Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 22:40
Bedankt,!
ik weet hoe het systeem werkt via de ABS maar ik geef de voorkeur aan sensoren in de wielen welke de echt druk per wiel aangeven maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:55
@FreeMen mooie bak hoor, de wielen/velgen staan de witte versie idd prima! Maakt de auto nog wat stoerder. Wbt: Pianolak knoppen op stuur...ik wist niet dat dit zo was! Wat enorm jammer zeg, onze XC40 van nu heeft gewoon matte knoppen op het stuur en dat is zoveel fijner. Ik weet niet of dat in de vorige versies van de PS2 wel zo was? Ik snap daar ook niks van, die knoppen gebruik je waarschijnlijk het vaakste en dan maak je ze pianolak |:(

Mocht je een setje stickers weten te vinden laat maar weten! Iig wel prettig dat de middenconsole veel minder pianolak bevat, Dat is in onze XC40 en volgens mij ook de eerste PS2 versies wel zo en dat is echt een ramp.

Qua tablet formaat, opzich met jullie eens, dat had veel strakker gekund en het oogt als een oude Ipad maargoed, belangrijkste is dat het razendsnel is met die nieuwe processor en gelukkig is dat zo. Wij gaan er sowieso wel iets op vooruit qua afmeting maar idd het is wel (bij beide) echt toe aan een mooie update. Maargoed, die zal pas komen in de nieuwe modellen van Volvo en Polestar zoals je ook al ziet bij de PS 3 & 4. Jammer dat ze niet 1 van die schermen hebben overgezet naar de PS2 MY26.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:51:
@FreeMen mooie bak hoor, de wielen/velgen staan de witte versie idd prima! Maakt de auto nog wat stoerder. Wbt: Pianolak knoppen op stuur...ik wist niet dat dit zo was! Wat enorm jammer zeg, onze XC40 van nu heeft gewoon matte knoppen op het stuur en dat is zoveel fijner. Ik weet niet of dat in de vorige versies van de PS2 wel zo was? Ik snap daar ook niks van, die knoppen gebruik je waarschijnlijk het vaakste en dan maak je ze pianolak |:(

Mocht je een setje stickers weten te vinden laat maar weten! Iig wel prettig dat de middenconsole veel minder pianolak bevat, Dat is in onze XC40 en volgens mij ook de eerste PS2 versies wel zo en dat is echt een ramp.

Qua tablet formaat, opzich met jullie eens, dat had veel strakker gekund en het oogt als een oude Ipad maargoed, belangrijkste is dat het razendsnel is met die nieuwe processor en gelukkig is dat zo. Wij gaan er sowieso wel iets op vooruit qua afmeting maar idd het is wel (bij beide) echt toe aan een mooie update. Maargoed, die zal pas komen in de nieuwe modellen van Volvo en Polestar zoals je ook al ziet bij de PS 3 & 4. Jammer dat ze niet 1 van die schermen hebben overgezet naar de PS2 MY26.
Onze my23 heeft ook glimmend zwarte knoppen op het stuur. Na 2 jaar niks mis mee.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Omdat het vaker terugkeert over de pianolak: de middenconsole is het absoluut afschuwelijkste ding aan de hele auto. Ik had via Aliexpress vinyl stickers gekocht om erop te kleven, maar dat bleek een drama. Ondertussen heb ik een nieuw paneel aangekocht in 3D-motief (origineel Polestar, 50 euro). Vrijdag komt dat aan en kan ik hopelijk hier een update plaatsen wanneer ik de oude, zwarte heb vervangen.

Ik begrijp, net zoals de eerdere opmerking in het topic, ook niet wat autofabrikanten hebben met pianolak. Krassenmagneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat hebben ze gelukkig bij MY26 wel aangepakt. Geen pianolak meer bij de middentunnel. Althans, hrt grootste deel niet. Alleen nog de randen volgens mij.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
SirLenncelot schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:37:
Zojuist een sticker geplakt op het piano-zwarte paneel rondom het versnellingspookje. Ik werd wat kriegelig van de vlekken en stofjes daarop.

Een stickertje uitgezocht bij ome Ali. Kwam op een opgerold velletje zonder instructie en vergezeld van een leeg flesje met een Chinees label. Console maar schoongemaakt met een ontvetter en daarna goed afgewreven. De sticker is verschrikkelijk onhandig om te plakken maar wonder boven wonder gelukt met een mini scheurtje. Er zitten ook stickers bij voor over de knoppen maar dan zie je de icoontjes eronder ook niet meer oplichten. Resultaat voor nu voldoende, benieuwd hoe lang het blijft zitten. [Afbeelding]
Ik ben nog steeds verbaasd dat het gelukt is. Zit er nog prima op.
@Flying zeer benieuwd naar jouw ervaring met het vervangen van de kap.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 31-07-2025 07:16 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distefano
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
Flying schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:49:
Ondertussen heb ik een nieuw paneel aangekocht in 3D-motief (origineel Polestar, 50 euro). Vrijdag komt dat aan en kan ik hopelijk hier een update plaatsen wanneer ik de oude, zwarte heb vervangen.
Is dit online te bestellen? En zo ja heb je daar dan een link voor?
Dat klinkt namelijk erg interessant.

Ik heb tot nu toe online alleen een custom onderdeel in Zweden gevonden en dat is behoorlijk aan de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Distefano op 31-07-2025 07:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:12
Flying schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:49:
Omdat het vaker terugkeert over de pianolak: de middenconsole is het absoluut afschuwelijkste ding aan de hele auto. Ik had via Aliexpress vinyl stickers gekocht om erop te kleven, maar dat bleek een drama. Ondertussen heb ik een nieuw paneel aangekocht in 3D-motief (origineel Polestar, 50 euro). Vrijdag komt dat aan en kan ik hopelijk hier een update plaatsen wanneer ik de oude, zwarte heb vervangen.

Ik begrijp, net zoals de eerdere opmerking in het topic, ook niet wat autofabrikanten hebben met pianolak. Krassenmagneet.
Zelf wrappen. ;)
Kost je 10 euro aan materiaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2HsLAcv50ZJeZE-s7sZkKNpc6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i45UzoNWlW0EsZ34fiA650U0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door k-jah op 31-07-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:42

Ibex

^^ met stom.

k-jah schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:58:
[...]

Zelf wrappen. ;)
Kost je 10 euro aan materiaal.

[Afbeelding]
Het nadeel bij my25 en my26 is dat het omgekeerd is; het middenste stuk is nu factory bekleed en de rand glimmend. En ik denk dat die net iets lastiger te wrappen is.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 11:57

Smurf

Detri

@Juancho Gisteren nog even betere foto's gemaakt van de telefoonhouder. Zoals je ziet zit hij wel voor de bezel, maar niet voor het scherm zelf.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtVv2mDsV6KmcIsxLqiz62YdogY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vydyZdAwUCmnXPGegukHrOtu.jpg?f=fotoalbum_large
Hij zou nog iets naar links geschoven kunnen worden, maar dan valt het telefoonscherm weer (verder) weg achter het stuur.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Smurf schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:21:
@Juancho Gisteren nog even betere foto's gemaakt van de telefoonhouder. Zoals je ziet zit hij wel voor de bezel, maar niet voor het scherm zelf.[Afbeelding]
Hij zou nog iets naar links geschoven kunnen worden, maar dan valt het telefoonscherm weer (verder) weg achter het stuur.
Thanks! Zou niet mijn voorkeurspositie zijn, vind het een beetje druk. Ik wil eens proberen of ik mijn houder tussen de bekerhouder en tablet kan plaatsen (op basis van jouw foto hierboven) en dan schuin gericht naar de bestuurder. Dus gezet tegen de binnenkant van de middenconsole. Geen idee of dat lukt met een klem/sticker of lijm maar dat zien we straks wel als ik de auto heb.

Geeft wel aan dat het jammer is dat je zo'n grote middentunnel hebt maar dat die praktisch gezien enorm onhandig is. Heb ook in andere auto's proefgereden die ook een flinke middentunnel hadden maar waar wel heel mooi het pookje, 2 diepe bekerhouders en een platte (dubbele) telefoon oplaadplek is gecreerd.

Maar ik begreep dat Polestar de ruimte onder de tunnel heeft gebruikt om nog wat extra accucellen in te verwerken?

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 31-07-2025 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uamR0Yu9hMng35u60nptYYvkPsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9jtyQkchIvvxVzPvAXWaZq0.jpg?f=fotoalbum_large

Losmaken van het paneel is eenvoudig. Enkel de knoppen moet je overzetten en dat is vijf minuten werk. Je kunt dit bestellen via Vstore (3d Geëtst, paneel pook selecteren). Past nu ook perfect bij de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:45
Smurf schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:21:
@Juancho Gisteren nog even betere foto's gemaakt van de telefoonhouder. Zoals je ziet zit hij wel voor de bezel, maar niet voor het scherm zelf.[Afbeelding]
@Smurf , Was het aanbrengen van de ProClip makkelijk (ook als je niet zo handig bent)?
Heb altijd telefoonhouders van Brodit gehad en ik moet zeggen tot nu toe werkte het altijd super wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Gebeld met Polestar over het "ontbreken" van de interieur verlichting rondom de het "schakeleiland" en volgens hen is deze niet langer verlicht op MY26 🫤.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
FreeMen schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:54:
Gebeld met Polestar over het "ontbreken" van de interieur verlichting rondom de het "schakeleiland" en volgens hen is deze niet langer verlicht op MY26 🫤.
Dat is wel jammer, vond het wel sjiek staan en s avonds is gedimde indirect verlichting wel fijn. (Vond de voeten ruimte verlichting in een eerdere auto ook prettig). Geen reden om de auto te laten staan, maar het was mij bij het bestellen ook niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
dutchman666 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:15:
Ola mede polestar 2 rijders.

Omdat ik deze port snow cover (OEM) binnenkort niet meer nodig heb.

Hoop ik iemand anders er blij mee te maken. Het is GRATIS als je het in Nieuw Vennep kunt ophalen. Ik kan het ook per post sturen, en vermoedelijk past het door de brievenbus. Maar dan zijn de verzend kosten voor jou.

Stuur me een berichtje als je interesse hebt.

[Afbeelding]
Thanks @dutchman666 helemaal blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:54:
Dat is balen zeg, ik ben wel fan van subtiele sfeerverlichting. Natuurlijk zit er wel een Polestar logo in het pookje dat verlicht is maar toch.

Als ik even in de configurator kijk bij het plus pack staat er: Ambiente sfeerverlichting
Kleine details maken een groot verschil. Zoals de heldere, witte binnenverlichting, die subtiel bijdraagt aan de sfeer in het interieur.

En dat korte filmpje dat je dan ziet laat toch echt wel volgens mij een verlicht schakeleiland zien. Een witte gloed dat volgens mij nooit kan komen van het Polestar logo in het pookje zelf... ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13CnVAP557fir3BMKXjgJEVtleI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9oBGcvas2WGFPaInwoY58U17.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7BxuEQ0b2eUWrQ3pGYwKAkK2PY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/10Z15mylcyRMVpBLxNiFdc0X.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 31-07-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:20
Juancho schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:39:
[...]

Dat is balen zeg, ik ben wel fan van subtiele sfeerverlichting. Natuurlijk zit er wel een Polestar logo in het pookje dat verlicht is maar toch.

Als ik even in de configurator kijk bij het plus pack staat er: Ambiente sfeerverlichting
Kleine details maken een groot verschil. Zoals de heldere, witte binnenverlichting, die subtiel bijdraagt aan de sfeer in het interieur.

En dat korte filmpje dat je dan ziet laat toch echt wel volgens mij een verlicht schakeleiland zien. Een witte gloed dat volgens mij nooit kan komen van het Polestar logo in het pookje zelf... ;(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijkt mij eerder de lampjes onder het scherm dan de sfeer verlichting rondom het centre island (of hoe we het moeten noemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:39:
[...]

Dat filmpje heb ik ook gezien maar die laat de ambient verlichting rondom niet zien. Die witte gloed die je ziet is van de moodlights vanaf het plafond, die zitten er wel op. De verlichting zoals hieronder zit er niet meer op in MY26 (of wellicht al eerder niet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2HdN2PiJ7CgxbGqkEVuz6tJaMk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Byc4xsXroXPCjktlvmigpM9B.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBMA6Eq-6no6cnH17Vh4S1Qzh1Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZgNDK4WTSU7VtINolOxaQCOc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:55:
[...]

Dat filmpje heb ik ook gezien maar die laat de ambient verlichting rondom niet zien. Die witte gloed die je ziet is van de moodlights vanaf het plafond, die zitten er wel op. De verlichting zoals hieronder zit er niet meer op in MY26 (of wellicht al eerder niet).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat jammer zeg. Ziet er namelijk erg sfeervol uit. Misschien een ledstripje proberen onder het paneel te krijgen en via usb van stroom voorzien 😁

Overigens, nog steeds geen YouTube video van MY26 met Bowers & Wilkens audio systeem.... Ben zo beniwud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Iemand een idee of (en hoe) je de helderheid van het centerdisplay lan aanpassen? Het is best fel. Uitzetten zou ook een optie kunnen zijn als dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:51:
Iemand een idee of (en hoe) je de helderheid van het centerdisplay lan aanpassen? Het is best fel. Uitzetten zou ook een optie kunnen zijn als dat gaat.
Mijn xc40, bijna een kopie van de Polestar 2, heeft links van het stuur ergens een draai knopje. Mits nacht modus (kan je helaas niet instellen) kan je daarmee de helderheid van beide schermen aanpassen. Ik begreep dat de nieuwe modellen geen draaiknop meer hebben maar dat het via het tablet scherm aangepast kan worden. Lijkt me bij Polestar dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ibex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:51:
Ja dat kan, is het bovenste "balkje" bij het interieurverlichting s scherm. Nadeel is wel dat deze instelling alle verlichting raakt dus ook het scherm voor je nen ook de sfeerverlichting. Overigens past dit zichzelf ook aan obv omgevingslicht.
Individueel kan je hem helaas niet aanpassen.

@Juancho , dat knopje zit er er niet meer op.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 01-08-2025 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:20
FreeMen schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:38:
[...]

Bedankt,!
ik weet hoe het systeem werkt via de ABS maar ik geef de voorkeur aan sensoren in de wielen welke de echt druk per wiel aangeven maar helaas
En terecht, dat systeem van de polestar is maar matig. Had een lekke band. Voordat het systeem een melding geeft, is de druk wel echt serieus laag. Ik moest nog een km of 5 door naar tankstation, mooi band verrot gereden. Druk was nog 0,5 bar.

Gelukkig heb ik een set in de auto liggen om er een prop in te zetten. Met 5 min was ik weer onderweg met een prop in de band. Het gat was duidelijk, hoefde niet te zoeken ;).

Nu 4 nieuwe Michelin Primacy EV banden op de 20 inch velgen. Daar verbreek ik iedere rit mijn eigen zuinigheidrecords mee tov de Continental sportcontacts. Scheelt een procent of 15-20 op het verbruik. Dat is dan weer een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

FreeMen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:53:
[...]

Ja dat kan, is het bovenste "balkje" bij het interieurverlichting s scherm. Nadeel is wel dat deze instelling alle verlichting raakt dus ook het scherm voor je nen ook de sfeerverlichting. Overigens past dit zichzelf ook aan obv omgevingslicht.
Individueel kan je hem helaas niet aanpassen.

@Juancho , dat knopje zit er er niet meer op.
Inderdaad, geen knopje te vinden. De configuratie van de interieurverlichting is op zich prima voor alles behalve het midden display. Oh well :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
De fiscalist schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:14:
[...]

Nu 4 nieuwe Michelin Primacy EV banden op de 20 inch velgen. Daar verbreek ik iedere rit mijn eigen zuinigheidrecords mee tov de Continental sportcontacts. Scheelt een procent of 15-20 op het verbruik. Dat is dan weer een voordeel
Die Micheling Primacy EV liggen er bij mij ook op (ook 20inch). Qua bandengeluid zijn het niet de beste helaas.

Voor iedereen die twijfelt aan de werking van digital key, vandaag ligt heel odido plat en dus geen enkel internet verbinding in de auto maar digital key werkt onverminderd goed :). Dit geeft wel vertrouwen en gelukkig maar want er is geen backup voor het geval je telefoon het niet wil doen. Bij de Mustang had ik een code op de deur en een password in de auto als backup. Bij de PS2 is er geen backup. Voor langere ritten neem ik voorlopig toch maar even de sleutel mee :z

Overigens gisteren na 1 dag "eigenaar" van de auto te zijn wel al de eerste entertainment reset moeten doen. Stapte na werk in de auto en de speakers leken ineens vervangen te zijn voor papieren speakers. Bizar slecht geluid. Na reset alles weer ok.

[ Voor 30% gewijzigd door FreeMen op 01-08-2025 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
FreeMen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Die Micheling Primacy EV liggen er bij mij ook op (ook 20inch). Qua bandengeluid zijn het niet de beste helaas.

Voor iedereen die twijfelt aan de werking van digital key, vandaag ligt heel odido plat en dus geen enkel internet verbinding in de auto maar digital key werkt onverminderd goed :). Dit geeft wel vertrouwen en gelukkig maar want er is geen backup voor het geval je telefoon het niet wil doen. Bij de Mustang had ik een code op de deur en een password in de auto als backup. Bij de PS2 is er geen backup. Voor langere ritten neem ik voorlopig toch maar even de sleutel mee :z

Overigens gisteren na 1 dag "eigenaar" van de auto te zijn wel al de eerste entertainment reset moeten doen. Stapte na werk in de auto en de speakers leken ineens vervangen te zijn voor papieren speakers. Bizar slecht geluid. Na reset alles weer ok.
De zwager van 1 van mijn vrienden zit op een sleepdienst en die heeft ooit verteld dat bij pech als je auto mee mot op de sleepwagen ze ook je sleutel meenemen. Als je dan alleen je telefoon als sleutel hebt mag jij raden wat er gebeurd. Maw, ik neem altijd mijn sleutel mee, kleine moeite (naast de digitale sleutel op mijn telefoon).

Ik sloot van de week wel de auto af in de parkeer garage op kantoor met de sleutel in de auto. Daar kwam ik einde dag achter. Waarschijnlijk kan dat omdat ik ook een digitale sleutel op mijn telefoon heb, maar gek was het wel 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:22
Gefeliciteerd voor allen die hun MY26 al in ontvangst hebben genomen!
Net als Juancho wacht ik nu met smart op de eerste review van de B&W audio.
Mijn bestelling loopt ondertussen rustig door, hij is is China van de band gerold en wacht nu op transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:36:
[...]

De zwager van 1 van mijn vrienden zit op een sleepdienst en die heeft ooit verteld dat bij pech als je auto mee mot op de sleepwagen ze ook je sleutel meenemen. Als je dan alleen je telefoon als sleutel hebt mag jij raden wat er gebeurd. Maw, ik neem altijd mijn sleutel mee, kleine moeite (naast de digitale sleutel op mijn telefoon).

Ik sloot van de week wel de auto af in de parkeer garage op kantoor met de sleutel in de auto. Daar kwam ik einde dag achter. Waarschijnlijk kan dat omdat ik ook een digitale sleutel op mijn telefoon heb, maar gek was het wel 8)7 8)7
Ik heb al 6 jaar een digital key bij mijn 2 Model 3’s en in de praktijk heeft het nog niet een probleem opgeleverd. Voor het geval dat heb ik altijd het pasje (sleutel bij Tesla is een pasje) in mijn portemonnee zitten. Probleem is alleen dat ik zelden nog een portemonnee bij me draag. Betaal alles met apple pay.
Portemonnee ligt 9 van de 10 keer of thuis of ik laat het in de auto. Alleen tijdens werk stop ik hem in mijn laptoptas. Dit gaat natuurlijk nog een keer fout :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De fiscalist schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:14:
[...]

En terecht, dat systeem van de polestar is maar matig. Had een lekke band. Voordat het systeem een melding geeft, is de druk wel echt serieus laag. Ik moest nog een km of 5 door naar tankstation, mooi band verrot gereden. Druk was nog 0,5 bar.

Gelukkig heb ik een set in de auto liggen om er een prop in te zetten. Met 5 min was ik weer onderweg met een prop in de band. Het gat was duidelijk, hoefde niet te zoeken ;).

Bijzonder, ik krijg al een melding wanneer de druk verandert door schommelingen in temperatuur.

Misschien een verschil in de bandenmaat? Ik heb volgens mij de 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Zijn dit ook de standaard banden onder de Polestar bij 19" wielen? Onder onze huidge xc40 liggen wel 20" sloffen, nu gekozen voor 19". Deels voor wat beter verbruik, confort en ik vond 20" onder de PS2 niet perse nodig (lees het extra geld ik de lease waard) omdat het geen echte SUV is.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 01-08-2025 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Zijn dit ook de standaard banden onder de Polestar bij 19" wielen? Onder onze huidge xc40 liggen wel 20" sloffen, nu gekozen voor 19". Deels voor wat beter verbruik, confort en ik vond 20" onder de PS2 niet perse nodig (lees het extra geld ik de lease waard) omdat het geen echte SUV is.
Yup, liggen ook op de 19inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:20
SirLenncelot schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:59:
[...]

Bijzonder, ik krijg al een melding wanneer de druk verandert door schommelingen in temperatuur.

Misschien een verschil in de bandenmaat? Ik heb volgens mij de 19”
Misschien liep ie heel hard leeg… dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, ik ben blij met de nieuwe banden.
Qua geluid niet de stilste idd, maar niet echt minder dan die conti sportcontacts die er af zijn gekomen (originele montage uit 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De fiscalist schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Misschien liep ie heel hard leeg… dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, ik ben blij met de nieuwe banden.
Qua geluid niet de stilste idd, maar niet echt minder dan die conti sportcontacts die er af zijn gekomen (originele montage uit 2020)
Vergeet ook niet dat een EV echt muisstil is. Dan hoor je nou eenmaal wat meer geluiden die je bij een brandstof auto niet hoort want tja, brullende motor :D

Persoonlijk rijd ik altijd met muziek/podcast aan, nooit zonder. Dus dat bandengeluid zakt dan altijd weg naar de achtergrond. Alleen op de snelweg en bijv. flinke wind wil die ruis nog wel eens (te veel) naar voren komen.

Benieuwd naar die banden onder de 19" velgen en wat dat voor effect heeft op het verbruik. Ik zal ze dan neem ik aan ook krijgen als winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Zo, mijn support ticket is geescaleerd naar HQ. Ik kan de plug & charge niet koppelen met mijn polestar charge account. De MY26 is de eerst P2 die plug & charge ondersteund, maar de polestar charge app kent het model 2026 nog niet. Benieuwd wanneer dat in orde komt 😅.

Gelukkig heb ik dat niet nodig.

Ondertussen ook vakjes geprint, en hoewel ze passen had ik een meh gevoel. Dat stuk van de wagen is ook niet 100% zoals op de fotos. Dan heb ik maar andere vakjes geprint, en hoewel iets minder stevig en iets lastiger te installeren (tot het mooi aansluit op de achterwand) heb ik er een beter gevoel over. Morgen bekledenbmet een dun laagje vilt en helemaal netjes.

Ondertussen ook een screen protector besteld voor het scherm in de hoop dat die iets beter is voor vingerafdrukken en reflectie. We'll see 👍.

Oh, en de laadkabel van Polestar is me toch van een heerlijke kwaliteit. Een pak soepeler (maar toch steviger/dikker) dan de kabel die bij de Opel kwam.

[ Voor 7% gewijzigd door Ibex op 01-08-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:33:
[...]

Nou dat viel dus wel mee: ik kreeg maandag al een berichtje dat ik hem weer kon ophalen.

Wat bleek: de banden die er bij aflevering opzaten bevatten akoestische technologie™. Dit is een ring van schuimrubber die in de band geplakt zit. Deze lag bij beide voorwielen los in de band. Ze hebben eerst geprobeerd om de band nog een keer te balanceren: 155 gram uit het lood 8)7, daarna kwamen ze achter de losse ring. Die hebben ze er nu uitgehaald en alle wielen nog een keer gebalanceerd. Nu weer een paar dagen mee gereden: trillingsvrij d:)b

Dus mocht iemand ineens onverklaarbare trillingen ervaren: vraag bij de bandenboer of ze de akoestische technologie™ even willen checken.

Zie hier voor een vergelijkbaar issue bij een Tesla: https://www.reddit.com/r/...gh_speed/?tl=nl&rdt=43907
Update: de trillingen zijn terug, maar nu minder in het stuur. Waarschijnlijk is nu de schuimrubberen ring in één van de achterbanden los. :|

Maandag gaan ze kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:52:
Zo, mijn support ticket is geescaleerd naar HQ. Ik kan de plug & charge niet koppelen met mijn polestar charge account. De MY26 is de eerst P2 die plug & charge ondersteund, maar de polestar charge app kent het model 2026 nog niet. Benieuwd wanneer dat in orde komt 😅.

Gelukkig heb ik dat niet nodig.

Ondertussen ook vakjes geprint, en hoewel ze passen had ik een meh gevoel. Dat stuk van de wagen is ook niet 100% zoals op de fotos. Dan heb ik maar andere vakjes geprint, en hoewel iets minder stevig en iets lastiger te installeren (tot het mooi aansluit op de achterwand) heb ik er een beter gevoel over. Morgen bekledenbmet een dun laagje vilt en helemaal netjes.

Ondertussen ook een screen protector besteld voor het scherm in de hoop dat die iets beter is voor vingerafdrukken en reflectie. We'll see 👍.

