Misschien een Southern Cross wrap overwegen voor je dak?_--[]--__ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:27:
[...]
Ik verloor laatst grip in een bocht door modder op de weg, stukje de berm in en een slinger over de weg maar het ging gelukkig net goed. Toen werden de gordels ook strak getrokken, is toch wel fijn mocht het toch fout gaan. Met een drempel in een 6okm weg ook al een keer gehad maar daar ging ik toch echt te hard overheen, als de auto loskomt van de grond is het niet vreemd dat de gordelspanners in werking treden.
Ook prettig voor alle het nog niet tot een botsing komt, kleinere kans dat je de controle verliest als je strak in je stoel getrokken wordt._--[]--__ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:27:
[...]
Ik verloor laatst grip in een bocht door modder op de weg, stukje de berm in en een slinger over de weg maar het ging gelukkig net goed. Toen werden de gordels ook strak getrokken, is toch wel fijn mocht het toch fout gaan. Met een drempel in een 6okm weg ook al een keer gehad maar daar ging ik toch echt te hard overheen, als de auto loskomt van de grond is het niet vreemd dat de gordelspanners in werking treden.
Hier is ie wel eens getriggerd door een ambulance die in volle vaart voorbij reed terwijl ik stil stond voor een stoplicht.
ach-jee schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:36:
[...]
Misschien een Southern Cross wrap overwegen voor je dak?
:strip_exif()/f/image/2xaRuhnkzIQlBQ2LJaWH3tN2.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het Duitse forum wordt aangegeven dat er een oplossing is gevonden voor die auto’s die aan sommige snelladers problemen hadden (geen handshake, rood licht). Fastned werd hier regelmatig genoemd. Blijkbaar zal het bij een onderhoudsbeurt worden gecheckt.
Ik heb dit probleem niet, maar als je het wel hebt, neem dan contact op met de Volvo garage want blijkbaar passen ze de contactpunten in de laadpoort iets aan waardoor het zou moeten zijn opgelost.
Ik heb dit probleem niet, maar als je het wel hebt, neem dan contact op met de Volvo garage want blijkbaar passen ze de contactpunten in de laadpoort iets aan waardoor het zou moeten zijn opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 01-08-2023 11:30 ]
Thanks voor de tip! Ga ze eens bellen. In Denemarken in mei bij vele CCS laders problemen gehad, maar nu de laatste tijd geen issues (ook na vakantie naar Oostenrijk ging alles top). Maar als het 1x misgaat word je nu toch wel wat zenuwachtig...JTHZZ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:27:
Op het Duitse forum wordt aangegeven dat er een oplossing is gevonden voor die auto’s die aan sommige snelladers problemen hadden (geen handshake, rood licht). Fastned werd hier regelmatig genoemd. Blijkbaar zal het bij een onderhoudsbeurt worden gecheckt.
Moet sowieso langs, want heb sinds vervangen van het voorruit veel last van windgeruis bij zowel linker en rechter A-stijl bij >110km/u. Hebben anderen dit ook? Ik heb het idee dat de plastic strip over de ruit veel losser zit dan vroeger (je kunt ze flink bewegen).
[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 01-08-2023 11:52 ]
P2 LRDM Thunder 20"
Neem aan dat je bij een bandenboer bent geweest? De clips om die strip vast te maken moet je met beleid verwijderen. Doe je dat op de bandenboer-manier, dan sloop je ze en komen die strips dus los te zitten als je ze weer terug zet. Nieuwe clips zou het beste zijn maar meestal wordt dat op dezelfde bandenboer-manier opgelost, namelijk vastlijmenAartJW schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:50:
[...]
Moet sowieso langs, want heb sinds vervangen van het voorruit veel last van windgeruis bij zowel linker en rechter A-stijl bij >110km/u. Hebben anderen dit ook? Ik heb het idee dat de plastic strip over de ruit veel losser zit dan vroeger (je kunt ze flink bewegen).
[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 01-08-2023 12:25 ]
Ja was idd bij een bandenboer en ga eens vragen bij Polestar/Volvo of ze er naar willen kijken.JTHZZ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:24:
[...]
Neem aan dat je bij een bandenboer bent geweest? De clips om die strip vast te maken moet je met beleid verwijderen. Doe je dat op de bandenboer-manier, dan sloop je ze en komen die strips dus los te zitten als je ze weer terug zet. Nieuwe clips zou het beste zijn maar meestal wordt dat op dezelfde bandenboer-manier opgelost, namelijk vastlijmen
P2 LRDM Thunder 20"
Het zijn trouwens geen losse clips. De clipjes die afbreken zitten aan de onderkant van die strips en daarmee worden ze vastgeklikt. Als ze afbreken heb je dus nieuwe strips nodig. Of vastlijmen. Ik zou trouwens de bandentent erop aanspreken. Zij dienen hier voorzichtiger te werk te gaan en moeten dit ook oplossen met nieuwe strips.AartJW schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:20:
[...]
Ja was idd bij een bandenboer en ga eens vragen bij Polestar/Volvo of ze er naar willen kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 01-08-2023 14:27 ]
Hebje een linkje naar de bron op dat forum? ik krijg het zo snel niet gevonden.JTHZZ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:27:
Thanks!
Net even lopen trekken aan de strips van een collega en die zitten lekker vast. Dus idd lijkt dit het probleem te zijn. Ga eens met de bandenboer bellen.JTHZZ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
Het zijn trouwens geen losse clips. De clipjes die afbreken zitten aan de onderkant van die strips en daarmee worden ze vastgeklikt. Als ze afbreken heb je dus nieuwe strips nodig. Of vastlijmen. Ik zou trouwens de bandentent erop aanspreken. Zij dienen hier voorzichtiger te werk te gaan en moeten dit ook oplossen met nieuwe strips.
P2 LRDM Thunder 20"
Hierbij: https://polestar.fans/t/ladefehler-ccs/8839/114?PvS_68 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:50:
[...]
Hebje een linkje naar de bron op dat forum? ik krijg het zo snel niet gevonden.
Thanks!
P2 LRDM Thunder 20"
Dit is denk ik nog een betere bron. Maar let op, het is geen recall en het klopt ook niet dat de CCS connector moet worden vervangen (bij de auto’s die het betreft)PvS_68 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:50:
[...]
Hebje een linkje naar de bron op dat forum? ik krijg het zo snel niet gevonden.
Thanks!
:strip_exif()/f/image/xTaR3JQpp1JgHSFTBPoogJR0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 01-08-2023 16:07 ]
@JTHZZ net mijn strips bekeken en idd alle clips waren afgebroken en "hersteld" door dubbelzijdig tape...AartJW schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:26:
[...]
Net even lopen trekken aan de strips van een collega en die zitten lekker vast. Dus idd lijkt dit het probleem te zijn. Ga eens met de bandenboer bellen.
P2 LRDM Thunder 20"
Glasboer natuurlijk, geen bandenboerAartJW schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:47:
[...]
@JTHZZ net mijn strips bekeken en idd alle clips waren afgebroken en "hersteld" door dubbelzijdig tape...Ga vrijdag langs bij de glasboer maar wil het op kosten van de glasboer laten herstellen door PS. Ik vertrouw die lui niet bij de glasboer. Thanks voor je hulp.
Merk regelmatig bij de Polestar dat de remmen licht vast zitten (roest) aan de schijven na enige tijd (1 nacht al) geparkeerd te hebben gestaan in de regen. Met een vrij luid geluid komt het allemaal direct los bij wegrijden, maar vind het toch wel gek.
Nog nooit in deze mate en regelmaat bij andere auto's ervaren.
Herkennen jullie dit ook?
Ook niet bij andere EV's (zelf geen ervaring mee overigens)? De Polestar regenereert nu eenmaal behoorlijk op de motor, dus heel vaak zal je ritten hebben waarbij je (op het momentje slepend remmen wat hij automatisch bij het wegrijden doet) de remschijven ook tijdens de rit niet gebruikt. Dus het is niet alleen gedurende de nacht, maar ook gedurende het rijden overdag waarbij de boel langzaam vast komt te zitten.MrLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:29:
Merk regelmatig bij de Polestar dat de remmen licht vast zitten (roest) aan de schijven na enige tijd (1 nacht al) geparkeerd te hebben gestaan in de regen. Met een vrij luid geluid komt het allemaal direct los bij wegrijden, maar vind het toch wel gek.
Tijdens het rijden kan toch niet, de schijven draaien mee?ach-jee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:39:
[...]
Ook niet bij andere EV's (zelf geen ervaring mee overigens)? De Polestar regenereert nu eenmaal behoorlijk op de motor, dus heel vaak zal je ritten hebben waarbij je (op het momentje slepend remmen wat hij automatisch bij het wegrijden doet) de remschijven ook tijdens de rit niet gebruikt. Dus het is niet alleen gedurende de nacht, maar ook gedurende het rijden overdag waarbij de boel langzaam vast komt te zitten.
Even melden dat ik ook wel iets hoor bij het accelereren rond de 90-95-100 km/u. Een soort 'licht ringelend' geluid, alsof er een rondel licht mee vibreert, kan het niet anders beschrijven.
Kan me er ook niet druk om maken. Leasewagen, en ik stoor er me verder niet aan.
Waarover ik wel even wou ranten: mediacontrols. Ik blijf er bij dat dit android automotive ontwerp op dat gebied pure armoede is. Dingen die je standaard hebt in een yaris wellicht, of die ik ook had in een vorige, 5 jaar oude, standaard audi A3, heb je hier dus niet. Want blijkbaar vind polestar het niet nodig. Ontworpen door bezopen hipsters voor hipsters, weet ik veel. Of single nerds die nooit met gezelschap in de wagen zitten...
En dan heb ik het gewoon over iets heel simpel, ergens op dat televisie scherm (plaats genoeg!) een lijntje voorzien om radio station, of track titel weer te geven. Hoe moeilijk kan het zijn?
Vorig weekend een kort roadtripje gedaan, en het is gewoon vervelend. Als je een playlist start vanop je telefoon, en iemand in de auto wil even spieken welk nummer het is, moet je er steeds de telefoon bij nemen. Of
- touch onderaan (vind ik al rijdend nogal storend, klein contact oppervlak en te 'diep' achter de pook)
- terug google maps opzetten.
Twee acties op een touchscreen om even het tracknummer te lezen. Dat kan niet op het dashboard voor m'n neus? Of op het centrale scherm?
Idem, radio. Soms ben je spotify beu, wil je even radio luisteren. Dan kan je niet doorscrollen via het stuur naar andere zenders, want je weet gewoon niet waar je terecht komt. Opnieuw, IEDERE AUTO DIE IK OOIT REED KON JE DE ZENDER AFLEZEN.
DAB is zwaar prut, dus het valt vaak genoeg weg als je in bijvoorbeeld Frankrijk door glooiende landschappen rijdt, waardoor je dus naar de volgende zender wil. Switchen naar FM, wat een drama. Hoeveel keer op die bezopen touchscreen drukken? 4 or 5? En dan steeds het volledige scherm overnemen (15 inch tablet of zo?) waardoor je op het eind ook nog eens terug mag naar google maps.
Wil je dus switchen van bluetooth naar radio, of tussen zenders, dan kan dat ook al niet als de navigatie wat drukker wordt, want dan kan je de kaart niet meer zien....
Over bluetooth gesproken. Auto up-to-date. Simpele iPhone 13, niets bijzonders. Is weken goed gegaan. Maar daar had je het weer, "verbinding met telefoon verbroken". En dan mag je proberen wat je wil, dat krijg je met geen stokken meer aan de praat. Telefoon restart (al rijdend, erg veilig), als het moet bluetooth aan en uit zetten op de auto (al rijdend, erg veilig weer), en blijven 'apparaat toevoegen', om het terug werkend te krijgen.
Genant gewoon. Dan mag je uitleggen dat in een auto van ongeveer 50k bluetooth er gewoon af en toe mee ophoudt. Armoede gewoon. Nogmaals, het gaat soms lang goed, maar evengoed kan het zomaar gaan buggen...
Ik blijf erop hameren, en iedereen doet graag pedant en neerbuigend over de 'audi infotainment die in 2018 al leek alsof 'ie uit 2006 kwam', en dat zal best, maar het werkt wel gewoon!!
Ik vind de polestar 2 nog steeds met kilometers voorsprong de mooiste EV op dit moment op de markt. Misschien nog de ioniq 5, en dat is het. Los van de aandrijving, had je er een V6 of inline 6 ingehangen, maakt niet uit, een erg mooie wagen, mooie lijnen. Maar die mediacontrols zijn vermoeiend.
Apple Carplay is geen oplossing, want de navigatie integreert niet met de SOC van de wagen, wat een absolute noodzaak is op een roadtrip.
Dit begint me genoeg te storen om bij een volgende wagen, prive of via een volgende werkgever, polestar aan de kant te laten. Geen idee wat ik dan wel zou moeten nemen. Wellicht gewoon terug ICE, maar dat is eerder iets voor een ander topic.
Kan me er ook niet druk om maken. Leasewagen, en ik stoor er me verder niet aan.
Waarover ik wel even wou ranten: mediacontrols. Ik blijf er bij dat dit android automotive ontwerp op dat gebied pure armoede is. Dingen die je standaard hebt in een yaris wellicht, of die ik ook had in een vorige, 5 jaar oude, standaard audi A3, heb je hier dus niet. Want blijkbaar vind polestar het niet nodig. Ontworpen door bezopen hipsters voor hipsters, weet ik veel. Of single nerds die nooit met gezelschap in de wagen zitten...
En dan heb ik het gewoon over iets heel simpel, ergens op dat televisie scherm (plaats genoeg!) een lijntje voorzien om radio station, of track titel weer te geven. Hoe moeilijk kan het zijn?
Vorig weekend een kort roadtripje gedaan, en het is gewoon vervelend. Als je een playlist start vanop je telefoon, en iemand in de auto wil even spieken welk nummer het is, moet je er steeds de telefoon bij nemen. Of
- touch onderaan (vind ik al rijdend nogal storend, klein contact oppervlak en te 'diep' achter de pook)
- terug google maps opzetten.
Twee acties op een touchscreen om even het tracknummer te lezen. Dat kan niet op het dashboard voor m'n neus? Of op het centrale scherm?
Idem, radio. Soms ben je spotify beu, wil je even radio luisteren. Dan kan je niet doorscrollen via het stuur naar andere zenders, want je weet gewoon niet waar je terecht komt. Opnieuw, IEDERE AUTO DIE IK OOIT REED KON JE DE ZENDER AFLEZEN.
DAB is zwaar prut, dus het valt vaak genoeg weg als je in bijvoorbeeld Frankrijk door glooiende landschappen rijdt, waardoor je dus naar de volgende zender wil. Switchen naar FM, wat een drama. Hoeveel keer op die bezopen touchscreen drukken? 4 or 5? En dan steeds het volledige scherm overnemen (15 inch tablet of zo?) waardoor je op het eind ook nog eens terug mag naar google maps.
Wil je dus switchen van bluetooth naar radio, of tussen zenders, dan kan dat ook al niet als de navigatie wat drukker wordt, want dan kan je de kaart niet meer zien....
Over bluetooth gesproken. Auto up-to-date. Simpele iPhone 13, niets bijzonders. Is weken goed gegaan. Maar daar had je het weer, "verbinding met telefoon verbroken". En dan mag je proberen wat je wil, dat krijg je met geen stokken meer aan de praat. Telefoon restart (al rijdend, erg veilig), als het moet bluetooth aan en uit zetten op de auto (al rijdend, erg veilig weer), en blijven 'apparaat toevoegen', om het terug werkend te krijgen.
Genant gewoon. Dan mag je uitleggen dat in een auto van ongeveer 50k bluetooth er gewoon af en toe mee ophoudt. Armoede gewoon. Nogmaals, het gaat soms lang goed, maar evengoed kan het zomaar gaan buggen...
Ik blijf erop hameren, en iedereen doet graag pedant en neerbuigend over de 'audi infotainment die in 2018 al leek alsof 'ie uit 2006 kwam', en dat zal best, maar het werkt wel gewoon!!
Ik vind de polestar 2 nog steeds met kilometers voorsprong de mooiste EV op dit moment op de markt. Misschien nog de ioniq 5, en dat is het. Los van de aandrijving, had je er een V6 of inline 6 ingehangen, maakt niet uit, een erg mooie wagen, mooie lijnen. Maar die mediacontrols zijn vermoeiend.
Apple Carplay is geen oplossing, want de navigatie integreert niet met de SOC van de wagen, wat een absolute noodzaak is op een roadtrip.
Dit begint me genoeg te storen om bij een volgende wagen, prive of via een volgende werkgever, polestar aan de kant te laten. Geen idee wat ik dan wel zou moeten nemen. Wellicht gewoon terug ICE, maar dat is eerder iets voor een ander topic.
Ja zeker. Heb ik ook soms al na 1 nacht stilstand. En mijn remmen worden goed gebruikt.MrLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:29:
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
@Amos_x Je rant over de media controls kan ik het helemaal mee eens zijn. Issues met bluetooth heb ik echter nooit (iPhone 13 & iPhone SE 2022) maar had ik met mijn Audi A4 wel regelmatig.
Ik geef toe, het gebeurt niet vaak, dat wel. Maar het valt extra op, omdat het toch altijd ongelegen komt, en gedoe om het goed te krijgen. Dus het lijkt meer dan het effectief is, omdat zo'n ervaring langer blijft hangen dan dat het 1 keer per 1 of 2 maand hapert? Dus 95% 'uptime', maar waarom kan het niet gewoon altijd goed gaan?_--[]--__ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:04:
@Amos_x Je rant over de media controls kan ik het helemaal mee eens zijn. Issues met bluetooth heb ik echter nooit (iPhone 13 & iPhone SE 2022) maar had ik met mijn Audi A4 wel regelmatig.
In de audi stapte ik in, meteen verbonden, en kon ik (geparkeerd) meteen een playlist of podcast starten via de telefoon (play op de telefoon). Ik merk dat dit in de polestar (ook als alles correct verbonden is) bijna nooit lukt. Je moet steeds via de display van de polestar op play duwen, of expliciet naar 'bluetooth' gaan. Misschien omdat 'ie eerst op radio stond of zo? Geen idee.
Dus weer een paar keer heen en weer door die interface, en dan de navigatie terug brengen.
Maar in de audi (en iedere andere auto) kon je dus gemakkelijk 'overrulen' door een podcast te starten via de telefoon, geen enkel probleem. Erg gemakkelijk in gebruik. En dan had je een paddeltje om gemakkelijk te schakelen tussen radio en bluetooth.
Soms gebruikte ik dan apple carplay (bekabeld) om dat gedoe met bluetooth niet te hebben. Maar dan heb je weer andere problemen, zoals het niet kunnen gebruken van waze op het scherm van de telefoon (passagier bvb om iets op te zoeken), omdat er dan een 'conflict' is tussen de navigatie via polestar/google maps en carplay.
[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 02-08-2023 13:33 ]
Dit is vrij normaal, die remschijven laten kleine slijpsels achter als ze wel gebruikt worden die heeel snel roesten. Nachtje regen en ze vormen een roest laag. De p2 heeft een speciale routine hiervoor, na vertrek waarbij dus soms de klauwen echt ff los getrokken worden doet hij een polijst routine, kan je soms ook beetje voelen.MrLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:29:
Dit is vrij normaal voor EV's die remschijven hebben en regeneratief remmen meestal.
Omdat je veel op de motor remt worden de remmen niet tot nauwelijks gebruikt. Om te voorkomen dat je remmen wegroesten, reinigt je polestar af en toe je remmen bij het wegrijden.MrLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:29:
Je kunt even in N schakelen en goed remmen, dan gebruikt hij altijd de schijven. OPD aan of uit maakt geen verschil voor gebruik van de remmen.fyr0 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:34:
[...]
Omdat je veel op de motor remt worden de remmen niet tot nauwelijks gebruikt. Om te voorkomen dat je remmen wegroesten, reinigt je polestar af en toe je remmen bij het wegrijden.
Bedoel eigenlijk meer dat de auto zeg maar 'vast' staat net vóór dat je gaat wegrijden (rollen). Schiet heel snel los hoor, maar voelt en klinkt toch wat gek.fyr0 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:34:
[...]
Omdat je veel op de motor remt worden de remmen niet tot nauwelijks gebruikt. Om te voorkomen dat je remmen wegroesten, reinigt je polestar af en toe je remmen bij het wegrijden.
Is ook normaal hoor, hier ook aanwezig. Is waarschijnlijk onderdeel van de reinigingsprocedure. Als het andersom zou werken (remmen los en dan even vast om schoon te maken) zou dat nog minder natuurlijk voelen aangezien de auto 1) niet weet hoe ver de blokjes versleten zijn en dus welke remkracht moet worden toegepast en 2) daardoor "ineens" remt als je weg wilt rijden.MrLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:09:
[...]
Bedoel eigenlijk meer dat de auto zeg maar 'vast' staat net vóór dat je gaat wegrijden (rollen). Schiet heel snel los hoor, maar voelt en klinkt toch wat gek.
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Ik ken twee mensen met het Performance pack die alletwee hun remschijven hebben moeten laten vervangen deze winter omwille van exact dit probleem. Vastgevroren/vastgeroest. Gekend probleem volgens de garage, zeker bij de performance modellen.MrLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:29:
[tr]
[td]Remco_1988[/td]
[td]LRDM[/td]
[td]Moon[/td]
[td]20"[/td]
[td]Charcoal[/td]
[td]Pilot, Plus[/td]
[td]Den Haag[/td]
[/tr]
@Ktenolix
[td]Remco_1988[/td]
[td]LRDM[/td]
[td]Moon[/td]
[td]20"[/td]
[td]Charcoal[/td]
[td]Pilot, Plus[/td]
[td]Den Haag[/td]
[/tr]
@Ktenolix
Ja, ik heb ook een performance en de blokken zitten soms zo ontzettend vast aan de schijven, dat het echt met een knal loskomt. Er zijn ook gevallen bekend dat door de kracht de remblokken afbraken.iqcgubon schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:55:
[...]
Ik ken twee mensen met het Performance pack die alletwee hun remschijven hebben moeten laten vervangen deze winter omwille van exact dit probleem. Vastgevroren/vastgeroest. Gekend probleem volgens de garage, zeker bij de performance modellen.
Die *kloenk* heb ik bij mijn LRDM non-performance ook weleens. Naast het reguliere 'slijpen' van de schijven bij vertrek. Het regenereren is bij een beetje anticiperend rijden ook in 90-95% van de tijd voldoende en worden de remschijven niet eens gebruikt.GuiltyNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:29:
[...]
Ja, ik heb ook een performance en de blokken zitten soms zo ontzettend vast aan de schijven, dat het echt met een knal loskomt. Er zijn ook gevallen bekend dat door de kracht de remblokken afbraken.
Alleen op hogere snelheid grijpen de remschijven eerder in om de massa te vertragen tov puur regenereren, wat logisch is.
www.google.nl
Ik laad altijd tot 100%. Dus als mijn remmen vastzitten en slepen dan klinkt dat heerlijk bij gas los bij de eerste de beste drempel ik de straat.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:34:
[...]
Die *kloenk* heb ik bij mijn LRDM non-performance ook weleens. Naast het reguliere 'slijpen' van de schijven bij vertrek. Het regenereren is bij een beetje anticiperend rijden ook in 90-95% van de tijd voldoende en worden de remschijven niet eens gebruikt.
Alleen op hogere snelheid grijpen de remschijven eerder in om de massa te vertragen tov puur regenereren, wat logisch is.
Of het kwaad kan weet ik niet, maar denk dat je er weinig aan doet. Ik rem de boel iedere rit wel een keer goed schoon. Maar als ik mijn auto parkeer ik de regen zitten er in no time alweer “roest” vlekjes op mijn schijven.
Ik ook, wat ik al eerder zei, ik kom liever thuis met 16% SoC dan met 6%VidaR-9 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:54:
[...]
Ik laad altijd tot 100%. Dus als mijn remmen vastzitten en slepen dan klinkt dat heerlijk bij gas los bij de eerste de beste drempel ik de straat.
Of het kwaad kan weet ik niet, maar denk dat je er weinig aan doet. Ik rem de boel iedere rit wel een keer goed schoon. Maar als ik mijn auto parkeer ik de regen zitten er in no time alweer “roest” vlekjes op mijn schijven.
Ik gebruik zelf geen OPD dus heb zelf het afremmen in de hand (voet
www.google.nl
Met de dealer contact gehad deze week en kon even langskomen omdat bij CCS laden er vaak connectie issues waren of moest vasthouden. In een paar minuten geregeld door een vriendelijke monteur. Geen idee wat hij gedaan heeft aan de poort/pinnen, maar we gaan zien of het werkt.JTHZZ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:27:
P2 LRDM Thunder 20"
Mooi oranje is niet lelijk.
Dus als ik hem zou moeten bestellen gaat het een LRDM worden met nappa en in midnight. Al heeft thunder ook wat. Snow, void is het niet voor mij. Magnesium en moon evenmin. PP vind ik vooral optisch de polestar 2 beter doen uitkomen. Accentueert met geel mooi. Maar hoe vaak ga je de dempers instellen. En dan lees ik hier dat het klachten regent over die setup. Ik schakel dan liever na aankoop de performance boost in.
Aangezien ik hier de digital key niet betrouwbaar aan de praat krijg op mijn iPhone, toch maar besloten om de kleine transpondersleutel aan mijn sleutelbos te hangen. Nu voelt dat ding heel plastiekerig en goedkoop aan, zijn er hier toevallig mensen die voor deze kleine sleutel een cover gevonden hebben?
Ja je kunt op Ali Express en Etsy key fobs vinden. Ik vind ze allen nog lelijker dan de huidige cover. Mocht je wat moois vinden hoor ik het graagthunderfury schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:26:
Aangezien ik hier de digital key niet betrouwbaar aan de praat krijg op mijn iPhone, toch maar besloten om de kleine transpondersleutel aan mijn sleutelbos te hangen. Nu voelt dat ding heel plastiekerig en goedkoop aan, zijn er hier toevallig mensen die voor deze kleine sleutel een cover gevonden hebben?
Kom je terug van vakantie waar je 99% alleen snelladers gebruikt hebt, laad de auto niet bij terugkomst aan de straatpaal ...
rest tcam reset entertaiment ding, nogo, 3x deze truc geprobeerd nogo, dit lost het probleem vaak op.
3 pasjes, 3 palen (verschillende merken) nog altijd niets.
Auto laten staan want inmiddels was het na 0.00, dus in de ochtend met 6% naar de dealert.
Daar sluiten ze hem aan en werkt het laden dus ik weer terug, doet het weer niet dus rechtomkeer terug naar de garage. Daar hebben ze in pin correctie in de unit uitgevoerd en weer met een kluitje het riet in. Thuis weer nogo.
Meerdere keren polestar en de dealer aan de lijn gehad toch maar met 2% naar de snellader. Veel tijd weggegooid maar thuis werkte hij voor het eerst in tijden, FIJN!
Weekend rond gereden zondagavond weer aan de paal en zelfde verhaal als hierboven 3 palen verder(verschillende merken) 3 passen, resets, nogo.
Maandag naar de dealer met polestar aan de lijn. In juli hebben ze de laad unit vervangen incl kabel naar de accu. Nu mag ik het weer gaan proberen met een nieuwe laad kabel want de vorige zou stuk zijn. Als het waar is dan is het te bizar voor woorden.
Display is ook altijd nog niet gefixed (wel kabeltje vervangen achter het display), kraak bij het achteruit rijden is ook weer terug (iets met de aandrijflijn die ook al vervangen is) en voor de 3e keer de koelvloeistof melding.
Heb zowel polestar als de garage meegegeven dat als het probleem nu weer speelt ik de auto laat staan in de garage. Helemaal klaar mee!
