Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 17:11

MaxxMark

HT is Tof!

Ollie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 23:21:
Hi allemaal! Ik ben in de markt voor een gebruikte Polestar 2 en mijn budget is 25-30k.

Ben al een tijdje het internet in de gaten aan het houden en er staan er gelukkig genoeg voor die prijs online (ook nog met een redelijke kilometerstand en vaak inclusief de pilot, plus en climate pakketten). Nu zie ik echter erg veel LRDM modellen uit 2000 of 2001. Het vermogen lijkt me fantastisch, al hoor ik vaak dat men daar na een paar keer gasgeven ook wel een beetje op uitgekeken is (of je moet echt het circuit op gaan natuurlijk ;)). De LRSM modellen zie ik niet zo heel vaak voorbijkomen maar zijn voor mijn gevoel ook niet per se veel goedkoper in de aanschaf.

Vorige week heb ik een proefrit gemaakt bij Volvo in Veldhoven met een nieuwe SRSM (met achterwielaandrijving, de dichte gril en 200kW vermogen). Vond de auto echt heerlijk rijden en het vermogen vond ik eigenlijk meer dan genoeg. De oudere SM modellen hebben uiteraard iets minder vermogen (170kW als ik me niet vergis), maar vraag me af in hoeverre dat veel verschil gaat maken.

Wat is jullie advies? Voor een LRDM of een LRSM model gaan? Ik vermoed dat ik zelf ook niet dagelijks die 400pk ga benutten, dus ik denk eigenlijk niet dat het meeslepen van 200kg drooggewicht extra en de mindere actieradius dat het waard gaat zijn voor mij (nog even buiten het verschil in verzekeringspremie). Qua opties lijken de meeste die te koop staan vaak helemaal compleet te zijn dus ik denk dat het niet moeilijk gaat zijn een model te vinden die praktisch alle opties heeft, ongeacht de SM of DM.

Ben erg benieuwd naar jullie blik hierop!
Allemaal heel logisch. In 2020 was alleen de Launch Edition er. Iets anders dan LRDM bestond toen niet :)

Zelf heb ik er ook een, die eind van het jaar uit de lease gaat en dan dikke kans door de LM in de verkoop gedaan gaat worden. Dus er komen alleen maar meer van dit soort modellen op de tweedehands markt.

Ik vind de performance erg fijn, maar het zou inderdaad niet per se hoeven. Ik zit te oriënteren voor de volgende leasewagen, en als ik weer een P2 zou nemen, zou ik voor een LRSM gaan. Ik heb ook proefgereden in SM modellen (P2 en EX40) en moet zeggen dat ik het jammer vind dat ik de performance mis, maar ik kan er prima mee leven. De reden dat ik het jammer vind is niet omdat ik graag een sprintje trek, maar wel dat het erg fijn is om te weten dat je het vermogen hebt. Als ik met 90 op een 100 weg rij, en er iemand voor me rijdt die wel aan het optrekken is maar niet zo heel erg hard, dan weet ik dat ik even het pedaal kan intrappen en er in een seconde langs ben.

In de SM modellen merk in de lage snelheden niet zo'n groot verschil. Hij is misschien IETS luier, maar niet noemenswaardig. Alleen de situatie als hierboven kan je met een SM niet doen. Dan merk je dat hij écht lui is, en die 2e motor wel degelijk wat in de pap heeft te brokkelen.

Wat mijn verdere mening is na 5 jaar de launch edition:
- Neem pilot / plus! Het geeft zoveel rust om te rijden met ACC en Pilot assist.
- Ik heb nooit de ventilated nappaleer gehad. Maar merk wel dat het iets is wat ik graag zou willen op warme dagen. Zeker met een panoramadak
- Daarover... Het panoramadak klinkt leuk. Maar als bijrijder heb je er niet zo veel aan (behalve dat je warme zon op je achterhoofd kunt hebben). Het is leuk als je achterin zit. En met rijden kijk je er misschien een paar keer naar, maar ik vind het niet nodig.
- Pixel Led: Ik vind het super tof! Groot licht in het donker hebben, en zien hoe de ledjes het tegemoetkomend verkeer niet verblinden is erg leuk om te zien. Ik heb automatisch groot licht vaak aan staan en heb maar een paar keer seinend tegenverkeer gehad. En dat kwam in beide gevallen doordat er een verhoogde rijbaanafscheiding was waardoor de camera de auto's niet ziet. Daar kan je eenvoudig rekening mee houden als je weet hoe de auto zich gedraagt
- Trekhaak: handig dat ie geintegreed is. Ik heb hem in 5 jaar 1x gebruikt :)

Kortom: als ik een nieuwe P2 zou nemen weet ik precies wat ik wil. Is hij op papier al een kleine 9k goedkoper. En gaat mn leasebedrag drastisch omlaag.

Wat ik wel uitzonderlijk jammer vind is dat de grill van de P2 tegenwoordig dicht is 8)7 Ik vind die open grill vele male mooier ogen. O+

De kans is echter groot dat het géén nieuwe P2 wordt voor mij :'( Bij het rondkijken naar auto's ben ik meer rekening gaan houden met de instap. De p2 is wel echt laag qua instap. Hoewel ik dat zelf niet héél erg vind gaan ouder wordende familieleden wel een invloed hebben. Ik zit dus nu naar zowel de P3 als de P4 te kijken (en een klein beetje naar de EV3, maar merk dat ik Polestar wel erg zou gaan missen dan :D)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
AteZ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:28:
[...]

Nu je het zegt, dat viel mij gister ook op ja. geen laadcurve, maar een hele tijd strak op 150 kW, ik ben benieuwd of dat een bug is of doelbewust? het valt me ook op de de warmte pomp niet meer zo op hol slaat aan het eind van de laadsessie.
Schijnt wel een bug te zijn, op een andere Polestar pagina heeft iemand een dossier laten maken bij de dealer, die is nu onder behandeling. Lijkt mij ook sterk dat dit bewust is aangezien het een “verbeterpunt” punt is van de facelift modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57

Smurf

Detri

Herkenbaar dat 150KWh laden. Dacht dat het aan mij lag omdat ik relatief kort na vertrek al aan de snellader stond. Vertrok met 12% lading voor een ongepland dagje weg dus bij de eerste snellader gelijk genoeg geladen voor die dag en de volgende ochtend naar werk. De platte curve (tot loskoppelen bij 41% bleef hij constant met 150KW laden) was me inderdaad opgevallen, maar dacht dat het nu kwam omdat ik te snel na vertrek al bij de lader stond.

Hopelijk hebben ze dit voor de vakantie weer opgelost, want met een 9-tal laadstops onderweg (caravan) tikt dit wel aan qua extra tijd.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ibex schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:40:
[...]

Is de Polestar ook een lease bij dezelfde maatschappij? Misschien kunnen zij wat druk uitvoeren
Helaas niet, 1,5 jaar geleden overgestapt van werkgever (Volvo meegenomen) en die hebben een eigen leasemaatschappij. Heb nu een voorstel gedaan om de 20ste beide auto's te wisselen. Leasemaatschappij een gunstiger kilometer aantal en wij krijgen de Polestar een paar dagen voor vakantie.

Ben benieuwd of ze akkoord gaan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Helaas niet, 1,5 jaar geleden overgestapt van werkgever (Volvo meegenomen) en die hebben een eigen leasemaatschappij. Heb nu een voorstel gedaan om de 20ste beide auto's te wisselen. Leasemaatschappij een gunstiger kilometer aantal en wij krijgen de Polestar een paar dagen voor vakantie.

Ben benieuwd of ze akkoord gaan.
Update: en gelukt! Ze gaan akkoord met eerder boetevrij inleveren gezien de extra kilometers die er anders bij zouden komen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:41
Wie heeft er nog interesse in een FitcamX 4K dashcam voor de PS2 met kabel voor aansluiting op zekeringen zodat deze ook tijdens parkeren opnames kan maken? 65 euro vast prijs en staat op Marktplaats voor 85 euro Stuur me maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
Ik ben sinds kort Android Auto gaan gebruiken. In het begin had ik geen navigatie in het centrale console en nu wel. De user interface is op zich net wat beter dan die van Android Automotive, behalve 1 dingetje; er is nu in Maps geen berekening van hoeveel en waar ik moet laden. Is er een truc? Iets wat ik over het hoofd zie, waardoor ook dat werkt? Ik wil binnenkort een tripje naar Berlijn doen en dit zou wel heel handig kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:59
Raindeer schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:28:
Ik ben sinds kort Android Auto gaan gebruiken. In het begin had ik geen navigatie in het centrale console en nu wel. De user interface is op zich net wat beter dan die van Android Automotive, behalve 1 dingetje; er is nu in Maps geen berekening van hoeveel en waar ik moet laden. Is er een truc? Iets wat ik over het hoofd zie, waardoor ook dat werkt? Ik wil binnenkort een tripje naar Berlijn doen en dit zou wel heel handig kunnen zijn.
Via Android Auto krijgt de auto geen data binnen over de batterij en het verbruik (of andere auto data), dat is dus niet mogelijk. Als je langere route met laden wil plannen kan dit nog altijd via Android Automotive, en dan die route volgen in Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Het is helaas wachten tot ook de Polestar 2 de nieuwe AAOS schil gaat krijgen. Dan heb je een beetje een soort AA look a like met bijv. Maps/muziek/telefoon in 1 overzicht. Maar op de één of andere manier krijgt de Polestar 2 dit voorlopig nog niet en bijv. alle Volvo's wel. Ook de eerste modellen XC40 met ondertussen brakke hardware.

Ik hoop en ga er maar vanuit dat ook de Polestar 2 (of op zijn minst vanaf een bepaald modeljaar) dit ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17:46
Zijn er specifieke aandachtspunten bij de Dual Motor Launch Edition waar ik rekening mee moet houden? Denk hierbij aan mogelijke accu-issues of andere bekende mankementen en heeft de Launch Edition altijd de pilot plus pack?

[ Voor 13% gewijzigd door DeJurist op 21-07-2025 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
DeJurist schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:17:
Zijn er specifieke aandachtspunten bij de Dual Motor Launch Edition waar ik rekening mee moet houden? Denk hierbij aan mogelijke accu-issues of andere bekende mankementen en heeft de Launch Edition altijd de pilot plus pack?
De ratelende achterassen.
Duidelijk hoorbaar bij het afremmen (OPD en remmen).
De mijne (MY22) zijn 2 jaar geleden vervangen, en is nu weer terug. Blij dat het lease is want ik zou er niet graag zelf de rekening voor willen betalen… het is wel een zeer bekend issue maar wordt blijkbaar niet officieel erkend en denk dus niet of je aanspraak op garantie kan maken buiten de officiële periode.

En ja, launch= LRDM, pilot en plus (zonder warmtepomp, die is pas vanaf 22).

[ Voor 4% gewijzigd door k-jah op 22-07-2025 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 09:34
Met mijn launch edition heb ik inmiddels 4 keer een gescheurde ashoes gehad waardoor olie lekte. 3 keer rechts voor en 1 keer links voor. Ik rij alleen verharde wegen en geen grindpaden bijvoorbeeld, heel vreemd.
Ik dacht zelf dat het kon komen doordat ik elke ochtend vrij scherp moet uitparkeren met maximale stuurdraaiing (geeft een ratelend geluid) maar dat was niet de oorzaak volgens de dealer die geen idee had waarom het steeds gebeurt.

[ Voor 16% gewijzigd door darwusch op 22-07-2025 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:56
Wellicht geen "aandachtspunt" waar je iets aan kunt doen (maar wel het benoemen waard vind ik), de hardware in het infotainment systeem van de eerste series (ik weet niet precies tot welk modeljaar) is niet bepaald een hoogvlieger. Dingen zoals de tijdelijke "Camera niet beschikbaar" tijdens het wegrijden. Spotify die er mee stopt als je een route in Google Maps opstart. Algemene (trage) responsiveness als je door de menus heen gaat. Het kan er allemaal nog maar net mee door als je het mij vraagt.

Er is gelukkig wel support voor Apple CarPlay en Android Auto maar (volgens mij ook eerder al genoemd hierboven ergens) krijg je daarbij geen zaken zoals aankomst SoC en eventueel benodigde laadstops op lange routes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
k-jah schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:45:
[...]

De ratelende achterassen.
Duidelijk hoorbaar bij het afremmen (OPD en remmen).
De mijne (MY22) zijn 2 jaar geleden vervangen, en is nu weer terug. Blij dat het lease is want ik zou er niet graag zelf de rekening voor willen betalen… het is wel een zeer bekend issue maar wordt blijkbaar niet officieel erkend en denk dus niet of je aanspraak op garantie kan maken buiten de officiële periode.

En ja, launch= LRDM, pilot en plus (zonder warmtepomp, die is pas vanaf 22).
darwusch schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:15:
[...]

Met mijn launch edition heb ik inmiddels 4 keer een gescheurde ashoes gehad waardoor olie lekte. 3 keer rechts voor en 1 keer links voor. Ik rij alleen verharde wegen en geen grindpaden bijvoorbeeld, heel vreemd.
Ik dacht zelf dat het kon komen doordat ik elke ochtend vrij scherp moet uitparkeren met maximale stuurdraaiing (geeft een ratelend geluid) maar dat was niet de oorzaak volgens de dealer die geen idee had waarom het steeds gebeurt.
harrewarre schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Wellicht geen "aandachtspunt" waar je iets aan kunt doen (maar wel het benoemen waard vind ik), de hardware in het infotainment systeem van de eerste series (ik weet niet precies tot welk modeljaar) is niet bepaald een hoogvlieger. Dingen zoals de tijdelijke "Camera niet beschikbaar" tijdens het wegrijden. Spotify die er mee stopt als je een route in Google Maps opstart. Algemene (trage) responsiveness als je door de menus heen gaat. Het kan er allemaal nog maar net mee door als je het mij vraagt.

Er is gelukkig wel support voor Apple CarPlay en Android Auto maar (volgens mij ook eerder al genoemd hierboven ergens) krijg je daarbij geen zaken zoals aankomst SoC en eventueel benodigde laadstops op lange routes.
Oei, dat zijn zeker punten om rekening mee te houden. Goed dat jullie daar eerlijk over zijn. Ik heb geen behoefte aan onverwachte problemen, dus ik regel sowieso eerst een aankoopkeuring voordat ik eventueel besluit tot aankoop over te gaan. En dat van de infotainment systeem ga ik ook zorgvuldig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:22
Hoi,
ik merk bij accelereren dat er een trilling ontstaat. Waar dit vandaan komt weet ik niet. Vooral van 50-80 merk je het erg goed. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-10 09:02
hasmit12 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:07:
Hoi,
ik merk bij accelereren dat er een trilling ontstaat. Waar dit vandaan komt weet ik niet. Vooral van 50-80 merk je het erg goed. Heeft iemand daar ervaring mee?
Stoepje geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:22
Nee,
het komt denk ik van de achteras. Volgens heb ik er een keer wat over gelezen op dit forum ofzo dat dit vaker voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 22:40
hasmit12 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:07:
Hoi,
Wat ik regelmatig voorbij heb zien komen is issues met loslatende foam in de banden wat trillingen veroorzaakt maar of dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Nu online
hasmit12 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Nee,
het komt denk ik van de achteras. Volgens heb ik er een keer wat over gelezen op dit forum ofzo dat dit vaker voorkomt
Dat is eerder auditief dan echt een voelbaar iets.
Het ratelend geluid waar ik het hierboven over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:37
hasmit12 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:29:
[...]
het komt denk ik van de achteras.
Aandrijfassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdejonge2
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-08 20:08
Ik kan niet meer inloggen in de Polestar app op mijn Iphone.

Heb de app al opnieuw geinstalleerd en heb ook TCAM al gereset.

Zijn er meer mensen met dit probleem of iemand die een oplossing heeft?

Edit: Polestar heeft inmiddels bevestigd dat er vanochtend problemen met de app waren, inmiddels werkt het weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Jdejonge2 op 23-07-2025 15:56 . Reden: niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Jdejonge2 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:03:
Ik kan niet meer inloggen in de Polestar app op mijn Iphone.

Heb de app al opnieuw geinstalleerd en heb ook TCAM al gereset.

Zijn er meer mensen met dit probleem of iemand die een oplossing heeft?
Hier hetzelfde, de app is supertraag om te laden, en inloggen lukt al helemaal niet meer. Ligt aan de app (want ik heb mijn wagen nog niet 😅)

Edit: Het lijkt terug te werken 👍.

[ Voor 4% gewijzigd door Ibex op 23-07-2025 11:25 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k-jah
  • Nu online
Vandaag m’n auto laten detailen. Ongelofelijk wat een verschil. Heb helaas geen voor-foto’s maar Na 2 jaar verbouwen ben ik verbaasd in welke staat ze de auto hebben kunnen terugbrengen.
Edit: ze zijn er wel 3 uur mee zoet geweest. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV5lgsMKdHgxerCOtA2ADwhn780=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6On3MDtT07Ox3zbIsykgLjR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMMfrBA83uwHN8mtzyDqioN3SWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10I1cFtGrUEqBZaq4UlIxLxg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jykpOuN-gtSfrkyWFm1k97VzTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YbMg4YzJSY7qcB3kTVVvwR3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

k-jah schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:31:
Vandaag m’n auto laten detailen. Ongelofelijk wat een verschil. Heb helaas geen voor-foto’s maar Na 2 jaar verbouwen ben ik verbaasd in welke staat ze de auto hebben kunnen terugbrengen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Mag ik vragen wat zoiets kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijne is na 5 maanden / 15k km gelukkig nog niet zo ver dat ik het interieur weer uitgebreid aan zou moeten (laten) pakken. Tussendoor wil ik nog wel eens gauw de stofzuiger pakken, maar de grote schoonmaak is jaarlijks, na terugkomst van de zomervakantie. Die 3 weken brengen ongeveer net zo veel troep in het interieur als de rest van het jaar. (Weining campingdagen, veel dagtochtjes).
Maar na inmiddels een paar keer wel al de buitekant gedaan te hebben: Je kan van die wieldoppen die bij de MY25 op de standaard 19" wielen zitten zeggen wat je wilt, maar ze zijn wel heel makkelijk schoon te krijgen en te houden vergeleken met open velgen.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:13
Waps61 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:54:
Storende electrinische zoem rechts. P2 MY 2025 LRSM HK speakers 3500 km
Sinds een paar dagen heb ik daar last van zodra de auto aangaat. Ook als je hem via de playknop uitzet blijf je het horen. Pas als de auto wordt afgesloten gaat het uit. En weer aan als je in de stoel gaat zitten.
In het filmpje staat de auto stil en de radio uit. Ventilatie staat uit en de auto staat niet aan de lader.
[YouTube: Wining electronic sound Polestar 2 MY25].

Komt dit vaker voor? En iemand een idee wat de oplossing is?
UPDATE 27-07-2025: Storing is verholpen vandaag. Bleek een kapotte particle sensor te zijn, die gekoppeld zit aan het ventilatiesysteem. Onderdeeltje kost 147 Euri's, maar valt onder de garantie in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Vandaag een proefrit gemaakt in de Polestar 2 Launch Edition in de kleur Thunder Grey. De auto maakte echt indruk op me. De acceleratie is soepel en snel. Wat me wel opviel is dat ik geen rijmodi kon vinden om zuiniger te rijden. Heeft deze auto geen knop of instelling om tussen verschillende modi te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de velgen laten poedercoaten? Deze kleur ben ik nog niet tegengekomen als standaard optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
DeJurist schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:24:
Vandaag een proefrit gemaakt in de Polestar 2 Launch Edition in de kleur Thunder Grey. De auto maakte echt indruk op me. De acceleratie is soepel en snel. Wat me wel opviel is dat ik geen rijmodi kon vinden om zuiniger te rijden. Heeft deze auto geen knop of instelling om tussen verschillende modi te wisselen?
Nee, de instelling van een eco of sportmodus doe je met je rechtervoet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
In ieder geval, zou ik de auto, wanneer ik besluit om er één aan te schaffen, zo maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfLFt5pys39HLI8a3lxsOmW5PTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lss29Epg8WARmOgAjAyMUHG4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
JTHZZ schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:32:
[...]

Nee, de instelling van een eco of sportmodus doe je met je rechtervoet..
Apart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Je kunt wel een sport modus instellen maar dat is alleen een ESP aanpassing. Apart vond ik de sportmodus die ik laatst in een elektrische Audi ervaarde: dan hoor je plotseling een kunstmatig motorgeluid uit de speakers zodra je het stroompedaal indrukt. Dat is pas apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

DeJurist schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:34:
In ieder geval, zou ik de auto, wanneer ik besluit om er één aan te schaffen, zo maken:
[Afbeelding]
Ja, die in kleur meegespoten lijsten staan een stuk beter dan de zwarte versie die er standaard op zit. Bij de 4 is dat een optie, zou ik bij de 2 ook wel willen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
JTHZZ schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Je kunt wel een sport modus instellen maar dat is alleen een ESP aanpassing. Apart vond ik de sportmodus die ik laatst in een elektrische Audi ervaarde: dan hoor je plotseling een kunstmatig motorgeluid uit de speakers zodra je het stroompedaal indrukt. Dat is pas apart..
Je snapt toch wel dat een eco-modus niet alleen afhankelijk is van hoe je het gaspedaal gebruikt? In zo’n modus worden er technische aanpassingen gedaan om het verbruik te optimaliseren en de actieradius te vergroten.

Bij mijn eigen auto, een Jaguar I-Pace, zorgt de eco-modus er bijvoorbeeld voor dat de krachtverdeling tussen de twee motoren verandert. In plaats van een 50/50-verdeling, wordt het bijvoorbeeld 20/80. Hierdoor wordt er efficiënter omgegaan met het energieverbruik en bespaar je op elektrische ‘brandstof’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Pixeltje schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:19:
[...]

Ja, die in kleur meegespoten lijsten staan een stuk beter dan de zwarte versie die er standaard op zit. Bij de 4 is dat een optie, zou ik bij de 2 ook wel willen.
Ik ben sowieso geen fan van chroomaccenten of zilveren velgen. Die maak ik eigenlijk altijd zwart voor een strakkere en stoerdere uitstraling. Hetzelfde geldt voor het Polestar-logo, dat zou ik direct zwart maken, zoals in het voorbeeld hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTlRqHWI6Z2RLMUTnfQuAKqBt5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTR4tMxNzoGiHQmB0RUfM0dA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEu-7eA5UBFxl7ZqsUEV3Z1IUhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoLko45sslWmRWmuF83SBnNW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door DeJurist op 27-07-2025 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
DeJurist schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Je snapt toch wel dat een eco-modus niet alleen afhankelijk is van hoe je het gaspedaal gebruikt? In zo’n modus worden er technische aanpassingen gedaan om het verbruik te optimaliseren en de actieradius te vergroten.

Bij mijn eigen auto, een Jaguar I-Pace, zorgt de eco-modus er bijvoorbeeld voor dat de krachtverdeling tussen de twee motoren verandert. In plaats van een 50/50-verdeling, wordt het bijvoorbeeld 20/80. Hierdoor wordt er efficiënter omgegaan met het energieverbruik en bespaar je op elektrische ‘brandstof’.
Dat snap ik.. het was ook maar een grapje. Maar die krachtverdeling wordt in veel auto’s automatisch aangepast afhankelijk van of je aan het cruisen bent of dat je een stoplichtsprint doet en dus vermogen vraagt. Via het stroompedaal dus..
Oh ja en de P2 heeft nog een Eco klimaatstand voor als je wilt besparen. Maar rijmodi heeft hij niet en ik heb ze ook nooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:22
[...]

In de P2 kan je alleen de klimaatinstellingen nog op eco stand zetten, dat scheelt een slok op een borrel, vooral bij kortere ritten. Verder houdt het wel op bij de Polestar, recuperatie bij afremmen is altijd maximaal, of je nu met One Pedal Drive rijdt of niet. Bij de nieuwere dual motors schakelt de voorste elektromotor uit in bepaalde situaties geloof ik, de oudere modellen kunnen dat niet. Wellicht dat de vermogensafgifte variabel is in bepaalde gevallen (bijvoorbeeld op de snelweg), maar dat effect lijkt me verwaarloosbaar, je moet nu eenmaal een bepaald totaalvermogen leveren om je snelheid te kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
[...]

Eco en/of sport standen die de gaspedaal respons veranderen werken vooral op je gevoel, technisch verandert er niks in de aandrijving. Mensen die zoiets gebruiken gaan ook hun gedrag aanpassen en denken daarom dat het iets uitmaakt in energiegebruik. Het is wat mij betreft 100% psychologie en marketing.

Besparen kan alleen met je rechtervoet of op de klimaatregeling.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:30
[...]

túúrlijk... is het verbruik niet alléén afhankelijk van een "knopje"
maar zoals aangegeven is die rechtervoet toevallig wél de allerbelangrijkste.

Indien het alleen in een setting zou zitten (en dan hebben we het over rij-modus en niet over bv hoe met airco of wat..) dan ga je idd zoals @JTHZZ aangaf vreemde dingen merken tijdens rij-omstandigheden.

Voor mij persoonlijk is deze "full-feet-control" de beste.
Vloeiend van een beetje.... naar lancering... als je ineens in een situatie komt waar alle-hens-aan-dek nodig is. (vaker in Duitsland dan in Nederland... ;) )

Maar zeg eens eerlijk, als jij jouw "softy" modus aan zet, merk je dan wézenlijk een lager verbruik? of komt dat door je rechtervoet die op dat moment gaat doen wat jíj wilt? namelijk rustig cruisen?

Heb jij wel eens éérlijk gemeten wat die 20/80% écht presteert? (welke i-pace heb jij?)

(ps: ben het met je eens dat een afstekende "Polestar" mooier staat dan in dezelfde kleur..zoals ik reeds in 2021 aangaf))

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 27-07-2025 12:53 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Hansieo schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:51:
[...]

túúrlijk... is het verbruik niet alléén afhankelijk van een "knopje"
maar zoals aangegeven is die rechtervoet toevallig wél de allerbelangrijkste.

Indien het alleen in een setting zou zitten (en dan hebben we het over rij-modus en niet over bv hoe met airco of wat..) dan ga je idd zoals @JTHZZ aangaf vreemde dingen merken tijdens rij-omstandigheden.

Voor mij persoonlijk is deze "full-feet-control" de beste.
Vloeiend van een beetje.... naar lancering... als je ineens in een situatie komt waar alle-hens-aan-dek nodig is. (vaker in Duitsland dan in Nederland... ;) )

Maar zeg eens eerlijk, als jij jouw "softy" modus aan zet, merk je dan wézenlijk een lager verbruik? of komt dat door je rechtervoet die op dat moment gaat doen wat jíj wilt? namelijk rustig cruisen?

Heb jij wel eens éérlijk gemeten wat die 20/80% écht presteert? (welke i-pace heb jij?)

(ps: ben het met je eens dat een afstekende "Polestar" mooier staat dan in dezelfde kleur..zoals ik reeds in 2021 aangaf))
Nee, dat is jouw persoonlijke interpretatie van jouw "softy" mode, maar in werkelijkheid is het een serieuze functionaliteit die standaard is in vrijwel alle elektrische auto's, behalve opvallend genoeg bij Polestar. Eco-modus is geen marketinggimmick, maar een technische aanpassing die daadwerkelijk invloed heeft op het energieverbruik en dus op je actieradius.

In mijn geval merk ik dat duidelijk. Tijdens ritten op de snelweg gebruik ik vrijwel altijd adaptive cruise control (ACC), waardoor mijn snelheid constant blijft. Wanneer ik daarbij de eco-modus activeer, zie ik direct verschil in het verbruik. Mijn auto toont het verbruik in kWh per 100 kilometer zowel op het dashboard als in de bijbehorende app, en daaruit blijkt onmiskenbaar dat eco-modus zuiniger is dan bijvoorbeeld sportmodus. Dat verschil zit 'm in hoe de aandrijving wordt aangestuurd (bijvoorbeeld een gewijzigde verdeling tussen de elektromotoren), beperkingen in acceleratiekracht, minder verbruik van systemen zoals airconditioning, en optimalisatie van regeneratief remmen.

Volgens een onderzoek van de U.S. Department of Energy (fueleconomy.gov) kunnen energiebesparende rijmodi het energieverbruik met 5 tot 10 procent verminderen, afhankelijk van de auto en de rijomstandigheden. Een constante snelheid en het beperken van piekvermogens zijn belangrijke factoren hierin, en dat is precies waar eco-modus op ingrijpt, ongeacht je rechtervoet.

Dus nee, eco-modus heeft nauwelijks met rijgedrag te maken als je al netjes constant rijdt. Het is simpelweg een slimme manier waarop de software en aandrijflijn samenwerken om efficiënter om te gaan met de beschikbare energie. Dat Polestar ervoor kiest om geen traditionele eco-modus aan te bieden is op z'n minst opmerkelijk, zeker in een segment waar actieradius voor veel mensen nog steeds een doorslaggevende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Volvo heeft dat ook niet. Ik weet niet of Zeekr het wel heeft maar anders zou het een Geely keuze kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
DeJurist schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:34:
[...]

Nee, dat is jouw persoonlijke interpretatie van jouw "softy" mode, maar in werkelijkheid is het een serieuze functionaliteit die standaard is in vrijwel alle elektrische auto's, behalve opvallend genoeg bij Polestar. Eco-modus is geen marketinggimmick, maar een technische aanpassing die daadwerkelijk invloed heeft op het energieverbruik en dus op je actieradius.

In mijn geval merk ik dat duidelijk. Tijdens ritten op de snelweg gebruik ik vrijwel altijd adaptive cruise control (ACC), waardoor mijn snelheid constant blijft. Wanneer ik daarbij de eco-modus activeer, zie ik direct verschil in het verbruik. Mijn auto toont het verbruik in kWh per 100 kilometer zowel op het dashboard als in de bijbehorende app, en daaruit blijkt onmiskenbaar dat eco-modus zuiniger is dan bijvoorbeeld sportmodus. Dat verschil zit 'm in hoe de aandrijving wordt aangestuurd (bijvoorbeeld een gewijzigde verdeling tussen de elektromotoren), beperkingen in acceleratiekracht, minder verbruik van systemen zoals airconditioning, en optimalisatie van regeneratief remmen.