Oh, en de laadkabel van Polestar is me toch van een heerlijke kwaliteit. Een pak soepeler (maar toch steviger/dikker) dan de kabel die bij de Opel kwam.
Als je dan toch bezig bent... 😁. Ik heb al bijna 5 jaar zo'n kabelhook. Werkt ideaal, nooit smeriger handen etc want de kabel hangt netjes in de haak ipv over de vieze grond. Zeker een aanrader.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Wbt het scherm, gewoon zorgen dat je speciaal spul + doekje in de armsteun ofzo hebt. 1x in de week ff sprayen en doekje erover. Al is die armsteun weer mega klein ivm de XC40 dus even een plekje voor vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 01-08-2025 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 11:57

Smurf

Detri

MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:37:
[...]

@Smurf , Was het aanbrengen van de ProClip makkelijk (ook als je niet zo handig bent)?
Heb altijd telefoonhouders van Brodit gehad en ik moet zeggen tot nu toe werkte het altijd super wmb.
Ja, deze is misschien nog wel makkelijker dan de "ram hem er daar maar tussen" clip die ik in de Kodiaq had. Bovenkant ophangen, onderkant er tegenaan houden en een schroefje aandraaien. De plaatjes die erbij staan in de webshop laten het ook goed zien.

@Juancho Rechts van het scherm vond ik wat te ver weg. En deze plek was ik al gewend, dus voor mij was de keuze makkelijk. Maar de Brodit clip kan ook gewoon rechts als dat je voorkeur is.

[ Voor 14% gewijzigd door Smurf op 01-08-2025 14:47 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Smurf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:44:
[...]

Ja, deze is misschien nog wel makkelijker dan de "ram hem er daar maar tussen" clip die ik in de Kodiaq had. Bovenkant ophangen, onderkant er tegenaan houden en een schroefje aandraaien. De plaatjes die erbij staan in de webshop laten het ook goed zien.

@Juancho Rechts van het scherm vond ik wat te ver weg. En deze plek was ik al gewend, dus voor mij was de keuze makkelijk. Maar de Brodit clip kan ook gewoon rechts als dat je voorkeur is.
Ik zal eens bekijken wat ik ga doen. Ik heb net vorig jaar deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...CBJH5g.4_7.8.ProductTitle

Heel fijn ding, laat lekker snel op. Ik heb die in de XC40 met plakkers en wat ducktape netjes kunnen wegwerken zoals een eerdere foto gepost. Benieuwd of ik die ook netjes kan wegwerken in de PS2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Ibex schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:52:

Laat even weten of hij bevalt, ik zoek ook nog een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wij krijgen ook de vapour beton achtige kleur. Ik zou hrt misschien wel extra gaaf vinden om het Polestar logo op de motorkap zwart te wrappen. Eens kijken of daar handige stickers voor zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:20:
Wij krijgen ook de vapour beton achtige kleur. Ik zou hrt misschien wel extra gaaf vinden om het Polestar logo op de motorkap zwart te wrappen. Eens kijken of daar handige stickers voor zijn
Gewoon stukje zwarte wrap bestellen, stelt niet zoveel voor. Ik ga dat ook doen om te kijken hoe het staat.

Ga ook een poging wagen om het dak aan de achterkant te wrappen zodat het glas 1 geheel lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 01-08-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:47:
[...]

Gewoon stukje zwarte wrap bestellen, stelt niet zoveel voor. Ik ga dat ook doen om te kijken hoe het staat.

Ga ook een poging wagen om het dak aan de achterkant te wrappen zodat het glas 1 geheel lijkt.
Tof! Als je wat hebt laat maar zien, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Kan zo’n wrap er ook makkelijk weer afgehaald worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
SirLenncelot schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:38:
Kan zo’n wrap er ook makkelijk weer afgehaald worden?
Ja, vrij eenvoudig. Min of meer hetzelfde als een goede beschermfolie wat bv op een plexiglasplaat zit maar dan net wat steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimTrucker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16:16
Nu het deze zaterdag lekker regent ga ik toch maar eens de vraag stellen: heeft iemand anders ook het probleem dat bij het opendoen van de kofferbak er enorm veel water links en rechts uit het gootje komt aan de onderkant van de achterruit?

Het lijkt erop dat regenwater van de achterruit naar beneden loopt maar niet wegloopt. Dus als ik de kofferbak open doet dan komt er echt een aardige hoeveelheid water vanuit die aansluiting onderkant ruit aan het metaal, zowel lniks als rechts. En het is altijd spannend of het wel of niet in de kofferbak druipt. Tot nu toe wordt het water opgevangen door de metalen goot links en rechts.
Ik neem aan dat er normaal toch ergens een water afvoer in het kofferbak deksel zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 09:34
SimTrucker schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:13:
Nu het deze zaterdag lekker regent ga ik toch maar eens de vraag stellen: heeft iemand anders ook het probleem dat bij het opendoen van de kofferbak er enorm veel water links en rechts uit het gootje komt aan de onderkant van de achterruit?
Ja dat heb ik ook bij mijn launch edition. Het stroomt nooit naar binnen maar het lijkt wel steeds een risico.

[ Voor 33% gewijzigd door darwusch op 02-08-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
SimTrucker schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:13:

Het lijkt erop dat regenwater van de achterruit naar beneden loopt maar niet wegloopt. Dus als ik de kofferbak open doet dan komt er echt een aardige hoeveelheid water vanuit die aansluiting onderkant ruit aan het metaal, zowel lniks als rechts. En het is altijd spannend of het wel of niet in de kofferbak druipt. Tot nu toe wordt het water opgevangen door de metalen goot links en rechts.
Ik neem aan dat er normaal toch ergens een water afvoer in het kofferbak deksel zit...
Ja inderdaad, het stroomt of spettert niet naar binnen. Vaak sta ik echter net naast de kofferbak en spettert het naar buiten over mijn kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimTrucker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16:16
Ok, het water wat zo wegloopt als de kofferbak open gaat lijkt dus normaal. Dan hou ik het in de gaten, zolang de kofferbak binnen droog blijft is het goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR. RHS
Zat een poosje te kijken naar de openstaande rand van de neus van de PS2 en ook de cockpit achtige ervaring achter het stuur en toen moest ik opeens denken aan Saab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjTqz5ixJOPcYC4FJeZx8BN0qTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uZw0sNwSiyXKeiWBXpLE2Nca.webp?f=fotoalbum_large

T is niet helemaal spot on, maar er zijn wel wat gemeenschappelijke lijnen te ontdekken. Was het ontwerp aanvankelijk een concept auto voor de s60?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
MR. RHS schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:12:
Zat een poosje te kijken naar de openstaande rand van de neus van de PS2 en ook de cockpit achtige ervaring achter het stuur en toen moest ik opeens denken aan Saab.

[Afbeelding]

T is niet helemaal spot on, maar er zijn wel wat gemeenschappelijke lijnen te ontdekken. Was het ontwerp aanvankelijk een concept auto voor de s60?
Het ontwerp van de P2 was oorspronkelijk voor de nieuwe V40 bedoeld destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-10 09:22

[Afbeelding]

Zitten inderdaad wel wat overeenkomsten in. De Polestar was ooit de Volvo 40.2 concept, een soort visie op de opvolger van de Volvo V40. De 40.2 is de Polestar geworden, de 40.1 is de EX/XC40 (en de V40 bestaat helaas niet meer :-( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho

[Afbeelding]

Nee, Polestar 2 is eigenlijk een concept geweest van de Volvo 40.2 lijn:
https://www.media.volvoca...ls/volvo-concept-402/2017
https://www.autoweek.nl/a...volvo-401-en-402-concept/

https://images.autoweek.nl/256711408/width/800/256711408

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 02-08-2025 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
Nvm, spuit 11

[ Voor 96% gewijzigd door guido66 op 02-08-2025 18:13 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:09

[Afbeelding]

Leuk. Ik zie mn zeker trekken van de Saab 900 in de Polestar 2, maar misschien komt het door de kleur. De blauwe Saab zou ik niet een kunnen benoemen. Is dat een 93 of 95?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
Een 93 volgens reddit waar ik de afbeelding heb geleend 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 09:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zijn er meer mensen waarbij de app (iphone) sinds vanmorgen alleen een zwart scherm toont? Deed t gister nog prima, na een nachtje slapen niks meer..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79

[Afbeelding]

Voor de S40 dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07

ST10©DE

Dus.............

Pixeltje schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:41:
Zijn er meer mensen waarbij de app (iphone) sinds vanmorgen alleen een zwart scherm toont? Deed t gister nog prima, na een nachtje slapen niks meer..
Ja, hier ook :X Na een minuutje wachten deed de app het weer.

[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 03-08-2025 11:25 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:47
Is de BST-editie ooit officieel in Nederland geleverd? Persoonlijk beschouw ik dit als de meest geslaagde kleurstelling van de Polestar 2. Heeft iemand wellicht de exacte afmetingen van het ‘2’-logo op de motorkap? Zodra ik mijn Polestar 2 in bezit heb, overweeg ik een wrap in dezelfde stijl, met enkele subtiele aanpassingen.

