sarlo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:05:
Vermoedelijk gaan verschillende mensen mij voor gek verklaren, maar vanaf aanstaande maandag gaat de P2 weer de deur uit.
Dan staat er een Kona Limited in Stellar Blue (van 31-12-2020 en dus 8%) voor de deur t.v.v. mijn Polestar 2.
Heel tevreden met mijn Polestar uit de pool, maar dat was een volledige kale auto. Bij mijn vorige werkgever had ik een Polestar die zowat full options (pilot, plus en performance pakket) was en om dan in een kale uitvoering te stappen, viel best tegen zoals ik +-1.5 maand geleden al gepost had.
Voornamelijk het gemis van goede stoelen, adaptive cruise control en het feit dat de Kona de meest uitgebreide uitvoering is qua opties en 300 euro netto in de maand goedkoper is, maakte het voor mij makkelijk om over te stappen.
En mocht de keuze achteraf toch tegenvallen, mag ik na 31 dagen weer wisselen

Nou vanaf vrijdag meld ik me toch weer in dit topic
Na +/- 5 maanden tevreden in de Kona te hebben gereden, merkte ik dat ik gewoon echt ruimte te kort had in de auto tijdens weekendjes weg, het ophalen van spullen, grote boodschappen etc.
Dus vanwege die reden gekozen voor een Enyaq IV60 first edition. Nou lang verhaal kort: de auto was dikke prima maar de accu was echt veel te klein en de auto heel onzuinig (onzuiniger dan andere ervaringen in het Enyaq topic), zie onderstaand.
Nou inmiddels is de auto bij de dealer geweest. Er was sowieso nog een update terugroepactie die uitgevoerd moest worden (O4A3) en regulier onderhoud. De monteur heeft op mijn verzoek ook gekeken naar de status van de accu, ook daar werd niets geks gevonden.
Zelf is hij een stukje gaan rijden en gaf inderdaad aan dat het verbruik hoger is dan regulier het geval is en gaf zelf aan dat het wellicht ligt aan het feit dat ik gene skoda velgen maar aftermarket velgen heb.
Afijn daar ik elke keer als ik op en neer naar kantoor moet (tilburg-amsterdam) of naar een klant (tilburg- nabij zwolle) en feitelijk altijd extra reistijd heb om te laden, heb ik besloten om de auto te wisselen en terug te gaan naar een Polestar LRDM.
Vandaag kwam er in onze flex lease portal een LRDM PilotPlus in Midnight beschikbaar en die staat vanaf vrijdag voor de deur. Dat zal dan mijn derde P2 worden (blijf toch terugkomen bij die auto

)
Edit: ik zie nu per abuis dat een medetweaker (@
sky_walker) ooit mijn aanstaande auto als voorloper heeft gehad
Edit 2: eens gekeken in het overzicht van alle P2's in Nederland van Sander, ik heb de volgende P2's gehad

#604 (P2 LRDM PPP)
#2497 (P2 LRDM PP)
#5970 (P2 LRDM)
#gottacatchthemall
[
Voor 23% gewijzigd door
sarlo op 13-12-2023 16:04
]