Ik overweeg nu om een Polestar 2 als occasion aan te gaan schaffen, na jaren trouwe dienst van mijn Audi A4 Avant TDI 2016, en ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten op dit vlak.
Maar eerst een klein stukje achtergrond.
Ik had mij in eerste instantie gericht op een Tesla Model 3, vooral omdat deze als occasion een hele gunstige prijs/prestatie verhouding heeft. Afgelopen week heb ik een proefrit gemaakt in een model 3 waarvan ik echt dacht, dit gaat hem worden. Het liep echter anders. Op de een of andere manier kon ik totaal niet mijn draai vinden in die stoel van de Model 3. Ik ben 1.90m lang en heb een relatief lang bovenlichaam. De hoofdsteun drukte bij de eerste keer instappen heel irritant in mijn nek. Na lang verstellen had ik een wat betere zitpositie gevonden, maar elke paar minuten voelde de stoel toch niet goed, grmbl#$@*... ging ik weer draaien aan de verstelknoppen voor een betere zitpositie....
Lang verhaal kort, na een proefrit van drie kwartier stapte ik met lichte pijn in mijn onderrug uit en was mijn zoektocht naar een Tesla Model 3 hierbij beëindigd.
Toch liet het rijden in een EV mij niet los. Het rijdt veel rustiger, stiller, tegelijk veel meer vermogen en als klap op de vuurpijl verwacht ik dat de total cost of ownership lager liggen over 5 jaar vergeleken met een ICE uit een vergelijkbare klasse, door de lagere kosten voor onderhoud, brandstof en wegenbelasting (ik kwam tenslotte van een diesel

).
Dus ik zocht verder. Ik kwam uiteraard uit bij de gedoodverfde concurrent voor een Tesla model 3! De Polestar 2, tenminste als je naar modeljaar 2020/2021 kijkt 🙂 Ik kijk tenslotte voor een occasion.
Dus afgelopen weekend heb ik een proefrit gemaakt in een Polestar 2. Wat mij opviel vergeleken met de Tesla Model 3 is dat de stoel echt een heel stuk beter zit! Veel betere ondersteuning en voor mijn gevoel ook meer afstelmogelijkheden. Daarnaast rijdt de auto heel rustig en comfortabel, wat ik erg fijn vindt. De kofferbak met grote opening is ook een groot pluspunt vergeleken met die van de model 3. Maar ook, als je performance wil, je drukt op het gaspedaal en je gaat er als een speer vandoor

Heerlijk!
Grappig genoeg vond ik de auto in real life ook veel mooier dan vanaf de foto’s online. Vooral de achterkant ziet er op foto’s soms wat lomp uit, maar in het echt vond ik het echt een luxe, stoere auto. Kortom, ik ben nu serieus in de markt voor een occasion Polestar 2!
Wat ik nu op mijn wenslijstje heb staan
- Long range dual motor model, vanwege de grotere accu en vierwiel aandrijving
- Launch edition vanwege de vele opties
- 19" wielen vanwege minder geluid, iets meer comfort en iets goedkopere banden

- Budget tot 25k, dus kom ik uit op een model uit 2020 / 2021
Nu mijn vraag, zijn er dingen die bij een occasion uit 2020 / 2021 belangrijk om op te letten? Zijn er bepaalde kwaaltjes, veel voorkomende problemen of andere aandachtspunten?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB