We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Binnenkort zijn alle smartphone issues opgelostThaDude schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:08:
Iemand met een S24 ultra die ook problemen heeft met de digital key van de auto? Dan eigenlijk alleen het openen en sluiten van de auto. Ik kan de auto wel openen, wegrijden etc. maar sluiten van de auto via BT lukt niet
https://androidworld.nl/n...dit-zijn-de-specificaties
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Ik hoop dat ze dan nu wel gelijk bij release Apple Carplay ondersteunen op dat toestel, die Android interface vind ik maar niks.....Paku schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:25:
[...]
Binnenkort zijn alle smartphone issues opgelost![]()
https://androidworld.nl/n...dit-zijn-de-specificaties
Ik neem aan dat je het over AC 11/22kW palen zoals je die thuis hebt? Of bedoel je de openbare palen?Derek S. schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:55:
Stomme vraag misschien, maar kan ik de beschikbare laadplekken op Google Maps zien op een of andere manier? Laatst waren ze hier in de buurt allemaal bezet en wilde zoeken naar anderen op de kaart maar kwam er eigenlijk met enige verbazing achter dat (standaard) laadplekken niet zichtbaar zijn. Is er een manier om deze wel zichtbaar te maken?
Ik heb bijv een openbare paal omdat ik met de tag van mijn leasemaatschappij moet kunnen laden, maar deze laadpaal wordt niet openbaar gepubliceerd. Je ziet hem dus niet in Google maps, maar kunt er wel laden.
De openbare AC palen zouden wel zichtbaar moeten zijn tenzij je per ongeluk het filter aan hebt staan op snelle laadstations, dan ga je ze niet zien.
Ja, gewoon de publieke laadpalen op straat. Hoe ver ik ook inzoomde op de kaart er kwam niets in beeld. Zal straks eens gaan kijken in de instellingen maar ben volgens mij nog nergens POIs tegengekomen.PvS_68 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:57:
[...]
Ik neem aan dat je het over AC 11/22kW palen zoals je die thuis hebt? Of bedoel je de openbare palen?
Ik heb bijv een openbare paal omdat ik met de tag van mijn leasemaatschappij moet kunnen laden, maar deze laadpaal wordt niet openbaar gepubliceerd. Je ziet hem dus niet in Google maps, maar kunt er wel laden.
De openbare AC palen zouden wel zichtbaar moeten zijn tenzij je per ongeluk het filter aan hebt staan op snelle laadstations, dan ga je ze niet zien.
Auto staat inmiddels op kenteken en heeft inderdaad exact de cataloguswaarde conform vastgelegde uitvoering / prijs van de leasemaatschappij.Pixeltje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Ik denk dat je gewoon gehouden bent aan de afspraken waar je mee akkoord bent gegaan (dus prijs en uitvoering). Kan er naast zitten maar ik neem even aan dat deze nieuwe updates pas gelden op het moment dat ze op de site van PS staan, en dan voor auto's die vanaf dat moment besteld worden.
Nu nog even geduld hebben tot 9 maart
Op de kaart zie je ze soms niet. Dat zie je ook bij Google Maps op je telefoon. Maar als je zoekt op laadstations dan komen ze wel naar bovenDerek S. schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Ja, gewoon de publieke laadpalen op straat. Hoe ver ik ook inzoomde op de kaart er kwam niets in beeld. Zal straks eens gaan kijken in de instellingen maar ben volgens mij nog nergens POIs tegengekomen.
Ik ben leaserijder en zal er de komende 5 jaar mee gaan rijden. Nu scheelt het mij netto per maand €50 a €60 tussen deze twee versies. Meer mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan? Tips?
Hier de SMLR/Plus/Pilot besteld. Ik had liever meer bereik dan een snellere stoplicht sprint.Makelaarboy16 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:26:
Wellicht een vraag die eerder is gesteld maar ik twijfel erg tussen de Single Motor Long Range en de Dual Motor. Door de prijsverlaging en het feit dat het plus pakket nu inclusief is zijn ze allebei erg interessant.
Ik ben leaserijder en zal er de komende 5 jaar mee gaan rijden. Nu scheelt het mij netto per maand €50 a €60 tussen deze twee versies. Meer mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan? Tips?
Ik snap de redenatie van @mcsluis, maar als die 50 euro per maand je niet in de weg zit zou ik de dual motor nemen. Is gewoon leuk. Ik heb zelf my2023 van de dual motor, dus (veel) minder range dan als je er nu een zou bestellen en eerlijk gezegd is de range maar zelden een probleem. Tuurlijk is het fijn om verder te kunnen rijden op een lading, maar het verschil tussen de huidige long-range versies (single of dual motor) is volgens mij in de praktijk niet zo groot.Makelaarboy16 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:26:
Wellicht een vraag die eerder is gesteld maar ik twijfel erg tussen de Single Motor Long Range en de Dual Motor. Door de prijsverlaging en het feit dat het plus pakket nu inclusief is zijn ze allebei erg interessant.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mee eens, ik rijd de launch edition. Dus DMLR vergeleken met huidige labels maar wel met minder bereik. Ik laad thuis, alleen tot 100% als ik voorzie dat het krap wordt. Ik sta 4-5 keer per jaar bij een snellader.Pixeltje schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:04:
[...]
Ik snap de redenatie van @mcsluis, maar als die 50 euro per maand je niet in de weg zit zou ik de dual motor nemen. Is gewoon leuk. Ik heb zelf my2023 van de dual motor, dus (veel) minder range dan als je er nu een zou bestellen en eerlijk gezegd is de range maar zelden een probleem. Tuurlijk is het fijn om verder te kunnen rijden op een lading, maar het verschil tussen de huidige long-range versies (single of dual motor) is volgens mij in de praktijk niet zo groot.
Daar tegenovergesteld heb ik elke rit extra lol van de dual motor...
Voor mij zou inderdaad de snelheid en koppel hierin de doorslag geven. Precies die 50 euro is ook wel het omslagpunt, als het meer wordt ga ik voor de sm-lg. Is natuurlijk ook al een Andere auto geworden door de elektromotor naar de achterwielen te verplaatsen.
Ik zal laten weten wat het definitief geworden dus, probeer het morgen rond te maken met m’n leasemaatschappij.
Vrouw heeft zwaar ongeluk gehad (buiten haar schuld om) maar ik was maar wat blij dat ze in mijn auto reed en niet in haar eigen auto. Die was zo plat als een dubbeltje geweest.
Wat is de P2 een ontzettend veilige en stevige auto, dat is heel wat waard.

Donders dat ziet er heftig uit.BartWNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:40:
Sinds enige tijd helaas geen Polestar 2 eigenaar meer.
Vrouw heeft zwaar ongeluk gehad (buiten haar schuld om) maar ik was maar wat blij dat ze in mijn auto reed en niet in haar eigen auto. Die was zo plat als een dubbeltje geweest.
[Afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik kan mij goed voorstellen hoe jullie je voelen.
Vergelijkbaar meegemaakt ~1988 met onze Audi-Avant motorblok zat toen bijna dwars voorin en de kofferbak ter hoogte van/boven achteras.
Wat ben je dan blij dat je vrouw/partner er gewoon netjes uit kan stappen!
Met het toenemende aantal "gekken" op de weg is een degelijke auto de beste levensverzekering!
Heeft de Polestar op laatse moment nog ingegrepen op één af andere manier? wegsturen? remmen? gordelspan? of ging het gewoonweg te rap.
ps: kijkt die man nu een beetje sip? of juist verbaasd?
[ Voor 6% gewijzigd door Hansieo op 19-02-2024 09:00 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Het ging te rap, ze is ff out geweest.Hansieo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:59:
@BartWNL
Ik kan mij goed voorstellen hoe jullie je voelen.
Vergelijkbaar meegemaakt ~1988 met onze Audi-Avant motorblok zat toen bijna dwars voorin en de kofferbak ter hoogte van/boven achteras.
Wat ben je dan blij dat je vrouw/partner er gewoon netjes uit kan stappen!
Met het toenemende aantal "gekken" op de weg is een degelijke auto de beste levensverzekering!
Heeft de Polestar op laatse moment nog ingegrepen op één af andere manier? wegsturen? remmen? gordelspan? of ging het gewoonweg te rap.
ps: kijkt die man nu een beetje sip? of juist verbaasd?
Auto heeft wel direct zelf hulpdiensten gebeld, dus ze kwam weer bij en was met iemand aan de lijn.
Mensen waren verbaasd over hoe goed ze eruit stapte.
Wel mooie features met zelf de hulpdiensten bellen.
No signature required.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Dit geeft ons als PS2 rijders wel een indicatie hoe stevig die auto is bij deze impact.
Blijkbaar is mijn gunstige Polestar Plugsurfing tarief bij Ionity recent verlopen (P2 van Dec 2021) - ik betaal nu opeens 82,8 cent/kWh bij Ionity in Duitsland... was in oktober nog 35 cent). Als ik de abo's van Ionity vergelijk met die van Plugsurfing, lijkt Plugsurfing (voor buitenland ritten) toch te gaan verliezen. Het was een mooie tijd, zullen we maar zeggen.P2void19noPP schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:27:
[...]
Take advantage of the new Polestar Charge subscription
With the Polestar Charge subscription, *you’ll get a 30% discount from the standard price in the app when charging with the following partners:
Allego
Fastned
Ionity
Recharge AS (Nordics)
Total Energies
We want to make the launch of the Polestar Charge subscription extra special. Subscribe now for just one month at €3.99. Act fast, as this offer lasts until Thursday, February 29th
Starting from Friday, March 1st, 2024, or when your one-month subscription ends, you can re-subscribe to continue to enjoy 30% cheaper charging at a regular subscription price of 13.99€ per month. This will be billed monthly to your credit or debit card.
Dat ziet er niet best uit! Goed om te horen dat je vrouw uit kon stappen. Hopelijk idd geen blijvend letsel.BartWNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:40:
[Afbeelding]
Voor dezelfde keuze gestaan en uiteindelijk voor een LRDM + pilot pack gekozen (zie mijn eerdere posts - ik heb een soortgelijke vraag gesteld). Uiteindelijk puur een emotionele keuze, voor mij was de extra bijtelling geen dealbreaker en wist ik wel dat het de komende 5 jaar een glimlach ging brengenMakelaarboy16 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:26:
P2.14.3
- Improved driving experience at low speeds (MY24 only).
- Scheduled charging improvements in Polestar app.
Lekker vage release notes weer...
[ Voor 13% gewijzigd door Entity op 19-02-2024 19:29 ]
Beterschap gewenst! Gaat de TS ons nu verlaten? Enig idee wat de vervanger moet gaan worden?BartWNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:40:
[Afbeelding]
Op dit moment kan ik de auto niet meer openen als ik kom aanlopen. Als ik via de app de auto open kan ik wel wegrijden

Met mijn andere telefoons werkt het wel direct.
Mocht je een S24 ultra hebben en het werkt bij jou ook niet dan hoor ik het graag.
Als je een S24 ultra hebben en het werkt wel hoor ik het ook graag.
Mocht je deze telefoon willen en de de Digital key veel gebruiken denk dan goed na
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Thanks!BlacKstaR- schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:16:
[...]
Beterschap gewenst! Gaat de TS ons nu verlaten? Enig idee wat de vervanger moet gaan worden?
Nee ik blijf rondhangen natuurlijk.
Ben me aan het orienteren op de P4. Even puzzelen of dat goed uit komt.
Heb S24 (gewone, niet ultra) en werkt perfect, net zoals dat perfect werkte op mijn S23 Ultra en m'n S22 Ultra. Heb je app optimalisatie uitgezet, zoals aangegeven wordt tijdens het instellen van de digital key?ThaDude schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:52:
Ik heb een support call lopen bij Polestar support betreffende de werking van de app en Digital key op de S24 Ultra.
Op dit moment kan ik de auto niet meer openen als ik kom aanlopen. Als ik via de app de auto open kan ik wel wegrijdenBeetje knullig en raar.
Met mijn andere telefoons werkt het wel direct.
Mocht je een S24 ultra hebben en het werkt bij jou ook niet dan hoor ik het graag.
Als je een S24 ultra hebben en het werkt wel hoor ik het ook graag.
Mocht je deze telefoon willen en de de Digital key veel gebruiken denk dan goed na![]()
Oeh mooie vervanger, zag vandaag zijn neefje Zeekr 001, vond het net niks. P4 ziet er echt veel beter uit irl.BartWNL schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:34:
[...]
Thanks!
Nee ik blijf rondhangen natuurlijk.
Ben me aan het orienteren op de P4. Even puzzelen of dat goed uit komt.
Ik snap er niks van want de auto staat ingesteld op laden tot 90%, de paal vanmorgen nog even getest zonder schema en die geeft gewoon 11kW.
Iemand hier al een keer zoiets bij de hand gehad?
Vanavond weer proberen en dan hoop ik dat alles weer terug naar normaal is want met 45% kom ik niet op mijn werk
Ik het het 1 keer mee gemaakt, door een reset van de laadpaal deed die het daarna weer. Was volgens mij maar aan het laden over 1 fase..Pixeltje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:57:
Vanmorgen iets raars met de polestar: gister met 17% aan de lader gezet thuis, laadschema naar 90% van 23:00 tot 05:30 zoals altijd en lekker gaan tukken. Vanmorgen de auto in maar de accu was maar geladen tot 45%![]()
Ik snap er niks van want de auto staat ingesteld op laden tot 90%, de paal vanmorgen nog even getest zonder schema en die geeft gewoon 11kW.
Vanavond weer proberen en dan hoop ik dat alles weer terug naar normaal is want met 45% kom ik niet op mijn werkMaandag bleef tijdens een ritje het middenscherm ook op zwart, reageerde nergens meer op, ook niet op een reset. Dat opgelost door de auto af te sluiten en na een minuutje weer in te stappen en daarna alsnog een reset uitgevoerd.
Hmm. Misschien heeft de laadpaal zichzelf gereset dan ergens vannacht, vanmorgen kwam er gewoon 11kW uit. Sta nu bij een snellader en de auto laad in ieder geval wel gewoon verder dan 45% nu, dus aan die kant lijkt het me in orde gelukkig.daniel14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:07:
[...]
Ik het het 1 keer mee gemaakt, door een reset van de laadpaal deed die het daarna weer. Was volgens mij maar aan het laden over 1 fase..
wanneer ik instap (met toegekende sleutel) gaat de radio aan, maar op een zender die niet in mijn favorieten staat en waar ik nooit naar luister, maar die mijn vrouw wel luistert. Andersom net zo, wanneer zij instapt is het station actief waar ik naar luister.
Ik heb overigens nog niets geprobeerd, maar zal binnenkort het profiel eens af en aanmelden.
Anoniem: 1521590
Het zou zomaar kunnen dat de laadpaal niets mankeert maar dat de omvormer(s?) van de auto hapert. Ben zelf maandenlang aan het etteren geweest hiermee, dan weer een tijd probleemloos, dan weer met slechts twee en één enkele keer zelfs met één fase laden. Op het dashboardscherm kan je zien hoeveel en hoe er geladen wordt, als er slechts met één fase geladen wordt dan zie je ~1 staan, als er met twee of drie fases geladen wordt dan zie je ~3 maar als dat slechts twee fases zijn dan zie je het aantal geladen amperes niet overeenkomt met de ingestelde omdat hij dat door drie (fases) deelt. Gewoon even in de gaten gaan houden, bij mij zijn de omvormers toen onder garantie vervangen.Pixeltje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:57:
Vanmorgen iets raars met de polestar: gister met 17% aan de lader gezet thuis, laadschema naar 90% van 23:00 tot 05:30 zoals altijd en lekker gaan tukken. Vanmorgen de auto in maar de accu was maar geladen tot 45%![]()
Vanavond weer proberen en dan hoop ik dat alles weer terug naar normaal is want met 45% kom ik niet op mijn werkMaandag bleef tijdens een ritje het middenscherm ook op zwart, reageerde nergens meer op, ook niet op een reset. Dat opgelost door de auto af te sluiten en na een minuutje weer in te stappen en daarna alsnog een reset uitgevoerd.
Dit alles reproduceer ik nu uit mijn hoofd maar je kan mijn reactie hierover terugvinden in dit forum denk ik.
Ik ga wel even zoeken straks.
Edit: Anoniem: 1521590 in "Het grote Polestar 2 Topic"
Nou, mijn laadcurve laat vandaag ook wel wat vreemds zien.Pixeltje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:57:
/f/image/3R82v4HtrqOYTIKM3g9gQ1mR.png?f=fotoalbum_large)
Het is wel een openbare paal. Tot +- 8 uur staat er nog een andere auto aan, daarna blijft de paal de hele tijd leeg (aldus shell, niet 100% accuraat).
Het rare trapje zou een vertraging in het doorgeven van de data kunnen zijn. Maar de parabool daarvoor had ik nog niet eerder gezien. Ook de stap +-70% is wel vreemd.
[ Voor 14% gewijzigd door M3rcury op 21-02-2024 12:54 . Reden: Y as toegevoegd aan het plaatje ]
No signature required.
Herkenbaar. Op het scherm staat soms zelfs mijn zender Radio10, terwijl hij duidelijk 538 aan het afspelen is. Heel vaag. Moet zeggen dat het nu alweer een tijdje geleden is dat hij dit heeft gedaan. Maar was inderdaad sinds die update.Rickkie600 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:24:
Goedemorgen, sinds de update 2.13.3 heb ik een vreemd iets:
wanneer ik instap (met toegekende sleutel) gaat de radio aan, maar op een zender die niet in mijn favorieten staat en waar ik nooit naar luister, maar die mijn vrouw wel luistert. Andersom net zo, wanneer zij instapt is het station actief waar ik naar luister.![]()
Ik heb overigens nog niets geprobeerd, maar zal binnenkort het profiel eens af en aanmelden.
Ok, ik ben dus één van de mensen die dat geluidje waarnam, en vernam van meerdere mensen hier dat het opgelost werd met het vervangen van de aandrijfas(sen).
Ook ik ben dus net hiervoor bij de dealer geweest en nog geen stukje kunnen "proefrijden" op een stille weg om het resultaat te beluisteren. (eerste indruk de stad uit leek goed).
Nu ik echter net mijn winter> zomerbanden wissel heb uitgevoerd zie ik echter géén "nieuwe" assen zitten. (teveel straatstof er op) en moet eens gaan navragen wát er nu precies gedaan is.
Weten de mensen hier die "aandrijfassen vervangen" doorkregen, of/dat het ook werkelijk gedaan is?
en niet iets als "shimy" vervangen of steviger aandraaien?
Of wellicht dat dit gelijk al als oplossing werd gedaan?
tia
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Geen idee of en wat per precies vervangen is, maar dat het geluid terug komt ondanks dat de dealer het had over een gemodificeerd onderdeel de laatste keer stemt me niet heel gerust. Maar het geluid kan geen kwaad en went wel.
Binnenkort voor de volgende (120k) beurt naar de dealer en dan zal ik even vragen wat er nou wanneer precies vervangen is. Inmiddels uit de garantie dus ook benieuwd hoe Polestar hier mee om gaat.
Zeker als ik dan nog jouw ervaring hier lees.
Van mij is het een privé bak ( en van jou??)
dus moet gewoon binnen garantie 100% goed gerepareerd /ondervangen zijn.
m2c
[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 24-02-2024 17:38 ]
Ik verwacht niet dat de aandrijfas daar zelf onder lijd. Maar enkel de homokinetische koppeling die aan beide einden van de as zit.
Inderdaad op het Duitse forum iets soortgelijks gelezen: de verbinding van de aandrijfas slijt bovenmatig alsmede het differentieel. Heb er te weinig verstand van maar ik weet wel dat alleen as vervangen maar tijdelijk werkt en dat eigenlijk de hele motor, diff en overbrenging moeten worden vervangen omdat de laatste twee niet als onderdeel los verkrijgbaar zijn en dat is een duur grapje als het geen garantie isRobboNL schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:55:
Ik verwacht niet dat de aandrijfas daar zelf onder lijd. Maar enkel de homokinetische koppeling die aan beide einden van de as zit.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 24-02-2024 19:00 ]
En als dat defect/ beschadiging aan de kant van het differentieel zit. Dan kan ik me voorstellen dat de garage het eerst probeert op een goedkopere manier op te lossen.
Beter eerst een paar meter laten rollen voordat je het gaspedaal onderin trapt
[ Voor 53% gewijzigd door RobboNL op 24-02-2024 21:57 ]
Ja die van mij ook eigendom. Aan de ene kant verwacht ik 'm later dit jaar wel in te ruilen voor een (nog lichte twijfel voor de P4 precies door dit soort dingen), maar de restwaarde is ook al niet al te best waarbij de recente prijsverlagingen niet helpen.Hansieo schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:36:
Ik ga op papier vragen wát ze exact gedaan hebben... ik ben bang voor een lapmiddeltje.
Zeker als ik dan nog jouw ervaring hier lees.
Van mij is het een privé bak ( en van jou??)
dus moet gewoon binnen garantie 100% goed gerepareerd /ondervangen zijn.
m2c
Als ik meer weet wat er precies gedaan is laat ik het weten. En eens dat het wel goed verholpen moet zijn.
Hier dezelfde datum. Heb je het kenteken via de LM gekregen, of staat deze op de Polestar website? Bij mij staat deze nog niet ingevuld.Kubusje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Auto staat inmiddels op kenteken en heeft inderdaad exact de cataloguswaarde conform vastgelegde uitvoering / prijs van de leasemaatschappij.
Nu nog even geduld hebben tot 9 maart
In eerste instantie via de LM, echter zie ik hem nu ook terug op de Polestar website (niet in de app, alleen via de website zelf).Robintrackr schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Hier dezelfde datum. Heb je het kenteken via de LM gekregen, of staat deze op de Polestar website? Bij mij staat deze nog niet ingevuld.
We hebben allemaal bij de PoleStar een Ionity PoleStar pas gekregen en betaalden 35 cent per kWh. 10 Jan. de mededeling dat de discount per einde 31/01 over was maar er een nieuw aanbod werd gedaan. Deze maand niks van gehoord, maar wel afschrijvingen gehad met maar liefst 82 cent per kWh!!! Heeft iemand hier al een nieuw aanbod gehad? Dit is toch belachelijk!!
Er wordt een kortings-abonnement aangeboden in de app toch? € 4,- voor de eerste maand (tot 29 febr), daarna € 14,- / maand en dat voor 30% korting. Ik kan dat geen aanbieding noemen, laad wel thuis of bij Tesla.Mickvanderveen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:45:
PoleStar discount Ionity
We hebben allemaal bij de PoleStar een Ionity PoleStar pas gekregen en betaalden 35 cent per kWh. 10 Jan. de mededeling dat de discount per einde 31/01 over was maar er een nieuw aanbod werd gedaan. Deze maand niks van gehoord, maar wel afschrijvingen gehad met maar liefst 82 cent per kWh!!! Heeft iemand hier al een nieuw aanbod gehad? Dit is toch belachelijk!!
Daar komt bij dat IONITY in ieder geval n Nederland slechts beperkt aantal laadstations heeft.Anoniem: 1521590 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:38:
[...]
Er wordt een kortings-abonnement aangeboden in de app toch? € 4,- voor de eerste maand (tot 29 febr), daarna € 14,- / maand en dat voor 30% korting. Ik kan dat geen aanbieding noemen, laad wel thuis of bij Tesla.
Zie in de App inderdaad een “aanbieding” verschijnen…. fastned en allegro zitten ook in deze gewéldige aanbieding…. Wordt heel duur!!P2void19noPP schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Daar komt bij dat IONITY in ieder geval n Nederland slechts beperkt aantal laadstations heeft.
/f/image/JXBepZyfNHRFNKra6PQgv0te.png?f=fotoalbum_large)
En dan zijn ze ook nog vaak defect. Ik ben genoodzaakt mijn restant credits ergens anders te verspillenP2void19noPP schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Daar komt bij dat IONITY in ieder geval n Nederland slechts beperkt aantal laadstations heeft.
Het onderdeel is defect maar valt gelukkig binnen de garantie...maar het onderdeel is pas beschikbaar in de zomer
gelukkig is de winter over!
We zijn een jaar verder en probleem met de assen lijkt weer terug. Daarnaast ook iets mis met het onderstel, rechts voor kraakt op rotondes. Volgens dealer iets met de veerschotels.VidaR-9 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:53:
Want mijn aandrijfassen worden momenteel onder garantie vervangen (aldus de dealer). Mijn auto is van december ‘20.
Over maandje gedetailleerd onderzoek bij de dealer.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb contact gehad met Jao van PoleStar/Ionity en hij zei me dat dat abonnement “de aanbieding” is…1 maandje voor 3,99 en daarna 13,99 en dan 30% korting… da’s geen aanbieding maar verder uitmelken van ons “groene ridders” die al heel veel geld uitgegeven hebben bij de aanschaf. De leaserijders zullen er niet wakker van liggen, de kleine ondernemers die uit bedrijfskapitaal deze milieu bijdrage hebben geleverd wel!JTHZZ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:02:
Ik begrijp via andere forums dat er nog gewerkt wordt aan een nieuw aanbod, gezien de feedback op deze toch wel flinke stap terug.
Vergeet de privé-rijders niet die hun spaarvarkentjes kapot hebben moet slaanMickvanderveen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
[...]
Ik heb contact gehad met Jao van PoleStar/Ionity en hij zei me dat dat abonnement “de aanbieding” is…1 maandje voor 3,99 en daarna 13,99 en dan 30% korting… da’s geen aanbieding maar verder uitmelken van ons “groene ridders” die al heel veel geld uitgegeven hebben bij de aanschaf. De leaserijders zullen er niet wakker van liggen, de kleine ondernemers die uit bedrijfskapitaal deze milieu bijdrage hebben geleverd wel!
Dat kraken rechtsvoor heeft mijn ps2 ook. (my23)VidaR-9 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:42:
[...]
We zijn een jaar verder en probleem met de assen lijkt weer terug. Daarnaast ook iets mis met het onderstel, rechts voor kraakt op rotondes. Volgens dealer iets met de veerschotels.
Beiden in het bezit van een Performance uitvoering?Rickkie600 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:00:
[...]
Dat kraken rechtsvoor heeft mijn ps2 ook. (my23)
Ik wel.Anoniem: 1521590 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Beiden in het bezit van een Performance uitvoering?
Misschien hetzelfde als waar ik en nog wat andere performancerijders last van hebben gehad: harde metalige tikken bij rijden met een grote stuuruitslag. Ikzelf had dat alleen linksvoor met scherpe bocht naar rechts. Werd veroorzaakt door minuscule beweging tussen velg en remschijf wielnaaf, er is een benaming voor dat verschijnsel, microslip. De oplossing is de raakvlakken van de velg met het wiel de remschijf wielnaaf schoon te maken en met het beroemde Volvo-vet licht in te vetten. Bij voorkeur bij elke wielenwissel herhalen. Ik en voor zover ik weet de anderen hebben er nooit meer last van gehad
Dit probleem incl. bijbehorende oplossing is bekend bij PolestarSupport.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 1521590 op 27-02-2024 20:17 . Reden: Wel ff blijven opletten/ff de correcte benaming ]
Nee, SMSR, zonder pakkettenAnoniem: 1521590 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Beiden in het bezit van een Performance uitvoering?
Snap dat het vervelend is maar wat heeft de prijs van "brandstof" door externe partijen te maken met de aanschafwaarde van de auto? Polestar is toch niet verantwoordelijk voor de kwh prijzen op de markt. Volgens mij zijn er nooit toezeggingen gedaan vanuit Polestar dat je altijd goedkope stroom krijgt. Zo heeft het tenslotte ook nooit gewerkt met bio brandstof...Mickvanderveen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
[...]
Ik heb contact gehad met Jao van PoleStar/Ionity en hij zei me dat dat abonnement “de aanbieding” is…1 maandje voor 3,99 en daarna 13,99 en dan 30% korting… da’s geen aanbieding maar verder uitmelken van ons “groene ridders” die al heel veel geld uitgegeven hebben bij de aanschaf. De leaserijders zullen er niet wakker van liggen, de kleine ondernemers die uit bedrijfskapitaal deze milieu bijdrage hebben geleverd wel!
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
De P4 besteld, kon het niet laten. Dermate tevreden over het rijden in de P2 dat ik eigenlijk niet weg wilde bij Polestar. Enige concessie is een single motor ipv dual, maar dat was pure luxe in de P2.BlacKstaR- schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:16:
[...]
Beterschap gewenst! Gaat de TS ons nu verlaten? Enig idee wat de vervanger moet gaan worden?
Dat wordt dan ook een nieuw topic?BartWNL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:18:
[...]
De P4 besteld, kon het niet laten. Dermate tevreden over het rijden in de P2 dat ik eigenlijk niet weg wilde bij Polestar. Enige concessie is een single motor ipv dual, maar dat was pure luxe in de P2.
Ik ga helaas niet mee, blijf nog even bij de P2 en de volgende wordt waarschijnlijk kleiner en hoger. De leeftijd gaat ook meespelen helaas.
[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 27-02-2024 19:33 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ja dat ben ik wel aan mijn stand verplicht heguido66 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Dat wordt dan ook een nieuw topic?
Ik ga helaas niet mee, blijf nog even bij de P2 en de volgende wordt waarschijnlijk kleiner en hoger. De leeftijd gaat ook meespelen helaas.
Ben benieuwd wat het wordt tzt!
Ja, ik zou er ook aan moeten geloven. Geen 8% bijtelling meer, ik ga toch de overstap maken naar Tesla gok ik zo. Wil niet meer dan 300 euro aan bijtelling betalen. 408pktjes was leuk nu maar terug naar realiteit. Model Y Juniper heeft de voorkeur. Gemak van superchargers en een werkende app is toch wel fijn 😊.BartWNL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:18:
[...]
De P4 besteld, kon het niet laten. Dermate tevreden over het rijden in de P2 dat ik eigenlijk niet weg wilde bij Polestar. Enige concessie is een single motor ipv dual, maar dat was pure luxe in de P2.
Dat heb ik ook, staan in backorder ofzo. Ergens in maart aan de beurt.VidaR-9 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:42:
[...]
We zijn een jaar verder en probleem met de assen lijkt weer terug. Daarnaast ook iets mis met het onderstel, rechts voor kraakt op rotondes. Volgens dealer iets met de veerschotels.
Kan ook nog wel op mijn lijstje, afspraak 25 staat inmiddels in de garage ...
De lease komt met een afkoop van 9k als ik er vanaf wil. NOPE !!

Ik heb in december navraag gedaan. Zou me 13K kosten voor 20 maanden eerder inleveren. Was me iets te gortig.Kohen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:36:
[...]
De lease komt met een afkoop van 9k als ik er vanaf wil. NOPE !!
Relatief ook duurder dan de 6K die ik voor 12 maanden eerder inleveren van vorige 3 serie heb betaald.
Had hem ook besteld in pre-order op 31-1. Maar afgeblazen. Gelet op recente afprijzen P2. Laat me niet nog een keer neppen door Polestar. Bestel nu een P4 en lees over enkele maanden dat prijs duizenden gedaald is.BartWNL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:18:
[...]
Ben er klaar mee. Ga over naar BMW i5, ook leuk en geen verrassingen. Privé rijder.
Ik wacht even af hoe het zich ontwikkelt en hoe Polestar de problemen op mijn P2 die terugkomen nu ie buiten de garantie is gaat oplossen.
Ik rij de auto zakelijk en moest een nieuwe kiezen, geen optie om te wachten.P2void19noPP schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:54:
[...]
Had hem ook besteld in pre-order op 31-1. Maar afgeblazen. Gelet op recente afprijzen P2. Laat me niet nog een keer neppen door Polestar. Bestel nu een P4 en lees over enkele maanden dat prijs duizenden gedaald is.
Ben er klaar mee. Ga over naar BMW i5, ook leuk en geen verrassingen. Privé rijder.
Zeekr is ‘zeker’ interessant, al las ik wel dat de kwaliteit niet altijd even goed is.
Denk dat er tegenwoordig weinig zo veranderlijk is als de ev markt, qua prijzen en ontwikkeling.
Dan nog even verder zeuren over het gebrek van een goede app voor de Polestar. Als je ziet waar andere merken allemaal mee bezig zijn begint het mij te storen. Hoe moeilijk kan het zijn om een widget te maken?
/f/image/nT40RHWhSOHS2kzm0Ay60rgp.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/3eTTo5tXYOWZPyg1XuvsyavA.webp?f=fotoalbum_large)
En stiekem had ik ook gehoopt dat ze de software in de auto wat sneller en significanter zouden ontwikkelen. Zo veel scherm real estate maar het wordt zo slecht benut in mijn optiek. Waarom lijkt het onmogelijk te zijn om zowel de 360 camera en achteruitrijcamera tegelijk te tonen? Zelfs merken met veel kleinere displays kunnen dat.
Zelfs het bovenaanzicht van de auto klopt niet eens qua weergave op de 360 view. Het uiteinde van het gearceerde gedeelte geeft de extremiteiten van de wielen aan en dus niet het plaatje van de Polestar zoals getoond. Al een paar keer tegen de stoep gezeten omdat het niet klopt.
Google Maps lijkt ook met de dag trager te worden, zou het komen door de 3D gebouwen die ze toegevoegd hebben? Soms ben ik al een paar minuten aan het rijden voordat Maps het eindelijk kan bijbenen. En kunnen ze echt niet een klein beetje ruimte vinden op het digitaal instrumentarium om de aankomst tijd van de navigatie weer te geven?

Zo, klaar met zeuren.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Ongetwijfeld, maar het voelt gewoon nog niet 'af'. Zeker dus dat probleem met die 360 camera die niet de eigenlijke extremiteiten van de auto aangeeft. Vind ik toch redelijk basic dingen.Juancho schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:26:
@Derek S. is het niet gewoon een kwestie van dat Polestar (maar ook Volvo) niet of nauwelijks meer investeert in de "oudere" modellen en dat de focus volledig ligt op de nieuwe modellen? |
Eens hoor, ik heb ook nog zat wensen maar ik heb me er allang bij neergelegd dat die niet meer op onze wagens gaat komen. Dan had Volvo/PS dat al veel eerder moeten doen. Ondertussen zijn we al wat jaartjes verder (ik rij iig de XC40 van het eerste uur) en heeft PS zelf al nieuwe modellen klaar staan die ook andere hardware/software heeft.Derek S. schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:54:
[...]
Ongetwijfeld, maar het voelt gewoon nog niet 'af'. Zeker dus dat probleem met die 360 camera die niet de eigenlijke extremiteiten van de auto aangeeft. Vind ik toch redelijk basic dingen.
Dus de kans dat we nog echte verbeteringen gaan krijgen...ik verwacht van niet.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Wat ik gewoon niet begrijp is dat ze blijven zeggen dat ze alle problemen oplossen... ja en de tijd die ik kwijt ben dan?VidaR-9 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:45:
[...]
Ik heb in december navraag gedaan. Zou me 13K kosten voor 20 maanden eerder inleveren. Was me iets te gortig.
Relatief ook duurder dan de 6K die ik voor 12 maanden eerder inleveren van vorige 3 serie heb betaald.
25* gemiddeld 2 uur kwijt met halen en brengen etc afspraak maken maanden later pas terecht kunnen etc etc om krankjorum van te worden.
Moest lachen omdat er nu een rekening op de mat viel van de leen/huur auto. Wat denk je zelf? Dat ik voor plezier telkens naar de garage ga? Die gaan we dus even niet betalen.
Inmiddels wel veel verschillende huur auto's mogen rijden:ionic5, mercedes cls200, xc40, v60, etc etc
De chick was wel gecharmeerd van de mercedes, hierna daarmaar eens naar kijken.
Of een youngtimer (s63 amg) of een nieuwe lease mercedes. Maargoed eerst nog maar 1,5 uitzingen met deze rampenbak.
Zeuren werkt therapeutisch voor de geest heeft men mij verteld. En kan ook nog resultaat hebben. Je weet maar nooit.Derek S. schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:17:
Voor mij hetzelfde als prive rijder helaas. De volgende gaat geen Polestar meer worden nadat ze mijn restwaarde hebben gedecimeerd met de recente prijsverlaging. Ze hebben hiermee wat mij betreft duidelijk gemaakt dat het auto's zijn voor leaserijders. Jammer want ik dacht de dans ontsprongen te zijn door geen Tesla te kopen.
Dan nog even verder zeuren over het gebrek van een goede app voor de Polestar. Als je ziet waar andere merken allemaal mee bezig zijn begint het mij te storen. Hoe moeilijk kan het zijn om een widget te maken?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En stiekem had ik ook gehoopt dat ze de software in de auto wat sneller en significanter zouden ontwikkelen. Zo veel scherm real estate maar het wordt zo slecht benut in mijn optiek. Waarom lijkt het onmogelijk te zijn om zowel de 360 camera en achteruitrijcamera tegelijk te tonen? Zelfs merken met veel kleinere displays kunnen dat.
Zelfs het bovenaanzicht van de auto klopt niet eens qua weergave op de 360 view. Het uiteinde van het gearceerde gedeelte geeft de extremiteiten van de wielen aan en dus niet het plaatje van de Polestar zoals getoond. Al een paar keer tegen de stoep gezeten omdat het niet klopt.
Google Maps lijkt ook met de dag trager te worden, zou het komen door de 3D gebouwen die ze toegevoegd hebben? Soms ben ik al een paar minuten aan het rijden voordat Maps het eindelijk kan bijbenen. En kunnen ze echt niet een klein beetje ruimte vinden op het digitaal instrumentarium om de aankomst tijd van de navigatie weer te geven?
Zo, klaar met zeuren.

Zit zelf ook over exact dezelfde constructie te denken, mooie testperiode! Alleen vind ik de maandprijs eigenlijk net iets te duur..virtualJac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:23:
Heeft iemand hier ervaring met de subscription' bij Polestar? Ik zou dat een half jaartje willen, voor ik eventueel over zou gaan naar een langer termijn lease of koop.
Dat gaat prima met kinderen, mijn beide kinderen hebben er nu 3 jaar achterin gezeten. Zoon is nu 8 en dochter 4. Volwassenen zitten achterin niet ruim door de coupe lijn die naar beneden loopt aan beide buitenste plekken achterin.Stimulate14 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:53:
Ik ben momenteel oriënterend naar een nieuwe zakelijke auto, hier staat op de Polestar 2 bij. Hoe is de ruimte achterin als je kinderen hebt met stoeltjes? Ik vind dit lastig in te schatten vanaf het internet.
Heb wel dakdragers voor koffer bovenop tijdens de zomervakantie en trekhaak voor fietsen spul.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Dat is geheel kinderstoel afhankelijk, neem stoeltje mee en ga testen bij polestar center en zet je eigen stoel(en) zodat jij lekker zit, nogal verschil met ruimte als je voorin 1,60 of 190+ bentStimulate14 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:53:
Ik ben momenteel oriënterend naar een nieuwe zakelijke auto, hier staat op de Polestar 2 bij. Hoe is de ruimte achterin als je kinderen hebt met stoeltjes? Ik vind dit lastig in te schatten vanaf het internet.
Ik ben 1.85, kids zijn 4 en 1,5. Misschien moet ik dat maar gewoon doen ja.Petertje750 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:10:
[...]
Dat is geheel kinderstoel afhankelijk, neem stoeltje mee en ga testen bij polestar center en zet je eigen stoel(en) zodat jij lekker zit, nogal verschil met ruimte als je voorin 1,60 of 190+ bent
Ik zet morgen onze maxi-cosi erin om even te proberen (kids zijn onderwegStimulate14 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:16:
[...]
Ik ben 1.85, kids zijn 4 en 1,5. Misschien moet ik dat maar gewoon doen ja.
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 01-03-2024 16:50 ]
No signature required.
Zelf van de week de maxi-cosi erin gezet op een basis. Die heeft te weinig plek achter mij, dus toen werd het de kinderstoel van de 4 jarige. Voor mij eigenlijk ook te krap. Ben 1,89 lang. Mijn stoel moet te ver na voren voor comfort voor mij. Baal hier best van.M3rcury schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:50:
[...]
Ik zet morgen onze maxi-cosi erin om even te proberen (kids zijn onderweg). Ben zelf 1.95, dus dan heb je een idee
Zal uiteraard even een foto'tje plaatsen.
Legendarisch, dank je wel.M3rcury schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:50:
[...]
Ik zet morgen onze maxi-cosi erin om even te proberen (kids zijn onderweg). Ben zelf 1.95, dus dan heb je een idee
Zal uiteraard even een foto'tje plaatsen.
Ik gebruik een stoel met top tether in plaats van een poot. Dat scheelt flink.daniel14 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:56:
[...]
Zelf van de week de maxi-cosi erin gezet op een basis. Die heeft te weinig plek achter mij, dus toen werd het de kinderstoel van de 4 jarige. Voor mij eigenlijk ook te krap. Ben 1,89 lang. Mijn stoel moet te ver na voren voor comfort voor mij. Baal hier best van.
Heb je het dan over de maxi-cosi? De stoel heb ik al met top tether.JTHZZ schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:56:
[...]
Ik gebruik een stoel met top tether in plaats van een poot. Dat scheelt flink.
Ok, volgens mij is maxi-cosi een merk voor kinderstoelen maar jij bedoelt denk ik dan de kleinste maat voor baby’s. Die heb ik ook met basis met poot gebruikt maar dan achter de bijrijder. Maar de volgende maat heb ik dus zonder die basis. Die basis is in de meeste auto’s te groot. Ik weet niet of daar alternatieven voor zijn.daniel14 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:16:
[...]
Heb je het dan over de maxi-cosi? De stoel heb ik al met top tether.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 01-03-2024 20:37 ]
Ah ja inderdaad, (maxi-cosi is net zoiets als Trespa ook een merknaam maar algemeen bekend) ik bedoel inderdaad voor de baby’s vanaf 0 maanden, die heb ik met poot, alles erna heb ik ook zonder poot. Ik ga toch eens op onderzoek uit.JTHZZ schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:35:
[...]
Ok, volgens mij is maxi-cosi een merk voor kinderstoelen maar jij bedoelt denk ik dan de kleinste maat voor baby’s. Die heb ik ook met basis met poot gebruikt maar dan achter de bijrijder. Maar de volgende maat heb ik dus zonder die basis. Die basis is in de meeste auto’s te groot. Ik weet niet of daar alternatieven voor zijn.
Met isofix heb je toch ook geen poot nodig? Bij de maxi cosi was het idd handig, een basis met poot. Maar daarna is het niet meer nodig.daniel14 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:59:
[...]
Ah ja inderdaad, (maxi-cosi is net zoiets als Trespa ook een merknaam maar algemeen bekend) ik bedoel inderdaad voor de baby’s vanaf 0 maanden, die heb ik met poot, alles erna heb ik ook zonder poot. Ik ga toch eens op onderzoek uit.
Poot of top tether hebben ze volgens mij allemaal ivm kantelen. Juist met isofix. Maar is hier beetje off topic.mcsluis schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:22:
[...]
Met isofix heb je toch ook geen poot nodig? Bij de maxi cosi was het idd handig, een basis met poot. Maar daarna is het niet meer nodig.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.