Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
Als ik het multimediasysteem zelf kon vormgeven zou ik een hoop veranderen. Maar ik heb niet de illusie dat mijn keuzes door een meerderheid gewaardeerd zouden worden.

Het zou wel gaaf zijn wanneer je meer vrijheid zou hebben in het vormgeven van de interface, net zoals dat op je telefoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Li1quid schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:12:
Het enige wat ik echt mis is het huidige Spotify nummer of radio zender dat altijd zichtbaar is.
Verder is AAOS gewoon oke.
Die zie je op het hoofdscherm op zon tegel toch?

Vind AAOS ook heel prettig, alleen die Spotify bugjes zijn irritant omdat ze vrijwel elke autorit in de eerste vijf minuten optreden. Daarna werkt alles prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06
Koekhapperrr schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:22:
[...]

Die zie je op het hoofdscherm op zon tegel toch?

Vind AAOS ook heel prettig, alleen die Spotify bugjes zijn irritant omdat ze vrijwel elke autorit in de eerste vijf minuten optreden. Daarna werkt alles prima.
Op het hoofdscherm idd. Maar ik zou het graag onder of bovenaan zichtbaar zien wanneer google maps open staat.

Of zoals Android Auto een korte popup wanneer je verandert van song.
Het is iets klein maar wel een 'grote' ergernis van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Li1quid schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:26:
[...]

Op het hoofdscherm idd. Maar ik zou het graag onder of bovenaan zichtbaar zien wanneer google maps open staat.

Of zoals Android Auto een korte popup wanneer je verandert van song.
Het is iets klein maar wel een 'grote' ergernis van me.
Zou makkelijk op te lossen zijn met een extra view in het scherm voor je neus. Dat je bijv. Maps op het grote scherm hebt, en je multimedia zaken als optie in een extra view voor je. Of split screen maar dat zal wel helemaal lastig zijn.

Maar helaas, een extra view gaat er niet komen is door Volvo al vaker duidelijk gemaakt. Iets met less = More _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 21-04-2023 15:17 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

JTHZZ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:09:
[...]
Ik had ook een probleem met Easypark. Als er 2 parkeerzones werden gedetecteerd kon je de startknop niet meer gebruiken. Ook dat is na melding opgelost (hoewel ik het nog niet heb kunnen testen). [...]
Dit probleem heb ik inderdaad ook gehad, en gemeld. De laatste keer werkte het bij mij ineens wel goed, dus blijkbaar doet de update wat hij moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Tijdens de winter->zomer wissel een tijdje geleden bij de Volvo garage gevraagd naar geratel tijdens het afremmen. Ze hebben toen een proefritje gemaakt en vastgesteld dat er inderdaad geratel vanachter kwam. Mocht er toen wel mee doorrijden maar wel gelijk ook een afspraak gemaakt om het op te lossen.

Vanmorgen mn auto weggebracht voor de reparatie en net weer opgehaald. Beide achterassen zijn vervangen want aan beide kanten zat een ratel! Verder geen duidelijke oorzaak.

(Geen 2.8 meekregen zag ik net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 21:37
Juancho schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:03:
[...]

Maar helaas, een extra view gaat er niet komen is door Volvo al vaker duidelijk gemaakt. Iets met less = More _O-
Dat betekent dat Volvo 'm niet gaat bouwen, zou nl een customisation in de huidige AAOS interface zijn.

Maar Google heeft wel aangekondigd dat de nieuwe Android Auto UI waar die split screen in zit ook naar AAOS gaat komen.

Dus je kunt 'm wel een keer verwachten. Moeten alleen wat geduld hebben (Ben alleen bang dat pas is als ik alweer aan mijn nieuwe leasecontract toe ben :-( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08 14:27
Juancho schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:03:
[...]

Zou makkelijk op te lossen zijn met een extra view in het scherm voor je neus. Dat je bijv. Maps op het grote scherm hebt, en je multimedia zaken als optie in een extra view voor je. Of split screen maar dat zal wel helemaal lastig zijn.

Ehm, misschien ligt het aan mij (heel goed mogelijk), maar je kan Mappie toch voor je neus hebben en op het grote scherm tegeltjes met o.a. welke media er afspeelt?
Althans, dat heb ik i.c.m. FM op mijn telefoon naast het scherm.
#confuus :?

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
JTHZZ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:09:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Juist spotify is best actief alleen introduceren ze met nieuwe releases dus nieuwe bugs. Ik had 2 weken geleden een spotify update maar gisteren was er bij mij alweer een update van Spotify. Dus ik zou toch nog weer even naar de playstore kijken om deze handmatig te installeren want automatische installatie kan een paar dagen duren. Misschien lost deze nieuwe update jullie problemen op.

Ik had ook een probleem met Easypark. Als er 2 parkeerzones werden gedetecteerd kon je de startknop niet meer gebruiken. Ook dat is na melding opgelost (hoewel ik het nog niet heb kunnen testen). Dus ook daar is nog volop activiteit. Ook ABRP wordt nog steeds regelmatig ge-update, net als Google Maps.
De functionaliteiten die in de 'normale' app zitten, blijven ontbreken in de AAOS app, toch? Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar eigenlijk niet zoveel veranderingen gezien in de mogelijkheden van de Spotify app. Ik zal eens kijken of dat bij mij misschien dan blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben even met ABRP aan de slag gegaan, route gemaakt, in de app op iPhone/iPad werkte alles prima.

Alleen in de auto (scherm is na de foto schoongemaakt 8)7 ) zie ik alleen maar dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pa_uY53KOLGduXeDqXiZI3WFHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1GvyHo6EUU2XSSsZd8ZlkR8.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe start ik de route nou, of zet ik hem naar Google Maps? Want ik blijf een hemelsbrede streep houden.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 21-04-2023 20:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:47
Donstil schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:12:
Ik ben even met ABRP aan de slag gegaan, route gemaakt, in de app op iPhone/iPad werkte alles prima.

Alleen in de auto (scherm is na de foto schoongemaakt 8)7 ) zie ik alleen maar dit: [Afbeelding]

Hoe start ik de route nou, of zet ik hem naar Google Maps? Want ik blijf een hemelsbrede streep houden.
Sta je in P want ABRP heeft dan andere functionaliteit dan als je aan het rijden bent. Anders even infotainment resetten en opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:48:
[...]

De functionaliteiten die in de 'normale' app zitten, blijven ontbreken in de AAOS app, toch? Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar eigenlijk niet zoveel veranderingen gezien in de mogelijkheden van de Spotify app. Ik zal eens kijken of dat bij mij misschien dan blijft hangen.
Op dat punt heb je wel gelijk maar ze hebben beperkingen in playlists opgelost en andere kleine verbeteringen doorgevoerd. En ze zijn relatief snel met het fixen van bugs.
Ik vind de functionaliteit van spotify prima, zeker als je vergelijkt met bijv Amazon music of Audible

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
Donstil schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:12:
Alleen in de auto (scherm is na de foto schoongemaakt 8)7 ) zie ik alleen maar dit: [Afbeelding]
Ik dacht al.. als m'n vrouw zo dirty zou zijn als jouw scherm zat ik m'n tijd niet te verdoen hier op het internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JTHZZ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:19:
[...]

Sta je in P want ABRP heeft dan andere functionaliteit dan als je aan het rijden bent. Anders even infotainment resetten en opnieuw proberen.
Ooh nee. Heb het wel stilstaand geprobeerd maar niet in P, ga ik morgen even doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GeurtG schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:56:
[...]

Ik dacht al.. als m'n vrouw zo dirty zou zijn als jouw scherm zat ik m'n tijd niet te verdoen hier op het internet :+
Hehe, mijn vrouw heeft deze foto gemaakt zelfs :P
Was in echt wel minder aanwezig overigens, vooral vingers en wat oppervlakkig stof.

Maar heb hem netjes schoongemaakt met het meegeleverde doekje inmiddels.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Nog even en ik ga deze community verlaten. Nu 130k gereden en gisteren nieuwe lease auto besteld. Toch weer terug naar BMW.
I4 35.
Minder snel en minder accessoires dan mijn P2 LRDM launch edition. Anderzijds rijdt hij wel comfortabeler, is stiller en de afwerking staat ook op duidelijk op een hoger niveau. Ook aanzienlijk zuiniger. Proefrit van 300km naar m'n werk op en neer BMW 18,2 terwijl dezelfde rit in P2 23,4 was een dag later bij dezelfde weersomstandigheden, beide met ACC op 130 km/h en ongeveer dezelfde gemiddelde snelheid.
Nieuwe 2023 P2 is ook al zuiniger en komt ook verder dan de i4, maar in mijn huidige P2 heb ik ook nooit range problemen gehad.

P2 is ook een fijne auto en nog steeds een mooi model.
Luxe problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:23
FW423130 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:13:
Nog even en ik ga deze community verlaten. Nu 130k gereden en gisteren nieuwe lease auto besteld. Toch weer terug naar BMW.
I4 35.
Minder snel en minder accessoires dan mijn P2 LRDM launch edition. Anderzijds rijdt hij wel comfortabeler, is stiller en de afwerking staat ook op duidelijk op een hoger niveau. Ook aanzienlijk zuiniger. Proefrit van 300km naar m'n werk op en neer BMW 18,2 terwijl dezelfde rit in P2 23,4 was een dag later bij dezelfde weersomstandigheden, beide met ACC op 130 km/h en ongeveer dezelfde gemiddelde snelheid.
Nieuwe 2023 P2 is ook al zuiniger en komt ook verder dan de i4, maar in mijn huidige P2 heb ik ook nooit range problemen gehad.

P2 is ook een fijne auto en nog steeds een mooi model.
Luxe problemen.
Allereerst gefeliciteerd met deze mooie auto.
Maar die 18,2 verbruik bij 130kmh? Ik hoop dat dat gaat lukken.
Van een andere BMW rijder vernomen dat hij dat lange niet haalde, en zijn vorige EV (Tesla) daar óók niet aan kwam.

Ik weet, ik weet, achterwiel aandrijving ipv AWD en kleinere velgen, telt allemaal mee.
Ik ga óók eens een proefrit maken... ;)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Hansieo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:30:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met deze mooie auto.
Maar die 18,2 verbruik bij 130kmh? Ik hoop dat dat gaat lukken.
Van een andere BMW rijder vernomen dat hij dat lange niet haalde, en zijn vorige EV (Tesla) daar óók niet aan kwam.

Ik weet, ik weet, achterwiel aandrijving ipv AWD en kleinere velgen, telt allemaal mee.
Ik ga óók eens een proefrit maken... ;)
Dank je. Inderdaad een mooie auto. De 18.2 was wat de boorcomp aangaf en op basis van resterende batterij perc na 300 km denk ik dat het wel redelijk klopt. Hij heeft idd maar 17 inch velgen en de P2 19 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb even een week een P2 mee omdat m’n Model 3 bij de garage staat. Herkennen mensen dit? Dat je geen kaart te zien krijgt op je cockpit? Soms werkt t spontaan wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qhhf29XbwwJ-9mCMC9rtyYrFBOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00Za8At26H6JRivJSSgmXrrJ.jpg?f=fotoalbum_large

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

DennusB schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:42:
Heb even een week een P2 mee omdat m’n Model 3 bij de garage staat. Herkennen mensen dit? Dat je geen kaart te zien krijgt op je cockpit? Soms werkt t spontaan wel!

[Afbeelding]
Druk eens op dit knopje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sidxuXd6WKtS8A939tOjAh2OTk4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1BtcyL2pUirIOBoqQ5qa3851.jpg?f=user_large

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gedaan, dan gaat de snelheidsmeter verder naar links en wordt kleiner, maar nog steeds een enorm zwart gat waar normaal de kaart is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

DennusB schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:45:
[...]

Gedaan, dan gaat de snelheidsmeter verder naar links en wordt kleiner, maar nog steeds een enorm zwart gat waar normaal de kaart is
Hmm. Das wel gek, want normaal heb je twee modi voor het bestuurdersdisplay; een uit jou afbeelding waar de accu en snelheidsweergave groot zijn en er geen map te zien is, die ander is dus een grote kaart waarbij de andere gegevens kleiner worden. Wat je kunt proberen is om te schakelen naar de weergave waar je normaliter een kaart moet zien, en dan in het middendisplay google maps te starten.

Soms moet maps effe wakker worden, ik heb dat wel eens als de auto langer stilgestaan heeft (meer dan 24u). Mocht dat niet helpen dan middendisplay reset geven als je ergens stil staat, dan start ook de kaart in het bestuurdersdisplay weer op.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 22-04-2023 17:52 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
Er was ooit wel een versie die dit bij mij af en toe deed, maar das wel een jaartje terug, dan moest ik de tablet rebooten, de centrale knop heel lang ingedrukt houden, langer dan dat het clean scherm modus in beeld komt.
Kan terwijl je rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kaoh schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:09:
Er was ooit wel een versie die dit bij mij af en toe deed, maar das wel een jaartje terug, dan moest ik de tablet rebooten, de centrale knop heel lang ingedrukt houden, langer dan dat het clean scherm modus in beeld komt.
Kan terwijl je rijd.
Het kan zeker terwijl je rijdt, maar ik heb nu twee keer gehad dat maps daarna je aankomst soc volledig verkloot. Bij stilstand nog niet gezien, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
DennusB schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:45:
[...]

Even de center display resetten door de homeknop (streepje onderaan) zo lang in te drukken dat alles gaat resetten. Denk dat het dan wel weer werkt. Maar ik denk wel dat je auto een aantal OTAs heeft gemist waarschijnlijk, want dit is een hele oude bug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15

[Afbeelding]
Gebruik je carplay? Google maps via carplay heeft geen ondersteuning voor het scherm in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30

[Afbeelding]
Heb je toevallig CarPlay aan staan? Want zodra je een telefoon koppelt met carplay, verdwenen bij mijn vorige auto altijd de kaart en die kwam terug op het moment dat je het iphone weer ontkoppelde / kabeltje los haalde.

Edit: dubbel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shorteh schreef op zondag 23 april 2023 @ 04:30:
[...]

Gebruik je carplay? Google maps via carplay heeft geen ondersteuning voor het scherm in de cockpit.
Ah ja, dat is het dan. Wat stom eigenlijk :( hele zwarte tellerbak voor m’n neus door CarPlay

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
DennusB schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:29:
[...]

Ah ja, dat is het dan. Wat stom eigenlijk :( hele zwarte tellerbak voor m’n neus door CarPlay
De p2 heeft tenminste een tellerbak voor je neus én carplay.
itt tot de model 3

Sorry, die moest ik gewoon binnenkoppen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
k-jah schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:41:
[...]

De p2 heeft tenminste een tellerbak voor je neus én carplay.
itt tot de model 3

Sorry, die moest ik gewoon binnenkoppen. :+
In de M3 mis ik het totaal niet. Liever geen tellerbak dan 1 die voor 80% leeg is :9
[/offtopic]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GuiltyNL
Achterbank ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFiuLIF_mcYWPrz_F3ZDV9upWwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OrXjrp0wK8HVBcJCMaUuUa9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp-dwyKYccu1eMRdvmg3O2jRhc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70CBngld5NnnFfqgWyY6pQep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmFtk_E7Jlo-3yZi1JdZMFTGCgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeP2VaMZivrJ16EEOqb3nfmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Nog even een praktische vraag:

Wij gaan eind mei naar noord-west Italië en je kunt dan via Belgïe - Luxemburg - oost Frankrijk - Zwitserland naar noord-west Italië.

Maar ik heb meermaals echter gehoord dat Frankrijk qua 'laadpaalkwaliteit' een stuk minder is dan Duitsland. Dus misschien is via Duitsland dan toch verstandiger, al is de reistijd gemiddeld dan iets langer. Dan zou het simpelweg Nederland - Duitsland - Zwitserland - Italië worden.

Duitsland wel meer wegwerkzaamheden dan Frankrijk, maar kwaliteit wegen verder natuurlijk ook wat beter.

Suggesties? Ik heb al een route via zoveel mogelijk Ionity-laders gepland en we pakken sowieso een tussenstop in Mulhouse, omdat mijn kinderen anders gek worden (denken wij haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
GuiltyNL schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:00:

Wij gaan eind mei naar noord-west Italië en je kunt dan via Belgïe - Luxemburg - oost Frankrijk - Zwitserland naast noord-west Italië.

Maar ik heb meermaals echter gehoord dat Frankrijk qua 'laadpaalkwaliteit' een stuk minder is dan Duitsland. Dus misschien is via Duitsland dan toch verstandiger, al is de reistijd gemiddeld dan iets langer. Dan zou het simpelweg Nederland - Duitsland - Zwitserland - Italië worden.

Duitsland wel meer wegwerkzaamheden dan Frankrijk, maar kwaliteit wegen verder natuurlijk ook wat beter.

Suggesties? Ik heb al een route via zoveel mogelijk Ionity-laders gepland en we pakken sowieso een tussenstop in Mulhouse, omdat mijn kinderen anders gek worden (denken wij haha).
Ik ben zelf een stuk door Frankrijk gereden, richting Les Deux Alpes. Dit was prima te doen via Ionity en Fastned laders. Veel beschikbaarheid en de palen functioneerde altijd. Hoe de rest van Frankrijk er bij staat weet ik niet uiteraard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
Shorteh schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:06:
[...]

Ik ben zelf een stuk door Frankrijk gereden, richting Les Deux Alpes. Dit was prima te doen via Ionity en Fastned laders. Veel beschikbaarheid en de palen functioneerde altijd. Hoe de rest van Frankrijk er bij staat weet ik niet uiteraard
Route du Soleil is inmiddels prima. In 2021 was het nog ionity only. Total kon je niets mee. Vorig jaar waren er ineens heel veel Fastned stations bijgekomen en natuurlijk tesla! Vooral bij Metz was altijd een laadwoestijn, met 4 laadpalen voor heen en terug. Met 30 tesla palen is dat verleden tijd.

Frankrijk is wat mij betreft prima dus. Deze zomer gaan we zelf weer naar Spanje en daar hebben wij geen zorgen over.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wij gaan eind mei naar noord-west Italië en je kunt dan via Belgïe - Luxemburg - oost Frankrijk - Zwitserland naar noord-west Italië.

In het buitenland rij ik uitsluitend op Tesla SuC. Perfecte integratie vwb. App/nauwkeurigheid/overzicht kosten en laadsnelheid. Perfect.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08

Je weet dat hier speciale topics voor zijn?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika

Kijk even in het Speciale topic voor lange reizen in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ

Is dat niet een kwestie van even ABRP aanslingeren en je voorkeuren goed instellen, dan zie je toch wat de beste route is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:37:
[...]

In het buitenland rij ik uitsluitend op Tesla SuC. Perfecte integratie vwb. App/nauwkeurigheid/overzicht kosten en laadsnelheid. Perfect.
Veel te ver van de snelweg, in Frankrijk opnieuw tol betalen omdat je van de weg moet en vaak nauwelijks voorzieningen. En als je de kosten zelf moet betalen is het goedkoper om bij Ionity te laden met je Plugsurfing pas. Tesla gebruik ik alleen als er echt geen andere opties zijn en dat is tegenwoordig niet vaak meer.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 23-04-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
guido66 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:14:
[...]

Je weet dat hier speciale topics voor zijn?
Vast, maar ik vond het verstandig om P2 eigenaren te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTHZZ schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:31:
[...]

Veel te ver van de snelweg, in Frankrijk opnieuw tol betalen omdat je van de weg moet en vaak nauwelijks voorzieningen. En als je de kosten zelf moet betalen is het goedkoper om bij Ionity te laden met je Plugsurfing pas. Tesla gebruik ik alleen als er echt geen andere opties zijn en dat is tegenwoordig niet vaak meer.
Ik beslis gewoon op basis van prijs. Bij Tesla kan je soms laden voor 59 ct/kWh, dat gaat bij Fastned niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:14:
[...]

Ik beslis gewoon op basis van prijs. Bij Tesla kan je soms laden voor 59 ct/kWh, dat gaat bij Fastned niet lukken.
Maar de Polestar-deal met Ionity is toch sowieso veel interessanter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
GuiltyNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:16:
[...]

Op de route-du-soleil kan je voor 40ct laden bij Ionity (Langres) met de Plugsurfing-Polestar edition app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rickkie600 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:35:
[...]

Op de route-du-soleil kan je voor 40ct laden bij Ionity (Langres) met de Plugsurfing-Polestar edition app
Ja, dat bedoel ik, dan ga je toch niet tobben om bij Tesla 59 cent en dus bijna 50% meer te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:16:
[...]

Dat zeg ik, ik beslis op basis van prijs. Tobben doe ik niet, ik sluit alleen geen enkel laad-station/merk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14

ThaDude

Hang Loose

@GuiltyNL
Ik plan route met polestar gewoon met Ionity + Tesla + Fastned op ABRP. Komt dan 100% Ionity uit. Hier met zoekfunctie en 19" banden dacht ik gelezen te hebben dat het slim is om qua verbruik 180 - 190 aan te houden. We gaan richting kroatie dit jaar met tussenstops in Oostenrijk en Slovenie. Erg benieuwd naar de drukte bij de palen aankomende zomer.

Afgelopen jaren met de Tesla altijd al met ABRP gepland. Dan wel gebruikmakend van Tesla SUC. Binnen ABRP is verbuik Tesla ook bekend en werkt goed. Al heb ik trouwens in 2020 voor 30,- nog Ionity only aangedaan vanwege aanbieding Enel-X 8) Toen reden er zo weinig EV's dat we overal alleen stonden.

Ionity is goedkoopst. Fastned makkelijkste icm MTC en niet hoeven declaren. Goed als een van de weinigen op het werk kies ik voor goedkoopst ipv makkelijk.

@Kammika SUC = Tesla Supercharger

[ Voor 8% gewijzigd door ThaDude op 24-04-2023 13:41 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ThaDude schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:07:
@GuiltyNL
Ik plan route met polestar gewoon met Ionity + Tesla + Fastned op ABRP. Komt dan 100% Ionity uit. Hier met zoekfunctie en 19" banden dacht ik gelezen te hebben dat het slim is om qua verbruik 180 - 190 aan te houden. We gaan richting kroatie dit jaar met tussenstops in Oostenrijk en Slovenie. Erg benieuwd naar de drukte bij de palen aankomende zomer.

Afgelopen jaren met de Tesla altijd al met ABRP gepland. Dan wel gebruikmakend van Tesla SUC. Binnen ABRP is verbuik Tesla ook bekend en werkt goed. Al heb ik trouwens in 2020 voor 30,- nog Ionity only aangedaan vanwege aanbieding Enel-X 8) Toen reden er zo weinig EV's dat we overal alleen stonden.

Ionity is goedkoopst. Fastned makkelijkste icm MTC en niet hoeven declaren. Goed als een van de weinigen op het werk kies ik voor goedkoopst ipv makkelijk.
Wat is Tesla SuC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
SuperCharger

edit: @ThaDude was mij al voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rickkie600 op 24-04-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Ben weer helemaal mee (kwam van 2.2, door eerdere TCAM issue wou die niet meer updaten).
Zonet m’n eerste onderhoudsbeurt gehad en dus nieuwe software.
(2.8 zou geen OTA zijn btw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VX0zxDlSbIOCOJkmQE9kaSQFEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eiAuzsJXvX2IHGl5JSzIgc2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
Nou de P2 is binnen en hoe blij ik ook ben dat ik weer een P2 heb, toch merk ik meteen heel duidelijk het verschil in opties die ik voorheen had t.o.v. die ik nu heb. Het zijn natuurlijk echt first world problems, maar toch :+

Afijn, daar wennen we wel aan en het is altijd beter dan de Opel Astra die ik nu ga inleveren :)

------

Even snelle vraag, wat doen de afstandknoppen en links en rechts eigenlijk aan het linkerkant van het stuur als je geen pilot assist en adaptive cc hebt 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door sarlo op 24-04-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
sarlo schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:34:
Nou de P2 is binnen en hoe blij ik ook ben dat ik weer een P2 heb, toch merk ik meteen heel duidelijk het verschil in opties die ik voorheen had t.o.v. die ik nu heb. Het zijn natuurlijk echt first world problems, maar toch :+

Afijn, daar wennen we wel aan en het is altijd beter dan de Opel Astra die ik nu ga inleveren :)

------

Even snelle vraag, wat doen de afstandknoppen en links en rechts eigenlijk aan het linkerkant van het stuur als je geen pilot assist en adaptive cc hebt 8)7
Daarmee kan je je ergernis kwijt klikken als iets niet werkt🤣 nope geen functie als je geen adaptive hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14

------

Volgens mij niks. Heb er al verschillende keren op gedrukt en zie niks veranderen :P

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
Afijn ondanks dat er qua opties echt niets aanwezig is, mis ik eigenlijk nu maar vier dingen tov mijn vorige P2:
- stuurverwarming
- adaptive cc + pilot assist
- de zitvlak verlenging
- de schakelaar van de schermverlichting. Die zit er wel maar doet niets 8)7

Zaken als het panoramadak, 360 camera, hk audio etc mis ik eigenlijk niet eerlijk gezegd.

Wel een voordeel: bij deze P2 zit echt een hele lange laadkabel, die had ik bij mijn vorige P2 niet

[ Voor 9% gewijzigd door sarlo op 24-04-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Onderweg in Denemarken voor vakantie en onboard charger lijkt defect te zijn. :(

Begon met problemen bij Ionity, alleen laden door de kabel omhoog te houden, daarna weer paar keer goed en nu doet ie helemaal niks meer met laden via type 2 stekker... Zelf granny lader springt meteen in de fout. Via Q8 CCS 150kW lader gelukkig nog kunnen laden.

PS dealer in Århus denkt dus onboard lader effect, maar kunnen in 1 week niks doen. Hopen dat de terugweg de Ionity palen het blijven doen... Geen zin in vervangend vervoer te regelen.

Iemand nog tips? :w 12v accu al ontkoppeld en reset via ontwasemen gedaan, werkt niet. Je kon de pinnen in de aansluiting toch ook soort van kortsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:59:
Onderweg in Denemarken voor vakantie en onboard charger lijkt defect te zijn. :(

Begon met problemen bij Ionity, alleen laden door de kabel omhoog te houden, daarna weer paar keer goed en nu doet ie helemaal niks meer met laden via type 2 stekker... Zelf granny lader springt meteen in de fout. Via Q8 CCS 150kW lader gelukkig nog kunnen laden.

PS dealer in Århus denkt dus onboard lader effect, maar kunnen in 1 week niks doen. Hopen dat de terugweg de Ionity palen het blijven doen... Geen zin in vervangend vervoer te regelen.

Iemand nog tips? :w 12v accu al ontkoppeld en reset via ontwasemen gedaan, werkt niet. Je kon de pinnen in de aansluiting toch ook soort van kortsluiten?
Heel erg balen! Geen tips helaas Dat met dat kortsluitbrugje was toen er een bug was dat bij sommige auto’s de auto plotseling bij een stop dacht dat de stekker er nog in zat en niet meer verder wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14

Staat de granny op een Deens stopcontact? Dan heb je geen aarde en doet de Granny het niet.
Je hebt bij de granny namelijk wel een aarde nodig, hij test iedere keer of een lekstroompje kan wegvloeien via de aarde.

Kan je wel eenvoudig oplossen met een stukje van aluminium schaal. Klein rolletje van maken (ongeveer 4cm lang en 3 tot 4 mm dik) en IN de ronde aard opening van de granny te stoppen en de rest zodanig uitlijnen dat deze in de aarde (half rond) van het stopcontact past. (Vast niet zo als het moet/mag maar zonder juist verloop tussen de verschillende stekkers (NL op granny en DK op wandcontactdoos) de enige manier om het zelf op te lossen :)

[ Voor 8% gewijzigd door petervanstuiven op 24-04-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 07-09 08:45

Dat is ontzettend balen. Bij mij is ook de OBC kapot geweest. Gelukkig wel in Nederland. Oorzaak onbekend maar was m’n auto wel een paar weken kwijt. Wel prima vervangend vervoer geregeld en netjes op de hoogte gehouden door Volvo Henk Scholten in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
daniel14 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:05:
[...]

Daarmee kan je je ergernis kwijt klikken als iets niet werkt🤣 nope geen functie als je geen adaptive hebt.
Hmm. Aangezien de knoppen er dan al wel zitten, zou je eventueel via een obd2 lezer de adaptieve cruisecontrol aan kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
darkkingll schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:46:
[...]

Hmm. Aangezien de knoppen er dan al wel zitten, zou je eventueel via een obd2 lezer de adaptieve cruisecontrol aan kunnen zetten?
Zover als ik kan vinden is de OBD2 port in de polestar 2 "locked" en kunnen ontwikkelaars er weinig uit halen.
Home Assistant integratie is ook nog ver weg te zoeken, vind ik best jammer van beide items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
WiMe65 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:10:
[...]

Dat is ontzettend balen. Bij mij is ook de OBC kapot geweest. Gelukkig wel in Nederland. Oorzaak onbekend maar was m’n auto wel een paar weken kwijt. Wel prima vervangend vervoer geregeld en netjes op de hoogte gehouden door Volvo Henk Scholten in Arnhem.
Hier ook, dezelfde dealer ook. Wanneer was je obc kapot? Tegen mij zeggen ze met elk probleem dat ik heb dat ik de enige ben tot zover :P vond het al ongeloofwaardig, maar nu nog wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Shorteh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:13:
[...]

Hier ook, dezelfde dealer ook. Wanneer was je obc kapot? Tegen mij zeggen ze met elk probleem dat ik heb dat ik de enige ben tot zover :P vond het al ongeloofwaardig, maar nu nog wat meer.
Dat was in september ‘22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
WiMe65 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:42:
[...]

Dat was in september ‘22
Ah, ok. Bij mij was hij op 21 maart 2022 defect geraakt. Nog wel plausibel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
[...]

Lijkt mij dat er wel wat meer hardware nodig is dan alleen die knoppen?
Geen idee in hoeverre die ontbreekt in een non-pilot auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Shorteh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:13:
[...]

Mijn dealer was tenminste eerlijk en zei dat er vrij vaak OBC’s kapot gingen. Ze hadden er toen zelfs 1 op voorraad, maar ik moest toch wachten omdat er bij mij maar 1 van de 3 fasen kapot was. Die voorraad OBC was voor mensen met 100% uitval. Duurde 2 maanden voor de OBC binnen was. Dat is nu een ongeveer een jaar geleden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
[...]

Als dat zo makkelijk was verkochten ze veel minder auto’s met ACC…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
guido66 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:20:
[...]

Mijn dealer was tenminste eerlijk en zij dat er vrij vaak OBC’s kapot gingen. Ze hadden er toen zelfs 1 op voorraad, maar ik moest toch wachten omdat er bij mij maar 1 van de 3 fasen kapot was. Die voorraad OBC was voor mensen met 100% uitval. Duurde 2 maanden voor de OBC binnen was. Dat is nu een ongeveer een jaar geleden.
Is het kapot gaan van de OBC gerelateerd aan de vroege modellen? Of alle versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
GuiltyNL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:43:
[...]

Is het kapot gaan van de OBC gerelateerd aan de vroege modellen? Of alle versies?
Ik heb modeljaar 22 en hij is van oktober 21, na 45K km weigerde hij ieder kilowattje tot zich te nemen.
Er was geen OBC op voorraad en moest uit Zweden komen. Na +/- 2 weken was hij weer gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00

------

https://www.polestar.com/...ctie-kiezen-en-activeren/

Voor de automatische snelheidsbegrenzer (op basis van verkeersbordinformatie) moet je dus op de linkerknop duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
otomoxd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:57:
[...]

https://www.polestar.com/...ctie-kiezen-en-activeren/

Voor de automatische snelheidsbegrenzer (op basis van verkeersbordinformatie) moet je dus op de linkerknop duwen :)
PAS daarmee op, de borden op een parallelweg neemt de scanner nét zo makkelijk mee.

Kan maar zo zijn dat je auto ik de ankers gaat omdat daar 30KM staat en jij lekker relaxed 50-60-70 tuft.
Het verkeer áchter je zal dat NIET in dank afnemen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• GuiltyNL
De boel zit erin, volgende keer armsteun en deuren. Daar was nu geen tijd meer voor. Stijlen en dakdelen in alcantara is een gedoe en hebben we afgeblazen, omdat alles aan elkaar gesmolten zit. Niets is normaal demontabel, zelfs speakerdelen niet. Heel jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzGV1xx1MgA_9NTvVL9r1aFVU84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bySvxAYRA4UQZvCRNaG5FuAI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtaITlDd0FO3lv2YlSC3qO5n8u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDMEtGWaMTocILfqctgPxs5n.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/See2GXDoIBgimbG7OOZFRhnSKIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmVpWbdbekmkR0tq5Q0e3OJC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door GuiltyNL op 26-04-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

GuiltyNL schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:34:
De boel zit erin, volgende keer armsteun en deuren. Daar was nu geen tijd meer voor. Stijlen en dakdelen in alcantara is een gedoe en hebben we afgeblazen, omdat alles aan elkaar gesmolten zit. Niets is normaal demontabel, zelfs speakerdelen niet. Heel jammer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Kun je wat uitwijden over het niet demontabel zijn van speakerdelen? Ik zit eraan te denken om een audio upgrade te laten uitvoeren, maar als de deurbekleding niet los kan om bij de speakers te komen houdt dat snel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
Pixeltje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:56:
[...]

Ziet er goed uit! Kun je wat uitwijden over het niet demontabel zijn van speakerdelen? Ik zit eraan te denken om een audio upgrade te laten uitvoeren, maar als de deurbekleding niet los kan om bij de speakers te komen houdt dat snel op..
ik heb afgelopen week mijn portieren laten tinten...die gast had binnen no time die hele panelen eraf gehaald
je zag alles zitten(bedrading etc) stond echt versteld hoe snel dat ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
er zitten een paar schroeven beneden de deur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Pixeltje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:56:
[...]

Die panelen zelf zijn er in een scheet af. Dat is het dus niet. Het is meer als je delen van je raamstijlen bijvoorbeeld wilt laten bekleden, dat de speakerdeeltjes vast zitten en je die dus niet los kunt halen. En bijvoorbeeld de kappen van je C-stijl zien er aan de achterkant zo uit, een deel van die kap is met stof en een deel is plastic, maar het zit dus wel aan elkaar gesmolten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMcUoI9p2ZpMHdUP27ogLy-PLWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6qYVyDQ4kXGiBuP9rJ06Ks7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvPGtpKGt7DoyBELF6kbQZ4z-5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAE27BDhhoEzPkhi8CaqiN0V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door JTHZZ op 26-04-2023 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Oh leuk! Ik heb Tibber en een niet ondersteunde paal. Hopelijk werkt het nu via Polestar zelf. Nu weekendje weg, maandag maar 's proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
kramon schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:53:
[...]

Oh leuk! Ik heb Tibber en een niet ondersteunde paal. Hopelijk werkt het nu via Polestar zelf. Nu weekendje weg, maandag maar 's proberen!
Ff lezen je hebt een tibber integrated wallbox nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
daniel14 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:02:
[...]

Ff lezen je hebt een tibber integrated wallbox nodig
Nee, volgens mij dus nu niet meer. Tenminste, dat lijkt me na de aankondiging. Want anders is het niets nieuws, want als het lader afhankelijk is, dan kon het al. Dus nieuwsbericht is verwarrend.

[ Voor 27% gewijzigd door GuiltyNL op 26-04-2023 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
GuiltyNL schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:05:
[...]

Nee, volgens mij dus nu niet meer. Tenminste, dat lijkt me na de aankondiging. Want anders is het niets nieuws, want als het lader afhankelijk is, dan kon het al. Dus nieuwsbericht is verwarrend.
Ja, dat van die integrated wallboxes wist ik inderdaad ook al en was al helemaal blij dat ze het 'gewoon' via de auto hadden opgelost. Maar dat was dus mijn aanname in deze.

Wat al wel sinds korte termijn kan is je echte SoC uitlezen, realtime, vanuit de Tibber app met de Polestar API. Dat kon eerst ook niet. Die feature deed me stiekem hopen op een volledige integratie.

/edit
Nog eens gelezen en er staat dus inderdaad Tibber-integrated wallbox. Niets nieuws dus ;w

[ Voor 6% gewijzigd door kramon op 26-04-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja, jammer. Omdat het met die Zaptec en Ease laders al mogelijk was, dacht ook ik dat het eindelijk met de Polestar logica gedaan kon worden.

Een beetje non-nieuws dus. ☹️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:34:
Het is inderdaad erg lastig, Bij ons hebben ze wel de armsteunen in leer en een deel van de deur met Alcantara kunnen doen. Het kan dus wel, maar ze waren niet erg blij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTAh0n0dEhHMHClXDp2dZ3TmuT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7XzgMTi1K97Lkz0vEMUsjme.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HRhwZhOLCJk1UHO9FGjwhB6xmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEsTUxikHiQTRaAam47Jm0sJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-08 14:17
Als ze nu ook eens push notifications zouden inbouwen in hun app he...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI4dtltq0hUSCtsFaCnv79kQ5-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CvEenAqCqJLC6bg2IgZnWgm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 20:23
Die is er toch. Melding staat in de app en je kan indien gewenst notificaties aan zetten.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-08 14:17
Op iOS geen (push) melding/notificatie gehad en om nu proactief telkens in "voor u" te gaan kijken is ook niet de bedoeling lijkt me. Het staat inderdaad in hun "blog omgeving". Het werkt op Android misschien anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Nee hoor, op Android werkt dat ook niet. Ik heb nog nooit een push notificatie van de Polestar app mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Even een algemene vraag: ik heb mijn nieuwe P2 nu een week en ik merk gewoon dat ik adaptive cruise control dus echt mis :X

Nu kan ik mijn auto aan het eind van de maand wisselen voor een P2 inclusief pilot pakket alleen is het een SRSM ipv een LRDM die ik nu heb.

Even los van het feit dat de SRSM een mindere range heeft (345 vs 390 aldus ev database) en de auto iets minder pk en koppel heeft, zijn er nog andere nadelen waarom ik de swap niet moet doen?

Want als ik swap heb ik én weer alle pilot pakket opties en ik betaal nog eens +-140 euro per maand netto minder 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
sarlo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:06:
Even een algemene vraag: ik heb mijn nieuwe P2 nu een week en ik merk gewoon dat ik adaptive cruise control dus echt mis :X

Nu kan ik mijn auto aan het eind van de maand wisselen voor een P2 inclusief pilot pakket alleen is het een SRSM ipv een LRDM die ik nu heb.

Even los van het feit dat de SRSM een mindere range heeft (345 vs 390 aldus ev database) en de auto iets minder pk en koppel heeft, zijn er nog andere nadelen waarom ik de swap niet moet doen?

Want als ik swap heb ik én weer alle pilot pakket opties en ik betaal nog eens +-140 euro per maand netto minder 8)7
Je hebt dan alleen een auto met minder bereik maar meer opties, ik zou het doen, bereik is bij mij nooit een issue geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k-jah
daniel14 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:24:
[...]

Je hebt dan alleen een auto met minder bereik maar meer opties, ik zou het doen, bereik is bij mij nooit een issue geweest.
En een motor minder…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik zou het niet doen, want ik vind die ACC nog steeds waardeloos werken. Mijn auto wordt er een kermisattractie van zo ruw is die ACC elke keer.

Remt te vroeg, geeft te laat weer gas en in drukke omstandigheden remt de auto weer (veel) te laat en daardoor te hard en abrupt. Ik gebruik het nu bijna nooit meer, omdat het maar niet verbetert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
GuiltyNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:57:
Ik zou het niet doen, want ik vind die ACC nog steeds waardeloos werken. Mijn auto wordt er een kermisattractie van zo ruw is die ACC elke keer.

Remt te vroeg, geeft te laat weer gas en in drukke omstandigheden remt de auto weer (veel) te laat en daardoor te hard en abrupt. Ik gebruik het nu bijna nooit meer, omdat het maar niet verbetert.
Dit. En die extra motor gebruik ik ook dagelijks.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32

Heb zelf denk ik ~70% van de 25k km's gereden met ACC en Pilot Assist aan. Vind het heerlijk rijden, ook geen klachten van passagiers over abruptheid.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen ACC inruilen om er een extra motor voor terug te krijgen (die mij wel erg leuk lijkt :)), zou ik toch liever de ACC behouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika

Het is maar rijhulp hè….

Dat die “te vroeg” remt komt door wettelijk ingestelde afstand die die minimaal moet bewaken. Omdat het rijhulp is die voorkomt dat je je in je voorganger voort als je zelf niet oplet. Dat die “te laat gas geeft” is omdat die niet bedoeld is als autonoom rijden. Je wordt gewoon zelf geacht op te trekken.

Heb nu in meerdere auto’s met acc (inclusief dat t… merk) gereden die hebben allemaal hetzelfde “euvel”..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sarlo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:06:

Ik zou het nooit doen, een DM inruilen voor een SM en zeker niet met als reden een missende ACC. Mijn ACC werkt overigens perfect en zit gewoon aan het eind van mijn rechter been :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Kammika schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:54:
[...]

Het is maar rijhulp hè….

Dat die “te vroeg” remt komt door wettelijk ingestelde afstand die die minimaal moet bewaken. Omdat het rijhulp is die voorkomt dat je je in je voorganger voort als je zelf niet oplet. Dat die “te laat gas geeft” is omdat die niet bedoeld is als autonoom rijden. Je wordt gewoon zelf geacht op te trekken.

Heb nu in meerdere auto’s met acc (inclusief dat t… merk) gereden die hebben allemaal hetzelfde “euvel”..
Ik had dit probleem echt niet op deze manier in mijn Audi (MY2013), dat was weliswaar een model met twee radarogen in de voorbumper, maar dat systeem werkte een heel stuk beter dan dit.

Maar los van het feit hoe het dan zou komen, het werkt in de praktijk maximaal matig en om daar nu je auto voor in te ruilen en een motor ervoor in te leveren? Ik zou het een onhandige ruil vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:11:
[...]

Ik had dit probleem echt niet op deze manier in mijn Audi (MY2013), dat was weliswaar een model met twee radarogen in de voorbumper, maar dat systeem werkte een heel stuk beter dan dit.

Maar los van het feit hoe het dan zou komen, het werkt in de praktijk maximaal matig en om daar nu je auto voor in te ruilen en een motor ervoor in te leveren? Ik zou het een onhandige ruil vinden.
Heb in Passat, Ford en BMW gereden. Allemaal dezelfde ervaring als in mijn P2. Afstand aan de safe side, trager weer gas geven dan ik zelf zou doen. Met als grootste irritatie dat bij VW de ACC weigert rechts in te halen. Dat is in de P2 beter. Net als het accelereren als je links knippert. Alleen bij 120+ houdt de P2 een veel grotere afstand aan dan andere merken. Maar dat mag je in NL toch alleen maar na 19:00 rijden. Ik herken dus wel dat het alleen geschikt is voor de rustige rijder. In de file heel relaxed maar auto inruilen zou ik er niet voor doen!

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 28-04-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:57:
[...]

Ik zou het nooit doen, een DM inruilen voor een SM en zeker niet met als reden een missende ACC. Mijn ACC werkt overigens perfect en zit gewoon aan het eind van mijn rechter been :+
voor alleen acc: nope idd... maar voor alle pilot pack opties en dan ook nog eens 140 eur in de maand kado (over een gemiddeld leasecontract hebben we het dan toch over een kleine 4000 euro!) zou ik er niet zo lang over hoeven na te denken..

maar ja.. ik heb zelf ook niet zo'n behoefte aan die verdubbelde pk's... voor mensen die dat leuk vinden is het wsch een hele andere overweging...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Harvem
  • Laatst online: 31-05 22:47
Vandaag telefoontje gekregen, 11 mei mag ik mijn Polestar ophalen! :D *O*
En weekje later meteen mee op reis naar Kroatië. Eerste keer met een elektrische auto, dus dat wordt wel even spannend :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
wow.... échte lefgozer!! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harvem
  • Laatst online: 31-05 22:47
Ik lees hier al een tijdje mee, hopelijk helpt dat om de reis tot een goed einde te brengen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Had niet verwacht dat een dergelijke simpele vraag toch best wat reacties geeft :o

Qua looptijd, ik mag iedere maand ruilen dus ik kan altijd terug. Maar het gaat me dus puur om die opties inderdaad en ja ik kan beginnen over het vermogen en de enige conclusie die ik dan kan trekken: misschien is minder vermogen wel beter voor mij :+

Ik ga nog maar eens nadenken en anders kan ik ook nog naar een xc40 p8, die heeft en de opties en het vermogen *keuzes keuzes*
Pagina: 1 ... 142 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.