Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-07 09:15
Koekhapperrr schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 02:00:
[...]

Gebruik je ook de DK?

Het gaat om beide verbindingen. Maakt ook niet uit of je bellen, media of allebei verbonden hebt. Gebeurt ook heel willekeurig; soms drie keer binnen een aantal seconden (met tussendoor steeds weer opnieuw verbinden), waarna hij soms weer de rest van de rit verbonden blijft.

Gebeurt wel alleen als DK geactiveerd staat op de telefoon.
Ja, ik gebruik regelmatig de DK of PAK, zoals het volgens mij bij P. genoemd wordt.
Ik kijk dan niet eerst op mijn iPhone 8 of die verbinding heeft. Het doet het, maar soms duurt het iets langer en moet ik een keertje extra het handvat pakken.
De Bluetooth verbinding voor telefoon/media doet het altijd. Ik doe geen dingen zoals flitsmeister of CarPlay.
Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:18
JTHZZ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:15:
[...]

Vreemd, nog nooit gehad. Wel precies 100% verbruik dus? Middendisplay al een keer gereset?
Dat het totaal 100% was, was me niet eens opgevallen maar is toeval.
Reset had ik net gedaan voor het laden. Na een nacht in een parkeergarage zonder internet was de kaart in het display achter het stuur ook verdwenen. Na de reset kwam die weer terug.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Het is niet toegestaan om zaken te koop aan te bieden op het forum. Zie ook punt 6 van onze
huisregels

[ Voor 87% gewijzigd door Standeman op 30-12-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:07
weghorst schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:48:
[...]

Ik heb de laatste tijd vaker dit probleem. Als ik rijd met flitsmeister aan op mijn Iphone 13 geluid over de auto boxen. En dan met iemand bel, in de tussentijd flitsmeister een melding heeft gedaan, het gesprek beëindig dan blijft het geluid kanaal van de auto hangen in de verbinding met flitsmeister. Als ik dan handmatig flitsmeister op mijn telefoon afsluit komt het geluid weer terug.
Heb ik nu ook 2x gehad in 2 maanden tijd, en dan gewoon met een Android.
Gok dat dat ligt aan Flitsmeister, want als ik die dan kill is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-07 01:06
Luisteren jullie ook muziek via Bluetooth dan?

Luister zelf altijd muziek via de ingebouwde Spotify-app. Flitsmeister-meldingen hoor je dan niet, maar je kunt in FM instellen dat meldingen altijd (op max volume) over je telefoonspeakers komt.

Als je wel muziek via Bluetooth luistert vanaf je telefoon, zou je eens kunnen proberen in FM meldingen over het 'Mediakanaal' te laten afspelen. Standaard speelt FM ze volgens mij over het Alarm-kanaal af, waarbij je bluetooth-verbinding voor de melding moet switchen tussen die twee (en FM of je telefoon door een bugje dat kanaal niet vrijgeeft daarna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekvandam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-07 16:04
Via mijn werk kan ik gaan voor een Polestar 2 Single motor long range (2021) of voor een occasie Tesla long range AWD(2019).

Kwa range is het een no brainer om voor de Tesla te gaan: 430km vs 320km (tegen 110km/u)

Echter ben ik kwa uiterlijk en interieur helemaal fan van de Polestar 2! Deze staat al jaren op mijn "als ik ooit het geld heb koop ik" lijst.

Nu weet ik dus niet voor welke ik zou gaan, ik doe 2x per jaar een vakantie van 1100km met 2 kids + dakkoffer, en mijn benzine laat het toe om slechts 2x kort te stoppen voor te plassen/tanken.

Wat is jullie ervaring met lange trips? Incasseer ik het die 4 dagen per jaar? Of is het in het dagelijkse leven ook een meerwaarde die range?

En heeft iemand een idee hoeveel km je kan rijden met een volle Polestar 3 SR SM + dakkoffer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Hekvandam schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:27:
Via mijn werk kan ik gaan voor een Polestar 2 Single motor long range (2021) of voor een occasie Tesla long range AWD(2019).

Kwa range is het een no brainer om voor de Tesla te gaan: 430km vs 320km (tegen 110km/u)

Echter ben ik kwa uiterlijk en interieur helemaal fan van de Polestar 2! Deze staat al jaren op mijn "als ik ooit het geld heb koop ik" lijst.

Nu weet ik dus niet voor welke ik zou gaan, ik doe 2x per jaar een vakantie van 1100km met 2 kids + dakkoffer, en mijn benzine laat het toe om slechts 2x kort te stoppen voor te plassen/tanken.

Wat is jullie ervaring met lange trips? Incasseer ik het die 4 dagen per jaar? Of is het in het dagelijkse leven ook een meerwaarde die range?

En heeft iemand een idee hoeveel km je kan rijden met een volle Polestar 3 SR SM + dakkoffer?
Ik ben een zakelijke rijder en heb regelmatig afspraken door het gehele land. Na 13 maanden in Nederland nog nooit tekort gekomen aan range en nog geen 20x snellader gebruikt. Die 2 keer per jaar vakantie zou ik het niet vanaf laten hangen, met een Polestar kun je tegenwoordig ook bij Tesla laden tijdens je vakantierit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
nordic_blue schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:35:
[...]

Ik ben een zakelijke rijder en heb regelmatig afspraken door het gehele land. Na 13 maanden in Nederland nog nooit tekort gekomen aan range en nog geen 20x snellader gebruikt. Die 2 keer per jaar vakantie zou ik het niet vanaf laten hangen, met een Polestar kun je tegenwoordig ook bij Tesla laden tijdens je vakantierit.
Dit. Heb een MY22 SMSR (met kleinere accu dan de huidige SMSR) en haal zelfs in de winter (bij 110km/h) nog 300km range. In de zomer zit deze rond de 400km. Dit is in NL altijd meer dan zat geweest, mits je thuis kunt laden of in een laadpaalvriendelijke gemeente woont.

Mijn langste ritten zijn ~600km geweest door Duitsland. Hier niet zachter gereden dan normaal. Hier vond ik het laadritme (vooral in de zomer) heel prettig; routeplanner was wel veel te pessimistisch waardoor ik elke keer met 30 ipv 20% aankwam bij een geplande laadstop. Hierdoor kon je wel weer sneller wegrijden (of met meer acculading bij bv een lunchstop). In de winter bij slecht weer (0 graden en harde regen) keldert de range wel.

1100km zou ik niet prettig vinden met de MY22 SMSR, dan ga je de laadstops wel zat zijn in het laatste kwart van je reis denk ik. De MY23 SMLR heeft dan wel een stuk meer range.

Lang verhaal kort: 350 dagen per jaar gaat het verschil in range tussen de Polestar en de Tesla onmerkbaar zijn. In je trip van 1100km sta je met de Polestar waarschijnlijk 1-2x vaker ~20 mins te laden tussendoor.

Het is aan jezelf hoe erg je dit vindt. Zelf nog altijd heel blij met mn keuze voor de Polestar ipv een Tesla M3, maar ik maak geen 1000km+ trips in de vakantie.

Tip: via ABRP kun je voor beide modellen een voor jou typische vakantierit plannen. Hierin kun je goed kijken wat de daadwerkelijke impact op je reis is met het verschil in range en een goede afweging maken of dit verschil significant genoeg is om toch voor de Tesla te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:44

Een 2019 M3 haalt in de winter geen 430km en een P2 SMLR haalt in de zomer heel veel meer dan 320km, dus ik denk dat je de range getallen niet helemaal goed vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:29
Ik wil je niet van de Polestar afpraten maar 12% bijtelling tegenover 4% scheelt je al snel bijna €2.500 per jaar aan netto bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
_--[]--__ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:58:
[...]

Ik wil je niet van de Polestar afpraten maar 12% bijtelling tegenover 4% scheelt je al snel bijna €2.500 per jaar aan netto bijtelling.
‘Occasie’ klinkt Belgisch dus denk niet dat dat een rol speelt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31

4 dagen is maar 1,1% van de 365 dagen toch :D . 98,9% van het jaar gelukkig, diep grijzend in je wagen :D

Zonder kar durf ik ook best met de PS2 met vakantie, langs de weg is zeker wel te laden, maar geen paradijs zoals NL dat is.
Wordt elk jaar beter - maar pin mij daar niet op vast als je over 3 jaar in zuid Spanje zonder lader staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:34
P2void19noPP schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:36:
Verder wil ik zeggen dat Polestar voor PRIVE rijders van het eerste uur best wel iets gedaan heeft:

1, Plugsurfing tegoed euro 500,00 ( november 2020).
2. Verlenging garantie termijn met één jaar ( december 2020)
3, Verlenging gratis dataverbinding met 3 jaar i.v.m. uitblijven Car-Play.

Mag ook wel eens gezegd worden.
Sorry hoor, maar dit is echt absoluut onvoldoende. Ik heb mijn Polestar nog geen 6 maanden in bezit, waarbij ik effectief maar 4,5 maand van de Polestar heb kunnen genieten. De ander 1,5 maand heeft hij in de werkplaats gestaan en kreeg ik 'm uiteindelijk met krassen erop terug. Ik lig nog in conclaaf met de garage over de oorzaak van de krassen.

Hoe mooi ik de auto ook vind, hoe goed de service ook is, de genoemde tegemoetkoming zou voor mij echt absoluut onvoldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
dakathefox schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:35:
[...]

Sorry hoor, maar dit is echt absoluut onvoldoende. Ik heb mijn Polestar nog geen 6 maanden in bezit, waarbij ik effectief maar 4,5 maand van de Polestar heb kunnen genieten. De ander 1,5 maand heeft hij in de werkplaats gestaan en kreeg ik 'm uiteindelijk met krassen erop terug. Ik lig nog in conclaaf met de garage over de oorzaak van de krassen.

Hoe mooi ik de auto ook vind, hoe goed de service ook is, de genoemde tegemoetkoming zou voor mij echt absoluut onvoldoende zijn.
Die tegemoetkomingen waren ook niet bedoeld voor problemen zoals jij de beschrijft maar voor het achterblijven van de beloofde software functionaliteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:34
_--[]--__ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:49:
[...]

Die tegemoetkomingen waren ook niet bedoeld voor problemen zoals jij de beschrijft maar voor het achterblijven van de beloofde software functionaliteiten
Dan wil ik niet weten hoe hoog de tegemoetkoming zal zijn in mijn geval. Vertrouwen in de auto is echt tot een nulpunt gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
blue eyes schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:22:
98,9% van het jaar gelukkig, diep grijzend in je wagen :D
En ik maar hopen dat de rebranding van Volvo naar Polestar dit zou verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
dakathefox schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:52:
[...]

Dan wil ik niet weten hoe hoog de tegemoetkoming zal zijn in mijn geval. Vertrouwen in de auto is echt tot een nulpunt gedaald.
Wat een ellende. De 'eerstegeneratiekuurtjes' (met name infotainment) worden imo helemaal goedgemaakt door de rijbeleving en uiterlijk. Maar bij een kwart van de tijd je auto bij de garage hebben staan, of die paar gevallen hier dat de aandrijflijn er na een paar maanden mee ophoudt zou ik er ook wel klaar mee zijn |:(

Hopelijk komt er snel een definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:41

Freakie1NL

Grote Baas

daniel14 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:05:
[...]

Die kan je gewoon er onderdoor halen, maar door een specifieke hoek van de achterbank heeft het mij wel moeite gekost om het strak aangetrokken te krijgen
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Vandaag mijn P2 opgehaald en loop nu exact tegen dit probleem aan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 08:56
Freakie1NL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:31:
[...]

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Vandaag mijn P2 opgehaald en loop nu exact tegen dit probleem aan.
Voor het vastmaken aan de achterzijde van de zitting, hem op maat getrokken en dan met wat kracht erin geklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Kohen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:56:
[...]

Voor iphone vind ik de app PUMP geweldig!
notificatie als de paal vrij komt etc etc

just saying :9
heeft deze app al P2 ondersteuning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:56
Freakie1NL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:31:
[...]

In dit forum is al meerdere keren beweerd dat de hoofdsteunen van de achterbank niet verwijderd kunnen worden. Ik heb het zelf nog niet van dichtbij bekeken, maar volgens onze Engelse vrienden zou het wel moeten kunnen: https://www.polestar-foru...to-remove-headrests.8748/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 09:48
Hoofdsteunen kunnen er ook af, maar je houdt dan de pinnen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FirstEV schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:11:
[...]

In dit forum is al meerdere keren beweerd dat de hoofdsteunen van de achterbank niet verwijderd kunnen worden. Ik heb het zelf nog niet van dichtbij bekeken, maar volgens onze Engelse vrienden zou het wel moeten kunnen: https://www.polestar-foru...to-remove-headrests.8748/
Dank. Die link was ik inderdaad al tegengekomen. Maar het lijkt alsof mijn MY23 andere hoofdsteunen achter heeft. Als ik dit artikel volg en de foto's zie dan zijn dit andere hoofdsteunen dan ik heb.

https://babydrive.com.au/...-2-long-range-dual-motor/

Afbeeldingslocatie: https://babydrive.com.au/wp-content/uploads/2022/05/2022_POLESTAR2_EV_46-1024x768.jpg

Zal zodra even een foto plaatsen van die van mijn MY23 SRSM.

Heb ook eerder de indruk dat het verwijderen van de hoofdsteun het probleem bij nader inzien niet oplost. Het komt, denk ik, doordat de achterstoel relatief zo hoog is. Hierdoor valt het aantrek mechanisme niet over de stoel maar blijft tegen de rugleuning aan. Die is dan weer hol.

Hierdoor kan ik denk ik niet de juiste kracht en hefboomwerking genereren voor het juist monteren.

Iemand ook iets soortgelijks ervaren. De tip van hier boven moet ik nog proberen.

Voor de kenners het gaat om een Maxi Cosi AxxisFix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Mochten jullie een set zonneschermen van CarShades (zij en achterruit) tegen komen onder verdachte omstandigheden dan verneem ik het graag. Opmerkelijk is dat er een clipje mist (CL-M14).

Fijne jaarwisseling!

[ Voor 20% gewijzigd door Freakie1NL op 31-12-2022 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 02:29
Ik heb regelmatig issues bij Fastned en weet dat er meer P2 rijders zijn met zelfde ervaring.

Dit type laders werken dus wel goed voor mij vooralsnog (2/2). Terwijl het andere type 350kW lader maar errors blijft geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86q8zZ2pBpAwFalaSVcgG4iWLVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txQn8SsUckEBCmlJ8RBgRsyg.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

VidaR-9 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:07:
Ik heb regelmatig issues bij Fastned en weet dat er meer P2 rijders zijn met zelfde ervaring.

Dit type laders werken dus wel goed voor mij vooralsnog (2/2). Terwijl het andere type 350kW lader maar errors blijft geven.

[Afbeelding]
Je bedoelt de zwarte versie (ABB geloof ik) van de 350 KW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Freakie1NL schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:37:
[...]

Dank. Die link was ik inderdaad al tegengekomen. Maar het lijkt alsof mijn MY23 andere hoofdsteunen achter heeft. Als ik dit artikel volg en de foto's zie dan zijn dit andere hoofdsteunen dan ik heb.

https://babydrive.com.au/...-2-long-range-dual-motor/

[Afbeelding]

Zal zodra even een foto plaatsen van die van mijn MY23 SRSM.

Heb ook eerder de indruk dat het verwijderen van de hoofdsteun het probleem bij nader inzien niet oplost. Het komt, denk ik, doordat de achterstoel relatief zo hoog is. Hierdoor valt het aantrek mechanisme niet over de stoel maar blijft tegen de rugleuning aan. Die is dan weer hol.

Hierdoor kan ik denk ik niet de juiste kracht en hefboomwerking genereren voor het juist monteren.

Iemand ook iets soortgelijks ervaren. De tip van hier boven moet ik nog proberen.

Foto;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YA3STjrFKOwQomvvWo9fdtWx2MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iS4TzFkZzHRkcdrIXqNY454s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Qggrabr6XEGW8VJ6i__EcCqltc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QR7PGtjnqSRuljktNkcqW9EL.jpg?f=fotoalbum_large

Probleem is inmiddels met hulp van de ANWB opgelost, die gaf aan dat hij vermoed dat deze hoofdsteunen inderdaad niet los kunnen zonder ingrijpende werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Freakie1NL schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:37:
[...]

Hebben dezelfde en als je met 1 hand de bekleding indrukt en met je vingers de band in de gesp voert, kun je met de andere hand trekken. Als dan de bekleding terugveert trekt hij hem aan en zie je de gesp groen worden en dus zit hij goed. Heeft idd met de vorm van de achterbank te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door JTHZZ op 01-01-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

[Afbeelding]
Vervelend. Ik herken dit vooralsnog niet en laad juist meestal bij Fastned sinds 10 maanden.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Freakie1NL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:13:
[...]

Je bedoelt de zwarte versie (ABB geloof ik) van de 350 KW?
Ja de zwarte werken niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

JTHZZ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:26:
[...]

Hebben dezelfde en als je met 1 hand de bekleding indrukt en met je vingers de band in de gesp voert, kun je met de andere hand trekken. Als dan de bekleding terugveert trekt hij hem aan en zie je de gesp groen worden en dus zit hij goed. Heeft idd met de vorm van de achterbank te maken.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:16:
[...]

Ja de zwarte werken niet idd.
Hier nooit problemen met de zwarte uitvoering.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Is er trouwens een manier om de snelheid die de Polestar als maximum snelheid ziet over te nemen voor de ACC? Dus stel je zet hem op 100 maar tuft een 80 gebied binnen, je ziet het bord verschijnen in de cockpit. Kan je dan tegen de ACC melden 80 te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
MisteRMeesteR schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:39:
[...]

Hier nooit problemen met de zwarte uitvoering.
Hier ook geen issues met welk type Fastned lader dan ook. (heb autocharge aan staan).

Ik druk wel altijd de stekker aan totdat het laden begint omdat ik in het begin wel problemen heb gehad. Is nu een gewoonte dus zou niet weten of dat nog verschil maakt

[ Voor 25% gewijzigd door _--[]--__ op 01-01-2023 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
_--[]--__ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Hier ook geen issues met welk type Fastned lader dan ook. (heb autocharge aan staan).

Ik druk wel altijd de stekker aan totdat het laden begint omdat ik in het begin wel problemen heb gehad. Is nu een gewoonte dus zou niet weten of dat nog verschil maakt
Bij mij werken die zwarte 350kWh wel, maar wel erg storingsgevoelig. Stekker vastdrukken tot het laden start (heb ook autocharge) is vaak nodig, dus doe ik ook standaard bij deze.

Als het laden eenmaal is gestart blijft 'ie het doen, maar dan moet je wel van de kabel afblijven. Duw je deze lichtjes opzij (bv. om een deur open te doen), dan schiet 'ie vaak in een storing en moet je het laden weer opnieuw starten.

Het vreemde is dat dit model laadpaal ook bij andere aanbieders te vinden is (afgaande op uiterlijk, weet niet wat daar buiten software nog meer anders kan zijn). BP heeft hier in de buurt een groot laadplein met deze 350kWh-laders, deze werken feilloos.

Als ik moest gokken zou ik zeggen dat de Fastned-stekkers een nét wat te korte communicatiepin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-07 12:00

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Koekhapperrr schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:32:
[...]

Als het laden eenmaal is gestart blijft 'ie het doen, maar dan moet je wel van de kabel afblijven. Duw je deze lichtjes opzij (bv. om een deur open te doen), dan schiet 'ie vaak in een storing en moet je het laden weer opnieuw starten.
Precies dit ervaar ik ook. Het laden start soms gewoon (niet altijd). Maar door in je wagen te gaan zitten valt ie makkelijk in storing. Waarschijnlijk door wat beweging in/aan de auto.
Ik zag hetzelfde gebeuren met andere type wagens dus het is zeker geen P2 probleem.
Fastned staat daarom niet meer in mijn favorietenlijstje. De laders die ik ken, en die gewoon werken op de gebruikelijke routes natuurlijk wel.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Paku schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Precies dit ervaar ik ook. Het laden start soms gewoon (niet altijd). Maar door in je wagen te gaan zitten valt ie makkelijk in storing. Waarschijnlijk door wat beweging in/aan de auto.
Ik zag hetzelfde gebeuren met andere type wagens dus het is zeker geen P2 probleem.
Fastned staat daarom niet meer in mijn favorietenlijstje. De laders die ik ken, en die gewoon werken op de gebruikelijke routes natuurlijk wel.
Ik heb bij Fastned nooit problemen gehad maar als het dit type is, dan is het wel het type waar ik ook bij EnBW in Duitsland een keer de stekker echt continu moest ondersteunen (afdekkapje eronder gefrommeld). Ook op het Duitse forum veel klachten hierover. Dit zijn snelladers van het Italiaanse merk Alpitronic, die blijkbaar een stekker-probleem hebben in combinatie met Volvo/Polestar. Wel een lastig probleem: ik heb er in zeker 80x snelladen bij allerlei aanbieders 1x een probleem mee gehad en sommigen helemaal nooit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGHXf-0D-rMxToFWf7teaFXnJ00=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ji0SI9O52IizKZZ1oKVmgoz4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnxOZHwbfgAIrO0BBBSLS_qXuRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sImMI5HroZ0RLHWTEWoBbBO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 02-01-2023 10:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb bij Fastned nooit problemen gehad maar als het dit type is, dan is het wel het type waar ik ook bij EnBW in Duitsland een keer de stekker echt continu moest ondersteunen (afdekkapje eronder gefrommeld). Ook op het Duitse forum veel klachten hierover. Dit zijn snelladers van het Italiaanse merk Alpitronic, die blijkbaar een stekker-probleem hebben in combinatie met Volvo/Polestar. Wel een lastig probleem: ik heb er in zeker 80x snelladen bij allerlei aanbieders 1x een probleem mee gehad en sommigen helemaal nooit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies deze zijn het.
Ahaaa.... Italiaans. Probleem opgelost >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
JTHZZ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb bij Fastned nooit problemen gehad maar als het dit type is, dan is het wel het type waar ik ook bij EnBW in Duitsland een keer de stekker echt continu moest ondersteunen (afdekkapje eronder gefrommeld). Ook op het Duitse forum veel klachten hierover. Dit zijn snelladers van het Italiaanse merk Alpitronic, die blijkbaar een stekker-probleem hebben in combinatie met Volvo/Polestar
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaat inderdaad om die laadpalen. Vreemde is dus dat het (op het oog) zelfde type, niet áltijd problemen geeft. Bij Fastned gaat het wel zo vaak mis dat het opvalt, maar een klein deel van de palen geeft geen problemen.

Op dit laadplein staan 8 van deze palen (BP) van dit type, ook hier bij geen enkele paal deze problemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDB7q6-Y78YHgQxwjLa2guFlBi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tg5IM9EH8zIs3BOKYROY3Igx.jpg?f=fotoalbum_large

Dus of de software maakt wat uit, of palen uit verschillende batches hebben iets van onderlinge verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Koekhapperrr misschien hebben ze de palen doorontwikkeld inderdaad. FastNed punt waar ik het regelmatig probeer staat daar al jaren dus is wellicht oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:46

[Afbeelding]
Ik had afgelopen vrijdag ook problemen bij de Fastned paal (150kW CCS) aan de A2 bij Breukelen Haarrijn (richting het zuiden). Toen naar de Fastnedlader aan de A27 bij Meerkerk (Blommendaal) gereden en die werkte meteen. Dat was ook een 150kW CCS lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Freakie1NL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:06:
Is er trouwens een manier om de snelheid die de Polestar als maximum snelheid ziet over te nemen voor de ACC? Dus stel je zet hem op 100 maar tuft een 80 gebied binnen, je ziet het bord verschijnen in de cockpit. Kan je dan tegen de ACC melden 80 te gaan rijden?
Als je dat wilt (maar denk daar minsten 10 keer goed over na!) moet je de rijhulp niet op ACC zetten maar op Limiter.
Je mist dan het adaptieve deel (en dat wil je waarschijnlijk juist wel hebben), maar hij gaat ook in de ankers voor 50kmh borden vlak langs de autosnelweg (net rechts van de vangrial bijv).

Eén keer geprobeerd en voor mij absoluut de laatste keer.

Rijdt eerst een tijdje rond met ACC en houd goed in de gaten hoe vaak hij ernaast zit met die snelheidsborden die hij in de display laat zien. Als je dat ziet heb je het antwoord op de vraag of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

PvS_68 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Als je dat wilt (maar denk daar minsten 10 keer goed over na!) moet je de rijhulp niet op ACC zetten maar op Limiter.
Je mist dan het adaptieve deel (en dat wil je waarschijnlijk juist wel hebben), maar hij gaat ook in de ankers voor 50kmh borden vlak langs de autosnelweg (net rechts van de vangrial bijv).

Rijdt eerst een tijdje rond met ACC en houd goed in de gaten hoe vaak hij ernaast zit met die snelheidsborden die hij in de display laat zien. Als je dat ziet heb je het antwoord op de vraag of je dat wilt.
Dank voor je toelichting, als dat zo werkt dan wil ik dat inderdaad niet.
Had gehoopt dat je met bijvoorbeeld naar links te drukken (dat lijkt normaal niet perse iets te doen) je tegen de auto zegt van, neem maar over die snelheid. En dat als je niets doet hij gewoon de ingestelde snelheid blijft rijden.

Hiervoor een ID.3 die de ACC kon aanpassen op basis van borden, maar dat inderdaad direct uitgezet. Op de A12 bij Utrecht waar ik bijna dagelijks langskom zit je al met 100 km/h bij de binnenring en 80 km/h bij de buitenring. Die snapte het systeem niet.

Dacht misschien heeft de P2 een knop waarmee je als bestuurder zegt "neem maar over die snelheid".

Dank voor je beantwoording.

Nog een andere vraag, dacht dat ik ergens tegen was gekomen dat je ook met 1 km/h de snelheid kon aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Freakie1NL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Dank voor je toelichting, als dat zo werkt dan wil ik dat inderdaad niet.
Had gehoopt dat je met bijvoorbeeld naar links te drukken (dat lijkt normaal niet perse iets te doen) je tegen de auto zegt van, neem maar over die snelheid. En dat als je niets doet hij gewoon de ingestelde snelheid blijft rijden.

Hiervoor een ID.3 die de ACC kon aanpassen op basis van borden, maar dat inderdaad direct uitgezet. Op de A12 bij Utrecht waar ik bijna dagelijks langskom zit je al met 100 km/h bij de binnenring en 80 km/h bij de buitenring. Die snapte het systeem niet.

Dacht misschien heeft de P2 een knop waarmee je als bestuurder zegt "neem maar over die snelheid".

Dank voor je beantwoording.

Nog een andere vraag, dacht dat ik ergens tegen was gekomen dat je ook met 1 km/h de snelheid kon aanpassen?
De snelheid +/ - knop ingedrukt houden is per km, een keer klikken is per 5km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
PvS_68 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Hier ook al te vaak '30 zone' op de snelweg gezien om deze überhaupt te overwegen :X. Als er een mogelijkheid zou zijn om een bevestiging van een nieuwe snelheid via het middendisplay te ontvangen zou ik er eerder over nadenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Koekhapperrr op 02-01-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 09:26
Koekhapperrr schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Hier ook al te vaak '30 zone' op de snelweg gezien om deze überhaupt te overwegen :X. Als er een mogelijkheid zou zijn om een bevestiging van een nieuwe snelheid via het middendisplay te ontvangen zou ik er eerder over nadenken.
Ik had laatst op een 80 weg dat ie ineens "5" liet zien in m'n display. Weet niet meer precies waar, maar geeft mij nog niet bepaald het vertrouwen om deze feature te overwegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Shorteh schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Ik had laatst op een 80 weg dat ie ineens "5" liet zien in m'n display. Weet niet meer precies waar, maar geeft mij nog niet bepaald het vertrouwen om deze feature te overwegen
Binnen een aantal jaren wil de EU de automatische limiter-stand in auto's verplichten, met elk jaar een niveautje extra:

1. Piepen bij snelheidsoverschrijding (uit te zetten per rit)
2. Piepen bij snelheidsoverschrijding (niet meer uit te zetten)
3. Automatische max. snelheid van de auto

Hier wordt vgm nog veel over gelobbyd door de autoindustrie dus precieze functies en tijdslijnen staan nog niet vast. In de P2 (en in een hoop andere auto's) kun je wel twee functies voor snelheidsbepalingen al zelf ervaren:

1. GPS obv de weg waar je rijdt
2. Bordherkenning met camera's

Beide systemen zijn nu nog op het niveau "Prima om je een globaal idee te geven", maar verre van betrouwbaar genoeg om de auto te laten ingrijpen (of de bestuurder een piep te laten horen alsof 'ie z'n gordel niet om heeft). Ben toch wel benieuwd hoe ze dit tegen die tijd werkbaar willen laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
Paku schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Precies deze zijn het.
Ahaaa.... Italiaans. Probleem opgelost >:) :)
Grapjas, die CCS stekkers die in de Aplitronics van Fastned worden gebruikt zijn gewoon Duits (Phoenix Contact) deze zitten ook op de 50kW laders van ABB standaard bijvoorbeeld. Die witte CCS stekkers zijn van een ander merk, en die op de BP Pulse laders lijken net een iets ander type te gebruiken.

Het probleem lijkt zich dus voor te doen bij één bepaald type stekker van Phoenix Contact.

*Davidshadow13 mag 24 januari zijn P2 ophalen in Beesd en heeft er zin maar hoopt toch ook dat hij weinig van deze issues tegenkomt. Mijn Hyundai Ioniq heeft het 5 jaar en 256k km (bijna) probleemloos volgehouden. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:06
Koekhapperrr schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Binnen een aantal jaren wil de EU de automatische limiter-stand in auto's verplichten, met elk jaar een niveautje extra:

Hier wordt vgm nog veel over gelobbyd door de autoindustrie dus precieze functies en tijdslijnen staan nog niet vast. In de P2 (en in een hoop andere auto's) kun je wel twee functies voor snelheidsbepalingen al zelf ervaren:

Beide systemen zijn nu nog op het niveau "Prima om je een globaal idee te geven", maar verre van betrouwbaar genoeg om de auto te laten ingrijpen (of de bestuurder een piep te laten horen alsof 'ie z'n gordel niet om heeft). Ben toch wel benieuwd hoe ze dit tegen die tijd werkbaar willen laten zijn.
ik zie toch wel wat beren op de weg wat betreft automatische snelheid instelling.

Wat ik nu ervaar is, als ik deze aanzet en op een bv 70km rij, dat de auto dan soms plots sterk vertraagd omdat deze een 30km bord op de naast gelegen parallelweg ziet.

en dat is NIET leuk voor het verkeer achter je, sterker nog, ik denk dat je aansprakelijk bent bij een evt aanrijding.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Hansieo schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:07:
[...]

ik zie toch wel wat beren op de weg wat betreft automatische snelheid instelling.

Wat ik nu ervaar is, als ik deze aanzet en op een bv 70km rij, dat de auto dan soms plots sterk vertraagd omdat deze een 30km bord op de naast gelegen parallelweg ziet.

en dat is NIET leuk voor het verkeer achter je, sterker nog, ik denk dat je aansprakelijk bent bij een evt aanrijding.
Precies, dat werkt bij lange na nog niet goed genoeg.

Uiteindelijk zal iets als dit veel beter werken, maar in dit soort initiatieven is NL vaak enorme voorloper (dus voor EU-beleid wellicht niet snel genoeg EU-dekkend): https://data.overheid.nl/dataset/verkeersborden-in-nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:01:
Van de week is mijn wagen ter onderhoud bij de garage geweest.

<snip>

Verder interessant om de 'problemen' te noemen waar ze (al dan niet) wat mee hebben gedaan:
  1. Mijn linker spiegels draaien niet goed terug (naar memory-stand) nadat ze zijn ingedraaid bij het achteruit rijden. Na een paar pogingen stopt hij, en vervolgens moet je handmatig meermaals op de memory knop drukken om het goed te laten gaan. Eerder haddden ze een software update gedaan en was het probleem weg. Deze keer was dat weer gedaan, maar het probleem ging niet weg. Ze gaan verder op onderzoek en wordt vervolgd
  2. Mijn stopcontact-laadkabel is uit het niets stuk gegaan (knippert altijd rood). Op aanraden van Polestar support bij de garage gemeld, zij hebben het ook geconstateerd, en bestellen een nieuwe.
<snip>

Ik ga dus teruggebeld worden voor een nieuwe afspraak mbt het ophalen van de nieuwe laadkabel evenals dat ze dan gaan kijken wat ze met mijn linker spiegel gaan doen.
Afgelopen week heb ik een nieuwe stopcontact-laadkabel gekregen. Er is niets gezegd over de oude. Kunnen ze zelf ook niet zo veel mee. Grote kans is de kabel de kliko ingegaan om nooit meer wat van te horen.

Daarnaast hebben ze gemeld dat mn linker-spiegel wordt vervangen. Na 2x de software update te hebben gedaan (ik hoor ze nog zeggen: "Ja ja ze kunnen zo veel met software tegenwoordig!") hebben ze toch geconcludeerd dat er toch wat mechanisch stuk zal zijn ;) en is er een nieuwe besteld.

Op de vraag hoe lang dat zou gaan duren was de reactie: "Tussen 1 dag een 1 jaar.... Er zijn best wel wat leveringsproblemen met bepaalde onderdelen..."

Dus tot die tijd is het een beetje behelpen en moet ik wild blijven drukken op de memory-1 knop als mn spiegel automatisch is ingedraaid (en ja, ik rij vrij vaak op mn linker spiegel als ik inparkeer langs de stoeprand voor de deur, dus dat uitzetten is niet echt een optie).

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Koekhapperrr schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Ik snap die lobby van de auto industrie niet. Waarom zou je je auto in een (individuele en hele dure) trein willen veranderen?

Maar goed:
Op basis van GPS kun je veelal geen onderscheid maken tussen rijbanen met verschillende snelheden (denk hierbij bijv. aan de matrixborden maar ook aan snelwegen met aanpalende N-wegen (100/80)).
Op basis van camera's........ Tsja, aanslaan op een snelheidsbord op een nabijgelegen weg/rijbaan is levensgevaarlijk.

Dan heb je de combinatie die je meer betrouwbaarheid geeft per rijbaan, maar nog steeds het risico op het aflezen van het verkeerde bord met zich mee draagt.

Net zoals die volledig zelfrijdende auto van Musk er nog lang niet is (en misschien nooit gaat komen) is ook dit functionaliteit waarvan de complexiteit flink wordt onderschat (of misschien meer de kosten in auto's en openbare infrastructuur als je het goed wilt doen).
En dan nog te bedenken hoe fabrikanten dit gaan maken in hun auto's. Met zo'n gammele TCAM module (Internet/GPS/...) zou menig P2 een gevaar op de weg zijn als dit daadwerkelijk een verplichting is.

In de I(C)T is het een standaard gebruik om belangrijke systemen redundant uit te voeren. De auto-industrie heeft nog nooit van redundatie gehoord. Ach, het draait maar om mensenlevens.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Appelstroop
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik lees vrij veel reacties van mensen met software of range problemen.
Je krijgt daarvan het gevoel dat de P2 alleen maar problemen geeft maar ik heb zelf een hele andere ervaring.

Zelf rij ik nu bijna een halfjaar in een een SMSR MY23.
We zitten nu op 10.000 KM en tot dusver geen enkel softwareprobleem gehad.
Gemiddeld verbruik over de eerste 10.000 KM is 18.1KWH en heb stoel en stuurverwarming eigenlijk constant aan. Range bij 90% laden komt op 340 KM bij winterse temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Appelstroop Het is ook exemplarisch, niemand weet alleen waardoor het precies komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Appelstroop schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:03:
Je krijgt daarvan het gevoel dat de P2 alleen maar problemen geeft maar ik heb zelf een hele andere ervaring.
Welkom op Tweakers ;) Dat probleem zie je hier namelijk in elk topic over auto’s. Soms lijkt het alsof er geen foutvrije auto’s meer worden gemaakt tegenwoordig. Hier bijna op 50.000km en ik zou hem zo weer bestellen. Als je in andere EVs rijdt zie je legio dingen waarvan je dan denkt: dat is in mijn Polestar toch echt een stuk beter opgelost. En andersom eigenlijk zelden. De app misschien, die mag wel wat uitgebreider.

[ Voor 24% gewijzigd door JTHZZ op 02-01-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
PvS_68 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Ik snap die lobby van de auto industrie niet. Waarom zou je je auto in een (individuele en hele dure) trein willen veranderen?
Die lobby houdt deze wetgeving ook vooral tegen op dit moment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Davidshadow13 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Het probleem lijkt zich dus voor te doen bij één bepaald type stekker van Phoenix Contact.
Van vroeger uit ken ik Phoenix als een kwalitatief goed merk wat we zelf altijd gebruikten bij industriele installaties. Het waren inderdaad steeds Phoenix stekers die het niet deden, viel me op omdat ik het herkende. Verrast me eigenlijk wel dat dat de zwakke plek is blijkbaar. Maar niet alleen met een P2, ook een VW heb ik zien strugglen.

[ Voor 5% gewijzigd door Paku op 02-01-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10

Ad Hox

N/A

Inmiddels terug van een trip naar Duitsland. Navigeren via GM ging redelijk. Zeker dankzij de tip om laadstops te kunnen vervangen. Wel werd ik toch ik een aantal keer “van de snelweg” gestuurd, of de route werd wat onlogisch (dwars door een stad).

Ik zag dat Chargemap wel een filter heeft om laadstops te kiezen die langs de snelweg liggen. En er is ook een Apple Carplay versie van. Dit wil ik voor mijn volgende trip gebruiken. Het zwarte scherm in het digital dashboard neem ik dan wel voor lief. Iemand ervaringen met Chargemap? Of een beter alternatief voor onze mooie wagen? Ben op zoek naar de beste setup - voor lange trips :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-07 08:53
Ad Hox schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:00:
Inmiddels terug van een trip naar Duitsland. Navigeren via GM ging redelijk. Zeker dankzij de tip om laadstops te kunnen vervangen. Wel werd ik toch ik een aantal keer “van de snelweg” gestuurd, of de route werd wat onlogisch (dwars door een stad).

Ik zag dat Chargemap wel een filter heeft om laadstops te kiezen die langs de snelweg liggen. En er is ook een Apple Carplay versie van. Dit wil ik voor mijn volgende trip gebruiken. Het zwarte scherm in het digital dashboard neem ik dan wel voor lief. Iemand ervaringen met Chargemap? Of een beter alternatief voor onze mooie wagen? Ben op zoek naar de beste setup - voor lange trips :)
Persoonlijk zweer ik bij ABRP op de langere trips. Als je de parameters goed zet (met bv. aankomstpercentages en favoriete laadstations) kan deze een zeer efficiënte route plannen. Tevens kan je vanuit de ABRP app de volgende laadstop openen in Google Maps, waardoor je het beste van beide werelden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:09
BartWNL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Persoonlijk zweer ik bij ABRP op de langere trips. Als je de parameters goed zet (met bv. aankomstpercentages en favoriete laadstations) kan deze een zeer efficiënte route plannen. Tevens kan je vanuit de ABRP app de volgende laadstop openen in Google Maps, waardoor je het beste van beide werelden hebt.
Ik ben hier ook fan van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Appelstroop schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:03:

Zelf rij ik nu bijna een halfjaar in een een SMSR MY23.
We zitten nu op 10.000 KM en tot dusver geen enkel softwareprobleem gehad.
Gemiddeld verbruik over de eerste 10.000 KM is 18.1KWH en heb stoel en stuurverwarming eigenlijk constant aan. Range bij 90% laden komt op 340 KM bij winterse temperaturen.
Bij mij ging het ook lang goed. Ineens rond 18.000km was de TCAM niet meer op normale wijze werkend te krijgen. Sinds bezoek volvo dealer weer 7.000km probleemloos.

Het wordt nu wel echt tijd voor weer werkende foot-well verlichting :N

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-07 08:29
BartWNL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Heb jij een premium account op ABRP, of is dat niet nodig? Mijn ervaringen met ABRP zijn dat het ontzettend traag en buggy is. Al een poos niet meer geprobeerd omdat de app in de auto steeds vast liep. Ik begrijp dat bij een premium account dat de app ook via AppleCarPlay werkt. Is het dat waard?
Meer mensen met ervaringen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Koekhapperrr schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Die lobby houdt deze wetgeving ook vooral tegen op dit moment :)
Ah, OK. Dan had ik hem verkeerd geinterpreteerd.
Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
WiMe65 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Heb jij een premium account op ABRP, of is dat niet nodig? Mijn ervaringen met ABRP zijn dat het ontzettend traag en buggy is. Al een poos niet meer geprobeerd omdat de app in de auto steeds vast liep. Ik begrijp dat bij een premium account dat de app ook via AppleCarPlay werkt. Is het dat waard?
Meer mensen met ervaringen of tips?
Het is geen AAOS geoptimaliseerde app en hij gebruikt ook niet de standaard templates. Maar er is veel aan ge-update de afgelopen maanden. Niet flitsend snel maar prima bruikbaar voor de planning. Ook omdat hij alles overneemt van je smartphone als je hetzelfde account gebruikt. Dus thuis op de bank plannen, dan naar de auto en de laadstops naar Google Maps delen. Onderweg bij een laadstop laat ik ABRP soms opnieuw rekenen. Maar moet ook zeggen dat Google Maps echt stappen vooruit is gegaan met de planning. Laat duidelijk zien waar je accu leeg gaat zijn, je kunt zelf een beetje sleutelen aan de voorgestelde laadstops, niet verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-07 12:17
Bengelsdorp schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:40:
[...]

Even een update. Nu 10 dagen verder is de auto nog steeds niet naar de Dealer geweest. Deze heeft nooit meer contact opgenomen. En als je er dan langs rijdt is het excuus geen vervangend vervoer dus wij kunnen niks doen. Terwijl het portier die dag wederom niet dicht bleef zitten en met een spanband door mij was vastgezet.

Vandaag voor de vierde keer hierover contact opgenomen met Polestar Support en duidelijk aangegeven dat ik er redelijk klaar mee ben. Ook al blijft het portier, nu het niet meer vriest, nu wel gewoon dicht zitten.

Voor dinsdag 3 januari staat er dan eindelijk een afspraak bij een andere Dealer dan de 2 waar ik eerder ben geweest.

We gaan het zien...
Laatste keer dat ik jullie hierover met een update lastig val. Vandaag voor de 4de keer bij een Volvo Dealer geweest. Deze had na een half uur de oorzaak gevonden. Mechanisch defect aan het slot… Tja, wie had dat gedacht? Moet helaas nog wel voor een 5de keer terug omdat, ondanks dat de Dealer deze eerder al had besteld, het nieuwe slot nog niet was aangekomen.

Dan wil ik toch nog even wat kwijt over de Volvo Dealer die mij eerder met een door de ANWB met tie-wraps vastgezet achterportier wegwuifde met de mededeling: De deur sluit nu gewoon wel en als wij daar nu tijd aan besteden maar niks vinden wordt dat ook niet financieel vergoed door Polestar. Houd niet zo van naming en shaming maar als je als Stern Volvo Dealer Almere financieel gewin belangrijker vindt dan de veiligheid van jouw eigen product. Dan ben je naar mijn mening behoorlijk verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-07 08:29
Bengelsdorp schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:38:
[...]

Laatste keer dat ik jullie hierover met een update lastig val. Vandaag voor de 4de keer bij een Volvo Dealer geweest. Deze had na een half uur de oorzaak gevonden. Mechanisch defect aan het slot… Tja, wie had dat gedacht? Moet helaas nog wel voor een 5de keer terug omdat, ondanks dat de Dealer deze eerder al had besteld, het nieuwe slot nog niet was aangekomen.

Dan wil ik toch nog even wat kwijt over de Volvo Dealer die mij eerder met een door de ANWB met tie-wraps vastgezet achterportier wegwuifde met de mededeling: De deur sluit nu gewoon wel en als wij daar nu tijd aan besteden maar niks vinden wordt dat ook niet financieel vergoed door Polestar. Houd niet zo van naming en shaming maar als je als Stern Volvo Dealer Almere financieel gewin belangrijker vindt dan de veiligheid van jouw eigen product. Dan ben je naar mijn mening behoorlijk verkeerd bezig.
Ik heb goede ervaringen bij Volvo Buitenweg in Naarden, misschien daar de volgende keer maar eens naar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-07 12:17
WiMe65 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb goede ervaringen bij Volvo Buitenweg in Naarden, misschien daar de volgende keer maar eens naar toe :)
Woon daar praktisch om de hoek. Maar die konden mij de eerste keer niet helpen. Geen monteurs beschikbaar vanwege ziekte en ook geen vervangende vervoer.

Vandaag bij Volvo Buitenweg Hilversum geweest die gaan volgende week het slot vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik ben wat aan het rondkijken voor een mooie roadtrip en het lijkt me heel gaaf om richting Noorwegen te gaan. Nu lees ik overal dat de EV-infrastructuur daar best prima is, maar vroeg me toch af of er mensen zijn die ervaring hebben met een roadtrip door (zuid) Noorwegen..

Heeft er iemand al ervaring hiermee? Hoe is het EV-netwerk daar? In hoeverre was het relaxed om met een EV door Noorwegen te cruisen? En hoe doet de Polestar het in deze omgeving?

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Rugnummer10 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:22:
Ik ben wat aan het rondkijken voor een mooie roadtrip en het lijkt me heel gaaf om richting Noorwegen te gaan. Nu lees ik overal dat de EV-infrastructuur daar best prima is, maar vroeg me toch af of er mensen zijn die ervaring hebben met een roadtrip door (zuid) Noorwegen..

Heeft er iemand al ervaring hiermee? Hoe is het EV-netwerk daar? In hoeverre was het relaxed om met een EV door Noorwegen te cruisen? En hoe doet de Polestar het in deze omgeving?

Ben benieuwd!
We zijn 3 jaar geleden door Zuid Noorwegen gereden met onze diesel.... geen EV dus. Maar het viel me toen expliciet op dat er behoorlijk wat Teslas rondreden. Dus wat dat betreft moet de infrastructuur goed zijn zoals je ook al aangeeft.
Bovendien rijd je bijna altijd op 80km/u wegen dus dat is lekker gunstig voor je verbruik (ik reed 1:27 daar tegenover 1:20 hier). Grote afstanden leg je dus niet af op een dag. Wat het ook lekker cruisen maakt. En met de 'oorverdovende natuur' is dat een geweldige ervaring. Doen!

Zelf zijn we aan het overwegen om Zuid Zweden te doen komende zomer.

Er zitten hier op het forum volgens mij ook wat Nederlandse Noren, of Noorse Nederlanders... dus die kunnen je wsl meer vertellen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 21:14

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Volgens mij zit hier inderdaad een Noorse Nederlander in het forum. Wellicht reageert die nog, maar anders is voor degenen met toegang tot artikelen van het Financieel Dagblad dit alvast een aardig stuk denk ik: https://fd.nl/bedrijfslev...rovert#Echobox=1672766667

Bottom-line: Samen met Nederland heeft Noorwegen waarschijnlijk de beste EV-laadinfrastructuur van Europa. Op dit moment is 80% van de verkochte auto's daar een EV (plus nog 14% hybride), en nog maar 7% puur fossiel. Ter vergelijking: in Nederland is 20% van de verkochte auto's een EV. Noorwegen gaat vanaf 2025 de verkoop van fossiele wagens helemaal verbieden.

Dus ik denk dat het wel goed komt met je vakantie daar :-)

[edit:] En anders is er natuurlijk het youtube-kanaal van de in Noorwegen wonende "Teslabjørn" , die anders dan die naam doet vermoeden ook heel veel reviews van en met de Polestar heeft gemaakt: https://www.youtube.com/@bjornnyland/featured

/Herman

[ Voor 10% gewijzigd door Hermanbbbb op 03-01-2023 20:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Die norse ( :+ ) Nederlander is natuurlijk @Rene.

www.google.nl

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45

Ben benieuwd!
Noorse Nederlander meldt zich ;) (wonend in Bergen).

Zuid Noorwegen is 0,0 problemen met een EV als de Polestar.

Wij rijden meerdere keren per jaar van Bergen naar Oslo, dat kan in principe met 1 lading. Aangezien die rit 9 uur duurt (geen 130 wegen in Noorwegen :+) stop je I n de praktijk minstens 2x.

Het effect van een lage vmax en relatief lage temperatuur in de zomer is dat je geregeld meer km kan rijden dan de WLTP waarde (ik haal op de lange rit bijvoorbeeld bijna 500 km met een launch edition en 20”.

Er zijn meer dan genoeg laders, als zal je met wat pech wellicht een keer moeten wachten (is mij 1x overkomen).

Ik zou vooral genieten en je niet druk maken over het laden. Google maps is goed genoeg en ik heb ABPR van de auto afgegooid. Om het in perspectief te zetten: ik heb dezelfde rit 3x met een oude eGolf gereden inclusief 5x laden. De totale reistijd was desondanks slechts een uurtje meer dan mijn zwager in zijn Diesel ;) aangezien verkeersboetes niet te betalen zijn een vmax +25km/u einde rijbewijs is doe ik vaak rustig aan ;)

Verplicht plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keEQYag0xCpzjmsSVev0iERHKnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdKGFnNnV4beHiId4MtsPbFn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UofqZrAHt2UICO4u6Y7mrjZhAAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2vwZBDhYKcKKpMY3MSD08i7.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik moest m’n afvalbak even buiten zetten bij oude woning, mooi uitgekiend over 195km: 98% weg -> 3% thuis. Zat geen gang meer in :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8iTLISOBinlBDhnX5jb4CymsUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTn0MlATzw1TtPg0SKrjjw1s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door VidaR-9 op 03-01-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
VidaR-9 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:26:
Ik moest m’n afvalbak even buiten zetten bij oude woning, mooi uitgekiend over 195km: 98% weg -> 3% thuis. Zat geen gang meer in :+

[Afbeelding]
volgens mij was het stroom pedaal vrij vaak diep ingedrukt tijdens dat ritje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Rene schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Wij rijden meerdere keren per jaar van Bergen naar Oslo, dat kan in principe met 1 lading. Aangezien die rit 9 uur duurt (geen 130 wegen in Noorwegen :+) stop je I n de praktijk minstens 2x.

Het effect van een lage vmax en relatief lage temperatuur in de zomer is dat je geregeld meer km kan rijden dan de WLTP waarde (ik haal op de lange rit bijvoorbeeld bijna 500 km met een launch edition en 20”.

Er zijn meer dan genoeg laders, als zal je met wat pech wellicht een keer moeten wachten (is mij 1x overkomen).

Ik zou vooral genieten en je niet druk maken over het laden. Google maps is goed genoeg en ik heb ABPR van de auto afgegooid. Om het in perspectief te zetten: ik heb dezelfde rit 3x met een oude eGolf gereden inclusief 5x laden. De totale reistijd was desondanks slechts een uurtje meer dan mijn zwager in zijn Diesel ;) aangezien verkeersboetes niet te betalen zijn een vmax +25km/u einde rijbewijs is doe ik vaak rustig aan ;)

Verplicht plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie, altijd fijn om het ook even van een "local" te horen! ;) Bergen staat ook op de planning, dus wellicht komen we elkaar nog tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Rugnummer10 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:25:
[...]
Bedankt voor je reactie, altijd fijn om het ook even van een "local" te horen! ;) Bergen staat ook op de planning, dus wellicht komen we elkaar nog tegen!
Wel gaaf hoor zo'n roadtrip naar Noorwegen! Staat hier ook al jaren op de bucketlist om een roadtrip naar de Noordkaap te maken, maar nooit de stap kunnen/durven nemen (werk).

Dus voor 2023 vooralsnog enkel lang weekend Denemarken als roadtrip op de planning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:26:

[Afbeelding]
Waaaat ? Das bijna knap om zo’n verbruik neer te zetten. Ik ben nog nooit onder de 300km op 1 lading gekomen. Incl vol gas acceleratie neem ik aan? Hopelijk was die woning ergens diep in Duitsland met veel autobahn..gezien de cruise control die nog op 160 staat..

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 04-01-2023 10:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-07 15:16
Bestelling definitief! Vorige week besteld en levering eind maart 2023. Gaat om een Polestar 2 SMLR Magnesium met Pilot Pack.
Wat een verschil met sommige wachttijden die ik bij andere automerken heb gehoord (9 maand bij KIA, 1 jaar bij Honda...).

Nu nog een paar maandjes de huidige 'oprijden'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:31:
[...]
Waaaat ? Das bijna knap om zo’n verbruik neer te zetten. Ik ben nog nooit onder de 300km op 1 lading gekomen. Incl vol gas acceleratie neem ik aan? Hopelijk was die woning ergens diep in Duitsland met veel autobahn..gezien de cruise control die nog op 160 staat..
Nee, het verbruik viel gewoon weer ouderwets tegen.

Hij stond op 160 voor laatste stuk A15 - dat is zo rustig na 11u 's avonds. Niet heel veel (tussen) acceleraties want het was erg rustig, dus kon gewoon mijn cruise snelheid aanhouden. En ik bereikte mijn afslag met 4% accu, maar toen kon ik inmiddels al niet meer harder dan 140, terwijl de cruise control nog op 160 stond.

9 graden
10% 160 km/u
50% 150km/u
30% 130 km/u
10% <100 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Ik had een week geleden bij 9C een rit van 2x 105km met heen 100km/u gemiddeld en terug 120km/u gemiddeld (95% snelweg) en ook een vergelijkbaar verbruik (ergens tussen de 32 en 34). Zat in totaal op ongeveer 80-85% accu verbruik. Ruim onder de 300 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Rene schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Verplicht plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi Rene, mooie foto's. Vraagje, welk merk/type dakkoffer is dat? Ziet er mooi gestroomlijnd uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:30:
[...]

Nee, het verbruik viel gewoon weer ouderwets tegen.

Hij stond op 160 voor laatste stuk A15 - dat is zo rustig na 11u 's avonds. Niet heel veel (tussen) acceleraties want het was erg rustig, dus kon gewoon mijn cruise snelheid aanhouden. En ik bereikte mijn afslag met 4% accu, maar toen kon ik inmiddels al niet meer harder dan 140, terwijl de cruise control nog op 160 stond.

9 graden
10% 160 km/u
50% 150km/u
30% 130 km/u
10% <100 km/u
Heftig hoor. Ik rijd ook wel eens savonds met 130-140 maar dan kom ik echt niet boven de 30kWh. Maar goed, eindeloze discussie die hier al vaak gevoerd is: er zitten blijkbaar verschillen tussen auto’s waardoor sommigen structureel meer verbruiken. En er zijn niet zoveel mensen die vaak 150+ rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Nu ongeveer iets meer dan twee weken in gebruik. Beginnend EV-rijder. Wel groot autoliefhebber dus heb al langer een goed idee van range, batterijen, typisch verbruik/100km, verschil winter-zomer, enzovoort. En een paar EV's al eens getest in het verleden.

Verrassend is het allemaal niet, maar het zelf ervaren is toch nog een extra dimensie.

Het is nu winter, ik kan ieder beginnend EV rijder aanraden in de winter te beginnen. Het kan er alleen maar beter op worden :D En je leert je aan te passen het 'worst case' scenario.

Verder veel, erg veel indrukken van deze polestar 2. Heb nog niet echt een goed idee van waar ik nu sta ivm de wagen zelf, en het gebruik van een EV. Het is een lease aangeboden door de werkgever. Dus een ideale manier om het experiment aan te gaan, met nul eigen risico.

Ik blijf er bij (gebruik ev-database.org) dat er voor mij niet echt een mooier ontworpen EV in de hogere middeklasse te koop is op dit moment (40-50k ex. BTW) Ok, taycan en e-tron GT even buiten beschouwing, maar dat is een volledig andere klasse.

De ID.x range is om spontaan van depressie tegen een brugpijler te willen rijden als ik ze op de weg zie (ok, overdreven gesteld). Opnieuw, als een werkgever me ze onder de kont duwt, zou ik ze zeker rijden. Ik heb er voor dagelijks utilitair gebruik geen probleem mee om wat dan ook te rijden. Daar ben ik erg open-minded in. Dan mag het gewoon bruikbaar en liefst heel simpel zijn (niet te veel gizmos en tech, ...)

En dat is meteen ook een eerstje puntje bij de polestar. Echt praktisch vind ik 'm niet. Mooi wel, maar er zitten toch wat eigenaardigheidjes in. Die tunnel door het midden is dom. Dat kon best anders. Ook de volo C40 (heb ik even opgezocht) heeft die tunnel. Een model dat ook, net als de P2, 100% als EV is ontworpen (geen hybride of ICE varianten)

Andere puntjes ivm ontwerp/de auto zelf:
  • De door-tray's in de deuren zijn miniscuul. Mijn referentie is een simpele audi A3 berline 2017.
  • De middenconsole is gigantisch (wist ik, geen probleem, maar wel het vermelden waard)
  • De ruimte achterin vind ik toch wat beperkt (beenruimte bvb) voor het formaat auto
  • Overall voelt 'ie wat spartaans voor de toch wel hoge prijs in vergelijking met een gelijkaardig geprijsde ICE. Dat kan natuurlijk onder de zweedse strakke en minimalistische design-principes geplaatst worden. ;)
  • Geen fysieke knop op de achterklep (toch?) is gewoon triest. Ik wil niet steeds naar m'n sleutel vissen, en dat schoppen onder de auto werkt maar 1 keer op 2 omdat ik het waarschijnlijk niet helemaal goed uitvoer[/li] Blijkbaar wel dus, zie post hieronder
  • Blij dat er fysieke door handles zijn! :D En die niet terugtrekken in de auto.
  • Weinig comfortabele stoelen in de SMSR. Vooral zitvlak na lange ritten. rugleuning tot zover 'ok' zonder meer, en te kort zitvlak voor lange/grote mensen
  • Het interieur voelt kwalitatief. Strak, goede materialen, geen kraakjes of slecht uitgevoerde seams/voegen/aansluitingen. Het is heel basic, maar wel competent weer. EV's moeten vaak in het interieur sterk besparen omdat de prijs in de R&D, tooling, Li-ion batterij, controllers en dergelijke gaat zitten. Ik vermoed dat dit ook bij de polestar het geval is voor de prijs die ze vragen (43k ex. BTW) maar ze kunnen het in elk geval veel beter verbergen dan VW met hun ID.x reeks en bijhorend interieur uit plastiek verpakkingsmateriaal...
Rijden dan:

Erg vreemd gedrag van de ophanging, gaat zelfs naar oncomfortabel. Hard, stuiterend, golvend, geen idee wat ik er van moet vinden. Opnieuw, referentie simpele audi A3 2017. Op wegen die ik goed ken, merkelijk nerveuzer en minder comfortabel. Ook wegen die er op het eerste zicht gewoon glad uit zien, laten je alsnog 'dobberen' in de cockpit. Dobberen is misschien niet het goede woord, want het dempt erg snel. Maar er is een (lichte) verplaatsing bij elke kleine onregelmatigheid in het wegdek, die je eigenlijk niet mag voelen. Gewoon het effect van een zware EV, met te harde ophanging? Op de SMSR valt er niets in te stellen, dus laat ik het maar zo (sowieso, lease, dus ik wil en zal er zelf 0,0 euro aan uit geven)

Ik was licht ziek de voorbije dagen, het maakt me soms zelfs lichtjes wagenziek en misselijk op een lege maag.

Verder de typisch reactieve stijl van een EV. Snel en vlot, ook voor de SMSR prima te doen. Een normale gezinswagen die 0-100 doet in 7,4 is al heel wat, in het verkeer ben je gewoon overal de vlotste wagen met uitzondering van model 3'tjes. Je merkt er wel niets van in de cockpit wegens geen 'gevoel' van snelheid en gebrek aan geluid. Het is pas als je het vergelijkt met wie rond je stond aan het verkeerslicht.

Ik vermoed wel dat ik wel meer plezier zou beleven aan een alfa romeo Guilia GT, zelfs aan ongeveer dezelfde performance. Qua gevoel laat een EV me echt koud als autoliefhebber. Competent zeker. Erg vlot, daar valt niets op aan te dingen. Maar met het enthousiasme en gevoel dat je kan hebben over een gemiddelde wasmachine of droger. :O Witgoed toestellen.

Over range en dergelijke kan ik nog weinig kwijt. Later meer. Ik rijd alvast niet als een natte dweil achter een vrachtwagen op de autosnelweg. Een auto moet gewoon minimum 125 op cruise control rijden. Met die rijstijl haal ik blijkbaar 22-23kWh/100km. Wat ik goed genoeg vind. Op zeer korte ritjes heb ik ook wel richting 30 gezien, maar dat trekt op langere ritten wel bij. Meestal rijd ik gewoon rustig/vlot. Niet overdreven op het gas, en op autosnelwegen gelijk op met het andere verkeer (zonder overtredingen te begaan).

Ik vind het op zich wel apart dat de Standard range bij polestar 66 kWh is. En de LR eigenlijk nauwelijks voordeel biedt. Bij de andere merken is het verschil tussen de SR en LR een stuk groter. (eerder 50 versus 70 of zo). Dat maakt de basis versie iets duurder vermoed ik. Maar dat is wel de 'cheat code' als je in een beperkt lease budget toch een 'long range' wil, zonder dat het long range heet. Want Polestar SR is eigenlijk bijna een LR bij andere merken. Persoonlijk zou ik nooit een EV rijden met minder dan 60-65 kWh, dat kan ik nu al besluiten.

Ook de MMI heb ik wel m'n bedenkingen bij, en de app. Maar ook daarover later meer (vragen) :?

Als auto (los van het EV-aspect) geef ik 'm, voor wat 'ie toch wel kost, op dit moment 6,5/10. Wat zeker geen onvoldoende is. Gewoon goed. Maar indien ik de vrije keuze had, zou ik toch nog eerder een paar generaties voor ICE opteren. Maar het is wat het is.

Als persoonlijke aanschaf zou ik de auto nooit overwegen. Te duur voor de potentiële nachtmerrie die het kan worden, als je bijleest over alle (misschien dure) problemen, bugs en fouten die anderen hier al hebben moeten ervaren. Enkel als lease te overwegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:22
Amos_x schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:44:

• Geen fysieke knop op de achterklep (toch?) is gewoon triest. 8)7 Even vermelden dat ik geen boomer ben en om kom in de tech gadgets, maar plaats toch gewoon fysieke controls en knoppen op een auto! Ik wil niet steeds naar m'n sleutel vissen, en dat schoppen onder de auto werkt maar 1 keer op 2 omdat ik het waarschijnlijk niet helemaal goed uitvoer
Er zit een knop ONDER de klep. Dus niet in het bewegende gedeelte maar vlak daaronder. Moest ik ook even aan wennen maar zit er wel degelijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Crysania schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Er zit een knop ONDER de klep. Dus niet in het bewegende gedeelte maar vlak daaronder. Moest ik ook even aan wennen maar zit er wel degelijk 😅
Dank! Even schrappen uit m'n post dan maar :D

/shame...

Ik dacht al, dit moet toch kunnen. Heb de eerste dagen wat gezocht, maar echt niet gevonden. Ook inderdaad geen logische plaast, of toch niet intuitief :) Zal het zometeen wel eens proberen. Vast ook in no time vuil, die knop.

Hier is de handleiding (had ik eerst moeten lezen natuurlijk... :X )

https://www.polestar.com/...lep-passief-ontgrendelen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:19

En dat is meteen ook een eerstje puntje bij de polestar. Echt praktisch vind ik 'm niet. Mooi wel, maar er zitten toch wat eigenaardigheidjes in. Die tunnel door het midden is dom. Dat kon best anders. Ook de volo C40 (heb ik even opgezocht) heeft die tunnel. Een model dat ook, net als de P2, 100% als EV is ontworpen (geen hybride of ICE varianten)
Kan me er aardig in je verhaal vinden. Wat betreft die middenconsole; de Polestar deelt het platform met de C40 en XC40 (en nog wat ander spul) en is dus niet ontworpen als 100% EV, maar staat op een hybride platform. Volgens Polestar/Volvo alleen maar mooi omdat er batterijen in de ruimte van de middenconsole kunnen en er meer ruimte zou zijn voor je voeten, maar dat is volgens mij meer rechtpraten van het manco van het bestaan van zo'n middentunnel. Het geeft mij wel een lekker Top Gun Maverick gevoel, dus je hoort mij niet klagen, maar lijkt mij dat de tunnel in toekomstige Polestars gewoon weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-06 16:41
Nu ongeveer iets meer dan twee weken in gebruik. Beginnend EV-rijder. Wel groot autoliefhebber dus heb al langer een goed idee van range, batterijen, typisch verbruik/100km, verschil winter-zomer, enzovoort. En een paar EV's al eens getest in het verleden.

Verrassend is het allemaal niet, maar het zelf ervaren is toch nog een extra dimensie.

Het is nu winter, ik kan ieder beginnend EV rijder aanraden in de winter te beginnen. Het kan er alleen maar beter op worden :D En je leert je aan te passen het 'worst case' scenario.

Verder veel, erg veel indrukken van deze polestar 2. Heb nog niet echt een goed idee van waar ik nu sta ivm de wagen zelf, en het gebruik van een EV. Het is een lease aangeboden door de werkgever. Dus een ideale manier om het experiment aan te gaan, met nul eigen risico.

Ik blijf er bij (gebruik ev-database.org) dat er voor mij niet echt een mooier ontworpen EV in de hogere middeklasse te koop is op dit moment (40-50k ex. BTW) Ok, taycan en e-tron GT even buiten beschouwing, maar dat is een volledig andere klasse.

De ID.x range is om spontaan van depressie tegen een brugpijler te willen rijden als ik ze op de weg zie (ok, overdreven gesteld). Opnieuw, als een werkgever me ze onder de kont duwt, zou ik ze zeker rijden. Ik heb er voor dagelijks utilitair gebruik geen probleem mee om wat dan ook te rijden. Daar ben ik erg open-minded in. Dan mag het gewoon bruikbaar en liefst heel simpel zijn (niet te veel gizmos en tech, ...)

• De door-tray's in de deuren zijn miniscuul. Mijn referentie is een simpele audi A3 berline 2017.
  • De middenconsole is gigantisch (wist ik, geen probleem, maar wel het vermelden waard)
  • De ruimte achterin vind ik toch wat beperkt (beenruimte bvb) voor het formaat auto
  • Overall voelt 'ie wat spartaans voor de toch wel hoge prijs in vergelijking met een gelijkaardig geprijsde ICE. Dat kan natuurlijk onder de zweedse strakke en minimalistische design-principes geplaatst worden. ;)
  • Geen fysieke knop op de achterklep (toch?) is gewoon triest. Ik wil niet steeds naar m'n sleutel vissen, en dat schoppen onder de auto werkt maar 1 keer op 2 omdat ik het waarschijnlijk niet helemaal goed uitvoer[/li] Blijkbaar wel dus, zie post hieronder
  • Blij dat er fysieke door handles zijn! :D En die niet terugtrekken in de auto.
  • Weinig comfortabele stoelen in de SMSR. Vooral zitvlak na lange ritten. rugleuning tot zover 'ok' zonder meer, en te kort zitvlak voor lange/grote mensen
  • Het interieur voelt kwalitatief. Strak, goede materialen, geen kraakjes of slecht uitgevoerde seams/voegen/aansluitingen. Het is heel basic, maar wel competent weer. EV's moeten vaak in het interieur sterk besparen omdat de prijs in de R&D, tooling, Li-ion batterij, controllers en dergelijke gaat zitten. Ik vermoed dat dit ook bij de polestar het geval is voor de prijs die ze vragen (43k ex. BTW) maar ze kunnen het in elk geval veel beter verbergen dan VW met hun ID.x reeks en bijhorend interieur uit plastiek verpakkingsmateriaal...
Rijden dan:

Erg vreemd gedrag van de ophanging, gaat zelfs naar oncomfortabel. Hard, stuiterend, golvend, geen idee wat ik er van moet vinden. Opnieuw, referentie simpele audi A3 2017. Op wegen die ik goed ken, merkelijk nerveuzer en minder comfortabel. Ook wegen die er op het eerste zicht gewoon glad uit zien, laten je alsnog 'dobberen' in de cockpit. Dobberen is misschien niet het goede woord, want het dempt erg snel. Maar er is een (lichte) verplaatsing bij elke kleine onregelmatigheid in het wegdek, die je eigenlijk niet mag voelen. Gewoon het effect van een zware EV, met te harde ophanging? Op de SMSR valt er niets in te stellen, dus laat ik het maar zo (sowieso, lease, dus ik wil en zal er zelf 0,0 euro aan uit geven)

Ik was licht ziek de voorbije dagen, het maakt me soms zelfs lichtjes wagenziek en misselijk op een lege maag.

Verder de typisch reactieve stijl van een EV. Snel en vlot, ook voor de SMSR prima te doen. Een normale gezinswagen die 0-100 doet in 7,4 is al heel wat, in het verkeer ben je gewoon overal de vlotste wagen met uitzondering van model 3'tjes. Je merkt er wel niets van in de cockpit wegens geen 'gevoel' van snelheid en gebrek aan geluid. Het is pas als je het vergelijkt met wie rond je stond aan het verkeerslicht.

Ik vermoed wel dat ik wel meer plezier zou beleven aan een alfa romeo Guilia GT, zelfs aan ongeveer dezelfde performance. Qua gevoel laat een EV me echt koud als autoliefhebber. Competent zeker. Erg vlot, daar valt niets op aan te dingen. Maar met het enthousiasme en gevoel dat je kan hebben over een gemiddelde wasmachine of droger. :O Witgoed toestellen.

Over range en dergelijke kan ik nog weinig kwijt. Later meer. Ik rijd alvast niet als een natte dweil achter een vrachtwagen op de autosnelweg. Een auto moet gewoon minimum 125 op cruise control rijden. Met die rijstijl haal ik blijkbaar 22-23kWh/100km. Wat ik goed genoeg vind. Op zeer korte ritjes heb ik ook wel richting 30 gezien, maar dat trekt op langere ritten wel bij. Meestal rijd ik gewoon rustig/vlot. Niet overdreven op het gas, en op autosnelwegen gelijk op met het andere verkeer (zonder overtredingen te begaan).

Ik vind het op zich wel apart dat de Standard range bij polestar 66 kWh is. En de LR eigenlijk nauwelijks voordeel biedt. Bij de andere merken is het verschil tussen de SR en LR een stuk groter. (eerder 50 versus 70 of zo). Dat maakt de basis versie iets duurder vermoed ik. Maar dat is wel de 'cheat code' als je in een beperkt lease budget toch een 'long range' wil, zonder dat het long range heet. Want Polestar SR is eigenlijk bijna een LR bij andere merken. Persoonlijk zou ik nooit een EV rijden met minder dan 60-65 kWh, dat kan ik nu al besluiten.

Ook de MMI heb ik wel m'n bedenkingen bij, en de app. Maar ook daarover later meer (vragen) :?

Als auto (los van het EV-aspect) geef ik 'm, voor wat 'ie toch wel kost, op dit moment 6,5/10. Wat zeker geen onvoldoende is. Gewoon goed. Maar indien ik de vrije keuze had, zou ik toch nog eerder een paar generaties voor ICE opteren. Maar het is wat het is.

Als persoonlijke aanschaf zou ik de auto nooit overwegen. Te duur voor de potentiële nachtmerrie die het kan worden, als je bijleest over alle (misschien dure) problemen, bugs en fouten die anderen hier al hebben moeten ervaren. Enkel als lease te overwegen...
Ben je niet in de war met de MyReview-sectie van Autoweek :? ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GuiltyNL
Die tunnel door het midden is dom. Dat kon best anders.
De tunnel is niet dom, maar slim. In die tunnel zitten namelijk als T-vorm de batterijen opgeslagen, de T-mondt uit tot onder de achterbank. Waarom is dat slim? Je hebt meer beenruimte / diepere beenruimte. Ik ben erg blij met deze oplossing. Bij veel andere EVs, zit je met je benen hoger en dat zou niet mijn voorkeur hebben. Bij mij zit het middenconsole ook helemaal niet in de weg. Ik vind het dus een briljante oplossing.
Grappig, de ruimte achterin is qua beenruimte juist veel ruimer dan ik vooraf dacht. Het is ruimer dan een A4 of A6. Ik had hiervoor een RS6 en daarin had je achterin ongeveer net zoveel beenruimte als in de P2.

Ik vind het interieur van de P2 juist rijk uitgerust, maar dan zonder de talloze onnodige knoppen zoals ik dit in mijn Audi had. Tegelijkertijd niet zo minimalistisch als andere EV merken zoals Tesla. In de P2 is het juist precies goed, vind ik.
Ik denk dat je voor meer beleving de Performance versie had moeten hebben. Die heb ik en ik ben daar toch wel erg content mee. Natuurlijk geen brul zoals de RS6, maar echt een goede rijdersauto met de juiste kwaliteiten (daarom heb ik 'm ook gekocht).
Ik heb 'm gekocht in 2020 en hoewel ik ook wel kritische punten heb en zeker niet over alles tevreden ben, heb ik geen spijt van mijn aankoop en zou ik 'm nu ook weer kopen. Ik weet niet precies wat je bedoelt met dure problemen? De bugs en fouten heb je bij elk ander merk, ook bij Audi. Sterker nog, mijn laatste Audi was qua problemen én kosten een drama. Ik ben blij dat ik in de P2 rondrijd nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:06
GuiltyNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:46:
[...]

De tunnel is niet dom, maar slim. In die tunnel zitten namelijk als T-vorm de batterijen opgeslagen, de T-mondt uit tot onder de achterbank. Waarom is dat slim? Je hebt meer beenruimte / diepere beenruimte. Ik ben erg blij met deze oplossing. Bij veel andere EVs, zit je met je benen hoger en dat zou niet mijn voorkeur hebben. Bij mij zit het middenconsole ook helemaal niet in de weg. Ik vind het dus een briljante oplossing.

[...]

Grappig, de ruimte achterin is qua beenruimte juist veel ruimer dan ik vooraf dacht. Het is ruimer dan een A4 of A6. Ik had hiervoor een RS6 en daarin had je achterin ongeveer net zoveel beenruimte als in de P2.

Ik vind het interieur van de P2 juist rijk uitgerust, maar dan zonder de talloze onnodige knoppen zoals ik dit in mijn Audi had. Tegelijkertijd niet zo minimalistisch als andere EV merken zoals Tesla. In de P2 is het juist precies goed, vind ik.

[...]

Ik denk dat je voor meer beleving de Performance versie had moeten hebben. Die heb ik en ik ben daar toch wel erg content mee. Natuurlijk geen brul zoals de RS6, maar echt een goede rijdersauto met de juiste kwaliteiten (daarom heb ik 'm ook gekocht).

[...]

Ik heb 'm gekocht in 2020 en hoewel ik ook wel kritische punten heb en zeker niet over alles tevreden ben, heb ik geen spijt van mijn aankoop en zou ik 'm nu ook weer kopen. Ik weet niet precies wat je bedoelt met dure problemen? De bugs en fouten heb je bij elk ander merk, ook bij Audi. Sterker nog, mijn laatste Audi was qua problemen én kosten een drama. Ik ben blij dat ik in de P2 rondrijd nu.
Ook ík kom van (40+ jaren ) Audi af... ik had ze "gewaarschuwd" dat als ze die agressieve uitstraling gingen doorzetten, dat het mijn láátste zou zijn.

Toen ik de prijzen (en vooral optie prijzen!!) zag, :F keek ik zelfs niet meer achterom. ;w

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 13:08
VidaR-9 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Wel gaaf hoor zo'n roadtrip naar Noorwegen! Staat hier ook al jaren op de bucketlist om een roadtrip naar de Noordkaap te maken, maar nooit de stap kunnen/durven nemen (werk).

Dus voor 2023 vooralsnog enkel lang weekend Denemarken als roadtrip op de planning.
Same. Ik kijk al een tijdje hiernaar, nadat ik vorig jaar wat deelnemers tegenkwam bij Malmö: https://www.enordkapp-challenge.org/

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:46:

[...]

Dan is een A6 wel heel krap zeg. Kwam dat niet door de sportstoelen van de RS6?

Ik vind de P2 ook krap. Er is best een kans dat ik binnenkort een prive auto koop ipv de lease P2, maar het wordt zeker geen P2, mede vanwege de ruimte. Altijd gehannes met de mannetjes van 4 en 5 op de achterbank omdat als je de voorstoelen in de ideale positie zet ze niet met hun schoentjes tussen de bank en voorstoel passen. Ze zitten gewoon net in vervelende lengte wat dat betreft. Maar ook vanwege andere redenen zal het geen P2 worden: kraakjes, verbruik, zitpositie, stoelen, errors die zichzelf weer oplossen.

Het blijft wel een bloedmooie, lekker sturende en snelle auto, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
kramon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Same. Ik kijk al een tijdje hiernaar, nadat ik vorig jaar wat deelnemers tegenkwam bij Malmö: https://www.enordkapp-challenge.org/
Gaaf ja! Maar ook wel prijzig. Denk goedkoper om het zelf te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Nog niet op het nieuws gezien hier. Gisteren heeft NVIDIA Geforce Now aangekondigd voor een aantal auto's waaronder de Polestar EV's.

https://nvidianews.nvidia...treams-aaa-games-to-cars/

In het bijbehorende filmpje en screenshot wordt dit getoond in een Polestar 2. Ik lees alleen verder nergens of en wanneer dit beschikbaar gaat komen voor de Polestar 2.

Afbeeldingslocatie: https://blogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2022/12/Polestar_GFN_1280_680-842x447.png

https://www.youtube.com/watch?v=sNQVdvZStLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Dan is een A6 wel heel krap zeg. Kwam dat niet door de sportstoelen van de RS6?

Ik vind de P2 ook krap. Er is best een kans dat ik binnenkort een prive auto koop ipv de lease P2, maar het wordt zeker geen P2, mede vanwege de ruimte. Altijd gehannes met de mannetjes van 4 en 5 op de achterbank omdat als je de voorstoelen in de ideale positie zet ze niet met hun schoentjes tussen de bank en voorstoel passen. Ze zitten gewoon net in vervelende lengte wat dat betreft. Maar ook vanwege andere redenen zal het geen P2 worden: kraakjes, verbruik, zitpositie, stoelen, errors die zichzelf weer oplossen.

Het blijft wel een bloedmooie, lekker sturende en snelle auto, dat dan weer wel.
Ik denk dat het een combinatie is van hoe je achter het stuur zit, ik zat daar verder naar achteren om lekker te kunnen zitten. Stoelen waren zeker ook een stukje dikker dan van de P2 (en de stoelen van de Audi waren ook qua comfort een heel stuk beter trouwens).

Die apen van mij zijn wat ouder en dus gaan de voetjes richting de vloermatten en dat gaat prima.

Ik heb gelukkig nog niet veel last van kraakjes, ik ben daar echt allergisch voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
Kleineheino schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Hoi Rene, mooie foto's. Vraagje, welk merk/type dakkoffer is dat? Ziet er mooi gestroomlijnd uit. :)
Uiteraard. Het is een Thule Dynamic 900 (of in mijn geval een rebranded Volvo Dynamic). Is al een wat ouder model. Past overigens precies (kofferbak gaat helemaal open).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07 11:57
JoeMusashi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:
Nog niet op het nieuws gezien hier. Gisteren heeft NVIDIA Geforce Now aangekondigd voor een aantal auto's waaronder de Polestar EV's.

https://nvidianews.nvidia...treams-aaa-games-to-cars/

In het bijbehorende filmpje en screenshot wordt dit getoond in een Polestar 2. Ik lees alleen verder nergens of en wanneer dit beschikbaar gaat komen voor de Polestar 2.

[Afbeelding]

https://www.youtube.com/watch?v=sNQVdvZStLM
Voor degenen die gewoon al eens willen gaan kijken. URL in de video start volgens mij met https://geforcenow-partner.nvidia.com/polestar/
Wanneer ik hier naar surf krijg ik mogelijkheid om in te loggen met NVIDIA account (of Google/Discord/Apple/Facebook)

EDIT: bij aanmaken van account krijg ik daarna foutmelding:
User is not authorized to access contents on this server
Note: If you are authorised but still seeing this error, check your email for an invitation or request one from your admin.

[ Voor 11% gewijzigd door nujtrug op 04-01-2023 16:32 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

lorum schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:07:
Bestelling definitief! Vorige week besteld en levering eind maart 2023. Gaat om een Polestar 2 SMLR Magnesium met Pilot Pack.
Wat een verschil met sommige wachttijden die ik bij andere automerken heb gehoord (9 maand bij KIA, 1 jaar bij Honda...).

Nu nog een paar maandjes de huidige 'oprijden'. :)
Hoewel sneller dan andere merken moet je maar eens in het leveringstopic over XC40 en Polestar 2 kijken hoevaak hij veel later geleverd is. De mijne besteld in midden mei 2022, toen zou hij binnen 4 maanden geleverd worden. Uiteindelijk 30 december ontvangen, dus 12-5=7 maanden uiteindelijk. Bijna 2x zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 13:08
VidaR-9 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Gaaf ja! Maar ook wel prijzig. Denk goedkoper om het zelf te doen.
Had ik niet eens gechecked O-) Maar voor die prijs heb je GPS tracker, allemaal bestickering, nog wat uitrusting en DK>SE en SE>DK overtocht, wat nogal duur is. En er is een trainingskamp, whatever that means. Maar je bent zo 2 weken weg, dus dat ga ik toch nooit doen ;w

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
Vandaag bij Polestar langs geweest in Beesd om de telefoon verbinding met de auto als sleutel e.d. hopelijk werkend te krijgen. Ook gevraagd of de Performance software eventueel ook gelijk er op gezet kon worden zodat ik niet alsnog volgende week naar de Volvo dealer er voor zou moeten (want de OTA wilde niet correct toepassen bij mij), dit bleek geen probleem, en is dus ook uitgevoerd. Ook hebben we het EINDELIJK verbinding met de Galaxy fold 4 met de auto.... hoef geen 2 telefoons meer bij te dragen.

ik ben dus eindelijk echt tevreden!. had graag nog even een fototje geschoten van de wagen voor het handover centre, maar het regende best hard op dat moment. binnenkort maar dan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Tvdl2000 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:37:
Vandaag bij Polestar langs geweest in Beesd om de telefoon verbinding met de auto als sleutel e.d. hopelijk werkend te krijgen. Ook gevraagd of de Performance software eventueel ook gelijk er op gezet kon worden zodat ik niet alsnog volgende week naar de Volvo dealer er voor zou moeten (want de OTA wilde niet correct toepassen bij mij), dit bleek geen probleem, en is dus ook uitgevoerd. Ook hebben we het EINDELIJK verbinding met de Galaxy fold 4 met de auto.... hoef geen 2 telefoons meer bij te dragen.

ik ben dus eindelijk echt tevreden!. had graag nog even een fototje geschoten van de wagen voor het handover centre, maar het regende best hard op dat moment. binnenkort maar dan...
Vergeet je niet het belangrijkste? "Het rijdt fantastisch nu!" oOo
Pagina: 1 ... 126 ... 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.