Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste
Acties:

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
@Pixeltje

Ik dacht een keer een verhouding gezien te hebben tussen hogere snelheid en dan soc laag binnenkomen, hoogste snelheid laden en weer weg wezen zodra de laadstroom zakt.

Dit zóu de snelste rit tijd geven...

(edit: geen idee hoe dit uitpakt met je normaal gesproken accurate aankomst SoC...
ik verwacht dat deze aankomst SoC gewoon steeds verder naar beneden zakt,
en je zelf moet gokken met welke je aan gaat komen... of nét niet :S )

[Voor 38% gewijzigd door Hansieo op 13-05-2023 17:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-05 22:39
Het lijkt erop dat (sinds de laatste update van eergisteren?) het automatisch inloggen in de app weer werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:46
Hansieo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:58:
@Pixeltje

Ik dacht een keer een verhouding gezien te hebben tussen hogere snelheid en dan soc laag binnenkomen, hoogste snelheid laden en weer weg wezen zodra de laadstroom zakt.

Dit zóu de snelste rit tijd geven...

(edit: geen idee hoe dit uitpakt met je normaal gesproken accurate aankomst SoC...
ik verwacht dat deze aankomst SoC gewoon steeds verder naar beneden zakt,
en je zelf moet gokken met welke je aan gaat komen... of nét niet :S )
Ja qua reistijd lijkt het in verschillende road tests efficiënt om zo te rijden, onder aan de streep kost het wel meer kwh. Dus de meest gebruikte betekenis van efficiënt is het niet. Dan is rond de 100 tuffen een stuk beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:54
Hansieo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:14:
Weet iemand van onze lange afstand coureurs oOo wat de hoogste efficiëntste snelheid is van de P2?

Ik dacht rond de 165kmh? en zijn/ komen er dan, na lange duur rit, errors als "drive-train etc etc."?
Op die snelheid had het voor mij weinig meer met efficiënt te maken maar alleen nog maar met reistijd beperken haha. Verbruik liep met gemak richting de 30kWh/100km.

Verder nooit meldingen ofzo gehad op zulke ritten, wel ga je de koeling horen omdat het allemaal lekker op temperatuur komt 😄

In ABRP kun je het effect op de tijd een beetje inzien door met de snelheid instelling te spelen in de instellingen voor een rit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
@Kaoh @harrewarre
Sorry voor het misverstand,
met efficient bedoelde ik hier de "tijdsplanning" ofwel hoe snel kan ik in bv Wenen zijn met de Polestar?

lol, gemiddelde van 165kmh zal vanuit kWh verbruik níet efficient zijn,
.
.
.
.
dat schuift dan voor een keertje naar de onderste plaats -O- :(:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:55
Hansieo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:01:
@Kaoh @harrewarre
met efficient bedoelde ik hier de "tijdsplanning" ofwel hoe snel kan ik in bv Wenen zijn met de Polestar?

.
.
.
.
Je laadstrategie is ook nog van belang: ga je voor zo weinig mogelijk stops (en laad je bv tot boven de 80%) of voor zsm aankomen (dan moet je rond de 55% weer door. Vaker laden met lagere percentages is sneller

In ABRP kun je je model instellen. Je voorkeur voor laadstrategie instellen en door dan met de instelling maximum snelheid te spelen kun je dan what-if berekeningen maken wat dat voor je aankomsttijd betekent.

Ik heb voorkeur voor lange (en dan dus minder) laadstops en kwam bij zustermerk Volvo op 135 als het optimum uit (daaronder neemt de reistijd meer toe dan de laadtijd afneem, daarboven neemt de laadtijd meer toe dan te reistijd afneemt).

Zou de reistijd kunnen verkorten met kortere laadstops (en dus hogere laadsnelheid en hogere gemiddelde snelheid). Maar heb dat 1x gedaan maar vond het te onrustig. Dan moet je continu opletten of je wel weer op tijd vertrekt e.d.

[Voor 9% gewijzigd door Kammika op 14-05-2023 10:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Freakie1NL schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Oh dat is jammer zeg. Enig idee wat de reden daarvoor is?
Less is more is veiliger. Zo denken ze bij Volvo/Polestar. Dat ze zich regelmatig aardig in de vingers snijden hebben ze alleen nog niet door (bijc. PA van het stuur halen bij Volvo en dit in het menu weg stoppen, heel veilig! 🤣)

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 12:03
Hansieo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:01:
@Kaoh @harrewarre

Om een gemiddelde van 165 te halen, zul je op de onbegrensde stukken zo snel moeten rijden dat het extra verbruik voor meer extra laadtijd zorgt dan tijdswinst tijdens het rijden.
Grootte-orde gaat je verbruik van 110 km/u naar 180 km/u bij een EV van die klasse maal 3 dacht ik; aan 150 km/u is dat eerder maal 2.

Ik heb recent eens de oefening gedaan voor een rit van ~750 km naar Duitsland en maximum 150-160 km/u was het optimale qua tijd meen ik me te herinneren. Was wel een rit met maar een goede 100 km onbegrensd, rekening houdend met een aantal onbegrensde stukken waar je door drukte of wegenwerken al blij mag zijn met een gewone snelheid :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
@Kammika @noctilucus

Ik zit steenworp van Duitsland af (via Bad Nieuweschans) en dan is heel veel onbegrensd.
Gebeurt ook níet zelden dat ik daar relaxed rij en er iemand (meestal Duits) met 180/200 voorbij zoeft.
Ik denk dat brandstof daar gratis is... zelfs mini-tjes en vergelijkbare afmetingen draven 150....

Ik denk dat ik de volgende keer richting zuid Duitsland eens ga testen hoe 1-en ander zit met MAX & gemiddelde kmh en hoe Google/ Polestar dat gaat laten zien met de "SoC bij aankomst"..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Als je de extremen neemt krijg je een beetje een beeld.
Stel 1000 km afleggen met een gem snelheid van 100 en een verbruik van 20. Je verbruikt 200kwh, als je laadt van 10 naar 80%, gaat er 52 kWh in, ofwel als je vol start 3 keer laden, 3 keer 40 min is precies twee uur. Ofwel met laden ben je 12 uur onderweg.
Als je 165 gemiddeld zou halen en je verbruik is 35, zou je 350 kwh verbruiken, ofwel 6 keer laden van 10 naar 80% als je vol start. 6 keer 40 min is 4 uur.
Je bent dan 6 uur aan het rijden en 4 uur aan het laden, totaal 10 uur. Ofwel je bent theoretisch 2 uur sneller bij 165 ipv 100 km/h.
Het kan voor beide sneller als je niet van 10 naar 80 maar van 10 naar bijv 60% laadt, maar dan moet je wel vaker stoppen en dat lijkt mij niet comfortabel want dan sta je bij 165 km per uur om de drie kwartier aan de lader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Klinkt allemaal heel plausibel.
Je moet idd de laadcurve meenemen, en de batterij is/hou je wel op temperatuur schat ik zo.
Tenzij het flink heet is, dan zal die moeten koelen.

Hoogste laadcurve vs extra stop (wat het gemiddelde weer drukt..)

En dan heb ik nog steeds geen idee hóe nu Google gaat reageren met
"aankost SoC" bij al je tussenstops, want je verbruik-op-den-duur is geen maatstaf meer.

