Wat zou je de volgende keer beter/anders doen? Het ziet er wat mij betreft prima uit. Ik irriteer mij ook mateloos aan dat hoogglans plastic en snap niet dat autodesigners dit zo doen. Neem aan dat zij zelf dit ook niet in hun eigen auto zouden willen hebben ;-) Heb zelfs al wrap materiaal in huis gehaald, maar nog niet de moeite genomen om hieraan te beginnen. Neem aan dat je ook de youtube videos hebt bekeken voordat je hieraan begon? Nog verdere tips of aanvullingen?k-jah schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:49:
Tijdje geleden eindelijk eens werk gemaakt van de center console wrap.
Het is niet perfect, maar voor een eerste keer ben ik er wel tevreden mee.
Eindelijk af van die bestofte en bekraste piano plastic!
[Afbeelding]
Onderdaan links kan het beter, maar misschien ben ik ben te strengPlaygarden schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:32:
[...]
Wat zou je de volgende keer beter/anders doen? Het ziet er wat mij betreft prima uit. Ik irriteer mij ook mateloos aan dat hoogglans plastic en snap niet dat autodesigners dit zo doen. Neem aan dat zij zelf dit ook niet in hun eigen auto zouden willen hebben ;-) Heb zelfs al wrap materiaal in huis gehaald, maar nog niet de moeite genomen om hieraan te beginnen. Neem aan dat je ook de youtube videos hebt bekeken voordat je hieraan begon? Nog verdere tips of aanvullingen?
Vooral de tijd nemen is een goeie tip, en niet er vanuit gaan dat het de eerste keer juist is (ik heb 2 pogingen ondernomen). Ik vond het wel leuk om te doen
:strip_exif()/f/image/Av2oBHeDoEes3nBgMp5Gqv9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4EXLr845WadeNK4KtmFM4Dve.jpg?f=fotoalbum_large)
Audi-nappa in zwart (is niet diepzwart) + alcantara + stiksels in Polestar-geel.
[ Voor 5% gewijzigd door GuiltyNL op 17-04-2023 14:21 ]
Wel goed als de tijden terug gaan kloppen. Helaas wel weer niet via OTA.
Bron: https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/Updates in softwareversie P2.8
NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van P2.8 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.
- Verbeteringen in geraamde resterende oplaadtijd in auto en Polestar-app.
- Algemene stabiliteitsverbeteringen.
[ Voor 6% gewijzigd door jnsvr op 17-04-2023 16:40 ]
Mooie combi! [Dat lijkt een Mk2 Jaguar daar op de achtergrond]GuiltyNL schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:20:
De combi:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Audi-nappa in zwart (is niet diepzwart) + alcantara + stiksels in Polestar-geel.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
En waar laat je het doen? Combinatie lijkt veel op wat wij ook hebbenGuiltyNL schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:20:
De combi:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tOhASVflILDBvyXi1aIjyTBC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik doe het bij een lokale partij bij mij in de buurt. Dus niet bij één van de bekende partijen in Nederland.petervanstuiven schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:23:
[...]
En waar laat je het doen? Combinatie lijkt veel op wat wij ook hebben[Afbeelding]
En het zal zeker op jullie versie gaan lijken. Uiteindelijk komen mijn deuren ook nog aan de beurt en worden de raamstijlen + dak ook vervangen voor alcantara.
[ Voor 12% gewijzigd door GuiltyNL op 17-04-2023 20:56 ]
Ik denk dat je gelijk hebt. Er staat nog veel meer moois daar binnen!Mga1600 schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:38:
[...]
Mooie combi! [Dat lijkt een Mk2 Jaguar daar op de achtergrond]
Ja, dat was een mooie boel, ik zag de release notes net nadat ik mijn nieuwe Polestar uitgeleverd had gekregen. Ik deed voor de vorm een software update (niets) en klikte naar release notes en jawel!; Er staat iets over 2.8 maar geen verdere info! Just my luck 🤪jnsvr schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:34:
Weinig nieuws in P2.8 (zeker vergeleken met de "gelekte" release notes).
[...]
Bron: https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Blijf het apart vinden dat ze het niet gewoon OTA uitbrengen maar alleen in de werkplaats.jnsvr schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:34:
Weinig nieuws in P2.8 (zeker vergeleken met de "gelekte" release notes).
Bron: https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Natuurlijk zijn er bugs geweest in de laatste paar updates maar dat gebeurd niet bij het updaten maar komt pas naar voren bij het gebruik. Dus ja, breng hem wel gewoon OTA uit naar een aantal auto's en je merkt vanzelf hoe of wat.
Of uiteraard de beste optie: test gewoon je sh*t goed, zodat je het met alle vertrouwen uit kan brengen naar iedereen
https://www.autoweek.nl/a...goedkoper-dan-polestar-3/
Echt een schoonheid. Maar helaas wel erg breed en lang. Ze past wel op de oprit. Maar is iets minder praktisch voor de publieke parkeer plekken. Ik zou altijd bezorgd zijn om krasjes of deuken aan de zijkanten.
Maar wel redelijk de droom auto...dutchman666 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:27:
Hier is die dan de Polestar 4 !
Echt een schoonheid. Maar helaas wel erg breed en lang. Ze past wel op de oprit. Maar is iets minder praktisch voor de publieke parkeer plekken. Ik zou altijd bezorgd zijn om krasjes of deuken aan de zijkanten.
Zeker een mooie wagen. Zal alleen als Dual motor met wat aankleding wel over de 80k gaan vermoed ik.dutchman666 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:27:
niet volgens het artikel:VidaR-9 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:04:
[...]
Zeker een mooie wagen. Zal alleen als Dual motor met wat aankleding wel over de 80k gaan vermoed ik.
Begin 2024 moet de Polestar 4 in Europa op de markt komen. Voor de Europese markt geeft Polestar een indicatieprijs op van €60.000.
Dat is het basismodel zonder optie. Hij refereert aan de snelle dual motor mét opties.
Zoek de verschillen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BNlrCrhDGusVmVgKnpreaMEb.jpg?f=user_large)
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Kris Reva (?) een auto vlogger gaf idd aan dat het hem ook al opviel. Het schijnt op dezelfde platform gebaseerd te zijn die over de gehele Geely line gebruikt zal gaan worden.P2Hattem schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:44:
Geely deelt de ontwerpideeën binnen het platform. De Zeekr 001 lijkt er i.i.g. als 2 druppels water op.
Zoek de verschillen!
[Afbeelding]
Want ze hebben allebei een rond stuur?P2Hattem schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:44:
Geely deelt de ontwerpideeën binnen het platform. De Zeekr 001 lijkt er i.i.g. als 2 druppels water op.
Zoek de verschillen!
[Afbeelding]
2 druppels water vind ik wat overdreven. Met deze verschillen kan je zo nog paar interieurs opnoemen die erop lijken.
Waarom zit er een achteruitkijkspiegel op als er geen ruit isdutchman666 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:27:
Misschien een camera en is de spiegel een camera? Klinkt cool maar ik denk rete-irritant
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Volvo komt natuurlijk ook vanuit Geely en de nieuwe EX90 maar ook het kleinere broertje de nieuwe EX30 krijgt toch een ander Interieur qua schermen dan de Polestars waarbij het vooral opvallend is dat Polestar gaat voor een horizontaal groot scherm en de Volvo's blijven kiezen voor een verticaal scherm:dutchman666 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:50:
[...]
Kris Reva (?) een auto vlogger gaf idd aan dat het hem ook al opviel. Het schijnt op dezelfde platform gebaseerd te zijn die over de gehele Geely line gebruikt zal gaan worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/quwJglfbgXxo7hMhWgD5OrRI.jpg?f=user_large)
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Er staat in het artikel dat deze camera beelden laat zien en kan wisselen naar spiegelmodus om de achterbank te zien.Jebus4life schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:53:
[...]
Waarom zit er een achteruitkijkspiegel op als er geen ruit is![]()
Misschien een camera en is de spiegel een camera? Klinkt cool maar ik denk rete-irritant
Misschien iets anders, maar ik zat laatst in een Audi Etron en die had van die camera spiegels. Je zal er als dagelijkse rijder vast aan wennen maar ik vond het vreselijk en zelfs onveilig. Ik denk dat je hetzelfde effect gaat krijgen met een camera als achteruit spiegel. Voelt zo vreselijk onnatuurlijk aan.Kaoh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:03:
[...]
Er staat in het artikel dat deze camera beelden laat zien en kan wisselen naar spiegelmodus om de achterbank te zien.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik vind het helemaal niet op elkaar lijken, omdat er op diezelfde plek ook een scherm zit? Dat is na het stuur zo ongeveer de enige overeenkomst, toch?P2Hattem schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:44:
Zoek de verschillen!
[Afbeelding]
Is ook alweer achterhaald, schijnt meer stroom te verbruiken dan het bespaard.Juancho schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:10:
[...]
Misschien iets anders, maar ik zat laatst in een Audi Etron en die had van die camera spiegels. Je zal er als dagelijkse rijder vast aan wennen maar ik vond het vreselijk en zelfs onveilig. Ik denk dat je hetzelfde effect gaat krijgen met een camera als achteruit spiegel. Voelt zo vreselijk onnatuurlijk aan.
Ging mee meer om de functionaliteit van spiegels te vervangen door camera's.daniel14 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:37:
[...]
Is ook alweer achterhaald, schijnt meer stroom te verbruiken dan het bespaard.
Voor buitenzij spiegels ben ik het er helemaal mee eens. De achterspiegel is per definitie een minder nuttig ding. Begin van mn carrière een bestelbus gereden zonder achterraam, nooit behoefte aan die spiegel gehad.GuiltyNL schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:21:
[...]
Ik vind het helemaal niet op elkaar lijken, omdat er op diezelfde plek ook een scherm zit? Dat is na het stuur zo ongeveer de enige overeenkomst, toch?
Die via camera vind ik wel prima.
Denk dat het grootste probleem van de zijspiegels het ontbreken van diepte in het zicht is, dus gelukkig dat Polestar daar zich niet aan gebrand heeft. De achteruitkijkspiegel is geen primair ding, we slepen ons toch elke dag met caravan naar Spanje (volgens de range-discussies) en dan zie je ook niets en toch komen we er. De Renault e-megane heeft ook zo'n achteruitkijkspiegel, het lijkt me wel handig want als er bijvoorbeeld een "fish eye" op zit zie je veel en veel meer dan we nu gewend zijn met die dikke achterstijlenKaoh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:52:
[...]
Voor buitenzij spiegels ben ik het er helemaal mee eens. De achterspiegel is per definitie een minder nuttig ding. Begin van mn carrière een bestelbus gereden zonder achterraam, nooit behoefte aan die spiegel gehad.
Die via camera vind ik wel prima.
Alleen als ik zie hoe snel mijn achteruitrijcamera vies is vraag ik me af hoe praktisch zo’n achteruitkijkspiegelcameraGeurtG schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:14:
[...]
Denk dat het grootste probleem van de zijspiegels het ontbreken van diepte in het zicht is, dus gelukkig dat Polestar daar zich niet aan gebrand heeft. De achteruitkijkspiegel is geen primair ding, we slepen ons toch elke dag met caravan naar Spanje (volgens de range-discussies) en dan zie je ook niets en toch komen we er. De Renault e-megane heeft ook zo'n achteruitkijkspiegel, het lijkt me wel handig want als er bijvoorbeeld een "fish eye" op zit zie je veel en veel meer dan we nu gewend zijn met die dikke achterstijlen.
Volgens mij is het idee dat deze in de ‘haaienvin’ komt dus dat scheelt mogelijk nogal wat viezigheid.VidaR-9 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:17:
[...]
Alleen als ik zie hoe snel mijn achteruitrijcamera vies is vraag ik me af hoe praktisch zo’n achteruitkijkspiegelcamerais.
Ik snap hem ook niet helemaal qua maat, hij is maar een fractie korter dan de Polestar 3, de wielbasis is 1cm langer bij de Polestar 4 en hij is ook nog eens flink breder dan de Polestar 3.dutchman666 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:27:
Zag dit plaatje op het polestar forum voorbij komen:
/f/image/1YRuclqBd7LCD3xNTtwyWw8I.png?f=fotoalbum_large)
Wel erg mooi
Op dit moment wordt de zomer set er op gezet..... benieuwd of het nog wat efficienter kan
Haha, en dat hadden ze vooraf niet kunnen bedenken? Ik ben in ieder geval blij dat op de Polestar 3 en 4 normale spiegels zitten.daniel14 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:37:
[...]
Is ook alweer achterhaald, schijnt meer stroom te verbruiken dan het bespaard.
Dacht dat ik er geen last van had, kijk in de app en blijkt dat hij ook ergens anders staat….Hermanbbbb schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:02:
Wat mij de laatste tijd met regelmaat opvalt is dat de locatie van de wagen in de app niet klopt. Vaak geeft hij nog mijn thuislocatie aan, terwijl ik hem toch echt op de bestemming geparkeerd heb. Dat handige feature schiet zo wel een beetje zijn doel voorbij. En ja, de gps in de auto doet het wel normaal, en ook heeft de auto gewoon internettoegang. Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben?
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
je hebt nog "garantie" en binnen de gestelde km's??P2void19noPP schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:
Vrijdag j.l. Polestar wil niet meer in D of R. Geen beweging in te krijgen. Opgetakeld en naar dealer gebracht. Diagnose totaal accupakket dient vervangen te worden. Volgens dealer een zgn ruilaccu. Gereviseerd exemplaar. Wat moet ik hier van denken. Accepteren ? Of geheel nieuw exemplaar verlangen? Graag ook jullie mening.
dan zou IK gaan voor 100% NIEUWE batterij.

stoel kapot / versleten?/ u krijg een ruil stoel m'neer...

scherm defect? gebruikt scherm terug? etc etc..

dán krijgen ze een serieus probleem met mij..

hoe durven ze het vóór te stellen.

m2c
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat werkt prima, ik heb het in een gehuurde bestelauto wel eens ervaren.Jebus4life schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:53:
[...]
Waarom zit er een achteruitkijkspiegel op als er geen ruit is![]()
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
https://docs.google.com/d...nZrpsSvS6gDbdXES68b2/edit
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 18-04-2023 20:00 ]
Bij Volvo dealer naar laten kijken maar ze kunnen het niet vinden. Een nieuw probleem voor ze. Moet een nieuwe afspraak voor gemaakt worden. Iemand dit ook ervaren?
Tenzij leaseauto (die je zelf nooit zal overnemen) 100% nieuwe accu eisen. Wat @Hansieo al zegt.P2void19noPP schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:
Vrijdag j.l. Polestar wil niet meer in D of R. Geen beweging in te krijgen. Opgetakeld en naar dealer gebracht. Diagnose totaal accupakket dient vervangen te worden. Volgens dealer een zgn ruilaccu. Gereviseerd exemplaar. Wat moet ik hier van denken. Accepteren ? Of geheel nieuw exemplaar verlangen? Graag ook jullie mening.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Hier in het forum in ieder geval nog nooit voorbij horen komen. Wel erg apart.SolidEdge-er schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:49:
Heeft iemand hier ervaring mee? Van mijn P2 sleutel (die grote) werken de drukknoppen voor de portiersloten en achterklep niet. Is waarschijnlijk vanaf aflevering zo geweest want ik heb het nooit gebruikt. Altijd de deurgrepen voor open/dicht gebruikt.
Bij Volvo dealer naar laten kijken maar ze kunnen het niet vinden. Een nieuw probleem voor ze. Moet een nieuwe afspraak voor gemaakt worden. Iemand dit ook ervaren?
Hierdoor voor dit jaar ongeveer 25 cent per kWh gemiddeld betaald, wat op jaarbasis voor het laden van de auto al €4k scheelt.
Maar wat zie ik nu in het uurtarief overzicht voor morgen 2pm: - 24 cent ! Ja echt minus 24 cent.
De vaste kosten zijn ongeveer 17 cent per kWh dus kan morgen de auto volledig opladen van 0 naar 100% en krijg daarvoor ook nog €5,25.
Moet dan wel de zonnepanelen afschakelen, want terugleveren aan het net, kost dan ook geld.
Moet niet gekker worden……
Wel jammer dat de auto al volgeladen op de oprit staat en op deze manier het hebben van zonnepanelen niet echt gunstig is.
P2 Launch Edition Void 20”
Wat ik al heb geprobeerd (na het doorworstelen van alle posts over Spotify):
- Cache wissen in zowel de app op mijn telefoon als in de auto;
- Resetten van infotainment;
- Spotify verwijderen en opnieuw installeren;
- Bluetooth verbinding uitschakelen.
Kortom, ik word er helemaal kriegel van! Ik las ook dat het wellicht helpt om over te stappen naar Spotify Family, we hebben nu Duo. Maar daarvan las ik ook weer dat het niet altijd helpt. Ik wil best overstappen naar Family, maar als dat niet DE oplossing is...
Met een lange roadtrip (naar Zweden, YAY!) voor de boeg zou ik graag willen dat het gaat werken zoals ik wil dat het werkt.
Iets anders dan Spotify wil ik overigens niet.
Wie heeft de tip/oplossing voor mij? Mijn dank is op voorhand al enorm groot!
SMLR | Midnight | Plus
Je zou even in de PlayStore kunnen kijken of je de laatste update van Spotify hebt. Een paar dagen geleden was er een update ivm problemen met playlists die niet wilden laden. Het zou kunnen dat die update nog niet automatisch is geïnstalleerd. Even naar apps->onderaan op het playstore icoontje en dan rechtsboven op de 3 streepjes drukken en mijn apps selecteren.Gnoesify schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:44:
Spotify, hel of hemel... Op dit moment voor mij de hel. Ik worstel al een poosje met het hele gebeuren: play/pauze-knop werkt niet (altijd), kan geen nummers pauzeren, bij het instappen start 'ie een random nummer uit de playlist, bij het kiezen van een nummer doet 'ie vaak gewoon iets anders, etc.
Kortom, ik word er helemaal kriegel van! Ik las ook dat het wellicht helpt om over te stappen naar Spotify Family, we hebben nu Duo. Maar daarvan las ik ook weer dat het niet altijd helpt. Ik wil best overstappen naar Family, maar als dat niet DE oplossing is...
Met een lange roadtrip (naar Zweden, YAY!) voor de boeg zou ik graag willen dat het gaat werken zoals ik wil dat het werkt.
Vooropgesteld: de dealer heeft ervoor gestudeerd, dus die weet het beter maar ik neem aan dat het hier gaat over de 12V accu onder de motorkap. Zo niet, dan klinkt dit zeer onwaarschijnlijk. Deze fout kan al komen als een van de deuren bijvoorbeeld niet goed gesloten zit of de auto niet detecteert dat deze gesloten zijn. Ik zou een second opinion vragen, als je overigens op het Polestar-forum zoekt op dit probleem vind je verschillende voorbeelden, geen daarvan wijst naar het accupakket.P2void19noPP schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:
Er is overleg geweest door dealer met Polestar. Hoogvoltage issue. Zodoende vervanging van gehele accupakket heeft men mij verteld.GeurtG schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:40:
[...]
Vooropgesteld: de dealer heeft ervoor gestudeerd, dus die weet het beter maar ik neem aan dat het hier gaat over de 12V accu onder de motorkap. Zo niet, dan klinkt dit zeer onwaarschijnlijk. Deze fout kan al komen als een van de deuren bijvoorbeeld niet goed gesloten zit of de auto niet detecteert dat deze gesloten zijn. Ik zou een second opinion vragen, als je overigens op het Polestar-forum zoekt op dit probleem vind je verschillende voorbeelden, geen daarvan wijst naar het accupakket.
Ik heb er geen ervaring mee dus niet zeker of het werkt, maar Spotify op je telefoon en via bluetooth naar de auto?Gnoesify schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:44:
Spotify, hel of hemel... Op dit moment voor mij de hel. Ik worstel al een poosje met het hele gebeuren: play/pauze-knop werkt niet (altijd), kan geen nummers pauzeren, bij het instappen start 'ie een random nummer uit de playlist, bij het kiezen van een nummer doet 'ie vaak gewoon iets anders, etc.
Blijkbaar de meest recente versie, die van 11 april.JTHZZ schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:10:
[...]
Je zou even in de PlayStore kunnen kijken of je de laatste update van Spotify hebt. Een paar dagen geleden was er een update ivm problemen met playlists die niet wilden laden. Het zou kunnen dat die update nog niet automatisch is geïnstalleerd. Even naar apps->onderaan op het playstore icoontje en dan rechtsboven op de 3 streepjes drukken en mijn apps selecteren.
Ook al geprobeerd, maar dat werkt niet. Misschien komt dat omdat ik de bluetooth verbinding uit heb gezet. Maar dan zit je alsnog te krummelen op je telefoon, lijkt mij niet heel wenselijk. Zal dit zeker even in mijn achterhoofd houden als er echt geen oplossing is!PvS_68 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:45:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee dus niet zeker of het werkt, maar Spotify op je telefoon en via bluetooth naar de auto?
SMLR | Midnight | Plus
Dank voor je reactie. Nogmaals nagevraagd. Niet 12V maar het hele accupakket. Polestar Support zegt in kader van milieubewust handelen bieden wij in voorkomende gevallen een gerepareerd/gereviseerd accupakket aan. Komt uit Frankrijk (?).Daar ben ik het (milieubewust) in algemene zin wel mee eens. Maar in mijn individuele geval niet. Ik rijd privé. Bij verkoop zal niemand zitten wachten op een gerepareerd accupakket onderin. Mijn PS is van de eerste generatie (september 2020). Niet eerder meegemaakt in Nederland zei Polestar Support ook nog. Zoe nog nader horen hoe nu verder. Positief: Wel heel netjes een vervangende PS2 uit Nieuwegein voor de duur van de klus aan laten voeren.GeurtG schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:40:
[...]
Vooropgesteld: de dealer heeft ervoor gestudeerd, dus die weet het beter maar ik neem aan dat het hier gaat over de 12V accu onder de motorkap. Zo niet, dan klinkt dit zeer onwaarschijnlijk. Deze fout kan al komen als een van de deuren bijvoorbeeld niet goed gesloten zit of de auto niet detecteert dat deze gesloten zijn. Ik zou een second opinion vragen, als je overigens op het Polestar-forum zoekt op dit probleem vind je verschillende voorbeelden, geen daarvan wijst naar het accupakket.
Hier gaan een hoop mensen blij van wordenjnsvr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:14:
Waze is zonet aangekondigd.
https://twitter.com/Poles.../1648690540005711875?s=20
[Afbeelding]
Ben zelf prima tevreden met GMaps, maar, mits de app goed/soepel functioneert, zou er voor mij één reden kunnen zijn om Waze te gaan gebruiken: flitsmeldingen. Heeft iemand hier ervaring met de betrouwbaarheid van (mobiele) flitsmeldingen van Waze tov Flitsmeister?
Gebruik nu nog de FM-app op m'n telefoon, wat op zich prima werkt, maar zou toch mooi zijn als dit mooi geïntegreerd in je navigatie zit
Ook hopen dat Waze, net als Apple Carplay (en Maps), kan worden weergegeven op het bestuurderscherm.
www.google.nl
Krijg je dan van beiden flitsmeldingen? Zo ja, lopen deze een beetje gelijk, of is één (duidelijk) beter dan de ander?MisteRMeesteR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:34:
Ik gebruik altijd Waze (via Carplay) op de head-unit en FM op de iPhone in de Phoneside naast het scherm.
Zou heel mooi zijn, heb ik alleen weinig hoop op. Volgens mij zijn er nog niet eens API's beschikbaar die app-developers voor deze doeleinden kunnen gebruiken. Maar goed: snelladers gebruik ik toch vrijwel uitsluitend bij lange buitenlandritten. Voor dagelijks gebruik zou ik dat niet missen bij Waze.Ik ben benieuwd of je met deze Waze integratie ook kunt navigeren naar de snellader waarbij de accu wordt voorbereid op zijn lading sap, wat nu enkel bij GM het geval is.
Polestar levert 8 jaar garantie op haar accupakket, jij mag er dan toch vanuit gaan dat je opnieuw 8 jaar garantie gaat krijgen? Of het nieuw is of gereviseerd mag dan niet uitmaken, ik zou dat voorstellen zodat je straks bij verkoop een beter verkoopargument hebt (of zelf langer risicovrij kan doorrijden).P2void19noPP schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:15:
[...]
Dank voor je reactie. Nogmaals nagevraagd. Niet 12V maar het hele accupakket. Polestar Support zegt in kader van milieubewust handelen bieden wij in voorkomende gevallen een gerepareerd/gereviseerd accupakket aan. Komt uit Frankrijk (?).Daar ben ik het (milieubewust) in algemene zin wel mee eens. Maar in mijn individuele geval niet. Ik rijd privé. Bij verkoop zal niemand zitten wachten op een gerepareerd accupakket onderin. Mijn PS is van de eerste generatie (september 2020). Niet eerder meegemaakt in Nederland zei Polestar Support ook nog. Zoe nog nader horen hoe nu verder. Positief: Wel heel netjes een vervangende PS2 uit Nieuwegein voor de duur van de klus aan laten voeren.
Benieuwd wat de impact allemaal is van zo'n vervanging, zal inderdaad nog niet vaak gebeurd zijn.
Tweet is alweer verwijderd. Maar wel goed nieuws dat Waze er komt.jnsvr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:14:
Waze is zonet aangekondigd.
https://twitter.com/Poles.../1648690540005711875?s=20
[Afbeelding]
https://www.polestar.com/...nfotainment/#connectivityAartJW schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:29:
[...]
Tweet is alweer verwijderd. Maar wel goed nieuws dat Waze er komt.
Hier staat 'ie (nu) nog wel
/f/image/NeyED4n0ebbe2JkHvBomX3IE.png?f=fotoalbum_large)
Ja, FM > Waze. Vaak staan ze wel op FM en niet (meer) op Waze.Koekhapperrr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:40:
[...]
Krijg je dan van beiden flitsmeldingen? Zo ja, lopen deze een beetje gelijk, of is één (duidelijk) beter dan de ander?
www.google.nl
[ Voor 36% gewijzigd door guido66 op 19-04-2023 18:22 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Niet eerder meegemaakt in Nederland en het vervangende accupakket komt uit Frankrijk waar de auto niet verkocht mag worden..... goed verhaal.
Ik zou er absoluut nooit mee akkoord gaan. Ik rijd ook privé en ben daarom zuinig op de accu en ik ga er bewust mee om. Ik stoor me er al diverse keren aan dat de dealer er zelf niets van snapt. Die laden dat ding rustig naar 100% om vervolgens 3 weken over een reparatie te doen.
Je weet gewoon niet wat een ander met het accupakket heeft gedaan. Altijd 100% gestaan en elke dag twee keer snelladen en 100k gedaan? Toen accupakket onder garantie kapot en alleen de defecte cellen vervangen? Je weet het niet, maar ik zou hem niet hoeven.
/f/image/iid4GtooXVFhwcvMIzSmUf0o.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Freakie1NL op 19-04-2023 20:27 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
En geen SoC (zoals verwacht).Ad Hox schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:40:
Ik heb hem net geinstalleerd in de auto. In het instrumentatrium zie je alleen pijlen. Geen map helaas (bij navigeren).
Heb ook de indruk dat er, ondanks dat alles uitstaat qua meldingen, toch iets doorkomt.
Spotify wordt namelijk steeds iets gedempt bij (wat ik denk) flitspalen.
Dit voegt echt niks toe aan AAOS op deze manier….
Gooi het er gelijk weer af. Kan in de categorie FM voor AAOS, die was net zo waardeloos…
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Goed jouw reactie. Zo denk ik er ook over,Nu bestaat er een Oostenrijks Aviloo dat (SüV gecertificeerd) de conditie van de accu kan meten, Via OBD kastje erin en van volledig opgeladen naar 10% acculading. SOH volgt via mail. Niet bekend maar wel in samenwerking met ANWB.Volvo dealer zei mij er nog nooit van gehoord te hebben(?).Heb onder voorbehoud gezegd indien Aviloo certificaat getoond wordt akkoord te gaan met vervanging. Daar moest met dan bi Polestar nog even over nadenken.Arie van Dijk schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:32:
[...]
Niet eerder meegemaakt in Nederland en het vervangende accupakket komt uit Frankrijk waar de auto niet verkocht mag worden..... goed verhaal.
Ik zou er absoluut nooit mee akkoord gaan. Ik rijdt ook privé en ben daarom zuinig op de accu en ik ga er bewust mee om. Ik stoor me er al diverse keren aan dat de dealer er zelf niets van snapt. Die laden dat ding rustig naar 100% om vervolgens 3 weken over een reparatie te doen.
Je weet gewoon niet wat een ander met het accupakket heeft gedaan. Altijd 100% gestaan en elke dag twee keer snelladen en 100k gedaan? Toen accupakket onder garantie kapot en alleen de defecte cellen vervangen? Je weet het niet, maar ik zou hem niet hoeven.
Ik vind het wel goed.Rene schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:51:
Gewoon weer zo een waardeloze compliance app. Lelijke user interface met die nikszeggende vierkanten, traag en een hoop foutmeldingen. Ook geen integratie dus even de accu voorverwarmen zit er ook niet in.
Gooi het er gelijk weer af. Kan in de categorie FM voor AAOS, die was net zo waardeloos…
Waze werd hier nog wel eens gebruikt (icm CarPlay) omdat die vaak toch wat snellere routes kent. Met de app moet ik dus niet meer naar CarPlay switchen.
Ik vind het (tot nu toe) wel wat toevoegen.Rene schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:51:
Gewoon weer zo een waardeloze compliance app. Lelijke user interface met die nikszeggende vierkanten, traag en een hoop foutmeldingen. Ook geen integratie dus even de accu voorverwarmen zit er ook niet in.
- melding flitspalen (Spotify demt hier niet). Ook wanneer je niet navigeert of een andere app open hebt
- navigatie instructies op hoofdscherm duidelijker (bijvoorbeeld rijbaan assistentie)
- snelheid/responsive (pinch-to-zoom, vrijwel geen lag)
- dark mode prettig
Dislikes:
- geen map/kaart in het instrumentarium
- af en toe cartooneske uitstraling (maar dat is Waze van zichzelf, niet zozeer de Polestar app
- weinig settings (had de hoop dat hij de settings van de iOS app over zou nemen, zoals TomTom Go dat doet)
V.w.b. de eerste dislike, dat is wel heel erg zonde. Je ziet daarentegen gelukkig wel enige vorm van navigatie, namelijk pijlen en de afstand tot de eerst volgende “move”. Dit kan je natuurlijk wel vergroten met de knop op het stuur, zodat je minder naar een zwart gat zit te kijken. Op zich is het wel wat rustiger voor mijn ogen, maar had toch liever een kaart gezien.
Rijden zonder navigeren, maar wel Waze open, moet ik nog even verder testen. Dan heb je wel de map in het instrumentarium en flitsmeldingen. Dus voor standaard ritjes zonder navigatie is dat sowieso een verbetering (vind ik).
Wellicht hebben jullie nog andere likes en dislikes?
De suggesties waar Google Maps in de auto mee komt wil ik niet voor gaan maar wil natuurlijk wel zo snel mogelijk laden, hoe zorg ik daar nou voor? Ik wil namelijk bij een Tesla punt onder Rijsel zo snel mogelijk laden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik voer mijn snellaadstations gewoon handmatig in.Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:55:
Ik zie het hier op de laatste pagina ook weer een paar keer terug komen maar hoe werkt het nou precies met voorverwarmen? Ik moet binnenkort naar Parijs met de auto en daardoor ook tussendoor laden.
De suggesties waar Google Maps in de auto mee komt wil ik niet voor gaan maar wil natuurlijk wel zo snel mogelijk laden, hoe zorg ik daar nou voor? Ik wil namelijk bij een Tesla punt onder Rijsel zo snel mogelijk laden.
Als tussenstop tijdens het navigeren bedoel je?VidaR-9 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:57:
[...]
Ik voer mijn snellaadstations gewoon handmatig in.
Verwarmt je accu dan ook voor?
Ik navigeer zelf van snellaadstation naar snellaadstation. Dan verwarmt de accu ook voor. Bij de Tesla SuC’s deed hij dat nog niet begreep ik, maar weet hoe tot dat al gefixt is. Al zal het met dit weer geen supergroot issue zijn.Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:58:
[...]
Als tussenstop tijdens het navigeren bedoel je?
Verwarmt je accu dan ook voor?
Ja ik weet niet wat het verschil is maar als ik op de helft van de snelheid geknepen wordt zou dat wel balen zijn.VidaR-9 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:01:
[...]
Ik navigeer zelf van snellaadstation naar snellaadstation. Dan verwarmt de accu ook voor. Bij de Tesla SuC’s deed hij dat nog niet begreep ik, maar weet hoe tot dat al gefixt is. Al zal het met dit weer geen supergroot issue zijn.
Onhandig dat er niet gewoon een knop in de software is waar ik op voorhand op kan drukken.
Zolang je de snellader daadwerkelijk invoert is er niks aan de hand, dan weet de auto dat de accu opgewarmd moet worden. Of dat nou tussenstop of eindbestemming is maakt niet uit. Tesla laders werken voor zover ik weet nog niet, dus daar zal je dan idd een tragere snelheid krijgen normaal gesproken.Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:03:
[...]
Ja ik weet niet wat het verschil is maar als ik op de helft van de snelheid geknepen wordt zou dat wel balen zijn.
Onhandig dat er niet gewoon een knop in de software is waar ik op voorhand op kan drukken.
Als ik daar nou naar navigeer en bij tesla ga staan als ze vol zijn, is de accu dan nog warm, of moet het “seintje” echt uit het navigatie systeem komen?
Met deze buitentemperaturen van 15-20 graden en flink wat rijtijd ga je zonder voorverwarmen niet (veel) inleveren op de laadsnelheid.Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:03:
[...]
Ja ik weet niet wat het verschil is maar als ik op de helft van de snelheid geknepen wordt zou dat wel balen zijn.
Ah das ook goed om te weten. Ik ga eind mei/begin juni dus dan is het nog wat aangenamer buiten.VidaR-9 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:32:
[...]
Met deze buitentemperaturen van 15-20 graden en flink wat rijtijd ga je zonder voorverwarmen niet (veel) inleveren op de laadsnelheid.
Yes, deze truc werkt uit ervaring prima!Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:27:
Misschien een domme gedachte nog maar er zit een “last mile solutions” snellaadstation naast dat tesla punt. Dat zijn alleen maar 2 plekken (2x150).
Als ik daar nou naar navigeer en bij tesla ga staan als ze vol zijn, is de accu dan nog warm, of moet het “seintje” echt uit het navigatie systeem komen?
:strip_exif()/f/image/eyzvyEypIEW0AbvFurOoyMM3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ging vrij enthousiast/sportief de bocht door wel dus kan me voorstellen dat een sensor dat niet leuk vindt, maar ik wist niet dat we überhaupt koelvloeistof bij ons hadden 😂
In het middenscherm de melding: "Storing in het motorkoelvloeistofsysteem. Breng de auto naar een werkplaats."
Straks maar even kijken of de melding weer weg is...
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Heb ik ook vaak bij hard door de bocht / afrit. Kan weinig kwaad volgens mijdnns85 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:49:
Kennen we deze al?
[Afbeelding]
Ik ging vrij enthousiast/sportief de bocht door wel dus kan me voorstellen dat een sensor dat niet leuk vindt, maar ik wist niet dat we überhaupt koelvloeistof bij ons hadden 😂
Heb ik ook heel vaak bij hard door een bocht of afrit rijden. Kan weinig kwaad volgens mij
In het middenscherm de melding: "Storing in het motorkoelvloeistofsysteem. Breng de auto naar een werkplaats."
[ Voor 4% gewijzigd door Crysania op 20-04-2023 08:56 ]
Allemaal niet nodig. De (geopende) Tesla laders hebben in Google Maps een CCS stekker gekregen en worden nu net als iedere andere snellader herkend. Accu wordt normaal voorverwarmd, tussenstop of eindbestemming maakt niet uit. Je kunt dat zien als je hem als tussenstop toevoegt. Dan zie je in het routeoverzicht een bliksempje erachter staan.Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:27:
Misschien een domme gedachte nog maar er zit een “last mile solutions” snellaadstation naast dat tesla punt. Dat zijn alleen maar 2 plekken (2x150).
Overigens kun je met ABRP in de auto heel gemakkelijk je laadplanning naar Google Maps delen. Dus met zelfde e-mail als op je telefoon in de auto bij ABRP inloggen en vervolgens zie je de planning die je had gemaakt meteen in de auto. Dan delen naar Maps en je hele route incl laadstops staat meteen in Google Maps.
Overigens gebruik ik tegenwoordig bijna altijd Maps zelf voor de planning. Als een bepaalde laadstop me niet aanstaat, druk ik op vervangen en hij geeft suggesties in de buurt van die stop. Werkt prima bij mij,
[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 20-04-2023 09:16 ]
Zolang je die melding alleen krijgt wanneer je snel door de bocht gaat, lijkt me dat inderdaad geen probleem. Dat ding is gewoon een niet heel gedetailleerde G-force meterCrysania schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:55:
[...]
Heb ik ook vaak bij hard door de bocht / afrit. Kan weinig kwaad volgens mij
Top, ik moet dat nog een beetje uitvinden merk ik, 95% van wat ik rij is in accu bereik vanuit huis dus snelladen is vrijwel nooit nodig, De electrische auto die ik hiervoor had heeft bijvoorbeeld maar 9x een snellader gezien in de 4 jaar dat ik hem hadJTHZZ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:13:
[...]
Allemaal niet nodig. De (geopende) Tesla laders hebben in Google Maps een CCS stekker gekregen en worden nu net als iedere andere snellader herkend. Accu wordt normaal voorverwarmd, tussenstop of eindbestemming maakt niet uit. Je kunt dat zien als je hem als tussenstop toevoegt. Dan zie je in het routeoverzicht een bliksempje erachter staan.
Overigens kun je met ABRP in de auto heel gemakkelijk je laadplanning naar Google Maps delen. Dus met zelfde e-mail als op je telefoon in de auto bij ABRP inloggen en vervolgens zie je de planning die je had gemaakt meteen in de auto. Dan delen naar Maps en je hele route incl laadstops staat meteen in Google Maps.
Overigens gebruik ik tegenwoordig bijna altijd Maps zelf voor de planning. Als een bepaalde laadstop me niet aanstaat, druk ik op vervangen en hij geeft suggesties in de buurt van die stop. Werkt prima bij mij,

Waar staat ABRP voor?
ABRP is een app (A Better RoutePlanner)
We zitten te wachten op de melding: let op! Uitlaat defect! 🤦♂️dnns85 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:49:
Kennen we deze al?
[Afbeelding]
Ik heb geen tips en of oplossingen maar zit wel met hetzelfde probleem. Sinds update 2.7 speelt dit.Gnoesify schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:44:
Heb alles wat jij hierboven hebt gedaan ook uitgevoerd, zonder resultaten. Morgen ga ik een mail naar de dealer sturen.
Wordt vervolgd dus.
Groet Peer.
Ik wacht met smart op de oplossing!peer54 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:41:
[...]
Ik heb geen tips en of oplossingen maar zit wel met hetzelfde probleem. Sinds update 2.7 speelt dit.
Heb alles wat jij hierboven hebt gedaan ook uitgevoerd, zonder resultaten. Morgen ga ik een mail naar de dealer sturen.
Wordt vervolgd dus.
Groet Peer.
SMLR | Midnight | Plus
Ben best Google-fan, maar het komt de laatste jaren iets te vaak voor dat Google zijn projecten onmogelijk maakt of laat falen.
[ Voor 44% gewijzigd door GuiltyNL op 21-04-2023 10:57 ]
Ook het feit dat je nergens kunt zien op welk radiostation je afgestemd bent, of als je een beetje schakelt door alle DAB+ stations heen op het stuur dat je nergens ziet welk stations dat dan zijn, tenzij je de radio app opent, want dan komt ineens onderaan ook het station highlighted te staan wat dus eigenlijk onder maps hoort te verschijnen, dit is totaal zinloos omdat in de radio app daarboven al laat zien welk station gekozen is.
Ook nog steeds geen mogelijkheid om vast darkmode ingesteld te hebben voor Googlemap is ook zo'n dingetje, vrijwel elk merk auto die ik hiervoor reed zoals Audi / BMW hadden die functionaliteit gewoon erin zitten. Al met al een teleurstellende GUX, ik hoop echt dat P4 beter wordt.
Ik ben hartstikke tevreden met het infotainment systeem. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn vorige auto een 10 jaar oude V70 is. Het is maar wat je gewend bent. Maar zo te horen wordt jouw volgende auto geen Polestarj4ck1nth3b0x schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:13:
Ik ben heel slecht te spreken over hoe het hele entertainment-systeem werkt in de P2 als je gebruikt maakt van profielen, mijn vrouw rijdt ook in mijn auto met haar instellingen en haar sleutel, dus een apart profiel aangemaakt, maar als ik dan instap worden instellingen zoals die voor spiegel / stoel maar half afgemaakt, en zelfs onder hetzelfde profiel als ik met radio aan de auto uitstap dan is het maar de vraag welke audio bron weer aangaat bij het instappen, vaak is dat helemaal niks, en als er dan audio komt dan is het van applemusic omdat m'n telefoon zich meldt met bluetooth terwijl ik die ironisch gezien die bron nooit gebruik.
Ook het feit dat je nergens kunt zien op welk radiostation je afgestemd bent, of als je een beetje schakelt door alle DAB+ stations heen op het stuur dat je nergens ziet welk stations dat dan zijn, tenzij je de radio app opent, want dan komt ineens onderaan ook het station highlighted te staan wat dus eigenlijk onder maps hoort te verschijnen, dit is totaal zinloos omdat in de radio app daarboven al laat zien welk station gekozen is.
Ook nog steeds geen mogelijkheid om vast darkmode ingesteld te hebben voor Googlemap is ook zo'n dingetje, vrijwel elk merk auto die ik hiervoor reed zoals Audi / BMW hadden die functionaliteit gewoon erin zitten. Al met al een teleurstellende GUX, ik hoop echt dat P4 beter wordt.
Groetjes Gerard
P2 midnight (launch edition)
Dat ben ik niet met je eens. Juist spotify is best actief alleen introduceren ze met nieuwe releases dus nieuwe bugs. Ik had 2 weken geleden een spotify update maar gisteren was er bij mij alweer een update van Spotify. Dus ik zou toch nog weer even naar de playstore kijken om deze handmatig te installeren want automatische installatie kan een paar dagen duren. Misschien lost deze nieuwe update jullie problemen op.GuiltyNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:54:
Ik heb ook hetzelfde probleem met Spotify. Sowieso wordt die app minimaal onderhouden, dat is best jammer. Heel AAOS ligt op zijn gat vind ik.
Ben best Google-fan, maar het komt de laatste jaren iets te vaak voor dat Google zijn projecten onmogelijk maakt of laat falen.
Ik had ook een probleem met Easypark. Als er 2 parkeerzones werden gedetecteerd kon je de startknop niet meer gebruiken. Ook dat is na melding opgelost (hoewel ik het nog niet heb kunnen testen). Dus ook daar is nog volop activiteit. Ook ABRP wordt nog steeds regelmatig ge-update, net als Google Maps.
[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 21-04-2023 13:12 ]
Ik luister nooit radio dus misschien dat ik je problemen daarom niet herken. Ook dark mode mis ik niet want hij schakelt vanzelf om en overdag hoef ik dat niet te hebben. Maar is persoonlijk. Ik vind Google Maps echt het beste ooit. Laatst weer in een Audi gezeten, echt triest hoe de kaart er daar uit ziet. En dat je kaartupdates moet installeren, iets als een POI moet zoeken enz enz. Zelfs de CarPlay versie van GM is lang niet zo goed als de AAOS versie.j4ck1nth3b0x schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:13:
Ik ben heel slecht te spreken over hoe het hele entertainment-systeem werkt in de P2 als je gebruikt maakt van profielen, mijn vrouw rijdt ook in mijn auto met haar instellingen en haar sleutel, dus een apart profiel aangemaakt, maar als ik dan instap worden instellingen zoals die voor spiegel / stoel maar half afgemaakt, en zelfs onder hetzelfde profiel als ik met radio aan de auto uitstap dan is het maar de vraag welke audio bron weer aangaat bij het instappen, vaak is dat helemaal niks, en als er dan audio komt dan is het van applemusic omdat m'n telefoon zich meldt met bluetooth terwijl ik die ironisch gezien die bron nooit gebruik.
Nou vanaf aanstaande maandag ben ik weer terug in dit topicsarlo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:05:
Maandag ga ik helaas afscheid nemen van mijn LRDM PPP. Ik mocht de auto wel meenemen naar de nieuwe werkgever, maar dan krijg ik een eigen bijdrage van bijna €300 netto omdat hun LM gewoom ruim €250 meer vraagt per maand voor de auto dan de bestaande LM.
Dus ik hoor het graag als er iemand straks ineens een zwarte LRDM PPP heeft met kenteken J-594-TG
Mijn inmiddels huidige werkgever is eindelijk over van leasemaatschappij en deze heeft de mogelijkheid om flexibel te leasen. Dus vanaf aanstaande maandag heb ik weer een P2
Geen LRDM PPP in void helaas maar een MY22 LRDM Pilot(zover ik kon beoordelen qua opties) in midnight met 19" Black Diamond cut velgen.
Is het al maandag
Wacht nog wel op de update dat EasyPark NL (voorheen Parkmobile) wordt geïntegreerd naar het EasyPark-platform. Betaal 2 euro per maand aan EasyPark NL om geen transactiekosten te hebben, maar via de EasyPark app ziet 'ie dat abonnement nog niet.JTHZZ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:09:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Juist spotify is best actief alleen introduceren ze met nieuwe releases dus nieuwe bugs. Ik had 2 weken geleden een spotify update maar gisteren was er bij mij alweer een update van Spotify. Dus ik zou toch nog weer even naar de playstore kijken om deze handmatig te installeren want automatische installatie kan een paar dagen duren. Misschien lost deze nieuwe update jullie problemen op.
Ik had ook een probleem met Easypark. Als er 2 parkeerzones werden gedetecteerd kon je de startknop niet meer gebruiken. Ook dat is na melding opgelost (hoewel ik het nog niet heb kunnen testen). Dus ook daar is nog volop activiteit. Ook ABRP wordt nog steeds regelmatig ge-update, net als Google Maps.
Ook is de max parkeerduur via de app in de auto belachelijk kort (max 4 uur), terwijl juist díe app zelf kan meten wanneer je weer wegrijdt.
Misschien maar even een berichtje sturen, als daar inderdaad actief op ontwikkeld wordt
Verder is AAOS gewoon oke.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.