Heb je een linkje? Of desnoods in PM? Mijn xc40 hoeft geen poppenkast te worden maar ik vind de sfeerverlichting behoorlijk matig en beperkt om eerlijk te zijn. Mijn vorige v40 had zelfs nog keuze uit diverse kleuren! Dus misschien wel leuk om die pods (plak je die gewoon ergens in de auto daar waar je het niet ziet?) eens te testen...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Toen ik in de auto stapte stond de stoel ineens onmogelijk ver naar voren. Later viel me op dat de spiegels ook compleet verkeerd stonden.
Super vaag. Had bijna t gevoel alsof er iemand had lopen te kloten met de auto… alles zat er nog in gelukkig. Blijft wel raar
XPENG G9 Performance 2024
Wel de goede auto meegenomen?kramon schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:01:
Kom net terug van een bezoekje stad. Geparkeerd in ondergrondse parkeer garage en geladen.
Toen ik in de auto stapte stond de stoel ineens onmogelijk ver naar voren. Later viel me op dat de spiegels ook compleet verkeerd stonden.
Super vaag. Had bijna t gevoel alsof er iemand had lopen te kloten met de auto… alles zat er nog in gelukkig. Blijft wel raar
Das wel echt raar inderdaad, neem toch niet aan dat die auto dat uit zichzelf aanpast?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dat ging ook nog door mijn hoofd inderdaad haha. Wat ook raar was: sinds dit euvel alleen nog maar 3G verbinding gehad…Pixeltje schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:36:
[...]
Wel de goede auto meegenomen?![]()
Das wel echt raar inderdaad, neem toch niet aan dat die auto dat uit zichzelf aanpast?
XPENG G9 Performance 2024
Wel erg vervelend, want je doet er weinig aan en ik moet sowieso nog minimaal 2,5 jaar met deze auto.
Even kijken hoe het zich ontwikkeld, want ik was het na afgelopen week dusdanig zat dat ik al naar andere auto's zat te kijken om die dan maar te gaan rijden (en e-Golf eruit te doen zodat mijn vriendin met de Polestar kan rijden). Financieel nadelig natuurlijk, zeker met zulke kilometers, maar nog 2,5 jaar zo doorrijden zou ook geen optie zijn.
Behalve financieel zou het ook een nadeel dat ik nu gewend ben aan een EV met 476pk
Is het de stoel zelf, of je algehele zit positie?
Je kan ook een stoel op maat overwegen, bijv. van Scheel. Alhoewel duur, altijd goedkoper dan aanschaf nieuwe auto.
Ik denk beide, maar meer de algehele zitpositie. Toch wat smal/krap voor mijn combinatie lengte / postuur.blue eyes schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:01:
De echte BMW M-stoelen zijn idd stukken beter dan de PS2 stoelen. Alhoewel die niet slecht zijn maar wel minder.
Is het de stoel zelf, of je algehele zit positie?
Je kan ook een stoel op maat overwegen, bijv. van Scheel. Alhoewel duur, altijd goedkoper dan aanschaf nieuwe auto.
Een stoel op maat is theoretisch een optie, maar daar wordt het niet ruimer van en ik vind het ook gewoon super lelijk, dat trekt mn OCD niet
Ik ga het sowieso nog even aankijken hoor, het is ook een erg stressvolle periode prive en zakelijk dus wellicht speelt dat ook mee.
Ondanks dat mijn ventilatie stoel best wel wat mogelijkheden heeft om te verstellen /aan te passen,VidaR-9 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:09:
[...]
Ik denk beide, maar meer de algehele zitpositie. Toch wat smal/krap voor mijn combinatie lengte / postuur.
Een stoel op maat is theoretisch een optie, maar daar wordt het niet ruimer van en ik vind het ook gewoon super lelijk, dat trekt mn OCD niet![]()
Ik ga het sowieso nog even aankijken hoor, het is ook een erg stressvolle periode prive en zakelijk dus wellicht speelt dat ook mee.
merkte ik dat ook míjn (1.92mtr) rug (jaren geleden flinke hernia operatie gehad) in het begin wat tegen sputterde.
Wat op het éérste moment een lekkere positie/lende ondersteuning leek (léék) gaf toch wel wat "zuren" bij langere ritten.
Nadat ik mijn (érg optimistische) lende steun wat verzwakte én iets anders positioneerde was dat probleem over en kan ik nu best 3 uur aaneen zitten zonder echt iets te merken.
Wellicht bij jou ook iets in die richting?
suc6 met achterhalen waar de schoen lende? precies knelt
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb ook wat last van bovenrug juist. Het stuur kan net niet ver genoeg naar me toe.
https://nl.wikihow.com/Je-autostoel-goed-instellen
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Verderr maak ik van de 2 geheugenstanden gebruik, omdat ik soms wat hoger wil zitten en de andere keer wat meer lager en betrokken. Het fijne van de geheugens vind ik dat je ook nog tussenstanden kunt hebben afhankelijk van hoelang je de knoppen vasthoudt.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Hoe krijg ik dit efficient terug in orde? Weer de hele boel resetten, 2 profielen aanmaken en de hele zwik?
Heeft er iemand zicht of weet van de komst van de API?
Met name om een beetje met thuis automatisatie of met intelligent laden (EVCC) aan de slag te gaan is op zijn minst leestoegang tot de wagen parameters (SoC + Laadstatus + Positie) toch wel van elementair belang.
[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 06-11-2022 23:08 ]
Wat een verademing dat als ik ga zitten de muziek al begint te spelen ipv minuten wachten (met alle nodige handelingen).blue eyes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:34:
Vanochtend is de DAB+ ingebouwd door Volvo Schaap Lelystad.
Morgen maar even uit proberen.
Heerlijk!
Heb je P2.3? Sinds die versie had ik ook problemen. De TCAM versie is daar in gedowngrade naar die van P2. Die was via de garage geinstalleerd. Recent is P2.4 beschikbaar via de werkplaats en dat heeft mijn problemen opgelost. Daar zit weer een update van de TCAM in.GuiltyNL schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:59:
[Afbeelding]
Ik heb de laatste weken heel vaak storing en dan zie ik dit.
Uit het niets werkt de boel dan plots weer even, om een uur later weer dagenlang eruit te liggen.
Word er een beetje moe van. Al twee jaar tobben met de app. 🥹
2.3.1 vanuit de garage geïnstalleerd. Sindsdien die issues inderdaad.jnsvr schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:54:
[...]
Heb je P2.3? Sinds die versie had ik ook problemen. De TCAM versie is daar in gedowngrade naar die van P2. Die was via de garage geinstalleerd. Recent is P2.4 beschikbaar via de werkplaats en dat heeft mijn problemen opgelost. Daar zit weer een update van de TCAM in.
Dus ik moet wéér terug... Haha. Ik denk dat dat dan de 13e keer wordt. 😅
Ah, dat zou wel fijn zijn!k-jah schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:37:
2.4 schijnt toch als OTA te komen heb ik gelezen op ‘t ps forum.
wel de nieuwe deurprojectie lampjes bijschaven
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik denk dat we de Polestar moeten herdopen tot..... Postduif...... (komt steeds weer terug..)GuiltyNL schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:29:
[...]
2.3.1 vanuit de garage geïnstalleerd. Sindsdien die issues inderdaad.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik had deze óók bij ali gezien... maar er stonden veel "verschillende" maten bij, dus liet ik het even over gaan.Jehanthar schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:31:
[Afbeelding]
Het heeft mij ook veel moeite gekost om de Ali-lampjes erin te krijgen. Uiteindelijk een vriend met meer ‘durf’ gevraagd en die kreeg ze erin geduwd 😁🙈
Heb je de link van de jouwe?
Verkeerd lettertype? Polestar zoals hier op de grond staat werd gebruikt bij Volvo modellen met Polestar sausje?Jehanthar schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:31:
[Afbeelding]
Het heeft mij ook veel moeite gekost om de Ali-lampjes erin te krijgen. Uiteindelijk een vriend met meer ‘durf’ gevraagd en die kreeg ze erin geduwd 😁🙈
* MisteRMeesteR heeft een keer dezelfde fout gemaakt met het logo op mijn laadpaal, kreeg ik hier ook op mijn donder
www.google.nl
Klopt,aardig erin moeten rammen...na het nog aardig moeten beschavenJehanthar schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:31:
[Afbeelding]
LOL, van mij wellicht. Ik trek zoiets niet, haha. Het is inderdaad het oude Polestar logo dat Volvo gebruikte en hoort dus niet in de huidige Polestar thuis (vind ik).MisteRMeesteR schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:41:
[...]
Verkeerd lettertype? Polestar zoals hier op de grond staat werd gebruikt bij Volvo modellen met Polestar sausje?
* MisteRMeesteR heeft een keer dezelfde fout gemaakt met het logo op mijn laadpaal, kreeg ik hier ook op mijn donder
YeapGuiltyNL schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:46:
[...]
LOL, van mij wellicht. Ik trek zoiets niet, haha. Het is inderdaad het oude Polestar logo dat Volvo gebruikte en hoort dus niet in de huidige Polestar thuis (vind ik).
GuiltyNL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:56:
[...]
Mijn OCD kan hier niet tegen. Dat is het verkeerde (oude) logo (met het oude lettertype dat ze bij Volvo nog gebruikten, maar op het Polestar merk niet)!
www.google.nl
Zeker aan te raden om het probleem direct op te lossen.GuiltyNL schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:29:
[...]
2.3.1 vanuit de garage geïnstalleerd. Sindsdien die issues inderdaad.
wat is het verschil in logo ?GuiltyNL schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:46:
[...]
LOL, van mij wellicht. Ik trek zoiets niet, haha. Het is inderdaad het oude Polestar logo dat Volvo gebruikte en hoort dus niet in de huidige Polestar thuis (vind ik).
www.google.nl
Dat is wel balen zeg, maar kan me ook niet voorstellen dat het nog weken gaat duren. Nog eventjes geduld opbrengen, je vergeet dit heel snel zodra je achter het stuur kruipt en je eerste kilometers maakt!Kleineheino schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:07:
Ik ben zo teleurgesteld, de Polestar handover was gepland voor donderdag as, we keken er echt naar uit. Word ik vanmiddag gebeld, ze hebben de auto nog niet, deze staat nog in België. Ze weten niet wanneer hij nu wel geleverd kan worden. 2 dagen voor levering zo'n telefoontje!!
Ik heb exact hetzelfde gehad! Ik was ook echt heel teleurgesteld en heb dat ook kenbaar gemaakt in een mail van minstens 1 meter lang. Daar is supernetjes op gereageerd.Kleineheino schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:07:
Ik ben zo teleurgesteld, de Polestar handover was gepland voor donderdag as, we keken er echt naar uit. Word ik vanmiddag gebeld, ze hebben de auto nog niet, deze staat nog in België. Ze weten niet wanneer hij nu wel geleverd kan worden. 2 dagen voor levering zo'n telefoontje!!
4 dagen na de oorspronkelijke handover werd ik al gebeld en weer 4 dagen later kon ik Polly alsnog ophalen en het klopt wat er wordt gezegd: zodra je instapt en je de eerste kilometers maakt ben je het vergeten!
Ik hoop dat je snel weer wordt gebeld met een nieuwe datum!
SMLR | Midnight | Plus
Nog even zo door gaan en ik heb een gloednieuwe Polestar voor de deur staan
Enig idee waarom ze krom getrokken waren? Of gewoon pech?Shorteh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:21:
Zo, ik ben gister bij de dealer geweest voor regulier onderhoud. M'n remschijven voor waren iets krom getrokken waardoor ik een trilling in het stuur was bij het remmen. Deze zijn nu vervangen voor nieuwe onder garantie. Ook is m'n linkerspiegel vervangen omdat ie niet meer omhoog kwam. M'n rechterspiegel is ook al een keer vervangen ivm hetzelfde issue.
Nog even zo door gaan en ik heb een gloednieuwe Polestar voor de deur staan
De monteur zei dat het kon gebeuren als je ze heet had geremd en dan door een plas heen reed, wat logisch is natuurlijk. Maar ik kan me niet heugen dat dit ooit is gebeurdVidaR-9 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:15:
[...]
Enig idee waarom ze krom getrokken waren? Of gewoon pech?
Volgens mij hebben ook meer mensen het getik / gekraak van onder de auto bij regenereren gemeld hier, daar heeft hij een geluidsopname van gemaakt en gedeeld met Polestar. Daar komen ze nog op terug, dus ik ben benieuwd.
Ik ben bij de garage geweest voor een melding met de koelvloeistof, er zat te weinig in waardoor ik telkens de melding kreeg, volgens de monteur is die sensor super gevoelig.Kohen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:15:
[Afbeelding]
Heeft iemand dit euvel ook?
Is al sinds ik de auto had. Dacht gaat wel weg met aankomende updates maar helaasch.
Tevens het probleem van het registerbeeld shift probleem aangekaart, daarvoor staat nu een case open en hoor ik binnenkort wat ze daar aan gaan doen. Nog meer mensen last van? En hoe is dat opgelost bij jullie?
Heb er op het ps forum dit over gelezen:Kohen schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:22:
[...]
Ik ben bij de garage geweest voor een melding met de koelvloeistof, er zat te weinig in waardoor ik telkens de melding kreeg, volgens de monteur is die sensor super gevoelig.
Tevens het probleem van het registerbeeld shift probleem aangekaart, daarvoor staat nu een case open en hoor ik binnenkort wat ze daar aan gaan doen. Nog meer mensen last van? En hoe is dat opgelost bij jullie?
Yes, it's a hardware fault (despite the claim to the contrary above) - you'll need to get it booked in.
If you want to give the Volvo dealer a helping hand, ask them to first try reseating both ends of the LVDS cable between the infotainment system and the infotainment cluster. If that doesn't work, then it's either the instrument cluster or the infotainment computer - more likely the cluster.
er zijn meerdere mensen geweest die klachten hebben gehad over de stoelen van de polestar. Mijn auto, MY23, heeft dit helaas ook. Zowel de keiharde balk in het zitvlak, als een priemend iets in de rug. Nog meer ervaringen/klachten over de stoelen van mensen met MY23?
welke stoelen; standaard of plus variant?jpweijden schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:55:
Hallo allemaal,
er zijn meerdere mensen geweest die klachten hebben gehad over de stoelen van de polestar. Mijn auto, MY23, heeft dit helaas ook. Zowel de keiharde balk in het zitvlak, als een priemend iets in de rug. Nog meer ervaringen/klachten over de stoelen van mensen met MY23?
Plus variant...Rickkie600 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:05:
[...]
welke stoelen; standaard of plus variant?
Die lichte ratel heb ik inmiddels ook bij regenereren, met de radio aan geen last van, maar hoop niet dat het erger wordt. Dus zeer benieuwd wat hier de remedie tegen gaat zijn. Stel me ook zo voor dat het ineens weer weg is. Toch regelmatig stevig accelereren en vervolgens remt de motor keihard, dus weet toch niet hoe houdbaar dat is voor de mechaniek, hoewel na pakweg 20.000km het toch nog soepel hoort te zijn, zou je zeggen.Shorteh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:19:
[...]
De monteur zei dat het kon gebeuren als je ze heet had geremd en dan door een plas heen reed, wat logisch is natuurlijk. Maar ik kan me niet heugen dat dit ooit is gebeurddus nope geen idee. Het was ook wel een minimale kromming, maar zeker wel merkbaar.
Volgens mij hebben ook meer mensen het getik / gekraak van onder de auto bij regenereren gemeld hier, daar heeft hij een geluidsopname van gemaakt en gedeeld met Polestar. Daar komen ze nog op terug, dus ik ben benieuwd.
[ Voor 13% gewijzigd door xsive op 09-11-2022 20:02 ]
Hier ook hetzelfde. 1000KM op de teller (brand new).xsive schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:01:
[...]
Die lichte ratel heb ik inmiddels ook bij regenereren, met de radio aan geen last van, maar hoop niet dat het erger wordt. Dus zeer benieuwd wat hier de remedie tegen gaat zijn. Stel me ook zo voor dat het ineens weer weg is. Toch regelmatig stevig accelereren en vervolgens remt de motor keihard, dus weet toch niet hoe houdbaar dat is voor de mechaniek, hoewel na pakweg 20.000km het toch nog soepel hoort te zijn, zou je zeggen.
Exact hetzelfde probleem, auto 2 dagen kwijt geweest maar dat shift probleem is er nog steeds ondanks nieuw paneel. Inmiddels ook uitval DAB+ en uitval navigatie (bolletje op het scherm ipv driehoekje)Kohen schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:22:
[...]
Ik ben bij de garage geweest voor een melding met de koelvloeistof, er zat te weinig in waardoor ik telkens de melding kreeg, volgens de monteur is die sensor super gevoelig.
. Gaat lekker hier, ben er wel een beetje klaar mee na 2 jaar ellende. ‘T is dat ie zo lekker rijdt….
Ja precies dat, de wagen rijdt goed maar de "dingetjes" erom heen beginnen steeds meer een irritatie factor te worden, het is niet dat je een pakje boter hebt gehaald van 3 euroMickvanderveen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 03:48:
[...]
Exact hetzelfde probleem, auto 2 dagen kwijt geweest maar dat shift probleem is er nog steeds ondanks nieuw paneel. Inmiddels ook uitval DAB+ en uitval navigatie (bolletje op het scherm ipv driehoekje)[Afbeelding]. Gaat lekker hier, ben er wel een beetje klaar mee na 2 jaar ellende. ‘T is dat ie zo lekker rijdt….
Wat is het "shift" probleem?Mickvanderveen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 03:48:
[...]
Exact hetzelfde probleem, auto 2 dagen kwijt geweest maar dat shift probleem is er nog steeds ondanks nieuw paneel. Inmiddels ook uitval DAB+ en uitval navigatie (bolletje op het scherm ipv driehoekje)[Afbeelding]. Gaat lekker hier, ben er wel een beetje klaar mee na 2 jaar ellende. ‘T is dat ie zo lekker rijdt….
Als 't geen lease was geweest dan had ik er al zeker een jaar geleden afscheid van genomen. Helaas moet ik er nog een tijd mee. Enorm luxeprobleem uiteraard, maar als ik ergens slecht tegen kan dan is het slecht werkende techniek. En slechte techniek is nou net iets wat Polestar goed onder de knie heeft.Mickvanderveen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 03:48:
Gaat lekker hier, ben er wel een beetje klaar mee na 2 jaar ellende. ‘T is dat ie zo lekker rijdt….
Dat heb ik al vanaf het begin. Maar wel heel incidenteel. Toevallig heb ik het vorige week nog eens gezien, maar de kaar daarvoor kan ik me niet herinneren.
Er is hier op het forum al eerder een discussie over geweest (toen het nog samen was met he XC40 P8 topic volgens mij) en wat ik me daar nog van herinner was dat veel mensen hier last van hadden.
Als nu blijkt dat dat een hardware probleem is..... Ik vind het trouwens wel raar dan dat de rij-informatie (links en rechtsonder) wel blijft staan.
Mensen, jut elkaar toch niet zo op. Het is niet fijn, dat begrijp ik allemaal, maar tegen elkaar lopen te klagen heeft geen enkele zin en bevordert de sfeer op het forum ook niet. Waarvan akteExact hetzelfde probleem, auto 2 dagen kwijt geweest maar dat shift probleem is er nog steeds ondanks nieuw paneel. Inmiddels ook uitval DAB+ en uitval navigatie (bolletje op het scherm ipv driehoekje)[Afbeelding]. Gaat lekker hier, ben er wel een beetje klaar mee na 2 jaar ellende. ‘T is dat ie zo lekker rijdt….
--------
Ja precies dat, de wagen rijdt goed maar de "dingetjes" erom heen beginnen steeds meer een irritatie factor te worden, het is niet dat je een pakje boter hebt gehaald van 3 euro
[ Voor 35% gewijzigd door GeurtG op 10-11-2022 09:31 ]
Het is toch een discussie topic? Niet een "post je positieve dingen over Polestar" topic? Ik ben juist blij dat mensen hier af en toe hun problemen posten, want dan weet ik ook dat ik niet de enige ben. Ook kan ik hiermee dan naar de dealer dat het een probleem is met meerdere Polestars.GeurtG schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:29:
[...]
Mensen, jut elkaar toch niet zo op. Het is niet fijn, dat begrijp ik allemaal, maar tegen elkaar lopen te klagen heeft geen enkele zin en bevordert de sfeer op het forum ook niet. Waarvan akte.
Wat doet de leasemaatschappij hiermee dan?Shorteh schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:31:
[...]
Als 't geen lease was geweest dan had ik er al zeker een jaar geleden afscheid van genomen. Helaas moet ik er nog een tijd mee. Enorm luxeprobleem uiteraard, maar als ik ergens slecht tegen kan dan is het slecht werkende techniek. En slechte techniek is nou net iets wat Polestar goed onder de knie heeft.
Ik snap het hoor, iedereen leest liever iets positiefs dan iets negatiefs. Maar het is een forum waar alles op een normale manier aan bod mag en zelfs moet komen.GeurtG schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:29:
[...]
Mensen, jut elkaar toch niet zo op. Het is niet fijn, dat begrijp ik allemaal, maar tegen elkaar lopen te klagen heeft geen enkele zin en bevordert de sfeer op het forum ook niet. Waarvan akte.
Aan alleen maar positieve (fanboy) praat heb je echt niets. Als je alleen maar positieve jubelverhalen wilt horen, moet je naar de Nederlandse/Belgische Facebookgroep gaan. Daar mag je alleen maar lyrisch zijn. Als je daar een probleem deelt, dan zeur je en krijg je van 30 andere leden te horen 'oh, ik heb dit probleem niet, wat een fijne auto is het toch'. Dát is pas irritant.
Ik denk dat het juist goed is om de (terugkerende) problemen hier te benoemen. Als jij een probleem niet ervaart, wees blij en meng je simpelweg niet in die discussie. Het is juist een fijne uitlaadklep om je frustraties met anderen te delen en om uit te vinden of anderen wellicht ook jouw probleem ervaren.
Voor mijn app trouwens, ik weet wat meer over de issues. Mijn app kan maar één keer verbinding maken met mijn auto na elke laadbeurt. Daarna crasht er iets en is de app onbruikbaar tot de volgende laadbeurt. Hopen dat de 2.4 update toch snel OTA komt, want ik heb geen zin en vooral geen tijd om weer terug te gaan naar de dealer.
Heeft iemand 2.4 trouwens al? Kan iemand ook iets zinnigs zeggen over de Pilot Assist en de Adaptive Cruise Control? Want sinds 2.3 remt mijn auto te laat en abrupt als ik de boel inschakel, het lijkt wel een kermisattractie.
Hij bedoelt dat hij aan een leasetermijn vast zit en niet zomaar kan besluiten om de auto eerder weg te doen zonder een boete te moeten betalen.Kleineheino schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:28:
[...]
Wat doet de leasemaatschappij hiermee dan?
Het klinkt misschien wat bot, maar als je lease contract af loopt ben je van de auto af en is al het gedoe met de auto een probleem van de lease maatschappij geworden.Kleineheino schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:28:
[...]
Wat doet de leasemaatschappij hiermee dan?
Je contract afkopen is een dure aangelegenheid weet ik uit ervaring. Dus dan maar gewoon uitzingen. Aan de andere kant, geen gedoe met verkoop of restwaarde.
[ Voor 19% gewijzigd door harrewarre op 10-11-2022 10:38 ]
Die discussie komt hier telkens weer terug. Ik snap ook nooit waarom je een probleem hier op een forum gaat lopen uitreutelen, terwijl je die energie veel beter kunt gebruiken om de Volvo garage over de toonbank te trekken (figuurlijk he!) om te zorgen dat je zo snel mogelijk weer happy bent met de auto,GeurtG schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:29:
[...]
Maar als het voor sommige mensen helpt, prima. Zolang maar niet de indruk ontstaat dat iedereen diezelfde problemen heeft of zelfs het merendeel want dat is op dit moment voor geen enkel probleem het geval.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 10-11-2022 10:39 ]
Vaak is dat toch een doodlopend spoor hoor. Kaart je het aan bij bijvoorbeeld Polestar support, dan wordt er altijd ontwijkend antwoord gegeven. En er zijn ook heel veel mensen die juist wél eerst bij de garage aankloppen en na drie bezoeken aan diezelfde garage nog steeds dezelfde problemen ervaren.JTHZZ schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:39:
[...]
Die discussie komt hier telkens weer terug. Ik snap ook nooit waarom je een probleem hier op een forum gaat lopen uitreutelen, terwijl je die energie veel beter kunt gebruiken om de Volvo garage over de toonbank te trekken (figuurlijk he!) om te zorgen dat je zo snel mogelijk weer happy bent met de auto,
Maar als het voor sommige mensen helpt, prima. Zolang maar niet de indruk ontstaat dat iedereen diezelfde problemen heeft of zelfs het merendeel want dat is op dit moment voor geen enkel probleem het geval.
En voor mijn probleem bijvoorbeeld, mijn garage heeft juist dit probleem veroorzaakt. Ik had een werkende 2.3.0 auto die ik OTA heb ontvangen en na een bezoek aan de garage had ik 2.3.1 en was de boel weer eens stuk. Juist ook dit soort informatie kan handig zijn. Zo zou jij tegen je garage kunnen zeggen: update mijn auto maar even niet, ik wacht wel op de OTA. Om maar iets te noemen.
Dit is het inderdaad. Ik had ook een probleem dat m'n Google Maps vastliep bij bepaalde plekken in NL. Na ik dit bij de dealer had gemeld gaf hij aan dat er dan toch iets in de omgeving is wat dit veroorzaakt. Sorry hoor, maar lijkt me niet helemaal juist. Onafhankelijk van waar ik rij moet Google Maps mij gewoon betrouwbaar de weg wijzen.GuiltyNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:42:
[...]
Vaak is dat toch een doodlopend spoor hoor. Kaart je het aan bij bijvoorbeeld Polestar support, dan wordt er altijd ontwijkend antwoord gegeven. En er zijn ook heel veel mensen die juist wél eerst bij de garage aankloppen en na drie bezoeken aan diezelfde garage nog steeds dezelfde problemen ervaren.
Jup dit, moet m'n contract gewoon uitzingen helaas. Afkopen is absoluut geen optie.harrewarre schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:37:
[...]
Het klinkt misschien wat bot, maar als je lease contract af loopt ben je van de auto af en is al het gedoe met de auto een probleem van de lease maatschappij geworden.
Je contract afkopen is een dure aangelegenheid weet ik uit ervaring. Dus dan maar gewoon uitzingen. Aan de andere kant, geen gedoe met verkoop of restwaarde.
[ Voor 26% gewijzigd door Shorteh op 10-11-2022 10:52 ]
Dat snap ik. Maar zelfs dan wordt je probleem via dit forum niet opgelost. Ik snap de frustratie hoor.GuiltyNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:42:
[...]
Vaak is dat toch een doodlopend spoor hoor. Kaart je het aan bij bijvoorbeeld Polestar support, dan wordt er altijd ontwijkend antwoord gegeven. En er zijn ook heel veel mensen die juist wél eerst bij de garage aankloppen en na drie bezoeken aan diezelfde garage nog steeds dezelfde problemen ervaren.
Ik heb de garage niet vaak nodig gehad maar die keren wanneer wel heb ik ze gewoon gebeld en hebben ze me prima geholpen. Maar je hoort wel eens vaker dat sommige Volvo garages nog steeds niet snappen dat de wereld verandert en dat niet iedereen meer naar de showroom komt om een handtekening op een papieren contract te zetten om een auto te kopen. En dan is Polestar waarschijnlijk de verpersoonlijking van alle kwaad. Maar nogmaals, mijn garage heeft een aantal Polestar experts in de werkplaats en dat werkt prima
Dat kan idd handig zijn maar wel lastig om te bepalen als hier 1 of 2 mensen een bepaald probleem hebben met 2.3.1 of dat dan jou ook gaat betreffen.En voor mijn probleem bijvoorbeeld, mijn garage heeft juist dit probleem veroorzaakt. Ik had een werkende 2.3.0 auto die ik OTA heb ontvangen en na een bezoek aan de garage had ik 2.3.1 en was de boel weer eens stuk. Juist ook dit soort informatie kan handig zijn. Zo zou jij tegen je garage kunnen zeggen: update mijn auto maar even niet, ik wacht wel op de OTA. Om maar iets te noemen.
Overigens zou je nu bij de garage 2.4 moeten krijgen dus misschien helpt dat ?
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 10-11-2022 10:57 ]
ach er is manier om uit het contract te komen... maar of je dat wilt doen....Shorteh schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:51:
Jup dit, moet m'n contract gewoon uitzingen helaas. Afkopen is absoluut geen optie.
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Overwogen, maar neeMAdD schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:58:
[...]
ach er is manier om uit het contract te komen... maar of je dat wilt doen....
***members only***
Dat snap ik maar wellicht dat de leasemaatschappij kan helpen, of een signaal af kan geven richting Polestar. Bij ons hebben ze een merk auto een jaar uit de besteltool gehaald ivm teveel klachten. Maar wellicht hebben we het hier over private lease, daar ben ik niet bekend mee.GuiltyNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:35:
[...]
Hij bedoelt dat hij aan een leasetermijn vast zit en niet zomaar kan besluiten om de auto eerder weg te doen zonder een boete te moeten betalen.
Er is al contact geweest tussen de leasemaatschappij en Polestar, maar hier is verder weinig uitgekomen. Het is niet zo dat ik nu ineens onder m'n contract uit mag helaas.Kleineheino schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:31:
[...]
Dat snap ik maar wellicht dat de leasemaatschappij kan helpen, of een signaal af kan geven richting Polestar. Bij ons hebben ze een merk auto een jaar uit de besteltool gehaald ivm teveel klachten. Maar wellicht hebben we het hier over private lease, daar ben ik niet bekend mee.
Ik klaag ook veel en wat mij betreft terecht, maar na 5 weken in een Volvo V60 benzine, wat verder een prima auto is, rijdt de Polestar toch ook wel weer lekker hoor. Áls alles het doet, heerlijke auto. SMSR, maar heerlijk vlot, comfortabel (glijdt over de weg in vergelijking met een benzine) en nu ik de middenconsole weer heb merk ik pas hoe erg ik dat scherm gemist hebt.
Hopelijk blijft het snelladen het doen
Ik heb nog 2.2. (auto ziet geen software updates). In filerijden met verkeer dat regelmatig stevig vertraagt heb ik het probleem dat de ACC blijft vertragen terwijl de voorganger al weer snelheid maakt, soms zo erg dat je bijna tot stilstand komt. Hij laat gaten vallen van wel vier seconden, dan heb je zo een gat van 75 meter voor je. Voor mezelf is het oncomfortabel en voor achterliggers is het ook irritant en zelfs potentieel gevaarlijk omdat mijn auto zich contrair gedraagt aan wat voorliggers doen. Een ander probleem is dat de auto (nadat hij eenmaal veel te veel vertraagd heeft) weer enorm langzaam gang maakt. Als er echt hard wordt geremd vind ik overigens dat de ACC vaak weer vrij laat reageert waardoor je de noodzaak voelt om maar zelf hard bij te remmen.GuiltyNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:16:
Ik kan me herinneren dat iemand hier opgemerkt had dat na de 2.3 update de auto in de file voor geen meter rijdt... Laat en hard remmen vooral.
Nou, ik heb vandaag een stuk file gereden op de A59 en inderdaad, het is ook bij mij echt niet te doen. Laat, hard en abrupt remmen, keer op keer. Daarbij maakt het niet uit welke afstand je instelt op je stuur, maar de auto met de file mee laten rijden is niet gezond voor jezelf, je passagiers en de mensen die achter je rijden.
Geen idee waarom iemand het een goed idee vond om dat op deze manier in de update te verwerken, maar voor mij is de functie kapot / onbruikbaar nu.
Ik heb een BMW 650i uit 2005 gehad die beter file kon rijden dan een Polestar uit 2022. Vind ik toch maf. Harde remacties in fileverkeer werden door die BMW vaak nog sneller opgemerkt dat ik het zelf zag. Wellicht komt het omdat de radar bij de BMW laag aan de grond zat zodat hij beter onder auto's kon doorkijken.
Dit is wel vergelijkbaar met hoe ik het ervaar. Ook bij mij komt hij ongemakkelijk langzaam op gang en geef ik dus regelmatig zelf 'gas' bij.Femme schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb nog 2.2. (auto ziet geen software updates). In filerijden met verkeer dat regelmatig stevig vertraagt heb ik het probleem dat de ACC blijft vertragen terwijl de voorganger al weer snelheid maakt, soms zo erg dat je bijna tot stilstand komt. Hij laat gaten vallen van wel vier seconden, dan heb je zo een gat van 75 meter voor je. Voor mezelf is het oncomfortabel en voor achterliggers is het ook irritant en zelfs potentieel gevaarlijk omdat mijn auto zich contrair gedraagt aan wat voorliggers doen. Een ander probleem is dat de auto (nadat hij eenmaal veel te veel vertraagd heeft) weer enorm langzaam gang maakt. Als er echt hard wordt geremd vind ik overigens dat de ACC vaak weer vrij laat reageert waardoor je de noodzaak voelt om maar zelf hard bij te remmen.
Ik heb een BMW 650i uit 2005 gehad die beter file kon rijden dan een Polestar uit 2022. Vind ik toch maf. Harde remacties in fileverkeer werden door die BMW vaak nog sneller opgemerkt dat ik het zelf zag. Wellicht komt het omdat de radar bij de BMW laag aan de grond zat zodat hij beter onder auto's kon doorkijken.
En ja, ACC reageert inderdaad te laat als er voor je geremd wordt en remt daardoor dus vaak ook onnodig hard. Andersom, als je vlot rijdt en je rijdt naar je voorganger toe, dan remt ACC weer veel te vroeg. Zo'n 10 seconden eerder dan ik het zelf zou doen. Ook dat is niet fijn.
Ik vind het best jammer, want heel bruikbaar zijn de opties niet voor mij. Ik moet er wel bij zetten dat wanneer je meer met het verkeer meerijdt, de boel beter lijkt te werken. Zodra je wat harder rijdt dan de rest, is het systeem uitermate oncomfortabel geworden.
In mijn huidige P* heb ik alleen CC. Ik moet dus actief met mijn linkerduim af en toe tempo bijregelen of de CC uitzetten en herstarten. Maar ik merk dat ik dat eigenlijk ontspannender vind rijden. Je kijkt als bestuurder toch op de weg en reageert op wat daar gebeurt. Dat ik die informatie zelf verwerk in mijn snelheid is vervolgens een hele kleine inspanning. Kortom, ik mis ACC dus niet.
In dat kader heb ik er nog 1Femme schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb nog 2.2. (auto ziet geen software updates). In filerijden met verkeer dat regelmatig stevig vertraagt heb ik het probleem dat de ACC blijft vertragen terwijl de voorganger al weer snelheid maakt, soms zo erg dat je bijna tot stilstand komt. Hij laat gaten vallen van wel vier seconden, dan heb je zo een gat van 75 meter voor je. Voor mezelf is het oncomfortabel en voor achterliggers is het ook irritant en zelfs potentieel gevaarlijk omdat mijn auto zich contrair gedraagt aan wat voorliggers doen. Een ander probleem is dat de auto (nadat hij eenmaal veel te veel vertraagd heeft) weer enorm langzaam gang maakt. Als er echt hard wordt geremd vind ik overigens dat de ACC vaak weer vrij laat reageert waardoor je de noodzaak voelt om maar zelf hard bij te remmen.
Automatisch inparkeren kon ik met mijn Golf al ... Een Ford kan met aanhanger zelfs achteruit inparkeren.
Deze hypermoderne computer auto kan het niet ...
Hoe vaak heb je het toen gebruikt? Mijn ervaring is dat ik het nooit gebruikte: had veel te grote plekken nodig en ik was zelf veel sneller met inparkeren. Dus ik mis het niet.Kohen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:22:
[...]
In dat kader heb ik er nog 1
Automatisch inparkeren kon ik met mijn Golf al ... Een Ford kan met aanhanger zelfs achteruit inparkeren.
Deze hypermoderne computer auto kan het niet ...
Ik gebruikte het op mijn BMW 1 keer in 2012 en toen beschadigde de auto mijn velg.JTHZZ schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:51:
[...]
Hoe vaak heb je het toen gebruikt? Mijn ervaring is dat ik het nooit gebruikte: had veel te grote plekken nodig en ik was zelf veel sneller met inparkeren. Dus ik mis het niet.
Na gisteren een melding gedaan te hebben bij Polestar heb ik zojuist onderstaand bericht ontvangen. Voordat ik dit bericht ontving heeft de support afdeling mij gebeld en ze klonken vrij serieus met dit onderwerp bezig te zijn. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.jpweijden schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:55:
Hallo allemaal,
Bericht Polestar:
Dit is een veiligheidsbalk die in de stoelzitting is gemonteerd om te voorkomen dat de bestuurder/bestuurster onder de gordel kan glijden bij een botsing. Dus echt een veiligheidsissue en een producteigenschap.
Omdat meerdere klanten deze balk als onprettig ervaren is hier een onderzoek naar gestart. Dit loopt nog en is tijdrovend omdat het met veiligheid te maken heeft. De laatste update die wij hierover ontvangen hebben is dat dit nog loopt en dat ze hopen in Q2 2023 meer informatie te hebben.
Ik vraag me af wat je verwacht van dit antwoord? Toch niet dat ze alle Polestar rijders die de balk als onprettig ervaren tegemoet gaan komen en deze verwijderen of de stoel omruilen?jpweijden schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:18:
[...]
Na gisteren een melding gedaan te hebben bij Polestar heb ik zojuist onderstaand bericht ontvangen. Voordat ik dit bericht ontving heeft de support afdeling mij gebeld en ze klonken vrij serieus met dit onderwerp bezig te zijn. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.
Bericht Polestar:
Dit is een veiligheidsbalk die in de stoelzitting is gemonteerd om te voorkomen dat de bestuurder/bestuurster onder de gordel kan glijden bij een botsing. Dus echt een veiligheidsissue en een producteigenschap.
Omdat meerdere klanten deze balk als onprettig ervaren is hier een onderzoek naar gestart. Dit loopt nog en is tijdrovend omdat het met veiligheid te maken heeft. De laatste update die wij hierover ontvangen hebben is dat dit nog loopt en dat ze hopen in Q2 2023 meer informatie te hebben.
nu zie ik regelmatig verschillende modificaties of accesoires voorbij komen die mensen hebben gekocht voor zijn/haar Polestar 2. Met name zie ik dan de logo projectors en uiteraard de sleutelcovers.
Wat zijn wat jullie betreft de "Must haves" qua Polestar accesoires?
Verwijderd
Een zonnescherm voor het glazen dak. Komt links en rechts een halve cm te kort maar dat maakt niets uit. Netto prijs: nul eurojhoekwat schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:57:
Hi Allen,
nu zie ik regelmatig verschillende modificaties of accesoires voorbij komen die mensen hebben gekocht voor zijn/haar Polestar 2. Met name zie ik dan de logo projectors en uiteraard de sleutelcovers.
Netto prijs nul? Hoe doe je dat?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:34:
[...]
Een zonnescherm voor het glazen dak. Komt links en rechts een halve cm te kort maar dat maakt niets uit. Netto prijs: nul euro
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
De aanschafprijs is netjes teruggestort door Polestar omdat het product niet aan hun kwaliteitsstandaard voldoet. Er komt een betere binnenkort maar ik vind deze goed genoeg
De 3D-geprinte koffiebekerhouder die je op het dashboard-klepje kan vastzetten. Ik heb mijn jongste nog gepushed om er een handeltje in te beginnen, maar hij brengt liever foldertjes rondjhoekwat schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:57:
Hi Allen,
Huh? Mazzelaar! Ik moest hem na mijn klacht retourneren, haha.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:06:
[...]
De aanschafprijs is netjes teruggestort door Polestar omdat het product niet aan hun kwaliteitsstandaard voldoet. Er komt een betere binnenkort maar ik vind deze goed genoeg
Heb je hier een foto van?Highland schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:13:
[...]
De 3D-geprinte koffiebekerhouder die je op het dashboard-klepje kan vastzetten. Ik heb mijn jongste nog gepushed om er een handeltje in te beginnen, maar hij brengt liever foldertjes rond
Ik heb hem hier vandaan.
een blaadje! dat met de wind overstak..
Hebben jullie dat al gehad??
Verwijderd
Ik heb zelfs helemaal niet geklaagd, vond het ok genoeg.GuiltyNL schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:37:
[...]
Huh? Mazzelaar! Ik moest hem na mijn klacht retourneren, haha.
yep bij mij ook net teruggestort!Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:06:
[...]
en niet hoeven opsturen!
Mag je hem wel ff knap printen, die van dat forum ziet er niet uit
beste accesoires zijn de allweathermatten en kofferbakmatjhoekwat schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:57:
Hi Allen,
Als je die CC combineert met de laagste regeneratie stand (uitrollen) dan is dat heerlijk comfortabel op de snelweg. Geen irritante last wisselingen bij CC uit omdat de auto niet ineens afremt (wat je kunt opvangen door het accelerator pedaal in te drukken ik weet het)Highland schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:12:
Ik had in mijn vorige auto ACC (die wel gas losliet, maar niet actief remde). Daar moest ik ook regelmatig zelf ingrijpen, waardoor ik nooit écht ontspannen zat.
In mijn huidige P* heb ik alleen CC. Ik moet dus actief met mijn linkerduim af en toe tempo bijregelen of de CC uitzetten en herstarten. Maar ik merk dat ik dat eigenlijk ontspannender vind rijden. Je kijkt als bestuurder toch op de weg en reageert op wat daar gebeurt. Dat ik die informatie zelf verwerk in mijn snelheid is vervolgens een hele kleine inspanning. Kortom, ik mis ACC dus niet.
Maar als ik de CC uitschakel wil ik juist wél afremmen... Ik gebruik de middelste regeneratie-stand, dat geeft me de beste mogelijkheid om 'nieuw' te rijden: uitrollen door met de regeneratie af te remmen. Wanneer ik iets langzamer wil rijden, verlaag ik de ingestelde CC-snelheid.De fiscalist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:36:
[...]
Als je die CC combineert met de laagste regeneratie stand (uitrollen) dan is dat heerlijk comfortabel op de snelweg. Geen irritante last wisselingen bij CC uit omdat de auto niet ineens afremt (wat je kunt opvangen door het accelerator pedaal in te drukken ik weet het)
Wat ik wel jammer vind is dat het remlicht bij regeneratie al aangaat. Ik heb daar eens op gelet toen ik een fiets op de trekhaak had en goed kon zien wanneer het remlicht oplicht. Dat vind ik jammer voor mijn achterliggers, want ik probeer rustig vaart te minderen en met het remlicht aan lijkt het alsof ik harder rem.
PS: hoe oud is dat 'nieuwe rijden' eigenlijk?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het remlicht pas boven een bepaalde vertraging aangaat. Maar goed ook, want als je vol regenereert/pedaal loslaat dan remt de auto best flink af.Highland schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:59:
[...]
Maar als ik de CC uitschakel wil ik juist wél afremmen... Ik gebruik de middelste regeneratie-stand, dat geeft me de beste mogelijkheid om 'nieuw' te rijden: uitrollen door met de regeneratie af te remmen. Wanneer ik iets langzamer wil rijden, verlaag ik de ingestelde CC-snelheid.
Wat ik wel jammer vind is dat het remlicht bij regeneratie al aangaat. Ik heb daar eens op gelet toen ik een fiets op de trekhaak had en goed kon zien wanneer het remlicht oplicht. Dat vind ik jammer voor mijn achterliggers, want ik probeer rustig vaart te minderen en met het remlicht aan lijkt het alsof ik harder rem.
PS: hoe oud is dat 'nieuwe rijden' eigenlijk?
Klopt, zeker bij regeneratie op de zwaarste stand rem je echt af. Maar het remlicht gaat ook bij de middelste stand al snel aan. Sneller dan ik zou willen, want het geeft een onrustig verkeersbeeld.JTHZZ schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:57:
[...]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het remlicht pas boven een bepaalde vertraging aangaat. Maar goed ook, want als je vol regenereert/pedaal loslaat dan remt de auto best flink af.
Overigens vond ik het wisselen tussen "D" en "B" ook heel fijn door gewoon even kort tegen de versnellingspook te tikken (alsof je hem in "D" zet). Nu heb wissel ik af en toe via het scherm tussen OPD uit (snelweg) en de middelste stand, bijvoorbeeld op een uitvoegstrook of bij naderen verkeerslichten. Toch wat minder trefzeker en ogen even (onnodig) van de weg.
90%/100% laadbug lijkt weg
Laadcurve lijkt verbeterd (tikte vandaag 142kw aan met mijn p6)
Vandaag voor het eerst een laadfout bij snelladen. Nog nooit eerder gezien. Was bij fastned. Dus wellicht het issue wat hier al eerder beschreven is en niet 2.4 gerelateerd
Zou dit nog komen?
[ Voor 42% gewijzigd door Kleineheino op 12-11-2022 10:08 ]
Ik lever de auto trouwens volgende maand in, 3 jaar eerder dan de bedoeling was. Ik ga hem niet missen.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/NHQBwjHvwNspJ9bMBpVPTtO1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wd9xAV2j3geU0NG0M4VW3Oli.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e5WRg5u3XA2tBP14fGfwC5W6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zNDWy3V7tzuIMSxFrBtCk9Hd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oF2dlsCRHo4imdsTvplFA06K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pa05aQX8lWaz4RwSX43Y8J3A.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ovYh0bB6FbLelnaKVGko1U71.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Uvgw7h2rHHXFgyohAp42oeg6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ufssEqERrZ9AG7ZsnjdnFrEQ.png?f=fotoalbum_large)