Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 210 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:13
PvS_68 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]

Dan is er dus idd verschil tussen de DM pilot en de nieuwe SM modellen.

Ik krijg onder de 10% al vaker vermogensverlies. Dat is in eerste instantie nog niet merkbaar, maar wel zichtbaar op het scherm doordat een gedeelde van de power-bar is uitgegrijsd (dacht ik). Pas als je verder gaat komt de schildpad en ik meen hem al eens bij 6% gezien te hebben. Dan ga je het ook bij normaal rijden merken. Ineens is het geen Polestar meer, maar een normale auto qua vermogen. Nog steeds niet erg dus maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik weet zo niet wat de batterij capaciteit van de SM is, maar misschien den ze hier wel een Tesla-tje? Zelfde batterij en software-matig beperken tot minder capaciteit? Dan hoef je dus ook niet persé de turtle-mode aan te zetten...
Het is op zich logisch dat een DM model eerder tegen een schildpad aan zal lopen dan een SM model aangezien een DM meer vermogen kan vragen van de batterij dan een SM, dus ook eerder in beschikbaar vermogen beperkt zal worden (zoveel te dichter de batterij bij 0% komt). Dit zie je bijvoorbeeld al bij de performance upgrade van de DM: als het batterij percentage te laag wordt (ik dacht <40%) dan is het beschikbare vermogen van een performance DM gelijk aan een standaard DM.

Dat gezegd hebbende, heb ik zelf met een LRSM MY2022 al een paar keer een schildpad gezien bij <7% en bij 3% reed de auto als een ouwe sok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
guido66 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:17:
[...]

Op je telefoon moet in Flitsmeister HSP als Bluetooth profiel gekozen worden (android telefoon).
Thanks! Dit was het inderdaad. Geldt ook voor iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39
Ik heb geregeld problemen met laden bij Fastned. Ik had een tijd geleden ergens gelezen dat er een work around was om er toch voor te zorgen dat de zware kabel werkte. Ik kan deze alleen nergens meer vinden? Iemand die me op weg kan helpen?

M'n software is trouwens ook hopeloos verouderd en wil niet meer updaten. Kan je hiervoor even snel langsrijden bij de dealer of afspraak verplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:55
Boinkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:12:
Ik heb geregeld problemen met laden bij Fastned. Ik had een tijd geleden ergens gelezen dat er een work around was om er toch voor te zorgen dat de zware kabel werkte. Ik kan deze alleen nergens meer vinden? Iemand die me op weg kan helpen?

M'n software is trouwens ook hopeloos verouderd en wil niet meer updaten. Kan je hiervoor even snel langsrijden bij de dealer of afspraak verplicht?
Ff naar de Volvo dealer, die zet 1 pinnetje iets anders en klaar in 10 seconden. Ik had af en toe ook wel eens problemen bij Fastned maar de laatste keren na de fix nooit meer issues gehad.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:40
"
er is een fout opgetreden
" dat is wat ie zei....

maar wát dan? moet ik gaan gokken?
gevaarlijk?
wil ik straks iets doen wat "nu-even-niet" kan?

Hebben jullie óók wel eens deze melding gehad? en hoe kwamen jullie er achter wélke fout er dan is? was?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb drie weekjes niet in de auto gereden en gebruik normaal alleen CarPlay en daarom valt het mij misschien nu pas op maar: is de Google maps views veranderd?

Ik had normaal alleen een voornamelijk zwart witte map en wat kleur van de weg aanduiding enz maar nu heb ik dit ineens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHYjCV2TpyLi9T7AV9fxQwjmvhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p40NJt4M7Xy9suCMW5JfrdPd.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt ook wat 3D effect bij gekomen.

Edit: er staat ook een OTA naar p2.13.1 maar die heb ik nog niet geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-12-2023 16:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-06 23:35
Donstil schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:41:
Ik heb drie weekjes niet in de auto gereden en gebruik normaal alleen CarPlay en daarom valt het mij misschien nu pas op maar: is de Google maps views veranderd?

Ik had normaal alleen een voornamelijk zwart witte map en wat kleur van de weg aanduiding enz maar nu heb ik dit ineens

[Afbeelding]

Lijkt ook wat 3D effect bij gekomen.

Edit: er staat ook een OTA naar p2.13.1 maar die heb ik nog niet geïnstalleerd.
Er is een update van Google Maps geweest. Als je op de centrale console satelliet-view had staan, is die automatisch naar 3D overgeschakeld. Als je die terugzet op satelliet, zal ook het scherm achter het stuur terug naar de gewone weergave gaan.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Cpt. Peacock schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:28:
[...]

Er is een update van Google Maps geweest. Als je op de centrale console satelliet-view had staan, is die automatisch naar 3D overgeschakeld. Als je die terugzet op satelliet, zal ook het scherm achter het stuur terug naar de gewone weergave gaan.
Aah zo thanks, ik gebruik de normale maps app nooit dus geen flauw idee waar ik die op heb staan maar vind het wel mooi achter het stuur zo, dus ik laat het zo :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-06 18:54
Boinkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:12:

Aanpassing op de laadpoort is een soort terugroepactie zonder dat de auto daadwerkelijk wordt teruggeroepen maar wordt uitgevoerd zodra de auto bij de garage komt voor onderhoud.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Al sinds ongeveer OTA 2.04 krijgt mijn auto de updates niet meer automatisch OTA binnen (óf 1 of 2 keer met een mislukte installatie met noodzaak voor ‘service’ door de garage).
Ik moet hiervoor dus steeds weer terug naar de Volvo-garage. Nu ook weer 2.13 niet ontvangen. De garage kan het achterliggende probleem blijkbaar niet structureel oplossen en zet de update er dan maar op. Hebben anderen hier ook last van? Wat kan de oorzaak zijn? Ik heb de launch edition.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:59
Hansieo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:06:
"
er is een fout opgetreden
" dat is wat ie zei....

maar wát dan? moet ik gaan gokken?
gevaarlijk?
wil ik straks iets doen wat "nu-even-niet" kan?

Hebben jullie óók wel eens deze melding gehad? en hoe kwamen jullie er achter wélke fout er dan is? was?
In Windows 3.11 regelmatig: An unknown error has occurred
Ik dacht dat we dat tijdperk achter ons hadden gelaten, maar Polestar heeft het opnieuw geïntroduceerd zie ik :F ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Jehanthar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:27:
Al sinds ongeveer OTA 2.04 krijgt mijn auto de updates niet meer automatisch OTA binnen (óf 1 of 2 keer met een mislukte installatie met noodzaak voor ‘service’ door de garage).
Ik moet hiervoor dus steeds weer terug naar de Volvo-garage. Nu ook weer 2.13 niet ontvangen. De garage kan het achterliggende probleem blijkbaar niet structureel oplossen en zet de update er dan maar op. Hebben anderen hier ook last van? Wat kan de oorzaak zijn? Ik heb de launch edition.
Dan vrees ik dat die release 2.04 iets structureels stuk gemaakt heeft. 2.04 is nl. nooit via OTA uitgerold, dus dat moet een 'werkplaats-fix' zijn geweest tussen 2.0 en 2.1 in.

Als het dat niet is kan het van alles zijn van mediaconsole tot tcam module toe. Het is i.i.g. niet best.
Ik weet niet precies of een factory reset iets kan oplossen. Die doet volgens mij niets met de software release, maar heb je die al geprobeerd?
https://www.polestar.com/uk/manual/polestar-1/2021/article/Resetting-settings-in-the-centre-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
Ik lees vooral mee en af en toe gebruik ik dit medium om even stoom af te blazen:

ik heb inmiddels mijn 23e afspraak bij de dealer geregeld in 3 jaar tijd... het is echt een gebed zonder eind.
Spiegels klappen staan vaak niet goed als het kouder is buiten, de kraak in de veerpoot kunnen ze bij de terugroepactie volgend jaar april pas verhelpen. ramen slaan op eens aan, ventilator lijkt het dan niet te doen. Als je de auto open drukt deur open trekt en dan bij de motorkap staat dan hoor je een ratel van de ventilator... airco stuk?

in de tussentijd 2 nieuwe raamlijsten, tril in de auto 15x onderzocht en lijkt nu tijdelijk weg heb er geen hoop in. (achteras + aandrijflijn vervangen, nieuwe velgen, andere banden)

Is het niet goedkoper als ze deze auto voor onderzoek eens mee gaan nemen. Het is dat het lease is maar heb nu wel aangegeven dat ik de factuur van mijn uren door ga zetten HE-LE-MAAL klaar mee. Echt een K** lease partij trekken zich nergens wat van aan.

Het 'fantastische' is er voor mij wel af.

Ik vraag dit voor een vriend: Tot hoe diep kan je met de poolstar door het water tot hij het niet meer doet? Staan de laatste tijd veel diepe plassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
Kohen schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:47:
Ik lees vooral mee en af en toe gebruik ik dit medium om even stoom af te blazen:

ik heb inmiddels mijn 23e afspraak bij de dealer geregeld in 3 jaar tijd... het is echt een gebed zonder eind.
Spiegels klappen staan vaak niet goed als het kouder is buiten, de kraak in de veerpoot kunnen ze bij de terugroepactie volgend jaar april pas verhelpen. ramen slaan op eens aan, ventilator lijkt het dan niet te doen. Als je de auto open drukt deur open trekt en dan bij de motorkap staat dan hoor je een ratel van de ventilator... airco stuk?

in de tussentijd 2 nieuwe raamlijsten, tril in de auto 15x onderzocht en lijkt nu tijdelijk weg heb er geen hoop in. (achteras + aandrijflijn vervangen, nieuwe velgen, andere banden)

Is het niet goedkoper als ze deze auto voor onderzoek eens mee gaan nemen. Het is dat het lease is maar heb nu wel aangegeven dat ik de factuur van mijn uren door ga zetten HE-LE-MAAL klaar mee. Echt een K** lease partij trekken zich nergens wat van aan.

Ik vraag dit voor een vriend: Tot hoe diep kan je met de poolstar door het water tot hij het niet meer doet? Staan de laatste tijd veel diepe plassen.
Zo dit is wel een heel extreem geval, dan neemt je rijplezier wel weg.

Ik zou de maas proberen, denk dat die wel diep genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
daniel14 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:55:
[...]

Zo dit is wel een heel extreem geval, dan neemt je rijplezier wel weg.

Ik zou de maas proberen, denk dat die wel diep genoeg is.
scherm, kabel achter het scherm, laad unit incl kabel naar de accu's, nieuwe laadkabel, nieuwe omvormer, nieuwe aandrijflijn, nieuwe achteras, velgen, raamlijsten

Nu nieuwe spiegelmotoren en Airco fix?
Van het voorjaar iets met de veerpoten

What's next? Nieuwe stoelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 10:40
Tot hoe diep kan je met de poolstar door het water tot hij het niet meer doet? Staan de laatste tijd veel diepe plassen.
Zelfde platform:
YouTube: De elektrische auto kan zwemmen! | Volvo XC40 Recharge Under Water

• PvS_68
Pr8hube schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Met de auto door de wasstraat heeft niet geholpen. Bij het wisselen van de winterbanden heeft de Volvo monteur er even naar gekeken. 1 van de sensoren aan de voorkant van de auto had een beschadiging door steenslag. Kon op dat moment niet opgelost worden. Ik heb nu een afspraak op 4/1 om de betreffende sensor te laten vervangen. Hopelijk verhelpt dat het probleem. Het is nu wel een stuk rustiger in de auto. ;)
Groetjes,
Gerard
Bij mij heeft de garage tijdens de onderhoudsbeurt (geen Volvo dealer want dat vind Leaseplan te duur) er naar gekeken. Ze hebben de auto uitgelezen en geconstateerd dat de 12V accu niet goed meer was. Het verhaal erbij was dat de auto dan systemen uit gaat schakelen bij te weining spanning. Persoonlijk denk ik eerder dat het andersom is, nl dat systemen uitgaan omdat ze te weinig spanning krijgen, maar goed.

Gistermorgen weer netjes dezelfde melding op het scherm bij wegrijden. Gisteravond nog even getest met iemand die dichtbij rondom de auto de auto liep. Eén keer een rood balkje linksvoor en dat was het. Vandaag maar weer even bellen dus.

• PvS_68

Echt een gevalletje maandagochtend-auto vrees ik. Dat is idd niet best. Echt vervelend voor je.

Ik heb de laatste tijd ook weer ellende met die airco. Ik rij bij lange ritten eigenlijk standaard met "max ontwaseme" aan (en dan fanspeed op 2-3 en temp op normale temp) om de ramen condensvrij te houden.
Deze week tijdens de onderhoudsbeurt hebben ze het interieurfilter vervangen. Dat zat schijbaar helemaal verstopt.
Gisteren met mijn eerste rit leek het iets beter te gaan. Op de terugweg geen "max ontwasemen"meer nodig gehad, dus het lijkt beter. Kijk of dat ook blijft zo.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Stomme vraag: Iemand toevallig wel eens een wasmachine achter in de auto gelegd (60x60 ongeveer)? Volgens mijn meetlint gaat het net wel, maar beetje jammer om straks beneden aan te komen en dan alles weer naar boven te sjouwen als het niet past😂

Edit: Toch een andere auto geregeld helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 22-12-2023 09:23 ]

No signature required.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:18:
Stomme vraag: Iemand toevallig wel eens een wasmachine achter in de auto gelegd (60x60 ongeveer)? Volgens mijn meetlint gaat het net wel, maar beetje jammer om straks beneden aan te komen en dan alles weer naar boven te sjouwen als het niet past😂
Stuk karton in die afmeting knippen en even passen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Eindelijk een eenvoudige integratie in Home Assistant:

https://community.home-as...-of-polestar-2/405501/165

Na installatie eenvoudig aanmelden met Polestar account en VIN.

[ Voor 20% gewijzigd door guido66 op 21-12-2023 21:41 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:49
Nieuw in dit topic. Ik krijg mogelijks begin volgend jaar een Polestar 2 aangeboden via het werk. Helemaal niet mijn eerste keuze (voorkeur voor SUV). Nu las ik dat Polestar 2 grote dode hoeken heeft, slecht achteruitzicht en de achteruit lampen weinig licht geven. Ik moet bijna dagelijks achteruit uit onze garage rijden tussen 2 geparkeerde auto's en heb artrose in mijn nek dus naar achteren kijken gaat nauwelijks (vandaar voorkeur SUV ook wegens lengte benen en ruimt etc). Maak ik me nu teveel zorgen of is het echt zo'n groot risico als ik nu zelf inschat?

Edit: klopt het dat er geen cruise control op de Polestar 2 zit tenzij met het pilot pack? En is de kofferruimte achteraan comfortabel genoeg voor bv een Border Collie hond?

[ Voor 12% gewijzigd door DJSirMatthew op 22-12-2023 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:30
Edit: onnodige reactie van mij met te veel oordeel. Wordt de wereld niet beter van.

[ Voor 68% gewijzigd door Highland op 22-12-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Highland schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:26:
@DJSirMatthew Je gaat de discussie met je werkgever niet winnen door hier naar argumenten te zoeken...
Je kent de situatie met mijn werkgever niet en is ook niet ter zake?

[ Voor 13% gewijzigd door DJSirMatthew op 22-12-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

DJSirMatthew schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:35:
Nieuw in dit topic. Ik krijg mogelijks begin volgend jaar een Polestar 2 aangeboden via het werk. Helemaal niet mijn eerste keuze (voorkeur voor SUV). Nu las ik dat Polestar 2 grote dode hoeken heeft, slecht achteruitzicht en de achteruit lampen weinig licht geven. Ik moet bijna dagelijks achteruit uit onze garage rijden tussen 2 geparkeerde auto's en heb artrose in mijn nek dus naar achteren kijken gaat nauwelijks (vandaar voorkeur SUV ook wegens lengte benen en ruimt etc). Maak ik me nu teveel zorgen of is het echt zo'n groot risico als ik nu zelf inschat?

Edit: klopt het dat er geen cruise control op de Polestar 2 zit tenzij met het pilot pack? En is de kofferruimte achteraan comfortabel genoeg voor bv een Border Collie hond?
Ik vind het zicht rondom prima, er zijn dode hoeken maar met de camera is daar prima omheen te werken. Of de kofferbak groot genoeg is voor een hond kan ik je niet vertellen maar cruise control heb je gewoon, als je pilot pack neemt krijg je er een ‘zelfrijdende’ variant bij. De basis cc zit gewoon op de auto zonder pilot pack.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:46

Het achter uitzicht is nihil. Ik heb zelf ook niet meer zo’n flexibele nek dus achteruit kijken lukt mij ook niet.
Ik rij altijd achteruit met m.b.v. de drone view op het scherm en de achteruit kijkspiegels evt neergeklapt.
In het donker is dat ook niet zo eenvoudig maar dan heb je nog alle sensoren die continue een waarschuwingsignaal geven. In mijn omstandigheden is het prima te doen en er zijn vele pluspunten die het voor mij een erg fijne auto maken. Voor jou……?

Groetjes Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-06 16:12
guido66 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:31:

Zojuist de integratie toegevoegd en werkt perfect. Ook gelijk de Car Card (https://github.com/flixlix/car-card) toegevoegd. Nu ben in op zoek naar een plaatje van een Polestar 2 in de kleur midnight zonder PP (en zonder achtergrond) die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Pixeltje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:06:
[...]

Ik vind het zicht rondom prima, er zijn dode hoeken maar met de camera is daar prima omheen te werken. Of de kofferbak groot genoeg is voor een hond kan ik je niet vertellen maar cruise control heb je gewoon, als je pilot pack neemt krijg je er een ‘zelfrijdende’ variant bij. De basis cc zit gewoon op de auto zonder pilot pack.
Pr8hube schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:08:
[...]

Het achter uitzicht is nihil. Ik heb zelf ook niet meer zo’n flexibele nek dus achteruit kijken lukt mij ook niet.
Ik rij altijd achteruit met m.b.v. de drone view op het scherm en de achteruit kijkspiegels evt neergeklapt.
In het donker is dat ook niet zo eenvoudig maar dan heb je nog alle sensoren die continue een waarschuwingsignaal geven. In mijn omstandigheden is het prima te doen en er zijn vele pluspunten die het voor mij een erg fijne auto maken. Voor jou……?

Groetjes Gerard
Dank je wel voor jullie reacties. Dat stemt me toch al een stuk geruster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

AWEF schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:15:
[...]

Zojuist de integratie toegevoegd en werkt perfect. Ook gelijk de Car Card (https://github.com/flixlix/car-card) toegevoegd. Nu ben in op zoek naar een plaatje van een Polestar 2 in de kleur midnight zonder PP (en zonder achtergrond) die ik kan gebruiken?
Inloggen op de website van Polestar? Staat je 'eigen' auto afgebeeld, naast dezelfde info als in de integratie als KM stand, SoC, etc.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:11
PvS_68 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:42:
[...]

Bij mij heeft de garage tijdens de onderhoudsbeurt (geen Volvo dealer want dat vind Leaseplan te duur) er naar gekeken. Ze hebben de auto uitgelezen en geconstateerd dat de 12V accu niet goed meer was. Het verhaal erbij was dat de auto dan systemen uit gaat schakelen bij te weining spanning. Persoonlijk denk ik eerder dat het andersom is, nl dat systemen uitgaan omdat ze te weinig spanning krijgen, maar goed.

Gistermorgen weer netjes dezelfde melding op het scherm bij wegrijden. Gisteravond nog even getest met iemand die dichtbij rondom de auto de auto liep. Eén keer een rood balkje linksvoor en dat was het. Vandaag maar weer even bellen dus.
Ik bel leaseplan altijd op en mag dan zonder problemen naar de Volvo garage. Die hebben als enige echt de tools om je auto uit te lezen en ook evt software updates te doen. Zeker met de wat complexere software issues zou ik niet weten hoe een Bosch car service oid dat opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:21:
[...]

Inloggen op de website van Polestar? Staat je 'eigen' auto afgebeeld, naast dezelfde info als in de integratie als KM stand, SoC, etc.
Top tip, helemaal niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:54
AWEF schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:15:
[...]

Heb hem toegevoegd, versie 1.02 en zie bijna alle entities op Unknown staan, alleen kenteken, vin en model heeft hij opgehaald, Heeft de API bij jou wel de informatie van alle 21 entities opgehaald?

Logbook laat ook alleen zien dat er drie updates zijn opgehaald, reload en restart HA ook gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door Petertje750 op 22-12-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Petertje750 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:40:
[...]

Heb hem toegevoegd, versie 1.02 en zie bijna alle entities op Unknown staan, alleen kenteken, vin en model heeft hij opgehaald, Heeft de API bij jou wel de informatie van alle 21 entities opgehaald?

Logbook laat ook alleen zien dat er drie updates zijn opgehaald, reload en restart HA ook gedaan
Ik zie bijna alle gegeven, de gegevens die op Unknown staan die verwacht ik ook op Unknown (oa. Charging Current / Charging Power / Estimated Charging Time to distance), de rest word netjes opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
AWEF schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:46:
[...]

Ik zie bijna alle gegeven, de gegevens die op Unknown staan die verwacht ik ook op Unknown (oa. Charging Current / Charging Power / Estimated Charging Time to distance), de rest word netjes opgehaald
Niet alles werkt, charging power en current bijvoorbeeld. Maar de meeste wel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
DJSirMatthew schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:18:
[...]

[...]

Dank je wel voor jullie reacties. Dat stemt me toch al een stuk geruster.
Hier iemand van de oude stempel.
Dit is onze éérste auto met "drone view" en dat heb ik in het begin zelden gebruikt.

Maar gaande weg, en wat "oefenen" met verhuisdozen gaf mij een veel beter plaatje wát ik kan doen in "DV" en vooral hóe betrouwbaar is de afstand waarschuwing..... en ik moet zeggen, vrij precies.

Waar ik voor waak is het schoonhouden van mijn "ogen" en dát is belangrijk.
Ik vertoef veel op platteland /ruilverkaveling wegen en ja in het oogstseizoen dus genoeg blubber op de weg om de ogen te vertroebelen.

Kortom, álles went... ik wens je veel rijplezier, en geef het even de tijd.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 13:44
De 360 camera vind ik een geweldige functie. Ik gebruik praktisch mijn spiegels niet meer. Wel aanpassen wanneer ik van wagen wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 17-06 13:38
guido66 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:31:

Integratie werkt idd perfect. Gebaseerd op de HA data heb ik een simpele iOS widget gemaakt met Scriptable.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyPttSBT4x6pHXbb2Osrci_c65M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jdNxhRmGjwgjnvKO9nWkx9jW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JTHZZ schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:30:
[...]

Ik bel leaseplan altijd op en mag dan zonder problemen naar de Volvo garage. Die hebben als enige echt de tools om je auto uit te lezen en ook evt software updates te doen. Zeker met de wat complexere software issues zou ik niet weten hoe een Bosch car service oid dat opgelost krijgt.
Je hebt 100% gelijk maar het blijft hun auto. Ik ben alleen de 1e keer naar de Volvo dealer gemogen toen ook de rechterspiegel moest worden vervangen vanuit garantie. Dat hebb ik toen met een beurt mogen combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 21:58
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van een CarPlay reset of iets dergelijks. Ik draai de laatste software versies op mijn iPhone (15 Pro) en Polestar 2. Het kan natuurlijk een kabeltje of connector zijn. Als ik een uur rij, en bel, dan ben ik minimaal 1 keer het gesprek even kwijt. Na 30 seconden is hij wel weer terug, maar inmiddels zet ik snel de telefoon snel op speaker. Best vervelend omdat het zo regelmatig is. Zijn er meer mensen die dit herkekenen of al bij support gemeld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
Hansieo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:32:
[...]

Dit is onze éérste auto met "drone view" en dat heb ik in het begin zelden gebruikt.

Maar gaande weg, en wat "oefenen" met verhuisdozen gaf mij een veel beter plaatje wát ik kan doen in "DV" en vooral hóe betrouwbaar is de afstand waarschuwing..... en ik moet zeggen, vrij precies.

Ik vertoef veel op platteland /ruilverkaveling wegen en ja in het oogstseizoen dus genoeg blubber op de weg om de ogen te vertroebelen.

Exact hetzelfde hier. Rij rond in de achterhoek doorgaans, regelmatig de lenzen van de camera poetsen is noordzakelijk. Dan werkt het systeem goed in mijn ervaring. 100k op de teller staan inmiddels.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 17-06 10:19

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[...] En is de kofferruimte achteraan comfortabel genoeg voor bv een Border Collie hond?
Wij hebben een Kooikerhond, die is qua formaat wel een beetje vergelijkbaar. Hij past er prima in, in onze vorige auto's (SUV's) ging hij altijd vrijwel meteen liggen omdat hij niet lekker naar buiten kon kijken, in de polestar zit hij zeker de helft van de lange ritten naar achteren te koekeloeren.

Ik heb een hondenautogordel vastgemaakt aan een van de ogen in de laadbak, zodat hij ook vast zit en er ligt gewoon standaard een stoffen fluffy mand achterin. Als we boodschappen willen laden (zonder hond) klappen we de bagageklep die in het pluspakket zit omhoog en hebben we geen last van de mand.

We tillen hem er overigens wel altijd in, omdat ik denk dat anders de bumper beschadigd raakt van zijn nageltjes. Maar je hebt ook van die matten voor in de kofferbak met een flap die je over de bumper kan hangen. Hij springt er in ieder geval makkelijk in, maar het is vrij hoog.

• Rsbih
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 28-12-2023 09:08 . Reden: Sorry, maar dit is niet de Huiskamer. Dergelijke vragen passen niet binnen MOB ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wat is magnesium een vervelende kleur om in de wax te zetten. Je ziet echt totaal niet wat je wel en niet gedaan hebt.

No signature required.

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:32:
Wat is magnesium een vervelende kleur om in de wax te zetten. Je ziet echt totaal niet wat je wel en niet gedaan hebt.
Ik gebruik zelf de Hybrid Ceramic Wax van Meguiar's, makkelijk aan te brengen en blijft veel langer op de auto zitten dan gewone was in mijn beleving.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Derek S. schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:11:
[...]

Ik gebruik zelf de Hybrid Ceramic Wax van Meguiar's, makkelijk aan te brengen en blijft veel langer op de auto zitten dan gewone was in mijn beleving.
Ik dacht nog ergens collinite 845 te hebben maar die kon ik niet vinden. Er zit nu dodo juice Austintatious op die ik nog over had uit mijn detail tijd.

Ging er meer om dat je echt niet ziet wat je wel en niet gedaan hebt :p

No signature required.

• Rsbih
Mijn vraag was gedelete ivm sexistische taal, dan maar gewoon normale vraag: acheterin zitten in je polestar en ademen zonder dat de ruiten beslaan, is daar een optie voor? Auto mag aan blijven maar zonder licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rsbih schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:16:
[...]

Mijn vraag was gedelete ivm sexistische taal, dan maar gewoon normale vraag: acheterin zitten in je polestar en ademen zonder dat de ruiten beslaan, is daar een optie voor? Auto mag aan blijven maar zonder licht.
Hmm volgens mij kun je de auto ‘aan’ laten door wat langer op de play knop te drukken als je niet in de bestuurdersstoel zit, dan loopt de airco een halfuur. Ik weet niet hoe lang je achterin wilt zitten maar wellicht moet je dat dus meerdere keren doen :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Pixeltje schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:33:
[...]

Hmm volgens mij kun je de auto ‘aan’ laten door wat langer op de play knop te drukken als je niet in de bestuurdersstoel zit, dan loopt de airco een halfuur. Ik weet niet hoe lang je achterin wilt zitten maar wellicht moet je dat dus meerdere keren doen :+
Haha oke dank. Dus de play knop indrukken als je achterin zit. Half uur tot uur denk ik, hangt ook van de andere persoon af. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Hansieo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:32:
[...]

Zie je met die drone view op tijd aankomend verkeer? We hebben privé een Peugeot 3008 ook met 360° camera etc maar die detecteert zeker niet op tijd een aankomende fietser of auto aan 50 km/h. Als je dan net naast de garagepoort een Sexton geparkeerd staan hebt, zie je dus zelf gewoon niets :/

Ik hoop nog altijd dat er een andere oplossing uit de bus kan komen al geloof ik wel dat de Polestar 2 een leuke wagen is om mee te rijden. En de opmerking van @sopsop stelt me ook gerust naar onze Border toe (al weegt onze 25kg dus niet zo handig op te tillen :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
@DJSirMatthew

DV (droneView) heb je niks aan tijdens rijden, dan schakelt deze namelijk UIT vanwege teveel afleiding van het rijden.

Iets meer dan parkeerplaats snelheid en DV is weg.

Je vraag over detectie snelheid bij de Polestar.
Ik kan je verzekeren dat deze naar mijn idee PRIMA is.

vb: ik wil snel even de rotonde opschieten om aan te sluiten, PIEP PIEP PIEP jank jank doet de detectie.. ,
ik ga te snel op de vóór mij rijdende auto af, en als IK niet ingrijp, doet de Polestar het... KEIHARD. :F

Dus ik hou iets meer rekening met de "ijzeren" zenuwen van de Polestar
(de mijne zijn staal, dus mijn pis zal er niet lauw van worden, zeggen ze in Amsterdam _O- )

dan je opmerking: léuke wagen om te rijden.... :+

ouchhhh,

het rijden met een Polestar kan je niet als "leuke auto" omschrijven.

De Polestar is een statige, fluweel rijdende Limousine (door het hoge batterij gewicht en strakke besturing in deze klasse, iets te stugge vering mtc). *O*

Leuke... doet deze auto geen recht. *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Hansieo schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:30:
@DJSirMatthew

DV (droneView) heb je niks aan tijdens rijden, dan schakelt deze namelijk UIT vanwege teveel afleiding van het rijden.

Iets meer dan parkeerplaats snelheid en DV is weg.

Je vraag over detectie snelheid bij de Polestar.
Ik kan je verzekeren dat deze naar mijn idee PRIMA is.

vb: ik wil snel even de rotonde opschieten om aan te sluiten, PIEP PIEP PIEP jank jank doet de detectie.. ,
ik ga te snel op de vóór mij rijdende auto af, en als IK niet ingrijp, doet de Polestar het... KEIHARD. :F

Dus ik hou iets meer rekening met de "ijzeren" zenuwen van de Polestar
(de mijne zijn staal, dus mijn pis zal er niet lauw van worden, zeggen ze in Amsterdam _O- )

dan je opmerking: léuke wagen om te rijden.... :+

ouchhhh,

het rijden met een Polestar kan je niet als "leuke auto" omschrijven.

De Polestar is een statige, fluweel rijdende Limousine (door het hoge batterij gewicht en strakke besturing in deze klasse, iets te stugge vering mtc). *O*

Leuke... doet deze auto geen recht. *;
Auto is met standaard vering en 19 inch mijn inziens perfect in balans, icm 20 inch of meer vind ik hem teveel doorgeven/zenuwachtig

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 18:44
DJSirMatthew schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Zie je met die drone view op tijd aankomend verkeer? We hebben privé een Peugeot 3008 ook met 360° camera etc maar die detecteert zeker niet op tijd een aankomende fietser of auto aan 50 km/h. Als je dan net naast de garagepoort een Sexton geparkeerd staan hebt, zie je dus zelf gewoon niets :/
Dat zijn de rear en front views perfect voor, sta je klem tussen twee bestel busjes geparkeerd die view aan en je kijkt diep de straat in beide kanten op. Daarnaast heb je de kruisend verkeer detectie die dus een balk weergeeft dat van een kant er verkeer aankomt op afstand al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Kaoh schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Dat zijn de rear en front views perfect voor, sta je klem tussen twee bestel busjes geparkeerd die view aan en je kijkt diep de straat in beide kanten op. Daarnaast heb je de kruisend verkeer detectie die dus een balk weergeeft dat van een kant er verkeer aankomt op afstand al.
Klopt, echt ideaal.en overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:57
Kaoh schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Klopt, die 'kruisend verkeer'-detectie is echt top wanneer je blind een parkeerplaats (achteruit) uit moet rijden. Zo lang je rustig achteruit rijdt, worden kruisende auto's, fietsers en voetgangers ruim op tijd opgemerkt, en remt 'ie zelfs wanneer je dat zelf niet snel genoeg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 13:09
Sinds een goeie week tot 2 weken blijft de alarm led elke seconde knipperen, ook tijdens het rijden wat vooral in het donker rijden soms storend is.

Iemand die dit ook al heeft gehad? En heeft kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

stefan3006 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:38:
Sinds een goeie week tot 2 weken blijft de alarm led elke seconde knipperen, ook tijdens het rijden wat vooral in het donker rijden soms storend is.

Iemand die dit ook al heeft gehad? En heeft kunnen oplossen?
Herken ik niet, als de auto op slot is knippert die led inderdaad, maar tijdens het rijden hoort die uit te zijn. First port of call lijkt me een reset van het infosysteem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 13:09
Pixeltje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Herken ik niet, als de auto op slot is knippert die led inderdaad, maar tijdens het rijden hoort die uit te zijn. First port of call lijkt me een reset van het infosysteem..
Dat heb ik zonet gedaan, maar lost het helaas niet op.
Tcam reset ook uitgevoerd, zelfde resultaat.

Ergens een recente forum thread gevonden met hetzelfde probleem, issue heeft zich daar zelf opgelost. Zal het nog even tijd geven.

[ Voor 20% gewijzigd door stefan3006 op 02-01-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Koekhapperrr schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Klopt, die 'kruisend verkeer'-detectie is echt top wanneer je blind een parkeerplaats (achteruit) uit moet rijden. Zo lang je rustig achteruit rijdt, worden kruisende auto's, fietsers en voetgangers ruim op tijd opgemerkt, en remt 'ie zelfs wanneer je dat zelf niet snel genoeg doet.
Doet hij dat dan ook als je achteruit uit je garage rijdt? Detecteert hij achteraan al aankomende voetgangers en fietsers zelfs al kan jij ze nog niet zien?

Idem om na het voet- en fietspad de weg op te rijden. Links en rechts van de garagepoort staan auto's geparkeerd, dus dit is gelijk aan de garage achteruit uitrijden maar dan zogezegd meteen de weg op te komen. Ziet hij dan al aankomend verkeer zelfs als jij ze nog niet zien kan?

Als dat echt zo is en standaard erop zit, dan zou dat toch al een grote geruststelling zijn eerlijk gezegd. Ik heb op dit moment geen enkel idee of er een pilot of plus pakket opzit, dat moet ik nog afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door DJSirMatthew op 03-01-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
guido66 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:02:
Enige tijd geleden zijn er wat DAB+ zenders bijgekomen en op andere kanalen uit gaan zenden. Daar kan mijn P2 niet aan wennen. De radio staat bij mij altijd op Kink, maar bij het starten staat hij nu elke keer op Sublime 8)7

Deze staat niet eens in mijn favorieten. Een enkele keer staat hij na het starten wel direct op Kink maar dan komt er geen geluid, de radio start dan pas na even van zender te wisselen.

Ik heb ook al een keer mijn favorieten weggegooid en opnieuw geselecteerd, maar dat heeft niet geholpen. Blijkbaar kan de software niet goed overweg met wijzigingen in de zenderindelingen.
Na ruim 1,5 jaar is deze bug ineens weer terug van weggeweest 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
DJSirMatthew schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:41:
[...]

Doet hij dat dan ook als je achteruit uit je garage rijdt? Detecteert hij achteraan al aankomende voetgangers en fietsers zelfs al kan jij ze nog niet zien?

Idem om na het voet- en fietspad de weg op te rijden. Links en rechts van de garagepoort staan auto's geparkeerd, dus dit is gelijk aan de garage achteruit uitrijden maar dan zogezegd meteen de weg op te komen. Ziet hij dan al aankomend verkeer zelfs als jij ze nog niet zien kan?

Als dat echt zo is en standaard erop zit, dan zou dat toch al een grote geruststelling zijn eerlijk gezegd. Ik heb op dit moment geen enkel idee of er een pilot of plus pakket opzit, dat moet ik nog afwachten.
Ja, ruim voordat jij ze kan zien. Als je rustig achteruit rijd krijg je de waarschuwing zo vroeg dat ik soms vind dat ik nog best kan ;). Of het standaard is weet ik niet zeker, ik heb een Launch Edition met alles erop en eraan, maar ik dacht van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:50
ik ben sinds een week ook de gelukkige eigenaar van een polestar2. Een tweedehands lrdm. Wat een fijne auto zeg. Ik heb de app store even doorgescrolled en een volstrekt nutteloze open haard app gevonden. Die heb ik toch maar even binnengehaald uit nieuwsgierigheid. Vanavond een wat langere rit in het verschiet in het donker met de nodige regen. Dus lijkt me wel gezellig met een open haard erbij..😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Willo19 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:36:
ik ben sinds een week ook de gelukkige eigenaar van een polestar2. Een tweedehands lrdm. Wat een fijne auto zeg. Ik heb de app store even doorgescrolled en een volstrekt nutteloze open haard app gevonden. Die heb ik toch maar even binnengehaald uit nieuwsgierigheid. Vanavond een wat langere rit in het verschiet in het donker met de nodige regen. Dus lijkt me wel gezellig met een open haard erbij..😂
Jammer voor je dat die het niet doet als je rijd🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Laatst online: 08-06 13:50
daniel14 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Jammer voor je dat die het niet doet als je rijd🤣
Inderdaad, hoe treurig. Ik trots wegrijden met m’n vriendin met de vraag: zal ik even de haard voor je aansteken? Blijkt dat de open haard alleen brandt als de auto stilstaat😬😬😬

[ Voor 18% gewijzigd door Willo19 op 05-01-2024 00:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Willo19 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:54:
[...]

Inderdaad, hoe treurig. Ik trots wegrijden met m’n vriendin met de vraag: zal ik even de haard voor je aansteken? Blijkt dat de open haard alleen brandt als de auto stilstaat😬😬😬
Je moet er wel uit kunnen stappen als het mis gaat met dat vuur en dat gaat niet als je rijdt. Is voor je eigen veiligheid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Willo19 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:54:
[...]

printscreen maken, printen, en ervoor zetten? (8>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dspylWUt7oiBjSMJMIzrYDo2ukU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Cq8S83LOkt0WFEqPEkyeBGY.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag terug naar huis vanuit Zweden. -19 gemeten net. Bij vertrek was t -17. 1 uur voorverwarmd. Achterdeuren en rijders deur gingen niet meer open. Via passagier deur naar binnengekomen en bestuurders deur open geramd. Achterdeuren willen echt niet open.

Eerste laadstop na 160km. Ging van 87-13%.

Niet al te best allemaal. 20 inch en sneeuw is ook een garantie voor aanschurende wielen met sneeuwophoping in de wielkassen.

De sneeuwophoping hebben we ieder jaar in de sneeuw, maar die deuren en het niet op slot kunnen doen is echt matig voor een auto die als beste uit 1 of andere winter test kwam.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-19 is ook wel een extreem geval. Hoe ging dat bij andere auto's bij jullie in de omgeving? Konden die wel allemaal naar binnen?

Onze oude fiat is al niet open te krijgen bij -5, onze vorige Golf heb ik ook al een keer de deurklink (zonder dat die nog aan de auto zat :+ ) in mijn handen gehad bij -10 op wintersport. Wel beide zonder voorverwarmen, maar -19 is niet tegenop te stoken als het al vastgevroren zit.

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 05-01-2024 09:57 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-06 11:18
M3rcury schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:52:
-19 is ook wel een extreem geval. Hoe ging dat bij andere auto's bij jullie in de omgeving? Konden die wel allemaal naar binnen?

Onze oude fiat is al niet open te krijgen bij -5, onze vorige Golf heb ik ook al een keer de deurklink (zonder dat die nog aan de auto zat :+ ) in mijn handen gehad bij -10 op wintersport. Wel beide zonder voorverwarmen, maar -19 is niet tegenop te stoken als het al vastgevroren zit.
Zo'n stick voor de deur rubbers heb ik erg goede ervaring mee. Eerst altijd vast gevroren als het een beetje onder nul kwam. Na goed insmeren geen enkel probleem meer gehad. Of het ook bij die extremen als -19 werkt weet ik natuurlijk niet. Maar vermoed dat het wel wat gaat schelen.

Sterkte met de kou :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 14:34
Nondeju een heel verhaal getypt, mislukt het uploaden van de foto's en mag ik opnieuw beginnen. Fijn, Tweakers.

Anyhoe, ik ben weer terug op het Volvo-nest! Dan maar kort: Polestar 2 LRSM MY2024 (Pilot Pack) dinsdag opgehaald, erg blij mee, heerlijke auto. Echter na 260km kwam er een geluidje vanuit achter, op weg naar de dealer kwam het achterwiel doodleuk los (zag 'm wiebelen in m'n zijspiegel). Auto aan de kant, 2 uur wachten, file, politie, uiteindelijk naar de dealer getakeld en nu in afwachting van nieuws. Ik verwacht dat alleen de wielbouten beschadigd zijn, maar we gaan het zien.
Waarschijnlijk gaat een monteur van de afdeling 'rijklaar maken' goed op z'n donder krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpmxFoEIMGk1QC8RnC-Bll4UZVw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ti2umrhzdfVxkSEn1TZ0XGrD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbCahdcJJsiii8g5IdWNeYpsanY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEVsPA7oOBh98zC32oZdo9xJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
musje83 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:41:
Nondeju een heel verhaal getypt, mislukt het uploaden van de foto's en mag ik opnieuw beginnen. Fijn, Tweakers.

Anyhoe, ik ben weer terug op het Volvo-nest! Dan maar kort: Polestar 2 LRSM MY2024 (Pilot Pack) dinsdag opgehaald, erg blij mee, heerlijke auto. Echter na 260km kwam er een geluidje vanuit achter, op weg naar de dealer kwam het achterwiel doodleuk los (zag 'm wiebelen in m'n zijspiegel). Auto aan de kant, 2 uur wachten, file, politie, uiteindelijk naar de dealer getakeld en nu in afwachting van nieuws. Ik verwacht dat alleen de wielbouten beschadigd zijn, maar we gaan het zien.
Waarschijnlijk gaat een monteur van de afdeling 'rijklaar maken' goed op z'n donder krijgen...

[Afbeelding][Afbeelding]
Vervelend! Hoop voor je dat er geen verdere schade is.

Rijklaar maken hebben ze in Beesd niet echt verstand van. Heb er een gebruikte Polestar gekocht en het enige wat er mee gedaan was was door een wasstraat gooien. Binnenkant was vies, er stond software op van 1,5 jaar geleden, de ramen waren zo vet als die van een snackbar en kon op de weg naar huis terugkeren vanwege 2 loszittende raamlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 17-06 10:19

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Poeh, ik zou daar echt not amused over zijn. Foutje maken kan natuurlijk, maar dit is wel heel gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 14:34
Derek S. schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:47:
[...]
Vervelend! Hoop voor je dat er geen verdere schade is.

Rijklaar maken hebben ze in Beesd niet echt verstand van. Heb er een gebruikte Polestar gekocht en het enige wat er mee gedaan was was door een wasstraat gooien. Binnenkant was vies, er stond software op van 1,5 jaar geleden, de ramen waren zo vet als die van een snackbar en kon op de weg naar huis terugkeren vanwege 2 loszittende raamlijsten.
Goeie, dat bevestigt in ieder geval dat de dealer en Polestar zelf (het merk dan) er weinig aan kunnen doen. Zelfs bij Kwik Fit halen ze na een bandenwissel bijvoorbeeld de klant op om samen alle wielbouten met een momentsleutel na te lopen.
sopsop schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:50:
[...]

Poeh, ik zou daar echt not amused over zijn. Foutje maken kan natuurlijk, maar dit is wel heel gevaarlijk.
Nee, ik was ook zeker not amused. Heb de wagenparkbeheerder meteen gebeld en die heeft direct de leasemaatschappij en dealer op de hoogte gebracht. Ik wil echt dat dit terecht komt bij de afdeling die de auto rijklaar heeft gemaakt. Je kunt veel vergeten of over het hoofd zien, maar wielen vastzetten zou absolute nummer één moeten zijn met dubbele check.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:38:
[Afbeelding]

Vandaag terug naar huis vanuit Zweden. -19 gemeten net. Bij vertrek was t -17. 1 uur voorverwarmd. Achterdeuren en rijders deur gingen niet meer open. Via passagier deur naar binnengekomen en bestuurders deur open geramd. Achterdeuren willen echt niet open.
Talkpoeder, rubberspray, glycerine of zoiets op de deurrubbers doen tegen het vastvriezen: in de meeste echte winterlanden is dit de normaalste zaak van de wereld. Ik zou niet kunnen verklaren hoe dat bij een Polestar beter of slechter zou kunnen zijn. Als de rubbers vochtig zijn vriezen ze bij -17 sowieso vast. Zou trouwens wel even checken of je deurrubbers nu niet gescheurd zijn als je de deur hebt opengeramd.

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
JTHZZ schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Talkpoeder, rubberspray, glycerine of zoiets op de deurrubbers doen tegen het vastvriezen: in de meeste echte winterlanden is dit de normaalste zaak van de wereld. Ik zou niet kunnen verklaren hoe dat bij een Polestar beter of slechter zou kunnen zijn. Als de rubbers vochtig zijn vriezen ze bij -17 sowieso vast. Zou trouwens wel even checken of je deurrubbers nu niet gescheurd zijn als je de deur hebt opengeramd.
Thanks voor de tip. Gaan we in december proberen bij de deur rubbers :)

Inmiddels in Denemarken met -4. Deuren willen nog niet los achter. Auto kan inmiddels wel weer op slot.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:00

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
kramon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:22:
[...]

Inmiddels in Denemarken met -4. Deuren willen nog niet los achter. Auto kan inmiddels wel weer op slot.
Om de paar uur een timer zetten dat hij voorverwarmd? Dan Geef je het bijna geen kans om te bevriezen..

Kost wel wat;)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

@musje83 Die is vervelend. Succes met de afhandeling.

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:22:
[...]

"vroeger" deden we gewoon wat vaseline spray er op.

Daarna nooit meer last gehad.
(ook nooit meer nodig gehad, ook niet in Denemarken, maar dat was slechts -4 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Hallo, ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een PS2 en heb hier toch even wat vragen bij.

De afgelopen maanden heb ik als voorloper van de EX30 een PS2 mogen rijden. Deze bevalt me eigenlijk een stuk beter dan de Volvo, met name afwerking en premium feel. Gezien de prijzen van occasions (al vanaf 37k), overweeg ik er nu een aan te schaffen, itt het leasen van de EX30.

Maar ik maak mij een beetje zorgen over hoe deze zich de komende jaren zal houden. Met name dan onverwachte kosten die hierbij komen kijken. Zijn er bijvoorbeeld veel problemen aan de motoren of andere onderdelen? Hoe houdt zo'n battery pack zich op de langere termijn? Hoe is de verkoopwaarde over zeg 5 jaar, enzovoorts..

Mijn gevoel zegt eigenlijk ga voor de PS, maar het gemak en zorgeloosheid van een lease is ook veel waard.

Ik zoek overigens naar een wagen met twin engine, Adaptive CC en <80k op de teller.
Heb nu een met voorwiel en dat vind ik maar niks. Ook heeft deze geen ACC en na een testritje vandaag wil ik niet meer zonder.

Ps, ik maak niet veel km's (max 10k per jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Daikirai schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:13:
Hallo, ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een PS2 en heb hier toch even wat vragen bij.

De afgelopen maanden heb ik als voorloper van de EX30 een PS2 mogen rijden. Deze bevalt me eigenlijk een stuk beter dan de Volvo, met name afwerking en premium feel. Gezien de prijzen van occasions (al vanaf 37k), overweeg ik er nu een aan te schaffen, itt het leasen van de EX30.

Maar ik maak mij een beetje zorgen over hoe deze zich de komende jaren zal houden. Met name dan onverwachte kosten die hierbij komen kijken. Zijn er bijvoorbeeld veel problemen aan de motoren of andere onderdelen? Hoe houdt zo'n battery pack zich op de langere termijn? Hoe is de verkoopwaarde over zeg 5 jaar, enzovoorts..

Mijn gevoel zegt eigenlijk ga voor de PS, maar het gemak en zorgeloosheid van een lease is ook veel waard.

Ik zoek overigens naar een wagen met twin engine, Adaptive CC en <80k op de teller.
Heb nu een met voorwiel en dat vind ik maar niks. Ook heeft deze geen ACC en na een testritje vandaag wil ik niet meer zonder.

Ik denk dat je voor een dual motor wel wat meer kwijt bent dan 37k😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 10:06
Daikirai schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:13:

Niemand heeft een glazen bol, maar ik denk dat je gruwelijk gaat afschrijven op een eerste generatie. De eerste generatie dual motor is een bommetje maar geen fijne rijdeursauto, dat merk je als je in een bocht gas geeft en het klinische gevoel ervaart. Lekker voor de sprints, zowel bij het stoplicht als op de range-indicator. De echte rijdeursauto is de 2024-versie dus ik zou nog even wachten... of overbruggen met een short lease. We zijn natuurlijk allemaal erg enthousiast over deze auto en dat is volkomen terecht, maar dan gaat het wel vaak over lease en zonder de pijn in de portemonnaie die de privé-rijder wel voelt. Afschrijving, here I come :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 15:23
Goede middag @all . Het volgende wil ik even aan jullie voorleggen. Na een zeer lange periode ben ik als klant van ziggo overgestapt naar KPN. Per februari gaat mobiel ook over. Ik heb een nieuwe telefoon en in het topic gezocht naar hoe je van telefoon verandert. Ik heb begrepen, dat wat je ook doet eerst in de app van de telefoon de koppeling met het profiel in de auto ongedaan moet maken.
Vraag: Moet ik ook de BT-verbinding verwijderen in de telefoon en/of in de auto?

Andere vraag:

Mijn polestar ID heeft mijn *******@ziggo.nl emailadres als gebruikersnaam. Moet mijn ID worden gewijzigd? Achteraf veranderen wordt vgls. mij lastig, omdat ik heb gelezen dat Polestar een mail naar dit adres stuurt om de wijziging te activeren. Dat kan binnenkort niet meer, dus ook als het niet noodzakelijk is, wat is wijsheid? Op de site van polestar kan je (naast de gebruikersnaam in het ID) ook gewoon je mailadres wijzigen in je persoonlijke gegevens, zodat je niet van mail van Polestar blijft verstoken.

Gezien de ervaringen van een aantal mensen hier met veranderingen, neig ik persoonlijk heel erg naar don't fix what isn't broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Abby67 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:31:
Goede middag @all . Het volgende wil ik even aan jullie voorleggen. Na een zeer lange periode ben ik als klant van ziggo overgestapt naar KPN. Per februari gaat mobiel ook over. Ik heb een nieuwe telefoon en in het topic gezocht naar hoe je van telefoon verandert. Ik heb begrepen, dat wat je ook doet eerst in de app van de telefoon de koppeling met het profiel in de auto ongedaan moet maken.
Vraag: Moet ik ook de BT-verbinding verwijderen in de telefoon en/of in de auto?
Je vraag lijkt me vrij weinig met de provider te maken hebben. Dit is puur een: neem je ook een nieuwe telefoon? Zo ja gewoon de nieuwe telefoon procedure volgen. Zo nee, dan hoef je niets te doen.
Mijn polestar ID heeft mijn *******@ziggo.nl emailadres als gebruikersnaam. Moet mijn ID worden gewijzigd? Achteraf veranderen wordt vgls. mij lastig, omdat ik heb gelezen dat Polestar een mail naar dit adres stuurt om de wijziging te activeren. Dat kan binnenkort niet meer, dus ook als het niet noodzakelijk is, wat is wijsheid? Op de site van polestar kan je (naast de gebruikersnaam in het ID) ook gewoon je mailadres wijzigen in je persoonlijke gegevens, zodat je niet van mail van Polestar blijft verstoken.

Gezien de ervaringen van een aantal mensen hier met veranderingen, neig ik persoonlijk heel erg naar don't fix what isn't broken.
Ik zou zeker de pijn nemen om naar een provider onafhankelijk email adres over te stappen. Want dat email adres gaat echt wel eens nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:52
daniel14 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat je voor een dual motor wel wat meer kwijt bent dan 37k😅
De mijne mag weg voor dit bedrag _/-\o_ (zodra de PS4 er is :P)

LE van eind 2020 met 120k km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat ontkoppelen is sinds een OTA update of wat geleden ook in de auto mogelijk. Je kunt dus ook als je de telefoon gewist hebt zonder ontkoppelen, vanuit de auto de telefoon ontkoppelen. Ga in de auto rechtsboven naar je profiel en daar zie je de gekoppelde telefoons en kun je ze ontkoppelen. Dus daar hoef je niet meer echt op te letten.
Andere vraag:

Je kunt via de Polestar site een nieuwe Polestar ID aanmaken met je nieuwe mailadres. Deze moet je dan in de auto in je profiel onder accounts toevoegen (en de oude verwijderen). In de app kun je met de nieuwe Polestar ID inloggen en koppelen. Alle functies zullen dan werken, alleen het tweede (auto-)icoontje van links met specs van jouw auto en handleiding enzo werkt mogelijk niet meer. Bij Polestar klantenservice kunnen ze je autogegevens aan de nieuwe Polestar ID koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPHN
Zijn er meer mensen die "max ontwasemen" moeten gebruiken om condens tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-06 18:21
RPHN schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:51:
Zijn er meer mensen die "max ontwasemen" moeten gebruiken om condens tegen te gaan?
Ja hier ook!
Eigenlijk irriteer ik me er aan!

Zijn er mensen met een oplossing ?

hier een MY 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Obbbert schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Ja hier ook!

hier een MY 2024
Hier een MY 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tot nu toe gelukkig niet (iets meer dan een jaar en ongeveer 53k km). Ik rij wel veel langere stukken (90km of meer) en heb de airco nooit op eco-stand, dat kan misschien helpen.

De auto beslaat wel veel sneller dan eerdere auto’s die ik gereden heb, maar ‘t is ook snel weer weg zonder dat ik daarvoor de max ontwasem stand hoef te gebruiken. Ik zie met dit weer overigens ook andere elektrische auto’s met beslagen ruiten rijden dus het lijkt niet alleen een Polestar probleem?

Ik kan me voorstellen dat in elektrische auto’s de airco wat zuiniger bediend wordt, de pomp draait natuurlijk niet mee met een motor dus wellicht om stroom te besparen dat deze vaker afgeschakeld wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 07-01-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-06 18:21
Ik rij nooit met de airco op eco stand gewoon op automatisch en op 22 graden.
Doe vaak zelfs de auto voor verwarmen.

Echt korte stukken rij ik niet zoveel, gisteren had ik er ook last van en was toch een ritje van 175 km enkele reis. Heb toen 8 of 9 keer tussen door op Max moeten zetten om door de voorruit te kunnen kijken.

Maar goed, donderdag gaat de auto naar de garage voor de 30K beurs misschien kunnen ze hier direct even naar kijken samen met wat andere punten. Zal het nog in een revieuw schrijven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 06:30
De garantie op je Polestar verloopt op 03-03-2024. We willen ervoor zorgen dat je ook in de toekomst een optimale ervaring hebt als eigenaar. Bekijk de mogelijkheden om je dekking te behouden via de onderstaande link.

Is het dan slim om nog even een onderhoudsbeurt te plannen of is het dan te verwachten dat Volvo/Polestar niets geks vind want immers "garantie en dus kosten voor Volvo/Polestar" ?
Of is het niet zo zwart/wit ?

enigste waar ik mij zorgen om maak is als ik wegrij dat je de wielen hoort. Dat heb ik hier al meer teruggelezen. Ik rem elke week een keer stevig om te zorgen dat de remmen gebruikt worden.

afgelopen week wel een bandenspanning alarm. daarop alle banden op 2.8bar gezet en het alarm "weggedrukt", je kan volgens mij niet zien welke druk de auto zelf meet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Laatst online: 17-03 08:54
Eigenlijk nooit. staat altijd op boven en voeten-stand en de max ventilatie stand in het midden.
MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Vraagje, mag er vocht in het derde remlicht zitten? Anders wordt het even de dealer bellen.

Gister deed ook de stoelverwarming van de passagier het niet. Iemand dat al wel eens meegemaakt? Kan ik nog proberen om wat te resetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5Rpw3iLh5x4P1Di64PAIKwyolI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfgz8fdQA8js06IbJWMtTEDY.jpg?f=fotoalbum_large
De voorruit blijft prima vrij hier, de zijruiten achter beslaan wel viel me gister op, zelfs na een ritje van 5 uur.

[ Voor 20% gewijzigd door M3rcury op 08-01-2024 08:46 ]

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:13
Nee, geen last van. Tips in dezen:
- Eco stand niet gebruiken (die zet namelijk de airco zoveel mogelijk uit, waardoor het vocht in de auto onvoldoende afgevoerd wordt)
- Infotainment systeem resetten (30 seconden op wit balkje onderaan scherm drukken; dit is altijd een handige actie bij (vage) klachten)
- Checken in de ventilatie-instellingen of airco wel aan staat (net zoals verwarming)
- Zorgen dat er geen natte zaken in de auto (blijven) liggen, zoals een natte jas of natte schoenen aangezien dit dan extra vocht toevoegt in de auto
- Een (herbruikbare) auto vochtvreter in de auto leggen (bijvoorbeeld van Bison; hebben ze bijvoorbeeld bij de bouwmarkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Ik iedere dag. Gaat helemaal nergens over hoeveel ellende ik met die airco heb. Bij de beurt vorig jaar hebben ze het systeem gevuld. Bij de beurt enkele weken geleden hebben ze het iterieurfileter vervangen, maar het is nog steeds belabberd. Moet binnenkort nog een keer terug voor de niet werkende sensoren en dan geef ik het nog wel een keer aan.
Zelfs als ik een half uur met max ontwasemen heb gereden en ik zet hem weer op auto, dan zijn de ramen binnen enkele minuten beslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Obbbert schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Ja hier ook!

hier een MY 2024
De enige oplossing/workaround die ik heb is max ontwasemen aan en dan temp en fanspeed gewenst afstellen. Dat zijn alleen iets van 15 toetsanslagen op de console en doet me steeds meer verlangen naar fysieke airco-knoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
PvS_68 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Ik iedere dag. Gaat helemaal nergens over hoeveel ellende ik met die airco heb. Bij de beurt vorig jaar hebben ze het systeem gevuld. Bij de beurt enkele weken geleden hebben ze het iterieurfileter vervangen, maar het is nog steeds belabberd. Moet binnenkort nog een keer terug voor de niet werkende sensoren en dan geef ik het nog wel een keer aan.
Zelfs als ik een half uur met max ontwasemen heb gereden en ik zet hem weer op auto, dan zijn de ramen binnen enkele minuten beslagen.
Mijn MY2021 Launch edition heb ik die ervaring niet helaas. Mijn voorruit is altijd snel vrij (en als ik voorverwarmd heb is het al geen issue om mee te beginnen) en beslaat tijdens het rijden op normaal auto stand nooit. de rijzuiten soms langs de randen als het erg vochtig is of we met natte jassen in de auto zitten.
Maar nooit zodat ik de onwazemstand nodig heb.

Mijn versie heeft nog geen warmtepomp als verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Obbbert schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:38:
Ik rij nooit met de airco op eco stand gewoon op automatisch en op 22 graden.
Doe vaak zelfs de auto voor verwarmen.

Echt korte stukken rij ik niet zoveel, gisteren had ik er ook last van en was toch een ritje van 175 km enkele reis. Heb toen 8 of 9 keer tussen door op Max moeten zetten om door de voorruit te kunnen kijken.

Maar goed, donderdag gaat de auto naar de garage voor de 30K beurs misschien kunnen ze hier direct even naar kijken samen met wat andere punten. Zal het nog in een revieuw schrijven :-)
Exact hetzlefde als bij mij idd. Als ik voorverwarm en ik kom bij de auto kan ik er niet eens inkijken omdat alle ramen beslagen zijn..
Pilot uitvoering overigens.
Het rare is dat als ik max ontwasemen aanzet met de fanspeed op 2 (erg zacht dus) en de temp op 20, dan zie je de ramen gewoon opklaren. Binnen 2 minuten vochtvrij.
Het lijkt er dus sterk op dat hij in de auto-stand geen/te weinig vocht onttrekt aan de lucht. Zou dus ook software-matig te fixen moeten zijn, lijkt me.
ECO stand is voor mij heemaal een agrantie om binnen 2 minuten niets meer te kunnen zien overigens, dus die heb ik nooit langer gebruikt dan enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
Ik heb dus een storing, mijn ventilatie stopt. Voor dit euvel staat de wagen al een aantal dagen bij de dealer.
Ze erkennen het probleem maar weten nog geen oplossing.

Bij mij stopt de ventilatie tijdens het rijden, at random. Alleen bij MAX gaat hij weer aan (tijdelijk).

Zodra ik de wagen terug heb zal ik melden wat ze gedaan hebben.

Daarnaast is er een spiegel fix uitgevoerd dus die doet het ook weer.
Nu 3 jaar verder 24e afspraak, zou het daarna een storingsvrije auto zijn?

Krijg vanuit de lease een voorstel voor contract ontbinden maar ik ga echt NERGENS meer extra voor betalen. Blijkbaar is het allemaal maar normaal dat je zovaak er mee terug moet. Durven aan de telefoon ook doodleuk te zeggen: Alle problemen worden toch opgelost?

pfft :(

[ Voor 34% gewijzigd door Kohen op 08-01-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Hier een LM, jan 2021, heb áf en toe dat de ramen willen beslaan,
maar eventjes op "ontwasemen" en de boel is vrij.

In mijn geval ,en voor eenieder die er wat aan heeft:

Airco: uit
warmtestand: 23°C
stoelverwarming: stand laagst
ECO: ON
luchtverdeling: boven/onder
2 personen

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 08-01-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Hansieo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Hier een LM, jan 2021, heb áf en toe dat de ramen willen beslaan,
maar eventjes op "ontwasemen" en de boel is vrij.

In mijn geval ,en voor eenieder die er wat aan heeft:

Airco: uit
warmtestand: 23°C
stoelverwarming: stand laagst
ECO: ON
luchtverdeling: boven/onder
2 personen
Dus niet op Auto?
Als je alleen boven en onder ventileert, beslaan je zijruiten dan niet? Zal die stand ook nog eens proberen, maar dan uiteraard et ECO uit.
Pagina: 1 ... 168 ... 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.