Ik mis het volgende: "maar hij rijdt geweldig". Althans, dat lees ik heel vaak bij de opmerkingen over de slechte software en de vele issuesReinier schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:13:
Ik lever de auto trouwens volgende maand in, 3 jaar eerder dan de bedoeling was. Ik ga hem niet missen.
Reageert snel en gebruik eigenlijk bijna uitsluitend ook m’n telefoon als sleutel.
Ik had er ook last van. App opnieuw geïnstalleerd, nieuw profiel in de auto aangemaakt en opnieuw gekoppeld. Oude profiel verwijderd. No Problem so far!!MisteRMeesteR schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:25:
Hier ook al weken een slecht functionerende app;
[Afbeelding]
Zie het nu ook.daniel14 schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:07:
Sinds gister is er voor iOS wel een update geweest van de app, hebben de mensen die er problemen mee hebben met de app de update geïnstalleerd?
Geen problemen met deze versie.
Ja deze heb ik geinstalleerd, maar kost me 3/4 herstart / refreshes voordat ik wat data krijg te zien.daniel14 schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:07:
Sinds gister is er voor iOS wel een update geweest van de app, hebben de mensen die er problemen mee hebben met de app de update geïnstalleerd?
Oh, ondertussen wordt op 15 December de ERAT oid vervangen in m'n auto. Dit ivm het getik onder de auto vandaan bij het regenereren. Ben de auto er een dag voor kwijt, eens kijken of dit gaat helpen. Volgens mij hebben meer mensen hier er last van, dus ik zal jullie op de hoogte houden of dit het heeft verholpen.
Ook mag ik deze week weer naar de dealer voor m'n spiegel. Na de nieuwe spiegel links doet de verwarming hiervan het niet meer. En er zitten al flinke krassen op, dus vraag me af hoe nieuw hij is
Zakelijke lease? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik wil deze optie ook wel weer opnieuw onderzoeken eigenlijk.Reinier schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:13:
Ik lever de auto trouwens volgende maand in, 3 jaar eerder dan de bedoeling was. Ik ga hem niet missen.
Ja, zakelijke lease. Kwestie van ontslag nemenShorteh schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:35:
Zakelijke lease? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik wil deze optie ook wel weer opnieuw onderzoeken eigenlijk.
Ohh, als dat alles is. Gaan we gelijk regelen!Reinier schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:36:
[...]
Ja, zakelijke lease. Kwestie van ontslag nemen
Dan ben je wel heel erg over de flos van je auto! Lijkt me dan de enig juiste beslissingReinier schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:36:
[...]
Geen problemen met de app hier trouwens. Hij was wel eens sneller maar alles werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 14-11-2022 08:43 ]
Ik ga het comfort van een leaseauto met onbeperkte privékilometers plus laadpaal met automatische verrekening natuurlijk wél missen. De ergernissen m.b.t. de brakke software hebben geen rol in mijn ontslag gespeeld uiteraardJTHZZ schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:42:
[...]
Dan ben je wel heel erg over de flos van je auto! Lijkt me dan de enig juiste beslissing
Grappig: na mijn rant van gisteren deed de app het zojuist voorbeeldig. Hij gaf na een paar seconden keurig alle info in beeld. En 30 seconden later schoot hij weer op grijs met de melding "meerdere fouten opgetreden". Ik zal voor de zoveelste keer wel weer alles resetten, nieuw profiel, etc.Geen problemen met de app hier trouwens. Hij was wel eens sneller maar alles werkt.
Zo zat ik laatst achter een ID.3 die echt binnen enkele minuten meer dan 50 keer remde terwijl de auto daarvoor slechts enkele keren remde. Ik dacht nog: Die gast kan echt niet rijden, houdt maar een beetje afstand. Tot je je realiseert dat dat idd 'gewoon' ACC is .... En ja, die ACC kan dus echt niet rijden.Highland schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:04:
[...]
Klopt, zeker bij regeneratie op de zwaarste stand rem je echt af. Maar het remlicht gaat ook bij de middelste stand al snel aan. Sneller dan ik zou willen, want het geeft een onrustig verkeersbeeld.
Het geeft idd veel onrust in het verkeer.
Ik kan er niet mee overweg. Je bent EN aan het opletten EN 'iemand die niet kan rijden' aan het corrigeren. Erg vermoeiend.
Dat is wel erg veel moeite om van een auto af te komen ....Reinier schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:36:
[...]
Reinier schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:13:
Meer mensen met problemen met de app vandaag? Dat ik die hele Polestar een kutauto vind met afgrijselijk slechte software, dat was al bekend. Maar vandaag is de app echt compleet van slag. Merdere fouten opgetreden. Kan laadschema niet synchroniseren. Error dit, error dat. Misschien issues bij Polestar zelf?
Jeetje, ontslag nemen om van je leaseauto af te komen! Jij heb echt een hekel aan de PolestarReinier schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:36:
[...]
Ik denk dat dit meer een extra zetje of bevestiging was. Maar goed, ik ken hem nietKleineheino schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:21:
[...]
Jeetje, ontslag nemen om van je leaseauto af te komen! Jij heb echt een hekel aan de Polestar
Nu al dagenlang last van een ECO die er maar niet "op" wil blijven staan....
druk op ECO
switch naar wat anders.. húp ECO er af..
auto uit en weer instappen ECO er af..
ECO er op, info-reset.. helpt niet ECO er af..
Temp staat op 20 dus kan ook niet te hoog zijn waardoor ECO er áf zou moeten...
meer mensen hier last van?
(en welke tip hebben jullie om de kamikaze muggen te verwijderen, welke met 160kmh tegen mijn front aan vlogen en opdrogen??
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Schuursponsje krijgt ze zo wegHansieo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:23:
(en welke tip hebben jullie om de kamikaze muggen te verwijderen, welke met 160kmh tegen mijn front aan vlogen en opdrogen??)
Ik snap de ECO-stand sowieso niet… Althans, de ramen blijven beslagen en moet dan om de haverklap ontwasemen. Dus standaard op Auto, dat gaat wel goed.Hansieo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:23:
GGGGGggggrrrr...![]()
Nu al dagenlang last van een ECO die er maar niet "op" wil blijven staan....
druk op ECO
switch naar wat anders.. húp ECO er af..
auto uit en weer instappen ECO er af..
ECO er op, info-reset.. helpt niet ECO er af..
Temp staat op 20 dus kan ook niet te hoog zijn waardoor ECO er áf zou moeten...
meer mensen hier last van?
(en welke tip hebben jullie om de kamikaze muggen te verwijderen, welke met 160kmh tegen mijn front aan vlogen en opdrogen??)
Misschien kan je die muggen vastplakken op de ECO-stand, die zijn niet van je voorkant te verwijderen.
Maar ik ben gek op ‘daar is een doekje voor-doekjes’! Veeg je ze er zo af.
SMLR | Midnight | Plus
resultaat: hielp NIKS en ECO wil er niet meer "op".
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Iemand ander daar ook last van en een oplossing gevonden? (buiten een factory default reset)
Ik had toevallig vanochtend dat ie wat moeite had, maar dat kwam doordat internet wat traag initieerde. Wat ik wel heb is dat Google Maps heel snel denkt dat ik afwijk van een route. Vooral wanneer ik bij een afslag ben of een rotonde pak. Dan moet ik bijvoorbeeld volgens route rechtdoor, maar dan denkt Google Maps dat ik de afslag heb genomen. Het is net alsof de GPS een afwijking van 3 meter naar rechts heeft ofzo._--[]--__ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:00:
Ik heb sinds ruim een week regelmatig het probleem dat google maps vastloopt op het grote scherm. Het scherm achter het stuur blijft wel updaten maar het grote scherm is bevroren. Kan dan helemaal niets meer in maps doen, het scherm reageert niet meer op aanrakingen. Ook een herstart van infotainment werkt niet want na een herstart is het exact hetzelfde. Wat wel helpt is de auto langs de kant zetten en de app geforceerd stoppen via de instellingen. Het is nu al 3 keer gebeurt in 8 dagen tijd. In de tussentijd al maps verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar toen gebeurde het weer.
Iemand ander daar ook last van en een oplossing gevonden? (buiten een factory default reset)
XPENG G9 Performance 2024
Nanolex Insect Remover is de beste die je kunt krijgen. Als daarna nog wat achterblijft, is een kleikitje heel handig (spray + klei) klei is een lakgum en daarmee haal je vastzittend vuil heel makkelijk weg van je lak en je ruiten. Klei heb je van veel verschillende merken een zacht stukje is goed, bijvoorbeeld van de merken Mothers, Monello of Dodo Juice.Hansieo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:23:
HIer het zelfde ja sinds vorige week al een aantal keren gehad dat GM hangt. Nooit eerder last van gehad, maar het valt wel ineens op dat meerdere er dus blijkbaar last van hebben. In mijn geval gebeurd als vanuit een andere app terug ga naar GM en dat deze moet "updaten" naar de huidige locatie. Dan gebeurd er soms niets. Soms blijft het scherm zwart, soms bevriest GM en hangt deze. Enige dat helpt is een reset van tablet.kramon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:10:
[...]
Ik had toevallig vanochtend dat ie wat moeite had, maar dat kwam doordat internet wat traag initieerde. Wat ik wel heb is dat Google Maps heel snel denkt dat ik afwijk van een route. Vooral wanneer ik bij een afslag ben of een rotonde pak. Dan moet ik bijvoorbeeld volgens route rechtdoor, maar dan denkt Google Maps dat ik de afslag heb genomen. Het is net alsof de GPS een afwijking van 3 meter naar rechts heeft ofzo.
Nog niet meegemaakt, maar probeer bij de app settings (waar je ook een force stop uitvoert) eens de data/cache van de app te verwijderen._--[]--__ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:00:
Ik heb sinds ruim een week regelmatig het probleem dat google maps vastloopt op het grote scherm. Het scherm achter het stuur blijft wel updaten maar het grote scherm is bevroren. Kan dan helemaal niets meer in maps doen, het scherm reageert niet meer op aanrakingen. Ook een herstart van infotainment werkt niet want na een herstart is het exact hetzelfde. Wat wel helpt is de auto langs de kant zetten en de app geforceerd stoppen via de instellingen. Het is nu al 3 keer gebeurt in 8 dagen tijd. In de tussentijd al maps verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar toen gebeurde het weer.
Ook, afgelopen periode, meerdere keren last van gehad. Na een reset van het infotainment werkt alles bij mij wel weer. Ik had het vermoeden (kan ook toeval zijn) dat het te maken had met bellen. Elke keer na het bellen en geen GM op hoofdscherm last van vastlopen._--[]--__ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:00:
Afkloppen: laatste twee weken geen last van gehad. Daarvoor in de plaats krijg ik nu een rood knipperend SOS lampje ipv wit.
Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling
Ik loop naar de auto, geen enkele LED bij de laadklep (was blauw bij koppelen want gepland laden). Ik doe enkel de deur van het slot en de auto komt tot leven en gaat vrolijk laden met 11kW..
Iemand eerder deze ervaring gehad?
* MisteRMeesteR is blij dat hij het nog ff controleerde anders had ik (lees: de opdrachtgever) morgen een probleem
www.google.nl
Jep toevallig laatst ook een keer gehad, daarna even de twee resetten uitgevoerd en tot op heden niet meer gehadMisteRMeesteR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:53:
Auto aan de paal gezet vanavond met gepland laden vanaf 23h (daltarief). Ik check Home Assistant net ff en zie dat de laadpaal nog op ‘Verbonden met Auto’ staat i.p.v. het verwachte ‘Laden’..
Ik loop naar de auto, geen enkele LED bij de laadklep (was blauw bij koppelen want gepland laden). Ik doe enkel de deur van het slot en de auto komt tot leven en gaat vrolijk laden met 11kW..
* MisteRMeesteR is blij dat hij het nog ff controleerde anders had ik (lees: de opdrachtgever) morgen een probleem
Ik zet de ECO stand alleen aan als ik de ramen beslagen wil hebben....Hansieo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:18:
ECO werkte bij mij vrij lang goed, maar laatst wilde mijn vrouw de wat meer warmte en zette ECO uit..
resultaat: hielp NIKS en ECO wil er niet meer "op".
Maar de ECO stand gebruiken terwijl je met 160kmh muggen op je grill aan het plakken bent, gaat er bij mij al helemaal niet in
Dit probleem heb ik ook (gehad). Nu toevallig al een tijdje geen last van gehad, maar wat bij mij het geval was is dat het altijd op dezelfde plek was. De A12 richting Utrecht bijvoorbeeld. Weet niet of dit bij jou ook het geval is?_--[]--__ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:00:
Ik heb zo ongeveer de hele zomer met eco rondgereden. Dat beslaan is meer een herfstding en eigenlijk alleen als het ook echt vochtig weer is. Even eco uitdrukken en klaar toch?PvS_68 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:33:
[...]
Ik zet de ECO stand alleen aan als ik de ramen beslagen wil hebben....![]()
Maar de ECO stand gebruiken terwijl je met 160kmh muggen op je grill aan het plakken bent, gaat er bij mij al helemaal niet in
Eco is een verlaagde Climate Control stand dus dat gaat niet altijd goed natuurlijk. Anders hadden ze de regeling wel standaard zo gemaakt omdat het verbruik scheelt.
Ja ik heb ook zoiets gehad. Maar net even anders.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:53:
Auto aan de paal gezet vanavond met gepland laden vanaf 23h (daltarief). Ik check Home Assistant net ff en zie dat de laadpaal nog op ‘Verbonden met Auto’ staat i.p.v. het verwachte ‘Laden’..
Ik had mijn auto via HA geprogrammeerd dat hij moest gaan laden, maar laden ho maar. Ik check de status van de lader en die was plots 'SuspendedEV' (zoiets), met de hand laden in HA gestopt en status ging naar 'Finishing' weer gestart en niet laden en weer 'SuspendedEV'. Naar buiten, auto open, auto dicht, naar binnen weer starten en voila 'Charging'.
Ik gebruik trouwens HACS met een OCPP integratie voor mijn Wallbox Copper SB om hem via HA te bedienen. En een template sensor om het juiste startmoment te bepalen met de gegevens die uit de Tibber integratie voor HA komt.
[ Voor 8% gewijzigd door GuiltyNL op 16-11-2022 09:34 ]
Verwijderd
GuiltyNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:32:
[...]
Ja ik heb ook zoiets gehad. Maar net even anders.
Ik had mijn auto via HA geprogrammeerd dat hij moest gaan laden, maar laden ho maar. Ik check de status van de lader en die was plots 'SuspendedEV' (zoiets), met de hand laden in HA gestopt en status ging naar 'Finishing' weer gestart en niet laden en weer 'SuspendedEV'. Naar buiten, auto open, auto dicht, naar binnen weer starten en voila 'Charging'.
Ik gebruik trouwens HACS met een OCPP integratie voor mijn Wallbox Copper SB om hem via HA te bedienen. En een template sensor om het juiste startmoment te bepalen met de gegevens die uit de Tibber integratie voor HA komt.
Of het is gewoon een Tibber met HAPS via een OCCP uit z'n Wallbox, dan is íe er mooi klaar mee.
Haha, sorry, ik liet me even gaan.
HA = Home Assistant -> https://www.home-assistant.io/
HACS = een 'community store' voor Home Assistant en daarmee kun je meer integraties / add-ons eraan koppelen -> https://hacs.xyz/
OCPP (Open Charge Point Protocol) is een standaard om met laadpalen te communiceren, je kunt daarmee je laadpaal uitlezen en beidenen -> https://www.openchargealliance.org/protocols/ocpp-201/
Iemand heeft voor Home Assistant een plugin geschreven zodat je met Home Assistant je laadpaal kunt bedienen -> https://github.com/lbbrhzn/ocpp
Tibber is een leverancier van elektriciteit met dynamische tarieven -> https://tibber.com/nl
Tibber kun je koppelen aan Home Assistant en de huidige prijs, gemiddelde prijs, laagste prijs en hoogste prijs van de dag ermee inlezen. > https://www.home-assistant.io/integrations/tibber/
Daar kun je weer logica voor programmeren in Home Assistant.
Op basis daarvan kan ik bij thuiskomst mijn auto aansluiten, laden start dan nog niet. Home Assistant ziet dat de auto is aangesloten en beoordeelt bij mij elke 5 minuten wat het prijsniveau op dat moment is. Als de stroom CHEAP of VERY_CHEAP is, dan start Home Assistant de lader voor mij. Zodra het tarief NORMAL of EXPENSIVE wordt, wordt het laden gestopt.
Zo heb ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag in de nacht mijn auto op kunnen laden voor 10 cent per kWh inclusief belastingen.
Dit is het gewoon.Highland schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
[...]
Of het is gewoon een Tibber met HAPS via een OCCP uit z'n Wallbox, dan is íe er mooi klaar mee.
lol, af-en-toe Duitsland ritje..PvS_68 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:33:
[...]
Ik zet de ECO stand alleen aan als ik de ramen beslagen wil hebben....![]()
Ik had gratis lucht in de banden...Kleineheino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
Misschien een rare vraag hoor maar hebben jullie tijdens de aflevering van de auto wellicht nog een leuk presentje gekregen? Of is het instructie en gaan. Tot op heden heb ik altijd een kleinigheidje gehad bij de diverse merken, een soort relatiegeschenkje, flesje wijn oid
daar ga ik overheen met een lekkere taart ..
Hahaha, dat meen je niet? Een taart van Polestar?Hansieo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:04:
[...]
Een student die de auto thuis afleverde en verder nergens iets vanaf wist. Ik had wat gratis stroom in de accu zitten, thats itKleineheino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
Misschien een rare vraag hoor maar hebben jullie tijdens de aflevering van de auto wellicht nog een leuk presentje gekregen? Of is het instructie en gaan. Tot op heden heb ik altijd een kleinigheidje gehad bij de diverse merken, een soort relatiegeschenkje, flesje wijn oid
Verwijderd
Hier net zo.JTHZZ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:24:
[...]
Een student die de auto thuis afleverde en verder nergens iets vanaf wist. Ik had wat gratis stroom in de accu zitten, thats it
Afgeleverd door een student. Mijn cadeau was een gratis trekhaak die ik niet besteld had..😀Kleineheino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
P2 2026 Prime Space november 2020
Zo dan, dat is een mooi cadeau!DutchBB schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:31:
[...]
Afgeleverd door een student. Mijn cadeau was een gratis trekhaak die ik niet besteld had..😀
Daar ga ik dan weer overheen met een Harmon Kardon BT speakertje :-)Hansieo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:04:
[...]
ik rij s'avonds weg toeteren allemaal auto's naar me ...blijkt dat mijn achterlicht uit staat! echt vaag
heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
of heb ik een verkeerde knop gedrukt?
Ik heb idd eerder (toen de mijne nog in bestelling stond) een zwarte Polestar gezien 's avonds laat zonder achterlicht. Dat moet je idd niet hebben. Hopelijk na een herstart weer in orde.daniel850 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:04:
goedenavond,wat ik net meemaak....echt heel vaag!
ik rij s'avonds weg toeteren allemaal auto's naar me ...blijkt dat mijn achterlicht uit staat! echt vaag
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Ik kreeg het privé nummer van de dame die de auto overleverde samen met wat goede wijntips. Ervanuitgaande dat elke eind dertig man dit nummer krijgt en uit angst voor een boze vrouw ligt dit kaartje nog steeds in het dashboardkastje…:+Kleineheino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
Wat anders, iemand zich al uit de officiële Polestar Facebook gemeld. Moet eerlijk toegeven dat ik het de laatste paar maanden echt tenenkrommend vind. Totaal geen nieuws en alleen maar berichten welke zeggen “futures cars”,”nothing to share” etc etc. Plus legio zeikende rijders welke voor basic info een hoop drama maken… ik bedoel, 10 maanden geleden YouTube aankondigen en het nog steeds niet geleverd hebben.
Ik ga me daar lekker uitmelden (moet alleen nog ff een mogelijkheid vinden om mijn frustratie daar van me af te schrijven (dat kan niet in een eigen post wat die moet goedgekeurd worden)). Mijn auto werkt nu prima en ik geloof het wel voor de verdere updates
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hansieo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:04:
[...]
ik kreeg €150 plugsurfing tegoed voor het lange wachten
euhhh, ik denk van de Volvo garage.... (Veendam
[ Voor 25% gewijzigd door Hansieo op 17-11-2022 08:56 ]
Een bos bloemen (auto bij de Volvo dealer gehaald)Kleineheino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
zag nu vandaag ook in het verkeer 2 polestars voorbij rijden met ook hun achterlicht uit...is dat normaal?daniel850 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:04:
goedenavond,wat ik net meemaak....echt heel vaag!
Normaliter hoort -altijd aan- de standaard te zijn. Intensiteit afhankelijk van het omgevingslicht.daniel850 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:49:
[...]
zag nu vandaag ook in het verkeer 2 polestars voorbij rijden met ook hun achterlicht uit...is dat normaal?
Misschien een 2.3/2.4 dingetje?xsive schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:13:
[...]
Normaliter hoort -altijd aan- de standaard te zijn. Intensiteit afhankelijk van het omgevingslicht.
Ik heb 'm in 2020 gehaald bij het Polestar event in Amsterdam. Niet expliciet een presentje gekregen maar op het event zelf kreeg je wel eten, drinken en een presentatie van het merk. Ook leuk natuurlijk.Kleineheino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
Ter aanvulling: heeft iemand enig idee van de afschrijving c.q. restwaarde van de Polestar? Ik heb 'm nu iets meer dan 2 jaar (leasecontract via werkgever) en ben op zich een tevreden rijder, dus ik was wel benieuwd wat hij zou moeten kosten als ik 'm over 2 jaar privé zou willen overnemen.
Als ik nu naar P2's zoek als occasion dan zijn ze nog zo goed als nieuw (tot 15K op de teller zo ongeveer) en de prijs is er ook naar (allemaal nog in de buurt van 60K voor dual motor long range). Dit kan natuurlijk goed met corona te maken hebben (weinig kilometers) en de nog altijd grote vraag naar elektrische auto's, maar ik had ergens gehoopt dat hij na 4 jaar wel tussen de 30 a 35 K zou komen. Ik zie dat met deze afschrijving echter niet gebeuren. Sterker nog, de nieuwprijs van de auto die ik nu rijd zou een paar duizend euro duurder uitvallen dan toen ik hem twee jaar terug via de leasemaatschappij bestelde...
[ Voor 43% gewijzigd door secret17 op 17-11-2022 16:06 ]
There can be only fun
Verwijderd
Ik begrijp niet precies wat jullie bedoelen, zien jullie nu Polestars rijden met dimlicht voor en zonder achterlicht of dagrijverlichting en zonder achterlicht. Dat laatste is natuurlijk de standaard voor overdags maar daarbij kan je wel het achterlicht ook aandoen (stand 1, parkeerstand) maar misschien is dit laatste wel veranderd met de recentere uitvoeringen en brandt altijd het achterlicht?
Wat ik begrepen heb is dat het achterlicht van de polestar altijd brand (of dat zou moeten doen), alleen de intensiteit is afhankelijk van de lichtintensiteit van de buitenwereld.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:05:
@daniel850 en @xsive ,
Ik begrijp niet precies wat jullie bedoelen, zien jullie nu Polestars rijden met dimlicht voor en zonder achterlicht of dagrijverlichting en zonder achterlicht. Dat laatste is natuurlijk de standaard voor overdags maar daarbij kan je wel het achterlicht ook aandoen (stand 1, parkeerstand) maar misschien is dit laatste wel veranderd met de recentere uitvoeringen en brandt altijd het achterlicht?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dat was altijd al zo, achterlicht brandt altijd.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:05:
@daniel850 en @xsive ,
Ik denk dat je dat bedrag los moet laten .... de prijs gaat absurt hoog zijn.secret17 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:47:
[...]
Ik heb 'm in 2020 gehaald bij het Polestar event in Amsterdam. Niet expliciet een presentje gekregen maar op het event zelf kreeg je wel eten, drinken en een presentatie van het merk. Ook leuk natuurlijk.
Ter aanvulling: heeft iemand enig idee van de afschrijving c.q. restwaarde van de Polestar? Ik heb 'm nu iets meer dan 2 jaar (leasecontract via werkgever) en ben op zich een tevreden rijder, dus ik was wel benieuwd wat hij zou moeten kosten als ik 'm over 2 jaar privé zou willen overnemen.
Als ik nu naar P2's zoek als occasion dan zijn ze nog zo goed als nieuw (tot 15K op de teller zo ongeveer) en de prijs is er ook naar (allemaal nog in de buurt van 60K voor dual motor long range). Dit kan natuurlijk goed met corona te maken hebben (weinig kilometers) en de nog altijd grote vraag naar elektrische auto's, maar ik had ergens gehoopt dat hij na 4 jaar wel tussen de 30 a 35 K zou komen. Ik zie dat met deze afschrijving echter niet gebeuren. Sterker nog, de nieuwprijs van de auto die ik nu rijd zou een paar duizend euro duurder uitvallen dan toen ik hem twee jaar terug via de leasemaatschappij bestelde...
De prijzen van tweede hands wagens rijzen sowieso de pan uit volgens de berichten vandaag.blue eyes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:11:
[...]
Ik denk dat je dat bedrag los moet laten .... de prijs gaat absurt hoog zijn.
Over prijzen gesproken...
NL
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TK2N5eTpRJcbcMTmkjEMre5R.jpg?f=user_large)
BE
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DAydaqbzULkg1X617QNhQVsh.jpg?f=user_large)
De prijzen in NL en BE waren heel lang hetzelde maar nu zie ik toch een fors verschil. Ik heb nog niet in de details gekeken maar de standaard keuzes lijken me toch hetzelfde uitgerust te zijn.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
Ik ben het niet met je eens, het achterlicht brandt niet op stand 0.JTHZZ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:42:
[...]
Dat was altijd al zo, achterlicht brandt altijd.
Ok je hebt gelijk. En ik denk dat dat is wat die mensen zonder achterlicht aan hebben staan. Op stand Auto branden ze wel altijd en daar heb ik hem altijd op staan.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:40:
[...]
Ik ben het niet met je eens, het achterlicht brandt niet op stand 0.
[Afbeelding]
Ik heb 2.4, volgens mij werkt mijn achterlicht gewoon, zelfs de lichtanimatie gekregen. Maar zie mijn auto natuurlijk niet de hele tijd van achter
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Ik gebruik al een paar maanden radioline (omdat 538 niet werkt in Noorwegen via Tuneinespro schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:26:
Meer mensen gemerkt dat TuneIn tegenwoordig elke 15 (?) minuten een reclame afspeelt dwars door je radio heen? Iemand nog tips voor goede alternatieven?
Er staat bij dat bedrag van BE excl. btw. Dat zal het verschil een stuk kleiner makenPaku schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:20:
[...]
De prijzen van tweede hands wagens rijzen sowieso de pan uit volgens de berichten vandaag.
Over prijzen gesproken...
NL
[Afbeelding]
BE
[Afbeelding]
De prijzen in NL en BE waren heel lang hetzelde maar nu zie ik toch een fors verschil. Ik heb nog niet in de details gekeken maar de standaard keuzes lijken me toch hetzelfde uitgerust te zijn.
Inderdaad. Zet de prijs eens op "particulier" op de BE site, dan is de prijs identiek aan NL.fyr0 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:13:
[...]
Er staat bij dat bedrag van BE excl. btw. Dat zal het verschil een stuk kleiner maken
Ik merk dat ik het een heel krappe auto vind bij de bestuurder. Kan mijn knieen niet goed kwijt door de gigantische middenconsole. Krijg ook regelmatig piepjes omdat ik de pook aanraak, dit terwijl ik mijn arm gewoon op de console laat rusten.
Wel rijdt de auto erg lekker. Lekker strak geveerd en het stuur ligt super in de hand. Al met al een leuke wagen voor een paar maanden
Overigens vergelijk ik hem met de i4. Ik heb een m40 gereden, die heeft minder pk, maar rijdt een heel stuk sportiever dan deze.
Met gestrekt been.
Dat is een lader, maar wordt door mij persoonlijk weinig gebruikt doordat hij snel er af schuift en je telefoon heel heet wordt.Artbij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:41:
Wel nog een vraag, zit er geen draadloze lader voor je telefoon in dat ding?
Er zit een mooi vakje voor, maar vraag me af of het een lader is.
Ik heb dat bij mijn wifi speakers ook. In tunein kun je ook je eigen stream programmeren. Zoek die op van de zenders waar je naat luistert, zet die in tunein en dan was bij mij de oplossingespro schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:26:
Meer mensen gemerkt dat TuneIn tegenwoordig elke 15 (?) minuten een reclame afspeelt dwars door je radio heen? Iemand nog tips voor goede alternatieven?
Top! Ga het vanmiddag gelijk uitproberenwildcheese schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:42:
[...]
Ik heb dat bij mijn wifi speakers ook. In tunein kun je ook je eigen stream programmeren. Zoek die op van de zenders waar je naat luistert, zet die in tunein en dan was bij mij de oplossing
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Hangt van de gekozen opties af.Artbij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:41:
Heb je een plus pack, dan zit er een draadloze lader in. Geen plus pack, geen lader.
vraag is zojuist beantwoord...Artbij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:41:
[ Voor 27% gewijzigd door FirstEV op 18-11-2022 16:05 ]
ligt aan de gekozen optie paketten op de wagen. De plus package zorgt dat het vakje een qi lader is. als het een plus package heeft dan zijn de stoelen electrisch verstelbaarArtbij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:41:
Elektrische stoelen is standaard volgens mij. Denk dat ik geen plus pack heb, want mijn tel laad echt niet.Tvdl2000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:19:
[...]
ligt aan de gekozen optie paketten op de wagen. De plus package zorgt dat het vakje een qi lader is. als het een plus package heeft dan zijn de stoelen electrisch verstelbaar
Met gestrekt been.
we hebben allebei deels gelijk.... ik vergiste mij, de rugleuning is niet electrisch verstelbaar bij een basis polestar, de gehele stoel is electrisch bij plus pakketArtbij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:41:
[...]
Elektrische stoelen is standaard volgens mij. Denk dat ik geen plus pack heb, want mijn tel laad echt niet.
Klopt, zit een lullige knop.Tvdl2000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:44:
[...]
we hebben allebei deels gelijk.... ik vergiste mij, de rugleuning is niet electrisch verstelbaar bij een basis polestar, de gehele stoel is electrisch bij plus pakket
Met gestrekt been.
dan is het geen plus pakket en is het idd geen QI lader in het vakje
Grootste zichtbare verschil van het pluspack is het panoramisch dak.Artbij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:41:
[...]
Elektrische stoelen is standaard volgens mij. Denk dat ik geen plus pack heb, want mijn tel laad echt niet.
Wel vreemd dat je niet weet wat je besteld hebt?
Lees even mijn post.k-jah schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:50:
[...]
Grootste zichtbare verschil van het pluspack is het panoramisch dak.
Wel vreemd dat je niet weet wat je besteld hebt?
Met gestrekt been.
Aha, dan heb ik zitten slapen...kdhoe schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:32:
[...]
Inderdaad. Zet de prijs eens op "particulier" op de BE site, dan is de prijs identiek aan NL.
Dank je wel.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Je gaat er vanuit dat iedereen weet wat Athlon Flex is, de meeste hier gaan eerst proefrijden met verschillende auto's en kiezen dan op basis van hun voorkeur en voorstudie de auto voordat ze een leasecontract aangaan voor langere tijd. Ik begrijp uit jouw post dat je voor een paar maanden blind in een Polestar bent geploft, en eigenlijk alleen vraagt of er een draadloze lader is. Die vraag is denk ik beantwoord? Geef het effe tijd, de Polestar is een fijne wagen
[ Voor 5% gewijzigd door GeurtG op 21-11-2022 09:08 ]
FmlRemmer72 schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:12:
[...]
Ik had er ook last van. App opnieuw geïnstalleerd, nieuw profiel in de auto aangemaakt en opnieuw gekoppeld. Oude profiel verwijderd. No Problem so far!!
:strip_exif()/f/image/AQX8aT405VXudkhAoezaOupI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/JjbvMX4RMlhKJOeV4IO3HvcL.png?f=fotoalbum_large)
Media en telefoon zijn wel middels Bluetooth gekoppeld met succes
[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-11-2022 13:34 ]
www.google.nl
[ Voor 10% gewijzigd door jnsvr op 21-11-2022 13:57 ]
jnsvr schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:56:
Changelog van V2.5 voor XC40 is beschikbaar. Komt vaak zo goed als helemaal overeen met de release notes voor Polestar. Zou normaal als OTA moeten komen, wat toch beweert werd door PS een tijdje geleden en de laatste release voor dit jaar.
[Afbeelding]
Ik ga ervanuit dat er verder geen nieuwe functies in de software komen, alles wat wel komt ik mooi meegenomen. Verder werkt mijn auto al 30.000 kilometer zonder problemen dus ik geloof het verder wel
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/W7sf2ipI1xhRkRhmH8l1yMk4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gyDAOiUrj6VxMfwghgytUV6V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EfC7bEv6ukRUuoUfhqSJlFm0.jpg?f=fotoalbum_large)