• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:11
dutchman666 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Ik heb dit ook gehad toen ik de auto nauwelijks 2 maanden had. Met roffelend gebonk ben ik uiteindelijk bij de volvodealer aan gekomen. Ik kreeg toen netjes vervangend vervoer en na 2 dagen waren de nieuwe rem klauwen aangekomen en vervangen.

Hierna heb ik dit probleem nooit meer gehad. Maar ik ga dan ook dagelijks bij de heen terug komst flink een keer in de ankers voor een rotonde (mits de verkeers situatie het toelaat natuurlijk...). En dan blijven de schijven mooi glimmen en schoon ;)

Mijn auto staat sinds vervanging van de remklauwen altijd zonder OPD echter ik heb begrepen dat er toch altijd blended braking wordt toegepast dus ik vermoed dat het regelmatig super krachtig remmen al voldoende is.
Vanochtend op het lokale bedrijventerrein een paar sprintjes gemaakt en de rem vol ingetrapt (duurt nog best lang voordat de remmen erbij komen). Geluid is nu volledig weg, dus waren echt de remblokken + roest/vuil op de schijf. Wel de volvo dealer gebeld om te kijken of er niets afgebroken is op de blokken, want het was echt een klap toen ik voor de 1e keer weg reed.

Wel apart trouwens, dat er geen oplossing is om het regeneratief remmen uit te schakelen. Als elke keer dat de auto +1 week stil staat je dit moet gaan doen, ga ik niet vrolijk van worden.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:02
JPM85 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Vanochtend op het lokale bedrijventerrein een paar sprintjes gemaakt en de rem vol ingetrapt (duurt nog best lang voordat de remmen erbij komen). Geluid is nu volledig weg, dus waren echt de remblokken + roest/vuil op de schijf. Wel de volvo dealer gebeld om te kijken of er niets afgebroken is op de blokken, want het was echt een klap toen ik voor de 1e keer weg reed.

Wel apart trouwens, dat er geen oplossing is om het regeneratief remmen uit te schakelen. Als elke keer dat de auto +1 week stil staat je dit moet gaan doen, ga ik niet vrolijk van worden.
Tijdens het remmen hem in neutraal zetten en je gaat direct over op de remmen.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:48
[...]

De auto remt zelf de schijven schoon om de zoveel tijd. En er zijn ondertussen andere klauwen of schijven geïntroduceerd die minder gevoelig hiervoor zijn.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

MaxxMark

HT is Tof!

Pixeltje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:11:
n.a.v. het gesprek hierboven en de recente introductie van de PS3 vraag ik me af waarom op de dual motor modellen het uitschakelen van de tweede motor niet standaard is. Ik kan me voorstellen dat die weinig toevoegt als je gewoon met 100/130 over de snelweg cruised (wat overigens ook het merendeel van mijn gebruik zal zijn), maar dat het ding wel extra stroom lust om wakker te blijven. Lijkt me dat je daar de range van de DM aardig in de buurt van de LRSM moet kunnen brengen.

is bekend of zoiets nog in de pijplijn zit van toekomstige software-updates?
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft het te maken met het type elektromotor. Op de PS2 moet op de elektromotoren stroom blijven staan. Ook als ze 'neutraal' rollen.

Bij een e-Niro is dat niet omdat een ander type motor wordt gebruikt (die dus 'vrij' kan draaien).

Ik kan me voorstellen dat de PS3 gebruik maakt van beide type motoren, en dat de 2e motor daarom uitgeschakeld kan worden.

De kans dat de PS2 dus een optie krijgt om de 2e motor uit te schakelen lijkt mij, gezien de gebruikte elektromotoren, niet te verwachten.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-11 09:51
Sinds vandaag ook 2.3.1 via Volvo garage geinstalleerd (had het eCall issue). Lichtanimatie achteraan is nu ook aanwezig ondanks ik enkel het Plus-pakket heb. Benieuwd of het in een volgende versie terug uitgeschakeld wordt, of iets permanent is.

Als ik dit lees lijkt het nog steeds zo dat ik het niet had moeten krijgen. De wagen ontvangen midden Maart dit jaar, dus al veel eerder "built"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjR1QLRQdGJnwMJwdLnj21YPw7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sux9RYxVsFkgK0qTlwKE7AOH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door jnsvr op 20-10-2022 14:56 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

t14wo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:10:
Vraagje, wat ik zo níet kon vinden hier. Wij twijfelen (een beetje) tussen de standard range en de long range single motor.

Ik zie geen enkel verschil in uitrusting tussen de long en standard range. Toch zit er 4000 euro tussen. En natuurlijk is die extra range verder, maar het gaat echt over 9 kilowatt. En dan is 4000 voor 9 kWh wel echt héél erg duur. Het verschil in range is ook maar klein, dus ik neig toch om de standard range te pakken, omdat die 70km WLTP niet zoveel toevoegt (tenzij op vakantie). Ik weet dat de Long Range ook iets sneller laadt, maar dat is allemaal geneuzel in de marge naar mijn idee.

Wat zijn jullie overwegingen? En mis ik misschien iets wat de prijs rechtvaardigt?
Ik zou gewoon de standard range nemen tenzij laden ingewikkeld is (weinig laders beschikbaar bij je woning of werk) of je regelmatig afstanden rijdt waarvoor de range van het standaardmodel tekort schiet. Als er regelmatig iets getrokken moet worden voor lange afstanden kan de extra range ook nog van pas komen.

Ik ben zelf tevreden met de range van de SRSM met 69 kWh accu. Het verbruik is ook prima.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32
Femme schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

Ik zou gewoon de standard range nemen tenzij laden ingewikkeld is (weinig laders beschikbaar bij je woning of werk) of je regelmatig afstanden rijdt waarvoor de range van het standaardmodel tekort schiet. Als er regelmatig iets getrokken moet worden voor lange afstanden kan de extra range ook nog van pas komen.

Ik ben zelf tevreden met de range van de SRSM met 69 kWh accu. Het verbruik is ook prima.
Klinkt goed! Ik heb zelf een 45 kWh accu auto (MG) en dat is wel echt iets te weinig, maar gaat opzich nog wel. We kunnen gewoon thuis laden, dus dat is het probleem niet.

Denk inderdaad dat de SRSM voldoende gaat zijn.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
[...]

Snap ik niks van.

Wij rijden nu bijna 2 jaar met de LRDM+ en hebben de rem denk (schat) ik 5x ??? lichtjes gebruikt.
En ik herken jullie probleem niet, óók niet dat de schijven er roestig uitzien.
(en nee, geen plakkende blokken.. 8)7

WEL... een keer na autowassen de garage in gereden, en paar dagen laten staan. TOEN was er een klonk.

Sindsdien doe ik bij het wassen (HD spuit) hoezen over de wielen, en was de wielen apart.
Nu, ~jaar na de klonk.... geen klonk meer gehad.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 11:27
Hansieo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Snap ik niks van.

Wij rijden nu bijna 2 jaar met de LRDM+ en hebben de rem denk (schat) ik 5x ??? lichtjes gebruikt.

WEL... een keer na autowassen de garage in gereden, en paar dagen laten staan. TOEN was er een klonk.

Sindsdien doe ik bij het wassen (HD spuit) hoezen over de wielen, en was de wielen apart.
Ik denk Hansieo dat het percentage P2 eigenaars die hun P2 in een eigen garage kunnen plaatsen relatief gering is. Zal het feit dat jou rem klauwen en schijven over het algemeen lekker droog blijven gedurende stil stand er mogelijk ook iets mee te maken kunnen hebben? ;)

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:02
Hansieo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Snap ik niks van.

Mijn schijven zien er regelmatig zo uit. Ook als ik net een stuk gereden heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6yQ9GOWwlPiYi5ae5_zQ6Xq7J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNZa3eVRggjExN3lxJzvA8y6.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er al eens mee naar de Volvo dealer geweest. Met de monteur meegereden die met stevig optrekken en remmen de schijven weer glimmende gereden heeft. Nu het natte koude weer weer begint is ook de “klonk klonk” weer terug als de auto een paar dagen stil heeft gestaan. Dat geluid is na een kilometer weer weg.

Verwacht niet dat er veel aan gedaan kan worden anders dan zelf één keer in de zoveel tijd stevig optrekken en remmen. En zie het dan ook als een “product eigenschap”.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
Dat mijn garage een positieve werking (of moet ik negatief zeggen.. 8)7 ) zou heel goed kunnen.

Maar hoe dan met al de overige NIET p2 (EV) auto's die buiten staan? en óók geen klonk hebben.

Is het dan hierbij een écht P2 /Polestar kwaaltje? ook geen klonk bij zusje Volvo EV ?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:28
Met die remschijven discussie begin ik ook steeds beter te begrijpen waarom het verbruik van sommigen zoveel beter is dan dat van mij.. B)

• JTHZZ
Ik heb er ook totaal geen last van, maar blijkbaar is er voor bepaalde series wel een aanwijziging van Polestar om bij problemen e.e.a. te vervangen

Verwijderd

Bengelsdorp schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:02:
[...]

Mijn schijven zien er regelmatig zo uit. Ook als ik net een stuk gereden heb:

[Afbeelding]

Ben er al eens mee naar de Volvo dealer geweest. Met de monteur meegereden die met stevig optrekken en remmen de schijven weer glimmende gereden heeft. Nu het natte koude weer weer begint is ook de “klonk klonk” weer terug als de auto een paar dagen stil heeft gestaan. Dat geluid is na een kilometer weer weg.

Verwacht niet dat er veel aan gedaan kan worden anders dan zelf één keer in de zoveel tijd stevig optrekken en remmen. En zie het dan ook als een “product eigenschap”.
Vreemd dat slechts de helft van de remschijf schoon is terwijl de rest nog roestig is :/

• daniel14
Rara wat klopt er niet aan dit plaatje🤔😓Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLK9nXhJ_H2OfOkuAJQGGTm68rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74A609Wx7vC6CfS6mX6dAypb.jpg?f=fotoalbum_large

Heb maar weer een resetje gedaan

Verwijderd

Ik zie niets vreemds.

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Paku schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Uuuh, heeft de PS2 voorruitverwarming? Nog niet gevonden op de mijne dan toch.
Ik lees toevallig dit en moest even aan deze opmerking denken:

"Schakel bij condens de elektrische verwarming van de voorruit, zijruiten en achterruiten in."

staat hier: https://www.polestar.com/...erior-Air-Quality-System/

• daniel14
Probeer maar eens de laadtimer in te stellen

• Kleineheino
daniel14 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:19:
Rara wat klopt er niet aan dit plaatje🤔😓[Afbeelding]

Heb maar weer een resetje gedaan
Te stoffig? O-)

• VidaR-9
Ik dacht het laatst al een keer te zien, maar na vannacht weet ik zeker dat mijn SoC indicatie veranderd tijdens nacht parkeren. Ik heb gisteravond mijn auto weggezet na een snelle rit - dus verwacht met flink warme accu - met 40% SoC, maar vanochtend toen ik bij de auto kwam zat er nog slechts 37% in (7 uurtjes later).

Dat vind ik behoorlijk irritant, want ik had een rit voor de boeg die me ~35% kost en dan wordt de marge opeens wel erg beperkt. Als ik hem gisteravond al had weggezet met 37% had ik waarschijnlijk wel de moeite genomen om nog even de auto's te wisselen op de oprit zodat ik kan laden.

Daarnaast heb ik af en toe last van een zakkende rechter achterruit. Soms hoor ik windgeruis rechtsachter en als ik dan het raam even open en dicht doe is het weg. Dit lijkt vooral nadat de auto enige tijd heeft stilgestaan. Moet ik nog een paar maandjes mee leven, want geen zin/tijd om daarvoor naar de dealer te gaan.

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
petervanstuiven schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Die van ons ook.

Wij hebben gekozen voor Pirelli PZ4 met Volvo specs. Als je de juiste kiest heeft deze ook de PNCS (noise reduction), dus schuimrubber laagje in de band zoals de Conti's nu ook hebben. Ik heb ze nu 4 weken thuis liggen en volgende week gaan ze eronder. Behoorlijke kosten verschillen tussen de aanbieders. Wij hebben ze voor 206 per stuk, maar kom die prijs niet meer tegen.

Zou voor verbruik een a label hebben (ipv C voor de Conti's) Op facebook groep waren er wel mnsen enthousiast over deze band (laag verbruik, comfortabel en toch voldoende plakken in de bochten :)
Ik heb besloten om voor de Michelin Pilot Sport 4S te gaan, ik bestel we wel alvast want in bandenland zijn er overal terkorten, maar ze gaan er pas in het voorjaar onder. Ik rijd nu nog mijn huidige set op en dan gaat mijn winterset eronder.

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:12

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Kleineheino schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Ik lees toevallig dit en moest even aan deze opmerking denken:

"Schakel bij condens de elektrische verwarming van de voorruit, zijruiten en achterruiten in."

staat hier: https://www.polestar.com/...erior-Air-Quality-System/
Die is helemaal spannend.... zijruiten ook nog. 8)7
Dan is voorruit- en zijruitverwarming volgens mij niets anders dan een warme airflow.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 16:35
VidaR-9 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:12:
Ik dacht het laatst al een keer te zien, maar na vannacht weet ik zeker dat mijn SoC indicatie veranderd tijdens nacht parkeren. Ik heb gisteravond mijn auto weggezet na een snelle rit - dus verwacht met flink warme accu - met 40% SoC, maar vanochtend toen ik bij de auto kwam zat er nog slechts 37% in (7 uurtjes later).
Ik heb dit ook wel eens gezien in mijn auto. Ik weet het fijne er niet van, maar het heeft te maken met de temperatuur van de accu. Een koude accu presteert slechter dan een warme.

Er is vast een wetenschappelijke uitleg voor dit fenomeen, maar dit is wat ik er van weet haha :)

• VidaR-9
Paku schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Die is helemaal spannend.... zijruiten ook nog. 8)7
Dan is voorruit- en zijruitverwarming volgens mij niets anders dan een warme airflow.
Ah dit doet me denken aan een ander probleem. Ik heb ingesteld dat de auto standaard de achterruitverwarming moet inschakelen bij starten, maar dit doet hij niet meer. In deze tijd extra duidelijk omdat er vaak condens op de ruiten zit. Echt super irritant om elke ochtend het menu in te moeten om dit aan te zetten. Typisch zo’n geval waarvoor ik een ouderwetse fysieke knop mis.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:11
Daarnaast heb ik af en toe last van een zakkende rechter achterruit. Soms hoor ik windgeruis rechtsachter en als ik dan het raam even open en dicht doe is het weg. Dit lijkt vooral nadat de auto enige tijd heeft stilgestaan. Moet ik nog een paar maandjes mee leven, want geen zin/tijd om daarvoor naar de dealer te gaan.
Dit ook al een paar keer gemerkt.
Weet niet waarom, maar ik heb de tik om als ik ga rijden alle knopjes van de ramen even omhoog te drukken. Doe ik al een jaar of 15, dus nu ook nog. Dit is de 1e auto waar ik effectief ook een raam hoor bewegen als ik dat doe. Meestal rechtsachter, die gaat dan voor mij gevoel een stukje omlaag, en dan sluit hij weer.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dat vind ik behoorlijk irritant, want ik had een rit voor de boeg die me ~35% kost en dan wordt de marge opeens wel erg beperkt. Als ik hem gisteravond al had weggezet met 37% had ik waarschijnlijk wel de moeite genomen om nog even de auto's te wisselen op de oprit zodat ik kan laden.
Na een snelle rit staat de PS2 hier vaak nog een tijdje na te blazen, lijkt dan net een Ford Mach-E welke op 3 fase aan het laden is :+

Mss dat dat je zakkende SoC verklaart?

Herkenbaar! Knopje omhoog (nota bene) en het raam zakt juist 3cm om daarna weer omhoog te gaan waarna het geluid weg is.. :+

www.google.nl

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
VidaR-9 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:49:
[...]

Ah dit doet me denken aan een ander probleem. Ik heb ingesteld dat de auto standaard de achterruitverwarming moet inschakelen bij starten, maar dit doet hij niet meer. In deze tijd extra duidelijk omdat er vaak condens op de ruiten zit. Echt super irritant om elke ochtend het menu in te moeten om dit aan te zetten. Typisch zo’n geval waarvoor ik een ouderwetse fysieke knop mis.
Huh? Die knop heb je gewoon hoor. Naast het volume.

1 voor de voorruitontwaseming
1 voor de achterruit (en spiegels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV76LS5_BsnefUBaJECEgPxgIzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1PbKgJJTT8fwhlkMbL7e82po.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Rene op 21-10-2022 11:04 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:48
[...]
Wellicht bedoel je iets anders, maar die fysieke knop zit er gewoon (rechts van de volumeknop): https://www.polestar.com/...activeren-en-deactiveren/

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
JPM85 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Dit ook al een paar keer gemerkt.
Weet niet waarom, maar ik heb de tik om als ik ga rijden alle knopjes van de ramen even omhoog te drukken. Doe ik al een jaar of 15, dus nu ook nog. Dit is de 1e auto waar ik effectief ook een raam hoor bewegen als ik dat doe. Meestal rechtsachter, die gaat dan voor mij gevoel een stukje omlaag, en dan sluit hij weer.
Zelfde probleem hier. Staat af en toe wel een een stukje open rechts achter zonder dat in de reden weet.

• VidaR-9
Rene schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Huh? Die knop heb je gewoon hoor. Naast het volume.

1 voor de voorruitontwaseming
1 voor de achterruit (en spiegels)

[Afbeelding]
Haha je gaat toch niet menen dat ik die gewoon gemist heb hè.. 7(8)7 :+

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Ik heb besloten om voor de Michelin Pilot Sport 4S te gaan, ik bestel we wel alvast want in bandenland zijn er overal terkorten, maar ze gaan er pas in het voorjaar onder. Ik rijd nu nog mijn huidige set op en dan gaat mijn winterset eronder.
ook een mooie band. Ik vond ze te duur (wij hadden de pirelli's voor 202 per band maar staan nu ook hoger), want ze blijven toch niet zo lang in leven (max 30k...) Mochten de pirelli's niet bevallen is het zeker een goed alternatief voor de Conti's.

Ik zet er ze voor de winter onder. Rechts voor zit nu onder APK minimum, dus zal wel moeten :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Reinier

\o/

VidaR-9 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Haha je gaat toch niet menen dat ik die gewoon gemist heb hè.. 7(8)7 :+
En toch heb je en punt: het is namelijk geen ouderwetse fysieke knop, maar een of ander half-touchgevoelige k*toplossing. Echt, Polestar had geen enkele reden waarom ze geen gewone knoppen hebben gekozen. Dat rijtje knoppen rond de volumeknop werkt zo slecht :(

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:31
Reinier schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

En toch heb je en punt: het is namelijk geen ouderwetse fysieke knop, maar een of ander half-touchgevoelige k*toplossing. Echt, Polestar had geen enkele reden waarom ze geen gewone knoppen hebben gekozen. Dat rijtje knoppen rond de volumeknop werkt zo slecht :(
Gewoon harder drukken :Y)

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:53
Dan gaan ze allemaal aan. :P

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Reinier

\o/

Dan gaan de alarmlichten aan :)

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Reinier schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Ja 't zijn echt waardeloze knoppen inderdaad. De achterruit verwarming is bij mij nog wel semi-ok, maar de "maximaal ontwasemen" knop is echt een drama.

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

[...]

Voor de achterruitverwarming (en de spiegels) heb je een knop op de middenconsole zitten.

https://www.polestar.com/...0verwarming%20aan%20staat.

update: zie nu pas de thread met de problemen van de knoppen. Herken dit zelf niet maar je hoeft ze alleen maar aan te raken inderdaad en niet te hard duwen.

[ Voor 9% gewijzigd door Paku op 21-10-2022 14:50 ]

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:27

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
De knoppen werken prima, maar om het werkend te krijgen met de starttimer 's ochtends.. ;(

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zit intussen op het punt dat ik Play/Pause via het scherm doe en niet meer via de fysieke knop omdat ik al te vaak de alarmlichten heb ingeschakeld terwijl ik dat niet wilde ;(

Launching containers into space

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Het kwartje valt goed!

Na akkoord van de baas, mocht ik bestellen. Voorraad auto gereserveerd (helaas andere kleur) en gaan.
Afmelding, auto was toch weg..... 30 minuten later werd ik terug gebeld, er was een afmelding.... of ik die wagen wilde? 1 Nadeel, andere kleur (en ja hoor, exact de kleur eigenlijk wilde).
Binnen 3 weken na bestellen reed ik rond.
Helaas zonder DAP.

Dat was april.

Ik denk, laat ik eens bellen voor de DAP.......

En verdomd, ik pas in het plaatje, ik mag een afspraak maken voor inbouw :D :D :D

Zo blij - ik ben goed ziek aan het worden van Tune-In. Niet de kwaliteit, eenmaal aan is het OK.
Maar puur het opstarten, 9 vd 10 keer moet ik handmatig weer naar het menu, kiezen etc.

Blij - goed weekend!

[ Voor 20% gewijzigd door blue eyes op 21-10-2022 19:30 ]

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

blue eyes schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:23:
Zo blij - ik ben goed ziek aan het worden van Tune-In. Niet de kwaliteit, eenmaal aan is het OK.
Maar puur het opstarten, 9 vd 10 keer moet ik handmatig weer naar het menu, kiezen etc.
Niet dat ik je feestje wil verstoren, maar dat moeizame opstarten heb ik toch ook wel bij DAB+ ;-) Tenminste als ik het via Google Assistant doe. Die bevestigt dan keurig bv "OK, NPO Radio 4 afspelen via je autoradio", maar vervolgens blijft het stil. Pas als ik precies hetzelfde commando nog eens inspreek doet hij het dan.

/Herman

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Vandaag voor het eerst meegemaakt wat hier bedoeld wordt met "de auto gaat in de ankers". Goeiedag zeg!

Ik ging linksaf, een tegemoetkomende fietser ging (voor hem) rechtsaf de fietsstrook op. We zaten elkaar eigenlijk niet in de weg en ik zat nog achter hem (hij dus schuin voor me op die fietsstrook). Ik wou gas geven, maar: KEDENG! Auto was het er niet mee eens.

Gelukkig zat er niemand achter me en kon ik ook meteen verder.

/Herman

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Kwartje blijft goed rollen :P

ALs ik de auto start, en staat op radio, hoor ik direct muziek,
Staat het op Tune-In (altijd) heel zelden.
Zo goed als 100% dat ik naar het menu van Tune-In moet, op play moet drukken en dan nog meestal dat het niet gevonden kan worden. Na 1 km wordt Tune-In pas gestart...

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 13:33
Ik heb sinds vandaag de melding eCall service vereist. Volgens Polestar support is dit alleen te verhelpen door de dealer.

Hebben jullie misschien nog ideeën wat ik kan proberen om de melding weg te krijgen?

Ik krijg een sos melding in mijn scherm te zien en mijn connect knop en gps? (navi vind locatie niet) werken niet meer.

• Kammika
  • Laatst online: 16:32
blue eyes schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:13:
Kwartje blijft goed rollen :P

ALs ik de auto start, en staat op radio, hoor ik direct muziek,
Staat het op Tune-In (altijd) heel zelden.
Zo goed als 100% dat ik naar het menu van Tune-In moet, op play moet drukken en dan nog meestal dat het niet gevonden kan worden. Na 1 km wordt Tune-In pas gestart...
Daarom gebruik ik openradio ipv TuneIn, die heeft dat probleem niet

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:20
Johnbeer schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

Hier het vervolg op het ratelende geluid; Deze week voor de 60k beurt geweest en daar (weer) de ratel besproken. Volvo heeft een geluidsopname van het ratelende geluid gestuurd naar Polestar. Kennelijk ondertussen voor Polestar een bekend verschijnsel, want de Volvodealer kreeg gelijk toestemming van Polestar om achter de wiellagers én aandrijfas te vervangen. Deze ingreep staat a.s. vrijdag gepland. Ik laat jullie weten wat het heeft opgeleverd.
En zoals beloofd hier het vervolg op het ratelende geluid...
Vanmorgen de auto naar de dealer gebracht, paar uurtjes later was ie klaar. In the mean time een hagelnieuwe C40 meegekregen. Op zich een mooi ding, maar de lagere PS2 bevalt me toch echt beter. En vind je het zicht naar achter in een PS2 matig? Rij een keer die C40 en je herziet je mening. In die C40 zie je namelijk echt niks naar achteren. Enfin, terug naar het geratel. Dat was het ook echt; terug naar het geratel; want met de gerepareerde PS2 de straat van de Volvo-garage uit; blijk ik nog steeds (welliswaar een stuk zachter, maar toch) geratel te horen..

Omgekeerd, monteur mee in de auto en ja hoor. We horen het allebei. En zo wordt niet alleen de linker wiellager en aandrijfas vervangen, maar binnenkort dus ook de rechter. Daarna zal ie weer fluisterstil zijn :)

• JTHZZ
max.jansen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:27:
Ik heb sinds vandaag de melding eCall service vereist. Volgens Polestar support is dit alleen te verhelpen door de dealer.

Hebben jullie misschien nog ideeën wat ik kan proberen om de melding weg te krijgen?

Ik krijg een sos melding in mijn scherm te zien en mijn connect knop en gps? (navi vind locatie niet) werken niet meer.
Zorgen dat je Digital Key werkt. En verder snel naar de dealer, tenzij je zelf achter de bekleding in de achterbak wilt gaan knutselen

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:17
Johnbeer schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:42:
[...]
En zo wordt niet alleen de linker wiellager en aandrijfas vervangen, maar binnenkort dus ook de rechter. Daarna zal ie weer fluisterstil zijn :)
Ik wil het feestje niet verpesten, maar ik ben hem een maand kwijt geweest en ik heb het nog steeds.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Veel te weinig plaatjes hierzo! Vandaag P1 op de veerboot. Heerlijk van de natuur genoten en de auto is zoals gewoonlijk een genot om te rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMgfrsUpv5UiX3BoJ4366yECJ2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9vXNwEQL87Gye358OsBV11P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJV8GWeHKW1BMpGt4yPEi4QqqNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCZ9lLS4yHACVdLDloxr9V4R.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:20
Arie van Dijk schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Ik wil het feestje niet verpesten, maar ik ben hem een maand kwijt geweest en ik heb het nog steeds.
Dat klinkt dan niet hoopgevend! Wat hebben ze er aan gedaan dan? (en waarom duurde dat dan zo lang?)

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:19
Vandaag de sneeuwkettingen uitgeprobeerd, aangezien we deze winter naar de Franse Alpen rijden.
Het zijn de originele polestar kettingen uit de webshop.
Omleggen ging erg eenvoudig.
Wel viel me op dat de knop waarmee je ze vast draait, tijdens het omleggen soms los klikt. Dat zou alleen moeten gebeuren tijdens het verwijderen als je de knop naar je toe trekt.
Leek op zich geen probleem want nadat de ketting helemaal om de band lag gebeurde dit niet meer.
Iemand anders al ervaringen met deze kettingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3onRg_Wq_DVCGVs0X2BR_47ir4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHAI6yI9zPnrx9aISAn0s4Jt.jpg?f=fotoalbum_large

• k-jah
2.4 release notes. Let op: geen OTA (dus alleen workshop install).
De laadlimiet bug zou aangepakt zijn:

Note: this interim software release is only available in workshops, not OTA. The content of P2.4 will be included in the next OTA update.

Bug fix for charging limit issue.

Note: To support this software release the sharing of information between your car and other vehicles via our cloud service will be temporarily disabled if it was activated before. Your earlier privacy settings will remain when data sharing is enabled again. The temporary change applies only to cars in Europe and North America.

https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

[ Voor 58% gewijzigd door k-jah op 24-10-2022 09:39 ]

• JTHZZ
De volgende OTA is dan dus P2.5 en die komt volgens Facebook dit jaar nog.

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:48:
De volgende OTA is dan dus P2.5 en die komt volgens Facebook dit jaar nog.
De vraag is dan... moet je naar de garage voor een 2.4 voordat je 2.5 kunt krijgen?
Ik zou verwachten van wel, anders zit er weinig locica in.

Dat zou betekenen dat alle P2's nog voor einde van het jaar geupdate moeten worden met 2.4 in de garage....

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:57
Paku schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

De vraag is dan... moet je naar de garage voor een 2.4 voordat je 2.5 kunt krijgen?

Dat zou betekenen dat alle P2's nog voor einde van het jaar geupdate moeten worden met 2.4 in de garage....
Dat lijkt me onrealistisch, je kan nu ook gewoon een versie overslaan en alsnog de nieuwst update binnenhalen.

• JTHZZ
[...]

Nee, de inhoud van P2.4 zit ook in P2.5 en je kunt bij OTA altijd 1 versie overslaan.

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Nee, de inhoud van P2.4 zit ook in P2.5 en je kunt bij OTA altijd 1 versie overslaan.
Dan vraag ik me nog steeds af waarom 2.4 niet OTA is. Als daar een reden voor is, dan geldt dat toch ook voor de volgende versies als je er 1 overslaat. Waarom kan dan 2.5 wel OTA als 2.4 daar in gaat zitten... Dus ik durf het te betwijfelen of 2.4 een pure garage update gaat zijn. Of misschien een tricky upgrade die ze liever close willen monitoren in het begin.

Vind het nog steeds vreemd dat het zo zwart wit gesteld is.

Anyway... we gaan het zien. Teveel gespeculeer.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-11 18:43
[...]

Goed lezen: er staat toch dat de inhoud van 2.4 ook in de volgende update zit? Nee dis, geen noodzaak om naar de garage te gaan.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Paku schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

Dan vraag ik me nog steeds af waarom 2.4 niet OTA is. Als daar een reden voor is, dan geldt dat toch ook voor de volgende versies als je er 1 overslaat. Waarom kan dan 2.5 wel OTA als 2.4 daar in gaat zitten... Dus ik durf het te betwijfelen of 2.4 een pure garage update gaat zijn. Of misschien een tricky upgrade die ze liever close willen monitoren in het begin.

Vind het nog steeds vreemd dat het zo zwart wit gesteld is.

Anyway... we gaan het zien. Teveel gespeculeer.
Ik denk dat het gewoon een dusdanig kleine update is dat ze niet de moeite willen doen om het hele proces te doorlopen van update publiceren, actief monitoren, etc etc.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Playgarden schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:22:
[...]

Dit is dus precies wat ik ook gedaan heb, maar dat hielp in mijn geval dus niet. Op moment van schrijven zit ik te wachten in de volvo garage veldhoven. Monteur gaf al aan dat hij iets van software ging installeren. Kon gelukkig snel terecht hier, prettige services tot nu toe!
Vanochtend naar Volvo gebeld, kon gelijk om 13u terecht. Ze hebben idd alles losgehaald voor en achter. Alles is weer terug. Ze laden nu ook alsnog de nieuwste software, zal als het goed is 2.3.1 zijn, maar dat wist hij zo niet uit zijn hoofd. Ik kom van 2.2.

Update:
Ze hebben 2.4 geïnstalleerd, is ook werkplaats only... Geen idee wat er anders is nog. Heb ook de fill lichtanimatie achter nu, ondanks geen plus pack *O* :*)

[ Voor 10% gewijzigd door xsive op 24-10-2022 14:40 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
xsive schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Vanochtend naar Volvo gebeld, kon gelijk om 13u terecht. Ze hebben idd alles losgehaald voor en achter. Alles is weer terug. Ze laden nu ook alsnog de nieuwste software, zal als het goed is 2.3.1 zijn, maar dat wist hij zo niet uit zijn hoofd. Ik kom van 2.2.

Update:
Ze hebben 2.4 geïnstalleerd, is ook werkplaats only... Geen idee wat er anders is nog. Heb ook de fill lichtanimatie achter nu, ondanks geen plus pack *O* :*)
In mijn geval kon de Volvo garage het niet oplossen. Alle truuks uitgehaald die ik ook al gedaan had, maar het mocht niet baten. Nieuwe afspraak moeten maken voor 31 oktober zodat er modules vervangen kunnen worden. Wat denk je??? Na bijna een week zonder internet rond gereden te hebben is ie het spontaan tijdens het rijden weer gaan en doet het nu al weer voor een paar dagen. Het lijkt wel of iemand op afstand iets reset heeft.

Inmiddels de garage maar weer afgezegd.

• Martijn77
  • Laatst online: 16:49
JTHZZ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Ben benieuwd. Ik zit nog op versie 2.2. Vandaag auto voor onderhoud in de werkplaats gehad. Ivm veelvuldige e-call problemen is de software niet ge-update. Met een OTA overslaan kom ik niet op 2.5? En is een werkplaatsbezoek opnieuw noodzakelijk?

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
De problemen zijn hier nu ook begonnen. In augustus wilde ik wegrijden, maar bleef de PS2 in een infine loop:

“Wacht op systeemcontrole. Trek pook naar je toe om te starten”. Pook naar D en weer dezelfde melding. Na een tijd in rust start de auto wel.

Natuurlijk heb ik gebeld met support, en ik ben naar de garage geweest, maar zij konden niets vinden. Ze hebben de foutmelding gereset. Dat was het.

Gisteren weer hetzelfde feestje. Op de fiets dan maar, afspraak bij de fysio gehalveerd. Eenmaal terug ben ik maar met support gaan bellen en toen ik de foutmelding moest checken startte die natuurlijk wel. Maar nu krijg ik elke keer weer die een melding over het aandrijfsysteem. Donderdag heeft de garage pas tijd.

Fijn, we gaan over een week op vakantie, ik ben nu al nerveus om midden in de nacht pech te hebben.

Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en me kan helpen de monteur op het juiste spoor te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Pheno79 op 25-10-2022 06:11 ]

• k-jah
Pheno79 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:00:
De problemen zijn hier nu ook begonnen. In augustus wilde ik wegrijden, maar bleef de PS2 in een infine loop:

“Wacht op systeemcontrole. Trek pook naar je toe om te starten”. Pook naar D en weer dezelfde melding. Na een tijd in rust start de auto wel.

Natuurlijk heb ik gebeld met support, en ik ben naar de garage geweest, maar zij konden niets vinden. Ze hebben de foutmelding gereset. Dat was het.

Gisteren weer hetzelfde feestje. Op de fiets dan maar, afspraak bij de fysio gehalveerd. Eenmaal terug ben ik maar met support gaan bellen en toen ik de foutmelding moest checken startte die natuurlijk wel. Maar nu krijg ik elke keer weer die een melding over het aandrijfsysteem. Donderdag heeft de garage pas tijd.

Fijn, we gaan over een week op vakantie, ik ben nu al nerveus om midden in de nacht pech te hebben.

Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en me kan helpen de monteur op het juiste spoor te zetten?
Balen :/
Welke software versie heb je? 2.3?
Want deze is redelijk kort beschikbaar geweest en begin te vermoeden waarom :X (laatst was hier ook iemand met zelfde issue en 2.3).

Hopelijk zit er iets in de nieuwe 2.4 release dat dit oplost! De dealer zou deze kunnen installeren.

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ik heb de laatste over otap, dus denk 2.3. Maar de eerste keer was net voor die versie. Dus dan zit het er al langer in.

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:19
Ik lees soms dat via OTA er maar 1 versie tussen mag zitten en het anders bij de dealer moet worden bijgewerkt.
Nu zitten de meesten op 2.2 (2.3 was snel ingetrokken) en 2.4 wordt overgeslagen dus de volgende is 2.5.
Van 2.2 naar 2.5 dus, dat zou dan toch niet mogelijk zijn?
Of klopt het niet dat er maar 1 versie tussen mag zitten?

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
Pheno79 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:00:

Ik had onlangs dit voor ->
Na 29.000 kilometer lijken de echte problemen begonnen te zijn voor mij. Na verschillende meldingen te krijgen over problemen met de aandrijflijn, meteen een afspraak gemaakt met de garage. Die konden twee weken geleden ten vroegste komende vrijdag. De meldingen verdwenen twee dagen later.

Zonet ging ik boodschappen doen, kom ik terug aan de wagen en lijkt mijn sleutel niet te werken. Ik ga de winkel opnieuw binnen om daar een nieuwe batterij te kopen voor de sleutel. Dat bleek niet het probleem te zijn, nog steeds niets. Ik heb vervolgens de wagen dan maar manueel geopend met de fysieke sleutel. In het voertuig geraakt, maar geen teken van leven. Geen geluid, geen lichtjes die gaan branden, kortom dood.

Wegenhulp gecontacteerd, zij konden op zich wel meteen komen maar de winkel ging sluiten en de poort ging toe. Kan ik dus ten vroegste morgenvroeg weer aan mijn wagen. Wegenhulp afgebeld, en ze dan maar gevraagd om morgenvroeg te komen. De wagen staat nu wel in een ondergrondse parking en dus zou takelen een moeilijke aangelegenheid worden. Zij wisten me al te vertellen dat een 12v boost waarschijnlijk al voldoende zou zijn.
Uiteindelijk werd er geconstateerd dat ik per 11/10/2022 omstreeks 2u 's nachts terwijl het voertuig geparkeerd was, een fout zich had voorgedaan. Er zat een error op het interlockcircuit tussen omvormer en batterij. De garage heef update 2.3.1 geïnstalleerd en een de interlock fysiek bekeken. Meer hebben ze eigenlijk niet gedaan. Foutmelding is weg, en ik heb het gevoel dat ik op de volgende panne aan het wachten ben, aangezien er niet echt iets werd opgelost.

Wegenhulp kreeg mijn wagen weer aan de praat door de 12V batterij gedurende 15 minuten los te koppelen, opnieuw aan te koppelen, en alles even de tijd te geven om opnieuw op te starten. Mogelijk biedt dat ook uitkomst als je de wagen niet meer zou kunnen starten in het buitenland. Dat is geen moeilijke handeling, dewelke je kan proberen voor je wegenhulp zou contacteren. Wel een werksetje meenemen op reis om de technische handeling te kunnen uitvoeren.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-11 21:40
darwusch schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:31:
Ik lees soms dat via OTA er maar 1 versie tussen mag zitten en het anders bij de dealer moet worden bijgewerkt.
Nu zitten de meesten op 2.2 (2.3 was snel ingetrokken) en 2.4 wordt overgeslagen dus de volgende is 2.5.
Ik ben in één upgrade van 1.9 naar 2.2 gegaan, dus het kan wel.

Ik weet niet waar die max 1 release vandaan komt maar het zou ook 1 major release kunnen zijn i.p.v. wat iedereen hier noemt: een minor release. Dus bijv. wel van 1.x.x naar 3.x.x maar niet naar 4.x.x......

• Kammika
PvS_68 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:06:
[...]

Ik ben in één upgrade van 1.9 naar 2.2 gegaan, dus het kan wel.

Ik weet niet waar die max 1 release vandaan komt maar het zou ook 1 major release kunnen zijn i.p.v. wat iedereen hier noemt: een minor release. Dus bijv. wel van 1.x.x naar 3.x.x maar niet naar 4.x.x......
Ik denk dat Volvo/polestar alleen bepaalde upgradepaden via ota wil ondersteunen omdat het ondoenlijk is alle combi’s te testen

Dus meest waarschijnlijk is dat bij aanbieden ota vooraf een beperking wordt neergelegd vanaf welke versie de upgrade nog over-the-air kan en welke dus via dealer (zodat bij problemen gelijk opgelost kan worden) en dat Volvo/ps dus ook prima kan kiezen om alles vanaf 2.2 gelijk naar 2.5 te brengen.

Ik snap alleen niet waarom 90/100% niet als groot genoeg wordt gezien om ota te repareren. Hierdoor laad ik ook vaker dan ik wil naar 100% gaat wat echt slecht is voor de levensduur van de accu

Zelf een Volvo p6, waar nog onduidelijk is of deze upgrade via ota gaat. Maar zo niet, dan meld ik me bij de werkplaats. Wil deze bug er asap uit hebben…

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
Heb recent sinds ongeveer de laatste update dat carplay continue disconnect waarmee het onbruikbaar is geworden. Mijn vriendin heeft hetzelfde met haar iPhone.

Kan puur toeval zijn dat de kabel rond die periode kapot is gegaan, maar misschien gaat er softwarematig iets niet lekker. Kan niet helemaal uitsluiten dat het aan de kabel ligt.

Zijn er hier die een vergelijkbaar issue hebben gehad?

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:25
Heb de wagen (LRSM) twee weken en 2k km op de teller.

+ rijdt lekker
+ 18 kWh/100km (zonder me in te houden)
+ mooie wagen

- achter camera wordt snel vuil en onbruikbaar
- Ik kon niet achteruit een (drukke) straat opdraaien door aankomend verkeer op het andere rijvak. Wagen ging in de noodrem en daar stond ik dan stil op het midden van de baan. Veiligheidssysteem moeten uitschakelen om te kunnen vertrekken...

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Li1quid schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:47:
Heb de wagen (LRSM) twee weken en 2k km op de teller.

+ rijdt lekker
+ 18 kWh/100km (zonder me in te houden)
+ mooie wagen

- achter camera wordt snel vuil en onbruikbaar
- Ik kon niet achteruit een (drukke) straat opdraaien door aankomend verkeer op het andere rijvak. Wagen ging in de noodrem en daar stond ik dan stil op het midden van de baan. Veiligheidssysteem moeten uitschakelen om te kunnen vertrekken...
Ja, die achteruit... hier ook regelmatig een ingreep omdat er een takje of een blaadje in het zicht zit. Is net alsof je tegen een muur rijdt. Wel leuk om je medepassagiers eens flink te laten schrikken... Moet je wel zeker weten dat het geen muur is.

Verder helemaal met je eens. Mijn LRSM heeft 17.5 op te klok over 25K km.

• JTHZZ
darwusch schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:31:
Dat is vandaag opgehelderd met directe info van Polestar via het Duitse forum: P2.4 gaat niet via OTA omdat ze de OTA naar een nieuwe cloud migreren. In 2.4 zit o.a. een nieuwe TCAM software. P2.5 heeft ook alle inhoud van P2.4 en ze gaan met P2.5 ook toestaan dat je via OTA meerdere versies kunt overslaan, tot maximaal 4 versies terug (P2.1)

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 25-10-2022 18:09 ]

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:30
JTHZZ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
ze de OTA naar een nieuwe cloud migreren
Ojee :?

Gerard

P2 midnight (launch edition)

• Kleineheino
daniel14 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

Ik was 230€ kwijt voor het merk Xpel, maar die was inclusief de achterruit
Waar heb je dat laten doen? Weet je ook welke type folie er op geplakt is? Er zijn verschillende zoals op de site van Xpel te zien is: https://www.xpel.nl/products/autoruit-folie/

• Kammika
JTHZZ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:10:
[...]

Dat is vandaag opgehelderd met directe info van Polestar via het Duitse forum: P2.4 gaat niet via OTA omdat ze de OTA naar een nieuwe cloud migreren. In 2.4 zit ook een nieuwe TCAM software. P2.5 heeft ook alle inhoud van P2.4 en ze gaan met P2.5 ook toestaan dat je via OTA ook meerdere versies kunt overslaan, tot maximaal 4 versies terug (P2.1)
stond op die duitse site ook iets over dezelfde update voor Volvo?

• JTHZZ
Kammika schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

stond op die duitse site ook iets over dezelfde update voor Volvo?
Het is een Polestar forum.. dus nee :)

• Kammika
JTHZZ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Het is een Polestar forum.. dus nee :)
Vermoeden had ik al, maar nooit geschoten is altijd mis #durftevragen

• WiMe65
  • Laatst online: 25-10 08:33
Weet niet of het in dit forum een beetje off topic is, maar is het iemand gelukt om via Google Assistant in de Polestar een Google Nest thermostaat aan te sturen?
Ik kan wel vragen hoe warm het is in de woonkamer maar als ik b.v. zeg ‘Zet de verwarming in de woonkamer op 19 graden’, dan snapt ie het niet.

• daniel14
Kleineheino schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Waar heb je dat laten doen? Weet je ook welke type folie er op geplakt is? Er zijn verschillende zoals op de site van Xpel te zien is: https://www.xpel.nl/products/autoruit-folie/
Ik heb laten doen bij Foilfanz in Maasmechelen, maar ik zie dat die momenteel uit de lucht is, geen idee welke folie exact, kan het ook niet nakijken op hun site.

• daniel14
WiMe65 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:34:
Weet niet of het in dit forum een beetje off topic is, maar is het iemand gelukt om via Google Assistant in de Polestar een Google Nest thermostaat aan te sturen?
Ik kan wel vragen hoe warm het is in de woonkamer maar als ik b.v. zeg ‘Zet de verwarming in de woonkamer op 19 graden’, dan snapt ie het niet.
Ik zal het morgen eens proberen, ligt er misschien ook aan hoe Google is ingesteld in je huis, of die aangestuurd mag worden van buiten.

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-11 01:14
Kammika schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:41:
[...]

Daarom gebruik ik openradio ipv TuneIn, die heeft dat probleem niet
Heb Openradio eens geprobeerd, maar waar vind je de favo lijst? Ik kan deze niet vinden. Ik zoek een station, druk op het hartje en dan... Nergens meer terug te vinden vervolgens?

• MrLink
xsive schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Update:
Doet de voetverlichting het weer? Auto's zonder packs is dit 'kapot' gegaan ergens na 2.1 dacht ik.

• Kammika
MrLink schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:47:
[...]

Heb Openradio eens geprobeerd, maar waar vind je de favo lijst? Ik kan deze niet vinden. Ik zoek een station, druk op het hartje en dan... Nergens meer terug te vinden vervolgens?
Ik heb gewoon een tabblad favorieten….

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

De laatste paar dagen heb ik soms bij het instappen een bericht van Google Assistent.

Iets in de trend van "ik kan dit niet uitvoeren want ik ben offline, je kunt ondertussen wel...."
Mijn vriendin was wel benieuwd wat die opdracht dan was..., ze keek me nogal vreemd aan :)

Ik stap in, zeg niets. En voor ik goed en wel mijn gordel om heb krijg ik deze melding.
De radio speelt meteen als ik instap, maar het zou vreemd zijn als ze daardoor getriggerd wordt. De dataverbinding is dan nog niet opgezet volgens de indicatie op het display (linksboven). Maar die komt vaak binnen een paar seconden.

Ik heb 2.3 al een tijdje maar dit is echt iets van de laatste week.

Herkenbaar?

• xsive

xsive

ii

MrLink schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:49:
[...]

Doet de voetverlichting het weer? Auto's zonder packs is dit 'kapot' gegaan ergens na 2.1 dacht ik.
Nee helaas, idd uitgevallen sinds 2.2 bij mij. Had Polestar hier nog naar gevraagd, er is vreemd genoeg nog steeds geen oplossing. Maar stel me voor dat toen ze erachter kwamen de eerstvolgende sprint om het in te brengen misschien wel 2.6 of later is.

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
xsive schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:21:
[...]

Nee helaas, idd uitgevallen sinds 2.2 bij mij. Had Polestar hier nog naar gevraagd, er is vreemd genoeg nog steeds geen oplossing. Maar stel me voor dat toen ze erachter kwamen de eerstvolgende sprint om het in te brengen misschien wel 2.6 of later is.
Zou zomaar kunnen, hoewel het bij Polestar geen sprints zijn maar rollator-runs.

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Blijft toch altijd een zuur gevoel, die eerste beschadiging op een velg.. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLZViTxNrW-HJiNkl1Qy1ywpNqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Zf9qfCYnHgicSA7OnKKIVjo.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee of dit er makkelijk uit te poetsen / bij te werken is?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Kammika schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat Volvo/polestar alleen bepaalde upgradepaden via ota wil ondersteunen omdat het ondoenlijk is alle combi’s te testen

Dus meest waarschijnlijk is dat bij aanbieden ota vooraf een beperking wordt neergelegd vanaf welke versie de upgrade nog over-the-air kan en welke dus via dealer (zodat bij problemen gelijk opgelost kan worden) en dat Volvo/ps dus ook prima kan kiezen om alles vanaf 2.2 gelijk naar 2.5 te brengen.
Wat ik indertijd heb begrepen en eigenlijk in dit geval mbt 2.4 en 2.5 ook verwacht is tweeledig:

Enerzijds dat updates vrij auto-specifiek zijn. Dat bepaalde serie auto's een bepaalde combinatie van hardware hebben en daardoor dus ook een aparte combinatie van firmware/software hebben (hetzelfde zie je ook bij Tesla). Die specifieke combinatie zorgt er dan ook voor dat met een nieuwe OTA bepaalde auto's eerder of later een update hebben dan andere auto's.

Anderzijds dat ze sommige updates als 'niet significant genoeg' vinden om een volledig OTA traject te starten.

Het tweede stuk is m.i. van toepassing op 2.4.
Kammika schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:13:
Ik snap alleen niet waarom 90/100% niet als groot genoeg wordt gezien om ota te repareren. Hierdoor laad ik ook vaker dan ik wil naar 100% gaat wat echt slecht is voor de levensduur van de accu

Zelf een Volvo p6, waar nog onduidelijk is of deze upgrade via ota gaat. Maar zo niet, dan meld ik me bij de werkplaats. Wil deze bug er asap uit hebben…
'echt slecht' is wel een beetje gechargeerd :)

Zeker als het incidenteel is valt het allemaal wel mee. Polestar (en ik dacht Volvo ook) communiceren zelf dat het geen kwaad kan om naar 100% te laden, zeker als je snel daarna weg gaat. Wat wel een algemeen consensus is, is dat je een auto niet op 100% lange tijd moet laten staan. Dat zie je met telefoons ook vaak (in ieder geval bij Apple). Veelal worden ze tot 80% geladen alvorens ze het doosje in gaan.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Rugnummer10 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:36:
Jup... De eerste is het naarste. Maar hoe eerdere je die hebt, hoe eerder je het weer als gebruiksobject gaat zien ;)

• GuiltyNL

[Afbeelding]

Het is in 2D lastig te zien. Het kan een veeg erop zijn, maar het kan ook weggeschraapte lak zijn. In het laatste geval is het vervelender.

In het eerste geval kan je met een polijstmiddel zoals Monello Mezzo of een andere medium polish wel aan de slag. In het laatste geval kan je contact opnemen met een velghersteller zoals https://develgfabriek.nl/

Ze hebben dan wel even je velg nodig.

(Ik heb overigens geen bemoeienissen met die velghersteller hoor, dus niet bedoeld als reclame oid)

• MrLink
xsive schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:21:
[...]

Jammer. Erg knullig dat dit gewoon niet meer werkt na een update. Nog wachten dus.

• MrLink
Kammika schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:51:
[...]

Ik heb gewoon een tabblad favorieten….
Waar dan? Ben ik nou gek, ik zie het gewoon niet staan.

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:29

[Afbeelding]

Herinner mij nog die eerste keer dat m'n band van de stoeprand gleed tijdens het inparkeren, precies zo'n schaafplek op de velg. ;(

Maar herinnerde het mij wel vooral door jouw bericht; aka: je ziet het na 2 weken niet eens meer :+

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
Waren er meer mensen die problemen hadden met Flitsmeister over bluetooth sinds de IOS16 update?

Flitsmeister heeft een workaround gepubliceerd op hun forum.
Zelf nog niet kunnen testen, maar wellicht helpt het.

https://forum.flitsmeiste...robleem-met-optie-via-hfp

• xsive

xsive

ii

Hadden we deze animatie al <2.4?

Het viel me gisteren ineens op, daarom even gefilmd:
YouTube: Polestar 2 software 2.4 drive settings animation

• VidaR-9
xsive schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:35:

Geinig, maar geen idee, ik verander dat nooit. Zal vanavond eens kijken als ik er aan denk.

• xsive

xsive

ii

VidaR-9 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Geinig, maar geen idee, ik verander dat nooit. Zal vanavond eens kijken als ik er aan denk.
Ik pas met name het stuurgevoel regelmatig aan afhankelijk van de situatie.

• daniel14
xsive schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:35:

Jep al regelmatig gezien, bij het aanpassen van de OPD

• GuiltyNL
Ik kan me herinneren dat iemand hier opgemerkt had dat na de 2.3 update de auto in de file voor geen meter rijdt... Laat en hard remmen vooral.

Nou, ik heb vandaag een stuk file gereden op de A59 en inderdaad, het is ook bij mij echt niet te doen. Laat, hard en abrupt remmen, keer op keer. Daarbij maakt het niet uit welke afstand je instelt op je stuur, maar de auto met de file mee laten rijden is niet gezond voor jezelf, je passagiers en de mensen die achter je rijden.

Geen idee waarom iemand het een goed idee vond om dat op deze manier in de update te verwerken, maar voor mij is de functie kapot / onbruikbaar nu.
Pagina: 1 ... 115 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.