[ Voor 9% gewijzigd door DeJurist op 03-08-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

[Afbeelding]

Ik vind vooral de grote achterklep en het het rijgedrag me veel vooral oude saab 900 (1980 -1992) vibes geven, ik heb die ook gehad en dat stuurde ook zo heerlijk.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DeJurist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:43:
Is de BST-editie ooit officieel in Nederland geleverd? Persoonlijk beschouw ik dit als de meest geslaagde kleurstelling van de Polestar 2. Heeft iemand wellicht de exacte afmetingen van het ‘2’-logo op de motorkap? Zodra ik mijn Polestar 2 in bezit heb, overweeg ik een wrap in dezelfde stijl, met enkele subtiele aanpassingen.
[YouTube: 2024 Polestar 2 BST edition 230 - Interior and Exterior]
Heb deze bij de 2de proefrit zien staan bij de Polestar dealer in Zwolle. De kleur zelf vind ik erg vet, die zwarte streep op de motorkap vond ik eerlijk gezegd heel lelijk. Verder natuurlijk een dikke bak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-10 23:32
Het zwarte plastic in de kleur van de carrosserie laten spuiten geeft je hetzelfde idee. Dezelfde kosten ongeveer als wrappen, maar je hebt de streep niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzmjySE6PlnyZcj0c4zmWRlPr7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oW6WO5bgEpbKkoeqQALv981R.jpg?f=fotoalbum_large

En 25mm verlagen, en 15mm spacers rondom >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Smotske op 03-08-2025 15:35 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:18
Het grootste nadeel van deze wagen blijft toch de harde ophanging (MY23 19inch hier).
Bijna iedereen die mee rijdt geeft er wel een kleine opmerking over.

Gelukkig stoor ik me er zelf niet zo aan (tot ik er begin op te letten). Maar voor de volgende wagen kies ik toch iets met een zachtere wegligging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:05:
[...]

Update: de trillingen zijn terug, maar nu minder in het stuur. Waarschijnlijk is nu de schuimrubberen ring in één van de achterbanden los. :|

Maandag gaan ze kijken
En inderdaad: na de twee voorwielen heeft nu de schuimrubber ring in de achterbanden losgelaten. Bij eentje zat het een beetje los (20gram onbalans in het wiel) en bij de andere zat hij helemaal los (200 gram onbalans) de trillingen waren dus niet heel vreemd.

De schuimrubber ringen zijn nu in alle vier de banden verwijderd en rijdt gelukkig weer trillingsvrij, ook op hogere snelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-10 13:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXei-QgDd0Ws4P7TPkD2I22cRlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVMsWyxQwr9XMsLMbuP2asMk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik liep even een rondje tijdens de lunch. Kom ik de oude broer van de Polestar tegen achter een Polestar. Moet zeggen, de Polestar is wel gegroeid ten opzichte van hoe groot de 'vergelijkbare' auto's vroeger waren. Niet een heel goede foto, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
sopsop schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 17:31:
[...]

En inderdaad: na de twee voorwielen heeft nu de schuimrubber ring in de achterbanden losgelaten. Bij eentje zat het een beetje los (20gram onbalans in het wiel) en bij de andere zat hij helemaal los (200 gram onbalans) de trillingen waren dus niet heel vreemd.

De schuimrubber ringen zijn nu in alle vier de banden verwijderd en rijdt gelukkig weer trillingsvrij, ook op hogere snelheid.
Merk je zonder schuimrubber nou veel verschil in bandengeluid op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
Hoe zat het nou ookalweer met de Volvo heritage van de Polestar 2?

Volgens wikipedia:
Opvolger
De S40, V50 en C30 zijn in 2012 uit productie gehaald. Indirecte opvolgers werden toen de V40, S60 en V60. Met deze strategie wou Volvo haar gamma herschikken en zich rechtstreeks richten op fabrikanten als BMW, Audi en Mercedes-Benz.

In 2016 toonde Volvo de Concept 40.1 (SUV) en 40.2 (sedan) aan het publiek, bedoeld als voorbodes van een nieuwe 40-reeks: de directe lijn terug van opvolgers voor de S40 en V50. Volvo had intern een hele familie binnen deze 40-reeks op tekentafel waaronder een sedan, een break, een hachback, een coupé, een cabrio, een SUV en een cross-over.

Uiteindelijk zijn er drie modellen op de markt gekomen om de S40 en V50 op te volgen: de XC40/EX40, EC40 en Polestar 2. Een break is er niet meer gekomen terwijl de C30 en V40 II hun opvolger hebben gekregen in 2023 in de vorm van de EX30.
Hier nog een optische vergelijking en de afmetingen van de P2 vs de S60
https://www.carsized.com/...olvo-s60-2018-sedan/rear/

[ Voor 8% gewijzigd door Morales79 op 04-08-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

jjkester schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:43:
[...]

Merk je zonder schuimrubber nou veel verschil in bandengeluid op de snelweg?
Ik heb wel het idee dat je iets meer hoort, maar het scheelt niet heel veel volgens mij.

Vanochtend wel een nieuw dieptepunt: op de ring van Eindhoven viel mijn auto weer uit met de melding 'stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem'. Na 5 minuten wel weer aan de praat.

Dat is nu de derde keer, ze mogen hem komen ophalen en ik hoef hem niet meer terug. Ik rij op een superdrukke 70km weg en kom net van de A2 af. Alle vertrouwen is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Smurf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:44:
[...]

@Smurf kan de clip ook rechts? Ik had Brodit centrum gebeld en die zeiden dat ie links moest.Weet je dat zeker? Rechts zou wel mijn voorkeur hebben namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sopsop schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:28:
[...]

Ik heb wel het idee dat je iets meer hoort, maar het scheelt niet heel veel volgens mij.

Vanochtend wel een nieuw dieptepunt: op de ring van Eindhoven viel mijn auto weer uit met de melding 'stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem'. Na 5 minuten wel weer aan de praat.

Dat is nu de derde keer, ze mogen hem komen ophalen en ik hoef hem niet meer terug. Ik rij op een superdrukke 70km weg en kom net van de A2 af. Alle vertrouwen is weg.
Pff dat is wel heel vervelend zeg, en ook levensgevaarlijk lijkt me. Als de auto nou echt defect was ala maar je zegt het zelf al, even afsluiten en 5 min later werkt alles weer. Ik zou hem na een 3de keer ook teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
sopsop schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:28:
[...]

Jemig, dit wil je idd niet.

Collega van mij 7x zijn Skoda afgevoerd maar telkens issue bij "starten" nooit tijdens rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Nou dat viel weer mee, eerst de garage gebeld, die gaf aan dat er waarschijnlijk iets groters aan de hand is aangezien ze gisterenavond ook een polestar met hetzelfde issue binnen hadden gekregen. Afhandeling moest ik via Polestar Assistence doen.

Die hebben de ANWB gestuurd, want er moest iemand kijken. Die heeft gekeken en kon helemaal niets vinden bij het uitlezen van de auto en gaf aan dat hij verder niets kon doen met een rijdende auto. Hem uitgelegd dat het nu de derde keer was dat hij tijdens het rijden uitviel. Uiteindelijk heeft hij toch geregeld dat de auto op transport gaat naar de Volvo dealer en dat ik nu een vervangende auto heb.

Ik ben benieuwd naar de verdere afhandeling.

=edit= garage vertelde net dat de Polestar 2 die gisteren binnen is gebracht 4 nummertjes van mijn kenteken af zat. Dat is ook wel toevallig.

[ Voor 9% gewijzigd door sopsop op 05-08-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sopsop schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:42:
Nou dat viel weer mee, eerst de garage gebeld, die gaf aan dat er waarschijnlijk iets groters aan de hand is aangezien ze gisterenavond ook een polestar met hetzelfde issue binnen hadden gekregen. Afhandeling moest ik via Polestar Assistence doen.

Die hebben de ANWB gestuurd, want er moest iemand kijken. Die heeft gekeken en kon helemaal niets vinden bij het uitlezen van de auto en gaf aan dat hij verder niets kon doen met een rijdende auto. Hem uitgelegd dat het nu de derde keer was dat hij tijdens het rijden uitviel. Uiteindelijk heeft hij toch geregeld dat de auto op transport gaat naar de Volvo dealer en dat ik nu een vervangende auto heb.

Ik ben benieuwd naar de verdere afhandeling.
Ja dat blijft vervelend, ook bij Volvo. De wagens staan er bekend om dat ze magisch zelf weer herstellen na een x periode laten staan. En vervolgens kan de dealer weinig halen of zelfs niks als ze de wagen uitlezen. En zie dan maar weer eens je vertrouwen terug te winnen in de auto.

