Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Highland schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:20:
De stoelen op zichzelf zitten voor mij prima, ik heb wel problemen met de zitpositie (door de breedte van de middenconsole). Maar jij kan alleen voor jezelf uitmaken of de auto goed voor je zit. Ik heb deze wagen niet zelf uitgekozen (doorgeschoven gekregen van collega), maar ik vermoed dat wanneer ik zelf een had moeten uitkiezen de zitpositie voor mij wel eens een dealbreker zou zijn geweest. Nu maak ik er het beste van en geniet van de verder prima auto.
Stoelen vind ik mwah mwah. Maar de zitpositie vind ik inderdaad vooral minder. Ik heb altijd het gevoel dat ik niet helemaal recht kan zitten. En verstel na 90K km soms nog m’n stoel omdat ik t gevoel heb dat t beter kan.

Is het enige wat me echt heel erg tegenstaat aan de Polestar, maar wel belangrijk. En ook lastig te constateren in proefrit van uurtje.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

Meneer Konijn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:26:
Zijn hier toevallig mensen met een Polestar 2 die elke dag langere ritten moeten maken?
Hoe vinden jullie de stoelen van de Polestar 2 zitten?

Heb recentelijk een proefrit gemaakt met een Polestar 2, maar de stoelen voelde vreselijk aan. Kan hier online heel weinig over vinden, dus dan vraag ik mij af of dat de instellingen slecht waren. Of dat ze echt beroerd zitten voor langere afstanden.

Qua functies, afwerking en auto voelde het als een geweldige auto voor mij. Enkel minpuntje was de stoelen voorin (weet niet of dat aan de instellingen lag) en dat je achterin niet kan zitten als je 1.80m of groter bent.
De vraag in welke stoelen je gezeten hebt is al gesteld hierboven, en wel belangrijk om te weten voor de beantwoording van je vraag denk ik. Ik ben zelf 2 meter lang (en ongeveer 90 kg zwaar), heb het plus-pack gekozen, specifiek voor de stoelverlengers van het zitvlak. Ik rij woon-werk 100-140 km enkele reis dus 200 tot 280 km/dag, afhankelijk van welk project ik heen ga, en vind de stoelen (van het plus-pack dus) prima. Ik zou het stuur iets dichterbij willen hebben maar die staat al maximaal naar voren, verder geen klagen.

Als je van het betere gooi-en-smijtwerk houdt dan geven de stoelen wat weinig zijdelingse steun, maar op de A2 heb je die (als het goed is) niet nodig en daar mis ik het ook niet. Dat wordt trouwens ook niet anders als je voor de lederen stoelen gaat, die zijn voor zover ik weet qua vorm identiek aan de stoelen van het plus-pack, maar dan in een andere materiaal bekleed.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:06
Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

In your dreams... Dit mag je hier echt niet zomaar zonder context neer plempen als advies naar potentiële kopers. Straks geloven ze dat nog.

@kevertje1977 , de SR en LR zijn nog steeds 69 kWh en 78 kWh. Hoever je daar mee komt, kan je best bepalen aan het standaard gebruik van een EV dan dit kaliber/gewicht/ontwerp. En dat is vrij uniform over eigenlijk de meeste EV's (de gladde kikkerdesigns van Tesla uitgezonderd). Het varieert vrij sterk, maar ga uit van gemiddeld 16 kWh/100km voor 90-100km/u, en 22-23 kWh voor goed doorrijden op de snelweg.

Dus het facelift model (2023 RWD, heeft magisch +60km tov FWD van 2022), zou dan, grof geschat, ongeveer het volgende moeten doen (uit persoonlijke ervaring en extrapolatie van een FWD SR model:

FWD 2022 en eerder:
  • Winter: 220km SR (69 kWh) - 300 km LR (78 kWh)
  • Zomer: 300km SR (69 kWh) - 360-380 km LR (78 kWh)
RWD 2023 en daarna:
  • Winter: 280km SR (69 kWh) - 360 km LR (78 kWh)
  • Zomer: 380km SR (69 kWh) - 460 km LR (78 kWh)
En dan heb ik het over bruikbare range van 90% (advies polestar) tot 10% (wil je nog wat marge als je op snelladers aangewezen bent en eventueel aan een kapotte lader staat of je hebt niet het juiste pasje). 5% kan ook nog, maar dan ben je best zeker van je traject)
Dat is net zo goed een onzinberekening als de WLTP. De LR accu is wel degelijk iets groter geworden (was 75 netto, nu 78 netto) maar het belangrijkste zijn de nieuwe motoren die een stuk efficiënter zijn en ook bij DM deels kunnen worden uitgeschakeld.
De eerste praktijkervaringen die ik heb gezien van de SMLR 2023 zijn bij Nederlandse snelheden:
  • zomer SMLR 500-550km
dat is van 100 naar 0 dus dan zou je in de winter echt nog wel boven de 400 blijven maar dat gaan we zien. 90-10 is alleen relevant voor snelladen dus dan kom je 20% lager uit. En daarmee is de range zeer goed vergelijkbaar met een M3 en beter dan een MY. Dat was wel eens anders.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 28-08-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
JTHZZ schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Dat is net zo goed een onzinberekening als de WLTP. De LR accu is wel degelijk iets groter geworden (was 75 netto, nu 78 netto)
Er is in de pre-facelift een midcycle refresh geweest voor de SR. Rond maart 2022 (de facelift/RWD is eigenlijk een 2024 model dacht ik). Voor de SR van bruto 64 kWh naar 69 kWh. Wel staat op het portier steeds die bruto capaciteit aangegeven (op dat stickertje). En ik heb zeker weten, pre-facellift (FWD dus) portieren gezien met 78 kWh (netto). Dus dit was al anderhalf jaar de capaciteit van de LR. Het verschil in autonomie is dus enkel door de nieuwe aandrijving en de RWD setup.
maar het belangrijkste zijn de nieuwe motoren die een stuk efficiënter zijn en ook bij DM deels kunnen worden uitgeschakeld.
Klopt, en daarom geef ik ook wat extra range voor de RWD in mijn schatting. Misschien moet ik die 2024 noemen, maar met auto's weet ik nooit welke jaargang het is, ze overdrijven daar nogal vaak in. De refresh is van begin 2023.

Veel meer dan een goede 60 km extra zal het niet zijn (officieel +-80 km, door een 'veel efficiëntere' aandrijving, mirakels bestaan niet, en de wetten van de fysica bepalen). Een 2200kg EV is gewoon een zeker aantal kWh/100km) .

Zoals steeds met EV's is de officiële range compleet uit de lucht gegrepen
De eerste praktijkervaringen die ik heb gezien van de SMLR 2023 zijn bij Nederlandse snelheden 500-550km van 100 naar 0 dus dan zou je in de winter echt nog wel boven de 400 blijven maar dat gaan we zien. 90-10 is alleen relevant voor snelladen dus dan kom je 20% lager uit. En daarmee is de range zeer goed vergelijkbaar met een M3 en beter dan een MY. Dat was wel eens anders.
Waarom is 10% enkel relevant voor snelladen? 0% is toch echt 0%, en als je op -5% aankomt aan de trage lader bij je thuis, heb je toch ook een probleem. Of mik je steeds op 5% aan de achterdeur bij je thuis?

En waarom is 90% enkel relevant voor snelladen. Zit je met thuisladen ook te duwen voor die laatste 10% aan grotere verliezen? Nog los van het feit dat polestar aanbeveelt om niet hoger dan 90% te laden, snel of traag? Niet dat ik me daar aan hou, maar dat staat toch echt op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik heb m'n post nog eens herlezen, ik geef zelf 460 aan als real world range voor een LR-RWD. 90-10%. We zeggen dus echt wel min of meer hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Pixeltje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

De vraag in welke stoelen je gezeten hebt is al gesteld hierboven, en wel belangrijk om te weten voor de beantwoording van je vraag denk ik. Ik ben zelf 2 meter lang (en ongeveer 90 kg zwaar), heb het plus-pack gekozen, specifiek voor de stoelverlengers van het zitvlak. Ik rij woon-werk 100-140 km enkele reis dus 200 tot 280 km/dag, afhankelijk van welk project ik heen ga, en vind de stoelen (van het plus-pack dus) prima. Ik zou het stuur iets dichterbij willen hebben maar die staat al maximaal naar voren, verder geen klagen.
De plus pack is echt wel aan te raden inderdaad. Heb ik zelf ook niet, maar eigenlijk moet die er bij. .iever nog de plus pack, dan de pilot pack. Meer nut van comfort dan van ACC en wat cameraatjes.
Als je van het betere gooi-en-smijtwerk houdt dan geven de stoelen wat weinig zijdelingse steun, maar op de A2 heb je die (als het goed is) niet nodig en daar mis ik het ook niet. Dat wordt trouwens ook niet anders als je voor de lederen stoelen gaat, die zijn voor zover ik weet qua vorm identiek aan de stoelen van het plus-pack, maar dan in een andere materiaal bekleed.
Voor het betere gooi en smijtwerk vind ik de standaard vering echt ontoereikend. Daarvoor heb je dan ook al die meer sportieve versie nodig met afstelbare vering. De auto is gewoon veel en veel te zwaar, en te hard maar toch stuiterend afgeveerd. :S :? De paar keer dat ik heel sportief over de op- en afritten wil bokt het allemaal nogal hard op de voegen en oneffenheden.

Maar goed, ik heb dan ook maar de SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:48:
...

Voor het betere gooi en smijtwerk vind ik de standaard vering echt ontoereikend. Daarvoor heb je dan ook al die meer sportieve versie nodig met afstelbare vering. De auto is gewoon veel en veel te zwaar, en te hard maar toch stuiterend afgeveerd. :S :? De paar keer dat ik heel sportief over de op- en afritten wil bokt het allemaal nogal hard op de voegen en oneffenheden.

Maar goed, ik heb dan ook maar de SMSR
Dat vond ik bij het testrijden 1 van de nadelen aan de Polestar 2 (testrit was ook met de single motor, Polestar had de week ervoor beslist om geen testritten meer toe te laten met dual motors), dat die best hard afgeveerd is.
En dat is zelfs in vergelijking met 2 van de concurrenten die even veel wegen (i4, EQE). Dat gewicht moet allemaal gedempt worden, maar het kan dus effectief beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
noctilucus schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:05:
[...]

Dat vond ik bij het testrijden 1 van de nadelen aan de Polestar 2 (testrit was ook met de single motor, Polestar had de week ervoor beslist om geen testritten meer toe te laten met dual motors), dat die best hard afgeveerd is.
En dat is zelfs in vergelijking met 2 van de concurrenten die even veel wegen (i4, EQE). Dat gewicht moet allemaal gedempt worden, maar het kan dus effectief beter.
Daarom, de polestar is voor mij een prima risicoloze instap in de EV wereld (via werkgever). Maar ik begin er toch stilletjes aan anders in te staan. Over een paar jaar zal ik m'n config toch omgooien denk ik.

Ik heb de polestar gekozen omdat het toen ongeveer de enige NIET-SUV was met normale mooie lijnen. Ik zit gewoon op dezelfde hoogte als een normale berline als ik zo rond me heen kijk in het verkeer, wat de bedoeling was. Nog steeds vind ik de polestar dik bovenaan staan wat betreft mooiste EV in de betaalbare klasse.

Maar vermoedelijk neem ik in het vervolg een kleinere, lichtere EV (rond de 50 kWh). Want veel meer dan een lokale boodschappenwagen wordt een EV toch niet met de huidige tech. Voor mij (!) Alvorens de gebruikelijke tweakers weer in een kramp schieten. Iedereen mag dat zelf beslissen.

En als boodschappenwagen/woon-werk/binnenland wagen B) :Z maakt het dynamische dan toch minder uit. 90% van de ritten zijn gewoon utilitaire A->B

Nu zou ik dus eerder een EX30 basis, of smart #1 of zelfs Zoe overwegen, icm een (mild hybrid) ICE

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 28-08-2023 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:57
Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Daarom, de polestar is voor mij een prima risicoloze instap in de EV wereld (via werkgever). Maar ik begin er toch stilletjes aan anders in te staan. Over een paar jaar zal ik m'n config toch omgooien denk ik.

Ik heb de polestar gekozen omdat het toen ongeveer de enige NIET-SUV was met normale mooie lijnen. Ik zit gewoon op dezelfde hoogte als een normale berline als ik zo rond me heen kijk in het verkeer, wat de bedoeling was. Nog steeds vind ik de polestar dik bovenaan staan wat betreft mooiste EV in de betaalbare klasse.

Maar vermoedelijk neem ik in het vervolg een kleinere, lichtere EV (rond de 50 kWh). Want veel meer dan een lokale boodschappenwagen wordt een EV toch niet met de huidige tech. Voor mij (!) Alvorens de gebruikelijke tweakers weer in een kramp schieten. Iedereen mag dat zelf beslissen.

En als boodschappenwagen/woon-werk/binnenland wagen B) :Z maakt het dynamische dan toch minder uit. 90% van de ritten zijn gewoon utilitaire A->B

Nu zou ik dus eerder een EX30 basis, of smart #1 of zelfs Zoe overwegen, icm een (mild hybrid) ICE
EX30 ok, ik zit nog op dezelfde lijn, maar we gaan het niet te gek maken hé?? ;) :(:)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Hansieo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:40:
[...]

EX30 ok, maar we gaan het niet te gek maken hé?? ;) :(:)
De smart schijnt ook Geely te zijn ;-) En als je dan ander speelgoed hebt, maakt het ook minder uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
EX30 ziet er ook gelikt uit, maar dat "china"..... ik krijg langzaamaan jeuk van Xi... >:)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Iets anders, hoe meer ik nu reviews en info lees over de auto's die echt 100% als EV platform zijn ontwikkeld, hoe meer ik dat toch begin uit te zoeken. (EX30, smart, renault e-tech...). (Tesla is dat, maar ik heb weinig interesse in die wagen)

Mijn gedachte is nu, als het dan toch EV moet zijn, dan graag ook alle voordelen en 'lichte' cabins die mogelijk worden door echte EV packaging. Waarom niet.

En nee, ik ben niet jaloers, en ik vind het interieur van de polestar zeker niet slecht. In de huidige binaire manier van denken betekent iets anders 'beter' vinden, meteen dat je het huidige 'slecht' vind. Wat niet zo hoeft te zijn.

Ik heb interesse in een meer EV cabin, maar daarom vind ik de polestar cabin niet slecht. Gewoon anders. Hopelijk kan ik binnenkort de EX30 eens bekijken.

Ik vraag me af of iemand al eens een polestar in twee heeft gezaagd :+ Ik wil echt wel eens weten of die tunnel 'vol batterijen' zit, zoals wel eens beweerd wordt. Ik geloof er weinig van eigenlijk. Die tunnel zit daar vooral omdat de XC40 ICE ook die tunnel heeft.

Er zal vast wel iets in zitten, maar ik hoop dat de volgende polestar gewoon op een verlengd EX30 platform komt, platte vloer inclusief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Hansieo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:43:
EX30 ziet er ook gelikt uit, maar dat "china"..... ik krijg langzaamaan jeuk van Xi... >:)
Fair point, laten we hopen dat Xi niet alle Geely's met een druk op de knop kan stilleggen bij het volgende oost-west conflict, en dat volvo ook nog iets te zeggen heeft :D

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 28-08-2023 17:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 13:12
Ben ik de enige die zeer te spreken is over de stoelen?
Sure er zijn auto's met betere stoelen maar ik rij regelmatig in andere wagens en vind die van de polestar toch wel bij de betere horen, zelf heb ik scolioseen ben ik 1.85 lang waardoor ik in veel auto's na een uurtje al last van mijn rug krijg.

Nu al 2 weken de polestar en zelfs na eitten van 3 uur geen rug pijn.
Wel moet ik zeggen dat het zitvlak meh is(heb wel de standaardstoelen maar die met verlenging had ik hetzelfde gevoel).

Maar over het algemeen zitten ze bij mij beter dan stoelen van volgende auto's
-audi a5 2022(sportzetels, te weinig steun in rug)
-tesla model 3/y
-kia sportage 2018
De standaard stoelen van de goedkoper bmw's(5 reeks en lager)

Sportstoelen van BMW zitten dan wel weer stukken beter, die vind ik perfect maar ja daar betaal je ook wel serieus voor, voorlopig heel blij met de p2, moest ik de kans krijgen zou ik hem wel weg doen voor een i4 met sportzetels...

Probleem is wel dat ik met cc aan op langere ritten soms mijn benen niet kwijt kan door die absurd brede middentunnel...

