Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herah
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-11-2024
Kubusje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:25:
Zijn er hier nog mensen die een MY24 Dual Motor in bestelling hebben of reeds in ontvangst hebben genomen? Benieuwd naar levertijden en nauwkeurigheid van lever indicaties.

Auto begin september besteld, eerste indicatie was levering halverwege januari 2024. Inmiddels is dit al naar halverwege februari 2024 verschoven via melding lease maatschappij. Polestar zelf houdt het op februari/maart 2024. Nog geen log-in mogen ontvangen om dit via de website in te kunnen zien.
Ik heb hem besteld half maart 2023, verwachte levering stond toen op augustus/september 2023. Werkelijke levering was half augustus. Dus ik ben tevreden ☺️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:29
Petertje750 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:54:
[...]

Als je audiofiel bent weet je dat speakers "los" moeten komen en vooral bij auto speakers kan dat bij dagelijks gebruik 4-6 weken duren voor ze hun volle potentie laten horen en ja je blijft verschil houden tussen HK en BW in kwaliteit
Dat is tegenwoordig zeker niet altijd meer het geval. Speakers worden nu regelmatig al voor gespeeld in de fabriek om zo maar te zeggen. Zo ook mijn studio monitor speakers van HEDD. Goed, dit zijn auto speakers dus dat zal wellicht anders liggen.

Ik denk echter dat het speciaal ontwikkeld Dirac Technologie systeem de boosdoener is. Zoals al veel vaker benoemd, zowel hier als in het XC40 topic (voorheen 1 topic) is het geluid dramatisch als je achterin zit. Je hoort letterlijk amper iets.

Een systeem wat misschien werkt in een cabrio voor 2 personen, maar in een SUV achtige wagen als de PS2/XC40 werkt dat in mijn optiek voor geen meter. Probeer maar eens uit, zet dolby surround uit en ga dan achterin zitten. Maar met dolby aan (zeker op 100%) vind ik het geluid voorin dus weer belabberd. Ik heb Dolby nu dus vaak op 25% ofzo staan of als ik alleen rij gewoon uit.

Ben benieuwd of ze hiermee doorgaan in de nieuwe serie(s) van PS/Volvo.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09 18:55
De eerste 10K erop zitten met LRSM 2024 versie

Verbruik is c.a. 16.5 per 100 kg ik rij vrij vlot door.
Laatst bij de Tesla supercharger 205 kw gehaald met laden ( eindelijk een keer )
De auto bevalt super mis alleen toch de autopilot
Ik lees dat je Autopilot achteraf kan activeren iemand hier ervaringen mee ? Zoja, ook wat de kosten waren ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

cupra4 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:48:
[...]

Ja dat dus. De geluidskwaliteit is nog niet eens zo slecht van het base audio systeem. Kan net wat beter afgesteld worden met de EQ bands, maar het komt niet eens in de buurt van mijn B&W systeem.
Nou ja, afwachten maar en hopen dat de updates nieuwe dingen brengen.
Mijn EQ settings voor de basis hifi maakten voor veel gebruikers een groot verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUCEiHfCWbDaiLCm6vcPQWnNQI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoizObtNHRmJv79z94BcTMk5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf de meeste rechtse (high-end) band inmiddels ietsje lager gezet (5mm): voor mij is het een heerlijk systeem zo met mooie ronde bassen en voldoende clarity. Ik gebruik wel met name TIDAL Hifi Plus. Als ik DAB+ gebruik, hoor ik merkbaar minder geluidsdruk en de lage bitrate van DAB+, maar ook dat is nog steeds prima en je hebt het contrast met Tidal nodig om het op te merken.

[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 29-09-2023 21:04 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
PvS_68 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:09:
[...]

Ik heb een Android toestel, dus het zal op een iPhone iets anders zijn:
Ga naar de Google Assistant app
Tik op de letter van je voornaam (naast het microfoontje) om bij je profiel te komen
Daar zie je de optie Settings (Volgens mij zitten settings op een iPhone allemaal in 1 app, dus tot hier kan anders zijn
Tik in Settings op Google Assistant
Tik op Devices
Tik op Add a Device
Daar staat Link a Car

Verwar dit niet met devices linken in Google Home. Je linkt de P2 in Google Assistant. Dan kun je in Google Assistnat op je telefoon o.a. het volgende doen:

"Hey Google...... Is my car locked?"
response:
"Here's what I got from Polestar: As of 2 days your doors are locked"
Bedankt, gek genoeg was de optie "link a car" er nu wel.
Ik heb het als volgt gedaan op de iphone:
devices > , Add Devices > Link a car

thnx

• Juancho
xsive schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:01:
[...]

Mijn EQ settings voor de basis hifi maakten voor veel gebruikers een groot verschil:
[Afbeelding]

Ik heb zelf de meeste rechtse (high-end) band inmiddels ietsje lager gezet (5mm): voor mij is het een heerlijk systeem zo met mooie ronde bassen en voldoende clarity. Ik gebruik wel met name TIDAL Hifi Plus. Als ik DAB+ gebruik, hoor ik merkbaar minder geluidsdruk en de lage bitrate van DAB+, maar ook dat is nog steeds prima en je hebt het contrast met Tidal nodig om het op te merken.
Ja je hebt met die EQ wat meer vrijheid werkelijk onbegrijpelijk dat dit er in de XC40 niet in zit. Enige optie wat je hebt is low/mid/high/sub aan te passen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Rsbih
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Juancho schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:43:
[...]

Ja je hebt met die EQ wat meer vrijheid werkelijk onbegrijpelijk dat dit er in de XC40 niet in zit. Enige optie wat je hebt is low/mid/high/sub aan te passen.
Zitten in de XC40 dan dezelfde basis audio speakers als in de P2? Hoe tevreden ben je?

• Juancho
Rsbih schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:51:
[...]

Zitten in de XC40 dan dezelfde basis audio speakers als in de P2? Hoe tevreden ben je?
Dat weet ik niet, ik heb het extra HK systeem, volgens mij heeft de PS die ook. Dus incl surround gebeuren wat ik in mijn eerdere post aangaf.

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
kevertje1977 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:58:
[...]

Bedankt, gek genoeg was de optie "link a car" er nu wel.
Ik heb het als volgt gedaan op de iphone:
devices > , Add Devices > Link a car

thnx
Kun je uitleggen waar je het precies gevonden hebt want bij mij staat link a car er niet bij op mijn iphone?

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
xsive schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:01:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb de basis audio en hoor ook duidelijk verschil tussen spotify en DAB, waarbij spotify aanzienlijk beter klinkt. Kom uit een auto waarin een Denon audio systeem zat en dat klonk iets beter dan de basis audio in de P2 maar vond het de meerprijs voor de HK audio niet waard. Heb wel de indruk dat de DAB in mijn vorige auto wat beter klonk, luister nu dus bij voorkeur naar Spotify vanwege de betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 20:23
XrayCT schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:49:
[...]

Kun je uitleggen waar je het precies gevonden hebt want bij mij staat link a car er niet bij op mijn iphone?
Je moet de iPhone voorkeurstaal wel op English (US) zetten in Instellingen>Algemeen>Taal en regio, dan verschijnt het auto symbooltje in het Add a device menu van de assistant app en kan je de auto koppelen. Er is voor zover ik weet geen cheat om daarna proberen de tel weer op nederlands te zetten, de link met de auto is dan meteen weg.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBcDEIW8fTZ-CLcm914r7kOYbGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5JOuEo98WR158tZ9kvTN8FC.jpg?f=fotoalbum_large
Krijg sinds vanochtend een rood fout scherm te zien zodra ik mijn P2 wil laden. Zowel bij AC als bij DC laden hetzelfde probleem. Nooit eerder gehad. Ga straks Polestar Assistance bellen, maar iemand een idee om iets te resetten wat zou kunnen helpen?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-09 08:45
Jur gen schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:55:
[Afbeelding]
Krijg sinds vanochtend een rood fout scherm te zien zodra ik mijn P2 wil laden. Zowel bij AC als bij DC laden hetzelfde probleem. Nooit eerder gehad. Ga straks Polestar Assistance bellen, maar iemand een idee om iets te resetten wat zou kunnen helpen?
Reset helpt niet? Ik heb hetzelfde gehad, de OBC (On Board Charger) was kapot na een half jaar en +/- 25.000 Km. Intussen staat ie probleemloos op 100K na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

[Afbeelding]
Ik heb dat heel soms bij de laadpaal thuis, het helpt dan vak om het laadschema uit te zetten, auto te vergrendelen 2 minuten wachten en dan laadschema weer aan te zetten en lader in te pluggen.

