Obbbert schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:23:
Zo, 20K verder met de polestar 2 MY 2024 longrange
Op 22 aug mocht ik een nieuwe ps2 - my 2024 ophalen bij Polestar in Beest.
Doen het leuk en de uitleg was prima en naar mijn inziens niet te lang.
In het begin was ik best huiverig voor de overstap van een brandstof auto naar een elektrische auto ik rij tussen de 70 en 80 k per jaar en had wat laadvrees. Achteraf gezien is het nergens voor nodig. ik laad alleen bij publieke laadpalen en bij de Tesla supercharger.
Over het algemeen is er elke avond wel een plekje bij een publieke laadpaal bij mij in de wijk.
ik hou een radius aan van 500 meter van mijn huis verder lopen heb ik geen zin in, heb nu drie keer gehad dat ik de volgende ochtend eerst aan de supercharger moest hangen voordat ik echt onderweg kon.
Ik moet zeggen dat me dat erg mee valt. rij gemiddeld zon 250 km per dag met enkele uitschieters van 700 waarbij ik tussendoor 1 keer moet snelladen.
Pluspunten
- Snel
- Stil
- Stoelen
- app met voor verwarmen. ( had hiervoor een kia die deze optie niet had wel echt gemist )
Minpunten.
- klimaat lijkt toch niet constant te blijken.
- infotainment wil er zo nu en dan wel eens mee ophouden reset de boel ongeveer eens per week.
- internet verbinding na de grens overgang doet er lang om verbinding te krijgen.
- verbruik.
sinds ik de auto heb is het verbruik gemiddeld 18.1 kw per 100 km.
Dit zijn alle ritten gecombineerd overdag rij ik tussen de 100 en 115,
S 'avonds waar je 130 mag rijdt ik 140 - 145 en waar je 100 kan weer de 100 - 110 - 115.
Ik rijdt dus veelal snelweg kilometers.
Nu met de koude dagen geeft de boardcomputer c.a. 390 km range aan dit lijk ik tot nu toe welk elke keer te halen.
Al met al ben ik best tevreden met de Polestar.
Ik zal bij de volgende 20 of 30 k weer even een update schrijven!
UPDATE:
Inmiddels weer wat verder met de Polestar 2 MY 2024 LSM ( 33 K )
De auto heeft zijn eerste onderhoudsbeurt erop zitten.
De recirculatie klep was stuk waardoor de auto continu beslaat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Na reparatie gaat het een stuk beter.
Verder geen bijzonderheden.
Nu de winter is aangebroken is ook de range een stuk gezakt naar c.a. 300 km praktijk range op basis van dezelfde rijstijl als in de zomer, het zou wat meer mogen zijn maar kom er net mee uit. In de winter gaat snel laden echt een stuk langzamer dan in de zomer en je merkt dat de accu echt goed op tempratuur moet zijn wil het snel laden een beetje lukken. Hanteer nu echt stelregel aan parkeertijd is laadtijd. Verbruik is nu c.a. 21.9 kw per 100 km en ik laad de auto altijd op tot 90%
Pluspunten.
- Snel
- Stil
- Prima stoelen nog steeds
- App voorverwarmen. ( al doet deze het laatste tijd niet altijd even goed )
Min punten.
- Klimaat lijkt nu wel opgelost te zijn maar we kijken het nog even aan.
- Infotainment blijft toch instabiel. ( zijn er mensen die een dongel gebruiken voor draadloze apple carplay ? die draden zo bij het middenconsole vind ik maar rommelig en tik tegen het scherm aan. )
- Verlichting in de regen valt toch wat tegen, had hiervoor een kia met standaard LED die had beduidend meer lichtopbrengst.
Voor de rest ben ik zeer positief over de auto en zal bij de volgende onderhoudsbeurt weer een update schrijven.