Dus Tibber heeft wel de info of de auto laadt? Want in hun eigen app zie ik alleen de SoC zelf.harrewarre schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:51:
Het is even prutsen... maar de aanhouder wint :-)
[Afbeelding]
De data die Tibber van de auto heeft nu ook in mn Home Assistant.
Grappig weetje, als je de app opent om de status te bekijken, update de "last seen" naar het moment dat de auto zijn gegevens vertuurde. Er lijkt in ieder geval geen heartbeat oid mee te lopen die periodiek de status rapporteert.
De property zit wel in het GraphQL schema maar ik heb em nog niet zien veranderen, ben ook niet aan het laden nu. Zal het morgen allemaal eens uittproberen.
Nu ik zo wat meer intensief zit te rommelen met de Tibber API valt het gelijk op dat het daar vaak ook erg lang wachten is voor er een response komt... De last seen update nu ook al een tijdje niet meer.
Net zo stabiel als de app zelf dus haha
Nu ik zo wat meer intensief zit te rommelen met de Tibber API valt het gelijk op dat het daar vaak ook erg lang wachten is voor er een response komt... De last seen update nu ook al een tijdje niet meer.
Net zo stabiel als de app zelf dus haha
Grappig, ik ben namelijk oa app software tester en als je iets dus goed zou moeten doortesten is het wel verschillende devices, Android versies, je (type) dataverbinding etc. Dan nog kunnen er zeker fouten in komen te zitten door individueel gebruik, maar zowel de PS als Volvo app hebben overal echt heel veel bugs waarvan ik vrij zeker ben dat ze niet komen door een toestel, maar door gewoon geen goede development incl. test omgeving.Rsbih schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:07:
[...]
Godzijdank de eerste persoon hier waarbij ik merk die verstand heeft van apps en telefoons: dat er bizar veel criteria van invloed kunnen zijn om stabiliteit. Overigens geef ik zeker toe dat de app gewoon een goed fundament moet hebben, maar dat neemt niet weg dat 50% vann stabiliteit van alle apps uit de appstore te maken heeft met die criteria die je omschreef.
Hiervoor heb ik jarenlang een V40 gehad, die kon vrijwel alles wat ik nu met de XC40 ook kan. 0 issues. En de vele V40 rijders die ik ken eveneens. De kritiek op de app is nu echt wel van heel ander niveau. Overigens ook al vaak genoeg door Volvo zelf erkent.
Op de één of andere manier werkt het toch anders/minder stabiel bij de EV wagens. En dat kan he, het blijft software, maar ik kan me amper voorstellen dat het bijv. echt goed wordt doorgetest en er ook edge cases worden opgezocht. Bij de XC40 is het bijv. ondertussen allang algemeen bekend dat het ophalen van het accu percentage verrekte moeizaam gaat. De ene keer duurt het minuten lang, een andere keer zie je gewoon niks, dan weer moet je de app killen, dan weer cache legen, dan weer in/uit loggen en soms, jawel, soms komt het wel gelijk in beeld. Dat heeft 100% te maken met de connectie/server.
Maargoed, eerlijk is eerlijk, dat is gissen van mijn kant maar wel met een bepaalde expertise.
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 19-10-2023 22:36 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Mijn LRDM van 2021 had hetzelfde euvel al na 3 maanden destijds, met amper 5000 op de teller. Sindsdien gebruik ik idd nooit meer OPD. Heb wel begrepen dat er dus toch blended braking wordt toegepast, zelfs al staat OPD uit.Pjotr70 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:49:
[...]
Ja ook. Bij het lossen daarvan is een deel vh blok blijven plakken. Ik haal m morgen weer op dus als ik dan nog wat bijzonders hoor post ik het wel.
In ieder geval minimaal 1 x per week ga ik in ochtend hard op rem bij het naderen van een rotonde. (natuurlijk alleen als er niemand achter me zit
Tevens worden de remschijven weer blinkend schoon
[ Voor 3% gewijzigd door dutchman666 op 20-10-2023 09:33 ]
Ik vermoed dat de het laatste oranje gedeelte van de regen balk (in het bestuurdersdisplay) aangeeft dat de remschijven gebruikt worden.
Heb er net even mee zitten spelen. De `isCharging` property lijkt niets te doen, is altijd `false`.JTHZZ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:12:
[...]
Dus Tibber heeft wel de info of de auto laadt? Want in hun eigen app zie ik alleen de SoC zelf.
Er zitten ook grote gaten in de beschikbaarheid van de data, best vaak dat er geen antwoord op een query komt (of ik loop tegen een rate-limit oid aan, maar zie iig geen 429).
Afgelopen dagen is hij in mijn Homey implementatie ook erg vaak errors aan het teruggeven.harrewarre schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Heb er net even mee zitten spelen. De `isCharging` property lijkt niets te doen, is altijd `false`.
Er zitten ook grote gaten in de beschikbaarheid van de data, best vaak dat er geen antwoord op een query komt (of ik loop tegen een rate-limit oid aan, maar zie iig geen 429).
die isCharging is volgens mij gekoppelt aan de chargers die ze ondersteunen, dus geen data van de auto zelf.
Ik combineer mijn data, via de car info logger app die eerder genoemd is krijg je data terwijl de auto wakker is, inclusief of de charge poort connected is, dan gaat de auto uit, maar meestal blijft mn poort dan wel connected.
Plus de SOC van Tibber en de actieve sessie uit mijn laadpaal kan ik best een hoop samenvoegen nu.
Vandaag de foto’s gezien. Inderdaad zo’n beetje de helft van het blok er af. Zag er niet uit. Komt vaker voor zeiden ze nu en blokken zijn vervangen door gemodificeerd type waar dit minder makkelijk zou moeten gebeuren. Schijven zijn schoongemaakt. Onder garantie gerepareerd maar ik ga nu ook maar wat vaker actiever remmen. Hopelijk heeft MY 24 het nieuwe type zodat dit probleem minder voorkomt.dutchman666 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:32:
[...]
Mijn LRDM van 2021 had hetzelfde euvel al na 3 maanden destijds, met amper 5000 op de teller. Sindsdien gebruik ik idd nooit meer OPD. Heb wel begrepen dat er dus toch blended braking wordt toegepast, zelfs al staat OPD uit.
In ieder geval minimaal 1 x per week ga ik in ochtend hard op rem bij het naderen van een rotonde. (natuurlijk alleen als er niemand achter me zit). Doordat de accu dan nog vol zit lijkt het regeneren over te worden geslagen en zie je een negatieve uitslag die door een soort grijs/stippel gebied schiet, mogelijk is dat de grens waarop de echte remmen inschakelen?
Tevens worden de remschijven weer blinkend schoon
Zijn er Polestar 2 eigenaren met een hond? Zo ja, past een hond goed in de kofferbak? Wij hebben één hond van ongeveer 20kg en vragen ons af hoe comfortabel de hond onder de aflopende daklijn zou zitten.
Ik vervoer wel eens een Labraklomp, daar moet in ieder geval de achterbank voor plat, anders is het te krapjes.BrightSun schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:41:
Zijn er Polestar 2 eigenaren met een hond? Zo ja, past een hond goed in de kofferbak? Wij hebben één hond van ongeveer 20kg en vragen ons af hoe comfortabel de hond onder de aflopende daklijn zou zitten.
[ Voor 70% gewijzigd door ach-jee op 24-10-2023 12:45 ]
Ik heb tijdelijk de PS2 tot mijn beschikking. Ik wil het kort even hebben over het geluid van de richtingaanwijzer. Ik krijg er letterlijk de rillingen op mn rug van. Alsof de speakers elk moment kunnen ontploffen of net gebeurd is. Kan me niet voorstellen dat ik hier de enige in ben. Hier is geen fix voor lijkt me?
Nope, niets aan te doen.aschja schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:38:
Ik heb tijdelijk de PS2 tot mijn beschikking. Ik wil het kort even hebben over het geluid van de richtingaanwijzer. Ik krijg er letterlijk de rillingen op mn rug van. Alsof de speakers elk moment kunnen ontploffen of net gebeurd is. Kan me niet voorstellen dat ik hier de enige in ben. Hier is geen fix voor lijkt me?
Helaas niet, maar ik moet zeggen dat het wel went. In het begin vond ik het geluid ook bloedirritant, maar nu valt het mij niet eens meer op.aschja schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:38:
Het zal aan mijn leeftijd liggen maar ik hoor het niet (meer)…vithar schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:03:
[...]
Helaas niet, maar ik moet zeggen dat het wel went. In het begin vond ik het geluid ook bloedirritant, maar nu valt het mij niet eens meer op.
Groetjes,
Gerard
P2 midnight (launch edition)
Uiteindelijk bleek ik toch de timers uitgezet te hebben. Dus dat scheelde.GeurtG schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Overigens denk ik niet dat het een probleem is, ja het kost stroom maar ook weer niet zoveel dat het accupack of je 12V auxiliary accu leeg zou moeten trekken. Ben ook wel benieuwd dus, zou je het willen posten als je het weet? Voor de zekerheid: het nummer van de wegenwacht is 088 - 269 28 88
Auto heeft daar 5 weken in de garage gestaan en was 8% gezakt van 83% naar 75%. Prima dus 👍🏼
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou nieuwe dag weinig kansen met de Polestar app, dit keer aan het stoeien met het koppelen van een nieuwe telefoon.
Binnen de auto de oude telefoon verwijderd (dat gaat goed), koppeling modus geactiveerd > Auto vind sleutels > Zoekt naar telefoon.
Binnen de app de stappen gevolgd > 2 minuten laten liggen > Geen toestel gevonden.
Auto herstart > geen resultaat.
Telefoon herstart > geen resultaat.
App van telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd > geen resultaat.
Auto op P2.10.
iPhone 15 pro op laatste iOS versie en nieuwste App versie.
Iemand nog tips toevallig?
Edit:
Edit2: Volledige software reset van de auto heeft het opgelost.
Binnen de auto de oude telefoon verwijderd (dat gaat goed), koppeling modus geactiveerd > Auto vind sleutels > Zoekt naar telefoon.
Binnen de app de stappen gevolgd > 2 minuten laten liggen > Geen toestel gevonden.
Auto herstart > geen resultaat.
Telefoon herstart > geen resultaat.
App van telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd > geen resultaat.
Auto op P2.10.
iPhone 15 pro op laatste iOS versie en nieuwste App versie.
Iemand nog tips toevallig?
Edit:
Dit lijkt helaas niet meer te werken.kramon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:52:
Ik heb via Apple Care een nieuwe iPhone gekregen en je raadt het al. Dan moet je dus weer opnieuw koppelen :-) Als ik iCloud terugzet werkt m'n auto koppeling niet meer. Maar ik kon nu dus niet vanuit m'n telefoon mijn oude verbinding verwijderen.
Nu heb ik een trucje ontdekt:
- Nieuw leeg admin profiel maken in de auto
- Nieuwe telefoon met digital key koppelen met dat profiel
- Nu kun je vanuit de Polestar ios app vervolgens je oude telefoon wissen en je net gekoppelde nieuwe telefoon ook. Nu is je nieuwe telefoon dus weer ontkoppeld
- In je originele profiel kun je vervolgens je nieuwe telefoon koppelen
Scheelt weer een uur aan apps installeren en koppelen :-)
[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 21-10-2023 13:37 ]
Vind ik nog best veel! Kan het ook zijn dat je op hoge temp hebt weggezet en met lagere temperatuur weer hebt opgehaald? Dan geven de accu’s ook gewoon lagere spanning af…Donstil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Uiteindelijk bleek ik toch de timers uitgezet te hebben. Dus dat scheelde.
Auto heeft daar 5 weken in de garage gestaan en was 8% gezakt van 83% naar 75%. Prima dus 👍🏼
Tweede week van september weg gezet en gisteren opgehaald.Kammika schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Vind ik nog best veel! Kan het ook zijn dat je op hoge temp hebt weggezet en met lagere temperatuur weer hebt opgehaald? Dan geven de accu’s ook gewoon lagere spanning af…
Dus geen bijzonder lage temperatuur, althans wel in verhouding met waar ik vandaan kom maar niet voor de auto
Wij rijden regelmatig met Weimaraner van 30kg achterin, gaat erg goed! We hebben standaard de hoedenplank thuis liggen, omdat ze zo vaak meegaat. Wel de rechtervoet in bedwang houden, anders zit ze steeds tegen de achterklep aan geplakt.BrightSun schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:41:
There are 2 kinds of pedestrians: the quick and the dead.
Ik heb vandaag het spulletje helemaal uit home assistant gehaald en in een apart appje gestopt. Daaruit lees ik dan in HA weer de data, veel meer controle op die manier. IsCharging bepaal ik nu door de vorige % te vergelijken met de nieuwe waarde, als ie hoger is, zijn we waarschijnlijk aan het laden haha.Kaoh schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:03:
[...]
Afgelopen dagen is hij in mijn Homey implementatie ook erg vaak errors aan het teruggeven.
die isCharging is volgens mij gekoppelt aan de chargers die ze ondersteunen, dus geen data van de auto zelf.
Vannacht was de API weer lang onbereikbaar, toch bijzonder. Als je dan ook in de Tibber app kijkt zegt ie daar "Offline".
Hierbij een kleine update. Nu een week eigenaar van een Polestar 2 long range single motor 2024.
Deze week naar Oostenrijk gereden wat verrassend soepel ging. Wel even wennen gezien het de 1ste echte ev voor mij is, laden was geen probleem en icm de plug-in surf vanuit polestar erg voordelig.
:strip_exif()/f/image/crCR7mhTDkTXGi0eqQx9iVYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom op een gemiddeld verbruik van 18,7 kWh per 100km, hierbij hebben we ook op stukken harder gereden (tussen 125 en 140). In de bergen heb ik het gevoel dat het geen energie kost, het afdalen levert bijna net zoveel weer op dan dat het gekost heeft om boven te komen.
:strip_exif()/f/image/we5STA7v4kyY423lwohTIYsI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel heb ik een paar min puntjes, de hoofdsteun is niet naar voor of achter te verstellen. De wielkasten zijn niet bedekt zoals dat bijv bij bmw is, steentjes zijn dan ook goed hoorbaar.
Verder zeer tevreden!
Deze week naar Oostenrijk gereden wat verrassend soepel ging. Wel even wennen gezien het de 1ste echte ev voor mij is, laden was geen probleem en icm de plug-in surf vanuit polestar erg voordelig.
:strip_exif()/f/image/crCR7mhTDkTXGi0eqQx9iVYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom op een gemiddeld verbruik van 18,7 kWh per 100km, hierbij hebben we ook op stukken harder gereden (tussen 125 en 140). In de bergen heb ik het gevoel dat het geen energie kost, het afdalen levert bijna net zoveel weer op dan dat het gekost heeft om boven te komen.
:strip_exif()/f/image/we5STA7v4kyY423lwohTIYsI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel heb ik een paar min puntjes, de hoofdsteun is niet naar voor of achter te verstellen. De wielkasten zijn niet bedekt zoals dat bijv bij bmw is, steentjes zijn dan ook goed hoorbaar.
Verder zeer tevreden!
Het valt echt reuze mee en dit is typisch smaak: ik vind ze veel fijner dan reguliere autoPr8hube schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:08:
[...]
Het zal aan mijn leeftijd liggen maar ik hoor het niet (meer)…
Groetjes,
Gerard
Hmm... terug naar fabrieksinstellingen gegaan dus? Dat is een rigoreuze oplossing, maar blijkbaar is er ergens een corruptie opgetreden. Was eigenlijk wel benieuwd of je wel gewoon met bluetooth kon koppelen (voor muziek of zo) want je probleem is gerelateerd aan "het opzetten van verbinding" omdat zowel in de oude als de nieuwe situatie de auto en telefoon elkaar geen handje gaven. Corrupte bluetooth-verbinden komen voor, maar je kunt ze voor de Polestar niet weggooien. Een extra check was nog geweest of je nog een Polestar2 of een Polestar PS2 zag. Eentje daarvan is van Digital Key.Donstil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
Dit lijkt helaas niet meer te werken.
But who cares.... it works! Gefeliciteerd met een werkende app die nog steeds niet veel kan
I feel you, alsof je een scheet aan het laten bent in een natte krant. Ik zal je eerlijk zeggen: het enige wat ik me er nog aan herinner is dat ik me de vraag stelde of ik eraan zou kunnen wennen. Kortom: maak gewoon de keuze, luister naar je knipperlicht of het nimmer stoppende brabbelende vrouwmens naast je.... je knipper klinkt al snel als muziekaschja schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:38:
Nou die Polestar2 of PS2 zag ik uiteindelijk ook niet meer. Dus daarom en mede door de problemen met de app de auto een hele reset gegeven. Zo gek veel bijzonders heb ik toch niet ingesteld, apps doe ik allemaal met CarPlay en de settings heb ik weer even snel goed gezet.GeurtG schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:15:
[...]
Hmm... terug naar fabrieksinstellingen gegaan dus? Dat is een rigoreuze oplossing, maar blijkbaar is er ergens een corruptie opgetreden. Was eigenlijk wel benieuwd of je wel gewoon met bluetooth kon koppelen (voor muziek of zo) want je probleem is gerelateerd aan "het opzetten van verbinding" omdat zowel in de oude als de nieuwe situatie de auto en telefoon elkaar geen handje gaven. Corrupte bluetooth-verbinden komen voor, maar je kunt ze voor de Polestar niet weggooien. Een extra check was nog geweest of je nog een Polestar2 of een Polestar PS2 zag. Eentje daarvan is van Digital Key.
But who cares.... it works! Gefeliciteerd met een werkende app die nog steeds niet veel kan![]()
!
Toen ik de auto afgeleverd kreeg zijn er ook wat keuzes gemaakt waarvan de Polestar man zei “dat zet ik altijd zo” maar waarvan ik zelf dacht “daar moet ik nog eens naar kijken”. Dus opnieuw beginnen stond al eens op het lijstje.
De app zelf lijkt iets meer te doen overigens. Kan er in ieder geval weer in, zie het batterij percentage en kon hem gister de auto zelfs op slot zetten met de app! #Revolutionair
Wel geeft de app nog aan “laadfout” terwijl er geladen wordt en is de range ineens in miles maar je kunt niet alles hebben natuurlijk. Voorzichtig positief dus.
Ff de app instelling aanpassenDonstil schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
is de range ineens in miles maar je kunt niet alles hebben natuurlijk. Voorzichtig positief dus.
Ik heb een p2 (2022, pilot & plus), nu zo'n anderhalf jaar. Heel tevreden over de auto, weinig gedoe gehad en ik rij er elke dag met veel plezier in!
Helaas is er 1 ding waar ik een beetje moeite mee heb, en dat is de stabiliteit van de bluetooth verbinding met mijn telefoon.
Ik heb zo'n ~3,5 jaar een OnePlus 7 pro gehad, heel fijn, maar met bluetooth op die telefoon had ik wel vaker gedoe (met andere apparaten). Dus vorige week besloot ik dat het nu tijd was voor een nieuwe telefoon. Afgelopen zaterdag de Pixel 8 pro opgehaald.
Er zijn 2 issues. Beide issues met beide telefoons gehad. En ja, ik heb echt alle settings doorlopen en alles 10x opnieuw gepaired enzo.
Issue 1 - Phone app / bellen
Af en toe, tijdens het bellen, verbreekt de bluetooth verbinding met mijn telefoon. Soms gaat het urenlang goed en soms na een paar minuten al, midden in een gesprek. Telefoon ligt dan gewoon in de middenconsole en mijn gesprek is dan nog gaande, alleen op de telefoon, niet meer op de auto.
Ik krijg hem dan zelden nog verbonden tijdens dezelfde rit, hoevaak ik ook via het bluetooth menu verbind met de telefoon, of het vanuit de telefoon probeer. Bluetooth uit/aan op zowel telefoon als de auto, weer proberen, no luck.
Ik heb dus met beide android telefoons gehad... Ik heb voor mijn werk ook een iPhone, en mijn vrouw heeft ook een iPhone, daar gebeurt dit nooit mee.
Ik snap werkelijk niet hoe dit kan...
Issue 2 - Digital key
De app geeft geen enkele indicatie dat er een probleem is. Als ik in de app onder de 'Digital key' kijk (uiteraard de slider van aan/uit ook geprobeerd), staan er onderaan nog 3 tips for digital key use: App toestemming tot bluetooth, locatie toestemming en battery-optimalisatie uit. Die laatste 2 heb ik kunnen vinden en gedaan, maar die eerste? Ik kan nergens vinden hoe ik de app expliciet toegang geef tot bluetooth... Maargoed, aangezien hij aangeeft gewoon verbonden te zijn, lijkt het me sterk dat hij dat niet heeft?
Onder app settings en permissions heb ik t volgende:
Allowed:
- Nearby device permissions: Allow
- Notifications: Polestar support chat (on), Digital key status (off, maar ook met 'on' geprobeerd), Allow notification dot (on)
NOT allowed:
- Camera: Don't allow
- Phone: Don't allow
Unused app settings:
- Pause app activity if unused: Off
Ik had een beetje gehoopt dat mijn bluetooth issues verholpen zouden zijn met deze nieuwe telefoon... Ik dacht nog, ik neem een Google telefoon, die maken ook het OS van de auto... meer compatible kan t niet zijn. En nieuwer ook niet; Android 14 (alles up2date).
Heeft iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken? Want voelt een beetje alsof ik voor niks een nieuwe telefoon heb gekocht...
Helaas is er 1 ding waar ik een beetje moeite mee heb, en dat is de stabiliteit van de bluetooth verbinding met mijn telefoon.
Ik heb zo'n ~3,5 jaar een OnePlus 7 pro gehad, heel fijn, maar met bluetooth op die telefoon had ik wel vaker gedoe (met andere apparaten). Dus vorige week besloot ik dat het nu tijd was voor een nieuwe telefoon. Afgelopen zaterdag de Pixel 8 pro opgehaald.
Er zijn 2 issues. Beide issues met beide telefoons gehad. En ja, ik heb echt alle settings doorlopen en alles 10x opnieuw gepaired enzo.
Af en toe, tijdens het bellen, verbreekt de bluetooth verbinding met mijn telefoon. Soms gaat het urenlang goed en soms na een paar minuten al, midden in een gesprek. Telefoon ligt dan gewoon in de middenconsole en mijn gesprek is dan nog gaande, alleen op de telefoon, niet meer op de auto.
Ik krijg hem dan zelden nog verbonden tijdens dezelfde rit, hoevaak ik ook via het bluetooth menu verbind met de telefoon, of het vanuit de telefoon probeer. Bluetooth uit/aan op zowel telefoon als de auto, weer proberen, no luck.
Ik heb dus met beide android telefoons gehad... Ik heb voor mijn werk ook een iPhone, en mijn vrouw heeft ook een iPhone, daar gebeurt dit nooit mee.
Issue 2 - Digital key
- Profile 1 - gekoppeld met die grote sleutel - gekoppeld aan de iPhone van mijn vrouw, al haar settings en apps enzo
- Profile 2 - gekoppeld met de kleine key - gekoppeld aan mijn android (prive) en iphone (werk).
De app geeft geen enkele indicatie dat er een probleem is. Als ik in de app onder de 'Digital key' kijk (uiteraard de slider van aan/uit ook geprobeerd), staan er onderaan nog 3 tips for digital key use: App toestemming tot bluetooth, locatie toestemming en battery-optimalisatie uit. Die laatste 2 heb ik kunnen vinden en gedaan, maar die eerste? Ik kan nergens vinden hoe ik de app expliciet toegang geef tot bluetooth... Maargoed, aangezien hij aangeeft gewoon verbonden te zijn, lijkt het me sterk dat hij dat niet heeft?
Allowed:
- Notifications: Polestar support chat (on), Digital key status (off, maar ook met 'on' geprobeerd), Allow notification dot (on)
NOT allowed:
Unused app settings:
Ik had een beetje gehoopt dat mijn bluetooth issues verholpen zouden zijn met deze nieuwe telefoon... Ik dacht nog, ik neem een Google telefoon, die maken ook het OS van de auto... meer compatible kan t niet zijn. En nieuwer ook niet; Android 14 (alles up2date).
Heeft iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken? Want voelt een beetje alsof ik voor niks een nieuwe telefoon heb gekocht...
Issue 2 geen idee, heb een iPhone en daar werkt de DK bij mij gewoon prima op.bswen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:20:
Ik heb een p2 (2022, pilot & plus), nu zo'n anderhalf jaar. Heel tevreden over de auto, weinig gedoe gehad en ik rij er elke dag met veel plezier in!
Issue 2 - Digital keyDestijds wel een paar keer gehad, dat mijn OnePlus koppeling ineens niet meer werkte, 1x was er bij een android update weer een battery savings optie aangegaan, maargoed, ik kreeg het meestal wel weer werkend. Echter nu, op de Pixel 8 pro, krijg ik het niet voor elkaar. Alsin, echt helemaal niet meer. Alles lijkt goed gekoppeld, maar de auto gaat niet open als ik binnen armlengte kom met mijn telefoon, dan open ik hem 'handmatig' via de app, wat wel lukt, en ga erin zitten. De app zegt: "digital key - verbonden" in de app, maar als ik wil gaan rijden zegt de auto dat hij geen sleutel heeft. App gedelete, opnieuw geinstalleerd, opnieuw gekoppeld, maar wederom, no luck.
- Profile 1 - gekoppeld met die grote sleutel - gekoppeld aan de iPhone van mijn vrouw, al haar settings en apps enzo
- Profile 2 - gekoppeld met de kleine key - gekoppeld aan mijn android (prive) en iphone (werk).
Allowed:
NOT allowed:
Unused app settings:
Issue 1 heb ik soms als ik een fysieke sleutel meeneem terwijl mijn DK aan staat. DK even deactiveren met het schuifje en het werkt weer prima. Irritant maar oplosbaar
Mja, issue 2 heb ik niet met de iphone inderdaad, is echt een android dingetje.JTHZZ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:15:
[...]
Issue 2 geen idee, heb een iPhone en daar werkt de DK bij mij gewoon prima op.
Issue 1 heb ik soms als ik een fysieke sleutel meeneem terwijl mijn DK aan staat. DK even deactiveren met het schuifje en het werkt weer prima. Irritant maar oplosbaar
Om die reden heb ik nu dus altijd een fysieke sleutel bij me, dus als dat issue 1 veroorzaakt... kan ik iig proberen die DK uit te zetten, totdat dit verholpen is. Of misschien de Polestar app ook toegang geven tot 'Phone'? Nouja, iig iets om even te proberen. Die DK werkt nu toch niet... thanks!
Hoe vaak moeten jullie de IHU resetten? Ik heb 'm nu 4 weken in gebruik, 3000 km verder en gisteren voor de 5e keer IHU reset gedaan. Na het instappen totaal geen geluid, geen radio, geen navi, geen telefoon. Na de reset werkt het weer. Nu is de hele procedure niet zo moeilijk, maar is dit normaal? Ik ken het probleem van mijn eigen V60 waar het ook voorkomt, maar dat is paar keer per jaar. Is dit een algemeen dingetje van Volvo/Polestar?
Probeer de auto eens in D or R te zetten terwijl je je nieuwe telefoon onder het dashboard-kastje houdt?
Het lijkt namelijk sterk op een probleem dat al langer speelt, en met de volgend software update is opgelost. Dit leek mij iets generieks maar je symptomen kunnen duiden dat het alleen optreedt bij sommige typen telefoons (wat ook de lange oplostijd zou kunnen verklaren).
Nee, komt bij mijn C40 nauwelijks voor. Ik reset wel altijd preventief na een OTA, daarna eigenlijk vrijwel nooit.,cupra4 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
Hoe vaak moeten jullie de IHU resetten? Ik heb 'm nu 4 weken in gebruik, 3000 km verder en gisteren voor de 5e keer IHU reset gedaan. Na het instappen totaal geen geluid, geen radio, geen navi, geen telefoon. Na de reset werkt het weer. Nu is de hele procedure niet zo moeilijk, maar is dit normaal? Ik ken het probleem van mijn eigen V60 waar het ook voorkomt, maar dat is paar keer per jaar. Is dit een algemeen dingetje van Volvo/Polestar?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Is IHU het systeem in de auto? Want dat herstart ik zeker 2x per week.cupra4 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
Alleen ik heb dit weekend (zie boven ergens) het systeem helemaal moeten resetten en sindsdien lijkt het allemaal wel een stuk stabieler te zijn. Carplay werkt (tot nu toe) zonder de bekende kortlsuiting foutmelding en de app doet het beter, niet foutloos wel veel beter.
Misschien eens wat apps geforceerd stoppen en cache legen. Ik hoef maar sporadisch te herstarten. Ik heb MY21, laatste OTA-update, v2.11 (of al weer 2.12?).
Nou ik was net nog gematigd enthousiast, de eerste rit erna gelijk afgestraft
CarPlay wil dan niet verbinden, lijkt erop alsof iPhone verbind en dan de kabel eruit getrokken wordt.
Had dit eerst met de 14 Pro en dus usb-c naar Lightning. Alleen heb nu een 15 pro met usb-c en is het nog steeds. Lijkt wel iets in de auto te zijn dus. Herstarten lost het soms op, nu net heb ik uit uiteindelijk opgelost gekregen maar na een klein uitstapje bij de BSO was het direct weer bal. Soms ook 20 ritten achter elkaar geen problemen.
(Dit zie ik op de iPhone, had als test even de verbinding uit de iPhone gehaald maar lost het niet op)
[YouTube: 24 oktober 2023]
(dit in de auto)

CarPlay wil dan niet verbinden, lijkt erop alsof iPhone verbind en dan de kabel eruit getrokken wordt.
Had dit eerst met de 14 Pro en dus usb-c naar Lightning. Alleen heb nu een 15 pro met usb-c en is het nog steeds. Lijkt wel iets in de auto te zijn dus. Herstarten lost het soms op, nu net heb ik uit uiteindelijk opgelost gekregen maar na een klein uitstapje bij de BSO was het direct weer bal. Soms ook 20 ritten achter elkaar geen problemen.
(Dit zie ik op de iPhone, had als test even de verbinding uit de iPhone gehaald maar lost het niet op)
(dit in de auto)
Ik zit op 2.10 (Geen OTA voor 2.11/2.12 gekregen nog) maar heb dit al sinds ik de auto heb begin dit jaar. Welke versie er toen opstond weet ik niet precies.Highland schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:25:
Misschien eens wat apps geforceerd stoppen en cache legen. Ik hoef maar sporadisch te herstarten. Ik heb MY21, laatste OTA-update, v2.11 (of al weer 2.12?).