Kan op je foto net niet zien of je een laadschema gebruikt. Polestar support gaat ook een reset aanraden als eerste stap, dus als je die nog niet gedaan hebt zou ik dat nog even doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 01-10-2023 08:46 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Telkens als je een update gepusht krijgt, wens ik maar 1 ding van die update. Een simpel ding. Audio overlays op full screen google maps. Splitscreen, whatever. Gewoon een strookje.

Zal wel nooit gebeuren (processor te traag of zo :') ), dus ik zal er maar niet meer op hopen.

Onlangs ook best wel iets irritant ondervonden. Ik navigeer meestal via de strook bovenaan, en niet die bar onderaan het scherm (buiten het scherm). Maar die strook bovenaan wordt dus soms bedekt door een volume slider, die heel traag terug verdwijnt. Dus soms pas ik het volume aan van de audio assistent of audio of whatever. Komt die balk naar beneden, blijft staan, en kan ik niet meer via de gebruikelijke weg switchen naar google maps.

Een voor alle voice control fetisjisten ("waarom buttons als je kan praten"), die assistent werkt enkel met een feilloze internetverbinding. Ik doe nu, bijna verplicht, meer met voice control. Sowieso google maps, en radio zenders kiezen. Maar als ik wegrijd, wil ik soms wel eens horen: "ik kan je nu niet helpen, er is geen verbinding" of iets in die strekking.

Stop dan ook met steeds die voice control op te werpen als er kritiek is op slechte interfaces of een gebrek aan hardware controls. Want dan moet het ook gewoon 100% steeds goed werken.

OPD staat sinds maanden permanent op de middelste setting. Daarvoor zou gewoon een hardware control moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
[Afbeelding]
Deze kwam ik laatst ook tegen. Als je jouw laadkabel (AC) alleen al in de auto steekt en het geeft fout aan, sluit de auto af en laat het een uur staan. Probeer het daarna opnieuw. Bij mij was de fout toen weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:27
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:22:

OPD staat sinds maanden permanent op de middelste setting. Daarvoor zou gewoon een hardware control moeten zijn.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik moet er niet aan denken dat ik voor allerlei settings die ik persoonlijk nooit verander een aparte hardware knop zou hebben. Dan wordt het een soort Citroën. En los van het opstartding, heb ik nog geen auto gehad die mij zo goed verstond als deze. Zelfs met een Tesla, die qua software toch goed bekend staan, kon ik (een jaar geleden) maar een beperkt deel van mijn contacten via voice bellen omdat hij me gewoon niet goed verstond. Met Google assistent geen problemen mee. Ik kan bellen, iMessagen, openingstijden van een winkel opvragen en navigatie instellen. Werkt gewoon. Enige nadeel is als je kinderen in de auto hebt :)

[ Voor 96% gewijzigd door JTHZZ op 01-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
JTHZZ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik moet er niet aan denken dat ik voor allerlei settings die ik persoonlijk nooit verander een aparte hardware knop zou hebben. Dan wordt het een soort Citroën.
Je mag hier mee ophouden. Steeds dezelfde hyperbolische, uit context getrokken, reacties. Waar is de bijhorende foto van een 1995 lexus om het "argument" kracht bij te zetten? Kan er ook nog wel bij.

Het is tegenwoordig genoegzaam bekend dat alles via touchscreen, en via menu's drie lagen diep (!!) gewoon verstrooiend en onveilig is. Punt. Feit. Studie na studie na studie. Allemaal rommel, en wie het wil blijven verdedigen is gewoon verblind door de marketing en het 'futurisme' dat door onze strot wordt geduwd. "Want het ziet er toch allemaal zo hip en cool uit, dus het moet wel beter zijn"... Toch?

Niemand wil een 'citroen' :') (waar heb je het over trouwens... :? )

Ik kan het ook niet helpen dat tech nerds blijkbaar een irrationele fobie hebben voor een 1 of 2 (!!) fysieke knoppen. Zoals als arachnofobie maar dan voor hardware controls. Lijkt wel een soort hysterie, een rabiate verheerlijking van het ons door god gegeven touchscreen. Want je wil toch niet 'achterlopen'? Het is gewoon een verkapte bezuiniging door autofabrikanten, die dan het zaakje dan slecht implementeren en om de haverklap via updates breken of veranderen. Top!

Alles wat de bediening aan gaat van de auto zelf, automotive, met directe impact op hoe het rijdt en reageert, horen met 1 klik meteen aangepast te kunnen worden. Anders kunnen we misschien ook de knipperlichten in een dropdown menuutje op het scherm steken? OPD is er daar een van. Of eigenlijk ook weer niet, want omdat het drie menu's diep zit, heb ik het permanent in 1 setting staan en kom ik er verder niet aan. Dus hoef ik het inderdaad niet meer aan te passen, ook een manier om het op te lossen. Maar dan wordt er ook niet meer gereden op max. regeneratie, jammer dan. Al zou ik max. regeneratie wel waarderen in de stad bijvoorbeeld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JTHZZ
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:55:
[...]
Ik zal dat vanaf nu ook beter in de hand houden.
Dank. Succes ermee verder. Ik vind je postings wel goud trouwens. Alleen die onnodige persoonlijke aanvallen mag je van mij weglaten.

[ Voor 23% gewijzigd door JTHZZ op 01-10-2023 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Cello66 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:15:
[...]

Je moet de iPhone voorkeurstaal wel op English (US) zetten in Instellingen>Algemeen>Taal en regio, dan verschijnt het auto symbooltje in het Add a device menu van de assistant app en kan je de auto koppelen. Er is voor zover ik weet geen cheat om daarna proberen de tel weer op nederlands te zetten, de link met de auto is dan meteen weg.
Ik wilde de Polestar batterij in Google Assistant zodat ik de batterij status op mijn vergrendelde scherm kreeg van mijn iPhone. Dat is me nog niet gelukt.
Iemand die weet hoe je dat moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
@Amos_x Slechte dag gehad? Ik rijd al drie jaar rond met OPD op uit, voor mij een belachelijk idee om daar een aparte hardwareknop voor te hebben. Maar goed, dat geldt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
GuiltyNL schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:41:
@Amos_x Slechte dag gehad? Ik rijd al drie jaar rond met OPD op uit, voor mij een belachelijk idee om daar een aparte hardwareknop voor te hebben. Maar goed, dat geldt voor mij.
Omdat het in de stad (+-50km/u) wel iets bijdraagt en fijner rijdt. Maar daarbuiten wil ik het uit. Dus staat het op uit, of 'medium'. Niet 'hard' of whatever die laatste setting is.

Het verhindert me dus het gedrag van de auto aan te passen aan wat ik fijn vindt, vooral omdat de setting bestaat. Als de setting nu niet zou bestaan en polestar had slechts 1 rijgedrag aangeboden, had ik daarop de auto kunnen kiezen of niet kiezen.

Maar ik ga rijdend echt geen 4 of 5 keer op een vaag touchscreen rammen om die setting aan te passen.

Dus inderdaad, hij staat net als bij jou op 'uit'. Maar het is jammer dat ik niet de volledige controle heb om het aan te passen naar keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11-09 17:18
Het zou zeker een nice feature zijn om 1 of 2 fysieke knoppen te hebben die we zelf zouden kunnen toewijzen aan een functie. Ik zou daar het switchen van gekoppelde telefoon onder plaatsen. Maar het is voor mij geen frustratie dat het niet kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:23
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Omdat het in de stad (+-50km/u) wel iets bijdraagt en fijner rijdt. Maar daarbuiten wil ik het uit. Dus staat het op uit, of 'medium'. Niet 'hard' of whatever die laatste setting is.

Het verhindert me dus het gedrag van de auto aan te passen aan wat ik fijn vindt, vooral omdat de setting bestaat. Als de setting nu niet zou bestaan en polestar had slechts 1 rijgedrag aangeboden, had ik daarop de auto kunnen kiezen of niet kiezen.

Maar ik ga rijdend echt geen 4 of 5 keer op een vaag touchscreen rammen om die setting aan te passen.

