Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had vandaag een XC40 SM van 2 weken oud als vervangend vervoer. Was een erg fijne auto en ondanks dat het verschil met de P2 qua vermogen fors is, kan ik hier echt wel aan wennen. Nadeel is wel dat de range meteen minder is vergeleken met DM, zeker voor vakanties onhandig.

Leuk om te zien hoeveel de XC40 en de P2 op elkaar lijken. Ik was letterlijk de straat nog niet uit en had al 2 foutmeldingen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:27:
Leuk om te zien hoeveel de XC40 en de P2 op elkaar lijken. Ik was letterlijk de straat nog niet uit en had al 2 foutmeldingen :+
Hahaha heerlijk vertrouwd wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gespot – De gloednieuwe Polestar 4 op Nederlandse bodem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EJmiUCgz8rXNTxdT42Jh77MNUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAL0g0SDytAxdErJTlQwh1by.jpg?f=fotoalbum_large

Poe dat staat hem niet goed zeg zo een “real life” foto en dan ook nog die Chinese tekens achterop 🤢

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-01-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 18:03
Buikpluis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:49:
Hallo!

Kan iemand mij helpen met het volgende: rij al een tijdje Polestar en leg mijn telefoon eigenlijk altijd op de middenconsole. Maar natuurlijkj glijdt dat ding dan alle kanten op.

Heeft iemand een goede telefoonhouder/oplossing om de telefoon naast het scherm te plaatsen?

Thanks voor het meedenken!
Gratis tip: maak gebruik van de zoekfunctie, er zijn al best veel posts geplaatst over houders. Toevallig lid van de club op Facebook? Daar kan je ook gebruik maken van de fenomenale zoekfunctie.

Uiteraard ben ik de beroerdste niet en help ik je graag verder. Ik heb een draadloze oplader naast het middenscherm.
Pluspunt: telefoon erop plakken en gaan, geen gedoe met snoeren. De lader zelf heb ik voorzien van een snoertje van 20 cm, daardoor ook geen lelijke kabels in het zicht.
Minpunt: het ding zit vast met gorillalijm. Dat wil niet iedereen. Dat kon helaas niet anders aangezien een dubbelzijdige sticker niet blijft plakken.

Opgebiecht: gekocht bij een accessoireboer van Tesla. Qua looks past de houder ook veel beter bij Polestar dan die platgeslagen vis, dat ter zijde :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIM2Kb2TsIyRuDPRg1Ym2td0lSE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c4UM3t5RSSdoH50mKE3cXHlu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smtCiozzHQ_lPlrEJ8jBn5XuZIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzcAI1XqFmWEy1JTQhKWVjrc.jpg?f=fotoalbum_large

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:06
Buikpluis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:49:
Hallo!

Kan iemand mij helpen met het volgende: rij al een tijdje Polestar en leg mijn telefoon eigenlijk altijd op de middenconsole. Maar natuurlijkj glijdt dat ding dan alle kanten op.

Heeft iemand een goede telefoonhouder/oplossing om de telefoon naast het scherm te plaatsen?

Thanks voor het meedenken!
https://www.amazon.nl/Pho...eiding/dp/B098TXBF9L?th=1
Zoek op Phoneside in dit topic voor foto's, werkt ideaal en niets plakken of boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 09:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH2ojuY7oyiNA4dHx_XMBqVfpwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arQlfuo3epW2tQnRbOzvfDKV.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit issue al eens gehad. Ik stapte net in en werd begroet met dit Recovery Mode scherm. Het ritje daarvoor was alles al tergend traag.

De home knop toen 20 seconden ingedrukt voor een reboot, maar er gebeurt helemaal niets meer, scherm blijft zwart.

Volgende week een 1000+ km rit naar Tignes |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:50
misteriks schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:27:
[Afbeelding]

Iemand dit issue al eens gehad. Ik stapte net in en werd begroet met dit Recovery Mode scherm. Het ritje daarvoor was alles al tergend traag.

De home knop toen 20 seconden ingedrukt voor een reboot, maar er gebeurt helemaal niets meer, scherm blijft zwart.

Vreemd! Wat gebeurde er toen je Retry koos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:37
misteriks schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:27:
[Afbeelding]

Die heb ik nog nooit gezien, maar zou je eigenlijk ook nooit te zien moeten krijgen. Je kan retry proberen met een grote kans dat je weer hetzelfde krijgt. Daarna kan je evt de facotry reset proberen. Dat is lastig omdat je dan alles opnieuw moet configureren. Kan zijn dat je geinstalleerde apps opnieuw terug komen (dat weet ik zo niet) meer zeker zonder data. :'(
Wat je ook doet. Het is een workaround om om het resultaat van een probleem heen te werken. De oorzaak zal waarschijnlijk ergens in het systeem liggen: disk/memory zijn dingen waar ik aan denk. Zo'n OS raakt niet zomaar ineens corrupt. Hoe dan ook mee naar de garage gaan...... Of eigenlijk misschien beter naar je technische neefje die verstand heeft van Android telefoons... :|

Dit zijn typische problemen waar je niet mee bij de gemiddelde garage/dealer terecht wilt komen, vrees ik.

Veel success en hopelijk lossen ze het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
Ik heb in eerste instantie een reboot geprobeerd en daarna was het einde verhaal dus een retry heb ik niet meer kunnen proberen al vermoed ik idd ook dat het niet heel veel uitgemaakt had.

Er is geen leven meer in te krijgen, ook vanochtend niet na een nachtje op de oprit.

Rijden gaat wel, maar het stom genoeg is de airco afhankelijk is van Android Automotive. Tijdens een kort ritje gisterenavond begonnen de ramen al snel te beslaan.

De dealer heeft pas volgende week dinsdag een gaatje en dit is inderdaad "gewoon" een disk/hardware issue Donderdag ochtend op vakantie :-(

Zal wel een leen auto worden dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
misteriks schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:38:
Ik heb in eerste instantie een reboot geprobeerd en daarna was het einde verhaal dus een retry heb ik niet meer kunnen proberen al vermoed ik idd ook dat het niet heel veel uitgemaakt had.

Er is geen leven meer in te krijgen, ook vanochtend niet na een nachtje op de oprit.

Rijden gaat wel, maar het stom genoeg is de airco afhankelijk is van Android Automotive. Tijdens een kort ritje gisterenavond begonnen de ramen al snel te beslaan.

De dealer heeft pas volgende week dinsdag een gaatje en dit is inderdaad "gewoon" een disk/hardware issue Donderdag ochtend op vakantie :-(

Zal wel een leen auto worden dus
Zonder airco rijden is al niet fijn omdat de P2 vrij snel beslaat. Maar een lange vakantierit zonder goede laadstop-planning (met bijbehorende accuu-voorverwarming) is natuurlijk ook niet te doen.
Balen. Toch een fijne vakantie gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
Dit nog wel gevonden, maar zo te zien was het voor hem opgelost na een factory reset. Deze optie heb ik nu helaas niet meer omdat het scherm zwart blijft.
https://www.polestar-foru...oid-system-message.10871/

Om dinsdag niet af te wachten ga ik toch maar zelf proberen een reset af te dwingen door de 12 volt accu tijdelijk los te koppelen en hopelijk zo weer leven de krijgen in Android en dan een factory reset van Android uit te voeren.

Het is me enkel niet helemaal duidelijk welke 12v accu los moet. Wat ik lees zitten er namelijk 2 in de auto.
- Onder de voorklep: https://www.polestar.com/...r-2/2021/article/12V_accu
- Verstopt in de achterbak: https://www.polestar-foru...-disconnect-process.6220/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

misteriks schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:04:
Dit nog wel gevonden, maar zo te zien was het voor hem opgelost na een factory reset. Deze optie heb ik nu helaas niet meer omdat het scherm zwart blijft.
https://www.polestar-foru...oid-system-message.10871/

Om dinsdag niet af te wachten ga ik toch maar zelf proberen een reset af te dwingen door de 12 volt accu tijdelijk los te koppelen en hopelijk zo weer leven de krijgen in Android en dan een factory reset van Android uit te voeren.

Het is me enkel niet helemaal duidelijk welke 12v accu los moet. Wat ik lees zitten er namelijk 2 in de auto.
- Onder de voorklep: https://www.polestar.com/...r-2/2021/article/12V_accu
- Verstopt in de achterbak: https://www.polestar-foru...-disconnect-process.6220/
Die in de achterbak waar jij naar linkt is de TCAM module, die kun je met rust laten volgens mij in dit geval. De accu aan de voorzijde loskoppelen zorgt ervoor dat het hele 12v circuit in de auto spanningsloos wordt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• misteriks
Ik heb zojuist beide 12v accus een paar minuten losgekoppeld.
Vervolgens kreeg ik weer beeld en heb ik Android een Factory Data Reset gegeven.

Alles werkt nu weer _/-\o_ Fingers crossed dat dat zo blijft

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ik gebruik een magsafe hoesje van mous voor mijn android pixel telefoon.
en deze tesla magsafe houder van Ali.

Geen draadloos laden voor die prijs maar met een klein usb kabeltje makkelijk op te lossen.
Stevig genoeg voor een telefoon van 6.4inch en 213 gram en met plankgas uit de startblokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ0_OoiiyT4bEAmmJ9w_88ySkK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaXtyiAJh3Zar1tTtTCmu1Sy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door VonDutch op 01-02-2024 15:43 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:35
Kent er iemand de melding ‘storing in extern audiosysteem’? Lijkt me gewoon te gaan over het akoestische geluidje bij het stapvoets rijden en dus niet zo kritisch. Wel belangrijk om voetgangers te waarschuwen natuurlijk maar de wagen gaat hierdoor geen schade oplopen als ik dit weekend nog door blijf rijden voor ik naar de garage kan. Op die manier bedoel ik het. :-) Of ben ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
@Davy_Rx je hebt het bij het rechte eind.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:41
Davy_Rx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:50:
Kent er iemand de melding ‘storing in extern audiosysteem’? Lijkt me gewoon te gaan over het akoestische geluidje bij het stapvoets rijden en dus niet zo kritisch. Wel belangrijk om voetgangers te waarschuwen natuurlijk maar de wagen gaat hierdoor geen schade oplopen als ik dit weekend nog door blijf rijden voor ik naar de garage kan. Op die manier bedoel ik het. :-) Of ben ik verkeerd?
Ik rij al meer dan een week met die exacte melding. Dinsdag heb ik pas een afspraak 🫣

De werkplaats had eerder geen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Davy_Rx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:50:
Bij de eerste series liep er een speaker vol water, heb ik 3x gehad. De nieuwere vervangende speakers hadden dat niet. Gaat inderdaad om dat geluid bij stapvoets rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:01
Hier regelmatig dezelfde melding (soms ook dagen weer niet), geluid is er wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-06 11:18
VonDutch schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:50:
Ik gebruik een magsafe hoesje van mous voor mijn android pixel telefoon.
en deze tesla magsafe houder van Ali.

Geen draadloos laden voor die prijs maar met een klein usb kabeltje makkelijk op te lossen.
Stevig genoeg voor een telefoon van 6.4inch en 213 gram en met plankgas uit de startblokken.

[Afbeelding]
@VonDutch is de magsafe houder op de achterkant van de Polestar 'tablet' geplakt? Hoe is deze bevestigd?