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 24-10-2023 16:58 ]
Ik eigenlijk nooit, mischien twee keer per jaar en meestal vlak na een OTA. Maar ik geef toe dat sinds ik de car stats app heb draaien in de auto op de achtergrond hij wel vaker zelf restart bij het instappen na meerdere dagen neit te hebben gereden. Was vroeger ook geen ding, maar ik denk dat die app bij een diepe slaap van de auto slecht wakker wordt. Dat gebeurd me nu 1 keer per week. Natuurlijk ook vervelend als je de navigatie wil instellen en even moet wachten voor het geheel opgestart is na instappen.cupra4 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
hier ook maar ff een update plaatsen M.B.T. mijn sporadische laadproblemen. Ik gebruik thuis een prive aangeschafte 22KW wallbox met plug en charge op 1 fase met loadbalancing. zodat ik meer dan maar 3A in huis kan gebruiken tijdens laden.
af en toe gaf hij effectief slecht verbinding en af en toe wilde hij niet door laden, soms kreeeg ik hem wel door geladen maar op het laatst bijna niet meer.
in contact met Wallbox zijn hun door de wallbox in de gaten te houden er achter gekomen dat er een fout was in de lader en daardoor de voltages verkeerd meette. Lader is door wallbox onder garantie vervangen en laad nu weer na opnieuw toepassen van plug en charge weer zonder problemen.
af en toe gaf hij effectief slecht verbinding en af en toe wilde hij niet door laden, soms kreeeg ik hem wel door geladen maar op het laatst bijna niet meer.
in contact met Wallbox zijn hun door de wallbox in de gaten te houden er achter gekomen dat er een fout was in de lader en daardoor de voltages verkeerd meette. Lader is door wallbox onder garantie vervangen en laad nu weer na opnieuw toepassen van plug en charge weer zonder problemen.
Iemand die advies kan geven over de kleuren van de polestar?
Tijdens mijn bezoek aan de dealer kon ik onmogelijk kiezen tussen de tentoongestelde Midnight & Magnesium.
Ik denk dat Midnight moeilijker zal zijn om schoon te houden.
Als in het verleden zijnde luie zwarte wagen eigenaar, heb ik gezworen om nooit nog een zwarte auto te kiezen.
Ik irriteerde me mateloos dat de auto nog geen dag na het wassen alweer vuil begon te ogen.
En dan nog niet over de waskringen en krassen gesproken...
Ik heb geen idee hoe snel dit respectievelijk bij Midnight & Magnesium het geval zou zijn.
Bij Magnesium heb ik het erg lastig om de "werkelijke" kleur in te schatten.
In de dealer & de bijhorende belichting zou ik spreken van een prachtig licht zilver achtig wit.
Bij foto's van sommige Polestar's toont het Magnesium bij bewolkt of slecht weer praktisch grijs, wat ik veel minder mooi vind.
Volgens de dealer was Midnight dan wel weer het populairst.
Beide vond ik prachtig in de toonzaal, zo'n moeilijke keuze
Tijdens mijn bezoek aan de dealer kon ik onmogelijk kiezen tussen de tentoongestelde Midnight & Magnesium.
Als in het verleden zijnde luie zwarte wagen eigenaar, heb ik gezworen om nooit nog een zwarte auto te kiezen.
Ik irriteerde me mateloos dat de auto nog geen dag na het wassen alweer vuil begon te ogen.
Ik heb geen idee hoe snel dit respectievelijk bij Midnight & Magnesium het geval zou zijn.
In de dealer & de bijhorende belichting zou ik spreken van een prachtig licht zilver achtig wit.
Bij foto's van sommige Polestar's toont het Magnesium bij bewolkt of slecht weer praktisch grijs, wat ik veel minder mooi vind.

In google maps kun je blijkbaar aangeven dat je thuis kunt laden en maps hierdoor geen laadsuggesties toont naar huis als je een thuislader hebt. Iemand enig idee waar je dit instelt?
Bij mij vroeg die dat een keer, maar laatst viel mij op terwijl ik met 5% thuis zou aankomen, begon die nog met laadsuggesties.Playgarden schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:48:
In google maps kun je blijkbaar aangeven dat je thuis kunt laden en maps hierdoor geen laadsuggesties toont naar huis als je een thuislader hebt. Iemand enig idee waar je dit instelt?
Thuis adres goed ingesteld?
Geen ervaring met Midnight maar krijg mijn Magnesium 24 in december en de keuze voor deze kleur was juist door het 'parelmoer' achtige effect, kleur kan veranderen door omstandigheden/verlichting. Het is in het evht een adembenemende kleur en niet zoals 'wit' waardoor je sneller vlekken erop aantreft.Drakanlol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
Check op reddit de ps2 en ps groep en dan media, daar zie je talloze.voorbeelden. Buiten op de weg is het nog duidelijker uiteraard.
YUP! Wij hadden eerst ook voor Midnight gekozen, maar na een proefrit met de Midnight versie een paar maal eens goed gekeken naar de kleurverandering ivm licht en schaduw en uiteindelijk Magnesium gekozen en echt blij dat wij dat gedaan hebben.Rsbih schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:07:
[...]
Geen ervaring met Midnight maar krijg mijn Magnesium 24 in december en de keuze voor deze kleur was juist door het 'parelmoer' achtige effect, kleur kan veranderen door omstandigheden/verlichting. Het is in het evht een adembenemende kleur en niet zoals 'wit' waardoor je sneller vlekken erop aantreft.
Check op reddit de ps2 en ps groep en dan media, daar zie je talloze.voorbeelden. Buiten op de weg is het nog duidelijker uiteraard.
Hier vele voorbeelden:
https://www.polestar-foru...ers-thread.398/#post-2769
Kan iemand mij een eenduidig antwoord geven op de vraag of de 20" Friction velgen van een Performance model ook op een PS2 met Pilot/Plus passen.
Ik kan namelijk voor een leuke prijs een set aanschaffen met winterbanden als alternatief voor mijn huidige andere 20" met zomerbanden.
Maar lees dat de breedtes van de Friction velgen afwijkend zijn voor en achter?
Ik kan namelijk voor een leuke prijs een set aanschaffen met winterbanden als alternatief voor mijn huidige andere 20" met zomerbanden.
PS2 Snow White SRSM 20"
Ik heb magnesium, want enige die leverbaar was uit voorraad en GRATISDrakanlol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
Nu hou ik mijn auto’s altijd goed schoon en dat is naar mijn mening wel nodig bij deze kleur maar sta er soms toch weer versteld van hoe mooi deze gratis kleur in de zon is.
Edit: Als ik zelf had moeten kiezen dan was ik voor Jupiter gegaan denk ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 24-10-2023 23:31 ]
breedte boeit niet past 100% zekerBerenkoud schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:26:
Kan iemand mij een eenduidig antwoord geven op de vraag of de 20" Friction velgen van een Performance model ook op een PS2 met Pilot/Plus passen.
Voor en achter is bij iedere PS afwijkend.Berenkoud schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:26:
Really? Alleen de velgafmeting of ook de bandenmaat?daniel14 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:03:
[...]
Voor en achter is bij iedere PS afwijkend.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zie Polestar website hierover:Pixeltje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Really? Alleen de velgafmeting of ook de bandenmaat?
https://www.polestar.com/...rde-wiel_-en-bandenmaten/
https://www.polestar.com/...ataanduiding-voor-wielen/
https://www.polestar.com/...ataanduiding-voor-banden/
Gaat over MY2022 maar heeft betrekking op alle modeljaren.
www.google.nl
Meer mensen die vanochtend geen 4G verbinding hadden? Ik heb anderhalf uur in de auto gezeten zonder verbinding. Reset hielp ook niet.
Hier ook. Ga er niet op zitten wachten, maar is wel knap irritant. Ze hebben niet de mest betrouwbare provider gekozen of ze betalen niet genoeg. Heb het meestal even voordat er een ota aan zit te komen.
Yes. Reset deed niks dus denk dat t zich vanzelf oplost als iemand ergens bij een provider op een resetknop mept.Shorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
Meer mensen die vanochtend geen 4G verbinding hadden? Ik heb anderhalf uur in de auto gezeten zonder verbinding. Reset hielp ook niet.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Even een vraagje; hoe snel ontdoen bij jullie de spiegels van condens? Ik krijg sterk het vermoeden dat ze bij de mijne iets vergeten zijn aan te sluiten ofzo..
Het zou er namelijk wel standaard in moeten zitten.
Snel, maar ze verwarmen alleen als je de achterruit verwarming aanzet. Heb je dit wel gedaan?Rickkie600 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:51:
Even een vraagje; hoe snel ontdoen bij jullie de spiegels van condens? Ik krijg sterk het vermoeden dat ze bij de mijne iets vergeten zijn aan te sluiten ofzo..
Gebruik je de originele kabel van Apple? De ene USB-C is de andere USB-C niet helaas.Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:55:
Nou ik was net nog gematigd enthousiast, de eerste rit erna gelijk afgestraft![]()
(dit in de auto)
[Video: 24 oktober 2023]
[...]
Ik zit op 2.10 (Geen OTA voor 2.11/2.12 gekregen nog) maar heb dit al sinds ik de auto heb begin dit jaar. Welke versie er toen opstond weet ik niet precies.
Ik heb sinds ik deze auto heb(inmiddels bijna een jaar) nog maar 1x de boel hoeven te resetten omdat alles het deed, behalve het geluid.cupra4 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
Jazeker. Zelfs automatische klimaat staat aan elke ochtend incl achterruitverwarming, dan zouden de spiegels ook moeten verwarmen.Shorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Snel, maar ze verwarmen alleen als je de achterruit verwarming aanzet. Heb je dit wel gedaan?
Alleen beneden de 7°C worden de achterruit en spiegels ontwasemt. Boven de 7° moet je dit handmatig doenRickkie600 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:24:
[...]
Jazeker. Zelfs automatische klimaat staat aan elke ochtend incl achterruitverwarming, dan zouden de spiegels ook moeten verwarmen.
SMLR | Midnight | Plus
Yup, Lightning en nu USB-C in alle twee de gevallen de originele kabel en zelfs even een (goeie) vervangende USB-C geprobeerd gisteren.GeurtG schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:05:
[...]
Gebruik je de originele kabel van Apple? De ene USB-C is de andere USB-C niet helaas.
Vandaag komt er een Carlink (5.0) dingetje binnen en ga ik dat nog even proberen. Anders toch maar even langs de dealer om die unit waar USB in gaat te laten vervangen. Ik had voor 2.10 ook vaak een stroomstoring (met meerdere kabels en meerdere iphones) foutmelding namelijk
:strip_exif()/f/image/g9h3G9kxqQG4oglf7wCOglk9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht het paneeltje gewrapt en zit het stekkertje los? Je kans sowieso het connectortje aan de onderkant gemakkelijk controleren.Donstil schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:55:
[...]
Yup, Lightning en nu USB-C in alle twee de gevallen de originele kabel en zelfs even een (goeie) vervangende USB-C geprobeerd gisteren.
Vandaag komt er een Carlink (5.0) dingetje binnen en ga ik dat nog even proberen. Anders toch maar even langs de dealer om die unit waar USB in gaat te laten vervangen. Ik had voor 2.10 ook vaak een stroomstoring (met meerdere kabels en meerdere iphones) foutmelding namelijk
[Afbeelding]
Ooh dat kan ik wel even controleren voor de zekerheid. Dat Piano lak dingetje is er wel uitgeweest omdat ik dat mat zwart gestickered heb, alleen daarvoor was het al.Big_Sander schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
Wellicht het paneeltje gewrapt en zit het stekkertje los? Je kans sowieso het connectortje aan de onderkant gemakkelijk controleren.
Hoe kom ik erbij?
Hier hetzelfde, en het wordt ook gemeld in het XC40 topicShorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ah oke, dank, Ik kan dit alleen niet terugvinden in de manual.Gnoesify schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Alleen beneden de 7°C worden de achterruit en spiegels ontwasemt. Boven de 7° moet je dit handmatig doen
Staat er ook niet in. Iemand van Support vertelde het mij omdat ik daar ook tegenaan liep.Rickkie600 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:44:
[...]
Ah oke, dank, Ik kan dit alleen niet terugvinden in de manual.
SMLR | Midnight | Plus
Ik kreeg na een paar minuten een GPRS verbinding (G) en weer wat later 3G en dat bleef stabiel. LTE lukte niet. Was trouwens gisteravond al zo dat ik 3G zag. Valt op, want in Nederland is het eigenlijk altijd en overal LTE. Alleen in het buitenland ooit G gezien. Zal dus wel iets met Odido zijn die ons niet meer op het 4G netwerk toelaat.guido66 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Hier hetzelfde, en het wordt ook gemeld in het XC40 topic
Ik heb even gekeken. Maar het is een vaste module voor alle twee de USB connectoren. De kabel ernaartoe is een enkele (en zit goed).Big_Sander schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
Wellicht het paneeltje gewrapt en zit het stekkertje los? Je kans sowieso het connectortje aan de onderkant gemakkelijk controleren.
:strip_exif()/f/image/fme4xx74hEbP96F0cUiBU6QP.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts heeft het probleem niet, doet geen CarPlay natuurlijk maar met laden geen onderbreking.
Lijkt wel echt software te zijn, als ik het systeem opstart zonder kabel erin dan is het probleem gelijk opgelost. Herstart ik het probleem met de kabel erin dan blijft het probleem meestal bestaan.
Ik heb de Midnight kleur, maar heb binnen 4 dagen na aflevering van de wagen destijds, een keramische coating laten aanbrengen.Drakanlol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:02:
En ik was de wagen altijd met de hand. Hierdoor is het lak nog krasvrij (afkloppen) en glimt het lak na een bezoek aan de wasbox praktisch showroom ready.
Al is een keramische coating natuurlijk niet goedkoop (was zo'n 1700 euro destijds).
Hier dus ook ... 4* tcam reset gedaan vandaag. Niks hielp. Moest ver rijden was mooi kakShorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Wat ik niet snap is waarom de auto (en de apps daarin) geen verbinding hebben, maar ik via de app wel de verwarming aan kan zetten. Weet iemand hoe dat werkt?Shorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
Hotspot op je telefoon en via wifi connecten zou moeten werken. Ik had overigens vandaag stabiel 3G maar geen enkele keer LTEThaDude schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:02:
[...]
Hier dus ook ... 4* tcam reset gedaan vandaag. Niks hielp. Moest ver rijden was mooi kakveel files etc..
Hier vanmorgen ook geen enkele internet verbinding. Ik ging vanmiddag naar België en daar had ik dan weer wel gewoon LTE, maar zodra ik terug kwam in Nederland was de verbinding weer weg…Shorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12
Zelfde probleem, redelijk irritant, zeker met dit weer en verkeersdrukte.HarmP2 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:50:
[...]
Hier vanmorgen ook geen enkele internet verbinding. Ik ging vanmiddag naar België en daar had ik dan weer wel gewoon LTE, maar zodra ik terug kwam in Nederland was de verbinding weer weg…
Telefoon hotspot en connect wifi vanuit de auto als workaroud, internet hersteld en GM weer data en verkeers info?EVdriver schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:16:
[...]
Zelfde probleem, redelijk irritant, zeker met dit weer en verkeersdrukte.
Ook connectie problemen bij Renault (Megane) vandaag, zou er bij Google wat mis zijn?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ja heb het thuis gewoon ingesteld. Vraag mij waarom dit niet werktdaniel14 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:00:
[...]
Bij mij vroeg die dat een keer, maar laatst viel mij op terwijl ik met 5% thuis zou aankomen, begon die nog met laadsuggesties.
Thuis adres goed ingesteld?
Tussen 2 en 3 min:Donstil schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Ooh dat kan ik wel even controleren voor de zekerheid. Dat Piano lak dingetje is er wel uitgeweest omdat ik dat mat zwart gestickered heb, alleen daarvoor was het al.
Hoe kom ik erbij?
YouTube: Polestar 2 Wrapping the Center Console
Edit: te laat ik zie net je eerdere post
[ Voor 4% gewijzigd door Big_Sander op 25-10-2023 19:37 ]
Yep, bij mij hetzelfde. Paar keer een reset geprobeerd en toen kreeg ik tijdelijk een 3G verbinding. Die 3G was op de terugweg ook weer weg, toen was er weer niks.Shorteh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
Hier vanavond ook. We hebben sinds afgelopen vrijdag onze Polestar en heb vaker geen verbinding dan wel tot nu toe.EVdriver schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:16:
[...]
Zelfde probleem, redelijk irritant, zeker met dit weer en verkeersdrukte.
Het gekke is dat de Polestar app het dan wel doet. Ik kan wel gewoon zien of hij laadt / SoC
[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 25-10-2023 22:38 ]
No signature required.
Zojuist van support ontvangen:
Goedemorgen ThaDude,
Bedankt voor je bericht en wat goed dat je contact met ons op neemt.
Helaas hadden wij gisteren last van een internetstoring bij de telecom provider. Zojuist heb ik te horen gekregen dat deze storing gelukkig weer is verholpen.
Mocht het probleem niet verholpen zijn of mocht het in de toekomst nogmaals voorkomen dat de verbinding wegvalt, weet dat je in de meeste gevallen dit met een simpele (TCAM) reset kunt herstellen. Dit betreft de volgende handeling:
Houd de voorruit ontwasemknop (de linkerknop rechts naast de ronde volumeknop) 15 seconden lang ingedrukt tot je linksboven in het centrale displayscherm een verandering van symbool ziet.
Het interne communicatiesysteem gaat nu opnieuw opstarten.
Na 30 seconden gaat de SOS-knop in het dak rood knipperen. Wanneer deze knop niet meer knippert is het systeem (na ongeveer 20 seconden) opnieuw opgestart.
Het icoontje dat de verbinding weergeeft (LTE) zal weer zichtbaar zijn.
Graag hoor ik of jij ook weer gebruik kan maken van het internet, wanneer dit niet het geval is dan kijk ik graag verder mee naar een oplossing.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Vanmorgen (26-10-23) nog steeds geen LTE bij mij.
Ik had wel weer bereik vandaag. Gister de hele dag niet.Jantje97 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:52:
Gisteravond wel even via de hotspot van mijn telefoon verbonden, vanochtend had de auto zelf weer bereik.
Bij mij vanochtend ook geen LTE. Alleen 3G.Jantje97 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:52:
Afgelopen dagen met de Polestar naar Disney geweest. Geladen bij Tesla en op de terugweg bij Ionity-Oosterhout (goedkoper dan Tesla in de piek)
(In het hotel gratis kunnen laden in de garage aan een super trage EVbox)
Behalve in Nederland verder geen enkele Polestar onderweg gezien.
Wat ik echt mis is dat je in de Polestar app het laadpercentage kan verschuiven. Als je deze de laatste keer op 80% had staan dan moet je naar de auto lopen om deze op 90% te kunnen zetten.
Ook kan je in de app de laadsnelheid niet zien en de laadduur.
Ik zou ook graag de auto-temperatuur kunnen instellen in plaats van dat ie de laatste ingestelde temp vast houd.
(In het hotel gratis kunnen laden in de garage aan een super trage EVbox)
Behalve in Nederland verder geen enkele Polestar onderweg gezien.
Wat ik echt mis is dat je in de Polestar app het laadpercentage kan verschuiven. Als je deze de laatste keer op 80% had staan dan moet je naar de auto lopen om deze op 90% te kunnen zetten.
Ook kan je in de app de laadsnelheid niet zien en de laadduur.
Ik zou ook graag de auto-temperatuur kunnen instellen in plaats van dat ie de laatste ingestelde temp vast houd.
Ik heb nooit problemen maar gisterenmiddag en avond geen bereik.El Pollo Diablo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:15:
[...]
Bij mij vanochtend ook geen LTE. Alleen 3G.
Rond 22 uur was het weer in orde. Is nu de 3e keer in 2 jaar tijd dus er zal wel iets van onderhoud zijn ergens. Of een storing, maar gek dat het dan zo gefaseerd is bij iedereen.
[ Voor 8% gewijzigd door Paku op 26-10-2023 09:35 ]
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Even een carwash vraagje. Alles piept en gaat los als ik door de wasstraat rij. Ben soms bang voor een ingreep haha. Gelukkig nog nooit gebeurd. Zetten jullie sensoren etc. uit bij een bezoek aan de carwash?
Vast stappenplan als ik wasstraat in rij:Ad Hox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:52:
Even een carwash vraagje. Alles piept en gaat los als ik door de wasstraat rij. Ben soms bang voor een ingreep haha. Gelukkig nog nooit gebeurd. Zetten jullie sensoren etc. uit bij een bezoek aan de carwash?
- Automatische ruitenwissers uit
- Automatische parkeerrem achter uit
- Parkeersensoren uit
- Spiegels inklappen
- Auto in z'n vrij
Nee, T-Mobile is overgegaan naar Odido en daarmee zijn er gisteren infrastructurele aanpassingen gedaan waar "our precious" met een T-Mobile onderliggend mobiel contract nog niet zo goed mee om kan gaan. Meld het bij Polestar, dan komen ze met nadere berichten vermoed ik.guido66 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:34:
Ook connectie problemen bij Renault (Megane) vandaag, zou er bij Google wat mis zijn?
Gisteravond tijdens een korte rit had ik welgeteld 2 minuten een 3G-verbinding, daarna weer weg dus ik denk dat de positie op het netwerk ook een rol speelt. We hebben er vermoedelijk op dezelfde locaties allemaal last van.
De meestgestelde vragen over voordelig opladen via Plugsurfing.
Het voordeeltarief is geldig bij alle snelladers van IONITY langs de snelwegen in heel Europa. Ze laden zo snel dat je accu vaak al vol is voordat je een cappuccino hebt genuttigd.
- De gesubsidieerde IONITY-tariefovereenkomst van € 0,40 per kWh is na activatie tot nader order geldig voor alle klanten die hun Polestar 2 vanaf 1 februari 2023 bestellen.
- De gesubsidieerde IONITY-tariefovereenkomst van € 0,35 per kWh is na activatie 12 maanden geldig voor alle klanten die hun Polestar 2 uiterlijk 31 januari 2023 hebben besteld. Na deze 12 maanden is het € 0,40 per kWh.
- Iedereen die in het verleden van de € 0,35 per kWh heeft geprofiteerd, maar waarvan de geldigheidsduur is verlopen, gaat nu ook over op het voordeeltarief van € 0,35.
- Het verlaagde tarief is ook toegankelijk via de Plugsurfing-app. Om het verlaagde tarief weer te geven, moet de app worden bijgewerkt en worden gekoppeld aan hetzelfde account als de Plugsurfing-kaart die bij de Polestar is geleverd.
- Het scannen van QR-codes op laadstations valideert de verlaagde prijs niet.
Het voordeeltarief is geldig bij alle snelladers van IONITY langs de snelwegen in heel Europa. Ze laden zo snel dat je accu vaak al vol is voordat je een cappuccino hebt genuttigd.
- De gesubsidieerde IONITY-tariefovereenkomst van € 0,40 per kWh is na activatie tot nader order geldig voor alle klanten die hun Polestar 2 vanaf 1 februari 2023 bestellen.
- De gesubsidieerde IONITY-tariefovereenkomst van € 0,35 per kWh is na activatie 12 maanden geldig voor alle klanten die hun Polestar 2 uiterlijk 31 januari 2023 hebben besteld. Na deze 12 maanden is het € 0,40 per kWh.
- Iedereen die in het verleden van de € 0,35 per kWh heeft geprofiteerd, maar waarvan de geldigheidsduur is verlopen, gaat nu ook over op het voordeeltarief van € 0,35.
- Het verlaagde tarief is ook toegankelijk via de Plugsurfing-app. Om het verlaagde tarief weer te geven, moet de app worden bijgewerkt en worden gekoppeld aan hetzelfde account als de Plugsurfing-kaart die bij de Polestar is geleverd.
- Het scannen van QR-codes op laadstations valideert de verlaagde prijs niet.
Ik volg hetzelfde stappenplan. De parkeerrem en parkeersensoren zijn volgens mij niet nodig doordat hij in de N staat, maar een stukje extra geruststelling is prettig.Koekhapperrr schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Vast stappenplan als ik wasstraat in rij:
- Automatische ruitenwissers uit
- Automatische parkeerrem achter uit
- Parkeersensoren uit
- Spiegels inklappen
- Auto in z'n vrij
https://www.polestar.com/...e/Automatische-wasstraat/
Wat zou het fijn zijn als dat alles onder een knopje "Wasstraat" gezet kon worden. Misschien komt er nog eens een functionaliteit in Android Automotive die een serie activiteiten kan samenvatten tot een enkele actie die je op de desktop kunt zetten. Een mens mag dromenShorteh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:38:
[...]
Ik volg hetzelfde stappenplan. De parkeerrem en parkeersensoren zijn volgens mij niet nodig doordat hij in de N staat, maar een stukje extra geruststelling is prettig.
https://www.polestar.com/...e/Automatische-wasstraat/

https://www.bright.nl/nie...oid-elektrische-auto.html
Interessante Google Maps update. Betere rijstrook informatie en actuele laadpaal informatie voor EV’s. Zou mooi zijn als dit ook in de GM app van AAOS komt!
Interessante Google Maps update. Betere rijstrook informatie en actuele laadpaal informatie voor EV’s. Zou mooi zijn als dit ook in de GM app van AAOS komt!
Die actuele laadpaal informatie zit er bij ons toch al in? Ik zie bij laadpalen de snelheid, aantal connectors en type, de bezetting en wanneer de paal voor het laatst is gebruikt.. Plus info over restaurants en faciliteiten vlakbij.Ad Hox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:40:
https://www.bright.nl/nie...oid-elektrische-auto.html
Al die AR en vogelvlucht dingen zijn in de auto niet echt handig lijkt me
[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 26-10-2023 15:49 ]
Ja je hebt gelijk, ik dacht dat beschikbaarheid er nog niet was! Maar dat is er dus wel.JTHZZ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:47:
[...]
Die actuele laadpaal informatie zit er bij ons toch al in? Ik zie bij laadpalen de snelheid, aantal connectors en type, de bezetting en wanneer de paal voor het laatst is gebruikt.. Plus info over restaurants en faciliteiten vlakbij.
Al die AR en vogelvlucht dingen zijn in de auto niet echt handig lijkt me
Dan is die update niet zo boeiend, alleen duidelijke rijbaan info lijkt me wel handig (het is er wel, maar mag wel wat groter).
[ Voor 11% gewijzigd door Ad Hox op 26-10-2023 16:25 ]
Haha ik moet systeem herstarten. Werkt het hierna nog niet dan wil ze de app koppelen met de auto. Ofwel nee geen nadere info..GeurtG schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Nee, T-Mobile is overgegaan naar Odido en daarmee zijn er gisteren infrastructurele aanpassingen gedaan waar "our precious" met een T-Mobile onderliggend mobiel contract nog niet zo goed mee om kan gaan. Meld het bij Polestar, dan komen ze met nadere berichten vermoed ik.
Gisteravond tijdens een korte rit had ik welgeteld 2 minuten een 3G-verbinding, daarna weer weg dus ik denk dat de positie op het netwerk ook een rol speelt. We hebben er vermoedelijk op dezelfde locaties allemaal last van.
Sinds vanmiddag heb ik weer LTE in ieder geval, vanmorgen was het nog 3G.
Ok, ik doe dus iets niet op de juiste manier.
Als ik de Ionity app start zie ik alleen het hoge €0.79 tarief, terwijl ik een Plugsurf card/Polestar met nog een dik tegoed heb.
Ik zie hier regelmatig 40ct voorbij komen dus staat er (denk ik) iets niet goed gekoppelt bij mij, maar wát?
Ik dácht een paar posts terug de oplossing te lezen, maar zie in de app bv niet hoe ik de plugsurfcard kan/moet toevoegen als betaling.
Wie heeft voor mij de juiste werk volgorde om alles voor elkaar te krijgen.
Als ik de Ionity app start zie ik alleen het hoge €0.79 tarief, terwijl ik een Plugsurf card/Polestar met nog een dik tegoed heb.
Ik zie hier regelmatig 40ct voorbij komen dus staat er (denk ik) iets niet goed gekoppelt bij mij, maar wát?
Ik dácht een paar posts terug de oplossing te lezen, maar zie in de app bv niet hoe ik de plugsurfcard kan/moet toevoegen als betaling.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Download de specifieke Plugsurfing / Polestar app.
Koppel je Polestar ID of VIN PS2 (dat weet ik niet meer) in de app.
En gaan. Bij mij werkte het zo. Na overleg met Plugsurfing werden druppel en card gekoppeld.
Hele vriendelijke en behulpzame lui daar bij Plugsurfing.
Koppel je Polestar ID of VIN PS2 (dat weet ik niet meer) in de app.
En gaan. Bij mij werkte het zo. Na overleg met Plugsurfing werden druppel en card gekoppeld.
Hele vriendelijke en behulpzame lui daar bij Plugsurfing.
Plugsurfing Polestar Edition app downloaden. Account aanmaken en inloggen. Dan vanuit de kaart op de streepjes drukke dag ->mijn rekening->oplaadsleutelsHansieo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:20:
Ok, ik doe dus iets niet op de juiste manier.
Daar moet je vervolgens het nummer van de laadpas die je bij de auto hebt gekregen invoeren. Als dat allemaal goed staat en je ziet nog steeds niet het speciale tarief, dan moet je Plugsurfing bellen.
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 26-10-2023 20:31 ]
Vast stappenplan als ik wasstraat in rij:Ad Hox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:52:
- Omdraaien.
- Naar huis rijden
- Met de hand wassen.
Lijkt nog steeds een issue. Eergisteren geen bereik, gister wel bereik. Maar vanochtend eerst niet en later enkel 3G.GeurtG schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Nee, T-Mobile is overgegaan naar Odido en daarmee zijn er gisteren infrastructurele aanpassingen gedaan waar "our precious" met een T-Mobile onderliggend mobiel contract nog niet zo goed mee om kan gaan. Meld het bij Polestar, dan komen ze met nadere berichten vermoed ik.
Waar heb je die informatie vandaan over de oorzaak van dit issue?
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.