Ik begrijp nog steeds niet hoe ik FM werkend krijg. In de app op mijn telefoon staat ingesteld dat zodra er een bluetooth verbinding met de P2 is deze aangaat. Dat leek mij handig omdat ik regelmatig vergat de app te activeren. Dit lijkt ook te werken gezien het aan/uit geluid wat ik hoor, maar geluid via de speakers van de telefoon komt er niet, wat ik ook instel.Koekhapperrr schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:47:
Luisteren jullie ook muziek via Bluetooth dan?
Luister zelf altijd muziek via de ingebouwde Spotify-app. Flitsmeister-meldingen hoor je dan niet, maar je kunt in FM instellen dat meldingen altijd (op max volume) over je telefoonspeakers komt.
Als je wel muziek via Bluetooth luistert vanaf je telefoon, zou je eens kunnen proberen in FM meldingen over het 'Mediakanaal' te laten afspelen. Standaard speelt FM ze volgens mij over het Alarm-kanaal af, waarbij je bluetooth-verbinding voor de melding moet switchen tussen die twee (en FM of je telefoon door een bugje dat kanaal niet vrijgeeft daarna).
Zet 'Forceer Telefoonspeaker' aan in FM, volume van meldingen op maximaal (zet 'Gebruik systeemvolume' uit), speelt evt met het geluidskanaal dat FM gebruikt (Automatisch, Alarm of Media).Kleineheino schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:18:
[...]
Ik begrijp nog steeds niet hoe ik FM werkend krijg. In de app op mijn telefoon staat ingesteld dat zodra er een bluetooth verbinding met de P2 is deze aangaat. Dat leek mij handig omdat ik regelmatig vergat de app te activeren. Dit lijkt ook te werken gezien het aan/uit geluid wat ik hoor, maar geluid via de speakers van de telefoon komt er niet, wat ik ook instel.
Hoe staat het eigenlijk met FM @frankkie12345 die 'Oeps versie' werkte gewoon en daarna dook de boel in een onbegrijpelijk diep dal en een langdurig traject. Zodra het werkt, schaf ik Pro weer aan.
regende pijpenstelen... als t ff beetje droog is zal ik eens de performance app aanspreken. heb ook nog afspraak staan met een maat van me die een draggy heeft om de data te vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:54:
[...]
Vergeet je niet het belangrijkste? "Het rijdt fantastisch nu!"
Zo, daar zouden mijn kinderen toch snel misselijk van worden...JoeMusashi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:
In het bijbehorende filmpje en screenshot wordt dit getoond in een Polestar 2. Ik lees alleen verder nergens of en wanneer dit beschikbaar gaat komen voor de Polestar 2.
[Afbeelding]
https://www.youtube.com/watch?v=sNQVdvZStLM
Ik wilde vandaag voor het eerst sinds een tijd het compartiment onder de vloer van de kofferbak gebruiken en deze was tot mijn verbazing drijfnat. Hij is eergisteren door de wasstraat met bodemwas geweest en heb gisteren lang door de regen gereden. Lijkt dus of hij ergens lek is. Iemand van jullie die dit probleem herkent?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat die op de bestaande ps2 komt. Ze hebben het over die Nvidia core die in de ex90 en ps3 komt. Als die al in de ps2 komt zal dat met nieuwe hardware zijn in een pa2 die vanaf een bepaald model year geleverd wordt… (wellicht my24?)JoeMusashi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:
Nog niet op het nieuws gezien hier. Gisteren heeft NVIDIA Geforce Now aangekondigd voor een aantal auto's waaronder de Polestar EV's.
https://nvidianews.nvidia...treams-aaa-games-to-cars/
In het bijbehorende filmpje en screenshot wordt dit getoond in een Polestar 2. Ik lees alleen verder nergens of en wanneer dit beschikbaar gaat komen voor de Polestar 2.
[Afbeelding]
Dit kan toch al?JoeMusashi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:
Nog niet op het nieuws gezien hier. Gisteren heeft NVIDIA Geforce Now aangekondigd voor een aantal auto's waaronder de Polestar EV's.
https://nvidianews.nvidia...treams-aaa-games-to-cars/
[Afbeelding]
Via de Vivaldi browser.
Edit: https://v.redd.it/upbnl9adhhb91
[ Voor 3% gewijzigd door k-jah op 05-01-2023 08:50 ]
3e Kerstdag nog vroeg in de ochtend naar schiphol. 160km met een verbruik (inl. voorverwarmen accu) van 67% van 78kWh. Dat is dus 32,5kWh/100km. Gewoon netjes 133 gereden en gezien de rust op de weg op dat tijsstip ook constante cruise-snelheid aan kunnen houden.JTHZZ schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:41:
[...]
Heftig hoor. Ik rijd ook wel eens savonds met 130-140 maar dan kom ik echt niet boven de 30kWh. Maar goed, eindeloze discussie die hier al vaak gevoerd is: er zitten blijkbaar verschillen tussen auto’s waardoor sommigen structureel meer verbruiken. En er zijn niet zoveel mensen die vaak 150+ rijden.
Trekhaak erop laten zetten toevallig? Kan mij herinneren dat er meerdere rijders waren met dit issue.Fismeister schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 02:24:
Ik wilde vandaag voor het eerst sinds een tijd het compartiment onder de vloer van de kofferbak gebruiken en deze was tot mijn verbazing drijfnat. Hij is eergisteren door de wasstraat met bodemwas geweest en heb gisteren lang door de regen gereden. Lijkt dus of hij ergens lek is. Iemand van jullie die dit probleem herkent?
www.google.nl
Interessant. Lijkt echter enkel met stadia controller te werken? Niet met Xbox of Switch controller pro ?..k-jah schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:57:
[...]
Dit kan toch al?
Via de Vivaldi browser.
Edit: https://v.redd.it/upbnl9adhhb91
Google staat niet toe dat gewone apps (de "oepsie" versie) draaien op de auto.GuiltyNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:44:
Hoe staat het eigenlijk met FM @frankkie12345 die 'Oeps versie' werkte gewoon en daarna dook de boel in een onbegrijpelijk diep dal en een langdurig traject. Zodra het werkt, schaf ik Pro weer aan.
De AAOS versie van de app bevat een stuk minder functies; En een hoop van die functies gaan ook niet komen. Daarnaast zitten we op Google te wachten lang beloofde features uit te brengen.
Dat is ook waarom de FM app nog steeds in "beta" is op AAOS. De huidige versie van de app zou ik niet "production ready" willen noemen.
Jammer dat op de Polestar 2 nog geen Android Auto mogelijk is
(terwijl Apple CarPlay wel mogelijk is)
(terwijl dit wel mogelijk is op Renault Megane e-tech)
anders had ik dat kunnen aanraden.
Als je bijvoorbeeld in een thuis of werk locatie wilt instellen in Flitsmeister, is dat een eitje in de Smartphone app. Maar onmogelijk om te doen via het auto-scherm. Bij Android Auto geen probleem, dan heb je ook je smartphone-scherm. Op AAOS wel een probleem, want daar is geen smartphone-scherm. En het grote scherm mag niet gebruikt worden voor dit soort doeleinden.. Wanneer Google de regeltjes een beetje laat varen, dan pas kunnen we een goede versie van Flitsmeister waar we trots op kunnen zijn uitbrengen. Tot dit tijd, beta.
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Dus geluid via de speakers van de P2 is niet mogelijk? Gekke is dat er wel geluid over de speakers van de P2 komt bij aan-/uitgaan van FM maar daarna blijft het stil ondanks dat ik verschillende flitspalen voorbij rijd.Koekhapperrr schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:58:
[...]
Zet 'Forceer Telefoonspeaker' aan in FM, volume van meldingen op maximaal (zet 'Gebruik systeemvolume' uit), speelt evt met het geluidskanaal dat FM gebruikt (Automatisch, Alarm of Media).
Toch wel erg hoog verbruik, ik zit op 26 gemiddeld ongeveer met huidige weersomstandigheden bij 130km/h icm de initiële 19 inch velgen en Bridgestone Blizzak lm005 winterbanden eronder.PvS_68 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:37:
[...]
3e Kerstdag nog vroeg in de ochtend naar schiphol. 160km met een verbruik (inl. voorverwarmen accu) van 67% van 78kWh. Dat is dus 32,5kWh/100km. Gewoon netjes 133 gereden en gezien de rust op de weg op dat tijsstip ook constante cruise-snelheid aan kunnen houden.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Kun je niet zoals bij ABRP ervoor zorgen dat de AAOS app de instellingen van de smartphone app overneemt als je met hetzelfde account inlogt?frankkie12345 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:45:
[...]
Google staat niet toe dat gewone apps (de "oepsie" versie) draaien op de auto.
De AAOS versie van de app bevat een stuk minder functies; En een hoop van die functies gaan ook niet komen. Daarnaast zitten we op Google te wachten lang beloofde features uit te brengen.
Dat is ook waarom de FM app nog steeds in "beta" is op AAOS. De huidige versie van de app zou ik niet "production ready" willen noemen.
Jammer dat op de Polestar 2 nog geen Android Auto mogelijk is
(terwijl Apple CarPlay wel mogelijk is)
(terwijl dit wel mogelijk is op Renault Megane e-tech)
anders had ik dat kunnen aanraden.
Als je bijvoorbeeld in een thuis of werk locatie wilt instellen in Flitsmeister, is dat een eitje in de Smartphone app. Maar onmogelijk om te doen via het auto-scherm. Bij Android Auto geen probleem, dan heb je ook je smartphone-scherm. Op AAOS wel een probleem, want daar is geen smartphone-scherm. En het grote scherm mag niet gebruikt worden voor dit soort doeleinden.. Wanneer Google de regeltjes een beetje laat varen, dan pas kunnen we een goede versie van Flitsmeister waar we trots op kunnen zijn uitbrengen. Tot dit tijd, beta.
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2023 16:17 ]
Dat kan wel, mits je de Bluetooth-speler in de P2 gebruikt (en niet bv. de Spotify-app). Doe je dat, dan kun je het beste FM over het mediakanaal laten afspelen (dus niet 'Alarm' of 'Automatisch').Kleineheino schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:15:
[...]
Dus geluid via de speakers van de P2 is niet mogelijk? Gekke is dat er wel geluid over de speakers van de P2 komt bij aan-/uitgaan van FM maar daarna blijft het stil ondanks dat ik verschillende flitspalen voorbij rijd.
Ik kom op Instagram deze post tegen, softwareversie 2.5.1 ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/L6Ry7mMThDLGLLDUnhqF9ydu.png?f=user_large)
Vandaag had ik exact dezelfde route, dus dacht weer eens testen, maar nu 100 op de GPS. Ik kwam niet onder de 25kWh. Stuk beter maar nog erg slecht met die snelheid bij 12 graden.VidaR-9 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:26:
Ik moest m’n afvalbak even buiten zetten bij oude woning, mooi uitgekiend over 195km: 98% weg -> 3% thuis. Zat geen gang meer in![]()
[Afbeelding]
Doordat ik op de GPS ging rijden viel het me ook opeens op dat m’n teller 4-5% afweek. Daardoor mijn bandenspanning maar eens gecheckt en achterbanden waren 2,5 en 2,7 bar. Vrij abrupt lijkt het, dus geen idee waar dat door komt. Nu in ieder geval opgepompt, morgen weer 2*60km op planning, dus mooie kans om gelijk te testen of het verbruik nu beter is.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
met 107KM/H op de teller zie ik op vlakke weg en CC twijfellen tussen 19 en 20 KW/100KM (19" winterbanden) rij jij dan op 20" dat dat wat verschil maakt? (nog veel verschil voor alleen een maatje grotere velgen)
[ Voor 15% gewijzigd door Tvdl2000 op 05-01-2023 17:15 ]
20” winterbanden momenteel inderdaad.Tvdl2000 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:14:
met 107KM/H op de teller zie ik op vlakke weg en CC twijfellen tussen 19 en 20 KW/100KM (19" winterbanden) rij jij dan op 20" dat dat wat verschil maakt? (nog veel verschil voor alleen een maatje grotere velgen)
19 inch winterbanden hier. Heb de auto bijna 3 weken. Gemiddelde op de laatste +-900 km zal zowat 21.8-21.9 kWh/100km zijn (zo uit het hoofd) en de gemiddeldes van de TA (automatische trip) was gisteren ook zoiets, 22 kWh/100km. Ongeveer
- 2x100km snelweg aan 125km/u op half op cc, half zelf rijden, soms wat sneller, soms wat trager,
- plus nog wat lokaal rondrijden (20km?) ter plaatse.
Viel me alles mee. Eigenlijk geen of weinig range anxiety. Maar dan moet ik wel als verknochte ICE rijder weet hebben dat er ergens in de buurt een snellader staat om indien nodig even 20-30% te boosten. (+-20min) Peace of mind dus. De dag dat ik 'm te ver oprijd, en door omstandigheden niet meer bij een snelle lader raak (dichtsbijzijnde kapot of zo, of neemt het pasje niet) ga ik wel heel hard vloeken en terug een ICE nemen
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 05-01-2023 17:32 ]
Ik kijk nergens meer van op.xsive schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:15:
[...]
Toch wel erg hoog verbruik, ik zit op 26 gemiddeld ongeveer met huidige weersomstandigheden bij 130km/h icm de initiële 19 inch velgen en Bridgestone Blizzak lm005 winterbanden eronder.
Let er eigenlijk ook niet meer echt op. Gisteren was het op een rit van 150km al een stuk beter: 49% verbruik (ook met voorverwarmen maar nu 100kmh/uur): 26,5kWh/100km.
Overigens ook 19" en winterbanden (merk en type weet ik niet) opgepompt tot 3,1 bar net voor de Kerst.
En niet te vergeten dat beide geboemde ritten met (forse) regenbuien en wind waren. Dat hakt er ook in.
3.1 bar? Ik pomp de mijne op tot 4.4 bar (+0.1 bar extra ter compensatie voor opwarmen banden tot bij pompen… in het tankstation 😎).PvS_68 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:40:
[...]
Ik kijk nergens meer van op.
Let er eigenlijk ook niet meer echt op. Gisteren was het op een rit van 150km al een stuk beter: 49% verbruik (ook met voorverwarmen maar nu 100kmh/uur): 26,5kWh/100km.
Overigens ook 19" en winterbanden (merk en type weet ik niet) opgepompt tot 3,1 bar net voor de Kerst.
En niet te vergeten dat beide geboemde ritten met (forse) regenbuien en wind waren. Dat hakt er ook in.
Check alleszins het stickertje in je deur eens om je bandendruk juist te hebben.
4.4!? Whut!?Didi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:02:
[...]
3.1 bar? Ik pomp de mijne op tot 4.4 bar (+0.1 bar extra ter compensatie voor opwarmen banden tot bij pompen… in het tankstation 😎).
Check alleszins het stickertje in je deur eens om je bandendruk juist te hebben.
Wel bijzonder. Op de site staat 3.0 voor en 2.8 achter. Volgens mij staat het op mijn sticker juist andersom.Loen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:15:
[...]
2.8 wordt aangeraden. Eco met 3.1 achter:
https://www.polestar.com/...e-bandenspanningswaarden/
Hier wordt eea geschreven over de Polestar 3, maar er wordt ook vermeld dat de p2 actions via google assistant krijgt. Hopelijk dan ook een open api
https://www.engadget.com/...polestar-3-180036828.html
https://www.engadget.com/...polestar-3-180036828.html
Wel jammer dat sinds die aankondiging mijn Polestar app weer is gestopt met werkenjnsvr schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:20:
Gisteren ook "aangekondigd" via Polestar zelf.
[Afbeelding]
- accu percentage en klimaat grijs
- locatie van auto onbekend
- beheren -> gebruikersbeheer leeg
Eens zien of het een tijdelijke storing is of dat ik wederom mag gaan factory resetten…
Launching containers into space
Sinds ik 2.5 heb zijn eigenlijk alle connectieproblemen met de app van de baan. Misschien een afspraak inplannen bij een werkplaats om die even te installeren. Duurt niet lang, maar ze moeten er wel tijd voor hebben natuurlijk.
Moet de back sensor voor je koffer nog geretrofit worden? Dat hadden ze bij mij gelijktijdig gedaan.
Moet de back sensor voor je koffer nog geretrofit worden? Dat hadden ze bij mij gelijktijdig gedaan.
Mijn app is sinds gister ook crappy.Whieee schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:20:
[...]
Wel jammer dat sinds die aankondiging mijn Polestar app weer is gestopt met werkenIk heb na 2.2 een factory reset gedaan en dat maakte het systeem betrouwbaar tot vanochtend. Nu heb ik wederom het gedrag dat ik vanaf Mei 2022 tot de factory reset had:
- accu percentage en klimaat grijs
- locatie van auto onbekend
- beheren -> gebruikersbeheer leeg
Eens zien of het een tijdelijke storing is of dat ik wederom mag gaan factory resetten…
Vanochtend gaf hij aan dat hij 48% geladen was en aan t laden was. Dus ik was al chago. Maar toen ik net bij de auto kwam stond hij gewoon op 65%. Wat veel logischer is gezien de tijd hij aan de stekker hangt.
Hier hetzelfde. Gisterenavond begonnen. Werkte tot dat moment vlekkeloos. Sinds gisterenavond klopt er niks meer van.VidaR-9 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:35:
[...]
Mijn app is sinds gister ook crappy.
Vanochtend gaf hij aan dat hij 48% geladen was en aan t laden was. Dus ik was al chago. Maar toen ik net bij de auto kwam stond hij gewoon op 65%. Wat veel logischer is gezien de tijd hij aan de stekker hangt.
Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling
Ik had vanochtend ook wat issues met de app, duurde een paar minuten voordat de voorverwarming van 'uit' naar 'aan' ging, verder heb ik eigenlijk nooit meer problemen met de app. Ik ga er dus van uit dat het een tijdelijk probleempje is aan de Polestar-kant.
Uit mijn hoofd staat er op het stickertje 2.8 en 3.0 (voor en achter, of andersom) en 3.1 voor snelheden boven 160kmh/uur of zoiets.Didi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:02:
[...]
3.1 bar? Ik pomp de mijne op tot 4.4 bar (+0.1 bar extra ter compensatie voor opwarmen banden tot bij pompen… in het tankstation 😎).
Ik zou niet eens durven om 4.4 bar erin te pompen. Weet je wel zeker dat dat bij jou op het stickertje staat?
Er zijn idd al mensen mee aan het expirimenteren:jnsvr schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:20:
Gisteren ook "aangekondigd" via Polestar zelf.
[Afbeelding]
https://www.polestar-forum.com/threads/home-google-assistant-and-the-polestar.7179/#:~:text=137%20Posts-,%2319%20%C2%B7%20Dec%208%2C%202022,-Can%20confirm%2C%20I
Ik zie nog geen mogelijkheid om een auto te linken, dus nog even afwachten vrees ik.
Vanochtend in de auto geconstateerd dat mijn Polestar account niet meer ingelogd was (in de auto dus). Opnieuw ingelogd. Nog geen resultaat..VidaR-9 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:35:
[...]
Mijn app is sinds gister ook crappy.
Launching containers into space
Hier ook een flaky app. Ik had het juist toegekend aan de 2.5 update, maar het lijkt erop dat het er niet mee te maken heeft.
Sowieso sinds 2.5 (al dan niet toeval):
- Slechtere app ervaring
- Mijn verwarming werkte gisteren niet in de rit naar huis, ook niet na reboot. Dus ventilatie uit en stoelverwarning op standje butt roast
- Voor het eerst in een jaar weer een dag geen GPS/4G gehad.
Maar ik merk dat ik sowieso in de winter wat negatiever over de auto ben
Erg hoog verbruik door de winterbanden (19") => Van ~20kwh/100km naar 28-29 met mijn rijstijl. En ik rijd niet bijzonder assertief/snel. Dus weer even wachten tot maart met zomerbanden en m'n positieve houding komt weer terug, haha.
- Slechtere app ervaring
- Mijn verwarming werkte gisteren niet in de rit naar huis, ook niet na reboot. Dus ventilatie uit en stoelverwarning op standje butt roast
Maar ik merk dat ik sowieso in de winter wat negatiever over de auto ben
Volgens mij wordt er aan de servers geknutseld, app werkt op het moment ook in andere landen niet.MathijsR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:36:
Hier ook een flaky app. Ik had het juist toegekend aan de 2.5 update, maar het lijkt erop dat het er niet mee te maken heeft.
- Slechtere app ervaring
Maar ik merk dat ik sowieso in de winter wat negatiever over de auto benErg hoog verbruik door de winterbanden (19") => Van ~20kwh/100km naar 28-29 met mijn rijstijl. En ik rijd niet bijzonder assertief/snel. Dus weer even wachten tot maart met zomerbanden en m'n positieve houding komt weer terug, haha.
HD Maps en Youtube
Ik ben benieuwd of de HD maps ook naar de bestaande modellen komen... En het lijkt er op dat Youtube dichtbij is!
Ik ben benieuwd of de HD maps ook naar de bestaande modellen komen... En het lijkt er op dat Youtube dichtbij is!
Polestar 2 SMSR
Nou het was leuk voor zolang het duurde. Een maand geleden heb ik een polestar 2 SRSM besteld bij de lease maatschappij en zojuist het bericht gekregen dat mijn bestelling gecanceld is. "zoveel bestellingen binnen gekregen dat we er niet aan kunnen voldoen" maar ze konden mij wel een LRDM bieden als alternief, alleen wel een stuk duurder uiteraard.
De opties zijn nu of afwachten tot kwartaal 2 en hopen dat de prijs van de vernieuwde polestar 2 niet enorm de lucht in schiet of een andere auto uitzoeken. Erg jammer.
De opties zijn nu of afwachten tot kwartaal 2 en hopen dat de prijs van de vernieuwde polestar 2 niet enorm de lucht in schiet of een andere auto uitzoeken. Erg jammer.
Ik kwam onlangs op een parking van 1 bedrijf waar wel tien identieke polestars stonden... Erg apart. Verkoopt dus goed, al heb ik wel het idee dat ze nog redelijk goed kunnen leveren vergeleken met andere merken? Mijn lease heeft er +-6 maand over gedaan.glennoo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:36:
Nou het was leuk voor zolang het duurde. Een maand geleden heb ik een polestar 2 SRSM besteld bij de lease maatschappij en zojuist het bericht gekregen dat mijn bestelling gecanceld is. "zoveel bestellingen binnen gekregen dat we er niet aan kunnen voldoen" maar ze konden mij wel een LRDM bieden als alternief, alleen wel een stuk duurder uiteraard.
Bemerk wel dat de prijs al is omhoog gegaan. Van 39800 ex. btw rond juni (droog aan de haak, basismodel), naar 43500 of zo op dit moment. En dat zal vast enkel nog maar toenemen als de vraag zoveel hoger blijft dan het aanbod.
Misschien moet tesla binnenkort maar eens stunten gezien hun grote beursfiasco en gezien er op dit moment toch wel enorme capaciteit lijkt te zijn? Ik zie overal op de autosnelweg trailers met teslas gelevers worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 06-01-2023 11:43 ]
Misschien op zoek naar een voorraadmodel die de leasemaatschappij dan kan inkopen en verleasen?glennoo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:36:
Zoiets; https://www.marktplaats.n...e-single-motor-19-apple-c
Heb ik ook gedaan en daardoor nog een 2021 model kunnen rijden met 12% bijtelling:)
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik had vanaf gisteren na servicebeurt in garage ook opeens problemen met de app (digital key was wél nog gewoon verbonden). Geen info beschikbaar over accu/vergrendeling/klimaat. Contact gezocht met Polestar Connect en daar vertelde men mij dat er een algeheel connect-probleem is op dit moment en dat er ‘achter de schermen aan gewerkt wordt’. Hopelijk dus snel weer gefixt. (De garage had trouwens mijn software op 2.3 laten staan en niet geupdate naar 2.5).
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Vraagje, als ik via de app een timer instel om de batterij te “preconditioneren”, en de PS2 is aangesloten op de granny charger (220v), behoud ik dan mijn batterijcapaciteit? De auto is al 100% opgeladen, het gaat mij erom dat de accu opgewarmd is bij vertrek én een 100% volle accu. Of trekt de granny charger dit niet?
Momenteel nog geen laadpaal on site.
Ik ga naar Volvo dealer Buitenweg in Naarden in de Tinfabriek. Leuke dealer, netjes, professioneel, pakken alles op. Als er al struggles zijn tussen PS en Volvo laat deze dealer dat niet aan de klant merken. Voor mij is Stern Almere dichterbij maar heb vanaf dag 1 gekozen voor Buitenweg.Bengelsdorp schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:38:
[...]
Dan wil ik toch nog even wat kwijt over de Volvo Dealer die mij eerder met een door de ANWB met tie-wraps vastgezet achterportier wegwuifde met de mededeling: De deur sluit nu gewoon wel en als wij daar nu tijd aan besteden maar niks vinden wordt dat ook niet financieel vergoed door Polestar. Houd niet zo van naming en shaming maar als je als Stern Volvo Dealer Almere financieel gewin belangrijker vindt dan de veiligheid van jouw eigen product. Dan ben je naar mijn mening behoorlijk verkeerd bezig.
Dat kan hij prima aan en inderdaad je blijft 100% houden, ik doe dit regelmatig.Ad Hox schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:37:
Vraagje, als ik via de app een timer instel om de batterij te “preconditioneren”, en de PS2 is aangesloten op de granny charger (220v), behoud ik dan mijn batterijcapaciteit? De auto is al 100% opgeladen, het gaat mij erom dat de accu opgewarmd is bij vertrek én een 100% volle accu. Of trekt de granny charger dit niet?
.
[ Voor 98% gewijzigd door abc279 op 06-01-2023 16:06 ]
Hi,
Ik rijd nu een model 3 LR 2020. Ik irriteer me de laatste tijd mateloos aan vision gebeuren en met name ruitenwissers en grootlicht. Daarnaast mis ik steeds meer het "auto" idee.
Nu kan ik misschien een Polestar 2 first launch 2020 overnemen van een collega die weggaat. Hier zitten alleen de 20" velgen onder.
Hoe ernstig is de teruggang in km's vergeleken met 19" velgen en mijn huidige M3?
Zijn er meer die van M3 naar P2 zijn gegaan en missen jullie wat?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik rijd nu een model 3 LR 2020. Ik irriteer me de laatste tijd mateloos aan vision gebeuren en met name ruitenwissers en grootlicht. Daarnaast mis ik steeds meer het "auto" idee.
Nu kan ik misschien een Polestar 2 first launch 2020 overnemen van een collega die weggaat. Hier zitten alleen de 20" velgen onder.
Hoe ernstig is de teruggang in km's vergeleken met 19" velgen en mijn huidige M3?
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Als ik me aan de snelheid houd (ACC 105-108) haal ik op de snelweg in de winter met winterbanden 310-340km en in de zomer 400+ km op 1 lading. Maar dat is met 19” en met 20” zijn hier fors lagere ranges langsgekomen dus denk dat je dan flink gaat inleveren, zeker als er ook het performance pack op zit met de öhlins dempers. Ik zou trouwens sowieso proberen een proefrit te maken. Als je tesla gewend bent is het verschil in beleving erg groot (en vice versa)ThaDude schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:38:
Hi,
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 06-01-2023 19:21 ]
Na een jaar en 3 maanden, 60.000 km’s verder, veel snelweg km’s, 110km/uur ACC op 20’’ wielen, half zomerbanden, half winterbanden kom ik op een gemiddelde van 20,9kWh/100km. Uitgaande van 75kWh effectieve accu capaciteit zou dat dus 75/20,9*100=359km zijn.ThaDude schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:38:
Hi,
Maar als je het hier een beetje volgt dan zie je best uiteenlopende verbruiken voorbij komen. Soms ligt dat aan de rijstijl, maar soms echt onverklaarbaar.
@JTHZZ @WiMe65 dank voor jullie reactie! Voor woon werk maakt het niet zoveel. Vakanties is wel ff anders..
Tja omzetten naar een setje 19" zal lease wel niet toestaan.
Heb wel wat op marktplaats gezien. Zal het eens in de groep gooien. 19" zal ook goedkoper zijn.
Anders M3 maar uitzitten
Heb wel wat op marktplaats gezien. Zal het eens in de groep gooien. 19" zal ook goedkoper zijn.
Anders M3 maar uitzitten

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
.
[ Voor 99% gewijzigd door jnsvr op 06-01-2023 21:48 ]
Stel voor iedere discussie over DK en app naar een eigen forum te verplaatsen.Ben rijder van het eerste uur en moet zeggen ik mis er niets aan aan die hele gare app. Duurt inmiddels ruim twee jaar de hele discussie. Gewoon het bijgeleverde sleuteltje gebruiken. Begin er niet aan is mijn advies aan nieuwe P2 rijders. Scheelt hoop frustratie.
sinds ik mijn Samsung Galaxy Fold 4 ism polestar support en update 2.5.1 op de wagen heb gehad heeft de DK (op hapering vanmiddag door servers schijnbaar na) geen problemen vertoond.P2void19noPP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:48:
Stel voor iedere discussie over DK en app naar een eigen forum te verplaatsen.Ben rijder van het eerste uur en moet zeggen ik mis er niets aan aan die hele gare app. Duurt inmiddels ruim twee jaar de hele discussie. Gewoon het bijgeleverde sleuteltje gebruiken. Begin er niet aan is mijn advies aan nieuwe P2 rijders. Scheelt hoop frustratie.
Forceer telefoonspeaker aangezet, gebruik systeemvolume uitgezet. FM gaat aan zodra ik in de auto stap door de BT verbinding, meldingen komen uit de telefoon zelf. Werkt op zich prima.Koekhapperrr schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:58:
[...]
Zet 'Forceer Telefoonspeaker' aan in FM, volume van meldingen op maximaal (zet 'Gebruik systeemvolume' uit), speelt evt met het geluidskanaal dat FM gebruikt (Automatisch, Alarm of Media).
Toch ben ik nieuwsgierig hoe men het werkend krijgt met de meldingen via de speakers van de auto? En dan zonder dat muziek afgespeeld wordt via de telefoon middels BT.
App issues lijken hier geheel van de baan te zijn. Alles laadt terug netjes in en wordt up to date getoond.
Wat is belangrijker voor je:ThaDude schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:03:
@JTHZZ @WiMe65 dank voor jullie reactie! Voor woon werk maakt het niet zoveel. Vakanties is wel ff anders..
Anders M3 maar uitzitten
Hele jaar met brede smile en alleen gedurende vakantie 1x? extra laden op de lange rit?
of huidige auto uitzitten, wat je niet echt bevalt.
JTHZZ geeft het al aan , PROEFRIT maken en je weet wat je moet/wilt doen.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Bij mijn weten is dat onmogelijk, enkel de Bluetooth Audio-app op de PS2 speelt inkomende Bluetooth audio af op de speakers.Kleineheino schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:50:
[...]
Forceer telefoonspeaker aangezet, gebruik systeemvolume uitgezet. FM gaat aan zodra ik in de auto stap door de BT verbinding, meldingen komen uit de telefoon zelf. Werkt op zich prima.
Toch ben ik nieuwsgierig hoe men het werkend krijgt met de meldingen via de speakers van de auto? En dan zonder dat muziek afgespeeld wordt via de telefoon middels BT.
Enige andere opties zijn CarPlay (waar muziek en FM vandaan komt) of de FM app op de PS2 zelf.
DK werkt prima, al zeker 1 jaar. Juist nieuwe rijders kennen onze eerste uur ervaringen niet. Als je er nu aan begint, heb je denk ik een prima ervaring daarmeeP2void19noPP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:48:
Zie persoonlijk weinig nut in DK. Ik heb altijd sleutels bij me en de kleine Polestar sleutel zit daar toch gewoon aan.
Die kleine Polestar-sleutel is niet bedoeld voor continu gebruik. Je kunt de batterij hiervan ook niet vervangen.VidaR-9 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:16:
Zie persoonlijk weinig nut in DK. Ik heb altijd sleutels bij me en de kleine Polestar sleutel zit daar toch gewoon aan.
DK werkt hier ook al maanden prima. Ook als de app (via internet) geen verbinding kan maken met de auto.
Het werkt iig al anderhalf jaar.Koekhapperrr schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:27:
[...]
Die kleine Polestar-sleutel is niet bedoeld voor continu gebruik. Je kunt de batterij hiervan ook niet vervangen.
DK werkt hier ook al maanden prima. Ook als de app (via internet) geen verbinding kan maken met de auto.
Wat ik begreep kan je batterij wel vervangen maar is hij dan niet meer waterdicht.
Bij de Handover werd aangegeven dat als die kleine sleutel leeg zou raken, je bij een volvogarage een nieuwe mee krijgt. Ik gebruik dat ding ook dagelijks. DK stopt met werken als je carplay gebruikt, om een of andere reden gaat dat niet samen lijkt t wel. Dus instappen gaat prima, maar zodra je op de ‘switch naar Carplay’ knop drukt geeft de auto de melding dat er geen sleutel is gevonden.Koekhapperrr schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:27:
[...]
Die kleine Polestar-sleutel is niet bedoeld voor continu gebruik. Je kunt de batterij hiervan ook niet vervangen.
Edit; bij mij tenminste en op software 2.4 in de auto.
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 07-01-2023 17:17 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
In combinatie met homelink ga ik dus zonder sleutels de deur uit..VidaR-9 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:16:
Nou, ik dacht dat het werkte maar wederom geen geluid uit de speaker van de telefoon als ik een flitser passeer. Ik word een beetje moedeloos van deze app pffff.Koekhapperrr schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:04:
[...]
Bij mijn weten is dat onmogelijk, enkel de Bluetooth Audio-app op de PS2 speelt inkomende Bluetooth audio af op de speakers.
Enige andere opties zijn CarPlay (waar muziek en FM vandaan komt) of de FM app op de PS2 zelf.
Maar wat bedoel je met de "Bluetooth Audio-app op de PS2"? De FM app op de PS2 zelf kan alleen als je jezelf als beta tester hebt aangemeld, toch?
Wat i.i.g. bij mij werkt, is in de telefoon onder geluidsopties gebruik systeemvolume aanzetten, voor geluidskanaal alarmkanaal kiezen en bluetooth profiel HSP. Waarschuwingen komen dan over de autospeakers, ongeacht of radio of spotify speelt.Kleineheino schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:31:
[...]
Nou, ik dacht dat het werkte maar wederom geen geluid uit de speaker van de telefoon als ik een flitser passeer. Ik word een beetje moedeloos van deze app pffff.
Maar wat bedoel je met de "Bluetooth Audio-app op de PS2"? De FM app op de PS2 zelf kan alleen als je jezelf als beta tester hebt aangemeld, toch?
Bedankt, Heb je dan "forceer telefoonspeaker" op uitgeschakeld staan?Abby67 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:44:
[...]
Wat i.i.g. bij mij werkt, is in de telefoon onder geluidsopties gebruik systeemvolume aanzetten, voor geluidskanaal alarmkanaal kiezen en bluetooth profiel HSP. Waarschuwingen komen dan over de autospeakers, ongeacht of radio of spotify speelt.
Ja, idd. Die staat uitgeschakeldKleineheino schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:26:
[...]
Bedankt, Heb je dan "forceer telefoonspeaker" op uitgeschakeld staan?
Kleine gebruikerservaring van een nieuwe rijder: Op 30 december de P2 (SRSM) in ontvangst mogen nemen. We zijn vervolgens gelijk vertrokken naar Frankrijk (stuk onder Parijs) voor een weekje weg. Eerste trip/vakantie met een elektrische auto. En dat beviel dikke prima!
Ik heb aardig doorgeknald, vooral op de weg terug (145-150km/h), en het verbruik lag rond de 21kwh/100. Zo’n 350-380km. Heb 2x moeten laden op zowel heen als terug weg (600km) maar dat had ook in 1x gekund. Google maps werkt perfect met aangeven van mogelijke (snel) laders en of ze al bezet zijn. Enkel op terug weg had ik 1x een fout bij een snellader van Total energies en moest ik het doen met een 50kw lader. Vervolgens voor de grens nog een Total energies snellader (170kw) gebruikt echter deze kwam niet verder dan 31kw.. Bij de auto naast me een Kia EV6 ging dat niet veel sneller..(is dat gebruikelijk?) Op bestemming (Centerparcs) konden we gratis laden met granny charger 😆.
Hier nog foto’s met de auto op eindbestemming voor de liefhebber(kleur Jupiter):
:strip_exif()/f/image/WvCd4jFXrdsTdl9rJYwoLCjo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tkFnpMJ1OcX066nE4ShlFGWK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. Zelden zo vaak complimentjes gekregen van wild vreemden over de auto en heb aardig luxe auto’s mogen rijden van mijn werkgever in de afgelopen jaren😁👍
Ik heb aardig doorgeknald, vooral op de weg terug (145-150km/h), en het verbruik lag rond de 21kwh/100. Zo’n 350-380km. Heb 2x moeten laden op zowel heen als terug weg (600km) maar dat had ook in 1x gekund. Google maps werkt perfect met aangeven van mogelijke (snel) laders en of ze al bezet zijn. Enkel op terug weg had ik 1x een fout bij een snellader van Total energies en moest ik het doen met een 50kw lader. Vervolgens voor de grens nog een Total energies snellader (170kw) gebruikt echter deze kwam niet verder dan 31kw.. Bij de auto naast me een Kia EV6 ging dat niet veel sneller..(is dat gebruikelijk?) Op bestemming (Centerparcs) konden we gratis laden met granny charger 😆.
Hier nog foto’s met de auto op eindbestemming voor de liefhebber(kleur Jupiter):
:strip_exif()/f/image/WvCd4jFXrdsTdl9rJYwoLCjo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tkFnpMJ1OcX066nE4ShlFGWK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. Zelden zo vaak complimentjes gekregen van wild vreemden over de auto en heb aardig luxe auto’s mogen rijden van mijn werkgever in de afgelopen jaren😁👍
[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 08-01-2023 08:17 ]
Dat kon eigenlijk nietOp bestemming (Center parks) konden we gratis laden met granny charger 😆.
Village Nature heeft overal bordjes staan dat je max 30 minuten daar mag staan.
The best is yet to come
Wij stonden op het park ‘Les hauts de Bruyeres’. Hier waren geen snelladers. Na vragen werden we verzocht de auto op te laden op een speciaal deel van de parkeerplaats waar ook de electrische ‘golf carts’ werden opgeladen.Dean Martin schreef op zondag 8 januari 2023 @ 07:56:
[...]
Dat kon eigenlijk niet![]()
ik was er vorig jaar en toen waren ze bezig met laadpalen te plaatsen.Dean Martin schreef op zondag 8 januari 2023 @ 07:56:
[...]
Dat kon eigenlijk niet![]()
Naast het zwembad gedeelte is een belachelijk groot fietsenparking met ook heel veel laadplekken voor de golfkartjes. Ff met de auto over stukje grind en dan kan je daar rustig heel de dag aan de granny charger hangen.
:strip_exif()/f/image/AJ0JyYODCVj3yS4BLiZJgBeW.jpg?f=fotoalbum_large)
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Mooie kleur! Alleen lijkt je frunk open te staan. Je moet bij het dichtdoen altijd even links en rechts op de scharnier punten drukken.BlowFish schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:10:
Kleine gebruikerservaring van een nieuwe rijder: Op 30 december de P2 (SRSM) in ontvangst mogen nemen. We zijn vervolgens gelijk vertrokken naar Frankrijk (stuk onder Parijs) voor een weekje weg. Eerste trip/vakantie met een elektrische auto. En dat beviel dikke prima!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Heb sinds een tijdje dat GM geen snelladers meer voorstelt voor trajecten waar een laadstop vereist is. Best lastig.
M’n filters staan goed (betaalmethode, stekker en snelheid), maar 150kW laders komen er niet op, tragere wel (als ik de optie snel afzet in de filter).
Iemand een suggestie? Anders moet ik eens proberen om GM eraf te halen en opnieuw installeren.
M’n filters staan goed (betaalmethode, stekker en snelheid), maar 150kW laders komen er niet op, tragere wel (als ik de optie snel afzet in de filter).
Iemand een suggestie? Anders moet ik eens proberen om GM eraf te halen en opnieuw installeren.
Hoe heb je kopse kant opengepeuterd? Dit ziet er briljant uit. Ik heb nu een sleutelring door de activity key gepropt gekregen maar dat ging niet van harte en hij zit altijd dwars aan de sleutelbos..Tvdl2000 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:18:
Ff aan het hobbyen geweest met een stukje 3mm dik staal en 2 M3 zetschroefjes. En dus aan beide kanten van de acitivity key M3 schroefdraad getapt. Puntjes van de zetschroeven verjongd naar 1.5mm en dus ook in het stalen deeltje 2 blinde gaten gemaakt van 1.5mm waar de zetschroeven in vast haken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
niks opengepeuterd. sleutel is dichtgebleven en dus ook de waterdichtheid is nog gewaarborgdPixeltje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Hoe heb je kopse kant opengepeuterd? Dit ziet er briljant uit. Ik heb nu een sleutelring door de activity key gepropt gekregen maar dat ging niet van harte en hij zit altijd dwars aan de sleutelbos..
Gisteren even voor het eerst het snelladen geprobeerd bij wijze van test, dus via Google Maps een Fastned station zo'n 20 minuten verder geselecteerd. En voor ook even om de AutoCharge te activeren.
Batterij zat nog aardig vol, 27%, dus in een normale situatie zou ik dan nog niet snelladen.
Maar hij pakt hem direct goed, de volle 135 kW binnen een aantal seconden. Dit goed vol gehouden tot 37% toen vond ik het wel prima als test. Erg tevreden over.
Batterij zat nog aardig vol, 27%, dus in een normale situatie zou ik dan nog niet snelladen.
Maar hij pakt hem direct goed, de volle 135 kW binnen een aantal seconden. Dit goed vol gehouden tot 37% toen vond ik het wel prima als test. Erg tevreden over.
:strip_exif()/f/image/BzhSp57JHSwGu3eGoMDd6BK8.jpg?f=fotoalbum_large)
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Weet iemand of er een verwachting is dat polestar het snelladen nog kan versnellen met software-updates zoals dat bij Tesla ook is gebeurd? Het zou voor lange ritten wel fijn zijn als de max. Laadsnelheid wat langer gebruikt kan worden lijkt me. Ik weet niet wat hierin de beperkende factor is bij de polestar, maar hoop doet leven toch?
Nee die verwachting is er niet.Pixeltje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:47:
Weet iemand of er een verwachting is dat polestar het snelladen nog kan versnellen met software-updates zoals dat bij Tesla ook is gebeurd? Het zou voor lange ritten wel fijn zijn als de max. Laadsnelheid wat langer gebruikt kan worden lijkt me. Ik weet niet wat hierin de beperkende factor is bij de polestar, maar hoop doet leven toch?
Tuurlijk zou sneller beter zijn, maar Polestar doet het al wel prima qua snelladen vind ik. Qua max snelheid, laadcurve, geen coldgate issues, etc.
In de begindagen is de laadcurve wat verbeterd met software updates, maar ik ga ervan uit dat het nu allemaal wel uitgekristalliseerd is.
Hey, ik twijfel er aan om als volgende leasing wagen de Polestar 2 te bestellen. Ik had gehoopt om hier een idee te krijgen van een realistische levertermijn.
Hoe lang zit er bij jullie tussen de bestelling en de leveringsdatum?
En worden de gecommuniceerde levertermijnen wat gerespecteerd?
Dit is mij bij Handover niet zo meegedeeld. Kan iemand bevestigen?Koekhapperrr schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:27:
[...]
BIj de Handover kreeg ik gewoon de twee sleuteltjes in de hand geduwd, zonder onderscheid te maken tussen beide. 1 heeft knopjes en de andere niet.
Ik heb er ook de handleiding op nageslaan, en voor zover ik alles gelezen heb vind ik ook nergens bovenstaande stelling.
Klopt, de batterij is niet vervangbaar (echt, polestar

Zelf ben ik old-school. Ik heb geen probleem met het bijhouden van een autosleutel (1st world problems). Ik ga absoluut nooit een telefoon of app vertrouwen met het openen of sluiten van een wagen.

Ook gebruik ik vaak, als de wagen het kan wat hier het geval is, de knop op de afstandsbediening om de achterklep op afstand (aankomend bij de wagen) te openen of te sluiten.
@Amos_x Je kunt die kleine sleutel prima elke dag gebruiken. Als de batterij leeg is, bestel je of een nieuwe of je sloopt 'm open, je kunt de batterij dan wel vervangen, maar hij is daarna wellicht niet meer waterdicht.
Ik heb 2 'normale' sleutels gekregen en de activity-key.
www.google.nl
Oh nice! Wanneer is die van jou geleverd?MisteRMeesteR schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:57:
Ik heb 2 'normale' sleutels gekregen en de activity-key.
Ik vind het wel vervelende sleutels, ze zijn moeilijk aan een sleutelbos te bevestigen zonder 'dwars' te zitten. Zie de DIY oplossing enkele posts hierboven van @Tvdl2000
Ook de normale sleutel is nogal basic en cheap ogend. En heeft ook nood aan een sleutelhanger als je vaak de knopjes wil gebruiken (bvb achterklep), zodat je 'm meteen in de juiste richting vast hebt. (wegens symmetrische vorm)
Ook de normale sleutel is nogal basic en cheap ogend. En heeft ook nood aan een sleutelhanger als je vaak de knopjes wil gebruiken (bvb achterklep), zodat je 'm meteen in de juiste richting vast hebt. (wegens symmetrische vorm)
Bij mij ook niet, volgens mij is dat onzin. En als je hem niet gebruikt gaat de batterij toch ook leeg? Kan ik hem beter in die tijd gewoon gebruiken. Mocht hij leeg raken, krijg je vanzelf een melding in je auto. Maar heb dat hier in de afgelopen 2,5 jaar nog niet gelezen dus denk dat de batterij het best lang blijft doen.Amos_x schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:51:
[...]
Dit is mij bij Handover niet zo meegedeeld. Kan iemand bevestigen?
Noord Duitsland, geldt dat ook? DK heeft me in een jaar tijd nooit in de steek gelaten. Waarom zou dat opeens veranderen?Mensen die naar Zuid Frankrijk karren met enkel hun DK op de telefoon zijn echt niet goed wijs, sorry voor de brutale statement)
Wat is daarvan de logica? Ik gebruik de voetsensor of de knop onder de achterklep zelf.Ook gebruik ik vaak, als de wagen het kan wat hier het geval is, de knop op de afstandsbediening om de achterklep op afstand (aankomend bij de wagen) te openen of te sluiten.
2021 al, rij een Launch Edition.Big_Sander schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:12:
[...]
Oh nice! Wanneer is die van jou geleverd?
www.google.nl
Ik heb hier wel al anders gelezen. Of het was met een ander merk EV (misschien Ford). In elk geval, als er in de polestar cloud een probleem of bug is, heb je wel een erg groot probleem. Ik vind het gewoon geen robuuste set-up waar je 100% op kan vertrouwen. 99% is echt niet goed genoeg voor kritische functie zoals het openen van je wagen.JTHZZ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:17:
Noord Duitsland, geldt dat ook? DK heeft me in een jaar tijd nooit in de steek gelaten. Waarom zou dat opeens veranderen?
Er wordt in het algemeen te vaak vertrouwd op apps en mobiele telefoons, en als IoT ons iets heeft bijgebracht, is het wel hoe onbetrouwbaar en brak dat hele zaakje wel is.
Nu ik het neerschrijf, het was volgens mij inderdaad Ford. Door een bug werd iedere account uitgelogd op de app en auto, waardoor alles opnieuw gekoppeld diende te worden (met de sleutel dus). Ik las hier een verhaal van een bestuurder die toen vast stond in zuid Frankrijk.
Hoe dan ook, de polestar die ik rijd staat op 2.5. Mijn telefoon is een iPhone 13 (up to date) met app (up to date). En heel vaak lees ik in de app: "er is meer dan een fout opgetreden", "kan geen verbinding maken", "opnieuw proberen", en ofwel de linker tegel (deuren) of rechter tegel (klimaat) grijs. Of batterij percentage niet up to date, enz...
Ik zie het nut van die hele app niet, dus als die niet nodig is voor het gebruik van de wagen ga ik 'm er gewoon afzwieren denk ik.
De knop zit op een vreemde plek, en is dus vaak smerig/vuil met opspattend vuil. De voetsensor (niet iedereen heeft die trouwens) wil soms niet bij de eerste schop reageren. Met de afstandsbediening is verder geen probleem, zo deed ik het ook op de vorige auto (audi)Wat is daarvan de logica? Ik gebruik de voetsensor of de knop onder de achterklep zelf.
30 mei geregistreerde bestelling, 29 december handover. Om en nabij een half jaar dus.StevenWijns schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:44:
Hey, ik twijfel er aan om als volgende leasing wagen de Polestar 2 te bestellen. Ik had gehoopt om hier een idee te krijgen van een realistische levertermijn.
De DK staat los van de cloud en werkt ook als je geen internetverbinding hebt of als de app-functies om wat voor reden niet werken. Er zijn afgelopen jaar genoeg problemen geweest en in het begin was ook de DK niet betrouwbaar, maar ik gebruik al een jaar lang niets anders, ook op verdere reizen. Net als dat ik nooit meer een pinpas bij me heb, lang leve Apple Pay.Amos_x schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Ik heb hier wel al anders gelezen. Of het was met een ander merk EV (misschien Ford). In elk geval, als er in de polestar cloud een probleem of bug is, heb je wel een erg groot probleem. Ik vind het gewoon geen robuuste set-up waar je 100% op kan vertrouwen. 99% is echt niet goed genoeg voor kritische functie zoals het openen van je wagen.
Er wordt in het algemeen te vaak vertrouwd op apps en mobiele telefoons, en als IoT ons iets heeft bijgebracht, is het wel hoe onbetrouwbaar en brak dat hele zaakje wel is.
Nu ik het neerschrijf, het was volgens mij inderdaad Ford. Door een bug werd iedere account uitgelogd op de app en auto, waardoor alles opnieuw gekoppeld diende te worden (met de sleutel dus). Ik las hier een verhaal van een bestuurder die toen vast stond in zuid Frankrijk.
Hoe dan ook, de polestar die ik rijd staat op 2.5. Mijn telefoon is een iPhone 13 (up to date) met app (up to date). En heel vaak lees ik in de app: "er is meer dan een fout opgetreden", "kan geen verbinding maken", "opnieuw proberen", en ofwel de linker tegel (deuren) of rechter tegel (klimaat) grijs. Of batterij percentage niet up to date, enz...
Ik zie het nut van die hele app niet, dus als die niet nodig is voor het gebruik van de wagen ga ik 'm er gewoon afzwieren denk ik.
[...]
De knop zit op een vreemde plek, en is dus vaak smerig/vuil met opspattend vuil. De voetsensor (niet iedereen heeft die trouwens) wil soms niet bij de eerste schop reageren. Met de afstandsbediening is verder geen probleem, zo deed ik het ook op de vorige auto (audi)
Maar ieder zijn ding hoor, niemand moet van mij DK gebruiken
Amos wil de app er misschien ‘afzwieren’, nou…ik niet. Ik wil dat de app het gewoon goed doet (wat vrijwel steeds het geval was bij mij de afgelopen twee jaar). Vanuit huis via de app de auto voorverwarmen als je bij vrieskou weggaat, in de stad ontdekken via je app dat de deuren nog open staan en die dan meteen op afstand sluiten, ik wil niet (meer) zonder. De DK functie staat hier idd los van. Die heeft het bij mij vrijwel altijd goed gedaan, behalve toen ik een storing had in de Tcam module. Voor mij ook reden om altijd de fysieke sleutel ook bij me te hebben.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
De DK heeft mij nog nooit in de steek gelaten, de fysieke sleutels juist wel, door een E-call storing. Door de DK kon ik de auto nog gewoon gebruiken. De app doet het inderdaad niet vlekkeloos, maar ook andere apps hangen wel eens vast op mijn telefoon. (Iphone 13). Ik stoor mij er niet meer aan, ik vind het fijn dat ik de status van het laden kan zien, of de deuren open/afgesloten zijn, maar het meest fijne vind ik het voorverwarmen. Heerlijk die functie.Amos_x schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Ik heb hier wel al anders gelezen. Of het was met een ander merk EV (misschien Ford). In elk geval, als er in de polestar cloud een probleem of bug is, heb je wel een erg groot probleem. Ik vind het gewoon geen robuuste set-up waar je 100% op kan vertrouwen. 99% is echt niet goed genoeg voor kritische functie zoals het openen van je wagen.
Iets wat me vandaag voor een 2e keer opviel: De verwachte tijd dat hij klaar is met opladen klopt niet (meer?) in de app. In de auto zelf weet ik zo niet.
13.15 begon ik met opladen aan de 11kw lader met 39% (doel is 90%), maar hij zei "Gereed om 15.15". Dit zou betekenen dat ie ~35kWh gaat laden in 2 uur. Klopt natuurlijk niet en hij loopt nu ook gewoon mee met de huidige tijd, dus nu is het "Gereed om 15.31".
Meer mensen hier last van? Kan wat vervelend zijn bij het inschatten wanneer het laadschema moet beginnen. P2.5 trouwens.
Edit: Nu staat ie dus op 15.45
13.15 begon ik met opladen aan de 11kw lader met 39% (doel is 90%), maar hij zei "Gereed om 15.15". Dit zou betekenen dat ie ~35kWh gaat laden in 2 uur. Klopt natuurlijk niet en hij loopt nu ook gewoon mee met de huidige tijd, dus nu is het "Gereed om 15.31".
Meer mensen hier last van? Kan wat vervelend zijn bij het inschatten wanneer het laadschema moet beginnen. P2.5 trouwens.
Edit: Nu staat ie dus op 15.45
[ Voor 3% gewijzigd door MathijsR op 09-01-2023 13:45 ]
De één z'n gemak is de ander zijn nachtmerrie. Je zal maar in Frankrijk staan en je telefoon is stuk (gevallen) of gejat. Kun je niemand meer bellen, niet meer bij je geld en niet meer naar huis......JTHZZ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:33:
[...]
De DK staat los van de cloud en werkt ook als je geen internetverbinding hebt of als de app-functies om wat voor reden niet werken. Er zijn afgelopen jaar genoeg problemen geweest en in het begin was ook de DK niet betrouwbaar, maar ik gebruik al een jaar lang niets anders, ook op verdere reizen. Net als dat ik nooit meer een pinpas bij me heb, lang leve Apple Pay.
Maar ieder zijn ding hoor, niemand moet van mij DK gebruikenIs juist het mooie van de P2, je krijgt er ook nog fysieke sleutels bij.
Dat is duidelijk niet mijn feestje......
Tenzij je wel je backup-voorzieningen bij je hebt (pinpas/creditcard en fysieke sleutel en een partner die kan bellen...).
Tja, je zult je (grote) autosleutel maar in het water laten vallen of je portemonnee wordt gejat. Dan kan ik met mijn telefoon tenminste nog autorijden en pinnenPvS_68 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:03:
[...]
De één z'n gemak is de ander zijn nachtmerrie. Je zal maar in Frankrijk staan en je telefoon is stuk (gevallen) of gejat. Kun je niemand meer bellen, niet meer bij je geld en niet meer naar huis......
Dat is duidelijk niet mijn feestje......
Tenzij je wel je backup-voorzieningen bij je hebt (pinpas/creditcard en fysieke sleutel en een partner die kan bellen...).

En mijn partner heeft ook DK dus heb zelfs een backup. Of neem jij ook altijd de reservesleutel nog mee op vakantie?
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 09-01-2023 14:07 ]
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.