• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:44
Lixis schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:
Aanstaande zaterdag ga ik een proefrit doen in een LRSM uit 2021. Na een Hyundai Ioniq met ~200 km bereik en een Peugeot e-2008 met ~250 km bereik is het tijd voor een serieuze actieradius. De WLTP is 551 km, van wat ik gelezen heb kan ik daarmee toch wel 400+ km in de zomer en 300+ km in de winter verwachten. Zeker met een voorzichtige rechtervoet.

Hebben jullie nog tips of zaken om op te letten tijdens de proefrit?
Eerlijk, ik zou pas een single motor kopen als de motor achteraan zit (ik denk vanaf modeljaar 24). Qua wegligging met die motor vooraan, is toch een totaal andere auto. Ik heb bewust een dual motor gekocht.

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:45
Lixis schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:
Aanstaande zaterdag ga ik een proefrit doen in een LRSM uit 2021. Na een Hyundai Ioniq met ~200 km bereik en een Peugeot e-2008 met ~250 km bereik is het tijd voor een serieuze actieradius. De WLTP is 551 km, van wat ik gelezen heb kan ik daarmee toch wel 400+ km in de zomer en 300+ km in de winter verwachten. Zeker met een voorzichtige rechtervoet.

Hebben jullie nog tips of zaken om op te letten tijdens de proefrit?
Een bekend probleem om op te letten zijn ratelende geluiden uit de aandrijfassen.

Mijn 2022 LRSM met voorwielaandrijving bevalt overigens uitstekend.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 16:58
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:23:
[...]

Ja dat zei ik dus ook tegen de dealer dat dit volvo software is, maar het antwoord was dus dat ze geen invloed hebben op wat VIDA installeert. Ze verbinden de auto met VIDA en die kijkt naar de hardware en bepaalt dan wat er op moet komen. En zoals ik aangaf de code van de software lijkt te kloppen. Dus vooralsnog een raadsel.
Het zou misschien ook kunnen zijn dat ze de verkeerde hardware hebben geplaatst, waardoor ook de verkeerde software (automatisch) binnenkomt.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 10:44
darwusch schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Het zou misschien ook kunnen zijn dat ze de verkeerde hardware hebben geplaatst, waardoor ook de verkeerde software (automatisch) binnenkomt.
Ja heb ik inderdaad ook gevraagd, of ze toevallig een Volvo unit geplaatst hebben. De man wist me te vertellen dat deze snapdragon module vooralsnog niet beschikbaar is voor Volvo dus dat dat niet kan.

• darwusch
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:08:
[...]

Ja heb ik inderdaad ook gevraagd, of ze toevallig een Volvo unit geplaatst hebben. De man wist me te vertellen dat deze snapdragon module vooralsnog niet beschikbaar is voor Volvo dus dat dat niet kan.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de fout zal blijken te zijn, houd ons graag op de hoogte!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:39
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:23:
[...]

Ja dat zei ik dus ook tegen de dealer dat dit volvo software is, maar het antwoord was dus dat ze geen invloed hebben op wat VIDA installeert. Ze verbinden de auto met VIDA en die kijkt naar de hardware en bepaalt dan wat er op moet komen. En zoals ik aangaf de code van de software lijkt te kloppen. Dus vooralsnog een raadsel.
Dit klopt voor zover ik heb wel gezien. Bij Volvo / Polestar hangt een specifiek wifi netwerk waar de auto aan wordt gehangen. De auto wordt automatisch via de wifi gekoppeld, en volautomatisch via VIDA geupdate. Auto geeft zelf aan wanneer de update klaar is. Ik vind het ook wel vreemd

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
caspervc schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:36:
[...]

Dit klopt voor zover ik heb wel gezien. Bij Volvo / Polestar hangt een specifiek wifi netwerk waar de auto aan wordt gehangen. De auto wordt automatisch via de wifi gekoppeld, en volautomatisch via VIDA geupdate. Auto geeft zelf aan wanneer de update klaar is. Ik vind het ook wel vreemd
Ik vind het vooral vreemd dat software van een ander merk/type auto zomaar foutloos (daarmee bedoel ik tijdens de installatie) op de PS2 geïnstalleerd kan worden. Want dit is nogmaals overduidelijk de software voor de Volvo's, en niet voor de Polestar 2. Daar gaat echt iets goed fout iig!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-03 07:22
Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:27:
[...]

Die man kan zoveel zeggen. Het is overduidelijk dat ze specifieke Volvo software op de Polestar 2 inladen. Volstrekt logisch dat het niet werkt want het systeem van Polestar ondersteunt de nieuwe UI niet. Heel bijzonder en eigenlijk heel slecht van die Volvo dealer want ik durf wel te stellen dat daar 100% de fout ligt.

PS2 heeft namelijk die software niet terwijl de nieuwe chip wel standaard op de MY26 zit. Ik heb die ook, met de software/UI schil van Polestar. Dus daar gaat gewoon iets fout bij de dealer.
Beide kan waar zijn he... (dat die gewoon aan VIDA koppelt, maar dat die toch Volvo Software op de PS2 gaat inladen)

Wel slordig dat ze de auto zo weer mee teruggeven. Zou dan verwachten dat ze het gaan fixen met PS/Volvo aan de lijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Kammika op 26-02-2026 14:48 ]

• Juancho
Kammika schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:48:
[...]

Beide kan waar zijn he... (dat die gewoon aan VIDA koppelt, maar dat die toch Volvo Software op de PS2 gaat inladen)

Wel slordig dat ze de auto zo weer mee teruggeven. Zou dan verwachten dat ze het gaan fixen met PS/Volvo aan de lijn..
mwah ik vind dit gewoon echt heel slecht omdat die hele UI schil nogmaals puur en alleen voor Volvo is. Ik weet dat beide wagens onderwater vrijwel identiek zijn, maar de software is weldegelijk heel anders. En dat was ook al zo met de vorige UI van de XC40. In de PS2 is dat heel anders.

Hoe het dan kan dat met die nieuwe processor de Volvo software meegaat... daar is echt wel behoorlijk wat mis gegaan en allemaal het verhaal van de dealer vind ik niet goed eerlijk gezegd. Wat jij ook stelt, dat los je dan toch op? Ben dan wel benieuwd of deze persoon de 1e vanuit de PS2 is die de nieuwe processor erop heeft laten gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 26-02-2026 15:12 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• andrik1
Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:11:
[...]

mwah ik vind dit gewoon echt heel slecht omdat die hele UI schil nogmaals puur en alleen voor Volvo is. Ik weet dat beide wagens onderwater vrijwel identiek zijn, maar de software is weldegelijk heel anders. En dat was ook al zo met de vorige UI van de XC40. In de PS2 is dat heel anders.

Hoe het dan kan dat met die nieuwe processor de Volvo software meegaat... daar is echt wel behoorlijk wat mis gegaan en allemaal het verhaal van de dealer vind ik niet goed eerlijk gezegd. Wat jij ook stelt, dat los je dan toch op? Ben dan wel benieuwd of deze persoon de 1e vanuit de PS2 is die de nieuwe processor erop heeft laten gooien.
of ik fysiek de eerste bij deze specifieke dealer ben weet ik niet, ik weet wel dat er nog twee anderen dezelfde upgrade hebben aangevraagd bij ze. En dat Polestar kennelijk slecht communiceert want voor mijn vraag voor de upgrade (paar weken geleden) wisten ze niet van het bestaan. Kennelijk deelt Polestar dergelijke informatie niet of slecht met dealers. Ik twijfel er niet aan dat het wel goed gaat komen en dat ze ergens een fout hebben gemaakt, maar het is nu vermoeiend dat er eerst een 'proces' moet worden doorlopen (help van Polestar inschakelen, wachten tot Polestar reageert, dan waarschijnlijk concluderen wat ik ook al heb gesuggereerd, opnieuw afspraak inplannen, etc).

• Kammika
Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:11:
[...]

ik geef er ook geen waardeoordeel over. Ik zeg alleen dat het verhaal van de dealer wel kan kloppen dat die geen invloed heeft op welke software geinstalleerd wordt. Blijft slecht idd, want het gaat goed fout...

• Juancho
Maar er zijn ook genoeg video's van mensen die de processor er zelf in bouwen maar voor de software upgrade nog wel even langs de dealer moeten. En dan krijgen ze ook gewoon de Polestar 2 schil. Dus ergens gaat het, en misschien puur alleen in dit geval van @andrik1 , gruwelijk fout.

Zie oa ook deze, volgens mij was deze persoon 1 van de eerste: https://www.reddit.com/r/...olestar_2_complete_video/

• Kammika
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:17:
[...]

of ik fysiek de eerste bij deze specifieke dealer ben weet ik niet, ik weet wel dat er nog twee anderen dezelfde upgrade hebben aangevraagd bij ze. En dat Polestar kennelijk slecht communiceert want voor mijn vraag voor de upgrade (paar weken geleden) wisten ze niet van het bestaan. Kennelijk deelt Polestar dergelijke informatie niet of slecht met dealers. Ik twijfel er niet aan dat het wel goed gaat komen en dat ze ergens een fout hebben gemaakt, maar het is nu vermoeiend dat er eerst een 'proces' moet worden doorlopen (help van Polestar inschakelen, wachten tot Polestar reageert, dan waarschijnlijk concluderen wat ik ook al heb gesuggereerd, opnieuw afspraak inplannen, etc).
Ja, vreselijk irritant. Maar sowieso zijn zowel PS als Volvo terughoudend in de comunicatie. Bij vstore.nl is die ook weer teruggetrokken. Zo heel standaard zal die upgrade nog wel niet zijn...

Ik sluit ook niet uit dat de dealer toch gewoon een fout gemaakt heeft. Als dat systeem op basis van de hardware zelf bepaalt welke software te laden, kan het ook zijn dat die er eentje ingezet heeft die voor een Volvo bedoeld was, maar toevallig hetzelfde stekkertje had...

Qua support wel ruk idd dat ze dan weer op communicatie moeten wachten. Heb zelf een Volvo XC40 en al niet meer van plan te gaan upgraden (moet nieuwe leuaseauto uitzoeken), maar na alle verhalen nu zou ik het denk ik sowieso niet meer gedaan hebben..

• Kammika
Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:38:
Maar er zijn ook genoeg video's van mensen die de processor er zelf in bouwen maar voor de software upgrade nog wel even langs de dealer moeten. En dan krijgen ze ook gewoon de Polestar 2 schil. Dus ergens gaat het, en misschien puur alleen in dit geval van @andrik1 , gruwelijk fout.

Zie oa ook deze, volgens mij was deze persoon 1 van de eerste: https://www.reddit.com/r/...olestar_2_complete_video/
Maar kan nog steeds zijn dat het dezelfde hardware is, maar bepaalde serienummers voor Volvo en andere voor P2 gereserveerd zijn oid... (en dat obv dat serienummer dan de software geladen wordt die daarvoor klaarstaat..)

• Juancho
Kammika schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:41:
[...]

Maar kan nog steeds zijn dat het dezelfde hardware is, maar bepaalde serienummers voor Volvo en andere voor P2 gereserveerd zijn oid... (en dat obv dat serienummer dan de software geladen wordt die daarvoor klaarstaat..)
Maar je bouwt toch in dat software van een, misschien te letterlijk gezegd, ander auto merk, op de auto komt? Volvo kan toch ook niet zomaar het AAOS systeem van Renault op de XC40 gooien lijkt me? Onderwater vast veel hetzelfde, maar de schil is totaal anders en het lijkt me toch dat je dat niet zomaar op een andere wagen kan gooien. En zo is de PS2 echt wel heel anders qua AAOS dan de XC40.

Kan verder best zijn dat exact dezelfde processor ingebouwd wordt, grote kans zelfs dat dit idd dezelfde hardware is, maar de software die je er op gooit moet dan toch links om of rechtsom gechecked worden of het is toegestaan? En überhaupt kan?

Vind dit overigens wel een mega interessante case want ik heb een aantal keren bij Polestar nagevraagd of de nieuwe UI schil ook naar de PS2 komt. Nee, nu niet, niet op de planning, kon niet etc. etc. Maar ik kan ze nu een foto sturen dat het voor een (groot) deel wel kan, ze moeten het alleen wat tweaken _O-

• andrik1
Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:50:
[...]

Maar je bouwt toch in dat software van een, misschien te letterlijk gezegd, ander auto merk, op de auto komt? Volvo kan toch ook niet zomaar het AAOS systeem van Renault op de XC40 gooien lijkt me? Onderwater vast veel hetzelfde, maar de schil is totaal anders en het lijkt me toch dat je dat niet zomaar op een andere wagen kan gooien. En zo is de PS2 echt wel heel anders qua AAOS dan de XC40.

Kan verder best zijn dat exact dezelfde processor ingebouwd wordt, grote kans zelfs dat dit idd dezelfde hardware is, maar de software die je er op gooit moet dan toch links om of rechtsom gechecked worden of het is toegestaan? En überhaupt kan?

Vind dit overigens wel een mega interessante case want ik heb een aantal keren bij Polestar nagevraagd of de nieuwe UI schil ook naar de PS2 komt. Nee, nu niet, niet op de planning, kon niet etc. etc. Maar ik kan ze nu een foto sturen dat het voor een (groot) deel wel kan, ze moeten het alleen wat tweaken _O-
haha, ja de schil werkt wel op het scherm, maar ik hoop oprecht dat die volvo schil nooit naar polestar komt. Ik vind het eerlijkgezegd erg gedateerd aandoen en dat van polestar een stuk frisser en overzichtelijker. Maar goed over smaak valt niet te twisten.

• andrik1
Kammika schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:41:
[...]

het gekke is dus dat de code van de software (32141783) die bij mij kennelijk volgens de factuur geïnstalleerd is, exact hetzelfde nummer is van de software die in dat youtube filmpje van die kerel die als eerste zo'n beetje die upgrade heeft laten uitvieren. Ergens in dat filmpje heb ik beeld stil gezet en kon ik de codes vergelijken en die zijn identiek. Het lijkt dat haast wel of het één sofwarepakket voor zowel volvo als polestar is en dat pas tijdens de installatie de software de keuze maakt welke interface geïnstalleerd moet worden.

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:01
Ollie89 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:44:
[...]

Je bedoeld de airco? Ja deze, staat ook aan. Meen mij ook te herinneren dat het vorig jaar geen issue was. Zit nu zelfs alleen in de auto. Met z'n tweeën is het op lange ritten niet te doen. Achterkant is dan volledig beslagen, dan zelfs op stand 4 automatisch (geen eco)
Net bij de Volvo-dealer langsgeweest. Ze hebben iets in de airco/ventilator gekalibreerd. Zat een foutmelding in systeem uit december. Lijkt in ieder geval nu meer frisse lucht uit de roosters te komen. Ben benieuwd of dit nu op lange termijn is opgelost.

• andrik1
andrik1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:32:
[...]

het gekke is dus dat de code van de software (32141783) die bij mij kennelijk volgens de factuur geïnstalleerd is, exact hetzelfde nummer is van de software die in dat youtube filmpje van die kerel die als eerste zo'n beetje die upgrade heeft laten uitvieren. Ergens in dat filmpje heb ik beeld stil gezet en kon ik de codes vergelijken en die zijn identiek. Het lijkt dat haast wel of het één sofwarepakket voor zowel volvo als polestar is en dat pas tijdens de installatie de software de keuze maakt welke interface geïnstalleerd moet worden.
Ik heb ondertussen zelf contact met Polestar en zij zeggen de melding op het scherm niet te herkennen en leggen de bal terug bij de garage...
Hier trouwens nog twee foto's van het infotainment systeem. Het rare is dat hij dus denkt een volvo te zijn, maar tegelijkertijd is wel de laatste polestar 2 update (4.2.13) geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKy681ltvrhiyFzm3S_fVPgoM3g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sBOG0mZjQh2BoKA0oAefGOsU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C2bG-LPK5Z9VwuZgWMaUqcuQJ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bTaLTVcN6GWwSR3v0kBcZoO7.jpg?f=user_large

• ach-jee
  • Laatst online: 20:24
Kunnen ze de oude module niet terugplaatsen tot ze doorhebben hoe dit wel zou moeten werken?

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:12
Duidelijk een schizofrene module die ze hebben ingebouwd :D

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_rJDj3A9XmZpeT36LLnT_BniN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqAQMW9cZRZ6Uwe12L4qiJFP.jpg?f=fotoalbum_large

Ja hoor! Hij staat voor de deur! Super trots en de eerste "gratis" kwh gaan er al in.

• ach-jee
Veel plezier! Blijft een mooie wagen zo, jammer dat de grille eraan gegaan is in de latere updates.

• Juancho
ach-jee schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:03:
Veel plezier! Blijft een mooie wagen zo, jammer dat de grille eraan gegaan is in de latere updates.
Eens! Die oude gril is echt zoveel mooier en sportiever dan dat stuk plastic wat er nu voor zit. Niet super lelijk gelukkig, maar ik vind de gril van de oude PS2 modellen de wagen echt zo goed staan.

• andrik1
ach-jee schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:22:
Kunnen ze de oude module niet terugplaatsen tot ze doorhebben hoe dit wel zou moeten werken?
Het is opgelost!
Vandaag bij de garage hebben ze het opnieuw gedaan en nu is het gelukt. Het proces duurde wel anderhalf uur waar het eigenlijk 50 minuten had moeten duren.
Verklaring konden ze niet geven, behalve dat ze waarschijnlijk woensdag het update proces niet helemaal hebben afgerond. Ook waarom ik een volvo interface had konden ze niet verklaren. Ze gaven nogmaals aan dat de VIDA software bepaalt welke software moet worden geïnstalleerd en dat ze daar verder geen invloed op hebben. Hoedanook, blij dat het nu gelukt is het en het infotainment systeem nu echt razendsnel is. Ook geen vage meldingen dat de camera het tijdelijk niet doet.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:08
de snapdragon upgrade heeft het precies 2 weken goed gedaan, en nu komt de camera niet meer naar voren bij acteruit rijden en flikkert het scherm...

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:33
Zal er nog garantie op zitten??

• luke22
afspraak is gemaakt inderdaad

• Awesomo4k
Heeft iemand de achterhoofdsteunen incl buisjes eruit gekregen?

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:58
Awesomo4k schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:56:
Heeft iemand de achterhoofdsteunen incl buisjes eruit gekregen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSWNAGm447gFpA2WbanbW5TJj1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Aj9AZYsp8corCWZ3MzlhgOVR.webp?f=fotoalbum_large

Ja, het is wat gepruts maar het kan wel.

• Awesomo4k
k-jah schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:16:
[...]

[Afbeelding]

Ja, het is wat gepruts maar het kan wel.
Dankje voor de foto en dit werkt ook.
Alleen dan zijn de hoofdsteunen eruit maar de pinnen van de hoofdsteun blijven zitten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ-pZoAc0rIcwu0XQCmw2DQh0Lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zXbGqT3WgfCPHXH6sIzSd9b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Awesomo4k op 01-03-2026 13:55 ]

• Ollie89
Ik heb pilot pixel lights. Hebben anderen gemerkt dat deze lampen in automatische stand sinds de update meer knipperende tegenliggers opleveren? Had nooit last van tegenliggers die signaleerden, maar sinds de update had ik gister meermaals tegenliggers die knipperden.

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:24
Awesomo4k schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:44:
[...]
Dankje voor de foto en dit werkt ook.
Alleen dan zijn de hoofdsteunen eruit maar de pinnen van de hoofdsteun blijven zitten.[Afbeelding]
Ik heb al 20 jaar lang Volvo's gehad, maar dit heb ik nog nooit gezien. Hahahahaha

• Juancho
Vraagje over de banden maten? Ik dacht dat Polestar standaard iets andere maten had voor voor- en achter? Ik heb net de zomerbanden wissel ingepland bij Profile en die belden mij net op dat dit in mijn PS2 niet het geval was en dat het gewoon dezelfde maten was.

Hij gaf ook aan dat dit zeker niet standaard is bij alle Polestars/Volvo's. Herkennen jullie dit? Dat ze niet een foutje maken en straks alsnog de verkeerde banden op de verkeerde velgen liggen :)

Edit: nu ik dit zo type, ik denk dat ze mij verkeerd begrepen. Ik had bij de afspraak gezegd dat de banden voor- en achter verschillen maar de banden zijn natuurlijk gelijk, in mijn geval alle 4 19" inch. Het gaat denk ik om de velgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 02-03-2026 13:49 ]

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:59
Juancho schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:48:
Vraagje over de banden maten? Ik dacht dat Polestar standaard iets andere maten had voor voor- en achter? Ik heb net de zomerbanden wissel ingepland bij Profile en die belden mij net op dat dit in mijn PS2 niet het geval was en dat het gewoon dezelfde maten was.

Hij gaf ook aan dat dit zeker niet standaard is bij alle Polestars/Volvo's. Herkennen jullie dit? Dat ze niet een foutje maken en straks alsnog de verkeerde banden op de verkeerde velgen liggen :)

Edit: nu ik dit zo type, ik denk dat ze mij verkeerd begrepen. Ik had bij de afspraak gezegd dat de banden voor- en achter verschillen maar de banden zijn natuurlijk gelijk, in mijn geval alle 4 19" inch. Het gaat denk ik om de velgen?
Dat klopt, de achtervelgen zijn breder (1J) dan de velgen aan de voorzijde. Dit staat ook in de velgen aangegeven. Dit is gedaan voor de wegligging zodat de achterkant iets stabieler is.

• Juancho
petervanstuiven schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Dat klopt, de achtervelgen zijn breder (1J) dan de velgen aan de voorzijde. Dit staat ook in de velgen aangegeven. Dit is gedaan voor de wegligging zodat de achterkant iets stabieler is.
Dan bel ik ze zo toch nog maar even op voor de zekerheid :)

• darwusch
Juancho schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:56:
[...]

Dan bel ik ze zo toch nog maar even op voor de zekerheid :)
De banden zijn wel gelijk qua maten, dus dat zou voor hen niet uit moeten maken.

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 10:28
De bandmaten staan op alle banden, dus het is makkelijk om zelf af te lezen wat er nu precies onder ligt. Ik ga straks eens kijken.

Qua velgmaat - indien de maat anders is, dan is het opletten dat ze op dezelfde plek teruggeplaatst worden. Mijn ervaring is dat ze de velgen altijd wel markeren; LV, RV, LA & RA.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• Juancho
Ja ik had bij de winterbanden wissel (eerste keer met de Polestar en 1e keer bij Profile) zelf even een plakkertje op de velgen gezet. En die zaten na de wissel wederom op de juiste plek. Profile is bekend met de velgen van de PS2 dus dat komt vast weer goed. Thanks!

benieuwd naar de actieradius na de wissel, ik heb de wagen nu aan de laadpaal en bij 90% staat het al op 450km. Dus straks bij 100% zal het wel iets van 470-480 zijn? Het is natuurlijk prima weer. Met de zomerbanden eronder moet het toch wel weer over de 500km gaat lijkt me.

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 02-03-2026 14:38 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Lekker is dat. Vertrouw ik sinds ik de auto heb op een digitale sleutel, is de koppeling met mijn Polestar weg. Moet ik het koppelingsproces opnieuw doorlopen. Vanmorgen ben ik daar nog gewoon mee naar kantoor gereden, in de tussentijd geen iOS of app-updates gehad, en nu mag ik het zelf uitzoeken, vind 'ie... Dat wordt dus een OV-tje vanmiddag en morgenvroeg. En de laatste keer dat ik zonder fysieke sleutel de deur uit ben... :(

• De fiscalist
Balen voor je!

Goed om te weten…ik had na de snapdragon upgrade ineens digital key op mijn iphone, daarvoor nooit gelukt…
Maargoed, ik heb nog wel eens een lege batterij, dus ik durf het niet met die digital key.

Handig om de P2 op de oprit te zetten of er vanaf, verder niet

• Juancho
De fiscalist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:19:
Balen voor je!

Goed om te weten…ik had na de snapdragon upgrade ineens digital key op mijn iphone, daarvoor nooit gelukt…
Maargoed, ik heb nog wel eens een lege batterij, dus ik durf het niet met die digital key.

Handig om de P2 op de oprit te zetten of er vanaf, verder niet
Huh? Dat zou wel heel bizar zijn want dat is een functie waar je (volgens mij) ook extra voor betaald met een specifiek pakket. Als je dat voorheen niet had en nu zonder pakketupgrade wel... lijkt me een grote fout van Polestar dan.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:37
Bastiaan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:06:
Lekker is dat. Vertrouw ik sinds ik de auto heb op een digitale sleutel, is de koppeling met mijn Polestar weg. Moet ik het koppelingsproces opnieuw doorlopen. Vanmorgen ben ik daar nog gewoon mee naar kantoor gereden, in de tussentijd geen iOS of app-updates gehad, en nu mag ik het zelf uitzoeken, vind 'ie... Dat wordt dus een OV-tje vanmiddag en morgenvroeg. En de laatste keer dat ik zonder fysieke sleutel de deur uit ben... :(
ook ik heb welgeteld 1 keer op de digitale sleutel vertrouwd. kort na het koppelings proces met nieuwe telefoon. naar de winkel in de buurt met de sleutel maar niet meer weg kunnen rijden er mee. gelukkig kwam de vrouw ook net thuis en had de fietsbenen nog aan.

• Tvdl2000
overigens ben ik onlangs de 200K Km gepasseerd en het 4 jarige contract loopt pas in december af. accu degradatie is stevig onderweg. waar hij eerder nog wel eens 390 of 400KM aan gaf met volle accu, komt hij nu niet verder dan 350 in het display.

• De fiscalist
Na 200k km is dat niet zo gek toch??

Zo goed als Iedere ICE heeft dan ook zn beste tijd gehad

• lonehitman
  • Laatst online: 22:41
Tvdl2000 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:33:
overigens ben ik onlangs de 200K Km gepasseerd en het 4 jarige contract loopt pas in december af. accu degradatie is stevig onderweg. waar hij eerder nog wel eens 390 of 400KM aan gaf met volle accu, komt hij nu niet verder dan 350 in het display.
Verder in die 200k nog gekke reparaties gehad? Straks met het mooie weer zal die accu ook nog wel weer naar de 370 of hoger gaan lijkt me.

• Tvdl2000
De fiscalist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:43:
Na 200k km is dat niet zo gek toch??

Zo goed als Iedere ICE heeft dan ook zn beste tijd gehad
diverse ICE begint dan net pas ingelopen te zijn.....

nee ok nu weer ff serieus, 200K is voor de meeste huis tuin en keuken auto's veel.... maar voor een beetje diesel is 300K " het beste wel gehad" moment

• Tvdl2000
lonehitman schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:46:
[...]

Verder in die 200k nog gekke reparaties gehad? Straks met het mooie weer zal die accu ook nog wel weer naar de 370 of hoger gaan lijkt me.
nee, enige is dat ik al 2 keer nieuwe aandrijfassen achter heb gehad, en deze set ratelt ook weer.... een set aandrijfassen per jaar zeg maar (dual motor long range met perf SW )

[ Voor 4% gewijzigd door Tvdl2000 op 02-03-2026 19:51 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Tvdl2000 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:33:
Hoe heb je in die periode de accu “verzorgd”? Elke keer 20-90% aan de laadpaal of 0-100% onverwarmd snelladen?

• Tvdl2000
SirLenncelot schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Hoe heb je in die periode de accu “verzorgd”? Elke keer 20-90% aan de laadpaal of 0-100% onverwarmd snelladen?
ik laad ongeveer 80% van de kwhtjes thuis op, en in vakantie periodes houd ik hem tot max 90% behalve nacht voor een auto-trip

werkdagen is altijd tot 100% laden en soms met 1% thuis aankomen maar meestal wel tussen de 7 en 15% thuis aankomen... en 1 keer koud aangekomen bij snellader met 0% accu

[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 02-03-2026 20:10 ]

• Juancho
Dit blijft toch wel een terugkerend issue hoor... Gister de auto weg gezet, niks aan de hand. Kijk ik vanmorgen in de app...normaal had ik alleen 1 raam en ook vaak rechtsachter. Nu blijkbaar 2 ramen en beide voorin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAe7010C-agEYHzP8bFxwr0SpN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToWazwKFw8cCS2jPimeRqQD6.jpg?f=fotoalbum_large

Ga het maar weer eens melden dan bij Polestar die me ongetwijfeld weer verwijzen naar een servicepunt.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 03-03-2026 10:11 ]

• Stimulate14
  • Laatst online: 15:33

Stimulate14

⭐⭐⭐

Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:09:
Dit blijft toch wel een terugkerend issue hoor... Gister de auto weg gezet, niks aan de hand. Kijk ik vanmorgen in de app...normaal had ik alleen 1 raam en ook vaak rechtsachter. Nu blijkbaar 2 ramen en beide voorin.

[Afbeelding]

Ga het maar weer eens melden dan bij Polestar die me ongetwijfeld weer verwijzen naar een servicepunt.
Ik heb wel eens met uitstappen dat ik op 1 of andere manier een knopje indruk met uitstappen. Mezelf wel eens betrapt, dus het is vanuit mijn situatie geen bug.

• Juancho
Stimulate14 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Ik heb wel eens met uitstappen dat ik op 1 of andere manier een knopje indruk met uitstappen. Mezelf wel eens betrapt, dus het is vanuit mijn situatie geen bug.
Dan zou de melding er direct moeten staan. Ik had gisteravond na laden en terugzetten auto al eens de app geopend om de range te checken. Dus als ik het zelf had gedaan, zou de melding er al moeten staan.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bastiaan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:06:
"sinds ik de auto heb", hoelang is dat?

Want ik rijd hem sinds begin 2022 en heb er nog nooit op durven vertrouwen eigenlijk, gebruik het af en toe wel eens maar auto gaat vaker niet open dan wel en de app is ook al meermaals zijn login kwijt geweest op iOS 8)7

Ooit al hier gepost maar het werd mij bij aflevering ook afgeraden, uiteraard wel gaan gebruiken en op mijn aller eerste ritje naar de supermarkt moest mijn vrouw de sleutel al komen brengen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
imeR schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:04:
[...]

Een bekend probleem om op te letten zijn ratelende geluiden uit de aandrijfassen.
Hee grappig dat ik dit nu lees, de mijne heeft dat.
Eigenlijk al 25.000 km ongeveer (ik zit nu iets boven de 50k totaal) maar leek niet erger te worden, tot ongeveer 1000 km geleden, nu is het ook voor andere in de auto hoorbaar.

Wat gebeurt er doorgaans, breekt het allemaal af ofz?

• Juancho
Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:51:
[...]

Want ik rijd hem sinds begin 2022 en heb er nog nooit op durven vertrouwen eigenlijk, gebruik het af en toe wel eens maar auto gaat vaker niet open dan wel en de app is ook al meermaals zijn login kwijt geweest op iOS 8)7

Ooit al hier gepost maar het werd mij bij aflevering ook afgeraden, uiteraard wel gaan gebruiken en op mijn aller eerste ritje naar de supermarkt moest mijn vrouw de sleutel al komen brengen :P
Het issue met een digital key is dat al zal het voor 99% van de tijd werken (wat al heel goed is...) het gaat om die ene keer dat het niet werkt en je dus geen kant op kan met je auto. Ik heb het ook 1x gehad, gelukkig 100m verderop bij de laadpaal dus geen probleem. Maar sindsdien neem ik altijd de sleutel mee.

• Donstil
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Het issue met een digital key is dat al zal het voor 99% van de tijd werken (wat al heel goed is...) het gaat om die ene keer dat het niet werkt en je dus geen kant op kan met je auto. Ik heb het ook 1x gehad, gelukkig 100m verderop bij de laadpaal dus geen probleem. Maar sindsdien neem ik altijd de sleutel mee.
Ik vind 99% een gewaagde schatting eigenlijk, voor mijn persoonlijke ervaring is het maximaal 75%.
Regelmatig een weekje geprobeerd maar had dan toch wel meermaals dat de handgreep nergens op reageerde en ik via de app moest unlocken. Rijden erna werkte wel vrijwel altijd.

(met meerdere generaties iPhone en dus iOS)

Edit: Wat ik wel jammer vind overigens, mijn vrouw rijd een BMW en als ik zie hoe goed het daar werkt wordt ik daar toch wel jaloers op :)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 03-03-2026 12:29 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:51:
[...]

Ik rijd 'm nu bijna twee jaar; nieuw, sinds juli '24.

Ik heb in die tijd vaker gehad dat het niet meteen werkte of dat ik moest uit- en inloggen omdat de app lastig deed, maar dat mijn auto helemaal niet meer in mijn app/account staat en die hele koppeling opnieuw moet doorlopen was een nieuwe voor me.

[ Voor 37% gewijzigd door Bastiaan op 03-03-2026 13:08 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:58:
[...]

99 op de 100 keer je auto openen vind ik niet goed genoeg hoor, dat is tientallen keren per jaar dat de deur niet open kan. Je zou maar ver weg zijn of nood hebben. Een sleutel werkt gewoon in 100% van de gevallen,

• Ollie89
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen sluiten zou meenemen? Dat is jarenlang goed gegaan bij mij en vele anderen. De sleutel is er ooit ook voor bedacht en ontworpen om auto's te openen. Dat gaat al goed sinds begin 1900.

• Juancho
Tja, sommigen vinden het misschien een lomp ding in de broekzak. Of vergeten het wel eens. Geen idee maar tegenwoordig is de telefoon heilig en zal het eerste zijn wat men pakt en nooit zal vergeten :).

Ik heb zelf de huissleutels ook aan de PS2 sleutel dus die gaat ook altijd mee. Maar sowieso vertrouw ik dus niet meer 100% op de digital key. 1x in de steek laten en dat vertrouwen is wel weg om er op te 'gokken'.

• Awesomo4k
Ollie89 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:39:
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen sluiten zou meenemen? Dat is jarenlang goed gegaan bij mij en vele anderen. De sleutel is er ooit ook voor bedacht en ontworpen om auto's te openen. Dat gaat al goed sinds begin 1900.
Waarom hebben we geen bankpasje meer bij ons? Waarom steken we de sleutel er niet gewoon in en draaien we?

Het werkt allemaal maar dat was vroegah ;)

• Ollie89
Awesomo4k schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:47:
[...]

Waarom hebben we geen bankpasje meer bij ons? Waarom steken we de sleutel er niet gewoon in en draaien we?

Het werkt allemaal maar dat was vroegah ;)
Dat is precies wat ik bedoel. Dat werkt inderdaad ook allemaal, maar als er een pinstoring is heb je toch contant geld nodig. Dat is nu precies zo met de autosleutel. Kunnen we allemaal over gaan klagen, maar is wat het is.

• SirLenncelot
  • Niet online
Als die autosleutels op de telefoon net zo betrouwbaar werkt als de bankpas op de telefoon ben ik om, tot die tijd neem ik gewoon een sleutel mee.

• Awesomo4k
Ja dat is het een beetje... Vriend van me heeft een Tesla en daar werkt het *altijd*... Ik heb de auto vanaf vrijdag en hebt digital key al eraf gegooid... De sleutel werkt gelukkig wel maar jammer dat het nodig is.

Kon 2x niet weg en stond 1x met zoontje niet kort bij huis. Dan maar de "ouderwetse" manier!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27
Bijzonder om te lezen dit. Ik heb de auto nu sinds augustus 2024, en ik neem eigenlijk nooit mijn fysieke sleutel mee. Nog nooit problemen gehad dat het niet werkte. Het enige probleem dat ik heb is als er wel een sleutel is die in de auto ligt en hij dicht is dat ik de auto met de app handmatig moet openen.

• Juancho
Had het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik ben nog even wat gaan spelen met het audio systeem, maar dat Bowers & Wilkens audio systeem is echt bizar goed hoor. Als je de keuze hebt en je houdt van muziek, absoluut nemen! Enorm strak en helder geluid, ongeacht het volume. Ben zowaar zwaar onder de indruk want normaliter is audio in de auto niet heel sterk. Maar dit hebben ze echt tot neergezet, echt een dikke upgrade voor de PS2 MY26 versie.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:08
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:09:

[Afbeelding]

tja , dat is in de volvo app ook het geval . Het lost zich ook vanzelf weer op . .

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:09
Juancho schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:15:
Had het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik ben nog even wat gaan spelen met het audio systeem, maar dat Bowers & Wilkens audio systeem is echt bizar goed hoor. Als je de keuze hebt en je houdt van muziek, absoluut nemen! Enorm strak en helder geluid, ongeacht het volume. Ben zowaar zwaar onder de indruk want normaliter is audio in de auto niet heel sterk. Maar dit hebben ze echt tot neergezet, echt een dikke upgrade voor de PS2 MY26 versie.
Merk je verbetering sinds nieuw? Ik heb de H&K die wel wat minder zal klinken, maar het is merkbaar beter geworden door gebruik. De aggressieve eq settings die je ook online voorbeelden van kan vinden zijn er inmiddels af, nu vooral nog een dipje op 1k en 2k en wat meer hoog. Inspelen lijkt dus wel effect te hebben.

Vind de klank overigens alleen echt goed bij een hoger volume (60-70%), daaronder is het acceptabel maar mis ik wel wat.

Wilde de meerprijs voor de B&W niet neerleggen zonder te luisteren, maar zo te horen heb ik mezelf geld bespaard :P (edit: voor de duidelijkheid, had het wellicht niet kunnen weerstaan maar kan nu ook zonder tevreden zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door jjkester op 03-03-2026 19:35 ]

• Juancho
jjkester schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:24:
[...]

Merk je verbetering sinds nieuw? Ik heb de H&K die wel wat minder zal klinken, maar het is merkbaar beter geworden door gebruik. De aggressieve eq settings die je ook online voorbeelden van kan vinden zijn er inmiddels af, nu vooral nog een dipje op 1k en 2k en wat meer hoog. Inspelen lijkt dus wel effect te hebben.

Vind de klank overigens alleen echt goed bij een hoger volume (60-70%), daaronder is het acceptabel maar mis ik wel wat.

Wilde de meerprijs voor de B&W niet neerleggen zonder te luisteren, maar zo te horen heb ik mezelf geld bespaard :P (edit: voor de duidelijkheid, had het wellicht niet kunnen weerstaan maar kan nu ook zonder tevreden zijn)
Misschien een combi van beide. Toen ik de PS2 kreeg gingen we een paar dagen later op roadtrip door Spanje. Dus niet echt tijd/moeite genomen om te tweaken. Daarna wel, en laatst nog eens. Valt gewoon op hoeega zuiver het geluid is. Zal morgen wel even een foto van mn EQ banden maken, maar dit B&W systeem is wat mij betreft echt een van de beste zoniet de beste in zijn klasse. Chappeau voor deze samenwerking! 🙏

• lonehitman
  • Laatst online: 22:41
Zinloos1 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:12:
Bijzonder om te lezen dit. Ik heb de auto nu sinds augustus 2024, en ik neem eigenlijk nooit mijn fysieke sleutel mee. Nog nooit problemen gehad dat het niet werkte. Het enige probleem dat ik heb is als er wel een sleutel is die in de auto ligt en hij dicht is dat ik de auto met de app handmatig moet openen.
Hier sinds oktober een polestar 2. Tot nu toe nog nooit problemen gehad met de digitale sleutel op een Android telefoon.

• SirLenncelot
  • Niet online
Awesomo4k schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:50:
Ja dat is het een beetje... Vriend van me heeft een Tesla en daar werkt het *altijd*... Ik heb de auto vanaf vrijdag en hebt digital key al eraf gegooid... De sleutel werkt gelukkig wel maar jammer dat het nodig is.

Kon 2x niet weg en stond 1x met zoontje niet kort bij huis. Dan maar de "ouderwetse" manier!
Naja wij hebben ook een Model Y en daar is het ook niet zaligmakend hoor. Een upgrade van mijn telefoon heeft het wel beter gemaakt (laten we zeggen van 50% goed maar 99% goed) maar nog altijd minder betrouwbaar dan een sleutel / keyfob.

Volgens mij wordt er tegenwoordig gewerkt met een bluetooth signaal omdat dat beter te beveiligen is dan de signalen die men hiervoor gebruikte, die waren relatief eenvoudig te onderscheppen voor mensen die je auto wilde meenemen. Het nadeel van bluetooth is volgens mij dat het device meer in slaapstand gaat en moet ontwaken en dan nog verbinding maken. Dat gaat niet altijd even snel.

• Stimulate14
  • Laatst online: 15:33

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nieuwe versie in de app, je kan de software controleren of je de laatste hebt. #iOS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejlE23h48wviigjBFB1XYagU6gQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WSmcO39T1YR07xpavn0E5dpG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDiDccTRrd-_ydaZAasz5iJ5beM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lDIsWadcrLKWBVsJHT0XNVao.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Stimulate14 op 04-03-2026 08:57 ]

• Juancho
SirLenncelot schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:33:
[...]

Naja wij hebben ook een Model Y en daar is het ook niet zaligmakend hoor. Een upgrade van mijn telefoon heeft het wel beter gemaakt (laten we zeggen van 50% goed maar 99% goed) maar nog altijd minder betrouwbaar dan een sleutel / keyfob.

Volgens mij wordt er tegenwoordig gewerkt met een bluetooth signaal omdat dat beter te beveiligen is dan de signalen die men hiervoor gebruikte, die waren relatief eenvoudig te onderscheppen voor mensen die je auto wilde meenemen. Het nadeel van bluetooth is volgens mij dat het device meer in slaapstand gaat en moet ontwaken en dan nog verbinding maken. Dat gaat niet altijd even snel.
Maar dan nog. Toen het bij mij niet werkte kon ik de auto wel openen met de app. Maarja, wegrijden lukte niet. Geen foutmelding, bluetooth verbinding was er gewoon maar de digital key werd niet gepakt/herkent zodat je ook daadwerkelijk kon rijden.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:13
Ik neem de sleutel alleen op vakantie mee. DK werkt al 4 jaar voor mij, alleen is er wel eens wat softwarematig aan de hand (de app, auto, telefoon,...). Dat vraagt soms om opnieuw inloggen, de app openen of even geduld hebben. Met alle computertjes om ons leven gemakkelijker te maken, zijn dat soort handelingen bijna routine geworden.

Edit: o ja, en twee keer per jaar bij de bandenboer bedenken dat het handig is om dan een losse sleutel mee te nemen, zodat je niet je telefoon hoeft af te geven. :F

[ Voor 20% gewijzigd door Highland op 04-03-2026 10:14 ]

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
luke22 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:29:
de snapdragon upgrade heeft het precies 2 weken goed gedaan, en nu komt de camera niet meer naar voren bij acteruit rijden en flikkert het scherm...
Is het al verholpen? Ik twijfel een beetje om deze upgrade te laten uitvoeren. Er lijken toch nog wel wat kinderziektes in te zitten, zowel het proces als het "product" zelf. Ik zie het ook nergens meer aangeboden worden. Hebben jullie gewooon een Volvo dealer gebeld?

Ik belde laatst om een extra reserve sleutel bij te laten maken, ze lijken haast wel zenuwwachtig te worden. Hadden geen idee wat het zou gaan kosten, moesten van alles uitzoeken, gewoon bij een bekende Volvo dealer in de randstad. Beetje typisch. Zo uniek zijn die Polestars toch niet meer..

Ik had gister ook gedoe met de sleutel, alleen had ik de fysieke sleutel gewoon bij me.. Mijn Polestar stond een paar plekken verder. 8)7 |:(

[ Voor 24% gewijzigd door IPeukieI op 04-03-2026 16:04 ]

• Tvdl2000
Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Hee grappig dat ik dit nu lees, de mijne heeft dat.
Eigenlijk al 25.000 km ongeveer (ik zit nu iets boven de 50k totaal) maar leek niet erger te worden, tot ongeveer 1000 km geleden, nu is het ook voor andere in de auto hoorbaar.

Wat gebeurt er doorgaans, breekt het allemaal af ofz?
afbreken. nee dat loopt wel los, het is simpelweg een speling van het lager in de homokineet t.o.v. de cup waar die invalt. effectief is het een micro trilling tussen de tandwielvertraging en de aandrijfassen. als hij voelbaar wordt ipv alleen hoorbaar. dan begint het toch echt tijd te worden dat hij echt vervangen MOET gaan worden. daarvoor is het nog geen ramp.

• Tvdl2000
IPeukieI schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Is het al verholpen? Ik twijfel een beetje om deze upgrade te laten uitvoeren. Er lijken toch nog wel wat kinderziektes in te zitten, zowel het proces als het "product" zelf. Ik zie het ook nergens meer aangeboden worden. Hebben jullie gewooon een Volvo dealer gebeld?

Ik belde laatst om een extra reserve sleutel bij te laten maken, ze lijken haast wel zenuwwachtig te worden. Hadden geen idee wat het zou gaan kosten, moesten van alles uitzoeken, gewoon bij een bekende Volvo dealer in de randstad. Beetje typisch. Zo uniek zijn die Polestars toch niet meer..

Ik had gister ook gedoe met de sleutel, alleen had ik de fysieke sleutel gewoon bij me.. Mijn Polestar stond een paar plekken verder. 8)7 |:(
PEBKAC all over again.....

Problem Exists Between Keyfob And Car :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tvdl2000 op 04-03-2026 16:57 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:43
SirLenncelot schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:33:
[...]

Ik heb naast een Volvo EC40 ook een Tesla privé en daar werkt het altijd voor 100%, op zowel mijn iPhone 16 Pro als mijn vrouw haar iPhone 12 Pro. Mijn vrouw heeft zelf geen keycard mee en ze rijdt er nu alle dagen mee, heb haar nog niet gehoord dat ze niet in de wagen kon. Ook zonder iPhone werkt het bij mij... via de Apple Watch. Bij de Volvo kan ik via de Apple Watch wel mijn deuren openen, maar dan via de app.

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-03 10:01
De paar keer dat bij het wegrijden de Digital Key niet werd herkend, heb ik mijn telefoon in de middenconsole geplaatst en vervolgens de auto via de knoppen op het portier vergrendeld en ontgrendeld. Daarna werd de Digital Key alsnog herkend en kon ik wegrijden.

Voor de dagelijkse supermarkt- en woon-werkritjes heb ik de standaardsleutel vaak niet mee, maar voor een langere rit neem ik dat risico inderdaad niet. Zoals anderen ook aangeven, is 99% betrouwbaarheid niet voldoende...

Het grootste probleem dat mijn vrouw en ik ervaren, is dat de auto erg lastig ontgrendelt wanneer we allebei naast de auto staan. Soms moeten we de auto zelfs via de app ontgrendelen in plaats van met de Digital Key of de sleutel (fob).

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 15:40
Van 0 euro naar 33 euro per maand.
En nu van 33 euro per maand naar 290 euro per kwartaal.

Leuk dat electrisch rijden. U betaalt 70% van het personenautotarief.
Sja. wel over 2088kg dus.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:00
Square_R3 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:50:
De paar keer dat bij het wegrijden de Digital Key niet werd herkend, heb ik mijn telefoon in de middenconsole geplaatst en vervolgens de auto via de knoppen op het portier vergrendeld en ontgrendeld. Daarna werd de Digital Key alsnog herkend en kon ik wegrijden.

Voor de dagelijkse supermarkt- en woon-werkritjes heb ik de standaardsleutel vaak niet mee, maar voor een langere rit neem ik dat risico inderdaad niet. Zoals anderen ook aangeven, is 99% betrouwbaarheid niet voldoende...

Het grootste probleem dat mijn vrouw en ik ervaren, is dat de auto erg lastig ontgrendelt wanneer we allebei naast de auto staan. Soms moeten we de auto zelfs via de app ontgrendelen in plaats van met de Digital Key of de sleutel (fob).
Je weet dat als de sleutel zich aan 1 zijde de auto bevindt er ook eerst aan die kant een deur ontgrendeld moet worden? Als degene aan de andere zijde van de auto sneller dan jij de deurgreep vastheeft gaat de auto inderdaad niet open. Dit is zo bedoeld om carjacking te voorkomen. Het werkt zo met de keyfob en dat zal met de digital key niet anders zijn.

Mijn dochter vergeet dit vaak en wil sneller dan mij de deur openen, maar dat gaat dus niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• luke22
De cameras zijn magisch weer gaan werken op de snapdragon upgraded polestar... appart. duurde echt een halve week

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-03 10:01
guido66 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:47:
[...]

Je weet dat als de sleutel zich aan 1 zijde de auto bevindt er ook eerst aan die kant een deur ontgrendeld moet worden? Als degene aan de andere zijde van de auto sneller dan jij de deurgreep vastheeft gaat de auto inderdaad niet open. Dit is zo bedoeld om carjacking te voorkomen. Het werkt zo met de keyfob en dat zal met de digital key niet anders zijn.

Mijn dochter vergeet dit vaak en wil sneller dan mij de deur openen, maar dat gaat dus niet.
Interessant, zo wordt een probleem spontaan een 'feature' :*)
Hier zal ik de eerstvolgende keer even op letten. Dankje!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44
kevertje1977 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:41:
Van 0 euro naar 33 euro per maand.
En nu van 33 euro per maand naar 290 euro per kwartaal.

Leuk dat electrisch rijden. U betaalt 70% van het personenautotarief.
Sja. wel over 2088kg dus.
Maar dat weten we toch al jaren dat dit eraan zat te komen?

Ik heb vorig jaar gewoon een Polestar 2 gekocht en als je naar de totale kosten kijkt blijft elektrisch voor mij nog steeds een stuk goedkoper.

Ik rijd +/- 20.000 km per jaar.

Polestar 2 (gem. 23 kWh / 100 km):
20.000 / 100 × 23 = 4600 kWh per jaar
Thuis laden: 4600 × €0,24 ≈ €1104
Wegenbelasting: €1160
Totaal: +/- €2264 per jaar

Mijn oude Ford (10,5 L / 100 km):
2100 liter × €2,12 = €4452
Wegenbelasting: €796
Totaal: +/- €5248 per jaar

Zelfs als ik volledig publiek laad (ongeveer €1200 extra) zit ik nog rond de €3464 per jaar.

Dus ja, de wegenbelasting gaat omhoog. Maar per kilometer is elektrisch voor mij nog steeds fors goedkoper dan benzine. Met mijn cijfers ligt het omslagpunt rond de 2200 km per jaar.

Natuurlijk zijn er benzineauto’s die zuiniger rijden, maar dat is eigenlijk geen eerlijke vergelijking. Zelfs mijn oude 1.8 Focus komt qua rijcomfort, vermogen en stilte niet in de buurt van de Polestar.

Uiteindelijk gaat het gewoon om de totale kosten per kilometer, en die vallen voor mij nog steeds duidelijk in het voordeel van elektrisch uit.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:26
Ik heb ook een soortgelijke vergelijking gemaakt, maar dan Polestar vs leaseauto (netto bijtelling ongeveer 450 euro) en dan kom ik inclusief (een aangenomen) afschrijving nog altijd meer dan 2000 euro per jaar goedkoper uit. En dat is met zo'n 23000km per jaar. Dus dat is voor mij een no-brainer, zeker aangezien het zo mocht zijn dat ik m een keer total loss rij dat ik alsnog zou kunnen overstappen naar de leaseregeling.

flickr iRacing Profiel

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 15:40
Absoluut en al helemaal als je nu de benzine/diesel prijzen omhoog ziet gaan.

Maar de verhoging in percentages qua wegenbelasting is wel fors. That's all

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:19
Iemand ervaring met een leaseauto en deze te laten upgraden met de nieuwe board computer? Heb de vraag uitstaan bij LM, die verwijzen weer naar de wagenpark beheerder.

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:24
MR. RHS schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:57:
Iemand ervaring met een leaseauto en deze te laten upgraden met de nieuwe board computer? Heb de vraag uitstaan bij LM, die verwijzen weer naar de wagenpark beheerder.
Geen ervaring mee, maar als wagenparkbeheerder zijnde zou ik deze kosten 100% doorbelasten aan jou.

• ach-jee
Nog even wat nutteloze MY26 statistiek: De zomerbanden zitten er weer onder (*O*), gemiddelde voor de winter is uitgekomen op de 19.3 kWh per 100 km, oftewel zo’n 400 km bereik in de winter, ben ik prima tevreden mee. Met de launch zat ik rond de 23 kWh.

• Juancho
ach-jee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:25:
Nog even wat nutteloze MY26 statistiek: De zomerbanden zitten er weer onder (*O*), gemiddelde voor de winter is uitgekomen op de 19.3 kWh per 100 km, oftewel zo’n 400 km bereik in de winter, ben ik prima tevreden mee. Met de launch zat ik rond de 23 kWh.
Lol... Ik heb ook exact 19,3kWh als gemiddelde sinds de winterbanden er onder zitten. Toen ik na de banden wissel weg reed heb ik de tripmeter weer op 0 gezet. Dus die 19,3 is puur vanaf moment winterbanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm-MoF03k0Xz1XPRHv1Vic_IjN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zhrlaB5Rzdx4v3JgdAy4e66.jpg?f=fotoalbum_large

Over een week of 2 gaan de zomerbanden er weer op. Dan zet ik het weer op 0 maar laat ik de meter dit keer een heel jaar dus met beide banden, doorlopen.

Ik zag trouwens deze week al weer een keer 500km staan bij 98%.op de wintersloffen dus!

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 16:46 ]

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58
Het kan nog zuiniger, wel met 20 inch zomerbanden…

Afstand: 1015 km
Gemiddelde snelheid: 72 km/h
Gemiddeld verbruik: 17 kWh/100 km

• Juancho
Zouden jullie onderstaande scherm/UI upgrade als positief zien voor de Polestar 2 of liever niet en houden zoals het nu is omdat bijv. het scherm daarvoor te klein zou zijn? Vanuit de Volvo XC/EC40 rijders hoor ik wisselende verhalen. Die auto's hebben een nog iets kleiner scherm dan de Polestar 2 maar de OTAs worden al uitgerold met deze nieuwe UI schil.

De afbeelding hieronder is overigens vanuit de Polestar 3 die een (veel)groter middenscherm heeft dus daar past het natuurlijk prima. Maar persoonlijk zou ik het denk wel graag willen in mijn Polestar 2. Ik klik me nu namelijk geregeld rot tussen Maps en Spotify, best irritant. Met iig de muziekplayer (en dus welk nummer er afspeelt) zou het al een stuk schelen. Het zou nog mooier zijn als je de afmetingen zelf kan bepalen, maar dat zal denk ik sowieso niet komen. Maar bijv. het blokje telefoon weg en Spotify over de hele breedte zodat je evt. ook een stukje van je playlist kan laten zien onder de Maps kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdVCeIbGoatvUOf6Iy0nX9tX3lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7LdkZbywGYSvJzpeJrmjsAw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 23:44 ]

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:19
dakathefox schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:22:
[...]

Geen ervaring mee, maar als wagenparkbeheerder zijnde zou ik deze kosten 100% doorbelasten aan jou.
Ik ook >:) . Met nog 33 maanden voor de boeg lijkt het me te overzien… laat nog wel weten wat eruit komt.

• darwusch
Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:42:
Zouden jullie onderstaande scherm/UI upgrade als positief zien voor de Polestar 2 of liever niet en houden zoals het nu is omdat bijv. het scherm daarvoor te klein zou zijn?
[Afbeelding]
Ik mis de functionaliteit om zowel de kaart als muziekbediening in beeld te hebben dus ik zou het graag willen.
Of het scherm er groot genoeg voor is zal pas duidelijk worden als het er is helaas. Dus hopelijk maken ze er een optie van, als het ooit komt.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44
darwusch schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Ik mis de functionaliteit om zowel de kaart als muziekbediening in beeld te hebben dus ik zou het graag willen.
Of het scherm er groot genoeg voor is zal pas duidelijk worden als het er is helaas. Dus hopelijk maken ze er een optie van, als het ooit komt.
Anders voor nu gewoon Android auto gebruiken. Dan heb je die mogelijkheid ook.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:46
Ik zag dat Android auto Google Maps in de Polestar 2 nu ook batterij percentage integratie heeft. Is heel mooi, was nog niet een paar weken geleden.
Weet iemand of Android auto Google Maps de accu kan preconditionen als je naar een snellader rijdt? Heb het nog niet geprobeerd.

• Juancho
ReconE schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:46:
Ik zag dat Android auto Google Maps in de Polestar 2 nu ook batterij percentage integratie heeft. Is heel mooi, was nog niet een paar weken geleden.
Weet iemand of Android auto Google Maps de accu kan preconditionen als je naar een snellader rijdt? Heb het nog niet geprobeerd.
Dit zou dan idd nieuw zijn. Vreemd dat een merk, Polestar in dit geval, dat niet even communiceert. Of Google namens Polestar. Want het was toch geen onderdeel van de laatste OTA?

Ik ga het wel morgen gelijk checken want als AA de auto data eindelijk mag inlezen en gebruiken biedt het functioneel wel iets meer dan AAOS.

Al zit ik dan wel gelijk weer met m'n telefoon oplader die ik netjes heb ingebouw. AA is namelijk alleen bedraad beschikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 07-03-2026 19:23 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Dat zit er toch echt alweer een paar weken in hoor. Ik denk ergens in januari dat ik het zag in de app. Mijn ervaring is ook dat de updates zeer infrequent zijn (soms duurt het echt uren voor het goed in Google staat). Dus vooralsnog denk ik niet dat het heel erg bruikbaar is, en zeker niet bi-directioneel om bijvoorbeeld aan preconditioning te doen.

• Juancho
Ah ok ja ik gebruik eigenlijk nooit AA. Vind het zonder stabiele data verbinding met de wagen niks toevoegen. Alleen als acxupercentage en zaken als voorverwarmen snellader etc ook werkt.

Maar nog beter en ik denk tegen beter weten in, hoop ik dat Android met Polestar AAOS eens een nieuwe betere en meer functionele schil gaat geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 07-03-2026 20:03 ]

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.