Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 207 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ach-jee schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:45:
[...]

Hey, een regio-genoot (of een vakantieganger) :) De nieuwe CarPlay update bevalt mij erg goed, ik zou graag willen dat ook zonder actieve navigatie Apple Maps wordt getoond ipv Google Maps, dat is volgens mij niet mogelijk, of zie ik iets over het hoofd?
Ik moest in Woudenberg zijn, dus hebben de kleine even uitgelaten in de speeltuin bij Austerlitz :+

Volgens mij is er niets veranderd op dat gebied als je geen CarPlay gebruikt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Davy_Rx schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:53:
Voor wie hier ook last van heeft: Ik had last van een ratelend geluid dat van rechts achteraan leek te komen bij het vertragen. Vooral hoorbaar onder 30km/u. Na metingen in de garage heeft men de 4 aandrijfassen vervangen wegens teveel speling. Mijn ventilatieroostertje rechts vooraan trilde soms ook. Dit heeft men ineens opgelost door binnenin wat ‘mousse/tape’ te plakken
Dit geluid heb ik ook, ook naar de garage?

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:21
DutchBB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Best wel denk ik. Ze voeren metingen uit die naar Polestar gaan. Zij geven dan vrijgave om het al dan niet onder garantie te vervangen. Ik ben mijn wagen 3d kwijt geweest en heb gedurende die tijd terug moeten wennen aan het niet elektrisch rijden in mijn vervangwagen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:58
DutchBB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Inderdaad. Laten controleren door de dealer. Mijn auto begon ook steeds meer geluid te maken. Met monteur een proefrit gemaakt. Hij was vrijwel zeker van de oorzaak. Daarna de auto een dag bij de Volvo dealer. Officiële diagnose en metingen voor Polestar uitgevoerd. Over 2 weken onder garantie gerepareerd. Tijdens diagnose een Volvo C40 mee. Was blij om aan het einde van de dag weer in de Polestar te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
En wat is het nu geworden met YouTube dan? Echt een app of puur een geknutselde Vivaldi browser link?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11
Juancho schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:24:
En wat is het nu geworden met YouTube dan? Echt een app of puur een geknutselde Vivaldi browser link?
Het is een link, je mag opnieuw inloggen op Youtube om het te kunnen gebruiken ipv dat je automagisch bent ingelogd hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-05 16:32
j4ck1nth3b0x schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Ik had liever gezien dat Polestar oude 'annoyances' zouden oplossen, het uitvoeren van je profiel bijvoorbeeld, mijn vrouw leent mijn auto weleens en die is een stukje kleiner en heeft andere voorkeuren zoals geen one pedal drive, het wisselen van profielen is echt dramatisch. Ook de GUX beleving mag sterk verbeterd worden, waar blijft de dark mode voor Googlemaps? Ik wordt steeds afgeleid als die map wisselt, ik wil naast automatisch ook gewoon een modus kunnen kiezen, en het zou handig zijn op welk radiostation je bent afgestemd of waar je naartoe switched te zien op je dashboard, ik had voorheen een BMW en daarvoor een Audi, en die merken hebben dat soort zaken veel beter voor elkaar.
Wisselen van profiel gaat automatisch toch per sleutel (of telefoon, bij DK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
Koekhapperrr schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Wisselen van profiel gaat automatisch toch per sleutel (of telefoon, bij DK).
Niet bij iedereen 100% feilloos. Mijn vriendin heeft geen problemen, maar als ik weer instap moet ik het handmatig aanpassen, sleutel of DK, maakt niet uit. Hopelijk straks met 2.9 opgelost (update hier nog niet binnen).

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 04-06-2023 13:17 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 21:32
guido66 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Niet bij iedereen 100% feilloos. Mijn vriendin heeft geen problemen, maar als ik weer instap moet ik het handmatig aanpassen, sleutel of DK, maakt niet uit. Hopelijk straks met 2.9 opgelost (update hier nog niet binnen).
Hier heeft het ook nooit lekker gewerkt. Inmiddels gebruiken we gewoon alleen de activity sleutel en is het enige wat we verstellen de memory stoelen en spiegels. Dat is toch zo gedaan.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

arwindezeeuw schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:51:
[...]

Het is een link, je mag opnieuw inloggen op Youtube om het te kunnen gebruiken ipv dat je automagisch bent ingelogd hier
Ik krijg niet uitgevogeld hoe ik 1 stap terug ga... Het is echt matig, maar goed, hoe vaak zal ik het gaan gebruiken...

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:02
VidaR-9 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Hier heeft het ook nooit lekker gewerkt. Inmiddels gebruiken we gewoon alleen de activity sleutel en is het enige wat we verstellen de memory stoelen en spiegels. Dat is toch zo gedaan.
Hier werkt het perfect. Alleen op de een of andere manier switcht hij op mijn profiel als ik met DK als passagier instap. Dat is het enige wat niet lekker werkt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
xsive schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:26:
[...]

Ik krijg niet uitgevogeld hoe ik 1 stap terug ga... Het is echt matig, maar goed, hoe vaak zal ik het gaan gebruiken...
Het werkt bij mij op zich prima, ook al is het een soort link. App was natuurlijk wel beter geweest .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 20:10
arwindezeeuw schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:51:
[...]

Bijzonder toch. Polestar kondigde het in de release notes aan als app maar het is dus gewoon een browser linkje _O-

Maargoed, jullie hebben iig vivaldi en dit linkje. Op onze xc40s is het nog steeds wachten op überhaupt een browser. En ik maar denken dat Google een eigen veelgebruikte browser heeft. Iets met Chrome ofzo... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-05 22:13
Cello66 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:06:
Net de 2.9 geïnstalleerd.
[Afbeelding]

Niet dat ik Carplay gebruik, maar wel weer leuke toevoeging
Geen idee hoe je hieraan komt. Update naar 2.9 maar is zie die details niet… scherm blijft hetzelfde…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:07
Mickvanderveen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:20:
[...]

Geen idee hoe je hieraan komt. Update naar 2.9 maar is zie die details niet… scherm blijft hetzelfde…
Google Maps wordt alleen vervangen door Apple Maps als je ergens heen navigeert (vreemd genoeg). Dus zodra je met behulp van Apple Maps een route plot krijg je de CarPlay interface te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-03 23:48
Edit: nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Harvem op 05-06-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:32
JTHZZ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Hier werkt het perfect. Alleen op de een of andere manier switcht hij op mijn profiel als ik met DK als passagier instap. Dat is het enige wat niet lekker werkt nog.
Op zich wel logisch. Jij bent degene die ontgrendeld. Het lijkt dan reeal dat je ook gaat rijden. Misschien wilde je alleen je tas op de passagiersstoel leggen om daarna achter het stuur te kruipen......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-05 15:59
PvS_68 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:11:
[...]

Op zich wel logisch. Jij bent degene die ontgrendeld. Het lijkt dan reeal dat je ook gaat rijden. Misschien wilde je alleen je tas op de passagiersstoel leggen om daarna achter het stuur te kruipen......
Ik heb het ook hoor, en het gebeurt mij ook als mijn vrouw als eerste de deur aan de bestuurderskant opent en ik nog op afstand ben. De auto staat dan op het profiel van mijn vrouw, maar als ik daarna de deur aan de passagierskant open doe (met mijn telefoon met DK in mijn broekzak) dan switched de auto naar mijn profiel terwijl zij al dus al achter het stuur zit met haar profiel geselecteerd. Het lijkt erop dat de DK altijd prioriteit heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
Ervaring P2.9

De Apple Maps kaart ziet er mooi op het display. Fijn dat daar nu ook de ETA staat en eventuele vertragingen. Ook worden laadstations getoond.

Ben benieuwd of ooit de SoC doorgegeven gaat worden naar een aangesloten iPhone. Hierdoor zou ABRP een stukje beter werken en kunnen andere software ontwikkelaars ermee aan de slag.

Range Assistant. Real Real-time verbruik is grappig evenals verbruikshistorie maar vraag me af of ik hier ooit iets mee ga doen. Mijn Climate verbruikte overigens 9% van mijn totaal verbruikte energie deze ochtend.

Audio buttons en track display op Carplay tile. Nice.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Ik heb het ook hoor, en het gebeurt mij ook als mijn vrouw als eerste de deur aan de bestuurderskant opent en ik nog op afstand ben. De auto staat dan op het profiel van mijn vrouw, maar als ik daarna de deur aan de passagierskant open doe (met mijn telefoon met DK in mijn broekzak) dan switched de auto naar mijn profiel terwijl zij al dus al achter het stuur zit met haar profiel geselecteerd. Het lijkt erop dat de DK altijd prioriteit heeft.
Die is dan weer niet handig idd. Als de auto al geopend is zou je op basis van sleutel (en dus oko DK) geen profielwisseling meer willen triggeren, lijkt me. Als hij al op contact staat (er zit iemand op de bestuurders stoel) dan al helemaal niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 21:04
13,6 kWh de laatste 100km.
Voornamelijk 90-70-50 banen.
https://i.imgur.com/MglOlre.png

Not bad :D
Verbruik in de zomer is helemaal oke.
Uitstapje van 250km gemaakt en aangekomen met 51% batterij over. (vertrokken op 100)

[ Voor 51% gewijzigd door Li1quid op 05-06-2023 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Vannacht 2.9 geïnstalleerd. Google Maps heeft twee meer de routebegeleiding gestopt tijdens mijn woon-werk rit. Hopelijk geen bug.

Druk op de weg vanmorgen en voor mij een uitzonderlijk goed verbruik gehaald. Kan me de laatste keer onder de 20 niet herinneren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmgxDD_fe5IbFiWD_9z0QdldhrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8NuE10Wx3hB7AZdKyTk7tlK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 01:16
VidaR-9 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:15:
Vannacht 2.9 geïnstalleerd. Google Maps heeft twee meer de routebegeleiding gestopt tijdens mijn woon-werk rit. Hopelijk geen bug.

Druk op de weg vanmorgen en voor mij een uitzonderlijk goed verbruik gehaald. Kan me de laatste keer onder de 20 niet herinneren.

[Afbeelding]
Ik heb de update sinds zaterdag erop staan, en ik moet ook zeggen dat ik gisteren een rondje plassengebied zuid-holland plots met mijn DMLR Launch Edition 16 kwh/100 op de meter zag staan, dat heb ik vorige zomer echt niet eerder gezien. Tuurlijk was het redelijk perfect weer gisteren, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Iemand al ervaring met de nieuwe setting om je range te zien (in te stellen via de range assistent). Bij mij gaf hij in eerste instantie een erg goede range maar misschien wordt dat slechter als ik wat meer ga rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF_8ss07NC2LckVbQK675edoS3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHmXOOmhBscHdyK8emV885iq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:29:
Iemand al ervaring met de nieuwe setting om je range te zien (in te stellen via de range assistent). Bij mij gaf hij in eerste instantie een erg goede range maar misschien wordt dat slechter als ik wat meer ga rijden.
[Afbeelding]
Wat kan er ingesteld worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Wat kan er ingesteld worden dan?
De range zoals die eerder werd aangegeven (gebaseerd op WLTP ofzoiets) of range gebaseerd op recent verbruik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:31
Afgelopen week Noord-Italië op en neer gegaan. Via België, Frankrijk, Zwitserland. Gedurende de route bewust voor alleen Ionity gekozen, niet alleen vanwege het prijsvoordeel, maar ook vanwege de kwaliteit / probleemloos laden.

Me overal aan de snelheid gehouden. 4 man aan boord + bagage + banden op ECO. met een dual motor performance uitvoering. Heenweg gemiddeld 23,5 kWh / 100km. Terugweg 23,1 kWh / 100km.

Laden overal probleemloos en sneller dan de stop die we zelf wilden hebben (plassen, drinken, eten, benen strekken).

Verbruik blijft met mijn auto hoog, maar het beperkt me in de praktijk niet. Even 5 minuten langer laden en het verschil is al goedgemaakt.

Dankzij de Ionity deal voor iets van € 175 (ex BTW realiseer ik me nu) uit mijn hoofd Noord-Italië op en neer kunnen krijgen.

Heen en terug ging alles probleemloos (op files en ongelukken na).

Wat ik wel heb ontdekt is dat Google soms 'liegt' als het om vertragingen gaat en ik 'Nog altijd de snelste route' volg. Dat klopt dus zeker niet altijd.

Op de terugweg was er (zoals normaal) een gigantische file voor de Gotthard tunnel. Volgens Google was er geen snellere route beschikbaar. Ik heb toch besloten om de afrit te nemen en door de bergen erover te gaan. Je rijdt dan parallel naast de giga file en de reistijd nam toen al met 35 minuten af. Door de bergen is maar een relatief kort (en prachtig) stuk met stukken waar nog sneeuw tegen de helling ligt en daar ging nog eens 10 minuten van de reistijd af. Resultaat: geen gehang in de file, een prachtige rit door geweldig landschap én 45 minuten minimaal bespaard. Want mijn ervaring na deze rit heen en terug, is ook dat Google te optimistisch kan zijn over de vertraging. Veelal was de vertraging een stuk meer dan Google op dat moment inschat.

Later wederom een ongeluk gebeurd in Frankrijk. Dat werd gemeld en ook dat ik nog altijd de snelste route volgde. Maar op de kaart kwam ook een alternatieve route in beeld, om het ongeluk heen, die 8 minuten sneller was. Maar die werd me niet actief aangeboden. Daar moest ik met de hand op klikken (en je moet er dus alert op zijn). Deze route was wederom heel prettig rijden door het prachtige Franse landschap, zonder file en was uiteindelijk 15 minuten sneller dan de route die ze mij wilde laten rijden. Bovendien waren dat ook prachtige wegen die heel ontspannen reden.

Dus tipje: geloof Google zeker niet altijd als het zogenaamd de beste of snelste route is.

BTW, op de heenweg zouden we met 12% op onze eindbestemming aankomen. Bij de keuze voor de laatste afslag ging het mis. Er waren twee afslagen direct na elkaar, ik moest de tweede hebben 30 meter verderop. Maar ik koos de eerste, omdat ik uit moest wijken voor een Italiaan precies op dat moment en ik dacht dat ik er snel af moest.

Gevolg: 75 kilometer omrijden! Ik ging van +12% naar -5%. Google gaf aan dat er bijgeladen moest gaan worden. Die kwam met een laadsuggestie die 3 uur en 15 minuten omrijden was. Suggestie twee was 48 minuten omrijden en allebei onmogelijk, omdat we er bijna waren en ik nog maar 15% batterij ongeveer had op dat moment. Stress dus. Snelheid terug, airco op ECO en toen kwam er een bord 'elettricamente carico' 2800 meter! De redding!!

Daar kon ik snelladen tegen 91 cent per kWh haha! Maar deze kwam dus niet voor in Google Maps. De suggesties die Maps wel aangaf, waren bovendien treurig slecht!

[ Voor 16% gewijzigd door GuiltyNL op 05-06-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:54:
[...]
De range zoals die eerder werd aangegeven (gebaseerd op WLTP ofzoiets) of range gebaseerd op recent verbruik.
Ow die had ik even gemist. Ga ik maar eens prutsen zo, want dat stoort me vanaf het begin al.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik kreeg trouwens de software-update in Italië aangeboden. Op ons vakantieadres ergens in de heuvels waar je alleen kon komen via een smal bergweggetje zo breed als een personenauto (eenrichtingsverkeer). Ik zag al visoenen voor mij: mislukte update en wegslepen. Dat ging daar never goedkomen, dus heb de update nog niet uitgevoerd, van de week maar eens proberen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
GuiltyNL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:09:
De suggesties die Maps wel aangaf, waren bovendien treurig slecht!
Mijn indruk is dat ie erg kleverig is aan de huidige route. Ik heb ook gehad dat ik het niet meer ging halen ivm bar slecht weer, en dat de enige suggesties trage laders in dorpen naast de snelweg waren, terwijl ik zelf koos om via een andere snelweg terug te rijden waar 3 fastned punten waren. Dus google suggereerde een uur in de polders stilstaan terwijl er zonder echt om te rijden via een alternatieve route meerdere snelladers waren, daar 7 minuten gestaan en wel de bestemming gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Update naar 2.9 hier ook zonder problemen geslaagd. Was daarna in de auto wel uitgelogd van het Polestar account.

Verbeeld ik het me of is de 360 graden view wat aangepast? Ik had het idee dat de auto wat kleiner weergegeven wordt en ik meer van de auto’s naast me zie.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
guido66 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:31:
Verbeeld ik het me of is de 360 graden view wat aangepast?
Ik heb geen Polestar maar was er wel naar aan het kijken, en die 360 view vond ik een van de meest 'onderweldigende' dingen. Zeker als je vergelijkt met BMW of in de Kia EV6. Kunnen de langdurig bezitters vertellen of er mettertijd wel verbeteringen zijn gerealiseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
JTHZZ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]
Bij mij is ie, vooral met die setting, veel te pessimistisch. Sowieso lijkt ie wat betreft range bepalen last te hebben van wat laag zelfvertrouwen; ook via GM schat ie op langere ritten het aankomstpercentage in het begin vaak 10-20% te laag in. Tijdens de rit kruipt dit dan langzaam omhoog.

Wel fijn dat het actuele verbruik sinds de update wat meer responsive is, hoewel het getal bij regeneratie dan weer iets te optimistisch lijkt. Zag net dat ie onder/over de -160kW/100km dook op een afrit na de snelweg. Dat red mijn SMSR niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
roawser schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Ik heb geen Polestar maar was er wel naar aan het kijken, en die 360 view vond ik een van de meest 'onderweldigende' dingen. Zeker als je vergelijkt met BMW of in de Kia EV6. Kunnen de langdurig bezitters vertellen of er mettertijd wel verbeteringen zijn gerealiseerd?
Eventuele wijziging is mij niet opgevallen. Wel hoop ik nog steeds op een dual view (achter/vooruitrijcamera tegelijkertijd met 360 view). Dat zou hem voor mij helemaal afmaken.

Zo'n 3D view als bij de EV6 ziet er natuurlijk vet uit, maar functioneel gezien voegt het imo weinig toe. Je ziet niet méér dan op een 360 view van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:54:
[...]
Waar kan je dit instellen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Waar kan je dit instellen als ik vragen mag?
Range Assistant en dan op het tandwieltje rechtsboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Staat bij jullie 'Connected Safety' aan? Kan mij herinneren dat ik rond 2.1 wel eens die icoontjes zag dat een andere Polestar of Volvo in de buurt glad wegdek had gedetecteerd of zn alarmlichten aan had gedaan.

Weet dat dit bij een eerdere update uitgezet is (en inmiddels zou dit weer aan moeten staan), maar de switch om het te activeren is grijs bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
roawser schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Ik leef bijna op die 360 camera. Hij is slechter dan mijn 2012 BMW van destijds, maar toch heel goed bruikbaar en onmisbaar.

Ik zie namelijk geen zak met achteruit rijden door de hoge ramen en door hoge achterkant zie ik geen steek direct rondom de auto. Dus 360 is heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Koekhapperrr schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:11:
Staat bij jullie 'Connected Safety' aan? Kan mij herinneren dat ik rond 2.1 wel eens die icoontjes zag dat een andere Polestar of Volvo in de buurt glad wegdek had gedetecteerd of zn alarmlichten aan had gedaan.

Weet dat dit bij een eerdere update uitgezet is (en inmiddels zou dit weer aan moeten staan), maar de switch om het te activeren is grijs bij mij.
Nu je het zegt, ik het die meldingen ook al maanden niet meer gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 12:19
Koekhapperrr schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:11:

Waarschijnlijk moet je even opnieuw inloggen in je polestar account in de auto, bij mij was dit ook nodig om het vinkje aan te zetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 12:59
Hansieo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:55:
AAAaaaiiiii... ineens was mijn infotainment scherm zwart....
en kreeg /m ook niet meer aam de praat door 30min op slot, vingeromhoog, weglopen, en later terugkomen. nope.

Polestar support: u moet naar een dealer.

Dealer: geprobeerd leven in te blazen met nieuwe update, maar de Polestar wil dat niet slikken...

U hoort morgen meer over hoe of wat / welke mogelijkheden

Nu dus een Volvo C40 mee....
vervolg op dit probleem:

De auto is door de dealer opnieuwe geprobeerd uit te lezen waarna ineens de auto geheel uitviel, niets deed het meer (wat ik van de dealer begreep).

Na nog wat stoeien (met Polestar support??) kwam er ineens weer leven in en deed zelfs het infotainment scherm het weer.... rararararara...

Lijkt er op dat er een stevige software "blokkering" was omdat uiteindelijk niets vervangen is en Polestar "self-heal" zijn A.I. weer gebruikt heeft.
(wellicht hebben ze de 12V er even afgehad??? iemand ervaring mee??)

Ok, Volvo C40 was weer terug ivm tijdelijke P2 met 20"velgen en gisteren einde dag mijn eigen 19" weer.

Mijn ervaringen met deze auto's:

Volvo C40,
comfortabelere vering.... zou ik graag willen
instap best wel hoog
voel 'm iets overhellen in zelfs rustige bochten, niet echt een probleem, ik ben vooral een rustige rijder
verbruik wat hoger
banden meer afrolgeluiden

Polestar 2 met 20"
geeft minder comfort op mindere wegen.
Meer rol geluiden (komt natuurlijk met de banden mee)
zitpositie lijkt iets lager, (verbeelding?? dit waren niet nappa stoelen, welke ik wél in mijn auto heb)
verbruik idd iets hoger, ook bij rustige toeristen route

Ik wens jullie allen nog fijne km de komende zomerse dagen. _/-\o_

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Hansieo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:12:
[...]

vervolg op dit probleem:

De auto is door de dealer opnieuwe geprobeerd uit te lezen waarna ineens de auto geheel uitviel, niets deed het meer (wat ik van de dealer begreep).

Na nog wat stoeien (met Polestar support??) kwam er ineens weer leven in en deed zelfs het infotainment scherm het weer.... rararararara...

Lijkt er op dat er een stevige software "blokkering" was omdat uiteindelijk niets vervangen is en Polestar "self-heal" zijn A.I. weer gebruikt heeft.
(wellicht hebben ze de 12V er even afgehad??? iemand ervaring mee??)

Ok, Volvo C40 was weer terug ivm tijdelijke P2 met 20"velgen en gisteren einde dag mijn eigen 19" weer.

Mijn ervaringen met deze auto's:

Volvo C40,
comfortabelere vering.... zou ik graag willen
instap best wel hoog
voel 'm iets overhellen in zelfs rustige bochten, niet echt een probleem, ik ben vooral een rustige rijder
verbruik wat hoger
banden meer afrolgeluiden

Polestar 2 met 20"
geeft minder comfort op mindere wegen.
Meer rol geluiden (komt natuurlijk met de banden mee)
zitpositie lijkt iets lager, (verbeelding?? dit waren niet nappa stoelen, welke ik wél in mijn auto heb)
verbruik idd iets hoger, ook bij rustige toeristen route

Ik wens jullie allen nog fijne km de komende zomerse dagen. _/-\o_
Zelf vind ik de P2 met 19 inch en standaard vering perfect in balans, vanaf 20 inch wordt mijn inziens al teveel doorgegeven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb met die 20" en banden op 3 bar echt nul problemen met het comfort gehad. Inclusief de Belgische wegen die soms zo ruw zijn dat je denk dat je op een rasp rijdt. En ook de afgelegen aftandse Italiaanse wegen heb ik nul problemen mee. Het is dus echt iets persoonlijks en wat je gewend bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

GuiltyNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:28:
Ik heb met die 20" en banden op 3 bar echt nul problemen met het comfort gehad. Inclusief de Belgische wegen die soms zo ruw zijn dat je denk dat je op een rasp rijdt. En ook de afgelegen aftandse Italiaanse wegen heb ik nul problemen mee. Het is dus echt iets persoonlijks en wat je gewend bent.
Ik baseer het zelf op enkele proefritten in de zomer van 2021 (waarvan 1x 24u meegehad met 20 inch). 19 inch heeft voor mij beduidend betere balans tussen sportiviteit en comfort incl doorgifte rolgeluiden. Maar er is hierin geen absolute waarheid: persoonlijke voorkeur.

En 20 inch ziet er absoluut beter uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Die 20" hangt ook nog weer af van hoe je veren ingesteld zijn he... Standaard staan ze best strak, maar ik heb ze bijvoorbeeld ingesteld op meest meeverende optie, wat nog steeds best strak is :-P

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@Hansieo zitpositie van de P2 is zeker lager. Grootste minpunt aan de XC40 vind ik juist de zitpositie, omdat je veel mee op de bok zit. Met de P2 voel ik me meer een, stoel staat ook op laagste stand. Meer het gevoel dat ik bij BMW's ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
VidaR-9 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:00:
@Hansieo zitpositie van de P2 is zeker lager. Grootste minpunt aan de XC40 vind ik juist de zitpositie, omdat je veel mee op de bok zit. Met de P2 voel ik me meer een, stoel staat ook op laagste stand. Meer het gevoel dat ik bij BMW's ook had.
lol, misverstand.

Dat de zitpositie van de C40 hoger is... is niet te ontkennen... onmogelijk.

Ik bedoelde Polestar 19" nappa stoelen tov Polestar 20" zónder nappa stoelen.
En hier zou ik geen verschil tussen verwachten, maar zowel mijn vrouw als ik hadden deze "beleving" ondanks stoel op hoogte zetten.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
xsive schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Ik baseer het zelf op enkele proefritten in de zomer van 2021 (waarvan 1x 24u meegehad met 20 inch). 19 inch heeft voor mij beduidend betere balans tussen sportiviteit en comfort incl doorgifte rolgeluiden. Maar er is hierin geen absolute waarheid: persoonlijke voorkeur.

En 20 inch ziet er absoluut beter uit!
Ja, ik snap dat hoor. Het is vooral wat je gewend bent en waar je voorkeur ligt. Ik ben mijn hele leven sportieve auto's gewend en wil ook niets anders dan dat.

Het rolgeluid was bij mij alleen bizar op sommige Belgische snelwegen. Wat een drama kan het daar zijn, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Mickvanderveen schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 06:50:
[...]

Exact hetzelfde, en vooral bij afspelen van filmpjes etc.
Iemand hier al een oplossing voor kunnen vinden? Zodra ik vivaldi opstart klapt deze er direct weer uit. Herinstallatie, deleten van cache etc helpt helaas niet. Voorheen nooit last van gehad. Ik vermoed dat het na een update is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Het valt mij op dat de regeneratie zone rechtsonderin de cockpit na de update naar 2.9 verdwenen is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Het valt mij op dat na de update 2.9 de Google Podcast app is verdwenen. Maar eigenlijk was dit volgens mij niet helemaal de Google Podcast app, maar eerder Google Assistant, ondanks dat deze wel hetzelfde logo had. Hoe dan ook, podcasts afspelen lukt mij niet meer, tenzij ik Spotify gebruik hiervoor, maar dat vind ik een minder fijne app, omdat deze geen overzicht weergeeft van wat de laatst nieuwe podcast zijn voor de geselecteerde abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
kramon schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:56:
Die 20" hangt ook nog weer af van hoe je veren ingesteld zijn he... Standaard staan ze best strak, maar ik heb ze bijvoorbeeld ingesteld op meest meeverende optie, wat nog steeds best strak is :-P
Nou heb ik geen PP, maar de veren afstellen? Ik denk dat je de schokdempers bedoelt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Zat net met een collega in de auto en die wees me op onderstaand spelfoutje. Rij al een week met die melding rond en heb het niet gezien, nou heb ik ook wat dyslectische trekjes... ;)
Wie weet is het veranderd met de update naar 2.9 die ik gister heb gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiBAGALPHLgMVTa57pj2bUJ1uU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8UQVLzdcoD6cF6LPFFaR97M.jpg?f=fotoalbum_large

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
guido66 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Nou heb ik geen PP, maar de veren afstellen? Ik denk dat je de schokdempers bedoelt.
Ohja, dat denk ik ook, excuses ;-)

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:52
Playgarden schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Iemand hier al een oplossing voor kunnen vinden? Zodra ik vivaldi opstart klapt deze er direct weer uit. Herinstallatie, deleten van cache etc helpt helaas niet. Voorheen nooit last van gehad. Ik vermoed dat het na een update is gekomen.
Ja: je auto in de P-stand zetten! Voorheen was stilstaan voldoende, nu is echt in de N icm P-stand noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Playgarden schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:21:
Het valt mij op dat de regeneratie zone rechtsonderin de cockpit na de update naar 2.9 verdwenen is. Klopt dit?
Hier gewoon prima als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
xsive schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:13:
[...]
Hier gewoon prima als voorheen
Hier ook.

