Als de garage niks kan vinden, roepen ze volgens mij al snel dat een update het wel zal oplossen. En soms is dat ook zo, omdat alle subsystemen bij een update een keer worden gereset. Maar dat lijkt me dan een tijdelijke oplossing als er echt iets aan de hand is. Ben ook wel benieuwd naar dat airco probleem want dat heb ik hier eigenlijk nog niet langs zien komen.Kleineheino schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:09:
[...]
Updates in software version P2.5Er staat niets over airco? Ik lees wel veel over zaken die na een update niet meer (correct) werken ondanks dat dit niet in de releasenotes staat, maar nu dus ook iets wat verbeterd is en er niet in staat?
- Stability improvements for issue with unlocking the vehicle with physical key.
- Radio improvements: including fixes for delay in radio text, last selected station lost on next start-up and loss of audio when using DAB radio (DAB availability may vary depending on market and model year).
- Range Assistant app improvements: centre display now also shows instant consumption in the home screen tile when minimised.
- Remove paired device: possible to remove paired device through new function added in both mobile app and in-car settings.
![]()
Wat was er aan de hand met de airco?
Airco werkt bij mij gewoon ok. De ECO modus geeft misschien problemen? Die is bedacht voor de hypermilers onder ons, maar werkt eigenlijk maar heel matig.
Ik moet wel een heel bijzondere Polestar rijder zijn maar bij mij heeft hij de hele zomer prima gewerkt en ook in de winter gebruik ik hem veel als ik de auto heb voorverwarmd. Alleen bij vochtig koud weer beslaan de ruiten en moet je eco uitzetten.GuiltyNL schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:08:
Airco werkt bij mij gewoon ok. De ECO modus geeft misschien problemen? Die is bedacht voor de hypermilers onder ons, maar werkt eigenlijk maar heel matig.
Of ik. Ik heb wel een van de eerste exemplaren natuurlijk.JTHZZ schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:23:
[...]
Ik moet wel een heel bijzondere Polestar rijder zijn maar bij mij heeft hij de hele zomer prima gewerkt en ook in de winter gebruik ik hem veel als ik de auto heb voorverwarmd. Alleen bij vochtig koud weer beslaan de ruiten en moet je eco uitzetten.
Ik heb ook een vroege, maar dat eco voor het klimaat heb ik twee keer geprobeerd om vast te stellendat het (voor mij) niet werkt. In de zomer niet omdat het binnen onaangenaam wordt. In de winter niet omdat de ramen bij de kinderen achter beslaan.
Ik maak mijn eigen ECO door de airco zo min mogelijk te gebruiken en de ventilator een tikje lager te hebben meestal. Bij vochtig weer werkt dat niet maar verder eigenlijk prima
Ik maak mijn eigen ECO door de airco zo min mogelijk te gebruiken en de ventilator een tikje lager te hebben meestal. Bij vochtig weer werkt dat niet maar verder eigenlijk prima
Ik gebruik t ook niet. Zie de toegevoegde waarde niet, want heb t misschien 2x geprobeerd maar het is gewoon minder comfortabel. Heb die paar % extra range toch net nodig.De fiscalist schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:22:
Ik heb ook een vroege, maar dat eco voor het klimaat heb ik twee keer geprobeerd om vast te stellendat het (voor mij) niet werkt. In de zomer niet omdat het binnen onaangenaam wordt. In de winter niet omdat de ramen bij de kinderen achter beslaan.
Inmiddels wat meer gereden, ook met de ACC. Viel me op dat de auto niet afremde nadat een auto die mij ingehaald had vlak voor mij invoegde.BlacKstaR- schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:56:
[...]
Ik had gehoopt dat ACC was verbeterd. Nu remt het systeem te abrupt.
Verder vind ik dat hij nog steeds iets te vroeg snelheid mindert bij het naderen van een auto.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Mijn airco werkte soms niet zonder reden. Ook werd er geen foutmelding gelogd in de wagen. Volgens de dealer zou het hele systeem meer betrouwbaar moeten werken met update 2.5. Blijkbaar is de werking vannde warmtepomp aan de werking airco gekoppeld. Tot nu toe nog geen airco nodig gehad dus ik weet niet of het wat heeft uitgehaald.Kleineheino schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:09:
[...]
Updates in software version P2.5Er staat niets over airco? Ik lees wel veel over zaken die na een update niet meer (correct) werken ondanks dat dit niet in de releasenotes staat, maar nu dus ook iets wat verbeterd is en er niet in staat?
- Stability improvements for issue with unlocking the vehicle with physical key.
- Radio improvements: including fixes for delay in radio text, last selected station lost on next start-up and loss of audio when using DAB radio (DAB availability may vary depending on market and model year).
- Range Assistant app improvements: centre display now also shows instant consumption in the home screen tile when minimised.
- Remove paired device: possible to remove paired device through new function added in both mobile app and in-car settings.
![]()
Wat was er aan de hand met de airco?
Laten we het hopen..! Ben in ieder geval blij met de toevoeging van de lichtanimatie
[ Voor 4% gewijzigd door espro op 27-11-2022 23:38 ]
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Ik zit nog op 2.4 waarmee ik ook de lichtanimatie kreeg. Maar ik begrijp dus dat jij ook geen pilot pack hebt? Want het zou jammer zijn als ik de animatie met 2.5 weer verliesespro schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:35:
[...]
Mijn airco werkte soms niet zonder reden. Ook werd er geen foutmelding gelogd in de wagen. Volgens de dealer zou het hele systeem meer betrouwbaar moeten werken met update 2.5. Blijkbaar is de werking vannde warmtepomp aan de werking airco gekoppeld. Tot nu toe nog geen airco nodig gehad dus ik weet niet of het wat heeft uitgehaald.
Laten we het hopen..! Ben in ieder geval blij met de toevoeging van de lichtanimatie
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Vanmorgen (met 1514 km op de teller...) kreeg ik een melding 'aandrijflijn service vereist', die ging weg toen ik de auto in D zette en is de hele weg niet teruggekomen. Ik heb in dit topic die melding vaker voorbij zien komen als eenmalige 'glitch', moet ik me zorgen maken of is alles in orde als die melding niet terugkomt?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik herken het ook niet inderdaad. Heb nog niet de 2.5 versie (auto gaat wel half december voor onderhoud, dus zal hem tzt wel krijgen), maar ook met vorige revisies van de ACC werd dergelijk gedrag beschreven. Ik merk het niet in mijn ACC, ongeacht de stand waarin hij staat.Koekhapperrr schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:34:
Net of bepaalde MY of productieseries hier anders in zijn, herken het agressieve remmen met ACC totaal niet.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik maak mijn eigen "Maximaal ontwasemen" door maximaal ontwasemen aan te zetten en daarna de fan-speed op stand 2 en de temperatuurinstellen (die dan voor L & R helaas gescheiden zijn) beiden op de gewenste temperatuur terug te zetten. Als ik dat niet doe met dit weer (ook vorige week toen het niet regende) beslaan mijn ramen meteen. Als ik die stand verlaat door op " Auto" te schakelen duurt het geen minuut voordat ik zie dat mijn ramen beginnen te beslaan.De fiscalist schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:22:
Heb de vloermatjes achterin al gevoeld, maar niet nat.
Ik weet niet wat het is maar het lijkt alsof hij de lucht niet ontvochtigd. Nog nooit zo'n waardeloze airco meegemaakt als dit.
Nee ook geen pilot pack hier! Lichtanimatie aanwezig met 2.5xsive schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:37:
[...]
Ik zit nog op 2.4 waarmee ik ook de lichtanimatie kreeg. Maar ik begrijp dus dat jij ook geen pilot pack hebt? Want het zou jammer zijn als ik de animatie met 2.5 weer verlies
Temperatuur instelling kan je ook gewoon instellen dat die niet gescheiden isPvS_68 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:04:
[...]
Ik maak mijn eigen "Maximaal ontwasemen" door maximaal ontwasemen aan te zetten en daarna de fan-speed op stand 2 en de temperatuurinstellen (die dan voor L & R helaas gescheiden zijn) beiden op de gewenste temperatuur terug te zetten. Als ik dat niet doe met dit weer (ook vorige week toen het niet regende) beslaan mijn ramen meteen. Als ik die stand verlaat door op " Auto" te schakelen duurt het geen minuut voordat ik zie dat mijn ramen beginnen te beslaan.
Ik weet niet wat het is maar het lijkt alsof hij de lucht niet ontvochtigd. Nog nooit zo'n waardeloze airco meegemaakt als dit.
Wat ik laatst heb gedaan is met een microvezeldoek de vooruit en achterruit heb schoongemaakt (goed boenen). Er leek een soort laag op te zitten, sinds 30K+ beurt.PvS_68 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:04:
[...]
Ik maak mijn eigen "Maximaal ontwasemen" door maximaal ontwasemen aan te zetten en daarna de fan-speed op stand 2 en de temperatuurinstellen (die dan voor L & R helaas gescheiden zijn) beiden op de gewenste temperatuur terug te zetten. Als ik dat niet doe met dit weer (ook vorige week toen het niet regende) beslaan mijn ramen meteen. Als ik die stand verlaat door op " Auto" te schakelen duurt het geen minuut voordat ik zie dat mijn ramen beginnen te beslaan.
Sinds dat eraf is beslaan mijn ruiten amper meer.
Als de inhalende auto sneller rijdt dan jij (dat is meestal het geval) en voor je invoegt, dan laat de ACC toe dat de volgafstand (tijdelijk) verkleind wordt. Als er iemand voor je met 60 km/u invoegt, dan gaat hij wel degelijk (goed) op de rem.Lutra schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:45:
[...]
Inmiddels wat meer gereden, ook met de ACC. Viel me op dat de auto niet afremde nadat een auto die mij ingehaald had vlak voor mij invoegde.
Verder vind ik dat hij nog steeds iets te vroeg snelheid mindert bij het naderen van een auto.
Dat te vroeg snelheid minderen is volgens mij bij alle ACCs zo. Ik heb ervaring met VAG, Ford en Lexus en die hadden dat allemaal. Wij zijn in Nederland nou eenmaal gewend om <2s afstand te houden.
Vanochtend (hele nacht regen en nog steeds) zonder voorverwarmen ingestapt en weggereden. Geen moment zijn de ruiten beslagen geweest of ook maar eerste tekenen van beslaan. Uiteraard wel eco-klimaat uitgezet deze ochtend. Dus vraag me echt af wat hier mis gaat. Ik heb maximaal ontwasemen alleen ooit nodig gehad toen er vier man met natte jassen instapten, maar dat is volgens mij niet bijzonder.PvS_68 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:04:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 28-11-2022 10:47 ]
Volgens mij is het advies om hier altijd even naar te laten kijken door de Volvo garage. Het kan een glitch zijn maar er zijn ook al mensen met die melding gestrand. Het voordeel is dat je meteen P2.5 krijgt en je niet op de OTA hoeft te wachtenPixeltje schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:58:
Vanmorgen (met 1514 km op de teller...) kreeg ik een melding 'aandrijflijn service vereist', die ging weg toen ik de auto in D zette en is de hele weg niet teruggekomen. Ik heb in dit topic die melding vaker voorbij zien komen als eenmalige 'glitch', moet ik me zorgen maken of is alles in orde als die melding niet terugkomt?
Eén van de redenen dat ik de ACC op de P2 juist zo relaxed vind rijden. Wanneer een auto mij inhaalt en voor mij invoegt met een hogere snelheid, zou ik zelf ook niet op de rem trappen. De volgafstand wordt immers al vanzelf groter omdat de andere auto van jou wegrijdt. Wanneer een auto voor jou invoegt met onvoldoende extra snelheid (of trager), dan grijpt de auto wel meteen in.Lutra schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:45:
[...]
Inmiddels wat meer gereden, ook met de ACC. Viel me op dat de auto niet afremde nadat een auto die mij ingehaald had vlak voor mij invoegde.
Vooral op hogere snelheden mag dat wmb ook wel iets minder snel ja. Wanneer de auto afremt (en de baan links is vrij) zet ik meestal vast knipperlicht naar links aan. Auto gaat dan weer versnellen in anticipatie op je inhaalmanoeuvre. Zo voorkom je dat je naar de linkerbaan gaat en dan pas gaat versnellen.Verder vind ik dat hij nog steeds iets te vroeg snelheid mindert bij het naderen van een auto.
Ook hier toch even komen melden.
Na maanden van ellende met connectiviteit, profielen verwijderen en de auto niet met de app te kunnen verbinden kunnen we nu melden dat het prima, soepel en vlot werkt.
Uiteindelijk bleek de TCAM module echt defect, mobiele verbindingen werkten niet ondanks dat dit wel in het systeem aangegeven werd (balkjes waren wit/vol).
Nieuwe TCAM er in, het is werkelijk verbazingwekkend hoe vlot alles nu werkte. Auto kunnen we nu perfect peilen waar hij is, klimaat aansturen, laadstatus raadplegen. Echt ongelooflijk.
Vader reed ook al langer met de 2.5 update rond.
Na maanden van ellende met connectiviteit, profielen verwijderen en de auto niet met de app te kunnen verbinden kunnen we nu melden dat het prima, soepel en vlot werkt.
Uiteindelijk bleek de TCAM module echt defect, mobiele verbindingen werkten niet ondanks dat dit wel in het systeem aangegeven werd (balkjes waren wit/vol).
Nieuwe TCAM er in, het is werkelijk verbazingwekkend hoe vlot alles nu werkte. Auto kunnen we nu perfect peilen waar hij is, klimaat aansturen, laadstatus raadplegen. Echt ongelooflijk.
[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 28-11-2022 11:56 ]
Fijn! Zo was het bij mij de afgelopen maanden ook, maar sinds een week ineens een groot drama met die app. Alles in de auto werkt perfect, DK ook probleemloos, maar vrijwel alleen de 'Kan geen verbinding maken met je auto'-melding in de app zelf.HyperBart schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:55:
Ook hier toch even komen melden.
Heb gebeld, en ik hoop er snel terecht te kunnen. Volgens hun website is 22 december (!) de eerst volgende mogelijkheid, maar neem stiekem wel aan dat ze voor zo'n melding ruimte maken?JTHZZ schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:51:
[...]
Volgens mij is het advies om hier altijd even naar te laten kijken door de Volvo garage. Het kan een glitch zijn maar er zijn ook al mensen met die melding gestrand. Het voordeel is dat je meteen P2.5 krijgt en je niet op de OTA hoeft te wachten
Auto is, ondanks alle berichten die ik hier gelezen had vooraf, verdacht stabiel. Softwareversie is 2.4 en communicatie met de app enzo gaat prima. Vind het een beetje vreemd dat er na 1600 km al zo'n melding voorbij komt, heb tot nu toe eigenlijk alleen maar rustig gereden met de auto..
We gaan het zien, bedankt voor je reactie!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik had ‘m gisteren ook (in mijn xc40) maar kon spontaan niet meer rijden. 10 min de deuren op slot en hij deed het weer (anwb was al onderweg)Pixeltje schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:58:
Heb jij toevallig ook net naar 2.4 ge-update ?
Ok, opnieuw inloggen (door op 'wijzigen' te drukken naast je account in de app, niet door eerst uit te loggen), app geforceerd afsluiten én cache verwijderen (Android, níet de gegevens van de app) hebben het probleem instant opgelost. Krijg nu weer <1 seconde verbinding met de auto na starten van de app.Koekhapperrr schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:43:
[...]
Fijn! Zo was het bij mij de afgelopen maanden ook, maar sinds een week ineens een groot drama met die app. Alles in de auto werkt perfect, DK ook probleemloos, maar vrijwel alleen de 'Kan geen verbinding maken met je auto'-melding in de app zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Koekhapperrr op 28-11-2022 16:02 ]
Ga ik eens proberen, want de auto voelt verder niet vochtig aan vn binnen of zoiets. Alleen bij het minste geringste beslaan de ramen.fyr0 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:38:
[...]
Wat ik laatst heb gedaan is met een microvezeldoek de vooruit en achterruit heb schoongemaakt (goed boenen). Er leek een soort laag op te zitten, sinds 30K+ beurt.
Sinds dat eraf is beslaan mijn ruiten amper meer.
Hij is vorige week geleverd met 2.4. De update naar 2.5 is er nog niet voor mijn auto kennelijk. Melding is nu bij mij overigens ook verdwenen, stond eerst bij autostatus, maar is daar nu weg.Kammika schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:49:
[...]
Ik had ‘m gisteren ook (in mijn xc40) maar kon spontaan niet meer rijden. 10 min de deuren op slot en hij deed het weer (anwb was al onderweg)
Heb jij toevallig ook net naar 2.4 ge-update ?
Nou ja weet ook niet of er een relatie wis, maar 2.4 heeft “drive train optimisations” en ik heb deze melding op de aandrijving gehad een paar weken na 2.4 installatie. Maar goed dat is allemaal wat dun “bewijs” dat het aan sw 2.4 ligt. Maar begrijp dus nu wel dat wij beiden het issue op 2.4 hebben gehad…Pixeltje schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:22:
[...]
Hij is vorige week geleverd met 2.4. De update naar 2.5 is er nog niet voor mijn auto kennelijk. Melding is nu bij mij overigens ook verdwenen, stond eerst bij autostatus, maar is daar nu weg.
Ik heb altijd alle OTAs netjes gekregen vanaf het begin. Ik ben er alleen wat minder mee bezig de laatste tijd en zie nu dat je nog op 2.2 staat... Dat gaatje zeker niet worden zonder een garage bezoek...?
XPENG G9 Performance 2024
2.3 is na een paar dagen ingetrokken vanwege een hoop issues.kramon schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:30:
Ik heb altijd alle OTAs netjes gekregen vanaf het begin. Ik ben er alleen wat minder mee bezig de laatste tijd en zie nu dat je nog op 2.2 staat... Dat gaatje zeker niet worden zonder een garage bezoek...?
2.4 is dealer only (niet-OTA)
2.5 wordt nu uitgerold (wel OTA). Eigenlijk pas de eerste 'echte' OTA-update sinds 2.2; kun je ook gewoon installeren wanneer ie aangeboden wordt. Je hoeft dus niet langs de dealer
Oooh, thanks!!! Dan ga ik de komende tijd weer "Software update" hammerenKoekhapperrr schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:33:
[...]
2.3 is na een paar dagen ingetrokken vanwege een hoop issues.
2.4 is dealer only (niet-OTA)
2.5 wordt nu uitgerold (wel OTA). Eigenlijk pas de eerste 'echte' OTA-update sinds 2.2; kun je ook gewoon installeren wanneer ie aangeboden wordt. Je hoeft dus niet langs de dealer
XPENG G9 Performance 2024
Nu paar dagen 2.5 geïnstalleerd staan. Toch een eerste issue ontdekt. Ik merk dat mijn spiegels veel slechter naar beneden kantelen. Lijkt meer dan helft van de keren niet te gebeuren, behalve als ik eerst helemaal stil sta..
Aan diegenen die last hebben van ramen die beslaan nog een kleine tip; check ook eens of de ventilatie roosters van de passagiers (in de center console) niet gesloten zijn.
Dit was bij mij namelijk wel het geval. Tijdje na de handover opgemerkt (s zomers).
Dit was bij mij namelijk wel het geval. Tijdje na de handover opgemerkt (s zomers).
Dat is een hele oude bug die blijkbaar nog niet helemaal is opgelost. Niet specifiek voor P2.5, zat ook al in eerdere versies. Onduidelijk bij wie en wanneer het optreedt.espro schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:51:
Nu paar dagen 2.5 geïnstalleerd staan. Toch een eerste issue ontdekt. Ik merk dat mijn spiegels veel slechter naar beneden kantelen. Lijkt meer dan helft van de keren niet te gebeuren, behalve als ik eerst helemaal stil sta..
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 29-11-2022 09:41 ]
Als iemand bij wie de 2 spiegels allebei al vervangen zijn kan ik zeggen dat het ook nog wel een hardwarematig defect kan zijnJTHZZ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:39:
[...]
Dat is een hele oude bug die blijkbaar nog niet helemaal is opgelost. Niet specifiek voor P2.5, zat ook al in eerdere versies. Onduidelijk bij wie en wanneer het optreedt.
De reden dat ik bij de Volvo dealer langs moest en daarom nu ook 2.5 er op heb waren loshangende deurrubbers aan de onderzijde van de voorste deuren. Rubbers zijn compleet vervangen.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Wat ik me vandaag ook bedacht (naast het schoonmaken van de ramen), Liggen de laadkabels van degene met beslagen ramen in de achterbak?k-jah schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:18:
Aan diegenen die last hebben van ramen die beslaan nog een kleine tip; check ook eens of de ventilatie roosters van de passagiers (in de center console) niet gesloten zijn.
Want het is de laatste tijd is het natuurlijk redelijk vochtig, waardoor de laadkabels ook nat worden. Dit kan er toe leiden dat de ramen sneller beslaan.
Ik heb hem sinds kort in de frunk liggen
Je bedoelt die roosters voor de mensen op de achterbank? Die hebben wij standaard uit staan omdat we toch vaak met zn 2en rijden. Geen reden om die open te zetten, ook omdat onze pup vaak in de bench op de achterbank zit. Dan willen we niet dat ze die lucht in haar gezichtsveld krijgt.k-jah schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:18:
Beslagen ramen hebben we eigenlijk alleen als de eco stand aangaat, dan is er vrij snel geen houden aan. Staat die uit eigenlijk geen last (ventilatie op standje 2 in deze tijd).
Moet alleen de ramen van binnen een schoonmaken. Die vlekken beginnen nu echt vervelend te worden. Waarmee doen jullie dat? Doekje met water of bijv. natuurazijn?
Edit: dacht dat ik in het XC40 topic zat, niet dus
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 29-11-2022 23:02 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik gebruik zelf nu momenteel gewoon glassex met een goede doek van de action voor glas/spiegels. Dit is de quick fix goedkope oplossing. Mocht je het spotless willen gaan maken dan kan je naar zo'n set gaan kijken; https://www.carclean.com/...-window-cleaning-kit.htmlJuancho schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:59:
[...]
Je bedoelt die roosters voor de mensen op de achterbank? Die hebben wij standaard uit staan omdat we toch vaak met zn 2en rijden. Geen reden om die open te zetten, ook omdat onze pup vaak in de bench op de achterbank zit. Dan willen we niet dat ze die lucht in haar gezichtsveld krijgt.
Beslagen ramen hebben we eigenlijk alleen als de eco stand aangaat, dan is er vrij snel geen houden aan. Staat die uit eigenlijk geen last (ventilatie op standje 2 in deze tijd).
Moet alleen de ramen van binnen een schoonmaken. Die vlekken beginnen nu echt vervelend te worden. Waarmee doen jullie dat? Doekje met water of bijv. natuurazijn?
Edit: dacht dat ik in het XC40 topic zat, niet dus. Maargoed, de wagen zijn veelal toch hetzelfde
Dan kun je ook mooi in de hoekjes komen en dergelijke;) Maar waarschijnlijk helpt het simpel ontvetten van de ruit al een groot stuk.
[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 30-11-2022 09:10 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
De truuk van je ramen zit inderdaad vooral in goede doeken of zo'n poetsdriehoek. Met Glassex heb ik altijd ruzie haha.
Gisteravond voor het eerst een wat opmerkelijkere bug(?) meegemaakt.
Kwam thuis na lange rit uit België met nog 27% op de teller, auto snel even voor de deur gezet om uit te laden. Letterlijk 1 minuut later stap ik weer in, om naar de lader te rijden, percentage ineens op 17%. Oorzaak onbekend en geen idee of deze discrepantie invloed heeft op het werkelijke percentage, radius en verbruik.
Iemand anders hier al eens tegen aan gelopen?
Kwam thuis na lange rit uit België met nog 27% op de teller, auto snel even voor de deur gezet om uit te laden. Letterlijk 1 minuut later stap ik weer in, om naar de lader te rijden, percentage ineens op 17%. Oorzaak onbekend en geen idee of deze discrepantie invloed heeft op het werkelijke percentage, radius en verbruik.
Inderdaad, dieJuancho schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:59:
[...]
Je bedoelt die roosters voor de mensen op de achterbank? Die hebben wij standaard uit staan omdat we toch vaak met zn 2en rijden. Geen reden om die open te zetten, ook omdat onze pup vaak in de bench op de achterbank zit. Dan willen we niet dat ze die lucht in haar gezichtsveld krijgt.
Edit: dacht dat ik in het XC40 topic zat, niet dus. Maargoed, de wagen zijn veelal toch hetzelfde
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat alleen roosters vooraan minder efficiënt zijn om de wagen volledig te koelen/warmen (en drogen) dan als je die achteraan ook open zet. Aanname weliswaar
Ja, ik een keer, daarna niet meer voorgekomen. Maar ik heb het ook als ik vollaad tot 100%. Heb meermaals gehad dat in de eerste 9 kilometer er een procent per kilometer af gaat. Daarna stabiliseert het, dus daar zit ook iets niet helemaal lekker.BartWNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:06:
Heeft dat niet gewoon te maken met t feit dat alles nog koud is en het verbruik gewoon veel is dan.GuiltyNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:25:
[...]
Ja, ik een keer, daarna niet meer voorgekomen. Maar ik heb het ook als ik vollaad tot 100%. Heb meermaals gehad dat in de eerste 9 kilometer er een procent per kilometer af gaat. Daarna stabiliseert het, dus daar zit ook iets niet helemaal lekker.
Wat zou je gemiddelde verbruik geweest zijn obv beide waarden? 1 vd 2 zal je bekend voorkomen vermoed ik, maar het blijft vreemd dat opeens 10% spoorloos verdwijnt of dat die tijdens de rit niet geregistreerd is. Denk je nog even te kunnen rijden is opeens je accu leeg … kan niet de bedoeling zijn lijkt me 🙄BartWNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:06:
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Kan, maar dan nog is 1% per kilometer wel heel veel. Dat is zo'n 75kWh/100km.VidaR-9 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:54:
[...]
Heeft dat niet gewoon te maken met t feit dat alles nog koud is en het verbruik gewoon veel is dan.
Dat is zo. Zó extreem is t bij mij niet.GuiltyNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:59:
[...]
Kan, maar dan nog is 1% per kilometer wel heel veel. Dat is zo'n 75kWh/100km.
dat verbruikt die van mij ook de 1e 2,3 kilometers als rond het vriespunt is en ik niet voorverwarmd heb aan de paal... (daarentegen: voorverwarmen doet worden)GuiltyNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:59:
[...]
Kan, maar dan nog is 1% per kilometer wel heel veel. Dat is zo'n 75kWh/100km.
Niet extreem, maar mijn P2 verliest weleens paar procent tijdens parkeren in korte tijd.
Geparkeerd met 33%, nu anderhalf uur later 30%..
Geparkeerd met 33%, nu anderhalf uur later 30%..
Google maps geeft dat ook weleens aan, dan staat er bijvoorbeeld 50% bij aankomst, 21% bij vertrek. Er is dan geen 'tussenstop' gepland, maar gewoon een route van A naar B. Ik kan me niet voorstellen dat die auto 30% leegloopt alsie niet aan een laadpaal staat?
[ Voor 16% gewijzigd door Pixeltje op 01-12-2022 06:57 ]
Is de 21% niet het percentage van de accu als je op de bestemming bent aangekomen, daarna dezelfde route als terugweg neemt? Bij terugkomst op die plek is het percentage 21%. Huis - locatie = 50%, locatie - huis = 21%Pixeltje schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:56:
Google maps geeft dat ook weleens aan, dan staat er bijvoorbeeld 50% bij aankomst, 21% bij vertrek. Er is dan geen 'tussenstop' gepland, maar gewoon een route van A naar B. Ik kan me niet voorstellen dat die auto 30% leegloopt alsie niet aan een laadpaal staat?
Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling
Gisteren voor het eerst geprobeerd om mijn auto 100% te laden. Gewoon om te testen omdat ik het binnenkort een keer nodig heb. Omdat ik hier wel eens lees dat je de auto niet te lang op 100% moet houden, dacht ik een laadschema in te stellen. Ingesteld om tot 15:30 te laden, dat zou normaal meer dan voldoende tijd geweest zijn. Maar toen ik om 15:45 bij de auto kwam, was ie nog maar op 89%. Heeft dit misschien te maken met de paal die dan trager is dan de auto verwacht? Wat doen jullie normaal als jullie 100% willen laden?
Gewoon op tijd laden. Zelf gebruik ik de laadtimers nooit omdat ik bijna altijd bij een openbare paal oplaad. De palen zijn inderdaad soms wat langzamer dan verwacht dus ik houd er geen rekening mee.blibby1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:50:
Gisteren voor het eerst geprobeerd om mijn auto 100% te laden. Gewoon om te testen omdat ik het binnenkort een keer nodig heb. Omdat ik hier wel eens lees dat je de auto niet te lang op 100% moet houden, dacht ik een laadschema in te stellen. Ingesteld om tot 15:30 te laden, dat zou normaal meer dan voldoende tijd geweest zijn. Maar toen ik om 15:45 bij de auto kwam, was ie nog maar op 89%. Heeft dit misschien te maken met de paal die dan trager is dan de auto verwacht? Wat doen jullie normaal als jullie 100% willen laden?
Als ie om 2 uur 's nachts op 100% is laat ik hem zeker staan tot de ochtend, tot ik moet gaan rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Paku op 01-12-2022 08:29 ]
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Het gekke is dat ik er voorheen (bijna) geen last van had. Sinds de update gebeurt het me veel vakerJTHZZ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:39:
[...]
Dat is een hele oude bug die blijkbaar nog niet helemaal is opgelost. Niet specifiek voor P2.5, zat ook al in eerdere versies. Onduidelijk bij wie en wanneer het optreedt.
Te lang is relatief. Heb nog niet echt die tijd ergens gekwantificeerd zien worden. Fabrikanten zeggen dat de kans aanwezig is dat de batterij dan niet zijn percentage kan vast houden en het voor langere tijd vol zitten kan de batterij eventueel beschadigen.blibby1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:50:
Persoonlijk als ik de volgende dag ver moet laad ik hem gewoon direct tot 100% over de nacht en doe ik nog een keer voorverwarmen wanneer ik ongeveer weg moet.
Ik zat rond de 24 kWh/100 km, niet bijster laag. Maar als ik het zou omrekenen naar een gemiddelde met 83% ipv 73% verbruikt kom ik op 27.6 kWh/100 km uit. Dat is wel echt te hoog.P2Hattem schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:18:
[...]
Wat zou je gemiddelde verbruik geweest zijn obv beide waarden? 1 vd 2 zal je bekend voorkomen vermoed ik, maar het blijft vreemd dat opeens 10% spoorloos verdwijnt of dat die tijdens de rit niet geregistreerd is. Denk je nog even te kunnen rijden is opeens je accu leeg … kan niet de bedoeling zijn lijkt me 🙄
Dat is inderdaad het geval. De vertaling is raar, er zou eigenlijk "bij terugkomst" moeten staan i.p.v. "bij vertrek"Martijn77 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:11:
[...]
Is de 21% niet het percentage van de accu als je op de bestemming bent aangekomen, daarna dezelfde route als terugweg neemt? Bij terugkomst op die plek is het percentage 21%. Huis - locatie = 50%, locatie - huis = 21%
Is een bug die er al weer ruim een half jaar inzit. Zie ook mijn post daarover: Bengelsdorp in "Het grote Polestar 2 Topic"blibby1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:50:
Mag hopen dat met release 2.5 dit eindelijk verholpen is. Rijd regelmatig naar het buitenland wat, toen het nog wel werkte, in de winter veel profijt gaf.
Als jij je laadtimer tot 15.30 zet, wil dit niet zeggen dat de auto dan ook daadwerkelijk vol is, dat wil alleen zeggen dat die tot 15.30 doet laden en er daarna mee stopt. Als die normaal gesproken binnen die tijd wel vol is, dan zal dit inderdaad liggen aan een langzamere laadpaal.blibby1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:50:
Hij had volgens het schema 8 uur de tijd om zo'n 50% bij te laden. Normaal haalt hij dat makkelijk bij de paal die ik gebruikte. Maar ik zal de volgende keer gewoon zonder laadschema doen en dan kijken hoe dat gaat.daniel14 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:17:
[...]
Als jij je laadtimer tot 15.30 zet, wil dit niet zeggen dat de auto dan ook daadwerkelijk vol is, dat wil alleen zeggen dat die tot 15.30 doet laden en er daarna mee stopt. Als die normaal gesproken binnen die tijd wel vol is, dan zal dit inderdaad liggen aan een langzamere laadpaal.
Ik laad dagelijks met een laadschema vanwege daltarief stroom en heb nooit problemen dat dat langzamer gaat. In het verleden wel regelmatig langzaam laden omdat er soms (geen pijl op te trekken|) maar 1 of 2 fase werd geladen maar dat was onafhankelijk van gebruik laadschema of niet. Dat probleem is echter een tijd terug met een software update verdwenen.blibby1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:07:
[...]
Hij had volgens het schema 8 uur de tijd om zo'n 50% bij te laden. Normaal haalt hij dat makkelijk bij de paal die ik gebruikte. Maar ik zal de volgende keer gewoon zonder laadschema doen en dan kijken hoe dat gaat.
Dit was hoe tot mei dit jaar de laadtimers voor mij functioneerden.daniel14 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:17:
[...]
Als jij je laadtimer tot 15.30 zet, wil dit niet zeggen dat de auto dan ook daadwerkelijk vol is, dat wil alleen zeggen dat die tot 15.30 doet laden en er daarna mee stopt. Als die normaal gesproken binnen die tijd wel vol is, dan zal dit inderdaad liggen aan een langzamere laadpaal.
- Laadtimer starttijd: 19:00 en stoptijd: 06:30.
- Om 20:03 auto aan een openbare laadpaal gehangen.
- Om circa 23:00 is de accu 90% vol en stopt het laden.
- Vanaf circa 05:45 wordt het laden hervat.
- Vanaf circa 06:00 wordt het accupakket voorwarmd.
- Vanaf circa 06:15 wordt de cabinne voorverwarmd.
- Om 06:30 is de accu tot 100% geladen.
/f/image/gxvPypFAlHziyw8qpSyqgOHU.png?f=fotoalbum_large)
Nu laadt de auto in 1x door tot 100% of hervat het laden niet nadat deze tot 90% is geladen. Het eerste is minder goed voor de accu. Het tweede is gewoon vervelend als je weet dat de retourafstand die dag net iets te lang is voor een koude tot 90% geladen accu.
Verwijderd
Ik vraag mij toch af hoe je het voor elkaar krijgt de laadlimiet 's ochtends van 90% naar 100% te krijgen zonder uit je bed te komen.Bengelsdorp schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:41:
[...]
Dit was hoe tot mei dit jaar de laadtimers voor mij functioneerden.[Afbeelding]
Nu laadt de auto in 1x door tot 100% of hervat het laden niet nadat deze tot 90% is geladen. Het eerste is minder goed voor de accu. Het tweede is gewoon vervelend als je weet dat de retourafstand die dag net iets te lang is voor een koude tot 90% geladen accu.
Hi Allen,
Zijn er mensen met het achteraf plaatsen van een trekhaak? ik lees hier gemengde verhalen over. Waarin het ene zegt dat het absoluut niet meer mogelijk is. Terwijl de ander zegt dat die via derde partijen wel weer kan.
Doet de dealer het dan zelf niet meer of?
Zijn er mensen met het achteraf plaatsen van een trekhaak? ik lees hier gemengde verhalen over. Waarin het ene zegt dat het absoluut niet meer mogelijk is. Terwijl de ander zegt dat die via derde partijen wel weer kan.
Doet de dealer het dan zelf niet meer of?
Achteraf een trekhaak gaat prima, sterker nog alle trekhaken worden pas bij de dealer gemonteerd!
Polestar zal wel geen fan hiervan zijn, want bij mee bestellen gaat de omzet naar Polestar en bij achteraf naar de Volvo garage
Wij hebben het ook achteraf gedaan (was goedkoper dan meebestellen en geen bijtelling
Polestar zal wel geen fan hiervan zijn, want bij mee bestellen gaat de omzet naar Polestar en bij achteraf naar de Volvo garage
Wij hebben het ook achteraf gedaan (was goedkoper dan meebestellen en geen bijtelling
Mooi overzicht, maar... hoe heb je dit overzicht naar boven gekregen als je aan een openbare laadpaal hebt geladen?Bengelsdorp schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:41:
[...]
Dit was hoe tot mei dit jaar de laadtimers voor mij functioneerden.[Afbeelding]
Ik snap het stuk tussen 05:45 en 6:30 niet helemaal met betrekking tot de 10% tussen 90 en 100. Bepaalt de wagen wanneer ie de laatste 10% moet bijladen aan de hand van de laadtimer eindtijd?
De klimaattimer werkt parallel hiernaan neem ik aan en stond ook op 6:30? Die zorgt dan voor het accupakket en de cabine?
Geen moeilijke verhalen gehad bij je leasemaatschappij?petervanstuiven schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:33:
Achteraf een trekhaak gaat prima, sterker nog alle trekhaken worden pas bij de dealer gemonteerd!
Polestar zal wel geen fan hiervan zijn, want bij mee bestellen gaat de omzet naar Polestar en bij achteraf naar de Volvo garage![]()
Hoor daar ook nog wel wisselende verhalen over.
Ikzelf zit bij Arval. Maar moet de vraag nog stellen zodra de auto geleverd is.
Dat zal vast die oude bug geweest zijn waarbij als de limiet op 90% stond en het laden begon nog een keer, dat de auto dan door ging laden tot 100%. Daar werd destijds veel over geklaagdVerwijderd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:23:
[...]
Ik vraag mij toch af hoe je het voor elkaar krijgt de laadlimiet 's ochtends van 90% naar 100% te krijgen zonder uit je bed te komen.
Omdat in het begin de Polestar App het vaker niet dan dan wel deed. Wist ik vaak niet of de auto al klaar was met laden. Er zijn meerdere Apps waar je een laadpas aan kan koppelen en die veel inzicht geven. De App die ik gebruik heet Charge Assist waarmee je real-time jouw laadsessie kan volgen.Paku schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:38:
[...]
Mooi overzicht, maar... hoe heb je dit overzicht naar boven gekregen als je aan een openbare laadpaal hebt geladen?
De klimaattimer heb ik nooit eerder gebruikt. Alleen de laadtimer. En ja de wagen bepaald dan zelf op basis van de instelde eindtijd wanneer de laatste 10% geladen moet worden.Ik snap het stuk tussen 05:45 en 6:30 niet helemaal met betrekking tot de 10% tussen 90 en 100. Bepaalt de wagen wanneer ie de laatste 10% moet bijladen aan de hand van de laadtimer eindtijd?
De klimaattimer werkt parallel hiernaan neem ik aan en stond ook op 6:30? Die zorgt dan voor het accupakket en de cabine?
Die "bug" deed het dan wel constant elke keer presies zoals verwacht. Hier nog een voorbeeld:_--[]--__ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:14:
[...]
Dat zal vast die oude bug geweest zijn waarbij als de limiet op 90% stond en het laden begon nog een keer, dat de auto dan door ging laden tot 100%. Daar werd destijds veel over geklaagd. Die bug is al een tijdje terug opgelost met een software update
/f/image/QlV8GkO6iAz07e07DajT4qDQ.png?f=fotoalbum_large)
En als de Polestar App het deed kon ik 's ochtends een half uur voor vertrek (stoptijd laadtimer) ook zien dat er op dat moment geladen werd waarbij het accu percentage rond de 92% of 93% zat.
hoe groot is jouw accu????? want als ik het zo ff een beetje bekijk 8 x 1 uur balkjes met 11 kw en dan 1 uur balkjes met gemiddeld ongeveer 9 en 4 en 3 en 1 KW en dan kom ik toch echt op 105KW voor het verwarmen e.d.
nou snap ik ook wel laadverliezen... maar dat is geen 20%
EDIT: laat maar.... dacht dat het allemaal 1 uur balkjes waren
[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 01-12-2022 16:10 ]
De App rapporteert hier op kwartierinterval het laadvermogen. Niet de laadhoeveelheid. En als er een 2de auto aan dezelfde laadpaal erbij komt, zie je dat direct aan het laadvermogen wat minder wordt. Dan weet je dus ook dat het langer zal duren voordat jouw auto klaar is met laden. Of waarom de verwachte laad eindtijd in de Polestar App nu ineens later is geworden...Tvdl2000 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:06:
[...]
hoe groot is jouw accu????? want als ik het zo ff een beetje bekijk 8 x 1 uur balkjes met 11 kw en dan 1 uur balkjes met gemiddeld ongeveer 9 en 4 en 3 en 1 KW en dan kom ik toch echt op 105KW voor het verwarmen e.d.
nou snap ik ook wel laadverliezen... maar dat is geen 20%
Dit is van dezelfde laadsessie waarin de laadhoeveelheid getoond wordt:
Ligt bij mij iets anders, ik hem de P2 gekocht in mijn bedrijf en dan gebruik ik hem prive (en dus de bijtelling).jhoekwat schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:06:
[...]
Geen moeilijke verhalen gehad bij je leasemaatschappij?
Heb zelf nu sinds dit jaar ook Arval. En bewust trekhaak niet meegeleased ivm bijtelling.jhoekwat schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:06:
[...]
Geen moeilijke verhalen gehad bij je leasemaatschappij?
https://www.arval.nl/mobi...-dont-s-met-een-leaseauto
"Kijk ook goed wat de mogelijkheden zijn bij het leasen. Een trekhaak kun je namelijk ook gemakkelijk toevoegen aan je leasecontract. Je mag ‘m er ook zelf op zetten, maar zorg er dan voor dat je de bumper van de auto niet beschadigt."
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Iemand verklaring voor het volgende?
:strip_exif()/f/image/aZFQ85kxdoRpZ07LZ5gXGvYo.jpg?f=fotoalbum_large)
(Batterij niet vol maar toch niet volledige regen, zie gearceerd stukje)
Ik ken dit als de batterij redelijk vol is (90%+), maar bij deze stand nog niet gezien.
Batterij zou normaal ook goed warm moeten geweest zijn, want was al een uurtje aan het rijden. En is ook pas tijdens de rit opgedoken.
Zal vast wel logische verklaring voor zijn, ben benieuwd
:strip_exif()/f/image/aZFQ85kxdoRpZ07LZ5gXGvYo.jpg?f=fotoalbum_large)
(Batterij niet vol maar toch niet volledige regen, zie gearceerd stukje)
Ik ken dit als de batterij redelijk vol is (90%+), maar bij deze stand nog niet gezien.
Batterij zou normaal ook goed warm moeten geweest zijn, want was al een uurtje aan het rijden. En is ook pas tijdens de rit opgedoken.
Zal vast wel logische verklaring voor zijn, ben benieuwd
Geen idee maar ik gebruik altijd de app hiervoor en dat werkt tot nu toe perfect. Om 1x per week in een lekkere warme auto te stappen om 5:30 is heerlijk...Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:23:
Kan iemand mij even opnieuw op weg helpen? Nu 3x opnieuw ingesteld op deze manier en 3x een koude auto om 8:15. Wat doe ik verkeerd?
[Afbeelding]
Tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad, maar hij hing bij mij wel elke keer aan de lader...
Ik heb ook regelmatig twijfels bij de klimaat-timer. Staat voor 5 dgn per week ingesteld op vertrek om 05:30 maar nu in een ruime week al 2 keer gehad dat hij niet aan het verwarmen was. Das voor het interieur niet zo'n ramp, maar de accu is dan dus ook niet verwarmd en dat kost de eerste 20 minuten wel erg veel bereik.Paku schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:58:
[...]
Geen idee maar ik gebruik altijd de app hiervoor en dat werkt tot nu toe perfect. Om 1x per week in een lekkere warme auto te stappen om 5:30 is heerlijk...
Tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad, maar hij hing bij mij wel elke keer aan de lader...
Als je hem op 8.10 hebt staan en je stapt pas om 8.15 in je auto, dan is die alweer afgekoeld, anders even van te voren checken in de app of die het interieur is aan het verwarmen, als dat niet zo is, even de systemen resettenVerwijderd schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:23:
Kan iemand mij even opnieuw op weg helpen? Nu 3x opnieuw ingesteld op deze manier en 3x een koude auto om 8:15. Wat doe ik verkeerd?
[Afbeelding]
Ik stel mijn timers ook vaak 5 minuten te laat in.daniel14 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:26:
[...]
Als je hem op 8.10 hebt staan en je stapt pas om 8.15 in je auto, dan is die alweer afgekoeld, anders even van te voren checken in de app of die het interieur is aan het verwarmen, als dat niet zo is, even de systemen resetten
Dus als ik 8.10 weg ga dan staat m’n timer om 8.15.
Verwijderd
Ik sta meestal tussen 8:10 en 8:15 in en het is gewoon ijskoud dan. Dat afkoelen van 22C naar 3C gaat niet in 2 minuten lijkt me 
Had de hoop het via de timer te kunnen doen zodat ik de app niet hoef te gebruiken. Zou tochgewokn moeten werken lijkt me?
Had de hoop het via de timer te kunnen doen zodat ik de app niet hoef te gebruiken. Zou tochgewokn moeten werken lijkt me?
Bij mij werkt het in ieder geval wel goed dus het zou moeten kunnen werken werken ja.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:59:
Ik sta meestal tussen 8:10 en 8:15 in en het is gewoon ijskoud dan. Dat afkoelen van 22C naar 3C gaat niet in 2 minuten lijkt me
Weet niet hoe dat in de auto zelf werkt, maar via de app moet je vaak na het aanpassen van een timer, de timer weer activeren. Als je dat niet doet staat de timer wel ingesteld, maar op inactief.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:59:
Als je de app niet wilt gebruiken is het wel een idee om de timer te laat in te stellen. Wanneer je dan instapt (en de auto nog níet in R of D zet) kun je dan op het scherm zien of parkeerklimaat geactiveerd is. Zo kun je in ieder geval controleren of de timer wel is afgegaan, of dat 'ie wellicht gewoon niet goed verwarmd.
Bij mij niet, als ik onverwacht een kwartier later vertrek is mijn auto nog steeds aan het voorverwarmen. Ik dacht dat ie dat tot een half uur na de ingestelde tijd deed.daniel14 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:26:
[...]
Als je hem op 8.10 hebt staan en je stapt pas om 8.15 in je auto, dan is die alweer afgekoeld, anders even van te voren checken in de app of die het interieur is aan het verwarmen, als dat niet zo is, even de systemen resetten
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Gisteren door een stuk metaal gereden, een soort spijker, 3 cm diep in de band.
De anwb haalde het er uit en "zette er een prop in" zodat de band nog even kon worden opgeblazen.
Vandaag is het van binnen uit gerepareerd bij Profile.
Hopelijk doorstaat het de komende reis naar de wintersport!
:strip_exif()/f/image/3vkHn29Lfcv2PY1XhkuRS3G9.jpg?f=fotoalbum_large)
De anwb haalde het er uit en "zette er een prop in" zodat de band nog even kon worden opgeblazen.
Hopelijk doorstaat het de komende reis naar de wintersport!
:strip_exif()/f/image/3vkHn29Lfcv2PY1XhkuRS3G9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door darwusch op 02-12-2022 13:21 ]
Ik heb gister de achterramen van de polestar laten matchen met het panodak en de achterruit. 2% verschil en daar zie je helemaal niks van. Nu een week de ramen dichthouden maar dat moet met deze temperaturen wel lukken
Weet iemand /enig idee hoeveel kWh het voorverwarmen batterij/ interieur verbruikt bij gemiddelde temperaturen?
ik snap dat -10 buiten anders is dan +5 buiten, maar toch enig idee?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hier trekt de auto tussen de 2,5 en 1 kwh uit de laadpaal bij voorverwarmen. Hangt af van de ‘fase’ van voorverwarmen.Hansieo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:19:
Weet iemand /enig idee hoeveel kWh het voorverwarmen batterij/ interieur verbruikt bij gemiddelde temperaturen?
Edit; zit net te kijken en er wordt nu 3.8kw gebruikt voor het verwarmen..
[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 02-12-2022 20:06 ]
die van binnenuit gemonteerde reparaties zijn erg goed, zou bijna geen verschil moeten geven t.o.v. een normale band. en de TPMS meldt het toch wel als ie leeg loopt...darwusch schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:16:
Doe mij maar gewoon weer werkende foot-well verlichting en dan ben ik eigenlijk tevreden ipv deze poppenkastguido66 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:18:
Van het Polestar forum gekopieerd:
[Afbeelding]
Het zou me verbazen als we iets echt nieuws gaan horen…
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Net even getest voor je; ongeveer 25 minuten -> 1,29 kWh (thuisladen), 2 graden buiten temp. De auto zelf had ik van 0:05 uur tot 5:00 uur geladen tot 90%. Om 9:15 uur de test voor je gestart.Hansieo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:19:
[ Voor 14% gewijzigd door blue eyes op 03-12-2022 14:52 ]
blue eyes schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:33:
[...]
Net even getest voor je; ongeveer 25 minuten -> 1,29 kWh (thuisladen).
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Mooi, waar heb je het laten doen?Pixeltje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:01:
Ik heb gister de achterramen van de polestar laten matchen met het panodak en de achterruit. 2% verschil en daar zie je helemaal niks van. Nu een week de ramen dichthouden maar dat moet met deze temperaturen wel lukken![]()
[Afbeelding]
Customcartint. Zit in almere. Hele geschikte gozer. Enthousiast en en hij werkt nauwkeurig. Hij stond bovenaan bij google en reageerde snel dus zo ben ik er terecht gekomen. Die raamtintbedrijven zijn een beetje shady business (no pun intended) als je het mij vraagt maar deze kerel heeft schik in zijn werk en ik ben erg tevreden over zijn werk.
Almere, dat is dichtbij.
Werden de ruiten er uit gehaald? Ik wil de hele ruit doen - gewoon zoals het hoort.
Werden de ruiten er uit gehaald? Ik wil de hele ruit doen - gewoon zoals het hoort.
Pixeltje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:01:
Ik heb gister de achterramen van de polestar laten matchen met het panodak en de achterruit. 2% verschil en daar zie je helemaal niks van. Nu een week de ramen dichthouden maar dat moet met deze temperaturen wel lukken![]()
[Afbeelding]
Zwart op zwart op zwart heb ik nog niet eerder gezien, gaaf!
Maak je eens wat close ups? Zeker de delen waar de matrix bolletjes zitten. Ben benieuwd, ziet er mooi uit.
Die zitten niet bij de zij ruiten.HyperBart schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:16:
[...]
Maak je eens wat close ups? Zeker de delen waar de matrix bolletjes zitten. Ben benieuwd, ziet er mooi uit.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/abJNil2K8gD257YMiR9FKuJR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pycUtEtRpL1ZccZMzWH1oi2w.jpg?f=fotoalbum_large)