Pilot Pack heeft meer opties die extra hardware nodig hebben die niet op de standaard modellen zit.Petertje750 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:35:
[...]
Mee eens dat het kan, hardware zit er al en daarom verkopen ze nu oude 2022 voorraad met "gratis" pilot pack omdat het software setting zijn, meer merken doen dat b.v. de M3 met gratis FSD.
Alleen bij zelf doen raak je meestal custom settings kwijt bij een update, maar zolang ze de lokatie van de vinkjes niet veranderen of naamgevingen kan je het meestal na elke update weer aanpassen.
Alleen wel risico met garantie, logging en cloud houd veel bij, en bij een software issue en ze komen er achter dan je via een tool software hebt lopen prutsen kan je een probleem hebben (wetende uit eigen ervaring met BMW F31 aanpassen).
Zijn opgeslagen favorieten en de meest recente zoekresultaten ook bij andere verdwenen in Google Maps?
Ja, soms, gek genoeg. Ik heb t idee dat ze weg zijn als ik te snel in de Google Maps app ga als ik net in de auto zit en dat er iets nog niet in sync is oid.BlacKstaR- schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:54:
Zijn opgeslagen favorieten en de meest recente zoekresultaten ook bij andere verdwenen in Google Maps?
Ook is er een update geweest van de app, want je hebt nu links een knoppenbalk ipv die zwevende knoppen her en der.
XPENG G9 Performance 2024
Ah top, ben dus niet senile aan het worden 😭. Goede tip kijken of het laten opstarten van alle systemen op de achtergrond het mogelijk verhelpt. Thx voor de tip 👍kramon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:21:
[...]
Ja, soms, gek genoeg. Ik heb t idee dat ze weg zijn als ik te snel in de Google Maps app ga als ik net in de auto zit en dat er iets nog niet in sync is oid.
Ook is er een update geweest van de app, want je hebt nu links een knoppenbalk ipv die zwevende knoppen her en der.
Dat gebeurt zo nu en dan ja, soms lost het zichzelf op, soms is een reset van het infotainment nodig. In de meeste gevallen gaat het bij trouwens ook gepaard met hele trage zoekresultaten en soms moeite om de navigatie te starten (duurt dan heel lang of lukt domweg niet).BlacKstaR- schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:54:
Heb het in 42k km nu 4 keer gehad ofzo..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Bij mij ook, dat komt volgens mij pas zo vaak voor sinds de laatste update...Pixeltje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:53:
[...]
Dat gebeurt zo nu en dan ja, soms lost het zichzelf op, soms is een reset van het infotainment nodig. In de meeste gevallen gaat het bij trouwens ook gepaard met hele trage zoekresultaten en soms moeite om de navigatie te starten (duurt dan heel lang of lukt domweg niet).
Heb het in 42k km nu 4 keer gehad ofzo..
Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus
Bij mij lost het zich nooit uit zichzelf op. Hetzelfde als wat hier gemeld wordt. Alle recents weg, en eindeloos blijven hangen bij het berekenen van de route, zodat je niet op 'beginnen' kan klikken. Dit is bij mij nog nooit uit zichzelf opgelost.BlacKstaR- schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:26:
[...]
Ah top, ben dus niet senile aan het worden 😭. Goede tip kijken of het laten opstarten van alle systemen op de achtergrond het mogelijk verhelpt. Thx voor de tip 👍
Dus terug parkeren/auto aan de kant (veiliger), en dan in de google maps app de cache ledigen en lokale opslag. 1 van beide kan voldoende zijn, maar heb me nooit bezig gehouden met beide apart te testen en zien wat het oplost.
Jammer steeds, want alle recents worden dan ook steeds gewist, en dat gebruik ik wel.
Hier al minstens 4x op 20k km. Zeer storend. Wie wil er nu als een soort android-nerd cache deleten in een app op de auto? Maar blijkbaar hoor je dat normaal te vinden. En ik moet steeds weer even zoeken waar dat nu weer was. Bij andere auto's nooit de nav op die manier moeten resetten, ook al was die nav zeer basic, het werkte wel steeds.
Sinds de laaste Maps update (kan je zien door dat nieuwe linker menu) is de boel hier, op de XC40, ook een stuk trager. Zoeken en inladen duurt erg lang, idd bezochte adressen die zomaar weg zijn. Jammer.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb een restart van het scherm gedaan en de zoekresultaten zijn weer terug.Juancho schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:55:
Sinds de laaste Maps update (kan je zien door dat nieuwe linker menu) is de boel hier, op de XC40, ook een stuk trager. Zoeken en inladen duurt erg lang, idd bezochte adressen die zomaar weg zijn. Jammer.
@Pixeltje Thx
Hier het zelfde na de update. Wat me ook opvalt is dat er nu weer regelmatig ‘ offline maps’ worden ge-update (oranje streepje boven op het scherm) tijdens zo’n update is GM echt heel erg traag.Juancho schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:55:
Welke winterbanden laten jullie op de P2 zetten?
Hoe groot is de impact op de range?
Hoe groot is de impact op de range?
Geen idee.JTHZZ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Jij bedoelt het pilot pack. Pilot assist is dat de auto zelf stuurt en tussen de lijntjes blijft. Maar denk idd niet dat dat kan worden geactiveerd.
Mijn auto heeft al dode hoekherkenning en 360 camera
Daarnaast heeft die ook nog de midradar dus je zou denken dat alle opties al zijn ingebouwd en dat het alleen nog een kwestie is van activeren.
Ik zal bij de eerstkomende onderhoudsbeurt een vragen bij de dealer wat de mogelijkheden zijn.
Bedankt voor deze tip, ik heb hem gekocht en het bevalt goed.JeroenV_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Koop gewoon een Phoneside: https://www.amazon.nl/Pho...eiding/dp/B098TXBF9L?th=1
Klem je zo op het scherm en er zijn er meerdere (waaronder ik) die deze gebruiken.
Ja hier. Sowiezo is de telefoon nu traag in gebruik en bizar snel leeg. Denk dat het een ios 17 issue is ipv polestar. Ik heb de polestar app beperkt tot locatie bij gebruik voor een paar dagen, en dat heeft wel geholpen.k-jah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:11:
Sinds de nieuwste (iOS) app update heb ik merkbaar veel meer batterij verbruik. Nog meer mensen last van of doe ik best een reinstall van de app?
[Afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Hier telefoon ook bizar snel leeg sinds de update. Zo erg dat ik de polestar app maar heb verwijderd.k-jah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:11:
Sinds de nieuwste (iOS) app update heb ik merkbaar veel meer batterij verbruik. Nog meer mensen last van of doe ik best een reinstall van de app?
[Afbeelding]
Nope vandaag 4% IPhone 13k-jah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:11:
[Afbeelding]
Toch is het gek dat er zoveel fluctuatie is. Ik heb ook een iphone 13, en bij mij liep de accu ineens twee keer per dag leeg na de app update. Zo veel functies heeft de app nou ook weer niet om uit te kiezen, dus tenzij je geen dk gebruikt zou ik niet weten waar dat verschil door te verklaren is..
Heel apart, DK gebruik ik ook gewoon. Misschien telefoon continu te dicht in de buurt van de auto ofzo?Pixeltje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Toch is het gek dat er zoveel fluctuatie is. Ik heb ook een iphone 13, en bij mij liep de accu ineens twee keer per dag leeg na de app update. Zo veel functies heeft de app nou ook weer niet om uit te kiezen, dus tenzij je geen dk gebruikt zou ik niet weten waar dat verschil door te verklaren is..
Niet anders dan voor de update.daniel14 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:42:
[...]
Heel apart, DK gebruik ik ook gewoon. Misschien telefoon continu te dicht in de buurt van de auto ofzo?
Heb je al ios17 draaien? Misschien is dat nog wel een factor.
Voor de laatste app update en iOS17 zat ik aan gelijkaardig percentage.
Zeker, afgelopen nacht alweer 17.0.3 erop gezet.k-jah schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:39:
[...]
Heb je al ios17 draaien? Misschien is dat nog wel een factor.
Voor de laatste app update en iOS17 zat ik aan gelijkaardig percentage.
Gelijk heb je, die app is nutteloos. En werkt de helft van de tijd gewoon niet. ("wordt geladen", "probleem bij ophalen van data", dat soort)Herah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:05:
[...]
Hier telefoon ook bizar snel leeg sinds de update. Zo erg dat ik de polestar app maar heb verwijderd.
Die is er bij mij al maanden af. Als het niet op de phone staat, kan je je er ook niet aan ergeren, is de gedachte. Voor de absoluut minieme meerwaarde maakt het ook niet uit.
Ligt het aan de connectie van de auto? De app? Geen idee, don't care.
Zo stond ik op aan een snellader op een snelwegparking. Op max. 60m van de wagen, kon ik de SoC niet checken via de app, kon ik alsnog naar de wagen wandelen om te kijken. Dus tja...
Was gister inderdaad de hele dag weg, viel me op dat de batterij erg snel leeg liep, maar verder niks achter gezocht. Nu zie ik inderdaad dat de Polestar app 12% background activity had.Herah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:05:
[...]
Hier telefoon ook bizar snel leeg sinds de update. Zo erg dat ik de polestar app maar heb verwijderd.
Het percentage is hier niet fout, maar het label. Met 'vertrek' wordt bedoeld: percentage bij terugkeer op je vertreklocatie.kevertje1977 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
[Afbeelding]
Ik heb dit vaker, dat ie bij het initieren van de navigatie helemaal fout gaat met de batterij.
Sterker nog : de aankomst 83% is goed. De vertrek 77% is niet goed want de batterij was op dat moment 90%
Dus: Bij aankomst op je bestemming heb je 83% over; bij terugkeer op je 'vertrek' nog 77%.
Er is niks mis met de batterij. Het is een vertaalfoutje. Wat Google je wil zeggen is dat je met 83% gaat aankomen op je bestemming en als je dan meteen weer terug rijdt (round trip maakt) kom je met 77% weer op je vertrekpunt aan. Soms is dat gewoon x2 maar zeker als er wat heuveltjes in zitten kan dit flink verschillen.kevertje1977 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
[Afbeelding]
Ik heb dit vaker, dat ie bij het initieren van de navigatie helemaal fout gaat met de batterij.
Sterker nog : de aankomst 83% is goed. De vertrek 77% is niet goed want de batterij was op dat moment 90%
Edit: @Koekhapperrr was sneller
Alleen jammer dat we nu niet kunnen voorverwarmen/koelen. Gelukkig nog niet nodig met dit weer. Wanneer het kouder wordt zal ik hem vast weer installeren 😂Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:30:
[...]
Gelijk heb je, die app is nutteloos. En werkt de helft van de tijd gewoon niet. ("wordt geladen", "probleem bij ophalen van data", dat soort)
Die is er bij mij al maanden af. Als het niet op de phone staat, kan je je er ook niet aan ergeren, is de gedachte. Voor de absoluut minieme meerwaarde maakt het ook niet uit.
Ligt het aan de connectie van de auto? De app? Geen idee, don't care.
Zo stond ik op aan een snellader op een snelwegparking. Op max. 60m van de wagen, kon ik de SoC niet checken via de app, kon ik alsnog naar de wagen wandelen om te kijken. Dus tja...
edit: spuit 11
[ Voor 97% gewijzigd door guido66 op 09-10-2023 12:40 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Wel interessant of dit ooit gaat worden opgelost. Het is alleen een probleem in de Nederlandse vertaling dus hoe komt Google er achter dat dit een probleem is..?Koekhapperrr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Het percentage is hier niet fout, maar het label. Met 'vertrek' wordt bedoeld: percentage bij terugkeer op je vertreklocatie.
Dus: Bij aankomst op je bestemming heb je 83% over; bij terugkeer op je 'vertrek' nog 77%.
Tja, dat heb ik ook niet nodig. Je bedoelt voor het comfort binnen in de auto?Herah schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
Alleen jammer dat we nu niet kunnen voorverwarmen/koelen. Gelukkig nog niet nodig met dit weer. Wanneer het kouder wordt zal ik hem vast weer installeren 😂
Hadden we vroeger ook niet, en we vielen ook niet met bosjes dood omdat de auto even 2 minuten moet opwarmen om op temperatuur te komen. Fijn dat het kan, maar om daar nu weer die ruk app voor te installeren gaat me te ver.
Ik vertrek ook niet steeds op hetzelfde uur, dus geen idee hoe dat moet dan. Wellicht manueel via de app en niet op vaste tijden? Weer iets om aan te denken voor je vertrekt, weer gedoe met je smartphone. Ik heb sowieso al een hekel aan alle IoT/smarthome/companion app bullshit die je voor het minste verplicht om weeeer je smartphone boven te halen. Ik wil dat ding net minder zien, niet meer.
Persoonlijk natuurlijk.
En al zeker niet in ons klimaat. Persoonlijk vind ik ook dat een EV (misschien door de dikke battery pack onderaan) beter geïsoleerd lijkt dan een ICE
In de winter staat de auto buiten, en ik heb de koude nooit echt als een probleem ervaren bij het instappen. Even zetelverwarming aan, en temperatuur hoog (maar eigenlijk ook niet nodig) was vaak genoeg.
Ik vind het heerlijk, in de zomer een heerlijk gekoelde auto en in de winter fijn een warme auto incl. ontdooide ruiten. Maar goed 9/10 keer doet de app het prima bij mij.Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:05:
[...]
Tja, dat heb ik ook niet nodig. Je bedoelt voor het comfort binnen in de auto?
Hadden we vroeger ook niet, en we vielen ook niet met bosjes dood omdat de auto even 2 minuten moet opwarmen om op temperatuur te komen. Fijn dat het kan, maar om daar nu weer die ruk app voor te installeren gaat me te ver.
Ik vertrek ook niet steeds op hetzelfde uur, dus geen idee hoe dat moet dan. Wellicht manueel via de app en niet op vaste tijden? Weer iets om aan te denken voor je vertrekt, weer gedoe met je smartphone. Ik heb sowieso al een hekel aan alle IoT/smarthome/companion app bullshit die je voor het minste verplicht om weeeer je smartphone boven te halen. Ik wil dat ding net minder zien, niet meer.
Persoonlijk natuurlijk.
En al zeker niet in ons klimaat. Persoonlijk vind ik ook dat een EV (misschien door de dikke battery pack onderaan) beter geïsoleerd lijkt dan een ICE
In de winter staat de auto buiten, en ik heb de koude nooit echt als een probleem ervaren bij het instappen. Even zetelverwarming aan, en temperatuur hoog (maar eigenlijk ook niet nodig) was vaak genoeg.
Volgens mij is dit gewoon een rare vertaling, 77% is de accu na een roundtrip naar je bestemming. Dus je komt aan op je bestemming met 83%, en je komt dan weer via dezelfde route thuis met 77%.kevertje1977 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
[Afbeelding]
Edit: topic was niet gerefreshed schijnbaar, 10 mensen al beantwoord
[ Voor 5% gewijzigd door Shorteh op 09-10-2023 13:17 ]
Die preconditioning is met name interessant voor de temperatuur van de accu. Op langere ritten bij lagere temperaturen scheelt het aanzienlijk in het verbruik de eerste kilometers. Op een winterdag kunnen die paar procenten net genoeg zijn om zonder laden weer thuis te komen voor mijAmos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:05:
[...]
Tja, dat heb ik ook niet nodig. Je bedoelt voor het comfort binnen in de auto?
Persoonlijk natuurlijk.
Bedankt iedereen ;-) wel een enorme doordenker.Koekhapperrr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Het percentage is hier niet fout, maar het label. Met 'vertrek' wordt bedoeld: percentage bij terugkeer op je vertreklocatie.
Zo had ik Google nog niet begrepen.
Inderdaad, ik vond het in het begin ook zeer verwarrend verwoord. Dit is echt een lullige veronderstelling van google, gebaseerd op een modaal burgerlijk 9-5 dagje met een heen- en weer naar het werk.kevertje1977 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Bedankt iedereen ;-) wel een enorme doordenker.
Zo had ik Google nog niet begrepen.
Weet die auto veel waar ik naar toe wil, en waar ik daarna naar toe ga. Je komt toch niet steeds op je vertrekpunt terug uit. Stel je gaat naar een rommelmarkt 100km verderop, dan geeft het systeem je bij het vertrekken van de rommelmarkt de verwachtte SoC bij het weer terug naar die rommelmarkt gaan. Verwarrend, en onnodig.
Noem het dan anders. "heen- en terug", "terug naar deze locatie", ...
Hoe is het in het Engels eigenlijk?
Dit soort kwesties heeft er bij mij sowieso toe geleid dat ik de auto vlot op Engels heb gezet, kun je nog steeds wel een NL keyboard instellen. Uit mijn hoofd is het in het Engels iets van "on return 77%"Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Inderdaad, ik vond het in het begin ook zeer verwarrend verwoord. Dit is echt een lullige veronderstelling van google, gebaseerd op een modaal burgerlijk 9-5 dagje met een heen- en weer naar het werk.
Weet die auto veel waar ik naar toe wil, en waar ik daarna naar toe ga. Je komt toch niet steeds op je vertrekpunt terug uit. Stel je gaat naar een rommelmarkt 100km verderop, dan geeft het systeem je bij het vertrekken van de rommelmarkt de verwachtte SoC bij het weer terug naar die rommelmarkt gaan. Verwarrend, en onnodig.
Noem het dan anders. "heen- en terug", "terug naar deze locatie", ...
Hoe is het in het Engels eigenlijk?
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Sinds de laatste update kan ik niet meer telefoongesprekken ophangen vanaf de stuurknop (ik zie dat blokje ook niet op het scherm achter het stuur), en zie ik op dat scherm ook niet meer visueel in welke baan ik moet voorsorteren of over hoeveel meter. Daar moet ik nu voor naar het grote scherm kijken. Telefoon moet de ander ophangen, of bij voicemail op grote scherm helemaal naar bellen en wegklikken.
Beide niet bepaald veiliger - ik doe juist graag alles met stem en op stuur. Dat grote scherm gebruikte ik niet eens tijdens rijden.
Hebben meer mensen dit? En is dit ergens een instelling die ik terug kan zetten?
Beide niet bepaald veiliger - ik doe juist graag alles met stem en op stuur. Dat grote scherm gebruikte ik niet eens tijdens rijden.
Hebben meer mensen dit? En is dit ergens een instelling die ik terug kan zetten?
Al eens een reset gedaan?Polesterretje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:11:
Sinds de laatste update kan ik niet meer telefoongesprekken ophangen vanaf de stuurknop (ik zie dat blokje ook niet op het scherm achter het stuur), en zie ik op dat scherm ook niet meer visueel in welke baan ik moet voorsorteren of over hoeveel meter. Daar moet ik nu voor naar het grote scherm kijken. Telefoon moet de ander ophangen, of bij voicemail op grote scherm helemaal naar bellen en wegklikken.
Dit is inderdaad veel beter!xsive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Dit soort kwesties heeft er bij mij sowieso toe geleid dat ik de auto vlot op Engels heb gezet, kun je nog steeds wel een NL keyboard instellen. Uit mijn hoofd is het in het Engels iets van "on return 77%"
Iets anders, ik had al even geen BT (Bluetooth) problemen meer gehad, maar vanmorgen... Jawel, daar was 'ie weer. Hoopte dat het met de laatste update over was, maar dit is zwaar waardeloos.
De telefoon maakt meteen verbinding met een bluetooth zender die "Polestar2" heeft (zonder spatie, exact zo). Eenmaal die de verbinding te pakken heeft kan ik die niet 'breken' of 'vergeten' op de iPhone. Als ik de bluetooth toggle uit zet, verdwijnt Polestar2 uit de lijst, dus kan ik 'm opnieuw niet meer 'vergeten'.
In de auto zelf is het proberen verbinding maken met de telefoon niet mogelijk. ("verbinding verbroken" of iets in die trand). Bluetooth togglen (aan-uit) zowel op de auto, als op de phone, lost het ook vaker niet dan wel op.
Ik merk dat in de periodes waarin het wel werkt zoals het hoort (namelijk je stapt in, en er is een verbinding en je kan meteen verder met een podcast of spotify) dat de bluetooth verbinding maakt met "Polestar P2"
Met P en spatie.
Vreemd, ergerlijk. En ja, ook al eens auto helemaal uit, phone helemaal uit...
Als je dan je kabel niet bij hebt voor Airplay (wat ik liever niet wil gebruiken wegens het continu opladen van de iPhone) dan kan je dus verplicht naar de radio luisteren.
Die ene is exclusief voor de phone as key functie. Die andere is voor de phone en audio profielen.
Geen idee of dit weer een tirade triggert, maar ik heb jouw ervaring alleen als ik een fysieke sleutel meeneem terwijl ik altijd digital key gebruik. Als ik geen fysieke sleutel bij me hebt werkt het prima en als ik de DK in de app uitzet werkt het ook goed. Alleen allebei tegelijk niet. Dus misschien eens proberen de DK in de app uit te zetten als je de fysieke sleutel bij je hebt? Dat is ook de reden van die (BTLE) verbinding met Polestar2Amos_x schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:04:
[...]
De telefoon maakt meteen verbinding met een bluetooth zender die "Polestar2" heeft (zonder spatie, exact zo). Eenmaal die de verbinding te pakken heeft kan ik die niet 'breken' of 'vergeten' op de iPhone. Als ik de bluetooth toggle uit zet, verdwijnt Polestar2 uit de lijst, dus kan ik 'm opnieuw niet meer 'vergeten'.
In de auto zelf is het proberen verbinding maken met de telefoon niet mogelijk. ("verbinding verbroken" of iets in die trand). Bluetooth togglen (aan-uit) zowel op de auto, als op de phone, lost het ook vaker niet dan wel op.
Ik merk dat in de periodes waarin het wel werkt zoals het hoort (namelijk je stapt in, en er is een verbinding en je kan meteen verder met een podcast of spotify) dat de bluetooth verbinding maakt met "Polestar P2"
Met P en spatie.
Vreemd, ergerlijk. En ja, ook al eens auto helemaal uit, phone helemaal uit...
Als je dan je kabel niet bij hebt voor Airplay (wat ik liever niet wil gebruiken wegens het continu opladen van de iPhone) dan kan je dus verplicht naar de radio luisteren.
[ Voor 17% gewijzigd door JTHZZ op 10-10-2023 20:26 ]
Hier kan het inderdaad wel aan liggen, nu ik dit lees, ik heb ook vaak last van dat die mijn telefoon niet meteen connect, handmatig gaat het wel altijd. Als mijn vrouw mee rijd, dan pakt die die telefoon eerder dan die van mij.JTHZZ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:25:
[...]
Geen idee of dit weer een tirade triggert, maar ik heb jouw ervaring alleen als ik een fysieke sleutel meeneem terwijl ik altijd digital key gebruik. Als ik geen fysieke sleutel bij me hebt werkt het prima en als ik de DK in de app uitzet werkt het ook goed. Alleen allebei tegelijk niet. Dus misschien eens proberen de DK in de app uit te zetten als je de fysieke sleutel bij je hebt? Dat is ook de reden van die (BTLE) verbinding met Polestar2
Of dit:GeurtG schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Hier ook de phoneside, rubbertjes even zelf vastlijmen en blijft verder prima zitten![]()
Alternatief is de firma Brodit, die leveren clips waar je dan allerhande accessoires op kan schroeven zoals een bijbehorende telefoonhouder: https://www.brodit.se/en/...s=2&steering=1&years=2023
Het is niet allemaal kut hoor, gewoon vrolijk blijven is goed voor de sfeer hier.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65209960
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Ik heb zelf deze gekocht omdat ik toch graag FM beter in beeld wilde hebben dan nu kon in de XC40. Maar wellicht een tip voor anderen. Pluspunten zijn dat het een klein ding is, draadloze snellader (ik had altijd gedoe met een leegtrekkende batterij als FM aan stond, de laadpad kan dat gewoon niet aan) en de armen gaan automatisch open/dicht. In de XC40 is het eigenlijk onmogelijk om een houder een beetje netjes weg te werken, maar na wat prutsen past het perfect zo:
:strip_exif()/f/image/Z1Eer5A64ketm6FPvYaP8wyk.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000000813720/?s2a=
:strip_exif()/f/image/Z1Eer5A64ketm6FPvYaP8wyk.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000000813720/?s2a=
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb ook brodit, en dan met een Apple MagSafe erin zodat die ook snellaad. Werkt perfect. Gewoon in rooster geklemd zonder te schroeven en kan nu mijn telefoon als 3e scherm (vb fm of Spotify. Die laatste klinkt ook veel beter via CarPlay kabel + dat je dan de controls in het zicht houdt..)_--[]--__ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
De Brodit clips werken over het algemeen door ergens tussen of omheen te klemmen, die hoef je niet vast te schroeven in de auto hoor. De telefoonhouder schroef je dan op de Brodit clip.
Zijn er hier Polestar2 rijders die de polestar winterwielen hebben gekocht in de shop ?
Kosten zijn 2300 euro. https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/145/
Als je winterbanden koopt dan ben je zo'n 1200-1500 kwijt. Dus dat is wel een verschil maar dan heb je wel minder gedoe met banden wisselen want dat kan je met extra set wielen dus feitelijk zelf.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Als je winterbanden koopt dan ben je zo'n 1200-1500 kwijt. Dus dat is wel een verschil maar dan heb je wel minder gedoe met banden wisselen want dat kan je met extra set wielen dus feitelijk zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door kevertje1977 op 11-10-2023 07:39 ]
Goede winterbanden zijn DUUR punt.kevertje1977 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:39:
Zijn er hier Polestar2 rijders die de polestar winterwielen hebben gekocht in de shop ?
De juiste velgen (let op load index, want veel velgen zijn gewoonweg te "licht") zijn DUUR punt.
Samen kom je dan niét echt laag uit, en koos ik toendertijd voor de Polestar set,
en ja, je kan iets goedkoper nu er meer keuze is, maar let GOED op!
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hoe ziet die webhook in home assistant er bij jou uit?P2Hattem schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:52:
[...]
Om te beginnen moet je dus de Car Stats Viewer (CSV) hebben. Informatie hierover vind je op https://polestar.fans/t/carstatsviewer-informationen/15027
Deze kan de informatie via een Webhook naar HomeAssistant (HA) sturen. Je krijgt dan info over snelheid, lokatie, buitentemperatuur en jawel, de batterijcapaciteit 😊.
Deze Webhook verbinding vereist wel https in CSV, dus je HA moet wel bereikbaar zijn van buitenaf. Op de website is heel veel informatie te vinden hoe alles werkend te krijgen.
Heb je dit voor elkaar, dan is de volgende integratie nodig op HA: https://github.com/jonasbkarlsson/ev_smart_charging/
Als je de energieprijzen op uurbasis nog niet in HA hebt, dan moet je dat ook nog ‘even regelen’ natuurlijk.
Maar goed, na wat gestoei heb je dan een systeem waarmee je lader (ik heb zelf een NewMotion) kunt starten en stoppen:
[Afbeelding]
Het grijze gebied is dus wanneer de auto gaat laden. Het laden start altijd op het hele uur, dus daarom is het laatste stukje laden tegen een hoger tarief dan dat voor het huidige startpunt wat misschien logischer zou zijn. Maar de totale kosten worden berekend en dit is dus het optimum om van 48 -> 90 procent te komen.
Een hoop info en nog lang niet met alle details, maar het is dus mogelijk. Bovenstaand verhaaltje had mij al zo’n 10 uur uitzoekwerk bespaard als ik nu zou moeten beginnen 🤪.
Ik heb alleen nog maar een webhook gebruikt om scripts te starten. Niet om data in home assistant te ontvangen.
Ik heb carstatviewer. Home assistant over https en gebruik influxdb als database.
De carstatviewer documentatie is duidelijk over wat hij stuurt.
Ik versta niet hoe ik het moet ontvangen in home assistant.
Ik ben aan het overwegen een 2022 Long Range PS2 aan te schaffen. Heb er inmiddels al een proefrit mee gemaakt en het beviel wel goed. Twee dingen die mij wel opvielen;
Tijdens de proefrit was mijn gemiddeld verbruik 15.0kW/100km wat ik best netjes vond. Is in de winter 350km op voornamelijk de snelweg (overdag, 100-110kmh) realistisch haalbaar denken jullie?
- Hij is vrij traag met initieel in gang komen, is dit de traction control die 'em inhoudt? Ik kon ook nergens echt een sportstand of iets ontdekken bij de instellingen. Het voelde bijna als turbolag.
- De airco is vrij duidelijk aanwezig altijd, het klinkt bijna alsof er een FM radio naast een frequentie aanstaat qua geruis. Is dit een bekend probleem?
Tijdens de proefrit was mijn gemiddeld verbruik 15.0kW/100km wat ik best netjes vond. Is in de winter 350km op voornamelijk de snelweg (overdag, 100-110kmh) realistisch haalbaar denken jullie?
Had je de one pedal drive aan staan, dan reageert die langzamer op het pedaalDerek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:09:
Ik ben aan het overwegen een 2022 Long Range PS2 aan te schaffen. Heb er inmiddels al een proefrit mee gemaakt en het beviel wel goed. Twee dingen die mij wel opvielen;Verder zie ik veel klachten over Android automotive hier. Ik ben in principe een niet al te goed navigatiesysteem gewend (Mercedes, dient ook af en toe gereset te worden) en gebruik voornamelijk CarPlay. Verlies ik met het gebruik van CarPlay in de PS2 bepaalde zaken zoals het opwarmen van de accu tbv snelladen en dat soort intelligente snufjes?
- Hij is vrij traag met initieel in gang komen, is dit de traction control die 'em inhoudt? Ik kon ook nergens echt een sportstand of iets ontdekken bij de instellingen. Het voelde bijna als turbolag.
- De airco is vrij duidelijk aanwezig altijd, het klinkt bijna alsof er een FM radio naast een frequentie aanstaat qua geruis. Is dit een bekend probleem?
Die stond wel aan ja, heb wel met de instellingen zitten pielen maar daarna niet echt meer op de acceleratie gelet. Als het uit staat zou de auto dus sneller reageren?daniel14 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:25:
[...]
Had je de one pedal drive aan staan, dan reageert die langzamer op het pedaal
De vermogensopbouw is inderdaad niet lineair, maar hij begint normaal gesproken iets rustiger om wielspin te voorkomen (gezien het grote koppel). Indien je de maximale accelaratie wilt hebben, kun je launch control gebruiken: eerst het rempedaal volledig indrukken met jouw linkervoet en dan het gaspedaal volledig indrukken met jouw rechtervoet. Als je dan het rempedaal los laat, 'schiet' hij wat meer weg.Derek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:09:
• Hij is vrij traag met initieel in gang komen, is dit de traction control die 'em inhoudt? Ik kon ook nergens echt een sportstand of iets ontdekken bij de instellingen. Het voelde bijna als turbolag.
[/list]
Mocht je overigens een dual motor op het oog hebben, dan kun je daar nog de performance upgrade voor aanschaffen: daarmee is de vermogensopbouw ook wat anders
Waarschijnlijk heeft de versie die je gereden hebt het plus pack (makkelijkst herkenbaar aan het panorama dak)) met daarin de warmtepomp. Helaas maakt de warmtepomp wel wat geluid, zeker als het iets kouder is en je net start.De airco is vrij duidelijk aanwezig altijd, het klinkt bijna alsof er een FM radio naast een frequentie aanstaat qua geruis. Is dit een bekend probleem?
Met Carplay krijg je tegenwoordig wel de kaart op het scherm achter het stuur te zien, maar het opwarmen van de accu werkt inderdaad alleen als je de routeplanning naar een snellader via de ingebouwde Google Maps doet. Er is helaas geen handmatige manier om het opwarmen te starten. Dat is volgens mij de enige intelligentie die erin zit.Verlies ik met het gebruik van CarPlay in de PS2 bepaalde zaken zoals het opwarmen van de accu tbv snelladen en dat soort intelligente snufjes?
Afhankelijk van of je een single motor of dual motor op het oog hebt, is dat wel of niet realistisch haalbaar: bij een dual motor waarschijnlijk net niet, maar een single motor zou je van 100% naar 10% dit wel net moeten halen als de temperatuur rond het vriespunt is en je rustig rijdt (max 100-110).Tijdens de proefrit was mijn gemiddeld verbruik 15.0kW/100km wat ik best netjes vond. Is in de winter 350km op voornamelijk de snelweg (overdag, 100-110kmh) realistisch haalbaar denken jullie?
Succes met jouw afwegingen!
Dank voor de informatie! Het betreft een single motor LR zonder Plus pack. De auto staat wel binnen en zal dus niet heel koud zijn bij vertrek wat denk ik wel wat helpt met de actieradius?vithar schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
[...]
De vermogensopbouw is inderdaad niet lineair, maar hij begint normaal gesproken iets rustiger om wielspin te voorkomen (gezien het grote koppel). Indien je de maximale accelaratie wilt hebben, kun je launch control gebruiken: eerst het rempedaal volledig indrukken met jouw linkervoet en dan het gaspedaal volledig indrukken met jouw rechtervoet. Als je dan het rempedaal los laat, 'schiet' hij wat meer weg.
Mocht je overigens een dual motor op het oog hebben, dan kun je daar nog de performance upgrade voor aanschaffen: daarmee is de vermogensopbouw ook wat anders
[...]
Waarschijnlijk heeft de versie die je gereden hebt het plus pack (makkelijkst herkenbaar aan het panorama dak)) met daarin de warmtepomp. Helaas maakt de warmtepomp wel wat geluid, zeker als het iets kouder is en je net start.
[...]
Met Carplay krijg je tegenwoordig wel de kaart op het scherm achter het stuur te zien, maar het opwarmen van de accu werkt inderdaad alleen als je de routeplanning naar een snellader via de ingebouwde Google Maps doet. Er is helaas geen handmatige manier om het opwarmen te starten. Dat is volgens mij de enige intelligentie die erin zit.
[...]
Afhankelijk van of je een single motor of dual motor op het oog hebt, is dat wel of niet realistisch haalbaar: bij een dual motor waarschijnlijk net niet, maar een single motor zou je van 100% naar 10% dit wel net moeten halen als de temperatuur rond het vriespunt is en je rustig rijdt (max 100-110).
Succes met jouw afwegingen!
Het geluid wat ik heb gehoord kan dan niet van de warmtepomp zijn. Het viel mij op toen ik in de auto stil stond in de file zonder radio aan en het echt leek alsof er een radio aanstond naast een zender. De airco stond op de eco stand, misschien was hij net wat aan het afkoelen en daardoor wat aan het blazen dan.
Nog een andere vraag die te binnen schoot waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden. Is het mogelijk om de auto af te koelen/op te warmen op afstand als deze niet aan de lader hangt via de app?
Een niet te koude accu scheelt inderdaad wel wat want dan hoeft de accu niet te worden voorverwarmd het eerste stuk, wat een best flink wat energie kost.Derek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:21:
[...]
Dank voor de informatie! Het betreft een single motor LR zonder Plus pack. De auto staat wel binnen en zal dus niet heel koud zijn bij vertrek wat denk ik wel wat helpt met de actieradius?
Dat herken ik helemaal niet, wellicht stond de stand van de blower redelijk hard?Het geluid wat ik heb gehoord kan dan niet van de warmtepomp zijn. Het viel mij op toen ik in de auto stil stond in de file zonder radio aan en het echt leek alsof er een radio aanstond naast een zender. De airco stond op de eco stand, misschien was hij net wat aan het afkoelen en daardoor wat aan het blazen dan.
Ja dat kanNog een andere vraag die te binnen schoot waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden. Is het mogelijk om de auto af te koelen/op te warmen op afstand als deze niet aan de lader hangt via de app?
Ja als die uit staat reageert die sneller.Derek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:43:
[...]
Die stond wel aan ja, heb wel met de instellingen zitten pielen maar daarna niet echt meer op de acceleratie gelet. Als het uit staat zou de auto dus sneller reageren?
Ik zie voor navigatie geen reden om Google Maps op je telefoon te gebruiken. De ingebouwde AAOS versie heeft meer features en is bijv handiger met andere map views (ik gebruik de overzicht view graag) en ook alternatieve routes tonen is veel makkelijker in de ingebouwde versie.Derek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:09:
Verder zie ik veel klachten over Android automotive hier. Ik ben in principe een niet al te goed navigatiesysteem gewend (Mercedes, dient ook af en toe gereset te worden) en gebruik voornamelijk CarPlay. Verlies ik met het gebruik van CarPlay in de PS2 bepaalde zaken zoals het opwarmen van de accu tbv snelladen en dat soort intelligente snufjes?
Daarnaast mis je via CarPlay de EV features zoals accu percentage bij aankomst, laadplanning en, al genoemd, automatisch voorverwarmen voor snelladen waardoor je in de winter altijd de volle laadsnelheid haalt.
Ja, direct of via een timer. Als de auto aan de laadpaal hangt, wordt via de timer ook het accupack een stuk voorverwarmd. Als niet aan de laadpaal dan wordt alleen het interieur voorverwarmd.Derek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:21:
[...]
Nog een andere vraag die te binnen schoot waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden. Is het mogelijk om de auto af te koelen/op te warmen op afstand als deze niet aan de lader hangt via de app?
Dank voor alle reacties en informatie. Misschien toch nog eens een 2e proefrit maken met al deze nieuwe info.
Maar gezien het feit dat ik best wat functionaliteit verlies lijkt het er op dat ik toch maar moet gaan wennen aan de (ingebouwde) Google Maps.
Ik ben een van die eigenwijze mensen die de voorkeur geeft aan Apple Maps.JTHZZ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:11:
[...]
Ik zie voor navigatie geen reden om Google Maps op je telefoon te gebruiken. De ingebouwde AAOS versie heeft meer features en is bijv handiger met andere map views (ik gebruik de overzicht view graag) en ook alternatieve routes tonen is veel makkelijker in de ingebouwde versie.
Daarnaast mis je via CarPlay de EV features zoals accu percentage bij aankomst, laadplanning en, al genoemd, automatisch voorverwarmen voor snelladen waardoor je in de winter altijd de volle laadsnelheid haalt.

Je kan ook zowel google maps in de achtergrond van AAOS gebruiken, maar via Carplay daarnaast ook Apple Maps gebruiken en in de driver display zetten?Derek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:32:
Dank voor alle reacties en informatie. Misschien toch nog eens een 2e proefrit maken met al deze nieuwe info.
[...]
Ik ben een van die eigenwijze mensen die de voorkeur geeft aan Apple Maps.Maar gezien het feit dat ik best wat functionaliteit verlies lijkt het er op dat ik toch maar moet gaan wennen aan de (ingebouwde) Google Maps.
Dan heb je een beetje 'het beste van de twee' om snel de accu tot bestemming of prewarmen naar laadpaal toe? (wel telkens dan dubbel je bestemming zetten)
Ik heb zelf nog geen Polestar, maar ik heb dit wel al een paar keer vermeld zien worden dat dit op zich zou moeten lukken?
Je vraagt ook of je 330km kan rijden met een LR in de winter, daarmee geef je in principe aan dat je een maximale afstand aflegt per dag? In dat geval boeien al die "voordelen" van Google maps helemaal niet, want het enige echt nuttige is dat je je laadpunten kunt meeplannen en de accu voorverwarmt. Maar dan moet je wel routes rijden waarbij je een noodzaak hebt om te moeten laden natuurlijk. Nog twee maandjes wachten, dan ziet de wereld voor CarPlay er weer helemaal anders uit want de SoC-API vrijgeven voor third parties is het enige dat nog ontbreektDerek S. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:32:
[...]
Ik ben een van die eigenwijze mensen die de voorkeur geeft aan Apple Maps.Maar gezien het feit dat ik best wat functionaliteit verlies lijkt het er op dat ik toch maar moet gaan wennen aan de (ingebouwde) Google Maps.
ps ik rijd in de winter met een LR en bij 90% laden 330-350km op een lading. Met betrekking tot tractie: met nat weer in deze auto kun je sowieso zonder moeite flink glibberen met 237pk op de voorwielen, dus het is logisch dat het vermogen er niet al te dramatisch in komt glijden. De directe koppel kunnen je banden anders gewoon niet aan als je gas geeft in een bocht

Je kunt webhooks aanmaken in HA, bijv via een automatisering. De string die je ziet in de trigger is dan het laatste stukje van de url waar je CSV de data naar toe laat sturen. Het eerste stuk is natuurlijk je publieke HA adres. Op deze url komt dan een json string binnen die je uit moet pakken. Dat kan dan in die automatisering of via bijv. NodeRed.al__in__gebruik schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:41:
[...]
Hoe ziet die webhook in home assistant er bij jou uit?
Ik heb alleen nog maar een webhook gebruikt om scripts te starten. Niet om data in home assistant te ontvangen.
Ik heb carstatviewer. Home assistant over https en gebruik influxdb als database.
De carstatviewer documentatie is duidelijk over wat hij stuurt.
Ik versta niet hoe ik het moet ontvangen in home assistant.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Dat werkt tot het moment dat de auto in slaap gaat, dan worden alle connecties verbroken dus eenige automatisering met betrekking tot "smart" laden aan de hand van SOC met HA gaat niet lukken tenzij je de lader vanuit HA kan aansturen zoals gelukkig met de zappi (zonder SOC info)P2Hattem schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:17:
[...]
Je kunt webhooks aanmaken in HA, bijv via een automatisering. De string die je ziet in de trigger is dan het laatste stukje van de url waar je CSV de data naar toe laat sturen. Het eerste stuk is natuurlijk je publieke HA adres. Op deze url komt dan een json string binnen die je uit moet pakken. Dat kan dan in die automatisering of via bijv. NodeRed.
Vandaag de mogelijkheid gekregen om een afspraak in te plannen om mijn Polestar 2 begin december te mogen ophalen bij Polestar Nederland
Klopt helemaal. Mijn NewMotion kan ik ook starten en stoppen vanuit HA en dat is icm dynamische energieprijzen wel een aantrekkelijke optie. Heb wel Tibber nodig voor de SoC, want daar is de NewMotion niet open in.Petertje750 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Dat werkt tot het moment dat de auto in slaap gaat, dan worden alle connecties verbroken dus eenige automatisering met betrekking tot "smart" laden aan de hand van SOC met HA gaat niet lukken tenzij je de lader vanuit HA kan aansturen zoals gelukkig met de zappi (zonder SOC info)
[ Voor 6% gewijzigd door P2Hattem op 13-10-2023 20:13 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Waarschuwing voor eenieder die OPD gebruikt.
Door OPD en weinig gebruik gewone rem is remblok rechts achter blijven plakken aan de schijf. Bij wegrijden is daardoor een deel van het blok af gerukt en aan de schijf blijven zitten. Provisorisch gerepareerd door de Volvo dealer dmv vlak maken schijf en restant blok. Blokken moeten op later tijdstip vervangen worden. Advies was om bij nat weer OPD uit te zetten en een paar keer fors te remmen om dit te voorkomen. Het kost mij nu na 10K gereden een nwe set blokken…..
Door OPD en weinig gebruik gewone rem is remblok rechts achter blijven plakken aan de schijf. Bij wegrijden is daardoor een deel van het blok af gerukt en aan de schijf blijven zitten. Provisorisch gerepareerd door de Volvo dealer dmv vlak maken schijf en restant blok. Blokken moeten op later tijdstip vervangen worden. Advies was om bij nat weer OPD uit te zetten en een paar keer fors te remmen om dit te voorkomen. Het kost mij nu na 10K gereden een nwe set blokken…..
Wat een slecht advies. Als je opd uitzet en niet hard genoeg remt gebruikt je auto de remschijven ook niet.Pjotr70 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:38:
Wil je dit voor komen moet je gewoon af en toe even stevig remmen. Opd aan of uit maakt dan echt niks uit…
Volgens mij staat dit ook in de handleiding beschreven. Ik rij altijd met OPD aan maar af en toe ff flink doortrappen op de rem (natuurlijk niet met volledige koude remschrijven anders heb je kans dat ze vervormen). Plus dat de auto zelf de remmen bij het wegrijden 'schoonmaakt', mogelijk dat jij een outlier bent of er sprake is van een e.e.a. defect?Pjotr70 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:38:
https://www.polestar.com/...2/2022/article/Rempedaal/
Het is dat ik in oktober 2020 mijn auto in ontvangst mocht nemen (een van de eerste) daardoor had alle filmpjes en materiaal doorgenomen omdat ik niet kon wachtenOPMERKING
Polestar adviseert om regelmatig hard te remmen met de frictierem om problemen met de remschijven, veroorzaakt door inactiviteit, te voorkomen, bijvoorbeeld roest of ophoping van vuil.
[ Voor 20% gewijzigd door BlacKstaR- op 14-10-2023 12:50 ]
Had ik inderdaad nog niet gedaan. Verwacht ook niet dat een deel vh blok loslaat en blijft vastzitten aan schijf…..BlacKstaR- schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
Volgens mij staat dit ook in de handleiding beschreven. Ik rij altijd met OPD aan maar af en toe ff flink doortrappen op de rem (natuurlijk niet met volledige koude remschrijven anders heb je kans dat ze vervormen). Plus dat de auto zelf de remmen bij het wegrijden 'schoonmaakt', mogelijk dat jij een outlier bent of er sprake is van een e.e.a. defect?
https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-
2/2022/article/Rempedaal/
[...]
Het is dat ik in oktober 2020 mijn auto in ontvangst mocht nemen (een van de eerste) daardoor had alle filmpjes en materiaal doorgenomen omdat ik niet kon wachten. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen de volledige handleiding doorneemt.
Outlier kan maar ik deel het maar voor de zekerheid.
Belachelijk dat Volvo dealers nog steeds zo weinig van hun eigen auto’s weten. OPD aan of uit maakt precies niets uit voor gebruik van de remblokken. Ook bij OPD uit worden de remblokken niet gebruikt als je het rempedaal indrukt. Pas als de regeneratie niet voldoende is en je dus harder moet remmen komen de blokken in, net als bij OPD aan. Geen verschil dus.Pjotr70 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:38:
Wat helpt is hard remmen, je ziet dan een oranje streepje in de vermogensmeter. Dan weet je dat de mechanische rem wordt gebruikt. Of naar 100% laden, dan wordt er de eerste kilometers ook niet geregenereerd. De laatste optie is om de auto in N te zetten tijdens het rijden en dan te remmen. In N wordt er niet geregenereerd. Dit gebruik ik bijv na de wasstraat om de schijven even droog te remmen.
Maar nogmaals, OPD aan of uit maakt niets uit voor gebruik van de remmen.
Ik ben in ieder geval weer wat wijzer. Zag deze niet aankomen. M’n eerste EV.JTHZZ schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:10:
[...]
Belachelijk dat Volvo dealers nog steeds zo weinig van hun eigen auto’s weten. OPD aan of uit maakt precies niets uit voor gebruik van de remblokken. Ook bij OPD uit worden de remblokken niet gebruikt als je het rempedaal indrukt. Pas als de regeneratie niet voldoende is en je dus harder moet remmen komen de blokken in, net als bij OPD aan. Geen verschil dus.
Wat helpt is hard remmen, je ziet dan een oranje streepje in de vermogensmeter. Dan weet je dat de mechanische rem wordt gebruikt. Of naar 100% laden, dan wordt er de eerste kilometers ook niet geregenereerd. De laatste optie is om de auto in N te zetten tijdens het rijden en dan te remmen. In N wordt er niet geregenereerd. Dit gebruik ik bijv na de wasstraat om de schijven even droog te remmen.
Maar nogmaals, OPD aan of uit maakt niets uit voor gebruik van de remmen.
Hi allen!
Afgelopen woensdag hebben wij onze nieuwe P2 MY24 (Space) opgehaald. We zitten nu in de fase dat we ieder excuus aangrijpen om even een ritje ergens heen te maken
Tevens is dit onze eerste EV, dus het is wat wennen aan het in de gaten houden van de range en het opladen bij verschillende soorten laders. Dit zal over niet al te lang wel minder problematisch gaan worden omdat we dan een lader aan huis krijgen (die is nu wat laat omdat we voor een P2 voorraad model zijn gegaan en deze een stuk eerder geleverd werd dan de thuislader).
Echter, nu we er veel in rijden komen wel de kleine irritatie puntjes naar voren. Ik zal die zeker niet allemaal in deze post knallen om het een beetje overzichtelijk te houden.
We kwamen erachter dat Google Maps dus geen ETA en afstand/tijd tot de bestemming weergeeft in het dashboard achter het stuur. Dit is blijkbaar hoe ze het hebben bedoeld maar wij vinden het enorm onlogisch. Ik vroeg me af hoeveel mensen hier op het forum daadwerkelijk dit probleem/gebrek (in onze ogen dan) hebben neergelegd bij Polestar of Google. Als dat er niet veel zijn heeft het misschien nut om dit even massaal aan te kaarten?
We dachten dit probleem opgelost te hebben door Apple Maps via Apple Carplay in het dashboard te krijgen. Maar die app laat juist weer geen duidelijke informatie zien over de afslag die je moet nemen of op welke baan je moet rijden op de snelweg voor een bepaalde richting. Daarnaast neemt Apple Maps ook geen laadpunten mee in het berekenen van de route, dus dat is helaas ook niet echt een oplossing voor alle situaties.
Overall: wat een heerlijke auto is dit zeg. Ik ben er zeker van dat we hier veel plezier aan gaan beleven en het is nice om hier in dit topic een beetje de ervaringen van anderen mee te krijgen (en dus te weten dat je niet alleen bent qua mening).
Afgelopen woensdag hebben wij onze nieuwe P2 MY24 (Space) opgehaald. We zitten nu in de fase dat we ieder excuus aangrijpen om even een ritje ergens heen te maken
Echter, nu we er veel in rijden komen wel de kleine irritatie puntjes naar voren. Ik zal die zeker niet allemaal in deze post knallen om het een beetje overzichtelijk te houden.
We kwamen erachter dat Google Maps dus geen ETA en afstand/tijd tot de bestemming weergeeft in het dashboard achter het stuur. Dit is blijkbaar hoe ze het hebben bedoeld maar wij vinden het enorm onlogisch. Ik vroeg me af hoeveel mensen hier op het forum daadwerkelijk dit probleem/gebrek (in onze ogen dan) hebben neergelegd bij Polestar of Google. Als dat er niet veel zijn heeft het misschien nut om dit even massaal aan te kaarten?
We dachten dit probleem opgelost te hebben door Apple Maps via Apple Carplay in het dashboard te krijgen. Maar die app laat juist weer geen duidelijke informatie zien over de afslag die je moet nemen of op welke baan je moet rijden op de snelweg voor een bepaalde richting. Daarnaast neemt Apple Maps ook geen laadpunten mee in het berekenen van de route, dus dat is helaas ook niet echt een oplossing voor alle situaties.
Overall: wat een heerlijke auto is dit zeg. Ik ben er zeker van dat we hier veel plezier aan gaan beleven en het is nice om hier in dit topic een beetje de ervaringen van anderen mee te krijgen (en dus te weten dat je niet alleen bent qua mening).
Zeker een fijne auto, veel plezier ermee toegewenst!TakutoRadiance schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:49:
Hi allen!
Afgelopen woensdag hebben wij onze nieuwe P2 MY24 (Space) opgehaald. We zitten nu in de fase dat we ieder excuus aangrijpen om even een ritje ergens heen te makenTevens is dit onze eerste EV, dus het is wat wennen aan het in de gaten houden van de range en het opladen bij verschillende soorten laders. Dit zal over niet al te lang wel minder problematisch gaan worden omdat we dan een lader aan huis krijgen (die is nu wat laat omdat we voor een P2 voorraad model zijn gegaan en deze een stuk eerder geleverd werd dan de thuislader).
We kwamen erachter dat Google Maps dus geen ETA en afstand/tijd tot de bestemming weergeeft in het dashboard achter het stuur. Dit is blijkbaar hoe ze het hebben bedoeld maar wij vinden het enorm onlogisch. Ik vroeg me af hoeveel mensen hier op het forum daadwerkelijk dit probleem/gebrek (in onze ogen dan) hebben neergelegd bij Polestar of Google. Als dat er niet veel zijn heeft het misschien nut om dit even massaal aan te kaarten?![]()
Overall: wat een heerlijke auto is dit zeg. Ik ben er zeker van dat we hier veel plezier aan gaan beleven en het is nice om hier in dit topic een beetje de ervaringen van andere mee te krijgen (en dus te weten dat je niet alleen bent qua mening).
Met betrekking tot de aankomsttijd: deze vind je inderdaad alleen op het scherm van de middenconsole. Hetzij in Google Maps zelf als je dat open hebt staan, hetzij in de tegel linksboven (waar Maps als icoon staat). Voor de snufferd zou niet gek zijn, maar aan de andere kant: als je de behoefte hebt om steeds te kijken wanneer je aankomt ben je gewoon te laat vertrokken
ps Feature requests altijd doen bij Polestar, hetzij via de servicedesk hetzij via de Facebook-groep. De ervaring tot nu toe is echter dat ze er eigenlijk niets mee doen. Ik heb het vermoeden dat we nog dit jaar een grote update gaan krijgen, mogelijk dat we daar wat meer mogelijkheden hebben om de schermen naar eigen inzicht in te regelen.
[ Voor 6% gewijzigd door GeurtG op 14-10-2023 14:17 ]
Update 2.12 info released met voornamelijk digital key upgrades met 2023/2024 model ....
https://www.polestar.com/...eNJGBPC0u8LyLM1mASp9_aXHA
[ Voor 5% gewijzigd door Petertje750 op 16-10-2023 13:25 ]
Jammer. Ik had persoonlijk meer behoefte aan:.Petertje750 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:25:
Update 2.12 info released met voornamelijk digital key upgrades met 2023/2024 model ....
- Laadpercentage aanpassen via de app.
- KM-stand in de app (moet de bandenboer weten bij plannen bandenwissel en ik heb geen zin om dan naar de auto te lopen)
- Navigatie aankomst tijd en SoC in het dashboard
- Oplossen incorrecte foutmelding over niet onderstuend USB device bij inpluggen van een USB-disk (sinds 2.2/Carplay geïntroduceerd)
Was wel nodig die digitale sleutel was zo onvoorspelbaar dat ik het gewoon had opgegeven...Petertje750 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:25:
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Precies de reden waarom ik de Beta-fase nooit doorgekomen ben. Vindt het helemaal prima met een fysieke sleutel in mijn zak.izzet3838 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:57:
[...]
Was wel nodig die digitale sleutel was zo onvoorspelbaar dat ik het gewoon had opgegeven...
In principe vind ik het ook ok.PvS_68 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:03:
[...]
Precies de reden waarom ik de Beta-fase nooit doorgekomen ben. Vindt het helemaal prima met een fysieke sleutel in mijn zak.
Maar anders heb je 1 sleutel minder op je bos...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
En in mijn sleutel bos loze leven zou ik die auto sleutel wel een hinder vinden.izzet3838 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
In principe vind ik het ook ok.
Maar anders heb je 1 sleutel minder op je bos...
Maar gelukkig kunnen we kiezen wat we het liefts willen ieder
Een werkende app.PvS_68 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:59:
[...]
Jammer. Ik had persoonlijk meer behoefte aan:.
Mijn app doet al wekenlang niks meer. Blijft gewoon hangen in het “laden” scherm. Heel irritant.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Het volgende al geprobeerd:VidaR-9 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:09:
[...]
Een werkende app.
Mijn app doet al wekenlang niks meer. Blijft gewoon hangen in het “laden” scherm. Heel irritant.
- gecontroleerd dat je de laatste versie gebruikt
- te toetsen of het zowel op 3/4/5G als ook op Wifi niet werkt
- app killen en herstarten
- op Android power management voor proces uitzetten
- app verwijderen en opnieuw installeren
- contact zoeken met Polestar en je probleem loggen
Er zijn recentelijk flinke updates geweest die erop lijken dat de stabiliteit is verbeterd.
PvS_68 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:59:
[...]
Jammer. Ik had persoonlijk meer behoefte aan:.
- Laadpercentage aanpassen via de app.
- KM-stand in de app (moet de bandenboer weten bij plannen bandenwissel en ik heb geen zin om dan naar de auto te lopen)
- Navigatie aankomst tijd en SoC in het dashboard
- Oplossen incorrecte foutmelding over niet onderstuend USB device bij inpluggen van een USB-disk (sinds 2.2/Carplay geïntroduceerd)
Vooral dat eerste, is zowat het enige wat ik zou willen. Als ik soms op dure locaties wil laden, limiteer ik het (beetje verantwoordelijk zijn, ook al is het via de werkgever). Maar als de planning verandert, of je wil ergens anders heen, zou het makkelijk zijn om even de laadlimiet aan te passen en door te laden.
Bijgevolg doe ik die moeite niet meer, en staat 'ie steeds op 90 of 100% laadlimiet.
App sowieso betrouwbaarder maken.
Dat probleem oplossen met die verbinding die gemaakt wordt met de bluetooth radio Polestar2 (voor die key onder andere), waarna het steeds een gevecht is om te verbinden met Polestar P2, wat gebruikt wordt voor bellen/entertainment. (bijgevolg data sharing uit in de auto, sindsdien werkt het goed voor audio/bellen)
Tja... Gewoon eens aan de bak gaan en het hele systeem wat robuuster maken? Bugs uit halen? Foutjes uitstrijken?
En graag ook audio controls in split screen op de center console (zoals volvo ex-30) maar dat heb ik al opgegeven, komt nooit nog
Ik was hier en toen kon ik mijn app op geen manier meer verbinden met de auto.GeurtG schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:52:
[...]
Het volgende al geprobeerd:
- gecontroleerd dat je de laatste versie gebruikt
- te toetsen of het zowel op 3/4/5G als ook op Wifi niet werkt
- app killen en herstarten
- op Android power management voor proces uitzetten
- app verwijderen en opnieuw installeren
- contact zoeken met Polestar en je probleem loggen
Er zijn recentelijk flinke updates geweest die erop lijken dat de stabiliteit is verbeterd.
Gewone Bluetooth wel. Maar niet aan mijn admin profiel.
Verder na 100K km:
- toch wel regelmatig last van m’n rug in de auto.
- aardig wat kraakjes.
- onverklaarbare trillingen in de auto.
- kraak in rechtervoorwielophanging bij naar links sturen (geen tijd gehad om naar te laten kijken nog)
- crappy app.
Heb kosten voorstel aangevraagd om leasecontract (nog 20 mnd) af te kopen. Zal wel goed tegenvallen
Ben toch wel benieuwd welke richting dat uitgaat. Kan me ook voorstellen dat t geen probleem is ivm lage bijtelling. Ik heb eerder eens kosteloos een leasecontract ingeleverd, omdat het wel een gewilde auto was en ik opnieuw bij diezelfde lease maatschappij ging leasen.VidaR-9 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Ik was hier en toen kon ik mijn app op geen manier meer verbinden met de auto.
Verder na 100K km:
- aardig wat kraakjes.
- kraak in rechtervoorwielophanging bij naar links sturen (geen tijd gehad om naar te laten kijken nog)
- crappy app.
Heb kosten voorstel aangevraagd om leasecontract (nog 20 mnd) af te kopen. Zal wel goed tegenvallen
XPENG G9 Performance 2024
Aah ik had al meermaals geklaagd over de slechte app maar werd steeds af gegaan als “hier werkt het wel prima”VidaR-9 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:09:
[...]
Een werkende app.

“Fijn” om te lezen dat ik toch niet de enige ben, de app doet hier ook al weken niets, blijft 99% van de tijd inderdaad hangen op Laden.
Vind het best een fijne car allemaal maar de software experience (ook Android Automotive) is echt ondermaats.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat gezegd hebbende. Ik heb de auto een maand geleden op Schiphol geparkeerd met 83%. Vrijdag avond ben ik weer terug en toch wel benieuwd hoeveel er in gebleven is
Weet iemand toevallig of de timers voor het verwarmen van de auto “slim” genoeg zijn om te constateren dat de auto niet gaat rijden na verwarming? Ik weet namelijk niet helemaal zeker of ik ze uitgezet heb en kan dus niet in die geweldige app om dat te controleren.
Mijn vorige auto gaf een melding als er 3x verwarmd was zonder te rijden en aangezien het best wat power kost zou het zonde zijn als de auto al 4 weken lang 3x per week warm/koud geworden is in de ochtend
Weet iemand toevallig of de timers voor het verwarmen van de auto “slim” genoeg zijn om te constateren dat de auto niet gaat rijden na verwarming? Ik weet namelijk niet helemaal zeker of ik ze uitgezet heb en kan dus niet in die geweldige app om dat te controleren.
Mijn vorige auto gaf een melding als er 3x verwarmd was zonder te rijden en aangezien het best wat power kost zou het zonde zijn als de auto al 4 weken lang 3x per week warm/koud geworden is in de ochtend

Nee, die heeft lekker staan te verwarmen en blijft dat ook doenDonstil schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:57:
Dat gezegd hebbende. Ik heb de auto een maand geleden op Schiphol geparkeerd met 83%. Vrijdag avond ben ik weer terug en toch wel benieuwd hoeveel er in gebleven is![]()
Overigens denk ik niet dat het een probleem is, ja het kost stroom maar ook weer niet zoveel dat het accupack of je 12V auxiliary accu leeg zou moeten trekken. Ben ook wel benieuwd dus, zou je het willen posten als je het weet? Voor de zekerheid: het nummer van de wegenwacht is 088 - 269 28 88
Weet iemand hoe het werkt met de Plugsurfing laadpas van Polestar ?
Ik heb een 2e hands polestar en krijg nu alsnog de plugsurfing pas.
Welke korting is van toepassing en waar kan ik zien wat opladen gaat kosten ?
(Ik heb inmiddels een bergje andere passen en laad nu vooral bij tesla met een 12,99 abbo)
(Ik heb inmiddels een bergje andere passen en laad nu vooral bij tesla met een 12,99 abbo)
Nou, dat zou toch wel eens spannend kunnen worden denk ik.GeurtG schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Overigens denk ik niet dat het een probleem is, ja het kost stroom maar ook weer niet zoveel dat het accupack of je 12V auxiliary accu leeg zou moeten trekken.
Voorverwarmen zonder aangesloten te zijn op een paal kost meestal 2 a 3% is mijn ervaring.
