Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-05 12:18
GuiltyNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:42:
[...]

Ja, heel duidelijk. Ik heb het ook niet over de reden of de communicatie, ik heb het over het feit dat de developers weer giga aan het blunderen zijn. Er komt geen einde aan.
En het communicatie platform.
Ze hebben m’n email, ze hebben een app op mn mobiel…waarom dan toch via fb voor dit soort berichten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 21:34
Google assistant integratie zou live zijn in de VS. Op een Belgische Facebook groep ook iemand gespot die via zijn Android toestel de optie kreeg op zijn wagen als nieuw toestel te linken aan Google assistant.

Bron: https://www.reddit.com/r/...on_is_already_live_in_us/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1ZXKnMMnloL6PO7PgG8q4_P9lU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GSwFKlCv6woj7Ff76dabiDLU.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door jnsvr op 09-12-2022 07:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 14:47
Zag ook de volgende screenshot voorbij komen op de NL Polestar facebook

Of het authentiek is, geen idee. Maar zitten zeker interesse dingen tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fla9XnQEnLHtmg9qlWLLtrq9tL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKXAZDG5Yv8ovO4rsjtqjqCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnsvr
Zag het ook voorbij komen. Dat zou een van de meest interessante updates in tijden zijn, naast Apple CarPlay en eventueel het voor iedereen ter beschikking stellen van de light animation bij de achterlichten wat ook voor non-pilot packs nu actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
BartWNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:27:

[Afbeelding]
Het zal me benieuwen…
Onderstaande screenshot is ondertussen ook al bijna een jaar oud :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZZYkJDMvFbImlKUNXUvbATmlUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQ1O0hcbelbQQ4Wx4HQ8oqvg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:23

[Afbeelding]
Hartstikke fake, zie het andere lettertype van de tekst onder ota updates en google updates vs de echte pagina (https://www.polestar.com/...upport/upcoming-features/, waar deze content ook niet staat..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

GuiltyNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:06:
[...]

Echter, die updates kan je geen updates noemen. Geen (noemenswaardige) functionaliteiten die erbij gekomen zijn en de updates zijn zo klein dat het amper een update genoemd mag worden, eerder een minor fix.
Mwha dat kan je over de ID.X serie hetzelfde zeggen.
Even een lijstje wat ik op de change log van Polestar voorbij zie komen en wat de ID.X tot op heden nog niet heeft maar reeds al in begin 2021 is toegezegd.

-Polestar Digital Key (BETA-versie): Gebruik uw telefoon als sleutel voor de Polestar 2.
-DC-laden: bij snelladen wordt de laadsnelheid nu in kW weergegeven.
-Voorverwarming accu voor DC-laden: optimaliseert de accutemperatuur voor maximale laadsnelheid wanneer een DC-laadstation als een bestemming in Google Maps is ingesteld.

Welke waarde je aan deze functies hecht is natuurlijk heel persoonlijk.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 17:09

[Afbeelding]
Haha 100% nep! Wel kudos, grappig gedaan, maar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 09-12-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
k-jah schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:55:
[...]

Het zal me benieuwen…
Onderstaande screenshot is ondertussen ook al bijna een jaar oud :P

[Afbeelding]
Overigens, voor de nieuwelingen: je kunt de meeste andere streaming diensten gewoon via Vivaldi gebruiken. Soms moet je alleen de ‘desktop modus’ aanzetten. Netflix trapt daar helaas niet in begreep ik (heb alleen andere streaming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Polestar is niet de enige die niet alle beloftes waarmaakt. Hier een testje van de nieuwste Ioniq 5 uit het AD van vandaag waaruit blijkt dat ook die, ondanks een vernieuwde accuverwarming, de beloofde laadsnelheden niet haalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA_B6gk3iCKOogqBGyCbOUTbTjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmd3CHR8AN9iqDKghMQJB5FW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1V0U-dZVplW4TX64Z6ShsNCCos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdAn0OcyvBlX5bvGndcauSfl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
JTHZZ schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:41:
[...]

Overigens, voor de nieuwelingen: je kunt de meeste andere streaming diensten gewoon via Vivaldi gebruiken. Soms moet je alleen de ‘desktop modus’ aanzetten. Netflix trapt daar helaas niet in begreep ik (heb alleen andere streaming)
Disney+ lukt het inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:57
Mickvanderveen schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:45:
[...]

Annuleer bestemming! Is volgens mij het toverwoord.
Ga ik haar óók proberen te leren.... :+

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Hansieo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:35:
[...]

Ga ik morgen op mijn volgende rit gelijk uitproberen... (y)
ok verschillende dingen uitgeprobeerd. op een gegeven moment ging de FAN idd lager/hoger maar zéker niet vlak na uitproberen, meer zo van.. retry-on-error methode en wachten of er iets gaat draaien..

Ik heb 'm nu ook niet meer op ECO want dat is nu óók niet echt handig meer..

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 15:34
Anoniem: 1521590 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:47:
Polestar is niet de enige die niet alle beloftes waarmaakt. Hier een testje van de nieuwste Ioniq 5 uit het AD van vandaag waaruit blijkt dat ook die, ondanks een vernieuwde accuverwarming, de beloofde laadsnelheden niet haalt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe hoger de mogelijke snelheid hoe minder issue als je het niet helemaal haalt natuurlijk, want je snelheid blijft dan gewoon hoog. Er wordt ook niet genoemd wat de auto dan wel haalt. Want 230kw is ook niet halen.

Overigens:

“… realistisch gezien haal je in de winter zo’n 380km …”

Dat strookt toch niet met de toon van het artikel dat de auto onzuinig is. Ik ga dat in ieder geval never nooit halen met mijn P2 in de winter en zelfs in de zomer is het een uitdaging.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Hansieo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:35:
[...]

Ga ik morgen op mijn volgende rit gelijk uitproberen... (y)
hielp óók niet, veel heen/weer hoog/laag etc ineens wel...

Als ik weer terug ben van mijn tripje maar weer eens lang de garage...

: wat ik mij afvraag, kunnen ze nu zomaar aan het einde van de garantie termijn zeggen van:

en va NU ga je dokken.. DIK dokken.. of kan ik eisen dat de auto eerst GOED is ?? >:)
mijn rechtsbijstand gaat het denk ik nog druk krijgen.... tegen die tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 16:47
Hansieo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:08:
[...]

: wat ik mij afvraag, kunnen ze nu zomaar aan het einde van de garantie termijn zeggen van:

en va NU ga je dokken.. DIK dokken.. of kan ik eisen dat de auto eerst GOED is ?? >:)
Ik heb gisteren met Polestar support gechat en mijn Airco problemen uitgelegd. Ze gaven aan de home reset te doen (had ik al regelmatig gedaan) en als dat niet helpt de TCAM reset.
Die heb ik dus vanmiddag gedaan. Mijn zoon heeft hem nu mee, dus morgen hoor ik het resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hansieo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:08:
[...]

Ik krijg net een email binnen van Polestar dat ik de garantie met 1 of 2 jaar kan verlengen. Onbekend nog wat dat gaat kosten. Misschien iets voor jou, een garantie van in totaal 5 jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
lol, mijn vrouw zei nog: gohhh, ze lezen jouw emails _O- _O- _O- _O- óf ze zijn helderziend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even kijken wie slimmer is, Google Assistent of GPT-3:
https://chat.openai.com/auth/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 22:17
Anoniem: 1521590 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:16:
[...]

Ik krijg net een email binnen van Polestar dat ik de garantie met 1 of 2 jaar kan verlengen. Onbekend nog wat dat gaat kosten. Misschien iets voor jou, een garantie van in totaal 5 jaar?
Ik kreeg ook zo een mail. Voor mij is dit eigenlijk een no-brainer. Garantie in Noorwegen is 5 jaar, dat zou dan 7 jaar worden. Aangezien ik privé rij zou dit een prima regeling zijn!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rene schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:56:
[...]

Ik kreeg ook zo een mail. Voor mij is dit eigenlijk een no-brainer. Garantie in Noorwegen is 5 jaar, dat zou dan 7 jaar worden. Aangezien ik privé rij zou dit een prima regeling zijn!
Ik heb ook wel eens een garantie verlengd van 5 naar 7 jaar en dat was geen verkeerde keuze. Gelijk doen zou ik zeggen als de prijs redelijk wordt. Voor mij wordt het hoogstwaarschijnlijk de 5 jaar. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Ik moet me helaas bij de eCall malfunction groep aansluiten ;(
Sinds gisteren deze melding op het display, maar geen problemen, tot ik zonet de auto wou ontgrendelen en…niets… gelukkig wel de “volle” sleutel op zak met de fysieke sleutel. Auto ontgrendelen en…TOET TOET TOET… en nog ander alarm af. Leuk in een woonwijk op zondag :')
Duurde even voor de auto wou reageren, sleutel in de armsteunholte (?) en er kwam gelukkig weer leven in.
Wel vreemd, geen recente update oid (zit nog steeds op 2.2) dus geen idee wat de aanleiding is.

App maakt inmiddels ook geen verbinding met de wagen maken terwijl LTE en gps wel online zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door k-jah op 11-12-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Duurde even voordat de auto op de fysieke sleutel wilde reageren?

Kon je nadat de auto weer reageerde gewoon weer naar de orde van de dag overschakelen? rijden, op slot etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Op Reddit lees ik een aantal mensen buiten US die hun regio en taal veranderd hebben en ook de mogelijkheid kregen om de Polestar aan google assistant te koppelen. Iemand hier toevallig zo ver gegaan?

Hoewel het me ideaal lijkt, kan ik hier in huis de assistant niet op Engels zetten :)

Nu maar hopen dat dit ook snel naar NL uitgebracht wordt, want de integratie lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:46
Zeker ideaal! Ik wacht er al een tijd op. Toen ik mijn P2 bestelde, stond de ondersteuning al in de lijst van features en werd daarna verwijderd. 2,5 jaar later is het dan eindelijk bijna zover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
GuiltyNL schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:50:
Zeker ideaal! Ik wacht er al een tijd op. Toen ik mijn P2 bestelde, stond de ondersteuning al in de lijst van features en werd daarna verwijderd. 2,5 jaar later is het dan eindelijk bijna zover.
Is standaard bij elk IT project toch? Overpromise en underdeliver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Wat een verbruik bij dit weer.. Retourtje m’n zoontje naar z’n moeder gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5AxgdEdstv5GI0qvEYUXi1kq3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmNrAMCUX3zY85GfrJ4IKBCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Hansieo schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:44:
Duurde even voordat de auto op de fysieke sleutel wilde reageren?

Kon je nadat de auto weer reageerde gewoon weer naar de orde van de dag overschakelen? rijden, op slot etc?
Ja, duurde inderdaad even, maar nadien gewoon rijden.
Net nog even weggeweest en m’n gps ligt er nu ook uit. :’(
Dat wordt morgen even support bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Met de ACC op 145km/h gaat het idd harder dan anders :+

Hier vandeweek ook ruim 450km gereden op 1 dag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph97ZzgUFolKnT-kAGuW3qBFg_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENzLecivvTMavI1pgBUFyrgh.jpg?f=fotoalbum_large

2 keer aan de snellader gestaan. 1 keer omdat het moest :+ en 1 keer omdat ik de volgende ochtend weer met 100% wilde vertrekken (laat thuis en vroeg weg betekent dat 11kW niet toereikend was om in het tijdsbestek de accu naar 100% te krijgen :P)

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vorig weekend spoedritje van oost naar west, op de laatste 30km de 'Verwarming' maar uitgezet voor het eerst en tegen mijn principes in maar wilde toch echt liever zo spoedig mogelijk arriveren dan mijn tijd 'verdoen' bij de FastNed die nacht.

Het went zeg maar :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKgMahE56rqfk1S7V-1CE8RvtLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99gZfES3BIQdt1F8aLQlyYKZ.jpg?f=fotoalbum_large

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

MisteRMeesteR schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:50:
Vorig weekend spoedritje van oost naar west, op de laatste 30km de 'Verwarming' maar uitgezet voor het eerst en tegen mijn principes in maar wilde toch echt liever zo spoedig mogelijk arriveren dan mijn tijd 'verdoen' bij de FastNed die nacht.

Het went zeg maar :+

[Afbeelding]
Dapper :Y

Wat gebeurt er eigenlijk als je ‘m ‘leeg’ rijd? Is er een stiekeme reserve kWh die je mag gebruiken om naar een laadstation te rijden of is op echt op?

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 11-12-2022 20:51 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:40:

[Afbeelding]
Jouw hoge verbruik komt overeen met mijn verbruik. Het blijft bijzonder die verschillen in verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Pixeltje schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:51:
[...]

Wat gebeurt er eigenlijk als je ‘m ‘leeg’ rijd? Is er een stiekeme reserve kWh die je mag gebruiken om naar een laadstation te rijden of is op echt op?
Autoblog heeft dat eens getest. Je hebt bij 0% wel nog wat reserve, maar vermogen wordt beperkt naarmate je meer en meer leegrijdt: YouTube: Volkswagen ID.4, Polestar 2 en XC40 helemaal LEEGRIJDEN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 13:15

[Afbeelding]
Had je de rem erop staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Pixeltje schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:51:
[...]

Ik heb 'm laatst een keer op 0% en 0km gehad met nog ~3km te gaan. Hij kneep steeds verder het vermogen af maar was nog wel prima rijdbaar in stadsverkeer. Was wel een opluchting toen hij thuis aan de lader lag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Doet er iemand nog iets speciaals om de velgen te beschermen tegen strooizout?
Anders dan regelmatig eens wassen/spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
k-jah schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:16:
Nee.
Volgens mij kan je beter juist niet wassen/spoelen. Laat de boel maar lekker vuil als beschermlaagje tegen de pekel. En als je het dan al gaat wassen en spoelen, doe het dan met koud water.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:51:
[...]

Nee.
Volgens mij kan je beter juist niet wassen/spoelen. Laat de boel maar lekker vuil als beschermlaagje tegen de pekel. En als je het dan al gaat wassen en spoelen, doe het dan met koud water.
Niet mee eens. Zout bevordert corrosie, ook bij aluminium. Er hoeft maar een kleine beschadiging te zitten op je (blanke) lak op je velgen om corrosie kans te geven. Verstandig is om het er regelmatig af te wassen. En dan juist met warm water, dus niet koud. En het best niet alleen water, maar met shampoo erbij. Vuil voorweken met bv Non Ferro of een velgenreiniger kan eveneens.

Om je velgen in de winter te beschermen kun je denken aan een velgenwax (bv Poorboy's Wheel Sealant, of de sprayversie van Sonax Xtreme) of een coating (Gyeon Rim als voorbeeld). Echter, nu een coating aanbrengen met de kou, raad ik niet aan.

[ Voor 8% gewijzigd door GuiltyNL op 12-12-2022 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
k-jah schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:16:
Ik heb mijn velgen gecoat en verder maak ik ze regelmatig schoon. Coaten is met dit weer alleen niet zo handig meer, dus beschermen met een goed velgenproduct is dan een goed alternatief voor dit seizoen. Je hebt best veel dat ervoor beschikbaar is. Misschien niet overal te koop, maar bij de zaken met een uitgebreider assortiment in ieder geval wel. Als je de coatings even vergeet voor dit jaar, dan kom je bijvoorbeeld uit op:

Poorboy's Wheel Sealant (in Nederland en België online goed verkrijgbaar bij verschillende shops)
Soft99 Wheel Dust Blocker (ook goed beschikbaar)
Sonex Xtreme Velgenverzegeling (Online en offline goed beschikbaar)
Dodo Juice Wheeler Sealer (wat specialistischer, maar Google is dan je vriend)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel850
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmVrq6qyskqKxOMPdRzkmIOeLHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ER2SNzWmShaMI5zqqfZ890tT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCIIPULe8Cgp-oC6AMqK3OPWQvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29OE6tJ2sDXx51QQewUdbVbY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
blokjes gewrapped voor en na foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
Dit gaat 4 uur van je leven kosten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daniel850
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tz8rff2gSl4q7nmvZIps2UlnGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAiTv8ZJQy6lvn7nyNucZ51z.jpg?f=fotoalbum_large
van dicht bij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
Grappig dat je bij de andere foto's je kenteken doorstreept, maar deze niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 13:15
Heb zojuist, precies een jaar minus een dag na aflevering, het mailtje van Polestar ontvangen om m'n voet/schopsensor te laten plaatsen :+. Ze zijn dus eindelijk zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:46:
[...]

Niet mee eens. Zout bevordert corrosie, ook bij aluminium. Er hoeft maar een kleine beschadiging te zitten op je (blanke) lak op je velgen om corrosie kans te geven. Verstandig is om het er regelmatig af te wassen. En dan juist met warm water, dus niet koud. En het best niet alleen water, maar met shampoo erbij. Vuil voorweken met bv Non Ferro of een velgenreiniger kan eveneens.
Pekel geeft reactie met warm water, daarom koud water. Dat heb ik iig geleerd voor de motor.

Net zoals dat veel doorrijders de motor vanaf najaar juist niet meer schoonmaken om zo “bescherming” te hebben van het vuil.

Maargoed. Zelf doe ik er sowieso niks aan behalve de wasstraat 1x per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

[Afbeelding]
Vandaag een flink stuk gereden met 105 op de ACC maar minder dan 24.0kwh/100km gaat hem niet worden met dit weer.

Opzich prima. Is nog 300km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jspp
  • Laatst online: 04-12-2023
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van sneeuwkettingen op de 19 wielen? Zo ja, welk model/type kun je aanraden?

Het gaat om de 245/45/19 wielen op een LRSM, dus voorwiel aangedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16
Koekhapperrr schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:11:
Heb zojuist, precies een jaar minus een dag na aflevering, het mailtje van Polestar ontvangen om m'n voet/schopsensor te laten plaatsen :+. Ze zijn dus eindelijk zover.
Haha, hier kwam de mail net ook binnen na bijna een jaar.
Mijne is 30 december afgeleverd, dus valt het nog best mee 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41
Ik mag me vanaf vandaag ook melden in dit topic :)

Mijn occasion lease Polestar 2 is geleverd. Magnesium kleurtje en bijna 2 jaar oud dus kan nog 3 jaar met 8% bijtelling rijden.

EV rijden wel al gewend na 4 jaar een Kona gereden te hebben. wat een upgrade is dit :)

Zal het topic eens doorspitten om alle tips & trucs te leren. eerste keer auto uitzetten na mijn eerste rit alleen was wel uuh hoe gaat ie uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 16:47
Crysania schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:30:
Ik mag me vanaf vandaag ook melden in dit topic :)

Mijn occasion lease Polestar 2 is geleverd. Magnesium kleurtje en bijna 2 jaar oud dus kan nog 3 jaar met 8% bijtelling rijden.

EV rijden wel al gewend na 4 jaar een Kona gereden te hebben. wat een upgrade is dit :)

Zal het topic eens doorspitten om alle tips & trucs te leren. eerste keer auto uitzetten na mijn eerste rit alleen was wel uuh hoe gaat ie uit :D
Stoppen met gas geven, wachten tot hij stil staat, gordel los en deur open........ Echt wennen als ik weer eens in de auto van mijn vrouw stap dat je ook de motor uit moet zetten en de handrem (ja nog fysiek) aan moet trekken...
Succes met doorlezen, maar zou vooral oefenen in zoeken naar bepaalde zaken met de juiste steekwoorden... :)

En natuurlijk Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-06 11:26

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JeroenV_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:19:
[...]

Haha, hier kwam de mail net ook binnen na bijna een jaar.
Mijne is 30 december afgeleverd, dus valt het nog best mee 8)7
Mijne ook op 30 dec 2021. :) Zijn ze even 'oud'.
Aflevering was in Belgie met alles erop dus ik verwacht geen mail.

Wel heb ik binnenkort mijn eerste onderhoudsbeurt en kan ik die SRS Airbag fout eens laten herstellen die af en toe oppopt.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-06 09:27
Zojuist bij de bij de baas ook maar een SMSR besteld, eindelijk! Iemand enig idee wat ik ongeveer qua levertijd zou kunnen verwachten? Ik dacht zelf vermoedelijk ongeveer een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 15:36
Jspp schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:59:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van sneeuwkettingen op de 19 wielen? Zo ja, welk model/type kun je aanraden?

Het gaat om de 245/45/19 wielen op een LRSM, dus voorwiel aangedreven.
Zeker, de originele polestar sneeuwkettingen uit hun webshop heb ik, maar alleen nog niet in de sneeuw kunnen testen. Ze gingen wel heel makkelijk om.

Er zijn een paar ervaringen te vinden in dit forum als je zoekt:
https://gathering.tweaker...ywords%5D=sneeuwkettingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
glennoo schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:49:
Zojuist bij de bij de baas ook maar een SMSR besteld, eindelijk! Iemand enig idee wat ik ongeveer qua levertijd zou kunnen verwachten? Ik dacht zelf vermoedelijk ongeveer een jaar.
Leuk! Ongeveer een half jaar, Maar je zou hier eens kunnen kijken naar wat de daadwerkelijke levertijden zijn.. er wordt namelijk zelfs een excel sheet voor bijgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
en dan ben ik degene die buiten de boot valt.... 33 dagen na bestelling geleverd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-06 09:27
Tvdl2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:24:
en dan ben ik degene die buiten de boot valt.... 33 dagen na bestelling geleverd....
Mag hopen dat die auto niet daadwerkelijk buiten de boot is gevallen, dan hoef ik hem na 33 dagen niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 16:23
glennoo schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:32:
[...]

Mag hopen dat die auto niet daadwerkelijk buiten de boot is gevallen, dan hoef ik hem na 33 dagen niet hoor :+
misschien valt er nog een van de vrachtwagen. Is meestal ook een stuk goedkoper 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 13:42
PvS_68 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:37:
[...]

Stoppen met gas geven, wachten tot hij stil staat, gordel los en deur open........ Echt wennen als ik weer eens in de auto van mijn vrouw stap dat je ook de motor uit moet zetten en de handrem (ja nog fysiek) aan moet trekken...
Succes met doorlezen, maar zou vooral oefenen in zoeken naar bepaalde zaken met de juiste steekwoorden... :)

En natuurlijk Welkom!
Hoezo je handrem aantrekken? Helemaal nu in dit weer een handrem aantrekken is vragen om een enkeltje ANWB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:22
ThAZiP schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:50:
[...]

Hoezo je handrem aantrekken? Helemaal nu in dit weer een handrem aantrekken is vragen om een enkeltje ANWB ;)
Misschien als je een old- of youngtimer rijdt, maar bij de huidige auto’s vriezen de handremmen niet meer vast.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Tvdl2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:24:
Beat ya :D

Ik val buiten alles; had besteld. Half uur later telefoon. Zelfde auto toevallig beschikbaar gekomen, alleen een andere kleur. Of ik ...... Natuurlijk!
Auto stond al op de kade.

Hoefde alleen maar te wachten dat de auto naar Beesd werd vervoerd, in orde gemaakt werd. Lees, dat er een plekje in hun schema kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
blue eyes schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:53:
[...]

Beat ya :D

Ik val buiten alles; had besteld. Half uur later telefoon. Zelfde auto toevallig beschikbaar gekomen, alleen een andere kleur. Of ik ...... Natuurlijk!
Auto stond al op de kade.

Hoefde alleen maar te wachten dat de auto naar Beesd werd vervoerd, in orde gemaakt werd. Lees, dat er een plekje in hun schema kwam ;)
waarom heb je jezelf dan niet in het lijstje gezet?

[ Voor 9% gewijzigd door Tvdl2000 op 12-12-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Lutra schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:42:
[...]

Misschien als je een old- of youngtimer rijdt, maar bij de huidige auto’s vriezen de handremmen niet meer vast.
Oh, leg eens uit? Voor auto's met een elektrische handrem kan ik dit nog wel beredeneren vanwege de kortere kabellengte of helemaal geen kabel meer... Maar voor ook nieuwere auto's met een normale handrem(kabel) ben ik wel benieuwd naar de technische uitleg.. Mijn vriendin heeft met een vaste handrem gestaan een aantal jaren terug en dat was geen old- of youngtimer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:22:
[...]

Pekel geeft reactie met warm water, daarom koud water. Dat heb ik iig geleerd voor de motor.

Net zoals dat veel doorrijders de motor vanaf najaar juist niet meer schoonmaken om zo “bescherming” te hebben van het vuil.

Maargoed. Zelf doe ik er sowieso niks aan behalve de wasstraat 1x per maand.
Ah, die discussie ken ik nog wel. Mooie theorie, in de praktijk nooit bewezen. Ik raad in ieder geval af om het toe te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
vuiligheid is just een ruwigheid van het oppervlak, aka een soort porositeit, welke dus juist eerder water (en ja pekel en dergelijke dus ook) makkelijker/eerder vasthoudt/opslaat.

en als iets minder poreus is zou er dus minder snel water aan blijven plakken dus zou je auto/velgen/lak JUIST in de wax zetten VOOR de pekel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 09:28
ThAZiP schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:56:
[...]

Oh, leg eens uit? Voor auto's met een elektrische handrem kan ik dit nog wel beredeneren vanwege de kortere kabellengte of helemaal geen kabel meer... Maar voor ook nieuwere auto's met een normale handrem(kabel) ben ik wel benieuwd naar de technische uitleg.. Mijn vriendin heeft met een vaste handrem gestaan een aantal jaren terug en dat was geen old- of youngtimer...
Kun je de Polestar eigenlijk parkeren zonder handrem? Deze wordt dacht ik vanzelf geactiveerd bij parkeren/uistappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
MrLink schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:29:
[...]

Kun je de Polestar eigenlijk parkeren zonder handrem? Deze wordt dacht ik vanzelf geactiveerd bij parkeren/uistappen?
Ja klopt, ik denk dat dit vol elektrisch is. Dus vriest nagenoeg niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Wordt 2.4 inmiddels al uitgerold? Dacht dat het inmiddels werd aangeboden, maar ik zie geen update voorbijkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-01 22:53
Hier sinds enkele weken ook tevreden eigenaar van een Space SRSM Plus pack.
We hebben echter 2 vreemde zaken gemerkt:
  • Voorverwarmen starten via de app werkt niet. Krijg de mededeling "Activeer hier" gedurende de eerste minuut, en vervolgens "De klimaatregeling is niet geactiveerd". Zowel op mijn Android als op mijn vrouw haar IOS. Polestar support stelt TCAM reset voor (zoals bij elk probleem neem ik aan...) Morgen eens proberen.
  • De voorste parkeersensoren detecteren amper iets. Bij rechtsachteruit inparkeren springt de camera aan en werken de achterste sensoren wel. Maar als de neus in de buurt van de auto voor komt, doen deze bijna nooit iets. Bovendien schakelt de camera (en dus ook de visuele indicatie van de sensoren) zo goed als onmiddellijk uit als je van R naar D gaat. Bij alle andere wagens waar ik al mee gereden heb blijven de sensoren toch werken zolang je aan het manoeuvreren bent... Soms (en vrij laat) detecteren ze weldegelijk obstakels. Maar lang niet allemaal.
Software versie 2.4.
Iemand ervaring met deze kwaaltjes? :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JTHZZ
Weer een nieuwe Google Maps functie: als hij voor een verre bestemming een laadplan heeft berekend kun je nu de individuele laadstops vervangen door andere als je bijv liever bij een andere aanbieder laadt. Met de knop Vervangen (zie onderaan op het plaatje) zoekt hij naar alternatieve laadpalen in de buurt van de betreffende laadstop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yv7fcAQpFZFsICJN6HayCdrBvJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9DdBWIW26Tqx4rBBf5P48Sf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 00:58
JTHZZ schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:35:
Weer een nieuwe Google Maps functie: als hij voor een verre bestemming een laadplan heeft berekend kun je nu de individuele laadstops vervangen door andere als je bijv liever bij een andere aanbieder laadt. Met de knop Vervangen (zie onderaan op het plaatje) zoekt hij naar alternatieve laadpalen in de buurt van de betreffende laadstop.
[Afbeelding]
Sweet! Nu nog een betere planner en de optie om faciliteiten te selecteren per stop en dan is het helemaal mooi. Kan ABRP van de telefoon

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Bovendien aangekondigd op Facebook als nieuwe Google Maps feature update (nog niet gezien):
1 het toevoegen van tussenstops met het toetsenbord. Dus niet meer alleen met spraakherkenning. Dat vind ik persoonlijk een mooie verbetering.
2 als een laadpaal out of service gaat tijdens het rijden, stelt hij een andere voor. Vraag is nu of het ook gaat om bezette laadpalen of echt alleen out of service, want dat komt niet zo vaak voor.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 13-12-2022 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:14
c.schryvers schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:54:

[list]
• Voorverwarmen starten via de app werkt niet. Krijg de mededeling "Activeer hier" gedurende de eerste minuut, en vervolgens "De klimaatregeling is niet geactiveerd". Zowel op mijn Android als op mijn vrouw haar IOS. Polestar support stelt TCAM reset voor (zoals bij elk probleem neem ik aan...) Morgen eens proberen.
..
Komt mij bekend voor. Het lijkt of hij eerst contact zoekt met de timers.
Als ik hem na de melding dat klimaatregeling niet is geactiveerd nog een keer opstart, doet hij het wel.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
RgbWasabi schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:17:
Wordt 2.4 inmiddels al uitgerold? Dacht dat het inmiddels werd aangeboden, maar ik zie geen update voorbijkomen..
Same here, vraag het me ook af. Wacht gewoon desperately op die achterlicht animatie. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
c.schryvers schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:54:
Hier sinds enkele weken ook tevreden eigenaar van een Space SRSM Plus pack.
We hebben echter 2 vreemde zaken gemerkt:
Software versie 2.4.
Mijn voorverwarming werkt zelden in een keer gelijk goed. Vaak moet ik het 2/3x proberen via de app (en de app tussendoor ook volledig sluiten). Ik klik op aanzetten, laat hem paar seconde laden en sluit de app dan. Als ik de app vervolgens open zie ik dan of de functie aanstaat of dat ik het nogmaals moet proberen. Beetje crappy en dit is al zo sinds ik de auto heb, op alle software versies van de auto en de app.

Ondanks het minder ideale gebruiksgemak blijf ik het vooral in deze tijd wel veel gebruiken. Vanmorgen het zoontje van mijn vriendin naar school gebracht en als je dan onderweg al die mensen ziet staan krabben ben ik er maar wat blij mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Heb even het topic doorgezocht naar preconditioning van de accu en heb nog even een check vraag. wat ik toe nu toe lees is dit:

preconditioning werkt ALLEEN ALS:
- auto aan de stekker ligt
- je via een timer hebt ingesteld waneer je wilt vertrekken

paar dingen waar ik nu verschillende dingen over lees:
- werkt het ook als je de timer via de app instelt onder "klimaat" of moet dit perse in de auto?
- werkt het ook als de auto accu al vol is? (stel je hangt hem nu aan de lader en hij laad vol omdat je nog niet weet wanneer je weer gaat. als ik dan zodra hij al op 100% staat maar nog wel connected is een nieuwe timer in stel van zeg vanmiddag 17:00 werkt het dan ook of moet je de timer meteen instellen bij het connecten van de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Die voorverwarming van de accu is toch alleen maar handig als je een lang stuk wilt rijden en door het lagere verbruik dan verder komt voordat je moet bijladen?

Want, of je die stroom nu door je paal laat verbruiken of door je auto tijdens het rijden, maakt onderaan de streep denk ik niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Crysania schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:37:
Heb even het topic doorgezocht naar preconditioning van de accu en heb nog even een check vraag. wat ik toe nu toe lees is dit:

- werkt het ook als je de timer via de app instelt onder "klimaat" of moet dit perse in de auto?
- werkt het ook als de auto accu al vol is? (stel je hangt hem nu aan de lader en hij laad vol omdat je nog niet weet wanneer je weer gaat. als ik dan zodra hij al op 100% staat maar nog wel connected is een nieuwe timer in stel van zeg vanmiddag 17:00 werkt het dan ook of moet je de timer meteen instellen bij het connecten van de lader?
Timer in de auto of in de app maakt niet uit. Dat zijn dezelfde timers. En het werkt onafhankelijk van hoe vol de accu is. De logica van de laadkabel is dat de extra stroom om de accu voor te verwarmen dan uit het net komt en niet uit de accu. Dat laatste zou namelijk weinig zinvol zijn. Overigens gaat dat met die laadkabel puur over het accu voorverwarmen. Het interieur wordt wel gewoon verwarmd, ook als de auto niet aan de paal hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
GuiltyNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:39:
Die voorverwarming van de accu is toch alleen maar handig als je een lang stuk wilt rijden en door het lagere verbruik dan verder komt voordat je moet bijladen?

Want, of je die stroom nu door je paal laat verbruiken of door je auto tijdens het rijden, maakt onderaan de streep denk ik niet zoveel uit.
nu heb ik nog niet zo veel ervaring met de PS gezien ik die pas 2 dagen heb maar wel met andere EV's en ik denk dat dit wel zeker uit maakt.

gaan rijden met een koude accu zorgt gewoon ervoor dat hij minder efficient rijd. het rijden zelf kost veel meer stroom dan het verwarmen van de accu. dus mijn stelling is dat voorverwarmen netto zorgt voor minder stroom verbruik. (Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de afstand die je gaat rijden. een accu voorverwarmen voor een ritje van 5 minuten is idd minder nuttig)

Als iemand dit met cijfers kan beamen zou dat mooi zijn. verbruik van een auto met preconditioning en zonder over een bepaalde afstand + weerconditie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Crysania schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:37:

-je via een timer hebt ingesteld wanneer je wilt vertrekken-

huh? volgens mij gaat de precon altijd boven 80% langzaam starten en boven 90% dicht naar de optimum temp?

IIRC.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
Hansieo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:06:
[...]

huh? volgens mij gaat de precon altijd boven 80% langzaam starten en boven 90% dicht naar de optimum temp?

bedoel je zonder een timer te zetten toch precon gaan doen? dat lijkt me niet handig toch? stel ik hang mijn auto nu aan de lader en ga pas morgen weg. dan zou hij de accu continu moeten blijven verwarmen.

of bedoel je dat je gewoon op de app op klimaat "aan" zet voor nu meteen? wat ik begreep is dat hij dan alleen het interieur doet en dus niet de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:06:
[...]

Dat was ooit zo in een tussenversie. Tegenwoordig werkt het zoals hierboven beschreven. Dit is recent door Polestar op Facebook nog een keer uitgelegd omdat iemand er naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:58
VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:24:
[...]

Mijn voorverwarming werkt zelden in een keer gelijk goed. Vaak moet ik het 2/3x proberen via de app (en de app tussendoor ook volledig sluiten). Ik klik op aanzetten, laat hem paar seconde laden en sluit de app dan. Als ik de app vervolgens open zie ik dan of de functie aanstaat of dat ik het nogmaals moet proberen. Beetje crappy en dit is al zo sinds ik de auto heb, op alle software versies van de auto en de app.

Ondanks het minder ideale gebruiksgemak blijf ik het vooral in deze tijd wel veel gebruiken. Vanmorgen het zoontje van mijn vriendin naar school gebracht en als je dan onderweg al die mensen ziet staan krabben ben ik er maar wat blij mee :*)
Dit dacht ik eerst ook, maar tot nu toe in december (en ik gebruik het altijd) is het gewoon een kwestie van geduld. Soms moet ik 10 seconden wachten tot de voorverwarmen ook daadwerkelijk in de app op ‘aan’ springt. Wel matig dat de app geen feedback geeft dat er op de achtergrond een en ander gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Crysania schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:02:
[...]

nu heb ik nog niet zo veel ervaring met de PS gezien ik die pas 2 dagen heb maar wel met andere EV's en ik denk dat dit wel zeker uit maakt.

gaan rijden met een koude accu zorgt gewoon ervoor dat hij minder efficient rijd. het rijden zelf kost veel meer stroom dan het verwarmen van de accu. dus mijn stelling is dat voorverwarmen netto zorgt voor minder stroom verbruik. (Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de afstand die je gaat rijden. een accu voorverwarmen voor een ritje van 5 minuten is idd minder nuttig)

Als iemand dit met cijfers kan beamen zou dat mooi zijn. verbruik van een auto met preconditioning en zonder over een bepaalde afstand + weerconditie
Bij korte ritten onder de 30-50km komt met dit weer en ondanks de accuverwarming, de accu helemaal niet op temperatuur dus verbruik je meer energie als je hem helemaal gaat voorverwarmen. De accupacks zijn maar nauwelijks geïsoleerd dus met de ijskoude rijwind moeten ze flink verwarmd worden en door de grote inerte massa duurt dat nogal lang. Een half uur rijden heb je met dit weer heb je wel nodig. Kun je mooi zien als je het verbruik in de range assistent in de gaten houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 13-12-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@Crysania @JTHZZ

Beide dank voor de toelichting.

Ik moet/ga morgen diep duitsland in, met deze kou en dacht ik gewoon ~1 uur tevoren de laatste 90>100% Soc te laden en gelijk het pack ermee op te warmen... niet dus,

en zal ik voor de eerste keer de app hiermee moeten gaan gebruiken... hopen dat het lukt, als ik zo één en ander lees... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:18:
@Crysania @JTHZZ

Beide dank voor de toelichting.

Ik moet/ga morgen diep duitsland in, met deze kou en dacht ik gewoon ~1 uur tevoren de laatste 90>100% Soc te laden en gelijk het pack ermee op te warmen... niet dus,

en zal ik voor de eerste keer de app hiermee moeten gaan gebruiken... hopen dat het lukt, als ik zo één en ander lees... :F
Je kunt ook zonder app in de auto een klimaattimer instellen. https://www.polestar.com/...ng-toevoegen-of-bewerken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
yep, gezien, maar ze spreken over interieur, en niet over beide.

De Polestar zoekfunctie geeft nog geen hit... weet jij meer over betreffende de pack opwarming?

edit:
Polestar geeft aan dat het pack NIET meekomt (wat vroeger wél was.. :'( )
en dat het pack alléén meekomt ALS.. je een bestemming opgeeft, :F maar ja, dat kan al 200km verderop zijn, en IK wil dat het pack warm is als ik vertrék. :Y

Volgens de support medewerker logisch.. maar hij dacht van niet ,en gaat dieper navragen.

Ik laat nog weten :(:)

[ Voor 53% gewijzigd door Hansieo op 13-12-2022 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:15:
yep, gezien, maar ze spreken over interieur, en niet over beide.

De Polestar zoekfunctie geeft nog geen hit... weet jij meer over betreffende de pack opwarming?
Vraag was hierboven ook gesteld. De timers in de auto zijn gesynchroniseerd met de app/cloud, dus of je ze nou in de app zet of in de auto zou niet uit moeten maken. Wat je in de app instelt zie je in de auto ook staan en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Hoe doet jullie Polestar het met de kou?

Probleempjes hier tot nu toe:

- zijspiegel wil niet meer in/uitklappen.
- parkeerrem vast.
- bereik van 370km naar 250 (te verwachten).

Ik had wat meer robuustheid verwacht van een auto vernoemd naar een ster bij de Noordpool :-)

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Skyrunner schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:26:

- parkeerrem vast.

Ik had wat meer robuustheid verwacht van een auto vernoemd naar een ster bij de Noordpool :-)
Mmm... ik sta nu op ca 86 % SoC en krijg al 280 km op display..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Hansieo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:28:
[...]

Mmm... ik sta nu op ca 86 % SoC en krijg al 280 km op display..
Op dashboard of range assistant? Mijn dash geeft de standaard waarde (360km), maar RA geeft de werkelijke 250km aan.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Zal ik nog checken... maar er zit bij vertrek áltijd verschil in, en naar mate ik rij, steeds kleiner.

Dezer dagen zit ik bij ritjes van pakweg 50/75 km steeds rond de 1:4 en dat zou ~290km zijn tot LEEG,
maar op zo'n lange rit zal het verbruik (impact batterij-verwarmen) langzaam beter zijn.
(meet /rij jij relatief veel korte ritjes?)

Morgen zal ik het weten, Hannover voorbij.. O-) (of niet... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Skyrunner schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:26:

- parkeerrem vast.

Geen last van en geen last van.
Bereik is van 400+ naar 310-340 gegaan afhankelijk van goed voorverwarmen, 100% laden en niet harder dan 108 rijden. Die 310-340 is op basis van lange rit heen en terug, geëxtrapoleerd van nog <5% over. Als ik mijn ritjes naar de supermarkt ga extrapoleren kom ik ook op 250km uit. Of als ik de Autobahn op draai.

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 13-12-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Hansieo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:37:
Zal ik nog checken... maar er zit bij vertrek áltijd verschil in, en naar mate ik rij, steeds kleiner.
Bij mij is de GOM op mijn display altijd gewoon ~ percentage * 390km. Totaal nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 21:16
Iemand hier al last gehad van een portier wat niet dicht blijft? Gisterenochtend viel het achterportier wel netjes dicht, als in vlak met de carrosserie, maar ging tijdens het rijden open staan. Mijn dochtertje heeft toen onderweg naar school het portier vastgehouden. Vond zij wel leuk, ik wat minder. Toen ik weer bij de auto terugkwam portier gecontroleerd wat op dat moment wel dicht bleef zitten.

Vanochtend hetzelfde probleem. Helaas geen dochtertje bij de hand om onderweg naar kantoor het portier dicht te houden. Polestar Support gebeld. ANWB heeft toen het portier met tiewraps vastgezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0JsbrMPsEAOOOsnu7GB0pgjjtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RdjDq9F184GLsTjcHyzKz5o3.png?f=fotoalbum_large

Naar de lokale Volvo dealer gereden. Die hadden geen tijd, personeel of vervangend vervoer om mij te helpen. Zij hebben toen een concullega gebeld waar ik terecht kon. Daar aangekomen werd geconstateerd dat de deur weer goed sloot en zij niks voor mij konden beteken. Op aangeven dat dit gisteren ook was gebeurd, de ANWB en mijn lokale Volvo dealer nog geen uur geleden een probleem hadden opgemerkt werd niks mee gedaan. Onderweg in de auto Polestar Support weer gebeld en de situatie toegelicht. Zij hebben toen alsnog een afspraak met die (laatste) dealer kunnen maken. Auto gaat er einde middag of morgen naar toe.

Vermoed overigens dat dit probleem vorst gerelateerd is. Wat het wellicht minder eenvoudig maakt om te vinden en te verhelpen als de deur weer dicht blijft. Maar dat mag geen excuus zijn om een klant, met een onveilige auto, gewoon maar weg te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Bengelsdorp bizar joh. Zelf nog nooit eerder gehoord.

Ik heb wel een issue dat mijn achter ramen lijken te zakken. Hoor dan wat wind geruis en als ik ze open en dicht doe is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Bengelsdorp ik heb dit in mijn focus gehad. Was de bestuurdersdeur dus werd een hachelijk ritje maar inderdaad vorstgerelateerd. Heb de auto toen andersom op de oprit gezet (neus-in in plaats van achteruit ingeparkeerd) en van de rest van de deuren afgebleven.. dealer kon mij toen ook niet helpen anders dan de auto een uur binnen parkeren..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
Mooie dag om een winters ritje te maken vandaag..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J40QT8COJ36wzwU2K3zK0w68sUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6V9mVmAeBA5PlviJTIDawyyt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
Hier eindelijk bericht ontvangen dat de voetsensor beschikbaar is en geplaatst kan worden. Midden maart SMSR wagen ontvangen, plus pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrXszdKTD5S3THu1YCUYFRdqRGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLgE9GU8Iwa5YC3cdW8r06CO.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 122 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.