Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:27
ThaDude schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:30:
Ik had gisteren weer eens wat bijzonders..

Mijn knipperlicht functie 3 keer knipperen deed het ineens niet meer. Herstarten van het systeem hielp niet. De optie aan en uit in het menu hielp ook niet. Goed aangekomen en de auto weggezet. Rij ik in de middag weer terug en werkt de knipperfuntie weer haha

Nu ging google maps niet meer op satelliet weergave 8)7 als ik dat aanzet dan bij elke move door het menu stond het weer op de standaard instelling van de map.. heel raar allemaal.. ik bedoel hoe dan? :z

BTW eerste jaar de auto in de winter.. heb hem pas in maart gekregen maar wat zuipt die elektriciteit als het koud is zeg BIZAR. Bij accu 90% voorverwarmen alles gedaan maar kom op 23,3 kwh per km uit bij 105.. rit van 120 km.

Verder heerlijke auto hoor.. :P
afgelopen dagen was het flink koud, en hoge vochtigheidsgraad, ofwel airco/verwarming moet flink bijpoten.

Vervolgens maak je ook nog eens de "gevoelstemperatuur" van de auto hóóg door 105kmh te rijden en dat geeft nog eens een sterke afkoeling,

En dan tóch nog 23,3 scoren? lijkt mij best netjes. m2C

Om welke uitvoering gaat het? en heb je winterbanden? bandendruk?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000

ThaDude

Hang Loose

@Hansieo 2021 uitvoering, dual motor 20", airco uit en 3 voor en 3,1 bar achter. Winterbanden inderdaad.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

ThaDude schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:15:
@Hansieo 2021 uitvoering, dual motor 20", airco uit en 3 voor en 3,1 bar achter. Winterbanden inderdaad.
Dat zijn dan keurige cijfers lijkt me ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:42
Ik had gisteren weer eens wat bijzonders..

Mijn knipperlicht functie 3 keer knipperen deed het ineens niet meer. Herstarten van het systeem hielp niet. De optie aan en uit in het menu hielp ook niet. Goed aangekomen en de auto weggezet. Rij ik in de middag weer terug en werkt de knipperfuntie weer haha

Nu ging google maps niet meer op satelliet weergave 8)7 als ik dat aanzet dan bij elke move door het menu stond het weer op de standaard instelling van de map.. heel raar allemaal.. ik bedoel hoe dan? :z

BTW eerste jaar de auto in de winter.. heb hem pas in maart gekregen maar wat zuipt die elektriciteit als het koud is zeg BIZAR. Bij accu 90% voorverwarmen alles gedaan maar kom op 23,3 kwh per km uit bij 105.. rit van 120 km.

Mijn P2 staat hier ook met 100% batterij geladen en een range van 300km. Laatste 900 km een gemiddeld verbruik van 25,8kWh/100km. Het is bepaald niet zuinig maar helaas wel de cijfers van de eerste generatie P2's waar we het toch mee zullen moeten doen. In de zomer haal ik makkelijk een range van 400+ km als ik tot 100% zou opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 22:48
Mijn huis wordt ook met lucht-lucht warmtepompen verwarmd, die hebben ook lekker stroom geslurpt deze dagen. En die hoeft niet eens te rijden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ya_Ry0NDHsJVz9PVygGyDv5GPqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jDIpVIHhhOFvFVC3krD8Ax6.jpg?f=fotoalbum_large

Neem een Polestar zeiden ze. Dan zit je elke morgen in een warme auto zeiden ze 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cupra4 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:53:
[Afbeelding]

Neem een Polestar zeiden ze. Dan zit je elke morgen in een warme auto zeiden ze 🤣
Ik had dit ook vanmiddag, na de installatie van P2.13.1, de app gaf dat slechts kort aan, bleef de auto offline en toonde de app slechts het bovenstaande. Even controleren in de auto ging ook niet door want deuren gingen niet meer handmatig of met ab open.
Doordat ik bij de vorige installatie per abuis de voetensensor gebruikte leek het mij een goed idee dat weer te doen. Achterklep ging open, deuren bleven op slot, dus via de laadruimte de deuren geopend. Toen ik op de voorstoel ging zitten kwam het systeem langzaam weer online en verder..............
Hoe is dit bij jou verlopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Wat een herhaald gezever over die app. Heb hem nooit geïnstalleerd en ga het ook niet doen. is dat nou echt datgene wat je rijplezier bepaalt met de PS2? Voor mij in ieder geval niet. Als je hem niet installeert hoef je je er ook niet aan te storen. Alles werkt bij mij vanaf dag één zonder problemen. (PS2 september 2020).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P2void19noPP schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:38:
Wat een herhaald gezever over die app. Heb hem nooit geïnstalleerd en ga het ook niet doen. is dat nou echt datgene wat je rijplezier bepaalt met de PS2? Voor mij in ieder geval niet. Als je hem niet installeert hoef je je er ook niet aan te storen. Alles werkt bij mij vanaf dag één zonder problemen. (PS2 september 2020).
Mijn reactie begon wel over de app maar gaat eigenlijk over de installatie.
Voor de rest: Je stoort je niet aan de app en hebt die ook niet geïnstalleerd. Waarom stoor je je dan wel aan reacties over de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:50:
[...]

Voor de rest: Je stoort je niet aan de app en hebt die ook niet geïnstalleerd. Waarom stoor je je dan wel aan reacties over de app?
Nou ja als je vragen hebt over de installatie kan ik dat begrijpen. Maar meer ging het mij over de functionaliteit van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:46
daniel14 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:14:
[...]

Heb je dan het infotainment gereset of de Tcam?
Beide.
Maar alles werkt. Behalve het LTE symbool verdwijnt, Het is geen ramp, maar viel gewoon op.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:44
Zoals al aangegeven: bij een update OTA is er vaak een hapering in LTE-verbinding. Ik heb vandaag de update gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rsbih
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:50:
[...]

Ik ben het wel met hem eens, ik stoor me ook aan de reacties over de app omdat men al heel gauw klaagt. En vaak niet bijvoorbeeld eerst de app killt of tel opnieuw start etc. Heb ik met meerdere apps..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:43
P2void19noPP schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:38:
Vind de app top. Gebruik hem elke rit, DK en voorverwarmen. Oprechte meerwaarde voor mij, eigenlijk nooit problemen mee ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Eindelijk de winterbanden. We hebben Hankook ION icept onder de polestar. Maar wat een verschil in geluid. Is me op onze brandstof auto nooit echt opgevallen. Tenminste, niet in deze mate :X

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 08-12-2023 08:39 ]

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
PvS_68 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:58:
[...]

Mijn P2 staat hier ook met 100% batterij geladen en een range van 300km. Laatste 900 km een gemiddeld verbruik van 25,8kWh/100km. Het is bepaald niet zuinig maar helaas wel de cijfers van de eerste generatie P2's waar we het toch mee zullen moeten doen. In de zomer haal ik makkelijk een range van 400+ km als ik tot 100% zou opladen.
Als ik naar mijn éérste generatie DMLR +powerupgrade kijk, kom ik over de afgelopen 30.000km op....
22.3kWh/100km dus ietswat beter.

Als ik dan het volgende in het plaatje meeneem:

-s' winters té veel korte ritjes, wat écht wel funest is voor je bereik/gemiddelde
-s' winters op winterbanden, en kost je dus óók bereik
-en ik ga niet uit van wat de auto meld als verbruik, maar mijn ECHTE toegevoerde kWh-tjes,
(ofwel mijn laadverliezen in het plaatje meegenomen!)

Dan is dit naar mijn idee écht niet slecht voor een échte AWD
niet te verwarren met 2+2 aangedreven of zelfs 2WD auto's, die hebben een flinke voorsprong, logisch.

Dat de tijd verdergaat, en er zuiniger versies (EV's) komen mag duidelijk zijn.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:32

Voor de zekerheid: het voorverwarmen in de app of via de timer, verwarmd alleen de cabine. Het voorverwarmen van de accu gebeurt nadat de auto tot 100% is geladen.

Maar voor de rest een redelijk nette gemiddelde met deze kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

fyr0 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:18:
[...]

Voor de zekerheid: het voorverwarmen in de app of via de timer, verwarmd alleen de cabine. Het voorverwarmen van de accu gebeurt nadat de auto tot 100% is geladen.

Doet hij het voorverwarmen van de accu niet als je het maximale batterijpercentage op 90% instelt (en de timer functie gebruikt)?

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:46
fyr0 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:18:
[...]

Niet geheel correct: het voorverwarmen in de app verwarmt alleen de cabine. Het voorverwarmen via de timer verwarmt alleen de cabine indien de auto niet is aangesloten op een laadpaal. Indien de auto wel is aangesloten op een laadpaal verwarmt het voorverwarmen via de timer zowel de cabine als de accu ongeacht de SoC (percentage resterende accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:32
vithar schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:42:
[...]

Niet geheel correct: het voorverwarmen in de app verwarmt alleen de cabine. Het voorverwarmen via de timer verwarmt alleen de cabine indien de auto niet is aangesloten op een laadpaal. Indien de auto wel is aangesloten op een laadpaal verwarmt het voorverwarmen via de timer zowel de cabine als de accu ongeacht de SoC (percentage resterende accu).
Ah I stand corrected, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zit rond de 23-24kWh met een LRSM op 19” wielen…veel snelweg kilometers zijn funnest blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:24
De 3D gebouwen in Google Maps zien echt goed uit. Mooie verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:47
fyr0 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:25:
[...]

Ah I stand corrected, bedankt
Zie ook het i-tje rechtsboven, als je op de twee puntjes bij Klimaat drukt in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez3gQ271eIJVa9mjXQmqLnz2nXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phcM0HpxTiaycL7kjnk4Wug7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 15:49
Domme vraag misschien, maar ik wil mijn auto wassen in een automatische carwash waarin de auto stil staat, dus niet wordt voort getrokken. Ik vind daar niets over in dit topic, of in de handleiding. Zijn daar nog bijzondere maatregelen voor? Mijn idee is in P zetten, afsluiten en ver genoeg met de sleutel van de auto verwijderd gaan staan, zodat de schopsensor niet wordt geactiveerd. Klopt dat? En is dat voldoende of moet er nog meer worden gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Abby67 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:32:
Domme vraag misschien, maar ik wil mijn auto wassen in een automatische carwash waarin de auto stil staat, dus niet wordt voort getrokken. Ik vind daar niets over in dit topic, of in de handleiding. Zijn daar nog bijzondere maatregelen voor? Mijn idee is in P zetten, afsluiten en ver genoeg met de sleutel van de auto verwijderd gaan staan, zodat de schopsensor niet wordt geactiveerd. Klopt dat? En is dat voldoende of moet er nog meer worden gedaan?
Niet op slot doen, anders gaat het alarm af ;)
Of alarm uitzetten kan ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
- Spiegels inklappen
- Automatische ruitenwissers uit
- Als je camera’s aanstaan kun je ook op twee knoppen drukken op je scherm om beveiligings camera’s en bijbehorende ingrepen uit te zetten

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 13-09 18:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Ik ga ook altijd naar zo'n carwash, maar ik blijf er gewoon in zitten. Kan ook niet anders omdat ik de auto er zelf in en uit moet rijden. Behalve het uitzetten van de automatische ruitenwissers (en de auto op de handrem, maar dat spreekt vanzelf) hoef je dan niets bijzonders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrovice
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-12-2024
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 10-12-2023 12:16 . Reden: Hier zijn andere kanalen voor (V&A bijv.) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Kaoh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:29:
[...]

Niet op slot doen, anders gaat het alarm af ;)
Of alarm uitzetten kan ook natuurlijk
Nooit last van gehad. Ik doe hem gewoon op slot en zet even Bluetooth uit (gebruik alleen digital key). Niet vanwege de schopsensor want die gaat echt niet reageren maar wel de waterstraal op de handgrepen en dan gaat hij telkens van slot en op slot.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3jlvwp9TU7SY6XrrXWL3fuQsMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhfOoRGsRnyoOLfL2lT35al9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_YOqcT7jrHhgGy-fHvLjXDaRy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsGom3V5O7TQ7ADmgLZCv86O.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXsg7y5qYj-VE6AyPSfRFPLxW8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZbHAbJIdYViq7WVXuUryzix.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNqkW6KOHZCufT_WlZGXbxEr-OI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2Imc7w6No8eibMPCdei8uaM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door JTHZZ op 09-12-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Kan niet wachten tot ik dat zie werken 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:45
Wordt dit enkel via FB bekend gemaakt, zijn er nog andere kanalen waar ze dit posten? Ik heb al jaren geen FB account meer, en ben niet van plan om er terug één aan te maken enkel hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 15:49
JTHZZ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:50:
[...]

Nooit last van gehad. Ik doe hem gewoon op slot en zet even Bluetooth uit (gebruik alleen digital key). Niet vanwege de schopsensor want die gaat echt niet reageren maar wel de waterstraal op de handgrepen en dan gaat hij telkens van slot en op slot.
Dank @all voor jullie input. BT uitzetten lijkt mij the way to go. De gebruiksaanwijzing vd. Carwash zegt dat auto op slot en op de handrem moet staan. Het is niet de bedoeling in de auto te zitten. Kan ook niet want je moet hem zelf starten. Dadelijk maar eens proberen.

Edit: Nou het is goed gegaan. Geen alarm dat afging of andere calamiteiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Abby67 op 10-12-2023 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
RigolleM schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:20:
Wordt dit enkel via FB bekend gemaakt, zijn er nog andere kanalen waar ze dit posten? Ik heb al jaren geen FB account meer, en ben niet van plan om er terug één aan te maken enkel hiervoor.
Er is ook een alternatief: https://community.polestar.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Update naar P2.13 is niet gelukt, krijg nu deze melding te zien...2 weken geleden al langs geweest om P2.12 te krijgen, kan ik weer terug. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4rAndrJbgr7rz5cXYcJv1WxrRk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/zkeqRMviZNzamj0uLfzRhcH3.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derek S. schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
Update naar P2.13 is niet gelukt, krijg nu deze melding te zien...2 weken geleden al langs geweest om P2.12 te krijgen, kan ik weer terug. |:(

[Afbeelding]
Kan je het nog een 2e keer proberen, wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:10

[Afbeelding]
Ik vraag mij wel af hoe je een servicebeurt in de app boekt.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10

[Afbeelding]
Je hoeft niet persé te updaten.
Deze update is niet erg boeiend en je zou kunnen wachten op een reguliere service beurt, wielen wissel o.i.d., of een serieus probleem,

Grts. Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:50:
[...]

Kan je het nog een 2e keer proberen, wie weet?
Gaat al niet meer. Zal direct blacklisted zijn oid.
Pr8hube schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:41:
[...]

Deze update is niet erg boeiend en je zou kunnen wachten op een reguliere service beurt, wielen wissel o.i.d., of een serieus probleem,

Grts. Gerard
Ik ga nu wachten op een servicebeurt ja, zal redelijk binnenkort plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
lol, ik had vanochtend de update gestart nét voordat ik de error melding hier las... dus bibberrrrrr.

Zojuist gechecked en alles is goed gegaan. Dus als iemand twijfelt... O-)

edit /update 17:22 >

Omdat er hier een paar problemen waren met de deuren openen ná de update...
heb ik dit óók ff gechecked... en bij mij gaat het goed.

[ Voor 34% gewijzigd door Hansieo op 11-12-2023 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:42
Ik heb gisteren de update gedaan en net als iemand anders hier ging de auto niet meer open... Alleen de achterklep reageerde de rest ging niet met app of afst. bediening. Uiteindelijk de noodsleutel moeten gebruiken (alarm ging niet af) en toen van binnen alle deuren mechanisch moeten openen. Central locking deed het pas naar 30 min rijden...

Moest snel na de update weer rijden dus misschien meer tijd moeten aanhouden (was 30 min). Display zei wel "Update geslaagd".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

AartJW schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:52:
Ik heb gisteren de update gedaan en net als iemand anders hier ging de auto niet meer open... Alleen de achterklep reageerde de rest ging niet met app of afst. bediening. Uiteindelijk de noodsleutel moeten gebruiken (alarm ging niet af) en toen van binnen alle deuren mechanisch moeten openen. Central locking deed het pas naar 30 min rijden...

Moest snel na de update weer rijden dus misschien meer tijd moeten aanhouden (was 30 min). Display zei wel "Update geslaagd".
Dat was ik en ook ik had de auto weer snel nodig. Ga ook voor de volgende updates meer tijd reserveren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik bewaar de updates altijd tot ik weer thuis ben voor de nacht. Bij mij deed, een paar uur later, het Remote open dicht doen het gewoon maar ik heb er niet op gewacht maar veel later even gekeken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Morgen is het zover. Ik mag mijn Polestar 2 MY23 SRSM incl. Pilot Lite pack ophalen in Beesd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
heb ik even geluk gehad, ik stond in duitsland en heb toen de update gedaan (was afgelopen vrijdag) en na een half uurtje gaf de app aan dat de update geslaagd was, maar ik hoefde niet weg direct o.id. en zonder problemen gewoon deuren open en al toen ik weg wilde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
onlangs heb ik de nieuwe update gehad die problemen met de locatie en de donkere achteruit camera moest fixen. Locatie is bij mij wel verbeterd maar de camera is nog steeds een drama.

Meer tweakers die dit ervaren?

Voor de rest ondertussen 6600km in twee maand kunnen rijden met een gemiddelde van 20kw. Merk dat het verwarmen in de winter en de winterbanden toch ook wel de nodige impact hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
hendrilankamp schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:00:
onlangs heb ik de nieuwe update gehad die problemen met de locatie en de donkere achteruit camera moest fixen. Locatie is bij mij wel verbeterd maar de camera is nog steeds een drama.

Voor de rest ondertussen 6600km in twee maand kunnen rijden met een gemiddelde van 20kw. Merk dat het verwarmen in de winter en de winterbanden toch ook wel de nodige impact hebben.
Bij Polestar wordt er helemaal geen melding gemaakt over verbeteringen aan de camera:
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

Bij de XC40 wel, maar alleen voor auto's van modeljaar 2024:
https://www.volvocars.com...39/software-release-notes

Een gemiddelde van 20kw? Je bedoelt 20 kWh/100 km? Als iedereen zijn eigen eenheden gaat bedenken wordt het al gauw verwarrend.

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 12-12-2023 18:45 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
vandaag zijn de aandrijfassen vervangen van mijn 60K gelopen (nog geen jaar oud) LRDM en het ratatatatatatateltje is gelukkig weer weg, ben benieuwd voor hoe lang.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsbih

Blijkbaar hebben mensen of verschillende verwachtingen van de cameras of ze zijn sterk verbeterd met de generaties: ik heb de my24 en de achtercamera is uitstekend. Zeer goed te noemen ook met weinig licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pr8hube schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:41:
[...]

Grts. Gerard
Niet erg boeiend? Wat zeg jij nou! Ik heb gewoon na 40 maanden en 100.000km eindelijk een radio die gewoon start als ik in de auto ga zitten. Dit is de beste update die ik ooit gehad heb op die auto.

Ergernis nummer 1 ein-de-lijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10
eLScha schreef op woensdag 13 december 2023 @ 01:01:
[...]

Niet erg boeiend? Wat zeg jij nou! Ik heb gewoon na 40 maanden en 100.000km eindelijk een radio die gewoon start als ik in de auto ga zitten. Dit is de beste update die ik ooit gehad heb op die auto.

Dat hoort dan in de categorie “serieuze problemen”
Staat trouwens niet in de release noted: “start bij gaan zitten in de auto verbeterd”.
Ik had nog nooit van dat probleem gehoord. Lijkt me ook heel irritant. Hopelijk verprutsen ze het niet weer bij een volgende update.

Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Pr8hube schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:23:
[...]

Dat hoort dan in de categorie “serieuze problemen”
Staat trouwens niet in de release noted: “start bij gaan zitten in de auto verbeterd”.
Ik had nog nooit van dat probleem gehoord. Lijkt me ook heel irritant. Hopelijk verprutsen ze het niet weer bij een volgende update.

Gerard
Ik vind hem wel vallen onder "Verbeteringen in interieursysteemaudio", zelf ook wel eens last van gehad, geen geluid totdat ik de richtingaanwijzer deed aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps2wout
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 09:32

Als je volgens je dashboard 20 kw/100km als verbruik hebt, doe je het zeker goed in de winter.
Ik zit op 27.7,maar das redelijk normaal met de launch edition.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hendrilankamp
guido66 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:36:
[...]

Bij Polestar wordt er helemaal geen melding gemaakt over verbeteringen aan de camera:
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

Bij de XC40 wel, maar alleen voor auto's van modeljaar 2024:
https://www.volvocars.com...39/software-release-notes

Een gemiddelde van 20kw? Je bedoelt 20 kWh/100 km? Als iedereen zijn eigen eenheden gaat bedenken wordt het al gauw verwarrend.
Na contact met polestar support werdt aangeven dat dit een onderdeel was van de update. Ik neem aan dat ze me niet voor de gek houden. Ik zie ook wel dat hij op sommige momenten iets lichter is maar bij gebrek aan licht is er nog steeds niets op te zien.

20kw begrijp iedereen die elektrisch rijd dat het om 20kwh per 100km gaat.

Fijn dat we zo constructief zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:42
hendrilankamp schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:44:
[...]

Na contact met polestar support werdt aangeven dat dit een onderdeel was van de update. Ik neem aan dat ze me niet voor de gek houden. Ik zie ook wel dat hij op sommige momenten iets lichter is maar bij gebrek aan licht is er nog steeds niets op te zien.

Zijn vele reacties op het Duitse forum van verbeterde achteruitrijcamera, maar het lijkt met name voor nieuwe modeljaar. Zie hieronder de screenshots. Zo helder is het bij mij nooit geweest en na de update is het ook een zwart gat en met regen op de lens gewoon niet te gebruiken (Launch edition). Link
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvepWBvLSpLQ96Q7HsyYNOAD6U8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9IPPP3MKjPmVTPp8n1zwSrM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtAT96c7SoZ5rS58WDXdqKFubHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMJNaztVFqoXv9ki8heTQm7M.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsbih
AartJW schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:00:
[...]

Zijn vele reacties op het Duitse forum van verbeterde achteruitrijcamera, maar het lijkt met name voor nieuwe modeljaar. Zie hieronder de screenshots. Zo helder is het bij mij nooit geweest en na de update is het ook een zwart gat en met regen op de lens gewoon niet te gebruiken (Launch edition). Link
[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt dit bedoel ik in mijn laatste post...ik verbaas me over het geklaag van de camera maar dat is dan logisch: ik heb de my24 en de achteruitrij camera is meer dan prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17
sarlo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:05:
Vermoedelijk gaan verschillende mensen mij voor gek verklaren, maar vanaf aanstaande maandag gaat de P2 weer de deur uit.

Dan staat er een Kona Limited in Stellar Blue (van 31-12-2020 en dus 8%) voor de deur t.v.v. mijn Polestar 2.

Heel tevreden met mijn Polestar uit de pool, maar dat was een volledige kale auto. Bij mijn vorige werkgever had ik een Polestar die zowat full options (pilot, plus en performance pakket) was en om dan in een kale uitvoering te stappen, viel best tegen zoals ik +-1.5 maand geleden al gepost had.

Voornamelijk het gemis van goede stoelen, adaptive cruise control en het feit dat de Kona de meest uitgebreide uitvoering is qua opties en 300 euro netto in de maand goedkoper is, maakte het voor mij makkelijk om over te stappen.

En mocht de keuze achteraf toch tegenvallen, mag ik na 31 dagen weer wisselen :+
Nou vanaf vrijdag meld ik me toch weer in dit topic :+

Na +/- 5 maanden tevreden in de Kona te hebben gereden, merkte ik dat ik gewoon echt ruimte te kort had in de auto tijdens weekendjes weg, het ophalen van spullen, grote boodschappen etc.

Dus vanwege die reden gekozen voor een Enyaq IV60 first edition. Nou lang verhaal kort: de auto was dikke prima maar de accu was echt veel te klein en de auto heel onzuinig (onzuiniger dan andere ervaringen in het Enyaq topic), zie onderstaand.
Nou inmiddels is de auto bij de dealer geweest. Er was sowieso nog een update terugroepactie die uitgevoerd moest worden (O4A3) en regulier onderhoud. De monteur heeft op mijn verzoek ook gekeken naar de status van de accu, ook daar werd niets geks gevonden.

Zelf is hij een stukje gaan rijden en gaf inderdaad aan dat het verbruik hoger is dan regulier het geval is en gaf zelf aan dat het wellicht ligt aan het feit dat ik gene skoda velgen maar aftermarket velgen heb.

Afijn daar ik elke keer als ik op en neer naar kantoor moet (tilburg-amsterdam) of naar een klant (tilburg- nabij zwolle) en feitelijk altijd extra reistijd heb om te laden, heb ik besloten om de auto te wisselen en terug te gaan naar een Polestar LRDM.
Vandaag kwam er in onze flex lease portal een LRDM PilotPlus in Midnight beschikbaar en die staat vanaf vrijdag voor de deur. Dat zal dan mijn derde P2 worden (blijf toch terugkomen bij die auto :+)

Edit: ik zie nu per abuis dat een medetweaker (@sky_walker) ooit mijn aanstaande auto als voorloper heeft gehad :D

Edit 2: eens gekeken in het overzicht van alle P2's in Nederland van Sander, ik heb de volgende P2's gehad :+
#604 (P2 LRDM PPP)
#2497 (P2 LRDM PP)
#5970 (P2 LRDM)

#gottacatchthemall

[ Voor 23% gewijzigd door sarlo op 13-12-2023 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb dezelfde Skoda Enyaq gehad (ook een first ediion 60) en ik had met de standaardvelgen en banden ook dramatisch bereik (krap 200km bij < 10 graden celcius). Daarnaast ook nog een stuur issue met meerdere piepjes per minuut wat na 1,5 jaar nog niet opgelost was. Ik ben nu al langer tevreden met mijn Polestar dan dat ik ooit was met de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4ck1nth3b0x
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 20:49
eLScha schreef op woensdag 13 december 2023 @ 01:01:
[...]

Bofkont! ik heb dat getrut nog steeds, standaard naar de bluetooth player op m'n iPhone terwijl ironisch gezien deze nooit gebruik om muziek te luisteren.
Er is nog steeds een hoop mis, is er een brievenbus bij Polestar om goeie implementaties in te gooien?
Het juiste icoon voor volume bijvoorbeeld, nu is het een muzieknootje, dat is feitelijk onjuist.
Nog steeds geen keuze om maps in darkmode te houden overdag
Wisselen van profiel wordt heel vaak maar half uitgevoerd.
Nergens kunnen zien op welk radio station je afgestemd bent, alleen als je in de Radio app zit dan laat hij onderin zien welk station je afgestemd ben, maar dat zie ik GVD in de lijst daarboven ook(!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
hendrilankamp schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:44:
[...]

Nou, nou, niet zo snel op je teentjes getrapt!

Je geeft nergens aan in wat voor P2 je rijdt en wat je zelf al hebt uitgezocht met Polestar support. Als je daarmee was begonnen had je vast eerder een beter antwoord gekregen. Er zijn nog maar weinig MY2024 gebruikers op het forum.

En over die eenheden: veel mensen op dit forum (en ook in de echte wereld) denken dat ze betalen in kW, verbruiken in kW en laden in kW (die laatste klopt dan per ongeluk). Wat je bedoelt moeten we uit de context van de zin en de waarde van het getal afleiden. Dit maakt de kans op misverstanden groter. In de eerste reactie op jouw post door @ps2wout gaat het direct al weer mis, met een verbruik in kw/100km. ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrilankamp
guido66 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:26:
[...]

Nou, nou, niet zo snel op je teentjes getrapt!

Je geeft nergens aan in wat voor P2 je rijdt en wat je zelf al hebt uitgezocht met Polestar support. Als je daarmee was begonnen had je vast eerder een beter antwoord gekregen. Er zijn nog maar weinig MY2024 gebruikers op het forum.

En over die eenheden: veel mensen op dit forum (en ook in de echte wereld) denken dat ze betalen in kW, verbruiken in kW en laden in kW (die laatste klopt dan per ongeluk). Wat je bedoelt moeten we uit de context van de zin en de waarde van het getal afleiden. Dit maakt de kans op misverstanden groter. In de eerste reactie op jouw post door @ps2wout gaat het direct al weer mis, met een verbruik in kw/100km. ;)
Je hebt gelijk.

In een vorige post die al weer ver weg staat stond het maar dit was inderdaad niet duidelijk.
Heb helaas veel contact met Polestar support. Met gps had ook nog wel eens kuren, op sommige momenten gaf deze een locatie aan waar ik me al lang niet meer bevond. Gekke dingen als ga op de rontonde rechtsaf terwijl je op snelweg rijd waren het gevolg.

hierbij een screenshot van de laatste communicatie vanuit Polestar betreft de camera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJYfM0uKqwH7UxJ4xNYKCmDuR98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hLntDUrbyNago4tVzecpIJqE.png?f=fotoalbum_large

Schoonmaken heb ik al eens gedaan, maar ook al zou er een klein vuiltje op moeten zitten verwacht ik wel dat de camera naar behoren werkt. bij voorgaande merken (BWM, Audi en VW) heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Verder rijd het goed. het is alleen jammer dat de software zoveel kleine mankementen geeft.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Sinds gisteren wordt m’n telefoon niet meer herkend als sleutel en voor de andere functies op afstand (voorverwarmen e.d.).
Nochtans geen update gedaan (noch iOS of PS app). Telefoon is ook nog steeds gekoppeld in het profiel in de wagen.

Nog iemand gehad? Zit niets anders op dan de telefoon te ontkoppelen in de wagen en opnieuw te koppelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cARbF-rxAC7Mm0_KAXN1MLyZDOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTzXiljxqkxegzDTXpmlBdvK.jpg?f=fotoalbum_large

• guido66
@k-jah Ben je in de auto nog ingelogd met je Polestar account? Die wil wel eens spontaan uitloggen.

• k-jah
guido66 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:36:
@k-jah Ben je in de auto nog ingelogd met je Polestar account? Die wil wel eens spontaan uitloggen.
Jawel, en de telefoon staat dus ook nog gekoppeld in de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrilankamp
k-jah schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:37:
[...]

Jawel, en de telefoon staat dus ook nog gekoppeld in de wagen.
Onlangs kon ik via de app de auto niet vinden en deze was volgens de auto ook gewoon netjes gekoppeld.

Na een reset van de netwerken was dit bij mij opgelost.

Reset voer je uit door het voorruit verwarmings knopje in te houden tot het sos lampje boven je bij de hemel begint rood te knipperen.

Ben benieuwd of dit ook voor jou uitkomst geeft

• k-jah
hendrilankamp schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:46:
[...]

Onlangs kon ik via de app de auto niet vinden en deze was volgens de auto ook gewoon netjes gekoppeld.

Na een reset van de netwerken was dit bij mij opgelost.

Reset voer je uit door het voorruit verwarmings knopje in te houden tot het sos lampje boven je bij de hemel begint rood te knipperen.

Ben benieuwd of dit ook voor jou uitkomst geeft
Goeie tip, maar helaas niet geholpen.
Ik ga maar de telefoon opnieuw koppelen, zal denk ik de enige oplossing zijn.

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
k-jah schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:46:
[...]

Goeie tip, maar helaas niet geholpen.
Ik ga maar de telefoon opnieuw koppelen, zal denk ik de enige oplossing zijn.
De auto heeft zelf nog wel internet/gps?

• k-jah
Rickkie600 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:56:
[...]

De auto heeft zelf nog wel internet/gps?
Jawel, alles werkt. Ook al een tijdje op de laatste OTA dus dat kan het ook niet zijn.

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Ik heb gisteren mijn Polestar 2 in ontvangst mogen nemen als nieuwe lease auto maar.. ik snap iets nog niet helemaal mbt de stoel&spiegel instellingen.
Heb al in het topic zitten zoeken maar word mij niet veel duidelijker.

In Beesd was uitgelegd dat je stoel en spiegel instellingen konden worden opgeslagen via de M/1/2 knoppen in de deur. Maar het was mij nou niet duidelijk hoe ik er voor kan zorgen dat deze instellingen gekoppeld worden aan een (digital) key / profiel? Pakt de auto dan gewoon de laatst gebruikte instellingen?

• JTHZZ
Facerafter schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:28:
Ik heb gisteren mijn Polestar 2 in ontvangst mogen nemen als nieuwe lease auto maar.. ik snap iets nog niet helemaal mbt de stoel&spiegel instellingen.
Heb al in het topic zitten zoeken maar word mij niet veel duidelijker.

In Beesd was uitgelegd dat je stoel en spiegel instellingen konden worden opgeslagen via de M/1/2 knoppen in de deur. Maar het was mij nou niet duidelijk hoe ik er voor kan zorgen dat deze instellingen gekoppeld worden aan een (digital) key / profiel? Pakt de auto dan gewoon de laatst gebruikte instellingen?
Dat laatste. Hij pakt altijd de laatste instellingen. Die Memory knoppen zijn nog extra.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu een soort lam laadklepje. Als ik geladen heb, klik ik hem dicht, maar dat voelt wat stroef. Vervolgens na een rit staat het klepje weer open. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Toch ben ik dan met de laatste update weer mijn favorieten kwijt bij de Radio app. Jammer

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:55:
Toch ben ik dan met de laatste update weer mijn favorieten kwijt bij de Radio app. Jammer
Dat staat vermeld in de releasenotes 😀:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDFkQy7v955ZbWvF5GRuVzGwGIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLJEt7hLnaUV5MdzJms4Bw7s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 11:58
Wellicht relevant voor wie de easypark app gebruikt in zijn P2
nieuws: Parkeerbetaaldienst EasyPark meldt datalek na cyberaanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 10:30
nou lekker dan:
Daarbij zijn onder meer namen, telefoonnummers, adressen, e-mailadressen en 'enkele cijfers van IBAN- of creditcardnummers' ingezien. Volgens het bedrijf is dit 'niet gevoelige data'
Dus Easypark vind mijn naam, telefoonnummer, adres en emailadres niet "gevoelig" ?!?

zucht.. jammer dat er geen andere bruikbare parkeerapp in de auto zit, anders was ik nu overgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
k-jah schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:10:
Sinds gisteren wordt m’n telefoon niet meer herkend als sleutel en voor de andere functies op afstand (voorverwarmen e.d.).
Nochtans geen update gedaan (noch iOS of PS app). Telefoon is ook nog steeds gekoppeld in het profiel in de wagen.

Nog iemand gehad? Zit niets anders op dan de telefoon te ontkoppelen in de wagen en opnieuw te koppelen?
[Afbeelding]
Evenwel is dit een steeds weer terugkerend euvel, Amice!
Daarom 3 jaar gelden al besloten deze gadget (want meer is het niet) nooit te gaan gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-08 16:35
k-jah schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:10:

[Afbeelding]
Jep zelfde issue :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Vreemd.
Bij mij was het kwestie van de telefoon opnieuw te koppelen (in de wagen > gebruikersprofiel en dan ontkoppelen telefoon).
Alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Mickvanderveen schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:32:
[...]

Evenwel is dit een steeds weer terugkerend euvel, Amice!
Daarom 3 jaar gelden al besloten deze gadget (want meer is het niet) nooit te gaan gebruiken!!
Ik gebruik de app al 2,5 jaar zonder noemenswaardige issues. Nu de eerste keer dit vreemde geval (wat snel opgelost was).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sarlo
Nou de P2 staat voor de deur :)

Meteen een reeks aan updates die ik moet doen want de laatste beveiligingsupdate is van maart 2023.

Ook mag de auto naar de dealer voor de spiegel want de verstelling van de passagierskant werkt niet. Maar dat mag de pret en het rijplezier niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:57:
[...]

Dat staat vermeld in de releasenotes 😀:
[Afbeelding]
Goed dat je het deelt.

Dan moet ik volgende week maar terug naar Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland om de favoriete zenders daar terug vast te leggen :Y

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
xsive schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:44:
[...]

Goed dat je het deelt.

Dan moet ik volgende week maar terug naar Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland om de favoriete zenders daar terug vast te leggen :Y
Leuke roadtrip, hopelijk ligt er wat sneeuw👍🏻

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k-jah
Geen idee of het hier al bekend was, maar via het klantenportaal op de polestar website kan je de km stand raadplegen (kan soms handig zijn). Waarom dit nog niet in de app zichtbaar is…?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRmJfZoaXzY1W6MOyK8c3jVxFXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5MNLDrJ4TZw9fq0tcztOOor.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door k-jah op 16-12-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door k-jah op 16-12-2023 19:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-PrUn-1Zul6C4vVfd-C7VFUx4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EVsss8LTkKpYmsrfqD5AAZB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE0ui1ABhm96WSEMWPgfEk6rpiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGfTd1uTKTE43MKPeDe9Ef3F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt2PQMqL-NxlAhFhqYJsFhrjAwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Bul5Rd5URgG6KdyPwY5P9kr.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een fantastische auto! :D

Ik kom van een Polo GTI 2019 model af.

Enige ding dat ik nog niet werkend krijg is meldingen zoals Flitsmeister (als ik met Bluetooth verbonden ben) worden niet afgespeeld in de auto. Flitsmeister app voor Android Automotive is nog steeds in beta. Die krijg ik ook niet geïnstalleerd. Zelfs na het volgen van de instructies.

[ Voor 10% gewijzigd door RPHN op 16-12-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 15:58
sarlo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:54:
[...]

Vandaag kwam er in onze flex lease portal een LRDM PilotPlus in Midnight beschikbaar en die staat vanaf vrijdag voor de deur. Dat zal dan mijn derde P2 worden (blijf toch terugkomen bij die auto :+)

Edit: ik zie nu per abuis dat een medetweaker (@sky_walker) ooit mijn aanstaande auto als voorloper heeft gehad :D
Haha wat een toeval, dat was mijn eerste polestar 2 gloedjenieuw toen.
Ben benieuwd hoe deze er aan toe is nu :-)
Keep me posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
RPHN schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een fantastische auto! :D

Ik kom van een Polo GTI 2019 model af.

Enige ding dat ik nog niet werkend krijg is meldingen zoals Flitsmeister (als ik met Bluetooth verbonden ben) worden niet afgespeeld in de auto. Flitsmeister app voor Android Automotive is nog steeds in beta. Die krijg ik ook niet geïnstalleerd. Zelfs na het volgen van de instructies.
Op je telefoon moet in Flitsmeister HSP als Bluetooth profiel gekozen worden (android telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
k-jah schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:00:
Geen idee of het hier al bekend was, maar via het klantenportaal op de polestar website kan je de km stand raadplegen (kan soms handig zijn). Waarom dit nog niet in de app zichtbaar is…?
[Afbeelding]
Kan inderdaad handig zijn. Ik zag echter dat het klantenportaal plotseling geen polestar meer op mijn account heeft staan. Ik ben bang dat ik als hem opnieuw toevoeg dat de app niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08 14:27
[Afbeelding]
Als je in de app op het percentage tikt zie je de km-stand :*)

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Gnoesify schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:37:
[...]