30 dagen x 2% zou dan geen probleem zijn, maar 30x3 bij een soc van 83% wel
We wachten de uitkomst in spanning af

Omdat de installatie van OTA 2.11 vorige maand in mijn Polestar mislukt was (melding: eerst service vereist), moest de garage het voor mij oplossen. Dat gebeurde gisteren Maar ze moesten hiervoor wel de app. verbinding resetten. Dus toen ik hem kwam ophalen moest de app.-verbinding nog opnieuw gelegd worden. Dat lukte wel voor wat betreft de info over oplaadpercentage/ klimaat/ deuren maar ze kregen de DK helaas niet aan de praat. ‘Moest ik thuis nog maar opnieuw proberen’. Heb thuis vele dingen geprobeerd maar ik kreeg steeds de melding ‘er is iets misgegaan, blijf in de auto en probeer opnieuw’. Uiteindelijk (na wel 2 uur steeds wat anders uitproberen) bleek het volgende (bij mij tenminste) de oplossing en misschien heeft een ander met DK problemen daar ook wat aan:
Verwijder uit je telefoon (iPhone in mijn geval) in de Bluetooth apparatenlijst Polestar2 (‘vergeet dit apparaat’) en doe dan de hele koppeling opnieuw (telefoon ontkoppelen en opnieuw koppelen waarbij apparaat ‘Polestar2’ opnieuw in de Bluetooth wordt toegevoegd) en dan zou de DK weer moeten werken. Hopelijk werkt dit bij anderen ook.
Verwijder uit je telefoon (iPhone in mijn geval) in de Bluetooth apparatenlijst Polestar2 (‘vergeet dit apparaat’) en doe dan de hele koppeling opnieuw (telefoon ontkoppelen en opnieuw koppelen waarbij apparaat ‘Polestar2’ opnieuw in de Bluetooth wordt toegevoegd) en dan zou de DK weer moeten werken. Hopelijk werkt dit bij anderen ook.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Nieuwe iPhone zeker 😉 ? Ik had precies hetzelfde na een rit gereden te hebben met m'n nieuwe telefoon. App helemaal verwijderd, opnieuw gekoppeld in de auto (met uiteraard alle sleutels bij) en nu doet ie het weer prima.Donstil schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:54:
[...]
Aah ik had al meermaals geklaagd over de slechte app maar werd steeds af gegaan als “hier werkt het wel prima”![]()
“Fijn” om te lezen dat ik toch niet de enige ben, de app doet hier ook al weken niets, blijft 99% van de tijd inderdaad hangen op Laden.
Vind het best een fijne car allemaal maar de software experience (ook Android Automotive) is echt ondermaats.
Je moet de speciale Polestar-Plugsurfing app downloaden en je pas daar koppelen (nummer intypen). Je ziet dan in de app dat je bij Ionity het speciale tarief van 0,35€ (1e jaar) en daarna 0,40€ betaalt. Bij andere aanbieders betaal je het gewone (hoge) Plugsurfing tarief. Het laden kun je via de app of met je pas starten, mits je de laadpas (‘oplaadsleutel’) in de app hebt geactiveerd.kevertje1977 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:40:
Weet iemand hoe het werkt met de Plugsurfing laadpas van Polestar ?
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 19-10-2023 16:24 ]
Ja ook geprobeerd maar mocht niet helpen helaas.vistu schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:46:
[...]
Nieuwe iPhone zeker 😉 ? Ik had precies hetzelfde na een rit gereden te hebben met m'n nieuwe telefoon. App helemaal verwijderd, opnieuw gekoppeld in de auto (met uiteraard alle sleutels bij) en nu doet ie het weer prima.
Ik ben wel van een 14 pro naar een 15 pro gegaan maar die is nog niet aan de auto gekoppeld omdat ik nog aan de andere kant van de wereld zit. Zaterdag ga ik dat doen maar heb geen hoge verwachtingen verder.
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 19-10-2023 17:39 ]
Haha ooh handig dat verwarmen, goed over nagedacht weer bij PolestarGeurtG schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Nee, die heeft lekker staan te verwarmen en blijft dat ook doen. Om iemand te helpen met een software-probleem is het van belang om te weten welke telefoon je hebt, welke software versie erop staat, of je gebruik maakt van een vpn, of je powermanagement goed ingesteld is, of je via wfi of 3/4/5G gaat, of je je telefoon al eens herstart hebt, en zo zijn er nog vele factoren die je ervaring bepalen. Het is niet alleen de app, het is toch echt zo dat de app bij velen wel gewoon werkt (zoals bij mij) maar dat er specifieke situaties zijn die dat verhinderen. Zonder deze details ben je niet te helpen, maar je hebt helemaal gelijk als je stelt dat software niet de kracht van deze auto is. Die kan wel meedoen naar de titel "understatement van het jaar" denk ik
?
Overigens denk ik niet dat het een probleem is, ja het kost stroom maar ook weer niet zoveel dat het accupack of je 12V auxiliary accu leeg zou moeten trekken. Ben ook wel benieuwd dus, zou je het willen posten als je het weet? Voor de zekerheid: het nummer van de wegenwacht is 088 - 269 28 88
Ik zit op een iPhone 14 Pro, daar geen gekkigheid met powermanagement. Verder mag de app alles wat nodig zou moeten zijn. Probleem treed op bij mobiele data en bij Wifi. Opnieuw ingelogd. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, huidige iOS versie (17.0.3), laatste app versie (3.28.0), etc.
/f/image/fqSKR15JvhX21egpenYuaM1N.png?f=fotoalbum_large)
De app krijgt een 1,5 uit 5 in de App Store, als je door die reacties scrolt is te zien dat ook daar heel veel mensen dezelfde problemen hebben. De kans dat het aan iets in mijn set-up ligt is daarmee nihil. Hopelijk gaat Polestar dat nog eens serieus nemen.
:strip_exif()/f/image/0ihOyVJ8FFczHRfC17yMVfHn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KkaDzy2tO7JEIPcTKYQsd0Ho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uOX96efVFvjyEUEUIodZ9MlC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UNqbvbXL0u9i8DJTU2We82sn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fXugi9Nptk3blkJOdPPnw5OD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik sla dat nummer alvast op, thanks!
Remblok achter is toch de parkeerrem?Pjotr70 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:38:
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Helaas maandagochtend model of dus een uit 2021/2022.VidaR-9 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Ik was hier en toen kon ik mijn app op geen manier meer verbinden met de auto.
Verder na 100K km:
- aardig wat kraakjes.
- crappy app.
Godzijdank de eerste persoon hier waarbij ik merk die verstand heeft van apps en telefoons: dat er bizar veel criteria van invloed kunnen zijn om stabiliteit. Overigens geef ik zeker toe dat de app gewoon een goed fundament moet hebben, maar dat neemt niet weg dat 50% vann stabiliteit van alle apps uit de appstore te maken heeft met die criteria die je omschreef.GeurtG schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Nee, die heeft lekker staan te verwarmen en blijft dat ook doen. Om iemand te helpen met een software-probleem is het van belang om te weten welke telefoon je hebt, welke software versie erop staat, of je gebruik maakt van een vpn, of je powermanagement goed ingesteld is, of je via wfi of 3/4/5G gaat, of je je telefoon al eens herstart hebt, en zo zijn er nog vele factoren die je ervaring bepalen. Het is niet alleen de app, het is toch echt zo dat de app bij velen wel gewoon werkt (zoals bij mij) maar dat er specifieke situaties zijn die dat verhinderen. Zonder deze details ben je niet te helpen, maar je hebt helemaal gelijk als je stelt dat software niet de kracht van deze auto is. Die kan wel meedoen naar de titel "understatement van het jaar" denk ik
?
Ja ook. Bij het lossen daarvan is een deel vh blok blijven plakken. Ik haal m morgen weer op dus als ik dan nog wat bijzonders hoor post ik het wel.Cpt. Peacock schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:54:
[...]
Remblok achter is toch de parkeerrem?
2020 zelfs. Een van de eersten. Al rij ik hem pas sinds 9/21 (maar wel met 8% bijtelling).Rsbih schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:05:
[...]
Helaas maandagochtend model of dus een uit 2021/2022.
Het is even prutsen... maar de aanhouder wint :-)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pZK0KJeqDsHpJrIUOtmUi9Vm.png?f=user_large)
De data die Tibber van de auto heeft nu ook in mn Home Assistant.
Grappig weetje, als je de app opent om de status te bekijken, update de "last seen" naar het moment dat de auto zijn gegevens vertuurde. Er lijkt in ieder geval geen heartbeat oid mee te lopen die periodiek de status rapporteert.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pZK0KJeqDsHpJrIUOtmUi9Vm.png?f=user_large)
De data die Tibber van de auto heeft nu ook in mn Home Assistant.
Grappig weetje, als je de app opent om de status te bekijken, update de "last seen" naar het moment dat de auto zijn gegevens vertuurde. Er lijkt in ieder geval geen heartbeat oid mee te lopen die periodiek de status rapporteert.
[ Voor 27% gewijzigd door harrewarre op 19-10-2023 21:53 ]
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.