Wij hadden laatst een keer of 3 dat ze auto enorm schokte bij OPD, 1x echt zo erg dat het niet te vertrouwen meer was. Bij de bandenwissel laten checken, 0,0 info bij het uitlezen. Nou is jouw issue wel veel heftiger en gevaarlijker natuur en na 3x zou ik er ook wel wat anders in staan. Benieuwd wat Polestar/Volvo gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 12:42
AteZ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:28:
[...]

Nu je het zegt, dat viel mij gister ook op ja. geen laadcurve, maar een hele tijd strak op 150 kW, ik ben benieuwd of dat een bug is of doelbewust? het valt me ook op de de warmte pomp niet meer zo op hol slaat aan het eind van de laadsessie.
Over het algemeen gebruik ik niet zo vaak snelladers, maar bij versie P2 3.4.4 heb ik zeker de warmtepomp / ventilator op hol horen slaan aan het einde van de laadsessie. Wellicht is dat een bug welke ze hebben opgelost door de laadsnelheid te beperken? Achteraf gezien klinkt het op hol slaan van de warmtepomp niet gezond, zeker gezien dat in de koudere winterperiode was.

Afgelopen week tijdens de vakantie bij de snelladers is de ventilator in ieder geval niet op hol geslagen.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
Een ander punt; vanmorgen was de stem vervormd / robotachtig. Aangezien ik een telefoongesprek verwachtte heb ik het scherm gereset door de knop lang in te drukken. Het geluid was na de reboot in orde.

Daarna heb ik een snellaad-stop toegevoegd, daar bleef de UI op hangen en alle schermen werden zwart voor ongeveer 10 seconden. Alsof de UI moeite had met het communiceren met de precondition module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@FreeMen heb jij met je MY26 al eens aan een snellader geladen? Ben wel benieuwd wat het MY26 doet en of deze wel netjes de 205kW aan tikt...Uiteraard wel als je batterij leeg genoeg is en je batterij goed op temperatuur is (lange rit of even een snellader invoeren in Maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
Bamieater schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Over het algemeen gebruik ik niet zo vaak snelladers, maar bij versie P2 3.4.4 heb ik zeker de warmtepomp / ventilator op hol horen slaan aan het einde van de laadsessie. Wellicht is dat een bug welke ze hebben opgelost door de laadsnelheid te beperken? Achteraf gezien klinkt het op hol slaan van de warmtepomp niet gezond, zeker gezien dat in de koudere winterperiode was.

Afgelopen week tijdens de vakantie bij de snelladers is de ventilator in ieder geval niet op hol geslagen.
Is gewoon normaal, is om het batterijpakket te koelen. Heeft niks met je warmtepomp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:35:
@FreeMen heb jij met je MY26 al eens aan een snellader geladen? Ben wel benieuwd wat het MY26 doet en of deze wel netjes de 205kW aan tikt...Uiteraard wel als je batterij leeg genoeg is en je batterij goed op temperatuur is (lange rit of even een snellader invoeren in Maps).
Nee nog niet, kom ik ook maar zelden. Denk nog geen 10x geladen de afgelopen 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan ga ik het zelf wel ff testen als ik de PS2 op 20 augustus ophaal. De 2 dagen daarna langere ritten staan en wij hebben geen thuislaadpaal. Dus mooie gelegenheid om ff het snelladen te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
Juancho schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:11:
Dan ga ik het zelf wel ff testen als ik de PS2 op 20 augustus ophaal. De 2 dagen daarna langere ritten staan en wij hebben geen thuislaadpaal. Dus mooie gelegenheid om ff het snelladen te testen.
Spannend, dat is al bijna. Ik heb zelf net na 5 jaar de Lauch Edition te hebben gereden nu de LRSM besteld, die komt pas eind november.
Wij laden ook veel aan de snelladers dus ben ook erg benieuwd hoe snel dat gaat in de praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-10 13:02
darwusch schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Spannend, dat is al bijna. Ik heb zelf net na 5 jaar de Lauch Edition te hebben gereden nu de LRSM besteld, die komt pas eind november.
Wij laden ook veel aan de snelladers dus ben ook erg benieuwd hoe snel dat gaat in de praktijk.
Ik heb een MY24 LRSM en tot op heden geen problemen met laden ondervonden. Laad veel thuis maar 2 weken geleden lange rit gemaakt en rond de 10% tikt hij altijd 205kw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:57
Smotske schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:33:
Het zwarte plastic in de kleur van de carrosserie laten spuiten geeft je hetzelfde idee. Dezelfde kosten ongeveer als wrappen, maar je hebt de streep niet.

[Afbeelding]

En 25mm verlagen, en 15mm spacers rondom >:)
@Smotske Die staat er echt strak bij. Eindelijk een Polestar die goed op z'n wielen staat.
Aan wat voor kosten moet ik ongeveer denken voor het spuiten van alle zwarte plastic delen. Zo in carrosseriekleur oogt een stuk mooier wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rvzoggie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb een MY24 LRSM en tot op heden geen problemen met laden ondervonden. Laad veel thuis maar 2 weken geleden lange rit gemaakt en rond de 10% tikt hij altijd 205kw aan.
Gelukkig dat het niet bij alle PS2 modellen niet lukt. Vraag me dan wel af waar het verschil in zit, als het namelijk in een OTA verkeerd zat zouden toch alle wagens (mits OTA uitgevoerd) er last van moeten hebben.

Ben ook erg benieuwd hoeveel tijd dat weer extra scheelt bij snelladen ivm nu met 150kW. Is toch 55kW sneller en normaliter staan we echt maar even aan de snellader (vaak max 10/15 min zodat we een bestemming bereiken waar we de auto gewoon parkeren en laden). Met 55kW op het eerste stuk zou het toch flink sneller moeten gaan _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bamieater

Eerste indrukken na 10.000 km en 4 maanden met de Polestar 2

Na vier maanden rijden en ruim 10.000 kilometer ben ik nog steeds erg tevreden over de Polestar 2. De rijervaring is ontspannen, het infotainmentsysteem werkt over het algemeen vlekkeloos en het laden verloopt over het algemeen soepel.

Het betreft een PS2 LRSM Pilot & Plus Pack, en Panoramadak.

Rijden en assistentiesystemen
Adaptive cruise control en Pilot Assist maken het rijden comfortabel. De melding om het stuur vast te houden komt soms iets te snel, zeker bij ontspannen rijgedrag. Mijn oplossing: linkerhand op “10 voor 2”, licht steunend op het stuur; dat werkt prima.

In files schakel ik Pilot Assist meestal uit. Op rechte stukken laat ik de auto op alleen adaptive cruise control rijden, zonder actief te sturen. Het systeem schakelt soms nét iets te vroeg uit, en past niet bij de dynamiek van Nederlandse files. Mijn workaround: bij onrustige files kort zelf gas geven, bij rustige files volstaat de "Resume"-knop.

Wat betreft rijinstellingen gebruik ik standaard pedal drive, dat voelt voor mij het meest natuurlijk aan. One-Pedal Drive is niet mijn voorkeur; de standaardoptie biedt de juiste balans tussen comfort en controle.

Actieradius en laadefficiëntie
De actieradius is uitstekend. Tijdens een vakantie konden we na 3 uur rijden stoppen bij een snellader voor een 10 minuten sessie. Terwijl wij rustig naar het toilet gingen en wat kochten, laadde de auto door tot 90%.

Temperatuurverschillen geven ongeveer 20–30 km verschil in range. Ik rijd op de maximumsnelheden per land (100 km/h in NL, 110 in BE, 130 in FR), op cruise control. Google Maps bleek zeer accuraat qua voorspelling van accupercentages bij aankomst.

Laden onderweg
Snelladen ging vlot. Ik gebruik primair een e-flux pas, maar ook ANWB en creditcard zijn onderweg nodig geweest. Voor tolwegen gebruik ik een badge (rechts naast de binnenspiegel gemonteerd), wat vlot werkt.

Op kantoor laad ik tweemaal per week tot 90%, wat ruim voldoende is. Ik kom dan thuis aan met ongeveer 78%.

Thuis nog geen laadmogelijkheid; de VvE realiseert momenteel 20 gedeelde laadplekken in de garage.

Frustratiepunt blijft het blokkeren van laadplekken door EV’s/PHEV’s die niet laden. Gelukkig zit er bij mijn werk een betrouwbare 22 kW-paal die snel initialiseert en goed werkt met mijn tag.

Infotainment en connectiviteit
Ik gebruik geen Android Auto of Apple CarPlay. Bluetooth volstaat voor mij. Handsfreebellen via MS Teams en Google Meet is kraakhelder, ook voor gesprekspartners. Het systeem is snel, logisch en stabiel.

Comfort en interieur
De verlichting—zowel binnen als buiten—is stijlvol en draagt bij aan het ontspannen gevoel in de auto.

Geluidsbeleving is top: nauwelijks windgeruis of bandengeluid. Vergeleken met mijn eerdere auto’s is dit veruit de meest serene rijervaring.

Parkeren met de camera’s, sensoren en hulplijnen werkt uitstekend, al had ik wel wat gewenning nodig. Eén keer heeft het noodremsysteem ingegrepen tijdens parkeren. Goed om te ervaren dat dit systeem feilloos functioneert.

Onderhoud en verzorging
Wekelijks onderhoud: borstelloze wasstraat, lichte wax, stofzuigen, perslucht en een vochtige doek voor het interieur. De middenconsole heeft een screenprotector. Voor display en pianolak gebruik ik brillendoekjes van Albert Heijn, die houden het perfect schoon.

OTA-updates en betrouwbaarheid
Tot nu toe zijn alle OTA-updates positief. Heel af en toe herstart ik het scherm of de connectiviteitsmodule, vermoedelijk door de ondergrondse parkeergarage. Verbinding is meestal snel en stabiel. Ik mis een optie voor wifi accesspoint binnen de auto.

Service
Polestar Service is behulpzaam en geduldig. Ook mijn technische vragen puur uit interesse, zoals onlangs over het materiaal van het panoramadak, worden serieus en helder beantwoord.

[ Voor 0% gewijzigd door Bamieater op 06-08-2025 11:50 . Reden: automodel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bamieater schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:47:

Eerste indrukken na 10.000 km en 4 maanden met de Polestar 2

Na vier maanden rijden en ruim 10.000 kilometer ben ik nog steeds erg tevreden over de Polestar 2. De rijervaring is ontspannen, het infotainmentsysteem werkt over het algemeen vlekkeloos en het laden verloopt over het algemeen soepel.

Het betreft een PS2 LRSM Pilot & Plus Pack, en Panoramadak.

Rijden en assistentiesystemen
Adaptive cruise control en Pilot Assist maken het rijden comfortabel. De melding om het stuur vast te houden komt soms iets te snel, zeker bij ontspannen rijgedrag. Mijn oplossing: linkerhand op “10 voor 2”, licht steunend op het stuur; dat werkt prima.

In files schakel ik Pilot Assist meestal uit. Op rechte stukken laat ik de auto op alleen adaptive cruise control rijden, zonder actief te sturen. Het systeem schakelt soms nét iets te vroeg uit, en past niet bij de dynamiek van Nederlandse files. Mijn workaround: bij onrustige files kort zelf gas geven, bij rustige files volstaat de "Resume"-knop.

Wat betreft rijinstellingen gebruik ik standaard pedal drive, dat voelt voor mij het meest natuurlijk aan. One-Pedal Drive is niet mijn voorkeur; de standaardoptie biedt de juiste balans tussen comfort en controle.

Actieradius en laadefficiëntie
De actieradius is uitstekend. Tijdens een vakantie konden we na 3 uur rijden stoppen bij een snellader voor een 10 minuten sessie. Terwijl wij rustig naar het toilet gingen en wat kochten, laadde de auto door tot 90%.

Temperatuurverschillen geven ongeveer 20–30 km verschil in range. Ik rijd op de maximumsnelheden per land (100 km/h in NL, 110 in BE, 130 in FR), op cruise control. Google Maps bleek zeer accuraat qua voorspelling van accupercentages bij aankomst.

Laden onderweg
Snelladen ging vlot. Ik gebruik primair een e-flux pas, maar ook ANWB en creditcard zijn onderweg nodig geweest. Voor tolwegen gebruik ik een badge (rechts naast de binnenspiegel gemonteerd), wat vlot werkt.

Op kantoor laad ik tweemaal per week tot 90%, wat ruim voldoende is. Ik kom dan thuis aan met ongeveer 78%.

Thuis nog geen laadmogelijkheid; de VvE realiseert momenteel 20 gedeelde laadplekken in de garage.

Frustratiepunt blijft het blokkeren van laadplekken door EV’s/PHEV’s die niet laden. Gelukkig zit er bij mijn werk een betrouwbare 22 kW-paal die snel initialiseert en goed werkt met mijn tag.

Infotainment en connectiviteit
Ik gebruik geen Android Auto of Apple CarPlay. Bluetooth volstaat voor mij. Handsfreebellen via MS Teams en Google Meet is kraakhelder, ook voor gesprekspartners. Het systeem is snel, logisch en stabiel.

Comfort en interieur
De verlichting—zowel binnen als buiten—is stijlvol en draagt bij aan het ontspannen gevoel in de auto.

Geluidsbeleving is top: nauwelijks windgeruis of bandengeluid. Vergeleken met mijn eerdere auto’s is dit veruit de meest serene rijervaring.

Parkeren met de camera’s, sensoren en hulplijnen werkt uitstekend, al had ik wel wat gewenning nodig. Eén keer heeft het noodremsysteem ingegrepen tijdens parkeren. Goed om te ervaren dat dit systeem feilloos functioneert.

Onderhoud en verzorging
Wekelijks onderhoud: borstelloze wasstraat, lichte wax, stofzuigen, perslucht en een vochtige doek voor het interieur. De middenconsole heeft een screenprotector. Voor display en pianolak gebruik ik brillendoekjes van Albert Heijn, die houden het perfect schoon.

OTA-updates en betrouwbaarheid
Tot nu toe zijn alle OTA-updates positief. Heel af en toe herstart ik het scherm of de connectiviteitsmodule, vermoedelijk door de ondergrondse parkeergarage. Verbinding is meestal snel en stabiel. Ik mis een optie voor wifi accesspoint binnen de auto.

Service
Polestar Service is behulpzaam en geduldig. Ook mijn technische vragen puur uit interesse, zoals onlangs over het materiaal van het panoramadak, worden serieus en helder beantwoord.
Bedankt voor je uitgebreide post, top! Ik heb nog wel 1 vraagje. Hoe vind je de praktische mogelijkheden in de PS2 na 4 maand? Mis je (opberg)ruimte? Zit de middentunnel wel eens in de weg (ligt natuurlijk aan je lengte) of mis je andere handige dingen zoals bijv. een prullenbakje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bamieater
Juancho schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:57:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide post, top! Ik heb nog wel 1 vraagje. Hoe vind je de praktische mogelijkheden in de PS2 na 4 maand? Mis je (opberg)ruimte? Zit de middentunnel wel eens in de weg (ligt natuurlijk aan je lengte) of mis je andere handige dingen zoals bijv. een prullenbakje?
Goede vragen/punten!

Opbergruimte
We gingen op vakantie met twee kinderen. We kwamen uit een Subaru Tribeca (7-zits SUV), dus vooral mijn vrouw had twijfels over de laadruimte. Gelukkig viel dat mee: de twee-zits kinderwagen was niet meer nodig, en ik heb een Car Bags-set gekocht, inclusief Frunk bag en koeltas voor de passagiersstoel. Dat maakte het inpakken gestructureerd en stressvrij. We kunnen nog steeds meer dan nodig meenemen.

In het handschoenenkastje gebruik ik de kaarthouder voor de extra laadpas, en liggen wat doekjes en papieren. Verder vrij leeg. Het vakje in de middenconsole gebruiken we eigenlijk niet. De kinderen hebben een enkel "auto"-speelgoedje in de netjes liggen.

Het vakje in de middenconsole gebruik ik voor het hoesje van mijn zonnebril.

Voor de gebruikelijke ‘achterbank-escalatie’ had ik Starlink op de achterruit gezet en de iPad tussen de voorstoelen geklemd, werkt perfect.

Het vak onderin de achterbak ligt een extra "granny" kabel (1x gebruikt) en gebruik ik hooguit voor wat kleine losse dingetjes.

Prullenbak
Bij langere reizen gebruikt/misbruikt mijn vrouw het rechtervak als prullenbak, haha. Ikzelf hooguit 1 flesje in het linkervak. Voor woon/werk- verkeer heb ik een herbruikbare koffiebeker in het midden staan. De auto probeer ik opgeruimd en netjes te houden.

Beenruimte
Ik ben 180cm, en met cruise control heb ik mijn voet lichtjes op het acceleratiepedaal, of mijn beide voeten plat voor de stoel. Vind de stoelen erg comfortabel.

[ Voor 2% gewijzigd door Bamieater op 06-08-2025 12:12 . Reden: zonnebril ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Hoewel ik ook bang was hoe de middenconsole en beperte vakjes me gingen bevallen moet ik toegeven dat het allemaal erg goed meevalt. De achterste bekerhouder gaat er gemakkelijk uit en je hebt opeens een behoorlijk groot vak. De zijvakken van de middenconsole zijn ook handig voor kleine rommel. Meestal zit de armsteun naar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:41
Juancho schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Gelukkig dat het niet bij alle PS2 modellen niet lukt. Vraag me dan wel af waar het verschil in zit, als het namelijk in een OTA verkeerd zat zouden toch alle wagens (mits OTA uitgevoerd) er last van moeten hebben.

Ben ook erg benieuwd hoeveel tijd dat weer extra scheelt bij snelladen ivm nu met 150kW. Is toch 55kW sneller en normaliter staan we echt maar even aan de snellader (vaak max 10/15 min zodat we een bestemming bereiken waar we de auto gewoon parkeren en laden). Met 55kW op het eerste stuk zou het toch flink sneller moeten gaan _/-\o_
Stel je niet teveel van die 205kW voor, dat is maar een piek, vrij snel zakt het laadvermogen is mijn ervaring. En er zijn nogal wat condities voordat je die waarde daadwerkelijk krijgt. Ik was er in het begin ook erg happig op, maar nu op de lange reizen hang ik hem aan een snellader en na ongeveer 20 a 25 minuten ga ik weer verder. Zoals ik hier lees gaat je laadtijd (bij laden tussen 10 en 80%) er 3 minuten op vooruit.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
rolfio schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

Stel je niet teveel van die 205kW voor, dat is maar een piek, vrij snel zakt het laadvermogen is mijn ervaring. En er zijn nogal wat condities voordat je die waarde daadwerkelijk krijgt. Ik was er in het begin ook erg happig op, maar nu op de lange reizen hang ik hem aan een snellader en na ongeveer 20 a 25 minuten ga ik weer verder. Zoals ik hier lees gaat je laadtijd (bij laden tussen 10 en 80%) er 3 minuten op vooruit.
Maar het gaat mij juist om de eerste piek, die zou stukken sneller moeten gaan. Want zoals gezegd, 9 van de 10x als ik snellaad moet het uit pure nood om op bestemming te komen, dus dat is vaak minimaal. En als dat dan gelijk lekker rap gaat met 205kW is dat wel fors sneller dan nu. Die link naar EV DB gaat over van 10-80%, dus dan snap ik dat je niet veel langer die 205kW vasthoudt. Net zoals nu niet heel lang die 150kW.

Alleen op vakantie zoals straks met de roadtrip laden we vaker en langer, vaak weer tot 80/90% maar dat kan ook prima met vaak en wat langere stop.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 06-08-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXve4iUCBopQFi1fOsi0CXnp0tA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjClFe8VTIRhlMYA1koS9b2L.png?f=fotoalbum_large

Dit zou de laadcurve moeten zijn bij een fastnedpaal van 400kw, 205 tikt die maar eventjes aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:41
Juancho schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Maar het gaat mij juist om de eerste piek, die zou stukken sneller moeten gaan. Want zoals gezegd, 9 van de 10x als ik snellaad moet het uit pure nood om op bestemming te komen, dus dat is vaak minimaal. En als dat dan gelijk lekker rap gaat met 205kW is dat wel fors sneller dan nu. Die link naar EV DB gaat over van 10-80%, dus dan snap ik dat je niet veel langer die 205kW vasthoudt. Net zoals nu niet heel lang die 150kW.

Alleen op vakantie zoals straks met de roadtrip laden we vaker en langer, vaak weer tot 80/90% maar dat kan ook prima met vaak en wat langere stop.
Klopt het is ietsje sneller, alleen is dat maar voor maximaal een paar minuten. Dus op de totale laadtijd maakt dat nauwelijks uit. Tenzij je het heel belangrijk vindt dat je 10 i.p.v. 12 minuten aan het laden bent ;)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:41
Hier ook gewoon ~200kW met een 2024LRSM. In principe vertrek ik bij 70%, want dan stort de laadsnelheid dramatisch in. Dat valt me wel tegen, 200kW laden is echt een verkoop praatje. Dan moet je bijna leeg zijn en het is zo weer voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik zag wel op de video van TeslaBjorn (domme naam eigenlijk 😁) dat de laadcurve vanaf volgens mij het MY25 model wel flink verbetert was?

Overigens is de Max laadsnelheid natuurlijk net als WLTP een verkooppraatje. Dat is bij alle merken zo. Je moet echt naar de 800v modellen, die gaan echt flink rapper. Maarja voor velen is dat volgens mij nog niet echt nodig. Je moet dan veen vaker aan de snellader staan.

[ Voor 49% gewijzigd door Juancho op 06-08-2025 21:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Garage heeft gebeld, ze hebben het probleem gevonden. De melding 'stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem' voorzien van een rood auto icoon werd in mijn geval (en van de auto met bijna hetzelfde kenteken) veroorzaakt door een probleem in het koelsysteem van de inverter. Die is blijkbaar gaan lekken en heeft daar schade veroorzaakt die tot de sporadische meldingen heeft geleid.

Onderdeel was niet op voorraad en gaat minimaal (!) een maand duren voordat het in Zweden is, daarna moet het nog naar NL.

Polestar heeft gelukkig nu wel een Polestar SMLR voor me geregeld voor de tussentijd. Ik merk nu wel dat ik de volledig electrische stoelen met zittingverlengers en het glazen dak erg waardeer in mijn Polestar. Maar op zich prima geregeld zo. Rijdt in ieder geval een stuk beter dan de Yaris die ik eerst meekreeg van de berger. Je bent toch verwend met zo'n Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Laatst online: 23:08
1234Rob5678 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:09:
Hier ook gewoon ~200kW met een 2024LRSM. In principe vertrek ik bij 70%, want dan stort de laadsnelheid dramatisch in. Dat valt me wel tegen, 200kW laden is echt een verkoop praatje. Dan moet je bijna leeg zijn en het is zo weer voorbij.
Haal je op de laatste software nog steeds >150kW? Zie mijn eerdere post, sinds laatste update is mijn laadsnelheid begrenst op 150kW. Benieuwd of dit dus maar bij een beperkt aantal auto’s aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:48
sopsop schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Garage heeft gebeld, ze hebben het probleem gevonden. De melding 'stop veilig, auto zal stoppen, fout in aandrijfsysteem' voorzien van een rood auto icoon werd in mijn geval (en van de auto met bijna hetzelfde kenteken) veroorzaakt door een probleem in het koelsysteem van de inverter. Die is blijkbaar gaan lekken en heeft daar schade veroorzaakt die tot de sporadische meldingen heeft geleid.

Onderdeel was niet op voorraad en gaat minimaal (!) een maand duren voordat het in Zweden is, daarna moet het nog naar NL.

Polestar heeft gelukkig nu wel een Polestar SMLR voor me geregeld voor de tussentijd. Ik merk nu wel dat ik de volledig electrische stoelen met zittingverlengers en het glazen dak erg waardeer in mijn Polestar. Maar op zich prima geregeld zo. Rijdt in ieder geval een stuk beter dan de Yaris die ik eerst meekreeg van de berger. Je bent toch verwend met zo'n Polestar.
Dit probleem heb ik op een Duits forum gelezen en werd daar meerdere malen door steenmarters veroorzaakt die aan de slang van het koelsysteem hadden geknabbeld. Dus mogelijk keert het probleem op termijn terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-10 23:32
Rickm schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

@Smotske Die staat er echt strak bij. Eindelijk een Polestar die goed op z'n wielen staat.
Aan wat voor kosten moet ik ongeveer denken voor het spuiten van alle zwarte plastic delen. Zo in carrosseriekleur oogt een stuk mooier wat mij betreft!
Als je een lokale spuiter vind, geen grote schadehersteller, nu denk ik z’n €2000,-. Een auto volledig wrappennis al snel 4….

Op die foto was ik net klaar met polijsten en coaten dus strakker wordt ie niet. :D

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:41
Kubusje schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:35:
[...]

Haal je op de laatste software nog steeds >150kW? Zie mijn eerdere post, sinds laatste update is mijn laadsnelheid begrenst op 150kW. Benieuwd of dit dus maar bij een beperkt aantal auto’s aan de orde is.
Ja, laatste OTA software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

JTHZZ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Dit probleem heb ik op een Duits forum gelezen en werd daar meerdere malen door steenmarters veroorzaakt die aan de slang van het koelsysteem hadden geknabbeld. Dus mogelijk keert het probleem op termijn terug..
Nog even met de monteur gesproken. Het gaat om een koelleiding die naar de invertor gaat, daar zit een one-way klep in en die blijft af en toe plakken. Daarbij is blijkbaar de invertor beschadigd geraakt doordat hij te heet is geworden.

De andere polestar had dezelfde timing als ik had, twee maanden geleden de eerste melding(en) en dan na twee maanden weer opnieuw, met één dag ertussen. Volgens de monteur waren er meer gevallen bekend van deze serie.

In ieder geval geen beestjes die aan het knagen waren.

De inverter + leiding moeten vervangen worden. De inverter was er al, de leiding moet uit China, via Zweden, komen en dat duurt minimaal een maand.
Pagina: 1 ... 214 ... 222 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.