Ja, daar ben ik het mee eens hoor. Qua softwareontwikkeling is het allemaal erg ondermaats.
Dit is eigenlijk het enige dat ik echt mis. En al sinds het begin..Mr_Music schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:11:
[...]
Dat de app nauwelijks nieuwe functionaliteit krijgt begint me steeds meer te ergeren. Vind het bijvoorbeeld heel vervelend als ik vergeten ben om het laadpercentage van 90% naar 100% te zetten of andersom en nog veel meer dingen. Zelfs het zeer traditionele Mazda heeft dit gewoon in de app voor de MX30 zitten.
Inmiddels laad ik maar standaard tot 100%.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Er zijn voor mij wel meer dingen die ik zou willen;VidaR-9 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:23:
[...]
Dit is eigenlijk het enige dat ik echt mis. En al sinds het begin..
Inmiddels laad ik maar standaard tot 100%.
Een digital key doe gewoon hetzelfde kan als de grote sleutel, dus ook achterklep open en dicht en eventueel alarm
de temperatuur van het voorverwarmen bepalen. Die 22 graden is mij al te warm.
Voorverwarmen is leuk maar heb nog steeds een koud stuur en koude stoel. Moet toch ook kunnen denk ik.
Snel het aantal ampere kunnen instellen voor mensen die misschien geen load balancing hebben
Storingen in de auto ook in de app weergeven (vond ik bij VW in 2016 al best handig)
Zijn echt zat andere dingen die wellicht wel interessant zijn. Als ik zo een app zou release zou ik proberen om elke 2/3 maanden een nieuwe feature in de app te stoppen. Zo hou je ons enthousiast! Het hoeft echt niet allemaal in 1 keer.
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Ja maar dat zou (voor mij) allemaal nice to have zijn. De grens van laad percentage instellen is voor mij dan weer echt must have, want die moet helft vd tijd nr 100. Vandaar nu ook maar laten staan.Mr_Music schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:31:
[...]
Er zijn voor mij wel meer dingen die ik zou willen;
Een digital key doe gewoon hetzelfde kan als de grote sleutel, dus ook achterklep open en dicht en eventueel alarm
de temperatuur van het voorverwarmen bepalen. Die 22 graden is mij al te warm.
Voorverwarmen is leuk maar heb nog steeds een koud stuur en koude stoel. Moet toch ook kunnen denk ik.
Snel het aantal ampere kunnen instellen voor mensen die misschien geen load balancing hebben
Storingen in de auto ook in de app weergeven (vond ik bij VW in 2016 al best handig)
Zijn echt zat andere dingen die wellicht wel interessant zijn. Als ik zo een app zou release zou ik proberen om elke 2/3 maanden een nieuwe feature in de app te stoppen. Zo hou je ons enthousiast! Het hoeft echt niet allemaal in 1 keer.
Btw, ampere kan je toch instellen?
Klopt! die kan je inderdaad instellenVidaR-9 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:37:
[...]
Ja maar dat zou (voor mij) allemaal nice to have zijn. De grens van laad percentage instellen is voor mij dan weer echt must have, want die moet helft vd tijd nr 100. Vandaar nu ook maar laten staan.
Btw, ampere kan je toch instellen?
Uit eindelijk is het natuurlijk allemaal nice to have, maar we zouden helemaal connected zijn was de belofte en je mag ook wel een beetje verwachten dat het een beetje gelijk loopt met de concurrenten. Dat is helaas niet het geval. De VW app in 2016 kon al veel meer dan PS anno 2022. Ik blijf dat toch teleurstellend vinden.
Ik heb een paar maanden geleden ook een week of 3 een leenauto gehad ivm een kapotte OBC. Onderdeel was niet op voorraad….je kent het wel. Ze sturen dat onderdeel naar Zweden voor onderzoek in de hoop dat ze het achterliggende probleem kunnen achterhalen. Voor zover ik weet hebben ze nog niet ontdekt waarom het af en toe fout gaat met de OBC (On Board Charger). Je staat wel raar te kijken als ie niet meer wil laden en in mijn geval 3 laadpalen op m’n werk heeft ‘opgeblazen’.Mr_Music schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:11:
[...]
Ik heb 2.4 al vanaf het begin bij de garage laten installeren toen de PS niet meer wilde laden (OBC defect). Eigenlijk is alles sindsdien weer een klein beetje beter en sneller geworden.
Is het de moeite waard om bij Polestar te koppelen aan je eigen Google account?
Heb zelf 2 Google accounts, beide actief op telefoon. 1 voor familie, 1 voor internet aankopen dat soort dingen.
Zit nu te denken om voor de P2, die ik als het goed is heel binnenkort ontvang, een 3de account aan te maken.
Wat zijn de voordelen van het koppelen aan je al bestaande Google account.
Smart home gedeelte thuis heb ik niet gekoppeld aan mijn Google accounts.
Heb zelf 2 Google accounts, beide actief op telefoon. 1 voor familie, 1 voor internet aankopen dat soort dingen.
Zit nu te denken om voor de P2, die ik als het goed is heel binnenkort ontvang, een 3de account aan te maken.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik vind het heel fijn om hem te koppelen aan mijn eigen account, omdat ik ook dingen zeg / vraag als:
Hey Google:
1) Welke afspraken heb ik vandaag
2) Voeg een herinnering toe vanavond om 20.00
3) Zet de verwarming op 20 in huis
4) Zet alle verlichting uit in huis
Maar goed, als je dat soort zaken niet gebruikt en/of niet wil gebruiken, dan kun je een apart account gebruiken.
En al mijn contacten staan in mijn Google account, dus die synchroniseert hij dan ook.
Hey Google:
Maar goed, als je dat soort zaken niet gebruikt en/of niet wil gebruiken, dan kun je een apart account gebruiken.
En al mijn contacten staan in mijn Google account, dus die synchroniseert hij dan ook.
[ Voor 10% gewijzigd door GuiltyNL op 16-12-2022 09:05 ]
Verder nog de google maps sync, je favorieten, recente zoekopdrachten, etc.Freakie1NL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:52:
Is het de moeite waard om bij Polestar te koppelen aan je eigen Google account?
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Afgelopen dinsdagochtend winterbanden eindelijk eronder (245/45 R19 Bridgestone Blizzak LM005)/f/image/ejR7LD8WJ4oDVdxOed7MfH3x.png?f=fotoalbum_large)
Meteen naar Stuttgart doorgereden.
23.8 kWh gemiddeld viel me niet tegen met dit weer (incl sneeuw stormen) en toch stukken 160-180km/h. Voor mijn gevoel hadden mijn Michelin zomerbanden lately een hoger verbruik.
Overigens reed ik zonder airco, zonder eco (dus gewoon ouderwets blower verwarmen) en stoelverwarming op gegeven moment uitgezet. Met stoelverwarming had ik de indruk op 25kWh uit te komen per 100km.
Las hier boven dat sommigen een uitdaging hebben met Fastned. Werkt bij mij juist eigenlijk altijd betrouwbaar.
Ik had in DE met een Eon lader problemen, binnen een minuut telkens op rood. Verder de nodige Ionity palen gezien die defect waren. Doet je weer realiseren hoe goed alles over het algemeen in NL werkt.
/f/image/ejR7LD8WJ4oDVdxOed7MfH3x.png?f=fotoalbum_large)
Meteen naar Stuttgart doorgereden.
23.8 kWh gemiddeld viel me niet tegen met dit weer (incl sneeuw stormen) en toch stukken 160-180km/h. Voor mijn gevoel hadden mijn Michelin zomerbanden lately een hoger verbruik.
Overigens reed ik zonder airco, zonder eco (dus gewoon ouderwets blower verwarmen) en stoelverwarming op gegeven moment uitgezet. Met stoelverwarming had ik de indruk op 25kWh uit te komen per 100km.
Las hier boven dat sommigen een uitdaging hebben met Fastned. Werkt bij mij juist eigenlijk altijd betrouwbaar.
Ik had in DE met een Eon lader problemen, binnen een minuut telkens op rood. Verder de nodige Ionity palen gezien die defect waren. Doet je weer realiseren hoe goed alles over het algemeen in NL werkt.
Dit heb ik niet gehad, wel gister voor het eerst gehad dat het klimaat bleef hangen op "actief met 23 minuten resterend". Kon hem niet uitzetten, en ook nadat mijn vriendin de auto mee had genomen bleef de klimaatknop actief aangeven. Vanochtend staat er pas weer de goede status.daniel850 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:31:
Hebben meer mensen problemen na de update met het vastlopen vd app?
zie foto
[Afbeelding]
https://www.polestar.com/...activeren-en-deactiveren/Mr_Music schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:31:
[...]
Als deze aan staat hoort de stoel en stuurverwarming ook bij voorverwarmen aan te gaan. Dat werkte een tijdje maar helaas, door een bug, werkt het nu niet. Dus nog even op de volgende bugfix wachten.
Helaas gaat (zoals ook in je bron staat) de stuur- en stoelverwarming pas aan als de bestuurder plaats neemt, dus niet tijdens het voorverwarmen zelf.JTHZZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:50:
[...]
https://www.polestar.com/...activeren-en-deactiveren/
Als deze aan staat hoort de stoel en stuurverwarming ook bij voorverwarmen aan te gaan. Dat werkte een tijdje maar helaas, door een bug, werkt het nu niet. Dus nog even op de volgende bugfix wachten.
www.google.nl
Dat is wel de bedoeling en is ook door Polestar als bug bevestigd op Facebook.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:08:
[...]
Helaas gaat (zoals ook in je bron staat) de stuur- en stoelverwarming pas aan als de bestuurder plaats neemt, dus niet tijdens het voorverwarmen zelf.
Ik meende voorheen dat dat de stoelverwarming ook meeging in het voorverwarmen, viel mij laatst op nog voor 2.4 dat die nu pas aanspringt als je in de auto zit.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:08:
[...]
Helaas gaat (zoals ook in je bron staat) de stuur- en stoelverwarming pas aan als de bestuurder plaats neemt, dus niet tijdens het voorverwarmen zelf.
Zou wel extra comfort-verhogend zijn ja die eerste kilometers (#fwp) maar ik weet niet beter of dat het altijd zo is geweest zoals ook op de website van Polestar staatJTHZZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:12:
[...]
Dat is wel de bedoeling en is ook door Polestar als bug bevestigd op Facebook.
Hopelijk lossen ze deze bug op voor April
www.google.nl
Hier (MY21) dus niet. Heeft zeker weten nooit gewerkt op die manier. (bron: mijn achterstedaniel14 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:13:
[...]
Ik meende voorheen dat dat de stoelverwarming ook meeging in het voorverwarmen, viel mij laatst op nog voor 2.4 dat die nu pas aanspringt als je in de auto zit.
www.google.nl
Bij mij zijn de stoel en stuur al warm voor ik de straat uit ben. Gaat echt super snel in de Polestar vind ik.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:15:
[...]
Zou wel extra comfort-verhogend zijn ja die eerste kilometers (#fwp) maar ik weet niet beter of dat het altijd zo is geweest zoals ook op de website van Polestar staat
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:15:
[...]
Zou wel extra comfort-verhogend zijn ja die eerste kilometers (#fwp) maar ik weet niet beter of dat het altijd zo is geweest zoals ook op de website van Polestar staat
:strip_exif()/f/image/QUdYQKAUq0bUErHGaPuAwSK1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was 8 maanden geleden. Helaas ondertussen weer stukgemaakt
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 16-12-2022 10:36 ]
Heeft hier dus nooit gewerkt (en ja, ik heb de settings al die tijd al aanstaanJTHZZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:35:
[...]
[Afbeelding]
Dit was 8 maanden geleden. Helaas ondertussen weer stukgemaakt
www.google.nl
Heeft iemand hier inmiddels ervaring mee met de gladde wegen van de afgelopen tijd?Hansieo schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:45:
[...]
Lijkt mij een "ABS" dingetje.
stel max OPD, en je schrikt ergens op een sneeuw/ijzel weg,
dan is je reactie VOET WEG... en dan wil de auto vol OPD > en dat kán dan wegglijden veroorzaken
(vooral van de achterkant) MITS... ABS dit niet weer tegengaat.
Grijpt ABS wél in met alleen/op OPD? of alleen bij voetrem? that is the question
(persoonlijk denk ik dat ABS níet zal ingrijpen omdat de wielen nog blijven draaien.)
Grijpt ABS in als je op een gladde weg plotseling je voet van het gas haalt met OPD aan?
Het is toch zo dat de remmen worden geactiveerd bij maximaal OPD afremmen door gas helemaal los te laten?
Dat hangt er vanaf. Als de accu goed op temperatuur is, worden de remmen niet gebruikt in dat geval. Maar als de accu koud is, wordt er minder geregenereerd en dan automatisch bijgeremd zodat je als bestuurder geen verschil merkt (blended braking). ABS werkt met rotatiesensoren en herkent blokkeren van een wiel door verschil in rotatie, dus ik denk dat ABS wel werkt. Ik weet alleen niet hoe de correctie dan werkt. Misschien kan hij ‘pulserend’ regenereren.SolidEdge-er schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:48:
[...]
Heeft iemand hier inmiddels ervaring mee met de gladde wegen van de afgelopen tijd?
Grijpt ABS in als je op een gladde weg plotseling je voet van het gas haalt met OPD aan?
Het is toch zo dat de remmen worden geactiveerd bij maximaal OPD afremmen door gas helemaal los te laten?
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 16-12-2022 11:05 ]
Regenereren is niet heftig genoeg om te glijen volgens mij. ABS is dus overbodig.SolidEdge-er schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:48:
[...]
Heeft iemand hier inmiddels ervaring mee met de gladde wegen van de afgelopen tijd?
Met gestrekt been.
Met deze kou sinds een week of 2 ook aan het voorverwarmen, maar merkte inderdaad ook op dat de stoel en stuur niet meeverwarmen. Het staat wel zo ingesteld bij mij dat deze dat automatisch doet bij wegrijden en dat gebeurd ook. Maar dus niet al bij voorverwarmen.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:42:
[...]
Heeft hier dus nooit gewerkt (en ja, ik heb de settings al die tijd al aanstaan).
Vorig jaar was er desondanks in de BRD een waarschuwing om bij gladheid opd af te zetten……Artbij schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:36:
[...]
Regenereren is niet heftig genoeg om te glijen volgens mij. ABS is dus overbodig.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Zeker, mijn vrouw had een ervaring vanmorgen op de gladde weg hier in onze straat.SolidEdge-er schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:48:
[...]
Ze probeerde te keren in de straat tot de auto plotseling na even te slippen besloot een donut te gaan maken.
Het eindigde tegen de stoeprand met kapotte voorbumper en geschrokken vrouw.
De ingreep van de auto is mij niet helemaal bekend want ik zat er niet naast maar wat ik begreep was dat de auto zelf de donut plotseling inzette.
Tsja...
Gelukkig rijd ik sowieso met OPD uit, die neus duikt anders altijd als een gek.
Gebruiken er meer mensen Flitsmeister via Apple carplay? ik heb nu vaak google maps aanstaan op AO op het dashboard scherm en flitsmeister op de tablet. Alleen wanneer er dan een melding komt stopt de muziek en moet ik deze weer met de play button activeren. Best vervelend wanneer je bij elke melding weer de muziek aan moet zetten. Mensen hier een oplossing voor?
Gebruiken er meer mensen Flitsmeister via Apple carplay? ik heb nu vaak google maps aanstaan op AO op het dashboard scherm en flitsmeister op de tablet. Alleen wanneer er dan een melding komt stopt de muziek en moet ik deze weer met de play button activeren. Best vervelend wanneer je bij elke melding weer de muziek aan moet zetten. Mensen hier een oplossing voor?
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Hier in de wijk is het de hele dag glad geweest op de weg. Ik rijd met OPD aan en als je dan de voet van je gas haalt, dan grijpt ABS gewoon in, zoals dat ook zou zijn als er met remschijven wordt gewerkt. Blijkbaar hebben ze het zo geimplementeerd dat de regeneratie tijdelijk onderbroken wordt zoals ook met normale ABS werking de remmen even stoppen met remmen.SolidEdge-er schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:48:
[...]
Op zich is dit ook wel logisch, aangezien er blended braking is, dus ongeacht of je OPD aan of uit hebt, de auto zal altijd eerst starten met regeneratief remmen voordat de remschijven erbij komen (als je nog harder wilt remmen). Dus moet regeneratief remmen ook goed werken in combinatie met ABS.
De reden dat geadviseerd wordt om OPD uit te hebben staan bij glad weer, is om schrik reacties te voorkomen: mensen zijn toch meer gewend aan met het rempedaal omgaan dan dat ze verwachten dat de auto vol gaat proberen te remmen als het stroompedaal los wordt gelaten.
Betekent dit dan ook dat garagepersoneel bij een beurt/reparatie/bandenwissel volledig toegang hebben tot je account?GuiltyNL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:04:
Ik vind het heel fijn om hem te koppelen aan mijn eigen account, omdat ik ook dingen zeg / vraag als:
Hey Google:
Met dat in het achterhoofd heb ik een apart account genomen.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Ze zouden wat kunnen bedienen met de juiste spraakcommando's, maar ze hebben verder geen volledige toegang.Paku schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:28:
[...]
Betekent dit dan ook dat garagepersoneel bij een beurt/reparatie/bandenwissel volledig toegang hebben tot je account?
Misschien ben ik heerlijk naïef, maar ik maak me om dat soort dingen niet druk. Ik kan ook jouw TV bedienen als je je gordijnen niet dicht doet.
Je kunt je profiel in de auto met een pincode beveiligen en een apart profiel zonder Google account voor de garage aanmaken.Paku schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:28:
[...]
Betekent dit dan ook dat garagepersoneel bij een beurt/reparatie/bandenwissel volledig toegang hebben tot je account?
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 16-12-2022 18:16 ]
Het heeft nooit gewerkt en ik heb de auto sinds dec 2020. Als je het in 1.8 released en in 2.1 kapot maakt en het na een jaar nog niet gefixt hebt is het gewoonweg geen feature meer.JTHZZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:50:
[...]
https://www.polestar.com/...activeren-en-deactiveren/
Geeft ook maar weer eens aan hoe rampzalig Polestar met software is.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Music op 16-12-2022 18:51 ]
Als je het gaspedaal ineens loslaat wel ja, maar met een dagje oefenen kun je er echt heel soepel mee rijden.Terrie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:53:
Was de eerste dagen ook sceptisch en zette het gelijk uit, gelukkig na een paar dagen opnieuw geprobeerd en nu na een jaar rijden met OPD aan (maximaal) voelt elke andere auto ontzettend lomp aan.
Niet iedereen zal het prettig vinden, maar kan het je aanraden om het eens een paar dagen een goede kans te geven
ik snap de moeite van wennen aan OPD niet..... elke proefrit in EV elke keer gelijk OPD aangezet en reed toen nog met een 330D automaat..... was er gelijk aan gewend en vond het zeer fijn. En datzelfde gaat gebeuren bij de polestar woensdag....
Na de update 2.4, werkt ACC en lane assist is gelukkig weer bruikbaar. Bij het afremmen krijg je geen hartverzakking meer.
Heb een apart onderhoudsprofiel op de kleine sleutel. Die geef ik dan af. Pincode op m'n eigen profiel heb ik niet. Dat zou ook nog wel een idee zijn. Werkt die dan zonder pincode als ik met mijn eigen gekoppelde sleutel instap?JTHZZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:15:
[...]
Je kunt je profiel in de auto met een pincode beveiligen en een apart profiel zonder Google account voor de garage aanmaken.
Ok, rit zonder problemen, en met rustig ~100 rijden (zónder pack verwarming!! en rond de -8°C)PvS_68 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:56:
[...]
Mijn zoon afgelopen vrijdag een rit vanplmin 130km met accu en klimaat voorverwarmen,van 100% naar 48%. Gewoon overdag en dus netjes 100/105. Het is met deze omstandigheden echt knap om er 250km uit te persen zonder een schildpad tegen te komen. Maar dat had ik eerdere winters ook al meegemaakt.
toch de 1:4 (24.9kWh/100km) vast kunnen houden. (eindbestemming regelmatig klimmend)
DMLR, 19" winterbanden Conti TS-860 3.0 BAR (om de slijtage zo egaal mogelijk te houden).
Terugweg: helaas óók zonder packverwarming, waarbij het pack zélfs na ~1:45 rijden (50KM~100KM wegen -9°C ~ -12°C) nog steeds het vlokje gaf. Parkeren in parkeergarage en na paar uur terugkomen resulteerde in een verdwenen vlokje.
Ik zag een recent geplaatst YT filmpje die verzekerde dat precon met APP en gewoon START dus NIET het pack zou meenemen en de timer wel, maar dat werkt dus vaak na een paar keer herstarten las ik hier.
Maar dit ga ik toch eens wat keren proberen ook op korte ritten, gewoon om ervaring op te doen.
1:45 met koude pack is NIET leuk..
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
huh? elke nacht 4% SoC weg??Artbij schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:30:
Hier bijna een maand gereden met de Polstar. Rijdt erg lekker, maar is niet zo praktisch. In de auto weinig ruimte om wat dingen weg te leggen, gigantische middenconsole en rare plek voor audiobediening. Die ook nog eens de gesprekken via de carkit ophangt.
Laden ging wisselend, vaak problemen met de snelheid, of hij stopte met laden na een bepaalde tijd. Van de week bij van der Valk gestaan, totaal 11 uur en toen heeft hij maar 50kwh geladen. Vandaag ook bij de snellader maar 60kwh aan snelheid.
Als je daarbij optelt dat de auto elke nacht 4-6 procent verliest in deze kou, de actieradius veel korter is dan de app/auto aangeeft, maar het voor mij een onbetrouwbare auito in de winter. Heb zelfs gehad dat ik de auto parkeer met 18% en hij 2 uur later nog maar 3% over heeft. Ik ga deze over een paar dagen weer inruilen en ga pas weer elektrisch rijden als de temperaturen een stuk hoger zijn.
HOE doe je dat, ik heb in Duitsland met -12°C gestaan, en 0.0 weg.

edit: oeps, pas verderop gelezen dat het een TROLL / EV-NOOB is die niet openstaat om dingen te leren /vragen.
Zal 'm écht helpen bij zijn komende 25 andere EV ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hansieo op 17-12-2022 10:55 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Sinds donderdag melding dat de update klaarstond. Gisteren mn schopsensor laten plaatsen bij de garage, nu is de updatemelding weg en zit ik nog steeds op 2.2
Welnee, zijn echte verhaal was om te vertellen hoe makkelijk hij wel even een Polestar terug kan geven aan zijn leasemaatschappij met zijn speciale flexcontract en dat hij er maar liefst een C-klasse ervoor in de plaats gaat krijgen. Zo fantastisch is hij namelijk.Hansieo schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:37:
[...]
huh? elke nacht 4% SoC weg??
HOE doe je dat, ik heb in Duitsland met -12°C gestaan, en 0.0 weg.
edit: oeps, pas verderop gelezen dat het een TROLL / EV-NOOB is die niet openstaat om dingen te leren /vragen.
Zal 'm écht helpen bij zijn komende 25 andere EV ervaringen.
Je hebt mensen die van kermis houden en mensen die niet van kermis houdenGuiltyNL schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:34:
[...]
Welnee, zijn echte verhaal was om te vertellen hoe makkelijk hij wel even een Polestar terug kan geven aan zijn leasemaatschappij met zijn speciale flexcontract en dat hij er maar liefst een C-klasse ervoor in de plaats gaat krijgen. Zo fantastisch is hij namelijk.En dat wilde hij ons als treurige Polestar 2 rijders even laten weten. Heeft hij ook weer een goede dag.

Anoniem: 1521590
Kan me niet voorstellen dat dat sterretje hem wél gaat bevallen met dat gips-poot van hem.GuiltyNL schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:34:
[...]
Welnee, zijn echte verhaal was om te vertellen hoe makkelijk hij wel even een Polestar terug kan geven aan zijn leasemaatschappij met zijn speciale flexcontract en dat hij er maar liefst een C-klasse ervoor in de plaats gaat krijgen. Zo fantastisch is hij namelijk.En dat wilde hij ons als treurige Polestar 2 rijders even laten weten. Heeft hij ook weer een goede dag.
Tip: wanneer je op je telefoon de landinstellingen van Google Assistant verandert naar de US, kun je nu je Polestar koppelen. Hiermee kun je dan (wel alleen in het Engels) de status van bv je accupercentage opvragen, preheating aan of uitzetten enz.
Stel dan bv een routine in met 'Start preconditioning on my Polestar', voeg een snelkoppeling naar deze routine toe aan je homescreen en je hoeft niet meer de app te openen (en te wachten tot ie geladen is) om voorverwarming aan te zetten. De assistant stuurt je commando naar de PS cloud, en je krijgt een notificatie als het ontvangen is door de auto:
:strip_exif()/f/image/1BPimcpWQy9QH0R2fyEstDgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit kan ook voor allerlei andere acties, zoals auto op slot doen/open doen, vragen hoe ver je nog kunt rijden, enz.
Voor mensen die Google Assistant-routines thuis in de ochtend gebruiken, om bv lampen of je verwarming aan te doen, kunnen nu dus ook het voorverwarmen van je auto hierin meenemen
Stel dan bv een routine in met 'Start preconditioning on my Polestar', voeg een snelkoppeling naar deze routine toe aan je homescreen en je hoeft niet meer de app te openen (en te wachten tot ie geladen is) om voorverwarming aan te zetten. De assistant stuurt je commando naar de PS cloud, en je krijgt een notificatie als het ontvangen is door de auto:
:strip_exif()/f/image/1BPimcpWQy9QH0R2fyEstDgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit kan ook voor allerlei andere acties, zoals auto op slot doen/open doen, vragen hoe ver je nog kunt rijden, enz.
Voor mensen die Google Assistant-routines thuis in de ochtend gebruiken, om bv lampen of je verwarming aan te doen, kunnen nu dus ook het voorverwarmen van je auto hierin meenemen
Dit werkt (nog) niet met een iPhone gok ik?Koekhapperrr schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:40:
Tip: wanneer je op je telefoon de landinstellingen van Google Assistant verandert naar de US, kun je nu je Polestar koppelen. Hiermee kun je dan (wel alleen in het Engels) de status van bv je accupercentage opvragen, preheating aan of uitzetten enz.
[Afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
https://itunes.apple.com/...re/id1220976145?ls=1&mt=8Pixeltje schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:26:
[...]
Dit werkt (nog) niet met een iPhone gok ik?
Ik heb deze update nu via de Play Store binnengekregen. Het werkt prima: je stelt een route in, dan op het loepje klikken en je kunt beginnen met typen om een bestemming te zoeken. Vervolgens wordt deze dan als tussenbestemming toegevoegd aan de route.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 17-12-2022 14:39 ]
Wuuut, ok, dat is leuk. Thanks
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Helaas, dat niet, elke keer intypen bij instappen.gerrit105 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:57:
[...]
Heb een apart onderhoudsprofiel op de kleine sleutel. Die geef ik dan af. Pincode op m'n eigen profiel heb ik niet. Dat zou ook nog wel een idee zijn. Werkt die dan zonder pincode als ik met mijn eigen gekoppelde sleutel instap?
Iemand toevallig last van lichte vibraties tijdens het rijden? Vraag me af of het de koude is, of misschien m’n banden/schijven.
Hier niet.ach-jee schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:34:
Iemand toevallig last van lichte vibraties tijdens het rijden? Vraag me af of het de koude is, of misschien m’n banden/schijven.
Geen verschil met deze kou vergeleken met de zomerse hitte ook.
Lijkt me sowieso iets met banden of evt schijven.
vuil / ijzel ergens op een velg? binnenzijde? of ook wel stiekem naast/tegen een spaak?
De spaken van de Polestar velgen hebben nét achter de spaak nog een náre ruimte waar vuil kan ophopen.
Laatste mogelijkheid.. een stukje lood weg?
De spaken van de Polestar velgen hebben nét achter de spaak nog een náre ruimte waar vuil kan ophopen.
Laatste mogelijkheid.. een stukje lood weg?
Instellingen -> Geluidopties -> kanaal. Even checken of het op automatisch staatTerrie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:53:
You LOVE it... or you HATE it.....Tvdl2000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:16:
ik snap de moeite van wennen aan OPD niet..... elke proefrit in EV elke keer gelijk OPD aangezet en reed toen nog met een 330D automaat..... was er gelijk aan gewend en vond het zeer fijn. En datzelfde gaat gebeuren bij de polestar woensdag....

Thanks!eLScha schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:56:
[...]
Instellingen -> Geluidopties -> kanaal. Even checken of het op automatisch staat
Stond inderdaad nog op Iphone, vermoedelijk omdat ik hem eerst los gebruikte zonder Apple Carplay. Ik ga eens kijken of dit helpt:) Heel vervelend dat wanneer je een flitsmeister melding krijgt je complete muziek er mee kapt en niet meer terug komt.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Wow… ik verwarm steeds voor. Ook afgelopen jaren in Zweden gedaan waar t vele malen kouder was. Zou gewoon moeten kunnen. Denk eerlijk gezegd dat je misschien al een scheurtje had?sarlo schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:56:
Voorverwarmen met dit weer was toch niet zo'n goed idee![]()
[Afbeelding]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Niets zichtbaars, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets zat. Afijn, kost me een paar tientjes eigen risico en dan is het weer gemaakt. Noem het een dure manier van mijn vooruit schoonmakenkramon schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:11:
[...]
Wow… ik verwarm steeds voor. Ook afgelopen jaren in Zweden gedaan waar t vele malen kouder was. Zou gewoon moeten kunnen. Denk eerlijk gezegd dat je misschien al een scheurtje had?
Heb jij het werkend gekregen op een iPhone? Alles staat hier nu op English (US) maar ik zie geen mogelijk om mijn auto toe te voegen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Google assistent wel. Integratie met de auto nog niet, maar die is volgens mij ook nog niet beschikbaar voor onze regioRene schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:02:
[...]
Heb jij het werkend gekregen op een iPhone? Alles staat hier nu op English (US) maar ik zie geen mogelijk om mijn auto toe te voegen.
Ahhhh, dat verklaart een hoop. Dan zet ik alles weer terug naar Noors (in mijn geval)Kammika schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:09:
[...]
Google assistent wel. Integratie met de auto nog niet, maar die is volgens mij ook nog niet beschikbaar voor onze regio
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vraagje, als ik de auto een paar dagen niet gebruik, zeg een week, is het dan prima om hem gewoon te parkeren en klaar, of kan ik beter de grannycharger aansluiten en de amperelimiet laag instelllen zodat hij een soort ‘druppelladen’ gaat doen?
Sinds een paar dagen op 2.4. Ik heb sterk het gevoel dat AAC soepeler werkt. Niet meer dat plotselinge afremmen. Meer mensen die dit kunnen beamen?
Bij mij heeft ie in de zomer een maand stil gestaan zonder kabel en dat ging prima zonder verlies van stroom.Pixeltje schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:34:
Vraagje, als ik de auto een paar dagen niet gebruik, zeg een week, is het dan prima om hem gewoon te parkeren en klaar, of kan ik beter de grannycharger aansluiten en de amperelimiet laag instelllen zodat hij een soort ‘druppelladen’ gaat doen?
Ik las diezelfde bevinding van iemand anders, dus ik denk dat dat dan zo moet zijn. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen. Maar ik zou er heel blij mee zijn, want het werkte bij mij echt niet lekker meer.WiMe65 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:44:
Sinds een paar dagen op 2.4. Ik heb sterk het gevoel dat AAC soepeler werkt. Niet meer dat plotselinge afremmen. Meer mensen die dit kunnen beamen?
Ik heb ook het idee dat met 2.4 de koude lucht niet meer blijft hangen onderin bij je benen. Dat was daarvoor bij mij wel zo.
Top. Ik dacht eraan omdat ik eerder ergens las dat als de auto in 'deep sleep' gaat, de 12v accu niet bijgeladen wordt. Dat hoopte ik op die manier te voorkomen maar kennelijk is dat niet zo'n punt dus.Magnifique schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:44:
[...]
Bij mij heeft ie in de zomer een maand stil gestaan zonder kabel en dat ging prima zonder verlies van stroom.
hier ook 2.4, maar in duitsland bij -12 °C nog steeds "frisse" kuitjes...GuiltyNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:45:
[...]
Ik las diezelfde bevinding van iemand anders, dus ik denk dat dat dan zo moet zijn. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen. Maar ik zou er heel blij mee zijn, want het werkte bij mij echt niet lekker meer.
Ik heb ook het idee dat met 2.4 de koude lucht niet meer blijft hangen onderin bij je benen. Dat was daarvoor bij mij wel zo.
Maar ik wil nog langs de dealer om het verschil in mijn ventilator standen te laten checken..
ik merk érg weinig verschil tussen 1-2-3-4-5 en max
Ik heb eerder iets gehoord dat ze de ventilatiekleppen af kunnen stellen. Als je in plaats van AUTO op 'naar beneden' klikt bij je ventilatie, wordt het onderop dan wel warm? Bij mij werkte dat voorheen namelijk ook niet.Hansieo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:59:
[...]
hier ook 2.4, maar in duitsland bij -12 °C nog steeds "frisse" kuitjes...![]()
Maar ik wil nog langs de dealer om het verschil in mijn ventilator standen te laten checken..
ga ik op mijn volgende rit (nog) eens testen.GuiltyNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:20:
[...]
Ik heb eerder iets gehoord dat ze de ventilatiekleppen af kunnen stellen. Als je in plaats van AUTO op 'naar beneden' klikt bij je ventilatie, wordt het onderop dan wel warm? Bij mij werkte dat voorheen namelijk ook niet.
Ik probeerde ook boven / onder (midden dus uit) maar dat hielp niksie.
Koppelen via de Assistant-app op iOS lijkt nog niet te kunnen inderdaad, werkt wel op iOS als je de auto eerst via een Android-telefoon aan hetzelfde Google-account gekoppeld hebt. Koppeling verdwijnt ook uit de app als je je regio-instellingen weer naar Nederland terugzet, maar de stembediening blijft werken (wel alleen als je Engels, evt als tweede taal, in je assistant gebruikt, Nederlandse commando's kunnen nog niet).Rene schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:02:
[...]
Wellicht werkt het als je op iOS naar deze link gaat:
https://assistant.google....000000309ec5492d?hl=en_us
Ik heb het idee dat de ventilatiesnelheid en de temperatuur van de geblazen lucht via PID Regelaars geregeld wordt.Hansieo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:59:
[...]
hier ook 2.4, maar in duitsland bij -12 °C nog steeds "frisse" kuitjes...![]()
Dat houdt dus in dat die naar een bepaalde stand toewerkt die optimaal voor je auto is en dat stand 1-MAX andere KP,KI en KD waardes hebben, met als gevolg dat je klimaatregeling bij een hogere instelling (vb 5) rigoureuzer bijstuurt dan bij lagere instelling (vb 1) en daarmee eerder op de juiste waardes is, maar dus ook voor minder comfort zorgt in termen van hard blazen. Totdat het klimaat de juiste temperatuur bereikt heeft, dan merk je het verschil niet meer..
Zie het als een cruise control: Het verschilt ook per fabrikant hoe snel je auto accelereert als je naar een 100 km/h moet zien komen. Maar als je eenmalig op die snelheid zit, zie je het verschil niet meer..
ik heb mijn spiegels ingesteld om NIET naar beneden te klappen als ik achter uit inparkeer.. echter telkens zodra ik hem in zijn achteruit zet klappen de spiegels naar beneden.. met de 360 cam vind ik wat verder naar achter kunnen kijken juist wel fijn. waarom werkt dit nou niet? Software bug? (draai 2.4)
op AUTO-stand klinkt dat héél mooi.... maaruhh...Kammika schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:37:
[...]
Ik heb het idee dat de ventilatiesnelheid en de temperatuur van de geblazen lucht via PID Regelaars geregeld wordt.
Dat houdt dus in dat die naar een bepaalde stand toewerkt die optimaal voor je auto is en dat stand 1-MAX andere KP,KI en KD waardes hebben, met als gevolg dat je klimaatregeling bij een hogere instelling (vb 5) rigoureuzer bijstuurt dan bij lagere instelling (vb 1) en daarmee eerder op de juiste waardes is, maar dus ook voor minder comfort zorgt in termen van hard blazen. Totdat het klimaat de juiste temperatuur bereikt heeft, dan merk je het verschil niet meer..
Zie het als een cruise control: Het verschilt ook per fabrikant hoe snel je auto accelereert als je naar een 100 km/h moet zien komen. Maar als je eenmalig op die snelheid zit, zie je het verschil niet meer..
als ik de manual stand gebruik moet ie toch gewoon doen wat IK wil?
en als ik lichte condens zie op een ruit wil ik gewoon één standje meer lucht om dat weg te werken
zónder gelijk naar de airco to moeten grijpen.
"dit doe ik al 30+ jaren bij mijn Audi's" (aiiii dat zeggen oude mensen altijd en dan zeg ik: maar tijden veranderen..

wellicht is dit zo'n momentje voor mij?
gewoon alles op AUTO en verder met je tengels van de knoppen blijven...

I hear you... en bij mij werkt "het" nog goed, de spiegels blijven gewoon staanCrysania schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:43:
ik heb mijn spiegels ingesteld om NIET naar beneden te klappen als ik achter uit inparkeer.. echter telkens zodra ik hem in zijn achteruit zet klappen de spiegels naar beneden.. met de 360 cam vind ik wat verder naar achter kunnen kijken juist wel fijn. waarom werkt dit nou niet? Software bug? (draai 2.4)
terwijl ik langzaam achteruit EXACT in het midden de garage in tuf (anders pleurt ze de rem er op..

Miserie na 3 maanden en 5k km.
- error TPMS
- error one pedal drive
- gordel blijft piepen ookal zit ik vastgeklikt
- error stability control
- error airbags
- geen cruise control
- geen regen
Plots en uit het niets.
Donderdag heel traag naar de garage rijden. Wat een bagger.
- error TPMS
- error one pedal drive
- error airbags
- geen cruise control
- geen regen
Plots en uit het niets.
Anoniem: 1521590
Vreselijk dit. Succes, want dat heb je wel nodig.Li1quid schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:11:
Miserie na 3 maanden en 5k km.
- error TPMS
- error one pedal drive
- error airbags
- geen cruise control
- geen regen
Plots en uit het niets.
Tsja ten eerste weet ik niet 100% zeker of dit zo gebouwd is, maar zie ik wel als het gedrag wat ik in mijn auto zieHansieo schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:03:
[...]
op AUTO-stand klinkt dat héél mooi.... maaruhh...
als ik de manual stand gebruik moet ie toch gewoon doen wat IK wil?
en als ik lichte condens zie op een ruit wil ik gewoon één standje meer lucht om dat weg te werken
zónder gelijk naar de airco to moeten grijpen.
"dit doe ik al 30+ jaren bij mijn Audi's" (aiiii dat zeggen oude mensen altijd en dan zeg ik: maar tijden veranderen..)
wellicht is dit zo'n momentje voor mij?
gewoon alles op AUTO en verder met je tengels van de knoppen blijven...
Ten tweede kan ik me ook nog voorstellen dat het op deze manier doen een optimalisatie is om range te optimaliseren. Je kunt natuurlijk je verwarming lekker hard willen laten blazen, maar verwarming (en in de zomer airco) hakt we in op je range. Zie in de laatste ota updates ook ergens in de release notes staan dat ze luchtcirculatie omlaag gebracht hebben om range te vergroten. Dat zou dus best eens dit tot gevolg kunnen hebben
Persoonlijk vind ik het ook prima. Heb zelf in zowel zomer als winter alles op auto, 22 graden en standje 3. Beslaat nooit en altijd lekker op temperatuur… helemaal comfortabel dus.
maar ja je hebt wel gelijk: als je zelf volledig handmatig wilt regelen lijkt dat niet te kunnen
Zijn er meer mensen waar de auto na de P2.5 update aangeeft dat hij up to date is, maar er nog steeds P2.4 wordt weergegeven als de huidige systeem versie?
Ongeveer anderhalve week geleden de update gedaan waarna mijn vriendin ruim 2 uur later de auto heeft meegenomen. Ze zegt niets raars gezien te hebben. Ik zag in de release notes dat het gedoe met de radio eindelijk eens opgelost zou zijn, maar niets is minder waar. Vandaar dat ik me afvraag of die update wel gelukt is
Opnieuw laten zoeken naar updates levert niets op.:strip_exif()/f/image/JSgDdslM8a2u9rnr724JRCsW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongeveer anderhalve week geleden de update gedaan waarna mijn vriendin ruim 2 uur later de auto heeft meegenomen. Ze zegt niets raars gezien te hebben. Ik zag in de release notes dat het gedoe met de radio eindelijk eens opgelost zou zijn, maar niets is minder waar. Vandaar dat ik me afvraag of die update wel gelukt is
Opnieuw laten zoeken naar updates levert niets op.
:strip_exif()/f/image/JSgDdslM8a2u9rnr724JRCsW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7dYvEKv3DDgbF9zfQRZIg5Pw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben nu OTA 2.4 los gelaten, 2.5 wordt momenteel alleen in de garage geïnstalleerd.Crash schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:32:
Zijn er meer mensen waar de auto na de P2.5 update aangeeft dat hij up to date is, maar er nog steeds P2.4 wordt weergegeven als de huidige systeem versie?
Opnieuw laten zoeken naar updates levert niets op.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou zweren dat ik voor de update al op P2.4 zat, maar wellicht heb ik zitten slapen 
Is er al bekend wanneer P2.5 via OTA beschikbaar is? Ik ben het inmiddels aardig zat dat ik 9 van de 10 keer de radio op de juiste zender moet zetten na het instappen
Is er al bekend wanneer P2.5 via OTA beschikbaar is? Ik ben het inmiddels aardig zat dat ik 9 van de 10 keer de radio op de juiste zender moet zetten na het instappen
Hebben meer mensen last van als je met de li/re knoppen op het stuur door de radio favorieten heen gaat en hierna via het middenscherm of andersom de radio volledig van slag raakt? Het afspelen stopt of schiet door naar een andere zender, starten gaat traag of lukt helemaal niet en vervolgens schiet ie weer door naar een andere zender.
Nee. Tot die tijd kun je het ook via Google Assistant doen, in plaats van "k*t, weer geen juiste zender bij het instappen" zeg je "Hey Google, zet de radio op zender <eigen keuze>".... worth a tryCrash schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:21:
Ik zou zweren dat ik voor de update al op P2.4 zat, maar wellicht heb ik zitten slapen
Dank, ook de andere, voor het antwoord.xsive schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:19:
[...]
Verder nog de google maps sync, je favorieten, recente zoekopdrachten, etc.
Zal mijn al bestaande Google account gaan gebruiken.
Moet je uiteindelijk in de P2 dit gaan koppelen middels email + wachtwoord?
Heb namelijk al jaren mijn Gmail wachtwoord niet meer ingevoerd, geen idee eigenlijk wat het is. Alle nieuwe telefoons etc kunnen steeds doorgerold worden.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Het enige waar ik nog wel eens last van heb, is dat ik de Tidal app native draai in de auto, vervolgens middels de stuurbediening naar het volgende nummer wil gaan en hij dan mijn telefoon via bluetooth aanstuurt voor muziek die daarop speelt ipv Tidal de instructie geeft. Vrij irritant.Playgarden schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:42:
Hebben meer mensen last van als je met de li/re knoppen op het stuur door de radio favorieten heen gaat en hierna via het middenscherm of andersom de radio volledig van slag raakt? Het afspelen stopt of schiet door naar een andere zender, starten gaat traag of lukt helemaal niet en vervolgens schiet ie weer door naar een andere zender.
Ik heb het ook regelmatig gewoon goed werkend, kan de vinger er nog niet echt op leggen.
Graag gedaan! Je vervolgvraag: eerlijk gezegd weet ik dat niet precies meer, heb dit in maart 1x hoeven doen. Google kennende kun je ook versneld middels je telefoon koppelen net als AndroidTV, maar in mijn herinnering heb ik gewoon het wachtwoord ingevoerd in de auto middels onscreen keyboard.Freakie1NL schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:05:
[...]
Dank, ook de andere, voor het antwoord.
Zal mijn al bestaande Google account gaan gebruiken.
Moet je uiteindelijk in de P2 dit gaan koppelen middels email + wachtwoord?
Heb namelijk al jaren mijn Gmail wachtwoord niet meer ingevoerd, geen idee eigenlijk wat het is. Alle nieuwe telefoons etc kunnen steeds doorgerold worden.
Dat heb ik helaas nog geen enkele keer voor elkaar gekregenGeurtG schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:12:
[...]
Nee. Tot die tijd kun je het ook via Google Assistant doen, in laat van "k*t, weer geen juiste zender bij het instappen" zeg je "Hey Google, zet de radio op zender <eigen keuze>".... worth a try
Komt, vooral na het instappen, ook wel eens voor met Spotify.xsive schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:22:
[...]
Het enige waar ik nog wel eens last van heb, is dat ik de Tidal app native draai in de auto, vervolgens middels de stuurbediening naar het volgende nummer wil gaan en hij dan mijn telefoon via bluetooth aanstuurt voor muziek die daarop speelt ipv Tidal de instructie geeft. Vrij irritant.
Ik heb het ook regelmatig gewoon goed werkend, kan de vinger er nog niet echt op leggen.
Je kunt bij de bluetooth-instellingen je telefoon enkel voor bellen koppelen (standaard is bellen + media). Dan komt dit niet meer voor.
Bij mijn auto was na 2 weken stilstaan in de zomer de 112v accu leeg. Scheen te maken te hebben met het steeds connecten met de app. ANWB had het snel gefixt, maar bijladen via de accu waarmee je rijdt gebeurd volgens mij niet.Pixeltje schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:51:
[...]
Top. Ik dacht eraan omdat ik eerder ergens las dat als de auto in 'deep sleep' gaat, de 12v accu niet bijgeladen wordt. Dat hoopte ik op die manier te voorkomen maar kennelijk is dat niet zo'n punt dus.
Met welke softwareversie was dat? Hier waren in 2020 wel problemen mee maar dat is sindsdien gefixt. De 12V accu wordt bijgeladen vanuit de hoofdaccu en 2 weken stilstaan zou dit dus niet mogen veroorzaken. Alleen als de auto in de diepste slaapstand gaat gebeurt dit niet, maar dan is er ook geen/heel weinig stroomverbruik. Juist als je de app gebruikt trigger je de auto en wordt er bijgeladen indien nodig.nordic_blue schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:30:
[...]
Bij mijn auto was na 2 weken stilstaan in de zomer de 112v accu leeg. Scheen te maken te hebben met het steeds connecten met de app. ANWB had het snel gefixt, maar bijladen via de accu waarmee je rijdt gebeurd volgens mij niet.
Kan ik iets doen waardoor de 90/100 bug "gereset" wordt OID? Zoektocht hier leverde niet veel op. Ik heb er voor het eerst in 2 jaar nu een paar dagen last van. Ampere staat ook vast op 6A maar lijkt wel met max A te laden. Ook de laadtimer zijn de auto is greyed out en in de app kan dat nog wel maar lijkt niet door de auto geaccepteerd te worden.Kammika schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:38:
Ervaringen maar een dag of 4 2.4:
90%/100% laadbug lijkt weg
Laadcurve lijkt verbeterd (tikte vandaag 142kw aan met mijn p6)
Vandaag voor het eerst een laadfout bij snelladen. Nog nooit eerder gezien. Was bij fastned. Dus wellicht het issue wat hier al eerder beschreven is en niet 2.4 gerelateerd
Reset van infotainment en in/uitloggen van de app hebben geen positief resultaat helaas.
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Music op 21-12-2022 15:58 ]
Zijn er nog meer mensen die nog geen update naar 2.4 gehad hebben?
pfffff hadden meer mensen problemen met het kopellen van telefoon als auto sleutel gebeuren? heb SW 2.5 en de gewone BT verbinding voor carkit en audio toepassingen e.d. werkt zonder problemen. alleen de sleutel kopelling wilt maar niet tot een scherm leiden metde nummertjes voor de kopelling.... de iphone van de polestar centre verbond zonder problemen, mijn Samsung Fold 4.... NOPE
iemand ideeen?
iemand ideeen?
Ik mis de alternatieve routes in het dashboardscherm. (twee minuten sneller - zelfde tijd - etc.) Was juist zo blij dat dit er eindelijk in zat en nu is het weer weg.
Staat wel op het midden scherm.
Sinds 2.4 of automatische maps update?
Weet iemand hoe dit te fiksen?
Sinds 2.4 zit ik elke keer te klooien om het Parkeerklimaat te activeren. Tip: je moet je voet eerst van de rem moet halen voor dat je dat kan activeren.
Sinds 2.4 zit ik elke keer te klooien om het Parkeerklimaat te activeren. Tip: je moet je voet eerst van de rem moet halen voor dat je dat kan activeren.
Maar op je dashboard scherm zie je toch maar een heel klein stukje van je route?Arie van Dijk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:59:
Ik mis de alternatieve routes in het dashboardscherm. (twee minuten sneller - zelfde tijd - etc.) Was juist zo blij dat dit er eindelijk in zat en nu is het weer weg.Staat wel op het midden scherm.
Ik vind die alternatieve routes zelf echt zwaar irritant in mijn middenscherm. Prima als het nuttig is, maar continu een langzamere route in m’n beeld heeft echt 0 toegevoegde waarde. Ik heb liever dat hij pas alternatieven toont zodra het sneller is.
Mee eens.... ik zie het nut van '7 minuten langzamer' ook niet in. Sterker nog, stoor me er mateloos aan. Is niet uit te zetten volgens mij.VidaR-9 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:17:
[...]
Maar op je dashboard scherm zie je toch maar een heel klein stukje van je route?
Ik vind die alternatieve routes zelf echt zwaar irritant in mijn middenscherm. Prima als het nuttig is, maar continu een langzamere route in m’n beeld heeft echt 0 toegevoegde waarde. Ik heb liever dat hij pas alternatieven toont zodra het sneller is.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
En ik gebruik het regelmatig.Paku schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:14:
[...]
Mee eens.... ik zie het nut van '7 minuten langzamer' ook niet in. Sterker nog, stoor me er mateloos aan. Is niet uit te zetten volgens mij.

bv:
Hoofdroute gaat via snelweg en maakt een "gekke" driehoek
ik zie dit op het scherm en omdat ik geen haast heb, pak ik de weg die de 3-hoek laat liggen ten gunste van de "langzamere" weg, en zie dan bv aankomst SoC van 32% naar 36% springen.
of deze:
Dit zag ik op mijn laatste Duitsland trip tussen Bremen en Hannover /Hameln óók gebeuren,
en dat resulteerde in 2% aankomst, en B-route 19%
maar dan wel iets van 25 minuten later op deze mooie B-Route.
Kortom, voor mij is de mooie B-route niet alleen leuker om te rijden (het blíjft een Polestar hé

maar óók regelmatig nog eens gunstig voor de Soc.
kortom, vaak de A-route maar ook regelmatig de B.... en je kan héél snel zien of de B wat voor je is.
Like it or HATE it...
Ik vind het vaak ook wel handig. Dan denk ik bijvoorbeeld: leuk dat je me zo stuurt, maar ik vind die andere weg fijner en dan weet ik dat dat maar 5 minuten scheelt.
Ik ben dus ook wel blij met die functie. Van mij mag er wel meer contrast zitten tussen de hoofdroute en de alternatieve routes qua kleur.
Ik ben dus ook wel blij met die functie. Van mij mag er wel meer contrast zitten tussen de hoofdroute en de alternatieve routes qua kleur.
yep EN graag, aub, svp dan ook de SoC van deze -B- route erbij... dan kan je nóg bewuster kiezen...GuiltyNL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:22:
Ik vind het vaak ook wel handig. Dan denk ik bijvoorbeeld: leuk dat je me zo stuurt, maar ik vind die andere weg fijner en dan weet ik dat dat maar 5 minuten scheelt.
nu gok ik zo van, dat lijkt mij een relaxter weggetje, dus die pak ik,
en zie dan altijd wel wat SoC % er bij komen, een soort kraslot...

Heb ook wel eens iemand in de auto gehad die hier helemaal op aan ging. Waarom storen mensen zich hier zo aan? Geen kritiek, ben gewoon nieuwsgierigPaku schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:14:
[...]
Mee eens.... ik zie het nut van '7 minuten langzamer' ook niet in. Sterker nog, stoor me er mateloos aan. Is niet uit te zetten volgens mij.
Negen van de tien keer heb je er inderdaad niks aan, maar het zit dan toch ook niet in de weg? Gebruik het soms wel eens als er op m'n route een file aan het ontwikkelen is. De vertraging is dan nog aan het oplopen, waardoor een alternatieve route van (op dat moment) 7 mins langzamer, uiteindelijk toch sneller is.
In het beste geval geeft het je goede opties om een andere route te kiezen (oplopende vertraging, of langzamere maar fijnere weg om te rijden). In het slechtste geval staat er een weg onnodig lichtjes gemarkeerd op je navigatie.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.