• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:39
jnsvr schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:56:
Changelog van V2.5 voor XC40 is beschikbaar. Komt vaak zo goed als helemaal overeen met de release notes voor Polestar. Zou normaal als OTA moeten komen, wat toch beweert werd door PS een tijdje geleden en de laatste release voor dit jaar.

[Afbeelding]
Dat is de laatste updates wel aardig uit elkaar aan het lopen dus ik wacht toch nog even af voordat ik een conclusie trek. Care Key hebben wij bijv niet. Die eerste is de beruchte TCAM issue dus goed dat dat is opgelost en die zal ook wel in P2.5 zitten

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb mijn Polestar 2 nu sinds april en heb daarom de auto nog niet echt gereden in wat koudere weersomstandigheden. De laatste dagen zijn qua temperatuur nog niet echt schokkend, maar het is me toch wel al opgevallen dat het verbruik aardig toegenomen is. Wat zijn jullie ervaringen qua range in koudere weersomstandigheden?

Daarnaast toont de auto bij een SoC van 90% nu nog maar 380 km, ipv 390. Komt dat ook door de dalende temperaturen?

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Ik hoop alleen dat deze update mijn auto weer fixt. Ik kan al weken niets meer bedienen. Soms doet hij het heel even en daarna weer 'Er zijn meerdere fouten opgetreden' en na twee jaar ben ik het wel beu om de app te verwijderen (en niet te vergeten om eerst de digitale key te ontkoppelen, want anders ben je helemaal aan de beurt) het koppelproces met de sleutels weer opnieuw te doen (die digitale sleutel heb ik nooit makkelijk kunnen gebruiken, zodra je op Android de notificatie in je balk weg-swiped, doet de DK het niet meer en moet je eerst de app weer opstarten).

• JTHZZ
Rugnummer10 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:38:
Ik heb mijn Polestar 2 nu sinds april en heb daarom de auto nog niet echt gereden in wat koudere weersomstandigheden. De laatste dagen zijn qua temperatuur nog niet echt schokkend, maar het is me toch wel al opgevallen dat het verbruik aardig toegenomen is. Wat zijn jullie ervaringen qua range in koudere weersomstandigheden?

Daarnaast toont de auto bij een SoC van 90% nu nog maar 380 km, ipv 390. Komt dat ook door de dalende temperaturen?
Onder de 8 graden gaat de accuverwarming aan dus dat scheelt flink. Verder moet op de eerste 30-50km het blok accumassa worden opgewarmd dus dat gaat op korte ritten een rol spelen. Dan nog het interieur wat moet worden opgewarmd en het kan inderdaad aardig oplopen. Als je met timer voorverwarmt wordt ook de accu een beetje meegeconditioneerd, dat helpt. Met handmatig voorverwarmen gebeurt dat niet.
Maar verder is dit iedere winter een terugkerend onderwerp van gesprek, niet alleen voor Polestar’s. Oh ja en niet vergeten de snellader in GM te zetten want dat maakt in dit jaargetijde qua laadsnelheid een flink verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 21-11-2022 15:54 ]

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:14
Hoe zit het eigenlijk met die middenarmsteun? Als ik de tweede bekerhouder wil gebruiken moet ik die steun helemaal naar achteren kantelen en steeds die naar achter richting de achterpassagiers. Ik vind dat nogal vreemd.

Met gestrekt been.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:31
Rugnummer10 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:38:

Ik kijk nooit naar het verbruik, probeer altijd bij het verkeerslicht vooraan te staan. Dan fullpull sprintjes trekken.
Snelweg op knallen met maximaal op trekken.

Verder rij ik wel altijd de snelheid die je mag rijden +- 3
Net nieuwe sloffen er onder laten leggen :9

Tsja en het verbruik 8)7 geen idee. Toch net als een brandstof auto, als tie leeg is dan laden :Y)

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:57

Ad Hox

N/A

JTHZZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:53:
[...]

Maar verder is dit iedere winter een terugkerend onderwerp van gesprek, niet alleen voor Polestar’s. Oh ja en niet vergeten de snellader in GM te zetten want dat maakt in dit jaargetijde qua laadsnelheid een flink verschil.
Dank voor de tips! Ik stond gisteren bij een Shell Recharge snellader, met 60-80 KW… niet echt snel. Zou het dus sneller gaan als ik vooraf deze lader in GM had opgezocht en er naartoe had genavigeerd? Ik heb de auto nu 3 weken en eigenlijk nog geen laadsnelheden van 150KW gezien. Komt dit dan door de temperatuur?

• JTHZZ
Ad Hox schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:22:
[...]

Dank voor de tips! Ik stond gisteren bij een Shell Recharge snellader, met 60-80 KW… niet echt snel. Zou het dus sneller gaan als ik vooraf deze lader in GM had opgezocht en er naartoe had genavigeerd? Ik heb de auto nu 3 weken en eigenlijk nog geen laadsnelheden van 150KW gezien. Komt dit dan door de temperatuur?
99% zeker. In de eerste winter was deze functie er nog niet en toen had ik hetzelfde. Sinds de voorverwarmfunctie krijg ik bij lage SoC consequent 150kW. Je moet daarvoor een snellader als bestemming of tussenbestemming instellen en dan begint hij vantevoren al voor te verwarmen. Er moet wel voldoende tijd zijn (denk 20-30 minuten), dus als je thuis koud wegrijdt en 3 minuten later bij Fastned staat dan gaat het niet werken

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 21-11-2022 16:41 ]

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:58
De release notes voor p2.5 zijn vrijgegeven. Lichtjes anders dus dan die van Volvo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEfQO-KQbuyPTXmHG2seUPVcBLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfofFBveS8410Nu38cqD2dob.jpg?f=fotoalbum_large

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:20
Ad Hox schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:22:
[...]

In principe wordt de maximale laadsnelheid bepaald door:
1) De snelheid van de lader: de auto kan natuurlijk niet met een hogere snelheid laden dan de lader kan leveren. Belangrijk om hierbij te realiseren dat veel laders load-balancen tussen twee aansluitingen: als je bijvoorbeeld de smalle Alpitronic lader van 150 kW hebt, dan krijg je die 150 kW alleen als je er alleen aan staat. Als er een andere auto aan dezelfde lader staat, dan krijgen beide auto’s 75 kW. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij de Tesla 150 kW superchargers (aangeduid met A/B)
2) De grootte van de accu: de standard range (SR) heeft een lagere topsnelheid van laden dan de long range (LR). Volgend mij heeft de SR iets van 130 kW en de LR 154 kW als maximum
3) State of Charge (SoC): zoveel te lager het resterende accupercentage, zoveel te hoger de laadsnelheid. De maximale laadsnelheid van 154 kW (LR) wordt bereikt tussen ongeveer 5% en 35/40%. Boven de 80% heeft snelladen geen zin aangezien de snelheid dan inmiddels is teruggelopen tot onder de 50 kW en je dan beter door kunt rijden naar eventueel een volgende snellader
4) Temperatuur van de accu: deze moet minimaal 20 graden zijn om het maximum van 154 kW (LR) laadsnelheid te halen. Door de snellader als bestemming in te geven in Google Maps, zorgt de auto ervoor dat de accu op de juiste temperatuur is als je bij de snellader aankomt. De auto heeft hier zo’n 20-30 minuten voor nodig, afhankelijk van de buitentemperatuur (en daarmee de temperatuur van de accu)

Veel plezier met jouw nieuwe auto!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:16

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:34:
[...]

Fml

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Media en telefoon zijn wel middels Bluetooth gekoppeld met succes :'(
Uiteindelijk de PS2/Android maar een factory-reset gegeven en alle instellingen weer erin gezet (echt alles is weg, logisch, zucht).

De app werkt nu op het ‘geparkeerd bij’ stuk na, de PS2 drijft ergens voor de Ivoorkust :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvLI3wmHVZJHMwQrolSezy_HoXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sXCgOY1JakvQgp4Y2dOEaxsL.png?f=fotoalbum_large

Wellicht dat hij morgen weer bij de les is of ik heb ergens een privacysetting te strak gezet. :+

www.google.nl

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:18
Ik laad de Polestar nu een x per week tot 100% aan de supercharger. Kan dat nog kwaad eigenlijk?

Verder ook standaard tot 100% altijd, heb de volledige capaciteit vaak nodig tegenwoordig.

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:46:
Ik laad de Polestar nu een x per week tot 100% aan de supercharger. Kan dat nog kwaad eigenlijk?

Verder ook standaard tot 100% altijd, heb de volledige capaciteit vaak nodig tegenwoordig.
De twee slechtste dingen voor de accu zijn snelladen en tot 100% laden. Dus jouw auto hoef ik niet tweedehands :S
Rijd je zo vaak 300+km op een dag?

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 21-11-2022 22:16 ]

• VidaR-9
JTHZZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:14:
[...]

De twee slechtste dingen voor de accu zijn snelladen en tot 100% laden. Dus jouw auto hoef ik niet tweedehands :S
Ik hoef hem zelf ook niet tweedehands :+

Ik rij wel zo’n 1.000-1.200 km per week met zeker 3 dagen richting de 250km per dag. Dan heb ik 100% sowieso al nodig, maar als ik savonds laat uit m’n werk kom laad ik in een nacht ook niet voldoende bij met 1 fase lader.

Gemak voor alles sowieso.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:14:
[...]

Snelladen doe ik minimaal maar de mijne gaat ook tot 100% vol hoor. Op en neer naar de zaak is rond de 300km, ik kom liever thuis met 16% dan 6%, bovendien zuipt de PS2 met deze temperaturen als een malle dus die 300km met 100% SoC is vaak al net aan.

www.google.nl

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Helemaal eens.

Volgens mij hebben wij beide dezelfde vlotte rijstijl wat natuurlijk ook niet meehelpt. Vandaag ook weer 28kWh/100km gemiddeld. Doe ik in mijn ogen niet eens heul gek O-)

www.google.nl

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:23:
[...]

Snelladen doe ik minimaal maar de mijne gaat ook tot 100% vol hoor. Op en neer naar de zaak is rond de 300km, ik kom liever thuis met 16% dan 6%, bovendien zuipt de PS2 met deze temperaturen als een malle dus die 300km met 100% SoC is vaak al net aan.
Wat veel scheelt is als je met de laadtimer zorgt dat hij kort voor vertrek pas op 100% zit. Lang stilstaan met 100% is er slecht voor.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:31:
[...]

Wat veel scheelt is als je met de laadtimer zorgt dat hij kort voor vertrek pas op 100% zit. Lang stilstaan met 100% is er slecht voor.
Dat werkt in de praktijk wel zo ja. Om 23h beginnen met laden en tegen 6h is hij dan weer vol. Ook de klimaattimer-kWh’s trekt hij uit de paal. Daarna kan de werkdag weer beginnen ;) Vroem. 8)

www.google.nl

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:23:
[...]

Ik hoef hem zelf ook niet tweedehands :+

Ik rij wel zo’n 1.000-1.200 km per week met zeker 3 dagen richting de 250km per dag. Dan heb ik 100% sowieso al nodig, maar als ik savonds laat uit m’n werk kom laad ik in een nacht ook niet voldoende bij met 1 fase lader.

Gemak voor alles sowieso.
Dat wel, maar had je dan niet beter een 3 fase lader kunnen installeren? En 250km haal ik met mijn vingers in mijn neus met 90%, ook met koude temperaturen.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:33:
[...]

Dat wel, maar had je dan niet beter een 3 fase lader kunnen installeren? En 250km haal ik met mijn vingers in mijn neus met 90%, ook met koude temperaturen.
19” is nou eenmaal zuiniger O-) :D

www.google.nl

• VidaR-9
JTHZZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:33:
[...]

Ja die had ik ook, maar nu bij mijn vriendin ingetrokken en die heeft een 1 fase lader. Ik krijg wel een nieuwe paal van m’n werkgever, maar we moeten eerst besluiten of we hier blijven wonen of toch wat anders kopen. Tot die tijd moet ik het hier mee doen.

Mijn verbruik is waardeloos, bij temperaturen rond het vriespunt ga ik met 90% geen 250km halen. En zoals @MisteRMeesteR al zei: ik kom liever met wat extra % aan dan dat het allemaal kiele kiele is.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppt8KyvW3b89wGU3tsRslOlvCCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsnBfDd9ZxlEx27Epwr7jnBT.jpg?f=fotoalbum_large

Het is zover!

Leuke ervaring ook om op te halen in Beesd. Eerste kilometers naar huis uitstekend, morgen A’foort Eindhoven vv. ben benieuwd!

[ Voor 14% gewijzigd door Pixeltje op 22-11-2022 17:13 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-11 19:46
GuiltyNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:32:
[...]

Ja ik heb ook zoiets gehad. Maar net even anders.

Ik had mijn auto via HA geprogrammeerd dat hij moest gaan laden, maar laden ho maar. Ik check de status van de lader en die was plots 'SuspendedEV' (zoiets), met de hand laden in HA gestopt en status ging naar 'Finishing' weer gestart en niet laden en weer 'SuspendedEV'. Naar buiten, auto open, auto dicht, naar binnen weer starten en voila 'Charging'.

Ik gebruik trouwens HACS met een OCPP integratie voor mijn Wallbox Copper SB om hem via HA te bedienen. En een template sensor om het juiste startmoment te bepalen met de gegevens die uit de Tibber integratie voor HA komt.
Even een vraagje

Heb je toevallig een 3fase wallbox copper SB? Mijn wallbox copper sb met 3fase powerbooster valt sinds kort van 6a -24a terug naar 6a - 20a per fase zodra de polestar word aangesloten.

Zodra de kabel wordt los gehaald springt de wallbox weer terug naar het ingestelde limiet van 24a per fase.

Gebeurt dit toevallig ook bij? O-)

Verwijderd

gerard899 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:13:
[...]

Even een vraagje

Heb je toevallig een 3fase wallbox copper SB? Mijn wallbox copper sb met 3fase powerbooster valt sinds kort van 6a -24a terug naar 6a - 20a per fase zodra de polestar word aangesloten.

Zodra de kabel wordt los gehaald springt de wallbox weer terug naar het ingestelde limiet van 24a per fase.

De Polestar kan slechts maximaal 3 x 16A aan, het maakt dus helemaal niets uit wat de laadpaal doet, misschien is deze 3 x 16A wel de reden dat de laadpaal dit doet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2022 21:23 ]

• gerard899
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:54:
[...]

De Polestar kan slechts maximaal 3 x 16A aan, het maakt dus helemaal niets uit wat de laadpaal doet, misschien is deze 3 x 16A wel de reden dat de laadpaal dit doet?
Dat is mij bekend dat de polestar max 3x16a laad, maar tot update 2.2 bleef de paal de instellingen op 3x 24a houden.

Met de 2.3 update lijkt er iets veranderd te zijn, gisteren 3x opnieuw een nieuwe motion pas moeten aanbieden. De 3e keer bleef de sessie behouden, echter komt het ook voor dat dit 's nachts gebeurt. Om de volgende ochtend er achter te komen dat de auto niet geladen heeft.

De dealer wijst naar de laadpaal leverancier, de laadpaal leverancier wijst naar de dealer.

Verwijderd

gerard899 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:34:
[...]

Dat is mij bekend dat de polestar max 3x16a laad, maar tot update 2.2 bleef de paal de instellingen op 3x 24a houden.

Met de 2.3 update lijkt er iets veranderd te zijn, gisteren 3x opnieuw een nieuwe motion pas moeten aanbieden. De 3e keer bleef de sessie behouden, echter komt het ook voor dat dit 's nachts gebeurt. Om de volgende ochtend er achter te komen dat de auto niet geladen heeft.

De dealer wijst naar de laadpaal leverancier, de laadpaal leverancier wijst naar de dealer.
Ik vermoed ook dat er met P2.3 iets veranderd is. Het is nu al een beperkt aantal keren gebeurt dat er een fout optreedt terwijl de auto is aangesloten op de laadpaal maar gewoon nog in afwachting is van het laden (laadschema).
Dit gebeurt niet alleen thuis maar ook aan de openbare 3- fasen lader. De kabel moet dan opnieuw aangesloten worden meldt de auto. Misschien is dit bij jou ook het geval?

• GuiltyNL
gerard899 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:13:
[...]

Even een vraagje

Nee, maar goed hij laadt toch maximaal op 16A per fase, dus zolang je 11kW redt is het prima.

• gerard899
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:03:
[...]

Ik vermoed ook dat er met P2.3 iets veranderd is. Het is nu al een beperkt aantal keren gebeurt dat er een fout optreedt terwijl de auto is aangesloten op de laadpaal maar gewoon nog in afwachting is van het laden (laadschema).
Dit gebeurt niet alleen thuis maar ook aan de openbare 3- fasen lader. De kabel moet dan opnieuw aangesloten worden meldt de auto. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Ik merk het tot op heden alleen thuis, gezien ik daar de laadsessie start met de betaalpas van het werk. De kabel hoef ik niet opnieuw aan te sluiten, alleen de pas er opnieuw tegen aan en dan start hij weer met laden

Op de zaak hoeft er geen pas aangeboden te worden en start de sessie automatisch.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 11:41
ik was onder de indruk dat de polestar 2 met 3X32 A kon laden..... zou als ik mijn PS2 heb het wel eens kunnen testen.... is voor mij niet moeilijk om dit ff te proberen...

[ Voor 44% gewijzigd door Tvdl2000 op 23-11-2022 00:09 ]

• GuiltyNL
Tvdl2000 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:08:
ik was onder de indruk dat de polestar 2 met 3X32 A kon laden..... zou als ik mijn PS2 heb het wel eens kunnen testen.... is voor mij niet moeilijk om dit ff te proberen...
Dat mag je proberen, maar dat gaat niets doen een 22kW lader is niet voldoende, de P2 heeft een 11kW lader aan boord. (11 kW / 3)/230 = 16A

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 11:41
GuiltyNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:16:
[...]

Dat mag je proberen, maar dat gaat niets doen een 22kW lader is niet voldoende, de P2 heeft een 11kW lader aan boord. (11 kW / 3)/230 = 16A
dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. Daarentegen is 11KW onder enigsinds normale omstandigheden voldoende

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:12:

(...)morgen A’foort Eindhoven vv. ben benieuwd!
Hmm, dat wordt toch een beetje wennen wel tov diesel. Vanmorgen met 90% vertrokken (en als het goed is een verwarmde auto mbv klimaattimer) en met 46% aangekomen in Eindhoven.

Toegegeven, ik moest Amersfoort-Hilversum twee keer doen omdat de a27 dicht bleek te zjin bij H'sum en er om 05:20 nog geen aankondiging van was, dus heb wel een stuk extra gereden (via A28 uiteindelijk dus..) maar dit is wel kritisch, heb hier geen lader dus moet even kijken hoe dat gaat werken op de terugweg ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 23-11-2022 08:12 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-11 14:12

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:12:
[...]

Hmm, dat wordt toch een beetje wennen wel tov diesel. Vanmorgen met 90% vertrokken (en als het goed is een verwarmde auto mbv klimaattimer) en met 46% aangekomen in Eindhoven.

Toegegeven, ik moest Amersfoort-Hilversum twee keer doen omdat de a27 dicht bleek te zjin bij H'sum en er om 05:20 nog geen aankondiging van was, dus heb wel een stuk extra gereden (via A28 uiteindelijk dus..) maar dit is wel kritisch, heb hier geen lader dus moet even kijken hoe dat gaat werken op de terugweg ;)
No worries.... even 5-10 minuten aan een snellader en je kunt weer vooruit. :)

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Paku schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:48:
[...]

No worries.... even 5-10 minuten aan een snellader en je kunt weer vooruit. :)
ja, daarover.. wat is de handigste manier om google maps naar een snellader te laten navigeren? Er zitten er genoeg tussen Eindhoven en thuis langs de snelweg, maar hoe stel ik er eentje in als bestemming zodat de accu voorverwarmd wordt op snelladen?

Ik heb hier (en elders) gelezen dat je dat eventueel ook via ABRP kan doen en dan de stop kan 'doorsturen' naar Google maps, maar ik heb het nog niet gevonden :z

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 23-11-2022 09:02 ]

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 20:45
Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:00:
[...]

ja, daarover.. wat is de handigste manier om google maps naar een snellader te laten navigeren? Er zitten er genoeg tussen Eindhoven en thuis langs de snelweg, maar hoe stel ik er eentje in als bestemming zodat de accu voorverwarmd wordt op snelladen?

Ik heb hier (en elders) gelezen dat je dat eventueel ook via ABRP kan doen en dan de stop kan 'doorsturen' naar Google maps, maar ik heb het nog niet gevonden :z
Voor Fastned zoek ik de app van Fastned even de naam op van het station waar ik wil laden en die zeg/roep ik dan na de navi.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11 23:54
[...]

En vooral je aanwennen dat je een lader opzoekt op de plek waar je langer dan twee uur blijft staan. Dan kost het laden je vrijwel geen tijd. Is ook nog eens goedkoper en beter voor je accu. En je vindt vaak betere parkeerplekken (voor zolang laadplekken nog een voorkeursbehandeling krijgen).

• JTHZZ
[...]

Heb je een standard Range? Ik haal met LR nu 300-350km op een lading,
Allereerst zou ik tot 100% laden voor een lange rit. Dan had je het gewoon gehaald. Zolang je dat niet iedere dag doet is dat niet slecht voor de accu. Voor een laadpaal zijn er verschillende opties: allereerst zal Google je zelf een aantal voorstellen doen als je terugnavigeert. Vergeet niet om het snellaadfilter aan te zetten bovenaan als je een laadpaal laat zoeken. Je kunt ook via spraak zeggen navigeer naar Fastned op de route, dan krijg je ook een aantal voorstellen die je als tussenstop kunt toevoegen. ABRP is meer geschikt voor langere ritten.
Als je de laatste Maps update hebt zie je bij het zoeken naar een laadpaal op de kaart een rondje wat laat zien waar je accu ongeveer leeg zal zijn. Dan kun je inzoomen naar de route en in dat gebied (net ervoor bedoel ik) zoeken naar een laadpaal. Hoe leger de accu, hoe sneller het laden gaat maar alles onder 40% gaat eigenlijk super snel. Maar wel eerst 20 minuten ofzo rijden zodat de accu kan worden voorverwarmd

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 23-11-2022 10:29 ]

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:58
Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:00:
[...]

Niet teveel over nadenken ;)
Stel gewoon je bestemming in op GM, en de wagen zal zelf wel een voorstel doen.

Gewoon zorgen dat je de filters even goed instelt (normaal bij de handover gedaan) en je bent safe.

• JTHZZ
k-jah schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:24:
[...]

Gewoon zorgen dat je de filters even goed instelt (normaal bij de handover gedaan) en je bent safe.
Goed dat ze dat bij de handover doen, is anders een lelijk beginnersfoutje als je blind naar een 11kW paal aan het navigeren bent.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 23-11-2022 10:31 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bedankt voor de tips allemaal! Bij handover is dat niet ingesteld maar heb ik gister zelf gedaan..
JTHZZ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:23:
[...]

Nee de long range dual motor. Rij vroeg genoeg om 130 te mogen, maar heb al gezien dat dit niet bevordelijk is voor het verbruik ;) heb tussen afspraken door een snellader gepakt om even te kijken hoe dat werkt (tis ook mijn eerste EV) dus er zit weer wat sap in nu :)

Range anxiety is een ding, even aan wennen. Heb er wel zin in, ding rijd heerlijk en in tegenstelling tot wat ik verwachtte is het vermogen ook erg goed te doseren.

[ Voor 76% gewijzigd door Pixeltje op 23-11-2022 16:37 ]

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:53
JTHZZ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:23:
[...]

LRSM :o ?

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:34
[...]

Indien mogelijk (als je dat kan ... O-) ) wat langzamer rijden, doet ook wonderen,
en de aankomt SoC is érg betrouwbaar, dus je kan op een paar % plannen.

Als je net vertrekt kan/zal je waarschijnlijk het rode negatieve aankomst SoC zien :F ,
(zie ik wel vaker ) maar als je rustig gaat rijden zie je dat vaak klimmen naar positief, en nóg positiever oOo

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 23:29

wally21

psn: Wally224

Clean Wednesday! Niet enkel een mooi design maar ook makkelijk te poetsen en schoon te houden 8)
En uiteraard het topic weer even opvrolijken met wat foto's :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MocCU0RAHigYTNmkbavfxtfqLXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4Xje9BmUAS7avGtyux2kpCF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynR0FMkvQAiREXa9hhR0PCLBVHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxHaQFMXbk8p7c6HaWjsu5Sv.jpg?f=fotoalbum_large

• JTHZZ
LRDM, 108 op de snelweg, 95% snelweg, voorverwarmd, OPD uit, 21 graden Eco

• JTHZZ
Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:18:
Bedankt voor de tips allemaal! Bij handover is dat niet ingesteld maar heb ik gister zelf gedaan..

[...]

Nee de long range dual motor. Rij vroeg genoeg om 130 te mogen, maar heb al gezien dat dit niet bevordelijk is voor het verbruik ;) heb tussen afspraken door een snellader gepakt om even te kijken hoe dat werkt (tis ook mijn eerste EV) dus er zit weer wat sap in nu :)

Range anxiety is een ding, even aan wennen. Heb er wel zin in, ding rijd heerlijk en in tegenstelling tot wat ik verwachtte is het vermogen ook erg goed te doseren.
Ok, dan gewoon lekker doorrijden en eventjes 5 minuten aan de snellader. Is vaak alsnog sneller qua reistijd. In 5 minuten laad je alweer 15% bij.

• Kleineheino
  • Laatst online: 28-08-2024
k-jah schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:24:
[...]

Niet teveel over nadenken ;)
Stel gewoon je bestemming in op GM, en de wagen zal zelf wel een voorstel doen.

Mag ik vragen over welke filters dit gaat? Dan kan ik even checken of deze bij mij goed staan :)

• Kleineheino
.

[ Voor 100% gewijzigd door Kleineheino op 23-11-2022 18:39 ]

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-11 14:12

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuGl9vipHh9UXCxMnMwYqD9U9Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aDc7GVadHbNIK7BQLXBW7Oy.jpg?f=fotoalbum_large

Zag deze op insta voorbijkomen...

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• k-jah
Kleineheino schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:13:
[...]

Mag ik vragen over welke filters dit gaat? Dan kan ik even checken of deze bij mij goed staan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEr9USKYnAAint2nkjvff8davLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFnp5U1KyhI1p6SoUybKLt1T.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:49
Dit is toch niet het snelheid filtertje van Maps maar het betalingsvoorkeur filter? Voor laadpaal snelheid moet je bij het icoontje van laden zijn in Maps en daar kan je kiezen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• k-jah
Juancho schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:16:
[...]

Dit is toch niet het snelheid filtertje van Maps maar het betalingsvoorkeur filter? Voor laadpaal snelheid moet je bij het icoontje van laden zijn in Maps en daar kan je kiezen.
Daar ging het ook over.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb er even mee zitten pielen maar volgens mij moet je feitelijk alle aanbieders ‘aanzetten’ en dan zie je ook de snelladers langs de snelwegen.

Bij het icoontje voor laadsnelheid kun je dan eventueel nog filteren op de echt snelle. Ik rij 4 keer per week amersfoort-eindhoven en terug, dus mogelijkheden genoeg om te finetunen :)

• JTHZZ
Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:21:
Heb er even mee zitten pielen maar volgens mij moet je feitelijk alle aanbieders ‘aanzetten’ en dan zie je ook de snelladers langs de snelwegen.

Bij het icoontje voor laadsnelheid kun je dan eventueel nog filteren op de echt snelle. Ik rij 4 keer per week amersfoort-eindhoven en terug, dus mogelijkheden genoeg om te finetunen :)
Let wel op bij dat snellaadfilter dat je een paal
met ‘Zeer snel’ kiest want ‘Snel’ =maar 50kW. Je kunt dit niet apart filteren dus je moet kijken wat er bij staat.

• VidaR-9
Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:21:

Op een gegeven moment weet je zelf de meest prettige laders te vinden.

Ik stel het zelf altijd handmatig in. Gewoon zeggen of zoeken op Fastned xxx, Ionity xxx of Tesla xxx. Bij andere aanbieders heb ik nog nooit geladen.

Zelf sterke voorkeur voor Tesla vanwege aantal stalls. En daarnaast nog nooit issues gehad met koppelen of snelheid.

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:05:
[...]

Op een gegeven moment weet je zelf de meest prettige laders te vinden.

Ik stel het zelf altijd handmatig in. Gewoon zeggen of zoeken op Fastned xxx, Ionity xxx of Tesla xxx. Bij andere aanbieders heb ik nog nooit geladen.

Zelf sterke voorkeur voor Tesla vanwege aantal stalls. En daarnaast nog nooit issues gehad met koppelen of snelheid.
Ook recentelijk met lage temperaturen bij Tesla geladen? Deze worden namelijk niet als compatibel herkend door Google Maps, dus geen voorverwarmde accu en dus waarschijnlijk lage laadsnelheid.

• VidaR-9
JTHZZ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:13:
[...]

Ook recentelijk met lage temperaturen bij Tesla geladen? Deze worden namelijk niet als compatibel herkend door Google Maps, dus geen voorverwarmde accu en dus waarschijnlijk lage laadsnelheid.
Niet echt wat gemerkt. Vanochtend met 6 graden ofzo ingeplugd en bij 35% laadde ik gewoon >135kw (75 gereden). Maar niet bewust op gelet, zal het eens in de gaten houden.

• Kleineheino
JTHZZ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:13:
[...]

Aah dat dus, ik vroeg me al af hoe dat zit. Afgelopen zondag een Tesla lader opgezocht, GM gaf aan dat deze niet compatibel was en de laadsnelheid kwam niet boven de 80kW uit, en dat was maar heel even want het meest was het rond de 40kW. Wellicht dat een niet Tesla lader dan een hogere snelheid haalt als deze wel in GM herkend wordt.

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 08:48
VidaR-9 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:05:
[...]

Hoe doe je dit met het betalen bij Tesla dan? want als ik het goed begrepen heb werkt dat alleen via een App en daarmee dus niet met een lease-laadpas.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Andere vraag, ik zoek een (korte) kabel om mijn iphone aan te sluiten in de polestar, bij voorkeur met een haakse USB-c connector en aan de andere kant een lightning stekker. Ik kan wel kabels met een haakse aansluiting vinden, maar die zijn allemaal aan de telefoonkant en dat is dus precies omgekeerd van wat ik zoek.. iemand hier een gouden tip?

• JTHZZ
Kleineheino schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:31:
[...]

Aah dat dus, ik vroeg me al af hoe dat zit. Afgelopen zondag een Tesla lader opgezocht, GM gaf aan dat deze niet compatibel was en de laadsnelheid kwam niet boven de 80kW uit, en dat was maar heel even want het meest was het rond de 40kW. Wellicht dat een niet Tesla lader dan een hogere snelheid haalt als deze wel in GM herkend wordt.
Ja daar was ik dus al bang voor. In winter 2020-2021 was die voorverwarmfunctie er nog helemaal niet en kreeg je overal dit soort lage snelheden. Sinds de voorverwarmfunctie er is krijg ik gewoon altijd strak 150kW bij inpluggen, als ik de lader in GM heb ingesteld vantevoren. Maar dus niet bij Tesla.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 24-11-2022 07:48 ]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:49
Pixeltje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:43:
Andere vraag, ik zoek een (korte) kabel om mijn iphone aan te sluiten in de polestar, bij voorkeur met een haakse USB-c connector en aan de andere kant een lightning stekker. Ik kan wel kabels met een haakse aansluiting vinden, maar die zijn allemaal aan de telefoonkant en dat is dus precies omgekeerd van wat ik zoek.. iemand hier een gouden tip?
https://www.kamera-expres...4cc9-9796-d674f805948d%5D

• daniel14
jhoekwat schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:17:
[...]

Hoe doe je dit met het betalen bij Tesla dan? want als ik het goed begrepen heb werkt dat alleen via een App en daarmee dus niet met een lease-laadpas.
Klopt, met laadpas gaat niet, alleen met je creditcard.

• Hansieo
wally21 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:18:
Clean Wednesday! Niet enkel een mooi design maar ook makkelijk te poetsen en schoon te houden 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iedere keer weer leuk om te zien hoe de voorkant/grill van de Polestar een soort "grijns" is
en de voorkant van de Tesla een soort treurig kijkende frogg... (oeps sry :$ )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-11 21:40
wally21 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zier er zonder kentekenplaat aan de voorkant nog vetter uit. Woon je in de USA (ook gezien het weer op de foto's)?

Verwijderd

Ik zie contourverlichting en houten woningen dus hoogstwaarschijnlijk wel.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vM-ianBXd-VtLdlskPdVXfGMlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVzJZJ2oOUoNO01xfjc2oM1G.jpg?f=fotoalbum_large

www.google.nl

• daniel14

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Garage nadat de PS2 mij voor het eerst heeft laten staan vanmorgen. ;(

www.google.nl

• k-jah

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

k-jah schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:43:
[...]

Dapper :P
Benieuwd naar je ervaringen!
Had weinig keus en de garage krijgt ook de software aangeboden vanuit de cloud ongeacht welke versie er klaar staat :P

www.google.nl

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
VidaR-9 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:46:

Heb er 110k km op zitten in minder dan twee jaar. Laad vanaf dag 1 minstens 1 keer per dag tot 100%. Denk inmiddels ca 1000 laadcycli. In begin kwam 100% overeen met 390km. Nu na 110k geeft hij 380 aan. Minimale vermindering. Daar ga ik niet voor tot 90% laden. Gemak dient de mens.

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09
Ook sinds dinsdag 2.5 er op. Nog niets gemerkt, behalve dat het actuele verbruik op het hoofdscherm bij de RA wordt vermeld.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 11:56
Lutra schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:08:
[...]

Ook sinds dinsdag 2.5 er op. Nog niets gemerkt, behalve dat het actuele verbruik op het hoofdscherm bij de RA wordt vermeld.
Ik had gehoopt dat ACC was verbeterd. Nu remt het systeem te abrupt.

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 11:27
FW423130 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:24:
[...]

Heb er 110k km op zitten in minder dan twee jaar. Laad vanaf dag 1 minstens 1 keer per dag tot 100%. Denk inmiddels ca 1000 laadcycli. In begin kwam 100% overeen met 390km. Nu na 110k geeft hij 380 aan. Minimale vermindering. Daar ga ik niet voor tot 90% laden. Gemak dient de mens.
H'm nauwelijks accu degradatie dus.

Aangezien een P2 accu pakket uit 27 modules bestaat vraag ik me af om men in staat is in om de 'minder' presterende modules te verwisselen. In zo'n geval zou bij een lease P2 (zoals in mijn geval) de wagen uitstekend een 2e leven kunnen hebben na het einde van het lease contract.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik kom hier toch nog even met een vraag over de filters in google maps. Gister geprobeerd om op de route een snellader te laten inplannen maar de voorstellen die maps doet zijn allemaal omslachtig. Er zit bij Beesd bijvoorbeeld een Fastned aan de A2, maar die laat maps niet zien. Kan iemand hier een screenshot delen van de maps-instellingen om ook de snelladers te vinden?

Ik heb gister een kwartier zitten rommelen met instellingen maar kom er niet aan uit..

• JTHZZ
Pixeltje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:52:
Ik kom hier toch nog even met een vraag over de filters in google maps. Gister geprobeerd om op de route een snellader te laten inplannen maar de voorstellen die maps doet zijn allemaal omslachtig. Er zit bij Beesd bijvoorbeeld een Fastned aan de A2, maar die laat maps niet zien. Kan iemand hier een screenshot delen van de maps-instellingen om ook de snelladers te vinden?

Ik heb gister een kwartier zitten rommelen met instellingen maar kom er niet aan uit..
Dat werkt inderdaad nog niet zo lekker. Met de filters lukt dat niet maar je kunt wel zeggen: hey google, zoek Fastned langs de route. Of inzoomen naar dat stuk en op ‘zoek in dit gebied drukken’. Vaak zit hij er dan bij maar soms ook niet. Daar is nog verbetering nodig vanuit google.
Je kunt ook gewoon zoeken naar Fastned maar dan wordt het geen tussenstop maar bestemming. Tussenstops gaan alleen via voice of via laadpaal zoeken.

• k-jah
Pixeltje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:52:

Zoals eerder gepost; de betaalfilter is de belangrijkste.
Check wel of de wagen niet de snelladers negeert (zou me verbazen als deze net nieuw is) en of de snellader effectief ook op GM staat. Dit kan je doen via de GM app op je telefoon of via pc bijv. Sommige nieuwe laders kan het zijn of deze er nog niet op staan.

Anders check je best onderstaande eens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgHp08F8_SGELwYDvBthIEV-avc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uABQc9XP6QaC4jiqRuK0Iax5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWwBvBj5O_2ukdDCJGehxace6Js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBPJpYUJEj49F0AL125cjafz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gKZLdOZPwahs26fQCuQx_WMcgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3Ougk5Tfopi2AgQjPx7nuoa.jpg?f=fotoalbum_large

• Hansieo
FW423130 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:24:
[...]

even wat vraagjes... (8>

gebruik jij zomer/winterbanden? of heb je nu een ander merk er onder zitten wat in een verschil kan bijdragen?

is die éérste 100% meting 390km zomer (banden)geweest? en nu winter(banden) temperaturen?

is je rijstijl nog hetzelfde/ traject vergelijkbaar?

Dit alles zóu bij kunnen bijdragen in een nagenoeg het zelfde bereik, evenals de software(verbruik) updates.

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
Er zwierven wat foto's rond van een model-upgrade voor de P2, die eigenlijk amper lijkt te leiden tot uiterlijke en goed zichtbare verschillen. De aap is denk ik wel uit de mouw: de P2 krijgt een ingrijpende aanpassing, de auto gaat naar een achterwiel-aangedreven basis!

Voor Volvo al geannonceerd (zie Autoweek), samen met updates/grades van de batterijen en WLTP-ranges, Polestar zal ongetwijfeld snel volgen O-) .

• Necessary_Dot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 13:40
GeurtG schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:47:
Er zwierven wat foto's rond van een model-upgrade voor de P2, die eigenlijk amper lijkt te leiden tot uiterlijke en goed zichtbare verschillen. De aap is denk ik wel uit de mouw: de P2 krijgt een ingrijpende aanpassing, de auto gaat naar een achterwiel-aangedreven basis!

Voor Volvo al geannonceerd (zie Autoweek), samen met updates/grades van de batterijen en WLTP-ranges, Polestar zal ongetwijfeld snel volgen O-) .
Ik ben benieuwd, wel jammer voor degene onder ons die hun Polestar net geleverd hebben gekregen. Maar goed dat hoort erbij. 8)7 Achterwielaandrijving is wel een plus maar de Volvos krijgen vooral ook een grotere accu. Aangezien SMSR MY23 deze upgrade al gehad heeft, verwacht ik daar geen grotere accu voor. Zal de efficiency ook verbeterd worden op bestaande modellen door Softwareupdates?

Polestar 2 SMSR

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:38
Necessary_Dot schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:54:
[...]

Ik ben benieuwd, wel jammer voor degene onder ons die hun Polestar net geleverd hebben gekregen. Maar goed dat hoort erbij. 8)7 Achterwielaandrijving is wel een plus maar de Volvos krijgen vooral ook een grotere accu. Aangezien SMSR MY23 deze upgrade al gehad heeft, verwacht ik daar geen grotere accu voor. Zal de efficiency ook verbeterd worden op bestaande modellen door Softwareupdates?
Ik ben ook heel benieuwd, maar ik heb juist net geen SMSR kunnen aanschaffen. 1 dag nadat ik vast contract kreeg en dus een auto mocht uitzoeken waren ze ineens niet meer leverbaar. Hopen dat de nieuwe nog net binnen budget valt, aangezien de volvo's ook ietsje duurder worden.

• pertinent
  • Laatst online: 11:37
BLACK FRIDAY

Vandaag is voor de Polestar 2 de set met Eibach veren €227 bij AutoDoc in de app..

• fexxio
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-10 22:42
glennoo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:56:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd, maar ik heb juist net geen SMSR kunnen aanschaffen. 1 dag nadat ik vast contract kreeg en dus een auto mocht uitzoeken waren ze ineens niet meer leverbaar. Hopen dat de nieuwe nog net binnen budget valt, aangezien de volvo's ook ietsje duurder worden.
Je zou ook eens de pre-owned kunnen checken. Op die manier heb ik nu een LRDM met perfomance, pilot en plus besteld voor dezelfde (lease)prijs van een LRDM met alleen plus-pack, dus wellicht dat een LRDM voor jou hiermee ook ineens in je budget past. En levering binnen 2 weken :), moet je alleen wel genoegen nemen met km-stand van 6-10k.

• FW423130
  • Laatst online: 19-07 20:51
Hansieo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:52:
[...]

even wat vraagjes... (8>

gebruik jij zomer/winterbanden? of heb je nu een ander merk er onder zitten wat in een verschil kan bijdragen?

is die éérste 100% meting 390km zomer (banden)geweest? en nu winter(banden) temperaturen?

is je rijstijl nog hetzelfde/ traject vergelijkbaar?

Dit alles zóu bij kunnen bijdragen in een nagenoeg het zelfde bereik, evenals de software(verbruik) updates.
Ook in afgelopen zomer op zomerbanden kwam 100% overeen met 380 km. Vorige zomer nog 390 km. Nu, ook nog 380km als 100% geladen.

Zomer of winterbanden maakt hierin niks uit. Nu iig winterbanden. Rijstijl en trajecten is niks veranderd. Met oudere versies van de software kwam 100% overeen met 440km maar bij 1.9 of zo hebben ze dit veranderd naar meer realistische weergaven, 390km.

Ik denk dat de accu degradatie door laden tot elke keer 100% met ca 1000 laadcycli dus ongeveer 2.5% is geweest. Klinkt mij niet raar in de oren.

• wally21
  • Laatst online: 06-11 23:29

wally21

psn: Wally224

PvS_68 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:05:
[...]

Zier er zonder kentekenplaat aan de voorkant nog vetter uit. Woon je in de USA (ook gezien het weer op de foto's)?
Jep, en officieel moet hier ook een kenteken voorop (Texas). Echter is de kans dat ze je staande houden hiervoor erg klein. Daarnaast is het een "fix it ticket". Oftewel niet fixen is $200,- maar zorg je dat het kenteken gemonteerd wordt betaal je $10,-

En dan heb ik een no-drill plate holder in de frunk liggen (sly-bracket) voor als het nodig is kan hem dus in 5min monteren. Maar zonder ziet er gewoon veel beter uit dus heb er de eventuele moeite wel voorover, maar ken ook nog niemand die zonder platen voorop rijdt die ooit is aangehouden. :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

FW423130 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:52:
[...]

Ook in afgelopen zomer op zomerbanden kwam 100% overeen met 380 km. Vorige zomer nog 390 km. Nu, ook nog 380km als 100% geladen.

Zomer of winterbanden maakt hierin niks uit. Nu iig winterbanden. Rijstijl en trajecten is niks veranderd. Met oudere versies van de software kwam 100% overeen met 440km maar bij 1.9 of zo hebben ze dit veranderd naar meer realistische weergaven, 390km.

Ik denk dat de accu degradatie door laden tot elke keer 100% met ca 1000 laadcycli dus ongeveer 2.5% is geweest. Klinkt mij niet raar in de oren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcJajIQRi4IGQmM1HiDt4BtnDGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FtdD2aVgScwe4Z5lFj21qARP.png?f=fotoalbum_large

Hier ook :)

www.google.nl

• JTHZZ
Die range heeft niets met batterijdegradatie te maken. Is ergens bij een OTA naar beneden aangepast. Bij mij ook altijd 380 of 390, voorheen 400. Ik denk dat je beter naar de range assistent kunt kijken, die geeft een range op basis van het recente verbruik.

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 25-11-2022 20:19 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:18:
[...]

Die range heeft niets met batterijdegradatie te maken. Is ergens bij een OTA naar beneden aangepast. Bij mij ook altijd 380 of 390, voorheen 400. Ik denk dat je beter naar de range assistent kunt kijken, die geeft een range op basis van het recente verbruik.
Gelukkig zeg ik dat ook nergens? Enkel dat bij 100% SoC de auto verwacht 380km te kunnen rijden. }:O

www.google.nl

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:25:
[...]

Gelukkig zeg ik dat ook nergens? Enkel dat bij 100% SoC de auto verwacht 380km te kunnen rijden. }:O
Haha nee dat klopt maar eerder in deze thread werd dat wel genoemd :)

• GuiltyNL
BlacKstaR- schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:56:
[...]

Ik had gehoopt dat ACC was verbeterd. Nu remt het systeem te abrupt.
Dat is met 2.5 dus onveranderd? Dammit, ACC / Pilot Assist hebben ze echt om zeep geholpen en dat herstellen ze dus niet. :(

• Hansieo
@JTHZZ volgens mij wel degelijk met degradatie/ SoH van het pack.
Als deze kuis verrot is, zou deze géén 200km meer mógen aanwijzen, anders zou je dit getal nog niet eens in de catalogus neer hoeven te zetten maar gewoon een verkoper die ~400km aangeeft ongeacht hoe u met de batterij omgaat.
SoH moet/zou/ moet het nog te kunnen hálen bereik moeten zijn.
Niet de rijstijl, dat is 100% gegarandeerd variabel óók met een verrotte batterij kan je verschillende resultaten behalen met je rijstijl. m2c

@MisteRMeesteR
Mmmm... is dat verdacht?

net als de acceleratie-meting app die "toevallig" bij veel mensen exact hetzelfde is? :S

ik laad zélden tot 100%
ik blijf als het even kan tussen de 25 en 85% SoC
laden tussen de 1.4kW en 7.5 kW
auto nu 2 jaar en 20.000 km.....(corona tijdperk... }:| :F ...laten we hopen komende zomer over..)

en moet binnen kort weer een lange duitsland trip maken en dus tot 100% laden.

Ik zal eens doorgeven wat mijn cockpit aangeeft..

[ Voor 24% gewijzigd door Hansieo op 26-11-2022 09:05 ]

• JTHZZ
Hansieo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:56:
[...]

@JTHZZ volgens mij wel degelijk met degradatie/ SoH van het pack.
Als deze kuis verrot is, zou deze géén 200km meer mógen aanwijzen, anders zou je dit getal nog niet eens in de catalogus neer hoeven te zetten maar gewoon een verkoper die ~400km aangeeft ongeacht hoe u met de batterij omgaat.
SoH moet/zou/ moet het nog te kunnen hálen bereik moeten zijn.
Niet de rijstijl, dat is 100% gegarandeerd variabel óók met een verrotte batterij kan je verschillende resultaten behalen met je rijstijl. m2c.
Nou, volgens mij had ik eerder 400km bij 100% en precies na een OTA was dat 390km, soms 380 geworden. Heeft er iemand met de laatste softwareversie nog 400km met 100% dan? (DRLM)
Ik wil niet zeggen dat er geen degradatie is maar dat range getal is volgens mij geen indicatie. Kun je dus beter naar de range assistent kijken. Die geeft wel een indicatie maar is ook erg gekoppeld aan je verbruik dus als je net op de Duitse autobahn bent geweest zal die een lagere range aangeven.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 26-11-2022 09:24 ]

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:39:
[...]

Dat is met 2.5 dus onveranderd? Dammit, ACC / Pilot Assist hebben ze echt om zeep geholpen en dat herstellen ze dus niet. :(
Ik ben donderdag met de e-Golf naar kantoor geweest (110km enkele rit) en toen ik gister en vanmorgen weer in de P2 reed viel me direct weer op hoe slecht de ACC van de P2 is in vergelijking met die van de e-Golf. Zat me er vanmorgen weer kapot aan te ergeren.

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:48:
[...]

Ik ben donderdag met de e-Golf naar kantoor geweest (110km enkele rit) en toen ik gister en vanmorgen weer in de P2 reed viel me direct weer op hoe slecht de ACC van de P2 is in vergelijking met die van de e-Golf. Zat me er vanmorgen weer kapot aan te ergeren.
De ACC van mijn vorige auto, een Audi MY 2012 was ook veel beter. De P2 heeft tussentijds het ook beter gedaan dan dit, maar na een van de laatste updates is het echt helemaal bal. Dat ding ankert in de ACC alsof hij een rallyproef moet rijden en vervolgens vergeet hij daarna weer gas te geven.

Dus remt te laat en daardoor te hard en abrupt en geeft vervolgens veel te laat gas als de weg weer vrij is. Ik vind het een knappe combinatie. Als Thomas Ingenlath in een P2 rijdt, moet hij toch ook denken: dit werkt echt voor geen meter.

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:53
Net of bepaalde MY of productieseries hier anders in zijn, herken het agressieve remmen met ACC totaal niet.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 16:51

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:21:
[...]

Nou, volgens mij had ik eerder 400km bij 100% en precies na een OTA was dat 390km, soms 380 geworden. Heeft er iemand met de laatste softwareversie nog 400km met 100% dan? (DRLM)
Ik wil niet zeggen dat er geen degradatie is maar dat range getal is volgens mij geen indicatie. Kun je dus beter naar de range assistent kijken. Die geeft wel een indicatie maar is ook erg gekoppeld aan je verbruik dus als je net op de Duitse autobahn bent geweest zal die een lagere range aangeven.
Doe mij ook een Dual Range Long Motor! :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• JTHZZ
MaxxMark schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:42:
[...]

Doe mij ook een Dual Range Long Motor! :D
Jaja ik ben de enige met die special edition! _O-

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:19:
[...]

De ACC van mijn vorige auto, een Audi MY 2012 was ook veel beter. De P2 heeft tussentijds het ook beter gedaan dan dit, maar na een van de laatste updates is het echt helemaal bal. Dat ding ankert in de ACC alsof hij een rallyproef moet rijden en vervolgens vergeet hij daarna weer gas te geven.

Dus remt te laat en daardoor te hard en abrupt en geeft vervolgens veel te laat gas als de weg weer vrij is. Ik vind het een knappe combinatie. Als Thomas Ingenlath in een P2 rijdt, moet hij toch ook denken: dit werkt echt voor geen meter.
Nee dat doet TI niet want niet iedere auto heeft dit
blijkbaar. Ik herken het niet

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Van de week 2.5 geïnstalleerd gekregen bij de dealer na onderhoud. Heb geen pilot pack, maar nu toch de lichtanimatie achter gekregen. Toen ik er achter kwam de auto gelijk een paar keer opnieuw van het slot gehaald om de animatie te bekijken. :p Iemand met een OTA update (is deze al beschikbaar?) die dit ook heeft?

Verder geen merkbare verschillen overigens. Volgens de dealer zou ik minder problemen moeten hebben met de airco. We gaan het zien.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

• Kleineheino
espro schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:09:
Van de week 2.5 geïnstalleerd gekregen bij de dealer na onderhoud. Heb geen pilot pack, maar nu toch de lichtanimatie achter gekregen. Toen ik er achter kwam de auto gelijk een paar keer opnieuw van het slot gehaald om de animatie te bekijken. :p Iemand met een OTA update (is deze al beschikbaar?) die dit ook heeft?

Verder geen merkbare verschillen overigens. Volgens de dealer zou ik minder problemen moeten hebben met de airco. We gaan het zien.
Updates in software version P2.5
  • Stability improvements for issue with unlocking the vehicle with physical key.
  • Radio improvements: including fixes for delay in radio text, last selected station lost on next start-up and loss of audio when using DAB radio (DAB availability may vary depending on market and model year).
  • Range Assistant app improvements: centre display now also shows instant consumption in the home screen tile when minimised.
  • Remove paired device: possible to remove paired device through new function added in both mobile app and in-car settings.
Er staat niets over airco? Ik lees wel veel over zaken die na een update niet meer (correct) werken ondanks dat dit niet in de releasenotes staat, maar nu dus ook iets wat verbeterd is en er niet in staat? :?

Wat was er aan de hand met de airco?
Pagina: 1 ... 119 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.