Wie beweert dat iemand me tegen houdt, dat zeg ik toch niet? Je voelt je blijkbaar wel erg "aangevallen" (bij gebrek aan een beter woord). Zie ook je vorige reactie op een eerdere post met ervaringen. Mag je hier enkel positieve fanboy meningen delen dan? Het EV verhaal is, afhankelijk van de use-case, echt niet het onverdeelde hoera-verhaal die de apostels je willen doen geloven.
En lezen graag, ik zeg wel: "
als ik nu opnieuw de keuze had". Die heb ik dus voor alle duidelijkheid NIET. Ik kan niet zomaar elk jaar van wagen veranderen. Als werknemer heb ik een keuze, en heb je het daarmee te doen voor 4 a 5 jaar. Een prius zal trouwens waarschijnlijk ook gemakkelijk 18 maand+ levertijd hebben... Dus totaal onrealistisch. Het was niets meer dan een gedachtenexperiment, en een erg positieve indruk die ik had bij het lezen van de informatie ivm de prius.
Mijn gebruik is allesbehalve exhorbitant. Integendeel, zelfs ik denk vaak bij sommige cijfers die hier gedeeld worden dat ze veel te hoog liggen. Mijn gebruik over de laatste 1000km liggen op 22 kWh/100km. Ook op de Automatische Tripmeter ligt het gemiddeld rond de 21.5-22 kWh/100km.
Ik doe ook ook regelmatig lange autosnelwegritten, op cc, en dan zet ik de 'range estimator' op het scherm, en dan zie ik toch echt vanalles langskomen tussen 26 en 28 - 30 kWh/100km aan 125 km/u. Afhankelijk van hellingsgraad, enz... Dat vind ik zeker niet te hoog voor de snelheid die ik rijd, ik heb dan ook geen klachten mbt verbruik??

Elektrisch rijden vereist een aanpassing van gedrag, zonder deze "mindshift" blijf je een compromis zoeken. Zo lezend moet je het over een paar jaar nog een keertje proberen?
En waarom moet ik mijn gedrag aanpasen? Daar ben ik het niet mee eens. in elk geval niet op gebied van snelheid. Autosnelweg staat gelijk aan v_max die toegelaten is. Punt. Dat kan ik met ICE, daar moet een EV ook maar in kunnen voorzien. Ook al is 90km/u en minder stops misschien efficienter en korter, het 'gevoel' wil ook wat. Er is geen enkel denkbaar scenario dat ik als een platte dweil aan 90km achter een vrachtwagen ga hangen.
In de tussentijd zal niemand je uitlachen met de nieuwe Prius.
Wat een infantiele gedachte

Wie redeneert nu op die manier, ik ben echt geen 16 meer

En ik heb ook leuk ICE speelgoed, dus ik zit echt niet verlegen om met wat dan ook te rijden. Lol...
[
Voor 46% gewijzigd door
Amos_x op 11-01-2023 14:23
]