Filou123 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:21:
Hi allen,
Ik heb mijn zoektocht naar een nieuwe bedrijfswagen kunnen reduceren tot 2 opties:
- Volvo C40 Single Motor Extended Range Plus + Donkergetinte achterruiten + Connect-kunstnubuck/Microtech comfortzetels
- Polestar 2 Standard Range Single Motor met Pilot en Plus pakket
De keuze gaat dus naast de looks vooral tussen extra range (Volvo C40) of extra opties (Polestar 2).
De extra opties van de Polestar tegenover de Volvo zijn onder andere: verwarmbare achterzetels, 360° camera, Harman Kardon Audiosysteem, Pixel LED koplampen, LED mistlampen vooraan met bochtrijverlichting, elektrisch bedienbare zetels, Park Assist zijkant, Digital Key, Luchtkwaliteitssyteem.
Mijn situatie wat betreft kilometers en oplaadmogelijkheden zijn de volgende:
- Woon-werk afstand = 80 km enkel (160 km heen en terug)
- Opladen op kantoor mogelijk
- Laadkaart (ook snelladen mogelijk)
- Voorlopig geen laadpaal thuis aangezien appartement
Alle meningen wat betreft de keuze en advies wat betreft laden en range zijn welkom

.
Ik zou alleen de 360° camera (i.v.m. slecht zicht naar achteren en achter-opzij) en elektrisch bedienbare zetels (ivm meerdere bestuurders/profielen) niet willen missen. Nu weet ik de range niet van de single motor, maar wat extra range is altijd welkom.
Voor de rest:
verwarmbare achterzetels: tsja....
Harman Kardon Audiosysteem: zwaar overrated
Pixel LED koplampen: nice to have maar zeker niet onmisbaar
LED mistlampen vooraan met bochtrijverlichting: nice to have maar zeker niet onmisbaar
Park Assist zijkant: nice to have maar zeker niet onmisbaar
Digital Key: Door de onbetrouwbaarheid in het begin nooit meer durven gebruiken.
Luchtkwaliteitssyteem: tsja...
Lastige keuze idd, maar voor de looks zou ik het wel weten ;-)