PvS_68 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:07:
[...]
Ik stop de laadsessie altijd door op de knop te drukken (thuis moet ik daarna met de druppel de sessie op de laadpaal nog stoppen). Dan hoor ik ook altijd (ook als de laadsessie aan de snellader al is getsopt) de poort op de auto ontgrendelen. Je moet daarvoor ook de autosleutel (of DK) bij je hebben, anders werkt die knop niet.
Het zou volgens mij ook niet mogelijk (moeten) zijn dat je de kabel van de auto kunt halen zonder dat je (met autosleutel/DK) daar opdracht voor hebt gegeven via de fysieke knop of op het scherm.
Kan het zijn dat de laadpaal een soort reset heeft gehad? Dan vind ik het nog steeds raar, maar ja.
Uiteraard zou hij ook door de vergrendeling heen eraf kunnen zijn getrokken, maar dan zou ik zichtbare schade verwachten.
Had de auto uberhaupt geladen? Kan het misschien zijn dat je de stekker er niet ver genoeg ingestoken hebt en niet gecontroleerd hebt of hij aan het laden ging?
Bedankt voor je reactie. Om op een paar punten terug te koppelen.
Een laadpaal reset lijkt me sterk. Dit ‘spuwt’ de connector niet uit de auto. Lijkt me sterk dat iemand bij een gestopte laadsessie mijn kabel er zou hebben uitgenomen om de plaats over te nemen op een locatie waar er vaak plaats is, vooral omdat het andere uiteinde nog in de paal zat toen ik ‘s morgens bij de wagen kwam.
De auto heeft geladen. +-30% bij aankoppelen, 91% zoals ik ‘m gevonden had, en zou tot 100% ‘s nachts hebben moeten opladen. Dus duidelijk onderbroken.
Wat betreft laadpaal ontkoppelen, ik heb die knop naast de stekker op de auto achter de klep eigenlijk nooit gebruikt (als ik het me goed herinner). Af en toe wel bij een error of rood lampje als de auto de kabel vast hield.
Bij de publieke 11kW palen in de stad (steeds zelfde type/provider) werkt het altijd prima door de laadsessie te stoppen door de badge voorbij de scanner te halen, en dan ontkoppelt het hele zaakje aan de auto en de paal.
Ik ben formeel, ik ben steeds erg netjes met stekkers/kabels/aansluiten op welke apparatuur dan ook. Ik heb dan ook nooit onevenredig veel kracht gezet op die laadpoort. De stekker was, bij vorige normale sessies, duidelijk los na badgen, en daarna nam ik de kabel er uit zonder forceren.
Toen ik twee dagen geleden opnieuw wou laden, merk ik wel dat het lampje naast de stekker weg is. Ik kan ‘in’ auto kijken, waar dat lampje zit. Laden wil ‘ie nog steeds wel doen, maar dan met een ‘losse’ kabel. Bij het naderen van de auto, zonder sleutel, kon ik met een ladende sessie gewoon de stekker uit de laadpoort glijden.
Top weer, dit zaakje

Polestar bellen, tijdverlies, afspraken regelen,
En hopelijk wil ‘ie zo meteen wel snel laden, want op die manier durf ik de wagen buiten niet meer uren lang aan de paal hangen, met ‘losse’ kabels.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gesaboteerde tank-tuit had op m’n ICE wagens, waardoor ik potentieel geen benzine meer in de wagen kon krijgen

BEV
Edit: ik ga, gezien het tijdstip, uit van een vandaal. Ik houd nog de optie open dat een voertuig over de kabel is gereden en ‘m uit de wagen heeft getrokken, maar dat lijkt me gezien hoe hij geparkeerd stond (wel parallel aan de stoep) en hoe ik normaal de kabel leg (langs de wagen heen) wel sterk.
[
Voor 8% gewijzigd door
Amos_x op 11-06-2023 12:17
]