• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:53
Lixis schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:
Aanstaande zaterdag ga ik een proefrit doen in een LRSM uit 2021. Na een Hyundai Ioniq met ~200 km bereik en een Peugeot e-2008 met ~250 km bereik is het tijd voor een serieuze actieradius. De WLTP is 551 km, van wat ik gelezen heb kan ik daarmee toch wel 400+ km in de zomer en 300+ km in de winter verwachten. Zeker met een voorzichtige rechtervoet.

Hebben jullie nog tips of zaken om op te letten tijdens de proefrit?
Eerlijk, ik zou pas een single motor kopen als de motor achteraan zit (ik denk vanaf modeljaar 24). Qua wegligging met die motor vooraan, is toch een totaal andere auto. Ik heb bewust een dual motor gekocht.

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:01
Lixis schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:
Aanstaande zaterdag ga ik een proefrit doen in een LRSM uit 2021. Na een Hyundai Ioniq met ~200 km bereik en een Peugeot e-2008 met ~250 km bereik is het tijd voor een serieuze actieradius. De WLTP is 551 km, van wat ik gelezen heb kan ik daarmee toch wel 400+ km in de zomer en 300+ km in de winter verwachten. Zeker met een voorzichtige rechtervoet.

Hebben jullie nog tips of zaken om op te letten tijdens de proefrit?
Een bekend probleem om op te letten zijn ratelende geluiden uit de aandrijfassen.

Mijn 2022 LRSM met voorwielaandrijving bevalt overigens uitstekend.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:23:
[...]

Ja dat zei ik dus ook tegen de dealer dat dit volvo software is, maar het antwoord was dus dat ze geen invloed hebben op wat VIDA installeert. Ze verbinden de auto met VIDA en die kijkt naar de hardware en bepaalt dan wat er op moet komen. En zoals ik aangaf de code van de software lijkt te kloppen. Dus vooralsnog een raadsel.
Het zou misschien ook kunnen zijn dat ze de verkeerde hardware hebben geplaatst, waardoor ook de verkeerde software (automatisch) binnenkomt.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:08
darwusch schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Het zou misschien ook kunnen zijn dat ze de verkeerde hardware hebben geplaatst, waardoor ook de verkeerde software (automatisch) binnenkomt.
Ja heb ik inderdaad ook gevraagd, of ze toevallig een Volvo unit geplaatst hebben. De man wist me te vertellen dat deze snapdragon module vooralsnog niet beschikbaar is voor Volvo dus dat dat niet kan.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:08:
[...]

Ja heb ik inderdaad ook gevraagd, of ze toevallig een Volvo unit geplaatst hebben. De man wist me te vertellen dat deze snapdragon module vooralsnog niet beschikbaar is voor Volvo dus dat dat niet kan.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de fout zal blijken te zijn, houd ons graag op de hoogte!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:53
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:23:
[...]

Ja dat zei ik dus ook tegen de dealer dat dit volvo software is, maar het antwoord was dus dat ze geen invloed hebben op wat VIDA installeert. Ze verbinden de auto met VIDA en die kijkt naar de hardware en bepaalt dan wat er op moet komen. En zoals ik aangaf de code van de software lijkt te kloppen. Dus vooralsnog een raadsel.
Dit klopt voor zover ik heb wel gezien. Bij Volvo / Polestar hangt een specifiek wifi netwerk waar de auto aan wordt gehangen. De auto wordt automatisch via de wifi gekoppeld, en volautomatisch via VIDA geupdate. Auto geeft zelf aan wanneer de update klaar is. Ik vind het ook wel vreemd

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:46
caspervc schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:36:
[...]

Dit klopt voor zover ik heb wel gezien. Bij Volvo / Polestar hangt een specifiek wifi netwerk waar de auto aan wordt gehangen. De auto wordt automatisch via de wifi gekoppeld, en volautomatisch via VIDA geupdate. Auto geeft zelf aan wanneer de update klaar is. Ik vind het ook wel vreemd
Ik vind het vooral vreemd dat software van een ander merk/type auto zomaar foutloos (daarmee bedoel ik tijdens de installatie) op de PS2 geïnstalleerd kan worden. Want dit is nogmaals overduidelijk de software voor de Volvo's, en niet voor de Polestar 2. Daar gaat echt iets goed fout iig!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1 ... 236 237 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.