige post al gezet heb ik ook jullie feedback incl. foto's erbij naar Volvo gestuurt. Vanuit dat architect upgrade document veel over de camera, maar 0 over het verbeteren van de kwaliteit in het donker wat volgens mij softwarematig gezien prima moet kunnen
3. UI schil die veel handiger ingedeeld kan worden met multi screen optie (en liefst zoals in de PS4 zelf te tweaken qua ruimtes)
4. Veel functioneler gebruik maken van het drivers display. Het is een groot scherm (wat je tegenwoordig al bijna niet meer ziet), prima resolutie maar ze bieden er behalve de Maps kaart helemaal niks op aan. Geen audio, geen telefoon, geen leuke thema opties, geen eigen scherm te maken... Helemaal niks. Zo zonde van zo'n mooi scherm!!!
En zo zal een ieder wellicht nog wat aanvullingen hebben die puur softwarematig gezien toch moeten kunnen. En hardwarematig voor de MY26 modellen met nieuwe processor zou daar ook veel meer mee moeten kunnen. Tis jammer dat er zo weinig gebeurt op ontwikkelingsgebied met AAOS.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio