Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 131 132 Laatste
Acties:

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Gaat echt top, verbruik 20kwh/100 km. Zo goed dat ik in Duitsland een stukje 160 reed waarna de aandrijflijn stuk ging en ik hem aan de kant moest zetten.
Met deze temperaturen zal het niet door de warmte zijn geweest.
Kon je snel weer door?

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:52
sham27 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Kon je snel weer door?
Sta er nog steeds, berger is onderweg :X

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 15:36
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Ben wel benieuwd wat er kapot is gegaan :(

• sham27
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Ai. Dat is ellendig.. Succes!

• Koekhapperrr
Kaoh schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:23:
[...]

Ben wel benieuwd wat er kapot is gegaan :(
Ik ook, die berger mag wel eens opschieten.

PS kennende zal hij morgen ineens wel weer werken

• JJ-BamBam
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-01 11:42
Wellicht overheen gelezen en is het al ter sprake gekomen maar onlangs heeft mijn Ps2 bij de garage een firmware update gekregen naar 2.5.1. Wat me nu opvalt is dat Google Maps geen verwachtte aankomst percentage meer geeft :'(. Hebben anderen dit ook opgemerkt? Of is er wellicht ergens een instelling om dit weer terug te zetten?

• Freakie1NL
  • Laatst online: 21:22
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Ik ook, die berger mag wel eens opschieten.

PS kennende zal hij morgen ineens wel weer werken
Jemig wat vervelend dat dit nota bene op vakantie gebeurt.

Heb het in dit topic al wat vaker gelezen dat de top van 160 een error/aandrijflijn hiaat geeft.

Daarom, desondanks NL, al een paar keer de 160 aangetinkt. Net iets van 7 minuten, daarna weer 130 en tot slot weer 5 minuten ofzo 160. Behalve dat je dan echt de motor hoort, waarbij je hem verder nooit hoort, niets aan de hand.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:39
Freakie1NL schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Jemig wat vervelend dat dit nota bene op vakantie gebeurt.

Heb het in dit topic al wat vaker gelezen dat de top van 160 een error/aandrijflijn hiaat geeft.

Daarom, desondanks NL, al een paar keer de 160 aangetinkt. Net iets van 7 minuten, daarna weer 130 en tot slot weer 5 minuten ofzo 160. Behalve dat je dan echt de motor hoort, waarbij je hem verder nooit hoort, niets aan de hand.
@Freakie1NL
Wat een pech idd uitgerekend met vakantie. Hopelijk snel opgelost.

Zelf heb ik meerdere reizen naar Stuttgart gedaan met geregeld stukken 210km/h op de klok. Sidenote: Het verbruik is dan ongeveer 40kWh. Maar even gas los en hij doet ook fors regenereren, daardoor valt het gemiddeld gezien nog best mee op zo'n traject. Probleemloos.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.4

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37
kramon schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:24:
Dinsdag op de Duitse autobahn 2x vrij hard een steentje op de voorruit gehad en de dag erna een dikke vette scheur van +- 30cm vanaf de zijkant. Nu bij Carglass voor een vervanging en calibratie.

Vooraf werd door de monteur aangegeven dat de auto uitgelezen zal worden. In geval van foutmeldingen van de camera, dan moet er nog een afspraak gemaakt worden met de garage. Met het oog op een trip naar Zweden over 8 dagen wordt dat nog spannend.
Uitlezen (via een Carglass collega in UK via chat…?) ging goed. Geen storingen. Ruit is succesvol vervangen, alles is weer gecalibreerd en we rijden weer 👍🏻

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik mag mij ook even melden als verse Polestar “eigenaar” want na 4 jaar elektrisch rijden met een BMW i3 (privé) ben ik nu (zakelijk) aan de Polestar 2.

Eind November een Zwarte SingleMotor besteld met levering eind december, auto was al onderweg op de boot aldus Polestar leasing en kon daarom snel geleverd worden. Nadat we alles rond hadden begonnen met aftellen. Tot er in de week van aflevering geen zwarte Polestar volgde en er een fout gemaakt leek te zijn. Geen auto, geen oplossing, geen vreugde.

23 december kwam er ineens een witte SM beschikbaar op de Polestar website en die heb ik daarom direct besteld, levering zou 3 januari zijn en kenteken lukte nog in december. So far so good maar 3 januari geen auto, de auto’s bleken in Vlissingen gelost i.p.v. België en vielen daardoor niet onder de import vergunning 8)7, allemaal vertraging en ellende maar vandaag was het dan toch zover!

Ik had al eens gereden met een Dual Motor maar ondanks dat stelt de Single Motor toch niet teleur en lijkt het zo in de eerste 100km een hele fijne auto.

Zijn er nog handigheidjes waarvan eigenaren hier zeggen “Dat moet je echt even doen”?
Ik heb een goeie uitleg gekregen bij mijn dealer (Niham Den-Haag) maar tips van eigenaren zijn altijd welkom.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 17:01
Kohen schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:52:
Zoals jullie misschien nog wel weten flits mijn scherm regelmatig
[Afbeelding]

Maarrrrrrr de laatste tijd doet hij dit dus regelmatig als in iedere 7a 8 seconden.

Nu weet ik dat iemand anders hier in dit topic dit ook had, de garage geeft nu aan dat ze niets willen vervangen.... Wie heeft dit ook en wat hebben ze gedaan om het te repareren?
ik heb dit ook.... wellicht niet elke 7 a 8 seconden maar zie het toch wel regelmatig

• Tvdl2000
JJ-BamBam schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:03:
Wellicht overheen gelezen en is het al ter sprake gekomen maar onlangs heeft mijn Ps2 bij de garage een firmware update gekregen naar 2.5.1. Wat me nu opvalt is dat Google Maps geen verwachtte aankomst percentage meer geeft :'(. Hebben anderen dit ook opgemerkt? Of is er wellicht ergens een instelling om dit weer terug te zetten?
ik heb ook 2.5.1 maar aankomst percentage wordt bij mij wel netjes aangegeven.

• sham27
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de Ohlins dempers van 8/8 naar 11/11? Ik wil graag iéts meer comfort, maar vraag me af of dit merkbaar is. Of dat je dan beter direct voor de 14/15 instelling kan gaan.

Verwachte kosten im dit tijdens beurtje aan te laten passen was 120-150 euro.

Edit: me er net even in verdiept en ik ga morgen eerst eens een poging wagen om het zelf te doen.

[Voor 14% gewijzigd door sham27 op 21-01-2023 02:20]

• kramon
sham27 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 01:54:
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de Ohlins dempers van 8/8 naar 11/11? Ik wil graag iéts meer comfort, maar vraag me af of dit merkbaar is. Of dat je dan beter direct voor de 14/15 instelling kan gaan.

Edit: me er net even in verdiept en ik ga morgen eerst eens een poging wagen om het zelf te doen.
Ik heb ze op de meeste comfy stand staan (18?) en dat helpt wel. De garage moet dat overigens 1x gratis doen. Bij mij hebben ze dat 2x gedaan 😇

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02 16:01
sham27 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 01:54:

Ik heb ze gratis op 14/15 (comfort compliant) laten zetten omdat ik de standaard configuratie (8/8) te stevig vond. Ben happy met de keuze want ik vind dat het echt comfortabeler rijdt.

