Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GP2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 22:27
Abby67 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:49:
Is er een update geweest van de polestar app? Sinds een paar dagen reageert hij supersnel als ik hem aanzet, maar moet ik wel iedere keer opnieuw inloggen.
Heb ik ook gehad 2 weken terug, wordt je gestoord van, elke keer inloggen. Dat de app supersnel is komt waarschijnlijk omdat het inloggen niet gebeurt :) .

P2 DMLR, Performance Pack+Upgrade, Thunder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:16
Echt irritant, was 2 versies geleden ook al zo.
Toen hebben ze dat gefixt, en nu met deze update weer gesloopt.
Lijkt wel bijna net zo stabiel als de updates voor de auto :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 18:28
JeroenV_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:38:
Echt irritant, was 2 versies geleden ook al zo.
Toen hebben ze dat gefixt, en nu met deze update weer gesloopt.
Lijkt wel bijna net zo stabiel als de updates voor de auto :+
Eigenlijk met m’n (iOS) toestel nog nooit issues mee gehad.

*ik wil hier zeker geen Android/iOS discussie mee ontketenen ;)

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
k-jah schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Eigenlijk met m’n (iOS) toestel nog nooit issues mee gehad.

*ik wil hier zeker geen Android/iOS discussie mee ontketenen ;)
Nou ik zal je uit de droom halen. Ik hèt op iOS ook wel eens :P

Sowieso drama die app, soms snel, meestal langzaam en foutmeldingen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:46
HyperBart schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:19:
Aangezien jullie bijna allen met een eerste generatie Polestar 2 rijden….
Nu 40k op de teller. Laden to 90%. Nooit snelladen. Bemerk geen degradatie. Alleen problemen gehad in het begin door bekende issues (kapotte verwarming en omvormers). Moet voor nieuwe software wel vaak naar de garage, omdat OTA 1 op 2 keer mislukt. Ook wel leuk om te vermelden dat na 2 jaar en 8 maanden de onderhoudskosten 0€ bedragen.

P2 Launch Edition Void 20” | P2.9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier een MY21 Launch Edition, sta geregeld bij de snellader, laad altijd tot 100% en vanmorgen stond hij op 380km range. Merk verder geen enkele degradatie qua range, rechtervoet heeft daar 10x meer invloed op :+

Nu ongeveer 50K op de teller.

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:50
Oei dat word morgen even wat regelen met mijn favoriete bandenboer. Gelukkig leaseauto.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k-jah
Donstil schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Nou ik zal je uit de droom halen. Ik hèt op iOS ook wel eens :P

Sowieso drama die app, soms snel, meestal langzaam en foutmeldingen.
Die droom duurt al meer dan een jaar hoor ;)
Sterker nog, m’n digital key was de rots in de branding toen ik de gevreesde Tcam error had en m’n fysieke sleutels niet meer herkend werden.

*klopt af*

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k-jah schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Die droom duurt al meer dan een jaar hoor ;)
Sterker nog, m’n digital key was de rots in de branding toen ik de gevreesde Tcam error had en m’n fysieke sleutels niet meer herkend werden.

*klopt af*
Hier werd de digitale sleutel bij het afleveren afgeraden, ik toch proberen natuurlijk en in mijn eerste rit alleen moest mijn vrouw de sleutel komen brengen 8)7

Ik heb nu dus dat kleine sleuteltje maar altijd bij mij voor de zekerheid.

Edit: Misschien is het iets met de iPhone 14 Pro. Want ik heb 3 14pro’s geprobeerd (2 pro’s en een Pro Max) en hebben allemaal hetzelfde probleem.

Ook heb ik geregeld dat de auto aangeeft dat er een stroomstoring is als ik de iPhone aansluit. Herstarten van het systeem (niet de iPhone) lost het wel op maar irritant is het zeker.

Ik vind het een fijne auto maar softwarematig is het, of de mijne in ieder geval, geen hoogvlieger.

[Voor 28% gewijzigd door Donstil op 05-05-2023 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30

ThaDude

Hang Loose

@Donstil volvo garage zei tegen mij juist gebruik de kleine sleutel niet of sporadisch. Als batterij leeg is werkt die niet meer en batterij kan niet vervangen worden. Nieuwe sleutel was 300/400 euro.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ThaDude schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:24:
@Donstil volvo garage zei tegen mij juist gebruik de kleine sleutel niet of sporadisch. Als batterij leeg is werkt die niet meer en batterij kan niet vervangen worden. Nieuwe sleutel was 300/400 euro.
Officieel kan je die batterij niet vervangen maar onofficieel wel gewoon, sleuteltje is daarna alleen niet meer waterdicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 23:53
JTHZZ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:53:
[...]

Ik denk het ook. Ik ben zeker weten op 400km begonnen bij 100% dus als ik zie dat dat bij nieuwe leveringen al op 390 staat is er dus een OTA software aanpassing op dat getal geweest. Dus moeilijk te zeggen of dat degradatie is of niet.
De dag dat de update kwam zonk de range naar 390… toeval of realisme?
(Heb in de warme zomer van 2021 zelfs de 500 km gehaald, zij het voor 5 minuten…)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 14:26
Abby67 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:49:
Is er een update geweest van de polestar app? Sinds een paar dagen reageert hij supersnel als ik hem aanzet, maar moet ik wel iedere keer opnieuw inloggen.
Hier ook sinds laatste update elke keer opnieuw inloggen... Rete irritant
Android overigens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:07
Aangezien jullie bijna allen met een eerste generatie Polestar 2 rijden en daardoor vermoedelijk ook de grootste spreiding aan overeenkomende kilometerstanden hebben zou ik bij jullie eens willen informeren (indien aanwezig) hoe sterk batterijdegradatie zich voordoet bij jullie en na 2-4 jaar rijden welke mankementen er geweest zijn. Mijn vader rijdt zelf een P2 van 1 of 1,5 jaar oud ondertussen maar ik zou een P2 van een familielid (ex-lease) kunnen overnemen. Het is dus geheel opportunistisch, onze Renault rijdt nog prima maar is wel 13 jaar ondertussen.

Heeft er iemand rond de 150k km's op zitten? Zo ja, heb je ooit al eens via een OBD stekkertje gekeken hoe het met je batterij gesteld is?

@BartWNL@Reinier@Mr_Music@Rene@PvS_68@Flugeltje@Kohen@Cello66@TweakerRik@JohnnyBravo@gerrit105@iqcgubon@vdtweak@Hansieo@NickSsss@Shorteh@VonDutch@espro@Autowina@sham27@ewdevries@kramon@Cheetar@Caswie@dutchman666@Anoniem: 427462@MaxxMark@wheels533@HarmP2@Ewin@Koehandelaar@Loen@ARR63@TianB@AartJW@WiMe65@Lutra@Magnifique@pantronic@MrLink@lubbertkramer@T4rsonis@bvl512@Jtakster
In 1.5 jaar nu 40k op de teller. Nog geen degradatie opgemerkt. Laad de auto eigenlijk nooit naar 100% dus ik kan je niet vertellen of de range al is afgenomen :)

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-05 00:33
Nee, Android.
GP2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Heb ik ook gehad 2 weken terug, wordt je gestoord van, elke keer inloggen. Dat de app supersnel is komt waarschijnlijk omdat het inloggen niet gebeurt :) .
Ja, dat dus wel.
Rickkie600 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Hier ook sinds laatste update elke keer opnieuw inloggen... Rete irritant
Android overigens
Ja, hier ook Android.

[Voor 70% gewijzigd door Abby67 op 07-05-2023 07:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-05 00:33
Freakie1NL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:26:
Oei dat word morgen even wat regelen met mijn favoriete bandenboer. Gelukkig leaseauto. [Afbeelding]
Juist. Heb ik ook al gehad. Al een paar weken na uitleveren. 100.000 plus km daarvoor met i3 helemaal niets.
Dat wordt een nieuwe band vermoed ik. I.vm. foamlaag aan de binnenzijde van de band was reparatie niet mogelijk, aldus de bandenboer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
Abby67 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 07:49:
[...]

Juist. Heb ik ook al gehad. Al een paar weken na uitleveren. 100.000 plus km daarvoor met i3 helemaal niets.
Dat wordt een nieuwe band vermoed ik. I.vm. foamlaag aan de binnenzijde van de band was reparatie niet mogelijk, aldus de bandenboer.
Gisteren door de bandenboer een paraplu geplaatst. Daarom ook gekozen even zelf naar de bandenboer te rijden (band liep nauwelijks leeg) in plaats van pechhulp. Paraplu vs prop.

Helaas heb ik een aantrekkingskracht op spijkers en schroeven, met deze zit ik weer op gemiddeld 1x per 60K km lek rijden.

Maar even terugkomen op vs i3 dat verschilt daar nogal per velg maat hoe breed de band is. Maar die is daar vanaf 155 vs 245 bij de Polestar. Flink meer contact opervlakte maar ook meer kans op lek rijden dus.

[Voor 13% gewijzigd door Freakie1NL op 07-05-2023 08:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-05 09:59
Raindeer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:30:
Net een week de Polestar en helaas een sterretje in het ruit. Geen idee hoe. Ik neem aan dat het niet veroorzaakt is door de dode vlieg is die er naast tegen het raam geplakt zit. :) Ik zie verder geen klachten over ruitschade in het forum, dus ik hoop dat het domme pech is.
Toevallig reed ik vrijdag in m’n 1,5 week oude p2 op de snelweg en kreeg er een steentje op. Vervolgens 20cm scheur erin en een flinke barst. Aanstaande vrijdag al een nieuwe ruit erin. Dus volgens mij is idd de ruit niet van beste kwaliteit. Heb dat eerder bij andere auto’s nooit gehad. Maar kan ook pech zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:00
jhoekwat schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Toevallig reed ik vrijdag in m’n 1,5 week oude p2 op de snelweg en kreeg er een steentje op. Vervolgens 20cm scheur erin en een flinke barst. Aanstaande vrijdag al een nieuwe ruit erin. Dus volgens mij is idd de ruit niet van beste kwaliteit. Heb dat eerder bij andere auto’s nooit gehad. Maar kan ook pech zijn.
Had vorige maand ook ergens een steentje gevangen maar kon niets vinden, lekker beetje vriezen buiten auto verwarmd automagisch en BIEM ! jahoor mooie scheur :+

Nu nieuwe ruit erin, kijken of deze langer mee gaat :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GP2
Graag jullie advies en misschien wel een oplossing voor het volgende:

Sinds enige tijd (P2.1) heeft Polestar de bediening van de ramen uitgeschakeld als de auto verlaten wordt door de bestuurder. Mijn vrouw, die is ingestapt met haar eigen sleutel, opgeborgen in een anti skimhoesje, kan de ramen dan niet meer bedienen bij hitte of regen. Haar eigen sleutel te voorschijn halen helpt niet, de ramen blijven geblokkeerd. Is hier een oplossing voor?

Sinds de laatste update van de app, 2 dagen terug, waarbij men ingelogd moet zijn om deze te kunnen gebruiken (?) heb ik al elke dag een of meerdere keren moeten inloggen. Ik had hier al eerder een tijdje last van maar dat was nog met de oude versie. Meer mensen met dit (android) probleem?

[Voor 23% gewijzigd door GP2 op 07-05-2023 16:34]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:16
Aangezien jullie bijna allen met een eerste generatie Polestar 2 rijden en daardoor vermoedelijk ook de grootste spreiding aan overeenkomende kilometerstanden hebben zou ik bij jullie eens willen informeren (indien aanwezig) hoe sterk batterijdegradatie zich voordoet bij jullie en na 2-4 jaar rijden welke mankementen er geweest zijn. Mijn vader rijdt zelf een P2 van 1 of 1,5 jaar oud ondertussen maar ik zou een P2 van een familielid (ex-lease) kunnen overnemen. Het is dus geheel opportunistisch, onze Renault rijdt nog prima maar is wel 13 jaar ondertussen.

Heeft er iemand rond de 150k km's op zitten? Zo ja, heb je ooit al eens via een OBD stekkertje gekeken hoe het met je batterij gesteld is?

@BartWNL@Reinier@Mr_Music@Rene@PvS_68@Flugeltje@Kohen@Cello66@TweakerRik@JohnnyBravo@gerrit105@iqcgubon@vdtweak@Hansieo@NickSsss@Shorteh@VonDutch@espro@Autowina@sham27@ewdevries@kramon@Cheetar@Caswie@dutchman666@Anoniem: 427462@MaxxMark@wheels533@HarmP2@Ewin@Koehandelaar@Loen@ARR63@TianB@AartJW@WiMe65@Lutra@Magnifique@pantronic@MrLink@lubbertkramer@T4rsonis@bvl512@Jtakster
Ik zit op 135 k km na iets meer dan 2 jaar. Bijna elke dag laden, altijd tot 100 %. Ook regelmatig aan snellader. Bij mij wordt nu standaard 370 km aangegeven als hijb100% vol is. Afgelopen winter was dat nog 380 km. Mogelijk een heel klein beetje degradatie maar niet noemenswaardig. Nooit OBD uitgelezen, want lease auto.Ik zou me niet ze een zorgen maken over degradatie, iig niet tot ca 250 k km.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rickkie600
GP2 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:16:
<Knip>

Sinds de laatste update van de app, 2 dagen terug, waarbij men ingelogd moet zijn om deze te kunnen gebruiken (?) heb ik al elke dag een of meerdere keren moeten inloggen. Ik had hier al eerder een tijdje last van maar dat was nog met de oude versie. Meer mensen met dit (android) probleem?
Ja hier ook, iets naar boven scrollen is het ook gemeld ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:58

Sinds enige tijd (P2.1) heeft Polestar de bediening van de ramen uitgeschakeld als de auto verlaten wordt door de bestuurder. Mijn vrouw, die is ingestapt met haar eigen sleutel, opgeborgen in een anti skimhoesje, kan de ramen dan niet meer bedienen bij hitte of regen. Haar eigen sleutel te voorschijn halen helpt niet, de ramen blijven geblokkeerd. Is hier een oplossing voor?
Volgens mij kun je gewoon op de Play-pauze knop drukken, dan kun je de ramen bedienen. Of had je dat al geprobeerd?

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19
Edit.. verkeerde topic :')

[Voor 82% gewijzigd door talkatoo op 07-05-2023 21:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik zat naar een nieuwsitem te kijken over de heftige regenbuien van vandaag met bijbehorende wateroverlast. Met beelden van auto's die vastzitten in het water. Ik vroeg me af hoe ik met de elektrische Polestar door het water zou rijden. Gaat dat eigenlijk wel goed?

En terwijl ik me dat afvroeg, kwam (vanaf 20 seconden) in het filmpje een witte Polestar voorbij rijden :-)
De auto kan dus wel wát hebben, maar toch vraag ik me nog af: vanaf wanneer moet je echt niet meer door het water rijden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Highland schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:19:
Ik zat naar een nieuwsitem te kijken over de heftige regenbuien van vandaag met bijbehorende wateroverlast. Met beelden van auto's die vastzitten in het water. Ik vroeg me af hoe ik met de elektrische Polestar door het water zou rijden. Gaat dat eigenlijk wel goed?

En terwijl ik me dat afvroeg, kwam (vanaf 20 seconden) in het filmpje een witte Polestar voorbij rijden :-)
De auto kan dus wel wát hebben, maar toch vraag ik me nog af: vanaf wanneer moet je echt niet meer door het water rijden?
Mij is ooit vertelt dat je het water onder de dorpel wilt houden. Rustig rijden kan, maar zodra je een golf gaat maken moet je al snel een andere route kiezen..
Edit; das niet polestar specifiek, ging toen om een diesel.

[Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 07-05-2023 22:02]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • +2Henk 'm!

• espro
Pixeltje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Mij is ooit vertelt dat je het water onder de dorpel wilt houden. Rustig rijden kan, maar zodra je een golf gaat maken moet je al snel een andere route kiezen..
Bij auto's met verbrandingsmotoren moet je oppassen dat er geen water je luchtinlaat in komt. Water is (bijna) niet samendrukbaar, waardoor je motor niet meer kan draaien en in één klap stil komt te staan. Door alle massatraagheden in het systeem draait de boel dan stuk.

De accucellen van een Tesla zijn gesealed en de auto kan goed door diep water rijden. Niet zeker of dit voor Polestar ook geldt, maar ik zou me over een beetje water geen zorgen maken :) Natuurlijk niet te diep en niet voor te lang.

Hier nog een filmpje van een Tesla in diep water
YouTube: Tesla Model S swimming. Как Тесла переплыла потоп.

Edit: wellicht alleen niet zo fijn voor je interieur, lagers, andere elektrische onderdelen, etc
Edit2: kwam net dit filmpje nog tegen
https://twitter.com/shiji...tm_source=inline_lees_ook

[Voor 11% gewijzigd door espro op 08-05-2023 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:12

Had ik zaterdag ook voor het eerst. Bij inrijden parkeergarage raampje open, parkeren, uitstappen, deur op slot, oh raampje nog open, deur weer openen, instappen…. Raam wil niet dicht. Nog twee keer uitstappen en auto afsluiten , opnieuw openen en weer instappen maar dat werkte niet. Toen ff auto in de achteruit gezet en een paar cm gereden en toen wilde het raam wel dicht. Ik weet zeker dat dit probleem er eerder niet was want ik vergeet bijna altijd het raam te sluiten voor ik uitstap na het inrijden van een parkeergarage, ik ergerde met altijd al aan dat ik eerst weer in de stoel moest gaan zitten om het raam te kunnen sluiten. 8)7
Op iOS heb ik dit probleem niet, bij mij functioneert de app (incl DK) al minstens een jaar prima, alleen soms ff op “opnieuw proberen” klikken na het openen van de app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:54
Pixeltje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Das ook zo'n beetje wat de handleiding er over te melden heeft.

https://www.polestar.com/...article/Driving-in-water/

> The water level must not be higher than the floor of the car. If possible, check the depth at the deepest point before starting to drive through the water. Extra caution should be exercised when passing through flowing water.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:09

Ik heb de mijne nu bijna exact 1 jaar. En er staan... 13k km op :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:35
_--[]--__ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Had ik zaterdag ook voor het eerst. Bij inrijden parkeergarage raampje open, parkeren, uitstappen, deur op slot, oh raampje nog open, deur weer openen, instappen…. Raam wil niet dicht. Nog twee keer uitstappen en auto afsluiten , opnieuw openen en weer instappen maar dat werkte niet. Toen ff auto in de achteruit gezet en een paar cm gereden en toen wilde het raam wel dicht. Ik weet zeker dat dit probleem er eerder niet was want ik vergeet bijna altijd het raam te sluiten voor ik uitstap na het inrijden van een parkeergarage, ik ergerde met altijd al aan dat ik eerst weer in de stoel moest gaan zitten om het raam te kunnen sluiten. 8)7
Afsluiten knop op de sleutel inhouden werkte ook niet?

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
Binnenkort kom ik aan de 60k, oftewel een beurt, als ik kijk voor een afspraak te maken online, kan ik nergens kiezen voor een vervangende auto, ik moet zelfs "ik blijf wachten" aanklikken om verder te kunnen.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin, ik ben een zakelijke rijder, weet niet of dat nog verschil maakt.

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:02
daniel14 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:46:
Binnenkort kom ik aan de 60k, oftewel een beurt, als ik kijk voor een afspraak te maken online, kan ik nergens kiezen voor een vervangende auto, ik moet zelfs "ik blijf wachten" aanklikken om verder te kunnen.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin, ik ben een zakelijke rijder, weet niet of dat nog verschil maakt.
Dit hangt volgens mij af van afspraken van jouw lease maatschappij en volvo/polestar. Bij mij is het:
- Binnen een dag een oplossing? Geen vervangend vervoer
- Duur het langer dan een dag? Vervangend vervoer

Ik had vorig jaar iets wat binnen een dag klaar zou moeten zijn (weet niet eens meer wat, het lag in ieder geval aan de auto/polestar), maar ik had wel een auto nodig, dus toen heb ik gezegd: regel zelf maar iets, of met mijn lease maatschappij, maar ik heb een auto nodig. Toen in een oude v40 op pad geweest.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:12
daniel14 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Afsluiten knop op de sleutel inhouden werkte ook niet?
Ik heb al heel lang alleen de DK bij me. (i'm an adrenaline junky :P)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:16

Bij leaseplan kun je kiezen voor 'haal en breng service', is ideaal.
Wordt je auto thuis of op kantoor opgehaald, en einde van de middag gewassen en al weer teruggebracht.
Plan het vaak op een thuiswerkdag in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:52

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Ben zelf naar Volvo Brussel geweest. Wagen was voor een beurt met een half uurtje klaar. Prima wifi en werken maar met een bakje koffie.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
kramon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Dit hangt volgens mij af van afspraken van jouw lease maatschappij en volvo/polestar. Bij mij is het:
- Binnen een dag een oplossing? Geen vervangend vervoer
- Duur het langer dan een dag? Vervangend vervoer

Ik had vorig jaar iets wat binnen een dag klaar zou moeten zijn (weet niet eens meer wat, het lag in ieder geval aan de auto/polestar), maar ik had wel een auto nodig, dus toen heb ik gezegd: regel zelf maar iets, of met mijn lease maatschappij, maar ik heb een auto nodig. Toen in een oude v40 op pad geweest.
Voor zover ik het weet mag ik van de lease maatschappij altijd vervangend vervoer. Met de TCam storing toen ook gehad, het valt mij alleen op als je online bij de volvo dealer voor een PS2 een afspraak wil maken niet eens de optie krijgt voor een vervangende auto, geef je aan dat je een volvo hebt dan gaat het wel

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vanmorgen iets nieuws in de polestar; de melding dat de klimaattimer niet gewerkt heeft vanwege een te lage 12v accu. Bij 'autostatus' staat 'koppel de auto aan een voeding'. Wat mij betreft een beetje vreemd want de auto heeft vannacht aan de thuislader gehangen. Even in de gaten houden want heb geen zin om zometeen met een legen 12v accu te staan. Ik dacht dat de Polestar die gewoon deed bijladen vanuit de tractieaccu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:52

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Kohen schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Had vorige maand ook ergens een steentje gevangen maar kon niets vinden, lekker beetje vriezen buiten auto verwarmd automagisch en BIEM ! jahoor mooie scheur :+

Nu nieuwe ruit erin, kijken of deze langer mee gaat :9
In het verleden had ik bij mijn BMW om de haverklap een scheur/ster in de voorruit. Daar heb ik met mijn Audi nooit last van gehad. Zelfde rijgedrag, zelfde traject. En ja, pech kun je altijd hebben. Ik dacht dat dat aan de hoek van de ruit lag en dat 'm dat gevoeliger maakte bij de BMW.

Een autoruit moet in Europa aan een bepaalde norm voldoen. Nu zitten er in de Polestar origineel Fuyao ramen, een chinees merk. Nu word ik daar zelf niet altijd heel erg warm van. Wellicht zitten die ergens onderaan in de specs. Natuurlijk was daar niet meteen iets over te vinden. Je kan eens kijken van welk merk je vervangruit is. Wellicht dat dat betere kwaliteit is.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ

Heb je gewoon recht op. Anders even Polestar support bellen, zij kunnen het ook regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
  • Laatst online: 17:16
Paku schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:22:
[...]

In het verleden had ik bij mijn BMW om de haverklap een scheur/ster in de voorruit. Daar heb ik met mijn Audi nooit last van gehad. Zelfde rijgedrag, zelfde traject. En ja, pech kun je altijd hebben. Ik dacht dat dat aan de hoek van de ruit lag en dat 'm dat gevoeliger maakte bij de BMW.
Ik vermoed ook zoiets. Vroeger met een Seat Leon echt meerdere keren sterretjes ed gehad, auto’s daarna nooit meer.

Met de Polestar toevallig nu wel 2 sterretjes. Ruit wordt over paar weken vervangen.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik heb wel liever een originele ruit dan een zachte carglass ruit

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 09:19
xsive schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:40:
Ik heb wel liever een originele ruit dan een zachte carglass ruit
De kans is groot dat een Car Glass ruit beter is dan de Polestar OEM ruit. Heel veel waardelozer dan dat kan het niet zo snel worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
Ik kan mij geen auto herinneren waarbij ik nog geen nieuwe voorruit heb gehad, heb Opel, Renault en Volkwagen gereden. PS2 tot nu toe alleen een sterretje.

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
daniel14 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:17:
Ik kan mij geen auto herinneren waarbij ik nog geen nieuwe voorruit heb gehad, heb Opel, Renault en Volkwagen gereden. PS2 tot nu toe alleen een sterretje.
Hier ook zo (Toyota en Citroën). Bij mijn DS5 zelfs voorruit + glazen dak vanwege een steentje…

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:27
had een nieuwe gisteren, was na camera uit/aan weer normaal.

Over de ruit discussie, had in mn eerste maand ook gelijk een putje. In mn Kia Optima twee keer nieuwe ruit nodig gehad en de Peugeot 508 ook twee keer. Volvo daarvoor geen enkel sterretje. Pech denk ik maar hoek ramen spelen ook mee, voetganger vriendelijke ruiten hebben iets meer risico denk ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GP2
Kaoh schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:46:
[Afbeelding] had een nieuwe gisteren, was na camera uit/aan weer normaal.

Over de ruit discussie, had in mn eerste maand ook gelijk een putje. In mn Kia Optima twee keer nieuwe ruit nodig gehad en de Peugeot 508 ook twee keer. Volvo daarvoor geen enkel sterretje. Pech denk ik maar hoek ramen spelen ook mee, voetganger vriendelijke ruiten hebben iets meer risico denk ik
Een voetganger vriendelijke ruit ligt waarschijnlijk platter dan een onvriendelijke, dan is het risico toch juist lager?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Filou123
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-05 21:56
Hi allen,

Ik heb mijn zoektocht naar een nieuwe bedrijfswagen kunnen reduceren tot 2 opties:
  • Volvo C40 Single Motor Extended Range Plus + Donkergetinte achterruiten + Connect-kunstnubuck/Microtech comfortzetels
  • Polestar 2 Standard Range Single Motor met Pilot en Plus pakket
De keuze gaat dus naast de looks vooral tussen extra range (Volvo C40) of extra opties (Polestar 2).
De extra opties van de Polestar tegenover de Volvo zijn onder andere: verwarmbare achterzetels, 360° camera, Harman Kardon Audiosysteem, Pixel LED koplampen, LED mistlampen vooraan met bochtrijverlichting, elektrisch bedienbare zetels, Park Assist zijkant, Digital Key, Luchtkwaliteitssyteem.

Mijn situatie wat betreft kilometers en oplaadmogelijkheden zijn de volgende:
  • Woon-werk afstand = 80 km enkel (160 km heen en terug)
  • Opladen op kantoor mogelijk
  • Laadkaart (ook snelladen mogelijk)
  • Voorlopig geen laadpaal thuis aangezien appartement
Alle meningen wat betreft de keuze en advies wat betreft laden en range zijn welkom :) .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daniel14
Filou123 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:21:
Hi allen,

Ik heb mijn zoektocht naar een nieuwe bedrijfswagen kunnen reduceren tot 2 opties:
  • Volvo C40 Single Motor Extended Range Plus + Donkergetinte achterruiten + Connect-kunstnubuck/Microtech comfortzetels
De keuze gaat dus naast de looks vooral tussen extra range (Volvo C40) of extra opties (Polestar 2).
De extra opties van de Polestar tegenover de Volvo zijn onder andere: verwarmbare achterzetels, 360° camera, Harman Kardon Audiosysteem, Pixel LED koplampen, LED mistlampen vooraan met bochtrijverlichting, elektrisch bedienbare zetels, Park Assist zijkant, Digital Key, Luchtkwaliteitssyteem.

Alle meningen wat betreft de keuze en advies wat betreft laden en range zijn welkom :) .
Je zit hier in een Polestar topic, dus ik vermoed wel wat de adviezen zullen zijn….

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaoh
GP2 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:59:
[...]

Een voetganger vriendelijke ruit ligt waarschijnlijk platter dan een onvriendelijke, dan is het risico toch juist lager?
Ja en logica dicteert dat die de impact moet kunnen deflecten. Misschien dat die stuiter juist makkelijker een buts verzaakt ipv het verpletteren van het steentje. Maar ik heb ook geen echt idee. Maar autos waar ik vaak de ruiten van heb vervangen hadden redelijk lage hoek ligging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hi allen,

Met deze afstanden en zoveel laadmogelijkheden zeker weten voor de Polestar gaan. Die extra opties lijken me veel fijner dan die paar kilometer bereik, die je in feite niet nodig hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:48
Hi allen,

Ik zou alleen de 360° camera (i.v.m. slecht zicht naar achteren en achter-opzij) en elektrisch bedienbare zetels (ivm meerdere bestuurders/profielen) niet willen missen. Nu weet ik de range niet van de single motor, maar wat extra range is altijd welkom.

Voor de rest:
verwarmbare achterzetels: tsja....
Harman Kardon Audiosysteem: zwaar overrated
Pixel LED koplampen: nice to have maar zeker niet onmisbaar
LED mistlampen vooraan met bochtrijverlichting: nice to have maar zeker niet onmisbaar
Park Assist zijkant: nice to have maar zeker niet onmisbaar
Digital Key: Door de onbetrouwbaarheid in het begin nooit meer durven gebruiken.
Luchtkwaliteitssyteem: tsja...

Lastige keuze idd, maar voor de looks zou ik het wel weten ;-)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Kaoh
PvS_68 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:17:
[...]
Digital Key: Door de onbetrouwbaarheid in het begin nooit meer durven gebruiken.
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik een fysieke sleutel voor het laatst heb meegenomen. Dus tijd voor een update van die ervaring ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:40
[...]

Ik zou alleen de 360° camera (i.v.m. slecht zicht naar achteren en achter-opzij) en elektrisch bedienbare zetels (ivm meerdere bestuurders/profielen) niet willen missen.
Dit heb je grotendeels ook zonder Plus-pack :). Stoel vooruit, achteruit, omhoog/omlaag, kantelen, lendensteun enz. is standaard elektrisch.

Bij het Plus-pack kun je vgm méér elektrisch verstellen, maar heb ik nooit ingezeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:56
Hi allen,

Ik zat met dezelfde keuze. Vond de Volvo C40 unieker, maar deze was uiteindelijk fors duurder omdat ik de standaard bekleding niet mooi vond. Verder is het infotainment een veel kleiner scherm met een belabberde resolutie (zelfde als XC40) en dat deed echt afbreuk aan de ervaring. Dat was in de P2 echt een stuk beter.

Tegenwoordig is de standard range 69 kWh en de long range 78 kWh. Dat betekent in de prakijk 50 km range verschil. Dat vond ik echt te weinig om de meerprijs te verantwoorden. Verder is de single motor ook lekker zuinig dus haal ik toch makkelijk 400+ KM range in de zomer in NL bij vMax 100 km/h. Ik zou dus voor de P2 gaan.

HD4Life @ Full-HD

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:58
Ik ben in de markt voor een nieuwe auto en kan maar geen beslissing nemen. Ik heb gelukkig geen tijdsdruk dus heb de wel de luxe om er nog een paar maanden over na te denken. Ik zit namelijk met het volgende:

Mijn huidige lease verloopt per November '23. Ik ben nu aan het twijfelen tussen de volgende opties:
  • Een goedkope PS2 M23 bestellen uit de voorraad (bijtelling gaat over de cataloguswaarde en de PS2 valt gewoon binnen mijn budget dus het financiële voordeel gaat direct naar de LM/WG)
  • Een nieuwe PS2 model '24 bestellen met nieuwe motoren, RWD en meer bereik
  • Een jaar langer in mijn huidige leasebak rijden en op de PS4 wachten en hopen dat deze binnen het budget valt (huidig budget zit op ongeveer 70K) de verwachte aanschafprijs van de PS4 is geschat op 60k
Ik heb verder geen specifieke wensen aan laadruimte of bereik.

• Freakie1NL
Tja natuurlijk wat je er zelf voor over hebt. Enige minpuntje van MY24 is de front grill. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de MY24 Polestar 2 gaan. Denk dat Polestar 4 eerst buiten het budget (>70K) gaat vallen en pad later beschikbaar met instap versie. Zo doen tot nu toe alle BEV fabrikant dat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:16
Davidshadow13 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Ik zat met dezelfde keuze. Vond de Volvo C40 unieker, maar deze was uiteindelijk fors duurder omdat ik de standaard bekleding niet mooi vond. Verder is het infotainment een veel kleiner scherm met een belabberde resolutie (zelfde als XC40) en dat deed echt afbreuk aan de ervaring. Dat was in de P2 echt een stuk beter.

Tegenwoordig is de standard range 69 kWh en de long range 78 kWh. Dat betekent in de prakijk 50 km range verschil. Dat vond ik echt te weinig om de meerprijs te verantwoorden. Verder is de single motor ook lekker zuinig dus haal ik toch makkelijk 400+ KM range in de zomer in NL bij vMax 100 km/h. Ik zou dus voor de P2 gaan.
Nog aan de BMW I4 gedacht? De leaseprijs van de I4 35 is vergelijkbaar met de P2 en C40. Ik heb ze ook alle drie bekeken. Heb voor de I4 gekozen. Zeker minder opties maar comfortabeler, stiller en afwerking op een hoger niveau.
Als het tussen de P2 en C40 gaat zou ik ook voor de P2 gaan.

[Voor 7% gewijzigd door FW423130 op 10-05-2023 20:11]

• Filou123
Pixeltje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:13:
[...]

Met deze afstanden en zoveel laadmogelijkheden zeker weten voor de Polestar gaan. Die extra opties lijken me veel fijner dan die paar kilometer bereik, die je in feite niet nodig hebt.
Ik dacht net dat mijn woon-werk afstand aan de hoge kant was. Als ik op het werk volledig vol laad dan moet ik eigenlijk al 160km ‘reserveren’ als ik niet ergens anders aan een laadpaal wil gaan hangen. In de zomer blijven er dan wel nog wat kilometers over, maar in de winter kan dat misschien nipt worden denk ik dan, zeker aan >120 km/h.

Op dat vlak kunnen de 100 extra WLTP kilometers van de Volvo wel handig zijn..

• Filou123
[...]

Ik zou alleen de 360° camera (i.v.m. slecht zicht naar achteren en achter-opzij) en elektrisch bedienbare zetels (ivm meerdere bestuurders/profielen) niet willen missen. Nu weet ik de range niet van de single motor, maar wat extra range is altijd welkom.

Voor de rest:
verwarmbare achterzetels: tsja....
Harman Kardon Audiosysteem: zwaar overrated
Pixel LED koplampen: nice to have maar zeker niet onmisbaar
LED mistlampen vooraan met bochtrijverlichting: nice to have maar zeker niet onmisbaar
Park Assist zijkant: nice to have maar zeker niet onmisbaar
Luchtkwaliteitssyteem: tsja...

Lastige keuze idd, maar voor de looks zou ik het wel weten ;-)
De meeste opties die de Polestar extra heeft tegenover de Volvo zijn inderdaad niet allemaal noodzakelijk, maar nice to have.

Wat ik wel jammer vind is dat de premium zetels van de Volvo een pak mooier/premium zijn dan die van de Polestar, althans dat vind ik toch.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Filou123 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:11:
[...]

Ik dacht net dat mijn woon-werk afstand aan de hoge kant was. Als ik op het werk volledig vol laad dan moet ik eigenlijk al 160km ‘reserveren’ als ik niet ergens anders aan een laadpaal wil gaan hangen. In de zomer blijven er dan wel nog wat kilometers over, maar in de winter kan dat misschien nipt worden denk ik dan, zeker aan >120 km/h.

Ik rijd 250 km woon werk, in ieder geval 3 dagen per week dus vandaar mijn reactie, maar ik heb niet goed gelezen, want je kunt thuis geen laadpaal kwijt, dat had ik niet gezien. In dat geval wordt het sommetje iets anders, maar 160km is nog steeds prima te doen met 130km/h. Ik heb zelf een lrdm, dus iets grotere accu maar heen en weer naar eindhoven met 130km/h haal ik wel.

• Donstil
  • Niet online
Laatst kwam de brakke app al voorbij maar vandaag is het wel echt helemaal bal. Kan er niets mee.

Jullie dat vandaag ook?
Is in de iOS app, laatste versie.

Mijn voorgaande elektrische auto had een enorm langzame app maar die werkte in ieder geval nog, toen ik naar de polestar ging dacht ik nog “ben ik daar in ieder geval vanaf”, Boy Was I Wrong 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 11-05-2023 07:16]

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:38
Donstil schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:14:
Laatst kwam de brakke app al voorbij maar vandaag is het wel echt helemaal bal. Kan er niets mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jullie dat vandaag ook?
Is in de iOS app, laatste versie.

Mijn voorgaande elektrische auto had een enorm langzame app maar die werkte in ieder geval nog, toen ik naar de polestar ging dacht ik nog “ben ik daar in ieder geval vanaf”, Boy Was I Wrong 8)7
Vanochtend rond 7:00 / 7:15 inderdaad ook wat problemen. Nu weer in orde.

• Donstil
  • Niet online
eLScha schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:34:
[...]

Vanochtend rond 7:00 / 7:15 inderdaad ook wat problemen. Nu weer in orde.
Ah dan was er wederom drukte en/of storing waarschijnlijk.

• JTHZZ
Filou123 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:11:
[...]

Hoe kom je eigenlijk bij 100 extra km’s? De P2 Standard range heeft een 69kWh accu en WLTP van 518km. De C40 heeft een 79kWh accu maar een WLTP van 578km. Dat is 60km verschil, waar je in de winter misschien nog 30-40km van over houdt. Ik zou het wel weten. De Polestar is sneller en de extra opties zou ik niet willen missen. En dat scherm van Volvo is echt een afknapper. Heb je al een proefrit gemaakt?
Het enige voordeel in mijn ogen is dat de grote accu met 205kW kan snelladen.

• JTHZZ
Pixeltje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:04:
[...]

Ik rijd 250 km woon werk, in ieder geval 3 dagen per week dus vandaar mijn reactie, maar ik heb niet goed gelezen, want je kunt thuis geen laadpaal kwijt, dat had ik niet gezien. In dat geval wordt het sommetje iets anders, maar 160km is nog steeds prima te doen met 130km/h. Ik heb zelf een lrdm, dus iets grotere accu maar heen en weer naar eindhoven met 130km/h haal ik wel.
Bovendien niet vergelijkbaar met het nieuwe model. De LRDM is van 470km WLTP naar 591km gegaan..

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:56
Ik heb de laatste paar dagen nogal een probleem met de mobiele data connectie met mijn Polestar. Ik sta geparkeerd in een parkeergarage normaal gesproken en ik snap dat het bereik daar slecht is maar de laatste 2 weken komt de verbinding helemaal niet meer terug.

TCAM reset helpt niet en ook het uit- en aanzetten van de mobile data connectie in de settings maakt geen verschil. Hij weigert verbinding te maken. Iemand nog tips wat ik kan proberen of wordt het toch even langs de dealer :'(

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 12:03
Hi allen,

...
Die grotere range van de C40 zou ik toch relativeren, aan de hand van EV database spreek je over een verschil in praktische range tussen de 20 en 35 km wat je nauwelijks gaat merken, waarbij je met de C40 toch meer verbruikt en enkel bij laders boven de 200 kW een fractie meer range per uur kan bijladen dan de Polestar, terwijl het voordeel bij de Polestar 2 zit bij alle minder snelle laders.

Voorlopig zie je de C40 wel een stuk minder, maar ik zou toch kiezen voor een beter uitgeruste Polestar 2 - en voor een sedanvorm boven een meer SUV-achtig model.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 22:43
Google teased the ability to watch YouTube videos while sitting in your parked vehicle last year. Now, the company is saying the feature will be available “in the coming weeks” starting with Volvo and Polestar vehicles. Other automakers will follow in short order.
https://www.theverge.com/...-car-youtube-waze-zoom-io

• JTHZZ
Allerlei mooie aankondigingen van Google met flinke uitbreidingen. Maar goed, daar hebben we natuurlijk niet meer zoveel vertrouwen in.
Maar wel nu al een aantal nieuwe games in de Play store

[Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 11-05-2023 13:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sham27
  • Laatst online: 17:16
JTHZZ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:57:
Allerlei mooie aankondigingen van Google met flinke uitbreidingen. Maar goed, daar hebben we natuurlijk niet meer zoveel vertrouwen in.
Maar wel nu al een aantal nieuwe games in de Play store
[Afbeelding]
Tsja wat moet je ermee :?

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kaoh
hehe, ja dat heb ik ook altijd. Ik zit toch heel weinig in de auto niets te doen, ik rijd of zit er niet in :D
En door goede waar is mijn kind features e.d. sta ik ook nooit lang op andere te wachten is ik iemand moet ophalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
Kaoh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik een fysieke sleutel voor het laatst heb meegenomen. Dus tijd voor een update van die ervaring ;)
Mijn vertrouwen in de software van Polestar is (mede door andere bugs waarvan ik me afvraag - Hoe dan?) dusdanig laag dit ik je advies toch in de wind ga slaan :) . Is er trouwens al ooit een melding gecommuniceerd dat Digital Key uit beta is?.... I rest my case.
Maar toch bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:05
PvS_68 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Mijn vertrouwen in de software van Polestar is (mede door andere bugs waarvan ik me afvraag - Hoe dan?) dusdanig laag dit ik je advies toch in de wind ga slaan :) . Is er trouwens al ooit een melding gecommuniceerd dat Digital Key uit beta is?.... I rest my case.
Maar toch bedankt.
Ja DK is geen beta meer.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

Acties:
  • +6Henk 'm!

• PvS_68
Dus de DK die al vanaf begin 2019 grootst werd aangekondigd als selling point voor de auto en vervolgens een half jaar te laat en vol met bugs in Q2 2021 als beta beschikbaar werd gemaakt is nu een volwassen feature geworden.
En de oorspornkelijke gebruikers die deze beta-periode hebben meegemaakt (en in mijn geval hier erg huiverig over zijn geworden) gaan we niets vertellen, behalve als ze zelf toevallig lid zijn geworden van een later opgerichte Polestar Facebook pagina.

Vergeef me mijn cynisme, maar deze communicatie is toch niet best. :'(

Acties:
  • +6Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:54
Ik heb de DK al een hele tijd geactiveerd staan maar nooit gebruikt, heb altijd een sleutel bij me vanwege de ellende in het begin.

Toch heb ik em perongeluk laatst een keer gebruikt toen ik met haast de deur uit ging en er op mn bestemming achter kwam dat ik helemaal geen sleutels bij me had haha. Wel wat lichte paniek, maar goed... het werkte wel.

Ik neem toch evengoed steeds een echte sleutel mee... you never know..

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Rickkie600
Afgelopen dinsdag de achterste zijruiten en achterruit laten tinten
80% getint met Xpel Prime XR. Heel tevreden 8)

• Juancho
  • Laatst online: 18:19
Ach dat beach buggy race kan best leuk zijn voor jezelf of kids als je ff een half uur moet laden ofzo. Wat ik in het Volvo topic echter ook al zo, ik hoop maar dat ze zo slim zijn geweest om net als Tesla het echte stuur als bediening te gebruiken en NIET dat je op dat kleine scherm en in schuine positie met het touch screen moet gaan kloten.

Als je dan zoiets maakt voor AAOS... doe dat dan op zn minst ff fatsoenlijk. Iemand al getest of het idd met het stuur kan?

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 17:55
Juancho schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Ach dat beach buggy race kan best leuk zijn voor jezelf of kids als je ff een half uur moet laden ofzo. Wat ik in het Volvo topic echter ook al zo, ik hoop maar dat ze zo slim zijn geweest om net als Tesla het echte stuur als bediening te gebruiken en NIET dat je op dat kleine scherm en in schuine positie met het touch screen moet gaan kloten.

Als je dan zoiets maakt voor AAOS... doe dat dan op zn minst ff fatsoenlijk. Iemand al getest of het idd met het stuur kan?
Ik hoop het eerlijk gezegd niet. Laatst hier tesla in de straat waar kinderen vrij lang met een spelletje gespeeld hebben. Daarna 2 zwarte vlekken van de banden op de straat waar de voorwielen stonden…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remco_1988
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:25
Rickkie600 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:02:
[Afbeelding]
Netjes! Heb het pas ook laten doen, ziet er toch gelijk een stuk stoerder uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rickkie600
Remco_1988 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Netjes! Heb het pas ook laten doen, ziet er toch gelijk een stuk stoerder uit
Absoluut! En deze houdt ook nog eens 80% UV tegen, zou dus minder warm moeten worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GuiltyNL
Rickkie600 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:02:
[Afbeelding]
Deze folie heb ik volgens mij ook. De warmtewerende versie van Xpel, ik heb dat ruim 2,5 jaar erop zitten en het werkt als een trein!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
Juancho schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Ik hoop het toch zeker niet. Naast wat @Kammika zegt is het schadelijke om droog te sturen. Tuurlijk niets gaat direct kapot maar slijtage zal simpelweg eerder optreden. Wat dat betreft duidelijk dat Tesla relatief gezien een nieuwe autofabrikant is.

Beter zou zijn als Polestar er voor zorgt dat een Bluetooth controller werkt dan kan je games normaal spelen zonder overmatige slijtage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:53
Ik heb net een proefrit gemaakt in een Polestar 2. Het viel me op dat Apple Carplay wel aanwezig is, maar Android Car niet. Bij de uitleg werd aangegeven dat Android standaard in de Polestar zit. Dat snap ik, maar juist Android car is wel erg handig als er meerdere mensen in je auto rijden die op die manier elk hun eigen omgeving / spotify etc hebben. Met een search opdracht kom ik er niet uit - nogal verwarrend googlen naar android automative enable android car :)

Weet iemand hier of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GP2
JTHZZ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:13:
[...]

Volgens mij kun je gewoon op de Play-pauze knop drukken, dan kun je de ramen bedienen. Of had je dat al geprobeerd?
Jawel, of dat was iig de bedoeling :) . Vandaag opnieuw de mogelijkheden getest en inderdaad, als ik vertrokken ben kan ze, na het tevoorschijn halen van haar eigen sleutel èn vervolgens het middenconsole aan te zetten, de ramen bedienen.
(y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k-jah
Freakie1NL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Beter zou zijn als Polestar er voor zorgt dat een Bluetooth controller werkt dan kan je games normaal spelen zonder overmatige slijtage.
Is via usb ook ok?
https://www.motortrend.co...nt-video-game-review/amp/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k-jah
wildcheese schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:05:
Ik heb net een proefrit gemaakt in een Polestar 2. Het viel me op dat Apple Carplay wel aanwezig is, maar Android Car niet. Bij de uitleg werd aangegeven dat Android standaard in de Polestar zit. Dat snap ik, maar juist Android car is wel erg handig als er meerdere mensen in je auto rijden die op die manier elk hun eigen omgeving / spotify etc hebben. Met een search opdracht kom ik er niet uit - nogal verwarrend googlen naar android automative enable android car :)

Kan je dat niet oplossen door meerdere profielen te gebruiken?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, p2 is all mine })

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:34

Er zijn inderdaad diverse profielen in de auto aan te maken, ieder profiel met een eigen spotify of gmail account. Tevens te koppelen aan sleutels en zit / spiegel positie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 09:13
The Polestar 3 and Volvo EX90 are both delayed until 2024 (Engadget)
https://www.engadget.com/...until-2024-210052700.html

10% personeels reductie en uitstel tot 2024 van de PS3.

https://investors.polesta...2023-and-intensifies-cost
Polestar was recently informed that additional time for final software development of the new electric platform shared by Volvo Cars is needed…..’

Toch iedere keer weer die afhankelijkheid van de software. Ik vraag me wel eens af hoeveel ontwikkelaars daar zitten. Echt geen flauw idee

PS2 LRDM | PP | 20’’ | Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuiltyNL
Oei, je zal maar een Polestar 3 besteld hebben met het idee: dat komt precies goed uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Laatst online: 29-05 16:40
jnsvr schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:02:
Hi community!
We’ve now rolled out the Plugsurfing – Polestar edition app in most of our European markets. Through this app, we’ll continue to provide you with Polestar specific offers like the IONITY offer and other potential offers in the future. To continue to take part in these offers, you need to download the app, create a new account, activate your current Plugsurfing charging card and add a payment method. The Polestar Ionity offer will be discontinued in the original Plugsurfing app.
Download the Plugsurfing – Polestar edition app here:
App store: https://plstr.car/tui
Google Play: https://plstr.car/uws

[Afbeelding]
Snap niet echt waarom ze dit nou zo nodig vonden. Nu heb ik dus twee plugsurfing apps waarbij de ene nog steeds 0.35 euro per kwh laat zien (de oude Plugsurfing app) en de nieuwe die meent dat 0.40 wel goedkoop genoeg is...

Daarbij is het niet mogelijk om in de nieuwe app je laadpassen toe te voegen/koppelen? Dan moet je dus blijkbaar zo'n keyfob kopen; maar als je dat dan wil doen krijg je een melding dat de shop leeg is?

Wat een ellende. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• espro

De dealer heeft hier gelijk. De Polestar 2 heeft Android Automotive (OS) en daarnaast ondersteuning voor Apple Carplay. Dus geen ondersteuning voor Android Auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GP2
_BLAST3R schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:00:
[...]

Snap niet echt waarom ze dit nou zo nodig vonden. Nu heb ik dus twee plugsurfing apps waarbij de ene nog steeds 0.35 euro per kwh laat zien (de oude Plugsurfing app) en de nieuwe die meent dat 0.40 wel goedkoop genoeg is...

Daarbij is het niet mogelijk om in de nieuwe app je laadpassen toe te voegen/koppelen? Dan moet je dus blijkbaar zo'n keyfob kopen; maar als je dat dan wil doen krijg je een melding dat de shop leeg is?

Wat een ellende. :)
Neem in de nieuwe app via de chat even contact op met de servicedesk. Zij kunnen jouw laadpas inclusief eventueel tegoed koppelen. Daarna waarschijnlijk wel €0,35 per kWh.

• Freakie1NL
Weet iemand hoe Tesla Bjorn dit voor elkaar heeft gekregen? Dan heb ik het over dat je ziet dat de ACC een auto in de gaten houdt en , denk ik, het gele blok de afstand aangeeft. Dit is 1 van de weinig dingen die ik mis in mijn Polestar.

Zat dit nog in een oude versie?

• guido66
  • Laatst online: 17:20
Freakie1NL schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:00:
Weet iemand hoe Tesla Bjorn dit voor elkaar heeft gekregen? Dan heb ik het over dat je ziet dat de ACC een auto in de gaten houdt en , denk ik, het gele blok de afstand aangeeft. Dit is 1 van de weinig dingen die ik mis in mijn Polestar.

Zat dit nog in een oude versie?

[Afbeelding]
Inderdaad, dit is bij een update weggehaald. We hadden eerst 3 verschillende cockpit standen, nu nog maar 2.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:26
Weet iemand van onze lange afstand coureurs oOo wat de hoogste efficiëntste snelheid is van de P2?

Ik dacht rond de 165kmh? en zijn/ komen er dan, na lange duur rit, errors als "drive-train etc etc."?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hansieo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:14:
Weet iemand van onze lange afstand coureurs oOo wat de hoogste efficiëntste snelheid is van de P2?

Ik dacht rond de 165kmh? en zijn/ komen er dan, na lange duur rit, errors als "drive-train etc etc."?
Wat is efficiënt? Boven de 140 wordt mijn lrdm erg dorstig, weet niet hoe efficiënt dat is op een lange rit. Ik denk dat als je constant een snelheid kunt vasthouden er wel een rekensommetje te maken is, maar in Nederland schiet dat niet op denk ik.

• Freakie1NL
guido66 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Inderdaad, dit is bij een update weggehaald. We hadden eerst 3 verschillende cockpit standen, nu nog maar 2.
Oh dat is jammer zeg. Enig idee wat de reden daarvoor is?

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee