Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 208 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32
Vandaag een mobiele bandenpomp gekocht (Xiaomi S1) en ben toch benieuwd wat de veel te lage spanning (2.3-2.4) deed met mijn range. Voor nu op 3.0 gedaan en achter op 3.1. Morgen resten maar 😎

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Anoniem: 1521590 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:54:
Weet iemand waar ik Video Player, o.a. met NPO plus, weer vandaan kan halen. Is niet meer te vinden in de Play Store van de P2. Een gemis nu tijdens wachten in de auto.
Die is er niet meer, Polestar verwijst naar de Vivaldi browser.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

kramon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:35:
Vandaag een mobiele bandenpomp gekocht (Xiaomi S1) en ben toch benieuwd wat de veel te lage spanning (2.3-2.4) deed met mijn range. Voor nu op 3.0 gedaan en achter op 3.1. Morgen resten maar 😎
Is 3 bar niet wat hoog? Ik kan me voorstellen dat het de rolweerstand verminderd maar het doet ook af aan grip lijkt me? Geen verstand van verder want heb altijd braaf de suggestie van de betreffende autofabrikant gevolgd, zo ook nu met de polestar, maar misschien is dat met zo’n zware auto niet voldoende?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Pixeltje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Is 3 bar niet wat hoog? Ik kan me voorstellen dat het de rolweerstand verminderd maar het doet ook af aan grip lijkt me? Geen verstand van verder want heb altijd braaf de suggestie van de betreffende autofabrikant gevolgd, zo ook nu met de polestar, maar misschien is dat met zo’n zware auto niet voldoende?
Dit lees ik van de auto zelf af. Staat in de deurstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

kramon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:12:
[...]

Dit lees ik van de auto zelf af. Staat in de deurstijl.
Amai. Het staat er in kpa en psi bij mij, had ze nog niet omgerekend.

Nu 32k erop, en door winter>zomer wissel en vv, plus beurt zelf nog niet aan gedacht.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Dave057 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:24:
Verder niemand die dit ook is overkomen hier toevallig?

[...]
Nou, misschien niet 1-op-1 vergelijkbaar maar ik ben net terug van vakantie uit Italië gekenmerkt door snellaadproblemen. Had het vorig jaar ook al en het zou opgelost moeten zijn. Voor casus vorig jaar zie:
Fismeister schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:22:
Nou, na maanden in de veronderstelling te zijn geweest dat mijn MY22 SRSM alle kinderziektes wel te boven was, bleek ik toch wat te naïef. Bij een kilometerstand van 23.000 eind mei liet hij mij opeens staan midden in de nacht langs de A1: 'Fout in aandrijflijn, stop het voertuig'. Moet eerlijk toegeven dat ik ook flink aan het doortrappen was, maar schijnbaar heb ik het accupakket overhit doen raken. Terwijl de sleepwagen onderweg was heb ik weer geprobeerd de auto te starten, en na 20 minuten reed deze weer. Sindsdien meerdere problemen gehad, voornamelijk met snelladen op lange ritten. De eerste keer ging vaak nog prima, maar vanaf de tweede keer kreeg ik foutmeldingen rond de 30-50%. Het laden stopte er dan mee en ik kreeg 'laadfout' in het scherm. In veel van de gevallen was opnieuw aankoppelen de oplossing, maar het kwam ook wel eens voor dat hij met geen mogelijkheid verder wilde laden. Niet erg comfortabel als je in een land met een vrij lage snelladerdichtheid staat als Frankrijk en je auto wil niet verder laden dan 30%. Af en toe ging de laadfout gepaard met de melding: 'Fout in aandrijflijn, service dringend vereist'. De auto reed echter wel zonder enig probleem. Deze melding kwam af en toe ook at random bij het opstarten van de auto in de morgen. Ben er 3(!) keer mee naar Volvo Niham in Den Haag geweest, maar veel meer dan wat koelvloeistof bijvullen en de computer resetten deden ze niet. Ook frustrerend dat ik het bovenstaande verhaal uitgebreid heb uitgelegd, en vervolgens op de werkbrief slechts het woordje 'snellaadproblemen' staat. Elke keer de auto weer opgehaald met de comment: 'Ja, hier doet ie het wel'. Toen bij de laatste keer de werkplaatsmanager laconiek zei: 'Ja meneer, we hebben rijders die voor hun eerste beurt al 4x binnen zijn geweest, en rijders die zonder enig probleem 50.000 kilometer halen, wij weten ook niet waarom', ben ik het vertrouwen in Niham een beetje verloren. Na 3 werkplaatsbezoeken en 10K extra op de teller vervolgens Polestar support gebeld en het verhaal uitgelegd. Vervolgens hebben zij mij naar Volvo Hooftman in Alphen aan de Rijn gestuurd. Hier werd ik keurig te woord gestaan en hebben we samen even door de problematiek heen gepraat. Zij hebben uiteindelijk wel iets gevonden wat daadwerkelijk defect bleek te zijn: het kleppenhuis van de koelinstallatie. Een van de kleppen bleef schijnbaar af en toe hangen. Dit verklaart ook waarom hij het soms wel en soms niet niet deed. Was overigens de eerste keer dat ze dit probleem bij een Polestar hebben geconstateerd (in ieder geval bij Hooftman)

TL;DR: Mocht je (inconsistente) snellaadproblemen hebben en/of mocht je voertuig ooit stil vallen hebben met de melding 'fout in aandrijflijn', dan kan dat duiden op een temperatuur gerelateerd probleem en is er wellicht iets met het kleppenhuis van de koelinstallatie.
Had vlak voor deze vakantie weer af en toe dat het snelladen onderbrak rond de 50% dus voelde de bui al hangen. Naar de dealer gebracht want ik had geen zin in weer een vakantie met een onbetrouwbare auto. Dealer had m uitgelezen en zei: er lijkt niets aan de hand, dus kan weinig voor je doen. Je moet het maar proberen...

Kortom, ik moest praktisch elke 100/150km snelladen want de auto wilde niet verder laden dan 40/50%. Gelukkig is de snelladerdichtheid in Frankrijk en Italië flink gestegen de laatste jaren.

Kwam er achter dat wanneer ik m niet tot 0-10% leeg reed zoals ik normaal gesproken doe om zoveel mogelijk op volle snelheid te laden, maar tot 20-30%, de auto wel probleemloos kon laden tot 80%. Duidt er dus op dat er sprake is van (wederom of nog steeds) een koelingsprobleem. De boel wordt te warm door de hoge laadsnelheid en hij kan zichzelf niet koelen. Krijg dan ook vaak de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdzlZldLrsggHRynhl3LNqHGTHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNu6PfjLEjX3QWii9MTf9TtA.jpg?f=fotoalbum_large

In jouw geval lijkt dat ook zo. De auto een kwartier laten staan na het snelladen en vervolgens is de melding weg en kun je weer op pad kan betekenen dat de auto te warm was vlak na het laden en hij blokkeert. De enige remedie voor mij om direct verder te laden nadat de laadfout zich voor deed, was ook om 10 minuten te wachten en weer aan te koppelen. Maarja, dat haalt wel het 'snelle' uit het snelladen. Als ik meteen na de laadfout weer aankoppelde schoot hij na 2/3% laden weer in de fout.

