Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Darkmentom schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:07:
Met de vakantie in aantocht,welke koffers ,duffle bags ,gebruiken jullie voor de p2 .
Hiervoor had ik een A6 die dus een maatje groter was ,en de koffers hiervan passen dus niet in de p2 . Dus opzoek naar nieuwe.
Tom
Geen idee wat de kwaliteit is, maar deze zijn ontworpen om precies te passen: https://www.car-bags.com/...19-reistassen-detail.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
Raindeer schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:39:
De airco kan echt beter... In de meeste auto's die ik heb gehad stel ik een temperatuur in en de airco op auto. Dan werkt de ventilator in het begin hard en later neemt het af. In de Polestar moet je de ventilator steeds handmatige hoger en lager zetten. Mis ik iets? Kan dit anders?
De airco is op zich prima maar de automatische klimaatregeling is voor mij ook een totaal mysterie. Het is mij ook nog nooit gelukt om in de auto-stand een stabiele tempreatuur te krijgen bij wisselende weersomstandigheden (zon/bewolking) zonder met het handje aan de fan-speed te zitten idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
Raindeer schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:39:
De airco kan echt beter... In de meeste auto's die ik heb gehad stel ik een temperatuur in en de airco op auto. Dan werkt de ventilator in het begin hard en later neemt het af. In de Polestar moet je de ventilator steeds handmatige hoger en lager zetten. Mis ik iets? Kan dit anders?
Waarschijnlijk wel, de airco setting laat je op auto staan en de snelheid stand werkt als een begrenzer. Dus heb je hem op 3 gaat ie nooit harder dan 3 maar wel zachter als dat niet nodig is. Dus harder zachter is geen ding, tenzij je hem dus op 1 had gelaten en het is warm, dan wordt het maar niet koel, zet je hem alsnog op 3 en gaat ie harder blazen omdt ie eindelijk mag. Gewoon altijd op 3 laten staan en niet meer naar omkijken. Begint ie gewoon op 3 terwijl hij koelt en gaat ie vanzelf omlaag als dat niet meer nodig is. Dat zie je alleen dus niet in de UI omdat de grens op 3 blijft staan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Google Maps krijgt in de komende dagen een update met een paar welgekomen veranderingen. Gemakkelijker alternatieven voor je laadstops selecteren, volgorde van je stops eenvoudig aanpassen, je kan de filteren op laadsnelheid voor je laadstops en je kan aangeven of je op het werk of thuis kan laden *O*

Is aangekondigd in de Facebook groep: https://www.facebook.com/...rmalinks=1366215987306233

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPBFXCWaAdNcdf-j2udmgPQbmcE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fkqHCVhQycmmqCtXGs3eXr7Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Tesla en Polestar verliezers (Autoweek).
https://www.autoweek.nl/a...a-en-polestar-verliezers/

Lijkt mij toch wat overdreven. Heb na 2,5 jaar en 40.000 km zegge en schrijve één mankement gehad ( vervanging totale accupakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
P2void19noPP schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:09:

Lijkt mij toch wat overdreven. Heb na 2,5 jaar en 40.000 km zegge en schrijve één mankement gehad ( vervanging totale accupakket).
En innoveren is risico nemen. Mijn P2 van bijna twee jaar heeft 1 defect gehad, een gordel gesp die niet goed werkte. Snel en eenvoudig laten vervangen.
Verder is alles de nieuwe software platformen. En ja dat is nieuw en moet sneller dan de oude auto systemen die bij lancering al op sterk verouderde hardware en sfotware platformen draaide. Dus ja moderner is gelijk aan minder doorgetest als het om multimedia systemen gaat. I can live with it :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:44
Zojuist zag ik voor mij weer wat nieuws in Google Maps. Ik kwam thuis met de navigatie aan (ivm files) en toen ik stopte kwam de vraag: gaat u hier laden?

Nu vind ik het prima dat Google weet dat ik mijn auto thuis kan laden, maar ik hoop niet dat ie nu anderen aan gaat bevelen om aan mijn privé paal te laden. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door guido66 op 27-06-2023 15:33 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Harvem schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:00:
Google Maps krijgt in de komende dagen een update met een paar welgekomen veranderingen. Gemakkelijker alternatieven voor je laadstops selecteren, volgorde van je stops eenvoudig aanpassen, je kan de filteren op laadsnelheid voor je laadstops en je kan aangeven of je op het werk of thuis kan laden *O*

Is aangekondigd in de Facebook groep: https://www.facebook.com/...rmalinks=1366215987306233

[Afbeelding]
Eindelijk de langverwachte update die wat mij betreft de laatste puntjes op de i zet. Reizen met 1 laadstop gaan nu hopelijk beter en ook het vermijden van 50kW laders als je met de hand een laadpaal zoekt. Ik denk echt dat ik nauwelijks nog ABRP ga gebruiken als deze update een beetje goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 06:49
JTHZZ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:33:
[...]

Eindelijk de langverwachte update die wat mij betreft de laatste puntjes op de i zet. Reizen met 1 laadstop gaan nu hopelijk beter en ook het vermijden van 50kW laders als je met de hand een laadpaal zoekt. Ik denk echt dat ik nauwelijks nog ABRP ga gebruiken als deze update een beetje goed uitpakt.
Nou ik hoop dat je gelijk hebt. Maar voor reizen met 1 laadstop was de aankondiging voor de wintersport al gedaan en zit er nog steeds niet in. Ik ben blij met elke verbetering die ik echt krijg. Maar heb er nog niet veel hoop op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
guido66 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:30:
Zojuist zag ik voor mij weer wat nieuws in Google Maps. Ik kwam thuis met de navigatie aan (ivm files) en toen ik stopte kwam de vraag: gaat u hier laden?

Nu vind ik het prima dat Google weet dat ik mijn auto thuis kan laden, maar ik hoop niet dat ie nu anderen aan gaat bevelen om aan mijn privé paal te laden. 8)7
Dat idd, maar omdat mijn paal niet openbaar is aangemeld, heb ik daar wel vertrouwen in.

Ik ben nu wel benieuwd of je nu geen melding meer krijgt als je naar huis rijdt en daar met een laag batterijpercantage (<10%) aan gaat komen. Standaard krijg je nl. de vraag of je een laadstop wilt toevoegen, maar als hij weet dat thuis mijn laadstop is, hoeft ie daar van mij ook niet meer naar te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68

"Some of the most deteriorated areas from 90 days to three years of ownership are starter battery failures, outdated maps, Android Auto/Apple Car Play and voice recognition problems.
"
Hoe meer software hoe meer bugs/problemen. Auto's die deze mooie features niet hebben, hebben er ook geen problemen mee.
Dit is de vloek en USP van de nieuwere auto's met geintegreerde software systemen.
Je kunt veel functionaliteit programmeren die andere auto's niet hebben en nooit zullen krijgen, dus dat is de USP.

De vloek is dat er nog nooit een app zonder bug is gemaakt en je dus onderaan deze lijst bungelt door fouten in programma's waarmee je je auto uniek wilt maken... ;-)

Wel te nemen met korreltje of wat zout, dit onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Kaoh schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Waarschijnlijk wel, de airco setting laat je op auto staan en de snelheid stand werkt als een begrenzer. Dus heb je hem op 3 gaat ie nooit harder dan 3 maar wel zachter als dat niet nodig is. Dus harder zachter is geen ding, tenzij je hem dus op 1 had gelaten en het is warm, dan wordt het maar niet koel, zet je hem alsnog op 3 en gaat ie harder blazen omdt ie eindelijk mag. Gewoon altijd op 3 laten staan en niet meer naar omkijken. Begint ie gewoon op 3 terwijl hij koelt en gaat ie vanzelf omlaag als dat niet meer nodig is. Dat zie je alleen dus niet in de UI omdat de grens op 3 blijft staan.
En waarom verlaat hij dan wel de Auto-stand als ik aan de air-flow kom en niet als ik de fanspeed zo laag zet (of per ongeluk al stond) dat hij z'n werk niet kan doen? Nu wekt hij de indruk dat hij op autostand alles voor me regelt. zelfs als hij daarvoor zo staat ingesteld dat het niet kan.
Overigens staat dit in de handleiding:
Het is mogelijk om de temperatuur en de ventilatorstand te wijzigen zonder deactivering van de automatische klimaatregeling
Hier staat duidelijk niet "maximale ventilatorstand" hetgeen volgens mij betekent dat als ik hem harder zet, hij ook harder moet gaan blazen (wat hij meestal maar idd niet altijd doet).
Kortom het gedraagt zich niet zoals in de handleiding omschreven en daarom is het idd verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Iemand hier wel eens problemen met de assen gehad? Ik heb een launch model en al sinds januari 1x per maand naar de dealer geweest voor trillingen bij bepaalde snelheden. Na veel meet sessie conclusie dat 3 van de 4 assen vervangen moeten worden

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
PvS_68 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:14:
[...]

En waarom verlaat hij dan wel de Auto-stand als ik aan de air-flow kom en niet als ik de fanspeed zo laag zet (of per ongeluk al stond) dat hij z'n werk niet kan doen? Nu wekt hij de indruk dat hij op autostand alles voor me regelt. zelfs als hij daarvoor zo staat ingesteld dat het niet kan.
Overigens staat dit in de handleiding:
Het is mogelijk om de temperatuur en de ventilatorstand te wijzigen zonder deactivering van de automatische klimaatregeling
Hier staat duidelijk niet "maximale ventilatorstand" hetgeen volgens mij betekent dat als ik hem harder zet, hij ook harder moet gaan blazen (wat hij meestal maar idd niet altijd doet).
Kortom het gedraagt zich niet zoals in de handleiding omschreven en daarom is het idd verwarrend.
Dont shoot the messenger 😉. Maar in auto stand is het de max, in niet auto stand de flow.
Ik heb tig pagina's terug de link en qoute uit de online manual gepost.
Er zijn ook mensen die liever het langer warm hebben dan teveel wind, voor hen is dit een top feature 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:38
VonDutch schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:26:
Iemand hier wel eens problemen met de assen gehad? Ik heb een launch model en al sinds januari 1x per maand naar de dealer geweest voor trillingen bij bepaalde snelheden. Na veel meet sessie conclusie dat 3 van de 4 assen vervangen moeten worden
Ook problemen mee gehad. Twee weken gelden zijn de achterassen vervangen. Eerst diagnose door monteur (ratelend geluid bij remmen), daarna diagnose door plaatsen sensoren, na goedkeuring Polestar werd een afspraak gepland voor vervanging. Na vervangen is het geluid weg en geen trillingen meer.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
JTHZZ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:33:
[...]

Nu nog de mogelijkheid om vooraf je trip te plannen en op te slaan, om deze achteraf weer te kunnen openen, en dan zijn we er helemaal :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Kammika schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Nou ik hoop dat je gelijk hebt. Maar voor reizen met 1 laadstop was de aankondiging voor de wintersport al gedaan en zit er nog steeds niet in. Ik ben blij met elke verbetering die ik echt krijg. Maar heb er nog niet veel hoop op…
Ik had meer vertrouwen moeten hebben… zag dat er een maps update had en die plant idd nu ook gewoon 1 laadstop! Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VonDutch schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:26:
Hier enkel trilling tussen 135 en ruwweg 150 km/h. Binnenkort 60k beurt dus zal het dan wederom melden maar aangezien er tijdens de 30k beurt ook niets mee is gedaan heb ik er een hard hoofd in :+

Zelfde voor de piepende motor(en ?) bij 90km/h op de ACC of zachtjes accelererend naar 100km/h, gas geven is piepgeluid, gas los is geluid weg. Monteur reed en hoorde het ook/kon het ook reproduceren. Niets mee gedaan. Het is dat mijn tijd mij meer waard is dan deze kwaaltjes maar wel treurig dat de Volvo dealer hier zo mee om springt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanh91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:33
Koekhapperrr schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Dit is ook mijn ervaring, met de kanttekening dat de verbinding toch fragiel blijft in sommige gevallen. Een keer een deur open doen die tegen de kabel aan komt kan het laden soms doen stoppen.

Het lijkt bij mij ook niet om Fastned specifiek te gaan, maar om de stekkers die vaak bij Fastned worden gebruikt. Ook bij snelladers van andere merken met dezelfde stekkers is dit een issue. De zware 300kWh-kabels helpen daar niet bij.
Ik heb zelf sinds een paar maanden grote problemen met de Fastned laders. Als ik het handvat vasthoud gaat het goed (wordt groen, gaat ook laden), maar zodra ik deze (voorzichtig) los laat, gaat die direct op rood. Enkele keren ook al gehad dat de lader vast bleef en pas na minuut of twee los ging. Erg frustrerend en geeft weinig vertrouwen. Ionity en Shell gaan gewoon prima. De garage geeft ook niet thuis. Meer mensen met dit probleem? En is er een mogelijke oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 19:12

Zo! Het totale accupakket is wel een dingetje hoor. Ik weet niet of een kwaal als een piepend raam en het vervangen van het accupakket beiden gezien worden als kwaaltje en/of er nog een bepaalde zwaarte aan een mankement hangt.

Het lijkt inderdaad wat overdreven maar ik moet zeggen als ik het hier zo volg hebben de meeste mensen minstens wel 2 issues of meer gehad, hoe klein dan ook. Dat Polestar ergens onderaan bungelt klopt "gevoelsmatig" ook wel. Prachtige auto, rijden doet hij heerlijk maar dat maakt al die issues en kwaliteitsdingetjes op dit moment niet meer goed. Wat ik allemaal hoor rammelen, ratelen, kraken, piepen en aan softwarebugs tegenkom (en een falende software afdeling) moet Polestar zich eigenlijk schamen. Zeker voor een "premium" auto.

Als we de software issues en designfoutjes en kwaliteitsdingetjes meenemen gok ik zo 500 issues per 100 auto's :9 :+

Het is wat mij betreft nog echt geen drama maar wel hoogstens irritant. Het is dat ik lease. Als ik hem gekocht had zou verkopen soms wel door mijn gedachten schieten. Een Polestar zou ik niet snel meer overwegen hoe mooi de auto ook is. Het is niet iets wat velen hier wellicht willen horen. Het is ook maar mijn eigen mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Maar het is ook zo dat de issues overdadig veel aandacht krijgen. Alle bestuurders zonder issues melden zich niet.
De supply chain issues door covid dragen er ook negatief aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 19:12
Kaoh schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:26:
Maar het is ook zo dat de issues overdadig veel aandacht krijgen. Alle bestuurders zonder issues melden zich niet.
De supply chain issues door covid dragen er ook negatief aan bij.
Als ik het goed lees zijn het aantal issues weggezet tegen het aantal auto's dat er zijn, niet per eigenaar die zich gemeld heeft met issues. En de covid supply chain issues speelden bij elk merk. Dus je kunt er van uit gaan dat elk merk daar last van heeft gehad. Dus kun je tegen elkaar wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ben ik het niet mee eens, en merk dat aan de standaard kant zit had veel meer opties dan een innovatief merk. Platforms die nieuw en hightech zijn waren zeldzamer vs known en veel voorhanden. Veel merken die nu hoog staan hebben geen nieuwe platforms gelanceerd de laatste tijd. D
Zelfs merken die dat wel hebben grdaan hebben ook nog veel modellen die daar niet opgebouwd waren. Hierdoor tellen die stabiele modellen dus drukkend mee in de statistieken terwijl een merk met net twee modellen dus zware impact heeft.
Dus appels met peren vergelijken. Het eeuwige risico voor onderzoek op puur statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Ik neem dat onderzoek al jaren niet meer serieus. Nu weer Alfa Romeo als meest betrouwbare Europese auto en gedegen Duitsers helemaal onderaan. En dan al die ‘’super-betrouwbare’’ Amerikaanse merken. Volgens mij is het probleem dat het een Amerikaans onderzoek is of er is iets heel raars met de data waar ze uit putten. Vorig jaar was het ook een vreemde lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06
Ik denk dat er in het begin wel (te) veel problemen met de wagen waren, vooral op software gebied. Maar sinds een jaar zie ik veel minder problemen op fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

adriaanh91 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb zelf sinds een paar maanden grote problemen met de Fastned laders. Als ik het handvat vasthoud gaat het goed (wordt groen, gaat ook laden), maar zodra ik deze (voorzichtig) los laat, gaat die direct op rood. Enkele keren ook al gehad dat de lader vast bleef en pas na minuut of twee los ging. Erg frustrerend en geeft weinig vertrouwen. Ionity en Shell gaan gewoon prima. De garage geeft ook niet thuis. Meer mensen met dit probleem? En is er een mogelijke oplossing?
Had je deze reactie in dit topic gezien?:
Pr8hube schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:58:
[..]“ Bedankt voor je reactie. Geely, het moederbedrijf van Volvo/Polestar, is op de hoogte van de problemen met de laadpoort van de XC40 Recharge en de Polestar 2. We zien dat het vaak helpt als je de rubberen CCS-kap tussen de auto en de stekker duwt aan de onderkant. Het doel is dat de contactpinnen in de auto en de stekker goed met elkaar in aanraking komen. De rubberen kap kan hierbij helpen.
[..]
Niet echt een oplossing, maar wellicht een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanh91
  • Laatst online: 11-09 10:33
Dank voor je reactie. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Gaat de rubberen dop dan niet eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Heb zitten googlen maar kom er niet achter.

Mijn vriendin wil graag een occasion polestar 2 leasen uit 2020.

Ziet deze P2 er hetzelfde uit als modellen van begin 2023? Of is er in de tussentijd een facelift geweest?

(dat er nu een facelift aankomt dat weet ik, vraag mij dus af of er al eerdere facelifts / aanpassingen zijn geweest in het design).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
mrDaantje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:03:
Heb zitten googlen maar kom er niet achter.

Mijn vriendin wil graag een occastion polestar 2 leasen uit 2020.

Ziet deze P2 er hetzelfde uit als modellen van begin 2023? Of is er in de tussentijd een facelift geweest?

(dat er nu een facelift aankomt dat weet ik, vraag mij dus af of er al eerdere facelifts / aanpassingen zijn geweest in het design).
Nee, geen eerdere facelifts. Enkel wielen die veranderd zijn.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Kammika schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Ik had meer vertrouwen moeten hebben… zag dat er een maps update had en die plant idd nu ook gewoon 1 laadstop! Perfect!
Ja dat klopt. Er zit ook een aantal videootjes bij de aankondiging en in een daarvan zie je dat dat ook verbeterd is. Hij geeft ook bij 1 laadstop nu aan waar je het beste kunt laden en vervolgens kun je die stop zelf aanpassen als je liever ergens anders wilt laden.
En dus betere laadpaalfilters, herschikken van tussenstops en het in kunnen stellen of je op werk of thuis kunt laden zodat dat wordt meegenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvw-E9Bfu62wKG10X2mkHJtw8dU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5O40nqSxQU1gobUNfGiEc59J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 28-06-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filou123
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Een nieuwe video van Polestar wat betreft MY2024, hopelijk krijgen we binnenkort ook wat (driving) reviews te zien:

YouTube: 2024 Polestar 2 Walkaround with CEO Thomas Ingenlath | Polestar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Filou123 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:58:
Een nieuwe video van Polestar wat betreft MY2024, hopelijk krijgen we binnenkort ook wat (driving) reviews te zien:

YouTube: 2024 Polestar 2 Walkaround with CEO Thomas Ingenlath | Polestar
Mooie verbeteringen onderhuids. Het enige echte qua uiterlijk vind ik juist niet mooi (de grille).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:42:
[...]

Ja dat klopt. Er zit ook een aantal videootjes bij de aankondiging en in een daarvan zie je dat dat ook verbeterd is. Hij geeft ook bij 1 laadstop nu aan waar je het beste kunt laden en vervolgens kun je die stop zelf aanpassen als je liever ergens anders wilt laden.
En dus betere laadpaalfilters, herschikken van tussenstops en het in kunnen stellen of je op werk of thuis kunt laden zodat dat wordt meegenomen.
[Afbeelding]
Die betere laadfilters heb ik nog niet gevonden. Kan alleen kiezen tussen snel en niet snel. Maar alles bovende 50 vindt GM al snel. Terwijl ik alles onder de 150 niet hoef te zien. Al iemand uitgevogeld hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Kammika schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Die betere laadfilters heb ik nog niet gevonden. Kan alleen kiezen tussen snel en niet snel. Maar alles bovende 50 vindt GM al snel. Terwijl ik alles onder de 150 niet hoef te zien. Al iemand uitgevogeld hoe dat werkt?
Daar was ook geen video van dus misschien komt dat nog iets later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:54
Nu heeft de auto laatst weer 2 dagen in de garage gestaan voor de vervanging van de laadunit inclusief kabel naar de accu en het vervangen van de aandrijflijn.

Rij ik van de week 's avonds staan de koplampen zo kort dat ik bijna geen licht heb, iemand toevallig een trucje hiervoor om het terug omhoog te krijgen?

Tevens is er nog altijd geen oplosssing voor het shiften in het scherm... :X

Ook kreeg ik deze mooie notificatie die na een aantal tellen weer weg is:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VVrzldvy8YMzU4P4V4LPv6YMrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gbe5L2Cz4DDwS0SLyhRUI7W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Kohen op 29-06-2023 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 09-09 16:09
Kohen schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:11:
Nu heeft de auto laatst weer 2 dagen in de garage gestaan voor de vervanging van de laadunit inclusief kabel naar de accu en het vervangen van de aandrijflijn.

Rij ik van de week 's avonds staan de koplampen zo kort dat ik bijna geen licht heb, iemand toevallig een trucje hiervoor om het terug omhoog te krijgen?

Ook kreeg ik deze mooie notificatie die na een aantal tellen weer weg is:[Afbeelding]
Die met de koelvloeistof melding die herken ik. Bij mij was het na een bezoek bij de volvo dealer vrij snel opgelost. Naar ik me herinner kon ik gewoon blijven wachten bij de dealer. Ze gaven aan dat als het peil van de vloeistof onvoldoende is dit de sensor kon triggeren. Waarom het na een poosje rijden verdwijnt, mogelijk expansie door warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Kohen schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:11:

Heb je al P2.10 gekregen in de garage? Dat zou problemen met het bestuurdersdisplay (die ik nooit heb gehad) oplossen. Je kunt dat zien bij de instellingen.
De hoogteinstelling van de koplamp is (uiteraard) automatisch dus daar lijkt dan toch iets niet goed te zijn bij jou.

[ Voor 65% gewijzigd door JTHZZ op 29-06-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45

ThaDude

Hang Loose

@Kohen dat van die vloeistof is laat me raden na een scherpe bocht? Heb ik ook gehad. Exact wat @JTHZZ zegt even laten bijvullen. Hier ook zo opgelost.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:56
JTHZZ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 06:18:
Ik neem dat onderzoek al jaren niet meer serieus. Nu weer Alfa Romeo als meest betrouwbare Europese auto en gedegen Duitsers helemaal onderaan. En dan al die ‘’super-betrouwbare’’ Amerikaanse merken. Volgens mij is het probleem dat het een Amerikaans onderzoek is of er is iets heel raars met de data waar ze uit putten. Vorig jaar was het ook een vreemde lijst.
Tja, als één van de genoemde meest voorkomende problemen “outdated maps” is in een auto die standaard Google Maps heeft dan vraag ik me af welke kaarten die andere merken dan gebruiken als die daar minder issues mee hebben…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
ThaDude schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:19:
@Kohen dat van die vloeistof is laat me raden na een scherpe bocht? Heb ik ook gehad. Exact wat @JTHZZ zegt even laten bijvullen. Hier ook zo opgelost.
Bij het instappen en 'starten' zie foto (P) staat nog aan, ... en zo zwaar ben ik ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Zelfde voor de piepende motor(en ?) bij 90km/h op de ACC of zachtjes accelererend naar 100km/h, gas geven is piepgeluid, gas los is geluid weg. Monteur reed en hoorde het ook/kon het ook reproduceren. Niets mee gedaan. Het is dat mijn tijd mij meer waard is dan deze kwaaltjes maar wel treurig dat de Volvo dealer hier zo mee om springt.
Hey, daar heb ik ook last van. Irritant, maar niet irritant genoeg om enkel daarvoor naar de dealer te gaan. Mijn ervaring met de Volvo dealers is sowieso belabberd (storing van rijhulpsystemen). Is uiteindelijk door Polestar zelf netjes opgepakt en de dealer heeft daarna van Polestar zijn excuses mogen aanbieden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Crash schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Hey, daar heb ik ook last van. Irritant, maar niet irritant genoeg om enkel daarvoor naar de dealer te gaan. Mijn ervaring met de Volvo dealers is sowieso belabberd (storing van rijhulpsystemen). Is uiteindelijk door Polestar zelf netjes opgepakt en de dealer heeft daarna van Polestar zijn excuses mogen aanbieden >:)
Ja, dat is gewoon de omvormer die je hoort 'fluiten'. Dat is helaas het geluid dat een elektrisch auto produceert (ooit Formule E gekeken?). Je kunt dat nauwelijks tegengaan, maar het lijkt idd erger dan in het begin. Voor mijn idee hoorde ik toen helemaal niets, maar ja dat kan ook de gewenning geweest zijn.

Mensen met een benzine-auto klagen per slot van rekening ook niet als ze de motor horen lopen...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PvS_68 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Ja, dat is gewoon de omvormer die je hoort 'fluiten'. Dat is helaas het geluid dat een elektrisch auto produceert (ooit Formule E gekeken?). Je kunt dat nauwelijks tegengaan, maar het lijkt idd erger dan in het begin. Voor mijn idee hoorde ik toen helemaal niets, maar ja dat kan ook de gewenning geweest zijn.

Mensen met een benzine-auto klagen per slot van rekening ook niet als ze de motor horen lopen...... :)
Gewenning zou toch juist zijn dat je het in begin wél hoorde en later niet meer..?? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
VidaR-9 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:24:
[...]

Gewenning zou toch juist zijn dat je het in begin wél hoorde en later niet meer..?? O-)
Ik bedoelde eigenlijk dat ik een benzinemotor gewend was te horen en in de P2 niets meer. Dat 'niets' blijkt dan later toch een zacht hoorbaar gefluit te zijn geweest.....
Ik vind het net niet storend genoeg om ermee naar de dealer te gaan. maar het was zeker fijner als het zich voor zou doen bij een snelheid die je minder vaak rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45

Ik denk van niet. Had één van de eerste PoleStar’s in Nederland en heb écht tientallen gebreken gehad waarbij het soms een gok was of je de volgende ochtend nog kon wegrijden. Er is zoveel vervangen dat het bijna een nieuwe auto is geworden. Dieptepunt was het wegslepen van de auto toen alles dood was…
Gelukkig heeft een Volvo garage uit Hillegom alles uit de kast gehaald om alle problemen op te lossen. (En heeft PoleStar een aantal keren een flink laadtegoed gedoneerd ter compensatie)
Wat nog steeds “ruk” is, is de ontvangst van DAB+ Je kunt de ontvangst laten terugvallen naar FM als het even niet gaat, maar dan holt de kwaliteit achteruit! Zet je die functie uit, dan heb je regelmatig wegvallende zenders. En zo zijn er nog vele ongemakken… maar “het rijdt verder lekker” dus we zitten onze 5 jaar wel uit…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k65x4ftLUFc72-FZMktzztPvDLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU2e7UTjVPo3p6PLxZPAu1W3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Mickvanderveen op 30-06-2023 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga zo een rit naar het buitenland maken, netjes gekeken bij welk tesla punt ik ga laden enz.

Alleen de resterende Accu waar de Google Maps navigatie mee komt. Houd die ook rekening met 130 km/h wat je in het buitenland mag? Of pakt hij een gemiddelde OID.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Donstil schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:19:
Ik ga zo een rit naar het buitenland maken, netjes gekeken bij welk tesla punt ik ga laden enz.

Alleen de resterende Accu waar de Google Maps navigatie mee komt. Houd die ook rekening met 130 km/h wat je in het buitenland mag? Of pakt hij een gemiddelde OID.
Dat getal beweegt mee met je rijstijl volgens mij. Op mijn ritten door duitsland met 140+ kwam ik ook altijd aan op (of heel dichtbij) het door google berekende percentage.

Je kunt er ook wat mee spelen, als je ziet dat je met een hoog SoC bij een lader gaat aankomen kun je flink harder gaan rijden, het aankomst % zal dan dalen :) Omgekeerd werkt ook, als je ziet dat je met wel erg weinig dreigt aan te komen kun je wat langzamer gaan rijden en dan zou het aankomst % omhoog moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
harrewarre schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Dat getal beweegt mee met je rijstijl volgens mij. Op mijn ritten door duitsland met 140+ kwam ik ook altijd aan op (of heel dichtbij) het door google berekende percentage.

Je kunt er ook wat mee spelen, als je ziet dat je met een hoog SoC bij een lader gaat aankomen kun je flink harder gaan rijden, het aankomst % zal dan dalen :) Omgekeerd werkt ook, als je ziet dat je met wel erg weinig dreigt aan te komen kun je wat langzamer gaan rijden en dan zou het aankomst % omhoog moeten gaan.
Ja dat had ik gezien inderdaad. Alleen ik was eigenlijk vooral benieuwd welk gemiddelde Google dan pakt als je thuis stil op je oprit staat.

In mijn geval geeft hij 20% aan bij aankomst tesla punt. Alleen kan ik dan wel 130 in Frankrijk rijden 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Donstil schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Ja dat had ik gezien inderdaad. Alleen ik was eigenlijk vooral benieuwd welk gemiddelde Google dan pakt als je thuis stil op je oprit staat.

In mijn geval geeft hij 20% aan bij aankomst tesla punt. Alleen kan ik dan wel 130 in Frankrijk rijden 🙃
Hij houdt sowieso rekening met de hogere maximumsnelheid in andere landen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Ja hij houdt rekening met alle aspecten van je route: maximumsnelheid, heuvels etc. Alleen in Duitsland waar geen max snelheid houdt hij rekening met ca 130 maar past dat snel aan als je harder rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah keurig. Thanks.

Ben inmiddels onderweg naar de kleine moest met 90% accu al plassen dus 15 minuten aan fastnet gestaan 😆

Rij al jaren elektrisch maar zo voor het eerst naar buitenland is toch een beetje spannend op een of andere manier.

Voor het eerst een beetje range anxiety

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 30-06-2023 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remco_1988
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04 14:45
Donstil schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:46:
Aah keurig. Thanks.

Ben inmiddels onderweg naar de kleine moest met 90% accu al plassen dus 15 minuten aan fastnet gestaan 😆

Rij al jaren elektrisch maar zo voor het eerst naar buitenland is toch een beetje spannend op een of andere manier.

Voor het eerst een beetje range anxiety
Ik kom net terug van vakantie, en elektrisch laden onderweg was echt geen enkel probleem. Ben naar Italië geweest via Frankrijk en Zwitserland. Maar in alle landen meer dan voldoende laadmogelijkheden, bijna ieder tankstation langs de snelweg heeft wel snelladers. Staat (soms ook niet, maar is er dan soms ook wel) vaak aangegeven op de borden ook of er geladen kan worden.

Van tevoren ook de tesla app geïnstalleerd zodat we daar ook altijd kunnen laden, maar niet 1x hoeven gebruiken. Ging echt top.

Fijne vakantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Mijn garantieperiode loopt binnenkort af. Nu bestaat de mogelijkheid van verlengde garantie.Ik lees hier meermaals over kostbare vervanging van de aandrijfassen . Valt dit onder garantie of wordt het gezien als slijtage-onderdeel? Werd deze vraag al eens gesteld aan Polestar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
P2void19noPP schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:51:
Mijn garantieperiode loopt binnenkort af. Nu bestaat de mogelijkheid van verlengde garantie.Ik lees hier meermaals over kostbare vervanging van de aandrijfassen . Valt dit onder garantie of wordt het gezien als slijtage-onderdeel? Werd deze vraag al eens gesteld aan Polestar?
Nee dat is garantie.
En ik mag hopen dat ze dit ook na de garantieperiode kostenloos vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Remco_1988 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:07:
[...]

Ik kom net terug van vakantie, en elektrisch laden onderweg was echt geen enkel probleem. Ben naar Italië geweest via Frankrijk en Zwitserland. Maar in alle landen meer dan voldoende laadmogelijkheden, bijna ieder tankstation langs de snelweg heeft wel snelladers. Staat (soms ook niet, maar is er dan soms ook wel) vaak aangegeven op de borden ook of er geladen kan worden.

Van tevoren ook de tesla app geïnstalleerd zodat we daar ook altijd kunnen laden, maar niet 1x hoeven gebruiken. Ging echt top.

Fijne vakantie! :)
Inmiddels zijn wij op de bestemming. We gingen naar midden Frankrijk. Elk tankstation is geen sprake maar spanning ervoor is inderdaad niet nodig.

We hebben op ongeveer 300km even bij tesla gestaan en nu weer bij het hotel.

Moet zeggen dat laden bij tesla wel een fijne ervaring is, mooi dat ze dat open gegooid hebben. Zo heb ik wel de voordelen van een tesla (het laadnetwerk) maar hoef ik niet een Model3 te rijden 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimless
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:55
Hallo ik heb een polestar gekregen als lease wagen. Nu dit is de standaard editie geen pilot pack dus geen acc. Ik kan er niet bij dat dat voor zo een auto niet standaard is weet hier Iemand of dit iets is wat alsnog toegevoegd kan worden? Ik heb de indruk van wel want alles is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Audi, BMW, Mercedes-Benz... geen van allen heeft active cruise control standaard (op modellen in dezelfde prijsklasse als Polestar) dus je auto bevindt zich in goed gezelschap. Voor rationaliteit en waar voor je geld kun je beter bij de Aziatische merken terecht. Polestar heeft i.t.t. sommige andere van bovengenoemde merken geen webshop waar je later alsnog de juiste software kan open, dus ik denk niet dat je het er alsnog op kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

roawser schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:38:
Audi, BMW, Mercedes-Benz... geen van allen heeft active cruise control standaard (op modellen in dezelfde prijsklasse als Polestar) dus je auto bevindt zich in goed gezelschap. Voor rationaliteit en waar voor je geld kun je beter bij de Aziatische merken terecht. Polestar heeft i.t.t. sommige andere van bovengenoemde merken geen webshop waar je later alsnog de juiste software kan open, dus ik denk niet dat je het er alsnog op kunt krijgen.
Het zou nog best kunnen komen, immers is die performance update voor de dual motor versies ook gewoon mogelijk via de webshop.

We hebben zelfs de knoppen op het stuur. Als er alsnog hardware ontbreekt, dan mogen ze wel met een update komen dat we die knoppen voor iets anders kunnen gebruiken

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
Even check vraag ik heb mijn auto nog nooit horen blazen tijdens het laden aan een standaard laadpaal in de straat. Bij jullie wel?

2 weken geleden hebben ze de aandrijflijn en de laadunit incl kabel naar de accu vervangen.
Maar heb dit nog nooit gehoord …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Kohen schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:54:
Even check vraag ik heb mijn auto nog nooit horen blazen tijdens het laden aan een standaard laadpaal in de straat. Bij jullie wel?

2 weken geleden hebben ze de aandrijflijn en de laadunit incl kabel naar de accu vervangen.
Mss niet tijdens een standaard laadsessie maar na een ‘vlotte’ rit incl. bezoekje aan de snellader en een dito vervolg van een vlotte rit komt er zeker in de zomer wel wat ventilatiegeluid uit de auto na deze weg te hebben gezet (aan de laadpaal thuis :+)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
regelmatig al gehoord aan de laadpaal thuis. niks byzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
Tvdl2000 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 00:34:
Persoonlijk vind ik dat hij veel lawaai staat te maken, kom je thuis laat in de avond ram je de stekker erin lig je in je nest en hoor je alleen maar die fan als een malle blazen 7(8)7 Lekker als je met je raam open slaapt zoals ik :( Kan mij niet herinneren dat de PS2 dit voorheen ook al deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Kohen schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:29:
[...]

Persoonlijk vind ik dat hij veel lawaai staat te maken, kom je thuis laat in de avond ram je de stekker erin lig je in je nest en hoor je alleen maar die fan als een malle blazen 7(8)7 Lekker als je met je raam open slaapt zoals ik :( Kan mij niet herinneren dat de PS2 dit voorheen ook al deed.
Ik hoor hem meestal niet echt, heel soms even een beetje. Dus als het lang aanhoud en veel meer is dan wat je gewend was zou ik het toch even laten checken. Ik slaap niet aan die kant van het huis, maar het klikken van de paal en de auto bij het gaan laden zijn bij mij de meest opvallende geluiden die ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Kohen schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:54:

ik had het onlangs ook na een lage rit en bij warm weer. Enorme bak herrie! Meer dan een stationnair lopende benzine auto voor mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:03
Zijn er hier mensen die de HomeLink gebruiken voor de garage deur?
Ging dat zonder problemen?
tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hansieo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:47:
tia
Zit er homelink op de europese auto's dan? Ik heb wel eens zitten zoeken naar de knoppen die onze Amerikaanse collegarijders het steeds over hebben, maar voor zover ik kan zien ontbreken die in de EU modellen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Pixeltje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Zit er homelink op de europese auto's dan? Ik heb wel eens zitten zoeken naar de knoppen die onze Amerikaanse collegarijders het steeds over hebben, maar voor zover ik kan zien ontbreken die in de EU modellen.
Aan de onderkant van mijn binnenspiegel zitten knopjes hiervoor.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
MisteRMeesteR schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Ja bij mij zitten die daar ok, en als ik ze volgens de manual gebruik gaan ze ook knipperen enzo.
Ik heb het met mijn deur niet aan de praat gekregen, maar dat kan aan mij liggen. de pairing procedure van mijn deur motor is ook wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MisteRMeesteR schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Kun je daar eens een foto van maken voor me?
jnsvr schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:28:
Homelink zat bij de launch edition. Niet bij de huidige modellen.
Ah dit verklaart, ik rij MY2023. Zat me al af te vragen wat er mis was met mijn auto :P

[ Voor 36% gewijzigd door Pixeltje op 03-07-2023 11:29 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-08 14:17
Homelink zat bij de launch edition. Niet bij de huidige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Hansieo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:47:
tia
Ja werkt bij mij prima met mijn garagedeur, erg handig. Is met MY22 wegbezuinigd volgens mij,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Tvdl2000 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 00:34:
Niet regelmatig. Alleen als je in de avond een snelwegrit hebt gehad met 130+ en het is buiten nog 25 graden. In alle andere gevallen, geen geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Ja werkt bij mij prima met mijn garagedeur, erg handig. Is met MY22 wegbezuinigd volgens mij,
ok, wist ik niet, en fijn om te weten d:)b

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hansieo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:11:
[...]

@Rene heeft hier de nodige ervaring mee, zoek eens op in het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
PvS_68 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:28:
[...]

ik had het onlangs ook na een lage rit en bij warm weer. Enorme bak herrie! Meer dan een stationnair lopende benzine auto voor mijn gevoel
Ik vond de herrie idd niet normaal, kan mij best voorstellen dat de buurt zou klagen als ik iedere dag moest laden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:31
Hansieo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:11:
[...]

Nog even wat aanvulling op dit draadje, ik heb 3 garage deuren, 2 met een Marantec systeem en die werken perfect.

De andere nieuwere deur had een chinees besturingssysteem, daarvoor heb ik deze gekocht Marantec digital 339.2 met een extra afstandbediening en nu werkt alles met de 3 homelink knoppen in mijn Polestar.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat als je garagesysteem niet werkt met Homelink dat je dan moet kijken naar "Marantec digital 339.2 868MHz"

[ Voor 12% gewijzigd door Magnifique op 03-07-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Kohen schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Ik vond de herrie idd niet normaal, kan mij best voorstellen dat de buurt zou klagen als ik iedere dag moest laden :X
Ik heb het in 2 jaar tijd welgeteld 1x gehoord. Ik denk niet dat de buurt zou klagen, zo hard is het ook weer niet. En al helemaal omdat het eigenlijk zelden voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JTHZZ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Ik heb het in 2 jaar tijd welgeteld 1x gehoord. Ik denk niet dat de buurt zou klagen, zo hard is het ook weer niet. En al helemaal omdat het eigenlijk zelden voorkomt.
Het probleem is dat het juist voorkomt als het warm weer is en veel mensen dus met de raam open slapen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

PvS_68 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Het probleem is dat het juist voorkomt als het warm weer is en veel mensen dus met de raam open slapen.....
Mijn vorige auto’s (diesels) stonden na een rappe rit ook gewoon dik 15 minuten na te blazen op de oprit hoor. Heb t met de polestar nog niet gehad maar dat komt misschien omdat ik een laadschema vanaf 23:00 gebruik en doorgaans ruim eerder dan dat thuis ben of niet zo ruig gereden heb. Soms staat ‘ie even te blazen maar dat is lang niet zo hard als de diesels dat konden, en zeker niet zodat ik (of de buren) het binnen kan horen met de ramen open.

Bij die eerdere auto’s werd er nog wel eens aangebeld dat ‘de auto nog aanstond’ of ‘gaat het goed met je auto?’

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 03-07-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Magnifique schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Nog even wat aanvulling op dit draadje, ik heb 3 garage deuren, 2 met een Marantec systeem en die werken perfect.

De andere nieuwere deur had een chinees besturingssysteem, daarvoor heb ik deze gekocht Marantec digital 339.2 met een extra afstandbediening en nu werkt alles met de 3 homelink knoppen in mijn Polestar.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat als je garagesysteem niet werkt met Homelink dat je dan moet kijken naar "Marantec digital 339.2 868MHz"
dank voor deze input.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
JTHZZ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Je zou het denken maar het ging helaas wel hard, auto stond 30 meter verderop in de straat en ben ervoor uit bed gegaan om te achterhalen waar het geluid vandaan kwam. Als ik er last van heb dan hebben er meer mensen last van.
PvS_68 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Yep precies dat! Maar zondag was het niet eens echt warm :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
Kohen schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:05:
[...]

Je zou het denken maar het ging helaas wel hard, auto stond 30 meter verderop in de straat en ben ervoor uit bed gegaan om te achterhalen waar het geluid vandaan kwam. Als ik er last van heb dan hebben er meer mensen last van.

[...]

Yep precies dat! Maar zondag was het niet eens echt warm :?
Hier schoot'ie afgelopen week ook een keer aan nadat ik bij de snellader was geweest en de auto parkeerde. Ik vond het lawaai vele malen erger dan ik met andere auto's heb ervaren dus kan me wel voorstellen dat het wenkbrauwen fronst. Dit betreft een model 2023, misschien dat dat een verschil maakt in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Mijn auto maakt, zeker na een rit, ook weleens geluid ivm koelen. Ook als ik op hete dag vol in de zon sta te laden. Maar niet dusdanig hard dat het stoort.

Vannacht heeft mijn Polestar me in de steek gelaten door niet te laden. Ik had uitgesteld laden ingesteld, maar vanmorgen op de app kreeg ik een “accu fout” melding. En inderdaad, er was niet geladen. Dus dat wordt denk toch een dagje thuiswerken i.p.v. kantoor.

Geen ramp nu, maar wel irritant. Je zal maar net iets belangrijks hebben. Nu laad hij wel gewoon.

Volgens mij heb ik dit nog niet eerder gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
VidaR-9 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:39:

Vannacht heeft mijn Polestar me in de steek gelaten door niet te laden. Ik had uitgesteld laden ingesteld, maar vanmorgen op de app kreeg ik een “accu fout” melding. En inderdaad, er was niet geladen. Dus dat wordt denk toch een dagje thuiswerken i.p.v. kantoor.

Geen ramp nu, maar wel irritant. Je zal maar net iets belangrijks hebben. Nu laad hij wel gewoon.

Volgens mij heb ik dit nog niet eerder gehad.
ik heb dit dus al 2 keer eerder gehad. en iedereen verklaart mij voor gek of geeft de lader de schuld.... (is mij om t even want irritant is het wel en dar ging het mij om. en ik heb niet de mogelijkheid om mijn werk thuis te doen....... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Tvdl2000 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:54:
[...]

ik heb dit dus al 2 keer eerder gehad. en iedereen verklaart mij voor gek of geeft de lader de schuld.... (is mij om t even want irritant is het wel en dar ging het mij om. en ik heb niet de mogelijkheid om mijn werk thuis te doen....... 8)7
Het gebeurt mij thuis ook wel eens en dat komt eigenlijk altijd door mij en mijn lader. In 90% van de gevallen heb ik de auto te snel op slot gedaan. Dan is er nog geen handshake geweest oid.

Dus mijn volgorde thuis moet zijn:
1. Auto los
2. Laadschema instellen
3. Stekker erin
4. Wachten op een 'tik geluid' van de lader aan de muur
5. Wachten op een 'tik geluid' van de auto
6. Auto vergrendelen

Punt 5 skip ik in alle haast wel eens.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Er was een release die me wel eens dit soort issues gaf, als scheduled dan werd pas bij het laden zelf duidelijk dat het niet ging lukken. Maar zeker een jaar geen last meer van gehad. Ik heb wel de gewoonte om via de app een blik te werpen om te kijken of het laden werkt.
Data junk die ik ben, check ik energie grafieken, laad gedrag, weer station op het dak en de zonnepanelen iets te vaak. Dus toen ook niet in de problemen gekomen, want ik kon het altijd fixen door de stekker eruit en opnieuw erin te prikken.

Maaar echte problemen kan je er toch niet mee hebben, rijd langs een snellader om je rit te halen en business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
kramon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Het gebeurt mij thuis ook wel eens en dat komt eigenlijk altijd door mij en mijn lader. In 90% van de gevallen heb ik de auto te snel op slot gedaan. Dan is er nog geen handshake geweest oid.

Dus mijn volgorde thuis moet zijn:
1. Auto los
2. Laadschema instellen
3. Stekker erin
4. Wachten op een 'tik geluid' van de lader aan de muur
5. Wachten op een 'tik geluid' van de auto
6. Auto vergrendelen

Punt 5 skip ik in alle haast wel eens.
mijn volgorde,

1. geolocation zet spanning op mijn laadpaal
2. thuis aankomen
3. auto op slot
4. stekker er in
5. voordeur openen.... soms ben ik langzaam genoeg om de klik van de laadpaal te horen, soms niet.

als ik later wil laden (goedkoper of wat voor andere reden dan ook)

1. na geolocation inschakeling handamtig met app of met google assistant weer uitschakellen
2. thuis aankomen
3. auto op slot
4. stekker er in
5. voordeur openen en hoor natuurlijk geen klik omdat de lader uit staat.
6. wanneer ik wil beginnen met laden lader inschakellen of met een google assistant timer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Filou123
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Eerste review (volgens mij) van de 2024 Polestar 2:
YouTube: This One Change Has TRANSFORMED The New Polestar 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirtybolle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik moet binnenkort een nieuwe lease wagen kiezen en ik neig stilaan toch naar de polestar 2. Maar ik had nog een aantal praktischen vragen
  • Ik zou voor de long range versie (MY24) gaan, maar kies ik dan best voor de dual motor of toch voor de single motor met de extra range?
  • Zijn de geventileerde nappaleder stoelen de moeite tov de standaard stoelen?
  • Is er veel verschil tussen 19 inch en 20 inch wielen qua rijcomfort en rijbereik?
Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

dirtybolle schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:43:
Ik moet binnenkort een nieuwe lease wagen kiezen en ik neig stilaan toch naar de polestar 2. Maar ik had nog een aantal praktischen vragen
  • Ik zou voor de long range versie (MY24) gaan, maar kies ik dan best voor de dual motor of toch voor de single motor met de extra range?
  • Is er veel verschil tussen 19 inch en 20 inch wielen qua rijcomfort en rijbereik?
Thanks!
Of je de dual of singlemotor neemt is een beetje een stijlkeuze, tenzij je de extra range écht nodig hebt. Het vermogen van de dual motor is echt leuk, maar als je aansluit in de file heb je er niets aan. Met de my2024 aanpassing is de singlemotor ook een stuk krachtiger geworden (en rwd) en die is meer dan voldoende om vlot te rijden.

De geventileerde stoelen kan ik je niet beantwoorden, maar wellicht rijdt iemand anders hier op die stoelen. Het verschil tussen 19” en 20” velgen is tweeledig; je verliest wat actieradius (dacht hier 5% gelezen te hebben) en wordt in dit topic vaker aangehaald, en je levert wat in op comfort.

Ik rij de my2023 lrdm, op 19” wielen. Tis geen stuiterbak maar verwacht ook geen frans comfort tijdens het rijden. Een proefrit op 20” wielen was serieus harder dan dat ik de auto nu met 19” ervaar. Met name op klinkerwegen merk je goed dat er grote wielen met straffe vering onder zitten, op een bouwweg ofzo is het helemaal behelpen. Ik zou niet willen ruilen, hoewel ik 20” wel mooier vindt staan op de auto is het me de trade-off niet waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 04-07-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Hier zijn nog een paar geschreven reviews:

Autocar
Car Magazine
Auto Express
PistonHeads
Goodwood Road & Racing

Het valt me wel op dat ze uitermate negatief zijn over het straffe onderstel met de 20" velgen. Initieel wilde ik nog m'n 19" inruilen voor de oude 20" velgen, maar ik denk dat ik die plannen even in de ijskast zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Limit-NL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:58:
[...]

Hier zijn nog een paar geschreven reviews:

Autocar
Car Magazine
Auto Express
PistonHeads
Goodwood Road & Racing

Het valt me wel op dat ze uitermate negatief zijn over het straffe onderstel met de 20" velgen. Initieel wilde ik nog m'n 19" inruilen voor de oude 20" velgen, maar ik denk dat ik die plannen even in de ijskast zet.
Maar wel positief over het verbeterde verbruik wat ook in de praktijk blijkbaar zo is en daarmee dus in één klap in de top van zijn klasse komt. Ik vind dat echt knap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09 16:21
Hoi Polestar kenners,

Toevallig ben ik net op zoek naar een elektrische auto om mijn oldtimer te vervangen (RIP BMW z4). Nu zag ik de Polestar 2 staan als “deal” bij Leaseplan: leverbaar in JULI! (Take that, alle andere merken behalve Tesla..). Leaseprijs: 572,50 met 60 maanden looptijd. Als ik de Tesla 3 configureer kom ik op 609 uit. Bijtelling is voor de M3 een tientje goedkoper.

Is de Polestar 2 een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:35
Strijpje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:38:
Hoi Polestar kenners,

Toevallig ben ik net op zoek naar een elektrische auto om mijn oldtimer te vervangen (RIP BMW z4). Nu zag ik de Polestar 2 staan als “deal” bij Leaseplan: leverbaar in JULI! (Take that, alle andere merken behalve Tesla..). Leaseprijs: 572,50 met 60 maanden looptijd. Als ik de Tesla 3 configureer kom ik op 609 uit. Bijtelling is voor de M3 een tientje goedkoper.

Dat is een hele lastige vraag denk ik :) Wat voor een Polestar is het (modeljaar en configuratie) versus de Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Strijpje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:38:
Hoi Polestar kenners,

Welk kilometrage per jaar? Dat tikt ook nogal aan.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

dirtybolle schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:43:
Thanks!
Dual Motor is zeker leuk! Ik ben blij met m'n "launch edition" (zonder nappaleder overigens), maar onderaan de streep merk je het effect op het bereik wel. Zeker als je naar nieuwere modellen kijkt valt het op dat het verbruik daar echt wel beter is. Het nadeel van de dual-motor's is dat je nooit zo zuinig kan rijden als de single-motor. Maar misschien dat het met een enkele non-static-magnet motor die er aan kwam (dacht ik) dat mogelijk wel zou kunnen.

Nappa leder kan ik dus weinig over zeggen, al heb ik soms wel eens in heel warm weer dat ik denk "nu zou het wel fijn zijn als het geventileerd was". Maar de momenten zijn tot nu toe op 1 hand te tellen.

Verschil tussen 19" en 20" is vooral in rijgevoel. Stuiterbak valt naar mijn mening wel mee. Passagiers zijn het daar overigens niet altijd mee eens :D
Daarnaast is de 19" iets zuiniger dan de 20".

Vind ik de Dual Motor + 20" het waard? Absoluut! Zou ik het weer doen? Dat weet ik niet... Een wagen die 14.4 kWh/100km rijdt klinkt een stuk aantrekkelijker dan eentje die 21.4 kWh/100km doet.

Sterker, ik denk dat wanneer ik de configuratiekeuzes zou hebben die er nu zijn, ik zou concluderen dat ik het vermogen helemaal niet nodig heb en de mooiere velgen het niet waard vind.

Zou het een afweging zijn tussen ÓF dual motor / 20"velgen ÓF Pilot Pack, etc. Dan zou ik zeggen ga daar voor! ACC en Pilot assist zijn mij VELE malen meer waard dan de performance en looks.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09 16:21
ach-jee schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Dat is een hele lastige vraag denk ik :) Wat voor een Polestar is het (modeljaar en configuratie) versus de Tesla?
- 10.000km per jaar / 60 maanden
- magnesium (helaas kan je voor deze deal ook geen andere kleur kiezen)
- standard range single motor pilot lite MY2023 5d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Strijpje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:04:
[...]
- 10.000km per jaar / 60 maanden
- magnesium (helaas kan je voor deze deal ook geen andere kleur kiezen)
- standard range single motor pilot lite MY2023 5d
Ja, dit is én de goedkoopst mogelijke lease-overeenkomst (langst mogelijke tijd, en zo weinig mogelijk kilometers) én het uitgaande model dat aanzienlijk verbeterd is in MY24. Je auto zal over een jaar algauw gedateerd aanvoelen, maar zal nog steeds een topwagen zijn natuurlijk op zichzelf beschouwd.

Ik zou wel checken of je je niet rijk rekent. Kan niet voor je werkgever spreken maar 10.000 km is erg weinig voor zakelijk gebruik en de meerkilometers tikken al snel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Die 410pk is leuk maar idd echt overkill. Het is dat het erop zit en ik denk vooral dat het een optie was voor de mensen die nog een 8% wagen konden bestellen want toen had je nog geen enkele motor keuze. Maar de helft is ook echt meer dan zat. Persoonlijk zou ik eerder als je dan toch budget over hebt wat leuke extra pakketten kiezen. Of een trekhaak, of.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
Juancho schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:19:
Die 410pk is leuk maar idd echt overkill. Het is dat het erop zit en ik denk vooral dat het een optie was voor de mensen die nog een 8% wagen konden bestellen want toen had je nog geen enkele motor keuze.
Ik denk dat Polestar zich vooral profileert als performance wagens, niet als gezinswagen. Dus 400 PK past daar mooi bij, net zoals de Polestar 1 en de 3 en 4.
Maar goed, dat het overkill is klopt helemaal, maar ik geniet er elke rit weer van :D
Pagina: 1 ... 150 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.