Ik denk dat hier bedoeld wordt, de km-stand van de auto, niet de actieradius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Gnoesify schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:37:
[...]

Dat is de geschatte km’s dat je kan afleggen.
Ik doelde op de odometer, die krijg je in de app niet te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08 14:27
k-jah schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:05:
[...]

Dat is de geschatte km’s dat je kan afleggen.
Ik doelde op de odometer, die krijg je in de app niet te zien..
Excuus! Niet goed gelezen en nu voel ik mij wel een beetje dom (vrouw-eigen misschien). Maar je hebt een punt dat dat wel een mooie toevoeging zou zijn.

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:44
[Afbeelding]
Het zal vast aan mij liggen, maar waar kan ik klantportaal dit vinden? Op de Polestar-website kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highland schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:00:
[...]

Het zal vast aan mij liggen, maar waar kan ik klantportaal dit vinden? Op de Polestar-website kan ik het niet vinden.
Naar www.Polestar.com en dan inloggen met je polestar-account (hamburger menu, inloggen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wanneer hoort het schildpadje in beeld te komen? Ik kwam thuis met 3%, maar nog geen schildpad.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
M3rcury schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:04:
Wanneer hoort het schildpadje in beeld te komen? Ik kwam thuis met 3%, maar nog geen schildpad.
Dan zou je hem toch hebben moeten gehad lijkt me. Ik dacht dat die vanaf 6% in beeld kwam. Heb hem zelf maar 2 keer gezien en 3% is de laagste waarde die ik ooit op het dashboard heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
sky_walker schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:14:
[...]

Haha wat een toeval, dat was mijn eerste polestar 2 gloedjenieuw toen.
Ben benieuwd hoe deze er aan toe is nu :-)
Keep me posted
Inmiddels staat er 92k op, op iedere velg wat schade maar verder ziet de auto er nog goed uit.

Even de Polestar geschiedenis (de buren vinden het wel leuk dat er iedere keer een andere auto staat en ze mogen rijden)
Polestar #1 (LRDM PPP)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riAQL3iP-2bQ0GCBkHCNq9Mi350=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7mopJD4QMAm0nBPcBKM2Xfw.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar #2 (LRDM)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ht8TV0GNXPK9vwIXvky6JrmCIwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QB6s60Rw8EMawd0mA2CF3uAq.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar #3 (LRDM PP)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AH8cMQaOZp7bwI6dmKexocwu_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9RvIt4UhJfCUMotX6fTbkwj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door sarlo op 19-12-2023 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
PvS_68 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:46:
[...]

Dan zou je hem toch hebben moeten gehad lijkt me. Ik dacht dat die vanaf 6% in beeld kwam. Heb hem zelf maar 2 keer gezien en 3% is de laagste waarde die ik ooit op het dashboard heb gezien.
Ik heb hem pas één keer op 2% gezien. Accupercentage komt hier bijna nooit onder de 10%, maar <6% wel een of twee keer gehad, geen schildpadje. Verbaasde mij ook toen. Ook echt geen vermogensverlies.

Misschien dat de single motor standaard al (voor dual motor-begrippen) op turtle mode rijdt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Koekhapperrr op 18-12-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Koekhapperrr schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:54:
[...]

Ik heb hem pas één keer op 2% gezien. Accupercentage komt hier bijna nooit onder de 10%, maar <6% wel een of twee keer gehad, geen schildpadje. Verbaasde mij ook toen. Ook echt geen vermogensverlies.

Misschien dat de single motor standaard al (voor dual motor-begrippen) op turtle mode rijdt :+
Hier ook een single motor. Dat is inderdaad een schilpad vergelijken met de Lotus Eletre waar ik van het weekend in gereden heb ;w

Maar bij 3% dus geen schildpad, en het leek ook geen vermogensverlies nog te hebben. Was de eerste keer ver onder de 10%, had hem wel verwacht. Wel goed om te zien dat google maps een behoorlijke accurate accu indicatie heeft. Reed weg met het doel op -1%. door rustiger te rijden met 3% aangekomen :)

[ Voor 20% gewijzigd door M3rcury op 18-12-2023 11:24 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
M3rcury schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:54:
[...]

Hier ook een single motor. Dat is inderdaad een schilpad vergelijken met de Lotus Eletre waar ik van het weekend in gereden heb ;w

Maar bij 3% dus geen schildpad, en het leek ook geen vermogensverlies nog te hebben. Was de eerste keer ver onder de 10%, had hem wel verwacht. Wel goed om te zien dat google maps een behoorlijke accurate accu indicatie heeft. Reed weg met het doel op -1%. door rustiger te rijden met 3% aangekomen :)
Dan is er dus idd verschil tussen de DM pilot en de nieuwe SM modellen.

Ik krijg onder de 10% al vaker vermogensverlies. Dat is in eerste instantie nog niet merkbaar, maar wel zichtbaar op het scherm doordat een gedeelde van de power-bar is uitgegrijsd (dacht ik). Pas als je verder gaat komt de schildpad en ik meen hem al eens bij 6% gezien te hebben. Dan ga je het ook bij normaal rijden merken. Ineens is het geen Polestar meer, maar een normale auto qua vermogen. Nog steeds niet erg dus maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik weet zo niet wat de batterij capaciteit van de SM is, maar misschien den ze hier wel een Tesla-tje? Zelfde batterij en software-matig beperken tot minder capaciteit? Dan hoef je dus ook niet persé de turtle-mode aan te zetten...
Pagina: 1 ... 167 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.