Dus inderdaad, hij staat net als bij jou op 'uit'. Maar het is jammer dat ik niet de volledige controle heb om het aan te passen naar keuze.
Ik kan je gedeeltelijk volgen. Ook ík heb dingetjes die ik graag KLIK?/SCHUIF?DUW?TREK? zou willen aanpassen, echter...

er zijn tegenwoordig ZO absurd veel mogelijkheden met een (EV)auto dat je een vliegtuig cockpit nodig zou hebben om íedereen zijn gewenste "snel-toets" te geven.
Niet doen dus, en ja, dan moeten er keuzes komen, welke op het vaste menu?? :Y)

Je kan echter géén onderzoekje starten tijdens de ontwikkeling van een auto, want dan kijken de concurrenten mee, en heb je weer gelazer. >:)

Zo erger ik mijn aan:
Je hebt bv scherm verbruik openstaan, je STOPT je route en... HOPSA... na de cancel krijg je maps voor je snufferd en niet het scherm waar je uit vertrok, en dus wéér je scherm aanpassen ONDER het rijden... grrrrr

Leuk? nope, maar zo heeft iedere auto z'n dingetjes,
stap eens in een Tesla... met zijn minimalistische layout en huiver...
1 weekje, en je bent DOLBLIJ weer terug in/met de Polestar aanpak.... *O*

ps: OPD Rules!!! (bij de Polestar) :(:) _O- _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Hansieo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Ik kan je gedeeltelijk volgen. Ook ík heb dingetjes die ik graag KLIK?/SCHUIF?DUW?TREK? zou willen aanpassen, echter...

er zijn tegenwoordig ZO absurd veel mogelijkheden met een (EV)auto dat je een vliegtuig cockpit nodig zou hebben om íedereen zijn gewenste "snel-toets" te geven.
Niet doen dus, en ja, dan moeten er keuzes komen, welke op het vaste menu?? :Y)
Daar ben ik het zeker mee eens, en het hoeft echt niet naar het andere extreem te gaan. Niet elke software toggle heeft een hardware button nodig, absoluut. Kleur en intensiteit van de binnen sfeerverlichting bijvoorbeeld. Dat soort.

Maar dingen die direct te maken hebben met hoe de auto rijdt (regeneratie), of veiligheid (spiegels instellen bvb) moet gewoon door iedere digibeet via een knop kunnen gedaan worden. (geen kritiek op de spiegels trouwens, is slechts een voorbeeld)

Vergis je ook niet dat hier een publiek zit dat al 15 jaar op touchscreens tokkelt. Mijzelf inbegrepen. Maar wat als ik de auto uitleen aan iemand van de familie, of iemand anders laat rijden die er helemaal zo niet in staat...

Over climate controls kan je discuteren. Ik wil ze persoonlijk ook liever fysiek, vooral in de polestar waar ik blijkbaar gewoon geen goede setting vind, en veel moet pielen met climate. Maar dat is een andere discussie. Ik krijg het niet gedaan dat de fan snelheid goed staat. Zo had ik, en een bijrijder, het onlangs 's nachts veel te koud. Ik verhoog de temperatuur echt naar overdreven settings, 25-26 of zo, maar er leek gewoon niets te veranderen. Alsof de vents dicht bleven. Fan speed verhoogde ook niet, wat je uit een andere auto verwacht.

Even aan een ronde knop rammen is dan ook een stuk directer en sneller dan die schuiver op het scherm instellen. Nog los van weer de focus wegnemen op nav (wat ik steeds wil zien) en menulagen naar beneden en dan er terug uit komen terug naar de nav.

Die twee vents bovenop doen trouwens helemaal niets zo lijkt het, zeer klein en niet goed gericht. En ze kunnen ook niet volledig dicht. Een gevolg van een tv willen monteren in een auto-interieur. Ik verkies een kleiner scherm en twee vents waar ze normaal staan. Zoals in Volvo bijvoorbeeld.

Het is niet voor het eerst dat ik 'vecht' met die climate instellingen in een polestar. Ik vind het niet intuïtief, en had er op een vorige auto ook nooit problemen mee.

Ook lijkt de stoelverwarming aan de passagiers kant niet steeds goed te werken. En wat ik ook vaak merk als ik alleen zit, is dat de stoelverwarming aan de passagierskant niet automatisch uit gaat. Soms staat 'ie nog op '3' (van de vorige dag bvb) en zit er niemand in die stoel. Ik had gehoopt dat daar toch ook een sensor in die stoel zit? :X En dan heated seats uitschakelt als er niemand in zit. (opnieuw, standaard in de meeste wagens)

Op zich ben ik tevreden hoor. En zeker in vergelijking met tesla heb ik bijna alles wat ik wil in de cockpit. Daarom is het extra frustrerend, die zaakjes die 'ontbreken' (mijn mening). En daarom dat ik het ook meer dan beu ben dat er bij de minste kritiek/opmerking meteen gezwaaid wordt met 'citroen interieurs' ( :? ) of toyota/lexus/bmw van 20-25 jaar oud. Interieurs waar nog tien knoppen op staan om via de sateliet telefoon een nummer in te toetsen... Vermoeiend, uitgewoond, voorspelbaar, :F :O En slaat elke constructieve discussie meteen dood.

Hyundai en Kia hebben het wel begrepen, en zetten zich in de marketing apart door tegen de trend in te gaan en mensen terug hardware controls aan te bieden. Is het om 'anders' te zijn? Of ingegeven door echte bezorgdheid ivm usability en veiligheid? Geen idee, maar welkom is het wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Daar ben ik het zeker mee eens, en het hoeft echt niet naar het andere extreem te gaan. Niet elke software toggle heeft een hardware button nodig, absoluut. Kleur en intensiteit van de binnen sfeerverlichting bijvoorbeeld. Dat soort.

Maar dingen die direct te maken hebben met hoe de auto rijdt (regeneratie), of veiligheid (spiegels instellen bvb) moet gewoon door iedere digibeet via een knop kunnen gedaan worden. (geen kritiek op de spiegels trouwens, is slechts een voorbeeld)

Vergis je ook niet dat hier een publiek zit dat al 15 jaar op touchscreens tokkelt. Mijzelf inbegrepen. Maar wat als ik de auto uitleen aan iemand van de familie, of iemand anders laat rijden die er helemaal zo niet in staat...

Over climate controls kan je discuteren. Ik wil ze persoonlijk ook liever fysiek, vooral in de polestar waar ik blijkbaar gewoon geen goede setting vind, en veel moet pielen met climate. Maar dat is een andere discussie. Ik krijg het niet gedaan dat de fan snelheid goed staat. Zo had ik, en een bijrijder, het onlangs 's nachts veel te koud. Ik verhoog de temperatuur echt naar overdreven settings, 25-26 of zo, maar er leek gewoon niets te veranderen. Alsof de vents dicht bleven. Fan speed verhoogde ook niet, wat je uit een andere auto verwacht.

Even aan een ronde knop rammen is dan ook een stuk directer en sneller dan die schuiver op het scherm instellen. Nog los van weer de focus wegnemen op nav (wat ik steeds wil zien) en menulagen naar beneden en dan er terug uit komen terug naar de nav.

Die twee vents bovenop doen trouwens helemaal niets zo lijkt het, zeer klein en niet goed gericht. En ze kunnen ook niet volledig dicht. Een gevolg van een tv willen monteren in een auto-interieur. Ik verkies een kleiner scherm en twee vents waar ze normaal staan. Zoals in Volvo bijvoorbeeld.

Het is niet voor het eerst dat ik 'vecht' met die climate instellingen in een polestar. Ik vind het niet intuïtief, en had er op een vorige auto ook nooit problemen mee.

Ook lijkt de stoelverwarming aan de passagiers kant niet steeds goed te werken. En wat ik ook vaak merk als ik alleen zit, is dat de stoelverwarming aan de passagierskant niet automatisch uit gaat. Soms staat 'ie nog op '3' (van de vorige dag bvb) en zit er niemand in die stoel. Ik had gehoopt dat daar toch ook een sensor in die stoel zit? :X En dan heated seats uitschakelt als er niemand in zit. (opnieuw, standaard in de meeste wagens)

Op zich ben ik tevreden hoor. En zeker in vergelijking met tesla heb ik bijna alles wat ik wil in de cockpit. Daarom is het extra frustrerend, die zaakjes die 'ontbreken' (mijn mening). En daarom dat ik het ook meer dan beu ben dat er bij de minste kritiek/opmerking meteen gezwaaid wordt met 'citroen interieurs' ( :? ) of toyota/lexus/bmw van 20-25 jaar oud. Interieurs waar nog tien knoppen op staan om via de sateliet telefoon een nummer in te toetsen... Vermoeiend, uitgewoond, voorspelbaar, :F :O En slaat elke constructieve discussie meteen dood.

Hyundai en Kia hebben het wel begrepen, en zetten zich in de marketing apart door tegen de trend in te gaan en mensen terug hardware controls aan te bieden. Is het om 'anders' te zijn? Of ingegeven door echte bezorgdheid ivm usability en veiligheid? Geen idee, maar welkom is het wel
Hier zul je dan ook wel op steigeren maar omdat je die Citroën blijkbaar niet herkent: dit is een Citroën Visa. Ik snap heus wel dat je dat ook niet wilt maar het is wel het logische gevolg als iedereen zijn functie die hij onder een knop wil ook daadwerkelijk krijgt.
Het idee van een paar flexibele knopjes is niet zo gek en verder wat @Hansieo zegt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlATo2qtn78RMJZ7rR0TpzD06pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvjFJPAUYXx84Xldvr3Typ1f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
was het niet zo dat vroegere implementaties van de software te wisellen was tussen limiter, gewone CC en adaptive CC door op de linker stuur cluster naar links en recht te gaan? heb het gevoel alsof dat bij mijn testrit destijds in Beesd wel het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tvdl2000 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:29:
was het niet zo dat vroegere implementaties van de software te wisellen was tussen limiter, gewone CC en adaptive CC door op de linker stuur cluster naar links en recht te gaan? heb het gevoel alsof dat bij mijn testrit destijds in Beesd wel het geval was.
Dat is nog steeds gedeeltelijk zo. Als je het adaptive gedeelte uitzet (via het scherm :X ) kun je niets kiezen via het stuur, maar als je adaptive cc gebruikt kun je met de pijltjes wisselen naar pilot en terug.

Ik rij veel op cruisecontrol maar altijd zonder het adaptive gedeelte. Een van mijn overwegingen om voor de polestar te gaan was dat het een van de weinige auto’s is die je keuze opslaat. Mijn vorige auto had geen keuze (altijd adaptive) en die ervoor moest ik elke keer vertellen dat ik zelf wilde opletten. De Polestar onthoud het gewoon waardoor het ding niet vol in de ankers jankt als ik onder een brug doorrij en de schaduw ervan op een vrachtwagen lijkt :+

[ Voor 28% gewijzigd door Pixeltje op 01-10-2023 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:10
Pixeltje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
De Polestar onthoud het gewoon waardoor het ding niet vol in de ankers jankt als ik onder een brug doorrij en de schaduw ervan op een vrachtwagen lijkt :+
Dat heb ik echt nog nooit gehad met de Polestar en ik rij bijna altijd (inmiddels +120k km) met adaptive aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
Ik zou heel graag OPD van medium/max naar uit willen kunnen switchen door gewoon de versnellingskeuzehendel een keer extra naar je toe te trekken. Dan zou je op de snelweg of waar je uit wil rijden OPD even uit kunnen zetten. Sommige merken (waaronder Volvo) bieden dit al door van D naar B te switchen. Geen extra knop voor nodig dus als je het niet gebruikt heb je er ook geen last van. En zou OTA te realiseren te moeten zijn.

Wie weet, na drie jaar, dat het nog komt. We kunnen tenslotte inmiddels ook de draadloze oplader uitzetten zodat je telefoon niet meer gegrild wordt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
Iets anders, ik heb net een andere woning met een grote eik in de tuin en boven de oprit en kwam tot m'n grote schrik ineens allemaal deuken in m'n P2 tegen van vallende eikels. Alsof er een hagelbui overheen is gegaan. Achterklep, dakrand, motorkap, voor- en achterscherm, een stuk of 10 deukjes. In een paar dagen tijd. Meer mensen last van? Ligt dit aan de eik of het plaatwerk van de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjhx
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-04 09:48
dnns85 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:57:
Iets anders, ik heb net een andere woning met een grote eik in de tuin en boven de oprit en kwam tot m'n grote schrik ineens allemaal deuken in m'n P2 tegen van vallende eikels. Alsof er een hagelbui overheen is gegaan. Achterklep, dakrand, motorkap, voor- en achterscherm, een stuk of 10 deukjes. In een paar dagen tijd. Meer mensen last van? Ligt dit aan de eik of het plaatwerk van de P2?
2 Eiken naast mij oprit en elk jaar een grote berg eikels. Geen enkele invloed op lak op plaatwerk van mijn PS2...

PS2 LRDM MY2022 Moon 20" PPP + upgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
dnns85 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:54:
Ik zou heel graag OPD van medium/max naar uit willen kunnen switchen door gewoon de versnellingskeuzehendel een keer extra naar je toe te trekken. Dan zou je op de snelweg of waar je uit wil rijden OPD even uit kunnen zetten. Sommige merken (waaronder Volvo) bieden dit al door van D naar B te switchen. Geen extra knop voor nodig dus als je het niet gebruikt heb je er ook geen last van. En zou OTA te realiseren te moeten zijn.
Zelf niet aan gedacht, maar dit is een super idee d:)b d:)b Zou perfect passen, omdat het pookje ook al andere dingen instelt met betrekking tot het rij-gedeelte.

Ik verwacht niet dat het komt, maar dit zou bijna standaard moeten zijn (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

_--[]--__ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Dat heb ik echt nog nooit gehad met de Polestar en ik rij bijna altijd (inmiddels +120k km) met adaptive aan.
Eerste keer dat ik op adaptive reed van Beesd terug naar huis op de a28 gebeurde dat |:( de 508 had er trouwens veeeeel vaker last van, maar ik rij prima met de gewone cc, dus voor mij is het goed zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 10:01
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Maar dan wordt er ook niet meer gereden op max. regeneratie, jammer dan. Al zou ik max. regeneratie wel waarderen in de stad bijvoorbeeld.
Deze discussie is hier al vele malen geslecht. Ik rijdt al 3 jaar met OPD uit en met MAX regeneratie. Het is nl zo dat de P2 standaard blended braking doet. Zodra je harder remt dan hij kwijt kan in de batterij, schakelt hij de fysieke schijven bij. Dit is ook zichtbaar op de display. Er is m.b.t. regeneratie en fysiek bijremmen geen verschil tussen OPD aan of uit.
OPD is in een Polestar (in tegenstelling tot wat ik heb begrepen van Tesla) volledig een persoonijke voorkeur waarbij het met OPD uit in theorie zelfs mogelijk is zuiniger te rijden dan met OPD aan omdat gas los laten niet meteen resulteert in regenereren met de daarbij gepaard gaande verliezen maar in een 'coasting' met erg laag energie-verbruik en dus een kleine vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
PvS_68 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Deze discussie is hier al vele malen geslecht. Ik rijdt al 3 jaar met OPD uit en met MAX regeneratie. Het is nl zo dat de P2 standaard blended braking doet. Zodra je harder remt dan hij kwijt kan in de batterij, schakelt hij de fysieke schijven bij. Dit is ook zichtbaar op de display. Er is m.b.t. regeneratie en fysiek bijremmen geen verschil tussen OPD aan of uit.
Dat weet ik. Ik beweer nergens dat je met OPD uit enkel op de fysieke remschijven remt. Ik mag hopen dat er eerst geregeneerd wordt, ook als je manueel remt.

Dat is het punt niet, en daar kan ik me ook niet druk in maken. Ik denk in het algemeen niet aan verbruik of efficientie.

De reden dat ik OPD uit of aan wil, is puur gebaseerd op situatie en rijcomfort. Ik de stad vind ik het fijn en ontzorgend rijden. Lijkt wel speelgoed. Op de snelweg vind ik dat abrupt 'remmen' als je je voet 2mm verplaatst ronduit storend. Voor mezelf en voor ander verkeer. Of als je naar een afrit 'uitbolt' of zo.

Als ik gewoon gemakkelijk via een fysieke toggle kon veranderen van setting, zou ik vaker in OPD max rijden. Nu niet. En dan heeft het niets te maken met regeneratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:34
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:42:
[...]

Als ik gewoon gemakkelijk via een fysieke toggle kon veranderen van setting, zou ik vaker in OPD max rijden. Nu niet. En dan heeft het niets te maken met regeneratie.
Vervelend voor je, maar ik denk dat je een van de weinigen bent. Ik zou er niet aan moeten denken te switchen tussen 2 settings. Zeker niet als dat per ongeluk kan gebeuren als je bijv 2x pookje naar je toe trekt. Misschien handig achter dit verhaal nu een punt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat switchen is toch gewoon een software matig iets? Bijnde xc40 wel. Dan zou je bijv een snelkoppeling kunnen inbouwen, altijd in beeld, net als je klimaat. 1 tikkie en klaar. Lijkt me niet zo moeilijk. Of evt via een setting naast ACC in het drivers display. Zit niemand het in de weg maar je kan wel 10x makkelijker wisselen.

Ik mis het ook enorm en rijd daarom nu al een jaar met OPD altijd aan. Op de snelweg liefst uit maar ik was dat geswitch ook helemaal zat elke keer. Is gewoon niet goed over nagedacht bij onze wagens wat mij betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 01-10-2023 21:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Voor mij is OPD sinds week 1 geweldig, eender welke omstandigheden. Ik hoef echt nooit te remmen om precies uit te komen. Prima te doseren ook. Maar we zijn uiteraard allemaal verschillend.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Maar zou het dan niet zoveel moeite zijn om in een volgende update ervoor te zorgen dat alles gewoon weer verder gaat waar het was? Na het instappen, eerst via scherm DAB+ aanzetten, Google maps aanzetten (opgeslagen en recente bestemmingen zijn er nu ook na weer een IHU reset (3 in een week tijd...)

Ik zag op het Polestar forum dat men ook veel profijt heeft van een extra sub achterin bij base audio. Redelijk makkelijk aan te sluiten. Ik heb nog een HK versterker uit mijn V60 liggen, zou die het zo doen in de PS2? Alle aansluitingen en vormfactor zijn hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
JTHZZ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Hier zul je dan ook wel op steigeren maar omdat je die Citroën blijkbaar niet herkent: dit is een Citroën Visa. Ik snap heus wel dat je dat ook niet wilt maar het is wel het logische gevolg als iedereen zijn functie die hij onder een knop wil ook daadwerkelijk krijgt.
Het idee van een paar flexibele knopjes is niet zo gek en verder wat @Hansieo zegt
[Afbeelding]
Misschien is dit een beter voorbeeld >:) ? Ik zou ook willen opteren voor die flexibele knopjes, er is nu eenmaal geen universele definitie van "goed bruikbaar". Dat blijft subjectief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMcGbvnkAWtya3FMFl7kjU8ZmGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mICNQMPLr3cyLWh8H7ok6pgn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door GeurtG op 02-10-2023 11:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaoh
En nog geen knopje for OPD zie ik, zo zie je maar 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:42:
[...]

Dat weet ik. Ik beweer nergens dat je met OPD uit enkel op de fysieke remschijven remt. Ik mag hopen dat er eerst geregeneerd wordt, ook als je manueel remt.

Dat is het punt niet, en daar kan ik me ook niet druk in maken. Ik denk in het algemeen niet aan verbruik of efficientie.

De reden dat ik OPD uit of aan wil, is puur gebaseerd op situatie en rijcomfort. Ik de stad vind ik het fijn en ontzorgend rijden. Lijkt wel speelgoed. Op de snelweg vind ik dat abrupt 'remmen' als je je voet 2mm verplaatst ronduit storend. Voor mezelf en voor ander verkeer. Of als je naar een afrit 'uitbolt' of zo.

Dan hebben we het idd over hetzelfde.
Ik heb voor de optie andersom gekozen. Ik heb OPD dus standaard uit staan, maar met een hardware-toggle (op het stuur o.i.d.) zou ik er inderdaad in stadsverkeer ook wel voor kiezen om OPD aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Pixeltje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Eerste keer dat ik op adaptive reed van Beesd terug naar huis op de a28 gebeurde dat |:( de 508 had er trouwens veeeeel vaker last van, maar ik rij prima met de gewone cc, dus voor mij is het goed zo.
Polestar gebruikt alleen geen camera's voor de adaptive CC, maar radar. Het is onmogelijk dat een 'schaduw die lijkt op een vrachtwagen' de auto laat remmen.

Wellicht dat één van deze scenario's speelde: https://www.polestar.com/...ngen-van-de-radareenheid/

Zelf inmiddels ruim 30k gereden, waar mogelijk met ACC aan. De keren dat 'ie onnodig remde door bv een bocht, of een vrachtwagen in de baan ernaast die iets te dichtbij kwam, kon ik dat makkelijk opvangen door kort iets gas bij te geven. Dan rijdt 'ie weer normaal verder. Komt zo weinig voor dat ik er niet eens aan denk tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
GeurtG schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Misschien is dit een beter voorbeeld >:) ? Ik zou ook willen opteren voor die flexibele knopjes, er is nu eenmaal geen universele definitie van "goed bruikbaar". Dat blijft subjectief.

[Afbeelding]
Zijn er echt mensen die met het scherm als rechts afgebeeld rijden als 'home screen'? Zie deze weergave op internet best veel voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Koekhapperrr schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Zijn er echt mensen die met het scherm als rechts afgebeeld rijden als 'home screen'? Zie deze weergave op internet best veel voorbij komen.
In deze stand leidt het i.i.g. niet af, want er staat niets op wat informatie weergeeft :) . Maar inderdaad, ik rijdt nooit met dit scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
PvS_68 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

In deze stand leidt het i.i.g. niet af, want er staat niets op wat informatie weergeeft :) . Maar inderdaad, ik rijdt nooit met dit scherm.
idem. Nooit, altijd met google maps op. Spijtig genoeg heb je die SoC voorspelling nodig als je veel km's maakt en tot op het gaatje wil gaan, en niet te veel of te vaak stoppen om te laden. Dan moet je betrouwbaar kunnen weten waar en hoe je aan komt. Dus ik rijd altijd met nav. Vind het ook fijn om een zicht te hebben op het verkeer en wegennet rondom, en tegenwoordig ook een paar camera's in google maps.

Maar dat is dus vaak mijn punt. Als GM de standaard weergave is (mijn geval), tel dan maar eens uit hoe diep sommige menu's zitten. Dus weg uit full screen, paar menu's naar beneden, en weer terug. Sommige zaken zouden gewoon ook op het scherm moeten staan, steeds in beeld.

Bvb de climate controls. Fysiek of op scherm is voorkeur, beide kan. En omdat ze steeds zichtbaar zijn, en groot in beeld, kan ik het nog wel accepteren zoals het nu is. Je hoeft niet vijf menu layers naar boven en beneden te gaan...

Als ze hetzelfde nou eens konden doen met audio controls. Hallo, polestar, als jullie meelezen...

GM achter het stuur doe ik bijna nooit, vind ik persoonlijk minder fijn.

Edit: Nog een (heel klein!) puntje dat me in het begin vaak irriteerde, is de 'vertrek' voorspelling in Google Maps. Alsof ik steeds terug kom naar de plaats (dus een heen- en terugrit) vanwaar ik begin te navigeren. In het begin dacht ik: "huh, wat 'vertrek' ?? :? Duurde even voor ik doorhad dat alles is opgezet rond de typische 5 daagse woon- werkweek. Ritje 's ochtends, en dan ritje terug. En vertrek is dan het percentage bij het vertrekken de volgende ochtend. Ze hadden dat beter anders genoemd, of gewoon weggelaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Amos_x op 02-10-2023 13:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaoh
Als ze Arrival SOC en Time achter het stuur zouden weergeven zou ik zelden met GM op het centrale scherm rijden. Dan vind ik dat je daar met de 4 tegels waarbij een app info kan weergeven hele mooie dingen te doen zijn. Maar helaas laat GM daar nou net info zien die nutteloos is (anders hoeft het ook niet achter het stuur). Dus toch weer GM open om te zijn wat er met een arrival time gebeurd (file invloed etc) en bij sommige ritten of mn arrival SOC toch niet wat krap wordt (iets te zware voet).

Dus ene tegel, SOC en Time vanuit GM bijv, andere tegel de Range details, derde tegel de telefoon info en vierde tegel de media info (niet alle apps geven die mooi weer daar maar meerdere wel).
En achter het stuur je navigatie.
Fine tuning en perfectie :)

Dan ook opnieuw nadenken over de actieve app en daarvoor deeplink knopjes in die tegel weer geven, dan kan je al een hele hoop flexibel worden. Dan kan je 4 apps actief houden naar keuze welke functies bieden die je tijdens de rit graag gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik vind ook dat het scherm achter het stuur onderbenut is. Het hoeft inderdaad geen kerstboom te worden, en sober en minimalistisch is mooi. Maar een SoC bij aankomst inderdaad, zou er goed staan. En de titel van de audio die je luistert (radio, spotify track, podcast, ...)

GM op scherm achter stuur gebruik ik nooit, en nu is het dus een groot leeg vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Amos_x schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:01:
Ik vind ook dat het scherm achter het stuur onderbenut is. Het hoeft inderdaad geen kerstboom te worden, en sober en minimalistisch is mooi. Maar een SoC bij aankomst inderdaad, zou er goed staan. En de titel van de audio die je luistert (radio, spotify track, podcast, ...)

GM op scherm achter stuur gebruik ik nooit, en nu is het dus een groot leeg vlak
Ja of geef een keuze wat je daar wil zien, maar dat zal wel nooit komen, want dat kan zelfs bij Volvo en het "oude" Sensus niet. Althans... keuze tussen een kaart of welke media er gespeeld wordt.
Bij mij is Instellingen / Schermen / Bestuurdersdisplay ook grijs, kan ik niet kiezen. Hoort dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Wat een eerste wereld problemen hier om de OPD in te stellen, het is letterlijk 2x tikken op het scherm en het is aangepast 😓🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwallenbal
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-10-2023
Hi allemaal!

Sinds afgelopen donderdag ook eigenaar van een Polestar! Wat een vette bak zeg!

Ik zie in het forum een aantal malen het topic van Flitsmeister langskomen, enig idee hoe je dit op dit moment het beste kan gebruiken?

Ik zou idealiter zoveel mogelijk van AAOS gebruiken waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
we kunnen nu in diverse spelletjes de HUD aanpassen, en dan kunnen we niet een tellerbak indeling aanpassen in een android systeem. Moet toch een vrij makkelijk te implementeren mogelijkheid moeten zijn.... zelfde met toekenning van additionele functies voor knoppen op het stuur. zelfs als ik zou willen om de draadloze oplader aan en uit te zetten door een knop lang in te houden.... dat moet gewoon mogelijk zijn vind ik.

daarentegen wissel ik eigenlijk nooit van OPD stand, wissel nog vaker van stuurgevoel en traction control aan of uit. En wissel al helemaal vaker van type CC... adaptive met pilot, adaptive zonder pilot en gewone CC, gebruik het allemaal op allerlei momenten. meestal gewone CC op de snelweg, tenzij file/langzaamrijdend verkeer, dan naar adaptive CC en soms dan ook met pilot.

[ Voor 30% gewijzigd door Tvdl2000 op 02-10-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Maaaarrrrr focus op het andere lijstje het nog voorkeur, API, meeting apps ondersteuning etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Kaoh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:24:
Maaaarrrrr focus op het andere lijstje het nog voorkeur, API, meeting apps ondersteuning etc
Wat dacht je van Agenda:
Navigeer naar mijn volgende afspraak........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 20:14
PvS_68 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Wat dacht je van Agenda:
Navigeer naar mijn volgende afspraak........
Ja en dan op het profiel van je partner om te kijken wat die van plan was. Lijkt me privacytechnisch nogal wat halen en ogen hebben…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 06-09 15:25
daniel14 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:11:
Wat een eerste wereld problemen hier om de OPD in te stellen, het is letter 2x tikken op het scherm en het is aangepast 😓🤣
Hahaha! Ik heb op dit forum geleerd om me te bedwingen om (meteen) te reageren op wensen of klachten die mijn pet te boven gaan. Heel vaak vindt iemand iets belangrijk of ergert zich aan iets anders dan ik.
Het enige waar volgens mij consensus over is, is dat de auto lekker rijdt en beter smoelt dan veel andere elektrische auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Kwallenbal schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:32:
Hi allemaal!

Sinds afgelopen donderdag ook eigenaar van een Polestar! Wat een vette bak zeg!

Ik zie in het forum een aantal malen het topic van Flitsmeister langskomen, enig idee hoe je dit op dit moment het beste kan gebruiken?

Ik zou idealiter zoveel mogelijk van AAOS gebruiken waar mogelijk.
Je kan de beta versie van FM gebruiken maar je hebt er niet zoveel aan eigenlijk als je FM al op je smartphone gebruikte. Het is traag, biedt bijv. niet het home scherm waarbij gebeurtenissen op je huidige weg te zien zijn (met die smiley) en bovendien is de ontwikkeling gestopt omdat men tegen te veel beperkingen aanliep wbt AAOS. Dat is wel veelzeggend.

Heb de app er ondertussen afgehaald en weer gewoon via automatisch starten/stoppen FM via de telefoon in gebruik. Wel over de speakers en ik zie netjes voor mijn neus of er wat is op de huidige weg. Wel jammer dat het idd zo lastig is om met AAOS te gebruiken, maar blijkbaar is het allemaal nog niet zo ver voor de PS en XC40. Wellicht in de volgende modellen die oa splitscreen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwallenbal
Juancho schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:33:
[...]

Heb de app er ondertussen afgehaald en weer gewoon via automatisch starten/stoppen FM via de telefoon in gebruik. Wel over de speakers en ik zie netjes voor mijn neus of er wat is op de huidige weg. Wel jammer dat het idd zo lastig is om met AAOS te gebruiken, maar blijkbaar is het allemaal nog niet zo ver voor de PS en XC40. Wellicht in de volgende modellen die oa splitscreen hebben.
Dank voor je reactie!

Hoe heb je dat ingesteld? Met Apple CarPlay? Of Android auto?

Ik heb nu via Bluetooth m’n iPhone verbonden. Flitsmeister staat wel aan op m’n iPhone maar de meldingen van Flitsmeister komen niet door op de PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kwallenbal schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:46:
[...]

Dank voor je reactie!

Hoe heb je dat ingesteld? Met Apple CarPlay? Of Android auto?

Ik heb nu via Bluetooth m’n iPhone verbonden. Flitsmeister staat wel aan op m’n iPhone maar de meldingen van Flitsmeister komen niet door op de PS
Gewoon via mijn Samsung Android telefoon. Je kan het daar OF via FM zelf instellen (automatisch starten/stoppen) OF gewoon via Bixby of een andere IF/ELS/Then app. Op IOS was dat volgens mij niet mogelijk, dus dat weet ik niet.

Maar ik doe nu letterlijk 0 handelingen. FM start op als er BT verbinding met de XC40 is, en sluit af als die BT verbinding verbroken is. Check wel ff of in de FM app op je telefoon je bluetooth profiel op HSP staat en geluidskanaal op automatisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 02-10-2023 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwallenbal
Juancho schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:49:
[...]

Maar ik doe nu letterlijk 0 handelingen. FM start op als er BT verbinding met de XC40 is, en sluit af als die BT verbinding verbroken is. Check wel ff of in de FM app op je telefoon je bluetooth profiel op HSP staat en geluidskanaal op automatisch.
Ah dat kan zeker ook met iPhone mbv de Opdrachten app!

Ik wist niet dat ik FM zo kan instellen dat hij via HSP gaat, daar ga ik even mee experimenteren, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Kammika schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Ja en dan op het profiel van je partner om te kijken wat die van plan was. Lijkt me privacytechnisch nogal wat halen en ogen hebben…
Je kan inloggen afschermen met een pincode: https://www.polestar.com/...ss-by-setting-a-pin-code/

Het geldt nu overigens ook al voor de contacpersonen die in het profiel van je partner staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Kwallenbal schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:28:
[...]

Ah dat kan zeker ook met iPhone mbv de Opdrachten app!
Oh? Hoe los je dan op dat je zelf handmatig moet bevestigen dat Flitsmeister gestart mag worden op je iPhone? Als het scherm is gelockt wordt er op de iPhone geen app gestart door Opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwallenbal
JTHZZ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:23:
[...]

Oh? Hoe los je dan op dat je zelf handmatig moet bevestigen dat Flitsmeister gestart mag worden op je iPhone? Als het scherm is gelockt wordt er op de iPhone geen app gestart door Opdrachten.
Ja daar ben ik vandaag dus ook achter gekomen 😢

Nu maar op basis van locatie laten activeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2b1bYqxt66WzcKtsHuAE6ppeWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3sttDDeH85czfXH1ohM9VnX.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier rond rijden heb ik toch weinig issues mee, alle nav achter het stuur, via de tegel view dus de destination , arrival time, en (missend nu dus) de arrival SOC
Onder de range assistant een OPD knop en je hebt de muziek rechtsonder.

Volgens mij valt er dan weinig te klagen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Kwallenbal schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

Ja daar ben ik vandaag dus ook achter gekomen 😢

Nu maar op basis van locatie laten activeren
Je kunt fm met CarPlay mee laten starten. (Zorgen dat die als laatst gekozen navigatie app staat). Zo doe ik het..

Daarnaast als snelkoppeling op mijn iPhone startscherm gezet. Kan ‘m dus ook met 1 knop opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
Kammika schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Je kunt fm met CarPlay mee laten starten. (Zorgen dat die als laatst gekozen navigatie app staat). Zo doe ik het..

Daarnaast als snelkoppeling op mijn iPhone startscherm gezet. Kan ‘m dus ook met 1 knop opstarten
Nog handiger gewoon fm laten starten wanneer je de auto instapt. Trigger is dat de tel een connectie maakt met bluetooth. Het geluid kan je dan op de polestar speakers laten afspelen via bluetooth HFP in fm settings. Enige nadeel is dat fm op je tel op de achtergrond draait. Voordeel is dat je weet dat fm wordt gestart door een hele irritante piep.
Nog leuker is de oeps versie van fm. Die werkt prima op de PS2, maar laat helaas niet je gem snelheid op trajectcontrole zien. Wel toont deze op het polestarscherm het overlay scherm. Grootste grap is het draaien van allebei, waarbij elk waarschuwing 2keer is te horen. 1keer via fm app op tel en 1 keer op app van polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Cello66 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Nog handiger gewoon fm laten starten wanneer je de auto instapt. Trigger is dat de tel een connectie maakt met bluetooth. Het geluid kan je dan op de polestar speakers laten afspelen via bluetooth HFP in fm settings. Enige nadeel is dat fm op je tel op de achtergrond draait. Voordeel is dat je weet dat fm wordt gestart door een hele irritante piep.
Nog leuker is de oeps versie van fm. Die werkt prima op de PS2, maar laat helaas niet je gem snelheid op trajectcontrole zien. Wel toont deze op het polestarscherm het overlay scherm. Grootste grap is het draaien van allebei, waarbij elk waarschuwing 2keer is te horen. 1keer via fm app op tel en 1 keer op app van polestar.
dat is me op iphone nog niet gelukt. HOe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
Kammika schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

dat is me op iphone nog niet gelukt. HOe doe je dat?
In fm instellingen het menu automatisch starten. Ik weet zeker dat in eerdere versie de bluetooth connectie de trigger was, maar ik zie nu dat het via de bewegingssensor gaat. FM blijft op de achtergrond gestart, maar merk je niet in batterij gebruik.
Geluid afspelen op ps2 speakers via fm settings menu geluidsopties. Ik heb volume op max staan, geluid aan, kanaal automatisch staat uit, bluetooth aan via HFP, vertraging op 0, iphone speaker uit, geluid afspelen bij opstarten aan ( de irritante piep)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:12
Kaoh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:48:
[Afbeelding]

Op deze manier rond rijden heb ik toch weinig issues mee, alle nav achter het stuur, via de tegel view dus de destination , arrival time, en (missend nu dus) de arrival SOC
Onder de range assistant een OPD knop en je hebt de muziek rechtsonder.

Volgens mij valt er dan weinig te klagen over
Hé, Nine Inch Nails, die foto had ook in mijn P2 gemaakt kunnen zijn! >:)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Cello66 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

In fm instellingen het menu automatisch starten. Ik weet zeker dat in eerdere versie de bluetooth connectie de trigger was, maar ik zie nu dat het via de bewegingssensor gaat. FM blijft op de achtergrond gestart, maar merk je niet in batterij gebruik.
Geluid afspelen op ps2 speakers via fm settings menu geluidsopties. Ik heb volume op max staan, geluid aan, kanaal automatisch staat uit, bluetooth aan via HFP, vertraging op 0, iphone speaker uit, geluid afspelen bij opstarten aan ( de irritante piep)
A check, setting gevonden. Maar dat is nogo area. Fm is een enorme batterij drain bij mij. Ik gooi ‘m altijd actief uit het geheugen na het rijden, dat scheelt mij een boel batterij. En hier staat bij dat het alleen werkt als je fm actief in geheugen laat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
Kammika schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:51:
[...]

A check, setting gevonden. Maar dat is nogo area. Fm is een enorme batterij drain bij mij. Ik gooi ‘m altijd actief uit het geheugen na het rijden, dat scheelt mij een boel batterij. En hier staat bij dat het alleen werkt als je fm actief in geheugen laat…
Voor de voorgrond modus is fm idd een batterij drainer, echter fm begrijpt dat je niet meer rijdt en gaat in standby modus. In deze modus is het verbruik op mijn tel (12pro) minimaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MQzByz7Qp2FS0451p9V0jFzcWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTuxNa3ig8sGu7KdYZySzrVV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Cello66 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:56:
[...]

Voor de voorgrond modus is fm idd een batterij drainer, echter fm begrijpt dat je niet meer rijdt en gaat in standby modus. In deze modus is het verbruik op mijn tel (12pro) minimaal.
[Afbeelding]
hmmm... ga het eens proberen... tot nu toe was die ook in de achtergrond een drainer. Heb deze melding nog nooit eerder gezien, Maar ja heb deze functie ook nog niet eerder gebruikt. Wellicht met deze functie verholpen. Ik ga een poging wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Zijn er hier mensen die een iphone-telefoon-houder ergens gemonteerd hebben ?

Ik had er in de vorige auto eentje die ik in het rooster kon klippen. Ik vond wel andere posts met iemand die het achter het scherm had gemonteerd maar ik kreeg dat tot op heden niet voor elkaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
kevertje1977 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:58:
Zijn er hier mensen die een iphone-telefoon-houder ergens gemonteerd hebben ?

Ik had er in de vorige auto eentje die ik in het rooster kon klippen. Ik vond wel andere posts met iemand die het achter het scherm had gemonteerd maar ik kreeg dat tot op heden niet voor elkaar.
Koop gewoon een Phoneside: https://www.amazon.nl/Pho...eiding/dp/B098TXBF9L?th=1
Klem je zo op het scherm en er zijn er meerdere (waaronder ik) die deze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
JeroenV_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:01:
[...]

Koop gewoon een Phoneside: https://www.amazon.nl/Pho...eiding/dp/B098TXBF9L?th=1
Klem je zo op het scherm en er zijn er meerdere (waaronder ik) die deze gebruiken.
Same here... alleen laat het rubbertje op de achterste klem snel los, zeker wanneer het warmer is geweest in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
JeroenV_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:01:
[...]

Kan dat ook op de zijkant dan? Is dat niet veel gewicht in een soms stuiterende auto waardoor die er kan afvallen?

Ik heb niet graag mounts die te hoog komen, boven het dashboard of in het zicht staan. Als ik in de file soms kleine autootjes zie die een samsung S23 ultra midden op de voorruit hebben, dan begrijp ik daar niets van... :S :/ Een blinde hoek waar een complete kleuterklas in past... Maar goed, we dwalen af.

Ik mis in de auto inderdaad ook wel punten waarop je makkelijk een mount kan plaatsen. Al die 'stoffen' bekleding maakt het heel moeilijk om een fixatiepunt te vinden. Ik heb nog niets gevonden wat 'kleeft' op dat soort bekleding. Wel heel mooi hoor, dat wel, geen kritiek.

En omdat er geen ventilatieroosters zijn kan je de phone ook daarop niet monteren.

Ik wil gewoon graag terug naar een setup waar ik op de phone de muziek zie en kan bedienen, aangezien het zo kut werkt vanuit de auto zelf wegens gebrek aan splitscreen, en google maps van de auto op het centrale scherm

Permanent apple carplay gebruiken is ook geen optie, want navigatie van Carplay integreert niet met de gegevens van de auto, dus geen SoC, geen schatting van SoC op bestemming, of een voorstel van waar en hoe lang laden. Tenzij je alles manueel invoert in een (absolute kut) app zoals ABRP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
Rickkie600 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Same here... alleen laat het rubbertje op de achterste klem snel los, zeker wanneer het warmer is geweest in de auto.
Geen last van, ding zit nu al ruim anderhalf jaar nog steeds op dezelfde plek. Misschien heb je net een maandagochtend exemplaar.
Amos_x schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:08:
[...]
Kan dat ook op de zijkant dan? Is dat niet veel gewicht in een soms stuiterende auto waardoor die er kan afvallen?
Ja, hij moet juist aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmYXdHEJurrRGowT4QrxkhXH8NE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvHU8RaODXaMHpqQgfT4yoAZ.jpg?f=fotoalbum_large
Zit precies op de hoogte dat de bovenkant van mijn telefoon (S20) even hoog is als het scherm. Kort usb kabeltje zit ook altijd in de auto, dus opladen is ook geen probleem.
En qua stevigheid heb ik er lekker offroad mee gereden over gravelpaden in Zweden, en hij is gewoon blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
JeroenV_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Geen last van, ding zit nu al ruim anderhalf jaar nog steeds op dezelfde plek. Misschien heb je net een maandagochtend exemplaar.

[...]

Ja, hij moet juist aan de zijkant.
[Afbeelding]
Zit precies op de hoogte dat de bovenkant van mijn telefoon (S20) even hoog is als het scherm. Kort usb kabeltje zit ook altijd in de auto, dus opladen is ook geen probleem.
En qua stevigheid heb ik er lekker offroad mee gereden over gravelpaden in Zweden, en hij is gewoon blijven zitten.
Super, bedankt. Besteld... Goede oplossing dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
Amos_x schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb niet graag mounts die te hoog komen, boven het dashboard of in het zicht staan. Als ik in de file soms kleine autootjes zie die een samsung S23 ultra midden op de voorruit hebben, dan begrijp ik daar niets van... :S :/ Een blinde hoek waar een complete kleuterklas in past... Maar goed, we dwalen af.

Ik mis in de auto inderdaad ook wel punten waarop je makkelijk een mount kan plaatsen. Al die 'stoffen' bekleding maakt het heel moeilijk om een fixatiepunt te vinden. Ik heb nog niets gevonden wat 'kleeft' op dat soort bekleding. Wel heel mooi hoor, dat wel, geen kritiek.

En omdat er geen ventilatieroosters zijn kan je de phone ook daarop niet monteren.

Ik wil gewoon graag terug naar een setup waar ik op de phone de muziek zie en kan bedienen, aangezien het zo kut werkt vanuit de auto zelf wegens gebrek aan splitscreen, en google maps van de auto op het centrale scherm

Permanent apple carplay gebruiken is ook geen optie, want navigatie van Carplay integreert niet met de gegevens van de auto, dus geen SoC, geen schatting van SoC op bestemming, of een voorstel van waar en hoe lang laden. Tenzij je alles manueel invoert in een (absolute kut) app zoals ABRP
Hier ook de phoneside, rubbertjes even zelf vastlijmen en blijft verder prima zitten (y)

Alternatief is de firma Brodit, die leveren clips waar je dan allerhande accessoires op kan schroeven zoals een bijbehorende telefoonhouder: https://www.brodit.se/en/...s=2&steering=1&years=2023

Het is niet allemaal kut hoor, gewoon vrolijk blijven is goed voor de sfeer hier :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
GeurtG schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Hier ook de phoneside, rubbertjes even zelf vastlijmen en blijft verder prima zitten (y)

Alternatief is de firma Brodit, die leveren clips waar je dan allerhande accessoires op kan schroeven zoals een bijbehorende telefoonhouder: https://www.brodit.se/en/...s=2&steering=1&years=2023

Het is niet allemaal kut hoor, gewoon vrolijk blijven is goed voor de sfeer hier :+ .
Ik kan helaas op de XC40 geen phoneside gebruiken (het scherm zit in het dashboard zeg maar), maar die Brodit zie ik wel voor de XC40. Hoe werkt dat spul eigenlijk? Ik zie dat je een clip moet kopen die je ergens moet opschroeven?? TOch niet boren hoop ik? :) En dan moet je daarnaast nog een extra telefoon houder kopen ofzo die daar weer op gaat? Magnetisch? Heb zelf een Samsung S23, dus geen Magsafe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:10
Juancho schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Ik kan helaas op de XC40 geen phoneside gebruiken (het scherm zit in het dashboard zeg maar), maar die Brodit zie ik wel voor de XC40. Hoe werkt dat spul eigenlijk? Ik zie dat je een clip moet kopen die je ergens moet opschroeven?? TOch niet boren hoop ik? :) En dan moet je daarnaast nog een extra telefoon houder kopen ofzo die daar weer op gaat? Magnetisch? Heb zelf een Samsung S23, dus geen Magsafe.
De Brodit clips werken over het algemeen door ergens tussen of omheen te klemmen, die hoef je niet vast te schroeven in de auto hoor. De telefoonhouder schroef je dan op de Brodit clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard.PS2
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-10-2023
Hoe maak je die OPD knop in de Range assistent tegel?

[ Voor 87% gewijzigd door Gerard.PS2 op 04-10-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Gerard.PS2 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:32:
Hoe maak je die OPD knop in de Range assistent tegel?
Dat was een voorstel, dus paint.net 😊.
Maar was vooral het punt dat met minimale tweaks veel van de klachten op te lossen zijn, dus het in mijn ogen een vrij brilliante ui is. Mits goed gebruikt en je niet erg vind de navigatie achter het stuur te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
_--[]--__ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
De Brodit clips werken over het algemeen door ergens tussen of omheen te klemmen, die hoef je niet vast te schroeven in de auto hoor. De telefoonhouder schroef je dan op de Brodit clip.
Waarschijnlijk net als in de PS2 die ik gebruik bestaat de clip uit 2 delen die je met 2 schroefjes aan elkaar maakt. Je schroeft dus niet in je dashboard, maar in de clip.
Ik heb hem er zelf sinds vorige week in, maar hij komt wel hoog boven het dashboard uit zo. Maar beter dan niks in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik ben nu even niet bij de wagen, en ja ik heb het proberen op te zoeken in de handleiding... Heeft de polestar 2 een 7 polige of 13 polige stekker? Ik wil een fietsendrager bestellen straks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
Amos_x schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:12:
Ik ben nu even niet bij de wagen, en ja ik heb het proberen op te zoeken in de handleiding... Heeft de polestar 2 een 7 polige of 13 polige stekker? Ik wil een fietsendrager bestellen straks
Dat kan je zien als je je trekhaak uitkapt. Meestal wordt een 13-polige gemonteerd, de mijne heeft dat in elk geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Rickkie600 op 05-10-2023 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Rickkie600 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Dat kan je zien als je je trekhaak uitkapt. Meestal wordt een 13-polige gemonteerd, de mijne heeft dat in elk geval.
Klopt, 13. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09 18:55
Weet iemand of het mogelijk is om achteraf de Pilot assist te activeren ?
De knoppen zitten al op het stuur.

MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Obbbert schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:49:

MY 24
Dacht van niet, er ontbreekt toch hardware? Pilot assist is voornamelijk toch ACC, die top-view camera en dode hoek lichtjes in de spiegels? Denk niet dat je dit zomaar via software kan activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Amos_x schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Dacht van niet, er ontbreekt toch hardware? Pilot assist is voornamelijk toch ACC, die top-view camera en dode hoek lichtjes in de spiegels? Denk niet dat je dit zomaar via software kan activeren
Jij bedoelt het pilot pack. Pilot assist is dat de auto zelf stuurt en tussen de lijntjes blijft. Maar denk idd niet dat dat kan worden geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cupra4
Obbbert schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:49:

MY 24
Jawel, maar niet officieel. Alles zit al in de auto. Het zijn 3 vinkjes op de juiste plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickkie600
cupra4 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Jawel, maar niet officieel. Alles zit al in de auto. Het zijn 3 vinkjes op de juiste plek.
Hmm.. zijn er mensen die weten wat die juiste plekken zijn, en die dat ook kunnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Rickkie600 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Hmm.. zijn er mensen die weten wat die juiste plekken zijn, en die dat ook kunnen? :P
Yep, zie PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
cupra4 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Ben bang dat dit vrij kansloos is. Het zit in het pilot pack en bij elke update wordt dit op pakket niveau gepackaged. Is ook hoofdzakelijk de reden waarom er maar 3 packs zijn. Je hebt geen adaptieve lampen en in het pack zit naast acc ook pilot assist. Acc gebruikt volgens mij de radar en pilot assist daarbij de cameras. Dus zelf wanneer je de software zou weten te tweaken, kan je bij de volgende update enorme problemen verwachten, of je bent alles weer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cupra4
Cello66 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Ben bang dat dit vrij kansloos is. Het zit in het pilot pack en bij elke update wordt dit op pakket niveau gepackaged. Is ook hoofdzakelijk de reden waarom er maar 3 packs zijn. Je hebt geen adaptieve lampen en in het pack zit naast acc ook pilot assist. Acc gebruikt volgens mij de radar en pilot assist daarbij de cameras. Dus zelf wanneer je de software zou weten te tweaken, kan je bij de volgende update enorme problemen verwachten, of je bent alles weer kwijt.
Waarom kansloos? Na activatie heb je en acc en pilot assist. En het heeft totaal niets met packages of packs te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Cello66 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

En ook, en dit is natuurlijk evident maar je weet maar nooit...

Als je leaset via werkgever of zo, zou ik toch ook afraden om op dat niveau met te auto te klooien. Je weet maar nooit dat dit zich tegen je keert.

Zelf gekocht is een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
cupra4 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Waarom kansloos? Na activatie heb je en acc en pilot assist. En het heeft totaal niets met packages of packs te maken.
Mee eens dat het kan, hardware zit er al en daarom verkopen ze nu oude 2022 voorraad met "gratis" pilot pack omdat het software setting zijn, meer merken doen dat b.v. de M3 met gratis FSD.
Alleen bij zelf doen raak je meestal custom settings kwijt bij een update, maar zolang ze de lokatie van de vinkjes niet veranderen of naamgevingen kan je het meestal na elke update weer aanpassen.

Alleen wel risico met garantie, logging en cloud houd veel bij, en bij een software issue en ze komen er achter dan je via een tool software hebt lopen prutsen kan je een probleem hebben (wetende uit eigen ervaring met BMW F31 aanpassen). >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Petertje750 op 06-10-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 11:10
Rickkie600 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

ben ik ook wel benieuwd naar
Pagina: 1 ... 160 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.