Launch Edition had geen warmtepomp (nu in plus pack) maar wel Homelink om je garagedeur te openen. Dat laatste kun je nu niet meer krijgen.Hansieo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:35:
Ik lees nog steeds veel verschillende opties die mogelijk zijn.
Er hangt mij vaag iets bij dat de "launch" modellen nog iets extra hadden buiten deze pakketten om.
Weet iemand (toevallig???) wat die extra's dan zijn? en is dat idd buiten de pakketten?
tia
Mijn LE heeft 0 storingen gehad so far. Dus stemmingmakerij 😜GeurtG schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:45:
[...]
Voornamelijk vervelende storingen, en héél veel fiscaal voordeel.
Voet-/schopsensor zit er bij mij ook op/in/onderizzet3838 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:38:
[...]
Heb even gekeken op de polestar site, elektrische kofferklep is gewoon standaard, bediening met voet is optioneel(plus pack) geen idee of die voetsensor in de my23 zat(kan ik je morgen miss vertellen)
Aaah fijn om te weten, geen idee waarom ik het ooit zou gebruiken, maar leuk om te showen aan de buurmanRickkie600 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:22:
[...]
Voet-/schopsensor zit er bij mij ook op/in/onder
Had eigenlijk liever blis of aac gehad, maar goed ze moeten die packs ook verkocht krijgen
[ Voor 14% gewijzigd door izzet3838 op 21-08-2023 16:32 ]
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Kom maar eens met een krat boodschappen bij je auto aangelopen, dan is het toch erg handig dat je de krat eerst niet op de grond hoeft te zetten om op een knopje te drukken.izzet3838 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:31:
[...]
Aaah fijn om te weten, geen idee waarom ik het ooit zou gebruiken, maar leuk om te showen aan de buurman
Had eigenlijk liever blis of aac gehad, maar goed ze moeten die packs ook verkocht krijgen
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Tot je je evenwicht verliest en valtguido66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:01:
[...]
Kom maar eens met een krat boodschappen bij je auto aangelopen, dan is het toch erg handig dat je de krat eerst niet op de grond hoeft te zetten om op een knopje te drukken.
Ff serieus, kan wel handig zijn in zo'n gevallen maar dan moet het altijd werken, los daarvan heb ik als ik zoveel boodschappen heb altijd een winkelkar mee, maar ik begrijp je punt.
Het werkt bij mij altijd, nog nooit problemen mee gehad... Mensen die klagen over de werking staan met hun voet zijwaarts te zwaaien. Dan gaat ie niet open en sta je ook snel te wankelen.izzet3838 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:58:
[...]
Tot je je evenwicht verliest en valt![]()
Ff serieus, kan wel handig zijn in zo'n gevallen maar dan moet het altijd werken, los daarvan heb ik als ik zoveel boodschappen heb altijd een winkelkar mee, maar ik begrijp je punt.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Precies dat, nooit issues mee en geen wilde beweging, gewoon een rustige opwaartse beweging ter plaatse van het kenteken en zolang de tenen onder de bumper eondigen, 100% succes... Mits een sleutel op DK in de zak.guido66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:03:
[...]
Het werkt bij mij altijd, nog nooit problemen mee gehad... Mensen die klagen over de werking staan met hun voet zijwaarts te zwaaien. Dan gaat ie niet open en sta je ook snel te wankelen.
Bij mij werkt het ook altijd. Ik vind het echt goud!
De polestar 2 is qua lengte en breedte kofferbak circa 102 en 98 cm, laten we zeggen 100x100x de diepte (dus hoogte) is 45cm tot de hoedenplan (volgens website gegevens en meerdere bronnen) dat is omgerekend 450 litter. Hoe komt het dat ze 405 litter claimen? Of is de diepte (dus hoogte) niet 45cm zoals geadverteerd? Dan heb ik de ruimte onder de bodem nog niet eens meegerekend..
Rsbih schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:15:
De polestar 2 is qua lengte en breedte kofferbak circa 102 en 98 cm, laten we zeggen 100x100x de diepte (dus hoogte) is 45cm tot de hoedenplan (volgens website gegevens en meerdere bronnen) dat is omgerekend 450 litter. Hoe komt het dat ze 405 litter claimen? Of is de diepte (dus hoogte) niet 45cm zoals geadverteerd? Dan heb ik de ruimte onder de bodem nog niet eens meegerekend..
Volgens mij tellen ze de ruimte boven de hoedeplank ook niet mee?Kaoh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:24:
Schuin aflopende daklijn. Hoogte is deels zo hoog maar bijde drempel niet.
Kloptizzet3838 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
[...]
Volgens mij tellen ze de ruimte boven de hoedeplank ook niet mee?
Dat klopt, alleen onder de hoedeplank is het al 100x100x45 . En de hoedeplank is recht naar achteren. Dus ik tel niet boven de hoedeplank mee.Kaoh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:24:
Schuin aflopende daklijn. Hoogte is deels zo hoog maar bijde drempel niet.
Volgens mij is het ook zo dat ze niet wiskundig volume meten.Rsbih schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:52:
[...]
Dat klopt, alleen onder de hoedeplank is het al 100x100x45 . En de hoedeplank is recht naar achteren. Dus ik tel niet boven de hoedeplank mee.
Ik dacht dat het een standaard test was waar ze melkkartons van 1 liter inladen in de koffer en kijken hoeveel er inpassen.
Dat had ik toch ooit ergens gezien/gelezen.
Hier wordt dat uitgelegd:izzet3838 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:43:
[...]
Volgens mij is het ook zo dat ze niet wiskundig volume meten.
Ik dacht dat het een standaard test was waar ze melkkartons van 1 liter inladen in de koffer en kijken hoeveel er inpassen.
Dat had ik toch ooit ergens gezien/gelezen.
https://www.skoda-storybo...rocess-a-bit-like-tetris/
Auto deze ochtend in ontvangst genomen.
Tot zover bevalt hij heel goed, enige waar ik me aan stoor zijn het harde materiaal van de middenconsole en het harde materiaal op de linker armsteun(dies eigenlijk zacht maar doet toch pijn aan men elleboog) maar hoop dat deze dingen gaan wennen.
Heb tevens de digital key ingesteld deze lijkt voorlopig te werken, enige vreemde was dat ik eerder vandaag de koffer niet openkreeg met de digital key dus ik moest hem openen via de knop in het interieur...
Tot zover bevalt hij heel goed, enige waar ik me aan stoor zijn het harde materiaal van de middenconsole en het harde materiaal op de linker armsteun(dies eigenlijk zacht maar doet toch pijn aan men elleboog) maar hoop dat deze dingen gaan wennen.
Heb tevens de digital key ingesteld deze lijkt voorlopig te werken, enige vreemde was dat ik eerder vandaag de koffer niet openkreeg met de digital key dus ik moest hem openen via de knop in het interieur...
Was dat met de kick sensor of door de knop van de kofferbak te gebruiken bij het kenteken?izzet3838 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:35:
Beide werken niet.Kaoh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:04:
[...]
Was dat met de kick sensor of door de knop van de kofferbak te gebruiken bij het kenteken?
Los daarvan, welke amperagelimiet moet ik instellen?
Eerste keer dat ik dat hoor...
Kan zijn dat je telefoon nog even geen contact maakte, of nog net te ver weg van de auto.izzet3838 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Beide werken niet.
Los daarvan, welke amperagelimiet moet ik instellen?
Eerste keer dat ik dat hoor...
Amperagelimiet lekker op 32 laten staan, tenzij je ergens perse langzaam wilt laden. Voor de rest regelt de auto het zelf wel.
Thuis zet ik hem vaak lekker laag voor de nacht laad sessie, dan kan hij laden terwijl andere energie vreters in huis ook gewoon los kunnen. Het maakt me snacht niet uit of ie er 4 of 6 uur over doet.daniel14 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:26:
[...]
Amperagelimiet lekker op 32 laten staan, tenzij je ergens perse langzaam wilt laden. Voor de rest regelt de auto het zelf wel.
Of terwijl de zon lekker schijnt, juist over dag laden maar dan op 6A zodat het overschot van de panelen de auto in gaan, maar ook weer niet teveel importeer op dag stroom tarief.
Dus precies, puur omdat je zelf wilt beperken, verder kiest de auto wat kan van de paal nooit over nadenken
@izzet3838 Of als je te veel opgeladen bent, en anders te snel zou vol laden, en langer aan de paal wil parkeren in de stad voordat de lichtjes op groen springen. Onpopulaire mening, maar ik ben vrij zeker dat het ook zo gebruikt wordt.Kaoh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:41:
Dus precies, puur omdat je zelf wilt beperken, verder kiest de auto wat kan van de paal nooit over nadenken
Is het mogelijk om ergens gegevens te zien van laadbeurten, hoe snel ik bv aan het laden was?
er is geen log, enkel ogenblikkelijk (kijken op het dashboard)izzet3838 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:42:
Is het mogelijk om ergens gegevens te zien van laadbeurten, hoe snel ik bv aan het laden was?
De enige "log" is verbruik (laatste 20/50/100 km of zo) in de range assistent
Dan doen ze er nu dus weer 3 sleutels bij?JTHZZ schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:24:
[...]
Ja er zijn meer dingen veranderd. 360 camera is nu ook standaard maar elektrische achterklep en digital key dan weer niet.
Dat vond ik echt bruut. Een brakke Digital Key beta implementeren en dat als argument gebruiken om er geen 3 maar 2 sleutels bij te leveren.
Ik zie dat op me telefoon digital key is enabled, nu ik op vakantie ben kan je die ook uitschakelen voor een periode of zit dat "hard"gekoppeld aan bluetooth?
Dan weet ik niet wat jou definitie van een storing is, maar bij mij is dat gewoon dat iets het niet doet, wat wel zou moeten werken:Kaoh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:15:
[...]
Mijn LE heeft 0 storingen gehad so far. Dus stemmingmakerij 😜
Nooit je console hoeven te resetten (voor diverse redenen)?
Nooit een luie rechterspiegel hoeven te laten vervangen?
Nooit je krakende rubbers bij de voorwielen hoeven laten smeren?
Nooit de melding gehad dat je aandrijflijn onderhoud nodig had (gelukkig loze melding, maar wel schrikken)?
Nooit gehad dat hij voorbij de 90% laadde?
Nooit gehad dat hij helemaal niet laadde?
Nooit voor een software update naar de garage gemoeten (eerste versie bijv.) ondanks dat hij als OTA verkocht werd?
Nooit een niet werkende Digital Key gehad?
Nooit je Google Maps op je dashboard-display zien schuiven met een zwarte balk erin?
Nooit een GPS storing gehad zodat je de TCAM module moest resetten?
Altijd netjes verbinding kunnen maken met de App? Ook toen die App er de eerste 3/4 (of zoiets) jaar nog niet eens was?
Nooit problemen gehad met de timers voor klimaat?
Altijd vlekkeloze profielwisselingen gehad incl. het automatisch starten van de muziek waar je de vorige keer naar luisterde?
Iedere nieuwe auto heeft wel wat, maar het aantal softwareproblemen in de P2 vind ik toch wel bizar en daarvan heeft lang niet alles met Google te maken.
De hoedenplank is niet 1m diep. Tussen de hoedenplank en waar de klep sluit loopt het af en dat zou zomaar die 45l kunnen zijn, denk ik.Rsbih schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:52:
[...]
Dat klopt, alleen onder de hoedeplank is het al 100x100x45 . En de hoedeplank is recht naar achteren. Dus ik tel niet boven de hoedeplank mee.
Of als je wilt voorkomen dat bij warm weer en laden na een rit de ventilator staat te loeien. Dan schroef ik hem ook wel eens terug.Kaoh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:41:
[...]
Thuis zet ik hem vaak lekker laag voor de nacht laad sessie, dan kan hij laden terwijl andere energie vreters in huis ook gewoon los kunnen. Het maakt me snacht niet uit of ie er 4 of 6 uur over doet.
Of terwijl de zon lekker schijnt, juist over dag laden maar dan op 6A zodat het overschot van de panelen de auto in gaan, maar ook weer niet teveel importeer op dag stroom tarief.
Nee, dat niet. En de elektrische achterklep is dus wel standaard, alleen de voetsensor nietPvS_68 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
Dan doen ze er nu dus weer 3 sleutels bij?
Dat vond ik echt bruut. Een brakke Digital Key beta implementeren en dat als argument gebruiken om er geen 3 maar 2 sleutels bij te leveren.
Haha ik kan echt heel eerlijk zeggen dat ik op vrijwel al deze vragen nee kan antwoorden. Dat je die problemen hier leest betekent bij lange na niet dat iedereen ze heeft.PvS_68 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Dan weet ik niet wat jou definitie van een storing is, maar bij mij is dat gewoon dat iets het niet doet, wat wel zou moeten werken:
Nooit je console hoeven te resetten (voor diverse redenen)?
Nooit een luie rechterspiegel hoeven te laten vervangen?
Nooit je krakende rubbers bij de voorwielen hoeven laten smeren?
Nooit de melding gehad dat je aandrijflijn onderhoud nodig had (gelukkig loze melding, maar wel schrikken)?
Nooit gehad dat hij voorbij de 90% laadde?
Nooit gehad dat hij helemaal niet laadde?
Nooit voor een software update naar de garage gemoeten (eerste versie bijv.) ondanks dat hij als OTA verkocht werd?
Nooit een niet werkende Digital Key gehad?
Nooit je Google Maps op je dashboard-display zien schuiven met een zwarte balk erin?
Nooit een GPS storing gehad zodat je de TCAM module moest resetten?
Altijd netjes verbinding kunnen maken met de App? Ook toen die App er de eerste 3/4 (of zoiets) jaar nog niet eens was?
Nooit problemen gehad met de timers voor klimaat?
Altijd vlekkeloze profielwisselingen gehad incl. het automatisch starten van de muziek waar je de vorige keer naar luisterde?
Iedere nieuwe auto heeft wel wat, maar het aantal softwareproblemen in de P2 vind ik toch wel bizar en daarvan heeft lang niet alles met Google te maken.
Ik moet inderdaad af en toe resetten en soms moet ik bij DK de telefoon uit mijn zak halen. En ja, de app, die doet het soms ook maar matig. De rest? Not me!
Ik sluit me hierbij aan, een nog niet geleverde app in het begin is niet een storing. Dk faalt af en toe en moet ik de Bluetooth van mn telefoon uit/aan zetten maar die schrijf ik toe aan mn crappie telefoon op basis van andere BT problemen die ik daar mee heb.JTHZZ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:07:
[...]
Haha ik kan echt heel eerlijk zeggen dat ik op vrijwel al deze vragen nee kan antwoorden. Dat je die problemen hier leest betekent bij lange na niet dat iedereen ze heeft.
Ik moet inderdaad af en toe resetten en soms moet ik bij DK de telefoon uit mijn zak halen. En ja, de app, die doet het soms ook maar matig. De rest? Not me!
Console reset in twee jaar tijd enkele keren en achteraf omdat het vooral de app was die niet werkte (bijv amazon music).
Geen van de voorbeelden die jij verder aanhaalt, LE, geen tcam reset ooit gedaan, geen luie spiegels geen krakend rubber, aandrijfstangen laten vervangen of meldingen gehad.
Nu heb ik een melding dat ik te laat ben met onderhoud... En das waar 😁.
Mn dab+ werkt waar je het verwacht.
Laden gaat tot nu toe altijd goed.
Ik erken de schedule van klimaat en laden bug van een paar updates terug, bug. Tja kan je wat van vinden.
Eerste update in garage daarna alles OTA. Maar dat was, LE, de update die OTA mogelijk maakte.
Kan in de app, diep in de settings kan je hem handmatig uitzetten zonder te verwijderen. Kan hij ook weer makkelijk aan laterPetertje750 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:11:
Ik zie dat op me telefoon digital key is enabled, nu ik op vakantie ben kan je die ook uitschakelen voor een periode of zit dat "hard" gekoppeld aan bluetooth?
Dan is die van mij dus toch op maandag ochtend gemaakt ;-)JTHZZ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:07:
[...]
Haha ik kan echt heel eerlijk zeggen dat ik op vrijwel al deze vragen nee kan antwoorden. Dat je die problemen hier leest betekent bij lange na niet dat iedereen ze heeft.
Dit vind ik toch een glijdende schaal waar we tegenwoordig (ook in mijn vak ICT) steeds vaker mee te maken krijgen. Als iets wat verkocht is bij aflevering niet klaar is of nog in beta is, is volgens de letter van de wet misschien geen storing, maar het resultaat voor de klant is hetzelfde. Het ding doet niet wat hij zou moeten kunnen. Dat geldt al helemaal als er een onderliggende tijdelijk abonnement (zoals in dit geval) is waarvan je dus niet kunt genieten, maar wel betaald.Kaoh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:57:
[...]
Ik sluit me hierbij aan, een nog niet geleverde app in het begin is niet een storing.
Het ergste is dat de software branche inmiddels zo'n reputatie heeft opgebouwd (op het vlak van future selling) dat ze er nog mee wegkomen ook. Ik blijf het echter een falen van het product vinden.
Mijn ervaring met een LE van begin september 2020, 12 van de 13 issues gehad :-)
Plusconsole hoeven te resetten (voor diverse redenen)?
luie rechterspiegel hoeven te laten vervangen? 2x zelfs
krakende rubbers bij de voorwielen?
melding gehad dat je aandrijflijn onderhoud nodig had?
dat hij voorbij de 90% laadde?
dat hij helemaal niet laadde?
voor een software update naar de garage gemoeten (eerste versie bijv.) ondanks dat hij als OTA verkocht werd?
niet werkende Digital Key gehad?
* Google Maps op je dashboard-display zien schuiven met een zwarte balk erin?
* GPS storing gehad zodat je de TCAM module moest resetten?
Altijd netjes verbinding kunnen maken met de App?
problemen gehad met de timers voor klimaat?
problemen met profielwisselingen
1e recall met software update voor propulsion loss
2e recall voor vervanging omvormers
Kritische laadfout 12v accu (3x)
door de koeling getriggerde alarm
begeleiding seatbelt achter loopt vast
Alleen op 2 fasen willen laden ipv 3
raam wil niet dicht nadat je bent uitgestapt en gelijk weer instapt (moest dan de auto eerst weer iets verrijden)
Uren tot dagen lang geen 4G verbinding kunnen maken
* geen warme maar koude lucht blazen van onderaf terwijl verwarming aan staat
* compleet vastlopen infotainment scherm
* geluid richtingaanwijzers weg
* sleutels die helemaal niet meer reageren waardoor ik met het metalen sleuteltje moest openen en het alarm ff afging (jammer genoeg voor de buren was tot om 05:30 in de ochtend)
* alleen nog krakend geluid uit speakers (radio & spotify)
* trip computer die beweert dat ik in 1 dag, 15 uur en 44 minuten 7199 kilometr heb gereden met een gemiddelde snelheid van 185 km/u
de issues met * waren op te lossen door een infotainment of tcam reset
In de eerste 12 weken tijd 6x naar de garage maar zeker de laatste anderhalf jaar geen echt vervelende issues meer gehad. Ben toch nog erg blij met de auto maar dat was de eerste drie maanden wat anders....
[ Voor 4% gewijzigd door _--[]--__ op 23-08-2023 14:22 ]
Wij haalden, als ik mij goed herinner, de P2 tegelijkertijd op (of jij was 1 uur eerder) dus ik denk dat de mijne op dezelfde maandagmorgen gemaakt isPvS_68 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Dan is die van mij dus toch op maandag ochtend gemaakt ;-)
Al heb ik na het eerste jaar geen problemen meer gehad. Wel heb ik nog steeds:
- DK die onbetrouwbaar is (dus gebruik ik niet)
- app die vaak herstart moet worden
- krakend/tikkend geluid uit dashboard (bij de middenspeaker ergens)
- zoemend geluid bij 100km/u
- waardeloos verbruik
En ik had er 2 die volgens mij niemand anders had:
- er zat al schade op mijn P2 bij afleveren (stukje uit de achterbumper)
- letterlijk de 1e keer na stoppen sinds afleveren was mijn P2 dood (moest 15 min wachten 200m van de auto vandaan in de hoop dat er weer leven in kwam. Gelukkig wel want ik was er nog niet eens mee thuis gekomen)
Er zijn in elk geval geen nieuwe issues meer bijgekomen
[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 23-08-2023 14:44 ]
De digital key doet het bij mij niet zo goed, hij werkt wel maar is onvoorspelbaar, soms werkt de koffer bv niet, of als ik in de auto zit uitstap en er terug in gaat zitten krijg ik melding dat die niet gedecteerd wordt bv.
Heb gewoon besloten de activity key in men zak te doen, moest die ooit plat zijn heb ik de digital key als backup.
Los daarvan, heeft de optie eco climate zichtbaar effect op range, zo ja eat doet het juist?
Heb gewoon besloten de activity key in men zak te doen, moest die ooit plat zijn heb ik de digital key als backup.
Los daarvan, heeft de optie eco climate zichtbaar effect op range, zo ja eat doet het juist?
Toen ik mijn LE bestelde was het al duidelijk dat de DK/app er nog niet was, de reviews hebben het daar genoeg over gehad. Ik ben niet een eerste dag eigenaar maar wel nog een LE. ivm het oprijden oude auto heeft hij ook nog eens een paar maanden staan wachten op mij. Dus ik wist wel dat ik daaraan begon.PvS_68 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:57:
[...]
Dit vind ik toch een glijdende schaal waar we tegenwoordig (ook in mijn vak ICT) steeds vaker mee te maken krijgen. Als iets wat verkocht is bij aflevering niet klaar is of nog in beta is, is volgens de letter van de wet misschien geen storing, maar het resultaat voor de klant is hetzelfde. Het ding doet niet wat hij zou moeten kunnen. Dat geldt al helemaal als er een onderliggende tijdelijk abonnement (zoals in dit geval) is waarvan je dus niet kunt genieten, maar wel betaald.
Het ergste is dat de software branche inmiddels zo'n reputatie heeft opgebouwd (op het vlak van future selling) dat ze er nog mee wegkomen ook. Ik blijf het echter een falen van het product vinden.
Scheelt in de beleving vermoed ik
Ik zeg gratis performance upgrade voor de klanten/proefkonijnen van het eerste uur
[ Voor 12% gewijzigd door ach-jee op 23-08-2023 17:27 ]
“Launch Edition” rijdersach-jee schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:27:
Ik zeg gratis performance upgrade voor de klanten/proefkonijnen van het eerste uur
www.google.nl
Recent een Duitse pre-owned PS2 SRSM Plus Pilot in ontvangst mogen nemen/gekocht.
Vandaag een bij de Volvo dealer langs na een gemaakte afspraak in de middag om de kicksensor voor de kofferbak te installeren. Deze kwam uit een reeks waar het in productie niet mee was genomen. Van tevoren nog contact gehad. Nee, onderdelen hebben we niet standaard. Wordt geleverd en komt goed. Nou niet dus. We hebben slechts een kastje ontvangen, wat niet juist lijkt en we hebben geen brug beschikbaar om de bumper te demonteren. Kwalijk.
Verder contact gehad met Polestar Support, op hun aanwijzig/advies moest het landcertificaat gewijzigd worden, zodat internet, TCAM en software op juiste land staat ingesteld.
Bij de Volvo dealer hadden ze geen idee hoe. Toch bijzonder. Ze moesten dat eerst even uitzoeken.
Werd wel netjes vermeld dat de stekker module in de auto ook onder recall campagne vervangen moest worden, omdat daar meerdere problemen mee zijn en oplaadpunten niet goed juist kunnen connecten/opladen...
Al met al onverrichtte zaken naar huis met de vraag een nieuwe afspraak te maken om de auto een hele dag neer te zetten. Pluspunt, dit kon relatief snel.
Ben benieuwd of het einde dag dan geregeld is
Vandaag een bij de Volvo dealer langs na een gemaakte afspraak in de middag om de kicksensor voor de kofferbak te installeren. Deze kwam uit een reeks waar het in productie niet mee was genomen. Van tevoren nog contact gehad. Nee, onderdelen hebben we niet standaard. Wordt geleverd en komt goed. Nou niet dus. We hebben slechts een kastje ontvangen, wat niet juist lijkt en we hebben geen brug beschikbaar om de bumper te demonteren. Kwalijk.

Verder contact gehad met Polestar Support, op hun aanwijzig/advies moest het landcertificaat gewijzigd worden, zodat internet, TCAM en software op juiste land staat ingesteld.
Bij de Volvo dealer hadden ze geen idee hoe. Toch bijzonder. Ze moesten dat eerst even uitzoeken.
Werd wel netjes vermeld dat de stekker module in de auto ook onder recall campagne vervangen moest worden, omdat daar meerdere problemen mee zijn en oplaadpunten niet goed juist kunnen connecten/opladen...
Al met al onverrichtte zaken naar huis met de vraag een nieuwe afspraak te maken om de auto een hele dag neer te zetten. Pluspunt, dit kon relatief snel.
Ben benieuwd of het einde dag dan geregeld is

PS2 Snow White SRSM 20"
Gaat mijn voorkeur toch uit naar de oude blokkendoos. Kan me niet voorstellen dat de nieuwe grille vanuit efficiëntie-oogpunt heel veel toevoegt, als het een designkeuze is vind ik 'm weer te makkelijk.
Het oude design heeft ook mijn voorkeur, net wat sportiever en meer contrast. Maar wellicht ook gewenning en denk je er over een half jaar anders over.
Zoals vele heb ik ook mijn aandrijfas moeten laten vervangen, nu heb ik veel dingen al laten vervangen maar bleef nog met een vibrator auto over.
Dus naar de bandenboer, zegt de beste man je hebt gecupte banden. Dus de auto moest uitgelijnt worden.
Banden laten afkeuren, auto laten uitlijnen, nieuwe set banden erop (oude waren 2 maanden oud en 3x laten ballanceren want het euvel ging niet weg).
Komt de monteur hadden ze de verkeerde band op de verkeerde velg zitten en daardoor ook op de verkeerde plek gemonteerd... duur grapje ...
Dus rij er een rit mee en voel nog steeds een tril, ik weer terug. Doorgestuurd naar een specialist die uitlijnt op de velg zie afbeeldingen voor het rapport. Die beste man zegt 3 banden zijn niet goed. Ga hiermee maar terug naar je bandenboer.
:strip_exif()/f/image/fdZNkUhKFM8YaioWcBFRRVWT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SKzjKWfaDU9epqwBMYjCO43g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JewKlcsyD8eUcF2OT8Dovvy7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vU2KOYKhPbuNjgdyWgq3Syx4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ynIlvNKqMOpwqDNvaCJm97Vo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iSjFZoB88eol9AkcBZTjROFI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DckaZgP7dAjiIghpNONFk0IN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XOpitx6gKJArXCxtEDLTiUzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De bandenboer zegt kan niet dat je winterbanden, zomerbanden en een nieuwe set niet goed zijn (allemaal michelin) moet aan je auto liggen.
PoleStar ingelicht zij gaan nu naar de auto kijken bij een service punt maar wijzen op de bandenboer dat de velg nu ovaal zou zijn. Lijkt mij sterk!
Ze gaan bij het service punt andere velg erop leggen om te kijken of het dan weg is.
In het kader van maandag auto en de pech die ik al heb met dit ding kan dit er ook nog wel bij. Heb ook nu een klacht lopen bij de lease maatschappij en zij zijn ook al bezig voor iets anders. De lol is er wel een beetje vanaf, heb werkelijk nog nooit zo vaak in de garage gestaan! Niemand kan overigens waarderen als je vraagt waar de factuur van mijn uren naartoe kan.
Het laadprobleem lijkt nu weg, nieuwe kabel, nieuwe laadunit incl kabels naar de accu's en een pin correctie laten uitvoeren.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aDmELLEswSQDVH9K02LVX7Nm.gif?f=user_large)
Het scherm lijkt tijdelijk stabiel na vervangen van het kabeltje achter de display
Na 2,5 jaar dan toch bijna uit de ellende.
Dus naar de bandenboer, zegt de beste man je hebt gecupte banden. Dus de auto moest uitgelijnt worden.
Banden laten afkeuren, auto laten uitlijnen, nieuwe set banden erop (oude waren 2 maanden oud en 3x laten ballanceren want het euvel ging niet weg).
Komt de monteur hadden ze de verkeerde band op de verkeerde velg zitten en daardoor ook op de verkeerde plek gemonteerd... duur grapje ...
Dus rij er een rit mee en voel nog steeds een tril, ik weer terug. Doorgestuurd naar een specialist die uitlijnt op de velg zie afbeeldingen voor het rapport. Die beste man zegt 3 banden zijn niet goed. Ga hiermee maar terug naar je bandenboer.
:strip_exif()/f/image/fdZNkUhKFM8YaioWcBFRRVWT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SKzjKWfaDU9epqwBMYjCO43g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JewKlcsyD8eUcF2OT8Dovvy7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vU2KOYKhPbuNjgdyWgq3Syx4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ynIlvNKqMOpwqDNvaCJm97Vo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iSjFZoB88eol9AkcBZTjROFI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DckaZgP7dAjiIghpNONFk0IN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XOpitx6gKJArXCxtEDLTiUzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De bandenboer zegt kan niet dat je winterbanden, zomerbanden en een nieuwe set niet goed zijn (allemaal michelin) moet aan je auto liggen.
PoleStar ingelicht zij gaan nu naar de auto kijken bij een service punt maar wijzen op de bandenboer dat de velg nu ovaal zou zijn. Lijkt mij sterk!

Ze gaan bij het service punt andere velg erop leggen om te kijken of het dan weg is.
In het kader van maandag auto en de pech die ik al heb met dit ding kan dit er ook nog wel bij. Heb ook nu een klacht lopen bij de lease maatschappij en zij zijn ook al bezig voor iets anders. De lol is er wel een beetje vanaf, heb werkelijk nog nooit zo vaak in de garage gestaan! Niemand kan overigens waarderen als je vraagt waar de factuur van mijn uren naartoe kan.

Het laadprobleem lijkt nu weg, nieuwe kabel, nieuwe laadunit incl kabels naar de accu's en een pin correctie laten uitvoeren.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aDmELLEswSQDVH9K02LVX7Nm.gif?f=user_large)
Het scherm lijkt tijdelijk stabiel na vervangen van het kabeltje achter de display
Na 2,5 jaar dan toch bijna uit de ellende.

Gisteren al over de grens naar duitsland geweest, so far so good 
Is er een manier om bij google maps in te stellen dat die een voorkeur heeft voor bepaalde stations(fastned bijvoorbeeld)?
Las daarvon is het mogelijk om op mijn telefoon een route te plannen en dit door te sturen naar de auto?
Is er een manier om bij google maps in te stellen dat die een voorkeur heeft voor bepaalde stations(fastned bijvoorbeeld)?
Las daarvon is het mogelijk om op mijn telefoon een route te plannen en dit door te sturen naar de auto?
Afgelopen week in valencia een Polestar2 bij Hertz gehuurd.
Ik kon niet ontdekken welke opties/versie ik had.
Kenteken 6115-MGY
Toen ik de wagen haalde stond er bereik 380km (100%) geladen. De wagen had geen panoramadak. Op de zijkant stond 78kWh.
Ik was er erg tevreden mee en overweeg mijn BMW-diesel weg te doen en een polestar2 te kopen. Twijfel erg of ik een long-range nodig heb en of het het geld waard is.
Dezelfde afweging tussen Pilot en Plus.
Daarnaast heeft Polestar op de site nog voorraad modellen. Zit daar nog een verschil tussen met een nieuwe bestelling (los van de kosten en levertijd)
Kenteken 6115-MGY
Toen ik de wagen haalde stond er bereik 380km (100%) geladen. De wagen had geen panoramadak. Op de zijkant stond 78kWh.
Ik was er erg tevreden mee en overweeg mijn BMW-diesel weg te doen en een polestar2 te kopen. Twijfel erg of ik een long-range nodig heb en of het het geld waard is.
Daarnaast heeft Polestar op de site nog voorraad modellen. Zit daar nog een verschil tussen met een nieuwe bestelling (los van de kosten en levertijd)
De voorraad modellen zijn de oude versie, MY23, kijk maar naar de neus.kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Kenteken 6115-MGY
Ze zijn qua aandrijving ook serieus aangepakt, zou me even goed inlezen.
Hier een polestar uitgeleverd eind 2022. Geen auto met veel problemen, maar toch ook weer niet probleemloos.
Zeer storend zijn volgende twee issues (want het is steeds een gedoe met resets en zo)
1) Google maps die opeens geen recente bestemmingen meer laat zien, en bij het kiezen (manueel dan) van een bestemming ook geen route meer voorstelt. Blijft hangen, en de blauwe knop blijft grijs. Hier is niets tegen te beginnen. Ergens stil staan, en de cache van GM leeg maken. Erg,erg storend, en gewoon armoedig. Zit je dan met een passagier in je splinternieuwe polestar "wacht, turning it off and on again"
2) En dan bluetooth.
Nu heb ik al geen hoge pet op van bluetooth, maar dit is ook weer armoede. Soms gaat het weken of maanden goed, maar de laatste week heb ik twee keer hard moeten knoeien met bluetooth om m'n iPhone 13 te koppelen. Ik heb dus geen vage china android phone, gewoon een standaard iPhone in eigen beheer. Maar dus wel weer
Probeer maar eens op de polestar audio te starten vanop het scherm van de telefoon. Werkt eigenlijk 9/10 keer niet. Druk op play en ik krijg de song niet gestart. Je moet vaak vanop het scherm in de wagen op play drukken. Niet altijd, wel vaak.
Dan kan je zeggen, gebruik apple carplay. Dat is een oplossing voor een probleem die er niet had mogen zijn, en die ik in geen enkele andere auto heb gehad. Namelijk simpel via bluetooth audio luisteren. Via carplay wordt m'n iPhone soms echt heet, en dat lijkt me ook niet gezond voor de batterij in de phone, dus gebruik ik dat liever niet.
Verder natuurlijk het software probleem met trekhaak. Kwam niet meer uit, uiteindelijk opgelost met een update bij de dealer, maar ook weer erg matig, net op het moment dat ik er nood aan had.
En ook nog het feit dat je zonder internet verbinding schrikbarend weinig kan. Iedereen op tweakers blijft me maar afzeiken dat ik meer voice control moet gebruiken. Goed, voor radio en navigatie doe ik dat dan, kon ik onlangs geen radiostation meer kiezen omdat er geen internet verbinding was en google assistent niet lokaal draait voor simpele drie woorden-commands zoals: zet radio X op.
De conclusie is hoe dan ook dat ik nog steeds geen alternatief kan bedenken. Als ik nu weer een EV moet uitkiezen is het bijna zeker weer een polestar. Ik vind geen andere 'betaalbare' (SMSR) EV die me als autoliefhebber aantrekt (qua design dan toch, dynamisch rijden met een 2100 kg wegende auto vind ik matig)
In het algemeen vind ik Geely wel goed bezig zijn. Ik zou ze een 7/10 willen geven. Waar de rest van de industrie in mijn opinie op een 4/10 staat of zo, uitzondering kia/hyundai. De EX30 lijkt veelbelovend en ik ben ook zeer te spreken over de smart #1 die blijkbaar ook bij Geely vandaan komt.
Maar ze moeten echt nog een beetje meer focussen op de details en de kleine puntjes. Het valt extra op, omdat de rest van de wagen eigenlijk wel op niveau is. Erg jammer
- Geen kraakjes of geluidjes aan de ophanging, die valt mee want dat lees ik toch regelmatig
- Wel een soort 'rondelletjes' geluid tussen de 80-100 km/u bij het accelereren. Geen idee hoe ik het moet beschrijven, een soort high pitch ronddraaiend rondelletje zowat. Ik stoor me er absoluut niet aan (tenzij het luider wordt, dan misschien wel) en het is een lease, dus ik zit niet over de zeik te gaan bij elk mini probleempje.
Zeer storend zijn volgende twee issues (want het is steeds een gedoe met resets en zo)
1) Google maps die opeens geen recente bestemmingen meer laat zien, en bij het kiezen (manueel dan) van een bestemming ook geen route meer voorstelt. Blijft hangen, en de blauwe knop blijft grijs. Hier is niets tegen te beginnen. Ergens stil staan, en de cache van GM leeg maken. Erg,erg storend, en gewoon armoedig. Zit je dan met een passagier in je splinternieuwe polestar "wacht, turning it off and on again"
2) En dan bluetooth.

- "apparaat vergeten, op polestar en iPhone",
- bluetooth aan en uit op beide apparaten
- weer proberen te koppelen
- En zelfs dan krijg ik soms "verbinding verbroken, na 2 seconden verbonden te zijn"
- Als het echt niet lukt herstart ik soms m'n iPhone ook nog eens
Probeer maar eens op de polestar audio te starten vanop het scherm van de telefoon. Werkt eigenlijk 9/10 keer niet. Druk op play en ik krijg de song niet gestart. Je moet vaak vanop het scherm in de wagen op play drukken. Niet altijd, wel vaak.
Dan kan je zeggen, gebruik apple carplay. Dat is een oplossing voor een probleem die er niet had mogen zijn, en die ik in geen enkele andere auto heb gehad. Namelijk simpel via bluetooth audio luisteren. Via carplay wordt m'n iPhone soms echt heet, en dat lijkt me ook niet gezond voor de batterij in de phone, dus gebruik ik dat liever niet.
Verder natuurlijk het software probleem met trekhaak. Kwam niet meer uit, uiteindelijk opgelost met een update bij de dealer, maar ook weer erg matig, net op het moment dat ik er nood aan had.
En ook nog het feit dat je zonder internet verbinding schrikbarend weinig kan. Iedereen op tweakers blijft me maar afzeiken dat ik meer voice control moet gebruiken. Goed, voor radio en navigatie doe ik dat dan, kon ik onlangs geen radiostation meer kiezen omdat er geen internet verbinding was en google assistent niet lokaal draait voor simpele drie woorden-commands zoals: zet radio X op.
De conclusie is hoe dan ook dat ik nog steeds geen alternatief kan bedenken. Als ik nu weer een EV moet uitkiezen is het bijna zeker weer een polestar. Ik vind geen andere 'betaalbare' (SMSR) EV die me als autoliefhebber aantrekt (qua design dan toch, dynamisch rijden met een 2100 kg wegende auto vind ik matig)
In het algemeen vind ik Geely wel goed bezig zijn. Ik zou ze een 7/10 willen geven. Waar de rest van de industrie in mijn opinie op een 4/10 staat of zo, uitzondering kia/hyundai. De EX30 lijkt veelbelovend en ik ben ook zeer te spreken over de smart #1 die blijkbaar ook bij Geely vandaan komt.
Maar ze moeten echt nog een beetje meer focussen op de details en de kleine puntjes. Het valt extra op, omdat de rest van de wagen eigenlijk wel op niveau is. Erg jammer
[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 24-08-2023 08:51 ]
De provider/netwerk niet denk ik. Maar ik dacht dat je wel kon filteren op snelheid (bij mij eigenlijk altijd snelladers, vooral onderweg). En als ik het goed heb kon je de pasjes selecteren? Ofwel verwar ik met een andere app of auto. Maar bijvoorbeeld als je een shell of total kaart hebt, aangeven dat je laders wil die compatibel zijn met die kaart.izzet3838 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:28:
Tip: laat ABRP voor wat het is. Nog nooit een meer brakke app gezien. Werkt ook meer niet dan wel, en je kan geen twee navs tegelijk draaien (als je even wil overschakelen op google maps bijvoorbeeld om te zien wat die suggereert naar stops toe). Plus ook veel minder geïntegreerd in de wagen. Verplicht jezelf gewoon om steeds GM van de polestar zelf te gebruiken, op termijn is dat de meest relaxte oplossing. Geen geklooi met carplay of 3rd party apps.
Draai het desnoods op je telefoon voor een snelle check, en voer dan alles in via GM.
GM wordt ook steeds beter met het voorstellen van stops en laadpunten die je zelf ook zou kiezen
Voor wat het waard is, ik rijd een SMSR 69 kWh. Die heeft bij 100% laden een theoretische range van 380 (haal je nooit, maar dat is wat op het dashboard staat). Dus ik denk dat je een SR reed. De long range toont op het dashboard namelijk 440 dacht ik, zo uit het hoofd.kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Kenteken 6115-MGY
Mijn mening, als ik nu weer zou kunnen kiezen, zou ik LR nemen (ik heb geen eigen laadpaal en doe graag in het weekend wel impulsieve ritjes. Storend als je dan steeds moet lopen klooien met het vinden van een geschikt laadpunt. Laad ik in de stad? In een parking? Zijn er laders? Onderweg beter?). Met die LR zou ik een geschiktere wagen rijden, daar ben ik van overtuigd.
Pilot en Plus vind ik minder belangrijk. Pilot al helemaal. ACC is even leuk, maar ik rijd gewoon zelf. LA is goed geïmplementeerd, misschien wel het beste wat ik heb ervaren, maar heeft voor mij weinig meerwaarde.
Het glasdak heeft wel een meerwaarde. Duidelijk een meer luxe uitstraling, dat kan je niet ontkennen. Faux leer stoelen idem. Zit dat in de plus? Ben niet meer helemaal op de hoogte.
Als ik jou was: glas dak, leer, betere audio, en long range
Thanks, dat had ik moeten melden : ik kan in de garage op mijn plek een laadpaal laten installeren (3500 euro, dat dan weer wel). Dus dan kan ik thuis gewoon laden met een best goed tarief (meen te herinneren iets van 35ct per kWh)Amos_x schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:01:
[...]
Voor wat het waard is, ik rijd een SMSR 69 kWh). Die heeft bij 100% laden een theoretische range van 380 (haal je nooit, aar dat is wat op het dashboard staat). Dus ik denk dat je een SR reed. De long range toont op het dashboard namelijk 440 dacht ik, zo uit het hoofd.
Mijn mening, als ik nu weer zou kunnen kiezen, zou ik LR nemen (ik heb geen eigen laadpaal en doe graag in het weekend wel impulsieve ritjes. Storend als je dan steeds moet lopen klooien met het vinden van een geschikt laadpunt. Laad ik in de stad? In een parking? Zijn er laders? Onderweg beter?). Met die LR zou ik een geschiktere wagen rijden, daar ben ik van overtuigd.
Pilot en Plus vind ik minder belangrijk. Pilot al helemaal. ACC is even leuk, maar ik rijd gewoon zelf. LA is goed geïmplementeerd, misschien wel het beste wat ik heb ervaren.
Het glasdak heeft wel een meerwaarde. Duidelijk een meer luxe uitstraling, dat kan je niet ontkennen. Faux leer stoelen idem. Zit dat in de plus? Ben niet meer helemaal op de hoogte.