Volgens een onderzoek van de U.S. Department of Energy (fueleconomy.gov) kunnen energiebesparende rijmodi het energieverbruik met 5 tot 10 procent verminderen, afhankelijk van de auto en de rijomstandigheden. Een constante snelheid en het beperken van piekvermogens zijn belangrijke factoren hierin, en dat is precies waar eco-modus op ingrijpt, ongeacht je rechtervoet.

Dus nee, eco-modus heeft nauwelijks met rijgedrag te maken als je al netjes constant rijdt. Het is simpelweg een slimme manier waarop de software en aandrijflijn samenwerken om efficiënter om te gaan met de beschikbare energie. Dat Polestar ervoor kiest om geen traditionele eco-modus aan te bieden is op z'n minst opmerkelijk, zeker in een segment waar actieradius voor veel mensen nog steeds een doorslaggevende factor is.
Ik ben geen i-Pace expert, maar grote kans dat de afname van energieverbruik van jouw auto grotendeels te maken zal hebben met de ecostand van je klimaatvoorziening die dan ook ingeschakeld wordt. De i-Pace heeft ook gewoon permanent-magnetische synchroonmotoren, die ook nog eens identiek zijn in vermogen/koppel, dus in principe win je niets door meer vermogen te sturen naar bijvoorbeeld de achtermotor. Dat zou wel verschil opleveren als die achtermotor anders is dan de motor voor en daardoor efficiënter zou lopen op bepaalde snelheden. De eco modus zal er ongetwijfeld voor zorgen dat je acceleratie wat vlakker wordt bij het versnellen, maar dat kan je met je voet dus ook. Enfin, de P2 is zeker geen efficiënte wagen (helemaal de Launch niet), maar als je een i-Pace gewend bent zal het elkaar niet veel ontlopen. Remmen gebeurt in ieder geval vrijwel altijd op de motoren op noodingrepen na, dus veel efficiënter krijg je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nog geen mensen die het nieuwe MY26 model al hebben? Volgens mij worden/zijn de eerste modellen in aantocht! Ik weet dat @FreeMen deze week zijn MY26 versie gaat ophalen. Mijn aflevering staat gepland op 20 augustus. Ben enorm benieuwd naar het nieuwe interieur (de stoelen/type stof dan) en natuurlijk het nieuwe B&W audiosysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Die van mij staat op een boot, maar ik moet nog even geduld hebben tot eind september. Ben erg benieuwd naar de ervaringen met MY26 (en dan vooral of de nieuwe CPU z'n werk doet) *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
[...]

Piekvermogen begrenzen? Jij hebt daar behoefte aan en denkt dat je daarmee bespaart? Wanneer geef je nou zoveel gas dat begrenzen nodig is? Überhaupt zijn zowel de iPace als de P2 auto's die niet zuinig zijn, deal with it of koop een Tesla.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
guido66 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:53:
[...]

Piekvermogen begrenzen? Jij hebt daar behoefte aan en denkt dat je daarmee bespaart? Wanneer geef je nou zoveel gas dat begrenzen nodig is? Überhaupt zijn zowel de iPace als de P2 auto's die niet zuinig zijn, deal with it of koop een Tesla.
Ga mij niet vertellen wat ik wel of niet zou moeten kopen. Er zijn meer dan genoeg serieuze onderzoeken die aantonen dat eco-modus wél degelijk effect heeft, het is allesbehalve een gimmick. Dat jij het niet belangrijk vindt, betekent niet dat het nutteloos is. Ik gaf alleen aan dat ik het opvallend vind dat Polestar/Volvo deze functie compleet negeert, terwijl vrijwel alle andere merken het wél aanbieden. Of denken we serieus dat al die andere fabrikanten het bij het verkeerde eind hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

100% mee eens.... maar je levert dus in op prestaties, wat je dus (bijna?) net zo goed met de voet kunt doen, maar gemak dient de mens dus als je liever ECO wilt rijden ..prima.
In mijn geval merk ik dat duidelijk. Tijdens ritten op de snelweg gebruik ik vrijwel altijd adaptive cruise control (ACC), waardoor mijn snelheid constant blijft.
ahhh, héél belangrijk! constant rijden, maar (zeker) in de randstad is dat een olympische medaille waard als je van begin tot eind VLAK op je cruisecontrol kunt rijden zónder ook maar 1km/h variatie.
En of de software nu continue bijstuurt (deze kan niet vooruit kijken..) of dat je zélf anticipeert en ruim tevoren ietsje bijstuurt zal absoluut een verschil maken. (btw, cruisecontrol is OOK op PS2 en is géén ECO)
Wanneer ik daarbij de eco-modus activeer, zie ik direct verschil in het verbruik.
Geloof ik 100%.... maar wáár komt dat vandaan?
stel:
je zoeft exact 100kmh
geen airco
geen andere gebruikers....(dat je weet van hebt..)
klik... nu ECO aan en je zoeft nog 100kmh én geen airco... en poef.... 10% zuiniger?
Dát zou ik graag van Jaguar vernemen hoe ze dát doen...
of wát ze doen, want zoals aangegeven de PMM blijft hetzelfde.
Mijn auto toont het verbruik in kWh per 100 kilometer zowel op het dashboard als in de bijbehorende app, en daaruit blijkt onmiskenbaar dat eco-modus zuiniger is dan bijvoorbeeld sportmodus. Dat verschil zit 'm in hoe de aandrijving wordt aangestuurd (bijvoorbeeld een gewijzigde verdeling tussen de elektromotoren),
de PMM afhandeling is reeds genoemd, dus moet het ergens anders van komen.... of het is minimaal.
beperkingen in acceleratiekracht,
Kijk een aapje uit het mouwtje, rij je dus exact hetzelfde is er (nagenoeg) geen verschil.
Gaat je acceleratiekracht/snelheid beperkt worden.... tja dat lijkt mij logisch dat je verbruik dan omlaag gaat, ofwel "softy" modus.
minder verbruik van systemen zoals airconditioning, en optimalisatie van regeneratief remmen.
nóg een aapje, airco is een keuze bij álle merken, en standje 12°C bij een buitentemperatuur van 30°C
gáát gewoon energie kosten, links of rechtsom.
Kies je ECO dan zal de klimaatregeling minder comfortabel reageren (ook met de PS2)... logisch toch? anders kan je net zo goed airco=ECO vast in-solderen.

Regeneratief remmen? (OPD?) je houd er van of niet. Remmen gaat in den beginne ALTIJD.... via regeneratief, pas als het écht gortig gaat worden zal je de mechanische rem aanspreken, hoef je niet bij na te denken. Niet in ECO niet in gewone stand.
Sommige auto's hebben méérdere standen, andere helemaal niet. Net wat je fijn gaat vinden.
Volgens een onderzoek van de U.S. Department of Energy (fueleconomy.gov) kunnen energiebesparende rijmodi het energieverbruik met 5 tot 10 procent verminderen, afhankelijk van de auto en de rijomstandigheden.
ja, helemaal 100.0% mee eens, maar je gáát links/rechtsom wat /ergens inleveren,
nogmaals, anders kon je dit net zo goed vast-insolderen. Dat dit een "softy" modus is (als dit naampje je stoort mag je het gerust ECO noemen :+ ) maar het blijft (een (meerdere) beperkingen op prestaties op rij en comfort gebied. De vraag is of (en welke) prestaties je wat op wilt inboeten.
Ik rij bv ECO op airco (mij goed genoeg) maar wil 100% controle onder mijn rechtervoet.
Een constante snelheid en het beperken van piekvermogens zijn belangrijke factoren hierin, en dat is precies waar eco-modus op ingrijpt, ongeacht je rechtervoet.
100% ONeens, als ik met mijn rechtervoet constant 100kmh rij,
en niet mijn 0-100 <4.0S gebruik, ja... dan IS de auto zuiniger.... en is 100% afhankelijk van mijn rechtervoet....
Dus nee, eco-modus heeft nauwelijks met rijgedrag te maken als je al netjes constant rijdt.
Ik mag aannemen dat als je ECO mode selecteert dat je dan níet binnen 20minuten van Delft naar Schiphol wilt rijden, je stelt je zelf in op rustig (softy) cruisen, relaxed dus, en ja, dan ga je al héél anders om met je rechter voet, en dus je (anticiperend??) rijgedrag.
Heeft dus absoluut met elkaar te maken maar voor sommige mensen onbewust.
Het is simpelweg een slimme manier waarop de software en aandrijflijn samenwerken om efficiënter om te gaan met de beschikbare energie.
Ik zie het als de PS2 Limiter functie. LOVE it... je gaat een 80KM zone binnen, POEF limiter functie aan, en je hoeft niet steeds zenuwachtig op je teller te kijken of je niet ietsie-pietsie te hard gaat (zou zo maar kunnen met 475pk... O-) ) en is nog ECO ook.... simpel, comfortabel, gebruikersvriendelijk, prima samenwerking aandrijflijn en wensen bestuurder.
Dat Polestar ervoor kiest om geen traditionele eco-modus aan te bieden is op z'n minst opmerkelijk, zeker in een segment waar actieradius voor veel mensen nog steeds een doorslaggevende factor is.
nogmaals, IK... doe dat met mijn rechtervoet. Ik heb een PS2 Launch mét power-upgrade waarvan vele zeggen dat dit niet bepaald de zuinigste is. Hoe kan ik dan regelmatig 400+ KM klokken? zónder ECO modus op de aandrijflijn?

Maar om welke iPace gaat het in jouw geval? want ik mag aannemen dat er verschil zit tussen i-Pace en i-Pace, dus waarover praten we? dat kan ons wellicht wat meer inzicht geven

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-10 17:45
Ik had die “eco” stand op mijn vorige wagen. Op de snelweg was het verschil sowieso nihil. Hij had circa 15 kWh nodig om 100 te rijden. Dat bleef exact het zelfde ongeacht gekozen rij modus. Knopje eco indrukken of niet maakte geen ruk verschil uit. Anders werd het in de stad, daar werd ie zuiniger maar goed, je had ook een pak minder vermogen beschikbaar. Je kon de pedaal vloeren maar dan ging ie gewoon slomer optrekken. Als ik in de gewone stand de hoeveelheid ‘gas’ gaf die overeenstemde met het vloeren in eco mode, was het verbruik hetzelfde. Dus het knijpen van vermogen is het enige dat die eco stand deed maar dat kon ik dus ook verwezenlijken door in de normale stand de stroom pedaal minder hard in te drukken. Ik gebruikte die eco stand meer omdat het gemakkelijker was om smoothie te rijden. Een ietsje te hard indrukken van het pedaal leverde dan niet meteen misselijkmakende acceleratie op voor de passagiers 😀. Ik geef vorige poster dan ook gelijk, je hebt een x aantal kWh nodig om constant te rijden, dat hebben die motoren gewoon nodig. En daar veranderd de eco stand geen bal aan. De winst zit hem vooral in de airco of koeling die tandje minder hard gaat werken en het afknijpen van vermogen bij acceleratie. Die laatste kan je met je voet regelen, die eerste is gewoon stukje comfort inleveren. Overigens is de winst bij koelen of verwarmen ook maar een paar procent. 10 km per uur minder snel rijden zet veeeeeeeeeeeeeel meer zoden aan de dijk dan die hele airco besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Nu online
DeJurist schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:26:
[...]

Heb je de velgen laten poedercoaten? Deze kleur ben ik nog niet tegengekomen als standaard optie.
Zijn de MY22 20” (optionele) velgen.
Nog steeds de mooiste voor een P2 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
wouter74 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:10:
Ik had die “eco” stand op mijn vorige wagen. Op de snelweg was het verschil sowieso nihil. Hij had circa 15 kWh nodig om 100 te rijden. Dat bleef exact het zelfde ongeacht gekozen rij modus. Knopje eco indrukken of niet maakte geen ruk verschil uit. Anders werd het in de stad, daar werd ie zuiniger maar goed, je had ook een pak minder vermogen beschikbaar. Je kon de pedaal vloeren maar dan ging ie gewoon slomer optrekken. Als ik in de gewone stand de hoeveelheid ‘gas’ gaf die overeenstemde met het vloeren in eco mode, was het verbruik hetzelfde. Dus het knijpen van vermogen is het enige dat die eco stand deed maar dat kon ik dus ook verwezenlijken door in de normale stand de stroom pedaal minder hard in te drukken. Ik gebruikte die eco stand meer omdat het gemakkelijker was om smoothie te rijden. Een ietsje te hard indrukken van het pedaal leverde dan niet meteen misselijkmakende acceleratie op voor de passagiers 😀. Ik geef vorige poster dan ook gelijk, je hebt een x aantal kWh nodig om constant te rijden, dat hebben die motoren gewoon nodig. En daar veranderd de eco stand geen bal aan. De winst zit hem vooral in de airco of koeling die tandje minder hard gaat werken en het afknijpen van vermogen bij acceleratie. Die laatste kan je met je voet regelen, die eerste is gewoon stukje comfort inleveren. Overigens is de winst bij koelen of verwarmen ook maar een paar procent. 10 km per uur minder snel rijden zet veeeeeeeeeeeeeel meer zoden aan de dijk dan die hele airco besparing.
Dank voor jouw ervaringen /input. (y)
Dit komt idd overeen met mijn EV ervaring, en wat ik vernam van 2 Audi EV rijders.
Jouw genoemde 10kmh langzamer en duidelijke verbruik afname herken ik dan ook 100%.

Laten we even afwachten wat @DeJurist zijn cijfertjes zijn, wat hij als afname ziet in verbruik.
Wellicht heeft het met zijn i-Pace type te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vraagje, als je je nieuwe PS2 krijgt moet je natuurlijk wat zaken koppelen en instellen. In ons geval 2x want mijn partner krijgt haar eigen sleutel waar ze haar eigen instellingen/accounts aangekoppeld wil. Is het perse nodig dat ik haar telefoon ook meeneem naar de aflevering of is dat verder prima zelf thuis te doen? Die van mij laat ik natuurlijk gelijk koppelen bij de handover incl. de app/digital key.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 09:34
Juancho schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:44:
Vraagje, als je je nieuwe PS2 krijgt moet je natuurlijk wat zaken koppelen en instellen. In ons geval 2x want mijn partner krijgt haar eigen sleutel waar ze haar eigen instellingen/accounts aangekoppeld wil. Is het perse nodig dat ik haar telefoon ook meeneem naar de aflevering of is dat verder prima zelf thuis te doen? Die van mij laat ik natuurlijk gelijk koppelen bij de handover incl. de app/digital key.
Je kan het allemaal zelf achteraf doen. Bij de handover 5 jaar geleden heb ik geen telefoons gekoppeld, pas achteraf voor mijzelf en ook voor mijn vrouw met apart account.
Wel is het nodig voor digital key om alle drie (of tegenwoordig 2?) sleutels bij de hand te hebben voor het instellen. Niet alleen de sleutel voor het account dat je instelt.

[ Voor 10% gewijzigd door darwusch op 28-07-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Laatst online: 18:45
Juancho schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:44:
Ik zie nog steeds niet het voordeel van die profielen. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie.
Was er mee begonnen voor mijn vrouw maar ik zag dat als je switched tussen het ene en het andere profiel dat het laden dan weer even duurde. Uiteindelijk besloten dit niet te gaan gebruiken.
Dus we gebruiken met zijn 2en 1 profiel, mijn profiel als hoofdgebruiker.
Wat we wel gebruiken is de memory functie in de deur voor de stoel en de spiegel afstelling. Ik gebruik button 1 en zij button 2 en dat werkt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
MrMGeeIsTheName schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:19:
[...]

Ik zie nog steeds niet het voordeel van die profielen. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie.
Was er mee begonnen voor mijn vrouw maar ik zag dat als je switched tussen het ene en het andere profiel dat het laden dan weer even duurde. Uiteindelijk besloten dit niet te gaan gebruiken.
Wat we wel gebruiken is de memory functie in de deur voor de stoel en de spiegel afstelling. Ik gebruik button 1 en zij button 2 en dat werkt helemaal goed.
We hebben het nu ook in onze XC40 en het is juist super handig. Alles staat gelijk goed met haar profiel/sleutel, haar Spotify account en Maps account is geladen. Gewoon je eigen profiel met alle settings zoals je die wil. 1x instellen, daarna nooit meer naar omkijken.

Ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:56
Juancho schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:22:
[...]

We hebben het nu ook in onze XC40 en het is juist super handig. Alles staat gelijk goed met haar profiel/sleutel, haar Spotify account en Maps account is geladen. Gewoon je eigen profiel met alle settings zoals je die wil. 1x instellen, daarna nooit meer naar omkijken.

Ideaal!
Daarnaast ook je eigen setting voor bijvoorbeeld one pedal drive en stuurbekrachtiging _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
[...]

Heb je de profielen wel aan een sleutel of digital key gekoppeld zodat het juiste profiel automatisch wordt ingesteld bij het instappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Opzich wel handig ja 😁😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 10:42
Ola mede polestar 2 rijders.

Omdat ik deze port snow cover (OEM) binnenkort niet meer nodig heb.

Hoop ik iemand anders er blij mee te maken. Het is GRATIS als je het in Nieuw Vennep kunt ophalen. Ik kan het ook per post sturen, en vermoedelijk past het door de brievenbus. Maar dan zijn de verzend kosten voor jou.

Stuur me een berichtje als je interesse hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiKURajEw5RV8EEuUBioSXqqG64=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kP29ODdJpADogy18GoKBQfJ3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
dutchman666 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:15:

Hoop ik iemand anders er blij mee te maken. Het is GRATIS als je het in Nieuw Vennep kunt ophalen. Ik kan het ook per post sturen, en vermoedelijk past het door de brievenbus. Maar dan zijn de verzend kosten voor jou.

[Afbeelding]
Is dat echt perse nodig dan? Ik heb een XC40 nu en daar staat bij veel regen etc ook wel eens wat water in de poort, maar in bijna 5 jaar nooit last van gehad. Als de PS2 dat wel heeft heb ik wel interesse, er vanuitgaande dat die ook op het MY26 past :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:07
Juancho schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:34:
[...]

Is dat echt perse nodig dan? Ik heb een XC40 nu en daar staat bij veel regen etc ook wel eens wat water in de poort, maar in bijna 5 jaar nooit last van gehad. Als de PS2 dat wel heeft heb ik wel interesse, er vanuitgaande dat die ook op het MY26 past :)
Dit is niet nodig voor regen, maar met name bij vorst (regenwater wordt wel afgevoerd uit de laadstekker-ruimte). Ik ben 1 x een kwartier bezig geweeest om ijs eruit te verwijderen toen het gesneeuwd had en gevroren. De gesmolten sneeuw was bevroren en er komt dan ijs in de laadstekker-ruimte waardoor je het klepje niet kan sluiten. Omdat die laadklep een plastic steun heeft moet je dat voorzichtig verwijderen....
Daarna zo'n ding gebruikt bij voorspellingen van regen/sneeuw en vorst als ik moest laden. Toch wel een keer of 5 in de afgelopen 5 jaar handig geweest. Dus geen noodzaak als je er met laden omheen kunt plannen als het vriest ;-). Anders zeker handig.

Ik heb overigens de geprintte versie van een mede-tweaker op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
JTHZZ schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:24:
[...]

Heb je de profielen wel aan een sleutel of digital key gekoppeld zodat het juiste profiel automatisch wordt ingesteld bij het instappen?
Nee dat heb ik niet :)
Call me old fashion, maar mijn vrouw en ik hebben ook maar 1 spotify account met daarin onze eigen playlisten. Mbt de auto, we rijden met exact dezelfde instellingen, behalve de stand van de stoel en de spiegels dan. Zal nog eens overwegen of profielen ons iets extra's gaat brengen of niet :)
Thanks voor de leuke reactie(s) allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PvS_68 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Dit is niet nodig voor regen, maar met name bij vorst (regenwater wordt wel afgevoerd uit de laadstekker-ruimte). Ik ben 1 x een kwartier bezig geweeest om ijs eruit te verwijderen toen het gesneeuwd had en gevroren. De gesmolten sneeuw was bevroren en er komt dan ijs in de laadstekker-ruimte waardoor je het klepje niet kan sluiten. Omdat die laadklep een plastic steun heeft moet je dat voorzichtig verwijderen....
Daarna zo'n ding gebruikt bij voorspellingen van regen/sneeuw en vorst als ik moest laden. Toch wel een keer of 5 in de afgelopen 5 jaar handig geweest. Dus geen noodzaak als je er met laden omheen kunt plannen als het vriest ;-). Anders zeker handig.

Ik heb overigens de geprintte versie van een mede-tweaker op dit forum.
Ah ok ja ik heb dat in bijna 5 jaar echt nog nooit meegemaakt (wij gaan ook niet op wintersport bijv.) dus dan laat ik dat klepje maar voor wat het is. Niet echt nodig. Ik zit dan eerder te kijken naar wat extra dingen om meer opbergruimte/beker ruimte ene en plek voor de mobiel zichtbaar te krijgen. Dat blijft jammer aan de PS2 en hadden ze toch wel iets praktischer kunnen oplossen. Maargoed, ook dat komt vast wel weer goed in de praktijk. Ik heb al van iemand hier een 3D geprinte bekerhouder die aan het dashboard kastje vastgemaakt kan worden en ook een 3D printje om dat lege vak in het midden beter in te delen (voor klein spul, dat dan weer wel). Dat 3D spul blijft overigens wel kwetsbaar, ik had al getest of mijn grotere dopperfles erin kon maar toen brak er gelijk al een stukje af :D. Misschien eens kijken of er nog wat stevigers beschikbaar is op de markt.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 29-07-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Nee dat heb ik niet :)
Call me old fashion, maar mijn vrouw en ik hebben ook maar 1 spotify account met daarin onze eigen playlisten. Mbt de auto, we rijden met exact dezelfde instellingen, behalve de stand van de stoel en de spiegels dan. Zal nog eens overwegen of profielen ons iets extra's gaat brengen of niet :)
Thanks voor de leuke reactie(s) allemaal _/-\o_
Maar zo zie je, profielen hebben dus weldegelijk een hele fijne functie. Zeker als je dus wel met 2 of 3 verschillende rijders bent die allemaal hun eigen settings hebben. Je hoeft letterlijk niks te doen behalve je eigen sleutel te gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:44
[...]

Volgens mij is het toch zo dat die profielen ook gekoppeld zijn aan de sleutel? Met andere woorden, dat als je sleutel 1 gebruikt, ook profiel voor sleutel 1 gebruikt wordt en de stoel + spiegels zich dus automatisch aanpassen op het moment dat je instapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Juancho Dat is zeker die "beker" met die (ik dacht) 5 lipjes erin. Daar brak er bij mij ook gelijk eentje vanaf, dus toen heb ik de andere ook gelijk eruit gebroken. Zonder doet hij het ook prima. De houder is diep genoeg zodat smalle blikjes en 0,5 liter flessen er niet uit vallen zonder die dingen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Smurf schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:35:
@Juancho Dat is zeker die "beker" met die (ik dacht) 5 lipjes erin. Daar brak er bij mij ook gelijk eentje vanaf, dus toen heb ik de andere ook gelijk eruit gebroken. Zonder doet hij het ook prima. De houder is diep genoeg zodat smalle blikjes en 0,5 liter flessen er niet uit vallen zonder die dingen.
Klopt! 1 van die lipjes brak bij de 1e keer testen gelijk al af. Ik heb vaak een koffiebeker of 0,5 liter dopperfles mee dus als die gewoon stevig in die houder blijven staan is het prima. Denk wel dat de enige bruikbare houder net voor de armsteun nog wel te gebruiken is en je nog wel genoeg steun voor je arm hebt, maar dat moet ik even testen als ik de auto heb. Misschien zijn er nog wel andere handige plekken om zo'n 3d beker te plaatsen. De deurvakken houden ook niet echt over ivm de XC40. Die zijn echt mega groot.

Geen enorme wereldproblemen natuurlijk, even in praktijk handig indelen en evt aanvullen met wat extra opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 29-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
dutchman666 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:15:

[Afbeelding]
Heb je vanochtend een berichtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Juancho schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:05:
[...]

Ik zit dan eerder te kijken naar wat extra dingen om meer opbergruimte/beker ruimte ene en plek voor de mobiel zichtbaar te krijgen.
M.b.t je mobiel:
Ik gebruik al 5 jaar naar volle tevredenheid de Phoneside One. Staat hier op het forum met plaatjes weergegeven. Je klemt hem op je mediascherm. Gaat je auto uit de lease dan gebruik je hem gewoon op je laptop.
Ik zie wel dat die vrij duur is geworden (amazon.nl EUR 26,90), maar hij werkt wel heel goed.
Hier een foto van een andere Tweaker die hem gebruikt:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68366072#68366072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
PvS_68 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:18:
[...]

M.b.t je mobiel:
Ik gebruik al 5 jaar naar volle tevredenheid de Phoneside One. Staat hier op het forum met plaatjes weergegeven. Je klemt hem op je mediascherm. Gaat je auto uit de lease dan gebruik je hem gewoon op je laptop.
Ik zie wel dat die vrij duur is geworden (amazon.nl EUR 26,90), maar hij werkt wel heel goed.
Hier een foto van een andere Tweaker die hem gebruikt:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68366072#68366072
Wat een k*t ding is dat die Phoneside One :( Had hem ook aangeschaft maar bij mij valt ie steeds van het scherm. Heb hem nog geen 4 dagen gebruikt, zware teleurstelling.
Heb jij hem geplakt ofzo of gebruik je alleen die standaard klem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Waarvoor gebruiken jullie eigenlijk nog een gsm houder? Ik zou denken dat ik mijn gsm in het laadvakje gooi en vervolgens kan bellen via het infotainment systeem en indien gewenst GPS via AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Ibex schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:18:
Waarvoor gebruiken jullie eigenlijk nog een gsm houder? Ik zou denken dat ik mijn gsm in het laadvakje gooi en vervolgens kan bellen via het infotainment systeem en indien gewenst GPS via AA.
Ik zoek ook een goede houder met slechts 1 reden, flitsmeister op mijn telefoon aan hebben, zodat ik het beeld kan zien en ook het geluid horen. Als ik hem in het vakje leg dan is het geluid niet goed hoordbaar en kan ik niet vanuit mijn ooghoek een blik werpen op het scherm :(

Andere tweakers nog goede telefoonhouder idee die ze zelf gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:39:
[...]

Ik zoek ook een goede houder met slechts 1 reden, flitsmeister op mijn telefoon aan hebben, zodat ik het beeld kan zien en ook het geluid horen. Als ik hem in het vakje leg dan is het geluid niet goed hoordbaar en kan ik niet vanuit mijn ooghoek een blik werpen op het scherm :(

Andere tweakers nog goede telefoonhouder idee die ze zelf gebruiken?
Bij mij gaat de audio van Flitsmeister over de telefoonverbinding. Dat is ook niet alles, maar volgens mij de enige optie als Carplay gebruiker die niet wil betalen voor Flitsmeister. Werkt op zich prima, scherm niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik wil juist wel het scherm kunnen zien omdat je dan alvast verder vooruit weet wat er aan zit te komen. Audio werkt opzich prima maar je krijgt het relatief kort van te voren door. Ik ga dus zeker op zoek naar een goede/beste plek om de telefoon neer te zetten zodat deze oplaad en snel in zicht is voor FM. In de XC40 kon het mooi zo weg gewerkt worden, maar gezien de lompe tunnel van de PS2 zal dat niet gaan helaas... Maar ik wil wel eerst proberen of ik deze houder in de PS2 netjes kan wegwerken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MJOAsKKc8CTxjckueRpAo6jDNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1Eer5A64ketm6FPvYaP8wyk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Ik heb deze houder van Lisen, eerder aan de achterkant van het scherm geplakt. Nu gewoon op de rand van het dashboard, ff met een kleine lijmklem 24 vastgezet om het goed te plakken. Zit als een huis.

Btw, kan iemand mij helpen aan zo een organizer voor het middenconsole vakje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG2Ut95t0p47VKUDTYSebaAuAV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtzDOVs0bTOuGKcr1pNOvcB5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door MR. RHS op 29-07-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:18:
[...]

Wat een k*t ding is dat die Phoneside One :( Had hem ook aangeschaft maar bij mij valt ie steeds van het scherm. Heb hem nog geen 4 dagen gebruikt, zware teleurstelling.
Ik weet niet wat je bedoeld met 'alleen die standaard klem' maar het is gewoon een klem met rubberen 'padjes' die je klemt op je mediascherm. Hij is er bij mij nog nooit afgevallen. Ik weet niet meer of er een soort beschermfolie over die rubberen randen zat dat je misschien eerst zou moeten verwijderen. Zonder die rubbertjes heb je idd geen grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:18:
[...]

Heb hem hier al bijna 2 jaar. Nog nooit eraf gevallen.

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
MR. RHS schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:11:

[Afbeelding]
Kan ik wel voor je regelen, verzendkosten zijn alleen 3x zo hoog als de materiaalkosten om het te printen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:55

Freakie1NL

Grote Baas

M3rcury schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:55:
[...]

Heb hem hier al bijna 2 jaar. Nog nooit eraf gevallen.
Idem, werkt hier al jaren goed. Precies voor de use case; Flitsmeister op een apart scherm hebben. Nog nooit gevallen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
MR. RHS schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:11:
Ik heb deze houder van Lisen, eerder aan de achterkant van het scherm geplakt. Nu gewoon op de rand van het dashboard, ff met een kleine lijmklem 24 vastgezet om het goed te plakken. Zit als een huis.

[Afbeelding]
@rbeek010 heeft er voor mij 1 (bestaat uit 2 delen) uitgeprint. Gaat om zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUyJgCKQMRcnLv3DHn8rodg6TIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuypJVLtdpFURglrgGaK3CSW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-10 17:45
Na 6000 kilometer door Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Portugal gereden te hebben kan ik 1 ding met zekerheid vaststellen. Aan de snellader gaat ie niet meer dan 150 kw naar binnen pompen. 149 kw is het hoogste dat ik heb mogen noteren. Die 180 kw waar ze mee schermen is een leugen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
wouter74 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:59:
Na 6000 kilometer door Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Portugal gereden te hebben kan ik 1 ding met zekerheid vaststellen. Aan de snellader gaat ie niet meer dan 150 kw naar binnen pompen. 149 kw is het hoogste dat ik heb mogen noteren. Die 180 kw waar ze mee schermen is een leugen 😀
Ik heb gisteren Polestar hierover gebeld, ze zijn op de hoogte van dit probleem, Vorig jaar kwam ik regelmatig tot 210 kW of hoger. Ik heb ze wat screenshots van mn laadcurve gestuurd. Hiermee verzamelen ze wat data rond het probleem. ik word op de hoogte gesteld wanneer er een oplossing komt.

[ Voor 3% gewijzigd door AteZ op 30-07-2025 10:27 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
wouter74 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:59:
205kW toch? Zou wel erg balen zijn als ze die upgrade doorvoeren maar dat je het niet haalt. Vond het juist een mooie stap, van 150kW naar 205kW. Zeker in het begin is dat toch een flink stuk sneller. De auto moet het wel aankunnen zag ik eerder in videos. Volgens mij ook een laadcurve test van die Tesla Bjorn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
De standard range doet 180kW, de long range 205kW. Zal wel gewoon een bug ingeslopen zijn bij een recente update waardoor de auto niet verder komt dan 150kW (dat is wat de initiele Polestars haalden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
ach-jee schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:47:
De standard range doet 180kW, de long range 205kW. Zal wel gewoon een bug ingeslopen zijn bij een recente update waardoor de auto niet verder komt dan 150kW (dat is wat de initiele Polestars haalden).
Ah ok, dan moet het neem ik aan bekend zijn bij Polestar en snel opgelost worden lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-10 13:02
ach-jee schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:47:
Mijn vriendin is afgelopen weekend naar Warschau geweest met de Polestar en haalde overal het maximale vermogen met laden. Tot 208KW heeft ze gezien. Bij mij zijn ook alle softwareupdates geweest dus ik vraag mij af of het daar aan ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Nu we toch bezig zijn met de middenconsole:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E3vZ6OzoJwbljH19F3z6xgIGmE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UxufkS3zNIaUHR4MHp4a0uPG.png?f=user_large
Dit is mijn setup (foto was niet speciefiek hiervoor gemaakt, dus daarom wat krap geknipt)
Ik heb de Brodit universele telefoonhouder (had ik al van de vorige auto, dus alleen de baseplate vervangen door de P2 versie) zodat ik Flitsmeister op volledig scherm ernaast kan hebben met geluid via de telefoon zodat de radio niet telkens zacht gaat. Door de bedrade aansluiting heb ik ook Android Auto beschikbaar indien nodig (Vooral Teams / Whatsapp calls).

In het geprintte doosje zit een usb hub waar (naast de kabel van de telefoon) ook een usb-stick in zit. Deze is voor de offline muziek, via Audiowagon, voor vooral vakantie en momenten dat ik geen zin heb in radio.
Dit doosje komt van Cults3d, van dezelfde maker als de "plankjes" die hierboven al gepost werden. Voor 6 euro en een beetje vond ik het niet de moeite om zelf het wiel opnieuw uit te gaan vinden. https://cults3d.com/en/3d...enter-console-accessories
Misschien dat ik ooit dat linker opbergvakje ook nog print, maar voor nu bevalt 1 groot vak wat ik standaard gewoon leeg wil houden me wel. Dit is een mooie plek om even snel wat neer te leggen, zoals een bonnetje/verpakking/muntje of wat dan ook.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Smurf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:24:
[Afbeelding]
Dit is mijn setup (foto was niet speciefiek hiervoor gemaakt, dus daarom wat krap geknipt)
Ik heb de Brodit universele telefoonhouder (had ik al van de vorige auto, dus alleen de baseplate vervangen door de P2 versie) zodat ik Flitsmeister op volledig scherm ernaast kan hebben met geluid via de telefoon zodat de radio niet telkens zacht gaat. Door de bedrade aansluiting heb ik ook Android Auto beschikbaar indien nodig (Vooral Teams / Whatsapp calls).

In het geprintte doosje zit een usb hub waar (naast de kabel van de telefoon) ook een usb-stick in zit. Deze is voor de offline muziek, via Audiowagon, voor vooral vakantie en momenten dat ik geen zin heb in radio.
Dit doosje komt van Cults3d, van dezelfde maker als de "plankjes" die hierboven al gepost werden. Voor 6 euro en een beetje vond ik het niet de moeite om zelf het wiel opnieuw uit te gaan vinden. https://cults3d.com/en/3d...enter-console-accessories
Misschien dat ik ooit dat linker opbergvakje ook nog print, maar voor nu bevalt 1 groot vak wat ik standaard gewoon leeg wil houden me wel. Dit is een mooie plek om even snel wat neer te leggen, zoals een bonnetje/verpakking/muntje of wat dan ook.
Je hebt je telefoon(houder) aan de linkerkant van het scherm geplaatst. Dekt dat niet een deel van het tablet scherm af met mobiel erin? Ik ben zelf geen mega fan van een houder aan het scherm, oogt mij wat onrustig en daar word ik kriebelig van ;) . Maar er zijn in de PS2 maar heel weinig andere mogelijkheden, ook mijn huidige lader te plaatsen. Maargoed, misschien pruts ik nog een handig plekje, daarvoor moet ik eerst de wagen hebben. Nog 3 weekjes wachten!

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 30-07-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Smurf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:24:
[Afbeelding]

Een USB-hub! Daar had ik nog niet aan gedacht om Audiowagon te kunnen combineren met Android Auto. Maar goed. Mijn auto gaat over 2 maanden uit de lease, dus daar ga ik nu geen energie meer insteken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

De mijne staat eindelijk op de oprit uit te rusten van zijn lange reis. Ik ben er erg blij mee <3.

Specs: MY26, Vapour, Bio-attributed MicroTech in Charcoal met Black Ash deco, LRSM, Cimate, Pilot, Plus, Pixel koplampen en trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3b-YsRHA7fps7Gxhvlb6x13Nuxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIJRwvPtI6CRgvnqA3AmtGBQ.jpg?f=fotoalbum_large

De 2de electrische wagen in het wagenpark, aan de pomp tanken is nu helemaal verleden tijd. Met ons huidige woon-werk traject in combinatie met het thuis werken verwachten we eigenlijk voor 99% thuis te kunnen laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Ibex schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:44:
De mijne staat eindelijk op de oprit uit te rusten van zijn lange reis. Ik ben er erg blij mee <3.

De 2de electrische wagen in het wagenpark, aan de pomp tanken is nu helemaal verleden tijd. Met ons huidige woon-werk traject in combinatie met het thuis werken verwachten we eigenlijk voor 99% thuis te kunnen laden.
Gefeli, dat is de eerste MY26 hier volgens mij *O* Heb je een fotootje van het interieur toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online

Specs: MY26, Vapour, Bio-attributed MicroTech in Charcoal met Black Ash deco, LRSM, Cimate, Pilot, Plus, Pixel koplampen en trekhaak.

[Afbeelding]

Nice! Dan ben je idd 1 van de eerste! Vandaag zijn er meer afleveringen gepland van de eerste lading PS2 MY26 die zijn gekomen vanuit China. Ben ook erg benieuwd naar het interieur, zou je daar een foto van willen maken?

En verder nog specifieke dingen die alsnog net ff wat anders zijn? Kleur blijft mooi, krijgen wij ook! _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

ach-jee schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:54:
Heb je een fotootje van het interieur toevallig?
Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:56:
Ben ook erg benieuwd naar het interieur, zou je daar een foto van willen maken?
Zeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e85TBSygQIMMkIfYm7hXWU9pVq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PiQbOBqGhsvZZde3uyUp2Qa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0_TIpi4UQSfCDi7d_bHeFA2iGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCTKfBgwd8cnlk6v8X3xfF0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xivbGW4h2_BM2h55oECWl34nhc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Lm5tKIcoxOkh6GuNzUNwnG8.jpg?f=fotoalbum_large
Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:56:
En verder nog specifieke dingen die alsnog net ff wat anders zijn? Kleur blijft mooi, krijgen wij ook! _/-\o_
Geen idee of er veel verschil zit met vorige modellen. Ik denk dat het motief op de zetels (de rechthoeken zeg maar) anders zijn, en daar krijg ik het niet warm van, een beetje "meh" imo, maargoed, daar kijk ik zelden naar :). Het infotainment voelt erg snappy aan, al moest ik 'm wel even herstarten alvorens hij wou inloggen met mijn polestar account. Ikzelf heb een schurfthekel aan glimmend zwart plastiek, dus elk stukje is er eentje te veel, maar al bij al valt het nog wel mee (zeker in vergelijking met sommige andere merken).

De kleur ben ik ook super tevreden mee. Het lijkt steeds iets anders afhankelijk van het licht.

Dik tevreden in ieder geval so far :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ibex schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:07:
[...]

[...]

Zeker!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Geen idee of er veel verschil zit met vorige modellen. Ik denk dat het motief op de zetels (de rechthoeken zeg maar) anders zijn, en daar krijg ik het niet warm van, een beetje "meh" imo, maargoed, daar kijk ik zelden naar :). Het infotainment voelt erg snappy aan, al moest ik 'm wel even herstarten alvorens hij wou inloggen met mijn polestar account. Ikzelf heb een schurfthekel aan glimmend zwart plastiek, dus elk stukje is er eentje te veel, maar al bij al valt het nog wel mee (zeker in vergelijking met sommige andere merken).

De kleur ben ik ook super tevreden mee. Het lijkt steeds iets anders afhankelijk van het licht.

Dik tevreden in ieder geval so far :).
Heel gaaf en een beetje sjiek zelfs! Ik dacht dat die stoelen echt zwart zouden zijn, dus ik was een beetje bang dat alles heel donker zou aanvoelen in de wagen. Maar die stoelen zijn eerder grijs/blauw achtig als ik het zo zie? Dat ziet er super mooi uit hoor, ik ben daar wel fan van! Geeft net ff een wat warmere look. Maar wel echt anders dan op de foto's....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqUkt9HM12Z9Af1aV_e16Ia2sS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRczCW4v8PCevYHN7cSnViln.jpg?f=fotoalbum_large

En idd mooi dat er al minder piano lak aanwezig is, oa in de middentunnel. Dat was voorheen vreselijk maar nu veel mooier met dat matte. 75% en 380km... vandaag was natuurlijk al iets kouder met regen maar toch, daar mag nog wel wat bij hoor. Ik zou toch denken dat je met 100% toch wel richting de 500km actieradius mag verwachten? De wagen moet natuurlijk nog even leren en jou/jullie stijl inschatten dus die range zal zich nog wel aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 30-07-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Heel gaaf en een beetje sjiek zelfs! Ik dacht dat die stoelen echt zwart zouden zijn, dus ik was een beetje bang dat alles heel donker zou aanvoelen in de wagen. Maar die stoelen zijn eerder grijs/blauw achtig als ik het zo zie? Dat ziet er super mooi uit hoor, ik ben daar wel fan van! Geeft net ff een wat warmere look. Maar wel echt anders dan op de foto's....

[Afbeelding]

En idd mooi dat er al minder piano lak aanwezig is, oa in de middentunnel. Dat was voorheen vreselijk maar nu veel mooier met dat matte. 75% en 380km... vandaag was natuurlijk al iets kouder met regen maar toch, daar mag nog wel wat bij hoor. Ik zou toch denken dat je met 100% toch wel richting de 500km actieradius mag verwachten? De wagen moet natuurlijk nog even leren en jou/jullie stijl inschatten dus die range zal zich nog wel aanpassen.
Ja, gezien we de testrit hadden gedaan in een ouder model, was het voor ons ook gokken met de kleur van de zetels, en het valt me inderdaad erg goed mee qua kleur, helemaal niet zo zwart als op de fotos, veel aangenamer. Hier is het zonnig weer, dus misschien lijken ze wel donkerder als het ook een wat grauwere dag is.

Over de range maak ik me niet zoveel zorgen. Hij staat op dynamisch, en onze eerste ritten waren niet bepaald representatief. Af en toe eens het gaspedaal tot op de bodem enzo O-). Ik vermoed dat dit wel zal normaliseren de komende weken/maanden. In de handover locatie stond hij op 430km met 82% wat dus ~525km is met 100%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist

[Afbeelding]

Prachtige kleur, maar het is jammer dat Polestar het infotainmentscherm geen visuele upgrade heeft gegeven. De dikke randen rondom het scherm ogen echt verouderd, zeker voor een model uit 2025/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ibex schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Ja, gezien we de testrit hadden gedaan in een ouder model, was het voor ons ook gokken met de kleur van de zetels, en het valt me inderdaad erg goed mee qua kleur, helemaal niet zo zwart als op de fotos, veel aangenamer.
Ja echt wel een verschil wat mij betreft. Op de Polestar website is het echt gewoon zwart, maar als ik zo de foto's zie lijkt het eerder op de kleur van de stoelen/materiaal die ze bij MY26 eruit hebben gegooid tov MY25. Dat was de kleur van dat soort duikerspak stof. Ook wat grijs/blauw achtig. Vond het jammer dat die kleur weg ging maar blijkbaar met dit nieuwe interieur alsnog terug. Nice! _/-\o_
Over de range maak ik me niet zoveel zorgen. Hij staat op dynamisch, en onze eerste ritten waren niet bepaald representatief. Af en toe eens het gaspedaal tot op de bodem enzo O-). Ik vermoed dat dit wel zal normaliseren de komende weken/maanden. In de handover locatie stond hij op 430km met 82% wat dus ~525km is met 100%.
Ah kijk, 525km met 100% is al een stuk beter! Ter vergelijking, ik haalde net onze XC40 (1e generatie) van de laadpaal, 100% en een stunning 320km :z. Dan zou de PS2 gewoon 200km meer actieradius hebben, das wel een serieus verschil. Maargoed, dat zochten we ook omdat je toch weer 4/5 jaar met de wagen moet doen. Benieuwd ook naar je snelladen en of je met MY26 wel die 205kW gaat halen. Mocht je dat nog kunnen testen (dus de accu goed leeg, beetje voorverwarmt)...top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
DeJurist schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:31:
[...]

Prachtige kleur, maar het is jammer dat Polestar het infotainmentscherm geen visuele upgrade heeft gegeven. De dikke randen rondom het scherm ogen echt verouderd, zeker voor een model uit 2025/26
Ja ergens wel jammer maar gezien het een MY upgrade is ook wel logisch. Bij Volvo zie je dat ook, het MY26 EC/EX40 krijgt ook niet het nieuwe scherm wat bijv. wel in de EX30 zit. Ik denk dat daar technisch gezien wel wat meer voor nodig is dan even een schermpje omwisselen.

Zowel de PS2 als de EX/EC40 zullen wel nieuwe hardware gaan krijgen in het echt nieuwe model dat over een paar jaar vast wel een keer gaat komen. Voor nu ben ik allang blij dat ze er snellere hardware in hebben gegooid.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 30-07-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distefano
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
Wellicht een gekke vraag maar ik ben sinds gisteren een eigenaar van een PS2 van 2 jaar oud. Long Range Single Motor.

Kan je de hoofdsteunen van de stoelen op de achterbank losmaken? En zo ja zou dit meer zicht naar achter opleveren? Hebben mensen hier ervaring mee?

Laat maar ik had moeten zoeken het antwoord staat al in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Distefano op 30-07-2025 20:41 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FreeMen
Net zoals @Ibex heb ik ook vandaag mijn PS2 MY2026 SMSR Prime met Pro pack opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDKcuxYly5cErckztBwfOIk4mr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fE9vy6c5da9Lp8sfpzgkfWDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yYM8RdBzFE297uDmbYjYltVJko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDZE8fRR6WrV1ecJY1EepCQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdN5WB2LRfSQwQZJcMifczMYpsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUHKmkkbtiYA7DmFvZ6NgCjk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MQXGere7iEdlx4AVY7BpevP9xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpz8m40jmBA5qqafRTkMtYdT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjT88r6-Z-Sj7vq5-ZGQYqWGoOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pb0YiOTuvKeULBSSdHdmuJQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste bevindingen
- Rijdt comfortabel. Met 20inch zeker stevig geveerd, zeker bij kinderkopjes maar mijn Mustang Mach E was met dezelfde 20inch en iets grotere band duidelijk harder afgeveerd. Ga nog even de bandenspanning nakijken, veelal worden ze veel te hard opgepompt afgeleverd).
- De kleur van de velgen vallen me gelukkig niet tegen, hier was ik bang voor icm met de Snow kleur. Desondanks gaan de silveren versie erop in de zomer, hier gaan de winterbanden op.
- Interieur is ondanks dat alles "zwart" is met het panoramadak zeker niet donker. De kleur van de stoelen zijn donker graphite van kleur en zeker niet zwart.
- De stoelen zitten erg goed en het materiaal is zeer comfortabel. In hoeverre dat op hete dagen ook zo is zal moeten blijken.
- Snelheid infotainment is super, alles gaat echt instant met de nieuwe chip. Nu zijn alle "verse" installaties van software over het algemeen snel maar hopelijk blijft deze langer snel met alle upgrades. Mijn Mustang had na 4 jaar met alle updates ondertussen ook duidelijk meer moeite dan in het eerste jaar.
- Digitale sleutel ingesteld en werkt goed. Soms wil de deur even niet meteen weer openen als je hem net dicht en opslot gedaan hebt maar paar seconden werkt hij weer.
- Verbruik lijkt behoorlijk gunstig te zijn (maar dat was het weer ook vandaag). Heb 140km gereden en hij geeft nog 300km dynamisch rijbereik aan. Ruim 400km lijkt haalbaar, iets wat ik nooit gehaald heb in de Mustang (ook SR)

Puntjes van kritiek
- Muziek speelt niet vanzelf weer af nadat je de auto start, je moet de radio, mp3 of spotify telkens weer met de hand aanzetten. Erg vreemd.
- Wind en bandengeluid zijn matig, dit doen veel andere merken beter. Mijn oude mustang was qua wind iets beter maar qua banden slechter.
- Geen whatsapp app beschikbaar, berichten krijg je dus niet door. Geen big deal maar had dit niet verwacht.
- Pianolak knoppen op stuur, console en in deuren zijn enorme vingerafdruk magneten. Waarom autofabrikanten hiet toch voor kiezen is mij een raadsel. Eens kijken of ik hier mooie matte stickers voor kan vinden.
- Cameras zijn matig, vrij veel vervorming. Voor ruime parkeerplaatsen prima maar zodra het wat krapper wordt vindt ik het beeld maar matig bruikbaar. De concurrentie is duidelijk verder, ook modellen met introductie rond dezelfde tijd 5 jaar geleden (zoals mij oude Mustang).
- Materiaal dashboard, deuren en console is behoorlijk vlek gevoelig en poets je niet zo even met de hand schoon. Een vochtige doek doet wonderen maar ja, die heb je niet standaard in de auto liggen.

Punten waarvan ik wist dat het zo was maar toch jammer vind:
- Waarom Polestar het zwarte kunsstof heeft doorgetrokken tm de nummerplaat is mij een raadsel. Was zoveel mooier geweest als dit gewoon in kleur van de auto was geweest... Ga navragen wat spuiten hier van kost.
- Scherm op console voelt echt gedateerd aan met zijn dikke randen en is relatief klein tov de concurrentie (in de Mustang was hij 2x zo groot dus daarmee voelt het al helemaal klein).
- Geen TPMS sensoren. Geen eerste wereldprobleem maar vond dat toch altijd wel erg handig zeker na een bandenwissel, kon ik gelijk zien dat ik kon doorrijden naar het tankstation om er .4 bar uit te laten.

Vraag tav de interieurverlichting, zover ik weet zou er ook sfeerverlichting moeten zitten in de middenconsole rondom de "pook" maar bij mij licht daar niks op? Op het dashboard zie ik het wel.
(NB, kleur van het licht op het dashboard lijkt geel maar is in het echt gelukkig duidelijk witter ;) )
@Ibex , aangezien jij ook een MY26 met pluspack hebt, zou jij eens bij jou willen kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFTkxnDgq2kJ6T6kb-uC_oUvGo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Akcn9NnZ6UfjWJGtlLFhbKfv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AqMvgbGJwUq5d_dUSGJAqv-Zf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0XifvTljHkbRHd8YVbQSaFB.jpg?f=fotoalbum_large

In dit filmpje hieronder zit er op (vermoed MY23)

https://www.youtube.com/watch?v=i7eJ8QRekvg

[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 30-07-2025 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
FreeMen schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:08:
- Geen TPMS sensoren. Geen eerste wereldprobleem maar vond dat toch altijd wel erg handig zeker na een bandenwissel, kon ik gelijk zien dat ik kon doorrijden naar het tankstation om er .4 bar uit te laten.
https://www.polestar.com/...c681fbbdec0a8015123582907

En gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen!

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1 ... 213 ... 222 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.