Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 132 Laatste
Acties:

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Li1quid schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:09:
De voetsensor werkt hier al 5 maanden sinds levering altijd van de eerste keer. Heel tevreden van.
Hier ook. Als mensen hem willen uitproberen gaan ze wel vaak 'vegen' met hun voet; dan doet ie het niet goed.

Een rechte schop onder de kentekenplaat werkt altijd.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01
_--[]--__ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:30:
[...]

Dat verbruik is zeker niet vreemd hoor. Ik (LRDM 19") heb ook 26.9 gemiddeld over de laatste 4000 km. Helft korte (15km) ritjes en helft langere snelweg (170km) ritten met standaard 110km/u op de teller.
Check je dat gemiddelde verbruik via de handmatige tripmeter in je dashboard? Bij mij is dat niet echt een betrouwbare methode.. staat nu op 5 kWh/100km, maar haal de 1400km op 1 acculading toch vaak niet.

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-02 22:15
eLScha schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:29:
[...]

Check je dat gemiddelde verbruik via de handmatige tripmeter in je dashboard? Bij mij is dat niet echt een betrouwbare methode.. staat nu op 5 kWh/100km, maar haal de 1400km op 1 acculading toch vaak niet.
Ja, maar zo te horen zit er bij jou een flinke bug in. Heb dat hier eerder op het forum ook al eens gerapporteerd zien worden maar bij mij werkt ie tot nu toe goed.

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:23
Koekhapperrr schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:16:
[...]

Hier ook. Als mensen hem willen uitproberen gaan ze wel vaak 'vegen' met hun voet; dan doet ie het niet goed.

Een rechte schop onder de kentekenplaat werkt altijd.
Ha, ja. Behalve als je geen andere sleutels bij je hebt dan je DK. Vorige week 15 minuten als een debiel staan schoppen, scheenbeen gekneusd en toen.................. las ik de gebruiksaanwijzing. Hoop dat ik mezelf niet terugvind op YouTube. 😲😳

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
Abby67 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Ha, ja. Behalve als je geen andere sleutels bij je hebt dan je DK. Vorige week 15 minuten als een debiel staan schoppen, scheenbeen gekneusd en toen.................. las ik de gebruiksaanwijzing. Hoop dat ik mezelf niet terugvind op YouTube. 😲😳
Alleen DK bij me. Telefoon in mijn broekzak richting auto. Kontzak pakt hij vaak net het signaal onvoldoende.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.4

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
_--[]--__ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:28:
[...]

Ja, maar zo te horen zit er bij jou een flinke bug in. Heb dat hier eerder op het forum ook al eens gerapporteerd zien worden maar bij mij wekt ie tot nu toe goed.
Hoe weet je dat? Misschien heb je zelf ook wel een bug, maar kleiner. Met enige regelmaat komen hier om het forum onverklaarbare verschillen in verbruikscijfers voorbij…

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-02 22:15
eLScha schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Hoe weet je dat? Misschien heb je zelf ook wel een bug, maar kleiner. Met enige regelmaat komen hier om het forum onverklaarbare verschillen in verbruikscijfers voorbij…
Daar heb je gelijk is, als er kleine afwijkingen in zitten zal ik dat niet bemerken. Ik zie echter wel dat de rapportage van het verbruik een logisch patroon volgt. Iets meer bij kouder weer en harder rijden, iets minder bij voorverwarmen aan de laadpaal etc. Maar er kan natuurlijk altijd een afwijking in dat logische patroon zitten

• Dave057
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-01 15:58
Heey ik ben redelijk nieuw in dit forum en kan niet vinden of jullie het hieral over gehad hebben maar weten jullie of Polestar iets gaat doen betreft het supporten van de android auto receiver app? https://play.google.com/s...roid+auto+receiver&c=apps

https://www.xda-developer...eiver-android-automotive/

Zou denk ik super tof zijn als ze hier wat eme gaan doen om zo support van beide systemen te hebben

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 19:21
Edit: ik las verkeerd. :D

[Voor 78% gewijzigd door GuiltyNL op 16-01-2023 10:10]

• Abby67
xsive schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Alleen DK bij me. Telefoon in mijn broekzak richting auto. Kontzak pakt hij vaak net het signaal onvoldoende.
Meen je dat nou? Ik begreep uit de gebruiksaanwijzing dat de sensor het niet deed zonder 1 van de autosleutels. Dan zal ik dat dadelijk eens proberen. Dat van het bereik met DK kan best wel eens kloppen. In de auto moet ik hem met het scherm naar beneden op de laadplaat leggen, anders krijg ik steeds een bericht dat er geen sleutel wordt gedetecteerd.

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-02 16:25
Iemand enig idee of je de voorhoofdsteunen ook kunt verwijderen? Verschuiven lukt wel, maar er helemaal uittrekken lukt niet. In mijn geval handig als ik lange voorwerpen moet vervoeren. Dan kan ik deze op de rugleunen laten rusten ipv op de hoofdsteun.

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-02 22:18
Playgarden schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:39:
Iemand enig idee of je de voorhoofdsteunen ook kunt verwijderen? Verschuiven lukt wel, maar er helemaal uittrekken lukt niet. In mijn geval handig als ik lange voorwerpen moet vervoeren. Dan kan ik deze op de rugleunen laten rusten ipv op de hoofdsteun.
Neen is niet mogelijk.

• jnsvr
Abby67 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Meen je dat nou? Ik begreep uit de gebruiksaanwijzing dat de sensor het niet deed zonder 1 van de autosleutels. Dan zal ik dat dadelijk eens proberen. Dat van het bereik met DK kan best wel eens kloppen. In de auto moet ik hem met het scherm naar beneden op de laadplaat leggen, anders krijg ik steeds een bericht dat er geen sleutel wordt gedetecteerd.
Gaat hier ook perfect met enkel de DK.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-02 16:18
De sneeuwketting/loopvlakkettingen van Polestar Volvo besteld via de Polestar shop, zeer snel geleverd. Overigens nette kettingen, prima tools erbij en duidelijke uitleg meegeleverd. Zat wel behoorlijk strak, maar kreeg de ketting er wel omheen met wat meters rijden. Mochten er nog rijders op zoek zijn naar het tijdelijk gebruiken van kettingen, laat maar weten.

[Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 16-01-2023 13:25]

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01 12:43
Abby67 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Misschien een gekke vraag maar waarom zou je niet gewoon de "normale" sleutel meenemen elke keer dat je de auto gebruikt? Ik doe dat wel, simpelweg omdat ik het risico niet wil lopen dat de DK niet werkt op het moment dat je ergens staat ver van huis.

• Abby67
Kleineheino schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:18:
[...]

Misschien een gekke vraag maar waarom zou je niet gewoon de "normale" sleutel meenemen elke keer dat je de auto gebruikt? Ik doe dat wel, simpelweg omdat ik het risico niet wil lopen dat de DK niet werkt op het moment dat je ergens staat ver van huis.
Geen idee waarom. Misschien wel gewoon, omdat het kan. Wat je zegt klopt natuurlijk. Anderzijds lees ik heel veel verhalen van mensen die aangeven dat de DK betrouwbaar is. En als het kan wil ik het proberen. (ik heb de auto pas een kleine 3 weken).

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 16:25
jnsvr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:42:
[...] Op de vraag:

"Playgarden schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:39:
Iemand enig idee of je de voorhoofdsteunen ook kunt verwijderen? Verschuiven lukt wel, maar er helemaal uittrekken lukt niet. In mijn geval handig als ik lange voorwerpen moet vervoeren. Dan kan ik deze op de rugleunen laten rusten ipv op de hoofdsteun."

Neen is niet mogelijk.
ja dat is wel mogelijk. Aan het ene pootje zit een schuifje dat je in kunt drukken, daarmee kun je de hoofdsteun omhoog/omlaag bewegen totaan de "stop". Aan het andere pootje zit een klein gleufje, als je daar met een sleutel oud inprikt kun je de hoofdsteun er helemaal uittrekken d:)b

[Voor 29% gewijzigd door GeurtG op 16-01-2023 13:19]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kleineheino schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:18:
[...]

In mijn geval omdat ik Carplay gebruik; op het moment dat je Carplay start verliest de auto verbinding met de telefoon (of andersom). Dan krijg je dus de melding dat er geen sleutel aangetroffen is. Weet niet hoe de auto daar op langere afstand mee omgaat maar de activity key is zo klein dat hij aan mijn sleutelbos niet echt in de weg zit, dus die gaat eigenlijk altijd mee.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• jnsvr
Pixeltje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:18:
[...]

In mijn geval omdat ik Carplay gebruik; op het moment dat je Carplay start verliest de auto verbinding met de telefoon (of andersom). Dan krijg je dus de melding dat er geen sleutel aangetroffen is. Weet niet hoe de auto daar op langere afstand mee omgaat maar de activity key is zo klein dat hij aan mijn sleutelbos niet echt in de weg zit, dus die gaat eigenlijk altijd mee.
Ik gebruik bijna exclusief de DK en Carplay en heb nog nooit die melding gezien noch problemen ondervonden op langere afstanden.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

jnsvr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik bijna exclusief de DK en Carplay en heb nog nooit die melding gezien noch problemen ondervonden op langere afstanden.
Hmm, das ook wel interessant. Vrijwel zonder uitzondering op het moment dat ik op de ‘ga naar Carplay’ knop druk, komt de auto met de melding dat er geen sleutel aanwezig is. De keuze is ook verwoord als ‘behoud bluetooth’ of ‘ga naar Carplay’, dus ik heb gewoon aangenomen dat deze niet naast elkaar kunnen draaien. Toch eens kijken of ik kan uitzoeken waar dat door komt dan.

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
Ik gebruik de DK omdat ik er gewoon helemaal niet meer over nadenk, io heb de auto nodig, loop naar auto, stap in. Niet nagedacht over iets meenemen.
Ik denk er pas bewust aan als ik bij de auto wegloop terwijl mn vrouw iets later is en zij dan de auto niet op slot kan doen en ik die vier stappen terug loop om de touch te doen.
En soms realiseer ik me dat ik de fob al maanden niet meer bij heb gehad.
En ik heb ook geen sleutelbos meer, huis en kantoor gaan ook via DK's (kantoor zo een nfc tag). De kantoor tag vergeet ik dus nu wel eens...

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-02 20:52
Ik had van het weekend mijn schoonouders op de achterbank en wilde ze de achterbank verwarming aanzetten, ik weet bijna zeker dat ik dat toen ik de Polestar net had ooit via de google assistant gedaan heb maar welke opdracht ik haar ook gaf, ze begreep het niet.

de voorstoelen en het stuur kreeg snapte ze wel...

vergis ik me dat het me ooit gelukt is of gebruik ik het verkeerde commando?

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:35
kramon schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:08:
Dat is nog wel een goede: die plugsurfing ionity deal is heel vaak verlengd en daarom ging ik er maar vanuit dat t nog steeds liep. Deze zomer had ik de korting nog. Zal morgen eens testen, want ik heb dinsdag 800km op de planning en over 2 weken Zweden op de planning.

Normaliter rijd ik volledig op ionity laders. Als die korting weg is, zal ik iets minder daarop gaan rijden.
Update: ik heb nog steeds het kortingstarief... Ben P2 rijder sinds launchjaar.

P2 20" PP Snow Launch Edition

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-02 16:46
Dit weekend in continue regen en met stormachtige wind van Den Haag naar (oa) Gent gereden. Over de eerste 155 km gaf dat een verbruik van 18.6 kWh/100 km. Ik dacht, ik meld het even, na al die schrikbarend hoge verbruikscijfers die ik hier zie :-p

Toegegeven, erg hard ging het niet op de snelweg, door de weers- en verkeersomstandigheden. De gemiddelde snelheid op dat traject was 82 km/h.

We hebben een LRSM model 2022.

Twee (zijdelings relevante) observaties: 1) Bij rukwinden op hoge bruggen is het hoge gewicht van de wagen volgens mij wel een voordeel. Je voelt er weinig van in elk geval. En 2) Google Maps mist in zijn aanwijzingen toch best wel eens een cruciale afslag door hem gewoon niet te noemen, of geeft bij snelwegsplitsingen een onlogische naam.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-02 15:34
NickSsss schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:22:
Ik had van het weekend mijn schoonouders op de achterbank en wilde ze de achterbank verwarming aanzetten, ik weet bijna zeker dat ik dat toen ik de Polestar net had ooit via de google assistant gedaan heb maar welke opdracht ik haar ook gaf, ze begreep het niet.

Ik weet niet of dat wel kan. Kan me eigenlijk ook niet herinneren of ik het ooit heb geprobeerd.
Besef ook dat het niet vanaf de console kan, maar enkel met fysieke knoppen terwijl er voor de voorste stoelen juist geen fysieke knoppen zijn voor de stoelverwarming. Daarom vind ik het niet vanzelfsprekend. Het zou echter wel raar zijn als het niet kan.
Uberhaupt eigenlijk raar dat er nergens een lijst met ondersteunde voice-commands voor de P2 te vinden is.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:03
Dave057 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:04:
Heey ik ben redelijk nieuw in dit forum en kan niet vinden of jullie het hieral over gehad hebben maar weten jullie of Polestar iets gaat doen betreft het supporten van de android auto receiver app? https://play.google.com/s...roid+auto+receiver&c=apps

https://www.xda-developer...eiver-android-automotive/

Zou denk ik super tof zijn als ze hier wat eme gaan doen om zo support van beide systemen te hebben
Nee, daar is voor zover mij bekend nooit iets door Polestar of Volvo over toegezegd. Jammer, want bv de Renault Megane heeft dit wel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 22:10

Welke commando’s heb je geprobeerd.
“Zet de stoelverwarming van de achterbank aan” al eens geprobeerd?

PS2 SRSM Moon

• GuiltyNL
Abby67 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Geen idee waarom. Misschien wel gewoon, omdat het kan. Wat je zegt klopt natuurlijk. Anderzijds lees ik heel veel verhalen van mensen die aangeven dat de DK betrouwbaar is. En als het kan wil ik het proberen. (ik heb de auto pas een kleine 3 weken).
Bij mij, Android, werkt het nog steeds heel instabiel of traag. Met regelmaat sta ik naast de auto en zegt hij 'Niet Verbonden'. Met een Apple werkt het beter in ieder geval.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52
sham27 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:45:
Na de paar goede snellaad ervaringen hierboven sta ik momenteel ook te snelladen, maar helaas wel pas na derde keer in/uit pluggen. Eerste twee keer gaf wederom een error. Ik word er een beetje moedeloos van. Het is haast standaard gezeik, behalve bij Tesla SuC’s en sommige Fastned chargers waarvan ik weet dat ze werken. Sta nu bij Ionity.

Ik wou graag met de Polestar op zomervakantie naar Frankrijk of Italië maar dat zie ik zo niet echt zitten met 2 mannetjes.

Hemelvaart weekend nog een road trip naar Denemarken als try out.

Wel vreemd want dit is pas iets van de laatste maanden. Vorig jaar al keer naar Zweden gereden zonder issues.

De laadsnelheid is trouwens wel prima. Als het eenmaal werkt dan gaat het ook naar tevredenheid.

Edit:
- geladen van 10% naar 50% in precies 15 min. Dikke prima imho.
- eerste keer wachten voor een snellader meegemaakt. 4 stalls Ionity en toen kwam er een 5e EV aan die wilde laden; ik was gelukkig nr 2 toen ik aankwam.
Zelf heb ik dit issue ook bij verschillende laders en het helpt dan echt om de stekker vast te houden en iets naar boven te drukken, tot dat de laadsessie gestart is. Dat werkt bij mij 99 van de 100 keer.

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:48
GuiltyNL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:04:
[...]

Bij mij, Android, werkt het nog steeds heel instabiel of traag. Met regelmaat sta ik naast de auto en zegt hij 'Niet Verbonden'. Met een Apple werkt het beter in ieder geval.
Bij mij ook niet stabiel te krijgen (Android S21 ultra) terwijl idd bij anderen op zelfde telfoon super stabiel. Ook mijn vriendin heeft noot problemen op oudere Android telefoon.

Sessie wordt vaak beëindigd, opnieuw aanmelden met account en geen connectie met auto. Zal eens alles opnieuw installeren en koppelen.

P2 LRDM Thunder 20"

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 22:36
Gisteren toch vrij netjes blijven rijden tussen 100 en 120 op de snelweg
400km exact 22,4kwh/100KM En een gemiddelde van 86 km/h LRDM 19" winterbanden wel met continu regen en een temperatuur van 4 a 5 graden.

Toch iets hoger dan ik had verwacht

Overigens kwam ik die avond thuis aan met 5% accu en ging ik er vanuit dat ik nog niet voldoende zou hebben aan gedurende mijn ingeplande dal uren laad tijd te hebben. En dat bleek nog erger zelfs want om half 2 snachts checkte ik of het laden goed ging en maar goed ook.... "fout bij laden" kon ik op mijn slippers naar buiten om de stekker er uit te halen en weer aan te sluiten....

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:47
Playgarden schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:39:
Het is wel mogelijk, er zijn al genoeg stoelen opnieuw bekleed, waaronder die van ons. De hoofdsteunen gaan er dan ook zeker vanaf. Je moet alleen weten hoe. Misschien eens zo een bekleedbedrijf bellen?

• GeurtG
petervanstuiven schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Het is wel mogelijk, er zijn al genoeg stoelen opnieuw bekleed, waaronder die van ons. De hoofdsteunen gaan er dan ook zeker vanaf. Je moet alleen weten hoe. Misschien eens zo een bekleedbedrijf bellen?
zie boven, bij een van de twee pootjes heeft de koppeling met de stoel een klein gleufje aan de zijkant waar je bijvoorbeeld een schroevendraaier of sleutel in kan prikken. Als je dat doet en duwt ontkoppel je de klem, en kun je de hoofdsteun er zo uittrekken (wel ook knop op andere klem indrukken natuurlijk).

Zelfde constructie bij andere auto: https://www.cautoklasse.c...len-1907/1834/3/imgD1.jpg

[Voor 5% gewijzigd door GeurtG op 17-01-2023 14:34]

• jnsvr
Update beschikbaar van de PS app voor zowel Android als iOS. v3.19.0.
Uiteraard niets nieuws op te merken. Spreekt over enhancements en bug fixes.

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:50
Tvdl2000 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:46:
Gisteren toch vrij netjes blijven rijden tussen 100 en 120 op de snelweg [Afbeelding]
400km exact 22,4kwh/100KM En een gemiddelde van 86 km/h LRDM 19" winterbanden wel met continu regen en een temperatuur van 4 a 5 graden.

Toch iets hoger dan ik had verwacht

Overigens kwam ik die avond thuis aan met 5% accu en ging ik er vanuit dat ik nog niet voldoende zou hebben aan gedurende mijn ingeplande dal uren laad tijd te hebben. En dat bleek nog erger zelfs want om half 2 snachts checkte ik of het laden goed ging en maar goed ook.... "fout bij laden" kon ik op mijn slippers naar buiten om de stekker er uit te halen en weer aan te sluiten....
Gisteren ongeveer dezelfde afstand gereden en kwam ook op dit verbruik. Overigens groot verschil bij wind mee en wind tegen.
Voor de rest echte “blue monday”: Fastned werkte niet (voor het eerst bij mij) en een vrachtwagen dacht achteruit te kunnen rijden terwijl ik er achter stond 😖

P2 Void 19“

• JTHZZ
  • Laatst online: 09:56
Er lijkt, net als bij de XC40, ook bij Polestar een nieuw modeljaar aan te komen: iets meer vermogen (pk), sneller laden (205kW) en flink hogere WLTP range door meer accu en efficiëntie. De Single Motor wordt achterwielaandrijving. (prijzen zijn denk ik voor België)
https://www.autogids.be/m.../technische-gegevens.html

[Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 18-01-2023 10:16]

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.4

• Koekhapperrr
  • Nu online
AartJW schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Bij mij ook niet stabiel te krijgen (Android S21 ultra) terwijl idd bij anderen op zelfde telfoon super stabiel. Ook mijn vriendin heeft noot problemen op oudere Android telefoon.

Sessie wordt vaak beëindigd, opnieuw aanmelden met account en geen connectie met auto. Zal eens alles opnieuw installeren en koppelen.
Samsung heeft nogal nare batterijbesparingstrucjes toegepast in Android, waardoor de Polestar-service die verbinding met je auto maakt vaak in de slaapstand gezet wordt (en daarom je auto niet vindt).

Je kunt de P2-app uitsluiten van deze batterijbesparingsdingen, adaptive battery uitzetten, én de P2-app geforceerd open houden: in het multitaskmenu (cardview), druk op het Polestar-icoontje dat boven de app-screenshot staat, kies in dit menu voor 'Keep open'.

Hiermee werkt het eigenlijk feilloos bij mij.

• AartJW
Koekhapperrr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:53:
[...]

Samsung heeft nogal nare batterijbesparingstrucjes toegepast in Android, waardoor de Polestar-service die verbinding met je auto maakt vaak in de slaapstand gezet wordt (en daarom je auto niet vindt).

Je kunt de P2-app uitsluiten van deze batterijbesparingsdingen, adaptive battery uitzetten, én de P2-app geforceerd open houden: in het multitaskmenu (cardview), druk op het Polestar-icoontje dat boven de app-screenshot staat, kies in dit menu voor 'Keep open'.

Thanks voor de tips en weer wat geleerd over Android Keep open mogelijkheid d:)b

P2 LRDM Thunder 20"

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 19:32

🤬 na 2 weken al eerste schade.. Deed de kofferbak op in een parkeergarage. Nu is er een stuk lak weg. Tips om dit te repareren?

[Voor 42% gewijzigd door BlowFish op 18-01-2023 10:57]

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54
BlowFish schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

🤬 na 2 weken al eerste schade.. Deed de kofferbak op in een parkeergarage. Nu is er een stuk lak weg. Tips om dit te repareren?
Zuur, je kunt instellen tot in hoeverre de klep opent. Als het alleen een stukje lak is dat weg is en het geen deuk is, kun je bij de Volvo dealer een lakstiftje halen voor twee tientjes volgens mij. Kun je het zelf bijwerken.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:00
@BlowFish , Dat schrikt me ook af. Heb ik ook al eens bijna gehad. Het kan snel gebeuren op een een verstrooid, haastig moment.

Daarom heb ik ook een grafhekel aan die gemotoriseerde kofferkleppen. Compleet nutteloos. Enkel om 'luxe' uit te stralen. Eerste paar keer is het leuk, beetje op afstand de klep open doen. En daarna wil je het eigenlijk gewoon zelf handmatig doen. En als je zelf met de hand wil doen, laat het mechanisme het niet toe, omdat je dan 'forceert'.

Is er eigenlijk een manier om de klep halverwege te stoppen, net om dit scenario te vermijden? Nog eens op de knop duwen bvb?

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54
Amos_x schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:36:
@BlowFish , Daar heb ik ook schrik van. Heb ik ook al eens bijna gehad. Het kan snel gebeuren op een een verstrooid, haastig moment.

Daarom heb ik ook een grafhekel aan die gemotoriseerde kofferkleppen. Compleet nutteloos. Enkel om 'luxe' uit te stralen. Eerste paar keer is het leuk, beetje op afstand de klep open doen. En daarna wil je het eigenlijk gewoon zelf handmatig doen. En als je zelf met de hand wil doen, laat het mechanisme het niet toe, omdat je dan 'forceert'.

Is er eigenlijk een manier om de klep halverwege te stoppen, net om dit scenario te vermijden? Nog eens op de knop duwen bvb?
Vind het persoonlijk wel handig icm de schopsensor. Maar idd wel uitkijken in lage parkeergarages. Je kunt met de knop op de klep zelf het openen stoppen. Dus openen met de knop bij de kentekenplaat, en dan stoppen met de knop in de klep.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-02 16:08
@BlowFish , Daar heb ik ook schrik van. Heb ik ook al eens bijna gehad. Het kan snel gebeuren op een een verstrooid, haastig moment.

Nog eens op de knop duwen inderdaad. Daar heb ik ook wel eens een paar angstige momentjes mee gehad moet ik zeggen qua timing, zou er even in de buitenlucht mee oefenen :P Tegenwoordig kijk ik altijd maar even voor de zekerheid hoe de auto staat als ik de kofferbak open.

• BlowFish
Fismeister schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Zuur, je kunt instellen tot in hoeverre de klep opent. Als het alleen een stukje lak is dat weg is en het geen deuk is, kun je bij de Volvo dealer een lakstiftje halen voor twee tientjes volgens mij. Kun je het zelf bijwerken.
Dat klinkt goed. Ga ik navragen!

• BlowFish
ach-jee schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Nog eens op de knop duwen inderdaad. Daar heb ik ook wel eens een paar angstige momentjes mee gehad moet ik zeggen qua timing, zou er even in de buitenlucht mee oefenen :P Tegenwoordig kijk ik altijd maar even voor de zekerheid hoe de auto staat als ik de kofferbak open.
Dit gebeurd je ook maar 1x :*)

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:12
Hier in de buurt is er een snellader. Die staat echter niet in Maps. Als ik hem wil gebruiken en wil voorverwarmen erop, werkt het dan om een andere dc lader te selecteren. Die is dan wel wat verder weg.

Daarnaast had de Polestar medewerker tijdens de handover het over korte ritten en het verbruik laag houden. Staat mij echter niet meer bij wat, maar hij gaf toen aan op een bepaalde manier kan je de auto laten weten dat hij niet de accu hoeft te verwarmen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• JTHZZ
Freakie1NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:34:
Hier in de buurt is er een snellader. Die staat echter niet in Maps. Als ik hem wil gebruiken en wil voorverwarmen erop, werkt het dan om een andere dc lader te selecteren. Die is dan wel wat verder weg.
Ja dat werkt maar de accu heeft 20-30 minuten rijden nodig om voor te verwarmen.
Een ontbrekende lader kun je in Google Maps gemakkelijk toevoegen. Op je telefoon in de GM app op de betreffende plek drukken en ingedrukt houden, dan op ontbrekende plaats toevoegen drukken. Binnen een paar dagen wordt hij dan toegevoegd .
Daarnaast had de Polestar medewerker tijdens de handover het over korte ritten en het verbruik laag houden. Staat mij echter niet meer bij wat, maar hij gaf toen aan op een bepaalde manier kan je de auto laten weten dat hij niet de accu hoeft te verwarmen.
Verwarming in de klimaatinstellingen uitzetten. Je hebt dan echter ook geen interieurverwarming.
https://www.polestar.com/...activeren-en-deactiveren/

• JTHZZ
JTHZZ schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:24:
Er lijkt, net als bij de XC40, ook bij Polestar een nieuw modeljaar aan te komen: iets meer vermogen (pk), sneller laden (205kW) en flink hogere WLTP range door meer accu en efficiëntie. De Single Motor wordt achterwielaandrijving. (prijzen zijn denk ik voor België)
https://www.autogids.be/m.../technische-gegevens.html
[Afbeelding]
Even op mijn eigen post reageren: heeft er iemand meer informatie kunnen vinden hoe ze deze sprong in range denken te gaan bereiken? De huidige DMLR heeft een WLTP van 487km terwijl deze in het nieuwe jaar naar 592km gaat. Toch even 22% meer range. De accu is 5-9% groter dus de rest zit misschien in een vernieuwde achtermotor?

• AartJW
Koekhapperrr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:53:
[...]

Dank nogmaals @Koekhapperrr! Denk dat deze tip voor (Samsung) Android gebruikers wel mag worden toegevoegd aan de start post van dit topic. Tot nu toe opent de app als een dolle en toont hij de info meteen. Nu al meerdere keren geprobeerd en werkt feilloos. Ga morgen ook eens de Digital Key uittesten. Iets wat hiervoor alleen lukte door de app naast te auto opnieuw te starten/openen. @GuiltyNL & @Abby67 misschien werkt deze tip bij jullie ook?

P2 LRDM Thunder 20"

• Hermanbbbb
AartJW schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:51:
[...]

Dank nogmaals @Koekhapperrr! Denk dat deze tip voor (Samsung) Android gebruikers wel mag worden toegevoegd aan de start post van dit topic. Tot nu toe opent de app als een dolle en toont hij de info meteen.
Ik mis alleen nog even hoe ik de app permanent open moet zetten: cardview en multitaskmenu zijn kennelijk iets in developer mode? In elk geval niet iets wat ik gebruik c.q. kan vinden 8)7 Langs welke weg kom ik daar in "standaard" modus?

• AartJW
Hermanbbbb schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:41:
[...]

Ik mis alleen nog even hoe ik de app permanent open moet zetten: cardview en multitaskmenu zijn kennelijk iets in developer mode? In elk geval niet iets wat ik gebruik c.q. kan vinden 8)7 Langs welke weg kom ik daar in "standaard" modus?
Snap ik, ik moest ook even kijken. Je kunt het via de volgende stappen ook doen (Samsung UI) : Instelling->Batterij en aparaatonderhoud->Batterij->limiet achtergrondgebruik->Apps die nooit sluimeren. En dan met plusje de PS app toevoegen.

Screenshot van de andere weg voor het gemak toegevoegd:

[Voor 51% gewijzigd door AartJW op 18-01-2023 17:52]

P2 LRDM Thunder 20"

• guido66
@AartJW laatste screenshot: open houden heet bij mij: deze app vergrendelen. (Samsung 21FE)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• AartJW
guido66 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:56:
@AartJW laatste screenshot: open houden heet bij mij: deze app vergrendelen. (Samsung 21FE)
Dat is dan een ander functionaliteit? Of alleen andere vertaling?

P2 LRDM Thunder 20"

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 19:57
JTHZZ schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Even op mijn eigen post reageren: heeft er iemand meer informatie kunnen vinden hoe ze deze sprong in range denken te gaan bereiken? De huidige DMLR heeft een WLTP van 487km terwijl deze in het nieuwe jaar naar 592km gaat. Toch even 22% meer range. De accu is 5-9% groter dus de rest zit misschien in een vernieuwde achtermotor?
De Siemens Valeo permanent magnet motoren zijn vervangen door motors die door
Volvo/Polestar zijn ontwikkeld. Nog nergens bevestigd maar ik denk dat ze vervangen zijn door een inductie en permanent magnet zijn vervangen. Waaronder het nu mogelijk is om één van de twee uit te schakelen. Dat scheelt aanzienlijk in verbruik.

[Voor 91% gewijzigd door BlacKstaR- op 18-01-2023 22:16]

• Abby67
AartJW schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:51:
[...]

Dank nogmaals @Koekhapperrr! Denk dat deze tip voor (Samsung) Android gebruikers wel mag worden toegevoegd aan de start post van dit topic. Tot nu toe opent de app als een dolle en toont hij de info meteen. Nu al meerdere keren geprobeerd en werkt feilloos. Ga morgen ook eens de Digital Key uittesten. Iets wat hiervoor alleen lukte door de app naast te auto opnieuw te starten/openen. @GuiltyNL & @Abby67 misschien werkt deze tip bij jullie ook?
Daar lijkt het wel op. Batterijbesparing uitgezet en er is continu verbinding. Moet de app eigenlijk openstaan, of draait hij sowieso op de achtergrond? Dat heb ik nog niet geprobeerd.

• guido66
AartJW schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:00:
[...]

Dat is dan een ander functionaliteit? Of alleen andere vertaling?
Ik denk dat alleen de omschrijving aangepast is, maar dat dit hetzelfde doet.

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 21:44
BlacKstaR- schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:45:
[...]

De Siemens Value permanent magnet motoren zijn vervangen door motors die door
Volvo/Polestar zijn ontwikkeld. Nog nergens bevestigd maar ik denk dat ze vervangen zijn door een inductie en permanent magnet zijn vervangen. Waaronder het nu mogelijk is om één van de twee uit te schakelen. Dat scheelt aanzienlijk in verbruik.
Maar die motoren zijn minder efficiënt dacht ik? Wat is het voordeel bij een single motor versie?

• Freakie1NL
JTHZZ schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Ja dat werkt maar de accu heeft 20-30 minuten rijden nodig om voor te verwarmen.
Een ontbrekende lader kun je in Google Maps gemakkelijk toevoegen. Op je telefoon in de GM app op de betreffende plek drukken en ingedrukt houden, dan op ontbrekende plaats toevoegen drukken. Binnen een paar dagen wordt hij dan toegevoegd .

[...]
Dank! Gedaan en blijkbaar bestond het al. Is alleen niet te vinden met laadpaal, snellader en fastcharger. Nee onder alleen onder "Charging Station" komt hij naar voren. Betreft een DC lader van TotalEnergies.

• Freakie1NL
De auto bevalt heerlijk maar met de laagstaande zon begin deze week miste ik toch wel een snel grijpbare zonnebril.

Alleen ooit vanuit Toyota had ik een ingebouwde zonnebrilhouder. Ondertussen wel bekend dat je die van de Volvo XC40 kan plaatsen. Alleen met boven de 40 euro best prijzig. Een goedkoper alternatief besteld, en was zo te plaatsen in plaats van de handgreep. We gaan zien hoe het bevalt.

• JTHZZ
Arie van Dijk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Maar die motoren zijn minder efficiënt dacht ik? Wat is het voordeel bij een single motor versie?
Het verschil tussen single en dual motor is 592km en 635km WLTP dus maar 43km. Dus blijkbaar komt het dan ergens anders uit..

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42
Dichte grill :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-02 18:09
Ben wel benieuwd wat de timeline is die aan de facelift vasthangt. Ik mag normaal in de loop van deze maand een nieuwe bedrijfswagen bestellen, maar dan wordt het kiezen tussen een snel leverbare MY23 of afwachten tot er meer details over de facelift bekend zijn.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 19:57
Arie van Dijk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Inductie motoren zijn in de breedte zuiniger dan PM motoren omdat je die permanent van stroom moet voorzien. Bij inductie motoren kan je de motor volledig uitschakelen waardoor je kunt zijlen zonder energie te gebruiken. Inductie motoren kunnen minder goed zonder lag alle kW’s leveren doordat ze niet permanent worden aangedreven.
An updated all-wheel-drive variant
The all-wheel-drive variants also benefit from these updates, realising even more impressive range improvements. The previous set-up of two 150kW e-motors on the front and rear axles has been replaced by our in-house-developed 183kW permanent magnet e-motor on the rear axle and a new 117kW asynchronous electric motor on the front axle.

This new configuration, paired with an 82kWh battery pack and overall efficiency improvements in battery cooling, means the XC40 Recharge Twin Motor AWD can now drive up to 311 miles (500 kilometres) on a single charge, a 39-mile (62-kilometre) boost over the previous iteration. The range of the C40 Recharge Twin Motor AWD has improved up to 315 miles (507 kilometres) from 280 miles (451 kilometres) (WLTP).

Exterior updates also help to improve efficiency where possible. For example, a new 19-inch alloy wheel for both XC40 and C40 Recharge not only boosts the overall look of the models, but it also helps to reduce drag through its aerodynamic design.
Bron: https://www.media.volvoca...volvo-c40-and-xc40-models

[Voor 52% gewijzigd door BlacKstaR- op 18-01-2023 22:14]

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-02 15:55

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

@BlowFish , Dat schrikt me ook af. Heb ik ook al eens bijna gehad. Het kan snel gebeuren op een een verstrooid, haastig moment.

Knop tijdens het openen indrukken stopt de beweging.
Door de knop langer in te drukken kun je de maximum hoogte instellen...

https://www.polestar.com/...oor-achterklep-instellen/

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Hermanbbbb
AartJW schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Snap ik, ik moest ook even kijken. Je kunt het via de volgende stappen ook doen (Samsung UI) : Instelling->Batterij en aparaatonderhoud->Batterij->limiet achtergrondgebruik->Apps die nooit sluimeren. En dan met plusje de PS app toevoegen.
Ahhhhh, dát werd er bedoeld! Dank!!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 22:36
AartJW schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:47:
[...]

de PS app staat bij mij niet in die lijst ... en ja..de app is wel geinstalleerd en werkt :+

• Hermanbbbb
Tvdl2000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:15:
[...]
de PS app staat bij mij niet in die lijst ... en ja..de app is wel geinstalleerd en werkt :+
Klopt, dat is bij mij ook zo, en hij staat ook niet in die andere lijsten (Samsung S20+). Eigenaardig.

Wel had ik al eerder voor het batterijgebruik dit (plaatje hieronder) ingesteld onder apps, wat denk ik op hetzelfde neerkomt?

Dankzij die card view-foto van AartJW heb ik de app nu wel op altijd open kunnen zetten.

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-02 15:55

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Tvdl2000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:15:
[...]

idem hier. Alle apps staan in de lijst behalve Polestar.
Ik kon wel app vergrendelen uit de 2e methode. Maar daarmee staat ie nog steeds niet in het lijstje van apps die nooit sluimeren.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-01 15:35

nordic_blue

P2 PP Void

Werkt hier prima, ik weet niet zeker welk commando ik gebruik, maar werkt zonder gekke benamingen:

Hey Google; zet de achterbank verwarming aan of Hey google, zet verwarming achterbank aan

• GeurtG
Linus_BE schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:46:
Ben wel benieuwd wat de timeline is die aan de facelift vasthangt. Ik mag normaal in de loop van deze maand een nieuwe bedrijfswagen bestellen, maar dan wordt het kiezen tussen een snel leverbare MY23 of afwachten tot er meer details over de facelift bekend zijn.
Ik heb begrepen dat de eerste Model 2024 (waar het hier over gaat) pas vanaf de zomer volgend jaar geleverd zullen gaan worden. Tot die tijd zul je het met Model 2023 moeten doen :+

• xsive
Zojuist een mail ontvangen van Polestar Support dat de voetverlichting voor non-plus packers gefixt zou moeten worden met SW 2.7, die verwacht wordt vanaf CW9

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

xsive schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:12:
Zojuist een mail ontvangen van Polestar Support dat de voetverlichting voor non-plus packers gefixt zou moeten worden met SW 2.7, die verwacht wordt vanaf CW9
Op zich is dat goed nieuws, maar ik rij nog ‘up to date’ met 2.4 rond, wat is er met 2.5 en 2.6 gebeurd?

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:20
Ik (ZZP'er) heb mijn P2 nu ruim 2 jaar (zakelijke lease) en kan de auto eventueel overnemen van de leasemaatschappij, ik wil er waarschijnlijk wat langer in blijven rijden dan de oorspronkelijke 3 jaar. Het valt me mee wat ze ervoor willen hebben qua overname dus dat is wel interessant. Ook ben ik er altijd netjes voor geweest dus ik weet wat ik koop 😉

Enige waar ik mee zit is dat de fabrieksgarantie op de P2 "maar" 2 jaar is en er nu dus geen garantie meer op zit, los van het accupakket (8 jaar of 160k km) en roest (12 jaar). Nou dacht ik laatst wat te lezen over eventueel verlengde garantie vanuit Polestar, uiteraard tegen betaling. Heeft iemand daar gebruik van gemaakt of meer informatie over? Ik kan het zo niet vinden... Dank alvast!

• GuiltyNL
Pixeltje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:26:
[...]

Op zich is dat goed nieuws, maar ik rij nog ‘up to date’ met 2.4 rond, wat is er met 2.5 en 2.6 gebeurd?
2.5 is momenteel alleen in de werkplaats. 2.6 lijkt me dan de volgende logische OTA update. Misschien was 2.7 een tikfout?

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02 14:01
Linus_BE schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:46:
Volgens mijn bron wordt deze 24 januari aangekondig (nog 5 dagen dus). Levering schat hij richting okt-dec dit jaar.

Ik zit in exact hetzelfde schuitje als jou, ik moet begin feb nieuwe wagen kiezen. Mijn plan is om het 2024 model te bestellen uiteraard.

[Voor 12% gewijzigd door lancekapers op 19-01-2023 12:33]

• xsive
GuiltyNL schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:31:
[...]

2.5 is momenteel alleen in de werkplaats. 2.6 lijkt me dan de volgende logische OTA update. Misschien was 2.7 een tikfout?
Al nagevraagd, zojuist bevestigd per mail dat 2.6 alleen via werkplaats bezoek wordt gedaan

• xsive
Pixeltje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:26:
[...]

2.5 heeft een roll-back gehad.
2.6 zie hierboven.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:54
Vanmorgen is de schopsensor geplaatst voor de kofferbak. Duurt een jaar, maar dan heb je ook wel wat.
Was de 1e bij die dealer waar dit werd gedaan, klusje duurde desondanks minder dan 10 minuten want het bleek gewoon een lege module vervangen door de juiste.

In ieder geval kan ik nu dus de kofferklep vrolijk openschoppen *O*

• GeurtG
JeroenV_ schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:38:
Vanmorgen is de schopsensor geplaatst voor de kofferbak. Duurt een jaar, maar dan heb je ook wel wat.
Was de 1e bij die dealer waar dit werd gedaan, klusje duurde desondanks minder dan 10 minuten want het bleek gewoon een lege module vervangen door de juiste.

In ieder geval kan ik nu dus de kofferklep vrolijk openschoppen *O*
Welkom bij de blauwe-schenen-club _/-\o_ !

• SolidEdge-er
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:20
Bij mij is de afgelopen dagen de App op mijn iPhone geupdate (versie 3.19.0). Als ik deze nu open blijft het scherm op de melding "Laden" staan zonder verder te gaan. Helemaal stoppen en opnieuw starten helpt niet. Onder Beheren/Gebruikersbeheer zie ik de melding "Ophalen van gekoppelde apparaten mislukt".
Heeft iemand hier ervaring mee en weet hij/zij hoe ik dit kan fixen?

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-02 11:38
SolidEdge-er schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:20:
Bij mij is de afgelopen dagen de App op mijn iPhone geupdate (versie 3.19.0). Als ik deze nu open blijft het scherm op de melding "Laden" staan zonder verder te gaan. Helemaal stoppen en opnieuw starten helpt niet. Onder Beheren/Gebruikersbeheer zie ik de melding "Ophalen van gekoppelde apparaten mislukt".
Probeer eens uitloggen en opnieuw inloggen.

P2 Launch Edition Void 20” | P2.3

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-02 18:09
lancekapers schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Volgens mijn bron wordt deze 24 januari aangekondig (nog 5 dagen dus). Levering schat hij richting okt-dec dit jaar.

Ik zit in exact hetzelfde schuitje als jou, ik moet begin feb nieuwe wagen kiezen. Mijn plan is om het 2024 model te bestellen uiteraard.
Als dat klopt ga ik hetzelfde doen. Een paar maanden extra wachten om dan 5 jaar met het nieuwer model te rijden is het natuurlijk wel waard. Bedankt voor de info!

• SolidEdge-er
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:20
SolidEdge-er schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:20:
Het is opgelost. Een keer de auto opstarten en dus de telefoon bij de auto en de app kwam weer tot leven. Alles werkt weer. 👍

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-02 16:25
Situatie… auto onder de sneeuw en ijs. Geen pre-conditioning gebruikt. Je stapt in de auto en gaat zitten. Zet de voorruit ontwaseming en achterruit verwarming aan met de fysieke knoppen. Je stapt uit om resten sneeuw en ijs weg te krabben van de alle ramen. Stapt weer in de auto en voorruit ontwaseming en achterruit verwarming zijn uitgeschakeld.

Gaan deze soms automatisch uit zodra je uitstapt? Niet erg handig als dit zo is.

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 07:36
Playgarden schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:31:
Situatie… auto onder de sneeuw en ijs. Geen pre-conditioning gebruikt. Je stapt in de auto en gaat zitten. Zet de voorruit ontwaseming en achterruit verwarming aan met de fysieke knoppen. Je stapt uit om resten sneeuw en ijs weg te krabben van de alle ramen. Stapt weer in de auto en voorruit ontwaseming en achterruit verwarming zijn uitgeschakeld.

Gaan deze soms automatisch uit zodra je uitstapt? Niet erg handig als dit zo is.
Ja :) Als je het op deze manier wilt doen kan je beter in de middenconsole de voorverwarming even aanzetten, dan blijft hij wel aan als je uitstapt:

https://www.polestar.com/...ning-in_-en-uitschakelen/

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-02 16:18
Momenteel een Lynk&Co als vervangend vervoer omdat de P2 met kleine bumperschade bij de hersteller staat. Leuke auto, maar wel weer blij als ik de P2 weer terug heb.

Twee dingen die bij het Chinese broertje fijn zijn, die ik ook wel graag zou zien op de P2, zijn de mogelijkheid om te switchen tussen ACC en CC via de knoppen op het stuur en om tegelijk de 360 cam view met de camera te zien in de richting waarvan je rijdt. Werkt fijn! (wel beter haalbaar op een horizontaal georiënteerd scherm dan een verticale)

• PvS_68
Shorteh schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:35:
[...]

Ja :) Als je het op deze manier wilt doen kan je beter in de middenconsole de voorverwarming even aanzetten, dan blijft hij wel aan als je uitstapt:

https://www.polestar.com/...ning-in_-en-uitschakelen/
Maar die pre-conditioning gaat veel minder hard dan max-ontwasemen. Ik had idd gisteren hetzelfde probleem. had wel voorverwarmd, maar er lag gewoon 3 cm sneeuw op de auto en dat verwarm je er in 30 minuten niet vanaf.
Dus ik stap in en gooi de max-ontwasemen knop aan. Stap uit om de ruiten sneeuwvrij te maken en toen ik weer instapte was alles weer uit. Heb ik dus alsnog even moeten wachten met max-ontwasemen aan voordat ik weg kon rijden...
Dit zijn van die dingen waar je pas achter komt als de situatie zich voor doet, maar max ontwasemen terwijl je er niet in zit is mij dus nog niet gelukt helaas.

• Kaoh
PvS_68 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Maar die pre-conditioning gaat veel minder hard dan max-ontwasemen. Ik had idd gisteren hetzelfde probleem. had wel voorverwarmd, maar er lag gewoon 3 cm sneeuw op de auto en dat verwarm je er in 30 minuten niet vanaf.
Dus ik stap in en gooi de max-ontwasemen knop aan. Stap uit om de ruiten sneeuwvrij te maken en toen ik weer instapte was alles weer uit. Heb ik dus alsnog even moeten wachten met max-ontwasemen aan voordat ik weg kon rijden...
Dit zijn van die dingen waar je pas achter komt als de situatie zich voor doet, maar max ontwasemen terwijl je er niet in zit is mij dus nog niet gelukt helaas.
Volgens mijn ervaring zou je als je op de timer preconditioned wel een schone ruit moeten hebben gehad. Maar inderdaad als je dat vergeten bent doe ik altijd eerst even alle losse sneeuw eraf, dan pas instappen en lekker op de verwarmde stoel gaan zitten met de ontwasemer aan. In mijn ervaring werkt het toch beter als de bulk sneeuw er al af is als hij begint.

• GeurtG
PvS_68 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Komt dit niet omdat je van de stoel afgaat, en daarmee de auto ongewild weer uitzet (en dus ook de verwarmingssystemen)? In dit geval zou je even op de play-knop moeten drukken om de auto onder stroom te houden als je van de stoel afgaat.

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:22
GeurtG schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Komt dit niet omdat je van de stoel afgaat, en daarmee de auto ongewild weer uitzet (en dus ook de verwarmingssystemen)? In dit geval zou je even op de play-knop moeten drukken om de auto onder stroom te houden als je van de stoel afgaat.
Dat is ook mijn beeld inderdaad; soms is eenmaal op de play-knop drukken niet voldoende en moet je na een paar seconden (als de audio weer uitgaat) nogmaals op de play-knop drukken. Dan zouden alle systemen inclusief ontwasemen moeten werken. Zie ook: https://www.polestar.com/.../article/Gebruiksstanden/

• Koekhapperrr
  • Nu online
Vandaag een trip van ~600km naar het noorden van Duitsland. Weersomstandigheden zijn wel bijzonder ongunstig voor een EV; erg benieuwd hoe de SRSM zich gaat houden.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:35
Dinsdag op de Duitse autobahn 2x vrij hard een steentje op de voorruit gehad en de dag erna een dikke vette scheur van +- 30cm vanaf de zijkant. Nu bij Carglass voor een vervanging en calibratie.

Vooraf werd door de monteur aangegeven dat de auto uitgelezen zal worden. In geval van foutmeldingen van de camera, dan moet er nog een afspraak gemaakt worden met de garage. Met het oog op een trip naar Zweden over 8 dagen wordt dat nog spannend.

P2 20" PP Snow Launch Edition

• sham27
  • Laatst online: 11:04
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:50:
Vandaag een trip van ~600km naar het noorden van Duitsland. Weersomstandigheden zijn wel bijzonder ongunstig voor een EV; erg benieuwd hoe de SRSM zich gaat houden.
Zal wel goedkomen toch.

Vandaag ook 250km gereden met ongunstig weer, maar het was dusdanig druk en mensen reden rustig dat verbruik niet extra tegenviel.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Freakie1NL
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:50:
Ben benieuwd, in de zomer al vakantie gepland. Lekker rustig aan 600 km per dag naar Zuid-Europa. Ik hoop makkelijk 300 km te redden met 100 km/h. Dan hoef ik dus maar 1x tussentijds te laden.

Hoor graag hoe het gegaan is.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:03
@Freakie1NL In de herfstvakantie heb ik een trip gemaakt van zo'n 600km vanuit centrum NL richting het zuiden. Eerste stop onder Maastricht, tweede stop zo'n 200km later en dan met 30% aankomen op bestemming. Beide laadstops na ruim 2 uur rijden, ca 30 minuten aan de snellader. De sanitaire stop van de dames duurde beide keren langer dan het opladen van de auto. Even benen strekken, lunchen en weer fris doorrijden. 9:00 vertrokken, ca 16:30 aankomst, snelheid 105km/h. Heel relaxed allemaal. Kortom: ik zou 2x een stop aanraden.

• Freakie1NL
Highland schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:08:
@Freakie1NL In de herfstvakantie heb ik een trip gemaakt van zo'n 600km vanuit centrum NL richting het zuiden. Eerste stop onder Maastricht, tweede stop zo'n 200km later en dan met 30% aankomen op bestemming. Beide laadstops na ruim 2 uur rijden, ca 30 minuten aan de snellader. De sanitaire stop van de dames duurde beide keren langer dan het opladen van de auto. Even benen strekken, lunchen en weer fris doorrijden. 9:00 vertrokken, ca 16:30 aankomst, snelheid 105km/h. Heel relaxed allemaal. Kortom: ik zou 2x een stop aanraden.
Dat doe ik sowieso, lekker rustig vakantie begint zodra vertrokken. :) Is gewoon meer nieuwsgierigheid of het kan met maar 1x laden.

Al eerdere EV reis ervaring opgedaan
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[Voor 8% gewijzigd door Freakie1NL op 20-01-2023 15:17]

• Kaoh
Freakie1NL schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:16:
[...]

Dat doe ik sowieso, lekker rustig vakantie begint zodra vertrokken. :) Is gewoon meer nieuwsgierigheid of het kan met maar 1x laden.

Al eerdere EV reis ervaring opgedaan
Ja zou moeten lukken als je snelheid rustig blijft.
Maar inderdaad ik kom graag aan met een redelijke lading om mn vakantie bestemming tot het daar laden goed gevalideerd is ;) Zodat je nog 'iets' kan :)

• PvS_68
Kaoh schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Volgens mijn ervaring zou je als je op de timer preconditioned wel een schone ruit moeten hebben gehad. Maar inderdaad als je dat vergeten bent doe ik altijd eerst even alle losse sneeuw eraf, dan pas instappen en lekker op de verwarmde stoel gaan zitten met de ontwasemer aan. In mijn ervaring werkt het toch beter als de bulk sneeuw er al af is als hij begint.
Volgens mij komt het omdat het niet flink koud is en het interieur vrij snel op temperatuur is, maar als er ondertussen 4cm sneeuw is gevallen is dat natuurlijk niet helemaal ontdooit. Je veegt het er wel zo vanaf, maar weg is het niet.

• Koekhapperrr
  • Nu online
sham27 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Zal wel goedkomen toch.

Vandaag ook 250km gereden met ongunstig weer, maar het was dusdanig druk en mensen reden rustig dat verbruik niet extra tegenviel.
Gaat echt top, verbruik 20kwh/100 km. Zo goed dat ik in Duitsland een stukje 160 reed waarna de aandrijflijn stuk ging en ik hem aan de kant moest zetten.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 08:49
Zoals jullie misschien nog wel weten flits mijn scherm regelmatig

Maarrrrrrr de laatste tijd doet hij dit dus regelmatig als in iedere 7a 8 seconden.

Nu weet ik dat iemand anders hier in dit topic dit ook had, de garage geeft nu aan dat ze niets willen vervangen.... Wie heeft dit ook en wat hebben ze gedaan om het te repareren?
Pagina: 1 ... 129 ... 132 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee