Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 211 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
guido66 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:31:
[...]

De wijzigingen komen pas vanaf 3.5.24 , voor 3.4.4 zijn er geen wijzigingen in de release notes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1J5ns0ch9-slhbu_cE_oZb62CD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1dxeUrRavZg3xjs2YfhDbJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O47bfRJQ8VLmur_3diSBqE_YwAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gt7MjBRymRKR8RvyZsZaxO85.jpg?f=fotoalbum_large
Wat ik probeer te zeggen is dat het gedrag bij 3.5.2 bij mijn P2 met 3.4.4 ook al zo is.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
SirLenncelot schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ik probeer te zeggen is dat het gedrag bij 3.5.2 bij mijn P2 met 3.4.4 ook al zo is.
Ok, maar jij hebt dus een model met splitscreen en de mogelijk grote wijziging voor modellen zonder komt vanaf 3.5.2.

Ik heb op verschillende plekke 2023wk46 en 2022wk46 gezien als introductie van split screen. Het zal dus zijn modeljaar 2023, gebouwd vanaf 2022wk46. Vroege modellen uit modeljaar 2023, gebouwd van september tot wk 46 hebben het dus niet.

Dus ik ben nog steeds afwachtend op meer reacties van mensen met een P2 zonder split screen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
guido66 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:19:
[...]
Dus ik ben nog steeds afwachtend op meer reacties van mensen met een P2 zonder split screen.
Ik heb gisteren op mijn launch edition Polestar 2 de laatste update geinstalleerd... Ik krijg nog steeds gewoon mijn 360 view als ik achteruit ga inparkeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-06 18:41
P2Void schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Ik heb gisteren op mijn launch edition Polestar 2 de laatste update geinstalleerd... Ik krijg nog steeds gewoon mijn 360 view als ik achteruit ga inparkeren...
Idem op mijn MY 23 van voor week 46 2022. Dus zonder split screen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Pjotr70 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Idem op mijn MY 23 van voor week 46 2022. Dus zonder split screen
Kan je ergens zien wat de productiedatum van het voertuig is?

No signature required.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
Andere ook last van het feit dat de verkeersinformatie sinds o.a. de google maps UI update voor geen meter meer te vertrouwen is? Alsof hij het einde van een opstopping niet meer ziet in de lijn van je huidige route..

Rijdend van Brussel naar Antwerpen (midden in de nacht) halverwege de file in gereden.. na paar minuten stil staan komt google maps met een rode lijn tot na antwerpen richting eindhoven. Paar kilometer verder op blijkt iemand een tom waas immitator te zijn geweest.. Na een ritje over de vluchtstrook is de weg weer vrij... Na paar minuten is ook google maps daar achter en is alles tot eindhoven wordt weer gewoon blauw.

Later soortgelijk nog een keer zonder aanleiding... heel de route oranje (van snelweg naar binnenwegen)... 2 minuten later weer helemaal blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
P2Void schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:34:
Andere ook last van het feit dat de verkeersinformatie sinds o.a. de google maps UI update voor geen meter meer te vertrouwen is? Alsof hij het einde van een opstopping niet meer ziet in de lijn van je huidige route..

Rijdend van Brussel naar Antwerpen (midden in de nacht) halverwege de file in gereden.. na paar minuten stil staan komt google maps met een rode lijn tot na antwerpen richting eindhoven. Paar kilometer verder op blijkt iemand een tom waas immitator te zijn geweest.. Na een ritje over de vluchtstrook is de weg weer vrij... Na paar minuten is ook google maps daar achter en is alles tot eindhoven wordt weer gewoon blauw.

Later soortgelijk nog een keer zonder aanleiding... heel de route oranje (van snelweg naar binnenwegen)... 2 minuten later weer helemaal blauw.
Maps lijkt even een storing of wat dan ook te hebben. Zelfde lees ik in het XC40 topic. Ook dat Maps allemaal files etc aangeeft terwijl er niks aan de hand is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
P2Void schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Bedankt, nu dan toch zelf ook de update maar geïnstalleerd.

Ik had automatisch downloaden uit staan, en gaf toestemming voor 1 keer te downloaden. Binnen een minuut daarna was deze update klaar om te installeren (stiekem toch al gedownload?) en daarna ongeveer een half uur voor de update zelf.

En ja, gelukkig kloppen de release notes niet: nog steeds bovenaanzicht.

Verder niks bijzonders, alleen YT music was van hoge geluidskwaliteit naar een lagere versprongen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Wordt er sowieso wel eens een wat leuks ontwikkeld voor de Polestar 2 of is dat een beetje aflopende zaak? Heb het idee dat het vanuit Volvo icm AAOS behoorlijk stil staat. Nou krijgt de Polestar 2 wel een nieuw audio systeem met bijbehorende software wat natuurlijk een hele gave upgrade is, maar puur qua OS? Voorheen was het altijd zo dat Polestar daar een stuk actiever in was (of iig qua communicatie) dan Volvo.

Er komt straks natuurlijk wel een nieuwe UI schil van Maps aan, ook voor de oudere modellen van Polestar, maar bijv. die nieuwe AAOS UI schil komt voorlopig alsnog niet naar de Polestar 2. Ook niet de nieuwe 2026 modeljaar wagens. Vind ik erg vreemd want de nieuwe modelyear Volvo krijgt die weer wel. En beide krijgen ook nieuwe hardware.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 16:37

Wat mij opviel is dat de nieuwe Google Maps een stuk trager is met laden. Duurt even voordat alles goed en wel in beeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:21:
Wordt er sowieso wel eens een wat leuks ontwikkeld voor de Polestar 2 of is dat een beetje aflopende zaak? Heb het idee dat het vanuit Volvo icm AAOS behoorlijk stil staat. Nou krijgt de Polestar 2 wel een nieuw audio systeem met bijbehorende software wat natuurlijk een hele gave upgrade is, maar puur qua OS? Voorheen was het altijd zo dat Polestar daar een stuk actiever in was (of iig qua communicatie) dan Volvo.

Er komt straks natuurlijk wel een nieuwe UI schil van Maps aan, ook voor de oudere modellen van Polestar, maar bijv. die nieuwe AAOS UI schil komt voorlopig alsnog niet naar de Polestar 2. Ook niet de nieuwe 2026 modeljaar wagens. Vind ik erg vreemd want de nieuwe modelyear Volvo krijgt die weer wel. En beide krijgen ook nieuwe hardware.
Ik heb in het laatste jaar toch we een aantal nieuwe features gekregen. Split screen, AA support, paar nieuwe functies in de app etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35

Ja laatste tijd ook meer last van. Ik heb op mijn dagelijkse trip een alternatieve route. Ik ben dan al ongeveer een half uur onderweg, dus kan geen opstartprobleem van de app zijn. Geeft laatste tijd ooit 25 minuten trager aan voor de alternatieve route en dan een minuut later is het ineens weer zelfde tijd.
Ik kan trouwens ook niet meer de alternatieve route selecteren. Scherm reageert er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-06 18:41
M3rcury schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Kan je ergens zien wat de productiedatum van het voertuig is?
Geen idee maar hij is in oktober op kenteken gekomen dus in ieder geval voor week 46 geproduceerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

SirLenncelot schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een ticket open staan bij polestar support over de werking van de camera. De eerstelijn kon me geen sluitend antwoord geven of mijn MY2023 (november 2022) met de nieuwe update zou switchen van standaard 360 graden view naar alleen achteruit, en of ik dan elke keer de 360 graden camera handmatig aan moet zetten.

Hij gaf wel aan dat als ik deze update niet zou doen, toekomstige updates ook niet meer aangeboden zouden worden. Ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat met deze update een functie die nu standaard is ineens optioneel wordt zonder dat je daar als gebruiker een keuze in hebt. Ben benieuwd naar het antwoord.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-06 13:56
MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:56:
[...]

Wat mij opviel is dat de nieuwe Google Maps een stuk trager is met laden. Duurt even voordat alles goed en wel in beeld is.
Ik heb hier ook last van, zeker na de laatste update. Nog een issue; sinds de update alleen 3G connectie en geen LTE meer, waardoor alles nog trager is. Meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evrieselaar
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10:26
Hardleers schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:15:
[...]

Ik heb hier ook last van, zeker na de laatste update. Nog een issue; sinds de update alleen 3G connectie en geen LTE meer, waardoor alles nog trager is. Meer met dit probleem?
Ja ik sinds gisteren ook. Heb nu ongeveer een jaar de auto en alles is nog nooit zo traag geweest, echt bizar. Ook alleen 3G. Hopelijk duurt dat niet te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:52
evrieselaar schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:21:
[...]
Ja ik sinds gisteren ook. Heb nu ongeveer een jaar de auto en alles is nog nooit zo traag geweest, echt bizar. Ook alleen 3G. Hopelijk duurt dat niet te lang!
[...]
België of Nederland?

Ik (België) heb een MY22 LRSM en na de laatste OTA werkt mijn Google Maps erg snel, de rest van het systeem eigenlijk ook. Ik heb nog steeds goed LTE ontvangst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-06 13:56
Nederland. Wel net een weekend Belgie geweest, dus weet niet of het daarmee te maken heeft gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Dit is bij mij al sinds een paar dagen voordat ik update uitvoerde. Lijkt dus niet persee gerelateerd (n=1)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
[...]

Had ik ook maar ik dacht dat het kwam omdat ik uit Duitsland naar NL was gereden.
Bij mij is ie weer weg na ongeveer 2 dagen en doet de LTE het weer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:41
For what it's worth, mijn launch edition van het eerste uur heeft nu versie 3.6.4 en de werking van de camera is niet aangepast. Nog steeds 360-view als ik achteruit ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evrieselaar
  • Laatst online: 10:26
deSenna24 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:22:
[...]

[...]

België of Nederland?

Ik (België) heb een MY22 LRSM en na de laatste OTA werkt mijn Google Maps erg snel, de rest van het systeem eigenlijk ook. Ik heb nog steeds goed LTE ontvangst.
Nederland (net onder Gouda) en laatste dagen niet in buitenland geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-06 21:10
kdhoe schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:41:
Update geïnstalleerd. Heb ook nog steeds bovenaanzicht. MY23
Hier ook 3.6.4 geïnstalleerd komende vanaf 3.4.4. Mislukte eerst 2x, mogelijk door storing bij Vodafone in de afgelopen dagen. P2 MY2025 (Plus, Pilot en Climate), splitscreen bij achteruitrijden is er nog steeds. Nu ook (native) Waze op de bestuurdersconsole als je een rit activeert op de middenconsole. Dat was in 3.4.4. niet zo. Zonder geactiveerde rit zie op de middenconsole Google maps overigens.

[ Voor 0% gewijzigd door Waps61 op 27-06-2025 13:01 . Reden: verduidelijking van welke Waze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10

Smurf

Detri

harrewarre schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:53:
For what it's worth, mijn launch edition van het eerste uur heeft nu versie 3.6.4 en de werking van de camera is niet aangepast. Nog steeds 360-view als ik achteruit ga rijden.
MY25 hier, en sinds de laatste update blijft de camera inderdaard niet meer in het 360 graden scherm hangen als ik een keertje extra heen en weer moet met achteruit inparkeren. Hij wisselt nu ook bij de 2e keer achteruit weer naar het combi-scherm.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 14:36
Waps61 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Hier ook 3.6.4 geïnstalleerd komende vanaf 3.4.4. Mislukte eerst 2x, mogelijk door storing bij Vodafone in de afgelopen dagen. P2 MY2025 (Plus, Pilot en Climate), splitscreen bij achteruitrijden is er nog steeds. Nu ook Waze op de bestuurdersconsole als je een rit activeert op de middenconsole. Dat was in 3.4.4. niet zo. Zonder geactiveerde rit zie op de middenconsole Google maps overigens.
Waze native of via Carplay/Android Auto?
Waze op het bestuurdersdisplay via CarPlay werkt al enkele maanden. Heeft niets met 3.6.4 te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:28
En ja hoor, weer wat vernaggeld, dit keer in de APP.

"vroeger" toen het nog goed was en je was ingelogged kon je zien hoeveel de auto aan het laden was...
(bv 3.2kW) en daarnaast hoelang het nog zou duren met bijbehorende laadstroom.

GAAF... daar kan je wat mee, en geeft je additionele informatie over het lopende laadproces.

Helaas pindakaas, heeft er weer iemand met zijne tengeltjes aangezeten en zie je alleen "klaar om"

Daar kan je wel weinig (lees nihil) mee. :(

Andere al opgevallen???

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 15:00
Zojuist de update gedaan. Na de update duurde het even voordat de auto weer was opgestart, en de maps app was initieel ook traag. De auto weer aan de lader gehangen, en het duurde ook even voordat alle gegevens weer beschikbaar waren in de mobiele app.

De "fout" verdween na 1 minuut de app open te houden bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkSGhL1qhYh0Vh1u4dRyX6zsnM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gwObRrh4OLwVDc4XPTQljgKm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Bamieater op 27-06-2025 12:43 ]

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-06 21:10
kdhoe schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Waze native of via Carplay/Android Auto?
Waze op het bestuurdersdisplay via CarPlay werkt al enkele maanden. Heeft niets met 3.6.4 te maken.
Native Waze bedoelde ik... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hansieo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:36:
En ja hoor, weer wat vernaggeld, dit keer in de APP.

"vroeger" toen het nog goed was en je was ingelogged kon je zien hoeveel de auto aan het laden was...
(bv 3.2kW) en daarnaast hoelang het nog zou duren met bijbehorende laadstroom.

GAAF... daar kan je wat mee, en geeft je additionele informatie over het lopende laadproces.

Helaas pindakaas, heeft er weer iemand met zijne tengeltjes aangezeten en zie je alleen "klaar om"

Daar kan je wel weinig (lees nihil) mee. :(

Andere al opgevallen???
Ik stond vanochtend aan een snellader en kon niks anders ontdekken. Dus ik zag gewoon met hoeveel de auto aan het laden was.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Medetweakers en PS2 vrienden :)

Vraagje mbt de range van de PS2.
In de instellingen kan je je PS2 instellen op standaard of dynamische range (in de range extender app).
Dit heeft direct gevolgen voor het aantal kilometers dat je ziet in je cockpit.
Dynamisch dat snap ik wel, dat is afhankelijk van allerlei factoren waaronder je rijstijl.
Echter de standaard instelling snap ik niet helemaal :(
Als je je PS2 100% zou opladen dan zouden het aantal KMers toch moeten overeenkomen met de WLTP waarde van je PS2 (afhankelijk van de versie die je hebt, ik heb een LRDM).

Reden dat ik het vraag is dat ik het idee heb dat het aantal KMers bij standaard flink afwijkt van de WLTP.
(auto is nog geen 2 weken oud en nog geen 700km op de teller)

Snap ik het niet of ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
ST10©DE schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Ik stond vanochtend aan een snellader en kon niks anders ontdekken. Dus ik zag gewoon met hoeveel de auto aan het laden was.
Same here, ben aan het laden as we speak.
54% 10.kW, gereed om 17:56
(ben aan het laden naar 100%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:52
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:56:
Medetweakers en PS2 vrienden :)

Vraagje mbt de range van de PS2.
In de instellingen kan je je PS2 instellen op standaard of dynamische range (in de range extender app).
Dit heeft direct gevolgen voor het aantal kilometers dat je ziet in je cockpit.
Dynamisch dat snap ik wel, dat is afhankelijk van allerlei factoren waaronder je rijstijl.
Echter de standaard instelling snap ik niet helemaal :(
Als je je PS2 100% zou opladen dan zouden het aantal KMers toch moeten overeenkomen met de WLTP waarde van je PS2 (afhankelijk van de versie die je hebt, ik heb een LRDM).

Reden dat ik het vraag is dat ik het idee heb dat het aantal KMers bij standaard flink afwijkt van de WLTP.
(auto is nog geen 2 weken oud en nog geen 700km op de teller)

Snap ik het niet of ....?
WLTP is onder ideale omstandigheden, wat je quasi nooit haalt. In de winter zakt je range enorm. Die standaard range helpt in het algemeen wel hoeveel je reëel kan halen. Ik rij een MY22 LRSM die WLTP 540km kan rijden, op standard geeft die dan 380km aan.

Ik rij op dynamic, mijn rijstijl is altijd wat gelijk en zo weet ik ook hoeveel kilometers ik effectief kan rijden. Ik rij vrij zuinig, de dynamic geeft bij mij op 100% lading (doe ik zelden) momenteel 540km aan, een tijdje terug nog 520km (2 roadtrips op 3 weken tijd) en wilde zo hoog mogelijk vertrekken (lees: goedkoop).

Als je wat dynamisch gaat rijden, of wat vlotter of veel snelweg doet, laat em dan gewoon op standaard staan. Heb je geen al te zware voet kun je gerust dynamic nemen, die geeft dan een veel beter beeld van je range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
https://community.polesta.../6847f7e5228d541afb71e420

(Link alleen beschikbaar voor leden, helaas)

Volgens dit topic op het officiële Polestar forum zou men er over nadenken om voor bestaande P2's een CPU upgrade beschikbaar te stellen. Ik weet niet met hoeveel korrels zout dit ik moet nemen, maar het is zeker interessant.

Voordeel voor Polestar is dat ze geen oude Intel CPU's op voorraad hoeven te houden voor reparatiewerkzaamheden. Nadeel is dat ze er voor moeten zorgen dat de typegoedkeuring niet vervalt.

Ik kan me voorstellen dat er ongeteste combinaties zijn van bijvoorbeeld oude generaties OBC of andere units, die nooit af fabriek gecombineerd waren met de nieuwe SnapDragon CPU. De kosten om dat allemaal te certificeren halen ze er nooit meer uit, lijkt me. Of de prijs van de upgrade wordt onrealistisch.

En alleen interessant voor private klanten, dus een kleine doelgroep.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 27-06-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-06 16:11

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Paku schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:43:
Het schijnt data mijn data abonnement op de P2 afloopt eind juni. Initieel werd 3 jaar beloofd en ik zit nu op 3.5 jaar. Wat op zich gek is, is dat het een jaar geleden nog op eind 2026 stond op de site.

Mijn leasetijd is nog 1.5 jaar dus ik zou het nog willen verlengen. Weet iemand al hoe dit werkt en hoeveel dat gaat kosten?

Met Android Auto kan ik ook wel mijn mobiele data gebruiken, dus heel hard is het niet nodig. Maar het is wel handiger als de wagen 'standalone' is.
Zojuist nog eens gekeken op de site van Polestar bij mijn account. Wat schetst mijn verbazing: de datum is gewijzigd naar Maart 2026. Magic happens _/-\o_

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
deSenna24 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:12:
[...]
Als je wat dynamisch gaat rijden, of wat vlotter of veel snelweg doet, laat em dan gewoon op standaard staan. Heb je geen al te zware voet kun je gerust dynamic nemen, die geeft dan een veel beter beeld van je range.
Dit klikt mij wat krom in de oren, sorry :). Als je dynamischer rijdt zou je de stand toch op...dynamisch moeten zetten?

Rij je eigenlijk normaal, geen of amper verschillen in rijgedrag/afstand/type weg/snelheid etc... dan zou standaard toch de betere zijn?

Ik zeg hem straks iig wel op dynamisch omdat volgens de PS medewerker dat ook de stand is die altijd het meest realistische is als je diverse soorten ritten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Dit klikt mij wat krom in de oren, sorry :). Als je dynamischer rijdt zou je de stand toch op...dynamisch moeten zetten?

Rij je eigenlijk normaal, geen of amper verschillen in rijgedrag/afstand/type weg/snelheid etc... dan zou standaard toch de betere zijn?

Ik zeg hem straks iig wel op dynamisch omdat volgens de PS medewerker dat ook de stand is die altijd het meest realistische is als je diverse soorten ritten maakt.
Het lijkt mij dat standaard alleen corrigeert voor de temperatuur, en dynamisch ook kijkt naar je rijstijl en gehaalde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
guido66 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:11:
[...]

Het lijkt mij dat standaard alleen corrigeert voor de temperatuur, en dynamisch ook kijkt naar je rijstijl en gehaalde snelheden.
Helemaal mee eens, dat denk ik dus ook maar ik ben nog zoekende.

Vriend van me, met iets meer EV ervaring (Tesla Model 3 en XPeng), beweerd / denkt dat standaard een beter beeld geeft van het aantal haalbare km-ers.

Was even benieuwd naar de ervaring van de ervaren PS2 bestuurders hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
ST10©DE schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:11:
[...]

en je keek op de app? of op de laadpaal? (en thuis? waar ik dus laad)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 27-06-2025 15:32 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die standaard instelling van de range meter doet het helemaal niet voor mij, dynamisch vind ik erg precies. Ik rij wel vooral snelweg, gok zo 90% van de afstanden. Dynamisch heeft blijkbaar mijn rijgedrag goed door en houdt prima rekening met klimaat invloed, er wordt flink gecorrigeerd bij lage temperatuur. In het vlakke Nederland lijkt me voorspellen ook niet zo lastig, geen idee of de dynamische range ook rekening houdt met hoogteverschillen, ik kan me voorstellen dat het verbruik en regeneratie anders is als je een bergpas neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-06 22:39
Geen merkbare veranderingen na de update op een Polestar uit 2021. Als de auto nog aan het opstarten is krijg ik standaard het bericht camera niet beschikbaar. Als het wel werkt staat het standaard nog in de 360 view.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 11:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Ik heb een ticket open staan bij polestar support over de werking van de camera. De eerstelijn kon me geen sluitend antwoord geven of mijn MY2023 (november 2022) met de nieuwe update zou switchen van standaard 360 graden view naar alleen achteruit, en of ik dan elke keer de 360 graden camera handmatig aan moet zetten.

Hij gaf wel aan dat als ik deze update niet zou doen, toekomstige updates ook niet meer aangeboden zouden worden. Ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat met deze update een functie die nu standaard is ineens optioneel wordt zonder dat je daar als gebruiker een keuze in hebt. Ben benieuwd naar het antwoord.
En ik heb ook al reactie;
In dit geval onthoud de Polestar de laatste instelling wanneer jij de auto in de achteruit zet. Zodra jij de 360 graden camera hebt geselecteerd, wordt deze ook getoond zodra jij de volgende keer de auto in de achteruit zet.

De update heeft dus verder geen invloed op de huidige ervaringen.
Ben de update aan het installeren nu, all in snel gereageerd want ik heb gister gebeld.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:29

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:26:
[...]

Ik zag op Reddit meer meldingen. En ook dat het vanzelf weer weg zou gaan?
Na de update verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:07
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Helemaal mee eens, dat denk ik dus ook maar ik ben nog zoekende.

Vriend van me, met iets meer EV ervaring (Tesla Model 3 en XPeng), beweerd / denkt dat standaard een beter beeld geeft van het aantal haalbare km-ers.

Was even benieuwd naar de ervaring van de ervaren PS2 bestuurders hier.
Maar waarvoor gebruik je die range indicatie eigenlijk? Ik kijk er nooit naar. Als je wilt weten of je een bestemming haalt is het aankomstpercentage van Maps veel handiger want die houdt rekening met verwachte rijsnelheden, hoogteverschillen, file etc. Ik let eigenlijk nooit op dat aantal kilometers want dat klopt toch eigenlijk nooit: de ene keer rij ik met 135 in de avond, de andere keer met wind mee op een provinciale weg en weer een andere keer maak ik allemaal korte ritjes. Dat kan die voorspelling niet weten terwijl het flinke impact op je range kan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 28-06-2025 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Iets irriteert. Als ik radio luister, en ik bedenk me, ik wil muziek van spotify luisteren. Dan druk ik op het icoontje van spotify, maar dan komt de radio app naar voren. De tweede keer werkt het altijd wel. En andersom is het ook zo. Als ik spotify aan heb en wil switchen naar de radio, dan druk ik op het radio icoontje en opent spotify weer. Hebben meer mensen hier last van of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:50
ST10©DE schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:36:
Iets irriteert. Als ik radio luister, en ik bedenk me, ik wil muziek van spotify luisteren. Dan druk ik op het icoontje van spotify, maar dan komt de radio app naar voren. De tweede keer werkt het altijd wel. En andersom is het ook zo. Als ik spotify aan heb en wil switchen naar de radio, dan druk ik op het radio icoontje en opent spotify weer. Hebben meer mensen hier last van of doe ik iets fout?
Nope ik heb ook al een tijd last van die bug, een enkele keer krijg ik zelfs even het geluid van beide tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34
Heeft mijn xc40 ook, bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Laatst online: 15:10
JTHZZ schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:21:
[...]

Maar waarvoor gebruik je die range indicatie eigenlijk? Ik kijk er nooit naar. Als je wilt weten of je een bestemming haalt is het aankomstpercentage van Maps veel handiger want die houdt rekening met verwachte rijsnelheden, hoogteverschillen, file etc. Ik let eigenlijk nooit op dat aantal kilometers want dat klopt toch eigenlijk nooit: de ene keer rij ik met 135 in de avond, de andere keer met wind mee op een provinciale weg en weer een andere keer maak ik allemaal korte ritjes. Dat kan die voorspelling niet weten terwijl het flinke impact op je range kan hebben.
De range voorspelling van Maps werkt voor normaal rijden wel aardig, meestal kom ik met een paar procentjes meer aan op plaats van bestemming. Zodra er een aanhanger achter hangt klopt er niets meer van, terwijl de dynamische range wel aangepast wordt. Het is dan voornamelijk zelf nadenken en naar de kilometers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
update: 2 dagen deed de APP geen "laadstroom" meer laten zien en alleen het "eind-tijdstip-klaar en nu ineens laat de APP het wél weer zien.....

Een nachtje(2) in slaapstand, doet dus niet alleen wonderen voorde P2, maar ook de APP heeft er profijt van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hansieo schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:00:
update: 2 dagen deed de APP geen "laadstroom" meer laten zien en alleen het "eind-tijdstip-klaar en nu ineens laat de APP het wél weer zien.....

Een nachtje(2) in slaapstand, doet dus niet alleen wonderen voorde P2, maar ook de APP heeft er profijt van. :+
Slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:10
Oeii, zojuist reed ik voorbij Stabroek (BE) richting de Nederlandse grens. Stond een Polestar 2 in de kreukels. Zag er heftig uit, alle airbags waren ook naar buiten gekomen. Was het iemand van hier? Hopelijk gaat het goed met de inzittenden, schade aan de auto is nooit fijn maar het belangrijkste is het welzijn van de mens! Mocht er meegelezen worden veel sterkte en hopelijk valt het mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:05
Same here (launch edition). Voor mijn gevoel al meer dan een jaar. Weet niet of het ooit door een software-upgrade ontstaan is, maar kan wel irritant zijn. Ik denk dat het met een tekort aan resources (met name memory) te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:29

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:14
Ja, dat is enkele updates geleden ontstaan. Ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat het me niet meer irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02
(jarig!)
Hier ook het geval, maar luister 99% van de tijd Spotify dus wissel zo weinig dat het geen probleem is.

Naar mijn gevoel is het systeem sneller geworden met de 3.6.4 update, vooral in maps valt het op dat zoeken en starten van een route vlotter gaat. Nog iemand die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
lol, slaapstand is bv auto op slot, uurtje met rust laten en een eventueel probleem kán dan spontaan weg zijn.

In mijn geval was dat nu ook met de APP....

Pagina: 1 ... 210 211 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.