Wat wel vreemd is: na precies 100km gaf mijn gemiddelde verbruiksmeter 19,7 aan terwijl de verbruiksapp 18,7 aangaf over de laatste 100km 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-05 12:41

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Krivas schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:22:
Het valt mij op dat na de update 2.9 de Google Podcast app is verdwenen. Maar eigenlijk was dit volgens mij niet helemaal de Google Podcast app, maar eerder Google Assistant, ondanks dat deze wel hetzelfde logo had. Hoe dan ook, podcasts afspelen lukt mij niet meer, tenzij ik Spotify gebruik hiervoor, maar dat vind ik een minder fijne app, omdat deze geen overzicht weergeeft van wat de laatst nieuwe podcast zijn voor de geselecteerde abonnementen.
Ik gebruik Pocket Cast in de wagen. Ook een podcast app, niet de allerbeste maar goed genoeg.
Spotify wil ik niet voor podcasts gebruiken.

Het is inderdaad gek dat na de upgrade naar 2.9, ik opeens 3x Google Assistant had... waarschijnlijk 2x door een applicatie die er niet meer is. Als dat is wat je bedoelt.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ik heb het nu al een aantal keren gehad dat als ik aan Google Assistant een vraag wil stellen ("Staat er file op de A73?"), dat hij die vraag doorzet naar Google Maps die vervolgens mijn vraag niet begrijpt en ik dus geen antwoord krijg. Dit is best irritant en de laatste keer hielp zelfs een console reset niet om het op te lossen.

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen?

(Niet teveel discussie over het waarom van die vraag, maar het heeft te maken met het feit dat Google Maps deze route voor mij naar mijn werk nooit als primaire route aangeeft, zelfs als het de snelste route blijkt te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 06-05 23:52

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

PvS_68 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:27:
Ik heb het nu al een aantal keren gehad dat als ik aan Google Assistant een vraag wil stellen ("Staat er file op de A73?"), dat hij die vraag doorzet naar Google Maps die vervolgens mijn vraag niet begrijpt en ik dus geen antwoord krijg. Dit is best irritant en de laatste keer hielp zelfs een console reset niet om het op te lossen.

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen?
Niet zeker of dit hetzelfde is, maar ik heb wel met enige regelmaat dat Google Assistant een vraag wel keurig verstaat (dat zie ik aan de transcriptie), maar vervolgens niks meer doet. Hoogstens volgt er een piepje maar ook dat niet altijd.

En nu je het zegt, een van de laatste keren die ik me concreet herinner was inderdaad Maps-gerelateerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekhapperrr
tweaker1975 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:09:
Zat net met een collega in de auto en die wees me op onderstaand spelfoutje. Rij al een week met die melding rond en heb het niet gezien, nou heb ik ook wat dyslectische trekjes... ;)
Wie weet is het veranderd met de update naar 2.9 die ik gister heb gedaan.

[Afbeelding]
Kan bevestigen dat deze spelfout zowel voor als na 2.9 aanwezig is. Gelukkig vrijdag de ondehoudsbeurt gepland staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Hermanbbbb schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:38:
[...]

Niet zeker of dit hetzelfde is, maar ik heb wel met enige regelmaat dat Google Assistant een vraag wel keurig verstaat (dat zie ik aan de transcriptie), maar vervolgens niks meer doet. Hoogstens volgt er een piepje maar ook dat niet altijd.

En nu je het zegt, een van de laatste keren die ik me concreet herinner was inderdaad Maps-gerelateerd.
Wat jij aangeeft heb ik niet, maar wel dat mijn opdracht niet geinterpreteerd wordt bij het wegrijden (geen transcriptie idd).

Vanmorgen had ik het weer. Navigatie was al actief en ik had een andere app op de display:
Hey Google, Hoe laat is het?
Het is 6 uur
Hey Google, Staat er file op de A2?
Ik begrijp uw vraag niet (of iets van die strekking)
Hey Google, Staat er file op de A73?
.... Scherm switcht naar Google Maps en de volgende tekst komt in de Google Maps search bar: "is er file op de A73"
Daaronder een melding dat de locatie niet gevonden kan worden..... Duh

Dit is duidelijk een Google Assistant dingetje. Voorheen heeft het altijd gewerkt en kwam Google Assistant netjes terug met resultaten van of ANWB.nl of Verkeersplaza.nl t.a.v. de file-info op de A73.

Ik dacht dat AI alleen maar beter werd, maar dit is duidelijk een gevalletje downgrade. Het lijkt erop dat de tekst wordt 'geinterpreteerd' als een navigatie-opdracht en vervolgens klakkeloos naar Google Maps wordt gepompt.

Ik baal er wel van want er komt zeker een dag dat die file op de A73 er wel staat en dan kan ik me omdraaien met een kwartier extra vertraging als gevolg.
Het primaire probleem is natuurlijk dat Google Maps een nauwelijks langere route (5 min. langer op een route van 1,5 uur met aanzienlijk minder file-kans en dus in 95% van de gevallen alsnog sneller) niet als alternatief laat zien terwijl andere routes die 10 tot 15 minuten langer zijn wel als alternatief zichtbaar worden gemaakt.
Nu is dus mijn workaround voor die Google Maps bug zorgvuldig door een Google Assistant bug om zeep geholpen. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:18
PvS_68 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:26:
[...]

Wat jij aangeeft heb ik niet, maar wel dat mijn opdracht niet geinterpreteerd wordt bij het wegrijden (geen transcriptie idd).

Vanmorgen had ik het weer. Navigatie was al actief en ik had een andere app op de display:
Het is 6 uur
.... Scherm switcht naar Google Maps en de volgende tekst komt in de Google Maps search bar: "is er file op de A73"

Dit is duidelijk een Google Assistant dingetje. Voorheen heeft het altijd gewerkt en kwam Google Assistant netjes terug met resultaten van of ANWB.nl of Verkeersplaza.nl t.a.v. de file-info op de A73.

Ik dacht dat AI alleen maar beter werd, maar dit is duidelijk een gevalletje downgrade. Het lijkt erop dat de tekst wordt 'geinterpreteerd' als een navigatie-opdracht en vervolgens klakkeloos naar Google Maps wordt gepompt.

Ik baal er wel van want er komt zeker een dag dat die file op de A73 er wel staat en dan kan ik me omdraaien met een kwartier extra vertraging als gevolg.
Het primaire probleem is natuurlijk dat Google Maps een nauwelijks langere route (5 min. langer op een route van 1,5 uur met aanzienlijk minder file-kans en dus in 95% van de gevallen alsnog sneller) niet als alternatief laat zien terwijl andere routes die 10 tot 15 minuten langer zijn wel als alternatief zichtbaar worden gemaakt.
Nu is dus mijn workaround voor die Google Maps bug zorgvuldig door een Google Assistant bug om zeep geholpen. 8)7 |:(
Ik merk dat de Google Assistant erg gevoelig is voor hoe je de vraag stelt, ik zou een proberen om de vraag anders te stellen; bijvoorbeeld, Hey google zijn er vertragingen op de autosnelweg de A73?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:51
Nieuwe P2 doet het niet slecht in de laatste (Noorse) test. Alleen de vernieuwd model S komt verder.

Dat was voorheen wel anders ;) top van de lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYhJxAhRj8Hi0w4ThST-HU7Up3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GRl7yCVwkZRTcnb2azy4QBk.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
daniel14 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:59:
[...]

Ik merk dat de Google Assistant erg gevoelig is voor hoe je de vraag stelt, ik zou een proberen om de vraag anders te stellen; bijvoorbeeld, Hey google zijn er vertragingen op de autosnelweg de A73?
Ik plan altijd de route naar mijn werk in Maps, om vervolgens in Maps op de knop 'alternatieve routes' te drukken. Dat geeft een actueel beeld en dan kan ik op basis van mijn ervaring over het verloop van de spits de gunstigste route kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Rene schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:26:
Nieuwe P2 doet het niet slecht in de laatste (Noorse) test. Alleen de vernieuwd model S komt verder.

Dat was voorheen wel anders ;) top van de lijst:

[Afbeelding]
2 en 4 wiel aandrijving het zelfde "meten" is niet juist.
AWD gebruikt duidelijk meer.
verder leuk overzicht (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Hansieo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:29:
[...]

2 en 4 wiel aandrijving het zelfde "meten" is niet juist.
AWD gebruikt duidelijk meer.
verder leuk overzicht (y)
Eens. Maar hou er wel rekening mee dat de nieuwe P2 met AWD in de praktijk 2x2WD is. Dit betekent dat de nieuwe P2 in principe 99% van de tijd 2WD is. (Onze P2 zijn permanent 4WD). Het zal voornamelijk het extra gewicht zijn wat voor iets minder bereik zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik zit over de laatste 3600 kilometer, sinds de zomerbanden er weer op liggen op 19.2 gemiddeld verbruik. De laatste weken rijd ik weer wat meer kilometers en ik ben al 2x op 16.6 uitgekomen over 153 kilometer voornamelijk snelweg tegen 105 kmh op de ACC.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Rene schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Eens. Maar hou er wel rekening mee dat de nieuwe P2 met AWD in de praktijk 2x2WD is. Dit betekent dat de nieuwe P2 in principe 99% van de tijd 2WD is. (Onze P2 zijn permanent 4WD). Het zal voornamelijk het extra gewicht zijn wat voor iets minder bereik zorgt.
Ahhh, dat de nieuwe P2 een 2+2 is wist ik niet, en is dan net als de Tesla M3.

Weet je ook of de P2 via de "sport" setting wél als AWD gaat rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Hansieo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:18:
[...]
Weet je ook of de P2 via de "sport" setting wél als AWD gaat rijden?
Nee, dit soort gewone-weg-EV's (en ook ICE's) zijn zgn all wheel drives. Dat is iets anders dan 4-wheel drives die gespecialiseerd zijn in het echte off-road werk zoals woestijn of rotsachtige ondergrond. Compleet overbodig op ons wegennet en dus onnodig zwaar, duur en complex.

En omdat ik nieuwsgierig geworden was door je vraag, moet ik terugkomen op wat ik stelde. Blijkbaar is echte 4WD veel gewoner bij EV's dan bij brandstofwagens.

[ Voor 15% gewijzigd door roawser op 07-06-2023 17:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb die Youtube-app trouwens uitgeschakeld. Beetje treurig dat ze dat doen, een snelkoppeling maken naar de site. Google schiet er ook echt niet mee op.

Ik vind het na drie jaar toch wel tijd dat ik bijvoorbeeld bij het instappen mijn agenda van vandaag zou kunnen zien.

Ook die SMS meldingen waar je niets mee kunt is een beetje raar. Hij biedt aan om het af te spelen, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

PvS_68 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:26:
[...]
Het is 6 uur
OK, dat is anders inderdaad. Bij mij was het dat ik probeerde Google Maps ertoe te bewegen Ionity laders verderop langs mijn route te laten zien, in plaats van nutteloze stations vlakbij. Dus ik zei: "Toon Ionity snelladers langs de route" of iets dergelijks. Dat verstond hij wel maar hij begreep het blijkbaar niet (er was geen resultaat).

Ik heb dat best vaak met Google Assistant trouwens, dat er op mijn vraag helemaal geen reactie komt (ook niet: Ik heb het niet begrepen, of: Dat weet ik niet). Best irritant. Vooral bij heel simpele vragen, bv om een specifieke radiozender op te zetten. Hoe ik die ook noem, het lukt gewoon niet. De zender staat zelfs in mijn favorieten, maar ik moet het altijd handmatig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja, ik heb dat ook wel vaak. In Maps heb ik wel vertrouwen, dat wordt elke keer een stuk beter. Maar in AAOS? Ik geloof er niet meer zo in dat Google daar écht iets moois van wil gaan maken. Het duurt té lang allemaal.

Ik vind dat jammer, maar niet te erg. Zojuist drie jaar garantieverlenging gekocht. Ik denk dat ik voorlopig nog wel rond blijf rijden in mijn P2. De rit van en maar Italië ging super, zo fijn gereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

GuiltyNL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:49:

Ook die SMS meldingen waar je niets mee kunt is een beetje raar. Hij biedt aan om het af te spelen, maar dat werkt niet.
Bij mij werkt dat gewoon, de smsjes worden dan netjes voorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:29:
[...]

Typisch! Ik krijg als sinds het begin dat het voorlezen niet lukt / niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:29:
[...]

sms... ik kan meniet herinneren wanneer ik voor het laatst een sms heb ontvangen die ik wilde horen :D
helaas doet ie telefoon notificaties niet, dat zou wel nuttig zijn.

Wat ik wel in andere setups met google assitant heb gemerkt is dat je conflicterende settings kan doen. Bijvoorbeeld, lees voor aan maar geen toestemming geven voor of ik had op mn android wear het geluid gewoon op mute staan, daardoor wilde google assistent niets doen met een vage error, maar blijkbaar omdat hij door de mute geen antwoord kon geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 12:06
GuiltyNL schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:12:
[...]

Typisch! Ik krijg als sinds het begin dat het voorlezen niet lukt / niet mogelijk is.
Klinkt als een permission die niet goed staat ergens. Misschien van de assistant? Want die leest het voor dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Hermanbbbb schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:26:
[...]

OK, dat is anders inderdaad. Bij mij was het dat ik probeerde Google Maps ertoe te bewegen Ionity laders verderop langs mijn route te laten zien, in plaats van nutteloze stations vlakbij. Dus ik zei: "Toon Ionity snelladers langs de route" of iets dergelijks. Dat verstond hij wel maar hij begreep het blijkbaar niet (er was geen resultaat).

Ik heb dat best vaak met Google Assistant trouwens, dat er op mijn vraag helemaal geen reactie komt (ook niet: Ik heb het niet begrepen, of: Dat weet ik niet). Best irritant. Vooral bij heel simpele vragen, bv om een specifieke radiozender op te zetten. Hoe ik die ook noem, het lukt gewoon niet. De zender staat zelfs in mijn favorieten, maar ik moet het altijd handmatig doen.
Namen zijn lastig voor Google Assistant. Zo heb ik een Lean in mijn adresboek wat je uitspreekt als Lé-an. Dat verstaat GA nooit en dus moet ik haar naam uitsrpeken als Lien, dus het Engelstalige woord lean (leunen dus). Misschien moet je dat truukje ook eens proberen met je radiozender. Als de naam erg lijkt op een Engelstalig woord, spreek het dan eens zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Highland schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Ik plan altijd de route naar mijn werk in Maps, om vervolgens in Maps op de knop 'alternatieve routes' te drukken. Dat geeft een actueel beeld en dan kan ik op basis van mijn ervaring over het verloop van de spits de gunstigste route kiezen.
met die knop ga ik ook eens proberen als extra workaround. Het enige nadeel daaraan is dat je dat eigenlijk moet doen voor je wegrijdt. Het spraak-optie doe ik gewoon terwijl ik al achteruit de oprit af rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Rene schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Vergeet niet dat het nogal wat energie kost om een permanent magnet motor rond te draaien, laat staan 2. Vergelijk het even met je ouderwetse dynamo op de fiets.
Nu met de nieuwe actieradius app viel het me van de week op dat als je op de autosnelweg van het gas af gaat zonder OPD, dat je verbruik nog steeds 3 tot 4 kW/100km is! Daarvan is een deel aandrijving omdat hij minder hard afremt dan de luchtweerstand is (voor mijn gevoel), maar de rest is volgens mij de natuurlijke weerstand van 2 permanent magnet moteren. Met 1 permanent magnet motor en 1 inductiemotor (zoals Tesla het doet) heb je waarschijnlijk de helft minder weerstand. Ik geloof dat Polestar in de nieuwe modellen nog steeds permanent magnet motoren gebruikt maar op de vooras kunnen ze op een of ander manier worden 'ontkoppeld'. Meer kan ik er niet over vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
PvS_68 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Vergeet niet dat het nogal wat energie kost om een permanent magnet motor rond te draaien, laat staan 2. Vergelijk het even met je ouderwetse dynamo op de fiets.
Nu met de nieuwe actieradius app viel het me van de week op dat als je op de autosnelweg van het gas af gaat zonder OPD, dat je verbruik nog steeds 3 tot 4 kW/100km is! Daarvan is een deel aandrijving omdat hij minder hard afremt dan de luchtweerstand is (voor mijn gevoel), maar de rest is volgens mij de natuurlijke weerstand van 2 permanent magnet moteren. Met 1 permanent magnet motor en 1 inductiemotor (zoals Tesla het doet) heb je waarschijnlijk de helft minder weerstand. Ik geloof dat Polestar in de nieuwe modellen nog steeds permanent magnet motoren gebruikt maar op de vooras kunnen ze op een of ander manier worden 'ontkoppeld'. Meer kan ik er niet over vinden.
Polestar gebruikt nu een inductiemotor op de vooras :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Het spraak-optie doe ik gewoon terwijl ik al achteruit de oprit af rijdt.
Beetje off-topic tip: altijd uitrukgereed parkeren. Kost effe moeite bij thuiskomen, die je bij wegrijden weer bespaart. Kan kostbare seconden schelen als je een keer haast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
PvS_68 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:40:
[...]

Namen zijn lastig voor Google Assistant. Zo heb ik een Lean in mijn adresboek wat je uitspreekt als Lé-an. Dat verstaat GA nooit en dus moet ik haar naam uitsrpeken als Lien, dus het Engelstalige woord lean (leunen dus). Misschien moet je dat truukje ook eens proberen met je radiozender. Als de naam erg lijkt op een Engelstalig woord, spreek het dan eens zo uit.
Je kunt hiervoor fonetische namen aan contacten toevoegen (in speciaal hiervoor bedoelde velden). Die worden door GA meegenomen bij spraakopdrachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
roawser schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Beetje off-topic tip: altijd uitrukgereed parkeren. Kost effe moeite bij thuiskomen, die je bij wegrijden weer bespaart. Kan kostbare seconden schelen als je een keer haast hebt.
Goed zo, veiligheidsdenken! Heb je dat eenmaal aangeleerd, leer je het nooit meer af.

@PvS_68 de alternatieve routeknop kan ook goed tijdens rijden. Mijn woon-werk heeft 5 (realistische) routes, zo heb ik er vaak plezier van om files te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
roawser schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Je hebt gelijk, maar als ik vooruit inparkeer staat mijn laadpaal naast de laadklep van de auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Rene schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Polestar gebruikt nu een inductiemotor op de vooras :)
Ik zie het nu idd ook op: https://media.polestar.co...wer-performance-and-range

Maar op de NL-site staat het volgende: De vierwielaangedreven Polestar 2 kan zelfs tijdelijk de vooras ontkoppelen om zuiniger te rijden.
Ik vond het al bijzonder want dit lijkt tijdens het rijden niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

PvS_68 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Tsja, ik zal dat ook eens proberen, maar toch zou het me enigszins verbazen als dit het probleem was: de transcriptie is namelijk wel gewoon correct. En het gaat ook niet om een of andere exotische piratenzender, maar gewoon om NPO Radio 4 / Klassiek (al geef ik toe dat die zender vaker van naam wisselt dan ik met mijn ogen knipper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-05 07:55
PvS_68 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:27:
[...]

Ik zie het nu idd ook op: https://media.polestar.co...wer-performance-and-range

Maar op de NL-site staat het volgende: De vierwielaangedreven Polestar 2 kan zelfs tijdelijk de vooras ontkoppelen om zuiniger te rijden.
Ik vond het al bijzonder want dit lijkt tijdens het rijden niet echt mogelijk.
Dit geldt alleen voor de nieuwe MY24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

GuiltyNL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:49:
Ik heb die Youtube-app trouwens uitgeschakeld. Beetje treurig dat ze dat doen, een snelkoppeling maken naar de site. Google schiet er ook echt niet mee op.

Ik vind het na drie jaar toch wel tijd dat ik bijvoorbeeld bij het instappen mijn agenda van vandaag zou kunnen zien.

YouTube snelkoppeling heb je echt 3x niks aan.
Veel video's tonen enkel groen scherm bij mij... Hoor wel audio. Heel vreemd, misschien is het alleen bij video's met een bepaalde codec. Er zijn andere video's die wel werken...

Ik heb nog steeds niet uitgevogeld hoe ik 1 scherm/stap terugga.

Je kunt echt beter via Vivaldi zelf gaan, dan heb je tenminste navigatie elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Kan je de (11 kW) stekker zomaar uit de auto trekken tijdens het laden? Toen ik recent terug bij de auto aankwam lag die op de grond aan de kant van de auto. De wagen was niet volgeladen (had 100% ingesteld, en dat was niet de SOC), en uit de laadpas app kon ik afleiden dat de sessie gestopt was rond 1.00AM. Dus vermoedelijk een vandaal of zo die de kabel er heeft uit getrokken.

Ook aan de laadpaal kant was de kabel niet meer vergrendeld, dus in principe kon je die kabel gewoon meenemen.

Ik heb nog niet geprobeerd opnieuw te laden sinds ik de kabel zo heb gevonden, hopelijk is het mechanisme niet kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Amos_x schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:52:
Kan je de (11 kW) stekker zomaar uit de auto trekken tijdens het laden? Toen ik recent terug bij de auto aankwam lag die op de grond aan de kant van de auto. De wagen was niet volgeladen (had 100% ingesteld, en dat was niet de SOC), en uit de laadpas app kon ik afleiden dat de sessie gestopt was rond 1.00AM. Dus vermoedelijk een vandaal of zo die de kabel er heeft uit getrokken.

Ook aan de laadpaal kant was de kabel niet meer vergrendeld, dus in principe kon je die kabel gewoon meenemen.

Ik heb nog niet geprobeerd opnieuw te laden sinds ik de kabel zo heb gevonden, hopelijk is het mechanisme niet kapot.
Als het goed is gaat dat niet zomaar. Net even geprobeerd en als ik thuis laadt moet ik eerst de laadsessie via de paal stoppen voor ik de kabel (eerst knopje indrukken) uit de auto kan halen.

Als ik op het knopje druk terwijl de paal nog actief is, gaat het lampje in de knop wel knipperen maar daarna laadt de auto weer verder.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Pixeltje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Als het goed is gaat dat niet zomaar. Net even geprobeerd en als ik thuis laadt moet ik eerst de laadsessie via de paal stoppen voor ik de kabel (eerst knopje indrukken) uit de auto kan halen.

Als ik op het knopje druk terwijl de paal nog actief is, gaat het lampje in de knop wel knipperen maar daarna laadt de auto weer verder.
Bedankt, zoiets vermoedde ik wel. Straks eens proberen. Weer een probleem van EV's in de publieke ruimte dus. Allemaal goed als je op je eigendom kan laden, maar verder...

Ik houd nog de mogelijkheid open dat een vrachtwagen of zo de kabel heeft uitgetrokken, maar ook dat lijkt me sterk.

Als ik in normale omstandigheden de laadsessie stop (de pas scannen op de paal), wordt de kabel ook vanzelf ontgrendeld aan de auto-kant. Dan hoef ik bijna nooit op het knopje te drukken, gewoon de kabel uitnemen. Is dit hoe het normaal functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Amos_x schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Bedankt, zoiets vermoedde ik wel. Straks eens proberen. Weer een probleem van EV's in de publieke ruimte dus. Allemaal goed als je op je eigendom kan laden, maar verder...

Ik houd nog de mogelijkheid open dat een vrachtwagen of zo de kabel heeft uitgetrokken, maar ook dat lijkt me sterk.

Als ik in normale omstandigheden de laadsessie stop (de pas scannen op de paal), wordt de kabel ook vanzelf ontgrendeld aan de auto-kant. Dan hoef ik bijna nooit op het knopje te drukken, gewoon de kabel uitnemen. Is dit hoe het normaal functioneert?
Ik stop de laadsessie altijd door op de knop te drukken (thuis moet ik daarna met de druppel de sessie op de laadpaal nog stoppen). Dan hoor ik ook altijd (ook als de laadsessie aan de snellader al is getsopt) de poort op de auto ontgrendelen. Je moet daarvoor ook de autosleutel (of DK) bij je hebben, anders werkt die knop niet.
Het zou volgens mij ook niet mogelijk (moeten) zijn dat je de kabel van de auto kunt halen zonder dat je (met autosleutel/DK) daar opdracht voor hebt gegeven via de fysieke knop of op het scherm.

Kan het zijn dat de laadpaal een soort reset heeft gehad? Dan vind ik het nog steeds raar, maar ja.

Uiteraard zou hij ook door de vergrendeling heen eraf kunnen zijn getrokken, maar dan zou ik zichtbare schade verwachten.

Had de auto uberhaupt geladen? Kan het misschien zijn dat je de stekker er niet ver genoeg ingestoken hebt en niet gecontroleerd hebt of hij aan het laden ging?

[ Voor 5% gewijzigd door PvS_68 op 09-06-2023 10:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaoh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YIxYZuQWzVmKWEeg_7w4ppM5p0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dc9zwg73GxFDXxrYa9yYvod3.jpg?f=fotoalbum_large
Voor mijn dual moter long range pilot plus launch edition zonder warmte pomp is dit toch wel een record te noemen. Ik kan me echt niet herinneren vorig jaar onder de 19 te zijn gekomen. Zat een stuk snelweg bij op ruim 110km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 21:04
Kaoh schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:30:
[Afbeelding]
Voor mijn dual moter long range pilot plus launch edition zonder warmte pomp is dit toch wel een record te noemen. Ik kan me echt niet herinneren vorig jaar onder de 19 te zijn gekomen. Zat een stuk snelweg bij op ruim 110km/h
De range assistant geeft toch systematisch minder kWh aan dan in de dash van gebruik. Ik zou er niet veel van geloven tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Li1quid schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:32:
[...]

De range assistant geeft toch systematisch minder kWh aan dan in de dash van gebruik. Ik zou er niet veel van geloven tbh.
Het verschil zit hem in de last 40/100 switch vs je TA welke de laatste trip is. Verder zie ik geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Amos_x schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Nee dit is niet normaal. Bij een DC snellader kun je aan de paal met je laadpas stoppen en dan wordt de stekker automatisch ontgrendeld bij de auto. Maar bij AC 11kW laden kan de stekker aan de autokant alleen met een sleutel of DK in de buurt worden ontgrendeld via het knopje in de laadpoort. Als je op het knopje drukt zonder dat je een sleutel hebt, knippert hij rood en blijft de stekker vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Sinds een week of twee had ik af en toe een melding "aanhangersysteem service vereist", nu heb ik dat elke keer wanneer ik de auto activeer (in D of R zetten)
Betekent dat de trekhaak niet meer uitklapt. Iemand bekent met dit issue? Zal maandag in elke geval PS benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 10:30
[...]

ik kom eigenlijk nooit in mijn thuis laadpaal en druk alleen op het knopje naast de laadstekker in de auto, dit ontgrendelt, hang de stekker weg en ik rij weg (wel met sleutel in de zak natuurlijk).....

[ Voor 3% gewijzigd door Tvdl2000 op 10-06-2023 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
[...]

Stop bij openbare laadpalen nooit eerst het laden aan de paalkant.

Altijd knopje op auto -> auto geeft laadkabel vrij -> kabel uit auto -> laadpaal geeft kabel vrij (bij fatsoenlijke palen dan).

Kan vrijwel altijd wegrijden zonder laaddruppel te gebruiken.

Edit: heb je geprobeerd om de laadkabel daadwerkelijk uit de auto te halen na op het ontgrendelknopje gedrukt te hebben? Het lampje verandert na het knipperen van groen naar groenig geel, dat verschil is soms niet heel erg duidelijk waardoor het kan lijken alsof ie gewoon verder laadt terwijl ie eigenlijk losgekoppeld is :+

[ Voor 18% gewijzigd door Koekhapperrr op 11-06-2023 09:21 ]

Pagina: 1 ... 147 ... 207 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.