Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:27
cupra4 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:26:
[...]

Oh, dacht dat dat juist een feature was waarbij je anderen met de auto kunt laten rijden zonder een sleutel.

In de handleiding staat ook: De auto kan op de normale manier worden gestart als er een telefoon met Digital Key in aanwezig is. Er staat nergens dat er ook een transponder aanwezig moet zijn.
Dat is ook hoe het werkt. Je kunt gewoon starten/rijden met de digital key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:10
[...]

Oh, dacht dat dat juist een feature was waarbij je anderen met de auto kunt laten rijden zonder een sleutel.

In de handleiding staat ook: De auto kan op de normale manier worden gestart als er een telefoon met Digital Key in aanwezig is. Er staat nergens dat er ook een transponder aanwezig moet zijn.
Dat bedoeld @sopsop volgens mij niet, hij heeft een soort hybride manier gevonden voor het activeren waardoor je met de DK alleen de deuren open kunt doen maar niet kunt rijden. Ik rij sinds februari 2022 al met uitsluitend de DK op zak. (ik heb nooit een sleutel bij me) en dat is nog nooit fout gegaan. Ik moet soms alleen de telefoon (iphone se 2022) ff uit de broekzak halen zodat het scherm aangaat om de auto te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:40:
[...]

Dat is ook hoe het werkt. Je kunt gewoon starten/rijden met de digital key.
Sommige wel, sommige niet. Ik krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar.

‘Gewoon’ een iphone 13, ingelogd in de app en auto. Telefoon al een keer helemaal leeggemaakt en alles opnieuw geprobeerd, mocht niet baten.

Ik kan in 95% van de gevallen de auto ontgrendelen met alleen de telefoon in de buurt, maar rijden lukt nooit. Steevast de melding dat de sleutel niet gevonden is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Niet goed gelezen....

[ Voor 95% gewijzigd door _--[]--__ op 22-09-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Pixeltje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:52:
[...]

‘Gewoon’ een iphone 13, ingelogd in de app en auto. Telefoon al een keer helemaal leeggemaakt en alles opnieuw geprobeerd, mocht niet baten.

Ik kan in 95% van de gevallen de auto ontgrendelen met alleen de telefoon in de buurt, maar rijden lukt nooit. Steevast de melding dat de sleutel niet gevonden is.
Daar heb ik over gelezen maar gebeurt volgens mij alleen bij een bepaalde reeks MY22 of MY23. Daar is iets niet goed met de ontvangst en moet je de telefoon in de middenconsole leggen om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
Ik heb op 4 september een Polestar 2 Magnesium met Pilot Pack besteld. Leverdatum zou Jan-Feb 2024 zijn.

Net een mailtje binnengekregen dat hij al op een boot richting Belgie zit.
Vind dat het redelijk snel gaat.

Ik vermoed dat ik niet lang meer hoef te wachten? Ik las ook volgens mij ergens dat er een trucje was om te weten op welke boot hij zit en de auto zo te volgen?

Edit: Heb eens ingelogd in de polestar website en dan de netwerk geinspecteerd:
code:
1
2
 "estimatedDeliveryDate": "2023-11-13T00:00:00+00:00",
"preliminaryDeliveryDate": "januari – februari 2024",

Ziet er naar uit dat ik de auto ongeveer op 13 november kan ophalen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mayonaise op 22-09-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:56:
[...]

Daar heb ik over gelezen maar gebeurt volgens mij alleen bij een bepaalde reeks MY22 of MY23. Daar is iets niet goed met de ontvangst en moet je de telefoon in de middenconsole leggen om te starten.
Weet je ook precies waar in de console? Ik heb al een aantal plekken geprobeerd maar geen succes..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[...]

Dat staat ook in mijn bericht: dan moet je de digital key met beide sleutels in de bekerhouder activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
sopsop schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:00:
[...]

Dat staat ook in mijn bericht: dan moet je de digital key met beide sleutels in de bekerhouder activeren.
En dat hoeft dus alleen bij installatie 1x. Daarna werkt het altijd zonder die beide sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Pixeltje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:30:
[...]

Weet je ook precies waar in de console? Ik heb al een aantal plekken geprobeerd maar geen succes..
Daar heb ik wisselende berichten over gezien: meest waarschijnlijke is het vak aan de rechterzijkant van de middenconsole (passagierskant). Andere opties zijn het vak met de draadloze lader of onder de armsteun. Maar eigenlijk zou je hiermee gewoon naar de garage moeten want het is niet hoe het hoort te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 22-09-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
JTHZZ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:05:
[...]
Maar eigenlijk zou je hiermee gewoon naar de garage moeten want het is niet hoe het hoort te werken.
Daar ben ik het mee eens, er zijn wel plekken die wat minder zijn, linker broekzak als bestuurder, is de telefoon dan binnen of buiten de auto? is best lastig voor een sensor. Maar verder moet hij gewoon te zien zijn als je hem meer centraal hebt.
Dan is er of iets niet lekker aan 1 of meerdere BLE sensors of je telefoon heeft vreemd gedrag (gaat je bluetooth uit automatisch soms?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kaoh schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:26:
[...]

Daar ben ik het mee eens, er zijn wel plekken die wat minder zijn, linker broekzak als bestuurder, is de telefoon dan binnen of buiten de auto? is best lastig voor een sensor. Maar verder moet hij gewoon te zien zijn als je hem meer centraal hebt.
Dan is er of iets niet lekker aan 1 of meerdere BLE sensors of je telefoon heeft vreemd gedrag (gaat je bluetooth uit automatisch soms?).
Nee, bluetooth werkt prima op de telefoon. Ik kan er de deur ook gewoon mee openen. Dan stap ik in en leg ik de telefoon ergens neer (of zit in mijn rechter broekzak (dus tegen de middentunnel aan), knal dat ding in Drive en dan komt de melding dat er geen transpondersleutel is gevonden.

Bluetoothverbindingen op de telefoon zijn op dat moment gewoon actief, ook als ik de App open laat staan geen verandering. Ik heb er niet zo'n bezwaar tegen om met die acitivity key rond te rijden, maar het is soms onhandig als ik even de auto moet verzetten ofzo, en flauw dat het niet werkt terwijl alle stapjes gezet zijn.

Ik sta binnenkort * toch in de garage voor dat panodak, dan kunnen ze hier mooi naar kijken.

* panodak zit een scheur in, Autotaalglas is bezig die ruit te bestellen maar komt nergens door. Is volgens hun ook nergens op voorraad. De volvodealer denkt daar anders over dus ben nu bezig de leasemaatschappij te overtuigen dat ze me - zoals PS assist aangegeven heeft - gewoon naar de volvodealer moeten laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
cupra4 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:04:
[...]

Dat zal even wennen worden. Maar goed, het scheelt weer een sleutel aan de bos, dus da's mooi meegenomen.

Ik zag dat mijn uitvoering geen draadloze oplaadplaat had. Is dat nog de moeite om die achteraf erin te zetten of zijn er betere alternatieven?
Pro-tip: wanneer je met de digital key op pad bent naar de andere kant van het land, niet de app van je telefoon verwijderen. Voor het opnieuw koppelen met de auto moet je namelijk in de auto kunnen komen.

In plaats van de oplaadplaat heb ik een USB-C-snoertje van ca 15 cm, dat werkt altijd snel en goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb in het verleden ook wel eens het bericht gehad dat er geen transpondersleutel was gevonden. In mijn geval (bij jou kan het andere oorzaak hebben) bleek dat een van de deuren niet goed gesloten was. Simpel, maar echt waar.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
[...]

Ik had gisteren (zie post hierboven) polestar aan de lijn en de vriendelijke medewerker zei mij dat in de volgende update de problemen met digital-key nog niet opgelost zijn maar dat dat in de versie erna komt.
Hij vertelde mij dat niet iedereen problemen had maar zijn advies was om voorlopig de sleutel mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Mayonaise schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:05:
Ik heb op 4 september een Polestar 2 Magnesium met Pilot Pack besteld. Leverdatum zou Jan-Feb 2024 zijn.

Ik vermoed dat ik niet lang meer hoef te wachten? Ik las ook volgens mij ergens dat er een trucje was om te weten op welke boot hij zit en de auto zo te volgen?

code:
1
2

Dat is zeker snel, leuk en gefeliciteerd! Mijn Magnesium MY24 zonder packs is 2 augustus besteld. Levering staat nu op december, 15-11-2023 volgens de MKB lease app.

Krijg jij de updates per mail? Is het lease van werkgever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

kevertje1977 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:03:
[...]

Ik had gisteren (zie post hierboven) polestar aan de lijn en de vriendelijke medewerker zei mij dat in de volgende update de problemen met digital-key nog niet opgelost zijn maar dat dat in de versie erna komt.
Hij vertelde mij dat niet iedereen problemen had maar zijn advies was om voorlopig de sleutel mee te nemen.
Na de posts van vandaag toch nog één poging gedaan. Dacht dat de app-updates van de laatste tijd weleens kunnen helpen. Stap in, tik dat ding in D, helemaal voorbereid op een foutmelding… rijdt dat gekke ding gewoon weg als ik daarom vraag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
Rsbih schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:54:
[...]

Dat is zeker snel, leuk en gefeliciteerd! Mijn Magnesium MY24 zonder packs is 2 augustus besteld. Levering staat nu op december, 15-11-2023 volgens de MKB lease app.

Het is inderdaad een lease van werkgever. Ik krijg de updates per mail, maar ik kan ook inloggen op Polestar om mijn bestelling te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsbih
Mayonaise schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:51:
[...]

Het is inderdaad een lease van werkgever. Ik krijg de updates per mail, maar ik kan ook inloggen op Polestar om mijn bestelling te bekijken.
Oke dank. Ik heb ook ingelogd en heb al ruim één maand een chassisnummer staan. Schijnt hetzelfde als de VIN te zijn, dus kan niet lang meer duren gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:37
Mayonaise schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:05:

code:
1
2

De mijne staat op dezelfde boot 😀
Krijg via LM regelmatig updates door dat levertijd aangepast is en staat momenteel op 30 nov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
[...]

Gaat jou ook lukken denk ik, je hebt waarschijnlijk een model 2022/23? Houd je telefoon onder het dashboard-kastje en zet (terwijl je dit doet) de auto in de versnelling/achteruit. Dan werk het, dit vervelende probleem is kenmerkend voor een bepaalde serie en nog niet opgelost maar al langere tijd bekend (bijna een jaar...). Er bestaat een idee dat het ligt aan de Bluetooth modulen, maar dit is niet bevestigd door Polestar. Het probleem dat de auto niet kan starten met digital key is hun wel bekend. Overigens werkt in deze situatie de voetsensor ook niet, en kun je de auto alleen via de portiergreep op slot doen, het sluiten via de tweede knop op de kofferdeksel is niet actief.

[ Voor 17% gewijzigd door GeurtG op 23-09-2023 11:05 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

GeurtG schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:04:
[...]

Gaat jou ook lukken denk ik, je hebt waarschijnlijk een model 2022/23? Houd je telefoon onder het dashboard-kastje en zet (terwijl je dit doet) de auto in de versnelling/achteruit. Dan werk het, dit vervelende probleem is kenmerkend voor een bepaalde serie en nog niet opgelost maar al langere tijd bekend (bijna een jaar...). Er bestaat een idee dat het ligt aan de Bluetooth modulen, maar dit is niet bevestigd door Polestar. Het probleem dat de auto niet kan starten met digital key is hun wel bekend. Overigens werkt in deze situatie de voetsensor ook niet, en kun je de auto alleen via de portiergreep op slot doen, het sluiten via de tweede knop op de kofferdeksel is niet actief.
Correct, dat is inderdaad de omschrijving. En ik rij een my2023 (levering nov 2022) Gister lukte het dus wel, met de telefoon in de middenconsole aan de passagierskant (dat kleine vakje wat daar zit) maar ga het er nog steeds niet op gokken. Tis lang naar huis vanuit Eindhoveb of Tilburg naar Amersfoort als die DK besluit toch niet te werken ;)

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 20:23
Na 3 jaar is de pechhulp service verlopen. Kreeg netjes een mail dat ik een verlengde pechhulp kan aanvragen. Na het invullen van wat gegevens krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT3RVnzg9DK92gdFAfgCo_ZzZqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgySJHrzvmg5GKd372U9eKZo.jpg?f=fotoalbum_large

Wel weer jammer dit. Ben benieuwd wie het wel lukt😂

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankie
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-05 20:31
Die melding kreeg ik ook maar dat komt doordat je vermoedelijk ook al een verlengde garantie hebt afgesloten. Als je door gaat kun je gewoon een verlengde pech hulp afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Cello66 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:38:
Na 3 jaar is de pechhulp service verlopen. Kreeg netjes een mail dat ik een verlengde pechhulp kan aanvragen. Na het invullen van wat gegevens krijg ik de volgende melding:
[Afbeelding]

Wel weer jammer dit. Ben benieuwd wie het wel lukt😂
Verlengde garantie was niet mogelijk, maar pechhulp was geen probleem om af te sluiten.

Heb het via de app afgesloten btw

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Highland schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:49:
[...]

Pro-tip: wanneer je met de digital key op pad bent naar de andere kant van het land, niet de app van je telefoon verwijderen. Voor het opnieuw koppelen met de auto moet je namelijk in de auto kunnen komen.

In plaats van de oplaadplaat heb ik een USB-C-snoertje van ca 15 cm, dat werkt altijd snel en goed.
Voorlopig is het een beetje hit and miss. Gisteren werkte het prima zonder transponder, vanmorgen die maar binnen laten liggen en waar ik mijn telefoon ook neerlegde, niet starten -> transpondersleutel niet gevonden. in de Polestar app ook alles grijs. Werkt nog niet echt top.

Maar waarom krijg ik een melding als ik een Android telefoon inplug: USB apparaat niet herkend? Zit er uberhaupt wel Android Auto op? Ja het is Android allemaal, maar als ik mijn apps niet op het scherm kan krijgen heb ik er niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
cupra4 schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:11:
[...]

Voorlopig is het een beetje hit and miss. Gisteren werkte het prima zonder transponder, vanmorgen die maar binnen laten liggen en waar ik mijn telefoon ook neerlegde, niet starten -> transpondersleutel niet gevonden. in de Polestar app ook alles grijs. Werkt nog niet echt top.

Maar waarom krijg ik een melding als ik een Android telefoon inplug: USB apparaat niet herkend? Zit er uberhaupt wel Android Auto op? Ja het is Android allemaal, maar als ik mijn apps niet op het scherm kan krijgen heb ik er niet zoveel aan.
Android auto zit er niet op en zal er ook niet op komen.
App grijs kan aan de toegang liggen in je instelling, de app heeft alle toegang nodig, zoals locatie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
daniel14 schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:17:
[...]

Android auto zit er niet op en zal er ook niet op komen.
App grijs kan aan de toegang liggen in je instelling, de app heeft alle toegang nodig, zoals locatie enz.
Balen, dan maar Flitsmeister op de telefoon in de houder. Of overstappen naar iphone, want Carplay werkt dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
cupra4 schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:22:
[...]

Balen, dan maar Flitsmeister op de telefoon in de houder. Of overstappen naar iphone, want Carplay werkt dus wel?
Klopt, carplay werkt wel. Heb zelf een Iphone, maar gebruik de carplay niet, vind de google maps van de PS vele malen fijner, en FM gebruik ik zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

daniel14 schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:56:
[...]

Klopt, carplay werkt wel. Heb zelf een Iphone, maar gebruik de carplay niet, vind de google maps van de PS vele malen fijner, en FM gebruik ik zelden.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Ik gebruik carplay altijd, specifiek voor Flitsmeister en bellen. Navigeren doe ik altijd met de google Maps van de auto. Navigatie in het bestuurdersdisplay (achter ‘t stuur) en flitsmeister op het middendisplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Pixeltje schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:00:
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Ik gebruik carplay altijd, specifiek voor Flitsmeister en bellen. Navigeren doe ik altijd met de google Maps van de auto. Navigatie in het bestuurdersdisplay (achter ‘t stuur) en flitsmeister op het middendisplay.
En je kunt alleen maar maps op het display achter het stuur krijgen? Ik heb ABRP geinstalleerd, werkt ook goed, maar zie je alleen op middendisplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 17:18
Pixeltje schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:00:
[...]

+whatsappjes beantwoorden
+SMS-jes beantwoorden
+Skype
+Teams
+vergeet niet de veel betere audiokwaliteit als je spotify via carplay laat afspelen

ik gebruik AAOS zelf dus alleen nog voor navigatie.. de rest allemaal via carplay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

cupra4 schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:04:
[...]

En je kunt alleen maar maps op het display achter het stuur krijgen? Ik heb ABRP geinstalleerd, werkt ook goed, maar zie je alleen op middendisplay.
Nee, Apple maps kan sinds kort ook. De rest weet ik niet, maar omdat Google Maps wat mij betreft prima is heb ik ook niet doorgezocht naar alternatieven.
Kammika schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:12:
[...]

+SMS-jes beantwoorden
+Skype
+Teams
+vergeet niet de veel betere audiokwaliteit als je spotify via carplay laat afspelen

ik gebruik AAOS zelf dus alleen nog voor navigatie.. de rest allemaal via carplay..
Maakt de audiokwaliteit uit tussen AAOS en Carplay? dat wist ik niet..

[ Voor 33% gewijzigd door Pixeltje op 25-09-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

+SMS-jes beantwoorden
+Skype
+Teams

SMSjes/iMessage kan bij mij ook prima via Google Assistant. Teams doe ik via Bluetooth, want voegt weinig toe via CarPlay en Skype gebruik ik niet. Ik heb CarPlay een keer gebruikt maar het voegde voor mij niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Kan je ook flitsmeister medingen via audio systeem laten lopen, dus radio aan en flits meldingen over de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Hoe zit dit dan? Via Spotify op AAOS kun je de audiokwaliteit ook op de hoogste versie zetten die Spotify aanbiedt. Wat maakt de kwaliteit via CarPlay dan beter? Gebruikt die laatste niet juist bluetooth-streaming waarmee de kwaliteit lager zou zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Koekhapperrr op 25-09-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 17:18
Koekhapperrr schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:07:
[...]

Hoe zit dit dan? Via Spotify op AAOS kun je de audiokwaliteit ook op de hoogste versie zetten die Spotify aanbiedt. Wat maakt de kwaliteit via CarPlay dan beter?
ik weet niet wat 'm beter maakt. MAar ik vind spotify op AAOS op hoogste kwaliteit nog niet top klinken. Ligt niet aan AAOS, want de internetradio apps hebben veel beter geluid... dus zit denk ik in de spotify app op AAOS.

als je spotify op hoogste kwaliteit via bluetooth klinkt die niet veel beter. Wordt dan denk ik beperkt door bluetooth protocol, want als je het via carplay (dus via het kabeltje) doet, klinkt die ineens een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Kammika schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:10:
[...]

ik weet niet wat 'm beter maakt. MAar ik vind spotify op AAOS op hoogste kwaliteit nog niet top klinken. Ligt niet aan AAOS, want de internetradio apps hebben veel beter geluid... dus zit denk ik in de spotify app op AAOS.

als je spotify op hoogste kwaliteit via bluetooth klinkt die niet veel beter. Wordt dan denk ik beperkt door bluetooth protocol, want als je het via carplay (dus via het kabeltje) doet, klinkt die ineens een stuk beter...
Dit kan zeker kloppen, het is echt testen wat er beter klinkt. Had ik in mijn 2021 Peugeot 308 ook. Kwam er per toeval achter omdat je hetzelfde liedje luistert en via android ahto beter klonk dan Bluetooth media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Rsbih schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:54:
[...]

Net een update in de app: levering van december naar januari. Bestel datum: 02-08-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06
Gisteren voor de eerste keer zelf achterin de Polestar mogen plaatsnemen. Wat een klein ding. In m'n vorige Golf had ik meer plaats :/

Gelukkig hoef ik ik nooit achterin te zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:23
Li1quid schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:27:
Gisteren voor de eerste keer zelf achterin de Polestar mogen plaatsnemen. Wat een klein ding. In m'n vorige Golf had ik meer plaats :/

Gelukkig hoef ik ik nooit achterin te zitten :9
huh? in welke stoel standen had je de GOLF (type?) en de P2??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Hansieo schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:36:
[...]

huh? in welke stoel standen had je de GOLF (type?) en de P2??
Golf 7.

Je voeten zitten in de P* hoog door de batterijen in de vloer en de daklijn gaat schuin aan de zijkant. Dat is geen goede combinatie voor 1m90.

Soit, heb de wagen niet gekocht om achterin te zitten. Maar ik zou hem nooit aan iemand aanraden met kinderen imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
Li1quid schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:40:
[...]

Soit, heb de wagen niet gekocht om achterin te zitten. Maar ik zou hem nooit aan iemand aanraden met kinderen imo.
Zolang je kinderen nog niet in de buurt van 1.90 komen gaat het prima hoor 😉.
Mn broer rijd de bmw i4 en mijn puber zoon vind die slechter achterin omdat je voeten dat hoger zitten en hij dan rugklachten krijgt polygame ritten met zn oom en neven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Golf 7.

Je voeten zitten in de P* hoog door de batterijen in de vloer en de daklijn gaat schuin aan de zijkant. Dat is geen goede combinatie voor 1m90.

"Kinderen" van 1.90+?? :+

Ik ben zelf 1,92, en heb wel eens lange rit achterin de Tesla-M3 gezeten..lol, moet je eens doen.

Pas nog met 2 volwassenen achterin gereden, en eerlijk =eerlijk, de voorste stoelen íetsje naar voren gezet. (omdat mijn vrouw en ik de stoel altijd VOLLEDIG naar achter hebben, want dan zit je als een vorst met 1,92.)
en dan heb je ZAT ruimte, en dan vooral ook bréde plekken (Golf 7 dan toch al snel -10cm).

Kortom, doe de vergelijking nog eens dunnetjes over....
en dan ook echt hup, zó uit de ene, zó in de andere.. ZELFDE voorste zitposities met stuur etc. :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10
[...]

Golf 7.

Volgens mij zitten er bij de Polestar 2 geen batterijen onder de voeten bij de achterbank.
In plaats daarvan zitten er batterijen in de midden console.
Weet je zeker dat het een P2 was ? >:)
Groetjes Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
idd de P2 heeft geen accu onder de vloer. alleen middenconsole. En van de zomer toch voor een totaal van paar honderd KM 2 man achterin gehad waarvan 1 ook 1m92 net als ik en de ander zo rond de 1m90 en ven beide meermaals opmerking gehad dat het toch eigenlijk best ruim zat terwijl ze eerst hadden verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Is de VIN hetzelfde als Chassisnummer? Ik heb mijn chassisnummer al ruim één maand maar de levering toch verzet naar januari (van december). Heb veel mensen horen zeggen dat zodra VIN bekend is de productie begonnen is en levering via schip kan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:06
Tvdl2000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:04:
idd de P2 heeft geen accu onder de vloer. alleen middenconsole. En van de zomer toch voor een totaal van paar honderd KM 2 man achterin gehad waarvan 1 ook 1m92 net als ik en de ander zo rond de 1m90 en ven beide meermaals opmerking gehad dat het toch eigenlijk best ruim zat terwijl ze eerst hadden verwacht van niet.
P2 heeft accu’s onder de vloer en in de middentunnel. Net voor de achterbank zitten geen accu’s onder de vloer.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-08 16:35
Rsbih schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:45:
Is de VIN hetzelfde als Chassisnummer? Ik heb mijn chassisnummer al ruim één maand maar de levering toch verzet naar januari (van december). Heb veel mensen horen zeggen dat zodra VIN bekend is de productie begonnen is en levering via schip kan beginnen
Na het ontvangen van mijn VIN zat hij op de eerstvolgende boot ja, gok iets van een 10 dagen erna. Als je een VIN hebt is je auto gebouwd voor zover ik weet. Raar dat het verzet wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
lancekapers schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 00:15:
[...]

Na het ontvangen van mijn VIN zat hij op de eerstvolgende boot ja, gok iets van een 10 dagen erna. Als je een VIN hebt is je auto gebouwd voor zover ik weet. Raar dat het verzet wordt dan.
Dat bevestigt inderdaad ook wat andere zeggen. Ik zie op polestar.nl bij mijn account Chassisnummer, dat is dus de VIN? Of kreeg jij daar een mail van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Laatst online: 11-09 23:51
Rsbih schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 00:23:
[...]

Dat bevestigt inderdaad ook wat andere zeggen. Ik zie op polestar.nl bij mijn account Chassisnummer, dat is dus de VIN? Of kreeg jij daar een mail van?
VIN = Vehicle Identification Number = Chassisnummer

[ Voor 73% gewijzigd door Tvdl2000 op 26-09-2023 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Rsbih schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 00:23:
[...]

Daar krijg je geen mail van, dat wordt "gewoon" in de portal gezet.
Je zou hier eens kunnen kijken naar wat de daadwerkelijke levertijden zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Golf 7.

Ik hoor mijn dochtertje van 2 jaar anders totaal niet klagen. Sterker nog die geniet van de zit positie (in haar Maxi Cosi). Beter dan de ID.3 die ik hiervoor had.

Moraal van het verhaal, niet alles over 1 kam scheren.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Freakie1NL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:54:
[...]

Ik hoor mijn dochtertje van 2 jaar anders totaal niet klagen. Sterker nog die geniet van de zit positie (in haar Maxi Cosi). Beter dan de ID.3 die ik hiervoor had.

Moraal van het verhaal, niet alles over 1 kam scheren.
Ik ga idd iets te kocht door de bocht dat het geen wagen voor met kinderen is. Maar er zijn gewoon betere alternatieven (denk aan XC40)
Daarnaast zijn de achterdeuren best groot voor de effectieve opening. Dat maakt achterin in/uitstappen op krappe parkeerplaatsen niet altijd eenvoudig.

Ben heel tevreden van de P*. Maar een ruime achterbank heeft hij niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Li1quid schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:33:
[...]

Ik ga idd iets te kocht door de bocht dat het geen wagen voor met kinderen is. Maar er zijn gewoon betere alternatieven (denk aan XC40)
Daarnaast zijn de achterdeuren best groot voor de effectieve opening. Dat maakt achterin in/uitstappen op krappe parkeerplaatsen niet altijd eenvoudig.

Ben heel tevreden van de P*. Maar een ruime achterbank heeft hij niet :P
lol, XC40 Recharge én de C40 beide mee gehad ivm een garage bezoekje dat een paar dagen kon duren.

Mijn bevindingen /vergelijkingen met de P2 hier ook eerder geschreven (wel wat reacties terug..)

in het kort, beide fijne auto's, maar instap achterin..... mwahh.
Gaven duidelijk "roll" gevoel in bochten, en dat is natuurlijk het (semi)-suv.

écht beter? mwahh, wel ietsje achterin maar naar mijn idee écht te weinig om voor die enkele cm's te gaan.

Heb je écht achterin duídelijk méér nodig, dan zal je een andere (SUVVV) moeten kiezen.
m2c

ps: (achter) instappen in krappe parkeerplaatsen (garages... arrrggg) is ALTIJD een probleem of je moet Tesla "wing" doors hebben.

Ik bied áltijd de extra service aan medepassagiers... stap alvast uit en dán zet ik 'm even op zijn plekkie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ben ik de enige bij wie de polestar app sinds de laatste update (ios17, iphone 13) de batterij draint? Tot een week terug geen last van gehad, maar nu loopt mijn telefoon zo hard leeg dat hij overnight op is.

Batterijverbruik van de polestar app is 29% momenteel, terwijl ik die app hooguit een keer per dag open heb en na gebruik ook afsluit. Boven in het scherm nu ook heel vaak het ‘pijltje’ wat duidt op locatiegebruik, en dat is nagenoeg altijd de polestar app..

App doet het sinds die update wel elke keer zonder morren, maar dit is een onhandige tradeoff.

[ Voor 24% gewijzigd door Pixeltje op 26-09-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:06
Pixeltje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:03:
Ben ik de enige bij wie de polestar app sinds de laatste update (ios17, iphone 13) de batterij draint? Tot een week terug geen last van gehad, maar nu loopt mijn telefoon zo hard leeg dat hij overnight op is.

Batterijverbruik van de polestar app is 29% momenteel, terwijl ik die app hooguit een keer per dag open heb en na gebruik ook afsluit. Boven in het scherm nu ook heel vaak het ‘pijltje’ wat duidt op locatiegebruik, en dat is nagenoeg altijd de polestar app..

App doet het sinds die update wel elke keer zonder morren, maar dit is een onhandige tradeoff.
Bij mij slechts 1% en eigenlijk altijd open op de achtergrond.
(iPhone 12 met iOS 16.7)

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Pixeltje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:03:

Hier maar 1% ook iPhone 13 en iOS 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat is toch gek… ik heb zelf niks veranderd, maar hier is niet meer tegenop te laden. Heb voor nu locatiegebruik veranderd naar ‘bij gebruik van de app’, dat lost het probleem op maar weet niet welke functies ik nu mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Pixeltje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:38:
Dat is toch gek… ik heb zelf niks veranderd, maar hier is niet meer tegenop te laden. Heb voor nu locatiegebruik veranderd naar ‘bij gebruik van de app’, dat lost het probleem op maar weet niet welke functies ik nu mis.
Volgens mij doet alleen de Digital Key het dan niet goed. (Alleen nog als je de app op de voorgrond hebt)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Ben je toevallig 'dichterbij' de auto? Ik heb bijvoorbeeld mijn parkeerplek bij kantoor wel eens dusdanig dat ik soort van in bereik van m'n auto ben en dan heeft ie dus continu verbinding, wat 'm drained. Thuis heb ik dat ook.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Anders de Iphone eens een harde reset geven, doet ook wel eens wonderen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

kramon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:20:
[...]

Ben je toevallig 'dichterbij' de auto? Ik heb bijvoorbeeld mijn parkeerplek bij kantoor wel eens dusdanig dat ik soort van in bereik van m'n auto ben en dan heeft ie dus continu verbinding, wat 'm drained. Thuis heb ik dat ook.
Hmm, het zou inderdaad weleens dichtbij genoeg kunnen zijn thuis, maar ook dat is niet veranderd de afgelopen maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Over de app gesproken: sinds een tijdje duurt het bij mij meerdere minuten voordat het accupercentage in de app is bijgewerkt.

Bij het openen van de app is de knipperende herlaadanimatie vrij snel voorbij. Hier komt dan een (oud) percentage te staan; die bv. tijdens snelladen of lang de app niet open gehad te hebben nogal kan afwijken. Pas minuten later (app moet open blijven) verspringt de waarde naar de juiste actuele waarde. De statussen van deur en klimaat komen wel gelijk goed door.

Het is bijna alsof de app relatief snel een gecachte SOC ophaalt van de server, en daarna pas actief een refresh aan de auto vraagt. Meerdere mensen hier last van?

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Koekhapperrr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:46:
Over de app gesproken: sinds een tijdje duurt het bij mij meerdere minuten voordat het accupercentage in de app is bijgewerkt.

Bij het openen van de app is de knipperende herlaadanimatie vrij snel voorbij. Hier komt dan een (oud) percentage te staan; die bv. tijdens snelladen of lang de app niet open gehad te hebben nogal kan afwijken. Pas minuten later (app moet open blijven) verspringt de waarde naar de juiste actuele waarde. De statussen van deur en klimaat komen wel gelijk goed door.

Het is bijna alsof de app relatief snel een gecachte SOC ophaalt van de server, en daarna pas actief een refresh aan de auto vraagt. Meerdere mensen hier last van?
Hetzelfde gedrag hier inderdaad. 130km gereden en de app vond in eerste instantie dat de batterij nog op 96% stond :)

• Koekhapperrr
Shorteh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:51:
[...]

Hetzelfde gedrag hier inderdaad. 130km gereden en de app vond in eerste instantie dat de batterij nog op 96% stond :)
Precies dit! Bijzondere is wel: wanneer je tijdens het snelladen de app open laat blijft de SOC actueel.

Vooral 'vervelend' als ik avond voor een rit even wil checken of de auto genoeg lading heeft. Woon in de stad, dus auto staat niet voor de deur. Moet de app dan altijd lang genoeg open houden tot óf het percentage verspringt, óf ik na vijf minuten wel geloof dat 'ie correct is.

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Het afsluiten en opnieuw openen van de App op Android helpt wel, dan wordt de SoC bijna gelijk geupdate.

• kevertje1977
Zijn er hier Polestar2 bezitters die dit voor elkaar hebben gekregen :
https://imgur.com/a/D8Ft0a3

Je kan dus je polestar in de iphone/android google assistant zetten. Ik zou alleen al op mijn beginscherm van de iphone de batterij capaciteit willen zien.
Ik heb dat wel voor elkaar in de Tibber app maar die widget laat het weer niet op het hoofdscherm zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
kevertje1977 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:16:
Zijn er hier Polestar2 bezitters die dit voor elkaar hebben gekregen :
https://imgur.com/a/D8Ft0a3

Je kan dus je polestar in de iphone/android google assistant zetten. Ik zou alleen al op mijn beginscherm van de iphone de batterij capaciteit willen zien.
Ik heb dat wel voor elkaar in de Tibber app maar die widget laat het weer niet op het hoofdscherm zien.
Die koppeling met google assistant heb ik al een tijd werkend, via mijn wear os watch kan ik zo Nightrider stijl mn klimate control aanzetten en checken of ik hem wel dicht had gedaan.
Maar hoe je daarmee de soc kan zien ontgaat me. Ik gebruik ook geen ios devices.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
Kaoh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:48:
[...]

Die koppeling met google assistant heb ik al een tijd werkend, via mijn wear os watch kan ik zo Nightrider stijl mn klimate control aanzetten en checken of ik hem wel dicht had gedaan.
Maar hoe je daarmee de soc kan zien ontgaat me. Ik gebruik ook geen ios devices.
Ik heb die optie "link a car" niet (alleen die eerste 2 opties). Moet ik iets speciaals doen om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Nee, was bij mij gewoon beschikbaar. Maar was op Android flink zoeken, echt via de Assistant settings, devices. Niet via Google Home etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsbih

• PvS_68
Kaoh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:49:
Nee, was bij mij gewoon beschikbaar. Maar was op Android flink zoeken, echt via de Assistant settings, devices. Niet via Google Home etc
Dankjewel! Dat had ik nooit gevonden. Wist niet eens hoe in Google Assistant settings te komen :|

Ik heb hem nu gekoppeld in Google Assistant, maar de commando's die als voorbeeld genoemd worden werken nog niet. Duurt misschien een tijdje. Ga morgen avond nog eens verder klooien.

• Kaoh
PvS_68 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:27:
[...]

Dankjewel! Dat had ik nooit gevonden. Wist niet eens hoe in Google Assistant settings te komen :|

Ik heb hem nu gekoppeld in Google Assistant, maar de commando's die als voorbeeld genoemd worden werken nog niet. Duurt misschien een tijdje. Ga morgen avond nog eens verder klooien.
Let op dat ze alleen werken in een Engels talige assistant. Helaas nog geen Nederlandse ondersteuning. Terwijl voice navigeren in Nederland echt alleen werkt in de auto in het Nederlands.

• Juancho
  • Laatst online: 17:40
Edit: verkeerde topic :)

[ Voor 95% gewijzigd door Juancho op 27-09-2023 22:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Koekhapperrr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:54:
[...]

Precies dit! Bijzondere is wel: wanneer je tijdens het snelladen de app open laat blijft de SOC actueel.

Vooral 'vervelend' als ik avond voor een rit even wil checken of de auto genoeg lading heeft. Woon in de stad, dus auto staat niet voor de deur. Moet de app dan altijd lang genoeg open houden tot óf het percentage verspringt, óf ik na vijf minuten wel geloof dat 'ie correct is.
Ik heb de Tibber app geïnstalleerd. Zelfs als je daar geen contract hebt kun je gewoon je Polestar 2 koppelen in de app met je Polestar ID en krijg je altijd meteen een volledig actuele SoC te zien. Tibber haalt deze direct uit de Polestar cloud en blijkbaar hebben zij dat beter geprogrammeerd dan de Polestar app zelf 8)7
Gebruik dat nu regelmatig als workaround.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 27-09-2023 23:34 ]

• izzet3838
  • Laatst online: 09:09
JTHZZ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:33:
[...]

Ik heb de Tibber app geïnstalleerd. Zelfs als je daar geen contract hebt kun je gewoon je Polestar 2 koppelen in de app met je Polestar ID en krijg je altijd meteen een volledig actuele SoC te zien. Tibber haalt deze direct uit de Polestar cloud en blijkbaar hebben zij dat beter geprogrammeerd dan de Polestar app zelf 8)7
Gebruik dat nu regelmatig als workaround.
Heeft de app ook andere functies of is accu percentage het enige?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• kevertje1977
PvS_68 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je dat gevonden hebt. Op de iphone heb ik de link a car optie nog niet gevonden

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

sinds enkele dagen werkt de app niet goed meer, voorheen nooit last mee gehad.
de app opent maar enkel de mogelijkheid voor deuren openen/sluiten is beschikbaar (en werkt)
is het een gekend of nieuw probleem?
lijkt erop dat dit begonnen is sinds 2.11?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T50FR2l8kKf_0IhnGpjFumFzmP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xgfHm1t2JfaaT6n8iuKCeeE7.png?f=fotoalbum_large

• Kaoh
Check even in deauto of je account daar nog inglogt is en je de permissies goed hebt staan.
Ik heb dit probleem niet, android versie van de app, auto ook op 2.11

• K2.

K2.

net gecheckt, alles lijkt goed te staan.
deuren kan ik nog bedienen via de app, en muziek via bluetooth speelt af als ik in de auto stap, dus iphone moet wel degelijk gekoppeld zijn.

• K2.

K2.

heb eens alle gerelateerde menu's in de wagen geopend en gesloten en daarna via de app bij "account weergeven" de "Polestar ID bekijken/bewerken" aangeklikt en ingelogd op Polestarid.eu.polestar.com,
nu werkt alles terug, bizar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
izzet3838 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:41:
[...]

Heeft de app ook andere functies of is accu percentage het enige?
Met een slimme laadpaal heeft die app meer functies en daarvoor wordt die SoC ook gebruikt, maar qua data haalt hij alleen het accupercentage op.

• P2Hattem
TCAM niet verbonden, maar stiekem toch wel?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlYhJZgbNSqwyp1pM7OrO5Xt5ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdcFgioVJBdVUWvvvF3pckVl.jpg?f=fotoalbum_large

Stap net in om naar huis te gaan en toen bleek de TCAM weer eens geen zin te hebben. In bovenstaand plaatje blijft de snelheid 0 (want door CSV via internet aangeleverd), maar de SoC via Tibber wordt wel bijgewerkt tijdens het rijden?!

Blijkbaar is er dus een extra data lijntje van de Polestar naar de eigen servers, anders kan Tibber nooit weten wat de SoC is toch?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 12-09 20:23
P2Hattem schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:38:
TCAM niet verbonden, maar stiekem toch wel?!

Blijkbaar is er dus een extra data lijntje van de Polestar naar de eigen servers, anders kan Tibber nooit weten wat de SoC is toch?!
Ja, de TCAM heeft meerdere fysieke interfaces en de SOC uitvragen loopt niet via de de head unit maar via het centrale systeem. Wanneer de TCAM niet werkt is het eigenlijk de head unit die niet met met de TCAM kan communiceren, terwijl deze wel gewoon werkt.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Cello66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:15:
[...]

Ja, de TCAM heeft meerdere fysieke interfaces en de SOC uitvragen loopt niet via de de head unit maar via het centrale systeem. Wanneer de TCAM niet werkt is het eigenlijk de head unit die niet met met de TCAM kan communiceren, terwijl deze wel gewoon werkt.
Bedankt voor deze uitleg! Weer wat geleerd 🧐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cupra4
De eerste week in de Polestar 2 SMLR zitten er bijna op, ook bijna 1000 km op de teller dus tijd voor een korte review. Ik maak onbewust wel de vergelijking met mijn prive V60 T8 waar (gelukkig) nog geen Android in zit.

- Design blijft onovertroffen. Gewoon een schitterende auto.
- Ondanks het gewicht en het lage vermogen van de motor, komt ie toch lekker vlot mee in het verkeer.
- Op een lange rit gemiddeld 14,9 kWh / 100 km. Geen idee of dat een net verbruik is.
- Moet nog wel wennen dat er helemaal geen start of stop knop is. Gewoon in- of uitstappen en klaar.
- Stoelen zitten goed, hoewel ik ze wat kort vind.
- Bereik is met net geen 500 km aardig, maar moet best vaak laden. Nog geen thuislader dus mag meevechten om de vrije plekken in de wijk. Gelukkig komen er steeds meer laders bij.
- Ik mis Pilot Assist wel, maar dat valt achteraf wel te fixen.

Maar er zijn ook wat minpuntjes.

- Geen Android Auto. WTF? Heb een testrit gemaakt in Beesd, alleen geen kabeltje mee. Daar expliciet gevraagd of het erop zat. Ja hoor! Ze weten daar dus niet eens het verschil tussen AAOS en Android Auto.
- Mijn knie moet heel erg wennen aan de middenconsole.
- App eco systeem zeer beperkt. Zorg er dan voor dat je populaire apps wel uit de store kan halen als je geen AA aanbiedt.
- Op dag 3 DAB al kapot. Blikkerig AM geluid uit de speakers. Gelukkig op de terugweg weer normaal.
- Als je via Bluetooth muziek luistert, moet je dit elke keer na instappen weer aanzetten via het scherm.
- Google Maps en ik gaan geen vrienden worden. Zelfs een recent adres wordt niet onthouden. Laat staan wat favoriete adressen en ik sta constant in de file. Krijg nergens alternatieve routes aangeboden of een melding zodat ik eromheen kan rijden.
- Beetje mierenneuken: Als je 111 rijdt, of ergens tussen 110 en 120, dan staan de cijfers niet op gelijke afstand van elkaar.
- Bij achteruit inparkeren hoeft er maar een takje verkeerd te hangen of de auto grijpt in. Of je moet heeeeel langzaam inparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
komende uit een V60 T8 is het zeker wennen aan "vermogen"? .
Dat een "glitch" ineens weer opgelost is zal je aan moeten "wennen" hebben veel rijders hier.

Veel plezier met de auto! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Hansieo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:05:
komende uit een V60 T8 is het zeker wennen aan "vermogen"? .
Dat een "glitch" ineens weer opgelost is zal je aan moeten "wennen" hebben veel rijders hier.

Veel plezier met de auto! oOo
Het vermogen niet zo zeer, dat wist ik vooraf :) Hij gaat ook 100 km/h langzamer dan de T8, heb ik ook geen probleem mee. Kom er nooit mee in buitenland gok ik. Ik bedoel meer de vergelijking tussen Sensus aangevuld met AA en Carplay. Ik hoopte een beetje dat 4 jaar ontwikkeling het allemaal beter had gemaakt, want Android in Volvo is helemaal een ramp. Maar ik vind het echt een grote stap terug in functionaliteit. Natuurlijk is er altijd wel wat te klagen, maar zelfs in de goedkoopste Twingo heb je Android Auto en in een auto van €50k niet. Ik begreep dat Carplay er ook pas sinds dit jaar in zit. Wat is de gedachtengang hierachter? Waarom vinden ze bij Polestar dat men dat niet nodig heeft? Ding is 4 jaar op de markt, ontwikkelingstijd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Omdat AAOS Android Auto vervangt lijkt me. De gedachte is ook pirma. Het issue is, maar dat speelt al jaren, dat ze by far nog niet gelijk aan elkaar zijn qua mogelijkheden, apps, settings etc. Ook zijn de makers van FM bijv. gestopt met ontwikkeling (of het ligt stil) omdat ze tegen teveel beperkingen aan lopen. Echt jammer.

Dat Carplay erop zit is natuurlijk ook de doelgroep IOS gebruikers. Ander eco systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 29-09-2023 10:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 22:10
cupra4 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:51:
- Op dag 3 DAB al kapot. Blikkerig AM geluid uit de speakers. Gelukkig op de terugweg weer normaal.
- Google Maps en ik gaan geen vrienden worden. Zelfs een recent adres wordt niet onthouden. Laat staan wat favoriete adressen en ik sta constant in de file. Krijg nergens alternatieve routes aangeboden of een melding zodat ik eromheen kan rijden.
Als tips bij deze twee punten:
- Helaas is het in de auto heel duidelijk zichtbaar dat er een pc in het entertainment systeem zit. Net zoals een pc thuis geldt dat als je hem maar lang genoeg aan laat staan, dat hij kuren gaat vertonen. Als je dus tegen iets raars aanloopt (zoals DAB die niet meer werkt, geluid knipperlichten weg, ventilatie werkt niet meer goed, etc), is mijn eerste actie altijd om het entertainment systeem te herstarten. Dit doe je door het horizontale streepje onderaan het scherm lang ingedrukt te houden (minimaal 20 seconden) en kan gewoon onder het rijden. Absoluut niet hoe het hoort, maar het lost de problemen in >90% van de gevallen op

- Als je bent ingelogd met een Google account in de auto, dan zou hij de recente adressen moeten laten zien. Dit doet hij pas als je echt in het zoeken-veld tikt: dan krijg je een lijst met recente adressen. Het is handig om op jouw mobiel dezelfde Google account te gebruiken voor Google Maps: hiermee kun je bijvoorbeeld op jouw mobiel een locatie/adres opzoeken en dat zal dan ook zichtbaar zijn in de auto. Dit kan er wel voor zorgen dat je dus in de auto de recente adressen te zien krijgt die je op jouw mobiel hebt opgezocht waardoor de recente adressen waarnaartoe je in de auto hebt genavigeerd helemaal onderaan de lijst staan (of er zelfs afvallen).
De favoriete adressen kun je in de Google Maps op jouw mobiel opslaan (bijvoorbeeld als Favorieten); ze zijn dan ook zichtbaar in jouw auto. Je kunt ze ook een naam geven (via notitie), zodat je daar op kunt zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Juancho schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:59:
Omdat AAOS Android Auto vervangt lijkt me. De gedachte is ook pirma. Het issue is, maar dat speelt al jaren, dat ze by far nog niet gelijk aan elkaar zijn qua mogelijkheden, apps, settings etc. Ook zijn de makers van FM bijv. gestopt met ontwikkeling (of het ligt stil) omdat ze tegen teveel beperkingen aan lopen. Echt jammer.

Dat Carplay erop zit is natuurlijk ook de doelgroep IOS gebruikers. Ander eco systeem.
Prima, maar stel dan AA beschikbaar als je je eigen platform nog niet goed ontwikkeld hebt. Ik zou inderdaad graag FM erop willen en TomTom nog liever. Nu moet ik toch weer een Proclip erin fixen omdat ik mijn telefoon ook als scherm moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
vithar schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:07:
[...]

Als tips bij deze twee punten:
- Helaas is het in de auto heel duidelijk zichtbaar dat er een pc in het entertainment systeem zit. Net zoals een pc thuis geldt dat als je hem maar lang genoeg aan laat staan, dat hij kuren gaat vertonen. Als je dus tegen iets raars aanloopt (zoals DAB die niet meer werkt, geluid knipperlichten weg, ventilatie werkt niet meer goed, etc), is mijn eerste actie altijd om het entertainment systeem te herstarten. Dit doe je door het horizontale streepje onderaan het scherm lang ingedrukt te houden (minimaal 20 seconden) en kan gewoon onder het rijden. Absoluut niet hoe het hoort, maar het lost de problemen in >90% van de gevallen op
Ja dat ken ik helaas ook van Volvo en daar kan dat niet eens onder het rijden. Heb standaard dopje 10 achterin en moet eens in de zoveel tijd de accu loskoppelen (minimaal 10 minuten) en dan werkt alles weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
cupra4 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:07:
[...]

Prima, maar stel dan AA beschikbaar als je je eigen platform nog niet goed ontwikkeld hebt. Ik zou inderdaad graag FM erop willen en TomTom nog liever. Nu moet ik toch weer een Proclip erin fixen omdat ik mijn telefoon ook als scherm moet gebruiken.
Ik snap je punt en wellicht hadden ze het idd open kunnen gooien, maar ergens zou ik het ook heel krom vinden. Je promoot AAOS als nieuw systeem voor je wagens, dan wil je ook dat mensen dat gaan gebruiken. Althans, zeker de Android gebruikers.

Nogmaals, het systeem zelf is prima. Ik vind het heerlijk om Maps en Spotify ingebakken te hebben (al hebben beide apps nog wel zo hun verbeteringen nodig). Echt oprecht super handig, zeker Maps geïntegreerd met de auto data. Maar de ontwikkeling gaat heel traag. Zo is er pas sindskort Youtube beschikbaar. Maar niet eens als losse app maar als simpele browser snelkoppeling. Dat zegt best veel. Prime heeft namelijk sinds kort wel een eigen AAOS app. Die komt dus eerder dan Google's eigen Youtube. Best bizar eigenlijk.

AAOS heeft absoluut potentie maar het moet nog veel, heel veel verder door ontwikkelt worden. Dan gaan wij (ik heb een XC40 met hetzelfde systeem) op onze wagen verwacht ik amper meer meemaken. De nieuwe generatie wagens met AAOS kunnen straks al meer, oa spiltscreen wat ik zelf enorm mis nu. Ik moet nu elke keer van Maps terug naar Spotify en vice verca.Tis jammer dat er niet veel meer gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die er volgens mij best wel zijn. Een (multi)media balk onderin die vast blijft staan... zou dat nou echt zo lastig zijn om in te bouwen? Of bij Maps de keuze om zelf te kiezen voor dark/light mode... Dat kon mn Sensus systeem al ;). Jullie PS kunnen nog wat spelen met EQ bands, de XC40/C40 heeft dat niet eens. En ook hier, het oude Volvo Sensus systeem had dat zelfs.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 29-09-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Juancho schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:27:
[...]
AAOS heeft absoluut potentie maar het moet nog veel, heel veel verder door ontwikkelt worden. Dan gaan wij (ik heb een XC40 met hetzelfde systeem) op onze wagen verwacht ik amper meer meemaken. De nieuwe generatie wagens met AAOS kunnen straks al meer, oa spiltscreen wat ik zelf enorm mis nu. Ik moet nu elke keer van Maps terug naar Spotify en vice verca.Tis jammer dat er niet veel meer gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die er volgens mij best wel zijn. Een (multi)media balk onderin die vast blijft staan... zou dat nou echt zo lastig zijn om in te bouwen? Of bij Maps de keuze om zelf te kiezen voor dark/light mode... Dat kon mn Sensus systeem al ;). Jullie PS kunnen nog wat spelen met EQ bands, de XC40/C40 heeft dat niet eens. En ook hier, het oude Volvo Sensus systeem had dat zelfs.
Ja dat dus. De geluidskwaliteit is nog niet eens zo slecht van het base audio systeem. Kan net wat beter afgesteld worden met de EQ bands, maar het komt niet eens in de buurt van mijn B&W systeem.
Nou ja, afwachten maar en hopen dat de updates nieuwe dingen brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
kevertje1977 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:26:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je dat gevonden hebt. Op de iphone heb ik de link a car optie nog niet gevonden
Ik heb een Android toestel, dus het zal op een iPhone iets anders zijn:
Ga naar de Google Assistant app
Tik op de letter van je voornaam (naast het microfoontje) om bij je profiel te komen
Daar zie je de optie Settings (Volgens mij zitten settings op een iPhone allemaal in 1 app, dus tot hier kan anders zijn
Tik in Settings op Google Assistant
Tik op Devices
Tik op Add a Device
Daar staat Link a Car

Verwar dit niet met devices linken in Google Home. Je linkt de P2 in Google Assistant. Dan kun je in Google Assistnat op je telefoon o.a. het volgende doen:

"Hey Google...... Is my car locked?"
response:
"Here's what I got from Polestar: As of 2 days your doors are locked"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:31
cupra4 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:51:
De eerste week in de Polestar 2 SMLR zitten er bijna op, ook bijna 1000 km op de teller dus tijd voor een korte review. Ik maak onbewust wel de vergelijking met mijn prive V60 T8 waar (gelukkig) nog geen Android in zit.

- Bij achteruit inparkeren hoeft er maar een takje verkeerd te hangen of de auto grijpt in. Of je moet heeeeel langzaam inparkeren.
Dit heeft mij al diverse hartverzakkingen en grijze haren opgeleverd :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:22
talkatoo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:13:
[...]

Dit heeft mij al diverse hartverzakkingen en grijze haren opgeleverd :+
Same same, ik bereid me vaak al voor op de impact. Heb dit dagelijks met wegdraaien uit parkeervak waar het gras wat hoger is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:51
Zijn er hier nog mensen die een MY24 Dual Motor in bestelling hebben of reeds in ontvangst hebben genomen? Benieuwd naar levertijden en nauwkeurigheid van lever indicaties.

Auto begin september besteld, eerste indicatie was levering halverwege januari 2024. Inmiddels is dit al naar halverwege februari 2024 verschoven via melding lease maatschappij. Polestar zelf houdt het op februari/maart 2024. Nog geen log-in mogen ontvangen om dit via de website in te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
cupra4 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:48:
[...]

Ja dat dus. De geluidskwaliteit is nog niet eens zo slecht van het base audio systeem. Kan net wat beter afgesteld worden met de EQ bands, maar het komt niet eens in de buurt van mijn B&W systeem.
Nou ja, afwachten maar en hopen dat de updates nieuwe dingen brengen.
Als je audiofiel bent weet je dat speakers "los" moeten komen en vooral bij auto speakers kan dat bij dagelijks gebruik 4-6 weken duren voor ze hun volle potentie laten horen en ja je blijft verschil houden tussen HK en BW in kwaliteit
Pagina: 1 ... 159 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.