Ik heb mijn casus wederom gemeld bij Polestar en daar reageren ze verbaasd, het lijkt geen bekend probleem te zijn. Half augustus gaat hij weer naar Hooftman in Alphen aan den Rijn voor reparatie. Gelukkig werkt gewoon laden wel en rijdt hij verder prima. Blijkt dus alleen onbetrouwbaar op de momenten dat je dat absoluut niet wil: op vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-06 15:14
Pixeltje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Ik hou de bandenspanning ook op 2.9/3.0

Ik ga niet uit van de fabriek opgave maar kijk naar de slijtage over het héle loopvlak.
Dit schijnt betrouwbaarder/beter te zijn dan gewoonweg cijfertjes volgen.

vb:
Als je vaak stévig.. door de bochten gaat, zullen de flanken het zwaarder hebben, de spanning dan iets verhogen zal het midden loopvlak dan iets langer belasten bij recht rijden en op die manier je loopvlak gelijkmatiger laten slijten.

Goede/verstandige tactiek?? geen idee maar ik krijg wél veel km uit mijn banden met een mooi contact-vlak.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 13:38
Hansieo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:43:
[...]

Ik hou de bandenspanning ook op 2.9/3.0

Ik ga niet uit van de fabriek opgave maar kijk naar de slijtage over het héle loopvlak.
Dit schijnt betrouwbaarder/beter te zijn dan gewoonweg cijfertjes volgen.

vb:
Als je vaak stévig.. door de bochten gaat, zullen de flanken het zwaarder hebben, de spanning dan iets verhogen zal het midden loopvlak dan iets langer belasten bij recht rijden en op die manier je loopvlak gelijkmatiger laten slijten.

Goede/verstandige tactiek?? geen idee maar ik krijg wél veel km uit mijn banden met een mooi contact-vlak.
Rijdt dat niet enorm oncomfortabel :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave057
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 16:20
Fismeister schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:37:

Nou, misschien niet 1-op-1 vergelijkbaar maar ik ben net terug van vakantie uit Italië gekenmerkt door snellaadproblemen. Had het vorig jaar ook al en het zou opgelost moeten zijn. Voor casus vorig jaar zie:
Wat een verhaal man, echt heel irritant hoe onbetrouwbaar dat dan is 😪 idd! ik heb die melding helaas ook vaak genoeg gezien. Heb je ook toevallig een keer de melding gehad dat je de auto niet meer kan starten de volgende keer dat je hem uit zet? ik kon toen idd de auto niet meer starten en ook niet meer laden. Na 30 min ging het opeens weer tot ie toen na 4 keer laden er helemaal klaar mee was en het helemaal niet meer deed😂

Wel raar dat Polestar aangeeft dat het geen bekend probleem is en ze verbaasd zijn, want ik was niet de eerste bij de garage die dit probleem heeft gehad. Ik was bij mijn garage nummer 4 met een door gebrande zekering voor het snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:29
Koekhapperrr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:26:
[...]
Dat is gewoon de fabrieksopgave. Waarom zou dat enorm oncomfortabel zijn.

De bandenboer had mijn banden op 2.3 bar opgepompt. Dat is pas oncomfortabel.

Ik dacht dat ik issues in mijn remschijven had omdat de auto trilde bij hard remmen op hoge snelheid. Maar sinds ik de banden gewoon op de voorgeschreven 3.0 heb is dit een heel stuk minder.

Sowieso reed de auto stukken minder stabiel in snelle doordraaiers. Ik weet dat aan het feit dat ik de dempers een stuk zachter heb gezet, maar ook dat is stuk verbeterd.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:10
Dave057 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Wat een verhaal man, echt heel irritant hoe onbetrouwbaar dat dan is 😪 idd! ik heb die melding helaas ook vaak genoeg gezien. Heb je ook toevallig een keer de melding gehad dat je de auto niet meer kan starten de volgende keer dat je hem uit zet? ik kon toen idd de auto niet meer starten en ook niet meer laden. Na 30 min ging het opeens weer tot ie toen na 4 keer laden er helemaal klaar mee was en het helemaal niet meer deed😂

Wel raar dat Polestar aangeeft dat het geen bekend probleem is en ze verbaasd zijn, want ik was niet de eerste bij de garage die dit probleem heeft gehad. Ik was bij mijn garage nummer 4 met een door gebrande zekering voor het snelladen.
Als ik een foutmelding over aandrijving zou krijgen, dan zou ik echt die auto niet meer accepteren als er niks aan is gedaan. Hier op GoT gaat er in ieder geval niemand zijn die iets voor je kan betekenen vrees ik. En dat met die doorgebrande zekering is hier nog nooit eerder gemeld. Sorry dat ik dan niet geloof dat er bij 1 garage al 4 mensen met dit probleem zouden zijn en dat de garage jou dat ook nog gewoon zou vertellen. Ook opvallend dat je per se je verhaal nog een keer wil posten terwijl er niemand hetzelfde heeft gehad. Maar goed, mocht ik er naast zitten en het is toch waar: veel sterkte.
Ik ben net weer terug van 900km zonder enig probleem bij snelladen: consequent 152kW. Koeling springt inderdaad aan tijdens snelladen dus als daar iets mis mee is kan ik me voorstellen dat hij ermee stopt na een tijdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Gelukkig is de PS2 geen Citroen C6 of Merdeces E Taxi :)

Ik kwam van een VW Passat (B8) en moest qua comfort al heel wat inleveren dus ben persoonlijk wel wat gewend, hehe :+

Hier ook 3.0 bar :Y

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
VidaR-9 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Dat is gewoon de fabrieksopgave. Waarom zou dat enorm oncomfortabel zijn.

De bandenboer had mijn banden op 2.3 bar opgepompt. Dat is pas oncomfortabel.

Ik dacht dat ik issues in mijn remschijven had omdat de auto trilde bij hard remmen op hoge snelheid. Maar sinds ik de banden gewoon op de voorgeschreven 3.0 heb is dit een heel stuk minder.

Sowieso reed de auto stukken minder stabiel in snelle doordraaiers. Ik weet dat aan het feit dat ik de dempers een stuk zachter heb gezet, maar ook dat is stuk verbeterd.
Zal m'n deursticker nog eens bekijken :+ dacht dat 3.0 bar daar echt als bovengrens ('zware belading') werd aangegeven. Of zit hier nog verschil tussen 19" of 20"?

Edit: ja dus https://www.polestar.com/...e-bandenspanningswaarden/

[ Voor 6% gewijzigd door Koekhapperrr op 20-07-2023 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave057
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 16:20
[b]JTHZZ schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:40:[/b
Hier op GoT gaat er in ieder geval niemand zijn die iets voor je kan betekenen vrees ik. En dat met die doorgebrande zekering is hier nog nooit eerder gemeld
Ik post het opnieuw omdat ik mij voor kan stellen dat niet iedereen het leest, we typen nogal veel op het forum en niet iedereen gaat opnieuw pagina voor pagina af om alles terug te lezen.
Ik post het ook niet voor hulp, maar ben als tweaker benieuwd naar de oorzaak en of andere tegen soortgelijke situaties aanlopen.
[b]JTHZZ schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:40:[Sorry dat ik dan niet geloof dat er bij 1 garage al 4 mensen met dit probleem zouden zijn en dat de garage jou dat ook nog gewoon zou vertellen. Ook opvallend dat je per se je verhaal nog een keer wil posten terwijl er niemand hetzelfde heeft gehad
Snap ook niet zo goed dat je mijn verhaal in twijfel trekt want waarom zou ik zo'n heel verhaal voor de grap gaan typen.. Ik deel gewoon open wat mij is overkomen en ben benieuwd naar de verhalen van andere ook al is het niet precies hetzelfde is, daar is een forum toch ook voor? Ook al ben ik niet de eerste iemand moet de eerste zijn boeie

Dat ik weet dat het de 4de ato was komt omdat ik aan de garage vroeg of de monteur die eraan gewerkt had mij kan opbellen om eventueel technisch wat meer toelichting te geven met wat er is gebeurd en die vertelde mij dat toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

de C40 die ik tijdelijk eens meekreeg was comfortabeler, maar dat heeft (denk ik ) meer te maken met de langere veerweg.
De C40 helde meer over dan de P2, dus het is net wat je liever hebt.

Ik zou zelf kiezen voor veercomfort van C40 en wegligging van P2... P40??? _O-

Die bandendruk moét nu eenmaal hoog zijn vanwege het totaal gewicht,
ietsje lager mag misschien, maar zal weinig uitmaken denk ik ... met 2.200kg (incl inzittende)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan ik ergens een app downloaden die de status laat zien van het opladen van de polestar 2?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kramon
Ferra schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:38:
Kan ik ergens een app downloaden die de status laat zien van het opladen van de polestar 2?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Als eens gezocht op “Polestar” app.🙈?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 16:07
https://www.polestar.com/...tar/polestar-mobile-apps/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Zo, ben benieuwd hoe de PS2 zich gaat houden .. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbDjz_QgAZTKK4t6b1jh_92hqnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arv4F6kqks2yeiC1CLjsSGw7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Rickkie600 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:13:
Zo, ben benieuwd hoe de PS2 zich gaat houden .. [Afbeelding]
Waar gaat de rit heen?
Lekkere combi d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
VidaR-9 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:24:
[...]

Waar gaat de rit heen?
Lekkere combi d:)b
Thx! Bretagne, toch zo'n 1000 km enkele reis, was net te ver voor de vrouw voor een weekje, dus dan maar op de aanhanger 👍

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rickkie600 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:50:
[...]

Thx! Bretagne, toch zo'n 1000 km enkele reis, was net te ver voor de vrouw voor een weekje, dus dan maar op de aanhanger 👍
Zet je haar goed vast dan, dat ze er niet afwaait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Pixeltje schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:54:
[...]
:') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Rickkie600 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:13:
Zo, ben benieuwd hoe de PS2 zich gaat houden .. [Afbeelding]
Ben oprecht heel benieuwd naar je verbruik. Onze ervaring met uitstekende delen is dat je range zowat halveert. Dat was dan wel in het voorjaar. Ben erg benieuwd en hoop dat je wat ervaringen wil delen 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 09:07
Zijn er hier PS2 bezitters die reeds gebruik hebben gemaakt van de verlengde garantie mogelijkheid van Polestar?

Ik ben in de overweging een 02-22 model bij een dealer aan te schaffen. Echter ben ik wel benieuwd naar een indicatie van verlengde garantie vanuit PoleStar, zonder daarvoor allerlei papierwerk eerst in te hoeven vullen online.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 16:58
Je kunt online in 1 minuut de prijs zien. VIN en kilometerstand + aanschafdatum is alles dat je nodig hebt.

Bij mij was het € 1.350 voor drie jaar extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 09:07
GuiltyNL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:32:
Je kunt online in 1 minuut de prijs zien. VIN en kilometerstand + aanschafdatum is alles dat je nodig hebt.

Bij mij was het € 1.350 voor drie jaar extra.
@GuiltyNL Dank voor deze indicatie. Deze gegevens niet direct voor handen, daar de auto nog niet in bezit is.
Een mooi schappelijk bedrag voor 3 jaar extra garantie in ieder geval. Doet mij geruststellen dat bijna 2 jaar verlopende 'standaard' garantie tegen gering tarief dan te kunnen verlengen.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:05

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Dave057 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Ik heb vorig jaar op weg naar Italië ook op de snelweg stilgestaan. Ook na 40km trappen(volgas) de motor/accupakket oververhit, na 20 min kon ik weer verder rijden. Mijn bericht staat ook ergens in dit topic.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
Pixeltje schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Ik heb nog wat extra spanbanden, voor het geval dat 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
kramon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:18:
[...]

Ben oprecht heel benieuwd naar je verbruik. Onze ervaring met uitstekende delen is dat je range zowat halveert. Dat was dan wel in het voorjaar. Ben erg benieuwd en hoop dat je wat ervaringen wil delen 👍👍
Zal het proberen bij te houden en te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Sinds eergister tijdelijk een polestar 2 in bezit. Gister een lang ritje gemaakt in de Polestar 2 naar Drenthe. Met het rotweer liep ik ertegenaan dat de ruitenwissers in standje 1 niet automatisch reageerden op de hoeveelheid regen. Ook de druk op de regensensor knop hielp niet. Iemand een idee hoe ik de ruitenwissers ook op standje automatisch krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 21:34
Ferra schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:21:
Ook de druk op de regensensor knop hielp niet. Iemand een idee hoe ik de ruitenwissers ook op standje automatisch krijg?
Automatisch kan je enkel activeren als de ruitenwissers eerst geheel uit staan, dus niet in een bepaalde stand (oftwel 0). Vervolgens kan je automatisch aan/uit schakelen en zie je dit op het onboard dashboard.

Zie ook: https://www.polestar.com/...le/Regensensor-gebruiken/
"Om de regensensor te kunnen activeren moeten de ruitenwissers in de stand 0 staan of in de stand voor enkele wisslag. Activeer de regensensor door op de regensensorknop te drukken."

[ Voor 25% gewijzigd door jnsvr op 23-07-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
jnsvr schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Automatisch kan je enkel activeren als de ruitenwissers eerst geheel uit staan, dus niet in een bepaalde stand (oftwel 0). Vervolgens kan je automatisch aan/uit schakelen en zie je dit op het onboard dashboard.

Zie ook: https://www.polestar.com/...le/Regensensor-gebruiken/
"Om de regensensor te kunnen activeren moeten de ruitenwissers in de stand 0 staan of in de stand voor enkele wisslag. Activeer de regensensor door op de regensensorknop te drukken."
En onboard dashboard is het dashboard achter het stuur? In standje 1 werkte dit niet. Zal het wel even in standje 0 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqKR8bN0E9KABPGgj1Ou5TwcwZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzEOZzrbl7oLWlDbT9I0Pxi7.jpg?f=fotoalbum_large
Best pittig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mijn verbruik lijkt sinds de 2.10 update flink hoger te zijn geworden. Ik ging met 2.9 van Rotterdam naar Drenthe met fietsenrek achterop en dakkoffer. Verbruik 26 kWh/100km.

Daar kreeg ik 2.10 aangeboden. Op de terugweg, twee weken later, met rustig weer (windkracht 2) ging het verbruik omhoog naar 38 kWh/100km.

Noodgedwongen ECO klimaat ingeschakeld en toen zakte het verbruik naar 34 kWh/100km.

Daarna noodgedwongen overal 100km/h aangehouden en toen ging het verbruik naar 30 kWh/100km.

Ik heb deze rit, met dakkoffer en fietsen inmiddels 6 keer gedaan en nog nooit was het verbruik zo bizar. Ik kwam altijd uit tussen de 23 en 27.

En, sinds 2.10 lijkt de ACC weer anders te zijn. Hij lijkt nu soms in te rijden op de voorganger er remt dan heel laat en hard. Zelfs als ik de afstand op meerdere streepjes heb staan.

Blijft een moeilijk ding bij Polestar, normale software maken.

[ Voor 16% gewijzigd door GuiltyNL op 23-07-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Oef, das wel pittig ja. Zo’n aanhanger heeft natuurlijk de Cw waarde van een woonhuis maar zo sta je wel vaak bij een laadpaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik had ook 27-30 met fietsenrek op de trekhaak... Die staken een beetje uit. Dus ik had dit van jou wel een beetje verwacht Rick. Het komt puur door de lucht weerstand.

Met onze vouwwagen erachter reden we met 20-22 naar zuid frankrijk vorig jaar. Met het fietsenrek op de vouwwagen naar Gelderland: 30.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
Nog plek voor een aggregaat op de aanhanger?? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34Yjpz7DmyUKoTyi2yhN5ReDEGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgMHz7lpHHT32zhTIqkmg0L8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
daniel14 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Nog plek voor een aggregaat op de aanhanger?? 😅
Haha ja je zou het bijna gaan doen 😁

Sta nu weer bij een lader
140 km : 35,2 KWh/100km gemiddeld 81km/u
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bI9cmHzvlUbqu1RTwZLFI3mtOpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnLDZUnxgY6zVGqmxNcpZPCx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Rickkie600 op 23-07-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 21:34
Ferra schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:35:
[...]

En onboard dashboard is het dashboard achter het stuur? In standje 1 werkte dit niet. Zal het wel even in standje 0 proberen.
Klopt, enkel in stand 0 (geen actief) kan je automatisch in/uitschakelen. En ik bedoelde inderdaad het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 10:30
jnsvr schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:27:
[...]

Klopt, enkel in stand 0 (geen actief) kan je automatisch in/uitschakelen. En ik bedoelde inderdaad het dashboard.
dat heet tellerbak, dashbord is hetgeen waar de tellerbak in zit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:59
Net terug van een tripje naar het Zwarte Woud, zo'n 660km. 2 laadstops elke 2,5 uur. Heb mij op de Autobahn zeker niet ingehouden.

Voor deze reis ook eens de Premium geactiveerd van ABRP. Wat een schijtapp is me dat voor real-time navigatie. Mijn co-piloot is op een bepaald moment een uur bezig geweest om hem terug aan de praat te krijgen toen hij raar begon te doen. Enorm jammer, want ALS het werkt dan werkt het echt wel goed. Jammer dat Google Maps nog niet zulke uitgebreide EV-specifieke features heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is er een manier om de instellingen vast te houden? Zoals regensensor aanhouden en veiligheidsopties uit laten nadat zo te hebben ingesteld?

Daarnaast nog een newbie met het opladen, maar stopt zo'n lader nou zelf als hij vol zit? Ik heb het idee dat de teller doorloopt namelijk... is dat iets wat je moet instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 10:06
Ferra schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:37:
Is er een manier om de instellingen vast te houden? Zoals regensensor aanhouden en veiligheidsopties uit laten nadat zo te hebben ingesteld?

Daarnaast nog een newbie met het opladen, maar stopt zo'n lader nou zelf als hij vol zit? Ik heb het idee dat de teller doorloopt namelijk... is dat iets wat je moet instellen?
Normaliter worden instellingen bewaard in het dan actieve persoonlijke profiel (zie rechtsboven, je kunt per gebruiker verschillende profielen gebruiken zodat de auto met jouw instellingen wordt geactiveerd). Sommige instellingen worden echter niet bewaard in een profiel maar zijn generiek over alle profielen heen. De regensensor is volgens mij daar een voorbeeld van, die blijft volgens mij aan als je deze hebt aangezet. Voor de veiligheidssettings weet ik dat niet zeker, ik kan me voorstellen dat deze per sessie uitgezet kunnen worden maar hij een herstart automatisch weer worden geactiveerd. Heb er even naar gezocht omdat ik ze nooit aanpas, maar niet snel iets over kunnen vinden. Je vindt meer info over de drie verschillende situaties (personal, global, drive) in de manual: https://www.polestar.com/...23/article/User-profiles/

Het laden is altijd op initiatief van de auto, die bepaalt. Hoe lang deze moet laden en wanneer stel je in bij de laad-instellingen in het menu. Je geeft daar met de schuifbalk aan tot hoeveel procent hij moet opladen, standaard is dat (uit optimalisatie van range en batterij levensduur) op 90% van de capaciteit. Als deze waarde is behaald stopt het laden, er is op dat moment geen stroomverplaatsing (en dus geen kosten). Wel blijft de auto gekoppeld aan de paal totdat je OF het pasje langs de paal haalt of de "eject"-knop bij de laadpoort gebruikt, waarna de kabel verwijderbaar is. Wanneer de auto moet laden kun je bepalen aan de hand van timers, als de auto bij het bereiken van een timer aan een laadpaal hangt zal deze binnen de duur van die timer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 13:55
Aanvullend: acties zoals klimaat voorbereiding/actief houden worden ook van de laadpaal gedaan als je een actieve sessie hebt met de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@GuiltyNL @Rickkie600

(DMLR 19" +power-upgrade)

pjoewww... net een kort ritje gemaakt wat normaal uitkomt op ca 19kWh (kort ritje dus wat hoger)
zie nu bij thuiskomst... 21.6kWh !!!

iets zegt mij dat er IETS (of wat meer..) niet klopt.

gaarne nieuwe update Polestar! :( want het komt nu wel erg onbetrouwbaar over deze verbruik informatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 19:21
Het is een frisse nacht geweest, afhankelijk van hoe lang je rit was zal dat eerder de oorzaak zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Hansieo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:51:
@GuiltyNL @Rickkie600

pjoewww... net een kort ritje gemaakt wat normaal uitkomt op ca 19kWh (kort ritje dus wat hoger)

gaarne nieuwe update Polestar! :( want het komt nu wel erg onbetrouwbaar over deze verbruik informatie.
Het aantal variabelen dat invloed heeft op het verbruik is zo groot dat dat gemiddelde cijfer helemaal niets zegt, behalve onder identieke omstandigheden en afstand. Denk aan nat wegdek, tegenwind (of wind mee!), koude accu (auto lang stil gestaan?), lagere buiten temperaturen, wel/niet lang achter een vrachtauto gereden, belading, bandenspanning en ga zo maar door...

Of dat komt door een nieuw sommetje van polestar? wie weet... Enige cijfer waar ik zelf nog naar kijk is hoeveel % er nog in de accu zit (en zelfs dat is een sommetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
iqcgubon schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:08:
Voor deze reis ook eens de Premium geactiveerd van ABRP. Wat een schijtapp is me dat voor real-time navigatie. Mijn co-piloot is op een bepaald moment een uur bezig geweest om hem terug aan de praat te krijgen toen hij raar begon te doen. Enorm jammer, want ALS het werkt dan werkt het echt wel goed. Jammer dat Google Maps nog niet zulke uitgebreide EV-specifieke features heeft.
Voor navigatie vind ik ABRP niet geschikt. Als je stil staat werkt het heel behoorlijk. Vervolgens kun je met 1x drukken de hele route met Google Maps delen en daarmee navigeren. Of je plant alvast thuis op telefoon of desktop met hetzelfde account, dan is je route ook meteen in ABRP in de auto zichtbaar en kun je hetzelfde trucje doen.

Maar eerlijk gezegd gebruik ik ABRP nog maar zelden. Google Maps is nu zover ontwikkeld dat het prima werkt om een laadplanning te maken. Bestemming intoetsen, even de voorgestelde laadpunten checken en indien nodig vervangen en dan gaan! Filter op Ionity werkt nu ook. Je hebt minder instelmogelijkheden dan ABRP maar meestal heb ik die niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 25-07-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Ja ik weet heel goed dat het van veel variabelen afhangt. ;) zoals ik ook altijd andere vertel.

Maar mijn huidige variabelen hebben op dit moment nagenoeg geen afwijkingen,
dus is naar mijn idee de afwijking wel érg fors, en té toevallig dat andere ineens óók wat (denken te?) merken.

Wellicht dat meer mensen iets merken? zodat we (indien nodig) iets kunnen/moeten ondernemen.
Tijd zal het leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Hansieo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:51:
@GuiltyNL @Rickkie600

Wat wil je precies dat ze updaten? De som zal wel kloppen. Zoals hierboven al gemeld, veel factoren. Ik zou je adviseren om gewoon lekker te gaan rijden en vooral niet elke keer naar het verbruik te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:25
Hansieo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:09:
Ja ik weet heel goed dat het van veel variabelen afhangt. ;) zoals ik ook altijd andere vertel.

De temperatuur in Groningen was vanochtend tegen 5 uur maar 10 graden, dat is natuurlijk niet helemaal "normaal" deze tijd van het jaar en doet wel wat met het verbruik op een kort ritje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Voor navigatie vind ik ABRP niet geschikt. Als je stil staat werkt het heel behoorlijk. Vervolgens kun je met 1x drukken de hele route met Google Maps delen en daarmee navigeren. Of je plant alvast thuis op telefoon of desktop met hetzelfde account, dan is je route ook meteen in ABRP in de auto zichtbaar en kun je hetzelfde trucje doen.

Maar eerlijk gezegd gebruik ik ABRP nog maar zelden. Google Maps is nu zover ontwikkeld dat het prima werkt om een laadplanning te maken. Bestemming intoetsen, even de voorgestelde laadpunten checken en indien nodig vervangen en dan gaan! Filter op Ionity werkt nu ook. Je hebt minder instelmogelijkheden dan ABRP maar meestal heb ik die niet nodig.
Hier idem.
Wat wel leuk is aan ABRP is dat je de hoogte kan zien. Wat wel aardig is als je in de bergen rijdt, of met buitenlandse vrienden door de polder op -10 meter rijdt... :)
Heb ik in GM nog niet kunnen vinden.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Hansieo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:09:

dus is naar mijn idee de afwijking wel érg fors, en té toevallig dat andere ineens óók wat (denken te?) merken.

Wellicht dat meer mensen iets merken? zodat we (indien nodig) iets kunnen/moeten ondernemen.
Tijd zal het leren
Windkracht en richting heeft ook echt veel invloed. Als ik in juni, zonnig en windstil rijd versus vandaag, aardige briesje en net even wat kouder etc dat die je wel in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@Shorteh @_--[]--__ @Kaoh

Het was vanochtend toen ik vertrok ~10:00
en het ritje was heen/terug (dus windsnelheid welke al laag was, was in 2 richtingen)
en ik vertrok uit 21°C garage, dus het batterij pack was óók netjes.

Ik zie dit verbruik (bij mij) alleen in de ver-najaar / vroege voorjaar periode, en ik las iets over onze laatste softwareversie update.
.... dus heb ik het vermoede.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 22:42

Freakie1NL

Grote Baas

Over ABRP vs Google Maps gesproken. Gisteren 160 km in Italië gereden. GM gaf aan met 50% te arriveren. Et voila kwam met 51% aan. Toch vrij accuraat.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
JTHZZ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Het probleem bij zowel Google Maps als ABRP is dat ze enorm conservatief zijn met hun inschattingen. Een prognose van 10% bij aankomst resulteert meestal in 25% of meer. Bij ABRP zit ik dan ook elk half uur te vragen naar een alternatief waardoor die steeds met een verdere laadpaal op de proppen kwam. Als dit automatisch kan gebeuren ben ik gelukkig want aan de snellader gaan hangen als je nog 30% hebt vind ik nogal dwaas, zeker op een autosnelweg waar er vaak meer dan genoeg te vinden zijn.

Wat mijn verbruik betreft (om mee te gaan met de stroom van comments hierboven), ik heb nog nooit een cijfer hoger gezien dan 21. Meestal zit ik tussen 16 en 18.

[ Voor 5% gewijzigd door iqcgubon op 25-07-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

iqcgubon schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:47:
[...]

Het probleem bij zowel Google Maps als ABRP is dat ze enorm conservatief zijn met hun inschattingen. Een prognose van 10% bij aankomst resulteert meestal in 25% of meer. Bij ABRP zit ik dan ook elk half uur te vragen naar een alternatief waardoor die steeds met een verdere laadpaal op de proppen kwam. Als dit automatisch kan gebeuren ben ik gelukkig want aan de snellader gaan hangen als je nog 30% hebt vind ik nogal dwaas, zeker op een autosnelweg waar er vaak meer dan genoeg te vinden zijn.

Wat mijn verbruik betreft (om mee te gaan met de stroom van comments hierboven), ik heb nog nooit een cijfer hoger gezien dan 21. Meestal zit ik tussen 16 en 18.
Mijn verbruik is ook nogal consistent en voorspelbaar, mijn rijgedrag ook trouwens :) . Ik weet vrij nauwkeurig wat mijn verbruik is bij een bepaald weertype, route en temperatuur. Zelden een verrassing. Dus het gedrag van de wagen voor wat betreft het verbruik is ook erg betrouwbaar in mijn ogen.

GM is inderdaad conservatief en gedurende een lange trip plus ik er ook zomaar wat dubbele procenten bij. Vind het niet zo erg want daar houd ik al wel rekening mee.

Anderhalf jaar, 50.000 km gemiddeld 18kwh/100km
0 10000 18.7
10000 20000 17.1
20000 30000 17.6
30000 40000 20.0
40000 50000 16.9

Snelwegen in Nederland rijd ik meestal overdag (100 km/u), in Belgie rijd ik ook veel snelweg met ACC op 124km/u. Vandaag 75 km B wegen gereden en dan is het echt 14.5 aan het einde van de rit.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Grappig want bij mij is GM meestal juist aan de optimistische kant maar dat heeft misschien met mijn zware voet te maken. Zeker in Duitsland kom ik nooit met meer dan 10% aan. O-)
En in andere landen, als ik de maximumsnelheid rijd, komt er niet heel veel bij. Rijd jij meestal langzamer?
En bij ABRP kun je het toch zelf regelen door ofwel je gereden snelheid ofwel je verbruik aan te passen in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
[...]

Bij mij GM ook altijd vrij accuraat, zit nooit meer dan 5% in bij lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Herkennen mensen hier toevallig ook dat sinds een van de laatste polestar app update voor iOS dat het (stroom)verbruik significant is toegenomen?

Voorheen viel het niet op, maar recent merkte ik dat mn telefoon sneller leeg was en zag regelmatig dat de Polestar app hoog in de lijst stond met een hoog percentage achtergrondverbruik.

Ik heb de app een paar keer hard gekilled om zeker te zijn dat het niet een tijdelijk issue was.

In de afgelopen 10 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIuTHXfgwnx_BGyHHULNaUrSa_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgbWQQ5EVxOrdjg7MvAKLVua.jpg?f=fotoalbum_large

In de afgelopen 24 uur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBveF8ApNpF-m8Iop1c88duDRVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TOhmNjAjEDkhNqRxlXUc6v9.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien even zo belangrijk (geen screenshots van gemaakt) is de daadwerkelijke impact van die app op de batterij (ipv de absolute tijd). Namelijk 8% over die 10 dagen. En 6% over de laatste 24 uur.

[ Voor 55% gewijzigd door MaxxMark op 26-07-2023 08:56 . Reden: Plaatjes toegevoegd iOS battery usage ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
daniel14 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Bij mij GM ook altijd vrij accuraat, zit nooit meer dan 5% in bij lange afstanden.
Da basis voor de GM berekening is volgens mij dat je de maximum snelheid rijd en dat wordt dan aangepast met verkeersdrukte en weersomstandigheden. Als je exact 100 km/u op de teller rijd, rij je meestal zo rond de 94 km/u en zal de inschatting dus snel positiever worden. Rij je 's avonds na 19:00 nog steeds 100 km.u waar je 130 km/u mag dan zal het resterend accu percentage snel oplopen. Dat is in ieder geval mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
_--[]--__ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:53:
[...]

Da basis voor de GM berekening is volgens mij dat je de maximum snelheid rijd en dat wordt dan aangepast met verkeersdrukte en weersomstandigheden. Als je exact 100 km/u op de teller rijd, rij je meestal zo rond de 94 km/u en zal de inschatting dus snel positiever worden. Rij je 's avonds na 19:00 nog steeds 100 km.u waar je 130 km/u mag dan zal het resterend accu percentage snel oplopen. Dat is in ieder geval mijn ervaring
Mijn ervaring is dat GM altijd het aankomstpercentage met te weinig zelfvertrouwen inschat :'). Ook wanneer ik 110 rij op de teller (waar 100 is toegestaan).

Laatste keer Duitsland was in januari (bij flinke kou), ABRP én GM gaven aan dat ik met ~12% zou aankomen bij de eerste laadstop in Duitsland. Uiteindelijk inclusief stukken 160km/h rijden, kwam ik er met ruim 20% aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
MaxxMark schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:53:
Herkennen mensen hier toevallig ook dat sinds een van de laatste polestar app update voor iOS dat het (stroom)verbruik significant is toegenomen?

Voorheen viel het niet op, maar recent merkte ik dat mn telefoon sneller leeg was en zag regelmatig dat de Polestar app hoog in de lijst stond met een hoog percentage achtergrondverbruik.

Ik heb de app een paar keer hard gekilled om zeker te zijn dat het niet een tijdelijk issue was.

[Afbeelding]

In de afgelopen 24 uur:
[Afbeelding]

Misschien even zo belangrijk (geen screenshots van gemaakt) is de daadwerkelijke impact van die app op de batterij (ipv de absolute tijd). Namelijk 8% over die 10 dagen. En 6% over de laatste 24 uur.
Bij mij zit die op de Iphone 13 op 5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-04 15:32
daniel14 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Bij mij is het ook heel erg accuraat inderdaad. Ik zie nu geen noodzaak tot het gebruik van een andere app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydd1987
MaxxMark schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:53:

[Afbeelding]

In de afgelopen 24 uur:
[Afbeelding]

Ik heb dit probleem niet. Net gekeken op mijn iphone 14 pro en daar heb ik slecht 1% background activity van de Polestar app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
GM icm met een aanhanger is niet accuraat.. de auto "ziet* het zodra je de kabel erin prikt,l en past acciradius direct aan maar GM houdt vast aan een enkele auto.. dus als je met een aanhanger rijdt zeker met gewicht in mijn geval, kan je niet van GM op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Rickkie600 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:16:
GM icm met een aanhanger is niet accuraat.. de auto "ziet* het zodra je de kabel erin prikt,l en past acciradius direct aan maar GM houdt vast aan een enkele auto.. dus als je met een aanhanger rijdt zeker met gewicht in mijn geval, kan je niet van GM op aan.
Ook niet als je een stuk gereden hebt? Het is natuurlijk onmogelijk om het gelijk in te schatten omdat GM geen idee heeft wat voor aanhanger (gewicht en luchtweerstand) er achter hangt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-05 10:54
Zwarte m24.. toch wel lekker bruut als je het mij vraagt. Vind het wel iets hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door lancekapers op 26-07-2023 20:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 19:21
Het blijft (maar ik ben natuurlijk niet helemaal onpartijdig) toch één van de mooiste EV's die je momenteel kunt kopen (tenzij je in het segment van de Taycan mag shoppen) O+. Blijf het vreemd vinden dat ook dit modeljaar weer geen standaardoptie voor het verduisteren van de ruiten wordt aangeboden. Maakt de auto toch net even af wat mij betreft.

[ Voor 32% gewijzigd door ach-jee op 26-07-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
_--[]--__ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:55:
[...]

Ook niet als je een stuk gereden hebt? Het is natuurlijk onmogelijk om het gelijk in te schatten omdat GM geen idee heeft wat voor aanhanger (gewicht en luchtweerstand) er achter hangt.
Nee, na 6x laden had GM het nog niet door.
De auto gaf een actieradius van 170km bij 90% SoC, GM dacht dat we 260km konden, gezien percentage bij aankomst. Die werd wel elke keer naar beneden bijgesteld.

En wat ook irritant is, bij elke rem actie tot bijna stilstand de melding dat parkeersysteem achter niet beschikbaar is vanwege aangekoppelde aanhanger.. duh, dat snap ik ook wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
ach-jee schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:28:
Het blijft (maar ik ben natuurlijk niet helemaal onpartijdig) toch één van de mooiste EV's die je momenteel kunt kopen (tenzij je in het segment van de Taycan mag shoppen) O+. Blijf het vreemd vinden dat ook dit modeljaar weer geen standaardoptie voor het verduisteren van de ruiten wordt aangeboden. Maakt de auto toch net even af wat mij betreft.
Eens, daarom ook zelf de ruiten maar laten tinten.. Uiterst tevreden mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Over systemen gesproken die niet lekker werken..zijn er meer mensen bij wie de achteruit-rij-piloot regelmatig ingrijpt? Vooral bij langzaam achteruit inparkeren grijpt dat ding in (ik met een hartverzakking achter t stuur) omdat er ergens een plantje staat ofzo wat de sensor triggert. Ding grijpt best wel violent in, ook als ik naar achter kruip. Vraag me af of dat bij te stellen is in de garage bijvoorbeeld?

Voor de duidelijkheid; gaat dus niet over fietsers of auto’s die achterlangs rijden, maar over een onkruid of soms zelfs stoeprand die de auto ‘ineens’ waarneemt en voor op de remt trapt.

[ Voor 19% gewijzigd door Pixeltje op 27-07-2023 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Zeker, dat heb ik ook. Soms is het niet te doen en omstanders kijken je daarna ook aan van: WTF ben jij aan het doen! 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-06 15:18
Pixeltje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:19:
Over systemen gesproken die niet lekker werken..zijn er meer mensen bij wie de achteruit-rij-piloot regelmatig ingrijpt? Vooral bij langzaam achteruit inparkeren grijpt dat ding in (ik met een hartverzakking achter t stuur) omdat er ergens een plantje staat ofzo wat de sensor triggert. Ding grijpt best wel violent in, ook als ik naar achter kruip. Vraag me af of dat bij te stellen is in de garage bijvoorbeeld?

Voor de duidelijkheid; gaat dus niet over fietsers of auto’s die achterlangs rijden, maar over een onkruid of soms zelfs stoeprand die de auto ‘ineens’ waarneemt en voor op de remt trapt.
Hier dezelfde ervaring. Iedere keer denk ik dat ik ergens tegenaan ben geknalt en zit met een hartverzakking achter het stuur en dan heb ik het nog niet eens over de passagiers. Regelmatig zet ik ‘m uit. Jammer dat dat niet met 1 knop kan. Dat ingrijpen is op zich ok, maar zou wat mij betreft toch ook wat subtieler moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@Pixeltje

hiero ook... regelmatig,
achteruit de garage in, als er maar een bloemetje (L+R van de garage) halfstok hangt... BANG..

en ik verdenk óók de drempel van de garage zelf.

garagevloer is vlak beton, de inrit loopt íetsje schuin naar beneden tov de vloer (tegen water)
en als ik dan achteruit de garage inga, steekt de "kont" dus ietsje omhoog tov de vloer....

en waarschijnlijk denkt de software dan "dat de bodem achter hem" wegzakt...
dus moet ik dit héél rustig doen, als een rollator slak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:01:
@Pixeltje

hiero ook... regelmatig,
achteruit de garage in, als er maar een bloemetje (L+R van de garage) halfstok hangt... BANG..

en ik verdenk óók de drempel van de garage zelf.

garagevloer is vlak beton, de inrit loopt íetsje schuin naar beneden tov de vloer (tegen water)
en als ik dan achteruit de garage inga, steekt de "kont" dus ietsje omhoog tov de vloer....

en waarschijnlijk denkt de software dan "dat de bodem achter hem" wegzakt...
dus moet ik dit héél rustig doen, als een rollator slak
Interessant, want bij mij is die nog maar 1x aangeslagen en dat was terecht want reed bijna tegen een geparkeerde auto aan (achteruit oprit af stond er aan de overkant ineens een auto die er anders nooit staat). Verschil in gevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik heb het ook, vooral met de bewegende vijgenboom waarvoor op mn terrein parkeer. Blaadje beweegt naar de aito toe terwijl ik achterruit inparkeer, bam. Laatst ook een keer bij het indraaien bij een parkeergarage tussen autos, ik denk dat ie van de spiegel schrok en laatst ook in een garage langs de laadkabel van de volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Ik heb dat niet, ik had het vaker bij mij VW Golf, bij de PS alleen dat de sensoren als een gek piepen, terwijl ik er nog niet tegen aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
daniel14 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:46:
Ik heb dat niet, ik had het vaker bij mij VW Golf, bij de PS alleen dat de sensoren als een gek piepen, terwijl ik er nog niet tegen aan zit.
Ja klopt, Ik heb ook niet dat hij stopt maar ik vind wel dat hij al heel snel piept en rode vlakken laat zien terwijl ik nog tientallen centimeters ruimte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
Bij mij op het werk op de parkeerplaats hebben ze zo'n betonnen broodje waar de auto gewoon overheen kan, maar die denk ik net wat hoger is dan normaal. Ik moet er altijd super rustig overheen anders gaan ie meteen af. En op de snelheidbultjes daar krijg ik ook altijd een piep met rood als ik er over rij, gelukkig dan geen ingreep.

Verder ook wel ooit met langs een lage heg af zetten dat je inderdaad zeker niet te dichtbij kan parkeren.

Het systeem is gewoon super gevoelig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Pixeltje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:19:

Ik parkeer altijd achteruit strak langs een beukenhaag, heb mezelf aangeleerd om hem eerst uit te zetten alvorens achteruit te rijden. Teveel hartverzakkingen gehad...

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 19:44
Snelheid is ook een factor. Als je heel langzaam achteruit rijdt dan grijpt het systeem minder snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06 21:26
Ik heb hier ook last van. De tegels van de garage liggen iets hoger (1cm) dan de klinkers om het water buiten te houden en daarop reageert hij soms al. Ik rij echt super super langzaam de garage in en zelfs dan nog gooit hij soms alles dicht en verschieten mijn vrouw en ik keer op keer. Idd. erg vervelend :-)

Bij mijn buitenpoort staat er in het midden een kleine aanslag. Deze is enkele cm's hoog en breed en ook daarop heeft hij al gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Davy_Rx schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:19:
Ik heb hier ook last van. De tegels van de garage liggen iets hoger (1cm) dan de klinkers om het water buiten te houden en daarop reageert hij soms al.

Ik rij echt super super langzaam de garage in en zelfs dan nog gooit hij soms alles dicht en verschieten mijn vrouw en ik keer op keer. Idd. erg vervelend :-)

Bij mijn buitenpoort staat er in het midden een kleine aanslag. Deze is enkele cm's hoog en breed en ook daarop heeft hij al gereageerd.
been there.... done that.... got it...

je wéét dat het kan komen... en tóch heeft je hart een restart nodig.. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 14:41
Ondertussen ook ervaring mee, tijdens het te water laten van een bootje opeens vol in de ankers, lier waar de boot mee vast stond compleet afgebroken van de trailer :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Jantje97 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:36:
Ondertussen ook ervaring mee, tijdens het te water laten van een bootje opeens vol in de ankers, lier waar de boot mee vast stond compleet afgebroken van de trailer :(
Dat zou niet moeten. Als je de kabel voor de trailer aansluit gaat de rear brake automatisch uit. Tenzij je zonder kabel rijdt dan is het systeem niet in staat om de trailer te herkennen en gat hij vol in de ankers.

Ik heb al aardig wat met de trailer gereden en dat gaat helemaal prima :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 14:41
Rene schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Dat zou niet moeten. Als je de kabel voor de trailer aansluit gaat de rear brake automatisch uit. Tenzij je zonder kabel rijdt dan is het systeem niet in staat om de trailer te herkennen en gat hij vol in de ankers.

Ik heb al aardig wat met de trailer gereden en dat gaat helemaal prima :)
Dat heb ik inderdaad de harde manier moeten leren, bij het te water laten haal ik de lichtbalk van de trailer af ivm vocht, dus zodoende herkende die niet dat er iets achter hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Jantje97 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Dat heb ik inderdaad de harde manier moeten leren, bij het te water laten haal ik de lichtbalk van de trailer af ivm vocht, dus zodoende herkende die niet dat er iets achter hing.
Ahhh zodoende. Bij mijn trailer zit er een eigen stekker op de lichtbak. Dan kan je deze verwijderen zonder de kabel helemaal af te koppelen. Wellicht heb je ook die mogelijkheid?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:59
Sinds een week hier ook een Polestar op de oprit. In combinatie met de alfen single pro al een en ander kunnen automatiseren obv zonne opbrengst. Ik heb hier even rond zitten lezen om te zien of er toevallig een API beschikbaar was maar ik kon niet direct iets vinden. Heeft er niemand weet van een praktische manier op de SoC uit te lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Afgelopen week stond ik in een rij stil voor een stoplicht voor rechtdoor. Ik was niet de achterste auto. Geheel onverwachts werden bij mijn vrouw en mij de gordels hard strakgetrokken en na een paar seconden weer gelost. We schrokken ons wezenloos. Wel reed er een auto vrij hard over de rijstrook voor rechtsaf langs ons. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Geen leuke ervaring…

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:10
DutchBB schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:35:
Afgelopen week stond ik in een rij stil voor een stoplicht voor rechtdoor. Ik was niet de achterste auto. Geheel onverwachts werden bij mijn vrouw en mij de gordels hard strakgetrokken en na een paar seconden weer gelost. We schrokken ons wezenloos. Wel reed er een auto vrij hard over de rijstrook voor rechtsaf langs ons. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Geen leuke ervaring…
Ja dat herken ik. Mijn vrouw die schrok zich rot en deed zelfs even haar gordel af in paniek. Gelukkig tot nu toe maar 1 keer voorgekomen. Niet iedereen doet een dergelijke maneuvre langs stil staande auto's op een dergelijke vaart. De meesten rijden op een 'normaal' tempo langs en dan treedt dit niet op.

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 16:07
Bij een snel naderende auto naast me heb ik het nog niet meegemaakt maar wel op de snelweg op een plek waar een hobbel in de weg zit. Als je daar overheen rijdt voelt het even alsof je een beetje omhoog vliegt.
De gordels trekken dan ook heel hard aan. Niet heel fijn als je 130 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
thunderfury schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:01:
Sinds een week hier ook een Polestar op de oprit. In combinatie met de alfen single pro al een en ander kunnen automatiseren obv zonne opbrengst. Ik heb hier even rond zitten lezen om te zien of er toevallig een API beschikbaar was maar ik kon niet direct iets vinden. Heeft er niemand weet van een praktische manier op de SoC uit te lezen?
Beetje offtopic, maar helaas nog geen out-of-the-box oplossingen. Op het Home Assistant forum hebben mensen al succes geboekt met de API van ABRP uit te lezen. Serieuze omweg wel, dus ofwel komt Polestar met een deftige app en API, ofwel kan HA binnenkort de automotive data rechtstreeks uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris.engelen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Is er een manier om toegang te krijgen to de laadhistorie van de PS2?

m.a.w. de geschiedenis van wanneer en hoeveel er geladen is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 07:10
Niet bij een voorbijrijdende auto. We een keer toen alles wat harder remde dan normaal. (En in een xc40 maar die heeft dezelfde veiligheidssystemen)

Begrijp inmiddels dat er een systeem zit wat je voorbereid op een crash. Sucks qua comfort.
Maar waarschijnlijk heel fijn als het tot een echte crash komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
kris.engelen schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:54:
Is er een manier om toegang te krijgen to de laadhistorie van de PS2?

m.a.w. de geschiedenis van wanneer en hoeveel er geladen is ?
Volgens mij niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
Kammika schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Niet bij een voorbijrijdende auto. We een keer toen alles wat harder remde dan normaal. (En in een xc40 maar die heeft dezelfde veiligheidssystemen)

Begrijp inmiddels dat er een systeem zit wat je voorbereid op een crash. Sucks qua comfort.
Maar waarschijnlijk heel fijn als het tot een echte crash komt…
Ik verloor laatst grip in een bocht door modder op de weg, stukje de berm in en een slinger over de weg maar het ging gelukkig net goed. Toen werden de gordels ook strak getrokken, is toch wel fijn mocht het toch fout gaan. Met een drempel in een 6okm weg ook al een keer gehad maar daar ging ik toch echt te hard overheen, als de auto loskomt van de grond is het niet vreemd dat de gordelspanners in werking treden.
Pagina: 1 ... 153 ... 208 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.