[ Voor 6% gewijzigd door izzet3838 op 28-08-2023 18:08 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Er is in de pre-facelift een midcycle refresh geweest voor de SR. Rond maart 2022 (de facelift/RWD is eigenlijk een 2024 model dacht ik). Voor de SR van bruto 64 kWh naar 69 kWh. Wel staat op het portier steeds die bruto capaciteit aangegeven (op dat stickertje). En ik heb zeker weten, pre-facellift (FWD dus) portieren gezien met 78 kWh (netto). Dus dit was al anderhalf jaar de capaciteit van de LR. Het verschil in autonomie is dus enkel door de nieuwe aandrijving en de RWD setup.
De sticker is bruto en bij de MY24 staat daar 82kWh.
Veel meer dan een goede 60 km extra zal het niet zijn (officieel +-80 km, door een 'veel efficiëntere' aandrijving, mirakels bestaan niet, en de wetten van de fysica bepalen). Een 2200kg EV is gewoon een zeker aantal kWh/100km) .
Gewicht is lang niet zo bepalend voor de range.
En 60km is niet bepaald weinig.
Waarom is 10% enkel relevant voor snelladen? 0% is toch echt 0%, en als je op -5% aankomt aan de trage lader bij je thuis, heb je toch ook een probleem. Of mik je steeds op 5% aan de achterdeur bij je thuis?
Als dat nodig is ja. Regelmatig met 2% thuis gekomen, no sweat met Google Maps.
En waarom is 90% enkel relevant voor snelladen. Zit je met thuisladen ook te duwen voor die laatste 10% aan grotere verliezen? Nog los van het feit dat polestar aanbeveelt om niet hoger dan 90% te laden, snel of traag? Niet dat ik me daar aan hou, maar dat staat toch echt op het scherm.
Als je weet dat je de range nodig hebt laad je uiteraard naar 100%, daar is dat voor bedacht. Zolang je dat niet iedere dag doet zal de impact hiervan verwaarloosbaar zijn. En het gaat om 8kWh, dus of de verliezen nou 10% of 20% zijn, niet echt significant .

Ik snap je redenatie wel maar over het algemeen ga je bij het vergelijken uit van een 100% lading en dan de geextrapoleerde praktijk range. Dat is wat makkelijker dan 10-80 of 20-80 of 10-90 want dan krijg je daar weer verschillen in. Als het je erom gaat hoeveel je in de praktijk kunt voordat je gaat laden, dat is weer een ander verhaal. En we zijn het eens dat WLTP onrealistisch is, bij iedere auto. Maar wel goed te vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer Konijn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-11-2024

Meneer Konijn

Mijn naam is haas.

Aries.Mu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

Wait, welke stoelen waren het?
De standaard stoelen of die met het verlengstukje aan de onderbenen? Of de geventileerde Nappa-stoelen?
Had de stoelen uit het plus-pakket zonder de Nappa-upgrades.

Merk dat ik bijna naar excuses zoek waarom de autostoelen wel meevallen. Omdat al het andere van de auto zo goed in elkaar lijkt te steken. Maar ben bang dat dit wel een show-stopper is. Bedankt voor jullie reacties en het delen van jullie ervaringen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Meneer Konijn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Merk dat ik bijna naar excuses zoek waarom de autostoelen wel meevallen. Omdat al het andere van de auto zo goed in elkaar lijkt te steken. Maar ben bang dat dit wel een show-stopper is. Bedankt voor jullie reacties en het delen van jullie ervaringen!
Rug leuning is prima, zitvlak heeft echt wat finetuning nodig gehad. Het instellen van de plus pakket stoel heeft mij lang gekost (maanden) maar nu zit ik geweldig, even goed als mn Volvo.
Eerste maanden waren wel echt drama.
Zo iets heb ik ook gezien bij sommige youtube reviews die klaagde over de stoelen maar na enkele maanden erop terug kwam.
Helaas hebben ze een uitdagende instelling problematiek, volgens mij door het swiffel point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 15:38
Heb zelf de 2024 versie met plus en nappa en komende van een 2013 330d M pakket met de sport stoelen is mijn persoonlijke ervaring dat de Polestar 2 meer comfort cq zachter is en lekkerder zit maar minder lende steun heeft, merk wel verschil met Polestar stoelen dat de weavetech een hardere cq stevigere zit heeft en mede daarom ook dat we voor comfort nappa hebben gekozen.
P.s. ben 1.94 ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Petertje750 op 28-08-2023 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 20:51
Meneer Konijn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Herken dit wel. Vond de ps2 ook een juweeltje. Maar vond bij de proefrit de stoelen al niet lekker zitten. Dat (+gebrek aan ruimte achterin) was voor mij we harde nogo (en kwam bij broertje zc40) Zit veel in de auto dus geen optie dat de stoel niet goed zit

Wel met pijn in het hart. De ps2 is echt wel een hele mooie auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
[...]

In your dreams... Dit mag je hier echt niet zomaar zonder context neer plempen als advies naar potentiële kopers. Straks geloven ze dat nog.

@kevertje1977 , de SR en LR zijn nog steeds 69 kWh en 78 kWh. Hoever je daar mee komt, kan je best bepalen aan het standaard gebruik van een EV dan dit kaliber/gewicht/ontwerp. En dat is vrij uniform over eigenlijk de meeste EV's (de gladde kikkerdesigns van Tesla uitgezonderd). Het varieert vrij sterk, maar ga uit van gemiddeld 16 kWh/100km voor 90-100km/u, en 22-23 kWh voor goed doorrijden op de snelweg.

Dus het facelift model (2023 RWD, heeft magisch +60km tov FWD van 2022), zou dan, grof geschat, ongeveer het volgende moeten doen (uit persoonlijke ervaring en extrapolatie van een FWD SR model:

FWD 2022 en eerder:
RWD 2023 en daarna:
En dan heb ik het over bruikbare range van 90% (advies polestar) tot 10% (wil je nog wat marge als je op snelladers aangewezen bent en eventueel aan een kapotte lader staat of je hebt niet het juiste pasje). 5% kan ook nog, maar dan ben je best zeker van je traject)
Nouja, get your fact zelf even straight zou ik zeggen. ;)
230 Wh/km lukt me nauwelijk. Daarvoor moet je constant 140+ rijden. Maar misschien versta je dat onder goed doorrijden. 160 bij 90 km/h is gewoon niet waar. Zelfs met een omgebouwde benzine auto die niet bepaald efficient is (mg zsev), wat een soort zeecontainer is doe ik nog 120 Wh/km op constant 100 km/u. Ik neem aan dat een Polestar dat nog zuiniger doet.

En verder is de range die ik benoem natuurlijk WLTP bereik hè. Dat is een prima standaard om auto’s mee te vergelijken. Dat je die ranges niet haalt snapt iedereen. Of haal jij de fabrieksopgave met je benzine auto? Het geeft echter wel een uitstekende vorm om te vergelijken tussen auto’s. En dat is ook waar ze voor bedoeld zijn.

En lees je de specs nog eens even door? Long Range heeft nu 82 kWh accu. Niet 78 kWh. https://www.polestar.com/nl/polestar-2/specifications/

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 28-08-2023 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
t14wo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

230 Wh/km lukt me nauwelijk. Daarvoor moet je constant 140+ rijden. Maar misschien versta je dat onder goed doorrijden. 160 bij 90 km/h is gewoon niet waar. Zelfs met een omgebouwde benzine auto die niet bepaald efficient is (mg zsev), wat een soort zeecontainer is doe ik nog 120 Wh/km op constant 100 km/u. Ik neem aan dat een Polestar dat nog zuiniger doet.

En verder is de range die ik benoem natuurlijk WLTP bereik hè. Dat is een prima standaard om auto’s mee te vergelijken. Dat je die ranges niet haalt snapt iedereen. Of haal jij de fabrieksopgave met je benzine auto? Het geeft echter wel een uitstekende vorm om te vergelijken tussen auto’s. En dat is ook waar ze voor bedoeld zijn.

En lees je de specs nog eens even door? Long Range heeft nu 82 kWh accu. Niet 78 kWh. https://www.polestar.com/nl/polestar-2/specifications/
Rij je er zelf een? Ik heb deze winter in een (geleende) LR PP met de grootst mogelijke moeite 220 Wh/km gehaald, met mijn eigen SRSM '23 haal ik nu 160 Wh/km op ~110km/u, maar 120 Wh/km haal ik onmogelijk. In de winter zit ik eerder tussen de 190 en 200 Wh/km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
[...]
Zelfs met een omgebouwde benzine auto die niet bepaald efficient is (mg zsev), wat een soort zeecontainer is doe ik nog 120 Wh/km op constant 100 km/u. Ik neem aan dat een Polestar dat nog zuiniger doet.
Ja maar die omgebouwde benzine auto heeft ook totaal geen vermogen. Onze e-Golf is ook zuinig, al haal ik daar ook niet zulke waardes mee.

12kWh/100km haal ik nooit. Bij 100km/u moet alles meezitten (temperatuur, wind) wil ik onder de 20kWh/100km komen. Met stevig doorrijden zit ik afgelopen 7K km ergens tussen de 23-24kWh en dat is in de zomer.

Het is dat mijn wg de stroom betaald, maar het verbruik van mijn Polestar vind ik simpelweg heel slecht.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:47
Gemiddelde van de LRSM staat hier op 17kWh/100km over 10k km. (50% autostrade 125km/u op teller)
De SM is nog best 'zuinig'. De cijfers van de dual motor die ik hier zie voorbij komen zijn echt erg.

[ Voor 4% gewijzigd door Li1quid op 29-08-2023 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:53
[...]

FWD 2022 en eerder:
RWD 2023 en daarna:
Het blijft een persoonlijk afweging of je dan een LR nodig hebt.

Ik ben afgelopen zaterdag bij een Volvo dealer wezen kijken naar een LR van 2021 maar er zaten krassen op en een pit in de voorruit. Ik vond de Volvo dealer niet heel erg gedreven om deze auto te verkopen.
De servicehistorie was niet duidelijk en toen ik vertelde dat de auto al eerder op marktplaats stond via een andere garage klonk de verkoper verbaasd en ging ie bellen om te checken hoe dat zat.
Al met al leek de focus meer op Volvo's te liggen dan op verkopen van Polestars.
Er stond overigens ook niet bij welk pakket er op de auto zat. Qua specs kon ik daar zelf wel achterkomen maar de verkoper wist het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
kevertje1977 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:35:
[...]

Het blijft een persoonlijk afweging of je dan een LR nodig hebt.

Ik ben afgelopen zaterdag bij een Volvo dealer wezen kijken naar een LR van 2021 maar er zaten krassen op en een pit in de voorruit. Ik vond de Volvo dealer niet heel erg gedreven om deze auto te verkopen.
De servicehistorie was niet duidelijk en toen ik vertelde dat de auto al eerder op marktplaats stond via een andere garage klonk de verkoper verbaasd en ging ie bellen om te checken hoe dat zat.
Al met al leek de focus meer op Volvo's te liggen dan op verkopen van Polestars.
Er stond overigens ook niet bij welk pakket er op de auto zat. Qua specs kon ik daar zelf wel achterkomen maar de verkoper wist het niet.
Ik ben erg geprikkeld door de EX30 eigenlijk. Ik heb niets met cross-overs en SUV, maar wil wel eens dat cockpit gevoel zien/ervaren, namelijk de platte vloer en de ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Li1quid schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:23:
Gemiddelde van de LRSM staat hier op 17kWh/100km over 10k km. (50% autostrade 125km/u op teller)
De SM is nog best 'zuinig'. De cijfers van de dual motor die ik hier zie voorbij komen zijn echt erg.
Heb ook een lrsm(wel de 23 dus 69 kwh accu) en ik krijg hem echt niet onder de 18, dan noet ik rijden alsof het een polo met 95pk is.

Als ik hard ga rijden gaat die al snel boven de 20, het is dat ik de elektriciteit niet zelf betaal en mijn werkgever mijn aanvraag voor de model 3 afkeurde dus lekker hun probleem :) (al zullen ze er niet van wakker liggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
izzet3838 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:07:

izzet3838 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:35:
Auto deze ochtend in ontvangst genomen.
Oef... Ik dacht al dat ik ergens een volledige week had gemist, ik was al ongerust. Toch nog maar net 1 week, right? ;)

Nee, grapje, ik was wel jouw ervaringen aan het volgen (interesse wat je eerste indrukken zijn, volgens mij loopt ons autoprofiel wel min of meer gelijk). En in m'n gedachten had je pas heel recent je PS2 in ontvangst genomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
izzet3838 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Heb ook een lrsm(wel de 23 dus 69 kwh accu) en ik krijg hem echt niet onder de 18, dan noet ik rijden alsof het een polo met 95pk is.

Als ik hard ga rijden gaat die al snel boven de 20, het is dat ik de elektriciteit niet zelf betaal en mijn werkgever mijn aanvraag voor de model 3 afkeurde dus lekker hun probleem :) (al zullen ze er niet van wakker liggen)
En ik rij in de zomer met gemak 18kWh en als ik moeite doe richting 16-17. Met een DMLR. Wel zonder PP en met 19 inch. Oh ja en ik rij overdag in Nederland niet harder dan 110, dat is denk ik ook een beetje afwijkend van anderen. Maar, er zijn zoveel factoren, ik kijk er nauwelijks meer naar. 400+ in de zomer op een lading, vakantie in 3-4 stops en in de winter 310-340. Meer hoef ik eigenlijk niet te weten. En verder is het voor nieuwe kopers niet zo boeiend omdat de nieuwe P2 zoveel beter is qua verbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 29-08-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

izzet3838 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:07:
Ben ik de enige die zeer te spreken is over de stoelen?
Sure er zijn auto's met betere stoelen maar ik rij regelmatig in andere wagens en vind die van de polestar toch wel bij de betere horen, zelf heb ik scolioseen ben ik 1.85 lang waardoor ik in veel auto's na een uurtje al last van mijn rug krijg.

Wel moet ik zeggen dat het zitvlak meh is(heb wel de standaardstoelen maar die met verlenging had ik hetzelfde gevoel).

Maar over het algemeen zitten ze bij mij beter dan stoelen van volgende auto's
-audi a5 2022(sportzetels, te weinig steun in rug)
-tesla model 3/y
-kia sportage 2018
De standaard stoelen van de goedkoper bmw's(5 reeks en lager)

Sportstoelen van BMW zitten dan wel weer stukken beter, die vind ik perfect maar ja daar betaal je ook wel serieus voor, voorlopig heel blij met de p2, moest ik de kans krijgen zou ik hem wel weg doen voor een i4 met sportzetels...

Probleem is wel dat ik met cc aan op langere ritten soms mijn benen niet kwijt kan door die absurd brede middentunnel...
Nee hoor hier ook te spreken over stoelen.
Komende van een Toyota Auris (goede platte stoelen), ID.3 (waardeloze stoelen), ben ik nu echt wel te spreken over de Polestar stoelen. Alleen zijn mijn heupen net iets breder dan waar de zitting 'omhoog' begint te komen. Dus qua zitting niet 100% ideaal. Qua rug echt de beste stoel tot nu toe. Soort gelijk dus als wat @Kaoh stelt.

Overigen alleen Pilot pakket dus geen verlengde stoel.
izzet3838 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

LR heeft geen 69 kWh. Dat is de SR. En inderdaad vanaf 2023. Heb zelf de SRSM 2023 met Pilot, met enige moeite 16 kWh/100 km kunnen behalen. Dat door nergens de max snelheid te overschrijden en in de zomer rond 20c. Doe ik minder moeite dan meestal rond de 18 a 19. Boven de 22 is echt een uitzondering.
[...]

De specs van Polestar betreft de bruto capaciteit. Die is netto 79 kWh (volgens EV database).
Bij de 69 kWh variant is de netto capaciteit 67 kWh (volgens EV database en gesprek met Polestar zelf.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

huh? appels en pepernoten vergelijken?? :w

Zoiets als lada en quattro vergelijken, 2WD vs 4WD, luxe, veiligheid, uitrusting, snelheid, bereik, laadsnelheid... lol... moet ik verder gaan?

Polestar 4WD moet je vergelijken met ándere 4WD uit deze klasse,
zelfs de Tesla M3 is een 2+2WD... en heeft meestal nog kleinere velgen. én is geen cross-over.
Zou je dit allemaal gelijktrekken met de Polestar AWD , krijg je zéker gelijkwaardige cijfertjes, en dán komt smaak om de hoek kijken.... *O* <3

kortom pepernoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Een vraag: zit het 360 graden zicht nu wel of niet standaard op de Polestar ?
Of is dat met de 2024 versie standaard?
Want ik had een proefrit gemaakt in een 2022 model met Plus pakket en die leek het niet te hebben.
In de specificaties op de huidige Polestar website lijkt het standaard te zijn.

https://www.polestar.com/...ns/#safety-and-assistance

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:01
[...]

Zelfs met een omgebouwde benzine auto die niet bepaald efficient is (mg zsev), wat een soort zeecontainer is doe ik nog 120 Wh/km op constant 100 km/u. Ik neem aan dat een Polestar dat nog zuiniger doet.
Wauw, 120 Wh/km. Dan haal jij zo ongeveer 600km aan real world range uit je MG ZSEV.
EVDB geeft 185 aan als real world verbruik, jij doet dat toch minstens 35% beter. Rij je alleen bij minimaal windkracht 6 en dan met de wind mee of zo? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:06
kevertje1977 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:47:
Een vraag: zit het 360 graden zicht nu wel of niet standaard op de Polestar ?
Of is dat met de 2024 versie standaard?
Want ik had een proefrit gemaakt in een 2022 model met Plus pakket en die leek het niet te hebben.
In de specificaties op de huidige Polestar website lijkt het standaard te zijn.

https://www.polestar.com/...ns/#safety-and-assistance
Klopt de MY24 heeft dit standaard, oudere versie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Amos_x schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:25:
[...]

[...]

Oef... Ik dacht al dat ik ergens een volledige week had gemist, ik was al ongerust. Toch nog maar net 1 week, right? ;)

Nee, grapje, ik was wel jouw ervaringen aan het volgen (interesse wat je eerste indrukken zijn, volgens mij loopt ons autoprofiel wel min of meer gelijk). En in m'n gedachten had je pas heel recent je PS2 in ontvangst genomen.
Haha leuk om te horen :)
Mijn voorlopige ervaringen met de auto dan:
Behalve verbruik heel fijne wagen, ik wilde eigenlijk een model 3 omdat die meer interieur ruimte had(plaatsen id cockpit) maar de handschoenenkast is zo groot dat ik het totaal niet mis.

De onhandige bekerhouder ben ik ondertussen ook al gewent, het is nog steeds stom maar ik kan er mee leven.

Het enige waar ik me nu nog aan stoor en wat denk ik zal blijven is dat als ik in cc op de autostrade rij ik soms te weinig plek heb voor men benen, klinkt wat raar en is ook moeilijk uit te leggen maar komt denk ik door de brede middentunnel.

Los van dat en het verbruik eigenlijk heel blij mee, alles voelt super solide, wegligging is heel goed, zetels doen niet zeer aan men rug, de topspeed van 160 was wel wat minder in Duitsland maar oke :+

Los daarvan had ik eigenlijk ook kort een volvo c40 overwogen, misschien goed om hier te melden dat die GEEN vivaldi browser en youtube heeft waardoor je dus geen films kunt kijken tijdens het laden, daar maak ik wel gretig gebruik van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
JTHZZ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

En ik rij in de zomer met gemak 18kWh en als ik moeite doe richting 16-17. Met een DMLR. Wel zonder PP en met 19 inch. Oh ja en ik rij overdag in Nederland niet harder dan 110, dat is denk ik ook een beetje afwijkend van anderen. Maar, er zijn zoveel factoren, ik kijk er nauwelijks meer naar. 400+ in de zomer op een lading, vakantie in 3-4 stops en in de winter 310-340. Meer hoef ik eigenlijk niet te weten. En verder is het voor nieuwe kopers niet zo boeiend omdat de nieuwe P2 zoveel beter is qua verbruik.
Ik woon wel in BE en rij dus 130 op de autostrade, wellicht dat dat ook een verschil maakt, en ik heb een zware voet, maar ik doe echt niet gek en heb een verbruik van 18.5-19, als ik sportief ga rijden zit ik al snel aan de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
izzet3838 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

Ik woon wel in BE en rij dus 130 op de autostrade, wellicht dat dat ook een verschil maakt, en ik heb een zware voet, maar ik doe echt niet gek en heb een verbruik van 18.5-19, als ik sportief ga rijden zit ik al snel aan de 20.
dat zijn toch super cijfers??? voor zo'n auto?
appels met appels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
izzet3838 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

Dat is wel relevante informatie en ik denk dat er weinig EVs zijn die bij 130 veel minder dan 18.5-19 kWh/100km verbruiken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Voor wie toevallig een lege accu heeft en zelf moet betalen voor de kWhs:
gratis laden bij Tesla vandaag
https://www.autoweek.nl/a...-bij-tesla-superchargers/

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 29-08-2023 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

JTHZZ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:49:
Voor wie toevallig een lege accu heeft en zelf moet betalen voor de kWhs:
gratis laden bij Tesla vandaag
https://www.autoweek.nl/a...-bij-tesla-superchargers/
De auto stond al aan de lader thuis te wachten tot 23 uur, maar ik ben toch maar even gratis gaan laden. Ik ben tenslotte wel een Hollander dus als het gratis kan, graag! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hmm. Gister een keer omhoog gekeken door het dak van de Polestar..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNn_7gyyVFd2KKcj69IXMtjx24I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4seqQmGHjpHs71Qe5FClpZmH.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik hier nou weer mee.. lijkt steenslag te zijn, er zit een heel klein putje aan de buitenkant, net naast de dakrand aan de kant van de voorruit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Heeft iemand de full specs van de Polestar 2022 modellen wat betreft het PILOT pack en het PLUS pack ?
Het is mij onduidelijk of bijvoorbeeld ROAD SIGN standaard is en/of in welk PACK dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Pixeltje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:13:
[Afbeelding]

Moet ik hier nou weer mee.. lijkt steenslag te zijn, er zit een heel klein putje aan de buitenkant, net naast de dakrand aan de kant van de voorruit.
Damn, da's vast een duur stukje glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-05 15:38
Pixeltje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:13:
[Afbeelding]

Via verzekering bij carglass of dergelijke laten vervangen.

In het polestar forum is er een post over van iemand in de UK. Zal hier wel zelfde zijn veronderstel ik.

https://www.polestar-foru...lacement.3746/#post-70875

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
kevertje1977 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:17:
Heeft iemand de full specs van de Polestar 2022 modellen wat betreft het PILOT pack en het PLUS pack ?
Het is mij onduidelijk of bijvoorbeeld ROAD SIGN standaard is en/of in welk PACK dat zit.
Road sign is standaard, ziet niet altijd de juiste borden, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rakthi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:58:
[...]

Via verzekering bij carglass of dergelijke laten vervangen.

In het polestar forum is er een post over van iemand in de UK. Zal hier wel zelfde zijn veronderstel ik.

https://www.polestar-foru...lacement.3746/#post-70875
PS support raad me aan om (via de leasemij) een schademelding te doen. Daarna kan een volvogarage het dak vervangen. Hoop dat dat een beetje goed gaat, mijn ervaring met ruitvervanging is niet zo best, meestal krijg je de auto slechter terug dat dat je m achterlaat. Misschien is het proces bij het panoramadak anders hoor, maar het lossnijden van de voorruit beschadigd vaak de afwerking aan de binnenkant.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 30-08-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20
daniel14 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Road sign is standaard, ziet niet altijd de juiste borden, maar goed.
RSI is op basis van de kaartgegevens van Google Maps, soms zie je ook wat er volgt (staat kleiner achter het huidige bord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
JTHZZ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Dat is wel relevante informatie en ik denk dat er weinig EVs zijn die bij 130 veel minder dan 18.5-19 kWh/100km verbruiken
Klopt idd vergeten dat ze in nl tegenwoordig 100 rijden, het is niet dat ik 19 haal met constant 130, maar als het vrij is op de snelweg rij ik gewoon 130 op cc...

• izzet3838
Ik heb thuis een monofase aansluting, mijn werkgever voorziet als laadpaal een smappee 22kw, deze zou 7,4kw kunnen leveren, kan ik dan de polestar opladen met 7,4kw?
In dat geval zou een aanpassing naar 3 fase overbodig zijn aangezien we een België een capaciteitstarief hebben waarbij ons piekverbruik het tarief bepaald, dus ik wilde sowieso de snelheid terugschroeven naar 4kw en waar nodig verhogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-06 11:26

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

izzet3838 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:09:
Ik heb thuis een monofase aansluting, mijn werkgever voorziet als laadpaal een smappee 22kw, deze zou 7,4kw kunnen leveren, kan ik dan de polestar opladen met 7,4kw?
In dat geval zou een aanpassing naar 3 fase overbodig zijn aangezien we een België een capaciteitstarief hebben waarbij ons piekverbruik het tarief bepaald, dus ik wilde sowieso de snelheid terugschroeven naar 4kw en waar nodig verhogen...
Ja hoor, met lager vermogen opladen is geen probleem. Je kunt het op de wagen gewoon instellen als je zelfs nog lager dan 7.4kW wil laden (het maximale van je laadpaal). Inderdaad met het piekverbruik in Belgie een goede oplossing. 7.4 kW is 32A laden en bij 16A instelling zit je al onder de 4.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• daniel14
RigolleM schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

RSI is op basis van de kaartgegevens van Google Maps, soms zie je ook wat er volgt (staat kleiner achter het huidige bord).
Ook ziet die gewoon de borden die op de weg staan, zoals bij tijdelijke werkzaamheden, daarbij pakt die weleens de verkeerde, of slaat die een bord over.

• izzet3838
Paku schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:07:
[...]

Ja hoor, met lager vermogen opladen is geen probleem. Je kunt het op de wagen gewoon instellen als je zelfs nog lager dan 7.4kW wil laden (het maximale van je laadpaal). Inderdaad met het piekverbruik in Belgie een goede oplossing. 7.4 kW is 32A laden en bij 16A instelling zit je al onder de 4.
Ah oke, ik las ergens dat je sommige wagens niet kunnen laden met 1 fase 7,4kw maar wel 3 fase 11kw vandaar mijn vraag.

Nu hopen dat ze snel langskomen voor een offerte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herah
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLuJMX1x-sVEkhGCTOcSiI8POLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaHkjZP4qyl8SPMiAbD9f0fH.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen twee weken rondgereden met mijn my24 DM met PP. Eerste kilometers wat zwaardere voet, maar laatste rit netjes met het verkeer (100-110) meegereden. Gemiddeld nu dus 18,5 kWh/100 km. De WLTP van 562 km ga ik dus zeker niet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Herah schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:01:
[Afbeelding]

Morgen twee weken rondgereden met mijn my24 DM met PP. Eerste kilometers wat zwaardere voet, maar laatste rit netjes met het verkeer (100-110) meegereden. Gemiddeld nu dus 18,5 kWh/100 km. De WLTP van 562 km ga ik dus zeker niet halen.
De wltp gaat niet over als je 100-110 rijdt. Maar is een mix van stadsverkeer, provinciale wegen en snelweg. Als dit je verbruik op de snelweg is zou je dat zomaar eens kunnen gaan halen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 07-06 17:55
izzet3838 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:10:
[...]

Ah oke, ik las ergens dat je sommige wagens niet kunnen laden met 1 fase 7,4kw maar wel 3 fase 11kw vandaar mijn vraag.

Nu hopen dat ze snel langskomen voor een offerte...
Zorg ervoor dat je laadpaal een vaste kabel heeft. Als ik mij niet vergis kan de laadkabel die bij de Polestar is meegeleverd maximaal 16A aan. Dit wil zeggen max 3.7kw bij een monofasige aansluiting en 11kw bij 3 fasen.

Een 22kw laadpaal met vaste kabel zal sowieso 32A aankunnen, en vervolgens dus kunnen laden aan 7.4kw bij 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
kdhoe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:50:
[...]

Zorg ervoor dat je laadpaal een vaste kabel heeft. Als ik mij niet vergis kan de laadkabel die bij de Polestar is meegeleverd maximaal 16A aan. Dit wil zeggen max 3.7kw bij een monofasige aansluiting en 11kw bij 3 fasen.

Een 22kw laadpaal met vaste kabel zal sowieso 32A aankunnen, en vervolgens dus kunnen laden aan 7.4kw bij 1 fase.
Bedankt voor het meedelen, nu krijg ik sowieso eentje met vaste laadkabel, maar goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 15:23
Kammika schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

De wltp gaat niet over als je 100-110 rijdt. Maar is een mix van stadsverkeer, provinciale wegen en snelweg. Als dit je verbruik op de snelweg is zou je dat zomaar eens kunnen gaan halen…
Dat kan wel kloppen. In mijn SMSR MY23 heb ik in juli 17.1kw/h en in augustus 17.0kw/h gerealiseerd. Zowel in juli, als in augustus ongeveer 3200 km gereden. Mix van snelweg, provinciale weg en stadsverkeer. Op de snelweg overdag I.h.a. acc op 110 km/h en na 19.00 uur op 140 km/h (ongeveer 80-90%) van de km worden voor 19.00 uur gereden. Ik ben niet ontevreden over dit verbruik. In mijn vorige i3 zat het verbruik na 125k km op 17.4 kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Abby67 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:23:
[...]

Dat kan wel kloppen. In mijn SMSR MY23 heb ik in juli 17.1kw/h en in augustus 17.0kw/h gerealiseerd. Zowel in juli, als in augustus ongeveer 3200 km gereden. Mix van snelweg, provinciale weg en stadsverkeer. Op de snelweg overdag I.h.a. acc op 110 km/h en na 19.00 uur op 140 km/h (ongeveer 80-90%) van de km worden voor 19.00 uur gereden. Ik ben niet ontevreden over dit verbruik. In mijn vorige i3 zat het verbruik na 125k km op 17.4 kwh/100km.
De wltp is een waarde die in de meest gunstige omstandigheden en niet op de openbare weg gemeten is. Ik denk dat er geen auto bestaat die zo'n afstand in werkelijkheid haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:01
WLTP wordt bepaald door een set aan gestandaardiseerde tests zodat elk voertuig op dezelfde manier gemeten kan worden.

Het is (zoals we zelf zien in onze auto’s) geen echte indicatie voor maximum range in de praktijk. Het is echter wel een middel om verschillende voertuigen met elkaar te kunnen vergelijken omdat ze op dezelfde manier getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 15:23
Kleineheino schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:52:
[...]

De wltp is een waarde die in de meest gunstige omstandigheden en niet op de openbare weg gemeten is. Ik denk dat er geen auto bestaat die zo'n afstand in werkelijkheid haalt.
Nee, dat denk ik ook. Maar ik bedoelde dat ik niet ontevreden ben over het verbruik en de range onder wisselende omstandigheden. Ik heb 5 jaar in een i3 rond gereden hè (wat ik overigens met plezier heb gedaan). 😎

[ Voor 3% gewijzigd door Abby67 op 02-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Als ik nu 's avonds in de auto stap branden de lichten in het plafond niet enkel de lichten aan de voeten, is er een manier om deze ook aan te laten gaan, ik vind dit namelijk niet direct terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 01:35
izzet3838 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:33:
Als ik nu 's avonds in de auto stap branden de lichten in het plafond niet enkel de lichten aan de voeten, is er een manier om deze ook aan te laten gaan, ik vind dit namelijk niet direct terug?
Zie hier: https://www.polestar.com/...cle/Interieurverlichting/; waarschijnlijk brandt lampje 3 oranje; deze moet je ingedrukt houden totdat deze wit brandt. Dan zou het weer normaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Weet iemand (die veel meer onderweg gaat laden dan ik..) iets meer over een AC sessie terwijl de achterklep nog open staat?

Dit zou wel/niet uitmaken. Zelf had ik onlangs een sessie die niet wilde starten, en meen (???) dat mijn achterklep idd nog open stond.
Maar is zoiets nu paal/card afhankelijk of meer Polestar ontwerp.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Hansieo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:48:
Weet iemand (die veel meer onderweg gaat laden dan ik..) iets meer over een AC sessie terwijl de achterklep nog open staat?

Dit zou wel/niet uitmaken. Zelf had ik onlangs een sessie die niet wilde starten, en meen (???) dat mijn achterklep idd nog open stond.
Achterklep weet ik niet zeker maar de auto laad ook gewoon met een deur open dus ik zou denken dat het niet uitmaakt. Er is geen bi-directionele communicatie bij AC laden, de paal kan dit dus niet doen op basis van informatie uit de auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Bjorn heeft de MY23 getest. Doet 1000km in zijn test nu in 9u40min. (te zien vanaf 3u15min) Dat is een uur sneller dan de MY22 LRDM. Maakt dus best een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 13:57
kramon schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:22:
Had home assistant bekeken. Er zijn twee modussen:
- Native (zoals ik m zelf altijd bekijk)
- Driver mode, waarbij alle devices in menus zijn gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mss dubbel post, maar die native mode is bij mij niet beschikbaar, moet men hiervoor iets speciaal permission toekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16
Joosie200 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:03:
Bjorn heeft de MY23 getest. Doet 1000km in zijn test nu in 9u40min. (te zien vanaf 3u15min) Dat is een uur sneller dan de MY22 LRDM. Maakt dus best een verschil.
Maar hij geeft ook wel aan: deze auto heeft een grotere batterij, en het was aanzienlijk warmer bij deze test.
Het zal dus niet echt een uur schelen als je een eerlijke vergelijking doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:16
leeyuentuen schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:01:
[...]

mss dubbel post, maar die native mode is bij mij niet beschikbaar, moet men hiervoor iets speciaal permission toekennen?
Ik kan het zo snel niet meer terug vinden, maar het blijkt zo te zijn dat de native mode op het moment uit de HA Companion App is gehaald, volgens mij ingegeven door Google (al dan niet gedwongen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 13:57
AWEF schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:54:
[...]

Ik kan het zo snel niet meer terug vinden, maar het blijkt zo te zijn dat de native mode op het moment uit de HA Companion App is gehaald, volgens mij ingegeven door Google (al dan niet gedwongen)
vroeger kon ik via HA nog de data ophalen van de polestar, maar nu kan ik enkel maar de locatie bepalen.

blijkbaar is het al vermeld hier:
https://community.home-as...roid-automotive/316338/41

[ Voor 12% gewijzigd door leeyuentuen op 04-09-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
JeroenV_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:34:
[...]

Maar hij geeft ook wel aan: deze auto heeft een grotere batterij, en het was aanzienlijk warmer bij deze test.
en de $ 1.000.000 vraag is....... (nou ja, óók iets minder.. 8)7 )

gaat dat (af en toe) minder dan een uur tijd besparing....

opwegen tegen rest van het jaar DM (AWD) ipv SM (RWD) ???

Voor míj is dat antwoord duidelijk.... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JeroenV_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:34:
[...]

Fair enough.
Hansieo schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:09:
[...]

en de $ 1.000.000 vraag is....... (nou ja, óók iets minder.. 8)7 )

gaat dat (af en toe) minder dan een uur tijd besparing....

opwegen tegen rest van het jaar DM (AWD) ipv SM (RWD) ???

Voor míj is dat antwoord duidelijk.... O-)
Nu heb ik niet de nieuwe MY kunnen proefrijden. Persoonlijk vind ik DM wel de moeite waard, sneller accelereren verveelt mij nooit. RWD is misschien leuk voor het betere gooi en smijt werk. Al vind ik de Polestar 2 qua koets te zwaar om dat te laten slagen. En de nieuwe DM kan net zo zuinig zijn als alleen de motor achter ingeschakeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Nog niet OTA beschikbaar, maar hierbij de updates in softwareversie P2.11:
  • Bugfix voor langzaam opladen (voornamelijk het geval in Noorwegen).
  • Aan/uit-schakelaar voor draadloze telefoonoplader.
  • Optimalisatie voor vrijgavefunctie trekhaak.
Het is niet veel, maar voor sommige is 2de punt nuttig en ik ben benieuwd naar punt 3. Trekhaak knop moet je altijd vrij lang indrukken, misschien straks sneller?

[ Voor 36% gewijzigd door AartJW op 04-09-2023 20:36 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:34:
ik ben benieuwd naar punt 3. Trekhaak knop moet je altijd vrij lang indrukken, misschien straks sneller?
Volgens mij is het Polestar-iaans om te zeggen dat de bug gefixt is die sommigen hier hebben gemeld dat ze de trekhaak niet konden uitklappen met het knopje.

[ Voor 32% gewijzigd door JTHZZ op 04-09-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
  • Laatst online: 07-04-2024
Het is niet veel, maar voor sommige is 2de punt nuttig en ik ben benieuwd naar punt 3. Trekhaak knop moet je altijd vrij lang indrukken, misschien straks sneller?
Tegenvallende update, ik heb de auto nog niet, maar bij de Volvo 2.11 update doen ze een 360 cam verbetering...en dat schijnt voor verbetering vatbaar bij de P2, conform video reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Rsbih schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:48:
[...]

Tegenvallende update, ik heb de auto nog niet, maar bij de Volvo 2.11 update doen ze een 360 cam verbetering...en dat schijnt voor verbetering vatbaar bij de P2, conform video reviews
Ja dat is idd erg jammer. De beelden zijn echt van zeer slechte kwaliteit en je hebt ze bij deze auto ook nog eens enorm nodig.
Kan me niet voorstellen dat dat aan de hardware ligt, maar juist eerder aan de beeldverwerking. In het donker zijn ze helemaal onbruikbaar.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Muziek op het drivers display zou echt fijn zijn.
Je hebt wel heel veel display area maar deze wordt echt heel slecht benut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
JTHZZ schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:50:
[...]

Volgens mij is het Polestar-iaans om te zeggen dat de bug gefixt is die sommigen hier hebben gemeld dat ze de trekhaak niet konden uitklappen met het knopje.
Klopt, het lampje op de knop was ook daud.. en kon de trekhaak niet worden uitgeklapt. Door de 12v accu los te koppelen kon je dat wel weer verhelpen. Dus hoop dat deze "update" het dan ook fixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-06 01:10

El Pollo Diablo

3-wieler

Hansieo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:48:

Mijn Polestar heeft wel eens een hele dag aan de AC-lader gehangen met alle deuren open en de achterklep open. Dat werkte gewoon.

Reden om alles open te zetten: De auto rook naar Benzine!
(jerrycan voor de grasmaaier had gelekt!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 10:06
AartJW schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:53:
[...]

Ja dat is idd erg jammer. De beelden zijn echt van zeer slechte kwaliteit en je hebt ze bij deze auto ook nog eens enorm nodig.
Kan me niet voorstellen dat dat aan de hardware ligt, maar juist eerder aan de beeldverwerking. In het donker zijn ze helemaal onbruikbaar.
Ik wil niet zeggen dat het het beste systeem ter wereld is, maar ik denk dat je je systeem moet laten nakijken. Hier geen klachten en een zeer helder en scherp beeld overdag en in het donker. Mogelijk zijn je beschermglaasjes van de camera achter en onder de spiegel niet (meer) helder en blijft je beeld donker/wazig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

GeurtG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:44:
[...]

Ik wil niet zeggen dat het het beste systeem ter wereld is, maar ik denk dat je je systeem moet laten nakijken. Hier geen klachten en een zeer helder en scherp beeld overdag en in het donker. Mogelijk zijn je beschermglaasjes van de camera achter en onder de spiegel niet (meer) helder en blijft je beeld donker/wazig?
Denk eerder dat jij geluk hebt, want wat ik lees heeft bijna elke P2 rijder wel problemen met de kwaliteit van de camera. Ik ook.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 16:34

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Freakie1NL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:24:
[...]
Denk eerder dat jij geluk hebt, want wat ik lees heeft bijna elke P2 rijder wel problemen met de kwaliteit van de camera. Ik ook.
Ik niet :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 16:47
[...]

Het enige probleem wat ik ermee heb is dat de camera's erg snel vuil worden en dus meestal een wazig beeld geven. Ik moet eigenlijk gewoon een poetslapje in de auto leggen om regelmatig die camera's schoon te maken, maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
[...]

Ik ook niet, je leest ook alleen maar van mensen die er problemen mee hebben, niemand gaat het hier hebben over dingen die prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Pollo Diablo

El Pollo Diablo

3-wieler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Alles ook prima hier. De enige camera met issues is de achterste, die snel vies is.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
El Pollo Diablo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:53:
[...]

Mijn Polestar heeft wel eens een hele dag aan de AC-lader gehangen met alle deuren open en de achterklep open. Dat werkte gewoon.

Reden om alles open te zetten: De auto rook naar Benzine!
(jerrycan voor de grasmaaier had gelekt!)
Ik neem aan dat het je éigen AC lader was?

Wat ik bedoelde is een openbare waar je moet activeren met pas/druppel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Hansieo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:53:
[...]

Maakt voor die auto echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_T
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20

Robbert_T

Beats me....

kramon schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:06:
[...]

Alles ook prima hier. De enige camera met issues is de achterste, die snel vies is.
Precies dat. Doekje achterin voor deze ene camera…

There are 2 kinds of pedestrians: the quick and the dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:47
Camera kan scherper, maar alles is goed zichtbaar. Geen klachten hier.

Edit: gaat over de 360

[ Voor 15% gewijzigd door Li1quid op 05-09-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
  • Laatst online: 07-04-2024
Li1quid schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:46:
Camera kan scherper, maar alles is goed zichtbaar. Geen klachten hier.
Goed om te horen, maar hebben we het dan allemaal over de 360 camera waar we tevreden over zijn? Ik neem aan dat niet iedereen de pilot/plus pack heeft van my22/23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Pollo Diablo

El Pollo Diablo

3-wieler

Hansieo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:53:
[...]

Nope. Was aan de Greenflux laadpaal op het werk. Die staat op het eigen parkeerterrein maar is wel publiekelijk toegankelijk. Deze paal wordt dan ook door omwonenden gebruikt in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
even een vraag : kan je WAZE nu wel of niet installeren in de Polestar2?
of moet het via apple carplay ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kevertje1977 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:22:
even een vraag : kan je WAZE nu wel of niet installeren in de Polestar2?
of moet het via apple carplay ?
Is een app voor idd, buiten Carplay om.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obbbert
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:13
Hallo!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum schrijf nooit echt iets.

Nu toch even een korte review met wat vragen en opmerkingen.

Rij nu sinds een week of 2 in een PS MY 24 LR SM
De auto bevalt goed de eerste 4500km zitten er op ( Ik rij veel )
Wat ik wel echt mis is iets in de richting van FM dat het in Waze zit leuk maar ik vind Maps de mooiere versie.
Het gemiddelde verbruik is tot nu toe 16.1 kw / 100 km niet super slecht maar ook niet grens verleggend.
Ik kan tot nu toe altijd in de buurt laden dus over het algemeen vertrek ik altijd met 100% accu.
Heb ergens gelezen dat het niet goed voor je accu is om 100% te laden kan iemand dit toelichten ?
één keer aan de snel lader gestaan deze had 150 kw output maar de auto kwam niet verder dan 113 kw is dit in instelling ? batterij niveau was 22% wilde even proberen hoe snel het ging.
Het dashboard is van een soort stof, hoe maken jullie dit schoon ? ook bij de deur panelen komen al een soort vlekken van het leunen met m'n arm.

Plus en min punten
+ snel en stil
+ rij comfort voor mij prima
+ stoelen ben niet zo lang 173 kan me wel voorstellen dat als je lang bent dit niet de beste stoelen zijn.
+ vak onder de kofferbak is groter dan het lijkt.

- google maps heeft geen flitsers hoe lossen jullie dit op ?
- schoonmaken van het stoffen dashboard
- adressen opslaan in navigatie kan het nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Obbbert schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:07:
Flitsmeister op de telefoon
In google maps op je telefoon kun je bij een adres op opslaan klikken. En die kun je dan vanuit Google Maps vanuit de auto weer vinden (vb als je onder favorieten opslaat, kun je als je tikt op de adresbalk bij adres zoeken, aan de linkerkant weer de categorie favorieten zien staan en als je daarop klikt selekteert die dat opgeslagen adres... )

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 16:34

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Ik hou me aan de maximumsnelheid en stop bij rode stoplichten. Ik weet het, beetje raar misschien, maar het werkt vrij goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 14:58

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik gebruik Flitsmeister op mijn telefoon. Start op als ik in de auto stap (instelling in flitsmeister), in de batterij instellingen ingesteld dat flitsmeister tijdens het draaien geen battery saving moet toepassen. Telefoon zit meestal in mijn broek, bij een flitser begint hij te trillen. Ik overweeg nog om een Flitsmeister One aan te schaffen.

De vlekken op de deuren en middenconsole (na dragen van een korte broek) herken ik ook, heb wel het idee dat het minder wordt. Wel irritant. Schoonmaken ging wel aardig met een vochtige microvezeldoek.

Polestar adviseert 90% lading voor een langere levensduur van de batterij. Ik zet hem pas op 100% als ik veel range nodig heb, anders gewoon 90%. Wel irritant dat je dit niet in de app kunt instellen trouwens.

Qua adressen opslaan in navigatie: ik zoek altijd alles vooraf in mijn telefoon op op Google Maps, daar sla ik ze dan op. De GM op de Polestar vind ze altijd direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
izzet3838 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:22:
[...]

Muziek op het drivers display zou echt fijn zijn.
Je hebt wel heel veel display area maar deze wordt echt heel slecht benut...
Dit zou ik 100 keer willen herhalen. Wat ik niet zal doen, want storend. Maar ik ga wel quoten als ik een gelijkaardige reactie lees >:) Dit is inderdaad een groot minpunt. Armoedige media bediening en weergave wat er speelt.

Mijn eisen zijn nochtans super eenvoudig. Via Bluetooth muziek of podcasts luisteren, en via de auto naar de radio luisteren. Het veranderen tussen bronnen en het weergeven van bron+titel is slecht.

In een megane e-tech (ook google automotive!), met een kleiner scherm, heb je wel navigatie plus een strookje op het scherm voor media (audio controls, titles, ...)

Trouwens, als ik nu via voice command een radio zender opvraag (zonder te vermelden "op radio"), wordt de zender altijd gezocht op TuneIn (die ik vermoedelijk zelf eens heb geïnstalleerd). Nu moet er steeds achteraan: "op radio", terwijl dat vroeger niet zo was. Sowieso heb ik een hekel aan voice control, behalve voor navigatie. Moet toegeven dat dit wel goed werkt.

Problemen met bluetooth blijven. Als ik in de wagen stap, merk ik dat er 2 maal verbinding wordt gemaakt (op de telefoon). Polestar2 en Polestar PS2. Als die eerste verbind, kan ik daar niets mee, en dat verhindert vaak dat die tweede verbindt. Die Polestar2 kan ik met geen mogelijkheid verwijderen ("forget this device" op iPhone). Want verbonden kan je niet in dat menu, en niet verbonden is Polestar2 niet zichtbaar om te 'vergeten'

In de auto heb ik dan vaak "apparaat toevoegen" (terwijl ik eerder al verbonden had), of "verbinding verbroken".

En dus al rijdend vaak "apparaat verwijderen", bluetooth op beide devices (auto en phone) in- en uitschakelen. (ik weet het, mag niet, maar dat polestar er dan voor zorgt dat dit gewoon goed werkt)

Zeer storend, in m'n basic Audi A3 lease had ik hier nooit problemen mee. Instappen = bluetooth verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Hallo!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum schrijf nooit echt iets.

Nu toch even een korte review met wat vragen en opmerkingen.

Rij nu sinds een week of 2 in een PS MY 24 LR SM
De auto bevalt goed de eerste 4500km zitten er op ( Ik rij veel )
Wat ik wel echt mis is iets in de richting van FM dat het in Waze zit leuk maar ik vind Maps de mooiere versie.
Het gemiddelde verbruik is tot nu toe 16.1 kw / 100 km niet super slecht maar ook niet grens verleggend.
Ik kan tot nu toe altijd in de buurt laden dus over het algemeen vertrek ik altijd met 100% accu.
Heb ergens gelezen dat het niet goed voor je accu is om 100% te laden kan iemand dit toelichten ?
één keer aan de snel lader gestaan deze had 150 kw output maar de auto kwam niet verder dan 113 kw is dit in instelling ? batterij niveau was 22% wilde even proberen hoe snel het ging.
Het dashboard is van een soort stof, hoe maken jullie dit schoon ? ook bij de deur panelen komen al een soort vlekken van het leunen met m'n arm.

Plus en min punten
+ snel en stil
+ rij comfort voor mij prima
+ stoelen ben niet zo lang 173 kan me wel voorstellen dat als je lang bent dit niet de beste stoelen zijn.
+ vak onder de kofferbak is groter dan het lijkt.

- schoonmaken van het stoffen dashboard
Er zijn wel flitsers in GM, alleen wat laat en niet compleet.

Nog nooit behoefte gehad om de stof schoon te maken, heb hem nu twee jaar.

Adressen via contact personen van je telefoon. Dan kan je did gewoon als target kiezen, daarnaast kan je de GM labelled en starred locaties via je google account ook gewoon kiezen. En de zoek historie tussen telefoon en auto synced.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:28:
[...]

Is een app voor idd, buiten Carplay om.
Maar je krijgt geen kaart op je headsup display, right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kohen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:15:
[...]

Maar je krijgt geen kaart op je headsup display, right?
Klopt AFAIK.

www.google.nl

Pagina: 1 ... 157 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.