Het is op zich logisch dat een DM model eerder tegen een schildpad aan zal lopen dan een SM model aangezien een DM meer vermogen kan vragen van de batterij dan een SM, dus ook eerder in beschikbaar vermogen beperkt zal worden (zoveel te dichter de batterij bij 0% komt). Dit zie je bijvoorbeeld al bij de performance upgrade van de DM: als het batterij percentage te laag wordt (ik dacht <40%) dan is het beschikbare vermogen van een performance DM gelijk aan een standaard DM.PvS_68 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]
Dan is er dus idd verschil tussen de DM pilot en de nieuwe SM modellen.
Ik krijg onder de 10% al vaker vermogensverlies. Dat is in eerste instantie nog niet merkbaar, maar wel zichtbaar op het scherm doordat een gedeelde van de power-bar is uitgegrijsd (dacht ik). Pas als je verder gaat komt de schildpad en ik meen hem al eens bij 6% gezien te hebben. Dan ga je het ook bij normaal rijden merken. Ineens is het geen Polestar meer, maar een normale auto qua vermogen. Nog steeds niet erg dus maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik weet zo niet wat de batterij capaciteit van de SM is, maar misschien den ze hier wel een Tesla-tje? Zelfde batterij en software-matig beperken tot minder capaciteit? Dan hoef je dus ook niet persé de turtle-mode aan te zetten...
Dat gezegd hebbende, heb ik zelf met een LRSM MY2022 al een paar keer een schildpad gezien bij <7% en bij 3% reed de auto als een ouwe sok.