10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb ook 2.3 maar heb in de files vorige week geen verschil gemerkt, werkt als altijd en dat is eigenlijk prima.GuiltyNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:16:
Ik kan me herinneren dat iemand hier opgemerkt had dat na de 2.3 update de auto in de file voor geen meter rijdt... Laat en hard remmen vooral.
Nou, ik heb vandaag een stuk file gereden op de A59 en inderdaad, het is ook bij mij echt niet te doen. Laat, hard en abrupt remmen, keer op keer. Daarbij maakt het niet uit welke afstand je instelt op je stuur, maar de auto met de file mee laten rijden is niet gezond voor jezelf, je passagiers en de mensen die achter je rijden.
Geen idee waarom iemand het een goed idee vond om dat op deze manier in de update te verwerken, maar voor mij is de functie kapot / onbruikbaar nu.
p.s. Ik zal de Avatar ook gaan aanpassen, de BMW is verkocht
[ Voor 29% gewijzigd door blue eyes op 26-10-2022 18:47 ]
Dat kun je wel zeggen ja. Vind het ook heel irritant dat na een update veel settings weg zijn. De timers voor verwarming zijn weg, de audio instellingen van de equalizer, etc etc. Hele basale zaken zijn gewoon krakkemikkig...P2void19noPP schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:58:
Heb P2 nu ruim twee jaar op de oprit. Moet eerlijk zeggen dat ontwikkeling van Android Automotive me zwaar tegenvalt als je het hebt over bruikbare apps. OTA updates komen steeds meer over als " one step forward two steps back".Mag ik toch wel zeggen?
Hmmn, gek wel. Maar ja, dan maar ouderwets zelf rijden, haha.JTHZZ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:24:
[...]
Ik heb ook 2.3 maar heb in de files vorige week geen verschil gemerkt, werkt als altijd en dat is eigenlijk prima.
Ja vandaag nog een keer file gehad. ACC en PA werkten prima. Hoewel ik meestal PA uitzet in de file ivm motorrijders.GuiltyNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:02:
[...]
Hmmn, gek wel. Maar ja, dan maar ouderwets zelf rijden, haha.
Ca. 05:00, veel te laat opgestaan om naar het vliegveld te rijden. Aangekomen 40 minuten voor vertrek, snel achteruit inparkeren en BAM!!! Sta in 1x stil. Schrok me de pleuris, zie op de beslagen camera dat er een auto zo ongeveer tegen de achterbumper staat. Snel kijken, 10 cm ervandaan om precies te zijn
Snel goed inparkeren om vervolgens mijn vlucht te halen.
Had ik geen autobrake gehad stond ik nu hoogstwaarschijnlijk bij de schadehersteller met een in de prak gereden auto. Ging met een behoorlijke vaart!
Moraal van het verhaal: autobrake heeft me zojuist en behoorlijke rekening bespaard, en heeft aardig wat goodwill gewonnen
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
In dit geval is het inderdaad beter te vaak voorzichtig, dan minder ingrepen en daardoor een keer te weinig ingrijpen.Rene schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:49:
P2 en autobrake bij achteruit rijden…
Ca. 05:00, veel te laat opgestaan om naar het vliegveld te rijden. Aangekomen 40 minuten voor vertrek, snel achteruit inparkeren en BAM!!! Sta in 1x stil. Schrok me de pleuris, zie op de beslagen camera dat er een auto zo ongeveer tegen de achterbumper staat. Snel kijken, 10 cm ervandaan om precies te zijn![]()
Had ik geen autobrake gehad stond ik nu hoogstwaarschijnlijk bij de schadehersteller met een in de prak gereden auto. Ging met een behoorlijke vaart!
Moraal van het verhaal: autobrake heeft me zojuist en behoorlijke rekening bespaard, en heeft aardig wat goodwill gewonnen![]()
[Afbeelding]
Bij mij heeft dit ervoor gezorgd dat Flitsmeister weer netjes over de bluetooth gaat terwijl de telefoon gelocked is, eindelijkBartWNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:18:
Waren er meer mensen die problemen hadden met Flitsmeister over bluetooth sinds de IOS16 update?
Flitsmeister heeft een workaround gepubliceerd op hun forum.
Zelf nog niet kunnen testen, maar wellicht helpt het.
https://forum.flitsmeiste...robleem-met-optie-via-hfp
[ Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 27-10-2022 08:26 ]
Leuk om ook eens een verhaal te horen waarbij het daadwerkelijk nodig was.Rene schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:49:
Ca. 05:00, veel te laat opgestaan om naar het vliegveld te rijden. Aangekomen 40 minuten voor vertrek, snel achteruit inparkeren en BAM!!! Sta in 1x stil. Schrok me de pleuris, zie op de beslagen camera dat er een auto zo ongeveer tegen de achterbumper staat. Snel kijken, 10 cm ervandaan om precies te zijn![]()
Moraal van het verhaal: autobrake heeft me zojuist en behoorlijke rekening bespaard, en heeft aardig wat goodwill gewonnen![]()
[Afbeelding]
Bij ons is het andersom. Vrijwel elke keer als ik in mijn straat keer, heb ik een rem ingreep door de stoeprand, die echter laag genoeg is.
Maar gisteren reed mijn vrouw achteruit tegen een lantarenpaal aan en dat mocht dan weer wel van de P2...
De paal stond daarna scheef maar geen schade aan de auto.
Bij mij werkt het ook allemaal weer, dank voor de tip! Net een dag te laat vrees ik, maar daar gaan we binnen nu en 2 weken achter komenBartWNL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:25:
[...]
Bij mij heeft dit ervoor gezorgd dat Flitsmeister weer netjes over de bluetooth gaat terwijl de telefoon gelocked is, eindelijk
Binnenzijde voorruit van de IntelliSafe 17481 00
€26,45
Wat is dit? gewoon doekje langs ruit?
en dit:
Service 2.0, software regeleenheden down17400 00
Service 2.0 upg32292676 00
€19,18
Software update?? betalen voor update's omdat alle (en deze) update's niet deugen?
Wat hebben jullie gedaan??
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Misschien goed om dit ook bij de werkplaats neer te leggen? Als iets 26 EUR kost, mogen ze gewoon even uitleggen wat het dan precies is. Kunnen ze dat niet, dan zou ik aangeven dat ik niet akkoord ben met de factuur, in de eerste plaats omdat er niet uitgelegd kan worden waar ik precies voor moet betalen.Hansieo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:46:
Net een concept werkplaatsfactuur binnen en zie:
€26,45
en dit:
€19,18
Software update?? betalen voor update's omdat alle (en deze) update's niet deugen?
Maar ik vermoed dat voor een significant deel van de mensen in dit topic geldt dat dergelijke facturen direct naar de leasemaatschappij gaan
Launching containers into space
Wat staat er op de rest van de factuur?Hansieo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:46:
€26,45
en dit:
€19,18
Ik zou het reinigen van de vooruit lekker laten zitten, en die software update gewoon als garantie claimen.
Ik had gisteren mijn eerste service, gewoon op de parkeerplaats bij mijn werkgever met een mobiele serviceauto. Het stelt echt helemaal niks voor
dat heb ik dus óók in gedachten, maar vroeg mij af hoe andere rijders dit wel/niet oppakte voordat ik ga bellen.Rene schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:36:
[...]
Wat staat er op de rest van de factuur?
Ik zou het reinigen van de vooruit lekker laten zitten, en die software update gewoon als garantie claimen.
Ik had gisteren mijn eerste service, gewoon op de parkeerplaats bij mijn werkgever met een mobiele serviceauto. Het stelt echt helemaal niks voor
Lease hier, dus zie die facturen nooit. Maar als dit m'n eigen auto was zou ik hier toch wel echt de garage voor bellenHansieo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
dat heb ik dus óók in gedachten, maar vroeg mij af hoe andere rijders dit wel/niet oppakte voordat ik ga bellen.
Zelf ook een keer naar de garage gemoeten vanwege een gefaalde OTA-installatie. Zou ik echt geen euro aan uitgeven.
Wel mis ik de schopsensor voor de kofferbak nu, zonder fysieke sleutel moet je ineens als een pleb de kofferbak met de handgreep/knop openen.
Gaat dit om een onderhoudsbeurt? Bij mij gaven ze nl. aan dat ze de voorruit voor de camera-unit bovenin schoongemaakt hadden (zoals ik begreep dus door dat onderdeel weg te nemen en terug te plaatsen).Hansieo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:46:
€26,45
en dit:
€19,18
Geen idee waarom, maar ja. Mijn rekening gaat idd naar Leaseplan en ik weet van collega's dat die geen cent teveel betalen. Ik mocht ook enkel naar de dealer omdat ik nog een paar garantie-kwesties had opgespaard. Anders had ik hier naar de lokale garage gemoeten die nog nooit van Polestar had gehoord.
Waarschijnlijk om fouten met de sensor (camera) te voorkomen. Ik ga er overigens vanuit dat dit zo een “nieuw” EV punt is.PvS_68 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
Gaat dit om een onderhoudsbeurt? Bij mij gaven ze nl. aan dat ze de voorruit voor de camera-unit bovenin schoongemaakt hadden (zoals ik begreep dus door dat onderdeel weg te nemen en terug te plaatsen).
Geen idee waarom, maar ja. Mijn rekening gaat idd naar Leaseplan en ik weet van collega's dat die geen cent teveel betalen. Ik mocht ook enkel naar de dealer omdat ik nog een paar garantie-kwesties had opgespaard. Anders had ik hier naar de lokale garage gemoeten die nog nooit van Polestar had gehoord.
Tenzij je elke dag een bak KFC vette dampende kip achter je stuur wegwerkt zal het allemaal we meevallen. De Launch edition heeft zelfs ventilatie voor die module (welke in latere versies is verdwenen), alsmede verwarming.
[ Voor 52% gewijzigd door JTHZZ op 27-10-2022 18:44 ]
Nu de Polestar 2 SRSM ‘uitverkocht tot q1’. Zelfde met de Audi Q4 die opeens uit de lijst met auto’s verdwijnt. Maakt het uitzoeken wel erg frustrerend.
Geen probleem hier met de schopsensor en digital key. Heb mijn normale sleutel al sinds dag1 in de alufolie zitten en werkt als een zonnetje. 1x gehad dat ik de app een keer moest openen, alvorens de auto door had dat ik er was.Koekhapperrr schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:20:
Waarschijnlijk jynx ik het nu, maar gebruik nu een aantal weken exclusief PAK ipv de fysieke sleutel, en het werkt echt top![]()
Wel mis ik de schopsensor voor de kofferbak nu, zonder fysieke sleutel moet je ineens als een pleb de kofferbak met de handgreep/knop openen.
Ik heb ook zoiets meegemaakt! echt een mega functie! moet zeggen dat het een rot gevoel is als je auto automatisch stopt (je hebt het gevoel als je ergens tegen aan knalt)Rene schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:49:
[Afbeelding]
Vandaag nog contact gehad met Polestar, ze vragen (intern) blijkbaar wekelijks om updates over het naleveren van die schopsensors. Nog steeds 'Niet leverbaar'.JPM85 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Geen probleem hier met de schopsensor en digital key. Heb mijn normale sleutel al sinds dag1 in de alufolie zitten en werkt als een zonnetje. 1x gehad dat ik de app een keer moest openen, alvorens de auto door had dat ik er was.
Heel eerlijk, ik maakte gisteren een snelle baanwissel manoeuvre om de afslag alsnog te halen waar ik absoluut niet trots op ben, maar het kon net... Dat de auto toen ook nog kortstondig ging schokken als waarschuwing, maakte de situatie eigenlijk nog erger. Moest echt ff bijkomen...daniel850 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:23:
[...]
Ik heb ook zoiets meegemaakt! echt een mega functie! moet zeggen dat het een rot gevoel is als je auto automatisch stopt (je hebt het gevoel als je ergens tegen aan knalt)
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Heb de app Open Radio nogmaals bekeken maar ik kan favorieten gewoon niet vinden.
Ik heb bovenin twee opties. New en Browse. Onder geen van beide opties zie ik favorieten staan.
Ben ik gek of praten we beide over een andere radio app?
Bijzonder: ik heb new, browse en favorites. Misschien app even uit geheugen gooien en opnieuw starten?MrLink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Heb de app Open Radio nogmaals bekeken maar ik kan favorieten gewoon niet vinden.
Ik heb bovenin twee opties. New en Browse. Onder geen van beide opties zie ik favorieten staan.
Ben ik gek of praten we beide over een andere radio app?
Sowieso stonden ze niet op een instelling die door Polestar geadviseerd wordt (12 voor en 10 achter?).
Dus alles vastgezet en de dempers op "track" ingesteld. Had altijd het idee dat de auto heel zweverig was en dan niet op een fijne manier.
Ga de komende tijd alle aanbevolen standen eens proberen om te achterhalen wat prettig is
Yes, favorites is verschenen. Maar het is me toch brak. Als ik een zender aan klik in de lijst favorites dan zet ie een andere zender op dan waar ik op klik. Dus ik klik op 538, maar dan wordt NPO 2 opgezet als voorbeeld. Klik op Sky, dan gaat SLAM spelen... In ieder geval niet de zender waar ik op klik.Kammika schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:12:
[...]
Bijzonder: ik heb new, browse en favorites. Misschien app even uit geheugen gooien en opnieuw starten?
Ik ga maar terug naar radio.net, ook geen topper maar goed.
[ Voor 4% gewijzigd door MrLink op 28-10-2022 14:59 ]
bijzonder dat die zo brak is. Heb wel gemerkt dat de UI om zenders in je favorieten niet beste is (zoekfunctie werkt ook niet altijd), maar als ze eenmaal in je favorieten staan dat het werkt als een zonnetje. Veel beter dat TuneIN (vb zender speelt gewoon weer door als je de auto start)MrLink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Yes, favorites is verschenen. Maar het is me toch brak. Als ik een zender aan klik in de lijst favorites dan zet ie een andere zender op dan waar ik op klik. Dus ik klik op 538, maar dan wordt NPO 2 opgezet als voorbeeld. Klik op Sky, dan gaat SLAM spelen... In ieder geval niet de zender waar ik op klik.
Dit soort problemen wat je nu beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt (maar die missende tab ook niet)...
wazig...
Het zijn toch niet enkel EV's die de auto tussen 2 lijntjes kunnen houden? Voor mij heeft zo'n camera niet persé iets met een EV te maken, maar het is misschien wel een 'smoesje' om de monteurs in het dealerkanaal niet in één klap werkeloos te maken?!Rene schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
Waarschijnlijk om fouten met de sensor (camera) te voorkomen. Ik ga er overigens vanuit dat dit zo een “nieuw” EV punt is.
Ging jij ook niet naar de garage in Groningen?Hansieo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:46:
€26,45
en dit:
€19,18
Wat bedoel je met beter? Als TuneIn het doet is de kwaliteit zeer goed. Mijn irritatie zit in de opstart, restarts, niet opstarten en steeds meer reclame....Kammika schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:50:
[...]
bijzonder dat die zo brak is. Heb wel gemerkt dat de UI om zenders in je favorieten niet beste is (zoekfunctie werkt ook niet altijd), maar als ze eenmaal in je favorieten staan dat het werkt als een zonnetje. Veel beter dat TuneIN (vb zender speelt gewoon weer door als je de auto start)
Dit soort problemen wat je nu beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt (maar die missende tab ook niet)...
wazig...
Daarom ondanks bovenstaand dat ik nog steeds TuneIn gebruik en niet bijv. de standaard radio app. Die het idd altijd doet, maar gewoon kwalitatief minder geluid heeft.
Beter is geen irritante advertenties, dat als internet even weg is hij daarna gewoon weer doorspeelt en dat de radio ook gewoon weer start als ik de auto startblue eyes schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:20:
[...]
Wat bedoel je met beter? Als TuneIn het doet is de kwaliteit zeer goed. Mijn irritatie zit in de opstart, restarts, niet opstarten en steeds meer reclame....
Daarom ondanks bovenstaand dat ik nog steeds TuneIn gebruik en niet bijv. de standaard radio app. Die het idd altijd doet, maar gewoon kwalitatief minder geluid heeft.
Geluidskwaliteit is idd vergelijkbaar
Bij mij staat op de eerste factuur 17481 Binnenzijde voorruit van de Intellisafe BK o4 garantie_--[]--__ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Ging jij ook niet naar de garage in Groningen?
Had precies hetzelfde, eerst geen favorieten, toen steeds verkeerde favoriet opstarten na aantikken. maar na 2/3x de app opnieuw gestart is werkt het als een trein! Ik zou het nog even proberen als ik jou was. Hier gebruik ik de app nu standaard voor radio.MrLink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Yes, favorites is verschenen. Maar het is me toch brak. Als ik een zender aan klik in de lijst favorites dan zet ie een andere zender op dan waar ik op klik. Dus ik klik op 538, maar dan wordt NPO 2 opgezet als voorbeeld. Klik op Sky, dan gaat SLAM spelen... In ieder geval niet de zender waar ik op klik.
Veendam, en dat is een SUPER garage._--[]--__ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Ging jij ook niet naar de garage in Groningen?
btw, zoals hier gelezen(tip) heb ik het Launch-model, en zit alles er dus bij in, dus 0,00.
Volgens mij zijn er drie opties:Hansieo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:46:
€26,45
en dit:
€19,18
1) het is periodiek onderhoud, dus onderdeel van het reeds betaalde onderhouds abo
2) het is garantie
3) je hebt zelf iets stuk gemaakt
Alleen in het laatste geval zou je iets moeten betalen imho.
Mogelijkheid 3 valt af. Ik ben dan wel privé rijder van het eerste uur maar al het onderhoud is de eerste drie jaar volledig gratis, Zelfs halen en brengen voor onderhoud.Valt onder nader verlengde garantie zijdens Polestar in verband met vertraagde oplevering software o.a. Apple CarPlay. Daar onder ook begrepen bijvoorbeeld bij servicebeurt vervanging van ruitenwissers, die ik normaal gesproken als "gebruik=slijtage" zou beschouwen.Kan zijn dat Polestar met Lease-maatschappijen en de Volvo-dealers die uiteindelijk wel voor onderhoud en klachten werden ingeschakeld (en niet bij verkoop betrokken werden) andere afspraken heeft gemaakt.De fiscalist schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:36:
[...]
Volgens mij zijn er drie opties:
1) het is periodiek onderhoud, dus onderdeel van het reeds betaalde onderhouds abo
2) het is garantie
Ach, sowieso niet meer lonend om elektrisch te rijden met de huidige elektriciteitsprijzen… pak het “Up-ie” wel: 1 op 25….🤦♂️t14wo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:12:
Ook fijn dat auto’s tegenwoordig gewoon ‘uitverkocht’ zijn. Belachelijk gewoon. Ben je rustig aan het oriënteren op een auto, is om de haverklap een auto niet meer leverbaar.
Nu de Polestar 2 SRSM ‘uitverkocht tot q1’. Zelfde met de Audi Q4 die opeens uit de lijst met auto’s verdwijnt. Maakt het uitzoeken wel erg frustrerend.
Het valt dus gewoon onder mijn "contract" als Launch-edition, was een foutje van de nieuwe medewerker.De fiscalist schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:36:
[...]
Volgens mij zijn er drie opties:
2) het is garantie
Geldt voor alle Polestars, niet alleen de Launch Edition.Hansieo schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:14:
[...]
Het valt dus gewoon onder mijn "contract" als Launch-edition, was een foutje van de nieuwe medewerker.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xba7NA6WpaoH7nVN0CcOdGpj.png?f=user_large)
Afgelopen donderdag toch een leuk verbruik (dual motor): 80km wegen en stuk snelweg met 110.
Verder is 2.3 ACC toch niet zo lekker, het remt veels te laat af.
Nu met wintertijd zijn de timers in de auto nu 1 uur eerder gezet. Eerst op 6:30 nu 5:30. Controleer ze
Dat duurt nog jaar denk. Zit nu op 44K km en laad ook altijd tot 100%. Hier geeft hij nog standaard 390km aan.FW423130 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:35:
Al iemand de 100k grens gepasseerd? Ik heb afgelopen week een ton erop zitten. Altijd tot 100 procent geladen. Bij 100% wordt nu 380 km bereik aangegeven. Was een tijd 390 km. DMLR, januari 2021.
Net getest bij mij doet die het gewoon met “zet thuis de thermostaat op 18 graden”WiMe65 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:34:
Weet niet of het in dit forum een beetje off topic is, maar is het iemand gelukt om via Google Assistant in de Polestar een Google Nest thermostaat aan te sturen?
Ik kan wel vragen hoe warm het is in de woonkamer maar als ik b.v. zeg ‘Zet de verwarming in de woonkamer op 19 graden’, dan snapt ie het niet.
Dankjewel, ik ga het straks testen!daniel14 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Net getest bij mij doet die het gewoon met “zet thuis de thermostaat op 18 graden”
Wat is er aan de hand als de optie "Admin worden" in je profiel uitgegrijsd is?
Nogmaals geprobeerd, verschillende keren app gesloten en geopend. Maar favo lijst blijft een compleet eigen wil hebben. Zet gewoon een andere zender op dan dat ik aan klik (op een gegeven moment uit de lijst new ipv uit de favo lijst...)wally21 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:25:
[...]
Had precies hetzelfde, eerst geen favorieten, toen steeds verkeerde favoriet opstarten na aantikken. maar na 2/3x de app opnieuw gestart is werkt het als een trein! Ik zou het nog even proberen als ik jou was. Hier gebruik ik de app nu standaard voor radio.
[ Voor 5% gewijzigd door MrLink op 31-10-2022 15:31 ]
Helaas bij mij werkt het niet. Geen idee waarom. Maar ach, de verwarming aanzetten is sowieso niet zo’n goed ideedaniel14 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Net getest bij mij doet die het gewoon met “zet thuis de thermostaat op 18 graden”
Verwijderd
Ik dacht dat je de verwarming uit aan het zetten wasWiMe65 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:35:
[...]
Helaas bij mij werkt het niet. Geen idee waarom. Maar ach, de verwarming aanzetten is sowieso niet zo’n goed idee
Lijkt wel op de instructies van mijn vrouwharrewarre schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:36:
Vanmorgen een wel heel bijzondere instructie toen ik de A10 af ging...
"Neem de rechter rijstrook om schuin-links af te slaan"
[Afbeelding]
Heb maar gewoon zoals iedereen die links af ging links voorgesorteerd
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Google raakt wel eens in de war van de naam: Als je de thermostaat in Google Home "verwarming" hebt genoemd, dan weet de google assistent niet welke verwarming die moet aanpassen. De thermostaat thuis moet je in Google Home een andere naam dan "verwarming" geven, anders past de Google Assistent de verwarming in de auto aan als je zegt "zet de verwarming op X graden".WiMe65 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:35:
[...]
Helaas bij mij werkt het niet. Geen idee waarom. Maar ach, de verwarming aanzetten is sowieso niet zo’n goed idee
Ik heb mijn thermostaat thuis dus "CV" genoemd. Als je in de auto "hey google zet de verwarming op 20 graden" zet, dan gaat mijn verwarming in de auto naar 20 graden. Maar zeg ik "hey google, zet de CV op 20 graden", dan zet die keurig de thermostaat van mijn woning op 20 graden.
Ik heb overigens geen Google Nest, maar ik heb een eigen ESP opentherm oplossing in Domoticz geconfigureerd en via Controlicz aan Google Home gekoppeld. Maar dat in theorie hetzelfde moeten werken.
Dank voor de tip, dat zou maar zo eens de oorzaak kunnen zijn!Kammika schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:48:
[...]
Google raakt wel eens in de war van de naam: Als je de thermostaat in Google Home "verwarming" hebt genoemd, dan weet de google assistent niet welke verwarming die moet aanpassen. De thermostaat thuis moet je in Google Home een andere naam dan "verwarming" geven, anders past de Google Assistent de verwarming in de auto aan als je zegt "zet de verwarming op X graden".
Ik heb mijn thermostaat thuis dus "CV" genoemd. Als je in de auto "hey google zet de verwarming op 20 graden" zet, dan gaat mijn verwarming in de auto naar 20 graden. Maar zeg ik "hey google, zet de CV op 20 graden", dan zet die keurig de thermostaat van mijn woning op 20 graden.
Ik heb overigens geen Google Nest, maar ik heb een eigen ESP opentherm oplossing in Domoticz geconfigureerd en via Controlicz aan Google Home gekoppeld. Maar dat in theorie hetzelfde moeten werken.
Ik zeg tegen google "thermostaat" en google reageert met dat die de "Thermosmart" (mijn thermostaat) aanpast. Ik vermoed dat er ergens een vinkje niet aanstaat om het vanuit de auto te kunnen bedienen.Kammika schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:48:
[...]
Google raakt wel eens in de war van de naam: Als je de thermostaat in Google Home "verwarming" hebt genoemd, dan weet de google assistent niet welke verwarming die moet aanpassen. De thermostaat thuis moet je in Google Home een andere naam dan "verwarming" geven, anders past de Google Assistent de verwarming in de auto aan als je zegt "zet de verwarming op X graden".
Dit was toch de gouden tip! Het werkt. Dankjewel @KammikaKammika schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:48:
[...]
Er zijn meer mensen die naar het buitenland op vakantie zijn geweest, hadden jullie daar ook last van?
Ik vind het echt IRRITANT
Ben regelmatig in het buitenland. Het kan inderdaad soms wat langer duren voordat hij het nieuwe netwerk oppikt maar hoef nooit te resetten. Mijn Spotify en Google Maps onderbreken niet dus heb er eigenlijk totaal geen irritatie van. Het enige risicootje is Flitsmeister die nog geen flitsers van het nieuwe land heeft dus even op de snelheid letten bij terugkeer naar NLKohen schreef op woensdag 2 november 2022 @ 06:57:
Ik heb last van de dataverbinding van de auto als ik de grens over rij, dan duurt het moeilijk lang voordat er weer signaal is. Het snelste werkt dan om de sim aan en uit te zetten maar dit is niet altijd de oplossing. Vaak pas na een reset werkt het weer.
Er zijn meer mensen die naar het buitenland op vakantie zijn geweest, hadden jullie daar ook last van?
Ik vind het echt IRRITANT![]()
.. met de telefoon heb je daar 0,0 last van.
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 02-11-2022 07:04 ]
Ik rij wekelijks de grens over en moet zeggen dat ik dit niet herken.Kohen schreef op woensdag 2 november 2022 @ 06:57:
Ik heb last van de dataverbinding van de auto als ik de grens over rij, dan duurt het moeilijk lang voordat er weer signaal is. Het snelste werkt dan om de sim aan en uit te zetten maar dit is niet altijd de oplossing. Vaak pas na een reset werkt het weer.
Ik vind het echt IRRITANT![]()
.. met de telefoon heb je daar 0,0 last van.
Vind eigenlijk dat die behoorlijk snel ´t nieuwe signaal oppikt.
Zelfs als ik filters gebruik voor bijvoorbeeld een snelle laadpaal, dan nog leidt de navigatie me naar plaatsen weg van de snelweg, terwijl er vlakbij een boel zijn , op de autosnelweg.
bvb. Fastned op E40 in Everberg
Total Energies E17 in Nazareth
Ionity in Wetteren of Bierset
Als je echter kijkt met de smartphone op google maps zie je deze laadstations wel. Ik markeer die dan als favorite zodat ik ze in de wagen alsnog manueel relatief snel kan vinden. Wat is er aan de hand? Doe ik iets verkeerd?
Weet iemand ook of "Total Energies" fleet cards als criterium worden ingesteld? Standaard zie ik die alvast niet de lijsten staan.
Het vreemde is dat ik dit pas sinds de zomer ben gaan ervaren zelf ook, laten we zeggen sinds juni. Ik zou zweren dat het voorheen perfect was in google maps. Weet niet of het aan 1.9 lag of aan de oudere versie van de google maps app. Wat ik dus tegenwoordig doe, is gewoon navigeren (intoetsen) op fastned of ionity.renaatski schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:13:
Hoi, nieuwe polestar rijder hier, uit België. Ik merk dat de Polestar systematisch grote/snelle laadstations niet voorstelt als je vraagt om te navigeren naar een laadstation. Ze lijken zelfs niet te bestaan op de google maps in de wagen! Ik heb geen filters aan staan qua plug type of netwerk, payment method, etc.
Zelfs als ik filters gebruik voor bijvoorbeeld een snelle laadpaal, dan nog leidt de navigatie me naar plaatsen weg van de snelweg, terwijl er vlakbij een boel zijn , op de autosnelweg.
Als je echter kijkt met de smartphone op google maps zie je deze laadstations wel. Ik markeer die dan als favorite zodat ik ze in de wagen alsnog manueel relatief snel kan vinden. Wat is er aan de hand? Doe ik iets verkeerd?
Weet iemand ook of "Total Energies" fleet cards als criterium worden ingesteld? Standaard zie ik die alvast niet de lijsten staan.
Dit ervaar ik al sinds het begin (nov 2020).renaatski schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:13:
Hoi, nieuwe polestar rijder hier, uit België. Ik merk dat de Polestar systematisch grote/snelle laadstations niet voorstelt als je vraagt om te navigeren naar een laadstation. Ze lijken zelfs niet te bestaan op de google maps in de wagen! Ik heb geen filters aan staan qua plug type of netwerk, payment method, etc.
Wanneer er een route in google maps staat ingesteld, wil je natuurlijk alleen de laadpunten op de route zien (tenzij je die niet haalt).
kijk mijn collega zegt dit dus ook... dat dit relatief recent is beginnen voorvallen. Ik heb het alvast gemeld aan de polestar dealer/handover centre hier. Ze gaan het zelf eens proberen zeiden ze.xsive schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:33:
[...]
Het vreemde is dat ik dit pas sinds de zomer ben gaan ervaren zelf ook, laten we zeggen sinds juni. Ik zou zweren dat het voorheen perfect was in google maps. Weet niet of het aan 1.9 lag of aan de oudere versie van de google maps app. Wat ik dus tegenwoordig doe, is gewoon navigeren (intoetsen) op fastned of ionity.
lullig is dat het op de telefoon wel ok is. Zoom gewoon in op de E40 in Everberg en je zal Fastned chargers zien staan op je telefoon. Doe hetzelfde in de wagen en niks...
Dat werkt nog niet lekker. Je kunt wel via spraak vragen om te zoeken naar Fastned langs de route of Ionity langs de route.darwusch schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:57:
[...]
Dit ervaar ik al sinds het begin (nov 2020).
Wanneer er een route in google maps staat ingesteld, wil je natuurlijk alleen de laadpunten op de route zien (tenzij je die niet haalt).
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
[ Voor 63% gewijzigd door Juancho op 02-11-2022 16:05 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
ik gebruikte ook ABRP op mijn handset en deel vrij eenvoudig naar GM in mijn auto. Daar heb je de native versie van ABRP op Automotive niet voor nodig:Juancho schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:04:
Ja jullie hebben nog ABRP waar je bestemmingen direct naar Maps kan gooien. Die ABRP is helaas nog steeds Polestar only... Ik zit nu dus vaak te kloten met telefoon, daar de juiste stop opzoeken en die dan maar handmatig of via spraak in Maps te zetten. Gewoon omslachtig gedoe terwijl ik het me niet kan voorstellen dat het via AAOS een heel stuk makkelijker moet kunnen. Maargoed, we wachten al 2 jaar op een aanpassing dus de kans dat daar nog wat aan gaat gebeuren is denk ik heel klein.
1. plan in ABRP op je telefoon een route
2. Deel je volgende laadpunt naar GM (dus op je telefoon, die dan wel met zelfde google account ingelogd moet zijn als je auto)
3. Start navigatie in je auto naar wat volgens GM je laatste bestemming is (dat is dan nl die lokatie die je net naar GM gedeeld hebt)
Van mijn werkgever rijd ik in een mooie PS2 LRSM, voorzien van Pilot- en het Plus-pakket, die begin dit jaar is besteld en geleverd. Regio R'dam.
De auto bevalt prima, een paar keer heb ik wat blips gehad, zoals het niet goed opladen en soms een rare melding, maar het prachtige was dat het allemaal vanzelf weer in orde kwam, een zelf genezende auto!
Ondertussen veel meegelezen van alle problemen die anderen hebben!
Tot vanochtend... De kleine sleutel heb ik meestal in m'n zak en die werd niet herkend, de deuren ging niet open. Telefoon erbij gepakt en geprobeerd met de app te ontgrendelen, ging ook niet. De grote sleutel dan maar van binnenshuis gepakt en dat ging na een half minuutje kl*ten wel. OK, zo kon ik tenminste binnen zitten.
Maar de auto bleef op de P-rem staan. eCall service vereist, lampjes van de SOS en Connect bij de spiegel waren uit, LTE was er wel. Volgende melding: Transpondersleutel niet gedetecteerd, zie handleiding, terwijl ik 2 sleutels in m'n jaszak had... daarna opnieuw in Drive gezet en toen kwam er ineens beweging. Snel naar werk. Tussen de middag opnieuw even geprobeerd en ik kreeg dezelfde meldingen als vanochtend en ook de twijfel of hij wel wilde rijden. Dan maar support gebeld en je raad het; naar de dealer toe.
Gelukkig kon ik daar gelijk geholpen worden en inderdaad, de tcam reset is daar uitgevoerd.
Meteen is de software update 2.4 erop gezet. De monteur wist mij te vertellen dat de 2.4 versie die vanaf deze week beschikbaar is, het probleem van het niet herkennen van de sleutel oplost en hij had, ook al is het kort, nog geen klachten terug gekregen.
Ik hoop dat het hier bij blijft, want over het algemeen ben ik een heel tevreden gebruiker!
Je mist dan alleen wel de accupreparatie (voorverwarmen) waardoor je laadsnelheid niet altijd optimaal is. Dat gebeurt alleen met navigeren naar een snellader in Maps.harrewarre schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:01:
Ik plan al mn langere routes nog altijd in abetterrouteplanner. Ik neem ze niet eens over in google maps, teveel gedoe met het opzetten van een route met meerdere stops... Plannen van lader naar lader zoals ABRP dat als optimaal ziet werkt voor mij nog steeds prima.
Inderdaad, zeker in de winter is preconditioning echt een must om meteen 150kW te krijgen. Het werkt het beste om de route in ABRP te plannen en de lader naar GM te delen. Ik heb ondertussen ook goede ervaringen met GM op langere ritten (meer dan 1 laadstop). Niet perfect want niet altijd pal langs de snelweg maar prima bruikbaar als je geen zin hebt in de nogal slechte User Interface van ABRP.Koekhapperrr schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:57:
[...]
Je mist dan alleen wel de accupreparatie (voorverwarmen) waardoor je laadsnelheid niet altijd optimaal is. Dat gebeurt alleen met navigeren naar een snellader in Maps.
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 02-11-2022 18:12 ]
Ah ja, ik zet steeds de volgende geplande stop uit ABPR over in Google maps ipv de hele route. Best of bothKoekhapperrr schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:57:
[...]
Je mist dan alleen wel de accupreparatie (voorverwarmen) waardoor je laadsnelheid niet altijd optimaal is. Dat gebeurt alleen met navigeren naar een snellader in Maps.
Ja, dat werkt top! Let wel dat je echt de snellader als eindlocatie moet hebben (soms springt 'ie bv naar het tankstation waar de lader bij hoort). Je herkent dit aan het tonen van die snelladerspecifieke info in het bestemmingsschermpje (aantal beschikbare laders, laadsnelheid enz.).harrewarre schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:00:
[...]
Ah ja, ik zet steeds de volgende geplande stop uit ABPR over in Google maps ipv de hele route. Best of both
Bij mij werkte dit in het begin (Pilot model) wel goed idd. Nu laad ik vrij weinig onderweg, maar gisteren toevallig 2 keer (kort) omdat ik 550 km moest rijden en alle laadpalen op het werk bezet waren.renaatski schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:13:
Na de eerste keer klooien om idd het Fastned station in te plannen waarvan ik wist dat die bestond (uiteindelijk dus maar als locatie-tussenstop ingesproken waardoor de batterij niet wordt voorverwarmd), heb ik even liggen spelen met de filters in GM. En jawel hoor de 2e keer (was op dezelfde route) kwam hij wel naar voren. Dit was voor mij ook de 1e keer dat ik met 149kW geladen heb!
Het lijkt er dus op dat GM op een gegeven moment filters voor betaalpassen heeft gekregen en die default allemaal uit staan, waardoor je ze niet ziet als je zoekt naar laadstations.
Nu heb ik een LeasePlan druppel en geen idee waar (hiermee bedoel ik welke 'betaalsystemen', want ik kan in principe overal in NL laden vlgs mij) ik daar overal mee terecht kan, maar ik heb bijv. Fastned en Ionity en nog enkele anderen aangezet.
Dit lijkt het dus voor mij te doen.
Soms springt de ‘einde laadtijd’ van een absolute eindtijd (12:15) naar hoeveel minuten het nog duurt. In dit geval dus nog een half uur. Reset van centerdisplay verhelpt dit. Heb je wel de laatste updates want dit is al een oude bug.xsive schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:13:
De klokken lopen hier ineens 12 uur uit elkaar. Zou het de ionity paal zijn of de auto zelf?
Ik zit na 30 min van 48% op 84% iig.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 03-11-2022 12:28 ]
2.4 heb ikJTHZZ schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:28:
[...]
Soms springt de ‘einde laadtijd’ van een absolute eindtijd (12:15) naar hoeveel minuten het nog duurt. In dit geval dus nog een half uur. Reset van centerdisplay verhelpt dit. Heb je wel de laatste updates want dit is al een oude bug.
Morgen maar even uit proberen.
Weet je waar die DAB chip geplaatst wordt? Moet het dashboard uit elkaar? Pure interesse, ik heb begin dit jaar mijn poot stijf moeten houden en uiteindelijk gelukkig een auto met DAB gekregen.blue eyes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:34:
Vanochtend is de DAB+ ingebouwd door Volvo Schaap Lelystad.
Morgen maar even uit proberen.
Ook geen idee
Afgelopen week precies hetzelfde probleem gehad.Basic5 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:53:
Hallo, ik ben zo'n lurker die al een tijdje meeleest en had niet direct verwacht zelf mee te 'mogen' schrijven.![]()
Van mijn werkgever rijd ik in een mooie PS2 LRSM, voorzien van Pilot- en het Plus-pakket, die begin dit jaar is besteld en geleverd. Regio R'dam.
De auto bevalt prima, een paar keer heb ik wat blips gehad, zoals het niet goed opladen en soms een rare melding, maar het prachtige was dat het allemaal vanzelf weer in orde kwam, een zelf genezende auto!
Ondertussen veel meegelezen van alle problemen die anderen hebben!
Tot vanochtend... De kleine sleutel heb ik meestal in m'n zak en die werd niet herkend, de deuren ging niet open. Telefoon erbij gepakt en geprobeerd met de app te ontgrendelen, ging ook niet. De grote sleutel dan maar van binnenshuis gepakt en dat ging na een half minuutje kl*ten wel. OK, zo kon ik tenminste binnen zitten.
Maar de auto bleef op de P-rem staan. eCall service vereist, lampjes van de SOS en Connect bij de spiegel waren uit, LTE was er wel. Volgende melding: Transpondersleutel niet gedetecteerd, zie handleiding, terwijl ik 2 sleutels in m'n jaszak had... daarna opnieuw in Drive gezet en toen kwam er ineens beweging. Snel naar werk. Tussen de middag opnieuw even geprobeerd en ik kreeg dezelfde meldingen als vanochtend en ook de twijfel of hij wel wilde rijden. Dan maar support gebeld en je raad het; naar de dealer toe.
Gelukkig kon ik daar gelijk geholpen worden en inderdaad, de tcam reset is daar uitgevoerd.
Meteen is de software update 2.4 erop gezet. De monteur wist mij te vertellen dat de 2.4 versie die vanaf deze week beschikbaar is, het probleem van het niet herkennen van de sleutel oplost en hij had, ook al is het kort, nog geen klachten terug gekregen.
Ik hoop dat het hier bij blijft, want over het algemeen ben ik een heel tevreden gebruiker!
Direct ook de volgende dag naar volle tevredenheid opgelost door Volvo Van Roosmalen in Tilburg!
Volgende week vrijdag weer daar terug om DAB+, voetsensor en winterbanden erop te laten zetten, waar ik me na deze goede service geen zorgen over maak.blue eyes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:42:
Ik heb werkelijk geen idee. Zal geen chip zijn, maar complete printplaat. Vervanging van een huidige, dan wel extra printplaat.
Ook geen idee
Wat ik begreep moet er een printplaat geplaatst worden en nieuwe antenne/bekabeling.
[ Voor 10% gewijzigd door Lucky0wn op 03-11-2022 18:04 ]
Hier ook 2.4 sinds vorige week vrijdag. Hiermee helaas ook weer oude bugs terug van weggeweest. Bij inparkeren weer (eenmalig gelukkig) probleem met spontaan kantelende buitenspiegels en twee dagen later stond het rechterachterraam weer op een flinke kier. Met dit regenachtige weer kan dit tot serieuze lekkages leiden. Opletten dus.
O ja; de update heeft ook de digital key helemaal vernaggeld
[ Voor 19% gewijzigd door Lexieee68 op 07-11-2022 19:54 ]
Nou Arie, helaas heb je gelijk gekregenArie van Dijk schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:22:
[...]
Ik wil het feestje niet verpesten, maar ik ben hem een maand kwijt geweest en ik heb het nog steeds.
Geen goedkope reparaties lijkt me. Met nog minder resultaat. Volvo doet z'n best en gaat weer in overleg met Polestar. Enfin, de auto rijdt er niet minder om houd ik me maar voor.
Best leuk idd!
Heb ik ergens een posting gemist, of kan je stiekem nog even vertellen hoe en wat
Misschien andere LED lampen gemonteerd?
[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 04-11-2022 19:28 ]
Ja, dat wil ik ook wel weten, veranderen van kleur!daniel850 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:36:
toch ook leuk andere kleurtjes
dus koos ik voor de Aliexpress oplossing zie foto
ook achterin bij de deur grepen
Denk dat je dan beter bijv. een lidstripje via USB kan kiezen die je aan de onderkant van het dashboard plakt ofzo.
Als ik een nummer kies, dan komt er een generieke “now playing” op het scherm, zonder audio.
Reboot van de tablet helpt niet.
moet zeggen dat deze perfect werken...ook andere afstandsbediening,heb wel de knoopcel batterijen vervangen door gp en duracell knoopcell batterijen gaan echt lang meeJuancho schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:36:
ook bij bol.com, maar scoort niet heul goed zeg maarhttps://www.bol.com/nl/nl...diening/9200000059137304/
Denk dat je dan beter bijv. een lidstripje via USB kan kiezen die je aan de onderkant van het dashboard plakt ofzo.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/MIOeyJGuePdeVALvroxdwNNz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ADXCGDs7fbX32AFbeXFlkJkE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9kF4AI5G54v8ONDVI2aDpzv4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xNeJgW8ALBAoHIcQXO0sBekI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aAwv1Dzd4gpadnDxGDChJzo0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pa05aQX8lWaz4RwSX43Y8J3A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p7FzKTSgFoCWyNCWPBAjdDzS.jpg?f=fotoalbum_large)