Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste
Acties:

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:24
Donstil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:36:
De volume knop op het dashboard, hoort die nou te klikken?

Want de mijne zit helemaal vast alleen nu heb ik die module eruit en lijkt het wel alsof de hele unit in zijn geheel naar beneden kan bewegen. In mijn auto was dat niet het geval.

[Afbeelding]
Als ik de volume ring vastpak kan ik die wel draaien maar hij beweegt niet naar beneden.
De knop binnen de ring klikt wel (meestal) en reageert ook.
De rest van de knoppen hebben voor mij een klik beleving al geeft die iets van een de hele strook met knoppen bewegen een beetje mee.
Launch editie p2

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sham27 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:39:
[...]

Bij mij functioneert de volumeknop als extra gevarenlicht knopje. Dat is het enige wat er gebeurd namelijk, de media reageert al heel lang nergens meer op.
Hahah, ook handig 8)7
Kaoh schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Als ik de volume ring vastpak kan ik die wel draaien maar hij beweegt niet naar beneden.
De knop binnen de ring klikt wel (meestal) en reageert ook.
De rest van de knoppen hebben voor mij een klik beleving al geeft die iets van een de hele strook met knoppen bewegen een beetje mee.
Launch editie p2
Ja dat is waarschijnlijk hier ook het probleem.
Af en toe als ik de play knop in druk voel ik hem duidelijk klikken en werkt het normaal, meestal niet.

Niet echt een super groot probleem maar ik ging dat midden stuk wrappen en daardoor was alles eraf dus dacht “kijk er gelijk even naar”

Alleen als ik jullie reacties zo naast de bevindingen op het internet leg gaat dat weinig resultaat boeken vermoed ik :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:15
Donstil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:56:
[...]

Hahah, ook handig 8)7

[...]

Ja dat is waarschijnlijk hier ook het probleem.
Af en toe als ik de play knop in druk voel ik hem duidelijk klikken en werkt het normaal, meestal niet.

Niet echt een super groot probleem maar ik ging dat midden stuk wrappen en daardoor was alles eraf dus dacht “kijk er gelijk even naar”

Alleen als ik jullie reacties zo naast de bevindingen op het internet leg gaat dat weinig resultaat boeken vermoed ik :P
Volgens mij is die gehele unit "haptic" wat betekent dat als je er op drukt een stukje electronica een klik emuleert. Net zoals je op de meeste telefoons hebt. Er zit dus niets op wat echt beweegt als je drukt, het is een software-aangelegenheid. Zoek maar eens op "haptic feedback" voor meer details over deze techniek.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GeurtG schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Volgens mij is die gehele unit "haptic" wat betekent dat als je er op drukt een stukje electronica een klik emuleert. Net zoals je op de meeste telefoons hebt. Er zit dus niets op wat echt beweegt als je drukt, het is een software-aangelegenheid. Zoek maar eens op "haptic feedback" voor meer details over deze techniek.
Ah dat zou ook kunnen, dan is het motortje wat haptic feedback zou moeten leveren bij mij defect waarschijnlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:48
GeurtG schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Dit is een staaltje engineering dat je niet moet onderschatten....... _/-\o_

Maar haptic feedback op fysieke knoppen..... Hoe dan? 7(8)7
Een duidelijk staaltje over-engineering. Ik snap het op een touchscreen, maar hier voegt het niets toe. Ik heb idd ook regelmatig dat ik me afvraag: "Heb ik nu gedrukt?"

Als ik de TCAM reset doe (30 sec ontwasemingsknop) heb ik daarna een witte vinger zonder bloed erin, omdat je geen flauw idee hebt vanaf welke kracht hij het interpreteert als een knop-druk. Mede omdat de haptic feedback oas komt bij het loslaten volgs mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:12
PvS_68 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:17:
[...]

Dit is een staaltje engineering dat je niet moet onderschatten....... _/-\o_

Maar haptic feedback op fysieke knoppen..... Hoe dan? 7(8)7
Een duidelijk staaltje over-engineering. Ik snap het op een touchscreen, maar hier voegt het niets toe. Ik heb idd ook regelmatig dat ik me afvraag: "Heb ik nu gedrukt?"
Het is dus ook geen fysieke knop maar gewoon een stukje kunststof zonder mechanische schakelaar. Er is dus geen sprake van haptische feedbck op een "fysieke knop" ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 17:23
Net de 2.9 geïnstalleerd.

Niet dat ik Carplay gebruik, maar wel weer leuke toevoeging

P2 Launch Edition Void 20” | P2.9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 22:43
Zeer mooie toevoeging inderdaad.
En... Die toont tenminste de aankomsttijd, duurtijd en resterende afstand in het dashboard. Dat doet Google Maps zelfs niet eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:13
Cello66 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:06:
Net de 2.9 geïnstalleerd.
[Afbeelding]

Niet dat ik Carplay gebruik, maar wel weer leuke toevoeging
Ziet er goed uit! OTA ontvangen of via de werkplaats?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 17:23
Ad Hox schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Ziet er goed uit! OTA ontvangen of via de werkplaats?
Werkplaats. Had nog 2.3 en de laatste OTA weigerde. 2.3 had de irritante 100% laadbug dus had een afspraak gemaakt voor werkplaats update. Toevallig net nu 2.9 is uitgekomen.

P2 Launch Edition Void 20” | P2.9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:49
_--[]--__ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Het is dus ook geen fysieke knop maar gewoon een stukje kunststof zonder mechanische schakelaar. Er is dus geen sprake van haptische feedbck op een "fysieke knop" ;)
Volgens mij zitten jullie er allemaal naast. De hele unit is een grote knop en afhankelijk waar je vinger ligt (wordt capacitief gemeten) krijg je een bepaalde functie. Het gaat mis als je meerdere vingers bijv ook je duim ergens op hebt liggen.
Probeer maar eens met een houten stokje de Play pauze knop in te drukken terwijl je vinger op de alarmlichtenknop ligt…

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _--[]--__
JTHZZ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Volgens mij zitten jullie er allemaal naast. De hele unit is een grote knop en afhankelijk waar je vinger ligt (wordt capacitief gemeten) krijg je een bepaalde functie. Het gaat mis als je meerdere vingers bijv ook je duim ergens op hebt liggen.
Probeer maar eens met een houten stokje de Play pauze knop in te drukken terwijl je vinger op de alarmlichtenknop ligt…
Dat zou pas "overengineering" zijn zeg, een fysieke knop waarbij capacitive gedetecteerd wordt waar je hem aanraakt om dan een specifieke actie uit te voeren afhankelijk van waar je drukt... Waarom dan nog die "fysieke" schakelaar als er al capacitive detectie is?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JTHZZ
_--[]--__ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:34:
[...]
Dat zou pas "overengineering" zijn zeg, een fysieke knop waarbij capacitive gedetecteerd wordt waar je hem aanraakt om dan een specifieke actie uit te voeren afhankelijk van waar je drukt... Waarom dan nog die "fysieke" schakelaar als er al capacitive detectie is?
Omdat je dan al met alleen maar aanraken iets kunt triggeren, dat lijkt me ook niet handig. Maar overengineered vind ik het ook een beetje inderdaad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:16
Gisteren voor een 30K beurt geweest, en gevraagd of ze gelijk de update wilden installeren.
Heb nu dus ook 2.9 met de youtube app en betere range app *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:14
jnsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:20:
Zeer mooie toevoeging inderdaad.
En... Die toont tenminste de aankomsttijd, duurtijd en resterende afstand in het dashboard. Dat doet Google Maps zelfs niet eens.
Bij mij wordt dat gewoon op de tegel in het middenscherm weergegeven… Ik heb de kaart in het bestuurdersdisplay.

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Je hebt gelijk. Het is een emulatie van een fysieke knop om vervolgens het kunstje haptic feedback toe te kunnen passen.
Het is net zoiets als een full-size USB toetsenbord zonder toetsen, maar in touchpad uitvoering met haptic feedback. Ik ga niemand op het idee brengen........ :X Het verkoopargument is dat er gerust een kop koffie overheen kan... 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:37
even checken:

Als ik de auto aan zet... zijn er maar een paar tegels te zien.... én op verkeerde plaatsen.

Even naar het quadrant scherm, en ja hoor, alle tegels zijn er weer én op de juiste plaats.

rete irritant dat dit niet gewoon standaard opkomt en dat je steeds (vaak) handmatig moet ingrijpen.

Hebben jullie dat ook?

En dan nog de 360° parkeer hulp,
de ene keer komt die wél automatisch op, (zowel langzaam achteruit als langzaam vóóruit..)
de andere keer moet ik het wéér aanzetten omdat truus het vertikt om over te schakelen..

Hebben jullie dat ook?

(beide problemen verdwijnen niet met RESET....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _--[]--__
Nee, die problemen herken ik niet (Launch Edition software v2.7)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GP2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 22:27
_--[]--__ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Nee, die problemen herken ik niet (Launch Edition software v1.7)
Wordt het niet eens tijd dat je gaat updaten? :+

P2 DMLR, Performance Pack+Upgrade, Thunder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _--[]--__
GP2 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:54:
[...]

Wordt het niet eens tijd dat je gaat updaten? :+
2.7 :X

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-05 00:33
Ik lees net dat een paar mensen 2.9 hebben geïnstalleerd. Heb ik iets gemist? Waar is 2.8? De auto zegt dat hij met 2.7 up to date is.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

ThaDude

Hang Loose

@Abby67 2.8 kreeg je alleen bij de dealer. 2.9 is nu ook bij dealer beschikbaar. Deze schijnt wel via ota te komen. Als ik goed begrepen heb vanaf 29 mei.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Abby67 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:57:
Ik lees net dat een paar mensen 2.9 hebben geïnstalleerd. Heb ik iets gemist? Waar is 2.8? De auto zegt dat hij met 2.7 up to date is.
Als aanvulling op @DaDude de inhoud van 2.8 zit bij de ota van 2.9 in.

Toch nog een vraag over de digital key, wat me vaak gebeurd is dat ik met mijn telefoon in de hand de auto wel gewoon kan openen, maar als ik dan ga zitten en wil rijden krijg ik de melding in het dashboard dat er geen sleutel is gedetecteerd (transpondersleutel niet gedetecteerd). De auto wil dan ook niet in D of R. Is dat niet gek? Dat is dezelfde bluetoothverbinding om de auto mee te openen neem ik aan?

Nb; de fysieke sleutel is dan niet in de buurt en alle instellingen voor DK staan goed voor zover ik weet. De auto ziet mijn telefoon ook over bluetooth..

[Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 27-05-2023 10:42]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

ThaDude

Hang Loose

@Pixeltje sinds ik hier gelezen heb dat DK uit Beta is rij ik alleen nog maar met mijn telefoon rond. Moest al erg wennen aan dikke blok in mijn broek (kom uit M3 ;)) Kon hier eigenlijk niet wennen kan je beter zeggen.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. In de ochtend houd ik de telefoon tegen de raamstijl. Ook dit moest bij Tesla lol. Als ik hem in kontzak heb werkt het namelijk niet, of niet goed. Dus dan maar zo.. In auto nog nooit een melding gehad. Ik heb een OP10pro overigens dus Android telefoon. Mijn telefoon is ook de eerste in de auto.

Welke telefoon heb jij?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Kaoh
Pixeltje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Toch nog een vraag over de digital key, wat me vaak gebeurd is dat ik met mijn telefoon in de hand de auto wel gewoon kan openen, maar als ik dan ga zitten en wil rijden krijg ik de melding in het dashboard dat er geen sleutel is gedetecteerd (transpondersleutel niet gedetecteerd). De auto wil dan ook niet in D of R. Is dat niet gek? Dat is dezelfde bluetoothverbinding om de auto mee te openen neem ik aan?

Nb; de fysieke sleutel is dan niet in de buurt en alle instellingen voor DK staan goed voor zover ik weet. De auto ziet mijn telefoon ook over bluetooth..
wel eens, maar ligt dan meestal aan waar ik de telefoon heb. Zit ie nog in mn linker broekzak is de kans groter, andere telefoon er bovenop, etc de telefoon zelf moet ook niet teveel verstoord worden en dus niet te veel aan de rand van de binnen bubbel

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:38
Mijn Polestar krijgt nu met het mooie weer de auto niet meer koel. Dit was eerder nooit een probleem.

Airco staat aan, eco klimaat uit, stand van de ventilatie is “auto”. Alle ventilatie-openingen staan open, ook achterin. Buiten-temperatuur 22 graden met veel zon. Ingestelde temperatuur in de auto 18 graden. Echte temperatuur na een rit van 1:15 uur in de auto: 24 graden.

• Kaoh
eLScha schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:54:
Mijn Polestar krijgt nu met het mooie weer de auto niet meer koel. Dit was eerder nooit een probleem.

Airco staat aan, eco klimaat uit, stand van de ventilatie is “auto”. Alle ventilatie-openingen staan open, ook achterin. Buiten-temperatuur 22 graden met veel zon. Ingestelde temperatuur in de auto 18 graden. Echte temperatuur na een rit van 1:15 uur in de auto: 24 graden.

[Afbeelding]
overduidelijk een afspraak maken bij de garage.

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-05 00:33
[...]

Thx, ook aan @DaDude. Vwb. DK kan het helpen hem op de lader evt. met het scherm naar beneden te leggen. Dit werkte voor mij. (Android telefoon xiaomi 11T Pro)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kaoh schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:49:
[...]
wel eens, maar ligt dan meestal aan waar ik de telefoon heb. Zit ie nog in mn linker broekzak is de kans groter, andere telefoon er bovenop, etc de telefoon zelf moet ook niet teveel verstoord worden en dus niet te veel aan de rand van de binnen bubbel
Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik m op de middenconsole leg, maar normaal zit hij in mijn rechter broekzak.
Iphone 13. Ik vond het gewoon raar dat ik er de auto wel mee kan openen, maar niet mee kan rijden :+

Ik heb eerder al gepost dat zodra ik carplay aansluit (via de usb dus) de bluetoothverbinding met de auto verbroken wordt, dat is ook nog niet opgelost. Maar zolang ik de telefoon niet met usb aansluit is de BT gewoon actief. Polestar staat in de telefoon ook bij gekoppelde apparaten..

• eLScha
Kaoh schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:12:
[...]
overduidelijk een afspraak maken bij de garage.
Die had ik al gehad, want toen het nog niet warm was had ik last van beslagen ruiten. Toen niets bijzonders gevonden, maar nu gaan ze er nog eens naar kijken.

Omdat verschillende updates sinds de vorige zomer “verbeteringen aan klimaat” of vergelijkbare regels in de changelog hebben staan vroeg ik me af of anderen ook merken dat hun airco minder/beter/anders functioneert.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14

[Afbeelding]
De stand staat op "auto" zeg je, maar welke stand blijkt dat als je in het klimaatscherm kijkt?
Bij mij blijft deze altijd op dezelfde stand staan, het is geen "auto"-stand zoals andere auto's deze hebben. Ik moet het altijd handmatig hoger zetten als het nodig is.

• eLScha
darwusch schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:18:
[...]

De stand staat op "auto" zeg je, maar welke stand blijkt dat als je in het klimaatscherm kijkt?
Bij mij blijft deze altijd op dezelfde stand staan, het is geen "auto"-stand zoals andere auto's deze hebben. Ik moet het altijd handmatig hoger zetten als het nodig is.
Je hebt in het klimaatscherm de gebieden en die staat op “Auto”. De slider voor de snelheid staat in het midden, maar de blower begint wel wat harder te blazen als ik instap en het wordt na verloop van tijd minder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
eLScha schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Je hebt in het klimaatscherm de gebieden en die staat op “Auto”. De slider voor de snelheid staat in het midden, maar de blower begint wel wat harder te blazen als ik instap en het wordt na verloop van tijd minder.
Bij mij werkt het prima maar duurt het met blower in middenstand ook best lang als het echt warm is. Ik heb hem meestal een standje naast het midden staan. Komt er wel koude lucht uit (m.a.w. werkt de airco wel?).
Resetten heb je al een keer gedaan?
Anders inderdaad een klusje voor de Volvo garage.

[Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 27-05-2023 15:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 18:28

[Afbeelding]
Probeer eens een reboot van het infotainment mocht je dat nog niet gedaan hebben, kan wel een oplossing bieden (home knop ingedrukt houden, tot voorbij schermreiniging tot het systeem herstart).

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnsvr
Gnoesify schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Bij mij wordt dat gewoon op de tegel in het middenscherm weergegeven… Ik heb de kaart in het bestuurdersdisplay.

[Afbeelding]
Ja hier ook. Maar dan mag je geen andere app actief hebben. Zonder die tegel dus niet te zien en bij Apple Maps op het dashboard wat Google maps niet doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eLScha
k-jah schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Probeer eens een reboot van het infotainment mocht je dat nog niet gedaan hebben, kan wel een oplossing bieden (home knop ingedrukt houden, tot voorbij schermreiniging tot het systeem herstart).
Nee, dat had geen zin. Ook de update van 2.7 naar 2.8 deed niets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Neon
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 15:02
Nieuw op dit forum. Fijn om hier te lezen over de ervaringen. Heel leerzaam geweest.

Ik rij sinds een maand in een Polestar 2 SRSM geen opties. Enige wat ik dacht te missen zou de adaptieve cruise control zijn, maar achteraf mis ik de verlengde zitvlak van de plus pakket meer.

Heb een paar opmerkingen, vragen.

De oplaadkabel heeft een stofkapje. Nu dacht ik dat dit aan beide kanten aanwezig was. De eerste keer dat ik de auto ging opladen dacht ik te menen dat ik 2 stofkapjes zag aan elk uiteinde van de laadkabel. Echter toen ik terugkeerde kon ik maar 1 kap vinden wat verbonden is met de laadkabel met een plastic koord. Dus contact opgenomen met Polestar en dit aangegeven. Antwoord was dat het klopte en er was maar aan 1 kant 1 kap.

Wat is jullie ervaring hiermee? Heeft iedereen 1 kap aan de laadkabel?

Een andere opmerking over het zitvlak. Deze vindt ik toch een beetje te klein. Ik ben zelf niet zo groot, 175cm 80kilo, maar toch vind ik het op de lange ritten niet zo lekker zitten. Zijn er leden hier die een oplossing voor hebben gevonden? Ik weet dat er verlengstukken zijn op internet (amazon, bol etc.)

Over het voorverwarmen van de batterij. Heb niet echt een duidelijk antwoord gevonden hiervoor. De timer die ingesteld kan worden is niet per se voor de batterij maar meer voor het interieur. Is batterijconditionering dus alleen beschikbaar voor de plus pakket met een warmtepomp?

Over het verbruik ben ik wel tevreden. Al zijn de buitentemperaturen de afgelopen weken wel gunstig geweest. Ik ben een rustige rijder met een hele zachte rechtervoet. Dus ik dacht met een fabrieksopgave van tussen de 430/470km makkelijk 450km te halen in de zomer. Gemiddeld zit ik rond de 15kwh. Zelfs een uitschieter laatst van 12.9kwh op 69.6km met een gemiddelde snelheid van 77km. Maar als ik mijn gemiddelde verbruik uitreken zal ik maximaal 430/450km halen met 14/15kw. Heeft het een invloed dat er geen extra pakketten zitten op de auto?

Ik lees hier verbruikscijfers van boven de 18kwh en dat mensen niet vaak onder de 20kwh komen. Dan denk ik dat het moet komen door extra electronica wat invloed heeft en/of de weg en plaatsomstandigheden.
Ik zit zelf omgeving randstad, vooral in het westen met veel verkeer, file.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:35
Neon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:47:
Nieuw op dit forum. Fijn om hier te lezen over de ervaringen. Heel leerzaam geweest.

Ik rij sinds een maand in een Polestar 2 SRSM geen opties. Enige wat ik dacht te missen zou de adaptieve cruise control zijn, maar achteraf mis ik de verlengde zitvlak van de plus pakket meer.

Heb een paar opmerkingen, vragen.

De oplaadkabel heeft een stofkapje. Nu dacht ik dat dit aan beide kanten aanwezig was. De eerste keer dat ik de auto ging opladen dacht ik te menen dat ik 2 stofkapjes zag aan elk uiteinde van de laadkabel. Echter toen ik terugkeerde kon ik maar 1 kap vinden wat verbonden is met de laadkabel met een plastic koord. Dus contact opgenomen met Polestar en dit aangegeven. Antwoord was dat het klopte en er was maar aan 1 kant 1 kap.

Wat is jullie ervaring hiermee? Heeft iedereen 1 kap aan de laadkabel?

Een andere opmerking over het zitvlak. Deze vindt ik toch een beetje te klein. Ik ben zelf niet zo groot, 175cm 80kilo, maar toch vind ik het op de lange ritten niet zo lekker zitten. Zijn er leden hier die een oplossing voor hebben gevonden? Ik weet dat er verlengstukken zijn op internet (amazon, bol etc.)

Over het voorverwarmen van de batterij. Heb niet echt een duidelijk antwoord gevonden hiervoor. De timer die ingesteld kan worden is niet per se voor de batterij maar meer voor het interieur. Is batterijconditionering dus alleen beschikbaar voor de plus pakket met een warmtepomp?

Over het verbruik ben ik wel tevreden. Al zijn de buitentemperaturen de afgelopen weken wel gunstig geweest. Ik ben een rustige rijder met een hele zachte rechtervoet. Dus ik dacht met een fabrieksopgave van tussen de 430/470km makkelijk 450km te halen in de zomer. Gemiddeld zit ik rond de 15kwh. Zelfs een uitschieter laatst van 12.9kwh op 69.6km met een gemiddelde snelheid van 77km. Maar als ik mijn gemiddelde verbruik uitreken zal ik maximaal 430/450km halen met 14/15kw. Heeft het een invloed dat er geen extra pakketten zitten op de auto?

Ik lees hier verbruikscijfers van boven de 18kwh en dat mensen niet vaak onder de 20kwh komen. Dan denk ik dat het moet komen door extra electronica wat invloed heeft en/of de weg en plaatsomstandigheden.
Ik heb aan beide zijde een stofkap, gebruik ze nooit, maar heb ze wel, misschien is die tegenwoordig al wegbezuinigd.

Accu voorverwarmen werkt gewoon, via de timer, maar dan moet de auto wel aan de lader hangen.

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
Neon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:47:
Ik kom ook op lange ritten makkelijk onder de 20 maar er zijn zoveel invloeden dat het lastig vergelijken is als je niet alle factoren meeneemt: single/dual motor, rijstijl/snelheid, eco klimaat, windrichting. En korte ritjes hebben altijd een hoog verbruik dus voor een goede vergelijking moet je een rit van zeg 100km pakken. En dan zit er ook nog verschil in auto’s: zeker in de eerste versies zaten er exemplaren tussen die altijd hoog verbruik hadden. En met alle OTA updates is er ook veel aan het verbruik gesleuteld.

[Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 28-05-2023 13:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 16:50
eLScha schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Nee, dat had geen zin. Ook de update van 2.7 naar 2.8 deed niets.
Ik zou service afspraak maken. Kan ook gewoon een lekke airco zijn…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neon
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 15:02
JTHZZ schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:55:
[...]

Ik kom ook op lange ritten makkelijk onder de 20 maar er zijn zoveel invloeden dat het lastig vergelijken is als je niet alle factoren meeneemt: single/dual motor, rijstijl/snelheid, eco klimaat, windrichting. En korte ritjes hebben altijd een hoog verbruik dus voor een goede vergelijking moet je een rit van zeg 100km pakken. En dan zit er ook nog verschil in auto’s: zeker in de eerste versies zaten er exemplaren tussen die altijd hoog verbruik hadden. En met alle OTA updates is er ook veel aan het verbruik gesleuteld.
Kan ik beamen inderdaad. Korte ritten hebben een hoog verbruik. Terwijl er op stadsverbruik een hogere bereik wordt opgegeven. Enigszins misleidend eigenlijk.
Maar ja.. bij benzine auto's is hetzelfde het geval.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JTHZZ
Neon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Kan ik beamen inderdaad. Korte ritten hebben een hoog verbruik. Terwijl er op stadsverbruik een hogere bereik wordt opgegeven. Enigszins misleidend eigenlijk.
Maar ja.. bij benzine auto's is hetzelfde het geval.
Op zich klopt dat stadsverbruik wel en dat is ook echt een verschil met benzineauto’s (namelijk dat je in de stad en in een file juist minder verbruikt), alleen geldt dat alleen bij aaneengesloten ritten dus bijv 100km rondjes door een stad. En dat doet niemand. Maar het klopt wel degelijk dat een ritje van 100km waarvan 20 door de stad vaak zuiniger is dan 100km op de snelweg.
Maar wat wel extra energie kost is het telkens opnieuw opwarmen/koelen van accu’s en interieur. Daarom verbruiken 20 ritjes van 5km heel veel meer dan 1 rit van 100km.

[Voor 17% gewijzigd door JTHZZ op 28-05-2023 18:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 18:28
Kammika schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Ik zou service afspraak maken. Kan ook gewoon een lekke airco zijn…
Zal al gedaan zijn want anders heb je geen 2.8.
Of er is niet naar het probleem gekeken..

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

Acties:
  • +9Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zojuist bij Dekkersland Fastned (net boven Zwolle) toch weer gekloot met de Fastned connector. Ik houd m altijd vast tot hij groen wordt bij Fastned. Alleen kreeg ik daarna direct na het groene licht, na het loslaten, direct rood licht. Oplossing: rare draai in de kabel maken, zodat hij genoeg tegendruk geeft en contact houdt:

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 20:57
als je zoiets voor hebt en een nieuwe sessie moet starten, wordt die dan ook aangerekend als er niet geladen is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:40
[...]

Chinese Android-telefoons (plus Samsung) hebben vaak agressieve app-killers die services als de DK van Polestar op de achtergrond afsluiten. Of bijvoorbeeld als het scherm uitstaat.

Kijk op www.dontkillmyapp.com eens of er voor jouw telefoonmerk een aparte procedure is om de Polestar-app hiervan uit te sluiten. Dit moet soms op meerdere plekken.

Daarnaast is er een Android 13-versie met Bluetooth-problemen die ongeveer twee maanden geleden gepatcht is. Het verschilt per merk/model of deze patch al is uitgeleverd (en of je hier überhaupt last van had).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Koekhapperrr schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Chinese Android-telefoons (plus Samsung) hebben vaak agressieve app-killers die services als de DK van Polestar op de achtergrond afsluiten. Of bijvoorbeeld als het scherm uitstaat.

Kijk op www.dontkillmyapp.com eens of er voor jouw telefoonmerk een aparte procedure is om de Polestar-app hiervan uit te sluiten. Dit moet soms op meerdere plekken.

Daarnaast is er een Android 13-versie met Bluetooth-problemen die ongeveer twee maanden geleden gepatcht is. Het verschilt per merk/model of deze patch al is uitgeleverd (en of je hier überhaupt last van had).
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik zelf een iphone maar dit is ongetwijfeld voor anderen nuttige informatie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
dasiro schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:20:
als je zoiets voor hebt en een nieuwe sessie moet starten, wordt die dan ook aangerekend als er niet geladen is?
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik had met EnbW geladen en die heeft 1 laadsessie gerekend, ondanks dat ie 3x groen-rood werd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Pixeltje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik zelf een iphone maar dit is ongetwijfeld voor anderen nuttige informatie :)
Of je hebt gewoon een deur niet goed dicht. Dat is wat deze (foute) foutmelding "transponder key not detected" veroorzaakt. Probeer maar eens. Zit er pas een jaar in. Ze zullen het na volgend jaar wel gefikst hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Arie van Dijk schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:31:
[...]

Of je hebt gewoon een deur niet goed dicht. Dat is wat deze (foute) foutmelding "transponder key not detected" veroorzaakt. Probeer maar eens. Zit er pas een jaar in. Ze zullen het na volgend jaar wel gefikst hebben.
Die heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Toen was ik redelijk bezorgd omdat ik toen de normale sleutel mee had, na een korte queeste op google kwam ik erachter dat dit dezelfde melding is bij een niet gesloten portier :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 20:57
kramon schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:51:
[...]

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik had met EnbW geladen en die heeft 1 laadsessie gerekend, ondanks dat ie 3x groen-rood werd.
ik heb hetzelfde voor gehad op het werk en heb een paar keer opnieuw moeten aansluiten en badgen. Dit zie ik in m'n portal ook staan:
1m 0 kWh
1m 0 kWh
2h53m 26.44 kWh

aangezien ik geen kosten zie staan in die portal heb ik dus geen idee of die 2 eerste sessies zouden worden aangerekend (hier/elders)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unknownzs94
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:29
kramon schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:48:
[...]

Zoek in dit topic maar even naar een tcam reset 👍
Die heeft gewerkt, ben er wel achter waarom het komt. De auto staat in een ondergrondse parkeergarage waar geen verbinding is. Als hij daar een nacht staat krijgt hij geen verbinding met de gps als ik er uit rijd. Internet werkt overigens wel altijd.

Iemand die een goede oplossing heeft behalve elke ochtend de tcam reset te doen? Ik ga deze week CS sowieso even benaderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvS_68

[Afbeelding]
mogelijk is het vloeistofniveau van je airco te laag. Dat had ik ook. Bij mij was het in de winterperiode en hij kreeg het vocht er maar niet uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eLScha
PvS_68 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:23:
[...]

mogelijk is het vloeistofniveau van je airco te laag. Dat had ik ook. Bij mij was het in de winterperiode en hij kreeg het vocht er maar niet uit.
Thanks! Dat probleem heb ik inderdaad ook. Bij nattigheid beslagen ruiten en bij hitte wordt het niet koel.

Ik ga het meegeven aan de garage. Hij kan er pas eind deze maand naar toe…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 16:50
eLScha schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Thanks! Dat probleem heb ik inderdaad ook. Bij nattigheid beslagen ruiten en bij hitte wordt het niet koel.

Ik ga het meegeven aan de garage. Hij kan er pas eind deze maand naar toe…
Kunnen ze niet snel even bij vullen?

Heb dit probleem in 2 andere auto’s met airco gehad (een Volkswagen en een Renault). Bij beide was het protocol snel even langskomen (was maar 10 min of zo) en dan eerst de aircovloeistof bijgevuld, zodat het probleem voor korte termijn verholpen was , maar werd er gelijk ook een kleurstof aan toegevoegd zodat ze bij het echt onderhoud wat dan een stuk verder gepland stond ook konden kijken waar het weglekte en wat het echte probleem is waardoor het lekte…

Acties:
  • +9Henk 'm!

• jnsvr
OTA P2.9 start vandaag (gradual rollout dus kan nog even duren).

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
Vermoedelijk gaan verschillende mensen mij voor gek verklaren, maar vanaf aanstaande maandag gaat de P2 weer de deur uit.

Dan staat er een Kona Limited in Stellar Blue (van 31-12-2020 en dus 8%) voor de deur t.v.v. mijn Polestar 2.

Heel tevreden met mijn Polestar uit de pool, maar dat was een volledige kale auto. Bij mijn vorige werkgever had ik een Polestar die zowat full options (pilot, plus en performance pakket) was en om dan in een kale uitvoering te stappen, viel best tegen zoals ik +-1.5 maand geleden al gepost had.

Voornamelijk het gemis van goede stoelen, adaptive cruise control en het feit dat de Kona de meest uitgebreide uitvoering is qua opties en 300 euro netto in de maand goedkoper is, maakte het voor mij makkelijk om over te stappen.

En mocht de keuze achteraf toch tegenvallen, mag ik na 31 dagen weer wisselen :+

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
sarlo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:05:
volledige kale auto. [...] Voornamelijk het gemis van goede stoelen
Wil je zeggen dat de standaard stoelen je minder goed bevielen, kun je daar eens op ingaan? Ik ben altijd heel kieskeurig op stoelen en P2 staat op mijn lijstje.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
roawser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:17:
[...]

Wil je zeggen dat de standaard stoelen je minder goed bevielen, kun je daar eens op ingaan? Ik ben altijd heel kieskeurig op stoelen en P2 staat op mijn lijstje.
Ja zeker, de standaard stoelen hebben semi automatische instellingen (voor/achter/hoogte en lendensteun) en de zitting is handmatig met een draaiknop. Ook zijn de wangen van de stoel vlakker en heb je geen zitvlak dat uit te schuiven is (geen idee of dat dit een specifieke naam heeft).

Al om al is de standaard stoel dus veel minder ergonomisch in te stellen voor een langer persoon (ben zelf 1.90 met lange benen).

Bij de stoelen die ik in mijn PPP had, kon ik een veel betere zithouding vinden dan in de kale P2 die ik nu heb.

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dijbeenondersteuning. Merci, je aanvullende info is nuttig om te weten.

• kramon
  • Nu online
Vandaag moest ik de Fastned kabel 2x draaien om hem werken te krijgen:

• PvS_68
kramon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:01:
[Afbeelding]
Ik heb ook regelmatig problemen bij Fastned, maar vandaag een tip opgevolgd van iemand hier om de stekker bij het initialiseren wat omhoog te drukken. Dus niet loodrecht duwen, maar wat kracht omhoog zetten. Ging meteen goed!.

Nu kijken of dit een toevalstreffer was....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
PvS_68 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:08:
[...]

Ik heb ook regelmatig problemen bij Fastned, maar vandaag een tip opgevolgd van iemand hier om de stekker bij het initialiseren wat omhoog te drukken. Dus niet loodrecht duwen, maar wat kracht omhoog zetten. Ging meteen goed!.

Nu kijken of dit een toevalstreffer was....
Dat klopt. Alleen werkt dat bij mij niet meer. Zodra ik hem loslaat na groen licht, vliegt ie meteen op rood. Deze gekke draai erin doet dus hetzelfde. Alleen voor de lange termijn is dit niet echt goed denk ik. Dus zal 't bij de dealer moeten melden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:37
kramon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:01:
[Afbeelding]
ik heb (puur als voorzorg) een goedkope ACTION telescoopsteel, nadat ik in het begin hier deze problemen vernam.
Tot nu toe nog niet nodig gehad. :P
Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee