Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 208 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-03 23:48
Gisteren geprobeerd om bij Fastned te laden. Vreemd genoeg ging dat niet met de lader aan de juiste kant van de auto, maar wel met de lader aan de verkeerde kant :?
Nog iemand dit al ervaren? Toen ik er aankwam was er nog maar één lader vrij met de kabel aan de juiste kant. Ik heb een aantal keer geprobeerd maar kreeg telkens als ik de kabel instak een foutmelding op de auto. Heb ook geprobeerd met de dop eronder en met de kabel goed vast te houden, maar dat hielp niet.
Dan mijn auto verzet naar de andere kant, met een beetje moeite kon ik de kabel over mijn auto leggen en aansluiten. En dat werkte meteen!
De lader waar ik eerst stond staat in de plugsurfing app niet als defect, dus ik vraag mij af of het aan de auto lag of toch aan de lader?

Bijkomende vraag, ik merk dat de prijs in de plugsurfing app vaak niet correct is. De app geeft aan die Fastned aan dat de prijs € 0,75/kWh is, maar ik heb uiteindelijk € 0,63/kWh betaald. Fijn dat het goedkoper is, maar waarom geeft de app niet gewoon de juiste prijs aan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
Denk dat het antwoord stiekem al in je post staat :). Doordat de kabel over je auto gaat zal er waarschijnlijk niet of nauwelijks beweging in zitten en dus werd het laden niet onderbroken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:45
Juancho schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:19:
Die 410pk is leuk maar idd echt overkill. Het is dat het erop zit en ik denk vooral dat het een optie was voor de mensen die nog een 8% wagen konden bestellen want toen had je nog geen enkele motor keuze. Maar de helft is ook echt meer dan zat. Persoonlijk zou ik eerder als je dan toch budget over hebt wat leuke extra pakketten kiezen. Of een trekhaak, of.....
Ik wil die 470pk in mijn geval voor geen goud missen. Het voegt voor mij zoveel rijplezier en sportiviteit toe. Natuurlijk heb ik het niet nodig om van A naar B te komen, maar het is een geweldige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ligt er natuurlijk ook waar je vanaf komt. Als je al geen al te rappe auto had is die single motor ook al behoorlijk rap, zeker zo zonder koppel. Kom je van een P8 of PS2 dual motor...dan zal het idd ff wennen zijn.

Maar denk dat voor het grootste deel en zeker de nieuwe rijders een single motor al meer dan genoeg is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja zeker weten. Het is natuurlijk ook echt persoonlijke voorkeur. Ik hoor zoveel gemopper over de Ohlins dempers en de 20" wielen, maar ik heb daar dan weer 0 problemen mee.

Een auto is net een partner, godzijdank vallen we niet met zijn allen op dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:42
Harvem schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:51:
Gisteren geprobeerd om bij Fastned te laden. Vreemd genoeg ging dat niet met de lader aan de juiste kant van de auto, maar wel met de lader aan de verkeerde kant :?
Nog iemand dit al ervaren? Toen ik er aankwam was er nog maar één lader vrij met de kabel aan de juiste kant. Ik heb een aantal keer geprobeerd maar kreeg telkens als ik de kabel instak een foutmelding op de auto. Heb ook geprobeerd met de dop eronder en met de kabel goed vast te houden, maar dat hielp niet.
Dan mijn auto verzet naar de andere kant, met een beetje moeite kon ik de kabel over mijn auto leggen en aansluiten. En dat werkte meteen!
De lader waar ik eerst stond staat in de plugsurfing app niet als defect, dus ik vraag mij af of het aan de auto lag of toch aan de lader?

Bijkomende vraag, ik merk dat de prijs in de plugsurfing app vaak niet correct is. De app geeft aan die Fastned aan dat de prijs € 0,75/kWh is, maar ik heb uiteindelijk € 0,63/kWh betaald. Fijn dat het goedkoper is, maar waarom geeft de app niet gewoon de juiste prijs aan? 8)7
Blijft ellende met die Fastned laders, (vaak) onhandige stations en inderdaad vaak een foutmelding (nieuwe hele grote stations zijn prima). Dit in tegenstelling to bijvoorbeeld Ionity, brede vakken en nog nooit een foutmelding gehad. Heb hierover ook wel eens contact gehad met Fastned die gaven aan dat het door de spanning op de kabel komt, maarja... soms is er niet anders te parkeren als het wat drukker is (ook vaak gehad dat je 1 mm van iemands bumper mowr staan om goed ervoor te staan. Maar zelfs al sta je er goed voor dan blijft het spannend.

*Fastned rant over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-05 17:01
GuiltyNL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Ik wil die 470pk in mijn geval voor geen goud missen. Het voegt voor mij zoveel rijplezier en sportiviteit toe. Natuurlijk heb ik het niet nodig om van A naar B te komen, maar het is een geweldige toevoeging.
Heb dus óók de boost functie... maar baal ervan dat deze maar zo kort beschikbaar is.

Je moet écht 100% laden, en zelfs dán ben je 'm al weer snel kwijt na een stukje rijden.

Hadden ze best wel wat ruimer mogen instellen,
zo van 100% totaan 45% SoC full-boost beschikbaar en daarna afnemend..

Dit zou dan onder dagelijkse omstandigheden SoC90%>SoC45% (=45% van 72kWh = ~32kWh voor de fun)
en bij een beetje lol (lees: waar voor je €1.000) met doortrappen á 30kWh/100km
zou dat grofweg uurtje plezier zijn, en dat lijkt mij niet teveel gevraagd voor dat geld.

Moest ik weer opnieuw voor boost kiezen? zou ik dat NIET doen

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:20
dirtybolle schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:43:
Ik moet binnenkort een nieuwe lease wagen kiezen en ik neig stilaan toch naar de polestar 2. Maar ik had nog een aantal praktischen vragen
  • Ik zou voor de long range versie (MY24) gaan, maar kies ik dan best voor de dual motor of toch voor de single motor met de extra range?
  • Zijn de geventileerde nappaleder stoelen de moeite tov de standaard stoelen?
  • Is er veel verschil tussen 19 inch en 20 inch wielen qua rijcomfort en rijbereik?
Thanks!
Met betrekking tot de stoelen kan ik geen vergelijking geven omdat ik ook bij de proefrit een model had met nappa leder. En dus kan ik niet kan beoordelen hoe ze zich verhouden versus de 'standaard' stoelen. Wat ik wel fijn vind is dat ik in de winter rustig in eco-stand (20 graden) kan rijden met de stoelverwarming op hoog. Hierdoor zit je er toch (zonder jas) lekker comfortabel bij.

De stoel ventilatie daar ben ik iets minder over te spreken. Je gaat zeker niet aan je stoel vast plakken bij warm weer. Maar ik had toch wel iets meer koele lucht verwacht dan wat nu het geval is. Maar goed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvem
  • Laatst online: 02-03 23:48
Juancho schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:54:
Denk dat het antwoord stiekem al in je post staat :). Doordat de kabel over je auto gaat zal er waarschijnlijk niet of nauwelijks beweging in zitten en dus werd het laden niet onderbroken.
Het zal waarschijnlijk inderdaad daaraan liggen dat die dan wel kon laden. Goed om weten alleszins, vanaf nu bij Fastned altijd maar zo laden dan zeker :P
talkatoo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Blijft ellende met die Fastned laders, (vaak) onhandige stations en inderdaad vaak een foutmelding (nieuwe hele grote stations zijn prima). Dit in tegenstelling to bijvoorbeeld Ionity, brede vakken en nog nooit een foutmelding gehad. Heb hierover ook wel eens contact gehad met Fastned die gaven aan dat het door de spanning op de kabel komt, maarja... soms is er niet anders te parkeren als het wat drukker is (ook vaak gehad dat je 1 mm van iemands bumper mowr staan om goed ervoor te staan. Maar zelfs al sta je er goed voor dan blijft het spannend.

*Fastned rant over :D
Bij Ionity heb ik inderdaad ook nog nooit een probleem gehad. Het is dat er op mijn route niets anders was dan Fastned, anders had ik hem zeker vermeden aangezien ik al heel wat meldingen gezien heb over problemen bij het laden bij hen.
GuiltyNL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Heerlijk die 470 pk, vooral ook dat je die krijgt voor die prijs *O* :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hansieo
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt in het hoge noorden?....héél klein
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt in regio Winschoten?....héél klein
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt daar op een parkeer terrein?....héél klein
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt pal náást je?....nóg kleiner... :')

je ziet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit... O-)

ps, ik ben de MidnightAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPI74A4P7NB9cuUVTKANXO4r7E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/443rovT7vjtIedzm7MWZXE0g.jpg?f=fotoalbum_large

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik geniet ook iedere rit van de 408pk maar je gaat er natuurlijk ook naar rijden, vaak volgas langszij als iemand (eindelijk) een strook opschuift, of toch ff de launch-control gebruiken als je vooraan staat bij het verkeerslicht, het zijn maar enkele voorbeelden.

Nodig? Zeker niet maar ben er iedere rit nog steeds ontzettend blij mee, gewoon vanwege de gedacht dát je 660nm onder je voet hebt, instant, dat geeft soms al een bepaalde ‘voldoening’, lastig uit te leggen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 05:55
Welke dakdragers zijn aan te raden voor de polestar? Gewoon thule wingbar edge nemen of toch iets anders?

[ Voor 62% gewijzigd door k-jah op 06-07-2023 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Hansieo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:54:
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt in het hoge noorden?....héél klein
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt in regio Winschoten?....héél klein
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt daar op een parkeer terrein?....héél klein
HOE klein is de kans dat je een Polestar-2 tegenkomt pal náást je?....nóg kleiner... :')

ps, ik ben de Midnight[Afbeelding]
Groter dan je denkt. ;) ik woon vlakbij stad, heb een zwarte Polestar 2 en er rijden volgens mij meerdere witte rond(of ik zie die ene wel heel vaak...).

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 06-07-2023 07:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik ga hier ook lekker meelezen!

Wij hebben een LRSM besteld. :)

De keuze was hier tussen een Octavia Combi, id4 en de p2

Id4 werd in de lease erg duur, omdat we daar de luxere stoelen wilden hebben (beide last van onze rug). En de Octavia heb ik gelukkig een veto op uit kunnen spreken.

No signature required.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 12:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik zag net twee Polestar 2 my24 reviews voorbij komen:
YouTube: This One Change Has TRANSFORMED The New Polestar 2!
YouTube: Polestar 2 '24MY - More range, more performance - more desirable?

Geloof dat de conclusie wel is dat de achterwielaandrijving bij de single motor varianten erg goed bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
Hansieo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 06:24:
[...]

dank voor deze input.. _/-\o_
Ik heb homelink kunnen koppelen aan de poort van mijn ouders, werkt echt top.
Was even priegelen, maar nu veel profijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:35

Freakie1NL

Grote Baas

Niet mijn smaak, maar kwam deze tegen. Verlichte versnellignspook. Wel interessant om te zien hoe er voeding afgetapt kan worden in de P2.

YouTube: 폴스타2 크리스탈 기어봉 설치영상!

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sopsop schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:23:
Ik zag net twee Polestar 2 my24 reviews voorbij komen:
YouTube: This One Change Has TRANSFORMED The New Polestar 2!
YouTube: Polestar 2 '24MY - More range, more performance - more desirable?

Geloof dat de conclusie wel is dat de achterwielaandrijving bij de single motor varianten erg goed bevallen.
Kan mij goed voorstellen, kwam voorheen van een ID.3.
Enige pluspunt van een ID.3 ten opzichte van een SM P2 was/is de achterwiel aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hoe klein is de kans dat je hem dan voor de foto ook nog even netjes binnen de lijntjes had gezet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Ik zie tegenwoordig overal polestars rondrijden, dus geen idee waarom dit zo uniek is?

Nog steeds die bug ivm de trekhaak. Ik kwam toevallig voor een ander probleem langs in de garage, en daar wisten ze me te vertellen dat meerdere polestars er last van hebben. Het probleem was bij de werkplaats verantwoordelijke wel meteen bekend bij het horen van het woord 'trekhaak'

Enkel een software update in de garage zou het probleem oplossen? Ik zei 'm dat ik via de auto al de laatste update had (2.9 dacht ik, ik volg het niet op want dat soort dingen interesseert me geen barst), dus blijkbaar kunnen ze in de garage 2.9 nog verder bijwerken? Een soort beta dan? Advanced bug fix die niet in de final release zit? Zou de volgende OTA (bvb 2.10) dan ook die fix meenemen.

Duurt 2,5u ongeveer, en kan ik pas inplannen in tweede helft van augustus blijkbaar. Fijn! Speciaal verlof opgenomen om een aantal praktische dingen te kunnen doen met een aanhangwagen (verbouwing, dingen verhuizen, ...). Speciaal ook bij bestelling de trekhaak genomen voor dit specifieke scenario. En dan doet het ding het niet wegens 'software'.... 8)7 Waar is de tijd dat een trekhaak gewoon een trekhaak was. Belachelijk

Verder nog steeds 'tevreden'. In de zomer is het range probleem van een MY23 (SMSR, FWD) een stuk meer leefbaar (binnenlands), dus ik kijk alweer met tegenzin naar de winter die er aan komt...

Nog steeds veel positieve opmerkingen over het design van de wagen, en daar ben ik het volmondig mee eens. Met voorsprong nog steeds de mooiste EV die je op dit moment kan kopen. Helemaal in mijn straatje, dat gespierde, sobere ontwerp. Ik vind 'm wat SAAB DNA hebben, en een 'Europese muscle car vibe'. Erg geslaagd. Jammer dat EV rijden zonder eigen laadpaal zo dramatisch is. (range, het rijden zelf is uiteraard fijn en comfortabel, geen opmerkingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Het probleem met de trekhaak heb ik ook, maar is met 10 min "werk" zelf op te lossen door de 12V accu even los te koppelen en na een paar minuten weer vast te zetten. Sindsdien geen issue meer gehad.

-> https://www.polestar.com/...-2/2023/article/12V_accu/

Let er wel op dat je daarna de inklembeveiliging moet resetten

-> https://www.polestar.com/...eveiliging-van-de-ruiten/

[ Voor 52% gewijzigd door Rickkie600 op 07-07-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Rickkie600 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:35:
Het probleem met de trekhaak heb ik ook, maar is met 10 min "werk" zelf op te lossen door de 12V accu even los te koppelen en na een paar minuten weer vast te zetten. Sindsdien geen issue meer gehad.

-> https://www.polestar.com/...-2/2023/article/12V_accu/

Let er wel op dat je daarna de inklembeveiliging moet resetten

-> https://www.polestar.com/...eveiliging-van-de-ruiten/
De technieker wist me te melden dat dit wel de melding op het dashboard oplost, maar dat je dan eventueel geen aansturing hebt van lichten en dergelijke, naar de trailer?

In elk geval was het ook zoiets, batterij loskoppelen, en trekhaak uitklappen en voorlopig gewoon uitgeklapt laten, zodat je 'm toch kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Amos_x schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:43:
[...]

De technieker wist me te melden dat dit wel de melding op het dashboard oplost, maar dat je dan eventueel geen aansturing hebt van lichten en dergelijke, naar de trailer?
Ik mag hopen van wel... ik ga met de motorfietsen op de trailier naar Frankrijk :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
Freakie1NL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Hoe klein is de kans dat je hem dan voor de foto ook nog even netjes binnen de lijntjes had gezet? :+
lol, ja ook een van mijn ergernissen, vaak zetten mensen hun auto VER over de lijn en nemen dan 2 plekken in.
Mijn reactie op zo iets is dan PAL er naast zetten om op die manier een stukje plek terug te winnen (wat de witte ook netjes deed.)

Bijkomend was nog de lelijke ijzeren "lantaren paal-bescherming vangrails" die je net niet ziet op de foto,
rechtsvoor bij mij op de foto, en daardoor kon ik niet dichter naar de rechter auto kruipen.

De bruine kon daardoor óók weer wat beter in zijn vak komen.
En zo werkt dat idiote parkeren een "paar generaties" dóór voordat iedereen weer netjes in de vakken kan staan.

Ik gaf een keer flink commentaar op iemand die OPZETTELIJK en ECHT halverwege 2 vakken ging parkeren. en zijn reactie was: ik wil geen deur tegen mijn auto hebben.

Ik wachtte tot hij weg was en zette de Polestar op nét geen boterham dikte afstand van zijn instap deur, en ging op een bankje met zicht op de auto zitten wachten.

Genot om te zien hoe hij via passagier stoel naar binnen moest kruipen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Amos_x schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Ik zie tegenwoordig overal polestars rondrijden, dus geen idee waarom dit zo uniek is?

Nog steeds die bug ivm de trekhaak. Ik kwam toevallig voor een ander probleem langs in de garage, en daar wisten ze me te vertellen dat meerdere polestars er last van hebben. Het probleem was bij de werkplaats verantwoordelijke wel meteen bekend bij het horen van het woord 'trekhaak'

Enkel een software update in de garage zou het probleem oplossen? Ik zei 'm dat ik via de auto al de laatste update had (2.9 dacht ik, ik volg het niet op want dat soort dingen interesseert me geen barst), dus blijkbaar kunnen ze in de garage 2.9 nog verder bijwerken? Een soort beta dan? Advanced bug fix die niet in de final release zit? Zou de volgende OTA (bvb 2.10) dan ook die fix meenemen.

Duurt 2,5u ongeveer, en kan ik pas inplannen in tweede helft van augustus blijkbaar. Fijn! Speciaal verlof opgenomen om een aantal praktische dingen te kunnen doen met een aanhangwagen (verbouwing, dingen verhuizen, ...). Speciaal ook bij bestelling de trekhaak genomen voor dit specifieke scenario. En dan doet het ding het niet wegens 'software'.... 8)7 Waar is de tijd dat een trekhaak gewoon een trekhaak was. Belachelijk

Verder nog steeds 'tevreden'. In de zomer is het range probleem van een MY23 (SMSR, FWD) een stuk meer leefbaar (binnenlands), dus ik kijk alweer met tegenzin naar de winter die er aan komt...

Nog steeds veel positieve opmerkingen over het design van de wagen, en daar ben ik het volmondig mee eens. Met voorsprong nog steeds de mooiste EV die je op dit moment kan kopen. Helemaal in mijn straatje, dat gespierde, sobere ontwerp. Ik vind 'm wat SAAB DNA hebben, en een 'Europese muscle car vibe'. Erg geslaagd. Jammer dat EV rijden zonder eigen laadpaal zo dramatisch is. (range, het rijden zelf is uiteraard fijn en comfortabel, geen opmerkingen)
hier?? regio Winschoten? dan zou ik snel loterij formulieren halen :Y
(volgens de dealer zijn er hierniet zo veel.. of moet natuurlijk bij dealer verderweg zijn..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hansieo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:30:
[...]

lol, ja ook een van mijn ergernissen, vaak zetten mensen hun auto VER over de lijn en nemen dan 2 plekken in.
Mijn reactie op zo iets is dan PAL er naast zetten om op die manier een stukje plek terug te winnen (wat de witte ook netjes deed.)

Bijkomend was nog de lelijke ijzeren "lantaren paal-bescherming vangrails" die je net niet ziet op de foto,
rechtsvoor bij mij op de foto, en daardoor kon ik niet dichter naar de rechter auto kruipen.

En zo werkt dat idiote parkeren een "paar generaties" dóór voordat iedereen weer netjes in de vakken kan staan.

Ik gaf een keer flink commentaar op iemand die OPZETTELIJK en ECHT halverwege 2 vakken ging parkeren. en zijn reactie was: ik wil geen deur tegen mijn auto hebben.

Ik wachtte tot hij weg was en zette de Polestar op nét geen boterham dikte afstand van zijn instap deur, en ging op een bankje met zicht op de auto zitten wachten.

En dat laatste is niet meer dan terecht. Zelf ook meerdere malen mijn auto perfect binnen een vak geparkeerd maar waardoor een wanparkerder via de achterklep of passagier gedeelte er in moest. Die vakken zijn er niets voor niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Freakie1NL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:10:
[...]

En dat laatste is niet meer dan terecht. Zelf ook meerdere malen mijn auto perfect binnen een vak geparkeerd maar waardoor een wanparkerder via de achterklep of passagier gedeelte er in moest. Die vakken zijn er niets voor niets.
Ik moet wel zeggen dat sommige vakken wel erg krap zijn. Ik heb vaak moeite om mijn e-tron in of uit te komen terwijl zowel ikzelf als de andere auto gewoon in het vak staan. Indien mogelijk parkeer ik uiteraard ergens waar op dat moment een leeg vak naast me.

Dan kun je een beetje spelen door heel strak tegen de lijn binnen je vak te parkeren, maar dan nog moet ik regelmatig limbodansend de auto uit.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05 22:12
Dean Martin schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:21:
[...]

Ik moet wel zeggen dat sommige vakken wel erg krap zijn. Ik heb vaak moeite om mijn e-tron in of uit te komen terwijl zowel ikzelf als de andere auto gewoon in het vak staan. Indien mogelijk parkeer ik uiteraard ergens waar op dat moment een leeg vak naast me.

Dan kun je een beetje spelen door heel strak tegen de lijn binnen je vak te parkeren, maar dan nog moet ik regelmatig limbodansend de auto uit.
Nu ook Krimpflatie op de parkeerplekken! Smaller maken, meer auto’s op dezelfde m2 zo fijn…!! 🤦‍♂️🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 22:53
[...]

Er rijden er inmiddels zo’n 10000 rond in NL dus je ziet ze inderdaad dagelijks. Maar het blijft een fraaie verschijning!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave057
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 16:20
Hey mede polestar eigenaars,

Ik heb vorige maand mijn polestar in Zwitserland achter moeten laten omdat tijdens mijn reis het snelladen is stuk gegaan. Ik hoorde van de garage dat dit wel vaker voor gekomen is en ik al de 4de bij die garage was. Is dat jullie al eens overkomen?

Het begon bij de heenreis ermee dat na het eerste snellaadpunt (van tesla) de auto aangaf niet meer te kunnen starten wanneer ik hem straks uitzet. Dit klopte, waarna de auto een uur later opeens weer startte een de melding verdwenen was. Vervolgens ben ik 4 snellaadpunten verder gekomen tot hij tijdens de 4de sessie plots stopte en hij niet meer kon laden, er verscheen een melding dat ik zo snel mogelijk naar de werkplaats moest een en het lag licht bleef rood.

Nadat hij een maand later weer gerepareerd in Nederland stond bleek dat de zekering onder de achterbank doorgebrand was een het plastic er omheen was gesmolten. Hele accu en alles moest eruit gehaald worden en was een reparatie van 2 dagen hahahah. Ben benieuwd of jullie dit ook al eens meegemaakt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-05 21:35
Dave057 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:23:
Hey mede polestar eigenaars,

Ik heb vorige maand mijn polestar in Zwitserland achter moeten laten omdat tijdens mijn reis het snelladen is stuk gegaan. Ik hoorde van de garage dat dit wel vaker voor gekomen is en ik al de 4de bij die garage was. Is dat jullie al eens overkomen?

Het begon bij de heenreis ermee dat na het eerste snellaadpunt (van tesla) de auto aangaf niet meer te kunnen starten wanneer ik hem straks uitzet. Dit klopte, waarna de auto een uur later opeens weer startte een de melding verdwenen was. Vervolgens ben ik 4 snellaadpunten verder gekomen tot hij tijdens de 4de sessie plots stopte en hij niet meer kon laden, er verscheen een melding dat ik zo snel mogelijk naar de werkplaats moest een en het lag licht bleef rood.

Nadat hij een maand later weer gerepareerd in Nederland stond bleek dat de zekering onder de achterbank doorgebrand was een het plastic er omheen was gesmolten. Hele accu en alles moest eruit gehaald worden en was een reparatie van 2 dagen hahahah. Ben benieuwd of jullie dit ook al eens meegemaakt hebben
Is dit wel echt? Klinkt nogal bizar. De ‘hele accu’ zit helemaal door de auto dus niet alleen onder de achterbank. Nog los van dat je een Polestar niet kunt ‘starten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave057
JTHZZ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Is dit wel echt? Klinkt nogal bizar. De ‘hele accu’ zit helemaal door de auto dus niet alleen onder de achterbank. Nog los van dat je een Polestar niet kunt ‘starten’.
Hahaha ja helaas is het wel echt. Ze hebben het mij in de garage laten zien, hekken erom heen alles. De auto in totaal 5 weken kwijt geweest. I wish it was fake 😅

De accu moest eronder uit om het gehele onderdeel onder de achterbank waar de stroom omgezet wordt vervangen is

[ Voor 11% gewijzigd door Dave057 op 08-07-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 14:04
Fastned 300kW laders (zwart model) net geprobeerd, krijg direct foutmelding. Misschien goed om via Polestar een incident aan te maken zodat het oplossen meer prioriteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

BlacKstaR- schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:42:
Fastned 300kW laders (zwart model) net geprobeerd, krijg direct foutmelding. Misschien goed om via Polestar een incident aan te maken zodat het oplossen meer prioriteit krijgt.
Hoezo zou dit aan Polestar liggen en niet aan Fastned? Zelf tot nu toe altijd feilloos kunnen laden bij Fastned. Ook bij de zwarte laders.

Tuurlijk les regelmatig problemen met Polestar en Fastned. Maar juist niet bij andere laadpaal aanbieders. Ligt het dan aan Polestar of aan Fastned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 23:02
Freakie1NL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:18:
[...]

Hoezo zou dit aan Polestar liggen en niet aan Fastned? Zelf tot nu toe altijd feilloos kunnen laden bij Fastned. Ook bij de zwarte laders.

Tuurlijk les regelmatig problemen met Polestar en Fastned. Maar juist niet bij andere merken. Ligt het dan aan Polestar of aan Fastned?
Ik denk niet dat het klopt wat je zegt dat het bij andere merken niet voorkomt. Als je googled op “communicatiepunt” en “fastned” kom je meer
merken tegen dan alleen Polestar en Volvo

Je ziet het wel wat vaker terugkomen in Volvo en polestar forums. Dus ik denk zelf dat het een generiek probleem is waar polestar en Volvo wat gevoeliger voor zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Kammika schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Ik denk niet dat het klopt wat je zegt dat het bij andere merken niet voorkomt. Als je googled op “communicatiepunt” en “fastned” kom je meer
merken tegen dan alleen Polestar en Volvo
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg juist dat het niet exclusief een Polestar probleem is. Het woord merken zorgde misschien voor wat verwarring, ik bedoelde hier merken qua laadpaal aanbieders bij. Nu aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Freakie1NL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:18:
[...]

Tuurlijk les regelmatig problemen met Polestar en Fastned. Maar juist niet bij andere laadpaal aanbieders. Ligt het dan aan Polestar of aan Fastned?
Ik zeg niet te weten waar het probleem ligt. Maar als berijder van een polestar is dat mijn eerste contactpunt, als polestar meer van dit soort berichten krijgt kunnen zij er wat aan doen. Door het probleem op te lossen als het een polestar issue is en zo niet dan kunnen ze het probleem met Fastned oplossen. Gezien wij met ze allen een investeringen 40k+ euro hebben gedaan met onze aankoop, is handiger om daar te klagen en niet bij Fastned die hebben zoveel meer klanten dus een ticket daar inschieten heeft minder impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 19:44
Dave057 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Hahaha ja helaas is het wel echt. Ze hebben het mij in de garage laten zien, hekken erom heen alles. De auto in totaal 5 weken kwijt geweest. I wish it was fake 😅

De accu moest eronder uit om het gehele onderdeel onder de achterbank waar de stroom omgezet wordt vervangen is
Bij snelladen wordt er in de auto geen stroom omgezet. Is het niet het BMS wat stuk was ?
De accu nog in orde ? Beschermt door de hoogspanning zekering hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave057
RobboNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Bij snelladen wordt er in de auto geen stroom omgezet. Is het niet het BMS wat stuk was ?
De accu nog in orde ? Beschermt door de hoogspanning zekering hopelijk.
Hmm ik heb weinig verstand verder van de onderdelen / hardware 🙈. Maar mij werd vertelt door garage dat er onder de achterbank een groot onderdeel zit wat bijna zo groot is als de achterbank. Waar de snellaadstroom aan de ene kant binnekomt en door een zekering gaat. Die was volledig doorgebrand en ook wat plastic gesmolten etc. Langzaam laden ging via de andere kant van het onderdeel is mij verteld en dat werkt ook gewoon nog. Accu was idd verder beschermt en had gelukkig geen schade 😁. Wel moest dat hele ding onder de achterbank vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Voor mij is even nieuw snelladen even nieuw.
Ik zie er wat wisselende berichten over.
Kan ik mijn Polestar 2 snelladen en zoja waar/hoe? Tesla/Fastned netwerk kan dit gebruikt worden?
Wat is wel/niet aan te raden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tijs0289 op 09-07-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 29-05 08:19
Je kunt een Polestar 2 snelladen maar je vragen zijn vrij algemeen, misschien handig als je net EV bent gaan rijden om in het grote EV topic en publiek laden topic door te nemen aangezien daar een hoop (niet model specifieke info) te vinden is en ze je daar wat dat betreft op weg kunnen helpen.

Om on-topic te blijven, Fastned heeft de laadcurve van de Polestar 2 in kaart gebracht; stelregel is dat hoe leger de accu is, hoe sneller je kunt laden. Toch zal je variatie zien per laadsessie, dit is dan te verklaren door (voornamelijk) de temperatuur van het accupakket wat weer afhangt van de buitentemperatuur en het gebruik van de auto (veel vermogen gebruiken, veel regeneren door bergafwaarts rijden of eerdere snellaadsessies verhogen de accutemperatuur).
De curve ziet er hetzelfde uit bij een laadpaal van Tesla of Ionity, tegenwoordig zijn er steeds meer Tesla laadpalen ook beschikbaar voor andere merken maar wel alleen met een creditcard en niet met je reguliere laadpas.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ben jij benoemd tot parkeeropzichter of zo?
Wat een belachelijk kinderlijk gedrag.
En dan zeker verbaasd/ verontwaardigd zijn als je schade aan je auto hebt?
Man man, parkeer gewoon lekker een paar plaatsen verderop en wees geen kind.
Hansieo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:30:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
dagobert1966 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:11:

[...]
Als dat "andere plekken blokkeren" voor jou normaal is... zegt dat iets over jou,
niet over de mensen die daardoor geen plek kunnen vinden of verder moeten gaan zoeken dan dat nodig zou zijn.

(en nu ga je natuurlijk vertellen dat jij dat niét doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Hansieo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:05:
[...]

Als dat "andere plekken blokkeren" voor jou normaal is... zegt dat iets over jou,
niet over de mensen die daardoor geen plek kunnen vinden of verder moeten gaan zoeken dan dat nodig zou zijn.

(en nu ga je natuurlijk vertellen dat jij dat niét doet...)
Het gaat er niet om wat ik ervan vind als iemand niet helemaal juist parkeert.
Jij concludeert dat ik het blijkbaar normaal vindt dat iemand andere plekken blokkeert.
Die voorbarige conclusie zegt iets over jou.
Het gaat erom of je denkt dat jij het recht hebt 'iemand een lesje te lezen'.
In mijn beleving zegt dat iets over jou en daaruit mag je de conclusie trekken dat ik dergelijke acties van jou niet normaal vind.
Als je iedereen meent te moeten corrigeren die in jouw ogen blijkbaar iets 'heel ergs' doet ... wederom: dat zegt iets over jou en ik vind dat heel sneu voor je ...
Getuigt niet van enige verdraagzaamheid. Eerder van enige verzuring.
Mijn tip: zoek je 'lolletjes' in andere dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 20:04
Come on mensen. Gewoon in je vak parkeren idd. En daar mag best wat van gezegd worden. Als dat niet kan, dan hebben we een probleem.

Weer lekker on topic gaan?

Zijn er nog mensen die met aanhanger (vouwwagen, aanhangwagen of caravan) richting zuid Frankrijk of Spanje gaan? Vorig jaar hebben we de hele route du Soleil met een vouwwagen gereden en we hebben m niet één keer hoeven af te koppelen bij het laden. Dankzij Fastned en tesla. Sommige ionity stations zuidelijk ook.

Dit jaar een tussenstop onder Parijs. Dus dan rijden we ineens door "het midden". Het kan allemaal over ionity, wat voordelig is, maar bij elke stop van ionity, maar ook Fastned en Tesla, moeten we afkoppelen.

De terugreis dus maar weer mooi over de Route du Soleil...

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

kramon schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:18:
Come on mensen. Gewoon in je vak parkeren idd. En daar mag best wat van gezegd worden. Als dat niet kan, dan hebben we een probleem.

Weer lekker in topic gaan?

Zijn er nog mensen die met aanhanger (vouwwagen, aanhangwagen of caravan) richting zuid Frankrijk of Spanje gaan? Vorig jaar hebben we de hele route du Soleil met een vouwwagen gereden en we hebben m niet één keer hoeven af te koppelen bij het laden. Dankzij Fastned en tesla. Sommige ionity stations zuidelijk ook.

Dit jaar een tussenstop onder Parijs. Dus dan rijden we ineens door "het midden". Het kan allemaal over ionity, wat voordelig is, maar bij elke stop van ionity, maar ook Fastned en Tesla, moeten we afkoppelen.

Iets van zeggen mag je zeker! Sterker nog: dat getuigt van karakter.
Maar toegang tot de auto blokkeren/bemoeilijken en dan, heel dapper, op afstand toe te kijken ...

Enfin, ik zeg alleen wat ik ervan vind.
Maar inderdaad ... weer on topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
dagobert1966 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:11:

[...]
Nou ik snap Hans wel. Kinderachtig? Misschien. Maar iets met bal kaatsen en gelijke munt. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

GuiltyNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:29:
[...]

Nou ik snap Hans wel. Kinderachtig? Misschien. Maar iets met bal kaatsen en gelijke munt. 😬
En zo escaleert het een en ander en heb jij vervolgens mogelijk schade ...
En dan is het opeens niet meer met gelijke munt want dan ben jij het slachtoffer.
Wees dan een kerel en spreek die person erop aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
dagobert1966 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:51:
[...]

En zo escaleert het een en ander en heb jij vervolgens mogelijk schade ...
En dan is het opeens niet meer met gelijke munt want dan ben jij het slachtoffer.
Wees dan een kerel en spreek die person erop aan.
Ja, snap ik. Maar soms is het lastig. Hier staat er al twee dagen een Audi SQ5 op een laadplek. Dat trek ik ook slecht. En geen idee wie ik erop aan moet spreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Ja, snap ik. Maar soms is het lastig. Hier staat er al twee dagen een Audi SQ5 op een laadplek. Dat trek ik ook slecht. En geen idee wie ik erop aan moet spreken.
Ja dat is echt irritant. Laatst een keer de laadstekker uit de laadpaal getrokken (dat kon daar zonder pas) van een VW hybride die al 2 dagen de laatste laadplek stond te bezetten. Wat denken die mensen? Niks waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ff ouderwets briefje onder de ruitenwisser en dan hopen dat men er van leert...

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 09-07-2023 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

[...]

Dat is uiterst irritant.
In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van verschillende gemeentes staat dat het verboden is 'om een voor het opladen gereserveerde plek langdurig bezet te houden'.
Je zou dus de politie/handhavers kunnen informeren.
[...]

In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van verschillende gemeentes staat dat het verboden is 'om een voor het opladen gereserveerde plek langdurig bezet te houden'.
Je zou dus contact kunnen zoeken met handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vraagje;

Mijn polestar heeft een deel van de sfeerverlichting aan tijdens het laden thuis. Is me nog nooit opgevallen, dus geen idee hoe lang al maar het viel me net ineens op. Is dat normaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DN_4Q12AHyZLEOv3XEKU0Comdkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aig55sQRcviIuE7MtaoeB55b.jpg?f=fotoalbum_large

De foto is wat ellendig, want moest door het raam heen gemaakt worden natuurlijk. Boven het dashboardkastje en rond de middenconsole zie je de leds aan..

Edit: auto van het slot gehaald, bijrijdersdeur open en dicht en weer op slot gedaan; verlichting uit maar stuurknoppen verlicht en bestuurdersdisplay gedimd aan. Truuc nog een keer herhaald met de bestuurdersdeur dit keer en nu is alles uit :?

[ Voor 14% gewijzigd door Pixeltje op 09-07-2023 23:34 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
kramon schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:18:
Weer lekker on topic gaan?

Wij gaan met de motoren op de trailer naar Bretagne, volgens ABRP 5x laden. We gaan het zien.
En nu niet vragen waarom niet op de motor daarheen, dat heeft zo z'n redenen. :)

Hoop inderdaad dat ik niet te veel hoef af te koppelen, zou wel wat tijd schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Pixeltje schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:30:
Vraagje;

Mijn polestar heeft een deel van de sfeerverlichting aan tijdens het laden thuis. Is me nog nooit opgevallen, dus geen idee hoe lang al maar het viel me net ineens op. Is dat normaal?
[Afbeelding]

De foto is wat ellendig, want moest door het raam heen gemaakt worden natuurlijk. Boven het dashboardkastje en rond de middenconsole zie je de leds aan..

Edit: auto van het slot gehaald, bijrijdersdeur open en dicht en weer op slot gedaan; verlichting uit maar stuurknoppen verlicht en bestuurdersdisplay gedimd aan. Truuc nog een keer herhaald met de bestuurdersdeur dit keer en nu is alles uit :?
Yup, hier hetzelfde gedrag :) Zal wel een bugje zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Fix is simpel, effe de stroom van de accu afhalen. Ikzelf heb voor een andere oplossing gekozen: de trekhaak gewoon niet inklappen en uitgeklapt laten. Worst case scenario is dan dat je geen stroom hebt en dus de lampen het niet doen (wat via de fix is op te lossen), maar ik begreep dat het probleem zou kunnen optreden bij het veranderen van de status van de trekhaak (inklappen/uitklappen). Als je deze niet verandert...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
@GeurtG Dan was ‘ie bij jou al uitgeklapt op het moment dat de error verscheen?

Bij mij is ‘ie namelijk ingeklapt, en reageert het niet op de knop in de kofferbak. Maar inderdaad, dit is me ook geadviseerd in de garage. Stroom van de 12V eraf, uitklappen en uitgeklapt laten. Het boeit me inderdaad ook niet om permanent met die trekhaak uit de auto te rijden, daar heb ik geen probleem. Esthetisch vast mooier als ‘ie inklapt wanneer niet in gebruik, maar dan moet dat systeem hebt wel gewoon doen.

Er is toen ook gezegd dat je mogelijks geen stroom hebt.

Dus stroom eraf en uitklappen. Dan misschien nog eens stroom eraf voor de lampen (en uitgeklapt laten)

Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om er even mee bezig te gaan. Hopelijk werkt het, want heb het binnenkort wel erg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 09:15
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Hier enkel trilling tussen 135 en ruwweg 150 km/h. Binnenkort 60k beurt dus zal het dan wederom melden maar aangezien er tijdens de 30k beurt ook niets mee is gedaan heb ik er een hard hoofd in :+

Zelfde voor de piepende motor(en ?) bij 90km/h op de ACC of zachtjes accelererend naar 100km/h, gas geven is piepgeluid, gas los is geluid weg. Monteur reed en hoorde het ook/kon het ook reproduceren. Niets mee gedaan. Het is dat mijn tijd mij meer waard is dan deze kwaaltjes maar wel treurig dat de Volvo dealer hier zo mee om springt.
Ik zou er toch werk van maken, mijn auto loopt eind dit jaar uit de garantie en dit is nu allemaal onder de garantie vervangen. BTW het vervangen van de 3 assen heeft niet voor verbetering gezorgd dus op advies van Polestar wordt nu de voorste elektromotor vervangen. 8)7

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VonDutch schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:30:
[...]

Ik zou er toch werk van maken, mijn auto loopt eind dit jaar uit de garantie en dit is nu allemaal onder de garantie vervangen. BTW het vervangen van de 3 assen heeft niet voor verbetering gezorgd dus op advies van Polestar wordt nu de voorste elektromotor vervangen. 8)7
Waar doel je nu op? Piepende motoren of? :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
edit..

[ Voor 93% gewijzigd door Rickkie600 op 10-07-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Voor mijn vriendin ben ik op jacht naar een Polestar 2 (zakelijke lease) uit 2020 of 2021 (met lage bijtelling).

Nu zie ik dat sommige een volledige zwarte voorbumper hebben en andere een witte streep onderaan de voorbumper.

Waar zit dit in? Is dit een facelift geweest of hangt dit samen met een type optiepakket?

Kan het nergens vinden na lang googlen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
mrDaantje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:18:
Voor mijn vriendin ben ik op jacht naar een Polestar 2 (zakelijke lease) uit 2020 of 2021 (met lage bijtelling).

Nu zie ik dat sommige een volledige zwarte voorbumper hebben en andere een witte streep onderaan de voorbumper.

Waar zit dit in? Is dit een facelift geweest of hangt dit samen met een type optiepakket?

Dank!
Die 1e generatie was met de witte streep. Er zijn er echter veel die 'm hebben laten spuiten. De nieuwe is nu gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
kramon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Die 1e generatie was met de witte streep. Er zijn er echter veel die 'm hebben laten spuiten. De nieuwe is nu gewoon zwart.
Dank! Zijn er nog andere verschillen na de 1e generatie?

En per wanneer kwam de 2e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
mrDaantje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:18:

Dank!
Witte streep? Nooit gezien. Bepaalde donkere kleuren P2’ s werden geleverd met een chroomkleurige strip net onder de grille. Dat was voor mij de reden om niet voor midnight blue te gaan.

Er zit dus niks wits aan mijn thunder grey (= licht blauwgrijze) P2 en ik heb ook niks laten spuiten

Alles wat nu rond rijdt is nog 1e generatie.

[ Voor 9% gewijzigd door guido66 op 10-07-2023 16:43 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
kramon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:20:
[...]
Chroomkleurige strip. Ook chromen delen aan de achterzijde.

Ik heb beide laten wrappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB93LawrsM_HFVotKRJoBLX2KVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeOXy5IIM55uUy3UUKdnqw0P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n47OB-8kLn5K1bmHIBttaDM05x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNeVzcroUY8h2bHZJVP2q9Dg.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
MisteRMeesteR schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Waar doel je nu op? Piepende motoren of? :)
Ik denk dat ik hetzelfde geluid heb, en al heeel lang.
Het klinkt niet echt als iets dat aanloopt ofzo,
het lijkt meer op een soort van "resonantie" geluidje in bv inductie / demping spoelen.

Sommige herkennen het wellicht van de spoelen die om je net-fase 1-2-3 heen zitten indien je bv een Enphase zonnepanelen micro-converter systeem hebt.
Ik heb deze spoelen niet, maar naar wat ik daarover lees zou dat best wel eens in de juiste richting kunnen zitten.

Ik "stoor" mij er niet veel aan, maar zou natuurlijk dat geluidje liever niét hebben.
Bij mij is het vrij goed op te roepen rond ca 95kmh, en dan héél rustig versnellen/afremmen/ om uiteindelijk het geluidje constand te hebben bij xx.x km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
mrDaantje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:22:
[...]

Dank! Zijn er nog andere verschillen na de 1e generatie?

En per wanneer kwam de 2e?
Het is niet echt een generatie maar een modeljaar (MY). Ergens halverwege 2021 is MY2022 ingevoerd en dat is zonder chroomstreep maar ook bijv. met warmtepomp in het Plus pakket. MY2021 (2020 modellen) hebben geen warmtepomp,
Verder heeft MY22 geen homelink om je garagedeur te bedienen, geen koplampsproeiers en maar 1 grote sleutel. En vaak is de voetsensor niet meegeleverd toen maar wel later ingebouwd toen die weer beschikbaar was.
Zie o.a. hier
https://www.reddit.com/r/...1_and_2022_ploestar_2_im/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Het is niet echt een generatie maar een modeljaar (MY). Ergens halverwege 2021 is MY2022 ingevoerd en dat is zonder chroomstreep maar ook bijv. met warmtepomp in het Plus pakket. MY2021 (2020 modellen) hebben geen warmtepomp,
Verder heeft MY22 geen homelink om je garagedeur te bedienen, geen koplampsproeiers en maar 1 grote sleutel. En vaak is de voetsensor niet meegeleverd toen maar wel later ingebouwd toen die weer beschikbaar was.
Zie o.a. hier
https://www.reddit.com/r/...1_and_2022_ploestar_2_im/
Mijn MY 2023 (midnight) heeft dan weer wel zo'n chrome strip onder de grille aan de voorkant. Is overigens wel geleverd met DAB en schopsensor, maar zonder de pixel lampen en koplampsproeiers :+

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 11-07-2023 07:48 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:21
Ik kreeg net "onverwachts" een OTA-update P2.10 aangeboden. Weinig verschil, ik had nooit last van punt 1 en punt 2 hoop ik niet mee te maken hier..
  1. Stabiliteitsverbeteringen van de kaart op het bestuurdersdisplay.
  2. Optimalisatie van accukoelregeling voor beter klimaat in passagiersruimte wanneer de omgevingstemperatuur hoger is dan 40 graden Celsius.

[ Voor 10% gewijzigd door StefanoDiBosso op 11-07-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 10:37
StefanoDiBosso schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:16:
Ik kreeg net "onverwachts" een OTA-update P2.10 aangeboden. Weinig verschil, ik had nooit last van punt 1 en punt 2 hoop ik niet mee te maken hier..
  2. Optimalisatie van accukoelregeling voor beter klimaat in passagiersruimte wanneer de omgevingstemperatuur hoger is dan 40 graden Celsius.
Bij de dealer neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:21
Big_Sander schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Bij de dealer neem ik aan?
Nee, gewoon bij het wegrijden.. Vond het ook bijzonder gezien de eerder gelezen berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 02:35
StefanoDiBosso schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:16:
Ik ook. Vanavond thuis maar eens installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Porsche eerste merk met uitgebreidere Apple CarPlay

Ah dit is wel fraai en ligt wel mooi in het verlengde van de update die ze laatst uitgebracht rond het scherm. Hopen dus dat Polestar hier ook mee komt. Dan hoef ik Android Automotive helemaal niet meer in :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
2.10 idd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbjVz8afnixvH8Q3aoxeSTGZpVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NTxkOJKTqmzfpSEnWpyvVOA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
Donstil schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:59:
Porsche eerste merk met uitgebreidere Apple CarPlay

Ah dit is wel fraai en ligt wel mooi in het verlengde van de update die ze laatst uitgebracht rond het scherm. Hopen dus dat Polestar hier ook mee komt. Dan hoef ik Android Automotive helemaal niet meer in :)
Ik weet even niet meer of er al een statement van Polestar was gemaakt over of dit naar de Polestar 2 komt? Ik hoop het wel, maar volgens mij is nog niks zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het nieuwe IOS platform is al langer bekend hoor, dat gaat helemaal op de schop. Alleen niet voor onze wagens, en dan spreek ik even over de XC40 en PS2 samen. Hardware/scherm is daar niet geschikt voor wat ik begreep.

Komt wel in toekomstige modellen of dat die modellen er iig klaar voor zijn. Er zijn wel fotos/nieuwsberichten te vinden die ook fotos laten zien hoe het eruit komt/kan komen te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 11-07-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Onze wagens zijn dan ook uitgerust met een 'eeuwenoude' SOC. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:34:
Het nieuwe IOS platform is al langer bekend hoor, dat gaat helemaal op de schop. Alleen niet voor onze wagens, en dan spreek ik even over de XC40 en PS2 samen. Hardware/scherm is daar niet geschikt voor wat ik begreep.

Komt wel in toekomstige modellen of dat die modellen er iig klaar voor zijn. Er zijn wel fotos/nieuwsberichten te vinden die ook fotos laten zien hoe het eruit komt/kan komen te zien.
Dit is overigens niet dat nieuwe CarPlay platform. Dit lijkt er nog een soort van tussenin te zitten en moet daarom wel op onze auto’s mogelijk zijn zou je zeggen.
Shorteh schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Ik weet even niet meer of er al een statement van Polestar was gemaakt over of dit naar de Polestar 2 komt? Ik hoop het wel, maar volgens mij is nog niks zeker.
Daadwerkelijk over dit? Want voor het nieuwe CarPlay zijn ze wel een partner inderdaad, dat komt alleen pas (veel) later.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 11-07-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05:54
Hier ook de update aangeboden gekregen. Zonder te moeten rijden, maar terwijl de auto aan de paal stond, dus blijkbaar wordt er dan ook af en toe gecheckt of er iets klaarstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Yep! Hier ook de update zojuist binnen gekregen en heb het downloaden aangezet.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Amos_x schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:47:
@GeurtG Dan was ‘ie bij jou al uitgeklapt op het moment dat de error verscheen?
Nee, ik heb het probleem twee maanden geleden gehad en de garage heeft toen de stroom eraf gehaald en dat hielp. Men had een onderzoek gestart, maar ik heb toen voorgesteld om 'm meteen maar uitgeklapt te laten en kreeg dezelfde response daarop. Ik heb het esthetische dus ook maar even laten varen, maar inmiddels weer de moed om 'm gewoon in te klappen na gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bij het sturen heb ik een irritante kraak in mijn stuur, het is de ring die met het stuur meedraait en waardoor de elektronische signalen doorgegeven worden (ff vergeten hoe dat ook al weer heet).

Iemand dat wel eens gehad? Was eerst af en toe maar wordt nu steeds erger en ook steeds harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Hier loopt de 2.10 update ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Gisteren in de garage de software geupdate van 2.3 naar 2.10. Ze konden geen oorzaak vinden waarom de auto zelf geen OTA’s meer doorkreeg en installeerde. Ik heb vorig jaar een TCam module probleem gehad en toen moesten ze in de garage de ‘software terugdraaien’ om het probleem toen te verhelpen. Sindsdien dus geen OTA meer binnen gekregen. Hopen dat hij nu wel 2.11 straks weer zelfstandig ‘over the air’ oppikt.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB3RD-LUx7P7xEaEJor9wfZUUYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MO9JK9UlVThY5iMWWrIonmef.jpg?f=fotoalbum_large

Gok dat dit nieuw is. Na het installeren van 2.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Geen verbetering 2.10, in tegendeel. Auto wilde om 23 uur niet beginnen met laden volgens de app én de slimme meter.
Na het openen van de auto zag ik op het bestuurdersdisplay "Laden initialiseren" dat ook op dat moment pas lukte waarna het laden eindelijk begon.
Volgens de app is het laden echter nog steeds niet begonnen, ook niet na opnieuw starten app.
................................. Nu eindelijk na een minuut of 15 ziet de app ook dat er geladen wordt.
Waardeloos, hoop dat dit de enige weigering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Donstil schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:08:
Bij het sturen heb ik een irritante kraak in mijn stuur, het is de ring die met het stuur meedraait en waardoor de elektronische signalen doorgegeven worden (ff vergeten hoe dat ook al weer heet).

Iemand dat wel eens gehad? Was eerst af en toe maar wordt nu steeds erger en ook steeds harder.
Ja, heb ik ook. Al best wel snel nadat ik de auto had eigenlijk. Nu grofweg halfjaar en 30k km verder en het gekraak is er nog, maar neemt niet toe in mijn beleving. Alleen te horen als ik door een woonwijk rij bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pixeltje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:32:
[...]

Ja, heb ik ook. Al best wel snel nadat ik de auto had eigenlijk. Nu grofweg halfjaar en 30k km verder en het gekraak is er nog, maar neemt niet toe in mijn beleving. Alleen te horen als ik door een woonwijk rij bijvoorbeeld.
Ja hier kwam het mer 2500km ongeveer en zit nu op 10000. Hou het wel even in de gaten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Pixeltje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:32:
[...]

Die ervaring heb ik ook.. niet heel hinderlijk moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rickkie600 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:07:
[...]

Soms lijkt het wat harder dan anders. Hinderlijk is een groot woord inderdaad, maar eerlijk gezegd had ik van 63k auto wel een wat hogere interieurkwaliteit verwacht. Ik bedoel; ik heb proefgereden dus ik wist dat er veel harde plastics onder de stofjes verstopt zitten maar had gehoopt dat ik langer dan 15k km kraakvrij kon rijden. Beetje afhankelijk van de muziek of de weg zijn er soms best wat ratels en trillingen hoorbaar.

De xc40 van mijn moeder heeft ze ook trouwens (bouwjaar 2018 geloof ik) en de audi a6 van mijn buurman (2019) is niet veel beter, dus misschien zijn mijn verwachtingen te hoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-05 11:02

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

BlacKstaR- schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]

Gok dat dit nieuw is. Na het installeren van 2.10
Inderdaad nieuw.... maar werken doet het maar half.
Ik had de update gisterenavond in de wagen aangezet. Vanochtend, nadat ik zag dat 2.10 goed geinstalleerd was in de wagen.

Bij het openen van de app kreeg ik net dat scherm ook.

Vervolgens dit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIMK2IYabNgohTN0hfkW0hrxBAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Emb3MufzxbV3uUlGZcWMBbu.jpg?f=user_large

Ging pas weg nadat ik met mijn mobiel in de wagen ging zitten.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01
Momenteel aan het oriënteren voor een Polestar 2 (MY2024) via zakelijk lease.

Binnen mijn budget heb ik een redelijke keuze:
Standard range Single motor + pilot + plus
Long range Single motor + pilot + plus
Long range Dual motor + plus
Long range Dual motor + pilot
Uitloopmodel MY2023 Long range Dual motor Performance + pilot + plus

Wat is wijsheid? In principe ben ik niet enkel op zoek naar het model met de meeste range, ik ben ook auto liefhebber dus de 421 pk van de long range variant spreekt me ook aan.

Concreet de vraag wat de meerwaarde is van beide pakketten aangezien ik bij de long range variant maar 1 van de 2 pakketten kan aanvinken en welke voegt dan het meeste toe in jullie ogen? Of zou de verstandige keus dan zijn om voor de LR single motor te gaan in combinatie met beide pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rickkie600 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:07:
[...]

Nah wat @Pixeltje ook al aanhaalt, voor een auto van deze prijsklasse verwacht ik persoonlijk gewoon beter.
Echt hinderlijk is het misschien niet maar het geeft mij wel elke keer een goedkoop gevoel.

Ik heb het vanaf een uitslag van een kwart overigens, vooral naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kubusje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:09:

Wat is wijsheid? In principe ben ik niet enkel op zoek naar het model met de meeste range, ik ben ook auto liefhebber dus de 421 pk van de long range variant spreekt me ook aan.

Concreet de vraag wat de meerwaarde is van beide pakketten aangezien ik bij de long range variant maar 1 van de 2 pakketten kan aanvinken en welke voegt dan het meeste toe in jullie ogen? Of zou de verstandige keus dan zijn om voor de LR single motor te gaan in combinatie met beide pakketten.
Als ik zo naar deze 5 keuzes kijk zou ik persoonlijk zonder enige twijfel voor Uitloopmodel MY2023 Long range Dual motor Performance + pilot + plus gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
Paku schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:59:
[...]

Inderdaad nieuw.... maar werken doet het maar half.
Ik had de update gisterenavond in de wagen aangezet. Vanochtend, nadat ik zag dat 2.10 goed geinstalleerd was in de wagen.

Bij het openen van de app kreeg ik net dat scherm ook.

Vervolgens dit....

[Afbeelding]

Ging pas weg nadat ik met mijn mobiel in de wagen ging zitten.
Hier exact hetzelfde. Maar ik was niet verbaasd. De app is droevig. Het dev team ook.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
Pixeltje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:47:
[...]

Soms lijkt het wat harder dan anders. Hinderlijk is een groot woord inderdaad, maar eerlijk gezegd had ik van 63k auto wel een wat hogere interieurkwaliteit verwacht. Ik bedoel; ik heb proefgereden dus ik wist dat er veel harde plastics onder de stofjes verstopt zitten maar had gehoopt dat ik langer dan 15k km kraakvrij kon rijden. Beetje afhankelijk van de muziek of de weg zijn er soms best wat ratels en trillingen hoorbaar.

De xc40 van mijn moeder heeft ze ook trouwens (bouwjaar 2018 geloof ik) en de audi a6 van mijn buurman (2019) is niet veel beter, dus misschien zijn mijn verwachtingen te hoog :+
Yep vrij waardeloos. Als ik in stap en ga zitten komt er elke keer een heel kort soort krakend schrapend geluid ergens uit de middelconsole ter hoogte van de armsteun. Klinkt net als een oude fiets of een oud bed met ijzeren veren. Ben niet licht maar zeker niet zwaar :)

Krakend geluid in het stuur heb ik ook. Ervaring is bij mij dat het meer aanwezig is als het kouder is. Bijvoorbeeld in de ochtend bij de eerste rit.

Moet al die problemen nog maar eens aankaarten voor de garantie verlopen is eind dit jaar.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 12:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gisteren plots een mailtje van Polestar dat mijn handover gepland is op 11 augustus. Ik kan niet wachten. Mijn order is op 23 maart definitief geworden. Valt me lang niet tegen dat oplevering 'Augustus/September' uiteindelijk zo vroeg in augustus is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05:54
sopsop schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:43:
Gisteren plots een mailtje van Polestar dat mijn handover gepland is op 11 augustus. Ik kan niet wachten. Mijn order is op 23 maart definitief geworden. Valt me lang niet tegen dat oplevering 'Augustus/September' uiteindelijk zo vroeg in augustus is geworden.
Gefeli :) Is dat dan een MY24 model of nog een MY23 model?
Kubusje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:09:

Ik zou persoonlijk voor de MY24 LR DM + Plus gaan (of zelfs de LR SM). De extra range en de paar extra PK's bovenop de MY20 launch die ik nu heb zou ik prettig (en ruim voldoende) vinden. De zaken die nu in het Pilot pakket zitten gebruik ik nauwelijks (lane assist en ACC vind ik beide niet prettig). Onderhuids is er een hoop veranderd in het MY24 model waardoor ik het uitgaande model niet meer zou overwegen, meer kinderziektes opgelost hopelijk (en misschien een snellere CPU?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Laatst online: 22:04
Is er een manier om te zien welke CPU de facelift model 2024 heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Donstil schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:11:
[...]

Als ik zo naar deze 5 keuzes kijk zou ik persoonlijk zonder enige twijfel voor Uitloopmodel MY2023 Long range Dual motor Performance + pilot + plus gaan.
Ik zou juist altijd voor een MY2024 gaan: flinke range verbetering en snelladen met 200kW ipv 150kW.
Pagina: 1 ... 151 ... 208 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.