Verwijderd

Voor het eerst in de bijna drie jaar dat ik de P2 heb lijkt het erop dat ik nu ook een tcam reset moet gaan doen. De 12 volt accu een tijd loskoppelen is de makkelijkste manier toch en zit die aan de bestuurderskant van de auto?
Vreemd hoor dat dat ineens gebeurt na al die tijd, volgens mij komt het gewoon omdat t-mobile is opgegaan in Omanido.

Hendrik Groen.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57

Freakie1NL

Grote Baas

Obbbert schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:07:

één keer aan de snel lader gestaan deze had 150 kw output maar de auto kwam niet verder dan 113 kw is dit in instelling ? batterij niveau was 22% wilde even proberen hoe snel het ging.
Andere vragen zijn al beantwoord.
Je hebt waarschijnlijk je accu niet voorverwarmd in het navigatiesysteem en geladen na een niet super lange rit. Doe je dit wel dan haal je gegarandeerd 150 kW bij een 150 kW lader. Als tenminste geen SR.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:49
Freakie1NL schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:11:
[...]

Andere vragen zijn al beantwoord.
Je hebt waarschijnlijk je accu niet voorverwarmd in het navigatiesysteem en geladen na een niet super lange rit. Doe je dit wel dan haal je gegarandeerd 150 kW bij een 150 kW lader. Als tenminste geen SR.
Zegt ook niet alles hoor. Er zijn gewoon ook smelladers die de beloofde snelheid niet halen.

In Oostenrijk 2x met Salzburg ag gehad dat mijn voorverwarmde auto maar tot 75kw kwam omdat de “150kw snellader” de 150kw over 2 auto’s verdeelde… toen de andere afkoppelde ging bij mij de snelheid weer omhoog…

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:09
Kammika schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:35:
[...]

Zegt ook niet alles hoor. Er zijn gewoon ook smelladers die de beloofde snelheid niet halen.

In Oostenrijk 2x met Salzburg ag gehad dat mijn voorverwarmde auto maar tot 75kw kwam omdat de “150kw snellader” de 150kw over 2 auto’s verdeelde… toen de andere afkoppelde ging bij mij de snelheid weer omhoog…
Is toch bij de meeste laders het geval dat ze de snelheid over 2 auto's verdelen.

Nu is het wel zo dat de meeste laders hier 350kw zijn en mijn sr max 138 haalt dus dat maakt me weinig uit.

Maar als je met 2 ioniq 5's tegelijk gaat laden kan dat kleine frustraties opleveren :)

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Oude tijden herleven: al 3 weken last van haperend internet en geen connectie met satellieten dus blijft navigatie hangen. Vooral wegvallen LTE VEEL last van. De bekende trucjes (reset en uit/aan zetten communicatie) helpen totaal niet.
Meer mensen last van? Launch Edition, u weet wel, met 78 gebreken in het verleden…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Sinds gisteren eigenaar van een Polestar 2, 2021. , Pluspakket
Nu heb ik een paar vragen :
- Draadloos laden lijkt niet te werken, de optie staat wel aan in de settings.
- Als ik de USB-c naar lightning kabel aansluit op de iphone wil de auto apple-carplay doen terwijl ik liever heb dat ie op bluetooth blijft. Kan dat ook anders ?
- Kan ik de achterbak open krijgen als ik mijn handen vol heb ? Hoe zet ik die optie aan ?
- Kan ik de journey log ook via internet ergens raadplegen ?
- Ik moet nog uit gaan zoeken hoe ik de stoelen kan aanpassen en in mijn profiel kan krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door kevertje1977 op 08-09-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• al__in__gebruik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-07 18:32
kevertje1977 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:52:

- Als ik de USB-c naar lightning kabel aansluit op de iphone wil de auto apple-carplay doen terwijl ik liever heb dat ie op bluetooth blijft. Kan dat ook anders ?
- Kan ik de achterbak open krijgen als ik mijn handen vol heb ? Hoe zet ik die optie aan ?
De andere USB poort gebruiken. Die activeert carplay niet en dan blijft bluetooth aan.
Je kan schoppen onder de nummerplaat om de koffer te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:39:
Voor het eerst in de bijna drie jaar dat ik de P2 heb lijkt het erop dat ik nu ook een tcam reset moet gaan doen. De 12 volt accu een tijd loskoppelen is de makkelijkste manier toch en zit die aan de bestuurderskant van de auto?
Vreemd hoor dat dat ineens gebeurt na al die tijd, volgens mij komt het gewoon omdat t-mobile is opgegaan in Omanido.

Hendrik Groen.
Accu zit inderdaad aan de bestuurderszijde. Even beide afdekkappen loshalen.
https://www.polestar.com/...r-2/2021/article/12V_accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
- Ik moet nog uit gaan zoeken hoe ik de stoelen kan aanpassen en in mijn profiel kan krijgen.
Stoelen: https://www.polestar.com/...toel-en-spiegels-opslaan/
achterklep: https://www.polestar.com/...sluiten-met-voetbeweging/
-> tenzij de schopsensor niet aanwezig is, bij een aantal modellen was dit het geval.
USB poorten: https://www.polestar.com/...2023/article/USB_poorten/

[ Voor 4% gewijzigd door Rickkie600 op 08-09-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je kunt Carplay ook uitzetten op je telefoon.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Schoppen. Let op, één keer recht schopppen onder de kentekenplaat is voldoende. Vegen met je voet moet je niet doen.
Je kunt een (gefilterde) export laten mailen via de app
Stoel en spiegels in juiste stand zetten. Links van de stoel op M drukken, vervolgens op 1 (of 2). Dit wordt opgeslagen in het huidige actieve profiel.

Testen kun je doen door de stoel daarna iets te verstellen, vervolgens de 1 (of 2) ingedrukt houden tot de stoel weer op de ingestelde stand staat. Als het goed is wordt deze stoelpositie ingesteld bij het weer activeren van het profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:13
Koekhapperrr schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:42:
[...]
Stoel en spiegels in juiste stand zetten. Links van de stoel op M drukken, vervolgens op 1 (of 2). Dit wordt opgeslagen in het huidige actieve profiel.
Volgens mij staan de M1 & 2 knoppen los van de opgeslagen instellingen in je profiel. Zodra je de stoel en/of spiegel positie wijzigt wordt dit gelijk opgeslagen in het actieve profiel. De memory knoppen zijn handig om de posities terug te kunnen zetten als je de positie van de stoel en/of spiegels hebt veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door _--[]--__ op 08-09-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

_--[]--__ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:52:
[...]

Volgens mij staan de M1 & 2 knoppen los van de opgeslagen instellingen in je profiel. Zodra je de stoel en/of spiegel positie wijzigt wordt dit gelijk opgeslagen in het actieve profiel. De memory knoppen zijn handig om de posities terug te kunnen zetten als je de positie van de stoel en/of spiegels hebt veranderd.
Net even getest, en in ieder geval op een my2023 werkt dat zo; als je de stoel verzet ná dat je een positie hebt opgeslagen wordt die niet automagisch teruggezet op de memory stand als je bij de auto terugkomt (op slot, minuutje laten wachten en weer van slot).

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Bedankt, allemaal gelukt.

1 nadeel : de auto is nog certificaat-technisch voor Polestar in Duitsland. Ik moet terug naar een NL dealer om hem om te laten zetten. Dat is de volvo dealer denk ik vergeten.
Als ik op de connect-knop druk kom ik in Duitsland uit.

Vraag me wel af wat voor SIMkaart erin zit. Als IP-adres heeft de Polestar 153.92.160.x
Zo te zien echt Telecom Duitsland. Of is dat omdat mijn auto uit DE komt ?

[ Voor 9% gewijzigd door kevertje1977 op 08-09-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Is het mogelijk om automatisch het volume van de radio te laten verlagen als ik in R ga?
Ik luister vaak luide muziek maar op die momenten wil je je toch ff beter kunnen concentreren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
izzet3838 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:01:
Is het mogelijk om automatisch het volume van de radio te laten verlagen als ik in R ga?
Ik luister vaak luide muziek maar op die momenten wil je je toch ff beter kunnen concentreren...
Volgens mij is dat gewoon een optie in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:28:
[...]

Is een app voor idd, buiten Carplay om.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ook de kaart en details op het scherm van de km-teller te krijgen.

Klopt het dat dat nog niet gereed is ?

En de resterende batterij-capaciteit in % is niet te zien als je Waze gebruikt, bij Google maps wel.

Hoe stel je in dat bij een flitspaal je radio/spotify niet onderbroken word ? Ik heb het geluid in Waze sowieso al uit staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• izzet3838
kevertje1977 schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:28:
[...]

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ook de kaart en details op het scherm van de km-teller te krijgen.

Klopt het dat dat nog niet gereed is ?

En de resterende batterij-capaciteit in % is niet te zien als je Waze gebruikt, bij Google maps wel.

Hoe stel je in dat bij een flitspaal je radio/spotify niet onderbroken word ? Ik heb het geluid in Waze sowieso al uit staan
Helaas is de waze app een versimpelde versie van de android app en bevat deze geen extra functies waardoor je deze dus niet op het drivers display kunt weergeven, daarnaast houdt deze ook geen rekening met de accu van je wagen en met eventuele laadstops...
Als fervente Waze gebruiker hoop ik dat deze functies snel komen, maar ik heb een gevoel dat Waze bij Google steeds meer naar de achtergrond verdwijnt ten voordele van maps, moesten ze nu een functie toevoegen waarbij gebruikers ongevallen en controles konden aangeven zou ik het niet erg vinden, maar helaas ontbreejt dat dan weer in maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er vandaag achter dat de Polestar-account in de P2 weer voor de 581533633 keer verdwenen was. De app deed het wel maar bijna altijd lukte het niet de deurstatus op te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:33:
Ik kwam er vandaag achter dat de Polestar-account in de P2 weer voor de 581533633 keer verdwenen was. De app deed het wel maar bijna altijd lukte het niet de deurstatus op te halen.
works as designed 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Wat me nog het meest verbaasd is de Tibber app. Als je je auto daar koppelt staat er altijd exact hoe vol de accu nog is. Op elk moment.

Geen idee waarom de PS app er altijd zoveel moeite mee heeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Hieperdepiep Hoera!! Onze PS2 is vandaag drie jaar geworden. Probleemloos. Alles deed en doet het nog. Enkel totale accupakket vervangen, omdat zij niet meer voor of achteruit wilde gaan, Maar ook dat werd door Polestar keurig opgelost !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 15:37
P2void19noPP schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:36:
Hieperdepiep Hoera!! Onze PS2 is vandaag drie jaar geworden. Probleemloos. Alles deed en doet het nog. Enkel totale accupakket vervangen, omdat zij niet meer voor of achteruit wilde gaan, Maar ook dat werd door Polestar keurig opgelost !
Lol. Noem dat maar probleemloos :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
harrewarre schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:56:
Wat me nog het meest verbaasd is de Tibber app. Als je je auto daar koppelt staat er altijd exact hoe vol de accu nog is. Op elk moment.

Geen idee waarom de PS app er altijd zoveel moeite mee heeft..
Haha! Ik wilde net hetzelfde schrijven. Bizar wel. Ook dat je bij Tibber inderdaad instant het juiste percentage ziet en in de Polestar app niet.

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:33:
ik heb deze feature als sinds tijden opgegeven. Ik gebruik fijn de kleine sleutel en anders de grote chocolade blok sleutel. :P

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Ik krijg binnenkort mijn Polestar 2. Deze is eind juni 2023 op kenteken gezet. Is dat dan al de facelift of nog het "oude" model?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
*pakt glazen bol, krijgt helaas geen antwoord*
Bel ff de dealer, die kan het je vast gelijk vertellen aangezien het nu net een overgangsfase is ;)

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
cupra4 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:11:
Ik krijg binnenkort mijn Polestar 2. Deze is eind juni 2023 op kenteken gezet. Is dat dan al de facelift of nog het "oude" model?
Vermoedelijk is het nog het vorige model (MY23) omdat de nieuwe, MY24, geloof pas medio September leverbaar werd. Ik werd pas 2 weken geleden gebeld dat ze de MY24 klaar hadden voor een proefrit (had ik aangegeven toen ik de MY23 proefreed). Eind juni = 99.9% MY23

• cupra4
musje83 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:32:
[...]

