Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 211 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:31
JTHZZ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Tja, je zult je (grote) autosleutel maar in het water laten vallen of je portemonnee wordt gejat. Dan kan ik met mijn telefoon tenminste nog autorijden en pinnen _O-
En mijn partner heeft ook DK dus heb zelfs een backup. Of neem jij ook altijd de reservesleutel nog mee op vakantie?
De sleutel in het water en portemonnee gejat zijn 2 calamiteiten. Die kans is al een stuk kleiner uiteraard, maar goed.
Mijn reservesleute neem ik idd altijd mee op vakantie, maar jij dus eigenlijk ook als je partner ook DK heeft en mee gaat. Het staat idd los van de cloud, dus het risico ligt voor het grootste deel bij de telefoon. Een 2e telefoon met DK is dus ook een backup. Dingen zijn in werkelijkheid vaak toch genuanceerder dan dat ze geschreven worden. :)

Ik vind het prima om veel dingen op je telefoon te kunnen, maar ik blijf me realiseren dat teveel belangrijke zaken integreren (zonder een goede backup voorziening) een risico met zich mee brengt dat ik niet wil lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:01
PvS_68 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:26:
[...]

De sleutel in het water en portemonnee gejat zijn 2 calamiteiten. Die kans is al een stuk kleiner uiteraard, maar goed.
Mijn reservesleute neem ik idd altijd mee op vakantie, maar jij dus eigenlijk ook als je partner ook DK heeft en mee gaat. Het staat idd los van de cloud, dus het risico ligt voor het grootste deel bij de telefoon. Een 2e telefoon met DK is dus ook een backup. Dingen zijn in werkelijkheid vaak toch genuanceerder dan dat ze geschreven worden. :)

Ik vind het prima om veel dingen op je telefoon te kunnen, maar ik blijf me realiseren dat teveel belangrijke zaken integreren (zonder een goede backup voorziening) een risico met zich mee brengt dat ik niet wil lopen.
Zeker waar en ik neem vaak ook wat cash mee omdat er nog steeds in het buitenland plekken zijn waar je niet kunt pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
MathijsR schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:32:
Iets wat me vandaag voor een 2e keer opviel: De verwachte tijd dat hij klaar is met opladen klopt niet (meer?) in de app. In de auto zelf weet ik zo niet.

13.15 begon ik met opladen aan de 11kw lader met 39% (doel is 90%), maar hij zei "Gereed om 15.15". Dit zou betekenen dat ie ~35kWh gaat laden in 2 uur. Klopt natuurlijk niet en hij loopt nu ook gewoon mee met de huidige tijd, dus nu is het "Gereed om 15.31".

Meer mensen hier last van? Kan wat vervelend zijn bij het inschatten wanneer het laadschema moet beginnen. P2.5 trouwens.

Edit: Nu staat ie dus op 15.45
Ja, de tijd klopte altijd bij mij maar sinds de update naar 2.4.1 klopt er niets meer van.
Koppelde vanmorgen aan met 8% en volgens de auto zou hij 2u later 90% zijn 8)7 Zou heel mooi zijn, maar op die manier kun je niet meer op die tijd vertrouwen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
MathijsR schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:32:
Iets wat me vandaag voor een 2e keer opviel: De verwachte tijd dat hij klaar is met opladen klopt niet (meer?) in de app. In de auto zelf weet ik zo niet.

13.15 begon ik met opladen aan de 11kw lader met 39% (doel is 90%), maar hij zei "Gereed om 15.15". Dit zou betekenen dat ie ~35kWh gaat laden in 2 uur. Klopt natuurlijk niet en hij loopt nu ook gewoon mee met de huidige tijd, dus nu is het "Gereed om 15.31".

Meer mensen hier last van? Kan wat vervelend zijn bij het inschatten wanneer het laadschema moet beginnen. P2.5 trouwens.

Edit: Nu staat ie dus op 15.45
Gebeurt bij mij continu. Vooral het gegeven van de tijd die 'mee opschuift met de huidige tijd' is me bekend. Er is vast een andere uitleg voor, maar in de praktijk komt het er op neer dat je effectief, telkens als je de app er bij neemt, er tijd is toegevoegd om aan dezelfde xx% te geraken.

Ik heb het er in dit topic zelfs niet over willen hebben omdat ik dat hele app gebeuren maar brak vind werken eigenlijk. Ik vermoed dat het updaten van de SOC via de cloud gaat, en als de wagen ergens staat met slechte ontvangst, of in een parking, er niet regelmatig een update van de SOC doorgestuurd wordt.

Het lijkt ook wel, als ik het me goed herinner, dat de SOC dan ook niet echt verandert. Dus volgens mij laad 'ie wel door, maar denkt de app dat de SOC niet is veranderd, en telt 'ie dus tijd bij op. Dus bvb je plugt 'm in aan 50%, en een half uur later staat 'ie nog steeds op 50%, met een half uur extra op de verwachtte laadtijd, terwijl er in de auto misschien al 55% staat aangegeven. Maar ik ben dan ook nooit bij de auto om het te verifieren.

Nieuwe PS2, dec. 2022, versie 2.5

Nu is het zo dat ik steeds nog even bij de wagen blijf om te kijken of alles wel goed op gang komt, en het laden effectief is gestart. Als ik zie dat het boordscherm groen oplicht en pulseert, is het voor mij ok en wandel ik weg. Meer kan ik niet doen. En dan kan die app me ook niets meer boeien.

De enige functie van die app die wel nuttig zou zijn, is op afstand de laadlimiet kunnen veranderen (ofwel hoger, ofwel lager als je bvb een korter traject verwacht en aan een dure laadpaal staat bvb). Deuren ontgrendelen doe ik nooit. Auto voorverwarmen ook niet :? Hij is toch meteen op temperatuur...

Een nieuwe polestar kopen via de app zit er ook niet in :+ En het polestar nieuws interesseert me ook bitter weinig. Toegevoegde waarde van die app is nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
Amos_x schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:45:
[...]

De enige functie van die app die wel nuttig zou zijn, is op afstand de laadlimiet kunnen veranderen (ofwel hoger, ofwel lager als je bvb een korter traject verwacht en aan een dure laadpaal staat bvb).
ik las dit even alsof je dit kon in de app en ben gelijk een paar minuten bezig geweest met het proberen voor elkaar krijgen...... las het darna nog een keer.... en moet toegeven dat ik dat ook graag wil juist ivm exact wat je zegt. voor de rest, ik vertrek soms op tijden die buiten mijn normale start tijden dus dan selecteer ik het voorverwarmen e.d. wel. laadschema gebruik ik vanuit de laadpaal zelf. openen van de wagen gebruik ik heel af en toe de app voor. maar ook sporadisch.

en voor degenen die over de schop sensor ding klagen.... ik heb het nog geen enkele keer gehad dat ie het niet deed. en ik gebruik hem meermaals per dag en heb de knop voor het openen bij de kentekenplaat zelfs nog nooit aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Abby67 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Wat i.i.g. bij mij werkt, is in de telefoon onder geluidsopties gebruik systeemvolume aanzetten, voor geluidskanaal alarmkanaal kiezen en bluetooth profiel HSP. Waarschuwingen komen dan over de autospeakers, ongeacht of radio of spotify speelt.
Vanavond FM app weer uitgebreid getest. Allerlei instellingen geprobeerd, ook "systeemvolume aanzetten, voor geluidskanaal alarmkanaal kiezen en bluetooth profiel HSP". Helaas werkt het nog steeds niet zoals gewenst. Ik krijg dan wel de meldingen via de speakers van de auto terwijl ik Spotify afspeel, maar met volledige willekeur krijg ik de ene keer wel en de andere keer geen melding bij flitspalen. Aan/uit melding werkt altijd merk ik dus de app is geactiveerd als ik ga rijden.

De app maar eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook geen succes. Ook mijn telefoon op andere plekken in de auto gelegd, wellicht bereik satelliet of zo, maakt ook niet uit.

Ik ben echt lost. De app is op deze manier onbetrouwbaar voor mij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Misschien is jezelf aan de maximum snelheid houden de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:24

Freakie1NL

Grote Baas

StevenWijns schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:44:
Hey, ik twijfel er aan om als volgende leasing wagen de Polestar 2 te bestellen. Ik had gehoopt om hier een idee te krijgen van een realistische levertermijn.

Hoe lang zit er bij jullie tussen de bestelling en de leveringsdatum?

En worden de gecommuniceerde levertermijnen wat gerespecteerd?
Dit kan je beter vragen in het leveringstopic. Daar is ook een Excel opgenomen met levertijden.

Zelf, via LM, besteld in mei. Zou 4 maanden duren, heeft uiteindelijk bijna 8 maanden geduurd. Maar daarmee wel alsnog 1 van de snelste.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 17:53
Anoniem: 1521590 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:12:
Niet iedereen met Flitsmeister is gelijk een notoire hardrijder. Ik gebruik het vooral om te voorkomen dat ik ergens per ongeluk te hard rijd op plekken waar toevallig een flitser staat, is nogal makkelijk met deze auto namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 16:20
Shorteh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:30:
[...]

Niet iedereen met Flitsmeister is gelijk een notoire hardrijder. Ik gebruik het vooral om te voorkomen dat ik ergens per ongeluk te hard rijd op plekken waar toevallig een flitser staat, is nogal makkelijk met deze auto namelijk.
heb je wel laatste FM app? ik heb ook dit soort issues ook een tijdje geleden gehad, maar zat in FM zelf en ging beter toen die app een update kreeg.

Is makkelijk te testen: Kijk even hoe FM de meldingen doet als ze gewoon via je telefoonspeaker gaan. Bij een vorige versie van de app moest ik ook "vertraging voor geluid" (optie in FM settings) omhoog zetten..

Met laatste updates werkt het weer normaal.

Je zou ook nog even kunnen kijken of je met Waze wel de waarschuwingen krijgt.

Er zijn hele principiële discussies op forums welke nu beter is: FM of Waze voor flitswaarschuwingen. Volgens mij heeft FM in nl iets meer bronnen om flitsers te achterhalen, maar in mijn ervaring werken beide heel aardig in Nederland, omdat beide een grote gebruikersbase in NL hebben... en in de praktijk alle flitsers wel gemeld worden...

100% vertrouwen op zo'n app kun je sowieso niet. Heb met beide app ook wel eens niet gemelde flitsers gezien (er is toch altijd iemand die 'm als eerste moet melden :) ). dus beste remedie tegen verkeersboete is idd je aan de snelheid houden of zelf opletten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:00

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

FW423130 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:24:
[...]

Heb ook de srs airbag fout gehad en het bleek kabel onder stoel te zijn. Denk eraan dat als je de fout hebt, de airbag ook echt niet werkt. Dacht ook dat alleen software issue zou zijn maar als het rode air bag lampje aangaat, werkt de air bag dus echt niet aldus Polestar.
Vandaag mijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Het SRS Airbag issue was inderdaad een slecht contact in een stekerverbinding. Beetje poetsen en het was weer gefixed.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48
Anoniem: 1521590 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:12:
Misschien moeten we niet zo krampachtig doen over die maximum snelheid? Als iemand 110 of zelfs 120 rijdt waar je 100 mag, vind ik dat helemaal niet erg. Ik vind de middelste-baan-rijders veel gevaarlijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 15:49
GuiltyNL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Misschien moeten we niet zo krampachtig doen over die maximum snelheid? Als iemand 110 of zelfs 120 rijdt waar je 100 mag, vind ik dat helemaal niet erg. Ik vind de middelste-baan-rijders veel gevaarlijker.
Linksplakkers. En dan heel schoolmeesterachtig bumperkleven op je voorbumper. Heel erg. Die zouden wel iets vaker een artikel 5 aan den broek mogen krijgen wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48
Abby67 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:12:
[...]

Linksplakkers. En dan heel schoolmeesterachtig bumperkleven op je voorbumper. Heel erg. Die zouden wel iets vaker een artikel 5 aan den broek mogen krijgen wat mij betreft.
Ja, linkerbaanrijders, middelste-baanrijders, ze zijn allemaal een heel stuk vervelender én gevaarlijker dan iemand die wat harder rijdt. Of inhalen met 2 km/h verschil en een hele rij aan auto's achter zich verzamelen. Nee, dan heb ik liever de rijders die gewoon vlot doorrijden en netjes rechtshouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:22
Het is allemaal ook niet zo moeilijk, maar mensen blijven gewoon te lang op een baan hangen. Of dat nu in het midden terwijl je naar rechts kan/moet, of dat je links blijft rijden terwijl je allang naar het midden kan opschuiven. En zo ontstaat er een sneeuwbal effect. En daarbij ook niet vergeten de angsthazen op de rechterbaan die 80 rijden waar je 100 mag, voor gevaarlijke situaties zorgen, opstopping op de middelste baan waar een aantal weer met 100/105 naar links gaan en daar weer voor gevaarlijke situaties zorgen.

Als je veel op de weg zit is dit zo vreselijk herkenbaar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik snap niet waarom mensen het nodig vinden regels aan hun laars te lappen en dan vervolgens ook nog te klagen over mensen die zich wel aan de regels willen houden. Regels en wetten zijn er niet voor niks in een samenleving. Je wilt in je eigen huis ook dat je regels nageleefd worden.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Abby67
Jehanthar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:25:
Ik snap niet waarom mensen het nodig vinden regels aan hun laars te lappen en dan vervolgens ook nog te klagen over mensen die zich wel aan de regels willen houden. Regels en wetten zijn er niet voor niks in een samenleving. Je wilt in je eigen huis ook dat je regels nageleefd worden.
Onnodig links rijden is inderdaad tegen de regels.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 19:42
Op een forum zijn ook regels. Misschien kunnen jullie het weer over de auto hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jehanthar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:25:
Ik snap er inderdaad weinig van dat mensen die op de 3e baan bungelend met hun telefoon zitten te spelen zo'n misbaar maken als ze langs 2 kanten tegelijk ingehaald worden en daardoor wakker schrikken. :+

edit:
Nu we het toch hadden over de functionaliteit van de app en wat de app zou moeten kunnen: ik gebruik het voorverwarmen van de auto met grote regelmaat, maar als ik het goed begrijp moet je het eigenlijk combineren met een laadschema om te zorgen dat de accu ook écht opgewarmd wordt. Zou het niet mooi zijn als je dat via een toggle kan doen?

En in het verlengde daarvan: het pre-conditionen van de accu wat de P2 doet als je in GMaps een laadstation als bestemming invoert is superhandig. Behalve als je 100% van de tjid CarPlay gebruikt en dus nooit met GMaps navigeert :+ Nu snap ik dat de huidige limitaties van CarPlay het sowieso niet mogelijk maken om dit vanuit CarPlay te regelen, maar een dedicated knop om je accu te pre-heaten zou wel fijn zijn. Desnoods met een bevestiging op het bestuurders display dat dit alleen nu heeft als je binnen X tijd gaat laden.

[ Voor 42% gewijzigd door Whieee op 10-01-2023 14:10 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 02-07 19:03
Kleineheino schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Vanavond FM app weer uitgebreid getest.
Waarom gebruiken jullie niet de FM app vanuit de Android Automotive store?
Die werkt volgens mij altijd goed binnen de audio systemen.
Beetje traag bij het opstarten maar verder werkt hij volgens mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
Kaoh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Hoe is het als FM op de achtergrond draait. Ik heb vooralsnog de indruk (slechts een paar dagen geleden geïnstalleerd) dat hij dan niet alle flitspalen ziet/waarschuwt. Klopt dat? Verder heb ik de indruk dat hij wat aan de late kant waarschuwt. En je kunt volgens mij ook niet instellen hoe ver van tevoren hij moet waarschuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:46
Kaoh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Hier zorgde de app in android automotive voor een ontzettend traag systeem overall, en na het verwijderen was het weer (soort van) snappy. Zijn die problemen inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Loen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Hier zorgde de app in android automotive voor een ontzettend traag systeem overall, en na het verwijderen was het weer (soort van) snappy. Zijn die problemen inmiddels opgelost?
Goede vraag, heb het niet zo bewust ervaren. Ik zal hem eens verwijderen en kijken of m'n systeem dan plots veel sneller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necessary_Dot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 13:40
Voor degene die geen eigen lader hebben, zijn bij jullie de tarieven voor publiekelijk laden ook omhoog gegaan? De allego laadpalen om de hoek waren tot voorkort tussen de 30 en 35 cent per kWh. (afhankelijk van laadpasaanbieder) Momenteel staat er dat ze 70 cent per kWh zijn, met mijn MoveMove tankpas.

Polestar 2 SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 16:22
Loen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Nee, zie topic van AAOS waar Frank het uitlegt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Juancho schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Nee, zie topic van AAOS waar Frank het uitlegt.
Maar dat is toch meer als je hem ook als route ondersteuning wilt gebruiken?
Ik gebruik FM door hem open te gooien, wachten tot hij ingeladen is, dan terug naar GM voor mijn navigatie.
Terwijl ik dan rijd krijg ik alle meldingen (hoop ik ;)) netjes als info bar en voice door mijn media heen van FM.
Zolang FM geen performance nadelen voor de rest van de ervaring oplevert, en die ervaar ik niet, vind ik dat een prima werkende oplossing. Vergelijkbaar met FM op je telefoon erbij houden, want daar moet je ook heen springen om meer te zien.
Ik kreeg van @Loen de indruk dat het hele device traag wordt ook als je FM niet actief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:45
Kaoh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:00:
[...]
Ik kreeg van @Loen de indruk dat het hele device traag wordt ook als je FM niet actief gebruikt.
Dat was met een eerdere versie in ieder geval wel zo. Hele entertainment systeem was dan niet meer vooruit te branden en ook andere apps sloten elke keer af zodra ze niet meer op de forefront draaiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik zal er eens beter opletten, meestal zet ik hem even aan op een hoge risico route en heb ik het verder niet zo door, GM loopt gewoon goed door en de muziek speelt ook netjes door. Meer apps heb ik niet zo vaak actief. Dus kan een lichte gebruiker zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
Kleineheino schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Vanavond FM app weer uitgebreid getest. Allerlei instellingen geprobeerd, ook "systeemvolume aanzetten, voor geluidskanaal alarmkanaal kiezen en bluetooth profiel HSP". Helaas werkt het nog steeds niet zoals gewenst. Ik krijg dan wel de meldingen via de speakers van de auto terwijl ik Spotify afspeel, maar met volledige willekeur krijg ik de ene keer wel en de andere keer geen melding bij flitspalen. Aan/uit melding werkt altijd merk ik dus de app is geactiveerd als ik ga rijden.

De app maar eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook geen succes. Ook mijn telefoon op andere plekken in de auto gelegd, wellicht bereik satelliet of zo, maakt ook niet uit.

Ik ben echt lost. De app is op deze manier onbetrouwbaar voor mij.
Ik moet wel lachen hoe gereageerd wordt op een post in dit forum. Ik had gehoopt tips te krijgen hoe dit issue op te kunnen lossen, in plaats daarvan gaat het alle kanten op: jezelf aan de maximumsnelheid houden, niet krampachtig doen hierover, middelste baan rijders, bumperklevers, inhalen met 2km verschil in snelheid, ontstaan van sneeuwbaleffect, tot en met regels en wetten aan je laars lappen :D :D

@Kammika bedankt voor je reactie. Ik ga ervan uit dat ik de laatste versie van de app heb want ik heb deze opnieuw geïnstalleerd. Waze ben ik niet bekend mee. Ik dacht dat dit een routeplanner is maar blijkbaar ook een flitsmelder. Moet je dan eerst een route erin zetten of werkt het signaleren van flitsers ook direct als je de app opstart?

@Kaoh bedoel je met de FM app uit de Android Automotive store de versie waarvoor je bèta tester moet zijn? Dat heb ik onderzocht in dit forum maar zijn erg veel klachten over dat het hele systeem langzaam wordt, dus daar wacht ik liever nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
@Kleineheino ja die gebruik ik, redelijk naar tevredenheid. Niet geweldig maar bied genoeg waarde voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
En volgens mij is hij nu ook voor iedereen beschikbaar ipv alleen voor Beta testers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
JTHZZ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:37:
En volgens mij is hij nu ook voor iedereen beschikbaar ipv alleen voor Beta testers
Dan zou je deze toch moeten zien in de playstore van de auto? Bij mij is deze niet beschikbaar. Kan dat te maken hebben met de nieuwe sw versie 2.5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Kaoh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:34:
@Kleineheino ja die gebruik ik, redelijk naar tevredenheid. Niet geweldig maar bied genoeg waarde voor mij
Geen problemen zoals in dit forum genoemd dat het hele systeem traag wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Niet op zo een manier dat ik het merk terwijl ik rijd. Maar ik zal het morgen nog een extra bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 16:20
Kleineheino schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:31:
[...]
@Kammika bedankt voor je reactie. Ik ga ervan uit dat ik de laatste versie van de app heb want ik heb deze opnieuw geïnstalleerd. Waze ben ik niet bekend mee. Ik dacht dat dit een routeplanner is maar blijkbaar ook een flitsmelder. Moet je dan eerst een route erin zetten of werkt het signaleren van flitsers ook direct als je de app opstart?
Volgens mij wel, maar weet het niet zeker.... Ik gebruikte die altijd voor navigatie in mijn vorige auto (via Carplay) maar nu de combi GM/FM omdat ik meldingen wel door krijg..dus is lang geleden dat ik 'm gebruikt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Vandaag is bij mij in de app de rechtertegel, Klimaat" de hele dag niet beschikbaar. Vanochtend dacht ik de auto even voor te verwarmen maar dat ging dus niet via de app. Zijn er wellicht meer die daar last van hebben en is daar een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 17:53
Kleineheino schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:22:
Vandaag is bij mij in de app de rechtertegel, Klimaat" de hele dag niet beschikbaar. Vanochtend dacht ik de auto even voor te verwarmen maar dat ging dus niet via de app. Zijn er wellicht meer die daar last van hebben en is daar een oplossing voor?
Bij mij werkte de app gisterochtend prima. Enige wat je zelf kan doen om het op te lossen is de app opnieuw opstarten en refreshen (sleep naar beneden in het beginscherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
Shorteh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 06:46:
[...]

Bij mij werkte de app gisterochtend prima. Enige wat je zelf kan doen om het op te lossen is de app opnieuw opstarten en refreshen (sleep naar beneden in het beginscherm).
Na een nachtje slapen werkt de app opeens weer. Ik vermoed dat de app even rust nodig had omdat deze moe was geworden van de P2, wat ik dan weer kan begrijpen omdat ik dat zo af en toe ook heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Kleineheino schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Dan zou je deze toch moeten zien in de playstore van de auto? Bij mij is deze niet beschikbaar. Kan dat te maken hebben met de nieuwe sw versie 2.5.1?
Heb je ook expliciet gezocht, want niet alle apps komen in het overzicht te staan. Met de auto software heeft dit niets te maken, de playstore staat hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Die app toont inderdaad regelmatig grijze tegels, of info die niet doorkomt. Vaak "opnieuw proberen" aanklikken dus.

Waar ik ook weinig gecharmeerd van ben, is dat de app continu locatiebepaling vereist. Op iPhone instellen "only while using app" is dus niet voldoende en breekt de app en alle functionaliteit.

Er wordt beweerd dat DK functionaliteit altijd locatiebepaling vereist in de app. Wat ergens niet logisch is, want DK werkt met rechststreekse connectie tussen de wagen en de telefoon. Dus moet de auto en de app niet elk apart hun exacte locatie weten, enkel dat ze bij elkaar in de buurt zijn.

Hoe dan ook, zelfs indien dat zou kloppen, dan hoeft de volledige app nog niet buiten werking gesteld worden als je locatiebepaling uit zet. Alle andere functionaliteit is gewoon via de cloud. SOC status, voorverwarmen, laadplanning... Kan je in principe op 20km afstand nog doen.

Ik vind het uit privacy overwegingen niet fijn (ook al is je polestar account natuurlijk ook ingelogd in de auto en heeft polestar een compleet dossier van je verplaatsingen via de auto), ook uit oogpunt van het batterijverbruik van de app.

Is het mogelijk om de app simpelweg te verwijderen, zonder problemen te creeren bij het dagelijks gebruik van de auto? App vind ik nutteloos, gebruik ik bijna nooit, maar ik ben terughoudend om 'm te verwijderen in het geval er dan iets 'breekt'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Trouwens, vooropgesteld, ik vind de Polestar 2 een mooie auto, goed gebouwd en rijdt ok. Dat heb ik ook geschreven in eerdere posts in deze thread. Vooralsnog geen bugs of slechte ervaringen…

Maar ik heb het voorbije weekend uitvoerig bijgelezen ivm de 2023 Toyota Prius PHEV. Ik ben zeer onder de indruk van dat totaalpakket. Met m’n huidige gebruik en met wat ik nu weet (na bijna een maand polestar) zou, indien ik nu de keuze had, de prius verkiezen boven de polestar.

Elektrisch rijden, het zal best. Heb nog niet echt grote problemen gehad, wel een aantal gevalletjes waar het toch op het randje was ivm laden/range/gebruiksgemak. Het kan, maar het is niet ontzorgend, eerder integendeel. Het vereist meer aandacht, planning en anticipatie. Vooral als je zoals ik niet over een eigen laadpaal beschikt. Het gedoe met verschillende providers, kaartjes en apps vind ik ook erg mager, en het feit dat er nog weinig laadstations beschikbaar zijn op autosnelwegen (of toch mijn trajecten) zonder helemaal af te rijden.

Een PHEV, en dan vooral de 2023 prius lijkt me het perfecte compromis (ja, een compromis hoeft niet altijd negatief te zijn), en gebruikt beide aandrijvingen daar waar ze het best tot hun recht komen.

Een EV komt het best tot z’n recht in stedelijke/interstedelijke omgevingen. Op de autosnelweg zit je continu 28+kWh/100km weg te gooien zonder regeneratie. Daar komt de energie inhoud van benzine veel beter tot z’n recht. Ook weegt een PHEV gemiddeld 1500kg tov 2000kg voor onze SR polestars.

Maar ik vind de ervaring wel erg waardevol, zo kan ik me ook een beter beeld vormen van het hele gebeuren/infstractuur zonder eigen risico (lease wagen aangeboden door werkgever)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-06 16:41
Amos_x schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:47:
Trouwens, vooropgesteld, ik vind de Polestar 2 een mooie auto, goed gebouwd en rijdt ok. Dat heb ik ook geschreven in eerdere posts in deze thread. Vooralsnog geen bugs of slechte ervaringen…

Maar ik heb het voorbije weekend uitvoerig bijgelezen ivm de 2023 Toyota Prius PHEV. Ik ben zeer onder de indruk van dat totaalpakket. Met m’n huidige gebruik en met wat ik nu weet (na bijna een maand polestar) zou, indien ik nu de keuze had, de prius verkiezen boven de polestar.

Elektrisch rijden, het zal best. Heb nog niet echt grote problemen gehad, wel een aantal gevalletjes waar het toch op het randje was ivm laden/range/gebruiksgemak. Het kan, maar het is niet ontzorgend, eerder integendeel. Het vereist meer aandacht, planning en anticipatie. Vooral als je zoals ik niet over een eigen laadpaal beschikt. Het gedoe met verschillende providers, kaartjes en apps vind ik ook erg mager, en het feit dat er nog weinig laadstations beschikbaar zijn op autosnelwegen (of toch mijn trajecten) zonder helemaal af te rijden.

Een PHEV, en dan vooral de 2023 prius lijkt me het perfecte compromis (ja, een compromis hoeft niet altijd negatief te zijn), en gebruikt beide aandrijvingen daar waar ze het best tot hun recht komen.

Een EV komt het best tot z’n recht in stedelijke/interstedelijke omgevingen. Op de autosnelweg zit je continu 28+kWh/100km weg te gooien zonder regeneratie. Daar komt de energie inhoud van benzine veel beter tot z’n recht. Ook weegt een PHEV gemiddeld 1500kg tov 2000kg voor onze SR polestars.

Maar ik vind de ervaring wel erg waardevol, zo kan ik me ook een beter beeld vormen van het hele gebeuren/infstractuur zonder eigen risico (lease wagen aangeboden door werkgever)
Jouw keuze toch? Niemand houd je hier tegen hoor ;). Ik herken mezelf niet in je argumentatie, ook je verbruik is exorbitant en zou voor mij een reden zijn de dealer op te zoeken (tenzij het een DMLR is, 400+ pk heeft consequenties natuurlijk). Elektrisch rijden vereist een aanpassing van gedrag, zonder deze "mindshift" blijf je een compromis zoeken. Zo lezend moet je het over een paar jaar nog een keertje proberen? In de tussentijd zal niemand je uitlachen met de nieuwe Prius.

[ Voor 10% gewijzigd door GeurtG op 11-01-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
GeurtG schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Jouw keuze toch? Niemand houdt je hier tegen hoor ;)
Wie beweert dat iemand me tegen houdt, dat zeg ik toch niet? Je voelt je blijkbaar wel erg "aangevallen" (bij gebrek aan een beter woord). Zie ook je vorige reactie op een eerdere post met ervaringen. Mag je hier enkel positieve fanboy meningen delen dan? Het EV verhaal is, afhankelijk van de use-case, echt niet het onverdeelde hoera-verhaal die de apostels je willen doen geloven.

En lezen graag, ik zeg wel: "als ik nu opnieuw de keuze had". Die heb ik dus voor alle duidelijkheid NIET. Ik kan niet zomaar elk jaar van wagen veranderen. Als werknemer heb ik een keuze, en heb je het daarmee te doen voor 4 a 5 jaar. Een prius zal trouwens waarschijnlijk ook gemakkelijk 18 maand+ levertijd hebben... Dus totaal onrealistisch. Het was niets meer dan een gedachtenexperiment, en een erg positieve indruk die ik had bij het lezen van de informatie ivm de prius.
GeurtG schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:59:
ook je verbruik is exorbitant en zou voor mij een reden zijn de dealer op te zoeken (tenzij het een DMLR is, 400+ pk heeft consequenties natuurlijk).
Mijn gebruik is allesbehalve exhorbitant. Integendeel, zelfs ik denk vaak bij sommige cijfers die hier gedeeld worden dat ze veel te hoog liggen. Mijn gebruik over de laatste 1000km liggen op 22 kWh/100km. Ook op de Automatische Tripmeter ligt het gemiddeld rond de 21.5-22 kWh/100km.

Ik doe ook ook regelmatig lange autosnelwegritten, op cc, en dan zet ik de 'range estimator' op het scherm, en dan zie ik toch echt vanalles langskomen tussen 26 en 28 - 30 kWh/100km aan 125 km/u. Afhankelijk van hellingsgraad, enz... Dat vind ik zeker niet te hoog voor de snelheid die ik rijd, ik heb dan ook geen klachten mbt verbruik?? :?
Elektrisch rijden vereist een aanpassing van gedrag, zonder deze "mindshift" blijf je een compromis zoeken. Zo lezend moet je het over een paar jaar nog een keertje proberen?
En waarom moet ik mijn gedrag aanpasen? Daar ben ik het niet mee eens. in elk geval niet op gebied van snelheid. Autosnelweg staat gelijk aan v_max die toegelaten is. Punt. Dat kan ik met ICE, daar moet een EV ook maar in kunnen voorzien. Ook al is 90km/u en minder stops misschien efficienter en korter, het 'gevoel' wil ook wat. Er is geen enkel denkbaar scenario dat ik als een platte dweil aan 90km achter een vrachtwagen ga hangen.
In de tussentijd zal niemand je uitlachen met de nieuwe Prius.
Wat een infantiele gedachte :+ Wie redeneert nu op die manier, ik ben echt geen 16 meer :z En ik heb ook leuk ICE speelgoed, dus ik zit echt niet verlegen om met wat dan ook te rijden. Lol...

[ Voor 46% gewijzigd door Amos_x op 11-01-2023 14:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-06 16:41
Amos_x schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Wie beweert dat iemand me tegen houdt, dat zeg ik toch niet? Je voelt je blijkbaar wel erg "aangevallen" (bij gebrek aan een beter woord). Zie ook je vorige reactie op een eerdere post met ervaringen. Mag je hier enkel positieve fanboy meningen delen dan? Het EV verhaal is, afhankelijk van de use-case, echt niet het onverdeelde hoera-verhaal die de apostels je willen doen geloven.

En lezen graag, ik zeg wel: "als ik nu opnieuw de keuze had". Die heb ik dus voor alle duidelijkheid NIET. Ik kan niet zomaar elk jaar van wagen veranderen. Als werknemer heb ik een keuze, en heb je het daarmee te doen voor 4 a 5 jaar. Een prius zal trouwens waarschijnlijk ook gemakkelijk 18 maand+ levertijd hebben... Dus totaal onrealistisch. Het was niets meer dan een gedachtenexperiment, en een erg positieve indruk die ik had bij het lezen van de informatie ivm de prius.
Smiley gemist? Of gewoon slechte zin?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
*pakt de chips en nootjes…

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Niet nodig, heb verder niets bij te dragen. ;)

En dan heb ik me nog steeds super positief uitgelaten over het design, kwaliteit, en het EV rijgevoel (muv de belabberde ophanging)

Gewoon enkele kanttekeningen. Over naar de orde van de dag (en werk :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
28kwh/100kmh is exorbitant hoog gemiddeld verbruik.... ook met DMLR range estimator gaf mij bij vlak wegdek nat en winderig vrij stabiel 25kwh/100km met Cc op 135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tvdl2000 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:33:
28kwh/100kmh is exorbitant hoog gemiddeld verbruik.... ook met DMLR range estimator gaf mij bij vlak wegdek nat en winderig vrij stabiel 25kwh/100km met Cc op 135
Niet gemiddeld. Gemiddelde ligt op +-22 kWh/100km
Verbruik op autosnelweg (gemiddeld autosnelweg gebruik) aan normale autosnelweg snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Amos_x schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:42:
[...]
Verbruik op autosnelweg (gemiddeld autosnelweg gebruik) aan normale autosnelweg snelheden...
Mijn gemiddelde ligt de laatste paar K km wel op 28kWh/100km.

Ben echt ontevreden over het verbruik van MIJN auto. Zeker omdat ik zie dat anderen het in vergelijkbare situaties stuk beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:21
Tvdl2000 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:33:
Wellicht was het:

Winterverbruik
Winterbanden
relatief VEEL korte ritten (steeds koude batterij..)
niet te truttig optrekken

en dan gaat 28kWh/100 best lukken. maar je moet je natuurlijk wél inzetten hé.. ;)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Amos_x schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Excuseer, had ik dan verkeerd begrepen. Desondanks als het momentair verbruik bij vlakke weg en windstil 28 is bij 130 nog steeds aan de hoge kant maar wederom kan er dan alsnog verschil zijn door 20" en eventueel zachter banden o.i.d.toch lijkt het dan alsof het meer verbruikt dan de bedoeling lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46
Hansieo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Wellicht was het:

Winterverbruik
Winterbanden

en dan gaat 28kWh/100 best lukken. maar je moet je natuurlijk wél inzetten hé.. ;)
nou die. 28 haal ik ook hier wel met lange ritten. heb idd LRDM met 20', winterbanden en trek niet truttig op ;)

gisteren ritje van 130km en kwam ik op 23kWh/100 uit door hele tijd max 100 te rijden. iets boven de 100 en het is meteen flink omhoog.

onder de 22 is me nog nooit gelukt op geen enkele rit (heb hem pas sinds december dus nog geen zomer weer gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Kom er nu achter dat omdat ik geen Plus pakket heb, de lendensteun elke rit weer opnieuw ingesteld dient te worden.

Al ik 100 rij niet nodig. Maar savonds 130 of harder en je op de snelweg een "drempel" passeert veert hij lekker maar voel ik de stang die andere wel eens in dit topic omschrijven in mijn rug. De lendensteun oppompen gaat dit goed tegen. Alleen moet dan elke rit.

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Freakie1NL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:23:
Kom er nu achter dat omdat ik geen Plus pakket heb, de lendensteun elke rit weer opnieuw ingesteld dient te worden.

Al ik 100 rij niet nodig. Maar savonds 130 of harder en je op de snelweg een "drempel" passeert veert hij lekker maar voel ik de stang die andere wel eens in dit topic omschrijven in mijn rug. De lendensteun oppompen gaat dit goed tegen. Alleen moet dan elke rit.

Nog tips?
Die “stang” waar men over klaagde was juist in de zitting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:15

Nog tips?
Mijn lendensteun blijft gewoon zoals ik hem ingesteld heb. Heb je de instellingen goed opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:31

Nog tips?
Mijn ervaring is dat de lendesteun niet in je profiel wordt opgeslagen, hoe raar dat ook klinkt. Als je er niet aan komt staat hij dus altijd goed. Wel vervelend als je mede-bestuurders hebt die hem echt anders instellen omdat ze bijv veel kleiner of groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

daniel14 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:39:
[...]

Mijn lendensteun blijft gewoon zoals ik hem ingesteld heb. Heb je de instellingen goed opgeslagen?
Heb hem nu opgeslagen onder "1" maar zie ook het bericht van @PvS_68 . Alleen ik ben 99% de berijder, mijn vrouw is "2" maar die heeft er pas 1x in gereden.

Gisteren lendensteun aangepast, vandaag zat hij weer anders. Verder alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

VidaR-9 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Die “stang” waar men over klaagde was juist in de zitting..
Zitvlak dus bedoel je? Dacht juist rug, ik voel tijdens hard rijden over slecht wegdek bij uitveren iets tegen mijn rug.

Verder bevallen de stoelen erg goed. Hiervoor een Skoda en ID.3 die warme waardeloos. Ze moeten wel echt even gezeten worden, wangen zaten eerst niet lekker. Nu al een stuk beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

PvS_68 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Mijn ervaring is dat de lendesteun niet in je profiel wordt opgeslagen, hoe raar dat ook klinkt. Als je er niet aan komt staat hij dus altijd goed. Wel vervelend als je mede-bestuurders hebt die hem echt anders instellen omdat ze bijv veel kleiner of groter zijn.
Zonder plus pack is alleen je zitting elektrisch (incl geheugen), je rug niet. De opblaaszaak (lendensteun) gaat mijn inziens nooit op geheugen.
En die loopt gewoon langzaam leeg na opblazen. Dus je blaast eigenlijk steeds weer lucht erbij als je op die "d-pad" drukt.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Crysania schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:08:
[...]

nou die. 28 haal ik ook hier wel met lange ritten. heb idd LRDM met 20', winterbanden en trek niet truttig op ;)

gisteren ritje van 130km en kwam ik op 23kWh/100 uit door hele tijd max 100 te rijden. iets boven de 100 en het is meteen flink omhoog.

onder de 22 is me nog nooit gelukt op geen enkele rit (heb hem pas sinds december dus nog geen zomer weer gehad)
lol, ik haakte in op het feit dat het een "hoger" verbruik is en daardoor tegenviel.

Ook ík kan er met gemak onder blijven, en moet mijn "best" ;) doen om op dit "hogere" verbruik te komen.

en ja, met winterbanden 19" kachel aan, vies weer en relatief veel korte stukjes

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
Kleineheino schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Geen problemen zoals in dit forum genoemd dat het hele systeem traag wordt?
Gisteren nog extra opgelet, mischien kan ik vinden dat het wisselen naar het home scherm iets trager is. Wat ik doe als ik vertrek is, instellen navigatie in GM, en dan terug naar home, muziek aan (dab+ radio of Tidal) en dan start ik de FM app. Even wachten tot de FM app een beetje inlaad (die is traag) en terug naar home (duurt dan mischien dus iets langer) en de GM app weer voor zetten.
Terwijl ik rij heb ik dan de notificaties van FM over incidenten (heen weg 1 ambulance waarschuwing en 1 stationary vehicle, terug rit 4x stationary vehicle en twee vertraging door file melding), terwijl ik de navigatie UI van GM heb. De meldingen kwamen allemaal tijdig (voor ik het stilstaande voertuig zat en elke melding was ook correct). Heb ik wat gemist, ik hoop het niet. Op de heen rit kreeg ik in GM UI een mobiele flitser te zien die FM niet melde. Toen even heen en weer gewisseld en in FM UI stond die ook niet. Goed gekeken terwijl ik er langsreed, ruim ervoor en erna opgelet, maar ook niets gezien. Dus kans is dat GM een oude melding had die FM al niet meer had.

Dus voor mij dus een prima aanvulling op GM door de extra meldingen en iets actievere melding. Vandaag heb ik een ander traject waarbij traject controle aanwezig is. Vorige keren kreeg ik die ook netjes te horen vlak voor ik erin reed en kreeg ik het einde iets te laat te horen (was er toch al zeker een paar honderd meter uit), maar dat vind ik niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Necessary_Dot schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:42:
Voor degene die geen eigen lader hebben, zijn bij jullie de tarieven voor publiekelijk laden ook omhoog gegaan? De allego laadpalen om de hoek waren tot voorkort tussen de 30 en 35 cent per kWh. (afhankelijk van laadpasaanbieder) Momenteel staat er dat ze 70 cent per kWh zijn, met mijn MoveMove tankpas.
Bij mij in de buurt staan voornamelijk Vattenval en Greenflux laadpalen die rekenen nu 55 cent per KWH. Dit was vorig jaar idd nog 30 tot 35 cent.

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb een eigen laadpaal maar de tarieven zijn thuis nu hoger dan bij een publieke laadpaal. Dus laad ik nu al een paar keer publiek iets verderop in de wijk. Vorige week betaalde ik daar nog €0,31 per KwH. Gisteren was het €0,35 per KwH geworden. Thuis betaal ik minstens €0,40 (met prijsplafondkorting) of zelfs €0,73 daltarief (als ik over het plafond heen ga).

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Weet iemand toevallig hoe die Hoodie van Polestar valt? Maatje groter nemen?

(Hoodie via het referral program en thanks aan diegene die een auto besteld heeft met mijn code somehow)

*O* _/-\o_

EDIT: Heb een M besteld, we gaan het meemaken 8)

[ Voor 55% gewijzigd door xsive op 12-01-2023 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:45
Hansieo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Wellicht was het:

Winterverbruik
Winterbanden

Dat verbruik is zeker niet vreemd hoor. Ik (LRDM 19") heb ook 26.9 gemiddeld over de laatste 4000 km. Helft korte (15km) ritjes en helft langere snelweg (170km) ritten met standaard 110km/u op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik lees hier de laatste dagen weer het een en ander over de Flitsmeister app.

Nu probeer ik al maanden aan deze app te komen ook via het test programma maar hij is op geen enkele manier in mijn play store te vinden.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
pique schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:30:
Ik lees hier de laatste dagen weer het een en ander over de Flitsmeister app.

Nu probeer ik al maanden aan deze app te komen ook via het test programma maar hij is op geen enkele manier in mijn play store te vinden.

Iemand een suggestie?
Als ik deze gebruik via de PS2, gebruik deze via Apple CarPlay. Maar sowieso heb ik de telefoon naast het scherm geplaatst, daarop heb ik altijd FM draaien, en heb ook nog de FM2. Moet gaan reorganiseren :D

[ Voor 18% gewijzigd door blue eyes op 12-01-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Kaoh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Gisteren nog extra opgelet, mischien kan ik vinden dat het wisselen naar het home scherm iets trager is. Wat ik doe als ik vertrek is, instellen navigatie in GM, en dan terug naar home, muziek aan (dab+ radio of Tidal) en dan start ik de FM app. Even wachten tot de FM app een beetje inlaad (die is traag) en terug naar home (duurt dan mischien dus iets langer) en de GM app weer voor zetten.
Terwijl ik rij heb ik dan de notificaties van FM over incidenten (heen weg 1 ambulance waarschuwing en 1 stationary vehicle, terug rit 4x stationary vehicle en twee vertraging door file melding), terwijl ik de navigatie UI van GM heb. De meldingen kwamen allemaal tijdig (voor ik het stilstaande voertuig zat en elke melding was ook correct). Heb ik wat gemist, ik hoop het niet. Op de heen rit kreeg ik in GM UI een mobiele flitser te zien die FM niet melde. Toen even heen en weer gewisseld en in FM UI stond die ook niet. Goed gekeken terwijl ik er langsreed, ruim ervoor en erna opgelet, maar ook niets gezien. Dus kans is dat GM een oude melding had die FM al niet meer had.

Dus voor mij dus een prima aanvulling op GM door de extra meldingen en iets actievere melding. Vandaag heb ik een ander traject waarbij traject controle aanwezig is. Vorige keren kreeg ik die ook netjes te horen vlak voor ik erin reed en kreeg ik het einde iets te laat te horen (was er toch al zeker een paar honderd meter uit), maar dat vind ik niet storend.
Dus de trajectcontrole deed het vandaag niet? Dat is toch ook vreemd, vooral als dit de vorige keren wel gemeld is. De telefoon FM app bij mij werkt niet goed helaas, maar als de app op de P2 ook al niet betrouwbaar is dan weet ik het ook niet meer |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Kleineheino schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Dus de trajectcontrole deed het vandaag niet? Dat is toch ook vreemd, vooral als dit de vorige keren wel gemeld is. De telefoon FM app bij mij werkt niet goed helaas, maar als de app op de P2 ook al niet betrouwbaar is dan weet ik het ook niet meer |:(
Oh nee dat was een aankondiging dat ik die route weer ging rijden.
Inmiddels gedaan en de traject controle deed het prima, bij het oprijden krijg ik al voor het invoegen dat de traject controle zou starten en ongeveer 150m na de traject controle netjes de einde melding.
Dus voor mij werkt hij prima, betrouwbaar en de impact op performance (mits zonder navigatie gebruik, dus op de achtergrond) is voor mij nie merkbaar in de andere apps (zoals GM).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebWXO2VH6YIWQ3WYH5Bay7J9tpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4HvaZfE2QMpk1z7RRT14iWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Welke is dit? uit buitenland? wil ik óók wel.... :9~

edit: ahh, gevonden... bij polestar zelf :).. dank voor de headup

[ Voor 39% gewijzigd door Hansieo op 13-01-2023 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Inderdaad gehad van Polestar zelf als compensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:56
Hansieo schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:36:
Welke is dit? uit buitenland? wil ik óók wel.... :9~

edit: ahh, gevonden... bij polestar zelf :).. dank voor de headup
Volgens mij kon je ze via de fabrikant voor een fractie van de prijs krijgen.

Edit: https://www.norev.com/en/...-2-2021-thunder-1-43.html
ze zijn allemaal out of stock. P1 model kost daar zo’n 35 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door k-jah op 13-01-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Is er toevallig al meer bekend of P2 ook achterwielaandrijving gaat krijgen ipv voor? Aangezien de C40 en XC40 dat in 2023 modellen ook krijgen. Lees er vrij weinig over maar lijkt me niet meer dan logisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:15
Lijkt me inderdaad een kwestie van tijd. Ik ben benieuwd of ze voor die modellen ook nog wat met de prijs gaan doen gezien de grootste (?) concurrent wel heel erg veel goedkoper is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Vandaag even nog mijn nieuwe P2 aan mijn neefje gedemonstreerd. Die was erg onder de indruk.

Even staan kletsen aan de snellader, wilde de AutoCharge van Fastned demonstreren. Had voorheen een VW MEB auto waarbij initieel beweert werd dat dit kon, alleen die schijnen hun MAC adres toch te delen. Gelukkig werkt bij de P2 dit supergoed.

Even laten zien hoe goed snelladen opstart als je dit invoert in Google Maps. Daarna rustig het infotainment laten zien.

Tot onze beide verbazing hield de P2 het tot bijna 60% vol met >100 kW. We waren ondertussen exact een kwartier verder en 26,89 geladen. Of te wel een gemiddelde van 107 kW.

Ben wederom diep onder de indruk hoe de SR kan snelladen. Had hier toch wel wat slechte verhalen over gehoord en gelezen, maar dat lijkt mij nu vooral user error (niet voor programmeren in Navi).

Hoe bevalt het jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

k-jah schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:27:
[...]

Volgens mij kon je ze via de fabrikant voor een fractie van de prijs krijgen.

Edit: https://www.norev.com/en/...-2-2021-thunder-1-43.html
ze zijn allemaal out of stock. P1 model kost daar zo’n 35 euro.
Ik had idd afgelopen oktober nog een laatste P2 Magnesium schaalmodel uit Wallonië weten te halen voor een schappelijke prijs. 41,95 incl verzending naar NL. Heb me maanden rot gezocht.

https://www.miniatures-mi...esc&search_query=Polestar

Dit is de site, nu geen stock, maar wie weet komen ze terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik heb hem als compensatie direct van Polestar Nederland gehad, maar de verzending komt wel vanuit Polestar Zweden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
ach-jee schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:44:
Lijkt me inderdaad een kwestie van tijd. Ik ben benieuwd of ze voor die modellen ook nog wat met de prijs gaan doen gezien de grootste (?) concurrent wel heel erg veel goedkoper is geworden.
Een kant leuk, maar voor huidige eigenaren een dikke vinger - even ineens 12k euro extra afschrijven!

Altijd 2 kanten aan het verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Vandaag 700 km gereden, 2 keer snellader, prima.

Gisteravond al ingesteld op 100%. Helaas kwam ik vanochtend in de auto. Checken. Check, ingesteld op 100%, maar tot 80% geladen.
Ik moest eerst van Lelystad naar Aken en terug, dan weer van Lelystad naar de Meern, en weer terug.

Die 20% is precies wat ik miste. Nu had ik even tussentijds tijd om thuis bij te laden, maar een extra stop, vlak voor Lelystad voor een snellader geeft veel meer kWh's dan thuis te laden.

Kortom, had in 2 keer gekund, maar in drieën gedaan.
Eerst ervaring met extern laden, heb de eerste 25k km's 99,999% thuis geladen.

30 minuten laden, koffie drinken met een broodje. Voor een keer helemaal niet erg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-07 21:36
Anoniem: 1456812 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:29:
Is er toevallig al meer bekend of P2 ook achterwielaandrijving gaat krijgen ipv voor? Aangezien de C40 en XC40 dat in 2023 modellen ook krijgen. Lees er vrij weinig over maar lijkt me niet meer dan logisch?
Heb van iemand zeer betrouwbaar gehoord dat eind deze maand een nieuw basis model gelanceerd wordt met indrukwekkende verbeteringen.
  • achterwiel aangedreven
  • realistische range met een 50-60km verbeterd, officieel iets van een 580 ofzo? Realiteit dus een 430-450km?
  • 280 pk
  • maar liefst 480 koppel
  • pixel led comeback in pilot pack
  • schopkoffer sensor zit nu in plus pack
  • basis model iets van een 800 euro duurder
  • dichte grill vooraan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAs_UUr6FSd27tEwuuAJk_4YbiE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cGd9PJRF8ohxYm6hc0JeJwxh.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door lancekapers op 16-01-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Na de paar goede snellaad ervaringen hierboven sta ik momenteel ook te snelladen, maar helaas wel pas na derde keer in/uit pluggen. Eerste twee keer gaf wederom een error. Ik word er een beetje moedeloos van. Het is haast standaard gezeik, behalve bij Tesla SuC’s en sommige Fastned chargers waarvan ik weet dat ze werken. Sta nu bij Ionity.

Ik wou graag met de Polestar op zomervakantie naar Frankrijk of Italië maar dat zie ik zo niet echt zitten met 2 mannetjes.

Hemelvaart weekend nog een road trip naar Denemarken als try out.

Wel vreemd want dit is pas iets van de laatste maanden. Vorig jaar al keer naar Zweden gereden zonder issues.

De laadsnelheid is trouwens wel prima. Als het eenmaal werkt dan gaat het ook naar tevredenheid.

Edit:
- geladen van 10% naar 50% in precies 15 min. Dikke prima imho.
- eerste keer wachten voor een snellader meegemaakt. 4 stalls Ionity en toen kwam er een 5e EV aan die wilde laden; ik was gelukkig nr 2 toen ik aankwam.

[ Voor 13% gewijzigd door VidaR-9 op 14-01-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

VidaR-9 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:45:
Na de paar goede snellaad ervaringen hierboven sta ik momenteel ook te snelladen, maar helaas wel pas na derde keer in/uit pluggen. Eerste twee keer gaf wederom een error. Ik word er een beetje moedeloos van. Het is haast standaard gezeik, behalve bij Tesla SuC’s en sommige Fastned chargers waarvan ik weet dat ze werken. Sta nu bij Ionity.

Ik wou graag met de Polestar op zomervakantie naar Frankrijk of Italië maar dat zie ik zo niet echt zitten met 2 mannetjes.

Hemelvaart weekend nog een road trip naar Denemarken als try out.

Wel vreemd want dit is pas iets van de laatste maanden. Vorig jaar al keer naar Zweden gereden zonder issues.

De laadsnelheid is trouwens wel prima. Als het eenmaal werkt dan gaat het ook naar tevredenheid.

Edit:
- geladen van 10% naar 50% in precies 15 min. Dikke prima imho.
- eerste keer wachten voor een snellader meegemaakt. 4 stalls Ionity en toen kwam er een 5e EV aan die wilde laden; ik was gelukkig nr 2 toen ik aankwam.
Ik kan je alleen mijn ervaring van afgelopen zomer delen in Duitsland, Oostenrijk en Slovenië: In DE een keer of 5 geladen, waarbij sommige palen gewoon niet werkten of buiten gebruik waren. In Oostenrijk en Slovenië alles top, geen enkele issues. Overal snelladers gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
xsive schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:14:
[...]

Ik kan je alleen mijn ervaring van afgelopen zomer delen in Duitsland, Oostenrijk en Slovenië: In DE een keer of 5 geladen, waarbij sommige palen gewoon niet werkten of buiten gebruik waren. In Oostenrijk en Slovenië alles top, geen enkele issues. Overal snelladers gebruikt.
Ik vermoed dat het aan mijn specifieke auto ligt gezien ik veel meer problemen heb met snelladen dan anderen. En het ging bij mij ook probleemloos voorheen. Over paar weken een beurt dan zal ik het eens aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Heb een Pilot maar dus geen Plus pakket. Als ik via het infotainment systeem de interieurverlichting aanpas lijkt dit echt 0,0 te doen.

Onderdeel van het Plus pakket is natuurlijk sfeerverlichting. Zitten deze instellingen alsnog in het infotainment? Voor bijvoorbeeld geluidsinstellingen zit er een merkbaar verschil tussen wat er ingesteld kan worden tussen wel of geen Plus pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Freakie1NL schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:39:
Heb een Pilot maar dus geen Plus pakket. Als ik via het infotainment systeem de interieurverlichting aanpas lijkt dit echt 0,0 te doen.

Onderdeel van het Plus pakket is natuurlijk sfeerverlichting. Zitten deze instellingen alsnog in het infotainment? Voor bijvoorbeeld geluidsinstellingen zit er een merkbaar verschil tussen wat er ingesteld kan worden tussen wel of geen Plus pakket.
De voetverlichting is voor non-plus pack eigenaren door een SW fout sinds juni 2022, uit mijn hoofd sw 2.2 niet meer werkend.

Polestar is al 7 maanden van mening dat er met top prioriteit naar een oplossing gezocht wordt. Service mindset of compensatie na een reële periode kennen ze niet bij Polestar. Ik ben eerst nog via de leasemaatschappij bezig, gezien het eigenlijk hun auto is. Die dozenschuivers interesseert het eigenlijk ook niet. Next step is rechtsbijstand voor juridisch advies. Ondertussen maandelijks betalen voor een incomplete auto (sorry, principe kwestie).

Bijkomende frustratie is dat in zomer-herfst 2021 (bestelmoment) er ook in de standaarduitrusting sprake was van verlichting in de deur opbergvakken. Vervolgens werd de auto hier niet mee geleverd. "Sorry meneer, dit stond onjuist omschreven op onze website, maar we gaan daar niets aan doen"

Vervolgens mag je (nu al 7 maanden) met het beetje interieur-sfeerlicht dat je dan nog had, genoegen nemen dat het niet werkt. Hoe complex kan het zijn om verlichting te programmeren?

[ Voor 18% gewijzigd door xsive op 15-01-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
lancekapers schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:27:
[...]

Heb van iemand zeer betrouwbaar gehoord dat eind deze maand een nieuw basis model gelanceerd wordt met indrukwekkende verbeteringen.
  • achterwiel aangedreven
  • realistische range met een 50-60km verbeterd, officieel iets van een 580 ofzo? Realiteit dus een 430-450km?
  • 280 pk
  • maar liefst 480 koppel
  • schopkoffer sensor terug
  • dichte grill vooraan
[Afbeelding]
Jammer, rijden we net in een nieuwe auto heb je gelijk het "oude" model. Ach ja, dat risico heb je altijd natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
VidaR-9 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 04:23:
[...]

Ik vermoed dat het aan mijn specifieke auto ligt gezien ik veel meer problemen heb met snelladen dan anderen. En het ging bij mij ook probleemloos voorheen. Over paar weken een beurt dan zal ik het eens aangeven.
Houd je de stekker ook aanedrukt totdat de vergrendeling is gelukt? De stekker en kabel zijn zwaar en daardoor hangt het geheel iets door en kan de vergrendelingspal niet in het gat van de stekker schuiven met een error tot gevolg.

Bij Ionity heb ik sinds deze truc nooit meer foutmeldingen gehad. Helaas wel eens dat een paal defect was (beeldscherm zwart)>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

lancekapers schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:27:
[...]

• achterwiel aangedreven
  • 280 pk
  • maar liefst 480 koppel
  • schopkoffer sensor terug
  • dichte grill vooraan
[Afbeelding]
Dat klinkt indrukwekkend! Jij gaat je bronnen zeker niet vermelden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
xsive schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:41:
[...]

De voetverlichting is voor non-plus pack eigenaren door een SW fout sinds juni 2022, uit mijn hoofd sw 2.2 niet meer werkend.

Polestar is al 7 maanden van mening dat er met top prioriteit naar een oplossing gezocht wordt. Service mindset of compensatie na een reële periode kennen ze niet bij Polestar. Ik ben eerst nog via de leasemaatschappij bezig, gezien het eigenlijk hun auto is. Die dozenschuivers interesseert het eigenlijk ook niet. Next step is rechtsbijstand voor juridisch advies. Ondertussen maandelijks betalen voor een incomplete auto (sorry, principe kwestie).

Bijkomende frustratie is dat in zomer-herfst 2021 (bestelmoment) er ook in de standaarduitrusting sprake was van verlichting in de deur opbergvakken. Vervolgens werd de auto hier niet mee geleverd. "Sorry meneer, dit stond onjuist omschreven op onze website, maar we gaan daar niets aan doen"

Vervolgens mag je (nu al 7 maanden) met het beetje interieur-sfeerlicht dat je dan nog had, genoegen nemen dat het niet werkt. Hoe complex kan het zijn om verlichting te programmeren?
Goed bezig, ben erg benieuwd wat een rechtsbijstand hierin kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
petervanstuiven schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:33:
[...]
Houd je de stekker ook aanedrukt totdat de vergrendeling is gelukt? De stekker en kabel zijn zwaar en daardoor hangt het geheel iets door en kan de vergrendelingspal niet in het gat van de stekker schuiven met een error tot gevolg.

Bij Ionity heb ik sinds deze truc nooit meer foutmeldingen gehad. Helaas wel eens dat een paal defect was (beeldscherm zwart)>
Thanks. Ik ben me bewust van dat issue, maar helaas is dat voor mij niet de oplossing.

Vreemde blijft dat sommige snelladers (Allego bij vd Valk Tiel, Tesla, sommige Fastneds) wel probleemloos werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Kleineheino schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Goed bezig, ben erg benieuwd wat een rechtsbijstand hierin kan betekenen.
Ik ook, in eerste instantie zuiver juridisch advies inwinnen. Als ze die verlichting niet werkend krijgen op korte termijn, dan mag je toch zeker een stukje compensatie verwachten zolang het product incompleet is, zou je zeggen?

Het moeilijke in deze kwestie lijkt me dat je altijd dient aan te kloppen bij degene die jou de auto ter beschikking stelt en in feite is dat in mijn geval mijn werkgever of wellicht de leasemaatschappij.

Je zult maar geen DAB en geen voetsensor hebben. De fiscus vindt het prima dat er op onderdelen levertekorten zijn, maar het is niet dat ze dat dan vertalen naar een stukje cataloguswaarde zodat je er (tijdelijk) geen bijtelling over betaalt.

Ach ja, het twee-maten beleid van NL is niets nieuws. En dan op andere landen afgeven ivm corruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Vraagje. Vanaf wanneer gaat het jaar bij Plugsurfing lopen? Kan ik nu nog een aantal maanden wachten en gaat daarna dan de 12 maanden lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Gisteren wel een dingetje. Fastned. Error, na inpluggen. Kreeg met geen mogelijkheid de stekker los. RTFM - even op slot gedaan, afstand genomen, paar minuten wachten, et voilà.
Toen de andere stekker gepakt. Dat ging goed, wellicht de eerste ook wel weer, maar 3e poging wilde ik niet doen.

Overigens met 19% begonnen met laden - 150,2A gezien op het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Freakie1NL schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:33:
Vraagje. Vanaf wanneer gaat het jaar bij Plugsurfing lopen? Kan ik nu nog een aantal maanden wachten en gaat daarna dan de 12 maanden lopen?
Ja, de 12 maanden voor 0,35€/kWh bij Ionity beginnen na activatie van de Plugsurfing laadpas. https://www.polestar.com/nl/news/polestar-and-ionity/
Hier staat dat en ik lees het zo dat activatie binnen 12 maanden na oplevering moet gebeuren.

[ Voor 22% gewijzigd door JTHZZ op 15-01-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

JTHZZ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Ja, de 12 maanden voor 0,35€/kWh bij Ionity beginnen na activatie van de Plugsurfing laadpas. https://www.polestar.com/nl/news/polestar-and-ionity/
Hier staat dat en ik lees het zo dat activatie binnen 12 maanden na oplevering moet gebeuren.
Ja daar haal ik mijn vraag ook wel vandaan, omdat daar staat uiterlijk eind jan 2023 besteld. Mijne is net voor 2022 geleverd. Wil hem eigenlijk pas tegen de zomer activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 19:12
xsive schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:46:
[...]

Ik ook, in eerste instantie zuiver juridisch advies inwinnen. Als ze die verlichting niet werkend krijgen op korte termijn, dan mag je toch zeker een stukje compensatie verwachten zolang het product incompleet is, zou je zeggen?

Het moeilijke in deze kwestie lijkt me dat je altijd dient aan te kloppen bij degene die jou de auto ter beschikking stelt en in feite is dat in mijn geval mijn werkgever of wellicht de leasemaatschappij.

Je zult maar geen DAB en geen voetsensor hebben. De fiscus vindt het prima dat er op onderdelen levertekorten zijn, maar het is niet dat ze dat dan vertalen naar een stukje cataloguswaarde zodat je er (tijdelijk) geen bijtelling over betaalt.

Ach ja, het twee-maten beleid van NL is niets nieuws. En dan op andere landen afgeven ivm corruptie.
Wel een hele negatieve kijk. Ik persoonlijk kan DAB en de voetsensor missen als kiespijn, radio luister ik nooit (spotify) en de voetsensor werkt pas na 3 keer schoppen 8) Dus in het enkele geval dat ik met een doos sta (volgens de reclame) dan zet ik hem wel neer en lijk ik in ieder geval geen idioot (+ nog sneller ook). :D

Dus voor mij zou dit geen enkele gevolgen hebben voor de cataloguswaarde enkel voor de 'leuk op de folder' waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dat is nog wel een goede: die plugsurfing ionity deal is heel vaak verlengd en daarom ging ik er maar vanuit dat t nog steeds liep. Deze zomer had ik de korting nog. Zal morgen eens testen, want ik heb dinsdag 800km op de planning en over 2 weken Zweden op de planning.

Normaliter rijd ik volledig op ionity laders. Als die korting weg is, zal ik iets minder daarop gaan rijden.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:26
De voetsensor werkt hier al 5 maanden sinds levering altijd van de eerste keer. Heel tevreden van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Li1quid schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:09:
De voetsensor werkt hier al 5 maanden sinds levering altijd van de eerste keer. Heel tevreden van.
Same same.

@talkatoo
Tsja, als ik ergens voor betaal, wil ik gewoon dat het werkt zoals het hoort. Of ik het nou gebruik of niet. Zal wel principekwestie zijn. Maar ben met je eens dat het vooral mezelf in de weg zit qua negatieve energie.

Pagina: 1 ... 128 ... 211 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.