Ben ik de enige met deze problemen?
rest tcam reset entertaiment ding, nogo, 3x deze truc geprobeerd nogo, dit lost het probleem vaak op.
Auto laten staan want inmiddels was het na 0.00, dus in de ochtend met 6% naar de dealert.
Daar sluiten ze hem aan en werkt het laden dus ik weer terug, doet het weer niet dus rechtomkeer terug naar de garage. Daar hebben ze in pin correctie in de unit uitgevoerd en weer met een kluitje het riet in. Thuis weer nogo.
Meerdere keren polestar en de dealer aan de lijn gehad toch maar met 2% naar de snellader. Veel tijd weggegooid maar thuis werkte hij voor het eerst in tijden, FIJN!
Weekend rond gereden zondagavond weer aan de paal en zelfde verhaal als hierboven 3 palen verder(verschillende merken) 3 passen, resets, nogo.
Maandag naar de dealer met polestar aan de lijn. In juli hebben ze de laad unit vervangen incl kabel naar de accu. Nu mag ik het weer gaan proberen met een nieuwe laad kabel want de vorige zou stuk zijn. Als het waar is dan is het te bizar voor woorden.
Display is ook altijd nog niet gefixed (wel kabeltje vervangen achter het display), kraak bij het achteruit rijden is ook weer terug (iets met de aandrijflijn die ook al vervangen is) en voor de 3e keer de koelvloeistof melding.
Heb zowel polestar als de garage meegegeven dat als het probleem nu weer speelt ik de auto laat staan in de garage. Helemaal klaar mee!
Ik heb ook al twee defecte laadkabels gehad. Deed het soms wel soms niet en snelladen functioneerde wel. Erg irritant maar beter de kabel dan de hele unit.Kohen schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:05:
Kom je terug van vakantie waar je 99% alleen snelladers gebruikt hebt, laad de auto niet bij terugkomst aan de straatpaal ...![]()
Maandag naar de dealer met polestar aan de lijn. In juli hebben ze de laad unit vervangen incl kabel naar de accu. Nu mag ik het weer gaan proberen met een nieuwe laad kabel want de vorige zou stuk zijn. Als het waar is dan is het te bizar voor woorden.![]()
De kabel is ook best dun en ljjkt kwetsbaarder dan andere merken.
De koelvloeistof doet zich wss voor in lange bochten? Beetje bijvullen en opgelost. Heb ik ook al vaker gehad.
De andere problemen herken ik niet gelukkig.
[ Voor 14% gewijzigd door FW423130 op 08-08-2023 22:12 ]
Als ik verwarming op auto stand zet, en naar ander scherm ga, springt verwarming weer uit autostand. Is dat normaal? Of hoe dit op te lossen?
Ik ervaar hetzelfde met de 'ECO' stand.P2void19noPP schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:59:
Als ik verwarming op auto stand zet, en naar ander scherm ga, springt verwarming weer uit autostand. Is dat normaal? Of hoe dit op te lossen?
Zet hem aan en dan ineens 'springt' hij weer uit.
PS2 Snow White SRSM 20"
Zit er aan te denken om een trekhaak op de Polestar te 'laten' monteren. Wil zo nu en dan een karretje kunnen trekken en misschien een lichtgewicht caravan. Range gaat dan natuurlijk wel flink achteruit, maar voor de niet al te verre vakanties misschien wel een optie.
Dealer vraagt 1250,- voor monteren van een trekhaak, zijn daar nog mensen met ervaring die dat goedkoper hebben laten doen? Is tevens ook een zakelijke lease, dus moet dit waarschijnlijk ook met WGV overleggen.
Dealer vraagt 1250,- voor monteren van een trekhaak, zijn daar nog mensen met ervaring die dat goedkoper hebben laten doen? Is tevens ook een zakelijke lease, dus moet dit waarschijnlijk ook met WGV overleggen.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
"Mijn" dealer vroeg er 1500 euro voor.
Ik neem aan dat het bij jou ook gaat om de elektrisch uitklapbare trekhaak? Zoja, dan is 1200 best een nette prijs.
Voor een generieke handmatig verwijderbare trekhaak ben je al snel 700 euro kwijt inclusief montage en dan moet je ook nog langs de dealer volgens mij om hem te "activeren".
Ik neem aan dat het bij jou ook gaat om de elektrisch uitklapbare trekhaak? Zoja, dan is 1200 best een nette prijs.
Voor een generieke handmatig verwijderbare trekhaak ben je al snel 700 euro kwijt inclusief montage en dan moet je ook nog langs de dealer volgens mij om hem te "activeren".
Met de leasemij overleggen inderdaad.Terrie schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:44:
Zit er aan te denken om een trekhaak op de Polestar te 'laten' monteren. Wil zo nu en dan een karretje kunnen trekken en misschien een lichtgewicht caravan. Range gaat dan natuurlijk wel flink achteruit, maar voor de niet al te verre vakanties misschien wel een optie.
Heb ik laatst ook gedaan, leek me wel handig om wat vaker fietsen mee te nemen. Maandbedrag zou wat omhoog gaan maar je moet ook een klap geld zelf direct betalen. Was een reden voor mij om het niet te doen voor die paar keer. Dan huren we op locatie wel fietsen.Terrie schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:44:
Volgende auto, als het sowieso weer lease wordt, komt er zeker een trekhaak op.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Ik heb mijn weg naar dit topic gevonden. Het was weer eens tijd voor een nieuwe bedrijfswagen en dit keer EV.
Ik heb heel wat wagens bekeken van BMW iX1, BMW i4, Volvo C40, Audi Q4 e-tron en als laatste de polestar 2 (ook op aanraden van het iX1 topic).
Ik heb altijd interesse gehad voor de Polestar 2, maar was wat huiverig wat mijn budget zou toelaten. Na de testrit was ik wel helemaal overtuigd. Ik heb een offerte laten maken en zou het kunnen trekken met volgende configuratie:
Standard range single motor
Magnesium kleur
Weaverech in Charcoal met Black ash deco
Lichtmetalen 19” velgen met 5 dubbele spaken, Black Diamond Cut
Pilot pack
Plus pack
Ik hecht veel waarde aan het plus pack, maar ook aan het pilot pack voor de lange ritten die ik doe op de autosnelweg waar een constante snelheid is.
Offerte zal nu wel eerst nog goedgekeurd moeten worden bij de lease. Als ik nog budget over heb, kan ik eventueel nog lederen zetels nemen. Of moet ik toch gaan nadenken wat mogelijk is om voor long range te gaan zonder de andere opties te laten vallen. Ik denk niet dat het haalbaar is.
De iX1 was ook een mooie optie, zeker gezien de (bijna) full option. Het enige wat er niet opstond was grotere velgen, M configuratie en panoramisch dak. Maar ik ben (nog) niet zo te vinden voor een SUV. De i4 was veel te duur in lease, waardoor ik maar 1 optie kon nemen. Dat zou ik echt niet fijn vinden aangezien ik nu ik een zeer mooi uitgerust BMW 3 reeks rij.
Nog adviezen of meningen van jullie kant? Ik heb buiten de testritten die ik heb gedaan totaal geen ervaring met elektrisch rijden. Mijn werk doet ons de laadpaal ‘kado’. Al ga ik wel opleggen om deze te laten communiceren met mijn zonnepanelen.
Ik heb heel wat wagens bekeken van BMW iX1, BMW i4, Volvo C40, Audi Q4 e-tron en als laatste de polestar 2 (ook op aanraden van het iX1 topic).
Ik heb altijd interesse gehad voor de Polestar 2, maar was wat huiverig wat mijn budget zou toelaten. Na de testrit was ik wel helemaal overtuigd. Ik heb een offerte laten maken en zou het kunnen trekken met volgende configuratie:
Standard range single motor
Magnesium kleur
Weaverech in Charcoal met Black ash deco
Lichtmetalen 19” velgen met 5 dubbele spaken, Black Diamond Cut
Pilot pack
Plus pack
Ik hecht veel waarde aan het plus pack, maar ook aan het pilot pack voor de lange ritten die ik doe op de autosnelweg waar een constante snelheid is.
Offerte zal nu wel eerst nog goedgekeurd moeten worden bij de lease. Als ik nog budget over heb, kan ik eventueel nog lederen zetels nemen. Of moet ik toch gaan nadenken wat mogelijk is om voor long range te gaan zonder de andere opties te laten vallen. Ik denk niet dat het haalbaar is.
De iX1 was ook een mooie optie, zeker gezien de (bijna) full option. Het enige wat er niet opstond was grotere velgen, M configuratie en panoramisch dak. Maar ik ben (nog) niet zo te vinden voor een SUV. De i4 was veel te duur in lease, waardoor ik maar 1 optie kon nemen. Dat zou ik echt niet fijn vinden aangezien ik nu ik een zeer mooi uitgerust BMW 3 reeks rij.
Nog adviezen of meningen van jullie kant? Ik heb buiten de testritten die ik heb gedaan totaal geen ervaring met elektrisch rijden. Mijn werk doet ons de laadpaal ‘kado’. Al ga ik wel opleggen om deze te laten communiceren met mijn zonnepanelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ngrum op 10-08-2023 12:46 ]
@Ngrum Tja, ik rijd een SMSR zonder pilot pack, en kan niet zeggen dat ik daar al ooit iets van gemist heb. Maar het hangt er maar vanaf hoeveel 'luxe' je gewend bent. Ik rijd liever zelf, en houd er liever zelf m'n aandacht bij, en het gevoel controle te hebben.
Regelmatig naar Frankrijk, cruise control aan 135 voldoet in dat geval voor mij.
Parkeren kan ook prima met de standaard camera en parkeren zoals we dat al deden sinds de oudheid.
Geen idee wat er nog in dat pack zit, maar ik zou er niet te veel belang aan hechten. Het zijn vaak frivole opties die meer in de weg zitten dan wat anders. Heb ook genoeg in wagens gereden met lane assist, maar ik vind het persoonlijk maar irritant en storend, dat 'gesleur' aan de auto steeds. Hangt er sterk vanaf hoe goed het is uitgevoerd, maar persoonlijk bij VW en audi heb ik het snel uitgeschakeld. Pingpong tussen de lijntjes en biepjes als je niet iedere 30 seconden aan het stuur 'trekt'
Dus als je liever andere opties neemt, heb je hier een gemakkelijke 2500 euro die je anders kan inzetten.
Regelmatig naar Frankrijk, cruise control aan 135 voldoet in dat geval voor mij.
Parkeren kan ook prima met de standaard camera en parkeren zoals we dat al deden sinds de oudheid.
Geen idee wat er nog in dat pack zit, maar ik zou er niet te veel belang aan hechten. Het zijn vaak frivole opties die meer in de weg zitten dan wat anders. Heb ook genoeg in wagens gereden met lane assist, maar ik vind het persoonlijk maar irritant en storend, dat 'gesleur' aan de auto steeds. Hangt er sterk vanaf hoe goed het is uitgevoerd, maar persoonlijk bij VW en audi heb ik het snel uitgeschakeld. Pingpong tussen de lijntjes en biepjes als je niet iedere 30 seconden aan het stuur 'trekt'
Dus als je liever andere opties neemt, heb je hier een gemakkelijke 2500 euro die je anders kan inzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 10-08-2023 13:25 ]
Ik heb ook net een nieuwe Polestar 2 besteld (SMLR, of is het nu LRSM?) in Magnesium, maar zonder Plus of Pilot pakket. Pilot pakket heb ik over getwijfeld, maar vond het zijn geld niet waard (ging daarmee iets over leasebudget heen). ACC kan fijn zijn, maar ook weleens irritant is mijn ervaring en lane assist vond ik tijdens mijn proefrit niet heel overtuigend. Beiden heb ik nu ook niet overigens, dus echt missen zal ik het ook niet. De pixel lampen en mistlichten zijn ook niet essentieel voor mij.
Met plus pakket ging ik wel behoorlijk over leasebudget heen, dus die heb ik om die reden ook niet gekozen.
Met plus pakket ging ik wel behoorlijk over leasebudget heen, dus die heb ik om die reden ook niet gekozen.
Ik begrijp je punten zeker en ik moet toegeven dat ik zelf twijfelde of ik het zou laten vallen. Bij mijn huidige wagen gebruik ik het eigenlijk continu. Zelf rijden is leuk, maar ik doe zeer lange dagen met vrij veel stress (wie niet natuurlijk) en dan kan het juist zeer aangenaam zijn om gewoon comfortabel te zitten met een muziekje en een koffie zonder al te veel te moeten doen.Amos_x schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:24:
@Ngrum Tja, ik rijd een SMSR zonder pilot pack, en kan niet zeggen dat ik daar al ooit iets van gemist heb. Maar het hangt er maar vanaf hoeveel 'luxe' je gewend bent. Ik rijd liever zelf, en houd er liever zelf m'n aandacht bij, en het gevoel controle te hebben.
De specialist van polestar zei wel dat mijn mentaliteit zal moeten veranderen op het vlak van adaptieve cruise. Op een autosnelweg met constante snelheid is dat oké voor de batterij, maar in andere situaties zei hij dat ik beter motorisch zou remmen via de one pedal methode.
Echte “specialist”Ngrum schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:53:
[...]
De specialist van polestar zei wel dat mijn mentaliteit zal moeten veranderen op het vlak van adaptieve cruise. Op een autosnelweg met constante snelheid is dat oké voor de batterij, maar in andere situaties zei hij dat ik beter motorisch zou remmen via de one pedal methode.
Het enige waar ik spijt van heb bij mijn Polestar is het niet nemen van het Plus pakket en daarbij vooral voor de stoelen. Vind de standaard niet genoeg support op de onderbenen geven en weet nooit hoe ik mijn voeten comfortabel moet wegleggen. Maatje van mij heeft exact dezelfde PS2, maar dan met plus en geen pilot. Dat zit een stuk beter..:)
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Als je een andere mening hebt, laat zeker maar weten. Zoals ik al zei, ik kan nog veel leren
Trouwens met specialist bedoel ik de job titel van die man. Product specialist dacht ik. Niet account manager ofso.
[ Voor 19% gewijzigd door Ngrum op 10-08-2023 14:50 ]
De ACC remt ook gewoon regeneratief; net als one pedal drive (of gewoon remmen). Dus imho slaat de opmerking van de specialist helemaal nergens op.Ngrum schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:46:
[...]
Als je een andere mening hebt, laat zeker maar weten. Zoals ik al zei, ik kan nog veel leren
Trouwens met specialist bedoel ik de job titel van die man. Product specialist dacht ik. Niet account manager ofso.
Ah ok dat wist ik niet. Toen ik het hem vroeg zei hij als antwoord dat ACC puur op remmen vertraagd. Dat is inderdaad dan gewoon foute informatie.VidaR-9 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:55:
[...]
De ACC remt ook gewoon regeneratief; net als one pedal drive (of gewoon remmen). Dus imho slaat de opmerking van de specialist helemaal nergens op.
Toch een klein beetje frustratie wegschrijven; vandaag met de ps2 (lrdm) 1000 km terug gereden uit omgeving Limoges. Het valt me op (en tegen) dat de ingebouwde google maps erg onlogische laadstops voorstelt. Ik heb geen filters aan behalve >100kw laadsnelheid (we hebben een baby bij dus ‘haast’ is er niet).
Maps stuurt me doodvrolijk naar een lader 15 minuten van de route af, mét 40% soc bij aankomst terwijl er langs de A20, A10 en A1 meer dan genoeg tankstations met heel veel snelladers zijn. De stop dus genegeerd en navigatie gecancelled, doorgereden tot 15% soc en een aire met 10 Ionity laders voor mezelf gevonden, gewoon aan de route. Vanaf daar opnieuw laten berekenen en weer stuurt maps me, in dit geval bij antwerpen in de buurt, een eind de route af om ergens bij een lidl te gaan prutsen met een lader. Ook genengeerd dus want net daarvoor zit er gewoon eentje langs de route.
Op de heenweg was dit minder, maar ook niet efficient. Snelweg af voor een ionity laadpark net over de franse grens, ben ik klaar met laden en rij ik de snelweg weer op, is letterlijk de oprit ook een afrit naar een tankstation met weet ik hoeveel snelladers. Wat gaat hier mis? Al die snelladers langs de route zijn redelijk nieuw, is maps gewoon nog niet bij?
Edit; mede door al die snelladers was de reis trouwens super goed te doen. Overal lekker 130/140 meegereden en geen seconde last gehad van ‘range anxiety’. Behalve die gekke suggesties van Maps deed de auto het prima, heerlijk gereden.
Maps stuurt me doodvrolijk naar een lader 15 minuten van de route af, mét 40% soc bij aankomst terwijl er langs de A20, A10 en A1 meer dan genoeg tankstations met heel veel snelladers zijn. De stop dus genegeerd en navigatie gecancelled, doorgereden tot 15% soc en een aire met 10 Ionity laders voor mezelf gevonden, gewoon aan de route. Vanaf daar opnieuw laten berekenen en weer stuurt maps me, in dit geval bij antwerpen in de buurt, een eind de route af om ergens bij een lidl te gaan prutsen met een lader. Ook genengeerd dus want net daarvoor zit er gewoon eentje langs de route.
Op de heenweg was dit minder, maar ook niet efficient. Snelweg af voor een ionity laadpark net over de franse grens, ben ik klaar met laden en rij ik de snelweg weer op, is letterlijk de oprit ook een afrit naar een tankstation met weet ik hoeveel snelladers. Wat gaat hier mis? Al die snelladers langs de route zijn redelijk nieuw, is maps gewoon nog niet bij?
Edit; mede door al die snelladers was de reis trouwens super goed te doen. Overal lekker 130/140 meegereden en geen seconde last gehad van ‘range anxiety’. Behalve die gekke suggesties van Maps deed de auto het prima, heerlijk gereden.
[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 10-08-2023 20:22 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Er wordt inderdaad veel onzin verteld. Een Polestar remt in alle gevallen regeneratief zolang als mogelijk en zonder dat je het merkt komen de remschijven erbij indien nodig. Dit is onafhankelijk van de one pedal drive instelling. Dit heet blended braking en is in de Polestar echt heel goed gedaan omdat je het totaal niet merkt.Ngrum schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
Ah ok dat wist ik niet. Toen ik het hem vroeg zei hij als antwoord dat ACC puur op remmen vertraagd. Dat is inderdaad dan gewoon foute informatie.
Overigens zou ik bij BMW al snel Google Maps missen met integratie van laadplanning en aankomstpercentage. Dat is erg prettig, zeker als je nog geen EV ervaring hebt.
Het lijkt alsof je een of ander filter aan hebt staan, misschien betaalfilter ?Pixeltje schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:18:
Toch een klein beetje frustratie wegschrijven; vandaag met de ps2 (lrdm) 1000 km terug gereden uit omgeving Limoges. Het valt me op (en tegen) dat de ingebouwde google maps erg onlogische laadstops voorstelt. Ik heb geen filters aan behalve >100kw laadsnelheid (we hebben een baby bij dus ‘haast’ is er niet).
1 je kunt voorgestelde laadstops gemakkelijk vervangen. Druk op het meest rechter icoontje en in dat routeoverzicht kun je op een laadstop drukken. Even kijken of het iets fatsoenlijks is en als niet, dan druk je op Vervangen en kies je een nieuwe laadstop in de buurt van de oude.
2 met de betaalfilterinstelling kun je Ionity of Tesla laadstops zoeken.
Mijn Google Maps suggesties zijn ook vaak slecht hoor, ook zonder filter. Hoogtepuntje is toch altijd wel als hij je een snellader aan de andere kant van de snelweg adviseert. Voor langere afstanden gebruik ik nog altijd ABRP om deze reden.JTHZZ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Het lijkt alsof je een of ander filter aan hebt staan, misschien betaalfilter ?
1 je kunt voorgestelde laadstops gemakkelijk vervangen. Druk op het meest rechter icoontje en in dat routeoverzicht kun je op een laadstop drukken. Even kijken of het iets fatsoenlijks is en als niet, dan druk je op Vervangen en kies je een nieuwe laadstop in de buurt van de oude.
Soms werkt dat echt niet hoor, ik heb dit een paar keer gehad (zonder filters) _--[]--__ in "Android Automotive" 10 uur omrijden was me wat te verJTHZZ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Dat herken ik ook wel, maar dit klonk wel heel extreem. Ik check altijd zelf even wat hij voorstelt en dan via Vervangen vind je wel iets beters als dat er is. De locatie van de stop is meestal wel OK dus als je dan in die hoek een alternatief zoekt komt het meestal wel goed bij mij._--[]--__ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:47:
[...]
Soms werkt dat echt niet hoor, ik heb dit een paar keer gehad (zonder filters) _--[]--__ in "Android Automotive"
Yep, idem hier.Pixeltje schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:18:
Simpele route A44 Leiden naar NO-Groningen en ik zou alleen kunnen laden in de polder bij Almere.
Onderweg vele stations gezien MET snellaadpalen.. WTF Google?
Laatse keer dat ik snellaad onderweg nodig had, gaf je de route in, kreeg je de melding dat je moest laden, én een hele rij mogelijkheden.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
ik ga dat nog eens checken, maar had wat geprobeerd en kreeg steeds dezelfde.JTHZZ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
(sprak nog een volvo rijder en kreeg hetzelfde als ik... lol)
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat bestaat nog steeds en krijg je als je op Vervangen drukt. Nieuw is dat hij de ‘meest optimale’ alvast uitkiest.Hansieo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:29:
[...]
Laatse keer dat ik snellaad onderweg nodig had, gaf je de route in, kreeg je de melding dat je moest laden, én een hele rij mogelijkheden.
lol, ik kreeg geen lange lijst... gewoon Almere... maar ik ga het zeker nog eens "droog" testen.JTHZZ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:59:
[...]
Dat bestaat nog steeds en krijg je als je op Vervangen drukt. Nieuw is dat hij de ‘meest optimale’ alvast uitkiest.
Kun je die Google Maps laadsuggesties ook uitzetten? Het verstoort mijn workflow als ik lange ritten maak. Gisteren van NL naar zuid frankrijk gereden, route met ABRP gemaakt as usual. Alleen wat ik altijd doe bij aankomst bij een laadstop, is direct de volgende laadstop als bestemming instellen, zodat je weet hoeveel je moet laden. Het aankomst percentage begint negatief en bij 15% aankomst tijd vertrekken wij dan weer.
Probleem nu is dat Google Maps er zelf al een laadstop aan toevoegt, dus dan zie je niet meer hoeveel je moet laden...
Probleem nu is dat Google Maps er zelf al een laadstop aan toevoegt, dus dan zie je niet meer hoeveel je moet laden...
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Je kunt de laadstop gewoon verwijderen bij routedetails.kramon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:59:
Kun je die Google Maps laadsuggesties ook uitzetten? Het verstoort mijn workflow als ik lange ritten maak. Gisteren van NL naar zuid frankrijk gereden, route met ABRP gemaakt as usual. Alleen wat ik altijd doe bij aankomst bij een laadstop, is direct de volgende laadstop als bestemming instellen, zodat je weet hoeveel je moet laden. Het aankomst percentage begint negatief en bij 15% aankomst tijd vertrekken wij dan weer.
Thanks! Gaan we dit weekend ff proberen als we naar de volgende camping rijden 👍👍JTHZZ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:05:
[...]
Je kunt de laadstop gewoon verwijderen bij routedetails.
Je kent ook het trucje om je ABRP laadplanning in 1 keer naar GM te sturen? ABRP in de auto installeren en met hetzelfde account als op je telefoon inloggen. Je ziet dan bij openen van ABRP je route al staan, die je dan met de optie delen met Maps in 1 keer naar GM kunt doorsturen. Voorheen was dat alleen de eerstvolgende stop maar tegenwoordig stuurt hij alle stops in een keer door. Dan heb je dus ook jouw probleem niet meer want de volgende stop staat er dan al inkramon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Thanks! Gaan we dit weekend ff proberen als we naar de volgende camping rijden 👍👍
Ja, dat dacht ik dus ook maar ik zie geen andere filters dan die van >100kw. Zo maar eens rustig uitpluizen. Ben nu beetje op de bonnefooi gereden en dat werkt prima, maar het stoort me dat zoiets simpels zo slecht werktJTHZZ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Abrp overigens ook geprobeerd, maar die zo verschrikkelijk traag in de auto dat het onwerkbaar wordt. Misschien de boel maar weer eens resetten en kijken of het dan beter wordt. Abrp is de enige app die ik er zelf bij gezet heb in de auto.
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 11-08-2023 10:40 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
ABRP is niet voor AAOS geoptimaliseerd. Werkt bij mij OK in stilstand dus dan gebruik ik het wel eens. Voorheen plande ik met ABRP op telefoon en gebruikte bovenstaande optie om met GM te navigeren, maar tegenwoordig plan ik steeds vaker met GM. Zeker als ik maar 1 stop nodig heb. Laadstops die me niet bevallen vervang ik en soms plan ik via het filter alleen met Ionity en Tesla (beide goedkoop) en dat werkt ook prima.Pixeltje schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:38:
[...]
Ja, dat dacht ik dus ook maar ik zie geen andere filters dan die van >100kw. Zo maar eens rustig uitpluizen. Ben nu beetje op de bonnefooi gereden en dat werkt prima, maar het stoort me dat zoiets simpels zo slecht werkt
Abrp overigens ook geprobeerd, maar die zo verschrikkelijk traag in de auto dat het onwerkbaar wordt. Misschien de boel maar weer eens resetten en kijken of het dan beter wordt. Abrp is de enige app die ik er zelf bij gezet heb in de auto.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 11-08-2023 10:50 ]
Je hebt sinds de nieuwste update van Google Maps keuze uit >50 kW, >150 Kw, >300 Kw. Daarnaast geeft vooral de betaalfilter bij mij gekke problemen. Dus die zet ik uit, maar gebruik juist wel weer als ik bepaalde snelladers juist wel wil hebben (Ionity, Tesla etc).Pixeltje schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:38:
[...]
Ja, dat dacht ik dus ook maar ik zie geen andere filters dan die van >100kw. Zo maar eens rustig uitpluizen. Ben nu beetje op de bonnefooi gereden en dat werkt prima, maar het stoort me dat zoiets simpels zo slecht werkt
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Die betaalfilter slaat ook nergens op, is niet compleet en klopt ook niet met de daadwerkelijke betaalmiddelen aan de paal.Freakie1NL schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Je hebt sinds de nieuwste update van Google Maps keuze uit >50 kW, >150 Kw, >300 Kw. Daarnaast geeft vooral de betaalfilter bij mij gekke problemen. Dus die zet ik uit, maar gebruik juist wel weer als ik bepaalde snelladers juist wel wil hebben (Ionity, Tesla etc).
Ik ben in Frankrijk ook ‘avia volt’ tegen gekomen en nog wat andere mij onbekende aanbieders. Het aanbieder-filter of betaalfilter had ik al uit staan. Heb meerdere passen dus kom er eigenlijk altijd mee weg.Freakie1NL schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Je hebt sinds de nieuwste update van Google Maps keuze uit >50 kW, >150 Kw, >300 Kw. Daarnaast geeft vooral de betaalfilter bij mij gekke problemen. Dus die zet ik uit, maar gebruik juist wel weer als ik bepaalde snelladers juist wel wil hebben (Ionity, Tesla etc).
Ik heb nog nooit bij een paal zien staan welke laadpassen deze accepteert dus hoe weet je dat?daniel14 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:53:
[...]
Die betaalfilter slaat ook nergens op, is niet compleet en klopt ook niet met de daadwerkelijke betaalmiddelen aan de paal.
nou die ervaring heb ik niet. Als je tesla selecteert krijg je alleen de superchargers. Mijn eneco betaalkaart staat er helaas niet in, maar ik weet dat die een deal met plugsurfing hebben dus ik heb zelf plugsurfing geselecteerd staan en heb nooit meer een laadpaal aangeboden gekregen waar ik niet kon betalen met mijn pas...daniel14 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:53:
[...]
Die betaalfilter slaat ook nergens op, is niet compleet en klopt ook niet met de daadwerkelijke betaalmiddelen aan de paal.
Gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd naar je gemiddelde verbruik na een paar weekjes.sopsop schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:49:
Zojuist opgehaald bij Polestar in Beesd
[Afbeelding]
Een SM-LR (my24), kleur snow en met pilot & plus pack. Rijdt als een zonnetje!
Alle stops?? Dat wist ik inderdaad niet! Thnx!JTHZZ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:36:
[...]
Je kent ook het trucje om je ABRP laadplanning in 1 keer naar GM te sturen? ABRP in de auto installeren en met hetzelfde account als op je telefoon inloggen. Je ziet dan bij openen van ABRP je route al staan, die je dan met de optie delen met Maps in 1 keer naar GM kunt doorsturen. Voorheen was dat alleen de eerstvolgende stop maar tegenwoordig stuurt hij alle stops in een keer door. Dan heb je dus ook jouw probleem niet meer want de volgende stop staat er dan al in
Ja dat is ergens een half jaar geleden ofzo stilletjes veranderd. Je hebt twee knoppen, iets van deel met en stuur naar ofzo en een van die twee stuurt de hele route naar GM. Soms worden laadpunten niet herkend als laadpunt maar die kun je dan handmatig toevoegen en met het herschikken van de stops op de juiste plek zetten. Zo kun je je hele route eigenlijk vrij makkelijk voorbereiden.kramon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:53:
[...]
Alle stops?? Dat wist ik inderdaad niet! Thnx!
Gefeliciteerdsopsop schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:49:
[Afbeelding]
Toch blijf ik de 'blokjes'-grille van de niet MY24 wagens mooier vinden
www.google.nl
654km WLTP dus kom maar door met ‘vandaag van Maastricht naar Leeuwarden op en neer gereden en kwam met 2% thuis’ach-jee schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
Gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd naar je gemiddelde verbruik na een paar weekjes.
blijft leuk die WLTP maar realistisch... AAAAHW HELLLL NOJTHZZ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:13:
[...]
654km WLTP dus kom maar door met ‘vandaag van Maastricht naar Leeuwarden op en neer gereden en kwam met 2% thuis’
Dat mogen ze best blijven aanbieden. Want ik zie niet in waarom een ander accupack en efficiënte motorafstelling niet zonder die smart zone kan met blokjes. Het smoelt beter net zoals het performance pack met goud de boel leuk accentueert. Voor mij reden te kijken naar pre owned modellen <MY24.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:12:
[...]
Gefeliciteerd
Toch blijf ik de 'blokjes'-grille van de niet MY24 wagens mooier vindenOhjah, ze zijn de stickers vergeten weg te poetsen van je deuren
Heb je de FWD ook getest? Kan je vergelijken?sopsop schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:49:
[Afbeelding]
Benieuwd
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Even een vraagje soms staat de linker bestuurders spiegel ineens anders als ik weg wil rijden, echt heel irritant. Ik heb al uitgezet dat de spiegels moeten draaien bij achteruit rijden maar wat kan dit nog meer zijn...?
Komt vaker voor. Ik heb het idee dat de spiegel elke keer bij openen van de auto nét niet in positie komt, en na een paar keer telt dat op en valt het op. Ik heb me aangeleerd om zo nu en dan even op de memoryknop te drukken.Tijs0289 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:27:
Even een vraagje soms staat de linker bestuurders spiegel ineens anders als ik weg wil rijden, echt heel irritant. Ik heb al uitgezet dat de spiegels moeten draaien bij achteruit rijden maar wat kan dit nog meer zijn...?
Tis één van de dingetjes waarvan ik me afvraag hoe het in godsnaam kan, met volvo als basis, die hebben toch al wat jaren ervaring met spiegels zou je zeggen. Het is een heerlijke auto maar sommige dingen zouden toch niet moeten mogen optreden vind ik.
Then again, al mijn auto’s tot nu toe hebben dit soort ‘rare’ dingen gehad, dus misschien is het ‘normaal’ tegenwoordig?
Mijn focus had regelmatig geen geluid, dan moest ik op de SOS knop drukken en na een seconde weer deactiveren, daarmee resette het modem zich waarna er weer muziek gespeeld kon worden

Mijn 508 onderbrak wekelijks de navigatie om me naar een peugeot dealer te navigeren om onduidelijke redenen én ontgrendelde bij regen constant de deuren, om daarna weer in autolock te springen want > 10km/h, om daarna weer te ontgrendelen want regen op de capacitieve sensor.
[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 12-08-2023 22:11 ]
De kogel is door de kerk.
Ik heb de standard range, plus pakket en pilot pakket gekozen in magnesium kleur en zwart binnen.
Alles is ook goedgekeurd door de leasemaatschappij. Nu een 7tal maanden aftellen
Al valt het wachten ook wel mee, want ik rij nog steeds graag met mijn huidige BMW 3 reeks.
Ik heb de standard range, plus pakket en pilot pakket gekozen in magnesium kleur en zwart binnen.
Alles is ook goedgekeurd door de leasemaatschappij. Nu een 7tal maanden aftellen
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn Polestar 2 SMLR MY24 Space Black in ontvangst mogen nemen. Echt enorm blij mee, zeker ook met het lichte interieur erbij is hij helemaal af!
Tot dusver heb ik hem tot 83% leeg kunnen rijden na wat kleine ritjes (met veel optrekken en een goeie mix aan wegen met One Pedal Driving uit) en staat er nog steeds 450 km als resterende range. Dit is nadat ik de meer realistische range-indicatie heb ingesteld in de app.
In de praktijk is 550 km op een lading mijns inziens dus zeker mogelijk, enkel in stadsverkeer kan ook de 600 km aangetipt worden (al moet ik zeggen dat de condities dit weekend perfect waren).
Je voelt zeker dat dit een achterwielaandrijver is, maar dat maakt van dit apparaat nog geen stuurwonder. Op de 19" velgen is het een vrij comfortabele auto. Mijn plan is om hem op termijn op de nieuwe Performance velgen te zetten met Heico verlagingskit. Ik ben wel wat gewend, dus ik ben heel benieuwd of dit het rijgedrag en ook de range kan beinvloeden.
Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag. Zal jullie op de hoogte houden!
:strip_exif()/f/image/pT33KJqbZqn8n2nboq4QQIVt.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot dusver heb ik hem tot 83% leeg kunnen rijden na wat kleine ritjes (met veel optrekken en een goeie mix aan wegen met One Pedal Driving uit) en staat er nog steeds 450 km als resterende range. Dit is nadat ik de meer realistische range-indicatie heb ingesteld in de app.
In de praktijk is 550 km op een lading mijns inziens dus zeker mogelijk, enkel in stadsverkeer kan ook de 600 km aangetipt worden (al moet ik zeggen dat de condities dit weekend perfect waren).
Je voelt zeker dat dit een achterwielaandrijver is, maar dat maakt van dit apparaat nog geen stuurwonder. Op de 19" velgen is het een vrij comfortabele auto. Mijn plan is om hem op termijn op de nieuwe Performance velgen te zetten met Heico verlagingskit. Ik ben wel wat gewend, dus ik ben heel benieuwd of dit het rijgedrag en ook de range kan beinvloeden.
Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag. Zal jullie op de hoogte houden!
:strip_exif()/f/image/pT33KJqbZqn8n2nboq4QQIVt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HV8NbRBSE9Qltdo4jFGLhE55.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd! Op andere forums lees ik inderdaad ook ervaringen met 500+km met de SMLR, dus het lijkt toch dat ze de beloftes rondom verbruik gaan waarmaken. Hoe ‘snel’ voelt de single motor?Limit-NL schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:41:
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn Polestar 2 SMLR MY24 Space Black in ontvangst mogen nemen. Echt enorm blij mee, zeker ook met het lichte interieur erbij is hij helemaal af!![]()
Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag. Zal jullie op de hoogte houden!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben met de PS2 (SRSM) en de aanhanger naar Bretagne geweest en het verbruik lag rond de 20kWh/100km. Voor de vakantie lag dit rond de 17kWh/100km. Het is mij niet tegengevallen, omdat we toch wel elke 2 uur stopten voor toilet en koffie/eten o.i.d..kramon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:18:
[...]
Ben oprecht heel benieuwd naar je verbruik. Onze ervaring met uitstekende delen is dat je range zowat halveert. Dat was dan wel in het voorjaar. Ben erg benieuwd en hoop dat je wat ervaringen wil delen 👍👍
Hij voelt zeker snel zat! De tuning van de motor is zodanig dat hij niet zoals een Tesla je meteen een keiharde kick geeft, meer zoals een sterke benzinemotor gaat dat heel geleidelijk. Als je eenmaal door de eerste meters bent komt het koppel pas echt erin en dan drukt hij je goed in je stoel.JTHZZ schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:07:
[...]
Gefeliciteerd! Op andere forums lees ik inderdaad ook ervaringen met 500+km met de SMLR, dus het lijkt toch dat ze de beloftes rondom verbruik gaan waarmaken. Hoe ‘snel’ voelt de single motor?
Ik deed gisteren een kort sprintje met een oudere Boxster (986) en het ging echt nek-aan-nek de eerste 30 meter, daarna knalde hij weg. Mijns inziens is het echt niet nodig om harder te gaan op de openbare weg. Mocht je dat toch echt willen, neem dan een Dual Motor.
Zoals ik eerder schreef ben ik ook met aanhanger incl 2 motoren naar Bretagne geweest, verbruik lag op ongveer 32kWh/100km en met een niet al te goede laadpaal dichtheid in Bretagne was het soms billenknijpen. Wij reden dan 90/95 op de klok... Maar een voordeel is wel dat je een stuk uitgeruster aankomt op bestemmingRemmer72 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:47:
[...]
Ik ben met de PS2 (SRSM) en de aanhanger naar Bretagne geweest en het verbruik lag rond de 20kWh/100km. Voor de vakantie lag dit rond de 17kWh/100km. Het is mij niet tegengevallen, omdat we toch wel elke 2 uur stopten voor toilet en koffie/eten o.i.d..
Mis je geen steun aan de benen zonder de verlengstukjes aan de zetel van het Plus-pakket?Limit-NL schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:41:
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn Polestar 2 SMLR MY24 Space Black in ontvangst mogen nemen. Echt enorm blij mee, zeker ook met het lichte interieur erbij is hij helemaal af!![]()
Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag. Zal jullie op de hoogte houden!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie kleurencombi wel 👍
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Gisteren, op de terugreis van omgeving Vichy (FR) kwam ik in noord Frankrijk een PS2 tegen, nieuwe model aan de velgen te zien.
MET Caravan en dakkoffer!
HELD!
Op de camping waren dit jaar 10 Tesla's, waarvan enkele met vouwwagens, dakkoffers. Vorig jaar slechts 1.
Op de heen en terugreis goed te merken dat er meer laders langs de snelwegen zijn geplaatst.
Zelf zijn wij met de Hyundai Tucson gegaan, reden onzuinige PS2, dakkoffer, 5 volwassenen en een vouwwagen met ook een dakkoffer.
In NL, op CC 110 km/h, alleen in de auto haal ik slechts 24 kWh per 100 km. Nee, voor mij met de PS geen ritje Frankrijk.
Komend jaar naar midden Italie. Hyundai dus.
Ik denk wel, als we naar dezelfde camping zouden gaan, en voor 2 weken, ik het wellicht met de PS2 zou doen....
Maar gezien verbruik wel vaak en lang laden.
In NL getest, met lege vouwwagen, geen dakkoffers, 100 km, 35 kWh gemiddeld gehaald.....
ps. PS2 bevalt nog steeds prima - 48k km mee gereden in de afgelopen 14 maanden, 24 kWh gemiddeld.
MET Caravan en dakkoffer!
HELD!
Op de camping waren dit jaar 10 Tesla's, waarvan enkele met vouwwagens, dakkoffers. Vorig jaar slechts 1.
Op de heen en terugreis goed te merken dat er meer laders langs de snelwegen zijn geplaatst.
Zelf zijn wij met de Hyundai Tucson gegaan, reden onzuinige PS2, dakkoffer, 5 volwassenen en een vouwwagen met ook een dakkoffer.
In NL, op CC 110 km/h, alleen in de auto haal ik slechts 24 kWh per 100 km. Nee, voor mij met de PS geen ritje Frankrijk.
Komend jaar naar midden Italie. Hyundai dus.
Ik denk wel, als we naar dezelfde camping zouden gaan, en voor 2 weken, ik het wellicht met de PS2 zou doen....
Maar gezien verbruik wel vaak en lang laden.
In NL getest, met lege vouwwagen, geen dakkoffers, 100 km, 35 kWh gemiddeld gehaald.....
ps. PS2 bevalt nog steeds prima - 48k km mee gereden in de afgelopen 14 maanden, 24 kWh gemiddeld.
Mijn verbruikservaring afgelopen Engeland-vakantie: SRSM/bj21 , op de snelweg 105km/h op de CC en op de Engelse hotseknotsbinnenwegen ca. 80km/h, 3 volwassenen (geen dakkoffer of aanhanger) en 2.200km gaf 17,5kWh/100km.
Opladen ging prima. Maar ik was wel verbaasd over de beroerde kwaliteit van het Engelse wegennetwerk.
De auto heeft het verder keurig gedaan. Wat ik tegenwoordig op lange ritten wel doe: ik doe mijn schoenen uit. Dan kan ik mijn rechtervoet onder het gaspedaal neerzetten en zo mijn been comfortabeler strekken. Zonder schoen kan ik mijn voet probleemloos tussen het gaspedaal en rempedaal halen en dus zo nodig snel remmen. Met schoen lukt dat niet en daarom hou ik mijn voet op de vloer voor het rempedaal. Dat levert een wat gedraaide zithouding op die op langere ritten niet comfortabel is.
Opladen ging prima. Maar ik was wel verbaasd over de beroerde kwaliteit van het Engelse wegennetwerk.
De auto heeft het verder keurig gedaan. Wat ik tegenwoordig op lange ritten wel doe: ik doe mijn schoenen uit. Dan kan ik mijn rechtervoet onder het gaspedaal neerzetten en zo mijn been comfortabeler strekken. Zonder schoen kan ik mijn voet probleemloos tussen het gaspedaal en rempedaal halen en dus zo nodig snel remmen. Met schoen lukt dat niet en daarom hou ik mijn voet op de vloer voor het rempedaal. Dat levert een wat gedraaide zithouding op die op langere ritten niet comfortabel is.
Heb er eerlijk geen erg in gehad in mijn ritjes tot dusver, net als de middentunnel. In mijn vorige auto had ik wel van die verlengstukjes in de stoel, maar ik vond het niet zo heel nodig. Zal er eens op letten.Aries.Mu schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:17:
[...]
Mis je geen steun aan de benen zonder de verlengstukjes aan de zetel van het Plus-pakket?
Mooie kleurencombi wel 👍
Wie kan mij verder op "weg" helpen met mijn FlashDrive
1) heeft een FAT 32 indeling
2) is 32Gb groot
3) heeft diverse MP3 geluidsbestanden direct in de root
4) heeft diverse MP3 geluidsbestanden direct in een folder
-Audiowagon geinstalleerd en kan ik starten
- geeft: géén bestanden en kan óók geen folders selecteren.
YT video op een Volvo geeft aan dat je óók de "legal disclaimer" moet accepteren
en dat heb ik ik gedaan, alleen is het vaag of het de juiste voor Audio wagon is.
resultaat van dit is......... il Silenzio.... maar dan LETTERLIJK...
Wie komt met de ( een) oplossing voor mijn probleem?
1) heeft een FAT 32 indeling
2) is 32Gb groot
3) heeft diverse MP3 geluidsbestanden direct in de root
4) heeft diverse MP3 geluidsbestanden direct in een folder
-Audiowagon geinstalleerd en kan ik starten
- geeft: géén bestanden en kan óók geen folders selecteren.
YT video op een Volvo geeft aan dat je óók de "legal disclaimer" moet accepteren
en dat heb ik ik gedaan, alleen is het vaag of het de juiste voor Audio wagon is.
resultaat van dit is......... il Silenzio.... maar dan LETTERLIJK...

Wie komt met de ( een) oplossing voor mijn probleem?
Heb je hem in de linker USB-poort gedaan met de witte cirkel er omheen? Dat is namelijk de enige USB aansluiting die data ondersteunt (de rest is alleen om apparaten op te laden).Hansieo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:51:
Wie kan mij verder op "weg" helpen met mijn FlashDrive
1) bedankt voor de input.vithar schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:59:
[...]
Heb je hem in de linker USB-poort gedaan met de witte cirkel er omheen? Dat is namelijk de enige USB aansluiting die data ondersteunt (de rest is alleen om apparaten op te laden).
2 SH.T S.IT... mijn dashcam zit op R omdat deze gelijk uitgaat met de auto.
Ging er ook altijd van uit dat R de... info usb was.......
en dat zie ik niet zo duidelijk meer omdat er een "verloopje " op zit...

ik ga het zo meteen gelijk weer eens proberen... dont call us... we call YOU

** update... WERKT...
maar nu nog wat anders... hitte bestendige vingertoppen, om dat kleine ADATA flashdrive-je er uit te halen..
brande G$%#%
[ Voor 16% gewijzigd door Hansieo op 14-08-2023 18:23 ]
Gewoon een USB-C adapter met een micro-SD kaartje van 64GB gebruiken. Lekker compact.Hansieo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:11:
[...]
1) bedankt voor de input.
2 SH.T S.IT... mijn dashcam zit op R omdat deze gelijk uitgaat met de auto.
Ging er ook altijd van uit dat R de... info usb was.......![]()
![]()
en dat zie ik niet zo duidelijk meer omdat er een "verloopje " op zit...![]()
ik ga het zo meteen gelijk weer eens proberen... dont call us... we call YOU
** update... WERKT...![]()
![]()
maar nu nog wat anders... hitte bestendige vingertoppen, om dat kleine ADATA flashdrive-je er uit te halen..
brande G$%#%mijne tengels zo heet was die... even een ouderwets usb sticky opsporen....
Ben wel benieuwd wanneer die vervelende bug wordt opgelost die die melding geeft dat de USB-drive onleesbaar is. Die is erin gekomen sinds Apple Carplay erin gekomen is. Nu heb ik dus zelfs (al ruim een jaar) last van Apple zonder een device van ze te hebben

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.