Ik denk dat ABRP dan nog de beste indicatie gaat geven(gokken).. :S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 17:55
Hansieo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:20:
@Kammika @noctilucus

Ik zit steenworp van Duitsland af (via Bad Nieuweschans) en dan is heel veel onbegrensd.
Gebeurt ook níet zelden dat ik daar relaxed rij en er iemand (meestal Duits) met 180/200 voorbij zoeft.
Ik denk dat brandstof daar gratis is... zelfs mini-tjes en vergelijkbare afmetingen draven 150....

Ik denk dat ik de volgende keer richting zuid Duitsland eens ga testen hoe 1-en ander zit met MAX & gemiddelde kmh en hoe Google/ Polestar dat gaat laten zien met de "SoC bij aankomst"..
Heb ik wel eens gedaan. In de Volvo blijft die bij cruisesnelheid 130 redelijk goed voorspellen (ik denk niet toevallig. Dat is adviessnelheid op onbegrensde autobahn). Daaronder loopt die op. Daarboven loopt die naar beneden. Polestar heeft dezelfde software dus ik verwacht hetzelfde

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Kammika schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:57:
[...]

Heb ik wel eens gedaan. In de Volvo blijft die bij cruisesnelheid 130 redelijk goed voorspellen (ik denk niet toevallig. Dat is adviessnelheid op onbegrensde autobahn). Daaronder loopt die op. Daarboven loopt die naar beneden. Polestar heeft dezelfde software dus ik verwacht hetzelfde
Mijn ervaring is wel dat hij leert. Als je continu 160 rijdt in Duitsland (vaak prima te doen op rustige Autobahnen) dan worden de voorspellingen steeds beter. En je kunt er ook prima mee spelen: als je dreigt met 20% SoC aan te komen, even het gas erop tot hij op 5% aankomst SoC staat en dan weer rustig 120-130 rijden, dan kom je ‘optimaal’ aan 8)

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
JTHZZ schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:20:
[...]

Mijn ervaring is wel dat hij leert. Als je continu 160 rijdt in Duitsland (vaak prima te doen op rustige Autobahnen) dan worden de voorspellingen steeds beter. En je kunt er ook prima mee spelen: als je dreigt met 20% SoC aan te komen, even het gas erop tot hij op 5% aankomst SoC staat en dan weer rustig 120-130 rijden, dan kom je ‘optimaal’ aan 8)
klinkt goud in de oren.. _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:50
JTHZZ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Ik dacht eerst dat je de relais-achtige klikjes van onder het stuur bedoelde. Die heeft volgens mij iedereen. Maar dit is echt van een andere orde. Herken ik niet.
Sinds december een Polestar 2. Deze relais achtige klinkjes nu pas sinds gisteren. Is dit blijkbaar normaal?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Freakie1NL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Sinds december een Polestar 2. Deze relais achtige klinkjes nu pas sinds gisteren. Is dit blijkbaar normaal?
Nee, ondertussen is dat per OTA opgelost dus als je op P2.7 zit zou je het niet meer moeten hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
JTHZZ schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:16:
[...]

Nee, ondertussen is dat per OTA opgelost dus als je op P2.7 zit zou je het niet meer moeten hebben
Dat is wel echt ruk want auto in december geleverd met 2.5. Pilot pakket met geen voetverlichting, nu OTA 2.7 tijd geleden ontvangen wel voetverlichting maar nu merk ik dus sinds gisteren deze kliks...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 14:26
FirstEV schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:33:
Het lijkt erop dat (sinds de laatste update van eergisteren?) het automatisch inloggen in de app weer werkt.
ja, dat ervaar ik ook. Prettig weer 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit jaar gaan we in de grote vakantie naar Zuid Frankrijk (Ardèche) en ik twijfel om met de P2 te gaan in verband met drukte bij laadstations. Ik weet dat de voorzieningen in Frankrijk behoorlijk goed zijn langs de snelwegen maar ben ook bang om nummer 20 in de laadrij te zijn aangezien we op zaterdagen moeten rijden. Het is wel net buiten de bouwvak en het helpt dat de Tesla chargers ook beschikbaar zijn. Tegelijkertijd vind ik het ook wel een avontuur.

Iemand ervaring met de laad drukte in de zomervakantie?

[Voor 5% gewijzigd door XeNeRgY op 15-05-2023 20:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:02
XeNeRgY schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:06:
Dit jaar gaan we in de grote vakantie naar Zuid Frankrijk (Ardèche) en ik twijfel om met de P2 te gaan in verband met drukte bij laadstations. Ik weet dat de voorzieningen in Frankrijk behoorlijk goed zijn langs de snelwegen maar ben ook bang om nummer 20 in de laadrij te zijn aangezien we op zaterdagen moeten rijden. Het is wel net buiten de bouwvak en het helpt dat de Tesla chargers ook beschikbaar zijn. Tegelijkertijd vind ik het ook wel een avontuur.

Afgelopen twee jaar Route du Soleil gereden. Eerste tegelijkertijd met een medetweaker opgereden. Ben mega slecht in namen, was t niet bartw? 1e, 2021 was buiten de bouwvak en toen was er nog geen tesla.. toen heb ik niet hoeven wachten.

Vorig jaar wel in bouwvak gereden, maar niet op zaterdag. We zijn op een vrijdag vertrokken en 2 nachten op een camping in Beaune gestaan, om het tweede deel op een zondag te rijden. Dankzij tesla was t superchill. Daarnaast was er t.o.v. 2021 megaveel bijgebouwd door o.a. Fastned en ik verwacht dat het dit jaar doorgezet heeft.

We gaan dit jaar opnieuw in de bouwvak, dit keer naar Spanje. Opnieuw niet op zaterdag, maar op zondag en maandag.

Ben benieuwd naar zaterdag avonturen. We hebben dat tot nu toe altijd gemeden, maar niet door eigen negatieve ervaringen. Puur door gebrek aan ervaringen eigenlijk haha. Misschien valt het wel mee ;-)

Mijn ervaring was overigens dat t meeste zuidelijke deel het slechtste was: na Lyon, richting Perpignan. Je kan echter wel álles Ionity rijden als je op de beurs wil letten.

[Voor 5% gewijzigd door kramon op 15-05-2023 21:12]

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:32
XeNeRgY schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:06:
Dit jaar gaan we in de grote vakantie naar Zuid Frankrijk (Ardèche) en ik twijfel om met de P2 te gaan in verband met drukte bij laadstations.

We hebben vorig jaar het volgende traject afgelegd midden in de zomervakantie (alles overdag gereden):
- VR 15/07: NL -> Nancy (overnachting)
- ZA 16/07: Nancy -> zuiden Ardèche (onder Vallon-Pont-d'Arc)
- VR 29/07: zuiden Ardèche -> noord-Spanje
- VR 05/08: noord-Spanje -> boven Lyon (overnachting)
- ZA 06//08: boven Lyon -> NL

We hebben geen issues gehad met laden onderweg (eigenlijk nergens hoeven wachten). Op twee plekken hebben we wel geluk gehad:
- Ionity Aire de Langres Perrogney: toen we daar aankwamen waren alle laadpalen vol, maar na 5 minuten kwam er 1 beschikbaar. Toen we weggingen stonden er inmiddels 4 auto's te wachten
- Total Sandaucourt: hier werkten maar 2 snelladers en er stonden al 4 auto's te wachten. We hadden gelukkig net genoeg lading om door te rijden naar Tesla Nancy om niet te hoeven wachten

Beide plekken bevinden zich in de zogenaamde laadwoestijn tussen Nancy en Dijon. Er zijn daar afgelopen jaar wel laadmogelijkheden bij gekomen, maar mijn advies zou zijn om ervoor te zorgen dat je in dit gebied niet hoeft te laden (door dus in Nancy en Dijon te laden). Daarvoor en daarna zijn er zeer veel laadmogelijkheden en ook allemaal grote stations (>= 8 laadpalen/station).

Ik gebruik https://www.schnellladepark.app/ om de laadstations uit te kiezen met veel laadplekken. Eventueel kun je in ABRP ook opgeven dat je alleen laadstations wilt hebben met minimaal bijvoorbeeld 8 laadplekken. Mocht je hier dan aankomen en ze zijn toch allemaal vol, dan ben je normaal gesproken snel aan de beurt.

Waar ik zelf ook meer problemen op de route had verwacht en niet ter plekke, bleek de realiteit 180 graden anders: ik heb de reis zelf als zeer ontspannen en zonder issues ervaren (zeker met kleine kinderen waardoor je al wat vaker moet stoppen), maar de laadinfrastructuur ter plekke in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje was echt nog beperkt zodat je na aankomst juist moest kijken hoe je met alle dagtripjes voldoende stroom in de accu hield om niet te hoeven gaan plannen.

Bottomline: ik zou gewoon gaan met de P2. Komende zomervakantie gaan we weer naar noord-Spanje en het aantal snellaadstations is alleen maar toegenoemen, dus we maken ons in ieder geval niet druk om de reis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Klinkt goed deze adviezen! Thx

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:50
kramon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:11:
[...]

Afgelopen twee jaar Route du Soleil gereden. Eerste tegelijkertijd met een medetweaker opgereden. Ben mega slecht in namen, was t niet bartw? 1e, 2021 was buiten de bouwvak en toen was er nog geen tesla.. toen heb ik niet hoeven wachten.

Vorig jaar wel in bouwvak gereden, maar niet op zaterdag. We zijn op een vrijdag vertrokken en 2 nachten op een camping in Beaune gestaan, om het tweede deel op een zondag te rijden. Dankzij tesla was t superchill. Daarnaast was er t.o.v. 2021 megaveel bijgebouwd door o.a. Fastned en ik verwacht dat het dit jaar doorgezet heeft.

We gaan dit jaar opnieuw in de bouwvak, dit keer naar Spanje. Opnieuw niet op zaterdag, maar op zondag en maandag.

Ben benieuwd naar zaterdag avonturen. We hebben dat tot nu toe altijd gemeden, maar niet door eigen negatieve ervaringen. Puur door gebrek aan ervaringen eigenlijk haha. Misschien valt het wel mee ;-)

Mijn ervaring was overigens dat t meeste zuidelijke deel het slechtste was: na Lyon, richting Perpignan. Je kan echter wel álles Ionity rijden als je op de beurs wil letten.
:w it was me @kramon

@XeNeRgY Heb ook twee keer Zuid Frankrijk gereden en prima te doen, was tweede keer wel drukker maar ging prima. Fastned heeft ook aardig bijgebouwd in FR idd en is nog vaak niet ontdekt. Net heen en terug naar Parijs en daar ook twee gloednieuwe Fastned locaties met zelf 16 laadzuilen. Tesla is zeker goed alternatief, alleen kan ik daar niet met de laadpas van werk betalen :)F Veel plezier!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:42
AartJW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:49:
[...]

:w it was me @kramon

@XeNeRgY Heb ook twee keer Zuid Frankrijk gereden en prima te doen, was tweede keer wel drukker maar ging prima. Fastned heeft ook aardig bijgebouwd in FR idd en is nog vaak niet ontdekt. Net heen en terug naar Parijs en daar ook twee gloednieuwe Fastned locaties met zelf 16 laadzuilen. Tesla is zeker goed alternatief, alleen kan ik daar niet met de laadpas van werk betalen :)F Veel plezier!
ik ga met de PS2 begin juli naar parijs voor een evenement.... wil graag die locaties weten zodat ik die er in plan om te voorkomen dat ik in laadfiles kom....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AartJW
Tvdl2000 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:00:
[...]

ik ga met de PS2 begin juli naar parijs voor een evenement.... wil graag die locaties weten zodat ik die er in plan om te voorkomen dat ik in laadfiles kom....
Zeker:
Heen: Aire de Saint-Léger (8 laadpalen 300kW)
Terug: Aire de Vémars Est (16 laadpalen 300kW, groot tankstation net stad uit voorbij vliegveld Charles de Gaulle)

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
AartJW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:13:
[...]

Zeker:
Heen: Aire de Saint-Léger (8 laadpalen 300kW)
Terug: Aire de Vémars Est (16 laadpalen 300kW, groot tankstation net stad uit voorbij vliegveld Charles de Gaulle)
Enig idee waarom die eerste niet zichtbaar is in de Fastned app? Daar staat dat er maar 4 Fastned locaties zijn in Frankrijk. Of zien jullie wel meer locaties?

Overigens gaat Frankrijk alle parkeerplaatsen van snelladers voorzien en heeft Fastned een aanbesteding van een deel hiervan gewonnen. Vandaar dat je ze nu vaker gaat zien in Frankrijk.maar het blijft een relatief kleine speler in het buitenland.
https://eco-mobiel.be/nl/...tal-stations-in-frankrijk
Fastned wint grote Franse aanbesteding voor 18 snellaadstations, verdubbelt het aantal stations in Frankrijk

[Voor 26% gewijzigd door JTHZZ op 16-05-2023 07:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:20:
[...]

Enig idee waarom die eerste niet zichtbaar is in de Fastned app? Daar staat dat er maar 4 Fastned locaties zijn in Frankrijk. Of zien jullie wel meer locaties?
[Afbeelding]
Overigens gaat Frankrijk alle parkeerplaatsen van snelladers voorzien en heeft Fastned een aanbesteding van een deel hiervan gewonnen. Vandaar dat je ze nu vaker gaat zien in Frankrijk.maar het blijft een relatief kleine speler in het buitenland.

[...]
Ik meende dat er veel meer waren, dus had ook ff een wat zuidelijker screenshot gemaakt. Ook ter geruststelling van @XeNeRgY

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AartJW
JTHZZ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:20:
[...]

[Afbeelding]

[...]
De eerste was in aanbouw (overkapping was niet af) maar de laadpalen waren al wel aangesloten. Denk dat Fastned alleen helemaal opgeleverde locatie toont. Zoek in Google Maps naar Fastned en je vind 'm incl afbeeldingen van gebruikers.

Edit met link:
https://maps.app.goo.gl/9qGRCgXa7jHNmRSw8

[Voor 13% gewijzigd door AartJW op 16-05-2023 08:09]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
AartJW schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:07:
[...]

De eerste was in aanbouw (overkapping was niet af) maar de laadpalen waren al wel aangesloten. Denk dat Fastned alleen helemaal opgeleverde locatie toont. Zoek in Google Maps naar Fastned en je vind 'm incl afbeeldingen van gebruikers.

Edit met link:
https://maps.app.goo.gl/9qGRCgXa7jHNmRSw8
Er was iets raars met mijn Fastned app. Heb de app opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik hetzelfde als @kramon. En voor Saint Leger zat ik verkeerd te kijken. Er is ook een Aire de Saint Leger boven Bordeaux 8)7

[Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 16-05-2023 08:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Vraagje aan ingewijden: ik heb een Polestar 2 besteld begin dit jaar. Dit wordt de update met achterwielaandrijving. Ik zag vorige week een eerste video online komen over de XC40 facelift, maar van de Polestar 2 ontbreekt nog ieder spoor. Dit betekent dst er uberhaupt nog geen demo auto geproduceerd is.

Weet iemand wat de tijdslijn is hiervoor? Ik vraag het omdat de levering van veel auto’s naar voren gehaald wordt omdat bestellingen afnemen en supply chains op orde zijn, maar bij Polestar zie ik daar nog niets van terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:52

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

t14wo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:15:
Vraagje aan ingewijden: ik heb een Polestar 2 besteld begin dit jaar. Dit wordt de update met achterwielaandrijving. Ik zag vorige week een eerste video online komen over de XC40 facelift, maar van de Polestar 2 ontbreekt nog ieder spoor. Dit betekent dst er uberhaupt nog geen demo auto geproduceerd is.

Weet iemand wat de tijdslijn is hiervoor? Ik vraag het omdat de levering van veel auto’s naar voren gehaald wordt omdat bestellingen afnemen en supply chains op orde zijn, maar bij Polestar zie ik daar nog niets van terug.
Collega van mij ging een proefrit maken 2 weken geleden in Grave meen ik. Daar werd verteld dat als je nu zou bestellen de levering in Oktober zou zijn. Ze hadden het daar ook al over achterwielaandrijving. Voor wat het waard is, maar zoals je zegt is dit geen officieel bericht.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 24-05 21:09

sopsop

[v] [;,,;] [v]

t14wo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:15:

Er stond er laatst een op een beurs:
YouTube: Polestar 2 2024 model single motor long battery life
YouTube: polestar 2 refresh 2024 the new tesla model 3 killer!!! #polestar #...

Ze zijn er dus wel

[Voor 13% gewijzigd door sopsop op 16-05-2023 09:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:55
Ik gebruik voor het opladen thuis een origineel Polestar/Volvo “3-fase thuisoplaadkabel”. Zo eentje met een rode stekker (zie mijn avatar). De 1e begon na iets meer dan een jaar problemen gegeven; steeds vaker storing en onderbreken van het opladen. Ik heb toen een nieuwe kabel gekregen van Volvo. Deze deed het in het beging weer goed. D.w.z. een complete laadcyclus van 20% naar 80% zonder onderbreken. Maar de laatste tijd ziet ik weer regelmatig onderbrekingen tijdens het opladen. Het laden stopt even en gaat vervolgens weer verder. Ik vermoed dat de regelaar, de dikke knobbel in de laadkabel, niet geheel waterdicht is. Volgens Volvo is deze dat wel. Ik laat de laadkabel tijdens (heftige) regen gewoon aan de auto hangen.
Is er hier soortgelijke ervaring met de Polestar/Volvo 3-fase thuislaadkabel ?

Groetjes Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Jojyn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:39
Volvo heeft de patchnotes voor 2.9 uitgebracht en die zien er zeer interessant uit voor CarPlay gebruikers. Met de historie van gelijkgetrokken updates hebben we iets om naar uit te kijken.
Updates in software 2.9
  • U kunt nu met de linker stuurwielknoppen omschakelen tussen Pilot Assist en adaptieve cruise control. Meer informatie over Pilot Assist en adaptieve cruise control is na installatie te vinden in de Gebruikershandleiding.
  • Nieuwe functies in Apple CarPlay:
  • Apple Maps is nu beschikbaar op het bestuurdersdisplay.
  • Knoppen “Play/Pause” en “Next/Previous” zijn beschikbaar via de Apple CarPlay tegel.
  • “Now Playing” informatie is beschikbaar via de Apple CarPlay tegel.
  • Informatie over telefoongesprekken is beschikbaar via de Apple CarPlay tegel, het bestuurdersdisplay en het HUD (Head-up Display). Telefoongesprekken kunnen worden geregeld met de knoppen op het stuurwiel.
  • Optie toegevoegd in Bedieningsinstellingen om de buitenspiegels in te klappen bij het vergrendelen van de auto. Uw keuze wordt gekoppeld aan het actueel gebruikte profiel.
  • Verbeterde stabiliteit van het infotainmentsysteem.
  • Gebruikersprofiel schakelt nu correct naar de momenteel gebruikte sleutel.
  • Radiokanaal is ongewijzigd bij het starten van een nieuwe rijcyclus.
  • Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.
https://www.volvocars.com...ic/software-release-notes

[Voor 70% gewijzigd door Jojyn op 16-05-2023 13:47]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kramon
Dat carplay zal me persoonlijk aan m'n reet roesten, maar ik begrijp dat er veel animo voor is. Ook knap dat ze die kaart nu bij de bestuurder erin hebben gekregen.

Hier ben ik wel heel blij mee, want hier irriteer ik me al jarne aan:
1 - Gebruikersprofiel schakelt nu correct naar de momenteel gebruikte sleutel.
2 - Radiokanaal is ongewijzigd bij het starten van een nieuwe rijcyclus.

Vooral bij punt 1 ben ik al zo vaak aan het klooien geweest met sleutels, polestar accounts en whatnot. Fijn dat 't nu eindelijk gewoon werkt, hopelijk :-0

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:00
Meer mensen last van een crashende Vivaldi-browser? Wanneer ik de app start, flitst hij aan maar klapt er gelijk weer uit. Ik heb de app al eens cache-geheugen geschoond, dat hielp niet. Daarna ook de app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.

Iemand suggesties?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05 11:47
Yes, ik heb hetzelfde...
Highland schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:52:
Meer mensen last van een crashende Vivaldi-browser? Wanneer ik de app start, flitst hij aan maar klapt er gelijk weer uit. Ik heb de app al eens cache-geheugen geschoond, dat hielp niet. Daarna ook de app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.

Iemand suggesties?

Polestar 2, PP, Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:00
Nou, dat ging snel: vanavond nog eens geprobeerd de Vivaldi-app te starten. Na een of twee keer crashen bleef hij het wel doen en gaf hij ook aan dat de app een update had gekregen. Nu doet hij het weer.

• JTHZZ
  • Nu online

Iemand suggesties?
Ik heb het alleen als ik in D sta. In P start hij wel normaal op. Zodra je naar D schakelt..crash!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 09:19
Wie van jullie heeft gekozen of gaat kiezen voor garantieverlenging? 3 jaar extra voor € 1.350.

Nu snap ik natuurlijk de (garantie)regels in de EU, conformiteit enzovoort. Maar voor relatief weinig heb je hopelijk dan 3 jaar extra geen gezeur. Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
ik heb er voor gekozen, omdat ik zeker weet dat iig mijn aandrijfassen een groot risico zijn, en dat is duur.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:40
Deze maand wat meer dan normaal moeten rijden (1300km tot nu toe), wat een heerlijke auto blijft het toch _/-\o_

Mooi, rijdt echt lekker, snelwegen heel comfortabel met Pilot Assist, Pixel LED koplampen toch ook wel erg lekker in het donker.

Gelukkig ook al een hele tijd geen kleine bugjes meer, dus alles met de DK ook.

Enige aanmerking blijven de ruitenwissers die nu bij vertrek mooi alle pollen en ander vuil over mn raam uitsmeren :'(

• sham27
  • Laatst online: 17:16
Aankomend weekend met de 750km naar Frankrijk. Benieuwd hoe het daar met de laadinfra gaat werken. En ook benieuwd hoe de P2 zich houdt, heb toch weleens wat issues met snelladen :|

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jojyn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:39
sham27 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:58:
Aankomend weekend met de 750km naar Frankrijk. Benieuwd hoe het daar met de laadinfra gaat werken. En ook benieuwd hoe de P2 zich houdt, heb toch weleens wat issues met snelladen :|
Vorig jaar naar de Alpen in Zuid-Frankrijk gereden met de Polestar. Eerst alles uitgerekend via ABRP, maar tijdens de rit zijn we op gevoel verder gaan rijden omdat er zo veel laadmogelijkheden zijn tijdens de route.

Vooral als je via de tolwegen rijdt zijn er bij elke stop wel voldoende Ionity laders aanwezig. Mooi moment om even 15 a 20 minuten koffie te pakken, toiletteren, etc. om de 2-3 uur.

Een keer wat langer gestaan en de auto volgeladen tijdens het kijken van de kwalificatie van de Dutch GP via Vivaldi ;)

Side note is wel dat we buiten het hoogseizoen zijn omgegaan.

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 23:53

Iemand suggesties?
Exact hetzelfde, en vooral bij afspelen van filmpjes etc.

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:32
Koekhapperrr schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
Enige aanmerking blijven de ruitenwissers die nu bij vertrek mooi alle pollen en ander vuil over mn raam uitsmeren :'(
Heb je wellicht in de instellingen aanstaan dat hij onthoudt of je de regensensor aan had staan? https://www.polestar.com/...an-regensensor-gebruiken/

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 16:40
Ik zat net even op het bankje voor mijn huis, en spontaan gingen de alarmlichten (richtingaanwijzers) 1x af. Je kon ook een tik (wat leek op het vergrendelen van de deuren) horen. Ik had mijn telefoon niet bij de hand, en de sleutel lag ook binnen.

Iemand dit gedrag ook ooit meegemaakt? Ik lees op engelse fora dat het iets met de keyfob te maken kan hebben.. Ik weet eigenlijk niet of de auto dit vaker doet of dat het gewoon een freak coincidence was..

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:12
_BLAST3R schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:06:
Ik zat net even op het bankje voor mijn huis, en spontaan gingen de alarmlichten (richtingaanwijzers) 1x af. Je kon ook een tik (wat leek op het vergrendelen van de deuren) horen. Ik had mijn telefoon niet bij de hand, en de sleutel lag ook binnen.

Iemand dit gedrag ook ooit meegemaakt? Ik lees op engelse fora dat het iets met de keyfob te maken kan hebben.. Ik weet eigenlijk niet of de auto dit vaker doet of dat het gewoon een freak coincidence was..
Ik kwam laatst na werkdag terug op de parkeerplaats en toen stonden de alarmlichten aan. Diverse collega's die na mij op het werk kwamen en naast mijn auto geparkeerd hadden verzekerden me dat dat niet zo was toen zij hun auto naast mij zetten. Ik heb alleen de DK bij me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koekhapperrr
_BLAST3R schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:06:

Die staat aan, en dat wil ik juist ook. Probleem is niet zozeer dát 'ie vanzelf aan gaat, maar meer dat de druk die de ruitenwissers op de voorruit uitoefenen niet groot genoeg is. Vuil wordt daardoor uitgesmeerd ipv weggeveegd. Ook met ruitenwisservloeistof heeft 'ie dan meerdere vegen nodig om alle strepen weg te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 16:40
_--[]--__ schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Ik kwam laatst na werkdag terug op de parkeerplaats en toen stonden de alarmlichten aan. Diverse collega's die na mij op het werk kwamen en naast mijn auto geparkeerd hadden verzekerden me dat dat niet zo was toen zij hun auto naast mij zetten. Ik heb alleen de DK bij me.
Ah, dat lijkt me ook vaag zeg. De enige keren dat me dat is overkomen (bij andere auto's overigens) is als het alarm is afgegaan. Dat zou in jouw geval gebeurt kunnen zijn?

In dit geval lijkt het alsof de auto wakker wordt en dan iets met de deurvergrendeling doet. Daar hoort dan ook zo'n korte knipper bij van de alarmlichten. Dat is wat ik bedoel. Afgelopen nacht gebeurde het zowat elke 5-10 minuten. Sleutels in de kluis gelegd; geen verschil. Tibber app maar even ontkoppeld, wellicht dat die de auto 'wakker maakte' met zijn API queries voor de SOC; geen verschil. Uiteindelijk via de Polestar app maar een keer de auto van het slot gehaald en weer vergrendeld. Daarna leek het rustig te zijn.

Ik merk vrij snel wanneer de alarmlichten afgaan; de auto staat recht tegenover mijn slaapkamer dus elke keer dat het gebeurt is de hele slaapkamer verlicht. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-05 14:30
Ik zag hier laatst wat discussie over een zonnebril houder op de plek van de hendel boven de deur. Heeft er iemand ervaring mee en een advies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

ThaDude

Hang Loose

pique schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:00:
Ik zag hier laatst wat discussie over een zonnebril houder op de plek van de hendel boven de deur. Heeft er iemand ervaring mee en een advies?
Ja hier vervangen door een zonnebril houder.. Heb hem hier besteld: https://www.actuning.nl/product/brilhouder-polestar-2

Ze zijn ook goedkoper via Ali te krijgen dacht ik

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sham27
Nu met de P2 in Frankrijk. Bij de snellader al aangesproken door Frans gezin met de vraag wat voor auto ik had. En verder ook al wat mensen zien wijzen enzo. Grappig..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
sham27 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:27:
Nu met de P2 in Frankrijk. Bij de snellader al aangesproken door Frans gezin met de vraag wat voor auto ik had. En verder ook al wat mensen zien wijzen enzo. Grappig..
Frans gezin? lol...die beweren toch dat het een Citoentje is?

Er zou is zelfs een rechtzaak, blokkade zijn tegen Polestar Frankrijk....

Dit lijkt me een mooie opmerking voor Polestar in Frankrijk:

M'neer de rechter, Citoen bewéért dat onze ster op citroen lijkt...

maar zelfs de Fransen zien dát er niet in.., zullen we dus die onzin gewoon maar dumpen? _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
Hansieo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:58:
[...]
Frans gezin? lol...die beweren toch dat het een Citoentje is?
Waren hartstikke vriendelijk hoor. Vonden het een mooie auto. Kenden het verhaal van Citroën/DS niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 18:28
Hansieo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:58:
[...]
Er zou is zelfs een rechtzaak, blokkade zijn tegen Polestar Frankrijk....

Dit lijkt me een mooie opmerking voor Polestar in Frankrijk:

M'neer de rechter, Citoen bewéért dat onze ster op citroen lijkt...
Dat is wel al even geleden hoor ;)

Maar de p2 heeft idd veel bekijks in Frankrijk, ik word ook regelmatig aangesproken door een geïnteresseerde Fransman.

https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
k-jah schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:49:
[...]

Dat is wel al even geleden hoor ;)

Maar de p2 heeft idd veel bekijks in Frankrijk, ik word ook regelmatig aangesproken door een geïnteresseerde Fransman.

https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F
In België stonden we met twee Nederlandse P2s en kwam een man met zijn zoontje foto’s maken en uitgebreid vragen wat voor auto, hoe het beviel en hoe mooi hij hem vond.. helaas was het een Franstalige Belg dus de communicatie liep ietwat stroef van mijn kant 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
pique schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:00:
Freakie1NL in "Het grote Polestar 2 Topic"

Geen OEM maar goedkoper model via Amazon.

• Unknownzs94
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:29
Ik heb sinds gisteren mijn PS2, en sinds vandaag werkt mijn google maps niet omdat hij geen locatie heeft. Andere mensen met dit probleem en zijn er oplossingen voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon
Unknownzs94 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:43:
Ik heb sinds gisteren mijn PS2, en sinds vandaag werkt mijn google maps niet omdat hij geen locatie heeft. Andere mensen met dit probleem en zijn er oplossingen voor?
Zoek in dit topic maar even naar een tcam reset 👍

• Kaoh
  • Laatst online: 17:46
Unknownzs94 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:43:
Doe eerst een soft tablet reset, de centrale knop heeeel lang vast houden. Als die dan opnieuw is opgestart de voorgestelde tcam reset.
Heb ik nooit nodig gehad, de soft reset in twee jaar een paar keer.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 22:43
P2.9 ziet er veelbelovend uit met eindelijk nog eens wat nieuwe features/functionaliteit/inzage in data.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 18:28
Vreemd dat een app release aan een OTA vasthangt…
We zullen het zien, niet de eerste keer dat er dingen beloofd worden.

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

ThaDude

Hang Loose

Hoe vaak komen die OTA's eigenlijk van Polestar? 2 keer per jaar of vaker?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:35
ThaDude schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:36:
Wel wat vaker aangezien 2.9 er al aankomt, overigens vaak genoeg ook updates gehad om de bugs uit de vorige update te halen

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
ThaDude schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:36:
Dit is de 20e update sinds ca. december 2020. Een paar updates gingen niet via OTA maar zaten dan in de volgende OTA. Maar dat geeft je wel een idee: ong 1x per 2 maanden

[Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 21-05-2023 09:54]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Laat ze maar eens met een fatsoenlijke API komen zodat ik vanuit HA zaken kan regelen zoals uitgesteld laden of SoC uitlezen (ivm PV laden). Youtube hoef ik niet alleen snap ik dat een API niet heel sexy klinkt voor de gemiddelde consument :+

www.google.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sham27
Paar dagen naar Normandië geweest met de P2. Moet zeggen dat het verbruik me niet eens tegenviel. Stuk beter dan ik normaal haal. Overal de maximum snelheid gereden op de GPS.

Heenweg wind mee 21.9 kWh/100km
Terugweg wind tegen 24.0 kWh/100km

Verder ook alles soepel verlopen. Geen snellaad issues gehad. Onderweg geladen bij Ionity, Tesla en Fastned. Ter plekke bij Power Dot.

Ik vond de aanwezigheid van (snel)laadpalen wel beperkt. Benieuwd hoe dat van de zomer moet gaan.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:00
verwijderd

[Voor 99% gewijzigd door ewdevries op 28-05-2023 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
sham27 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:16:
Paar dagen naar Normandië geweest met de P2. Moet zeggen dat het verbruik me niet eens tegenviel. Stuk beter dan ik normaal haal. Overal de maximum snelheid gereden op de GPS.

Heenweg wind mee 21.9 kWh/100km
Terugweg wind tegen 24.0 kWh/100km

Verder ook alles soepel verlopen. Geen snellaad issues gehad. Onderweg geladen bij Ionity, Tesla en Fastned. Ter plekke bij Power Dot.

Ik vond de aanwezigheid van (snel)laadpalen wel beperkt. Benieuwd hoe dat van de zomer moet gaan.

[Afbeelding]
Voor jouw doen een heel goed verbruik! _O-
Je hebt je ingehouden begrijp ik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
JTHZZ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:53:
[...]
Voor jouw doen een heel goed verbruik! _O-
Je hebt je ingehouden begrijp ik?
Ja. Netjes aan de snelheid gehouden. Dat is wat handiger voor de range en ik heb geen zin in discussies met Franse agenten. Je mag in België en Frankrijk toch al wat vlotter dan in NL, dat scheelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:48
Gisteren wederom ellende met laden aan een Fastned paal waar al iemand aan hing. Ik heb dit nu in totaal al een keer of 5 meegemaakt. Als ik tergudenk heb ik niet het idee dat het me ooit al eens gelukt is om bij Fastned een laadsessie te starten aan een (dubbele 300Kw) paal waar al iemand aan hing.
Zelfs met Fastned aan de lijn niet voor elkaar gekregen. Fastned gaf aan dat de auto aan het laden was. De paal liet ook zien een laadtijd van 19 seconden met 0.0kWh geladen. De SoC van mijn batterij was volgens de paal 0% terwijl het dashboard 13% aan gaf.
Er is dus duidlijk ellende bij het initialiseren van de sessie. Zodra ik de stekker erin hang, staat hij binnen 4 a 5 seconden op rood.
Ga dit maar eens melden bij Poletsar support, want op deze manier kan ik op drukke dagen niet op FastNed vertrouwen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
PvS_68 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:44:
Gisteren wederom ellende met laden aan een Fastned paal waar al iemand aan hing. Ik heb dit nu in totaal al een keer of 5 meegemaakt. Als ik tergudenk heb ik niet het idee dat het me ooit al eens gelukt is om bij Fastned een laadsessie te starten aan een (dubbele 300Kw) paal waar al iemand aan hing.
Zelfs met Fastned aan de lijn niet voor elkaar gekregen. Fastned gaf aan dat de auto aan het laden was. De paal liet ook zien een laadtijd van 19 seconden met 0.0kWh geladen. De SoC van mijn batterij was volgens de paal 0% terwijl het dashboard 13% aan gaf.
Er is dus duidlijk ellende bij het initialiseren van de sessie. Zodra ik de stekker erin hang, staat hij binnen 4 a 5 seconden op rood.
Ga dit maar eens melden bij Poletsar support, want op deze manier kan ik op drukke dagen niet op FastNed vertrouwen.
Ik krijg vaak de oude palen (150kW) niet aan de praat. Maar met de 175kW en 300kW geen problemen over het algemeen.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Release Notes staan nu op de Website. Datum van OTA nog niet gecommuniceerd, rollout zal wel ergens komende week beginnen.
Updates in softwareversie P2.9
  • YouTube app nu beschikbaar.
  • Belangrijke upgrades van de Range Assistant app.
    Verbeterd algoritme voor direct verbruik verfijnd voor meer rechtstreekse feedback op basis van de acties van de bestuurder.
    Grafiek recent energieverbruik beschikbaar voor de laatste 20/40/100 km.
    Verbeterd algoritme voor voorspeld bereik met stabieler en realistischer bereik op basis van rijstijl, omgevingsfactoren en voertuigbelasting.
    Voorspeld bereik te selecteren om te worden weergegeven op het bestuurdersdisplay via app-instellingen in plaats van weergave standaardbereik.
  • Nieuwe functies in Apple CarPlay.
    Navigatie via Apple Maps wordt nu weergegeven op het bestuurdersdisplay.
    De knoppen “Afspelen/Pauzeren” en “Volgende/Vorige” worden nu getoond op de tegel van het startscherm.
    Informatie “Speelt nu af” wordt nu weergegeven op de tegel van het startscherm.
    Informatie over telefoongesprekken wordt nu op de tegel van het startscherm en op het bestuurdersdisplay weergegeven tijdens het bellen. Het is nu mogelijk te telefoneren met behulp van de knoppen op het stuur.
  • Verbeteringen aan verbindingen met FM radio.

[Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 22-05-2023 11:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:57
Gebeurd mij ook wel eens, maar ook bij andere snellaadpalen. Ik stop eerst de stekker in de auto, duw de stekker dan wat omhoog en start de laadsessie. En ja soms heb je hulp van een 2e persoon voor nodig :-0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 22:43
Edit. Release notes waren al gepost.
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

[Voor 72% gewijzigd door jnsvr op 22-05-2023 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Zijn er hier mensen die serieus de Polestar 4 overwegen? en daarbij hun P2 willen inruilen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:04
Hansieo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:42:
Zijn er hier mensen die serieus de Polestar 4 overwegen? en daarbij hun P2 willen inruilen?
Zeker, een beetje afhankelijk van hoe duur hij straks wordt (hoeveel duurder dan de "richtprijs" van 60k), overweeg een BMW i5 of een Polestar 4. Alleen vraag ik me wel af hoe dat inruilen gaat bij Polestar, ze hebben een samenwerking met Cars2click voor online waardebepaling en een gegarandeerd bod: https://www.polestar.com/nl/exchange/

Nou is mijn eerdere ervaring met dit soort partijen niet altijd heel goed, maar deze ken ik nog niet. En wellicht dat een Volvodealer ook nog wel iets kan/wil. Kan me voorstellen dat een vrij jonge P2 die altijd dealeronderhouden is niet perse de handel in hoeft, maar ik weet ook niet of deze in aanmerking komen voor een "pre owned" label van Polestar.

Binnenkort gaat m'n P2 voor de 2e onderhoudsbeurt (bij 95k?) naar de dealer, zal eens informeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
dnns85 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:55:
[...]
Zeker, een beetje afhankelijk van hoe duur hij straks wordt (hoeveel duurder dan de "richtprijs" van 60k), overweeg een BMW i5 of een Polestar 4. Alleen vraag ik me wel af hoe dat inruilen gaat bij Polestar, ze hebben een samenwerking met Cars2click voor online waardebepaling en een gegarandeerd bod: https://www.polestar.com/nl/exchange/

Nou is mijn eerdere ervaring met dit soort partijen niet altijd heel goed, maar deze ken ik nog niet. En wellicht dat een Volvodealer ook nog wel iets kan/wil. Kan me voorstellen dat een vrij jonge P2 die altijd dealeronderhouden is niet perse de handel in hoeft, maar ik weet ook niet of deze in aanmerking komen voor een "pre owned" label van Polestar.

Binnenkort gaat m'n P2 voor de 2e onderhoudsbeurt (bij 95k?) naar de dealer, zal eens informeren.
Een i5 is wel een volle klasse hoger (en duurder).

Wellicht dat hier binnen nu en 2 jaar wat anders privé erbij komt. Dan overweeg ik de Polestar 2 wel afhankelijk van de prijs. Denk alleen dat de Model Y een heel stuk goedkoper blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnns85
sham27 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Een i5 is wel een volle klasse hoger (en duurder).
Ja dat zeker. Daarom heel benieuwd wat de Polestar 4 doet qua prijs en uitrusting, maar ook de i5 natuurlijk. Wellicht komt de P4 ergens tussen de P2 en i5 in. Hiervoor ook een 5-serie gereden en 'mis' wel wat dingen in de P2 nu. We gaan het zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Mr_Music schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:57:
[...]

Zolang deze apps er niet zijn en er ook apps zijn die niet naar AAOS komen zullen er mensen zijn die deze oplossing wel willen. En als iemand daar hulp bij nodig heeft dan kunnen we dat hier prima bespreken. Al is het alleen maar om het feit, toch draadloos te kunnen laden zonder de vreselijke built in qi-pad.
@Mr_Music ik weet dat deze post al erg oud is, maar kan je zeggen wat er zo vreselijk aan is/was? Ik heb namelijk vandaag net de mijne gekregen (model 2022) en voor ik een qi-adapter en qi-pad voor m'n bureau bestel zou het handig zijn om te weten wat te verwachten. M'n telefoon kan maximaal met 15W bekabeld laden en de meeste pads kunnen blijkbaar maar 10W leveren, dus zo groot is het verschil theoretisch gezien niet.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
Ondertussen een kleine 2 weken in het bezit van onze Polestar 2, en wat een heerlijk machine is het! :9~ :Y
We zijn er ondertussen helemaal tot in Kroatië mee gereden, en dat ging zonder enig probleem. Route gepland via ABRP en dan gedeeld naar Google Maps, ging prima zo :)
We hebben wel wat extra laadstops moeten doen aangezien we op de Duitse autobahn goed doorgevlamd hebben O-)
Heerlijk trouwens hoe die trekt. Echt ongelofelijk hoe vlotjes die nog optrekt, zelfs als je al meer dan 150 km/u rijdt. Dat was met mijn Passat die we hiervoor hadden wel even anders :P

(en ja hij is wat vuil, niet te veel op letten aub :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:10
Zelf hou ik de stekker er altijd goed ingedrukt (beetje omhoog) tot hij groen word. Als ik dit dat niet doe schiet hij ook vaak naar rood bij de Fastned laders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvS_68
Tommyboy_1908 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:19:
[...]

Zelf hou ik de stekker er altijd goed ingedrukt (beetje omhoog) tot hij groen word. Als ik dit dat niet doe schiet hij ook vaak naar rood bij de Fastned laders.
Ik druk hem altijd aan tot hij groen (of in dit geval rood) wordt. Zal de volgende keer eens proberen ook wat kracht naar bovente zetten. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koekhapperrr
[...]

Tip: activeer Autocharge bij Fastned. Dan kun je na het vasthouden van de stekker aan de klikjes uit de laadpaal horen of ie correct verbinding heeft gemaakt (geen pasje swipen na stekker erin doen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekhapperrr
Hansieo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:42:
Mag nog 3,5 jaar in de P2 rijden (lease). Hoop dat tegen die tijd wellicht een nieuwe sedan of coupe van Polestar is aangekondigd, anders zou ik de P4 wel overwegen. Mits mn inkomen ook mee stijgt in de komende jaren :+ .

De P5 gaat sowieso buiten mn budget vallen, maar gaat waarschijnlijk ook wel over de drempel heen van wat ik überhaupt wil uitgeven aan een auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
Koekhapperrr schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:19:
[...]
Tip: activeer Autocharge bij Fastned. Dan kun je na het vasthouden van de stekker aan de klikjes uit de laadpaal horen of ie correct verbinding heeft gemaakt (geen pasje swipen na stekker erin doen).
Als je de stekker erin stopt dan vergrendeld hij hem toch al direct. Dat is het enige moment waarop ik de stekker van een snellader ietsje omhoog houd.
Stekker erin, iets omhoog duwen tot hij vergrendeld en dan laat ik al los en begint hij met laden (autocharge) of activeer ik de lader zelf als ik niet bij Fastned laad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
dnns85 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:55:
[...]

bij mij werkt de link niet... nadat ik mijn kenteken invul.
Bij jou wel?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kramon
[...]

Dit doe ik ook altijd en overal, maar alleen bij Fastned is het ook echt nodig.

Nog wel even een tip voor de fastned-gebruikers onder ons: let goed op wat je gebruikt qua laadpas. Dat lijkt de laatste tijd wel echt heel erg uiteen te lopen. Ik laad altijd met Shell recharge in NL, maar daar ben ik van genezen dit weekend. Ik had net de auto aangesloten en dacht: laat ik de chargeprice app eens checken wat eigenlijk 't goedkoopste is:

Toen heb ik dus heel snel gedisconnect en m'n EnbW pas tevoorschijn gehaald.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:56
Afgelopen 1,5 week +/- 3k km's gemaakt. De Auto gedroeg zich zoals verwacht, erg blij mee!

12-05 - Midden NL -> Reims, 1 keer hoeven te laden bij Tesla Zaventem.
14-05 - Reims -> Costa Brava, Spanje niet bijgehouden hoe vaak ik moest laden, maar 11 uurtjes over gedaan. Lekker door kunnen rijden in de bergen zonder al te veel zorgen te maken over het verbruik.
18-05 - Costa Brava - Jura gebied, 8 uurtjes gereden. Snelheid er goed in, wel heel vaak dat auto's mij moesten inhalen om nog eens goed te kijken naar de P2 en om foto's te maken :+
21-05 - Jura - Midden NL weer 8,5 uur gereden met 3 stops. Alles verliep prima

Ik houd ervan om op de Franse tolwegen wat door te rijden, hierdoor lag mijn verbruik wat hoger. Maar veel in m'n eentje gereden, dus na elke 1,5-2 uur stoppen vond ik erg fijn. Ook goed voor de lengte van de ritten.
Alles goed via de ABRP app kunnen plannen, enige nadeel is dat m'n leasepas niet overal goed werkte. Dus ik ben weer een aantal laadapps rijker..

Ik heb het idee dat bijna alle tankstations op de tolwegen een snellaadstation hebben, niet alle stonden al op de apps.

Enige moment dat het elektrisch rijden mij tegenviel was in het Jura gebied, daar zijn erg weinig laders. Dus een uurtje bij een LIDL moeten doorbrengen..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PvS_68
kramon schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Dit doe ik ook altijd en overal, maar alleen bij Fastned is het ook echt nodig.

Nog wel even een tip voor de fastned-gebruikers onder ons: let goed op wat je gebruikt qua laadpas. Dat lijkt de laatste tijd wel echt heel erg uiteen te lopen. Ik laad altijd met Shell recharge in NL, maar daar ben ik van genezen dit weekend. Ik had net de auto aangesloten en dacht: laat ik de chargeprice app eens checken wat eigenlijk 't goedkoopste is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen heb ik dus heel snel gedisconnect en m'n EnbW pas tevoorschijn gehaald.
EUR 1,78 / kWh. Aangifte doen bij de politie voor diefstal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:01
dasiro schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:14:
[...]

@Mr_Music ik weet dat deze post al erg oud is, maar kan je zeggen wat er zo vreselijk aan is/was? Ik heb namelijk vandaag net de mijne gekregen (model 2022) en voor ik een qi-adapter en qi-pad voor m'n bureau bestel zou het handig zijn om te weten wat te verwachten. M'n telefoon kan maximaal met 15W bekabeld laden en de meeste pads kunnen blijkbaar maar 10W leveren, dus zo groot is het verschil theoretisch gezien niet.
Nou toentertijd werd die qi-pad heel erg heet. Dat is niet zo goed voor je telefoon. De iPhone 12 pro werkte toen ook niet goed (begon met laden en stopte en begon weer, zo bleef het door gaan). Inmiddels werken de magsafe telefoons wel goed. Of de pad nog heet wordt weet ik niet. Ik gebruik hem niet meer sinds CarPlay allen bedraad werkt. Ik leg mijn telefoon met het beeldscherm naar beneden op de pad (zodat draadloos laden niet werkt) en verbind hem met een draadje. Of ik gebruik de telefoonhouder naast mijn scherm als ik het display van de iPhone ook wil zien.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnns85
Hansieo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:41:
[...]

bij mij werkt de link niet... nadat ik mijn kenteken invul.
Bij jou wel?
Het is even klooien omdat een paar veldjes afhankelijk van elkaar zijn, maar uiteindelijk is het me gelukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
dnns85 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:30:
[...]

Het is even klooien omdat een paar veldjes afhankelijk van elkaar zijn, maar uiteindelijk is het me gelukt.

[Afbeelding]
ok, gelukt.. (y)

Helaas (lees RAAR..) is dit bedrag nagenoeg gelijk aan "gewone" aanbieders,
dus totaal geen voordeel als je inruilt op de volgende Polestar.

Dit in tegenstelling tot wat ik ALTIJD bij mijn 40+ jaren Audi rijden had.

via Audi inruil ALTIJD een hogere prijs bij Audi, en nee, niet ten koste van extra gratis opties erbij.

(lol, 's kijken wat ik als inruil krijg op een Kia EV6 GT... O-)

[Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 23-05-2023 15:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:12
PvS_68 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:16:
[...]

EUR 1,78 / kWh. Aangifte doen bij de politie voor diefstal?
Dat moet wel een foutje zijn denk ik. In mijn Shell Recharge app staat er gewoon € 0,76.
Het is echter alsnog goedkoper om direct aan Fastned te betalen (€ 0,69). Hoef je ook niet meer in de weer met een pasje :-)

[Voor 7% gewijzigd door _--[]--__ op 23-05-2023 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Mr_Music schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Nou toentertijd werd die qi-pad heel erg heet. Dat is niet zo goed voor je telefoon. De iPhone 12 pro werkte toen ook niet goed (begon met laden en stopte en begon weer, zo bleef het door gaan). Inmiddels werken de magsafe telefoons wel goed. Of de pad nog heet wordt weet ik niet. Ik gebruik hem niet meer sinds CarPlay allen bedraad werkt. Ik leg mijn telefoon met het beeldscherm naar beneden op de pad (zodat draadloos laden niet werkt) en verbind hem met een draadje. Of ik gebruik de telefoonhouder naast mijn scherm als ik het display van de iPhone ook wil zien.
had je dit ook voor met andere charge-pads of andere toestellen die je probeerde op te laden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:01
dasiro schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:45:
[...]

had je dit ook voor met andere charge-pads of andere toestellen die je probeerde op te laden?
Heb ik eigenlijk nooit getest bij het gebrek van een andere (android) telefoon.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De volume knop op het dashboard, hoort die nou te klikken?

Want de mijne zit helemaal vast alleen nu heb ik die module eruit en lijkt het wel alsof de hele unit in zijn geheel naar beneden kan bewegen. In mijn auto was dat niet het geval.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sham27
Donstil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:36:
De volume knop op het dashboard, hoort die nou te klikken?

Want de mijne zit helemaal vast alleen nu heb ik die module eruit en lijkt het wel alsof de hele unit in zijn geheel naar beneden kan bewegen. In mijn auto was dat niet het geval.

[Afbeelding]
Bij mij functioneert de volumeknop als extra gevarenlicht knopje. Dat is het enige wat er gebeurd namelijk, de media reageert al heel lang nergens meer op.

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee