Zojuist mijn Ohlins demper zelf versteld. Ik ben een ruim uur bezig geweest omdat het de eerste keer was, toch weer 150 euro bespaard. Ik denk dat ik het nu in half uur zou kunnen.
Ik ben begonnen met de achterdempers, omdat die het lastigste zijn. Hiervoor heb ik de Polestar instructie gebruikt en die blijkt ook duidelijk en goed te zijn. In principe zijn 2 boutjes loshalen voldoende om er bij te komen, zelfs met mijn armen, al is het niet echt comfortabel en makkelijk.
De eerste achterdemper heb ik echt wel 30-45 min aan zitten hannesen tot ik het doorhad waar alles zat en hoe ik erbij kon. Het kapje dat over de instelknop zit was nog het lastigste om eraf te halen. Uiteindelijk erin geslaagd om deze omhoog te schuiven zodat ik bij de instelknop kon. Helemaal naar rechts gedraaid en vervolgens 15 klikjes naar links gedraaid. De klik is niet bij alle dempers even duidelijk hoorbaar, zeker niet als er nog omgevingsgeluiden zijn. Maar wel goed voelbaar, iedere klik is circa een halve draai.
De tweede achterdemper was 5 minuten werk.
Voordempers zijn helemaal piece of cake en zo gedaan, daar kan je goed bij als je op je rug gaat liggen.
Ik ben nu voor 14-15 gegaan (Compliant Comfort).
Algemene tip: doe dit niet rond het vriespunt. Het moet toch op gevoel en vermoed dat dat beter gaat als het iets warmer is en je iets meer gevoel in je handen hebt. Het zou zomaar kunnen dat een van de dempers +1/-1 staat tov wat ik gedacht heb in te stellen, maar verwacht toch niet dat dit merkbaar is.
Conclusie: als je een goede krik hebt kun je dit prima zelf doen

Het alarm was er blijkbaar alsnog opgegaan ( en dus afgegaan

).