Dit zou ik 100 keer willen herhalen. Wat ik niet zal doen, want storend. Maar ik ga wel quoten als ik een gelijkaardige reactie lees

Dit is inderdaad een groot minpunt. Armoedige media bediening en weergave wat er speelt.
Mijn eisen zijn nochtans super eenvoudig. Via Bluetooth muziek of podcasts luisteren, en via de auto naar de radio luisteren. Het veranderen tussen bronnen en het weergeven van bron+titel is slecht.
In een megane e-tech (ook google automotive!), met een kleiner scherm, heb je wel navigatie plus een strookje op het scherm voor media (audio controls, titles, ...)
Trouwens, als ik nu via voice command een radio zender opvraag (zonder te vermelden "op radio"), wordt de zender altijd gezocht op TuneIn (die ik vermoedelijk zelf eens heb geïnstalleerd). Nu moet er steeds achteraan: "op radio", terwijl dat vroeger niet zo was. Sowieso heb ik een hekel aan voice control, behalve voor navigatie. Moet toegeven dat dit wel goed werkt.
Problemen met bluetooth blijven. Als ik in de wagen stap, merk ik dat er 2 maal verbinding wordt gemaakt (op de telefoon). Polestar2 en Polestar PS2. Als die eerste verbind, kan ik daar niets mee, en dat verhindert vaak dat die tweede verbindt. Die Polestar2 kan ik met geen mogelijkheid verwijderen ("forget this device" op iPhone). Want verbonden kan je niet in dat menu, en niet verbonden is Polestar2 niet zichtbaar om te 'vergeten'
In de auto heb ik dan vaak "apparaat toevoegen" (terwijl ik eerder al verbonden had), of "verbinding verbroken".
En dus al rijdend vaak "apparaat verwijderen", bluetooth op beide devices (auto en phone) in- en uitschakelen. (ik weet het, mag niet, maar dat polestar er dan voor zorgt dat dit gewoon goed werkt)
Zeer storend, in m'n basic Audi A3 lease had ik hier nooit problemen mee. Instappen = bluetooth verbinding.