Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:23
Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:54:
Jeetje sta ik net de auto te wassen in een wasbox, wil ik even de zeem pakken, auto dicht.

iPhone en sleutels op de voorstoel, handig wel.
Heel even terug in 1995 waarin auto’s met de sleutel erin nog dicht konden vallen 8)7

Vrouw met de reserve sleutel komen, allemaal ellende.

Is dat normaal dat de auto dan gewoon dicht kan? Mijn vorige auto piepte netjes als de sleutel erin lag.
Dat hoort de auto niet te doen en dat doet hij ook niet. Bij eerste keer dat DK werd uitgebracht heb ik dat getest en net naar aanleiding van jouw bevinding nog eens. Ik krijg de auto niet op slot als er niet minstens 1 van de twee zich buiten de auto bevindt. Waarschijnlijk is er bij jouw auto iets mis.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:24
Rickkie600 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Vind dit ook heel slecht. Bij mijn vorige auto (VW) werkte dit prima. Zodra de sleutel zich IN de auto bevond, kon je met de deurgreep de auto niet vergrendelen.

Oh en bij mij werkt de knop van de achterklep niet wanneer ik alleen DK bij me heb.
De logica bij de Polestar is iets anders. De auto gaat op slot zolang zich nog een sleutel buiten de auto bevindt. De sleutel die er in ligt wordt gedeactiveerd. Ik begrijp alleen niet hoe bovenstaand geval kan ontstaan (auto op slot zonder sleutel buiten de auto). Bij mij lukt dat niet.

Tijdens het autowassen kun je gewoon even bluetooth van je telefoon uitzetten zodat de DK niet meer werkt. Anders zorgt de waterstraal tussen de handgreep dat je auto open en dicht gaat. Als je klaar bent zet je Bt weer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 16-06-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja misschien is/was het een bug ofz, maakt het niet minder vervelend maar wel verklaarbaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 20:23
Rickkie600 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Vind dit ook heel slecht. Bij mijn vorige auto (VW) werkte dit prima. Zodra de sleutel zich IN de auto bevond, kon je met de deurgreep de auto niet vergrendelen.

Oh en bij mij werkt de knop van de achterklep niet wanneer ik alleen DK bij me heb.
Doet ie het met tel in de hand ook niet? Bluetooth signaal voor lokalisatie achter de auto is vrij zwak. Ik moet telefoon in de hand houden om de achterklep open of dicht te krijgen. Met tel in broekzak doet ie het bij mij ook niet.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Cello66 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Doet ie het met tel in de hand ook niet? Bluetooth signaal voor lokalisatie achter de auto is vrij zwak. Ik moet telefoon in de hand houden om de achterklep open of dicht te krijgen. Met tel in broekzak doet ie het bij mij ook niet.
net gechecked: tel in de hand gaat ie niet open. Open ik een achterdeur, gaat alles gewoon open, maar hou ik de telefoon op dezelfde afstand als wanneer ik de achterdeur open doe, gaat de achterklep alsnog niet open.
En de rechter sluitknop van de achterklep werkt ook niet met DK. Met andere woorden, met DK kan ik niet (middels) de achterklep openen of sluiten.

Tel is een Samsung S22, met en zonder battery saving getest.

[ Voor 4% gewijzigd door Rickkie600 op 16-06-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:47
Zag deze op XC40 forum
Updates in software version 2.10
  • The map in the driver display is now stabilized in the center
  • Minor drivetrain adjustments, not affecting performance, certification, homologation, environmental protection, or emissions
lijkt me een bugfix op 2.9, want idd heb ik sinds 2.9 dat de kaart in mijn driver display af en toe naar rechts schuift (en dan terug komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:24
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door daniel14 op 16-06-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Wat vinden jullie van de stoelen van de Polestar? Ik merk bij langere ritten dat ik last krijg van mijn rug. Met mijn vorige wagen had ik dat ook af en toe, maar met de Polestar heb ik meer last. En mijn partner klaagt er ook over.
Iemand die dit herkent? Ik heb al wat met de lumbar support gespeeld maar heb niet het gevoel dat dat veel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Harvem schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:38:
Wat vinden jullie van de stoelen van de Polestar? Ik merk bij langere ritten dat ik last krijg van mijn rug. Met mijn vorige wagen had ik dat ook af en toe, maar met de Polestar heb ik meer last. En mijn partner klaagt er ook over.
Iemand die dit herkent? Ik heb al wat met de lumbar support gespeeld maar heb niet het gevoel dat dat veel helpt.
Er zijn twee soorten stoelen, een normale en een luxere met uitschuifbaar gedeelte bij de benen, de standaard bevielen mij ook niet qua rug support en zitvlak dus ben voor de luxere versie gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Voor mij een 6,5. Vooral de zitpositie krijg ik niet lekker. De stoelen net wat kort en krap. Heb het gevoel dat ik net niet recht zit.

Geen pijntjes, maar rug kan lekkerder bij langere ritten.

Mijn vorige 3 serie vond ik klap lekkerder iig.

Ben er inmiddels wel aan gewend.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:14
Continue last van mijn rug op langere ritten. Onvoldoende dus.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Voor mij zeker een 7,.5, maak regelmatig lange ritten en heb weinig problemen. Dat met de standaard stoelen.
Iets meer zijdelingse steun en iets lager kunnen zitten zou wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Niet ontevreden, op langere ritten ook prima. Er had iets meer zijwaartse steun mogen zijn van mij maar dat kan met opportunistisch rijgedrag te maken hebben. Heb wel het plus pack op de auto gekozen, specifiek voor de langere zitting. Mijn lange stelten raak ik wat lastig kwijt maar dat komt voor mijn gevoel meer omdat de vloer wat hoog is. Als ik op de bijrijderstoel ga zitten is dat vervelend, achter het stuur heb ik een goede positie kunnen vinden.
Ik ben 2 meter lang en weeg ongeveer 90kg.

Wellicht ter aanvulling, ik rij dagelijks tussen de 150 en 350km, afhankelijk van naar welk project ik rij. Mijn referentie voor ‘een langere rit’ is dus 200+km, een echt lange ruk zoals op vakantie heb ik er nog niet mee gedaan, dat komt van de zomer.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 17-06-2023 10:09 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ik heb alleen proefrit in een polestar gedaan, dus niet heel veel ervaring. Maar na een uur rijden was de slechte zitting (naast het gebrek aan ruimte achterin) voor mij reden er niet voor te kiezen (ik heb zijn broer: de xc40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:52
Kammika schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:13:
Ik heb alleen proefrit in een polestar gedaan, dus niet heel veel ervaring. Maar na een uur rijden was de slechte zitting (naast het gebrek aan ruimte achterin) voor mij reden er niet voor te kiezen (ik heb zijn broer: de xc40)
Mmm, apart.
Ik rij dus Polestar-2 met de "verlengbare" en geventileerde stoelen.

Heb een paar dagen de C40 meegekregen (is dat wezenlijk anders dan de XC40?) en zowel mijn vrouw als ik vonden de achter-instap lastiger dan bij de Polestar.
De ruimte achterin was zéker niet van wow.. dit is ruimer dan bij de Polestr-2.

Doordat deze hoger op zijn benen staat, vonden we het comfort op oneffenweg beter dan de Polestar,
maar in (ook rustig) genomen bochten wat "overhellen gevoel"
Zittingen in beide auto's prima voor ons (ik ben 1,92mtr vrouw 1,76mtr)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 17-06-2023 11:35 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hansieo schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Mmm, apart.

Heb een paar dagen de C40 meegekregen (is dat wezenlijk anders dan de XC40?) en zowel mijn vrouw als ik vonden de achter-instap lastiger dan bij de Polestar.

Doordat deze hoger op zijn benen staat, vonden we het comfort op oneffenweg beter dan de Polestar,
Welke optie zijn de geventileerde stoelen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Pixeltje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:43:
[...]
Welke optie zijn de geventileerde stoelen?
Zit bij de “leren” stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Hansieo schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Mmm, apart.

Die c40 is veel lager achterin dan de xc40. Heb ik idd om zelfde reden niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Mijn Phoneside is na 1,5 jaar overleden (klemmetje gebroken). Behalve dat deze zo snel stuk is eigenlijk perfect bevallen. Zijn er inmiddels al meer goede opties voor een telefoonhouder of is dit nog steeds de fijnste optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco_1988
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04 14:45
Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:54:
Jeetje sta ik net de auto te wassen in een wasbox, wil ik even de zeem pakken, auto dicht.

iPhone en sleutels op de voorstoel, handig wel.
Heel even terug in 1995 waarin auto’s met de sleutel erin nog dicht konden vallen 8)7

Vrouw met de reserve sleutel komen, allemaal ellende.

Is dat normaal dat de auto dan gewoon dicht kan? Mijn vorige auto piepte netjes als de sleutel erin lag.
Wat een ellende. Zelfde vorige week meegemaakt.
Onderweg naar Italië, 2 sleutels (reserve meegenomen in m’n tas) + telefoon in de auto. Stappen beide uit voor een bestuurders wissel. Gooien de deur dicht en auto schiet ineens op slot. Zoontje van 2 achterin en warm. De lokale brandweer de deur een klein stukje open gekregen aan de bovenkant, om zo met een staaf de handel naar zich toe te halen en de ontgrendel knop in te drukken. Allen zonder resultaat. Alarm continu afgaan en uiteindelijk toch een ruit ingetikt om onze zoon er uit te halen. Wat een drama was dat zeg.

Daarna de auto niet meer aan te krijgen en continu alarm dat afgaat. Polestar gebeld vanuit de auto en de situatie uitgelegd. Kort antwoord; absoluut onmogelijk, we moesten een telefoon of sleutel in onze zak hebben. De enige andere sleutel lag 1000km verderop in een lade thuis.

Na een minuut of 20 niets te doen deed de sleutel het ineens weer en konden we weer rijden.

Nu een tijdelijke ruit (Carglass plexiglas oid) er in en thuis toch verder laten onderzoeken. Wat een begin van de vakantie , en echt mega schrikken. Gelukkig gaat alles nu goed.

Dus een tip, neem altijd een sleutel mee 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Remco_1988 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Onderweg naar Italië, 2 sleutels (reserve meegenomen in m’n tas) + telefoon in de auto. Stappen beide uit voor een bestuurders wissel. Gooien de deur dicht en auto schiet ineens op slot. Zoontje van 2 achterin en warm. De lokale brandweer de deur een klein stukje open gekregen aan de bovenkant, om zo met een staaf de handel naar zich toe te halen en de ontgrendel knop in te drukken. Allen zonder resultaat. Alarm continu afgaan en uiteindelijk toch een ruit ingetikt om onze zoon er uit te halen. Wat een drama was dat zeg.

Daarna de auto niet meer aan te krijgen en continu alarm dat afgaat. Polestar gebeld vanuit de auto en de situatie uitgelegd. Kort antwoord; absoluut onmogelijk, we moesten een telefoon of sleutel in onze zak hebben. De enige andere sleutel lag 1000km verderop in een lade thuis.

Na een minuut of 20 niets te doen deed de sleutel het ineens weer en konden we weer rijden.

Nu een tijdelijke ruit (Carglass plexiglas oid) er in en thuis toch verder laten onderzoeken. Wat een begin van de vakantie , en echt mega schrikken. Gelukkig gaat alles nu goed.

Whow das wel even een tikkie heftiger zo met je kleine erin, dan is het laatste wat je wil horen dat het niet hoort te kunnen. Daar heb je op dat moment (of in mijn situatie van de week) echt geen boodschap aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1988
Donstil schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:26:
[...]

Whow das wel even een tikkie heftiger zo met je kleine erin, dan is het laatste wat je wil horen dat het niet hoort te kunnen. Daar heb je op dat moment (of in mijn situatie van de week) echt geen boodschap aan.
Ja precies. Kreeg een Italiaans nummer dat ik moest bellen dus ook het slechte Engels hielp niet mee. Degene die ik te spreken kreeg kon alleen een ambulance en brandweer sturen, die waren er echter al.

Al met al goed afgelopen maar vreemd is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
[...]

Onderweg naar Italië, 2 sleutels (reserve meegenomen in m’n tas) + telefoon in de auto. Stappen beide uit voor een bestuurders wissel. Gooien de deur dicht en auto schiet ineens op slot.

...

Klinkt toch alsof ze een nieuwe bug hebben die ze moeten oplossen. Vraag: Je zegt twee sleutels meegenomen, bedoel je naast de PAK? Dus totaal 3?
En alle 3 lagen in de auto toen je uit stapte en hij op slot ging (spontaan of in iedergeval door een onbewuste trigger). Hij lijkt correct de alle sleutels in de auto te hebben disabled (zelfs de PAK) maar er was geen sleutel buiten de auto.
Ik denk dat hier wel een PAK risico kan spelen, de BLE is met een telefoon is iets minder scherp in de grens van de auto te herkennen (vandaar dat we soms klagen over dat de telefoon op de juiste plek moet zijn, broekzak, midden console etc. Dus hij zou dan de PAK als buiten de auto hebben gedetecteerd terwijl er een trigger voor opslot gaan plaats vond. Past ook bij @Donstil zijn ervaring. Ze hebben zwakke BLE antennes gericht naar buiten in die deuren zitten. Dus ik denk dat als die de PAK oppikt hij hem als buiten de auto herkend, maar zon een gerichte BLE kan soms ook wel naar binnen zichtbaar zijn. Mijn voordeur van LOQED heeft dat ook, met een BLE scanner kan ik soms ook binnen de 'outside' BLE signalen oppikken.

Ik zie niet hoe die sleutel mee tip hier tegen had geholpen :D Op vakantie neem ik meestal ook een sleutel mee en laat ik dan in het vakantie huis zodat, mocht het nodig zijn, het niet te ver ophalen gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1988
Kaoh schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Klinkt toch alsof ze een nieuwe bug hebben die ze moeten oplossen. Vraag: Je zegt twee sleutels meegenomen, bedoel je naast de PAK? Dus totaal 3?
En alle 3 lagen in de auto toen je uit stapte en hij op slot ging (spontaan of in iedergeval door een onbewuste trigger). Hij lijkt correct de alle sleutels in de auto te hebben disabled (zelfs de PAK) maar er was geen sleutel buiten de auto.
Ik denk dat hier wel een PAK risico kan spelen, de BLE is met een telefoon is iets minder scherp in de grens van de auto te herkennen (vandaar dat we soms klagen over dat de telefoon op de juiste plek moet zijn, broekzak, midden console etc. Dus hij zou dan de PAK als buiten de auto hebben gedetecteerd terwijl er een trigger voor opslot gaan plaats vond. Past ook bij @Donstil zijn ervaring. Ze hebben zwakke BLE antennes gericht naar buiten in die deuren zitten. Dus ik denk dat als die de PAK oppikt hij hem als buiten de auto herkend, maar zon een gerichte BLE kan soms ook wel naar binnen zichtbaar zijn. Mijn voordeur van LOQED heeft dat ook, met een BLE scanner kan ik soms ook binnen de 'outside' BLE signalen oppikken.

Ik zie niet hoe die sleutel mee tip hier tegen had geholpen :D Op vakantie neem ik meestal ook een sleutel mee en laat ik dan in het vakantie huis zodat, mocht het nodig zijn, het niet te ver ophalen gaat zijn.
Ik dacht ook 1 extra sleutel mee te nemen om in het huisje te leggen. Maar onderweg naar de locatie zat die dus ook in m'n tas (in de auto). In de auto lagen 2 fysieke sleutels en m'n telefoon. Thuis heb ik die kleine sleutel nog liggen, dat platte kleine ding zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Wat kost een extra sleutel eigenlijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYE6-g6s5JmjcFEBMVexK32l4Fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmrviEr5OPboIqM4GwE33C4s.jpg?f=fotoalbum_large

Merk na 1,5 jaar en ruim 31.000km gelukkig nog niks van enige degradatie :). Gisteren 29% verbruikt in 116km, wat neerkomt op een bereik van 400km met een SMSR.

Vorig jaar met ongeveer dezelfde omstandigheden haalde ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Kreeg ruim week geleden melding update 2.9 beschikbaar. Toen kwam het niet uit. Daarna geen melding meer.
Gevraagd naar update zegt ie geen update beschikbaar. Werd 2.9 ingetrokken door Polestar. Zoals al eerder gebeurde met updates?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
P2void19noPP schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:12:
Kreeg ruim week geleden melding update 2.9 beschikbaar. Toen kwam het niet uit. Daarna geen melding meer.
Gevraagd naar update zegt ie geen update beschikbaar. Werd 2.9 ingetrokken door Polestar. Zoals al eerder gebeurde met updates?
Ze zijn gestopt met uitrollen omdat P2.10 alweer in de maak is. Was een bericht over op Facebook dat je tot afgelopen vrijdag kon installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Rickkie600 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:22:
Wat kost een extra sleutel eigenlijk?
Herinner me iets van 350 euro in 2021, want ik ging toen een beetje moeilijk doen dat ze 1 normale sleutel geschrapt hadden

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
xsive schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Herinner me iets van 350 euro in 2021, want ik ging toen een beetje moeilijk doen dat ze 1 normale sleutel geschrapt hadden
Jezus wat een geld voor een beetje plastic en chippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Rickkie600 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:25:
[...]

Jezus wat een geld voor een beetje plastic en chippie.
Sleutel van je auto verliezen kost geld. Verzekeraar vraagt bij verlies (diefstal) daar altijd om. Alle sleutels. Logisch want dan zijn er meer sleutels in omloop. Heb dit gehad bij woninginbraak waarbij sleutels werden meegenomen van RMW. Resultaat verzekering dekte alle schade maar sloten en alle sleutels dienden te worden vervangen. Kosten werden door verzekeraar vergoed ( ruim 2000,00). l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
2.9 is nog maar net uitgerold en daar is 2.10 al. Ze krijgen er wel goed ritme in zo.
Morgen naar de dealer, benieuwd of ik deze al zal krijgen.

Release notes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXyaAYGthSvAfolAyLqoU6A9tXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHjG11VKHxjEhToiUclePhfE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Gister een afspraak proberen te maken voor onderhoud. 3 van de 4 vestigingen van de regionale dealer hadden pas over 8 weken (!!) tijd. Dat zou betekenen dat ik de onderhoudsinterval niet ga halen. Bij 1 vestiging nog wel een plek eerder, dus dan maar keer omrijden.

En gisteravond toevallig een item op het journaal dat een afspraak voor onderhoud tegenwoordig vaak 4-5 weken duurt.

Zo wordt het wel lastig plannen om een beetje tegen einde van je onderhoudsinterval aan bij de dealer te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
even een "nerd" vraagje.

Ik heb nu dus v1.9 en kan nu de directe verbruik/recuperatie cijfertjes zien.

Wat mij opvalt is dat de recuperatie langzaam aan inzet en naarmate je snelheid afneemt oploopt.

Daarbij komt nog dat accelereren flink op kan lopen (das logisch hé.. O-) )
maar je recuperatie flink achterblijft in kW-tjes -O- .

Zou dat zijn omdat hiervoor je boordlader verantwoordelijk is?
dus 150kW lader ..geeft MAX 150kW recuperatie?

De DMLR heeft 300+kW maar dat zie ik écht niet bij afremmen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
VidaR-9 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:45:
Gister een afspraak proberen te maken voor onderhoud. 3 van de 4 vestigingen van de regionale dealer hadden pas over 8 weken (!!) tijd. Dat zou betekenen dat ik de onderhoudsinterval niet ga halen. Bij 1 vestiging nog wel een plek eerder, dus dan maar keer omrijden.

En gisteravond toevallig een item op het journaal dat een afspraak voor onderhoud tegenwoordig vaak 4-5 weken duurt.

Zo wordt het wel lastig plannen om een beetje tegen einde van je onderhoudsinterval aan bij de dealer te staan.
Valt nog mee, de dealer waar ik normaal ga zit de komende 11 weken al vol en daarna kan je nog niet eens een afspraak maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
daniel14 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Valt nog mee, de dealer waar ik normaal ga zit de komende 11 weken al vol en daarna kan je nog niet eens een afspraak maken.
Ja, dat gaat toch nergens over. Als ik dan onderhoud in plan en ik heb nog 3K km over zegt de leasemij dat ik nog geen onderhoud mag. Als ik dan een nieuwe afspraak plan voor weken erna zit ik juist weer paar K km over die interval heen. 8)7

Ik snap dat de dealers er ook niet veel aan kunnen doen, maar irritant is het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr

Wat matig zeg :/

Kon laatst nog binnen een paar dagen terecht bij meerdere garages, is dit sinds (heel) kort of alleen in bepaalde regio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Koekhapperrr schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Wat matig zeg :/

Kon laatst nog binnen een paar dagen terecht bij meerdere garages, is dit sinds (heel) kort of alleen in bepaalde regio's?
Denk regio's, bij mijn vorige interval was ik ook al te laat. Hier regio Limburg zuid, nu heb ik al een afspraak gemaakt terwijl de auto het nog niet aangeeft (wel al 60k op de teller). Maar tegen die tijd zit ik er waarschijnlijk toch weer overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:45:
even een "nerd" vraagje.

Ik heb nu dus v1.9 en kan nu de directe verbruik/recuperatie cijfertjes zien.

Wat mij opvalt is dat de recuperatie langzaam aan inzet en naarmate je snelheid afneemt oploopt.

Daarbij komt nog dat accelereren flink op kan lopen (das logisch hé.. O-) )
maar je recuperatie flink achterblijft in kW-tjes -O- .

Zou dat zijn omdat hiervoor je boordlader verantwoordelijk is?
dus 150kW lader ..geeft MAX 150kW recuperatie?

De DMLR heeft 300+kW maar dat zie ik écht niet bij afremmen.
Dat het recupereren harder gaat bij lage snelheid is om te voorkomen dat je medepassagiers richting voorruit vliegen :)
De boordlader is er alleen om 230V wisselspanning om te zetten in gelijkspanning om te laden. De 150kW is met gelijkspanning en maakt dus geen gebruik van de boordlader. Recuperatie is bij de Polestar tot 100kW gelimiteerd. Ik denk vanwege accu levensduur. Bij Tesla is het 75kW. Bij de meeste auto’s kun je minder hard recupereren dan snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Ja, dat gaat toch nergens over. Als ik dan onderhoud in plan en ik heb nog 3K km over zegt de leasemij dat ik nog geen onderhoud mag. Als ik dan een nieuwe afspraak plan voor weken erna zit ik juist weer paar K km over die interval heen. 8)7

Ik snap dat de dealers er ook niet veel aan kunnen doen, maar irritant is het wel :+
Hier zelfde, 58K km nu, eind juli afspraak... juist :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Dat het recupereren harder gaat bij lage snelheid is om te voorkomen dat je medepassagiers richting voorruit vliegen :)
De boordlader is er alleen om 230V wisselspanning om te zetten in gelijkspanning om te laden. De 150kW is met gelijkspanning en maakt dus geen gebruik van de boordlader. Recuperatie is bij de Polestar tot 100kW gelimiteerd. Ik denk vanwege accu levensduur. Bij Tesla is het 75kW. Bij de meeste auto’s kun je minder hard recupereren dan snelladen.
Dank voor de tech info.
Recuperatie limiet van 100kW wist ik niet...dank _/-\o_

Recuperatie begrenzing lijkt mij niet nodig, :N
als je stevig accelereert, moet je ze tóch weer uit je kofferbak naar voren halen... terug in de stoelen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
JTHZZ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Toch bijzonder dat die range assistant recuperatie tot wel ruim 160kW aangeeft soms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Koekhapperrr schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Toch bijzonder dat die range assistant recuperatie tot wel ruim 160kW aangeeft soms :+
ik ga er ook wat meer op letten..

In welke situatie was dat? bergje af? lage/hoge snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Koekhapperrr schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Als je CarStatsViewer gebruikt zie je dat hij niet boven 100kW komt. En dan moet je al van een redelijke snelheid vol het pedaal loslaten. Als je van 50 per uur komt, haal je de 100kW niet

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 20-06-2023 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 12-09 18:10
[...]

Ik zou hier serieus als je weer in NL bent nog iets mee doen richting Polestar/Volvo. Ronduit schandalig.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Iemand anders al dit gezien, of misschien is het wel normaal. Mijn range bij 100% soc was na aflevering 400km. Na een 10.000 km werd dat 390 en dat leek mij initieel op accu degradatie. Nu bij 20.500 en de laatste 4.500 km tegen 19.0 KW/100km zag ik vanochtend dat de range weer op 400km stond bij 100% soc.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11-09 17:18
pjotreke schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:50:
Iemand anders al dit gezien, of misschien is het wel normaal. Mijn range bij 100% soc was na aflevering 400km. Na een 10.000 km werd dat 390 en dat leek mij initieel op accu degradatie. Nu bij 20.500 en de laatste 4.500 km tegen 19.0 KW/100km zag ik vanochtend dat de range weer op 400km stond bij 100% soc.
Ja dat zien we allemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
pjotreke schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:50:
Ik vermoed dat het deels ook met het warmere weer heeft te maken. Van de winter moest ik mijn auto DMLR regelmatig tot 100% SOC laden. Deze gaf na een poosje 390 KM bij 100% SOC aan.

Echter nu het zomerse temperaturen betreft, zie ik weer netjes 400 KM bij 100% SOC staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 11:10
Momenteel onderweg naar Noorwegen via de veerboot ik Kiel, maar zodra ik de Duitse grens over ging verloor ik het netwerk, ook gps werkt niet meer, contact gehad met de cs die adviseerden een tcam reset, dit lukt niet, iemand anders die dit ook mee heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Jantje97 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:04:
Momenteel onderweg naar Noorwegen via de veerboot ik Kiel, maar zodra ik de Duitse grens over ging verloor ik het netwerk, ook gps werkt niet meer, contact gehad met de cs die adviseerden een tcam reset, dit lukt niet, iemand anders die dit ook mee heeft gemaakt?
Ik heb het een keer gehad toen ik naar België reed, net over de grens. Bij terugkomst in Nederland nog steeds geen netwerk. Uiteindelijk is de module bij mij vervangen omdat een reset niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
ik reis regelmatig naar het buitenland en bij mij valt deze steevast altijd weg zodra ik ook maar ergens een grens over ga. Of dat nu van nl naar duitsland is of van duitsland naar denemarken etc. Een reset van de tablet is altijd voldoende geweest tot nu. Een tcam reset nooit hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Als het niet vanzelf terug in orde raakt kan je de tcam batterij even loskoppelen, waarschijnlijk is het hiermee van de baan.
Of het handig is om te doen tijdens het reizen (je hebt wel tools nodig) laat ik even in het midden, desnoods een Volvo dealer bezoeken om dit uit te voeren, is zo gepiept: https://www.polestar-foru...-ron-swanson-method.6744/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Playgarden schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:57:
[...]

ik reis regelmatig naar het buitenland en bij mij valt deze steevast altijd weg zodra ik ook maar ergens een grens over ga. Of dat nu van nl naar duitsland is of van duitsland naar denemarken etc. Een reset van de tablet is altijd voldoende geweest tot nu. Een tcam reset nooit hoeven doen.
Dat is toch niet vreemd? Je mobiel raakt ook het signaal kwijt bij een grensovergang.
GPS zou overigens wel moeten blijven werken, alleen kunnen de kaarten wat achter blijven als je deze niet offline beschikbaar hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
k-jah schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Dat is toch niet vreemd? Je mobiel raakt ook het signaal kwijt bij een grensovergang.
GPS zou overigens wel moeten blijven werken, alleen kunnen de kaarten wat achter blijven als je deze niet offline beschikbaar hebt gemaakt.
heb ik ook al paar keer gehad (in de volvo, maar dat is zelfde hardware): Bij een grensovergang verlies je connectiviteit en komt niet meer terug. Oplossing is idd tcam reset ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
k-jah schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Klopt, maar je mobiel pikt vanzelf wel weer een netwerk op, de PS2 in mijn geval niet, totdat ik de tablet reset. Een tcam reset is bij mij nog niet nodig geweest. Een gewone herstart is voldoende in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Playgarden schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:53:
[...]

Klopt, maar je mobiel pikt vanzelf wel weer een netwerk op, de PS2 in mijn geval niet, totdat ik de tablet reset. Een tcam reset is bij mij nog niet nodig geweest. Een gewone herstart is voldoende in mijn geval
Oh, dat is idd niet normaal.
Bij mij duurt het doorgaans wel lang (langer dan m’n mobiel alleszins) maar het komt wel altijd vanzelf in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
Playgarden schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:53:
[...]

Hier geen last van gehad, naar Frankrijk en Zwitserland, enkel heel even netwerk weg na grensovergang maar na paar minuten alles weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

k-jah schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:01:
2.9 is nog maar net uitgerold en daar is 2.10 al. Ze krijgen er wel goed ritme in zo.
Morgen naar de dealer, benieuwd of ik deze al zal krijgen.

Release notes:
[Afbeelding]
Vandaag eerste beurt gedaan, maar geen sw update, gewoon op 2.9 gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ik was 3500km over de interval, wordt niet moeilijk over gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filou123
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
stefan3006 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:25:
Zonet bestelling nieuwe bedrijfswagen doorgegeven.
SMSR Thunder met plus & pilot pack.
Verwachte levering eind 23.
Het lange aftellen kan beginnen!

Benieuwd hoe het dagelijks elektrisch rijden gaat zijn. De testrit was in ieder geval super.
Proficiat!

Ik heb vorige week exact dezelfde besteld.
Na heel lang twijfelen tussen de Polestar 2 en Volvo C40 dan toch voor de Polestar gekozen.

Hij kan hier niet snel genoeg zijn 🤩.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
xsive schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:50:
[...]

Ik was 3500km over de interval, wordt niet moeilijk over gedaan
Nee tot je een keer buiten de garantie periode gehannes hebt. Merken zat waar je enige coulance dan kan vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

VidaR-9 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:55:
[...]

Nee tot je een keer buiten de garantie periode gehannes hebt. Merken zat waar je enige coulance dan kan vergeten.
Nou ja, heb dat aangegeven bij het maken van de afspraak. Ik moest 3 weken wachten op een afspraak, moet ik hem dan maar 3 weken niet gebruiken. Daarnaast ook aangegeven dat ik in die periode een lange rit voor de boeg had.

Maar ze zijn zo vriendelijk. Ik kreeg een hele preek omdat ik het kleine sleuteltje had meegenomen. Daar zouden ze niet blij mee zijn bij de leasemaatschappijen, want 350 euro om te vervangen. Hij was er nogal gepassioneerd over.
1. Waar bemoei je je mee?
2. Waarom leveren jullie dan zelf überhaupt vanuit volvo/polestar zo'n kaksleutel?
3. Denk je dat andersom de leasemaatschappijen mijn portemonnee iets kan schelen? Dat heb ik wel gezien met moeilijk doen over 2 weken eerder op kenteken zetten.
4. Sleuteltje wordt misschien 3x per jaar gebruikt.

Was een leuke discussie daar.

Anyway, of ik in het vervolg de grote sleutel mee wilde nemen, want meer mogelijkheden en niet nodig de laptop eraan te hangen, vaag verhaal.

De hoofdreden dat ik die sleutels niet gebruik, is omdat ze al beschadigen als ik er ook maar naar kijk, zo fragiel.

Moet je voorstellen dat ik hem die kleine sleutel in een klein ziplock plastic geeft, zodat er niks mee kan gebeuren. Haalt hij hem er alsnog uit. Ik snap die lui niet, of ze snappen mij niet dat ik er zuinig op ben.

Anyway, ik stel me zelf inmiddels ook de vraag voor wie ik dat eigenlijk netjes probeer te houden 8)7

Sorry voor de monoloog, koek koek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
xsive schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:32:
[...]
Moet je voorstellen dat ik hem die kleine sleutel in een klein ziplock plastic geeft, zodat er niks mee kan gebeuren. Haalt hij hem er alsnog uit. Ik snap die lui niet, of ze snappen mij niet dat ik er zuinig op ben.
Je kan het hulsel van de standaard sleutel makkelijk vervangen.
Heb er een alternatief voor gekocht zodat de sleutel mag vallen zonder problemen :)
Bij inlevering gaat de originele cover er opnieuw rond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzXVPo-KJDkoHngI91t_MIrLOlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/laZpnM6BiD8FXEMDkLKvnx6b.png?f=fotoalbum_large

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=PYD9xW1sBPI3

[ Voor 16% gewijzigd door Li1quid op 21-06-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vraag over winterbanden en leasen bij Polestar.
P2 die ik op het oog heb ligt net boven mijn normbedrag bij de gebruikelijke lease maatschappijen (verzekering, laadpas, vervangend vervoer en alles volgens bedrijfsvoorschrift erbij inbegrepen). Maar HR wil meewerken en is bereid de auto rechtstreeks van Polestar af te nemen omdat dat gewoon best wat scheelt op 4 jaar tijd.

Het zou de SMSR met AWD worden en in strenge winterse omstandigheden met zomerbanden zie ik dat niet meteen als ideale combinatie. Veiligheid prioriteer ik meer dan geluidsproductie of verbruik. ANWB raadt bij zware EV's allseasons af naar verluidt.

Heet hangijzer is nu de winterbanden want Polestar verkoopt alleen relatief dure sets met velgen + banden, en biedt geen winterbandenregeling aan (wat ik nu wel heb). Dan krijg je door de jaren nog de kosten van het wisselen erbij en brengt de hele auto eigenlijk buiten mijn leasebudget. Dat roept bij mij de volgende vragen op:
- heeft iemand gedaan gekregen van Polestar om een wisselregeling te krijgen bv via Volvo?
- weet iemand of de banden als los accessoire geleverd worden of met de fiscale waarde meegaan?
- andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

roawser schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:04:
P2 die ik op het oog heb ligt net boven mijn normbedrag bij de gebruikelijke lease maatschappijen (verzekering, laadpas, vervangend vervoer en alles volgens bedrijfsvoorschrift erbij inbegrepen). Maar HR wil meewerken en is bereid de auto rechtstreeks van Polestar af te nemen omdat dat gewoon best wat scheelt op 4 jaar tijd.

Het zou de SMSR met AWD worden en in strenge winterse omstandigheden met zomerbanden zie ik dat niet meteen als ideale combinatie. Veiligheid prioriteer ik meer dan geluidsproductie of verbruik. ANWB raadt bij zware EV's allseasons af naar verluidt.

Heet hangijzer is nu de winterbanden want Polestar verkoopt alleen relatief dure sets met velgen + banden, en biedt geen winterbandenregeling aan (wat ik nu wel heb). Dan krijg je door de jaren nog de kosten van het wisselen erbij en brengt de hele auto eigenlijk buiten mijn leasebudget. Dat roept bij mij de volgende vragen op:
- heeft iemand gedaan gekregen van Polestar om een wisselregeling te krijgen bv via Volvo?
- weet iemand of de banden als los accessoire geleverd worden of met de fiscale waarde meegaan?
- andere suggesties?
Wat bedoel je met een wisselregeling? Mijn leasemij stuurt me naar de Euromaster voor bandenwissel, gewoon op dezelfde velgen als de zomerbanden dus, weet niet wat de kosten voor wisselen zijn maar lijkt me dat aanschaf en afschrijving van de banden veel hoger ligt dan de 15 min arbeid die bij het wisselen komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
xsive schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:32:
[...]
Anyway, of ik in het vervolg de grote sleutel mee wilde nemen, want meer mogelijkheden en niet nodig de laptop eraan te hangen, vaag verhaal.
Haha lekker vriendelijke dealer ja.

Ik gebruik trouwens alleen maar mijn kleine sleutel, al sinds het begin. Nooit wat over gehoord ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Pixeltje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Wat bedoel je met een wisselregeling? Mijn leasemij stuurt me naar de Euromaster voor bandenwissel, gewoon op dezelfde velgen als de zomerbanden.
Ja dat bedoel ik ook, heb ik bij mijn huidige wagen eveneens. Ik zie dat Polestar dat bv i.s.m. Volvo niet aanbiedt op hun website althans. Polestar biedt alleen dure winterwielen aan maar is in de lease wat voordeliger dan maatschappijen, die wél een wisselregeling bieden. Dit punt zou voor mij het ja/nee tegen de hele Polestar als leaseauto kunnen worden. Tenzij ik helemaal afzie van winterbanden maar dat vind ik zeker met AWD ook weer geen fijn idee. Eerstewereld problemen, maar toch.

Vandaar mijn vraag naar eventuele slimme alternatieven die ik zelf nog niet had bedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door roawser op 21-06-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
roawser schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:26:
[...]

Ja dat bedoel ik ook, heb ik bij mijn huidige wagen eveneens. Ik zie dat Polestar dat bv i.s.m. Volvo niet aanbiedt op hun website althans. Polestar biedt alleen dure winterwielen aan maar is in de lease wat voordeliger dan maatschappijen, die wél een wisselregeling bieden. Dit punt zou voor mij het ja/nee tegen de hele Polestar als leaseauto kunnen worden. Tenzij ik helemaal afzie van winterbanden maar dat vind ik zeker met AWD ook weer geen fijn idee. Eerstewereld problemen, maar toch.

Vandaar mijn vraag naar eventuele slimme alternatieven die ik zelf nog niet had bedacht.
Neem aan dat je RWD bedoeld? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
ah uiteraard, RWD natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door roawser op 21-06-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Pixeltje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Wat bedoel je met een wisselregeling? Mijn leasemij stuurt me naar de Euromaster voor bandenwissel, gewoon op dezelfde velgen als de zomerbanden dus, weet niet wat de kosten voor wisselen zijn maar lijkt me dat aanschaf en afschrijving van de banden veel hoger ligt dan de 15 min arbeid die bij het wisselen komt kijken.
Zo heb ik het ook, exact zo.

Ik had overigens bij m'n vorige auto wel een winterset (passat gte variant). Niet zelf voor gekozen, zat er al bij. Dus ik moest ook even wennen aan 1 set velgen, maar het werkt verder prima zo.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10
Ik heb nog regelmatig problemen met de Fastned laadpalen.
Ik heb hierover gecommuniceerd met Fastned support en kreeg onderstaande reactie:

Bedankt voor je reactie. Geely, het moederbedrijf van Volvo/Polestar, is op de hoogte van de problemen met de laadpoort van de XC40 Recharge en de Polestar 2. We zien dat het vaak helpt als je de rubberen CCS-kap tussen de auto en de stekker duwt aan de onderkant. Het doel is dat de contactpinnen in de auto en de stekker goed met elkaar in aanraking komen. De rubberen kap kan hierbij helpen.

Laat ik dat dan maar eens proberen….

Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Pr8hube schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:58:
Ik heb nog regelmatig problemen met de Fastned laadpalen.
Ik heb hierover gecommuniceerd met Fastned support en kreeg onderstaande reactie:

Bedankt voor je reactie. Geely, het moederbedrijf van Volvo/Polestar, is op de hoogte van de problemen met de laadpoort van de XC40 Recharge en de Polestar 2. We zien dat het vaak helpt als je de rubberen CCS-kap tussen de auto en de stekker duwt aan de onderkant. Het doel is dat de contactpinnen in de auto en de stekker goed met elkaar in aanraking komen. De rubberen kap kan hierbij helpen.

Laat ik dat dan maar eens proberen….

Groetjes,
Gerard
Ik geloof er niets van dat het aan de wagen ligt. Dus mijns inziens is het bericht van Fastned een smoesje.

Zelf laad ik zelden bij Fastned op, ligt niet echt in mijn routes. Toch gaat het daar vaak met 1 bepaalde steker of laadstation mis. Als ik de wagen bij een andere 'pomp' zet doet ie het wel.
Dit heb ik bij andere snelladers zoals Ionity echt nog nooit gehad.
Bovendien zie ik op die momenten bij Fastned andere wagens ook worstelen met dezelfde steker en moeten ze ook hun wagen (oa Peugeot, VW) verzetten om te kunnen laden. Wat voor hen dan ook werkt.

Er is hier al eens een discussie geweest dat het aan het type/merk steker zou kunnen liggen die aan de kabel zit van de snellader.

Dus ik ga mijn rubberen dop niet vernaggelen omdat Fastned zijn zaken niet voor elkaar heeft.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ik heb toch al diverse keren bij diverse Fastneds geladen, en de 'truc' om het handvat ff goed vast te houden cq omhoog te drukken toegepast, en het laden is nog nooit mislukt.
Zodra hij begint met laden laat ik alles weer los en dan blijft het goed gaan, het is met name de handshake die moet lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekhapperrr
JeroenV_ schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:47:
Ik heb toch al diverse keren bij diverse Fastneds geladen, en de 'truc' om het handvat ff goed vast te houden cq omhoog te drukken toegepast, en het laden is nog nooit mislukt.
Zodra hij begint met laden laat ik alles weer los en dan blijft het goed gaan, het is met name de handshake die moet lukken.
Dit is ook mijn ervaring, met de kanttekening dat de verbinding toch fragiel blijft in sommige gevallen. Een keer een deur open doen die tegen de kabel aan komt kan het laden soms doen stoppen.

Het lijkt bij mij ook niet om Fastned specifiek te gaan, maar om de stekkers die vaak bij Fastned worden gebruikt. Ook bij snelladers van andere merken met dezelfde stekkers is dit een issue. De zware 300kWh-kabels helpen daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Koekhapperrr schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Dit is ook mijn ervaring, met de kanttekening dat de verbinding toch fragiel blijft in sommige gevallen. Een keer een deur open doen die tegen de kabel aan komt kan het laden soms doen stoppen.

Het lijkt bij mij ook niet om Fastned specifiek te gaan, maar om de stekkers die vaak bij Fastned worden gebruikt. Ook bij snelladers van andere merken met dezelfde stekkers is dit een issue. De zware 300kWh-kabels helpen daar niet bij.
Klopt, ook bij Ionity is het handig om dit te doen.
Bij Tesla daarentegen hoeft het niet, die zijn niet zo dik en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
roawser schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:04:

- andere suggesties?
mijn werkgever (die ook regelmatig op dit forum rondhangt) least mijn PS2 direct vanaf Polestar. En ik heb dus wel een winterset in de leaseovereenkomst zitten en er staat in het lease contract bepalingen mbt tot de wielwissel mbt wanneer en het waar... bij volvo dealer..... en ook daar slaan ze de wielset op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Hansieo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:11:
[...]

ik ga er ook wat meer op letten..

In welke situatie was dat? bergje af? lage/hoge snelheid?
Gewoon gas los tot stilstand :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ba4LVexfAEXZqlO7mZbp-kmtPtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b89VGcvzoEhINUj91ayS7UY3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necessary_Dot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 13:40
Koekhapperrr schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Het verschilt naar mijn idee ook heel erg welke laadpalen er gebruikt worden. De nieuwe zwarte units van Fastned zijn naar mijn idee een stuk betrouwbaarder dan de witte units van ABB (geloof ik). Het lijkt alsof de P2 er beter mee kan communiceren.

Polestar 2 SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Wat is jullie mening over de standaard banden bij nat weer?
Kan me niet herinneren dat ik ooit in een wagen zo weinig grip heb gehad op een nat wegdek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
Li1quid schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:09:
Kan me niet herinneren dat ik ooit in een wagen zo weinig grip heb gehad op een nat wegdek.
Jij hebt vast geen 4 wiel aandrijving.. Tractie is voor mij zeer goed, ook na 55.000 km op de originele banden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
guido66 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Jij hebt vast geen 4 wiel aandrijving.. Tractie is voor mij zeer goed, ook na 55.000 km op de originele banden.
Als je 55.000km op de originele banden rijdt dan trek je dusdanig rustig op dat tractie niet echt een issue is nee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Als je 55.000km op de originele banden rijdt dan trek je dusdanig rustig op dat tractie niet echt een issue is nee :+
Altijd als eerste weg bij het verkeerslicht en als het ff kan autos inhalen via de binnenste baan van de turbo rotonde.

Ik kreeg een keer een V90 mee van de garage, had wielspin bij elk stoplicht. Zware autos en enkel voorwielaandrijving zijn gewoon een slechte combinatie.

[ Voor 30% gewijzigd door guido66 op 24-06-2023 17:20 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
guido66 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:16:
[...]Altijd als eerste weg bij het verkeerslicht en als het ff kan autos inhalen via de binnenste baan van de turbo rotonde.

Ik kreeg een keer een V90 mee van de garage, had wielspin bij elk stoplicht. Zware autos en enkel voorwielaandrijving zijn gewoon een slechte combinatie.
Dat ben ik sowieso met je eens. Maar ook met de 4WD zoekt mijn Polestar bij nat weer regelmatig tractie bij optrekken bij stoplicht of wegtrekken vanaf rotonde. Die tractie vindt hij dan natuurlijk wel veel sneller dan een FWD of RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
Bij de FWD is de grip op vochtig/nat wegdek niet optimaal te noemen idd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Haha, zeker als je een DM hebt vraag ik me ernstig af wat voor auto’s je hiervoor hebt gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Haha, nou inderdaad. Bij mij was het na 25.000 al nagenoeg over en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
GuiltyNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:07:
[...]

Haha, nou inderdaad. Bij mij was het na 25.000 al nagenoeg over en uit.
Omdat ik zelf ook zeer nieuwsgierig was (maar niet meer zoveel rij als vroeger... ;( )
hou ik mijn slijtage bij (netjes met schuifmaat over gehele loopvlak) en extrapoleer dat tot aan "mijn" profiel marge van 2,2mm
(ja, wettelijk is 1,6mm maar dat is naar mijn idee écht niet wenselijk met onze brede banden).

Zelfs 2,2mm in naar mijn idee al te laag, maar daar ik er NIET de winter mee inga (ik heb een set winterwielen) durf ik dit aan te houden zonder te hoog risico.

Ik kom na extrapoleren op......... op........ 40.000+ km.

Rijstijl héél rustig (over het algemeen)
en zo links/rechts eens een "uit de band" springen actie, maar zeker niet dagelijks.

DMLR, Non-pp maar wél de powerboost, 19" Michelin Primacy-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
even een update nodig hier.

In het begin was er een appje waarmee je muziek kon afspelen van je usb stick (mits geplaatst op het rechter usb-c slotje).

Dit appje verstoorde echter (toendertijds?) wat functies die hierdoor erg traag werden, en heb ik 'm verwijderd.

Is dat nóg zo? of is er nu een betere app om muziek van je sticky af te spelen?

tia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 11-09 11:11
Hansieo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:41:
even een update nodig hier.

In het begin was er een appje waarmee je muziek kon afspelen van je usb stick (mits geplaatst op het rechter usb-c slotje).

Dit appje verstoorde echter (toendertijds?) wat functies die hierdoor erg traag werden, en heb ik 'm verwijderd.

Is dat nóg zo? of is er nu een betere app om muziek van je sticky af te spelen?

tia
Dat app je is AudioWagon en dat werkt briljant!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:34:
[...]

ik ga 'm er weer eens opzetten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:52
Met de vakantie in aantocht,welke koffers ,duffle bags ,gebruiken jullie voor de p2 .
Hiervoor had ik een A6 die dus een maatje groter was ,en de koffers hiervan passen dus niet in de p2 . Dus opzoek naar nieuwe.
Tom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Koffers? Gewoon bananendozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:52
Mmmm nee gaan we niet doen 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rickkie600
Behoorlijk enthousiast is mijn SRSM😜
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbtwODR509KR3u_ApA2BCnS8b9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SRPy6PXWb9tbVaCNNMM5QJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 06-09 15:25
Rickkie600 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:49:
Behoorlijk enthousiast is mijn SRSM😜
[Afbeelding]
Toevallig exact dezelfde waarden gisteren op mijn LRDM gezien.
.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de rustigere rijstijl van mijn vrouw. Ze had de dag ervoor een retourrit van bijelkaar 200 snelwegkilometers gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:26
Darkmentom schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:07:
Met de vakantie in aantocht,welke koffers ,duffle bags ,gebruiken jullie voor de p2 .
Hiervoor had ik een A6 die dus een maatje groter was ,en de koffers hiervan passen dus niet in de p2 . Dus opzoek naar nieuwe.
Tom
Je kunt de vloer nog verwijderen uit de achterbak (hard naar je toe trekken), dat scheelt net weer wat centimeters (5-10) en kan je efficiënter "stapelen" over de hele ruimte. Doen wij alleen als we echt veel spullen mee willen, want wordt wel beetje een chaos in achterbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Darkmentom schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:07:
Tom
Wij gebruiken alleen maar zachte tassen. Die passen beter in alle uitstulpingen en vormen van de achterbak. Ook het vak onder de kofferbak kun je daarmee beter volstouwen. In de frunk zorg ik dat de laadkabel precies in het bovenste vakje past. Moet je wel je best doen met oprollen maar het past. De granny laat ik tegenwoordig thuis. Dan heb je dus het andere vak over voor weer wat kleine tassen of losse spullen. Met frunk en vak onder de kofferbak ben je al flink wat spullen kwijt voordat je überhaupt aan de kofferbak zelf begint. Ik ben telkens weer verbaasd hoeveel spullen er eigenlijk in de auto passen als je alle vakken goed gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 18:27
Mga1600 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:34:
[...]

En sinds de introductie van Apple Carplay een stuk minder briljant omdat je er een extra melding ij krijgt omweg te klikken. Dat is nog het minsct erge probleem. Soms bevriest de hele console met een band van eencamera-scherm. Hij komt dan pas weer tot leven na het verwijderen van de USB stick en opnieuw inplufggen. Dit alles bij vertrek en dus niet ineens onder het rijden.

Het staat al ruim 3 software releases 'op de roadmap' om dat probleem op te lossen, maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 18:27
Paku schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:53:
[...]

Ik geloof er niets van dat het aan de wagen ligt. Dus mijns inziens is het bericht van Fastned een smoesje.

Zelf laad ik zelden bij Fastned op, ligt niet echt in mijn routes. Toch gaat het daar vaak met 1 bepaalde steker of laadstation mis. Als ik de wagen bij een andere 'pomp' zet doet ie het wel.
Dit heb ik bij andere snelladers zoals Ionity echt nog nooit gehad.
Bovendien zie ik op die momenten bij Fastned andere wagens ook worstelen met dezelfde steker en moeten ze ook hun wagen (oa Peugeot, VW) verzetten om te kunnen laden. Wat voor hen dan ook werkt.

Er is hier al eens een discussie geweest dat het aan het type/merk steker zou kunnen liggen die aan de kabel zit van de snellader.

Dus ik ga mijn rubberen dop niet vernaggelen omdat Fastned zijn zaken niet voor elkaar heeft.
Ik heb FastNed Autocharge aangezet en het is nu al 2 keer op een rij gelukt zonder problemen, zlefs met een andere gebruiker aan dezelfde laadpaal (wat ik nl. dacht dat het issue was).
Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
De airco kan echt beter... In de meeste auto's die ik heb gehad stel ik een temperatuur in en de airco op auto. Dan werkt de ventilator in het begin hard en later neemt het af. In de Polestar moet je de ventilator steeds handmatige hoger en lager zetten. Mis ik iets? Kan dit anders?
Pagina: 1 ... 149 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.