PS2 LRDM | PP | 20’’ | Snow

• sham27
kramon schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 07:20:
[...]
Ik heb ze op de meeste comfy stand staan (18?) en dat helpt wel. De garage moet dat overigens 1x gratis doen. Bij mij hebben ze dat 2x gedaan 😇
Ja maar dat is alleen het eerste jaar 1x gratis.
Ik ga zo even doe-het-zelven (een poging dan).

• GP2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-02 19:05
sham27 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Kon je snel weer door?
Vergeet niet de auto te ontgrendelen want anders gaat het alarm af :).

(Voortaan wel even op de juiste reactie reageren 8)7 )

[Voor 9% gewijzigd door GP2 op 21-01-2023 09:16]

P2 DMLR, Performance Pack+Upgrade, Thunder

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:56
JJ-BamBam schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:03:
Nee is geen instelling, die moet het altijd doen. Heb je al een reset gedaan met de homeknop?

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.4

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30
Koekhapperrr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Gaat echt top, verbruik 20kwh/100 km. Zo goed dat ik in Duitsland een stukje 160 reed waarna de aandrijflijn stuk ging en ik hem aan de kant moest zetten.
De auto schokte een paar keer en toen was het klaar? Heb vorig jaar hetzelfde gehad met mijn SRSM. Heeft mij enkele werkplaatsbezoeken gekost voordat ze wisten wat het was. Wellicht speelt bij jou hetzelfde, zie hieronder:
Fismeister schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:22:
Nou, na maanden in de veronderstelling te zijn geweest dat mijn MY22 SRSM alle kinderziektes wel te boven was, bleek ik toch wat te naïef. Bij een kilometerstand van 23.000 eind mei liet hij mij opeens staan midden in de nacht langs de A1: 'Fout in aandrijflijn, stop het voertuig'. Moet eerlijk toegeven dat ik ook flink aan het doortrappen was, maar schijnbaar heb ik het accupakket overhit doen raken. Terwijl de sleepwagen onderweg was heb ik weer geprobeerd de auto te starten, en na 20 minuten reed deze weer. Sindsdien meerdere problemen gehad, voornamelijk met snelladen op lange ritten. De eerste keer ging vaak nog prima, maar vanaf de tweede keer kreeg ik foutmeldingen rond de 30-50%. Het laden stopte er dan mee en ik kreeg 'laadfout' in het scherm. In veel van de gevallen was opnieuw aankoppelen de oplossing, maar het kwam ook wel eens voor dat hij met geen mogelijkheid verder wilde laden. Niet erg comfortabel als je in een land met een vrij lage snelladerdichtheid staat als Frankrijk en je auto wil niet verder laden dan 30%. Af en toe ging de laadfout gepaard met de melding: 'Fout in aandrijflijn, service dringend vereist'. De auto reed echter wel zonder enig probleem. Deze melding kwam af en toe ook at random bij het opstarten van de auto in de morgen. Ben er 3(!) keer mee naar Volvo Niham in Den Haag geweest, maar veel meer dan wat koelvloeistof bijvullen en de computer resetten deden ze niet. Ook frustrerend dat ik het bovenstaande verhaal uitgebreid heb uitgelegd, en vervolgens op de werkbrief slechts het woordje 'snellaadproblemen' staat. Elke keer de auto weer opgehaald met de comment: 'Ja, hier doet ie het wel'. Toen bij de laatste keer de werkplaatsmanager laconiek zei: 'Ja meneer, we hebben rijders die voor hun eerste beurt al 4x binnen zijn geweest, en rijders die zonder enig probleem 50.000 kilometer halen, wij weten ook niet waarom', ben ik het vertrouwen in Niham een beetje verloren. Na 3 werkplaatsbezoeken en 10K extra op de teller vervolgens Polestar support gebeld en het verhaal uitgelegd. Vervolgens hebben zij mij naar Volvo Hooftman in Alphen aan de Rijn gestuurd. Hier werd ik keurig te woord gestaan en hebben we samen even door de problematiek heen gepraat. Zij hebben uiteindelijk wel iets gevonden wat daadwerkelijk defect bleek te zijn: het kleppenhuis van de koelinstallatie. Een van de kleppen bleef schijnbaar af en toe hangen. Dit verklaart ook waarom hij het soms wel en soms niet niet deed. Was overigens de eerste keer dat ze dit probleem bij een Polestar hebben geconstateerd (in ieder geval bij Hooftman)

TL;DR: Mocht je (inconsistente) snellaadproblemen hebben en/of mocht je voertuig ooit stil vallen hebben met de melding 'fout in aandrijflijn', dan kan dat duiden op een temperatuur gerelateerd probleem en is er wellicht iets met het kleppenhuis van de koelinstallatie.

• sham27
Zojuist mijn Ohlins demper zelf versteld. Ik ben een ruim uur bezig geweest omdat het de eerste keer was, toch weer 150 euro bespaard. Ik denk dat ik het nu in half uur zou kunnen.

Ik ben begonnen met de achterdempers, omdat die het lastigste zijn. Hiervoor heb ik de Polestar instructie gebruikt en die blijkt ook duidelijk en goed te zijn. In principe zijn 2 boutjes loshalen voldoende om er bij te komen, zelfs met mijn armen, al is het niet echt comfortabel en makkelijk.

De eerste achterdemper heb ik echt wel 30-45 min aan zitten hannesen tot ik het doorhad waar alles zat en hoe ik erbij kon. Het kapje dat over de instelknop zit was nog het lastigste om eraf te halen. Uiteindelijk erin geslaagd om deze omhoog te schuiven zodat ik bij de instelknop kon. Helemaal naar rechts gedraaid en vervolgens 15 klikjes naar links gedraaid. De klik is niet bij alle dempers even duidelijk hoorbaar, zeker niet als er nog omgevingsgeluiden zijn. Maar wel goed voelbaar, iedere klik is circa een halve draai.

De tweede achterdemper was 5 minuten werk.

Voordempers zijn helemaal piece of cake en zo gedaan, daar kan je goed bij als je op je rug gaat liggen.

Ik ben nu voor 14-15 gegaan (Compliant Comfort).

Algemene tip: doe dit niet rond het vriespunt. Het moet toch op gevoel en vermoed dat dat beter gaat als het iets warmer is en je iets meer gevoel in je handen hebt. Het zou zomaar kunnen dat een van de dempers +1/-1 staat tov wat ik gedacht heb in te stellen, maar verwacht toch niet dat dit merkbaar is.

Conclusie: als je een goede krik hebt kun je dit prima zelf doen d:)b
GP2 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Vergeet niet de auto te ontgrendelen want anders gaat het alarm af :).

(Voortaan wel even op de juiste reactie reageren 8)7 )
Het alarm was er blijkbaar alsnog opgegaan ( en dus afgegaan :+ ).

• xsive

Deze wordt dus volgens de PS support medewerker alleen bij garagebezoek gedaan.

Ik kijk uit naar 2.7

[Voor 20% gewijzigd door xsive op 21-01-2023 12:05]

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:54
Ik ontdekte gisteren een nieuwe app: weerenkaart (als ik de naam tenminste goed heb onthouden). Die geeft een soort Buienradar beeld. Dat is al een stuk informatiever dan de eerdere AccuWeather app.

@Donstil een handigheidje waar ik pas recent achter kwam: wanneer je de deur ontgrendeld, moet je alleen de binnenkant van de greep aanraken. Als je ook het streepje aan de buitenkant van de greep aanraakt, dan is de kans groot dat je eerst twee/drie keer aan de handgreep staat te trekken omdat het portier van het slot gaat en weer direct op slot gaat.

Staat allemaal in de handleiding, die zou ik eens moeten lezen.

• Freakie1NL
fkeizer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Het is gelukt. De hoofdsteun kan eruit door bij de rechtenpoot het kleine kopje met een klein voorwerp in te drukken

Daarnaast zoals beloofd de foto's van het bewijs dat iets van 2.10m makkelijk vervoerd kan worden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is al bijna een jaar geleden maar weet je nog hoe je dit gedaan hebt? Gisteren bij Ikea geweest, en kreeg de voorstoel niet zo plat, voorstoel helemaal naar voren en dan naar achteren en hoofdsteun er af zorgde er alsnog voor de de achterbank niet plat kon.

Dus hoofdsteun geen probleem maar juist de stoel zelf.

• Freakie1NL
xsive schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:04:
[Afbeelding]

Deze wordt dus volgens de PS support medewerker alleen bij garagebezoek gedaan.

Ik kijk uit naar 2.7
Mijn P2 is in december met 2.5 geleverd. Gaat hij dan als 2.7 wel OTA dan als nog van 2.5 naar 2.7 (inclusief dan 2.6?) of moet iedereen nu sowieso terug voor update?

• kramon
Zojuist opnieuw een Fastned CCS HPC die weigert, bij Groningen. Een andere bij hetzelfde station deed t wel.

Zien jullie hier iets aan waardoor het niet zou werken?

• JTHZZ
kramon schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:24:
Zojuist opnieuw een Fastned CCS HPC die weigert, bij Groningen. Een andere bij hetzelfde station deed t wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie alleen een veel gebruikte stekker met veel slijtage. Aandrukken/omhoog houden hielp niet?
Het gaat trouwens om de bovenste twee kleinere pinnen. Als die slecht contact maken kan er niet gecommuniceerd worden. De dikke onderste zijn voor de gelijkstroom, de middelste is aarde.

[Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 21-01-2023 16:30]

• kramon
JTHZZ schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Ik zie alleen een veel gebruikte stekker met veel slijtage. Aandrukken/omhoog houden hielp niet?
Het gaat trouwens om de bovenste twee kleinere pinnen. Als die slecht contact maken kan er niet gecommuniceerd worden. De dikke onderste zijn voor de gelijkstroom, de middelste is aarde.
Heb 3x geprobeerd met drukken en omhooghouden… zal s vegertje meenemen de volgende keer.

Deze deed t wel; lijkt minder vies:

• xsive
Freakie1NL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:11:
[...]

Mijn P2 is in december met 2.5 geleverd. Gaat hij dan als 2.7 wel OTA dan als nog van 2.5 naar 2.7 (inclusief dan 2.6?) of moet iedereen nu sowieso terug voor update?
Ja moet gaan probleem zijn

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 20:12

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

xsive schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Ja moet gaan probleem zijn
En dan te bedenken dat ik nog op P2.2 zit. Ik kreeg na P2.0 geen OTA meer aangeboden, heb tijdens de onderhoudsbeurt P2.2 gekregen (in Juni geloof ik), en sindsdien wederom precies nul OTA. Nu bevatten de nieuwere versies ook niet direct functionaliteit waar ik gi-gan-tisch om zit te springen (CarPlay was heel belangrijk voor me, dus P2.2 maakte veel uit ;) ), maar suf is het ergens wel een beetje..

Launching containers into space

• Koekhapperrr
Fismeister schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:35:
[...]

De auto schokte een paar keer en toen was het klaar? Heb vorig jaar hetzelfde gehad met mijn SRSM. Heeft mij enkele werkplaatsbezoeken gekost voordat ze wisten wat het was. Wellicht speelt bij jou hetzelfde, zie hieronder:

[...]
Thx :) zal deze optie maandag meegeven aan de garage.

De auto was wel lekker warm, al een tijd onderweg en 10 mins voor een geplande laadstop (dus accu voorverwarmd). Desondanks was het rond de 2 graden op dat moment. Opvallend wel dat ik ook op ongeveer dezelfde km-stand zit.

Auto reed helemaal prima. Heb afgelopen zomer veel langere afstanden vol gas (165 op de teller) gereden in Duitsland met hogere buitentemperaturen, en het voelt altijd eerder alsof ie dan geknepen wordt dan dat hij hard moet werken om die snelheid vast te houden.

Zo ook nu. In een vingerknip leek de motor weg te vallen (schoot dus vol in de regeneratie, wat wel als een enkele schok voelde). Zat op dat moment op de linkerbaan, en moest echt snel naar de vluchtstrook om niet midden op de rijbaan stil te vallen. Auto reageerde helemaal niet meer op het gaspedaal.

Met verschillende tussenpozen (in totaal 2,5 uur staan wachten op de vluchtstrook) auto weer aangezet, die melding "rem af, auto zal vertragen, fout in aandrijfsysteem" kwam alleen steeds direct weer tevoorschijn. In het servicemenu stond ook een melding over de accu (weet die tekst niet meer). Erg benieuwd wat hier stukgegaan is.

Kreeg een Kia Ceed (handgeschakelde diesel) als vervangende auto. Geen eerlijke vergelijking en een hele prima auto, maar dan mis je de PS wel direct. Op een punt na: die Ceed haalde de eindbestemming wel :*)

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:34
kramon schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afgelopen maandag ook 2 x een Fastned die het niet deden, vandaag een allego die weigerde. Tot nu eigenlijk nooit problemen maar vind het wel waardeloos. Het ligt echt wel aan de auto want bij andere auto’s op deze plaatsen geen probleem. Uiteindelijk bij een Tesla sc geladen. Dat werkt super, tot 155 kW. Deze hebben ook niet van die achterlijk zware kabels als Fastned en Allego. Ook voordeliger overigens.

P2 Void 19“

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Lutra schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:58:
[...]

Afgelopen maandag ook 2 x een Fastned die het niet deden, vandaag een allego die weigerde. Tot nu eigenlijk nooit problemen maar vind het wel waardeloos. Het ligt echt wel aan de auto want bij andere auto’s op deze plaatsen geen probleem. Uiteindelijk bij een Tesla sc geladen. Dat werkt super, tot 155 kW. Deze hebben ook niet van die achterlijk zware kabels als Fastned en Allego. Ook voordeliger overigens.
Mijn fat e-tron is ook gevoelig voor zware hangende kabels. Echter als ik de stekker aandruk totdat 'ie begint te laden doet 'ie het goed.

[Voor 11% gewijzigd door Dean Martin op 22-01-2023 08:04]

The best is yet to come

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:32

• pos2000
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
From the Polestar website:
In 2023, Polestar 2 received a number of key upgrades including larger batteries, more powerful motors, rear-wheel drive for the single-motor versions and a lightly updated front end which features the Polestar SmartZone, which debuted on Polestar 3.

• Donstil
  • Niet online
Ik begreep van iemand bij Polestar dat de facelift de dichte C40 grill krijgt.

Dat klonk mij persoonlijk wel fraai.

• JTHZZ
Die nieuwe range is echt wel bizar. Als daar in de praktijk ook zoveel van te merken is wordt hij zeker zo efficiënt als een Model 3. Die heeft vergelijkbare WLTP en de M3 SR+ zelfs lager. Ook snelladen even snel. Qua prijs zal de Polestar het niet redden na de recente prijsverlaging van Tesla, maar je krijgt voor de meerprijs een mooiere auto, volledige achterklep, 360 camera, CarPlay, pixel LED, een display achter je stuur en nog meer kleinere dingen die net iets beter zijn opgelost (maar dat is persoonlijk natuurlijk). Ik ben erg benieuwd naar deze update!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 17:04
GeurtG schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Komt dit niet omdat je van de stoel afgaat, en daarmee de auto ongewild weer uitzet (en dus ook de verwarmingssystemen)? In dit geval zou je even op de play-knop moeten drukken om de auto onder stroom te houden als je van de stoel afgaat.
Afgelopen weekend getest en dat werkt idd. Thnx!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-02 18:09
Op de Belgische Leaseplan website staan de nieuwe versies inmiddels ook: https://www.leaseplan.com...dan/?fuelTypes=elektrisch

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-02 08:34
Linus_BE schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:29:
Op de Belgische Leaseplan website staan de nieuwe versies inmiddels ook: https://www.leaseplan.com...dan/?fuelTypes=elektrisch
Oei :| , 60 euro op de leaseprijs erbij ten opzichte van het huidige model... de prijzen gaan weer omhoog!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 16:25
Oei, als dat de prijzen worden vrees ik dat veel mensen die twijfelen overstappen naar een Model 3 zeker na de prijsverlaging daarvan. Hoewel ik het persoonlijk ook niet echt een mooie auto vind, is het nu eigenlijk een no-brainer om die te kiezen.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 17:04
Gisteren onder het rijden viel ineens mijn GPS weg en ook geen 4G connectie meer. Heb geprobeerd de TCAM reset uit te voeren, maar die ging niet aan (d.w.z. dat uiteindelijk dus gewoon de ontwasemstand inschakelde i.p.v. dat het SOS lampje ging knipperen).
Een tijd nadat hij thuis al op de oprit stond de app geopend en die gaf aan dat hij nog op het werk stond. Wel klopte de batterij status en klimaat status. Ik kon zelfs via de app de deuren ontgrendelen.
Dus zou 4G weer moeten werken was mijn conclusie.
Naar de oprit gelopen en ingestapt en toen kwam langzaam de GPS ook weer terug.

De alom bekende 'laat hem maar een paar uur staan-reparatie' heeft dus weer zijn werk gedaan....

• Koekhapperrr
Die telefoonnummers in de Polestar-app zijn trouwens ook niet helemaal lekker. Bel je via de app de Roadside Assistance, dan kom je bij het Belgische nummer uit (die je ook niet kunnen helpen). Wanneer je de klantenservice probeert te bellen via de app ga je naar de GGD Vaccinatielijn.

• lancekapers
Krijg momenteel een 404 op https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/ gok dat ze de faceflit update aan het live zetten zijn :)

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-02 10:14
lancekapers schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:14:
Krijg momenteel een 404 op https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/ gok dat ze de faceflit update aan het live zetten zijn :)
Hier staan de nieuwe prijzen. Stukje duurder geworden.
https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/specifications/

Configurator werkt nu ook. SRSM is een jaar wachten. Andere modellen vanaf aug/sept

[Voor 10% gewijzigd door kdhoe op 24-01-2023 13:32]

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-02 16:28

• lancekapers

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02 18:03
Nu is de insteek van het merk geloof ik ook om 'premium' producten op de markt te zetten, maar de nieuwe prijzen vergeleken met de concurrentie zouden me toch doen twijfelen.

Ben benieuwd of ze de interne hardware (scherm/chips) ook een upgrade hebben gegeven om de nieuwe Android Automotive / CarPlay opties ook mogelijk te maken.

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 16:44
Pff, toch zuur dat er zoveel verbeteringen zijn. Heb de wagen nog maar 3 maanden.
Achja

Benieuwd of de CPU ook is geupdate

Eigenlijk best een goedkope wagen tov de concurrenten. We gaan ze veel zien rijden.

[Voor 43% gewijzigd door Li1quid op 24-01-2023 13:41]

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 17:42
ach-jee schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:39:

Ben benieuwd of ze de interne hardware (scherm/chips) ook een upgrade hebben gegeven om de nieuwe Android Automotive / CarPlay opties ook mogelijk te maken.
Dit vroeg ik me ook af na het lezen van de press release. Maar als ze er niks over vermelden dan zal het ook wel niet zo zijn.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Li1quid schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:39:
Pff, toch zuur dat er zoveel verbeteringen zijn. Heb de wagen nog maar 3 maanden.
Achja
Heb je een overzicht van aangepaste dingen?

• lancekapers
Achja

Eigenlijk best een goedkope wagen tov de concurrenten. We gaan ze veel zien rijden.
Akkoord het basis model is zeer competetief. 60k voor full option blijft veel geld ofc.

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:37
mogelijk is het al gepost. Maar de nieuwe specs zijn indrukwekkend.

https://www.autoweek.nl/a...tot-635-kilometer-bereik/

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02 19:14

Redox

Motion Design / VFX

Achja

Achja, je zal dit altijd hebben. Bovendien, voordat je de MY2024 hebt ben je wel weer een jaar verder gezien de levertijd. Geniet gewoon van je MY23 :)

• Li1quid
DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Heb je een overzicht van aangepaste dingen?
Belangrijkste lijkt te zijn:

- achterwiel aandrijving
- fors meer pk
- fors meer range
- opnieuw pixel-led

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38
Nou, ben eigenlijk best blij met de Launch Edition na het lezen van deze update. Op het grotere bereik na eigenlijk niet veel nieuws...
- Pixel: Check
- AWD: Check
- Genoeg PK: Check

Sterker nog, ik geef hier in Noorwegen de voorkeur aan de permante AWD eigenschappen, welke vermoedelijk zullen verdwijnen als er goedkopere asynchrone motoren gebruikt gaan worden... Al is dit nog niet bevestigd.

Aangezien de prijs nu bijna 24% hoger is vind ik het wel prima. Het is goed om te zien dat er subtiele wijzigingen komen, immers zullen nieuwe auto's altijd beter zijn dan de voorgangers :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Appelstroop
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-02 12:19
Ik vind die nieuwe voorkant echt super lelijk.
Die dichte neus haalt al het stoere uit de auto.
Hij ziet er nu net zo uit als alle andere merken, bij elektrische modellen.
Miskleun.

• sham27
Die range update is wel echt top!

De dichte grill vind ik dan weer niets. Behalve de range dus niks boeiends tov mijn huidige P2.

Edit: en hij is 10K duurder dan mijn huidige.. Laat die range dan maar zitten :+

[Voor 24% gewijzigd door sham27 op 24-01-2023 14:57]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
Zie ook dat de digital key niet meer standaard is, maar in het plus pakket zit.
Best blij om een MY22 model te hebben nu, want ik gebruik niet anders dan mijn mobiel

edit; voetsensor voor de achterklep dus ook. 2 zaken die ik niet meer kan missen.

[Voor 20% gewijzigd door JPM85 op 24-01-2023 14:59]

• JTHZZ
Rene schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:59:
Nou, ben eigenlijk best blij met de Launch Edition na het lezen van deze update. Op het grotere bereik na eigenlijk niet veel nieuws...
- Pixel: Check
- AWD: Check
- Genoeg PK: Check

Sterker nog, ik geef hier in Noorwegen de voorkeur aan de permante AWD eigenschappen, welke vermoedelijk zullen verdwijnen als er goedkopere asynchrone motoren gebruikt gaan worden... Al is dit nog niet bevestigd.

Aangezien de prijs nu bijna 24% hoger is vind ik het wel prima. Het is goed om te zien dat er subtiele wijzigingen komen, immers zullen nieuwe auto's altijd beter zijn dan de voorgangers :)
Flink meer range met 635km WLTP. In een keer een van de hogere ranges op de markt, beter dan Model 3. Sneller laden (205kW), ook hier bovenkant van de markt. En nog weer ietsje sneller/meer vermogen, ook hier bovenkant van de markt. Ik vind het nogal wat. Voor mij geen ding en ik heb er al een, maar voor veel mensen was vooral de range (onterecht) een barriere. Dat nemen ze nu weg. Logisch dat hij wat duurder is en ik verwacht dat ze nog wel gaan moeten reageren op het prijsgestunt van Tesla.

De grill is echter ook niet helemaal mijn ding. Qua features zit je met de Launch edition natuurlijk goed omdat er nu een aantal dingen in pakketten zitten die je er toen bij kreeg. Standaard is nu 360 view maar bijv digital key gaat naar het pluspakket.
Die van mij (launch edition 2020) is nu 15% duurder maar ik zou denk ik nu voor een SMLR gaan die er toen niet was.

[Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 24-01-2023 15:20]

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-02 07:30
JTHZZ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Flink meer range met 635km WLTP. In een keer een van de hogere ranges op de markt, beter dan Model 3. Sneller laden (205kW), ook hier bovenkant van de markt. En nog weer ietsje sneller/meer vermogen, ook hier bovenkant van de markt. Ik vind het nogal wat. Voor mij geen ding en ik heb er al een, maar voor veel mensen was vooral de range (onterecht) een barriere. Dat nemen ze nu weg. Logisch dat hij wat duurder is en ik verwacht dat ze nog wel gaan moeten reageren op het prijsgestunt van Tesla.

De grill is echter ook niet helemaal mijn ding. Qua features zit je met de Launch edition natuurlijk goed omdat er nu een aantal dingen in pakketten zitten die je er toen bij kreeg. Standaard is nu 360 view maar bijv digital key gaat naar het pluspakket.
Die van mij (launch edition 2020) is nu 15% duurder maar ik zou denk ik nu voor een SMLR gaan die er toen niet was.
Range... éérst zien, dán geloven.

• sham27
Hansieo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Range... éérst zien, dán geloven.
WLTP zullen ze nooit halen, maar neem aan dat als de WLTP range +20% gaat dat de praktijk range ook +20% gaat.

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:10

ieuww ... geen verbetering in mijn optiek :?

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak / 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02 18:03
Het zal komen doordat ik de blokken gewend ben, maar het lijkt er ook echt niet bij te passen, alsof het een lap plastic is die er achteraf op is geplakt. De blokkengrille was een mooie unieke touch.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:24
Is toch exacte dezelfde auto qua design? Waar hebben jullie het over? (muv tech specs/motor/enz...)

Dat witte frontje (edit: meegekleurd met koets kleur bedoel ik) op de voorkant? Daar komt snel genoeg aftermarket frontjes voor als je die zwarte inset wil. Of je kan er waarschijnlijk gewoon een 2022 reserve onderdeel in hangen. Of eventueel een vinyl wrap.

Aangezien de auto letterlijk 100% hetzelfde is qua uiterlijk begrijp ik wel dat ze iets wilden veranderen om duidelijk te maken dat dit de 2023 versie is. Een ander kleur frontje is dan de gemakkelijke optie :)

Verder weer een andere standaard kleur (was vorig jaar wit, nu zwart, en volgend jaar weer grijs of zo, verandert elk jaar) en ander modelletje velgen...

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 24-01-2023 17:07]

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-02 15:21
Ik vind het wel geslaagd :Y

Polestar 2 MY22, LRDM, thunder, pilot, plus, 20” | Volvo XC40 MY23, Single Motor, Ultimate

• Tvdl2000
laat ik voorop stellen... ik ben tevreden met mijn 1 maand oude LRDM, ik denk dat als ik toen had geweten dat de LRSM in de nieuwe config dergelijke range, power en efficientie had had ik daar waarschijnlijk op gewacht. 300PK is voldoende.... hoe leuk de performance update op de LRDM ook is. neusje vind ik idd huidige model mooier dan de nieuwe. maar zoals al gezegd verwacht ik dat de oude neus ook wel in de nieuwe past.

overigens.... ik heb volledig pixel en pilot op mijn maand oude ps2.... geen pilot lite

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:46

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

lancekapers schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Akkoord het basis model is zeer competetief. 60k voor full option blijft veel geld ofc.
Zeer competitief vind ik meevallen.
51K voor de basis, 55K voor de LR. En dan mag je nog het Pilot pack á 3000 euro aanvinken voor adaptieve CC, en het Plus pack voor pano-dak en premium Audio.

Dan zit je opeens op 59K voor een SR, 63K voor een LR. Vergeleken met 42K voor een M3 SR, vind ik dat geen goede deal (design daargelaten).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Amos_x
Ik ben ergens wel verrast over het RWD gebeuren. Misschien minder voor de polestar, die toch een jonger en sportief imago moet uitdragen (als voormalig huis-tuner van volvo), maar vooral voor de XC40 die op hetzelfde platform staat.

Vooropgesteld, ik zeg dit als absoluut autoliefhebber die duidelijk de waarde van RWD in ziet voor rijplezier. Maar ik ben intussen zover gekomen dat het me voor een 'daily' niet uitmaakt. Integendeel, ik waardeer het vergevende en voorspelbare (en veilige) karakter van een FWD. Wie is altijd scherp en oplettend tijdens het dagelijkse forensen

Ik ga dan liever voor het rijplezier voor een tweede 'plezier' wagen. ICE, RWD, ...

Ik ben in elk geval niet teleurgesteld dat ik nog een vorig model FWD polestar 2 rijdt. Toch niet voor de aandrijving. Misschien wel ivm de efficientie, want langere range op eenzelfde batterij (69 kWh) is altijd mooi meegenomen en had ik wel graag gehad.

Maar dat de XC40 ook in RWD komt vind ik op z'n zachts gezegd opmerkelijk. In de winter krijg je dus naast bmw die met moeite de op- en afritten nemen, ook volvo's die wegschuiven :?

Als je slechts 1 auto kan rijden, en je wil alles in 1. Sportief/RWD/drivers car en daily, dan kan ik het wel begrijpen. Maar dan nog...

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 24-01-2023 19:23]

• sham27
Amos_x schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:21:
Ik ben ergens wel verrast over het RWD gebeuren. Misschien minder voor de polestar, die toch een jonger en sportief imago moet uitdragen (als voormalig huis-tuner van volvo), maar vooral voor de XC40 die op hetzelfde platform staat.

Vooropgesteld, ik zeg dit als absoluut autoliefhebber die duidelijk de waarde van RWD in ziet voor rijplezier. Maar ik ben intussen zover gekomen dat het me voor een 'daily' niet uitmaakt. Integendeel, ik waardeer het vergevende en voorspelbare (en veilige) karakter van een FWD. Wie is altijd scherp en oplettend tijdens het dagelijkse forensen

Ik ga dan liever voor het rijplezier voor een tweede 'plezier' wagen. ICE, RWD, ...

Ik ben in elk geval niet teleurgesteld dat ik nog een vorig model FWD polestar 2 rijdt. Toch niet voor de aandrijving. Misschien wel ivm de efficientie, want langere range op eenzelfde batterij (69 kWh) is altijd mooi meegenomen en had ik wel graag gehad.

Maar dat de XC40 ook in RWD komt vind ik op z'n zachts gezegd opmerkelijk. In de winter krijg je dus naast bmw die met moeite de op- en afritten nemen, ook volvo's die wegschuiven :?

Als je slechts 1 auto kan rijden, en je wil alles in 1. Sportief/RWD/drivers car en daily, dan kan ik het wel begrijpen. Maar dan nog...
RWD ≠ listig, sportief, scherp, onvoorspelbaar

• Donstil
  • Niet online
Achja

Ik sinds vrijdag :P

Maar goed een jaar wachten had ik er niet voor over, alleen de RWD vind ik wel een gemis op de SM die ik nu heb. Na jaren RWD rijden voelt dat toch een beetje als een stap terug.

Ik snap overigens wel dat ze daarvoor gekozen hebben, ik heb nu “maar” 235 PK en torque steer is echt behoorlijk aanwezig, met 300 pk hadden ze dat nooit onder de knie gekregen.

• Donstil
  • Niet online
sham27 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:30:
[...]

RWD ≠ listig, sportief, scherp, onvoorstelbaar, Leuk
IFTFY :P

• Donstil
  • Niet online
Nah ik ben gedeeltelijk enthousiast, vind de dichte gril wel lekker modern maar dat vierkant in het midden had wel wat mooier gekund. Beneden in de bumper ofz.

• Amos_x
@sham27 , @Donstil Dank. Toch, ik rijd prive een leuke RWD ICE sportwagen, met veel plezier.

En nee, we wonen hier niet in scandinavie, akkoord, maar het is niet voor het eerst dat ik in de winter bmw's (en gelijkaardig) in moeilijkheden zie. En vooral volvo lijkt me in scandinavie toch veel verkocht te worden (logisch).

Misschien bieden ze daar enkel de AWD versie aan, en zijn kopers voldoende voorgelicht omdat ze er dagelijks mee te maken hebben.

@Donstil , klopt ook wel. Ik wil denk ik gewoon vermelden dat ik geen 'spijt' heb van een FWD polestar 2. (sowieso is het een lease aangeboden door de werkgever, dus veel binding heb ik niet).

[Voor 18% gewijzigd door Amos_x op 24-01-2023 19:37]

• Donstil
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:34:
@sham27 , @Donstil Dank. Toch, ik rijd prive een leuke RWD ICE sportwagen, met veel plezier.
Je kunt ook gewoon een leuke RWD ICE naast je RWD Polestar rijden toch :P

• sham27
Gelijk heb je. Prefereer zelf ook RWD voor leuke stuurauto.

• Donstil
  • Niet online
@Donstil , klopt ook wel. Ik wil denk ik gewoon vermelden dat ik geen 'spijt' heb van een FWD polestar 2. (sowieso is het een lease aangeboden door de werkgever, dus veel binding heb ik niet).
De mijne is ook van de baas hoor, althans van de lease maatschappij en ik ben al heel blij dat er ineens een voorraad polestar 2 op de polestar website kwam afgelopen december. Dat hij FWD is neem ik er met liefde bij absoluut geen spijt van :)

• JTHZZ
Jeroenneman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:10:
[...]

Zeer competitief vind ik meevallen.
51K voor de basis, 55K voor de LR. En dan mag je nog het Pilot pack á 3000 euro aanvinken voor adaptieve CC, en het Plus pack voor pano-dak en premium Audio.

Dan zit je opeens op 59K voor een SR, 63K voor een LR. Vergeleken met 42K voor een M3 SR, vind ik dat geen goede deal (design daargelaten).
Beetje appels en peren. Ik zie bij Tesla 45k staan ipv 42. Met 19 inch en EAP zit je al op 52k en dan heb je geen 360 camera, geen matrix koplampen, geen voetsensor en nog wat zaken meer. Maar ik verwacht nog wel een reactie van Polestar op de recente prijsverlaging bij Tesla.

• sham27
JTHZZ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:05:
[...]

Beetje appels en peren. Ik zie bij Tesla 45k staan ipv 42. Met 19 inch en EAP zit je al op 52k en dan heb je geen 360 camera, geen matrix koplampen, geen voetsensor en nog wat zaken meer. Maar ik verwacht nog wel een reactie van Polestar op de recente prijsverlaging bij Tesla.
Ja maar die subsidie krijg je wel gewoon. En wat moet je met EAP? Feitjes gewoon dat je de keuze hebt om een stuk goedkoper uit te zijn.

• JTHZZ
sham27 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:12:
[...]

Ja maar die subsidie krijg je wel gewoon. En wat moet je met EAP? Feitjes gewoon dat je de keuze hebt om een stuk goedkoper uit te zijn.
Ok, prijs was incl subsidie. Dat scheelt inderdaad flink. Ik denk dat Polestar nog moet reageren op de prijsmove van Tesla. Zijn niet altijd het snelst daar :)
En prijs is niet de enige factor. Ik heb de P2 ook vanwege de normale achterklep gekozen. Daar kon ik me bij de m3 echt niet overheen zetten

[Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 24-01-2023 20:21]

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-02 21:15
overigens.... ik heb volledig pixel en pilot op mijn maand oude ps2.... geen pilot lite
[/quote]

Super! Hoe heb je dat klaar gekregen? Ik heb mijne sinds vrijdag en heb geen pixel maar "gewoon" led ,die overigens ook al goed schijnen.

• Donstil
  • Niet online
Darkmentom schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:47:
[/quote]

Super! Hoe heb je dat klaar gekregen? Ik heb mijne sinds vrijdag en heb geen pixel maar "gewoon" led ,die overigens ook al goed schijnen.
Dat is “gewoon” een optie toch?

• Rene

En nee, we wonen hier niet in scandinavie, akkoord, maar het is niet voor het eerst dat ik in de winter bmw's (en gelijkaardig) in moeilijkheden zie. En vooral volvo lijkt me in scandinavie toch veel verkocht te worden (logisch).

Misschien bieden ze daar enkel de AWD versie aan, en zijn kopers voldoende voorgelicht omdat ze er dagelijks mee te maken hebben.

Ze bieden hier in Noorwegen beide versies aan. Je ziet dus steeds meer 2WD Polestars en andere auto’s. In 99% van de gevallen gaat dat hier ook gewoon goed in de sneeuw med goede winterbanden (eventueel met studs).

Ik reed vandeweek toevallig achter een Model S RWD bergop in de sneeuw. Die had het echt serieus moeilijk en spinde alle kanten op. Maar snel voorbijgereden :+ soms is de AWD dus echt prima.

(Polestar kwam uit de test als beste winterauto. Mede door de hoogste score op het item “handling in kritische situaties).

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rene schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Ze bieden hier in Noorwegen beide versies aan. Je ziet dus steeds meer 2WD Polestars en andere auto’s. In 99% van de gevallen gaat dat hier ook gewoon goed in de sneeuw med goede winterbanden (eventueel met studs).

Ik reed vandeweek toevallig achter een Model S RWD bergop in de sneeuw. Die had het echt serieus moeilijk en spinde alle kanten op. Maar snel voorbijgereden :+ soms is de AWD dus echt prima.

(Polestar kwam uit de test als beste winterauto. Mede door de hoogste score op het item “handling in kritische situaties).
Ja…. Maar…. Wij krijgen morgenavond weer wat laffe natte sneeuw dus testen in de sneeuw… zal niet snel gebeuren hier in NL. :+

Verder, blokjesgrille vind ik veul mooier dan de ‘XC40 P8’ grill. :)

www.google.nl

• Amos_x
@Rene , ik denk dat je gemist hebt dat polestar 2 nu RWD gaat. De 2WD polestars die je nu ziet er waar je het over hebt zijn FWD.

AWD is prima, FWD (2WD) ook. Erg gelijkaardig sowieso. Maar RWD is in dat klimaat en op die wegen al en stuk minder bruikbaar. Je geeft het zelf ook aan met het voorbeeld van de model 3.

Nogmaals, ik rijd beide. Ik heb geen uitgesproken voorkeur. Maar voor een daily vind ik FWD/AWD wel fijn. Die neiging tot onderstuur die je dan steeds hebt is erg gemakkelijk op te vangen en te corrigeren. Je kan gewoon een stuk 'lomper' de auto overal doorsleuren, en dat is op zich ook 'comfortabel'

• Rene
Amos_x schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:45:
@Rene , ik denk dat je gemist hebt dat polestar 2 nu RWD gaat. De 2WD polestars die je nu ziet er waar je het over hebt zijn FWD.

AWD is prima, FWD (2WD) ook. Erg gelijkaardig sowieso. Maar RWD is in dat klimaat en op die wegen al en stuk minder bruikbaar. Je geeft het zelf ook aan met het voorbeeld van de model 3.

Nogmaals, ik rijd beide. Ik heb geen uitgesproken voorkeur. Maar voor een daily vind ik FWD/AWD wel fijn. Die neiging tot onderstuur die je dan steeds hebt is erg gemakkelijk op te vangen en te corrigeren. Je kan gewoon een stuk 'lomper' de auto overal doorsleuren, en dat is op zich ook 'comfortabel'
Helemaal mee eens. Ik denk dat de oude SM met FWD beter te controleren is dan de nieuwe RWD. Al zal de RWD leuker rijden als er geen sneeuw ligt.

Het verschil tussen AWD en FWD is wel enorm. Onze e-Golf is in de sneeuw echt een hele andere auto vergeleken met de P2. De P2 ploetert overal doorheen, en ook op een besneeuwde helling starten is echt direct weg ;)

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Afgelopen week in Oostenrijk in de sneeuw ook weer zalig met de P2 Launch Edition. Als een blok op de sneeuw. Geen enkele keer voelen schuiven of slippen. Geeft veel vertrouwen tijdens het rijden.

En die nieuwe dichte grille.. Mijn mening: afzichtelijk.

NB. Nog kunnen snelladen met de Plugsurfing Ionity-korting terwijl die allang verlopen zou moeten zijn. Lekkerrrr.

[Voor 18% gewijzigd door gerrit105 op 24-01-2023 23:42]

• JTHZZ
gerrit105 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:40:

NB. Nog kunnen snelladen met de Plugsurfing Ionity-korting terwijl die allang verlopen zou moeten zijn. Lekkerrrr.
Volgens mij zou die voor iedereen tot 31 januari blijven gelden, ook als je 12 maanden voorbij zijn.

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-02 16:28
Over een paar dagen meer nieuws omtrent PS en de Ionity deal.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 16:25
Gok, net zoals Volvo, een verhoging naar 0.40 cent

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 17:42
2.6 staat ondertussen ook op de Polestar site, zoals verwacht hetzelfde als bij de Volvo:
Updates in softwareversie P2.6
NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van P2.6 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.

Verbeterde temperatuurregeling in passagiersruimte.
Stoelen worden automatisch ingeschakeld bij klimaatregeling op afstand starten indien de omgevingstemperatuur lager is dan 10 °C/50 °F. Verwarming van beide voorstoelen staat tijdens preconditioning op stand 1.
Verbeterde werking van adaptieve cruise control (ACC).
Toevallig morgen een afspraak bij de dealer, eens kijken of ze gelijk 2.6 er op zetten.

• sham27
JeroenV_ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:35:
Gok, net zoals Volvo, een verhoging naar 0.40 cent
Daar zou ik vrede mee hebben. Is nog steeds een scherp tarief voor snelladen. Denk niet dat er aanbieders goedkoper zijn momenteel.

• Koekhapperrr
Klein lichtpuntje in het hele gestrande auto-verhaal: de service van Polestar is toch wel fijn om te hebben tov die van LeasePlan. Tijdens de levering in 2021 was het al zo dat LP niks regelde of informeerde, terwijl PS mij actief op de hoogte hield met statusupdates, en wijzigingen die zij aan LP hadden doorgegeven om met mij te bespreken (waar ik vanuit LP niks van hoorde en zelf achteraan moest).

Ook nu weer hetzelfde verhaal. Wanneer ik LP bel, kunnen en willen ze niks, en moet ik zelf alles regelen. Bel ik PS, kan ik zelf aangeven naar welke garage de auto moet (staat nu nog aan de andere kant van het land), bellen ze me later netjes terug met een bevestiging, waarbij ze vast proactief m'n tijdelijke leenauto een aantal dagen extra hebben verlengs (voor het geval het overplaatsen vertraging oploopt), hebben ze een betere leenauto geregeld bij de desbetreffende garage en geven ze aan over een week nog een opvolging te doen of alles goed verlopen is.

Nu nog hopen dat de reparatie goed verloopt. Het is natuurlijk balen dat een auto van een jaar oud er ineens mee ophoudt, maar toch fijn dat het in zo'n geval zo goed mogelijk geregeld wordt allemaal.

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-02 08:39
Koekhapperrr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:57:

Nu nog hopen dat de reparatie goed verloopt. Het is natuurlijk balen dat een auto van een jaar oud er ineens mee ophoudt, maar toch fijn dat het in zo'n geval zo goed mogelijk geregeld wordt allemaal.
Ik hoop voor je dat dit beter verloopt bij de Volvo dealer dan bij mij. Ik rijd nu tijdelijk een P8 XC40 tot de P2 komt.. Is 2,5 week geleden gestrand en direct naar de Volvo gesleept. Vooralsnog staat die er nog steeds zonder inhoudelijke update van wat ik kan verwachten.

Behalve dan dat zelfs de Volvo aangeeft dat ze niet blij zijn met elektrische auto's en al het software gedoe dat erbij zit. Veel monteurs schijnen erdoor weg te lopen.

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 15:36
jhoekwat schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:11:
[...]
Behalve dan dat zelfs de Volvo aangeeft dat ze niet blij zijn met elektrische auto's en al het software gedoe dat erbij zit. Veel monteurs schijnen erdoor weg te lopen.
Verandering is altijd moeilijk.

• JTHZZ
Koekhapperrr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:57:
Klein lichtpuntje in het hele gestrande auto-verhaal: de service van Polestar is toch wel fijn om te hebben tov die van LeasePlan. Tijdens de levering in 2021 was het al zo dat LP niks regelde of informeerde, terwijl PS mij actief op de hoogte hield met statusupdates, en wijzigingen die zij aan LP hadden doorgegeven om met mij te bespreken (waar ik vanuit LP niks van hoorde en zelf achteraan moest).

Ook nu weer hetzelfde verhaal. Wanneer ik LP bel, kunnen en willen ze niks, en moet ik zelf alles regelen. Bel ik PS, kan ik zelf aangeven naar welke garage de auto moet (staat nu nog aan de andere kant van het land), bellen ze me later netjes terug met een bevestiging, waarbij ze vast proactief m'n tijdelijke leenauto een aantal dagen extra hebben verlengs (voor het geval het overplaatsen vertraging oploopt), hebben ze een betere leenauto geregeld bij de desbetreffende garage en geven ze aan over een week nog een opvolging te doen of alles goed verlopen is.

LP is echt een ultiem faalbedrijf. Kan er een boek over schrijven. Nooit terugbellen, niemand weet hoe iets op te lossen en als er iets wordt gedaan doen ze het twee keer of verkeerd. Zolang alles werkt, niks aan de hand,maar als je ze een keer nodig hebt, reken dan op kansloos geblunder.

• Koekhapperrr
jhoekwat schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Ik hoop voor je dat dit beter verloopt bij de Volvo dealer dan bij mij. Ik rijd nu tijdelijk een P8 XC40 tot de P2 komt.. Is 2,5 week geleden gestrand en direct naar de Volvo gesleept. Vooralsnog staat die er nog steeds zonder inhoudelijke update van wat ik kan verwachten.

Erg vervelend wel dat het zo lang duurt. Bij jou ook een fout in de aandrijflijn? Ben het afgelopen jaar twee keer bij verschillende Volvo-dealers geweest, en de kennis die ze in huis hebben voor elektrische autos verschilt enorm. Heb hem laten verplaatsen naar de dealer waar ik goede ervaringen had, dus hopelijk scheelt dat.

De aandrijflijn is verder identiek aan die van de XC40, ga er dus wel een beetje van uit dat ze weten wat ze hier mee aan moeten. Maar we gaan het zien :).

• Koekhapperrr
JTHZZ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:24:
[...]

LP is echt een ultiem faalbedrijf. Kan er een boek over schrijven. Nooit terugbellen, niemand weet hoe iets op te lossen en als er iets wordt gedaan doen ze het twee keer of verkeerd. Zolang alles werkt, niks aan de hand,maar als je ze een keer nodig hebt, reken dan op kansloos geblunder.
Heel herkenbaar. Bij mn werkgever zijn ze LP ook aan het verlaten, maar de huidige contracten blijven (helaas) natuurlijk doorlopen dus zit er zelf nog een paar jaar aan vast.

• Freakie1NL
Hier toch echt sublieme ervaringen met LeasePlan. Werkte ooit bij een grote multinational met duizende leaseauto's. Daar eerst LP daarna Alphabet.

Nu Arval.

Qua tevredenheid gaat het per leasemaatschappij steeds verder naar beneden. Voor mij dus LP beste tot nu toe.

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02 15:41
Misschien een vreemd verhaal, maar ik irriteer mij de laatste tijd aan het stuurgedrag op de snelweg waarbij het lijkt alsof het stuur "vast" staat. Je moet het stuur dan echt door een stroef/dood punt duwen terwijl je kleine correcties wilt aanbrengen. Dit lukt dan niet en moet je het stuur dus door door dat dode punt heen bewegen. Dit gebeurt dus alleen wanneer je het stuur een tijdje in een min of meer vaste stand houd. Ook in een lange flauwe bocht bv blijft het stuur dan een beetje hangen in een vaste positie en moet je hem door een soort dood punt heen bewegen. Mateloos irritant als je er op let.

Ik heb de mate van stuurbekrachiging al aangepast en lane assist uitgeschakeld maar hier ligt het niet aan. Meer mensen met deze ervaring?

[Voor 9% gewijzigd door Playgarden op 25-01-2023 15:07]

• Li1quid
Playgarden schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:32:
Misschien een vreemd verhaal, maar ik irriteer mij de laatste tijd aan het stuurgedrag op de snelweg waarbij het lijkt alsof het stuur "vast" staat. Je moet het stuur dan echt door een stroef/dood punt duwen terwijl je kleine correcties wilt aanbrengen. Dit lukt dan niet en moet je het stuur dus door door dat dode punt heen bewegen. Dit gebeurt dus alleen wanneer je het stuur een tijdje in een min of meer vaste stand houd. Ook in een lange flauwe bocht bv blijft het stuur dan een beetje hangen in een vaste positie en moet je hem door een soort dood punt heen bewegen. Mateloos irritant als je er op let.

Ik heb de mate van stuurbekrachiging al aangepast en lane assist uitgeschakeld maar hier ligt het niet aan. Meer mensen met deze ervaring?
Ik weet perfect waar je over praat.
Maar het deed zich enkel voor terwijl m'n polestar 100 errors gaf (airbag unit stuk).
Na de reparatie was het vast plakkend stuur ook weg.. hier heb je niets aan maar ik begrijp je frustratie volledig.
Pagina: 1 ... 130 131 132 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee