Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:07
Mijn timers hebben het heel lang goed gedaan, maar zit nu alweer aantal weken in situatie dat ze om de paar dagen verdwenen zijn. Erg jammer in de koude winter.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 11:40

Freakie1NL

Grote Baas

Zo als het goed is dan deze maand eindelijk de P2 al ophalen. Zit al maanden in de browser open met accesoires voor de P2. Hierdoor al goedkoop officiële vloermatten kunnen bestellen.

Wil nu ook de Phoneside gaan bestellen. Alleen twijfel over de zwarte of de grijze. Denk dat zwart het beste wegvalt? Welke kleur hebben jullie.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Misschien niet de handigste periode gezien de temperatuur om laadsnelheid te testen maar omdat ik de auto pas 2 weken heb dacht ik dit toch eens te doen.

Ik ben bij 2 laadstations geweest van Fastned. De 1e was ongeveer 15 minuten rijden en had ik pas laat in GM gezet. Het voorverwarmen van de accu zal niet voldoende zijn geweest maar de snelheid kwam daar niet boven de 45kW uit. Toen heb ik een ander laadstation in GM gezet, iets langer dan een half uur rijden. Er begon ineens iets te brommen in de auto, wellicht dat dit de warmtepomp was? Aangekomen bij het 2e laadstation de boel aangesloten maar ook hier viel de snelheid tegen. Het laden kwam niet boven de 75kW uit en dat was maar heel even, al snel ging het weer langzamer.

Wat mij ook is opgevallen is dat GM bij de Tesla superchargers aangeeft dat de stekkers niet geschikt zijn. Ik vraag me af of het voorverwarmen van de accu middels de warmtepomp dan werkt als je daar naartoe navigeert?

Na het laden dacht ik via "Hey Google" de route naar huis in te spreken. Helaas, dat werkt niet meer, ondanks dat ik vanochtend dit nog gebruikt heb. Ook even het knopje op het stuur geprobeerd, ik zie dan wel het balkje waar de ingesproken tekst komt te staan maar de auto hoort mij niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 21:34
Ook belangrijk je start% te weten want dat bepaalt ook de snelheid van laden. Hoe lager, hoe sneller. Onder de 20% zal veel sneller (beginnen met laden) dan bvb boven 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Matrix bolletjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:50
Weet iemand trouwens hoe het kan dat de auto bijna altijd binnen een aantal seconden reageert op de app, maar wanneer je instapt het altijd lijkt alsof de LTE-verbinding nog helemaal niet worden opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Wellicht dat hij doelt op "spikkeltje / puntjes" verwerkt in glas tegen de zon, op de randen. zie de achterruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 10:06
Freakie1NL schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:24:
Zo als het goed is dan deze maand eindelijk de P2 al ophalen. Zit al maanden in de browser open met accesoires voor de P2. Hierdoor al goedkoop officiële vloermatten kunnen bestellen.

Wil nu ook de Phoneside gaan bestellen. Alleen twijfel over de zwarte of de grijze. Denk dat zwart het beste wegvalt? Welke kleur hebben jullie.
Zwart. En vergeet de kortingscode niet: MYCARD20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Kleineheino schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:41:
Misschien niet de handigste periode gezien de temperatuur om laadsnelheid te testen maar omdat ik de auto pas 2 weken heb dacht ik dit toch eens te doen.

Ik ben bij 2 laadstations geweest van Fastned. De 1e was ongeveer 15 minuten rijden en had ik pas laat in GM gezet. Het voorverwarmen van de accu zal niet voldoende zijn geweest maar de snelheid kwam daar niet boven de 45kW uit. Toen heb ik een ander laadstation in GM gezet, iets langer dan een half uur rijden. Er begon ineens iets te brommen in de auto, wellicht dat dit de warmtepomp was? Aangekomen bij het 2e laadstation de boel aangesloten maar ook hier viel de snelheid tegen. Het laden kwam niet boven de 75kW uit en dat was maar heel even, al snel ging het weer langzamer.

Wat mij ook is opgevallen is dat GM bij de Tesla superchargers aangeeft dat de stekkers niet geschikt zijn. Ik vraag me af of het voorverwarmen van de accu middels de warmtepomp dan werkt als je daar naartoe navigeert?

Na het laden dacht ik via "Hey Google" de route naar huis in te spreken. Helaas, dat werkt niet meer, ondanks dat ik vanochtend dit nog gebruikt heb. Ook even het knopje op het stuur geprobeerd, ik zie dan wel het balkje waar de ingesproken tekst komt te staan maar de auto hoort mij niet meer.
Met hoeveel % SoC ging je laden?

Ik las laatst ergens dat GM de Tesla superchargers niet herkend en daardoor niet zou voorverwarmen. Mijn ervaring met Tesla superchargers is echter top. Werkt probleemloos en laadsnelheid ook gewoon goed.

Laatst wou ik er even snel 10% bijladen bij een Fastned, maar na 3x proberen 3x een fout (rood licht). Daarna Ioniq ernaast gepakt, eerste keer ook fout, 2e keer wel raak. Ik heb bijna altijd gehannes bij Fastned, terwijl ik bij Tesla nog nooit een foutmelding heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
HyperBart schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:16:
[...]

Maak je eens wat close ups? Zeker de delen waar de matrix bolletjes zitten. Ben benieuwd, ziet er mooi uit.
jij bedoelt zeker de grill met vierkante blokjes?
die gaan ze vd week wrappen..laat ik je het wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:44

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Koekhapperrr schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:21:
Weet iemand trouwens hoe het kan dat de auto bijna altijd binnen een aantal seconden reageert op de app, maar wanneer je instapt het altijd lijkt alsof de LTE-verbinding nog helemaal niet worden opgestart?
Ik vermoed dat je gegevens van de wagen gepusht worden naar een portal. En dat je app ze daar vandaan haalt. Bij elke verandering stuurt je wagen ze weer op.

Je zou het eens kunnen testen door je wagen met de gele knop op de app te openen. Dan moet er een verbinding worden opgezet. En dan in te stappen en te kijken.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:18
Paku schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:10:
[...]

Ik vermoed dat je gegevens van de wagen gepusht worden naar een portal. En dat je app ze daar vandaan haalt. Bij elke verandering stuurt je wagen ze weer op.

Je zou het eens kunnen testen door je wagen met de gele knop op de app te openen. Dan moet er een verbinding worden opgezet. En dan in te stappen en te kijken.
In vind het gek. Ik heb met de api zitten klooien en dan is alles bijna realtime. Maar in de app en in de auto zit er een aardige vertraging op…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:49
Kleineheino schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:41:

15 minuten is inderdaad te kort om voor te verwarmen maar een half uur zou voldoende moeten zijn. Je haalt dan (long range) tot 40% zeker wel 130-150kW en tot bijna 60% nog boven de 100. Een Standard range laadt iets langzamer. Dus waarschijnlijk zat je boven de 60% nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand trouwens al eens voor elkaar gekregen om wat gegevens van de Polestar in Home Assistant te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
AWEF schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:41:
Heeft iemand trouwens al eens voor elkaar gekregen om wat gegevens van de Polestar in Home Assistant te krijgen?
Nee, volgens mij is daar niets voor. De Polestar kan ook door Tibber niet uitgelezen worden. Volvo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 08:02
Freakie1NL schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:24:

Welke accessoires zijn het allemaal geworden?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 21:09
Het is misschien nog niet erg glad, maar toch nog eens even als friendly reminder het advies van polestar posten inzake OPD en winterse omstandigheden; er wordt aangeraden om OPD op laag of uit te schakelen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brpmurKkCdw6tMQ0UAmKC8Mizeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHg1wuK5DMZUZMI2wjJrZOZ7.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.polestar.com/...Rijden-tijdens-de-winter/

Veilige winterse km’s gewenst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 15:36
Koekhapperrr schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:21:
De app communiceert met een portal van Google, en die communiceert met de auto. Het kan dus zijn dat de portal al informatie geeft aan de app voordat de auto zelf reageert.
Er is wel directe communicatie tussen de app en de auto maar dat gaat via bluetooth en niet via internet.
Daarnaast is het Android infotainment systeem niet wat communiceert met de portal, daar is aparte module in de auto voor.
Als je in de auto stapt dan is Android nog aan het wakker worden en maakt verbinding met die module in de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door darwusch op 05-12-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
JTHZZ schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:31:
[...]

15 minuten is inderdaad te kort om voor te verwarmen maar een half uur zou voldoende moeten zijn. Je haalt dan (long range) tot 40% zeker wel 130-150kW en tot bijna 60% nog boven de 100. Een Standard range laadt iets langzamer. Dus waarschijnlijk zat je boven de 60% nog?
De 2e laadsessie zat ik idd boven de 60%. Wellicht had ik me er eerder en meer in moeten verdiepen maar ik was in de veronderstelling dat als geschreven wordt dat zo'n auto met 130kWh kan laden, en er dan ook nog eens laadtijden bij staan die daar mee corresponderen, je t.a.t. een laadsnelheid zou halen die daar in de buurt ligt.

Als ik een lange route in GM of ABRP instel staat er altijd bij hoeveel stops en hoelang de verwachte laadtijd is, houden deze apps dan rekening met dit? Of moet ik straks die tijd maal 2 doen en daar maar rekening mee houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Kleineheino schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:51:
[...]

De 2e laadsessie zat ik idd boven de 60%. Wellicht had ik me er eerder en meer in moeten verdiepen maar ik was in de veronderstelling dat als geschreven wordt dat zo'n auto met 130kWh kan laden, en er dan ook nog eens laadtijden bij staan die daar mee corresponderen, je t.a.t. een laadsnelheid zou halen die daar in de buurt ligt.

Als ik een lange route in GM of ABRP instel staat er altijd bij hoeveel stops en hoelang de verwachte laadtijd is, houden deze apps dan rekening met dit? Of moet ik straks die tijd maal 2 doen en daar maar rekening mee houden?
Ja Google Maps kent de zgn laadcurve. Elektrische auto’s laden alleen met volle snelheid als de accu verder leeg is. Naarmate hij voller wordt, gaat de snelheid omlaag om de accu te beschermen. Die laadplanningen worden dus zo gemaakt dat je bij ca 10% gaat laden en dan is het altijd 150kW (of 130 bij P6). Bij ca 60% weer vertrekken is het meest optimale maar je kunt ook kiezen langer door te laden met lagere snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Kleineheino schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:51:
[...]

In de praktijk ga je pas snelladen als je lager zit dan 20%, dan haal je mooie snelheden :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-zou87T9aDz0K760-Wx85EyJoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5PpEpCRHz261Xvyui4832cX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
darwusch schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:03:
[...]

De app communiceert met een portal van Google, en die communiceert met de auto. Het kan dus zijn dat de portal al informatie geeft aan de app voordat de auto zelf reageert.
Er is wel directe communicatie tussen de app en de auto maar dat gaat via bluetooth en niet via internet.
Daarnaast is het Android infotainment systeem niet wat communiceert met de portal, daar is aparte module in de auto voor.
Als je in de auto stapt dan is Android nog aan het wakker worden en maakt verbinding met die module in de auto.
Aaah, thx! Dan zal het inderdaad het Android-systeem zijn dat traag is met verbinding maken met de interne module.

Weet niet of de Ontgrendelen-knop in de app ook via bluetooth gaat als je dichtbij genoeg staat (lijkt nl. wel érg snel te reageren dan), maar zelfs op grote afstand (kan de auto hier vanaf de 14e verdieping 3 straten verderop zien staan) reageert de auto dan meestal binnen 1-2 seconden. Wanneer je daarna instapt zie je soms alsnog wel een minuut lang nog een kruisje bij de LTE-verbinding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jspp
  • Laatst online: 04-12-2023
GeurtG schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:54:
[...]

Zwart. En vergeet de kortingscode niet: MYCARD20
Bij welke aanbieder is deze kortingscode te gebruiken voor de Phoneside?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:37
Koekhapperrr schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:43:
[...]

Aaah, thx! Dan zal het inderdaad het Android-systeem zijn dat traag is met verbinding maken met de interne module.

Weet niet of de Ontgrendelen-knop in de app ook via bluetooth gaat als je dichtbij genoeg staat (lijkt nl. wel érg snel te reageren dan), maar zelfs op grote afstand (kan de auto hier vanaf de 14e verdieping 3 straten verderop zien staan) reageert de auto dan meestal binnen 1-2 seconden. Wanneer je daarna instapt zie je soms alsnog wel een minuut lang nog een kruisje bij de LTE-verbinding staan.
De ontgrendelknop - net als alle andere zaken in de app - gaat via de cloud. Daarvoor heeft de auto (communicatiemodule) een LTE verbinding.
De Android console gaat als hij wakker wordt ook verbinding maken met die module. Wat daarvoor aan de achterkant (van de module) nog allemaal moet gebeuren weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er naast de VPN-connectie naar de cloud ook een andere connectie naar open internet wordt opgebouwd voor communicatie van apps etc.Ik kan me nl. niet voorstellen dat ze alle audio en video ook via hun eigen hub laten lopen, maar denk dat dit rechtstreeks naar het open 'riool' gaat.

Het opbpuwen van die connectie van de console met de module en mogelijke noodzakelijke dingen daarvoor in de achtergrond zal ook enige tijd kosten idd. Zeker als die Android console nog aan het opstarten is of uit een sleep-modus komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

jhoekwat schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:45:
[...]

Welke accessoires zijn het allemaal geworden?
-Zonnescherm van Car Shades, venwege opmerking @SpeedfreakR in dit topic wel bij Amazon gekocht kan ik tot eind januari retour sturen en waren nu 90 euro.
-OEM rubberen vloermatten. Bij involve waren deze kortstondig 80 euro.
-Phoneside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Toch nog even een vraag over de klimaattimers;

Ik heb een timer staan die ervoor moet zorgen dat de auto elke ochtend om 05:40 voorverwarmd is. Die timer staat in de app 'aan', en ook op het middenscherm van de auto is deze geactiveerd. Ik was in de veronderstelling dat die klimaattimer niet alleen de cabine maar ook de accu verwarmd, toch kreeg ik vanmorgen de melding dat acceleratie en regeneratie beperkt waren ivm koude accu. (de exacte tekst van de melding is me ontschoten).

Dat is onhandig omdat ik veel lange ritten rij en het verbruik in de eerste kilomters echt hoog is, omdat de auto de accu nog even bijverwarmd ofzo? Klopt het dat de klimaattimer ook de accu moet voorverwarmen of heb ik dat gedroomd?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Pixeltje schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:48:

Ik heb een timer staan die ervoor moet zorgen dat de auto elke ochtend om 05:40 voorverwarmd is. Die timer staat in de app 'aan', en ook op het middenscherm van de auto is deze geactiveerd. Ik was in de veronderstelling dat die klimaattimer niet alleen de cabine maar ook de accu verwarmd, toch kreeg ik vanmorgen de melding dat acceleratie en regeneratie beperkt waren ivm koude accu. (de exacte tekst van de melding is me ontschoten).

Dat is onhandig omdat ik veel lange ritten rij en het verbruik in de eerste kilomters echt hoog is, omdat de auto de accu nog even bijverwarmd ofzo? Klopt het dat de klimaattimer ook de accu moet voorverwarmen of heb ik dat gedroomd?
Dat zou de auto moeten doen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:41
AWEF schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:41:
Ik heb in de polestar facebook group wel eens gevraagd naar Tibber support, ze gaven zoals gebruikelijk een half antwoord zonder echte bevestiging/afwijzing. Geen idee of ze er daadwerkelijk mee bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJOzuOwkGYirT6iIvof--Ch0RfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mVjNphTD7zXHLEIcWjoi4tI.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe bug? Play/Pause en ontwaseming buttons bleven ‘uit’ tijdens de rit vandaag :+

Ja stof en vingers blabla :p

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
Freakie1NL schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:22:
[...]

-Zonnescherm van Car Shades, venwege opmerking @SpeedfreakR in dit topic wel bij Amazon gekocht kan ik tot eind januari retour sturen en waren nu 90 euro.
-OEM rubberen vloermatten. Bij involve waren deze kortstondig 80 euro.
-Phoneside.
Welke phoneside? Origineel Polestar ? Heb je ene link.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ

Op de Polestar Facebook is ooit uitgelegd dat de accu maximaal tot de onderkant van de gewenste temperatuurrange wordt verwarmd en dat dit ook nog erg afhangt van hoeveel warmte er naar het interieur gaat, want dat heeft prioriteit. Ze gaven ook aan dat het daardoor kan voorkomen dat je toch die melding krijgt. Mogelijk helpt het om 3 of 4 timers te zetten i.p.v. 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

BlowFish schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:30:
[...]

De Phoneside die is benoemd en aangeprezen in dit topic. Via Amazon. Naar mijn weten is er geen orginele Polestar telefoon houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:51:
[Afbeelding]

Nieuwe bug? Play/Pause en ontwaseming buttons bleven ‘uit’ tijdens de rit vandaag :+

Ja stof en vingers blabla :p
Misschien de lage temperatuur, bij mij deed de hele dag de camera het niet. Dat hele scherm blijft zwart, kan ook niets bedienen/schakelen. Gaat wel netjes "aan" op zwart bij achteruit rijden maar is verder niets. Misschien morgen weer uit zichzelf gehersteld 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 09:28
xsive schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Vooralsnog niet, ze werken er wel aan
Is de verdwenen voet verlichting bij auto's zonder packs weer terug met 2,5?
Ik heb 2.5 OTA nog niet aangeboden gekregen, andere wel met een auto zonder pack wellicht (sinds 2,1 ofzo werkt de voet verlichting niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

MrLink schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:05:
[...]

Is de verdwenen voet verlichting bij auto's zonder packs weer terug met 2,5?
Ik heb 2.5 OTA nog niet aangeboden gekregen, andere wel met een auto zonder pack wellicht (sinds 2,1 ofzo werkt de voer verlichting niet meer)
Nee nog niet. Ik vind het te bizar voor woorden dat dit na een half jaar nog steeds niet opgelost is. Het lijkt ze tevens niets te interesseren.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
xsive schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 01:07:
[...]

Nee nog niet. Ik vind het te bizar voor woorden dat dit na een half jaar nog steeds niet opgelost is. Het lijkt ze tevens niets te interesseren.
Nou inderdaad zeg. Bizar dat het nog niet werkt. Is gewoon verlies van functionaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:39
Freakie1NL schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:50:
[...]

De Phoneside die is benoemd en aangeprezen in dit topic. Via Amazon. Naar mijn weten is er geen orginele Polestar telefoon houder.
Eveneens recent gekocht via Amazon, topding!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
Gisteren was er een Q&A op de Official Polestar Facebook pagina met Thomas Ingenlath en Patrick Brady voor vragen mbt tot de software en Android Automotive.

Over het algemeen veel tekst, weinig concrete antwoorden. Take-aways:
- Android Automotive heeft hoge prioriteit, wordt nog volop voor ontwikkeld.
- Nieuwe apps in de pijplijn, iedere ontwikkelaar zou in staat moeten zijn om de apps te testen
- Muziekinformatie in het bestuurdersdisplay wordt als niet nodig geacht door Polestar
- Laggy interface bij recente AAOS wordt erkend en wordt aan gewerkt
- Integratie met Google Home Assistant komt "soon"
- Center display van de P2 wordt te klein geacht door Polestar om twee weergaven tegelijk te laten zien
- Manueel toevoegen van waypoints staat hoog op de prio lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:59:
[...]

Op de Polestar Facebook is ooit uitgelegd dat de accu maximaal tot de onderkant van de gewenste temperatuurrange wordt verwarmd en dat dit ook nog erg afhangt van hoeveel warmte er naar het interieur gaat, want dat heeft prioriteit. Ze gaven ook aan dat het daardoor kan voorkomen dat je toch die melding krijgt. Mogelijk helpt het om 3 of 4 timers te zetten i.p.v. 1
Thanks. Bedoel je meerdere timers achter elkaar, of voor elke dag apart? Ik dacht dat de app niet overweg kon met meerdere geactiveerde timers tegelijk?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr

Via een klimaattimer word je accu ook opgewarmd, mits de auto ook aan een (actieve) laadpaal hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Pixeltje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:34:
[...]

Thanks. Bedoel je meerdere timers achter elkaar, of voor elke dag apart? Ik dacht dat de app niet overweg kon met meerdere geactiveerde timers tegelijk?
Achter elkaar. Hij begint ca 15 min vantevoren te verwarmen dus misschien werkt het beter als je op 30 en 15 min voor vertrek 2 extra timers zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:08
BlowFish schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:30:
[...]

https://makagency.io/en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel850
Pixeltje schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:41:
[...]

Zwart op zwart op zwart heb ik nog niet eerder gezien, gaaf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTRXuoBOeZuTwxct2ADY3T9hhWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pW9b9AqeQMvlsK65CSgVLqDg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel850
ook de achterlichten zijn een tintje donkerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:37
Iemand dit al gehad?

STOP-ROUTE..... ik begrijp je niet... (tig keer)
ANNULEER-ROUTE ........ ik begrijp je niet...

en de LTE is gewoon aan, dus (denk ik..) niet de verbinding,
en kan route alleen weghalen door naar MAPS te gaan en kruisje aantikken.

Wat ik óók merk, nu het vochtiger is wil ik de FAN wat hoger zetten, maar er is (nauwelijks??) geen verschil tussen 1-2-3-4-5 etc en alleen als ik de MAX stand instel, hoor ik de blower duidelijk draaien.

Zijn de verschillen tussen de standen nu zo minimaal geworden? of is dit een BUGGgg?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
BartWNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:57:
Gisteren was er een Q&A op de Official Polestar Facebook pagina met Thomas Ingenlath en Patrick Brady voor vragen mbt tot de software en Android Automotive.

Over het algemeen veel tekst, weinig concrete antwoorden. Take-aways:
- Nieuwe apps in de pijplijn, iedere ontwikkelaar zou in staat moeten zijn om de apps te testen
- Muziekinformatie in het bestuurdersdisplay wordt als niet nodig geacht door Polestar
- Center display van de P2 wordt te klein geacht door Polestar om twee weergaven tegelijk te laten zien
Teleurgesteld:
---> Roept Google/Volvo/Polestar al sinds ik mijn auto heb, er gebeurt niet zo veel
---> welke dan? Lijkt weinig concreet. Er zitten wat in de pijplijn als je de forums op internet van diverse apps bekijkt (youtube, waze, etc..) da's dus geen nieuwe info
---> Da's niet vanuit de gebruiker gedacht. Gemiste kans.
---> Fijn dat het onderkend is. kennelijk geen enkel commitment wanneer opgelost
--> dat zeiden ze in het persbericht een half jaar geleden ook. Wat is dan nu het verschl.
--> Wat een bullshit. Mijn renault met de helft kleinere display had dit al op orde ..
--> Leuk zo'n mededeling, maar geen enkel commitment...

EDIT: Sorry voor mijn teleurgestelde toon, ik ben natuurlijk wel blij met BartWNL die het gevolgd en samengevat heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Hansieo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:31:
Iemand dit al gehad?

STOP-ROUTE..... ik begrijp je niet... (tig keer)
ANNULEER-ROUTE ........ ik begrijp je niet...

en de LTE is gewoon aan, dus (denk ik..) niet de verbinding,
en kan route alleen weghalen door naar MAPS te gaan en kruisje aantikken.

Wat ik óók merk, nu het vochtiger is wil ik de FAN wat hoger zetten, maar er is (nauwelijks??) geen verschil tussen 1-2-3-4-5 etc en alleen als ik de MAX stand instel, hoor ik de blower duidelijk draaien.

Zijn de verschillen tussen de standen nu zo minimaal geworden? of is dit een BUGGgg?
niet helemaal dit, maar ik deed altijd "annuleer navigatie". Werkt nu niet meer "stop navigatie" danweer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Kammika schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:36:
[...]

niet helemaal dit, maar ik deed altijd "annuleer navigatie". Werkt nu niet meer "stop navigatie" danweer wel...
Ga ik bij de volgende rit testen... 8)7

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 13:31
Heeft iemand ervaring met de Hapro Carver 8.5 op de originele Polestar 2 dakdragers? Ik heb de dakdragers al in bezit, maar ben op zoek naar een gestroomlijnde koffer die me niet al teveel centen gaat kosten..

Deze dakkoffer lijkt er goed en gestroomlijnd uit te zien, 500 liter inhoud en 440,- nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Kammika schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:33:
[...]

Teleurgesteld:
---> Roept Google/Volvo/Polestar al sinds ik mijn auto heb, er gebeurt niet zo veel
---> welke dan? Lijkt weinig concreet. Er zitten wat in de pijplijn als je de forums op internet van diverse apps bekijkt (youtube, waze, etc..) da's dus geen nieuwe info
---> Fijn dat het onderkend is. kennelijk geen enkel commitment wanneer opgelost
--> dat zeiden ze in het persbericht een half jaar geleden ook. Wat is dan nu het verschl.
--> Wat een bullshit. Mijn renault met de helft kleinere display had dit al op orde ..

EDIT: Sorry voor mijn teleurgestelde toon, ik ben natuurlijk wel blij met BartWNL die het gevolgd en samengevat heeft!
Ik deel je mening. Weinig concreets en eigenlijk ook weinig nieuws. Soon is een beetje de trademark van Polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Speciale vraag voor mede Snow rijders;

- Heb hier al eerder iets gelezen over verkleurende PS logo voor en achter (wordt een beetje geelig)
- Ik schijn niet de enige te zijn zei de betreffende Volvo dealer (was daar voor zn eerste beurt)
- Mogelijk komt het door het feit dat het "matte" lak betreft? En daardoor kleurverschil ontstaat?
- Ze zeggen contact te hebben gehad met PS maar die doen er (nog) niets aan.

Herkenbaar? Iemand al meer succes gehad?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 02:52
cornholio24 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:52:
Speciale vraag voor mede Snow rijders;

- Heb hier al eerder iets gelezen over verkleurende PS logo voor en achter (wordt een beetje geelig)
- Ik schijn niet de enige te zijn zei de betreffende Volvo dealer (was daar voor zn eerste beurt)
- Mogelijk komt het door het feit dat het "matte" lak betreft? En daardoor kleurverschil ontstaat?
- Ze zeggen contact te hebben gehad met PS maar die doen er (nog) niets aan.

Herkenbaar? Iemand al meer succes gehad?
Zeker herkenbaar. Heb zelf nog geen actie ondernomen. Mijn Snow is van 10-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:46
Vandaag de winterbanden/wielen gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6Do0--H_jot8N21_1XJD36FoMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59f1SLoEUN3VD8aT0s4HDOX4.jpg?f=fotoalbum_large

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:47
BartWNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:57:
Ik vind dit persoonlijk toch wel het grootste gemis. Centre display staat op route overzicht zodat duidelijk te zien is waar de files staan en of ik een alternatieve route wil nemen. Ruimte zat voor een klein blokje als overlay van je radio/spotify etc.

Bestuurdersdisplay is ook nog veel ruimte, dus zou je zeggen, als die overlay niet kan, dan plaatsen we het daar wel.

Nu rij ik dus vaak maar met de 4 tegels op center display, want ik luister vaak daily mixen en wil weten welke artiest / nummer dan speelt.

Net zo irritant als in de spotify app geen radio op een nummer te kunnen starten. Nu gebruik ik dus mijn telefoon spotify app om radio te starten van een nummer en push hem dan naar Polestar spotify app. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Kammika schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:33:
[...]

Teleurgesteld:

Moet zelf mijn P2 nog ontvangen, maar weet wel dat ik nu 8 maanden op mijn P2 wacht. Daarin hebben er wel al meerdere updates plaatsgevonden.

Ik hiervoor sinds 2020 een ID.3 als leaseauto had, waarbij VW had toegezegd elk kwartaal met een update te komen. Ik in de 1,5 jaar dat ik de ID.3 heb gereden maar 2 updates heb ontvangen, waarbij 1 noodzakelijk om een 12 volt bug te verhelpen en al bij nieuwe auto's aanwezig was (iets met voorraad en ID.3's.... :+ ). Of te wel 1 echte update in 1,5 jaar.

In de wachtende 8 maanden op een P2, ik uit eigenhand van voormalig collega's heb vernomen 'mijn' ID.3 nog steeds geen andere update (3.0) heeft gehad.

Ergo het kan altijd erger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Nu online
Freakie1NL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:13:
[...]

Moet zelf mijn P2 nog ontvangen, maar weet wel dat ik nu 8 maanden op mijn P2 wacht. Daarin hebben er wel al meerdere updates plaatsgevonden.

Ik hiervoor sinds 2020 een ID.3 als leaseauto had, waarbij VW had toegezegd elk kwartaal met een update te komen. Ik in de 1,5 jaar dat ik de ID.3 heb gereden maar 2 updates heb ontvangen, waarbij 1 noodzakelijk om een 12 volt bug te verhelpen en al bij nieuwe auto's aanwezig was (iets met voorraad en ID.3's.... :+ ). Of te wel 1 echte update in 1,5 jaar.

In de wachtende 8 maanden op een P2, ik uit eigenhand van voormalig collega's heb vernomen 'mijn' ID.3 nog steeds geen andere update (3.0) heeft gehad.

Ergo het kan altijd erger. :+
Echter, die updates kan je geen updates noemen. Geen (noemenswaardige) functionaliteiten die erbij gekomen zijn en de updates zijn zo klein dat het amper een update genoemd mag worden, eerder een minor fix.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:06:
[...]

Echter, die updates kan je geen updates noemen. Geen (noemenswaardige) functionaliteiten die erbij gekomen zijn en de updates zijn zo klein dat het amper een update genoemd mag worden, eerder een minor fix.
Dat is eigenlijk alleen de laatste paar updates het geval. Er is allerlei functionaliteit bijgekomen zoals klimaattimers, laadtimers, Digital key, preconditioning voor snelladen, veel verbruiksoptimalisaties waardoor het verbruik echt lager is geworden, CarPlay toegevoegd, range Assistant app met eco klimaat, performance upgrade en app en een hele bak bugfixes en kleine verbeteringen (kW info, Spotify resumen bij instappen enz). Zat er allemaal niet in toen ik hem 2 jaar geleden kreeg. En daar bovenop komen de app updates van Google Maps en toegevoegde handige apps als ABRP , Vivaldi browser voor streamen of EasyPark.

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 06-12-2022 19:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41
Zonet thuis gekomen met een verbruik van 20Kwh/100km.
SMLR, 19inch.
65km waarvan 50% snelweg (125 op teller)

Best tevreden van met dit weer!
Verbruik begint wel hoog met 30Kwh, maar die zakt rustig weg. Korte ritten met een EV tijdens koud weer is een killer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 09:12
Vandaag weer een goede service ervaren van Volvo Broekhuis in Hoogeveen:

Vanochtend zag het middendisplay er wat vreemd uit. De onderste balk met temperatuur instelling zag er wat grijzig uit, net alsof het mistig was. Geen indicatie van de stuurverwarming terwijl deze wel voelbaar aanstond. Dus ik tik op de onderste balk van het scherm en de indicatie is opeens wel zichtbaar en de cijfers zijn ook weer helder wit. Mooi, probleem opgelost dacht ik.
Maar GM blijft alleen maar de reistijd naar mijn huis aangeven en niet naar het werk wat normaliter wel te zien is. Dus het systeem al rijdend gereset zoals wel vaker uitgevoerd, maar nu blijft het scherm zwart. Systeem start niet meer op, alleen maar zwart.
Gestopt bij tankstation, uitgestapt, afgesloten en weer de omgekeerde acties, maar geen resultaat. Dus doorgereden naar het werk en opgeladen. Uiteindelijk losgekoppeld en een stukje voor- en achteruit gereden en afgesloten en met rust gelaten, maar nog steeds geen beeld.

Volvo Broekhuis gebeld, want rijden zonder de klimaatregeling in te kunnen stellen is met dit weer niet echt geruststellend, en zij gaven aan vol te zitten de komende 1-2 weken maar gingen kijken wat er mogelijk was. Uiteindelijk werd ik teruggebeld en is de auto opgehaald en is de boel gereset en 2.5 geïnstalleerd. Nu werkt alles weer naar behoren.

Mooi dat de dealer toch dingen regelt om ervoor te zorgen dat ik weer veilig op weg kan, want dat mag ook wel eens gezegd worden.

En wat ook vreemd is: richting aangeven zonder het bijbehorende geluid te horen. Iedere keer weer die twijfel of de knipperlichten wel werken en je niet een of andere malloot bent die heen en weer zwalkt over de rijbanen 😊

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Nu online
JTHZZ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:24:
[...]

Dat is eigenlijk alleen de laatste paar updates het geval. Er is allerlei functionaliteit bijgekomen zoals klimaattimers, laadtimers, Digital key, preconditioning voor snelladen, veel verbruiksoptimalisaties waardoor het verbruik echt lager is geworden, CarPlay toegevoegd, range Assistant app met eco klimaat, performance upgrade en app en een hele bak bugfixes en kleine verbeteringen (kW info, Spotify resumen bij instappen enz). Zat er allemaal niet in toen ik hem 2 jaar geleden kreeg. En daar bovenop komen de app updates van Google Maps en toegevoegde handige apps als ABRP , Vivaldi browser voor streamen of EasyPark.
Bovenstaande grotendeels niet in de laatste 8 maanden waar hij het over had, maar eerder. Toch? Of zit het qua tijdlijn verkeerd in mijn hoofd?

Edit: Hmm ja, je hebt gelijk. Mea culpa. Voor mijn gevoel waren we al een jaar verder. 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 22:39
Hey hoi, ik volg al even dit topic, voornamelijk omdat ik zelf een Polestar op het oog had voor wanneer ik een auto mocht uitzoeken van werk. Beetje off topic misschien maar, nu viel mij op dat sinds een paar dagen de leaseprijzen ineens omhooggeschoten zijn. Ik had al in de gaten dat de SRSM pas vanaf 1e kwartaal 2023 weer verkocht zou worden vanwege de grote belangstelling maar zal dat ook de prijsstijging verklaren? De auto zelf is immers niet duurder geworden voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

glennoo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:15:
Hey hoi, ik volg al even dit topic, voornamelijk omdat ik zelf een Polestar op het oog had voor wanneer ik een auto mocht uitzoeken van werk. Beetje off topic misschien maar, nu viel mij op dat sinds een paar dagen de leaseprijzen ineens omhooggeschoten zijn. Ik had al in de gaten dat de SRSM pas vanaf 1e kwartaal 2023 weer verkocht zou worden vanwege de grote belangstelling maar zal dat ook de prijsstijging verklaren? De auto zelf is immers niet duurder geworden voor zover ik weet.
Leaseprijzen fluctueren in de zakelijke markt dagelijks. Bij mijn vorige werkgever gebruikte wij Fleetagent. Daarin zag je dagelijkse mutaties. Zo reden collega's met gelijkwaardige functies een identieke auto maar door 1 week later bestellen van de ene zat daar onderling 70 euro (leasebedrag) per maand verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Wil iemand van jullie eens checken of je duidelijk verschil kan horen tussen ventilator standen terwijl je stil staat?

0-1-2-3-4-5-6(max)

Dan weet ik of ik naar de garage moet.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 22:39
Freakie1NL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:23:
[...]

Leaseprijzen fluctueren in de zakelijke markt dagelijks. Bij mijn vorige werkgever gebruikte wij Fleetagent. Daarin zag je dagelijkse mutaties. Zo reden collega's met gelijkwaardige functies een identieke auto maar door 1 week later bestellen van de ene zat daar onderling 70 euro (leasebedrag) per maand verschil in.
Lijkt mij op zich ook niet anders dan logisch, vooral met het vraag en aanbod gebeuren. En de vraag voor deze auto lijkt ook behoorlijk groot te zijn. Het viel mij echter op dat andere leasemaatschappijen de polestar 2 wel aanboden voor de lagere prijs die er eerder was. Uitgerekend de partij waar wij bij zitten hanteert momenteel een (behoorlijk) hogere prijs :( . Dan nog maar eventjes een maandje wachten, misschien dat er het eerste kwartaal verandering in komt, en anders toch maar gaan kijken naar een alternatief, ook al wil ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
JTHZZ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:24:
[...]

Dankjewel voor dit bericht, ik kreeg een gevoel dat er idd maar weinig gaande is op het gebied van updates maar dit brengt mij tot ander inzicht ;)

Overigens heb ik de sessie van Thomas Ingenlath en Patrick Brady (written live Q&A) volledig gevolgd maar was ook wat teleurgesteld. Het was meer van hetzelfde qua antwoorden die altijd gegeven worden door Polestar. Ik had zelf ook vragen gesteld maar deze zijn niet beantwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:35
Hansieo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:22:
Wil iemand van jullie eens checken of je duidelijk verschil kan horen tussen ventilator standen terwijl je stil staat?

0-1-2-3-4-5-6(max)

Dan weet ik of ik naar de garage moet.. ;(
Ik hoor en merk duidelijk verschil. Heb je al eens het infotainment gereset? Dit heeft bij mij al eens een airco probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
daniel14 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:30:
[...]

Ik hoor en merk duidelijk verschil. Heb je al eens het infotainment gereset? Dit heeft bij mij al eens een airco probleem opgelost.
Dank voor jouw input. _/-\o_

Omdat ik 'm altijd op stand 1 had staan, weinig gemerkt of er iets veranderde.
Wel regelmatig een info-reset moeten doen vanwege verbindings angst van LTE.

Nu 2 weken na de 1e beurt, (incl sw update.... :S ) en de ramen soms wat willen beslaan selecteerde ik een hogere fan stand... dacht ik, ik hoor nagenoeg geen verschil. Ik moet echt naar MAX om lucht te krijgen, dus de motor werkt wel... maar met de standen (zoals ik van jou begrijp) is dus wat mis.

Lekker..... ik ga binnenkort een paar dagen diep Duitsland in, en kan op korte termijn natuurlijk niks laten friemelen onder/aan het dashboard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Nog even een vraagje over het voorverwarmen van de accu. Vanmorgen had ik de timer ingesteld voor de klimaatregeling (preconditioning) en was in de veronderstelling dat dan tevens de accu's worden voorverwamd. Auto hing aan de laadpaal, maar was al halverwege de nacht vol. Vanmorgen stipt op tijd vertrokkken, Alles lekker behaaglijk warm maar ik zag bij vertrek dat toch nog het sneeuwvlokje brandde bij het accu symbool. Dit geeft volgens mij aan dat de accu's koud zijn of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
WiMe65 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:57:
[...]

Mijn Snow is ook van 10-2021.. zelfde batch mogelijk

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Playgarden schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:55:
Nog even een vraagje over het voorverwarmen van de accu. Vanmorgen had ik de timer ingesteld voor de klimaatregeling (preconditioning) en was in de veronderstelling dat dan tevens de accu's worden voorverwamd. Auto hing aan de laadpaal, maar was al halverwege de nacht vol. Vanmorgen stipt op tijd vertrokkken, Alles lekker behaaglijk warm maar ik zag bij vertrek dat toch nog het sneeuwvlokje brandde bij het accu symbool. Dit geeft volgens mij aan dat de accu's koud zijn of niet?
Die vraag had ik pas ook, en dit antwoord klonk logisch:
JTHZZ schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:59:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Pixeltje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:11:
[...]

Die vraag had ik pas ook, en dit antwoord klonk logisch:

[...]
Nou volgens mij werkt dat sneeuwvlokken net als in mijn vorige auto. Als het buiten onder de 3 gr is staart die in beeld om je te waarschuwen dat het wegdek bevroren kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kammika schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:16:
[...]

Nou volgens mij werkt dat sneeuwvlokken net als in mijn vorige auto. Als het buiten onder de 3 gr is staart die in beeld om je te waarschuwen dat het wegdek bevroren kan zijn.
Ja, die heb je ook en staat boven-midden in het bestuurders display naast de temperatuur. Het sneeuwvlokje bij het accusymbool (helemaal rechts in het bestuurdersscherm dus) geeft aan dat de accu een klein pooltje heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
Pixeltje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:42:
[...]
geeft aan dat de accu een klein pooltje heeft.
heb ik toch liever een klein Roemeentje

(sorry kon het woordgrapje niet laten, heb helemaal niks tegen welke nationaliteit dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Pixeltje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:42:
[...]

Ja, die heb je ook en staat boven-midden in het bestuurders display naast de temperatuur. Het sneeuwvlokje bij het accusymbool (helemaal rechts in het bestuurdersscherm dus) geeft aan dat de accu een klein pooltje heeft.
Ook nog nooit gezien…

EDIT: zie nu ineens dat ik in ps2 topic reageer. Ik heb Een xc40. Kan dan natuurlijk ook gewoon anders werken 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Kammika op 07-12-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:25
Kammika schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:31:
[...]

Ook nog nooit gezien…

EDIT: zie nu ineens dat ik in ps2 topic reageer. Ik heb Een xc40. Kan dan natuurlijk ook gewoon anders werken 8)7
Ook onze xc40 heeft 2 symbolen hoor. 1 als waarschuwing voor glad wegdek of kou en 2 specifiek bij het accu symbooltje wat aangeeft dat je accu erg koud is. Soms krijg je er zelfs een extra melding bij dat hierdoor bepaalde systeem wat minder goed werken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Er is gisteren nieuwe app update (iOS althans).
Lijkt op ‘t eerste zicht weer allemaal wat sneller te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op woensdag 7 december 2022 @ 23:35:
[...]

Ook onze xc40 heeft 2 symbolen hoor. 1 als waarschuwing voor glad wegdek of kou en 2 specifiek bij het accu symbooltje wat aangeeft dat je accu erg koud is. Soms krijg je er zelfs een extra melding bij dat hierdoor bepaalde systeem wat minder goed werken.
Ok heb die dan wsch nog nooit gezien omdat die van mij met koud weer altijd aan de laadpaal staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 18:51
glennoo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:01:
[...]

Lijkt mij op zich ook niet anders dan logisch, vooral met het vraag en aanbod gebeuren. En de vraag voor deze auto lijkt ook behoorlijk groot te zijn. Het viel mij echter op dat andere leasemaatschappijen de polestar 2 wel aanboden voor de lagere prijs die er eerder was. Uitgerekend de partij waar wij bij zitten hanteert momenteel een (behoorlijk) hogere prijs :( . Dan nog maar eventjes een maandje wachten, misschien dat er het eerste kwartaal verandering in komt, en anders toch maar gaan kijken naar een alternatief, ook al wil ik dat niet.
Ik weet niet of het van toepassing is, maar je zou ook je LM een bericht kunnen sturen dat je de P2 graag wilt leasen, maar dan wel voor de prijs waarvoor je de P2 aangeboden hebt zien staan. Zo heb ik het bij mijn auto gedaan ;)

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Hansieo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:03:
[...]

Nu 2 weken na de 1e beurt, (incl sw update.... :S ) en de ramen soms wat willen beslaan selecteerde ik een hogere fan stand... dacht ik, ik hoor nagenoeg geen verschil. Ik moet echt naar MAX om lucht te krijgen, dus de motor werkt wel... maar met de standen (zoals ik van jou begrijp) is dus wat mis.

Lekker..... ik ga binnenkort een paar dagen diep Duitsland in, en kan op korte termijn natuurlijk niks laten friemelen onder/aan het dashboard..
Dit is exact ook mijn ervaring. Ik heb het al eens gehad dat hij op de één-na-hoogste stand had staan en dat ik de fan nauwelijks hoorde. Toen op de hoogste stand gezet en het geweld barstte los. Dit allemaal zonder de 'auto' stand. Ik snap er helemaal niets van.
Tegen dat beslaan van die ramen heb ik dus inmiddels het volgende foefje ontdekt:
Zet 'maximaal ontwasemen aan' en stel daarna de gewenste temperatuurinstelling in en de fan-stand naar wat je wilt (voor mij meestal 2, 3 of 4). En rijden maar. Zodra ik max ontwasemen uit zet (gebeurt ook als je 'auto' aan zet of met de individuele airflows gaat spelen) kan ik aftellen 10 10 en beginnen de (voornamelijk zij-) ramen langzaam te beslaan.
Rijden met een niet werkende mediaconsole (die ook de airco bestuurt) is voor mij levensgevaarlijk/geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Playgarden schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:55:
Ik had gisterochtend ook (tot 90% geladen en) voorverwarmd aan de laadpaal. Geen sneeuwvlokje in het batterijsymbool en ook de regen-balk was nagenoeg helemaal beschikbaar. Dit terwijl ik eerder al eens gezien heb dat die balk redelijk ver 'geblokkeerd' was als ik niet had voorverwarmd en geladen tot 90%.
Er zijn dus volgens mij 2 dingen waaraan je kan herkennen of de accu ook is voorverwarmd.
En ja, volgens mij moet de accu verwarmd wormen met een geprogrammeerd vertrek en gekoppeld aan de laadpaal (actieve sessie).

In jou geval lijkt me dat of een bug, of de laadpaal schakelt af nadat de auto volgeladen is.
Ik zie bijv. in de administratie van mijn laadpaal altijd het einde van de laadsessie en dat is niet het moment waarop de accu vol was, maar het moment waarop ik de auto ontkoppel. Als dat bij jouw anders is zou dat kunnen betekenen datdat de auto wel aan de laadpaal hangt, maar geen acteve sessie meer heeft en dus niet opnieuw stroom kan betrekken.
Misschien is dat nog een onderzoekje waard voordat je Polestar belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De app is sinds gisterenmorgen engelstalig. De app-update, ook gisteren, heeft daar geen verandering in gebracht. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
PvS_68 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:56:
[...]

Dit is exact ook mijn ervaring. Ik heb het al eens gehad dat hij op de één-na-hoogste stand had staan en dat ik de fan nauwelijks hoorde. Toen op de hoogste stand gezet en het geweld barstte los. Dit allemaal zonder de 'auto' stand. Ik snap er helemaal niets van.
Tegen dat beslaan van die ramen heb ik dus inmiddels het volgende foefje ontdekt:
Zet 'maximaal ontwasemen aan' en stel daarna de gewenste temperatuurinstelling in en de fan-stand naar wat je wilt (voor mij meestal 2, 3 of 4). En rijden maar. Zodra ik max ontwasemen uit zet (gebeurt ook als je 'auto' aan zet of met de individuele airflows gaat spelen) kan ik aftellen 10 10 en beginnen de (voornamelijk zij-) ramen langzaam te beslaan.
Rijden met een niet werkende mediaconsole (die ook de airco bestuurt) is voor mij levensgevaarlijk/geen optie.
Dank voor de informatie... het is dus niet gewoon "idee" van me dat het niet goed functioneert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:31:
De app is sinds gisterenmorgen engelstalig. De app-update, ook gisteren, heeft daar geen verandering in gebracht. Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP7CDyvbeu7OtS9VLnBooJRU7Rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLoOJ9xsbDAaHnvKz6UdEwvb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:44

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Ik heb net mijn app geupdate op Android. App versie 3.18.0/223
Gewoon Nederlands, Regio is bij mij Nederland.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dank je, dat was het. Vreemd dat dat opeens veranderd.
Ik had overigens helemaal niet in de gaten dat het scherm van de accounttab nog verder doorliep naar onderen, stom rund dat ik ben }:O _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:29:
[...]

Dank je, dat was het. Vreemd dat dat opeens veranderd.
Ik had overigens helemaal niet in de gaten dat het scherm van de accounttab nog verder doorliep naar onderen, stom rund dat ik ben }:O _O-
Ach, ik ben ooit zo tijdlang uitgelogd geweest zonder het goed door te hebben :P
Heb het wel eens vaker gehoord dat er na een update iets gewijzigd kan zijn, vooral de units.
Goed te horen dat het eenvoudige setting change is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
Ik had hetzelfde - mijn regio was veranderd naar UK op 1 of andere manier na een recente app update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
PvS_68 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:56:
Zodra ik max ontwasemen uit zet (gebeurt ook als je 'auto' aan zet of met de individuele airflows gaat spelen) kan ik aftellen 10 10 en beginnen de (voornamelijk zij-) ramen langzaam te beslaan.
Toch een vraagje; hebben de mensen die hier last van hebben wel Airco én Verwarmen aanstaan (ook in de winter)?

Heb in het begin ooit een keer de temperatuur ingesteld (20 graden), die ik zowel in de winter als in de zomer prettig vind. Heb sindsdien die instellingen ook niet meer gewijzigd, behalve de ECO-stand: bij langere ritten waarbij het extra verbruik niet uitmaakt zet ik deze nog wel eens uit. Met koud weer merk je na zo'n 1 uur rijden wel echt dat de ECO-stand aan staat en hij de cabine niet meer op temperatuur kan houden.

De voor- en zijruiten (voorin) beslaan bij mij ook enkel wanneer ik met bv een natte jas instap in de ECO-stand. 1-2 minuutjes de blower aan en dit is ook verdwenen. De zijruiten achter beslaan wel prima snel bij sappig weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeurtG
Hansieo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:03:
[...]

Je zou 'm nog even kunnen resetten naar de default via deze procedure en van daaruit kijken of per verandering hoort/voelt

https://www.polestar.com/...limaatregeling-activeren/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeurtG
klik rechtsonder op het poppetje in de balk van de app, scroll maar beneden naar de settings van de app en wijzig daar de regio naar België/Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
WiMe65 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:57:
[...]

Heb het idee dat het ook op mijn Magnesium te zien is.
Maar de kleur is sowieso nogal onderhevig aan hoe het licht erop valt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 21:34
In de Official Polestar Community Facebookgroep: OTA 2.4 gaat van start in plaats van 2.5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKAy_Ae5SmnEmWHBm1q_GhEr1lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve41jUAFRBuswQRScredZWhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Nu online
Bij mij is het gewoon nog in het Nederlands. Geen idee eigenlijk hoe hij dat bepaalt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Nu online
jnsvr schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:01:
In de Official Polestar Community Facebookgroep: OTA 2.4 gaat van start in plaats van 2.5.

[Afbeelding]
Sorry dat ik het zeg, maar het blijven echt een stel gigantische kneuzen daar op de development-afdeling. Echt niet te filmen, haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• k-jah
GuiltyNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:05:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar het blijven echt een stel gigantische kneuzen daar op de development-afdeling. Echt niet te filmen, haha.
Nou idd! Semantic versioning 101 zeg…
“Laten we iedereen nog een beetje meer in de war brengen” 8)7

Ps: en wanneer gaan ze nu eens stoppen met fb als enige communicatietool? Ik moet vertrouwen op fora (kudos aan de posters _/-\o_ ) om zulke dingen te weten te komen.
Was er vorig jaar geen enquête om dit te wijzigen?

[ Voor 23% gewijzigd door k-jah op 08-12-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:41
GuiltyNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:05:
[...]

Nou ja... Er staat toch duidelijk wat de situatie is? Of had je liever helemaal geen communicatie gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
GeurtG schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:36:
[...]

Je zou 'm nog even kunnen resetten naar de default via deze procedure en van daaruit kijken of per verandering hoort/voelt

https://www.polestar.com/...limaatregeling-activeren/
Ga ik morgen op mijn volgende rit gelijk uitproberen... (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Hansieo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:16:
[...]

Ga ik bij de volgende rit testen... 8)7
Annuleer bestemming! Is volgens mij het toverwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Nu online
harrewarre schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:24:
[...]

Nou ja... Er staat toch duidelijk wat de situatie is? Of had je liever helemaal geen communicatie gehad?
Ja, heel duidelijk. Ik heb het ook niet over de reden of de communicatie, ik heb het over het feit dat de developers weer giga aan het blunderen zijn. Er komt geen einde aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 21:58
Misschien ook voor anderen interessant. Brodit heeft eindelijk een mount voor de Polestar. Ik heb die houders altijd met veel plezier gebruikt.

https://www.brodit.com/en/product/855826
Pagina: 1 ... 121 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.