Vanochtend op het lokale bedrijventerrein een paar sprintjes gemaakt en de rem vol ingetrapt (duurt nog best lang voordat de remmen erbij komen). Geluid is nu volledig weg, dus waren echt de remblokken + roest/vuil op de schijf. Wel de volvo dealer gebeld om te kijken of er niets afgebroken is op de blokken, want het was echt een klap toen ik voor de 1e keer weg reed.dutchman666 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:32:
[...]
Ik heb dit ook gehad toen ik de auto nauwelijks 2 maanden had. Met roffelend gebonk ben ik uiteindelijk bij de volvodealer aan gekomen. Ik kreeg toen netjes vervangend vervoer en na 2 dagen waren de nieuwe rem klauwen aangekomen en vervangen.
Hierna heb ik dit probleem nooit meer gehad. Maar ik ga dan ook dagelijks bij de heen terug komst flink een keer in de ankers voor een rotonde (mits de verkeers situatie het toelaat natuurlijk...). En dan blijven de schijven mooi glimmen en schoon
Mijn auto staat sinds vervanging van de remklauwen altijd zonder OPD echter ik heb begrepen dat er toch altijd blended braking wordt toegepast dus ik vermoed dat het regelmatig super krachtig remmen al voldoende is.
Wel apart trouwens, dat er geen oplossing is om het regeneratief remmen uit te schakelen. Als elke keer dat de auto +1 week stil staat je dit moet gaan doen, ga ik niet vrolijk van worden.
/f/image/sux9RYxVsFkgK0qTlwKE7AOH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XNZa3eVRggjExN3lxJzvA8y6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/74A609Wx7vC6CfS6mX6dAypb.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1PbKgJJTT8fwhlkMbL7e82po.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K9vXNwEQL87Gye358OsBV11P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RCZ9lLS4yHACVdLDloxr9V4R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHAI6yI9zPnrx9aISAn0s4Jt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1Zf9qfCYnHgicSA7OnKKIVjo.jpg?f=fotoalbum_large)