Als ik jou was: glas dak, leer, betere audio, en long range
In spanje was het 45ct per kWh bij snelladen bij Iberdrola.
Maar als ik je zo hoor dan moet ik de plus nemen (dat is de enigste met panorama) en long range ;-)
For the record: met mijn my21 eigenlijk geen issues gehad. Een paar software-dingetjes, maar die zijn van het niveau 'een app op je telefoon loopt vast'. Wat is de tegenhanger van een maandagochtend exemplaar: dinsdagmiddag? Donderdagochtend?
Nice! Ik kom van een Audi A4 en bevalt me meer dan uitstekend. Het is een lease, heb tot nu toe nog geen issues gehad.kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Kenteken 6115-MGY
Ik heb de LR genomen en heb een laadpaal thuis. Voor woon/werk, boodschappen en ritjes naar de hockey etc kom ik gewoonweg niet onder de 40% uit. Voor winteresport in Oostenrijk “voelt” LR wel lekker, stop of 4-5 en dan ben je er.
Heb geen pilot, wel plus, maar omwille van de bijtelling zou ik dat denk ik niet meer doen. Panoramadak is vet maar zie je als bestuurder en bijrijder vrij weinig van (kinderen achter uiteraard wel), bekleding vind ik alsnog mwah, audio… tsja ik ben geen audiofiel, klinkt goed hoor. Verwarmd stuur is daarentegen wel heel lekker in de winter, maar dat is eigenlijk voor mij het enige.
Succes met je keuze!
Ik zou voor een nieuwe LR gaan. Als je geen EV ervaring hebt is range erg fijn en de nieuwe LR haalt zelfs in de winter zoals het eruit ziet gewoon 400km, in de zomer 500+. Samen met 200kW snelladen zijn dat mooie verbeteringen. Als je nou altijd in Nederland op vakantie gaat en zelden meer dan 300km op een dag rijdt, maakt het natuurlijk niets uit. Het hangt dus erg van je persoonlijke situatie afkevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Kenteken 6115-MGY
Je kunt via de betaalproviderfilter filteren op Ionity en Tesla, niet op Fastned.izzet3838 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:28:
Bestemmingen worden overgenomen als je op je telefoon met Google Maps hetzelfde account gebruikt. Routes niet.Las daarvon is het mogelijk om op mijn telefoon een route te plannen en dit door te sturen naar de auto?
Je kunt wel in ABRP een route plannen en dan zie je deze ook in de ABRP app in de auto (met zelfde account inloggen). Die kun je vervolgens met een druk op de knop naar Google Maps sturen.
Bedankt. Ik vraag me wel af of LR nodig is als je eigenlijk amper buiten de benelux komt met de auto.JTHZZ schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:26:
[...]
Ik zou voor een nieuwe LR gaan. Als je geen EV ervaring hebt is range erg fijn en de nieuwe LR haalt zelfs in de winter zoals het eruit ziet gewoon 400km, in de zomer 500+. Samen met 200kW snelladen zijn dat mooie verbeteringen. Als je nou altijd in Nederland op vakantie gaat en zelden meer dan 300km op een dag rijdt, maakt het natuurlijk niets uit. Het hangt dus erg van je persoonlijke situatie af
Kan je nog korting krijgen bij Polestar of is de site wat het is ?
Als dat het geval is kun je idd prima met de Standard range op pad. Maar ook dan zou ik voor het nieuwe model kiezen. Korting is er volgens mij nietkevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:39:
[...]
Bedankt. Ik vraag me wel af of LR nodig is als je eigenlijk amper buiten de benelux komt met de auto.
Kan je nog korting krijgen bij Polestar of is de site wat het is ?
Ik vraag dit voor een vriend: Tot hoever kan je door diep water rijden voordat de auto het niet meer doet?
Schijnt met een EV verder te kunnen dan met een auto met verbrandingsmotor. Film je vriend dan ook even als die het doet.Kohen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:13:
Ik vraag dit voor een vriend: Tot hoever kan je door diep water rijden voordat de auto het niet meer doet?
Tesla's kunnen best wel wat hebben:
YouTube: Rufford Ford Tesla compilation in Deep Flood water
Van een PS2 zoiets nog niet gevonden. Maar kan wel meer hebben dan een ICE
YouTube: Rufford Ford Tesla compilation in Deep Flood water
Van een PS2 zoiets nog niet gevonden. Maar kan wel meer hebben dan een ICE
[ Voor 20% gewijzigd door Rickkie600 op 24-08-2023 11:36 ]
De problemen die je daarme kunt krijgen, zijn bij een EV subtieler dan bij een ICE: bij een verbrandingsmotor hapt de motor al snel water en valt uit. Een EV heeft geen luchtinlaat, met wat geluk is het batterijpack onderaan ook mooi waterdicht maar als je pech hebt, worden je lader of omvormer nat door ondergedompeld te worden en gaan ze (zonder dat je dit ziet of initieel merkt) roesten.Kohen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:13:
Ik zou het risico persoonlijk niet nemen, natuurlijk wel nog een verschil tussen even kort door het water rijden en meters lang gaan "zwemmen"
Bumper demonteren voor de kicksensor?? Nergens voor nodig, bij mij was het ook in 10 minuten geregeld.Berenkoud schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:52:
Vandaag een bij de Volvo dealer langs na een gemaakte afspraak in de middag om de kicksensor voor de kofferbak te installeren. Deze kwam uit een reeks waar het in productie niet mee was genomen. Van tevoren nog contact gehad. Nee, onderdelen hebben we niet standaard. Wordt geleverd en komt goed. Nou niet dus. We hebben slechts een kastje ontvangen, wat niet juist lijkt en we hebben geen brug beschikbaar om de bumper te demonteren. Kwalijk.![]()
Oude lege kastje werd eruit getrokken, nieuw gevuld kastje werd erin geschoven en klaar was men zo'n beetje wel. En dan was ik nog de 1e voor die dealer waarbij het moest gebeuren, dus ook voor de monteur was het even zoeken.
Als je je oude wagen wil inruilen via polestar.com/nl/ wordt je doorgestuurd naar Cars2Click.
Om een voorstel te krijgen moet dan je email invullen en krijg je een code. Die code krijg je dus niet.
Als je polestar chat vraagt hoe dat werkt geven ze je een 06-nummer van iemand die daar niet meer werkt.
Als je het 0168-788108 nummer van Cars2Click belt bestaat dat nummer niet.
Ik snap dat dat niet verbonden is aan Polestar maar ze linken je er wel actief naar toe.
Om een voorstel te krijgen moet dan je email invullen en krijg je een code. Die code krijg je dus niet.
Als je polestar chat vraagt hoe dat werkt geven ze je een 06-nummer van iemand die daar niet meer werkt.
Als je het 0168-788108 nummer van Cars2Click belt bestaat dat nummer niet.
Ik snap dat dat niet verbonden is aan Polestar maar ze linken je er wel actief naar toe.
Niet correct, kijk maar eens op https://www.polestar.com/nl/preconfigured-cars/ en filter op 2024 model.daniel14 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:34:
[...]
De voorraad modellen zijn de oude versie, MY23, kijk maar naar de neus.
"Oud" naar mijn mening toch een stuk stoerder
Dan was het in ieder geval een versie zonder "plus"-pakket.kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
De wagen had geen panoramadak.
Dat is de pre-facelift long range geweest. Kan zowel een single en een dual motor geweest zijn, ik gok bij op single range in de verhuur.
Ja, de voorraadmodellen zijn volgens mij grotendeels pre-facelift. Dat is wel even iets om op te letten, de verschillen zijn beperkt, maar vooral de range lijkt post-facelift significant hoger.kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Diep!Kohen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:13:
Maar sommige mensen zeggen dat je niet alles in een reclame moet geloven, dus na zo'n ritje mij niet bellen.
Ook na meerdere problemen kreeg ik dit er niet door....
dus staat genoteerd, ik zal toch wel weer een keer een andere auto nodig hebben willen.....

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Is het mogelijk om de voetsensor/kicksensor achteraf te monteren indien deze er niet standaard bij zit? Vind het wel een fijne optie voor mijn toekomstige my24 zonder pluspackJeroenV_ schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
Bumper demonteren voor de kicksensor?? Nergens voor nodig, bij mij was het ook in 10 minuten geregeld.
Oude lege kastje werd eruit getrokken, nieuw gevuld kastje werd erin geschoven en klaar was men zo'n beetje wel. En dan was ik nog de 1e voor die dealer waarbij het moest gebeuren, dus ook voor de monteur was het even zoeken.
Lijkt mij dat als het bij de auto's kan waar ie wel in hoorde maar niet leverbaar was, dat het ook bij andere auto's moet kunnen. Maar goed, of dat ook echt zo is en wat de kosten zijn weet alleen PolestarRsbih schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:35:
[...]
Is het mogelijk om de voetsensor/kicksensor achteraf te monteren indien deze er niet standaard bij zit? Vind het wel een fijne optie voor mijn toekomstige my24 zonder pluspack
Iemand al ervaring mee met onderhoudsbeurten en wanneer er kosten komen ?
Ik zie dat de Polestar die ik op het oog heb nu 245/45/19 banden hebben die bij de Kwiktfit ongeveer 310 euro per stuk kosten.
Wanneer zijn de banden aan vervanging toe ? Ik lees dat bij electrische (zwaardere) auto's het eerder slijt dan bij een lichtere auto.
En wat zijn de verschillen tussen 2021 en 2022 wat betreft een polestar star long range dual motor ?
Ik zie dat de Polestar die ik op het oog heb nu 245/45/19 banden hebben die bij de Kwiktfit ongeveer 310 euro per stuk kosten.
Wanneer zijn de banden aan vervanging toe ? Ik lees dat bij electrische (zwaardere) auto's het eerder slijt dan bij een lichtere auto.
En wat zijn de verschillen tussen 2021 en 2022 wat betreft een polestar star long range dual motor ?
[ Voor 13% gewijzigd door kevertje1977 op 26-08-2023 07:53 ]
Een Kumho/Hankook is tussen 125€ en 150€ online. Een premium A-merk zal iets duurder zijn.kevertje1977 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:28:
Kwikfit = duur
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ik zit met een mierenkolonie probleem: ergens in Spanje is er een mierenkolonie aan boord gekomen en ik krijg ze niet weg: binnenin alles goed gezogen, onder hoge druk afgespoten aan de buitenkant, alle 4 de harde kunststof wielbogen eraf gehaald, aangezien ze daarin bleken te zitten waarschijnlijk doordat zich hier zand in had verzameld vanuit de wielkasten.
Nu lijken ze nog vooral in de harde kunststof kanalen te zitten die aan de zijkant van de auto net onder de auto lopen: bij hard kloppen daarop al een paar honderd mieren eruit gevallen en ook veel hoopjes zand. Ik weet echter niet of en zo ja hoe ik die moet demonteren.
Het houdt niet op: ze blijven maar komen, ook al sta ik al een paar dagen in een parkeergarage en dus hebben ze geen toegang meer tot nieuw zand/eten ed. Ik heb lokdoosjes op diverse plaatsen op de auto geplaatst, maar ook dat lijkt nog geen effect te sorteren.
Heeft iemand nog goede ideeen hoe hiervan af te komen?
Nu lijken ze nog vooral in de harde kunststof kanalen te zitten die aan de zijkant van de auto net onder de auto lopen: bij hard kloppen daarop al een paar honderd mieren eruit gevallen en ook veel hoopjes zand. Ik weet echter niet of en zo ja hoe ik die moet demonteren.
Het houdt niet op: ze blijven maar komen, ook al sta ik al een paar dagen in een parkeergarage en dus hebben ze geen toegang meer tot nieuw zand/eten ed. Ik heb lokdoosjes op diverse plaatsen op de auto geplaatst, maar ook dat lijkt nog geen effect te sorteren.
Mijn P2 staat nog steeds op de eerste banden, en het wordt nu langzaam tijd om ze te vervangen, dan heb ik er zowat 60.000 km op zitten. Er zijn er hier ook die de helft niet halen. Dual motor is wel beter voor de banden dan Single motor.kevertje1977 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:28:
Ik ga dan voor de Michelin Crossclimate 2, zal tegen de €300,- per stuk uitkomen. Ik zou niet voor een low budget band gaan met zoveel vermogen.
[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 26-08-2023 18:07 ]
Bakjes met koffiedik overal in je auto zetten! Mag droog zijn. Dat moet werken! (Geen grap!)vithar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:48:
Ik zit met een mierenkolonie probleem: ergens in Spanje is er een mierenkolonie aan boord gekomen en ik krijg ze niet weg: binnenin alles goed gezogen, onder hoge druk afgespoten aan de buitenkant, alle 4 de harde kunststof wielbogen eraf gehaald, aangezien ze daarin bleken te zitten waarschijnlijk doordat zich hier zand in had verzameld vanuit de wielkasten.
Als hele huizen kunnen inpakken om ongedierte te vergassen zou een auto toch te doen moeten zijn?vithar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:48:
Even een vraagje voor mede Polestar 2 rijders.
Ik rijd nu een aantal maanden in PS2 maar ik merk nu met remmen een soort tegenspuw, je hoort ook een krakend geluid van het rempedaal komen en je voelt het aan je voet. Auto nog geen jaar oud is en volgende onderhoud hoeft nog niet. Het rempedaal schokt dus een klein beetje. Hebben meer mensen een idee wat het kan zijn of toevallig hier ervaring mee?
Ik rijd nu een aantal maanden in PS2 maar ik merk nu met remmen een soort tegenspuw, je hoort ook een krakend geluid van het rempedaal komen en je voelt het aan je voet. Auto nog geen jaar oud is en volgende onderhoud hoeft nog niet. Het rempedaal schokt dus een klein beetje. Hebben meer mensen een idee wat het kan zijn of toevallig hier ervaring mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Tijs0289 op 26-08-2023 23:53 ]
Je kan alle naden en kieren aan de onderzijde sproeien met een product tegen kruipende insecten .je kan ook gewoon de winter afwachten. Een mierennest sterft uit.vithar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:48:
Belangrijkste is dat er een facelift is met grote verbeteringen. Grootste verbetering is een nieuwe motor, standaard op de achteras ipv vooras. Deze nieuwe motor is veel zuiniger. Ook is de accu een paar kWh groter geworden. Standardrange doet nu 546km en long range 655. Dat zijn hele indrukwekkende waarden. Die nieuwe motor heeft ook meer vermogen. Reviews over de facelift zijn onverdeeld positief.kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Kenteken 6115-MGY
Ik zou zeggen hoe vaak heb je die range nodig?kevertje1977 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:32:
Kenteken 6115-MGY
Je geeft aan dat je een auto huurt in spanje dus je neemt vaak het vliegtuig, heb je dan wel een long range nodig.
Je zult met de nieuwe stamdard range makkelijk +400km halen, ik haal met de 2023 sr 360km en heb een zware voet, met rustig rijgedrag is tegen de 400 mogelijk, maar waarom koop je dan zo'n wagen als je er niet mee gaat trappen denk ik dan.
Ik denk dat je sowieso 420-430(gunstig weer) gaat halen met de nieuwe .
Dingetje is wel dat de long range ook sneller kan laden 30 minuten laden zal je bij de long range al snel 350-400km range opleveren, dat komt neer op een half uurtje laden per 4 uur wat gewoon zeer netjes is aangezien ik met een ice ook iedere 4-5 uur een pauze van 20 minuten nam.
Als ik een route plan via maps id auto naar bv parijs stuurt hij me langs 2 laders, is er een manier om andere laders te kiezen?
Ik heb een pas van mijn werkgever die bij sommige aanbieders niet werkt(o.a. tesla).
Los daarvan heb ik ook een persoonlijke voorkeur voor total en fastned.
Ik heb een pas van mijn werkgever die bij sommige aanbieders niet werkt(o.a. tesla).
Betaalfilter instellen (bij instellingen in de Maps app). Fastned zit er niet bij maar wel Tesla en Ionity. Niet geprobeerd, maar ik denk als je alles selecteert behalve Tesla dat hij Tesla uitsluit. En in het buitenland is Fastned dun gezaaid, dus zul je toch ook andere opties moeten gebruiken. ‘Hey Google, zoek een Fastned langs de route’ schijnt ook te werken.izzet3838 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:12:
Als ik een route plan via maps id auto naar bv parijs stuurt hij me langs 2 laders, is er een manier om andere laders te kiezen?
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 27-08-2023 12:15 ]
Wat een vervelend probleem. Ik zou ook chemische bestrijding toepassen. Vaak heel effectief, zeker bij mieren. En met spuiten kun je ook goed in de kieren.oldie127 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 01:24:
[...]
Je kan alle naden en kieren aan de onderzijde sproeien met een product tegen kruipende insecten .je kan ook gewoon de winter afwachten. Een mierennest sterft uit.
Ik zit met hetzelfde... Dinsdag terug naar huis, maar de auto zit er vol mee. Heb hier ook alles uitgezogen en schoongemaakt, maar ze blijven inderdaad maar komen... Bij ons zitten ze vooral bovenin bij de bijrijder kant, tussen voorruit en panorama dak. Alleen gister kwamen ze ineens vanuit de kofferbak...vithar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:48:
Bij thuiskomst zal ik s informeren bij de dealer of die nog iets kan doen.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Vreemd dat we dit fenomeen nog niet eerder hebben vernomen bij bv Tesla (of welke andere auto dan ook)
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat Polestar veel "recycle" materialen gebruikt
wat "bruikbaar" is voor mieren om een nest te bouwen?
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat Polestar veel "recycle" materialen gebruikt
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Zou t?Hansieo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:52:
Vreemd dat we dit fenomeen nog niet eerder hebben vernomen bij bv Tesla (of welke andere auto dan ook)
Ik denk dat t bij ons kwam omdat de hele camping onder de mieren zit en omdat onze dochter van 3 wel eens eten morst wat wij niet hadden opgeruimd. Denk dat t bij elke auto wel was gebeurt.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Ik zou een professionele verdelger inschakelen en zou ook even nagaan of het geen mediterraan draaigatje is https://www.kad.nl/kennis...aan-draaigatje-aanvragen/ determinatie is gratis.vithar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:48:
Dank voor alle suggesties. Het aantal mieren lijkt nu eindelijk minder te worden; hopelijk binnenkort helemaal ervan af….
Het enige wat ik mij specifiek aan de Polestar 2 kan voorstellen is dat er dus zand/modder in de kunststof wielomrandingen komt en in de kunststof langs-kanalen aan de onderkant van de auto; dat zijn ideale omstandigheden voor mieren om zich te vestigen
Het enige wat ik mij specifiek aan de Polestar 2 kan voorstellen is dat er dus zand/modder in de kunststof wielomrandingen komt en in de kunststof langs-kanalen aan de onderkant van de auto; dat zijn ideale omstandigheden voor mieren om zich te vestigen
Mocht je nog tips van de dealer ontvangen dan hoor ik dat graag!kramon schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:08:
[...]
Ik zit met hetzelfde... Dinsdag terug naar huis, maar de auto zit er vol mee. Heb hier ook alles uitgezogen en schoongemaakt, maar ze blijven inderdaad maar komen... Bij ons zitten ze vooral bovenin bij de bijrijder kant, tussen voorruit en panorama dak. Alleen gister kwamen ze ineens vanuit de kofferbak...
Bij thuiskomst zal ik s informeren bij de dealer of die nog iets kan doen.
Wat uiteindelijk bij mij geholpen lijkt te hebben:
- Kinderstoeltje aan de onderkant open geschroefd en helemaal schoongemaakt; oa met schoonmaakazijn. Er bleken nogal wat kruimels in de bodem te zitten die je er anderszins niet uit kreeg
- Halfronde kunststof wielomrandingen eraf halen en al het zand eruit halen; je kunt ze eraf halen door aan de deur-zijde een beetje te wrikken totdat ze daar los komen en dan langzaam helemaal los maken
- Hard kloppen op de kunststof kanalen die onder de auto lopen aan de zijkanten (dus niet degene die daadwerkelijk zichtbaar zijn aan de onder-zijkant, maar net onder de auto) met name in de buurt van de wielkasten: daar is bij mij een berg zand eruit gekomen en heel veel mieren
- Lokdoosjes op een aantal plekken neerzetten waar ze veel lopen
Vandaag nog maar 2 mieren gevonden; fingers crossed dat ik er binnenkort vanaf ben…
Zijn hier toevallig mensen met een Polestar 2 die elke dag langere ritten moeten maken?
Hoe vinden jullie de stoelen van de Polestar 2 zitten?
Heb recentelijk een proefrit gemaakt met een Polestar 2, maar de stoelen voelde vreselijk aan. Kan hier online heel weinig over vinden, dus dan vraag ik mij af of dat de instellingen slecht waren. Of dat ze echt beroerd zitten voor langere afstanden.
Qua functies, afwerking en auto voelde het als een geweldige auto voor mij. Enkel minpuntje was de stoelen voorin (weet niet of dat aan de instellingen lag) en dat je achterin niet kan zitten als je 1.80m of groter bent.
Heb recentelijk een proefrit gemaakt met een Polestar 2, maar de stoelen voelde vreselijk aan. Kan hier online heel weinig over vinden, dus dan vraag ik mij af of dat de instellingen slecht waren. Of dat ze echt beroerd zitten voor langere afstanden.
Qua functies, afwerking en auto voelde het als een geweldige auto voor mij. Enkel minpuntje was de stoelen voorin (weet niet of dat aan de instellingen lag) en dat je achterin niet kan zitten als je 1.80m of groter bent.
Dat is iets heel persoonlijk natuurlijk.Meneer Konijn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:26:
Zijn hier toevallig mensen met een Polestar 2 die elke dag langere ritten moeten maken?
De stoelen zijn gewoon middelmatig en er is beter te vinden.
Als je vindt dat de stoelen slecht zitten zou ik zeker en vast een andere wagen kopen.
In your dreams... Dit mag je hier echt niet zomaar zonder context neer plempen als advies naar potentiële kopers. Straks geloven ze dat nog.t14wo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:24:
[...]
. Standardrange doet nu 546km en long range 655.
@kevertje1977 , de SR en LR zijn nog steeds 69 kWh en 78 kWh. Hoever je daar mee komt, kan je best bepalen aan het standaard gebruik van een EV dan dit kaliber/gewicht/ontwerp. En dat is vrij uniform over eigenlijk de meeste EV's (de gladde kikkerdesigns van Tesla uitgezonderd). Het varieert vrij sterk, maar ga uit van gemiddeld 16 kWh/100km voor 90-100km/u, en 22-23 kWh voor goed doorrijden op de snelweg.
Dus het facelift model (2023 RWD, heeft magisch +60km tov FWD van 2022), zou dan, grof geschat, ongeveer het volgende moeten doen (uit persoonlijke ervaring en extrapolatie van een FWD SR model:
FWD 2022 en eerder:
- Winter: 220km SR (69 kWh) - 300 km LR (78 kWh)
- Zomer: 300km SR (69 kWh) - 360-380 km LR (78 kWh)
- Winter: 280km SR (69 kWh) - 360 km LR (78 kWh)
- Zomer: 380km SR (69 kWh) - 460 km LR (78 kWh)
[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 28-08-2023 15:19 ]
Wait, welke stoelen waren het?Meneer Konijn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:26:
De standaard stoelen of die met het verlengstukje aan de onderbenen? Of de geventileerde Nappa-stoelen?
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
De stoelen op zichzelf zitten voor mij prima, ik heb wel problemen met de zitpositie (door de breedte van de middenconsole). Maar jij kan alleen voor jezelf uitmaken of de auto goed voor je zit. Ik heb deze wagen niet zelf uitgekozen (doorgeschoven gekregen van collega), maar ik vermoed dat wanneer ik zelf een had moeten uitkiezen de zitpositie voor mij wel eens een dealbreker zou zijn geweest. Nu maak ik er het beste van en geniet van de verder prima auto.
Edit: mijn lengte is 1,86 (met lange benen) en ik maak er het beste van door op lange ritten mijn schoenen uit te doen: dan kan ik mijn rechtervoet onder het gaspedaal zetten, waardoor ik mijn been & voet comfortabel kan strekken.
Edit: mijn lengte is 1,86 (met lange benen) en ik maak er het beste van door op lange ritten mijn schoenen uit te doen: dan kan ik mijn rechtervoet onder het gaspedaal zetten, waardoor ik mijn been & voet comfortabel kan strekken.
[ Voor 20% gewijzigd door Highland op 28-08-2023 15:33 ]
Ik ben zelf groot, moet dus vrij ver naar achter en diep zitten. En voor korte ritten (<1h30) zijn ze ok. Op lange ritten begin ik dan ook wat te 'schuiven' om een betere positie te vinden, en zijn ze inderdaad ronduit oncomfortabel. Ik heb een SRSM, met standaard stoelen.Meneer Konijn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:26:
Ik vind dat het zitvlak niet voldoende gekanteld kan worden, om lange bestuurders voldoende ondersteuning te geven op de onderbenen. Alle gewicht komt daardoor nogal op je zitvlak/onderrug terecht.
De Napa stoelen met uitschuifbaar verlengstuk aan de onderbenen, zitten al een stuk beter. Probeer eerst deze eens. Die upgrade pack is het wel waard (heb ik helaas niet, en had ook geen mogelijkheid om lang te test rijden. Maar ik had ook dan wel al een voorgevoel dat het hoe dan ook geen geweldige stoelen zijn)
Een paar bestuurders in dit topic hebben de stoelen naar een upholstery bedrijf gedaan, om ze opnieuw te padden, en lijken tevreden te zijn. Misschien is er zelfs aftermarket die er in past? Of stoelen van volvo wellicht? Zelfde bedrijf, vast wel zelfde rails/zelfde afstanden/zelfde connecties en zo?
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.