Vermoedelijk is het nog het vorige model (MY23) omdat de nieuwe, MY24, geloof pas medio September leverbaar werd. Ik werd pas 2 weken geleden gebeld dat ze de MY24 klaar hadden voor een proefrit (had ik aangegeven toen ik de MY23 proefreed). Eind juni = 99.9% MY23
Jammer, dan zie ik het volgende week wel. Niet minder blij mee :)

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
cupra4 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:35:
[...]

Jammer, dan zie ik het volgende week wel. Niet minder blij mee :)
Bij levering zie je het snel genoeg...

Klassieke grille = MY23 FWD/AWD
Dichte grille = MY24 RWD/AWD

Hoe dan ook een fantastische auto. Ik heb nog even gewacht ivm range (handig op vakanties en klanten in het noorden van het land) en RWD, maar de MY23 is evengoed een topwagen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
cupra4 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:11:
Mijne is 28 mei op kenteken gezet en is nog het "oude" model.

• cupra4
musje83 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:39:
[...]

Bij levering zie je het snel genoeg...

Klassieke grille = MY23 FWD/AWD
Dichte grille = MY24 RWD/AWD

Hoe dan ook een fantastische auto. Ik heb nog even gewacht ivm range (handig op vakanties en klanten in het noorden van het land) en RWD, maar de MY23 is evengoed een topwagen _/-\o_
Krijg nu een SMLR, dus zal prima range hebben. Ben benieuwd hoeveel het binnen gaat verschillen van mijn T8.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Amazon Prime Video is coming to Polestar 2 and Volvo Cars:
https://techcrunch.com/20...olestar-2-and-volvo-cars/

[ Voor 23% gewijzigd door xsive op 14-09-2023 12:25 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Amazon Prime, tsja. Ik zou het gewoon fijn vinden als ik Google Calendar en dat soort fijne tools in mijn auto kan krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GuiltyNL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:13:
Amazon Prime, tsja. Ik zou het gewoon fijn vinden als ik Google Calendar en dat soort fijne tools in mijn auto kan krijgen.
Home Assistant waarbij de auto wel de mogelijkheid krijgt om entiteiten aan te maken zodat ik de laadpaal kan aansturen op basis van PV opbrengst i.c.m. minimale SoC voor vertrek etc.etc..

Zucht :)

www.google.nl

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MisteRMeesteR schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:46:
[...]

Home Assistant waarbij de auto wel de mogelijkheid krijgt om entiteiten aan te maken zodat ik de laadpaal kan aansturen op basis van PV opbrengst i.c.m. minimale SoC voor vertrek etc.etc..

Zucht :)
Ik dacht dat home assistant in de beta versie dit al wel doorgaf?

Ik ben benieuwd, onze MY23 LRSM wordt 17 oktober geleverd :*)

No signature required.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

M3rcury schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:00:
[...]

Ik dacht dat home assistant in de beta versie dit al wel doorgaf?

Ik ben benieuwd, onze MY23 LRSM wordt 17 oktober geleverd :*)
Nope. Was het maar zo'n feest ;)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Ik gebruik de CSV app (beschikbaar via een testkanaal) en laat deze naar een webhook van HomeAssistant de gegevens van de auto doorsturen. Zo heb je iig de SoC bij thuiskomst.

Met de EV Smart Charging app op HA laad ik vervolgens de auto tijdens de goedkoopste uren op tot een gewenst instelbaar percentage. De nieuwste release kun je ook zo instellen dat er meteen tot een minimum SoC geladen wordt, ongeacht het kWh tarief. De app start/stopt mijn laadpaal altijd keurig, dus dat is voor mij een werkbare optie.

Heel soms vraag ik via Google Assistent de SoC op via mijn iPhone en laat deze dan naar HA sturen.

Het gemis van een live SoC is te overzien, maar is niet van deze tijd :N

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• VidaR-9
Vanavond al de tweede keer dat mijn SoC kuren heeft na een lang stuk rijden.

Reed terug vanuit Duitsland naar huis en had met nog 100km te gaan 42% SoC. De berekening is dan snel gemaakt dat ik 10% per 25km mag verliezen. In Duitsland 160 op de ACC gereden en ik kwam bij de grens aan met 22% en nog 52km te gaan. Keurig op schema dus. Op dat moment ga ik iets rustiger rijden en mijn SoC zakt opeens heel hard naar beneden, in 6km 6% eraf. Vanuit het niets. Toen toch maar even wat rustiger aan gedaan, want dat hakt erin als je erop rijdt ik met 1% aan te komen :+

Uiteindelijk stabiliseerde het weer iets en met 5% thuis gekomen.

Afgelopen zomervakantie had ik iets vergelijkbaars, toen moest ik ook de laatste 100km opeens 100 rijden omdat de SoC opeens veel harder daalde.

• cupra4
Heb net even de specs van mijn auto gekeken. Zit de kicksensor er wel op? Die stond er niet tussen. 3 sleutels met activity key ook toevallig?

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
VidaR-9 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:55:
Vanavond al de tweede keer dat mijn SoC kuren heeft na een lang stuk rijden.

Reed terug vanuit Duitsland naar huis en had met nog 100km te gaan 42% SoC. De berekening is dan snel gemaakt dat ik 10% per 25km mag verliezen. In Duitsland 160 op de ACC gereden en ik kwam bij de grens aan met 22% en nog 52km te gaan. Keurig op schema dus. Op dat moment ga ik iets rustiger rijden en mijn SoC zakt opeens heel hard naar beneden, in 6km 6% eraf. Vanuit het niets. Toen toch maar even wat rustiger aan gedaan, want dat hakt erin als je erop rijdt ik met 1% aan te komen :+

Uiteindelijk stabiliseerde het weer iets en met 5% thuis gekomen.

Afgelopen zomervakantie had ik iets vergelijkbaars, toen moest ik ook de laatste 100km opeens 100 rijden omdat de SoC opeens veel harder daalde.
Klinkt als een kalibratieprobleem. Of ik lees ergens overheen, maar je totale range is niet daadwerkelijk verminderd toch?

Hoe ziet/zag je verbruiksgrafiek er over die laatste 100km uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Van de week was ik onderweg naar eindhoven en moest ik nog iets van 100km rijden.
Ik ging weg met 59% batterij en de GoogleMaps vond dat ik het niet ging redden met deze batterij.
Terwijl de auto zelf zei dat ik nog 220km kon rijden.

Waar de verwachting eerst 29% was ging het terug naar -3%.
En dat terwijl mijn rijstijl dezelfde bleef. Uiteindelijk na een korte stop weer 29% en ik kwam ook aan met 29%.

Hoe werkt dit met googlemaps ?

En weet iemand hoe je in Waze op de Polestar kan instellen dat ondanks dat de audio van Waze uit staat hij toch je spotify onderbreekt als je een trajectcontrole in gaat ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUYWqP_jU_sH2QAtX1pNxjbvG24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mut51RqreEd8Bd2dNOtFIEq5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoxXkuIoHOEC0N03aBYMp8jZszg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8H1CDQEuNPaHnCIGuZVocojl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Koekhapperrr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:01:
[...]
Klinkt als een kalibratieprobleem. Of ik lees ergens overheen, maar je totale range is niet daadwerkelijk verminderd toch?

Hoe ziet/zag je verbruiksgrafiek er over die laatste 100km uit?
Uiteindelijk kwam ik thuis uit op een te verwachten % Maar tijdens de rit deed hij opeens vaag, denk inderdaad iets met de kalibratie. Geen ramp, wel irritant omdat je er in sommige gevallen toch echt van op aan moet kunnen. Ik rij de auto bijna nooit zo leeg, maar bij zo’n lange rit als ik naar huis kom ik het liefste zo leeg mogelijk aan - dan heb ik het efficiëntste geladen en gereden.

Volgende keer maar iets meer marge inbouwen (meer laden of rustiger rijden).

Het deed me denken aan de meter in mijn benzine auto. Die zakte bij een volle tank in het begin bijna ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Het is een begin, nu netflix nog :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:15
kevertje1977 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 05:44:
Van de week was ik onderweg naar eindhoven en moest ik nog iets van 100km rijden.
Ik ging weg met 59% batterij en de GoogleMaps vond dat ik het niet ging redden met deze batterij.
Terwijl de auto zelf zei dat ik nog 220km kon rijden.

Waar de verwachting eerst 29% was ging het terug naar -3%.
En dat terwijl mijn rijstijl dezelfde bleef. Uiteindelijk na een korte stop weer 29% en ik kwam ook aan met 29%.

Hoe werkt dit met googlemaps ?

En weet iemand hoe je in Waze op de Polestar kan instellen dat ondanks dat de audio van Waze uit staat hij toch je spotify onderbreekt als je een trajectcontrole in gaat ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me een weergave/kalibratie bug want met 59% over moet jij toch nog makkelijk 100km kunnen rijden. Zeker gezien je verbruik.

Er zijn blijkbaar wat software issues want ook bij de XC40 is de voorspelling sinds kort wat onbetrouwbaar. En blijkbaar nu ook bij een aantal bij de Polestar. OTA komt er wel aan, misschien raakt de boel daardoor in de war ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

Polestar collega's.

Ik rij ondertussen mijn tweede Polestar. En zowel bij de eerste als bij de huidige heb ik in het Radioscherm geen "plaatjes" op het scherm links naast de stationsnaam staan. Zodra ik echter de grens over ga dan krijg ik wel de stationafbeelding van de buitenlandse zenders te zien. Het werkt dus alleen in Nederland niet.

Is dit een instelling of zo, die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11-09 17:18
P2Hattem schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:43:
[...]

Ik gebruik de CSV app (beschikbaar via een testkanaal) en laat deze naar een webhook van HomeAssistant de gegevens van de auto doorsturen. Zo heb je iig de SoC bij thuiskomst.
Heb je hier meer info over? Ben ik ook erg geintereseerd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Kaoh schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:04:
[...]

Same here vooral met home assistant zodat ik optimaal kan laden met zonne energie tot preffred soc.
Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat zo'n "technische" auto geen behoorlijke api onderstening heeft.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• P2Hattem
Kaoh schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:04:
[...]

Om te beginnen moet je dus de Car Stats Viewer (CSV) hebben. Informatie hierover vind je op https://polestar.fans/t/carstatsviewer-informationen/15027

Deze kan de informatie via een Webhook naar HomeAssistant (HA) sturen. Je krijgt dan info over snelheid, lokatie, buitentemperatuur en jawel, de batterijcapaciteit 😊.
Deze Webhook verbinding vereist wel https in CSV, dus je HA moet wel bereikbaar zijn van buitenaf. Op de website is heel veel informatie te vinden hoe alles werkend te krijgen.

Heb je dit voor elkaar, dan is de volgende integratie nodig op HA: https://github.com/jonasbkarlsson/ev_smart_charging/
Als je de energieprijzen op uurbasis nog niet in HA hebt, dan moet je dat ook nog ‘even regelen’ natuurlijk.

Maar goed, na wat gestoei heb je dan een systeem waarmee je lader (ik heb zelf een NewMotion) kunt starten en stoppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25heh2l3Kskn29y1OZebrovCJO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WEve2FHAynvWDsjBsfSJ2P08.png?f=fotoalbum_large

Het grijze gebied is dus wanneer de auto gaat laden. Het laden start altijd op het hele uur, dus daarom is het laatste stukje laden tegen een hoger tarief dan dat voor het huidige startpunt wat misschien logischer zou zijn. Maar de totale kosten worden berekend en dit is dus het optimum om van 48 -> 90 procent te komen.

Een hoop info en nog lang niet met alle details, maar het is dus mogelijk. Bovenstaand verhaaltje had mij al zo’n 10 uur uitzoekwerk bespaard als ik nu zou moeten beginnen 🤪.

[ Voor 7% gewijzigd door P2Hattem op 16-09-2023 09:44 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petertje750
P2Hattem schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:52:
[...]

Om te beginnen moet je dus de Car Stats Viewer (CSV) hebben. Informatie hierover vind je op https://polestar.fans/t/carstatsviewer-informationen/15027

Deze kan de informatie via een Webhook naar HomeAssistant (HA) sturen. Je krijgt dan info over snelheid, lokatie, buitentemperatuur en jawel, de batterijcapaciteit 😊.
Deze Webhook verbinding vereist wel https in CSV, dus je HA moet wel bereikbaar zijn van buitenaf. Op de website is heel veel informatie te vinden hoe alles werkend te krijgen.

Heb je dit voor elkaar, dan is de volgende integratie nodig op HA: https://github.com/jonasbkarlsson/ev_smart_charging/
Als je de energieprijzen op uurbasis nog niet in HA hebt, dan moet je dat ook nog ‘even regelen’ natuurlijk.

Maar goed, na wat gestoei heb je dan een systeem waarmee je lader (ik heb zelf een NewMotion) kunt starten en stoppen:
[Afbeelding]

Het grijze gebied is dus wanneer de auto gaat laden. Het laden start altijd op het hele uur, dus daarom is het laatste stukje laden tegen een hoger tarief dan dat voor het huidige startpunt wat misschien logischer zou zijn. Maar de totale kosten worden berekend en dit is dus het optimum om van 48 -> 90 procent te komen.

Een hoop info en nog lang niet met alle details, maar het is dus mogelijk. Bovenstaand verhaaltje had mij al zo’n 10 uur uitzoekwerk bespaard als ik nu zou moeten beginnen 🤪.
Thx voor de guidance, meer info in engels op onderstaande link,
https://www.polestar-foru...er-range-assistant.10261/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Vandaag wat zitten knutselen met HomeAssistant en de Tibber API en jawel, ik heb de SoC van Tibber nu beschikbaar. Deze lees ik nu elk kwartier uit, maar ik kan morgen pas testen hoe goed het werkt, want dan ga ik weer op pad én moet ik laden …. Fingers crossed 🤞

Als dit werkt kan ik dus het laden nog wat beter afstemmen op de laagste tarieven over de dag.

De API geeft ook lastseen, isCharging en chargelimit variabelen weer en nog wat andere waarden, maar geen idee of die ook echt aan de auto gekoppeld zijn. Dat ga ik tzt wel verder uitzoeken.

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Ha, daar is m’n weekend projectje 😄

Had een tijd geleden al eens in de Tibber API zitten kijken maar toen geen succes gehad.

• Kaoh
harrewarre schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:04:
Ha, daar is m’n weekend projectje 😄

Had een tijd geleden al eens in de Tibber API zitten kijken maar toen geen succes gehad.
Moet je klant van Tibber zijn?

• P2Hattem
Kaoh schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:28:
[...]

Moet je klant van Tibber zijn?
Nee. Je kunt een account aanmaken en je auto koppelen via een power-up. Je moet dan weer inloggen met je Polestar account om de koppeling te autoriseren, maar dat is niet meer dan logisch.
Verder moet je een developer account hebben bij Tibber om de api te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Zag gisteren met opladen en auto afgesloten dat de inerior leds aan waren (die om de schakelpook en in het dashboard), auto open en sluiten gaan ze weer uit, had geen sleutel bij me toen ik het zag.

Is dat ook een "undocumented feature" cq bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Petertje750 schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:35:
Zag gisteren met opladen en auto afgesloten dat de inerior leds aan waren (die om de schakelpook en in het dashboard), auto open en sluiten gaan ze weer uit, had geen sleutel bij me toen ik het zag.

Is dat ook een "undocumented feature" cq bug?
Yup, al eerder gemeld.

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Hattem schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:26:
[...]

Nee. Je kunt een account aanmaken en je auto koppelen via een power-up. Je moet dan weer inloggen met je Polestar account om de koppeling te autoriseren, maar dat is niet meer dan logisch.
Verder moet je een developer account hebben bij Tibber om de api te kunnen gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvv5D5vM2zy_gHatYsG3lpqz5SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQDI14JQk6FLauZeQzv6OWi1.jpg?f=fotoalbum_large

De auto hangt nu aan de lader. De rode lijn is van CSV, de blauwe is van Tibber. Tibber wordt dus ook bijgewerkt als de auto aan het laden is _/-\o_

Tibber laat ik nu elke 5 minuten bijwerken, dus 12x per uur en dat komt bij 11 kW overeen met ongeveer 1% per update wat goed genoeg is lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
En de flatline van csv is dus omdat die daar gestopt is... Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
P2Hattem schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:14:
Vandaag wat zitten knutselen met HomeAssistant en de Tibber API en jawel, ik heb de SoC van Tibber nu beschikbaar. ...

De API geeft ook lastseen, isCharging en chargelimit variabelen weer en nog wat andere waarden, maar geen idee of die ook echt aan de auto gekoppeld zijn. Dat ga ik tzt wel verder uitzoeken.
Hoe haal je de Polestar gegevens op uit de Tibber API?

Ik kom in de documentatie nergens tegen hoe je de data van powerups kunt uitlezen en ook in de API explorer kan ik het nergens vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Koen Crijns schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:38:
[...]

Hoe haal je de Polestar gegevens op uit de Tibber API?

Ik kom in de documentatie nergens tegen hoe je de data van powerups kunt uitlezen en ook in de API explorer kan ik het nergens vinden?
Niet via die documentatie, maar via de https://app.tibber.com/login
Daarna kom je in een graphQL playground waar je de vehicles onder de homes kan terug vinden en duidelijke documentatie van de objecten. In je headers vind je de jwt token terug die je kan gebruiken.
Ik weet alleen nog niet hoe lang die geldig is na het ophalen, en hoe je die zonder UI vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Kaoh schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:46:
[...]

Niet via die documentatie, maar via de https://app.tibber.com/login
Daarna kom je in een graphQL playground waar je de vehicles onder de homes kan terug vinden en duidelijke documentatie van de objecten. In je headers vind je de jwt token terug die je kan gebruiken.
Ik weet alleen nog niet hoe lang die geldig is na het ophalen, en hoe je die zonder UI vernieuwd.
@Kaoh M.b.t. het vernieuwen van het token: Als je met NodeRed de data ophaalt gaat dat vrij eenvoudig want dan trap je dat http request voor de authenticatie elke keer af en gebruik je de respons (het token) weer als cookie in het opvolgde http request voor het ophalen van de gegevens.

Het heeft mij ook wat tijd gekost om dit uit te vogelen, maar ik lag ook op een zonnebedje op Rhodos op een iPad te klooien en dat gaat toch minder snel dan achter een PC 8)7

Ik weet alleen niet of dit niet heel erg off-topic gaat :9

[ Voor 3% gewijzigd door P2Hattem op 18-09-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
P2Hattem schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:52:
[...]

Gebruik je een automation om de data uit de webhook te vertalen naar sensoren? Kun je daar een voorbeeld van geven?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
wiljums schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:37:
[...]

Gebruik je een automation om de data uit de webhook te vertalen naar sensoren? Kun je daar een voorbeeld van geven?
Nee, een NodeRed flow.

Ik zal morgen even kijken of ik die kan exporteren en ontdoen van mijn inloggegevens en dan kun je met die ruwe versie starten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Voor de Homey gebruikers; ik heb het via de Tibber app-api werkend gekregen via onderstaande advanced flow.

(Ik heb de Polestar aangemaakt als virtueel apparaat van type sensor via de Virtual Devices app.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpIKdBBPW-Te9c-bAE1c4jvIiqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fes12mYR4fOW4iXKQWQce2yt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door Koen Crijns op 19-09-2023 09:36 ]

• JTHZZ
  • Laatst online: 15:31
Iemand P2.11 al binnengekregen? OTA uitrol begint deze week.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
Vraagje, misschien reeds aan bod gekomen maar vond niet meteen een antwoord: mijn spotify account is gekoppeld aan m’n polestar en aan de Google home thuis.
Als ik onderweg naar spotify aan het luisteren ben, en iemand vraagt ondertussen aan Google thuis om een liedje af te spelen, wordt dit in m’n PS afgespeeld. Kan dit gesplitst worden oid?

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
JTHZZ schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:28:
Iemand P2.11 al binnengekregen? OTA uitrol begint deze week.
Zal m zo ff installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zU9Z2k-SUGziDAow2jzkfVHxnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ij0cgLYiui1R1SPdp6UGpIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIFjiOLp1j4vQVSJIeKXtK8PtdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gCOgP3e2hDPhZvgKCvXWlgy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door kramon op 21-09-2023 12:31 ]

XPENG G9 Performance 2024

• kramon
k-jah schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:23:
Vraagje, misschien reeds aan bod gekomen maar vond niet meteen een antwoord: mijn spotify account is gekoppeld aan m’n polestar en aan de Google home thuis.
Als ik onderweg naar spotify aan het luisteren ben, en iemand vraagt ondertussen aan Google thuis om een liedje af te spelen, wordt dit in m’n PS afgespeeld. Kan dit gesplitst worden oid?
Ik heb 2 dingen meegemaakt:
- of hij speelt het af op de auto
- of hij speelt het thuis af en de auto stopt met afspelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Als je maar 1 spotify account hebt, dan is het toch logisch dat die maar op 1 plek kan afspelen. splitsen kan alleen als je meerdere accounts hebt bij spotify.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

~4000km update van mijn Polestar2 LRSM my24:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thS8JUPBFW32IZBjwKEgfIAsHY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPgDKfmY6Qg1rP3fm6ajPPuZ.jpg?f=fotoalbum_large

70-80% snelweg, ik vind volgas nog steeds erg leuk en rij op snelwegen structureel vmax+20, daarbuiten gewoon vmax. Mijn vorige auto was een Skoda Enyaq 60 en daar haalde je dit soort cijfers bij lange na niet met mijn rijstijl (dat kwam neer op 26kWh/100km).

De TA stats zijn overigens een ritje van 53km 85% snelweg. Snelheid 100-110km/u (vanwege drukte).

Ik ben hier erg van onder de indruk. Nog steeds erg blij mee.

[ Voor 4% gewijzigd door sopsop op 21-09-2023 12:47 ]

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

sopsop schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:45:
[Afbeelding]

70-80% snelweg, ik vind volgas nog steeds erg leuk en rij op snelwegen structureel vmax+20, daarbuiten gewoon vmax. Mijn vorige auto was een Skoda Enyaq en daar haalde je dit soort cijfers bij lange na niet met mijn rijstijl (dat kwam neer op 26kWh/100km).

De TA stats zijn overigens een ritje van 53km 85% snelweg. Snelheid 100-110km/u (vanwege drukte).
MY24 is echt wel een heel stuk efficiënter dan voorgaande modellen. De mijne (eind 2022) haalt dit soort mooie verbruikscijfers niet, die zit daar echt wel wat boven 19Kwh.100Km

• Juancho
  • Laatst online: 15:15
Simpel: Je Spotify account omzetten naar family. Dan heb jij je eigen account en je partner/kind of whatever. Altijd gescheiden, nooit last van elkaar en ook je eigen playlists etc. Kost maar een paar euro meer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
El Pollo Diablo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:47:
[...]

MY24 is echt wel een heel stuk efficiënter dan voorgaande modellen. De mijne (eind 2022) haalt dit soort mooie verbruikscijfers niet, die zit daar echt wel wat boven 19Kwh.100Km
Ik haal met mijn MY23 (Pre facelift) SRSM ook 15,9 kWh/100km over de eerste 30k km. Single motor kan echt wel heel zuinig gereden worden als je er op let :)

HD4Life @ Full-HD

• JTHZZ
Davidshadow13 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:07:
[...]

Ik haal met mijn MY23 (Pre facelift) SRSM ook 15,9 kWh/100km over de eerste 30k km. Single motor kan echt wel heel zuinig gereden worden als je er op let :)
Dan rij je alleen geen 120km/u op de snelweg zoals @sopsop ..

• Petertje750
Is er ooit iemand bij wie de elektrische piep tussen 95 en 105 is gefixed?
Hoor het zelf ook soms tussen 90 en 105 maar niet altijd maar denk dat het iets elektrisch is want als ik het hoor en gas los laat is het direct weg en radio moet wel uit om het te horen (model 2024 LRSM).
Ben wel benieuwd wat het issue is / was.

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Update geïnstalleerd

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

• kramon
Update klaar. Alles lijkt nog te werken :o O-)

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
Juancho schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:54:
[...]

Simpel: Je Spotify account omzetten naar family. Dan heb jij je eigen account en je partner/kind of whatever. Altijd gescheiden, nooit last van elkaar en ook je eigen playlists etc. Kost maar een paar euro meer.
Ja, die hebben we.
Maar als een andere persoon dan m’n vriendin de Google home wil gebruiken met spotify default die toch naar mijn account.
En heb het ook al meegemaakt dat m’n vriendin via Google home toch mijn playlist in de wagen kon beïnvloeden. Zal wel iets tijdelijk geweest zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door k-jah op 21-09-2023 18:33 ]

• Rickkie600
2.11 is hier nu ook binnen, zal em straks ff installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bij thuiskomst de installatie van 2.11 gestart. En omdat het herfst is daarna gelijk maar blaadjes gaan vegen, ik had daarbij de sleutel nog in mijn zak.
Helaas reageerde de voetensensor op de bewegingen van de bezem en ging de achterklep open en alle deuren werden ontgrendeld, precies zoals normaliter de bedoeling is. Omdat de auto niet toegankelijk is tijdens de update dacht ik eerst nog "zo, dat is een snelle update", maar toen ik ging kijken naar het eindresultaat van de update stond het console in beveiligde mode of zo iets en zag ik linksboven een vliegtuigsymbool.

De update was dus nog bezig, brak vervolgens af doordat het console opnieuw opstartte en toonde weer het "wolkje". Ik heb de update weer opnieuw geprobeerd maar dat werkt dus niet meer. De app geeft sindsdien aan dat de update loopt en is dus niet meer bruikbaar. Ik zal wel naar de dealer moeten om dit geregeld te krijgen.

Blijf dus tijdens de updates uit de buurt van de voetensensor als je de sleutel nog op zak hebt want die is dus niet geblokkeerd. Een langswaaiend blaadje zou al genoeg kunnen zijn!

Krijg nu net, na een uur of 5 het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arSu61EoHbh82ats_gIIxyX_ATM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXq53T6UyX8cRAZ4BDYM0wNR.jpg?f=fotoalbum_large

Het update-bitje is weer de goede kant op gevallen, de app is dus weer bruikbaar. Voor de rest niets veranderd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2023 20:32 ]

• Herah
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-11-2024
sopsop schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:45:
[Afbeelding]

70-80% snelweg, ik vind volgas nog steeds erg leuk en rij op snelwegen structureel vmax+20, daarbuiten gewoon vmax. Mijn vorige auto was een Skoda Enyaq 60 en daar haalde je dit soort cijfers bij lange na niet met mijn rijstijl (dat kwam neer op 26kWh/100km).

Ik ben hier erg van onder de indruk. Nog steeds erg blij mee.
Heel netjes! Met mij dual motor my24 haal ik dat niet hoor :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2Hattem
Herah schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:58:
[...]

Heel netjes! Met mij dual motor my24 haal ik dat niet hoor :-)
Moet je eens een LRDM PP my 2020 proberen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
Gisteren ben ik naar de Volvo garage geweest omdat het certificaat omgezet moest worden naar Nederland (import auto)
Daarna kreeg ik problemen met het signaal (4G)
Vervolgens probeerde ik het scherm te resetten maar kreeg ik onderstaande error.

Na een paar keer resetten werkte het wel weer maar was het signaal nog steeds weg.
Gelukkig kon Polestar support mij helpen (telefonisch) en een uitleg per mail volgde even later. Dat hielp :

TCAM reset - hiervoor is ook maar één handeling nodig. Als je de ontwasemknop (de linkerknop rechts naast de ronde volumeknop) 30 seconden lang inhoudt tot je linksboven een verandering ziet in het centrale displayscherm gaat het interne communicatiesysteem zich opnieuw opstarten. Je zult na 30 seconden zien dat de SOS-knop in het dak rood zal gaan knipperen. Als deze knop niet meer knippert is het systeem na ongeveer 20 seconden opnieuw opgestart en zal je het oude icoontje dat de verbinding weergeeft weer linksbovenin zien.

Na het uitvoeren van deze resets kan het tot 5 minuten duren alvorens alle communicatie weer online is. Wanneer alles weer online is zal het kruisje in het driehoekje links boven in je scherm verdwenen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAReRBiZtpSGfaZ3s9-6B5uCX0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6GCTTJ3x9rpITlZIO5aXylE1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cupra4
Gisteren mijn 2023 LRSM gekregen en de app geïnstalleerd, maar dit is alles? Laadstatus, deuren en klimaat? Dit is wel een lachertje dan.
- Rittenlogboek?
- Rijstatistieken?
- Autogegevens?
- Lokaliseren van de auto met knipperlichten en/of claxon?
- Checken of er nog een raam open staat?

Ik heb er nog een 2019 V60 naast, maar dit is wel een wereld van verschil zeg.

Zitten er in dit forum nog retrofitters, die achteraf fabrieksopties hebben toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58
Knip

[ Voor 90% gewijzigd door Notna op 22-09-2023 12:40 . Reden: Ik zie de toegevoegde waarde hier nou niet echt van ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

cupra4 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:08:
Gisteren mijn 2023 LRSM gekregen en de app geïnstalleerd, maar dit is alles? Laadstatus, deuren en klimaat? Dit is wel een lachertje dan.
- Rittenlogboek?
- Rijstatistieken?
- Autogegevens?

Zitten er in dit forum nog retrofitters, die achteraf fabrieksopties hebben toegevoegd?
Dit is wel echt klagen om het klagen. De eerste 2 zitten in de auto zelf. En als je CSV gebruikt kan je nog exporteren ook.

De 4de is über toki dus blij dat ze die er niet in hebben gebouwd.

En wie vergeet er nou weer een raam dicht te doen in een land als Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:20:
[...]

Dit is wel echt klagen om het klagen. De eerste 2 zitten in de auto zelf. En als je CSV gebruikt kan je nog exporteren ook.

Mwoah, vraag het alleen en ik vind er wat van. Ik vergelijk het met een andere auto uit dezelfde groep en dan is het vrij karig uitgevoerd.

En nog nooit je auto met haast op een mega parkeerplaats op Schiphol neergezet en achteraf bedacht waar stond ie ook alweer? Ik wist niet dat ik dan gelijk een tokkie was.

Maar goed, bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:32
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:20:
[...]

Van alle opties gebruik ik de laatste 2 het meest.

Wat is er in hemelsnaam tokkie aan om je auto te lokaliseren 8)7
Ik was met mijn huidige auto op vakantie in Spanje en parkeerde mijn auto altijd in 1 van de honderden parkeergarages daar. Hoe handig was het om je app te openen en op een kaart een route naar je auto te laten bepalen. Hetzelfde geldt voor als je niet meer precies weet waar je auto staat en je met 1 druk op de knop je alarmlichten of claxon kan activeren.

Hetzelfde geldt ook voor je deuren en ramen op afstand laten sluiten. Ik laat mijn dakraam altijd op een kiertje openstaan en als ik zie dat het begint te regenen is het ook met 1 druk op de knop geregeld. Deuren dan meestal niet maar soms wil je gewoon de geruststelling hebben dat je auto ook echt op slot zit. Dat kun je dan makkelijk vanuit je telefoon controleren en gelijk actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
De app is inderdaad heel karig, maar hij werkt nu eindelijk wel redelijk. De eerste twee jaar hadden ze ook dat nog niet voor elkaar.

Maar ik gebruik de app eigenlijk alleen om voor te verwarmen of koelen en soms om te kijken of ik mijn auto wel op slot heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Bobo221 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:43:
[...]

Van alle opties gebruik ik de laatste 2 het meest.

Wat is er in hemelsnaam tokkie aan om je auto te lokaliseren 8)7
Ik was met mijn huidige auto op vakantie in Spanje en parkeerde mijn auto altijd in 1 van de honderden parkeergarages daar. Hoe handig was het om je app te openen en op een kaart een route naar je auto te laten bepalen. Hetzelfde geldt voor als je niet meer precies weet waar je auto staat en je met 1 druk op de knop je alarmlichten of claxon kan activeren.

Hetzelfde geldt ook voor je deuren en ramen op afstand laten sluiten. Ik laat mijn dakraam altijd op een kiertje openstaan en als ik zie dat het begint te regenen is het ook met 1 druk op de knop geregeld. Deuren dan meestal niet maar soms wil je gewoon de geruststelling hebben dat je auto ook echt op slot zit. Dat kun je dan makkelijk vanuit je telefoon controleren en gelijk actie op ondernemen.
Aan je auto lokaliseren is niets tokkie. Het is tokkie om middels een claxon je auto te willen lokaliseren. Helemaal gezien de app tot 5 meter nauwkeurig, zelfs in parkeergarages, de locatie van de auto weergeeft. Waarom zou je dan andere mensen lastig willen vallen. Het onnodig veroorzaken van geluid is tokkie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:03:
[...]
Aan je auto lokaliseren is niets tokkie. Het is tokkie om middels een claxon je auto te willen lokaliseren. Helemaal gezien de app tot 5 meter nauwkeurig, zelfs in parkeergarages, de locatie van de auto weergeeft. Waarom zou je dan andere mensen lastig willen vallen. Het onnodig veroorzaken van geluid is tokkie.
Ik ben mijn auto in de 20 jaar dat ik auto rij überhaupt nog nooit kwijt geweest, maar zal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:13
cupra4 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:39:
[...]

Mwoah, vraag het alleen en ik vind er wat van. Ik vergelijk het met een andere auto uit dezelfde groep en dan is het vrij karig uitgevoerd.

En nog nooit je auto met haast op een mega parkeerplaats op Schiphol neergezet en achteraf bedacht waar stond ie ook alweer? Ik wist niet dat ik dan gelijk een tokkie was.

Maar goed, bedankt voor de antwoorden!
Tip: Als je met de app de deuren opent en weer op slot doet dan gaan ook de knipperlichten even aan, claxon gaat dan echter niet. Als je de sleutel bij je hebt zou je de paniek knop kunnen gebruiken maar die blijft minimaal 5 seconden actief :o
Uit de handleiding:
Paniekfunctie – bestemd om in noodgevallen de aandacht van anderen te trekken. Als u de knop ten minste 3 seconden lang ingedrukt houdt of tweemaal achtereen binnen 3 seconden indrukt, worden de richtingaanwijzers, de interieurverlichting en de claxon geactiveerd. U kunt deze functie met dezelfde toets weer uitschakelen, als de functie minimaal 5 seconden actief geweest is. Anders wordt deze functie na zo'n 3 minuten automatisch uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
oke, oke :-)

Werkt die digitale sleutel een beetje? Kun je gewoon je transponders thuis laten en de zekerheid hebben dat het altijd werkt of voor de zekerheid maar die kleine sleutel als backup mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Werkt bij mij al flinke tijd uitstekend en betrouwbaar, meer dan een jaar nu.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
PS2Driver schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:56:
Same, af en toe moet je 1 seconde wachten of in het ergste geval telefoon even activeren. Maar werken doet het altijd. Ik heb ook op langere trips geen sleutel meer mee. iPhone 12.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 22-09-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
PS2Driver schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:56:
Dat zal even wennen worden. Maar goed, het scheelt weer een sleutel aan de bos, dus da's mooi meegenomen.

Ik zag dat mijn uitvoering geen draadloze oplaadplaat had. Is dat nog de moeite om die achteraf erin te zetten of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

cupra4 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:53:
oke, oke :-)

Werkt die digitale sleutel een beetje? Kun je gewoon je transponders thuis laten en de zekerheid hebben dat het altijd werkt of voor de zekerheid maar die kleine sleutel als backup mee?
Ik heb al onze telefoons in het gezin geactiveerd met 1 transponder (de kleine) in de bekerhouder. Rijden met alleen de telefoon kan niet, open maken van de auto wel.

Maar het grote voordeel is: de combi telefoon + kleine transponder zorgen ervoor dat het profiel van degene die bij de bestuurdersstoel staat active wordt. Dat is voor mij functionaliteit genoeg.

Om alleen met de telefoon ook te kunnen rijden, moeten ze beiden in de bekerhouder liggen bij het activeren van de digital key.

[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 22-09-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
cupra4 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:08:
- Rittenlogboek?
- Rijstatistieken?
- Autogegevens?

Ben het met je eens, APP is zeer karig, ben zelf ook auto keer kwijt geraakt in Barcelona en gelukkig met bmw app map en op groot ondergronds parkeer garage met sound horn easy terug kunnen vinden, geef die optie vanuit polestar en als je het nodig is dat je het kan gebruiken.

P.s.
zou is is kunnen checken met cruisen tussen de 95 en 98 of je een hoge eletrische piep hoort met het nieuwe model?

[ Voor 6% gewijzigd door Petertje750 op 22-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
sopsop schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:07:
[...]

Ik heb al onze telefoons in het gezin geactiveerd met 1 transponder (de kleine) in de bekerhouder. Rijden met alleen de telefoon kan niet, open maken van de auto wel.
Oh, dacht dat dat juist een feature was waarbij je anderen met de auto kunt laten rijden zonder een sleutel.

In de handleiding staat ook: De auto kan op de normale manier worden gestart als er een telefoon met Digital Key in aanwezig is. Er staat nergens dat er ook een transponder aanwezig moet zijn.
Pagina: 1 ... 158 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.