Verwacht je dat de houder ook weer netjes te verwijderen is? Vermoed dat een leasemaatschappij hier anders niet heel gelukkig van wordt (wanneer het een lease auto betreft).

Ziet er wel mooi strak uit zo d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:44

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Goed nieuws voor de aanstaande P2 kopers inderdaad.

Er is nog meer financieel Polestar nieuws:
https://www.autovisie.nl/...einde-van-polestar-nabij/
Volvo verkoopt zijn aandeel in Polestar. Ze hadden 48% aandeel in het bedrijf tot op heden. Geen idee wat dat betekent voor de Volvo look en feel en mogelijk ook Volvo kwaliteit. Uiteindelijk is het allemaal Geely...
Aandelen Polestar zijn in een jaar al 70% gezakt.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 17:33

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dat is lekker. Ik sta op het punt om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41
Benieuwd wanneer de android versie op ons systeem wordt geupdate. Kijkend naar de geschiedenis is Android 11 end of life komende maanden (Google geeft geen exacte data afiak).

Dat betekent dus geen security updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Hoppa nog meer korting weet autoblog.nl te melden. Zitten ze dan echt in zwaar weer.

Opvallend is dat het Plus Pack (en dat wil je, want o.a. Harmann Kardon, elektrische achterklep, panoramdak, verwarmd stuurwiel, etc) op alle uitvoeringen behalve de basis Standard Range, Single motor uitvoering, nu gratis is. Dat scheelt nog eens even € 5.000. Ze doen niet kinderachtig dus Polestar met het interessanter maken van de Polestar 2.

https://www.autoblog.nl/n...laging-polestar-2-5224268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Wellicht een domme vraag, maar hoe werkt dit bij auto's die binnenkort op kenteken gezet worden, en dus al reeds besteld waren? En dan vooral kijkend naar de cataloguswaarde om de bijtelling te bepalen.

Vorige week een afspraak in Beesd gemaakt om begin maart mijn MY24 LRDM op te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kubusje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:16:
Wellicht een domme vraag, maar hoe werkt dit bij auto's die binnenkort op kenteken gezet worden, en dus al reeds besteld waren? En dan vooral kijkend naar de cataloguswaarde om de bijtelling te bepalen.

Vorige week een afspraak in Beesd gemaakt om begin maart mijn MY24 LRDM op te halen.
Ik denk dat je gewoon gehouden bent aan de afspraken waar je mee akkoord bent gegaan (dus prijs en uitvoering). Kan er naast zitten maar ik neem even aan dat deze nieuwe updates pas gelden op het moment dat ze op de site van PS staan, en dan voor auto's die vanaf dat moment besteld worden.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 10:11
Kallie123 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:44:
[...]

@VonDutch is de magsafe houder op de achterkant van de Polestar 'tablet' geplakt? Hoe is deze bevestigd?

Verwacht je dat de houder ook weer netjes te verwijderen is? Vermoed dat een leasemaatschappij hier anders niet heel gelukkig van wordt (wanneer het een lease auto betreft).

Ziet er wel mooi strak uit zo d:)b
Hij past erachter maar ik heb hem uiteindelijk op het dasboard geplakt.
En is gewoon een 3m sticker beetje sticker verwijderaar gebruiken en je ziet er niets van.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Voor de niet lease rijders onder ons:

Heb mijn voorbestelling voor de PS4 (31-01-2024) nu maar even geparkeerd. Gaan ze daar ook nog met de huidige prijzen aan de gang vraag ik me af ? Wie weet het ? Toch op de een of andere manier beetje rot gevoel over de inruilwaarde van mijn huidige PS2 ( Launch Edition) 2020). Ook een beetje Tesla gevoel nu bij PS. Vandaag bestellen en morgen enige duizenden goedkoper. Dagprijs. Hoewel heel tevreden met mijn PS2 ga ik hierom meer richting BMW denken. Stabiel. Geen verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:01
Dit is waarom deflatie een groter probleem is dan inflatie.
Ik heb de 2e hands prijzen van P2's eens bekeken en ben benieuwd hoe veel ze gaan reageren. Ik moet zeggen dat ik tegen de huidige prijzen nooit een 2 jaar oude P2 zou kopen (tussen de 35k en 40k). Verschil met nieuwprijs is veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Highland schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:10:
Dit is waarom deflatie een groter probleem is dan inflatie.
Ik heb de 2e hands prijzen van P2's eens bekeken en ben benieuwd hoe veel ze gaan reageren. Ik moet zeggen dat ik tegen de huidige prijzen nooit een 2 jaar oude P2 zou kopen (tussen de 35k en 40k). Verschil met nieuwprijs is veel te klein.
Ja en daardoor voel ik me uiteindelijk lichtelijk tot zwaar genaaid door Polestar. Kan het me beter voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19
P2void19noPP schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:27:
Ja en daardoor voel ik me uiteindelijk lichtelijk tot zwaar genaaid door Polestar. Kan het me beter voorstellen.
Ten eerste kan Polestar door de verlagingen van grootste concurrent Tesla niet anders en ten tweede is dit het risico wat je loopt door vroeg in een nieuwe en nog zwaar in ontwikkeling zijnde techniek in te stappen.
Een elektrische auto heeft al jaren de neiging om veel harder af te schrijven dan een ICE, omdat de technische ontwikkelingen bij een EV veel harder gaan. Daardoor zijn die tweedehands veel minder aantrekkelijk.
Maar gelukkig dwingt niemand om je auto nu al weer in te ruilen. Blijven rijden in je dure investering is veel goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Andrehj op 05-02-2024 20:43 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
Andrehj schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Ten eerste kan Polestar door de verlagingen van grootste concurrent Tesla niet anders en ten tweede is dit het risico wat je loopt door vroeg in een nieuwe en nog zwaar in ontwikkeling zijnde techniek in te stappen.
Een elektrische auto heeft al jaren de neiging om veel harder af te schrijven dan een ICE, omdat de technische ontwikkelingen bij een EV veel harder gaan. Daardoor zijn die tweedehands veel minder aantrekkelijk.
Maar gelukkig dwingt niemand om je auto nu al weer in te ruilen. Blijven rijden in je dure investering is veel goedkoper.
Helemaal eens en dat doen we dan ook. Maar wel les geleerd. Nooit meer EV in privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Andrehj schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Is dat zo? Enkele jaren terug hield ik afschrijving van mijn privé auto en wat vergelijkingsmateriaal nauwkeurig bij. Dat lag jaarlijks tussen de 20% en 25% (afhankelijk van model). Dus een P2 van 55k uit 2020 zou na 3 jaar 55k*80%*80%*80%=28k moeten zijn. Ze staan duurder te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Highland schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:19:
[...]

Is dat zo? Enkele jaren terug hield ik afschrijving van mijn privé auto en wat vergelijkingsmateriaal nauwkeurig bij. Dat lag jaarlijks tussen de 20% en 25% (afhankelijk van model). Dus een P2 van 55k uit 2020 zou na 3 jaar 55k*80%*80%*80%=28k moeten zijn. Ze staan duurder te koop.
Klopt, viel me ook op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
P2void19noPP schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:59:
Voor de niet lease rijders onder ons:

Heb mijn voorbestelling voor de PS4 (31-01-2024) nu maar even geparkeerd. Gaan ze daar ook nog met de huidige prijzen aan de gang vraag ik me af ? Wie weet het ? Toch op de een of andere manier beetje rot gevoel over de inruilwaarde van mijn huidige PS2 ( Launch Edition) 2020). Ook een beetje Tesla gevoel nu bij PS. Vandaag bestellen en morgen enige duizenden goedkoper. Dagprijs. Hoewel heel tevreden met mijn PS2 ga ik hierom meer richting BMW denken. Stabiel. Geen verrassingen.
Er gaan waarschijnlijk meer merken volgen wat betreft prijsverlagingen om nog aantrekkelijk te blijven in de markt. Dus zal me niks verbazen dat BMW ook moet, niet dat ze willen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OQV_Vke-SPJO-tk27l4tEmgSXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7xWXehIInf4vOgtsNRsBthb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Voor IOS is die overigens al beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

ThaDude

Hang Loose

Voor Android ook! zojuist geïnstalleerd en gezien. Nu nog een keer percentage laden instellen en de tranen schieten me in de ogen :P

Goed zal wel zijn als ik de de auto moet inleveren 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 09:28
Pixeltje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat je gewoon gehouden bent aan de afspraken waar je mee akkoord bent gegaan (dus prijs en uitvoering). Kan er naast zitten maar ik neem even aan dat deze nieuwe updates pas gelden op het moment dat ze op de site van PS staan, en dan voor auto's die vanaf dat moment besteld worden.
Ben er niet zeker van, maar andersom werkt het niet zo volgens mij.
Auto besteld volgens prijs 2023, uitlevering / kenteken onverhoopt op 2024, dan gaat naar mijn idee fiscale waarde gehanteerd worden van 2024. Bij ICE auto's elk jaar gedoe, vanwege jaarlijkse BPM verhogingen.

Om die reden is mijn P2 eind 2021 (29 dec!) op kenteken gezet, maar pas uitgeleverd in maart 22 om zo juist de verhoging bijtelling van 2022 op EV te voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door MrLink op 06-02-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ThaDude schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:19:
Voor Android ook! zojuist geïnstalleerd en gezien. Nu nog een keer percentage laden instellen en de tranen schieten me in de ogen :P

Goed zal wel zijn als ik de de auto moet inleveren 8)7
Kun je dan voor de rest van ons even snel je auto inleveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27
Gaan we nog een wedstrijdje hoogste-verbruik-onder-eerste-uurs-launch-edition-performance-pack-rijders houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEJg79FjK2jP5xsKu85fKR_5NxQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0pkuUGrq6hShfIeN9ZrE4yEw.png?f=fotoalbum_large

/edit
oh, ik dacht dat dit van alles was, maar is gewoon m'n laatste handmatige TA-reset zie ik nu. Jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door kramon op 06-02-2024 16:35 ]

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Scheelt toch wel weer 5 meter (korte oprijlaan ;) ) lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS9t76Woi2FKn_D0hkYqK4DNxJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lV5VNlMh6rG1v7YNbLFTvptB.png?f=fotoalbum_large
Wow, ik dacht dat mijn verbruik hoog was. Ik rij het overgrote deel op de snelweg maar eigenlijk nooit harder dan 110 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Wow, mijn verbruik de laatste 10.000 km is 17 kWh/100km (modeljaar 2022).

Vind het wel een prettige en nuttige update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

kramon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:33:
Gaan we nog een wedstrijdje hoogste-verbruik-onder-eerste-uurs-launch-edition-performance-pack-rijders houden?

[Afbeelding]

/edit
oh, ik dacht dat dit van alles was, maar is gewoon m'n laatste handmatige TA-reset zie ik nu. Jammer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cwVmGegB1812oifAbvIdUG0c1E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3XOdGiqPLCmcaCF3cd0hBmRp.png?f=fotoalbum_large

My2023 long range dual motor. Is niet echt zuinig maar ik heb dan ook een aangeboren zware rechtervoet :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

* MisteRMeesteR is zuinigheidswonder :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2nHgZiM3cRMWlEjpl4GB1E0HWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isQaurFvDfv8g5k0IZpraklL.jpg?f=fotoalbum_large

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps2wout
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-06 20:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3U87blgrlF4zFZN5PLGJhdNKk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx1380cT1H1SGT4887k7f78I.jpg?f=fotoalbum_large

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Hhahaa, koning! Ik voel me meteen better O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps2wout
Jup...Launch edition, erfenisje van oud collega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
ps2wout schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:34:
Jup...Launch edition, erfenisje van oud collega
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCtp0nf1TuFawgC3fCnYl2BlhLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMYqJ9gopM87ovRqHRU7P0hP.jpg?f=fotoalbum_large

Toch ook een launch edition. Al rijd ik te weinig 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-06 18:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQovkCaxyswY1fduF3mjEl7vp_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ivh3vho8Una7ZMr3ROlZGsja.png?f=fotoalbum_large

MY2024 vind het een goede toevoeging in de app

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:49
Nog even een positief verhaal: rit van 680km door Duitsland achter de rug, temperaturen paar graden boven nul: 3 stops van 12-20minuten, elke keer meteen volle laadsnelheid en aangekomen met 25% SoC op bestemming. Snelheid vmax+5 en op vrije stukken 130-160 afhankelijk van of de aankomst SoC bij de volgende lader krapjes was of juist niet.
Verbruik totaal niet op gelet en Google Maps was de navigatie. Ik kan er weinig slechts over zeggen, het was een relaxte reis zonder veel planning of nadenken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Remco_1988
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04 14:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g66QMeYGh7kIeJVUJzhJi7v_OW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRkyYHGtcQk22xapNE6TIdH9.jpg?f=fotoalbum_large

Die van mij klopt niet helemaal haha...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-06 18:20
Met gemiddeld 5 km/h heb je hier lang over gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Het kan, wanneer je inderdaad op en neer naar Venus bent gereden. Maar om je gemiddelde snelheid weer terug naar 5km/h te krijgen heb je langer stil gestaan dan Polestar bestaat. Ik heb toch lichte twijfel of dit wel klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco_1988
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04 14:45
Highland schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:46:
[...]

Het kan, wanneer je inderdaad op en neer naar Venus bent gereden. Maar om je gemiddelde snelheid weer terug naar 5km/h te krijgen heb je langer stil gestaan dan Polestar bestaat. Ik heb toch lichte twijfel of dit wel klopt.
Ik rij gewoon erg veel, en vaak langzaam. Locatie van de auto klopt ook van geen kant, volgens de app staat hij ergens naast de snelweg op een plek waar ik nooit kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:37
ik heb mijn buurman al verteld dat hij met zijn fikken van mijn auto af moet blijven...
P2 staat regelmatig op zijn grond, zonder dat ik daar iets van weet.

De volgende dag staat de auto weer netjes in mijn garage... O-)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 16:14
Gezien de prijsverlaging vandaag maar Een SMLR, plus, pp, trekhaak, magnesium, Charcoal besteld. Exact de config die ik wilde, maar dan 9000e goedkoper. Trekhaak af dealer dus met een fiscale waarde van 52k is de PS2 opeens weer een stuk interesnter geworden voor leasers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

mcsluis schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:17:
Gezien de prijsverlaging vandaag maar Een SMLR, plus, pp, trekhaak, magnesium, Charcoal besteld. Exact de config die ik wilde, maar dan 9000e goedkoper. Trekhaak af dealer dus met een fiscale waarde van 52k is de PS2 opeens weer een stuk interesnter geworden voor leasers.
Donders, dat zijn wel even andere prijzen ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Door de recente prijsverlaging valt deze prachtige wagen waarschijnlijk toch binnen mijn leasebudget (basis uitvoering + kleurtje). Zaterdag maar eens een proefrit maken.

Nu ben ik me wat meer aan het verdiepen in de plus en minpunten van de P2, oa door dit topic wat door te bladeren. Dat is wat ongericht zoeken maar levert wel veel kennis over jullie ervaringen op. Thnx daarvoor!

Heeft iemand misschien nog een goede tip voor een review van de auto? En dan liefst iets dieper dan de standaard “autowereld-alles-is-fantastisch-want-ik-wil-de-volgende-keer-weer-uitgenodigd-worden-review”…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 18:03
SirLenncelot schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:34:
Door de recente prijsverlaging valt deze prachtige wagen waarschijnlijk toch binnen mijn leasebudget (basis uitvoering + kleurtje). Zaterdag maar eens een proefrit maken.

Nu ben ik me wat meer aan het verdiepen in de plus en minpunten van de P2, oa door dit topic wat door te bladeren. Dat is wat ongericht zoeken maar levert wel veel kennis over jullie ervaringen op. Thnx daarvoor!

Heeft iemand misschien nog een goede tip voor een review van de auto? En dan liefst iets dieper dan de standaard “autowereld-alles-is-fantastisch-want-ik-wil-de-volgende-keer-weer-uitgenodigd-worden-review”…
Ik hoop dat je van lezen houdt… :D Is in ieder geval niet bepaald standaard!

https://www.autoweek.nl/r...-78kwh-single-motor-2022/

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Plugsurfing app is ineens veranderd in Polestar Charge. Helaas nog niets te merken van nieuwe tarief acties.
Het wordt steeds aantrekkelijker om bij Tesla op te laden, dit is wel ongeveer de goedkoopste tegenwoordig.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 1521590 op 08-02-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gnoesify schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:14:
[...]

Ik hoop dat je van lezen houdt… :D Is in ieder geval niet bepaald standaard!

https://www.autoweek.nl/r...-78kwh-single-motor-2022/
Ha wat een review, herken me echt wel in haar situatie en gedrag. Mooie om te vergelijken.

Een slechte draaicirkel kan voor mij wel een issue zijn aangezien ik regelmatig in krappe plekken moet proppen. Al ging het met een id.5 ook. Ik ga zaterdag zeker even testen hoe dat bevalt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:28:
De Plugsurfing app is ineens veranderd in Polestar Charge. Helaas nog niets te merken van nieuwe tarief acties.
Het wordt steeds aantrekkelijker om bij Tesla op te laden, dit is wel ongeveer de goedkoopste tegenwoordig.
Ik denk al, wat heb ik gemist? Niet Plugwise maar de Plugsurfing app is van naam gewijzigd.

Je was gelijk met mij aan het editen....

Ik heb er trouwens nog steeds ruim €300,- tegoed op staan na ruim 3 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door guido66 op 08-02-2024 22:04 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guido66 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:01:
[...]

Ik denk al, wat heb ik gemist? Niet Plugwise maar de Plugsurfing app is van naam gewijzigd.

Je was gelijk met mij aan het editen....

Ik heb er trouwens nog steeds ruim €300,- tegoed op staan na ruim 3 jaar.
De ene app is de andere niet _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:28:
Take advantage of the new Polestar Charge subscription

With the Polestar Charge subscription, *you’ll get a 30% discount from the standard price in the app when charging with the following partners:

Allego
Fastned
Ionity
Recharge AS (Nordics)
Total Energies

We want to make the launch of the Polestar Charge subscription extra special. Subscribe now for just one month at €3.99. Act fast, as this offer lasts until Thursday, February 29th

Starting from Friday, March 1st, 2024, or when your one-month subscription ends, you can re-subscribe to continue to enjoy 30% cheaper charging at a regular subscription price of 13.99€ per month. This will be billed monthly to your credit or debit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Is eigenlijk best een mooi aanbod… behalve Tesla heb je dan echt heeeeele goede coverage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 14:45
Het is een goed aanbod, als de reguliere prijzen wat normaler waren. Maar 82 cent per kWh bij Ionity of 76 cent voor FastNed is gewoon bezopen. Daar doe ik dus niet aan mee.

Ik laad wel bij Tesla. Die kleine meerprijs tov wat ik thuis betaal vind ik fair. En dat dus zonder 13,99 per maand te hoeven betalen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
SirLenncelot schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:34:

Je kan de reviews van Björn Niland op YouTube kijken. Behoorlijk informatief en realistisch op bv verbruik

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
en jij dacht dat jij zuinig was..... ik zag vanochtend een gemiddeld verbruik van 0.8 kwh/10KM over 9500 KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was vannacht weer eens tijd om de P2 op te laden, van 34% naar 90%. Volgens de statistieken van de Polestar app heb ik voor 56% van de accu 178.9 km gereden met een gemiddelde snelheid van maar liefst 35 km/h, resulterend in een gemiddeld gebruik van 21,0 kWh/100 km. Best mooi voor een PP met upgrade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWQ_MBZH7pkflB18EdOIvNFow7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODpksOx5DVA7XVNR7KHSodvO.jpg?f=fotoalbum_large
Het stroomverbruik van afgelopen nacht, gecorrigeerd voor huishoudelijk gebruik, is iets meer dan 43 kWh geweest hetgeen overeen komt met 56% van 78.5 kWh accucapaciteit. Ik kom dan uit op een echt gebruik van 24 kWh/100 km, 15% hoger dan dat wat Polestar berekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:33:
Het stroomverbruik van afgelopen nacht, gecorrigeerd voor huishoudelijk gebruik, is iets meer dan 43 kWh geweest hetgeen overeen komt met 56% van 78.5 kWh accucapaciteit. Ik kom dan uit op een echt gebruik van 24 kWh/100 km, 15% hoger dan dat wat Polestar berekent.
Is al vaker langs geweest: dit is niet wat de auto verbruikt heeft maar een groot deel laadverlies wat ontstaat bij het omzetten van wisselspanning naar gelijkspanning. Dit ligt meestal rond de 10%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JTHZZ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:01:
[...]

Is al vaker langs geweest: dit is niet wat de auto verbruikt heeft maar een groot deel laadverlies wat ontstaat bij het omzetten van wisselspanning naar gelijkspanning. Dit ligt meestal rond de 10%
Dat wat er in gaat, of dit nu stroom is of benzine, wordt verbruikt. Dat het niet allemaal voor het afleggen van kilometers gebruikt wordt doet er niet toe, ook voor verwarming wordt energie verbruikt en dat wordt wél bij de berekening van Polestar meegenomen. Dat behoort dus ook met het laadverlies te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Dat wat er in gaat, of dit nu stroom is of benzine, wordt verbruikt. Dat het niet allemaal voor het afleggen van kilometers gebruikt wordt doet er niet toe, ook voor verwarming wordt energie verbruikt en dat wordt wél bij de berekening van Polestar meegenomen. Dat behoort dus ook met het laadverlies te gebeuren.
En hoe zie je dat voor je? De auto weet niet hoe je gaat opladen en wat voor laadpaal je gebruikt. Dat maakt flink uit (snelladen heeft bijv veel lager verlies) en kan dus niet in het verbruikscijfer op je display meegenomen worden. Ik ken geen EV die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JTHZZ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:24:
[...]

En hoe zie je dat voor je? De auto weet niet hoe je gaat opladen en wat voor laadpaal je gebruikt. Dat maakt flink uit (snelladen heeft bijv veel lager verlies) en kan dus niet in het verbruikscijfer op je display meegenomen worden. Ik ken geen EV die dat doet.
Wanneer de auto hier aan de laadpaal hangt dan toont hij met hoeveel Ampere en aantal fases er geladen wordt. Ook weet de auto hoeveel de acculading is bij de start van het laden en op het eind. Bij snelladen zijn acculading bij start en eind ook beschikbaar.
DC en AC laden zijn dus onderscheidelijk, geladen kWh's kunnen berekend worden inclusief de daarbij bijbehorende laadverliezen. Helemaal nauwkeurig zal dit nooit worden vermoed ik maar alles beter dan een getoond verbruik dat 10 tot 15 procent onder het werkelijke verbruik ligt.
Ik realiseer mij ook dat dit waarschijnlijk nooit geïmplementeerd wordt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Wanneer de auto hier aan de laadpaal hangt dan toont hij met hoeveel Ampere en aantal fases er geladen wordt. Ook weet de auto hoeveel de acculading is bij de start van het laden en op het eind. Bij snelladen zijn acculading bij start en eind ook beschikbaar.
DC en AC laden zijn dus onderscheidelijk, geladen kWh's kunnen berekend worden inclusief de daarbij bijbehorende laadverliezen. Helemaal nauwkeurig zal dit nooit worden vermoed ik maar alles beter dan een getoond verbruik dat 10 tot 15 procent onder het werkelijke verbruik ligt.
Ik realiseer mij ook dat dit waarschijnlijk nooit geïmplementeerd wordt :N
Zodra polestar een scherm krijgt waarin staat hoeveel stroom hij geladen heeft, kunnen we kijken of ze dat nauwkeurig weten.
May het is zeer onlogisch om het in het verbruikcijfer te verwerken. Dat zou gewoon data corruptie zijn. Dan wordt dat die en onbetrouwbaar cijfer.

Dus voor mij is het eerder een gebrek aan laat data schermen en cijfers dan een niet compleet verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:41
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Laadverliezen gaan niet de accu in en worden dus ook niet “verbruikt”. Het verlies is trouwens ook afhankelijk van de laadsnelheid, hoe lager de snelheid, hoe hoger het verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_--[]--__ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Laadverliezen gaan niet de accu in en worden dus ook niet “verbruikt”. Het verlies is trouwens ook afhankelijk van de laadsnelheid, hoe lager de snelheid, hoe hoger het verlies
Ik zie niet in waarom laadverliezen bij een EV niet- en warmteverliezen bij een ICE wel tot het verbruik gerekend mogen worden 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Ik zie niet in waarom laadverliezen bij een EV niet- en warmteverliezen bij een ICE wel tot het verbruik gerekend mogen worden 8)7 .
Warmteverliezen tijdens de rit wel, net zoals bij een ice. Maar laden is mischien meer vergelijkbaar met de stroom die de pomp nodig heeft om benzine de tank in te pompen. Die trekken je daar niet mee in je ice verbruikscijfers toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Kaoh schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:52:
[...]

Warmteverliezen tijdens de rit wel, net zoals bij een ice. Maar laden is mischien meer vergelijkbaar met de stroom die de pomp nodig heeft om benzine de tank in te pompen. Die trekken je daar niet mee in je ice verbruikscijfers toch?
Als de laadpaal de AC naar DC omzetting zou doen dan vind ik je vergelijking met een benzinepomp wel kloppen. Maar dat is nu niet zo, de laadpaal 'pompt' AC de EV in waarna de EV er zo nodig, met de nodige verspilling DC van wil maken. Dat dit niet 'al rijdend' kan betekent niet dat die verspilling niet tot het verbruik hoort.
Maar goed, een verschil van mening is niet erg toch? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Vandaag was mijn wagen voor een onderhoudsbeurt in de garage (in Belgie).

Er werd mij verteld dat er bij alle Polestar 2's een aanpassing moest gebeuren bij het laadpunt op de auto. De man achter de balie wist ook niet precies hoe of wat, maar het was in elk geval uitgevoerd. Op mijn vraag of het te maken had met de problemen die er weleens zijn met oa fastned chargers kon hij dus ook niet antwoorden.

Weet iemand hier iets van? Of heb ik iets gemist op dit forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Paku schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:37:
Vandaag was mijn wagen voor een onderhoudsbeurt in de garage (in Belgie).

Er werd mij verteld dat er bij alle Polestar 2's een aanpassing moest gebeuren bij het laadpunt op de auto. De man achter de balie wist ook niet precies hoe of wat, maar het was in elk geval uitgevoerd. Op mijn vraag of het te maken had met de problemen die er weleens zijn met oa fastned chargers kon hij dus ook niet antwoorden.

Weet iemand hier iets van? Of heb ik iets gemist op dit forum?
Jup ze passen de pen aan bij de aansluiting van de laadpoort, veel voorkomende probleem waardoor de snelladers vaak het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 12:25
Heeft iemand hier ervaring met de subscription' bij Polestar? Ik zou dat een half jaartje willen, voor ik eventueel over zou gaan naar een langer termijn lease of koop.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdlByyS1zjHRfPuH4P0YjFwErns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cipBXMataFE7W3iqE1GN4h1b.png?f=user_large

Hij blijft me meevallen hoor. Ik rij echt flink door (130 snelweg) en zelfs de kou van de laatste tijd heeft niet echt een deuk geslagen.

MY2024 SMLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
sopsop schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:34:
[Afbeelding]

Hij blijft me meevallen hoor. Ik rij echt flink door (130 snelweg) en zelfs de kou van de laatste tijd heeft niet echt een deuk geslagen.
2024 model?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:33:
Het was vannacht weer eens tijd om de P2 op te laden, van 34% naar 90%. Volgens de statistieken van de Polestar app heb ik voor 56% van de accu 178.9 km gereden met een gemiddelde snelheid van maar liefst 35 km/h, resulterend in een gemiddeld gebruik van 21,0 kWh/100 km. Best mooi voor een PP met upgrade.
[Afbeelding]
Wat is er nou geheim aan je totale kilometrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:55

Redox

Motion Design / VFX

Je ev houdt geen rekening met laadverlies bij het berekenen van het verbruik, omdat ze alleen rekening houdt met de energie van je batterij. Ergens logisch toch ? Laadverliezen vallen er volledig buiten gezien het geen invloed heeft op je range.

Het laadverlies is echter wel relevant als je wilt weten wat de totale kosten zijn.

Alle geposte screenshots van het verbruik lijken afgerond op ronde cijfers, net als bij mij. Echter, als ik ze vergelijk met mijn dashboard, komen ze niet overeen.

[ Voor 37% gewijzigd door Redox op 13-02-2024 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Redox schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:55:
Je ev houdt geen rekening met laadverlies bij het berekenen van het verbruik, omdat ze alleen rekening houdt met de energie van je batterij. Ergens logisch toch ? Laadverliezen vallen er volledig buiten gezien het geen invloed heeft op je range.

Het laadverlies is echter wel relevant als je wilt weten wat de totale kosten zijn.

Alle geposte screenshots van het verbruik lijken afgerond op ronde cijfers, net als bij mij. Echter, als ik ze vergelijk met mijn dashboard, komen ze niet overeen.
Netto en bruto verbruik is inderdaad de enige goede manier om het hierover te hebben zonder spraakverwarring. :)

Als gebruiker is het voor mij interessant om het bruto verbruik te weten. Dat is wat het mij uiteindelijk kost per km.

Interne rapportage in de wagen is mij te onbetrouwbaar (komende van een sjoemel Audi in het verleden 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 20:37
Ik ben best wel tempted om de polestar 2 te gaan bestellen nu de prijs onder de subsidie norm valt van 45k. Ik heb de nieuwe polestar 2 RWD modellen test gereden een half jaartje geleden en was toen erg onder de indruk. Destijds vond ik de prijs te hoog van de nieuwere RWD en het verbruik van de oude FWD modellen te hoog. Dus toen heb ik een hybride uit DE geïmporteerd.

wel wil ik graag een trekhaak. hiermee komt de prijs boven de 45k uit. Weet iemand een handig trucje om deze er onder te krijgen én subsidie te hebben? Kan polestar deze achteraf monteren bijvoorbeeld na aflevering?

[ Voor 29% gewijzigd door dikkiedik op 13-02-2024 09:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:55

Redox

Motion Design / VFX

[b]dikkiedik in "Het grote Polestar 2 Topic"Kan polestar deze achteraf monteren bijvoorbeeld na aflevering?
Even gechecked, je kan de trekhaak er achteraf bij bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkSQu1TGhc2m1Eon6-dAjwT8wg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZDg6loFGUtr7542jxeGXUl8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 16:14
dikkiedik schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:40:
Ik ben best wel tempted om de polestar 2 te gaan bestellen nu de prijs onder de subsidie norm valt van 45k. Ik heb de nieuwe polestar 2 RWD modellen test gereden een half jaartje geleden en was toen erg onder de indruk. Destijds vond ik de prijs te hoog van de nieuwere RWD en het verbruik van de oude FWD modellen te hoog. Dus toen heb ik een hybride uit DE geïmporteerd.

wel wil ik graag een trekhaak. hiermee komt de prijs boven de 45k uit. Weet iemand een handig trucje om deze er onder te krijgen én subsidie te hebben? Kan polestar deze achteraf monteren bijvoorbeeld na aflevering?
Ik heb vorige week de SMLR besteld. De trekhaak kan achteraf via de Volvo dealer a 1250e. Zo blijft deze buiten de bijtelling en subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
dikkiedik schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:40:

Die van mij is er gewoon na oplevering opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 20:37
bedankt allemaal voor de feedback.

ik ga er even over nadenken. Moet +- 10/12k bij vergeleken met de auto die ik nu rij. Ik denk nu voor 42k netto een best wel heel interessante auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Donstil schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:20:
[...]

Wat is er nou geheim aan je totale kilometrage?
Ik houd mijn pincodes altijd gelijk aan de kilometerstand <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps2wout
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGBU7NL3SuydBi1Tm4DnHUyXipk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIsrEx9gp5Y9CkOKLzHnoKz0.jpg?f=fotoalbum_large

Okee dan.....terug naar het jaar kruik

Source: https://community.polesta.../65cb42b7d670fb08741581d4

[ Voor 15% gewijzigd door ps2wout op 14-02-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:41
Haha, misschien geen koude voeten, maar wat trek ik aan tegen beslagen ramen?? 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

harrewarre schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:48:
Haha, misschien geen koude voeten, maar wat trek ik aan tegen beslagen ramen?? 😄
Iets met zeemleer?

• PvS_68
harrewarre schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:48:
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Ik gebruik heel vaak de max ontwasemen stand met de fanspeed op 1 of 2 om beslagen ramen tegen te gaan.
Daar zit echter één nadeel aan:
Bij de voeten komt enkel koude lucht met als gevolg precies de cold feet die je volgens Polestar dus niet hoeft te hebben..... 8)7

Dan is het dus kiezen tussen beslagen ramen of cold feet O-)

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar kan ik de beschikbare laadplekken op Google Maps zien op een of andere manier? Laatst waren ze hier in de buurt allemaal bezet en wilde zoeken naar anderen op de kaart maar kwam er eigenlijk met enige verbazing achter dat (standaard) laadplekken niet zichtbaar zijn. Is er een manier om deze wel zichtbaar te maken?
Pagina: 1 ... 171 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.