10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Nee, via de app werkt prima.Hansieo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Maar niet rechtstreeks naar het console?
Ik heb nu een NextBase (Wifi) maar geen idee of dit naar het console kan.. handleiding laat er niets over weten.
En omdat ik hier wel eens mensen "films"zie kijken op het console dacht ik 1+1=3
Lijkt mij dat het er op zit voor een reden?kramon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:22:
Ik vroeg met net wat af. Ik heb altijd netjes dat rubberen flapje voor de CCS lader erop gehouden. Zijn er ook mensen die m eraf geknipt hebben? Of is dat geen goed idee, omdat je dan die hele plug vol water krijgt als je ergens type2 laadt?
[Afbeelding]
Autoconstructeurs kennende…als ze paar cent zouden kunnen besparen per auto…
Wil je zo extreem gewicht gaan besparen ofzo?
Zou geen reden kunnen bedenken waarom je dit zou doen. Wat is hier je voordeel mee?kramon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:22:
Ik vroeg met net wat af. Ik heb altijd netjes dat rubberen flapje voor de CCS lader erop gehouden. Zijn er ook mensen die m eraf geknipt hebben? Of is dat geen goed idee, omdat je dan die hele plug vol water krijgt als je ergens type2 laadt?
[Afbeelding]
Ik reed in de zomer gemiddeld 24.8 kWh/100km, wel met een Performance, maar vooral binnen de bebouwde kom en N-wegen en gewoon met het verkeer mee. Dus ik zit op hetzelfde verbruik zo tussen de 300 en 350 in de zomer. In de winter is mijn verbruik tussen de 30 en 35 kWh, omdat mijn ritten veelal korter zijn dan 25 kilometer.JTHZZ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:11:
[...]
Ja ik vind het ook shocking, haal in de zomer met gemak 400km en WLTP staat nog steeds op 470km dus niet bijgesteld,
Prijs je gelukkig met slechts 1 dopje, mijn Fiat heeft er ook nog 1 voor de bovenste contactdoos.kramon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:22:
[Afbeelding]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Nope, staat bij mij ook uit (is wel niet uitgegrijsd dus kan m wel aanzetten).BlacKstaR- schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:56:
De Polestar App werkt bij niet.
Staat de instelling “ververs op achtergrond” bij jullie wel aan?
[Afbeelding]
App werkt bij mij.
Verder wel ingelogd in de app?
[ Voor 3% gewijzigd door k-jah op 14-10-2022 18:04 ]
Precies dat. Niet doen is beter. Ik weet niet of er een afvoergaatje binnenin de DC pins zit maar zelfs dan heb je onder nul een probleem als er teveel water in komt. Meeste EVs hebben zo’n kapje, alleen Tesla niet. Maar ja, in Californië vriest het nooitkramon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:22:
[ Voor 22% gewijzigd door JTHZZ op 14-10-2022 18:20 ]
Ja, ingelogd maar niks laad. Ik kan ook geen gebruikers verwijderen zodat ik opnieuw alles kan instellen..k-jah schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:03:
[...]
Nope, staat bij mij ook uit (is wel niet uitgegrijsd dus kan m wel aanzetten).
App werkt bij mij.
Verder wel ingelogd in de app?
/f/image/Z6saQjp2ewZqrEFMaTXU1JQH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5Dh4OmgWvDse69pa2FDEFnsN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door BlacKstaR- op 14-10-2022 18:35 ]
Vraag me af of ik dat überhaupt zou kunnen halen als ik het zou willen. 19” velgen is blijkbaar een blessing.GuiltyNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
Ik reed in de zomer gemiddeld 24.8 kWh/100km, wel met een Performance, maar vooral binnen de bebouwde kom en N-wegen en gewoon met het verkeer mee. Dus ik zit op hetzelfde verbruik zo tussen de 300 en 350 in de zomer. In de winter is mijn verbruik tussen de 30 en 35 kWh, omdat mijn ritten veelal korter zijn dan 25 kilometer.
Scheelt echt veel volgens mij ja, bovenstaande cijfers herken ik me ook in met mijn 20" velgenJTHZZ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Vraag me af of ik dat überhaupt zou kunnen halen als ik het zou willen. 19” velgen is blijkbaar een blessing.
Niet per se… Ik heb ook een verbruik boven de 20.JTHZZ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Vraag me af of ik dat überhaupt zou kunnen halen als ik het zou willen. 19” velgen is blijkbaar een blessing.
19 inch velgen i.c.m. de welbekende betonnen voet
SMLR | Midnight | Plus
Rij al een tijdje op de 19 inchers maar 20 of 21 inch staat wel een stuk beter imho
Gewicht besparen? Haha 😂😂😂k-jah schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:06:
[...]
Lijkt mij dat het er op zit voor een reden?
Autoconstructeurs kennende…als ze paar cent zouden kunnen besparen per auto…
Wil je zo extreem gewicht gaan besparen ofzo?
Nee. Ik vind het rete irritant als ik m eraf moet halen en vooral wanneer hij weer teruggeplaatst moet worden. Dat is gewoon mega irritant met dat draadje wat dan weer net eindigt vóór het Type2 deel. En dat bij iedere keer DC laden, meh!
XPENG G9 Performance 2024
Het rijcomfort vond ik een pak minder met de standaard dempers en 20 inch, vervelende doorgifte van het wegdek, meer lawaai. 19 inch is perfect in balans voor mij.De fiscalist schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:48:
Rijdt er al iemand op 20 of 21 inch velgen met michelin premacy banden of een andere band die een gunstige rolweerstand heeft?
Rij al een tijdje op de 19 inchers maar 20 of 21 inch staat wel een stuk beter imho
Met een performance pack zal het een ander verhaal zijn omdat je die dempers dan helemaal kan (laten) afstellen.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Ik heb dit vorige week gehad na een bezoek aan de garage en een TCAM reset. Niks werkte meer; ook gebruikers laden niet inderdaad. Ik heb toen in overleg met polestar mijn hele auto naar factory reset gedaan. Dat verwijdert ook je gebruikers profielen en zorgt voor een hele schone start. Helaas niet heel relaxed, maar loste het voor mij wel op. Oorzaak bij mij echt een software wijziging door de TCAM.BlacKstaR- schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Ja, ingelogd maar niks laad. Ik kan ook geen gebruikers verwijderen zodat ik opnieuw alles kan instellen..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ga ik dan maar doen, laat wel weten of het werkt. Thx voor de tip.barryNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:57:
[...]
Ik heb dit vorige week gehad na een bezoek aan de garage en een TCAM reset. Niks werkte meer; ook gebruikers laden niet inderdaad. Ik heb toen in overleg met polestar mijn hele auto naar factory reset gedaan. Dat verwijdert ook je gebruikers profielen en zorgt voor een hele schone start. Helaas niet heel relaxed, maar loste het voor mij wel op. Oorzaak bij mij echt een software wijziging door de TCAM.
Update:
Het heeft gewerkt👍
Ik zal s proberen mijn techniek aan te passengerrit105 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:20:
Ik herken het ding met dat draadje, maar je drukt dat draadje zo even naar onder als je het kapje terugplaatst. Kost een fractie van een seconde. Echt een non-probleem.
XPENG G9 Performance 2024
Zelden de stoplichtsprintjes.JTHZZ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:11:
[...]
Ja ik vind het ook shocking, haal in de zomer met gemak 400km en WLTP staat nog steeds op 470km dus niet bijgesteld,
Als ik doordeweeks soms naar Heerenveen rijd, 150km enkele trip, 110 op de ACC, ben ik rond de 40% kwijt. Dan kom je voor 100% accu uit op 375 km.
Heb 20" DM, wellicht helpt dat niet mee, maar kom sowieso zelden onder de 20 kWh/100 km gemiddeld.
Was in de veronderstelling dat ze de WLTP aangepast hadden, maar dat is niet het geval. My bad
Overigens kan ik me weinig druk maken over range in het algemeen. In NL nooit problemen en op vakanties met snelladen ook nimmer.
Initiële comment was meer gericht op de nieuwsgierigheid naar de werkelijke range voor de P3 omdat je er toch een smak geld voor neerlegt en of ze in de jaren tussen de P2 en de P3 de efficientië hebben kunnen verbeteren.
[ Voor 30% gewijzigd door BartWNL op 15-10-2022 09:58 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem na het resetten en zie de geparkeerde locatie ook niet meer. Als ik support mag geloven werkt dat pas weer zodra mijn TCAM module naar een nieuwere versie is ge-update. Kan de TCAM die functionaliteit niet doorzetten naar de app omdat deze terug is gezet naar een oudere versie. Ik wacht dus tot 2.4, maar ben blij dat de rest van de app weer werkt..BlacKstaR- schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:07:
Iemand enig idee welke instelling ik in de auto moet aanpassen zodat ik de locatie van de auto weer te zien krijg?
[Afbeelding]
Weet niet of jij precies hetzelfde heb gehad met je TCAM, maar je heb exact dezelfde problemen met de app als ik heb.
De Volvo dealer zei ze auto hebben uitgelezen en geen fouten hebben kunnen ontdekken. Ik ben al blij dat de app weer werkt. Maar ik ga TCAM reset proberen en anders maar wachten op 2.4 inderdaad. Al deze issues kwamen na 2.3.1 die erop was gezet na onderhoudsbeurt 😑.barryNL schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:19:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem na het resetten en zie de geparkeerde locatie ook niet meer. Als ik support mag geloven werkt dat pas weer zodra mijn TCAM module naar een nieuwere versie is ge-update. Kan de TCAM die functionaliteit niet doorzetten naar de app omdat deze terug is gezet naar een oudere versie. Ik wacht dus tot 2.4, maar ben blij dat de rest van de app weer werkt..
Weet niet of jij precies hetzelfde heb gehad met je TCAM, maar je heb exact dezelfde problemen met de app als ik heb.
Voordeel is dat infotainment wel weer vlot is. Geen issues meer als ik Google maps, Spotify en Flitsmeister tegelijkertijd gebruik. Voorheen sloot spotify of Flitsmeister zichzelf af.
[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 15-10-2022 11:17 ]
Je kan toch op “toon positie op de kaart” klikken? volgens mij geeft die dit aan als die het adres niet goed kan bepalen. Bij Tcam problemen geeft die gewoon niks aan.BlacKstaR- schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:07:
Iemand enig idee welke instelling ik in de auto moet aanpassen zodat ik de locatie van de auto weer te zien krijg?
[Afbeelding]
Dat krijg je dan te zien.daniel14 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:20:
[...]
Je kan toch op “toon positie op de kaart” klikken? volgens mij geeft die dit aan als die het adres niet goed kan bepalen. Bij Tcam problemen geeft die gewoon niks aan.
/f/image/t8RPuLuQQyusXGR5FTxo5K1Y.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 15-10-2022 13:04 ]
Krijg je een generieke laadkabel van het merk Nistar met een Polestar-labeltje dat aan de kabel hangt.
Misschien herinner ik het mij verkeerd, maar de originele meegeleverde kabel was echt Polestar branded toch?
Ah dat is net wat anders, als dat er staat krijg ik wel de juiste locatie op de kaart te zien. Maar dit lijkt mij inderdaad door problemen met de Tcam, mijn locatie was toen zelden maar beschikbaar totdat ik de nieuwe update 2.3 hadBlacKstaR- schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Dat krijg je dan te zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier het vervolg op het ratelende geluid; Deze week voor de 60k beurt geweest en daar (weer) de ratel besproken. Volvo heeft een geluidsopname van het ratelende geluid gestuurd naar Polestar. Kennelijk ondertussen voor Polestar een bekend verschijnsel, want de Volvodealer kreeg gelijk toestemming van Polestar om achter de wiellagers én aandrijfas te vervangen. Deze ingreep staat a.s. vrijdag gepland. Ik laat jullie weten wat het heeft opgeleverd.Johnbeer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:15:
[...]
Hier bij mij precies dezelfde ervaring (km stand 42K): vorige week mee naar de Volvo dealer geweest en wat denk je; bij proefrit met de monteur niet te horen. Echter paar dagen later bij vertrek in de ochtend, jawel weer dat geluid. Exact zoals in het youtubefilmpje
https://www.polestar-foru...ise-from-rear-motor.4112/
Het lijkt bij mij of het afhankelijk is van (bedrijfs)temperatuur van de aandrijving? Dan bedoel ik meer vanaf koude start en minder tot niet na een tijdje tijden. Ik hoor/lees graag verdere ervaringen.
Die bij mijn auto zat is idd Polestar brandedKoekhapperrr schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:18:
Toch wel matig: op de officiële webshop van Polestar een nieuwe laadkabel bestellen. Duurt het twee weken voor ie geleverd wordt (status was 'beschikbaar voor onmiddellijke levering').
Krijg je een generieke laadkabel van het merk Nistar met een Polestar-labeltje dat aan de kabel hangt.
Misschien herinner ik het mij verkeerd, maar de originele meegeleverde kabel was echt Polestar branded toch?
Mijn locatie is weer zichtbaar. Heb zelf niks gedaan. Ik ben weer gelukkigdaniel14 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Ah dat is net wat anders, als dat er staat krijg ik wel de juiste locatie op de kaart te zien. Maar dit lijkt mij inderdaad door problemen met de Tcam, mijn locatie was toen zelden maar beschikbaar totdat ik de nieuwe update 2.3 had
Hier istie vanmiddag ineens verdwenen. Nog niet eerder gehad. Hopelijk 1 dezer dagen weer terug.BlacKstaR- schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:26:
[...]
Mijn locatie is weer zichtbaar. Heb zelf niks gedaan. Ik ben weer gelukkig![]()
:strip_exif()/f/image/2CwcKKdAeighm0lhFoDJjGDZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zich wel vet om zo Europa in je dashboard te zien
[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 15-10-2022 22:58 ]
Grappig, dit is een AAOS Maps bug die in de eerste maanden best vaak naar voren kwam. Nu eigenlijk al 1,5 jaar niet meer. Ik had het tenminste regelmatig toen, nu heel lang niet meer. Bijzonder dat het nu blijkbaar weer terug is...xsive schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:57:
[...]
Hier istie vanmiddag ineens verdwenen. Nog niet eerder gehad. Hopelijk 1 dezer dagen weer terug.
[Afbeelding]
Op zich wel vet om zo Europa in je dashboard te zien
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
's ochtends nog 150km gereden met alles werkend. Op plek van bestemming bij publieke lader geparkeerd. Vervolgens 's avonds terug naar huis. Geen foutmeldingen oid, maar geen LTE, geen GPS fix. De app denkt nog steeds dat ik bij die publieke lader sta geparkeerd. Geeft wel heerlijk off-the-grid gevoelJuancho schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:33:
[...]
Grappig, dit is een AAOS Maps bug die in de eerste maanden best vaak naar voren kwam. Nu eigenlijk al 1,5 jaar niet meer. Ik had het tenminste regelmatig toen, nu heel lang niet meer. Bijzonder dat het nu blijkbaar weer terug is...
Heb ik ook wel eens gehad.xsive schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:08:
[...]
's ochtends nog 150km gereden met alles werkend. Op plek van bestemming bij publieke lader geparkeerd. Vervolgens 's avonds terug naar huis. Geen foutmeldingen oid, maar geen LTE, geen GPS fix. De app denkt nog steeds dat ik bij die publieke lader sta geparkeerd. Geeft wel heerlijk off-the-grid gevoel
Reboot van infotainment en na opstart meteen voorruit ontwaseming indrukken heeft dit toen verholpen (is een Tcam reset).
Volgens mij is dit gewoon een GPS probleem (geen positie beschikbaar), geen Google Maps issue. Maps geeft standaard dit beeld als hij geen GPS heeft. Je ziet ook geen huidige positie in beeld. Ik zou inderdaad even displayreset en TCAM reset met de ontwasemingsknop doen zoals in het vorige bericht.Juancho schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:33:
[...]
Grappig, dit is een AAOS Maps bug die in de eerste maanden best vaak naar voren kwam. Nu eigenlijk al 1,5 jaar niet meer. Ik had het tenminste regelmatig toen, nu heel lang niet meer. Bijzonder dat het nu blijkbaar weer terug is...
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 16-10-2022 10:07 ]
(ps, ja ik weet dat het bij regen gladder is).
[ Voor 22% gewijzigd door talkatoo op 16-10-2022 14:01 ]
Kan altijd aan de band liggen, maar 2wd of 4wd (die door de extra electromotor ook nog meer gewicht heeft) is een enorm verschil qua grip, zeker in de regen.talkatoo schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:57:
Ik heb 1,5 jaar een XC40 Twin motor gereden en ben nu overgestapt op een Polestar 2 Single motor, long range. De hoeveelheid grip valt alleen een beetje tegen in de regen, hebben jullie daar ook last van? Soms komt ie gewoon niet vooruit in de regen.. of verschrikkelijk onderstuur. Er zitten nieuwe Michelin Primacy 4 onder. Zou dat aan de band kunnen liggen? Of is het gewoon een kenmerk van de auto?
Dan toch wel erg benieuwd wat dit nu zou kunnen zijn.
Ik heb inderdaad hetzelfde. Dacht eerst dat het eraan lag dat ik nog niet met dit weer gereden had met mijn P2 (en al gewend was aan de sprintjes bij elk stoplicht), maar als ik wil dat het niet gebeurt moet ik wel heel gedoseerd gas geventalkatoo schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:57:
Ik heb 1,5 jaar een XC40 Twin motor gereden en ben nu overgestapt op een Polestar 2 Single motor, long range. De hoeveelheid grip valt alleen een beetje tegen in de regen, hebben jullie daar ook last van? Soms komt ie gewoon niet vooruit in de regen.. of verschrikkelijk onderstuur. Er zitten nieuwe Michelin Primacy 4 onder. Zou dat aan de band kunnen liggen? Of is het gewoon een kenmerk van de auto?
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Ik heb exact hetzelfde sinds gistermiddag, ook na half jaar probleemloos. Alsof ze op afstand iets gedeactiveerd hebben of een countdown timerPlaygarden schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:10:
Zo, na een half jaartje probleemloos te hebben gereden had ik gedacht dat alle ellende niet aan mij besteed zou zijn en ik de dans wel zou ontspringen. Helaas, sinds 2 dagen geen internet verbinding meer en linksboven het bekende kruisje. Alles al gedaan van soft reset via de tablet en ontwasem knop ingedrukt houden tijdens de herstart tot aan de tcam reset. Accu los, tcam module los gelaten voor een paar minuten. Alles weer aangesloten, maar nada. Ook ik kan een bezoekje gaan brengen aan de volvo garage vrees ik pffff
Hij vindt ook geen wifi netwerken.
Bedankt voor de tips: het is me onduidelijk wanneer ik de ontwasem knop in dien te drukken though, bij mij gaat gewoon die blower aan.
Ik dacht ik houd CONNECT eens vast, maar dan gaatie ook gelijk bellen met de centrale (dacht SOS dat alleen deed) en je kunt het zelf niet ophangen. Sindsdien is mijn hele 4G icoontje linksboven weg. Wordt leuk woensdag naar Spanje
[ Voor 21% gewijzigd door xsive op 16-10-2022 16:08 ]
Dat de ontwaseming aangaat is normaal.xsive schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Ik heb exact hetzelfde sinds gistermiddag, ook na half jaar probleemloos. Alsof ze op afstand iets gedeactiveerd hebben of een countdown timer![]()
Hij vindt ook geen wifi netwerken.
Bedankt voor de tips: het is me onduidelijk wanneer ik de ontwasem knop in dien te drukken though, bij mij gaat gewoon die blower aan.
Ik dacht ik houd CONNECT eens vast, maar dan gaatie ook gelijk bellen met de centrale (dacht SOS dat alleen deed) en je kunt het zelf niet ophangen. Sindsdien is mijn hele 4G icoontje linksboven weg. Wordt leuk woensdag naar Spanje![]()
Normaal zou je als het goed is de sos knop moeten zien knipperen.
Als dit niet het geval is voor je reis toch snel ergens bij een dealer proberen langs te gaan.
Thx.k-jah schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:11:
[...]
Dat de ontwaseming aangaat is normaal.
Normaal zou je als het goed is de sos knop moeten zien knipperen.
Als dit niet het geval is voor je reis toch snel ergens bij een dealer proberen langs te gaan.
Als je die ontwaseming knop maar lang genoeg vasthoudt, dan krijg je op gegeven moment een haptic feedback (na ongeveer 35 - 40 sec), SOS knipperen is er hier niet bij.
Ik vraag me vooral af wanneer ik moet beginnen te duwen. Als ik de Polestar 2 tekst bij de reboot zie verschijnen, als die polestar 2 tekst "oplicht" of als het volledige hoofdmenu is ingeladen met de 4 delen/blokken?
EDIT: of moet ik zelfs wachten totdat die kaart van europa voor mijn neus is verschenen?
[ Voor 6% gewijzigd door xsive op 16-10-2022 16:49 ]
Ik druk de ontwasem knop in zodra Polstar 2 in het scherm ziet. SOS gaat dan rood knipperen en vervolgens wit continue. Maar dit helpt dus bij mij niet.xsive schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
Thx.
Als je die ontwaseming knop maar lang genoeg vasthoudt, dan krijg je op gegeven moment een haptic feedback (na ongeveer 35 - 40 sec), SOS knipperen is er hier niet bij.
Ik vraag me vooral af wanneer ik moet beginnen te duwen. Als ik de Polestar 2 tekst bij de reboot zie verschijnen, als die polestar 2 tekst "oplicht" of als het volledige hoofdmenu is ingeladen met de 4 delen/blokken?
EDIT: of moet ik zelfs wachten totdat die kaart van europa voor mijn neus is verschenen?
Krijg het niet voor elkaar, ik kijk naar SOS knop bovenin terwijl ik de ontwasemknop/max defroster vasthoud. Maar blijft gewoon pertinent wit hier.Playgarden schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:51:
[...]
Ik druk de ontwasem knop in zodra Polstar 2 in het scherm ziet. SOS gaat dan rood knipperen en vervolgens wit continue. Maar dit helpt dus bij mij niet.
EDIT: ben er nu ook wel klaar mee, heb letterlijk 4% van de batterij verloren zien gaan, zolang heb ik in de auto gezeten om deze reset te proberen
[ Voor 15% gewijzigd door xsive op 16-10-2022 17:05 ]
Wel eerst 1 keer indrukken daarna nogmaals indrukken en vasthouden tot sos gaat knipperenxsive schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
Krijg het niet voor elkaar, ik kijk naar SOS knop bovenin terwijl ik de ontwasemknop/max defroster vasthoud. Maar blijft gewoon pertinent wit hier.
EDIT: ben er nu ook wel klaar mee, heb letterlijk 4% van de batterij verloren zien gaan, zolang heb ik in de auto gezeten om deze reset te proberen
Dat zal ik nog een keer proberen dan, dank.daniel14 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:09:
[...]
Wel eerst 1 keer indrukken daarna nogmaals indrukken en vasthouden tot sos gaat knipperen
Vond een video, maar mijn god, wat een operatie:
YouTube: How to reset LTE Modem Polestar 2 Step-by-Step (full TCAM reset)
Het wordt er allemaal niet bepaald mooier op zo. Ben benieuwd hoe de garage dit zonder sporen gaat fixen.
Hier ook geen LTE vanmiddag (en vanmorgen wel), wellicht ligt het dus niet aan jouw specifieke auto. CarPlay to the rescue in dat soort gevallen overigens.Playgarden schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:10:
Zo, na een half jaartje probleemloos te hebben gereden had ik gedacht dat alle ellende niet aan mij besteed zou zijn en ik de dans wel zou ontspringen. Helaas, sinds 2 dagen geen internet verbinding meer en linksboven het bekende kruisje. Alles al gedaan van soft reset via de tablet en ontwasem knop ingedrukt houden tijdens de herstart tot aan de tcam reset. Accu los, tcam module los gelaten voor een paar minuten. Alles weer aangesloten, maar nada. Ook ik kan een bezoekje gaan brengen aan de volvo garage vrees ik pffff
Bij mij ook geen GPS, LTE is meestal maar zeer tijdelijk, GPS is a first voor mijach-jee schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:51:
[...]
Hier ook geen LTE vanmiddag (en vanmorgen wel), wellicht ligt het dus niet aan jouw specifieke auto. CarPlay to the rescue in dat soort gevallen overigens.
In mijn geval hing de garage de laptop eraan en die deed alles…. En daar moet je dan lang op wachten voor een afspraak…..xsive schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:01:
[...]
Dat zal ik nog een keer proberen dan, dank.
Het wordt er allemaal niet bepaald mooier op zo. Ben benieuwd hoe de garage dit zonder sporen gaat fixen.
Is voor de garage niet zo ingewikkeld. De TCAM zekering eruit zodat de TCAM geen 12V meer krijgt en dan in de achterbak links de bekleding even loshalen, zit gewoon geklikt. TCAM backupbatterij lospeuteren en loshalen. Paar seconden wachten en alles weer terug. Er zijn er genoeg die het zelf doen.xsive schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:01:
[...]
Dat zal ik nog een keer proberen dan, dank.
En met de laptop doet de garage een downgrade van de TCAM software. Misschien hoef je dan niet eens die reset te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 16-10-2022 20:25 ]
Kan het moeilijk omschrijven, maar het zijn precies allemaal lijntjes, best storen als je er op focust (wat onbewust gebeurt).
Komt niet door de ruitenwissers want ze volgen niet het pad er van.
Iemand die dit ook heeft?
Ik heb, vanuit de fabriek, een set diepere krassen rechts onderop mijn voorruit, maar die zitten niet in het zicht.
Dit is dus precies wat ik ook gedaan heb, maar dat hielp in mijn geval dus niet. Op moment van schrijven zit ik te wachten in de volvo garage veldhoven. Monteur gaf al aan dat hij iets van software ging installeren. Kon gelukkig snel terecht hier, prettige services tot nu toe!JTHZZ schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:25:
[...]
Is voor de garage niet zo ingewikkeld. De TCAM zekering eruit zodat de TCAM geen 12V meer krijgt en dan in de achterbak links de bekleding even loshalen, zit gewoon geklikt. TCAM backupbatterij lospeuteren en loshalen. Paar seconden wachten en alles weer terug. Er zijn er genoeg die het zelf doen.
En met de laptop doet de garage een downgrade van de TCAM software. Misschien hoef je dan niet eens die reset te doen.
Ja, dat heb ik ook. Ik zag een poos geleden een hele dunne lijn recht voor mijn neus op de voorruit. Het was inderdaad bij bepaald licht. Dacht eerst dat het een spinnenwebdraad was maar een paar weken later zag ik m weer. Van de ruitenwisser kan ie absoluut niet zijn.k-jah schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:44:
Viel me deze ochtend op dat m’n voorruit veel kleine krasjes heeft. Valt voornamelijk op wanneer je onder een lantaarn rijdt.
Kan het moeilijk omschrijven, maar het zijn precies allemaal lijntjes, best storen als je er op focust (wat onbewust gebeurt).
Komt niet door de ruitenwissers want ze volgen niet het pad er van.
Iemand die dit ook heeft?
Het lijkt inderdaad bij bepaald licht opeens zichtbaar te worden. Heb de wagen nu 10 maanden en een keer of 5 is het me tot nu toe opgevallen.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Ja, spinnenwebdraad is een goeie omschrijving idd!Paku schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:49:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Ik zag een poos geleden een hele dunne lijn recht voor mijn neus op de voorruit. Het was inderdaad bij bepaald licht. Dacht eerst dat het een spinnenwebdraad was maar een paar weken later zag ik m weer. Van de ruitenwisser kan ie absoluut niet zijn.
Het lijkt inderdaad bij bepaald licht opeens zichtbaar te worden. Heb de wagen nu 10 maanden en een keer of 5 is het me tot nu toe opgevallen.
Bij mij zijn het meerdere lijntjes.
Van een ijskrabber kan het niet komen, en moet zeggen dat ik de wagen ook niet heel intensief was, af en toe door de selfwash (zonder die borstel uiteraard).
Ik heb nog geen ijskrabber gebruiktk-jah schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:53:
[...]
Ja, spinnenwebdraad is een goeie omschrijving idd!
Van een ijskrabber kan het niet komen, en moet zeggen dat ik de wagen ook niet heel intensief was, af en toe door de selfwash (zonder die borstel uiteraard).
Lekker voorverwarmen in de winter en krabben is niet nodig.
Idd. Scheelt ook weer potentiële krasjes in je raam.Paku schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb nog geen ijskrabber gebruikt![]()
Ik dus ook niet, geen idee waar die krassen vandaan komen. Zoals gezegd was ik uitsluitend met een hoge druk, maar een keer of 2 meter spons (na voldoende spoelen).Paku schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb nog geen ijskrabber gebruikt![]()
Ruitenwissers misschien? Ik heb ze ook, maar ga wel eens door de wasstraat heen.k-jah schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:11:
[...]
Ik dus ook niet, geen idee waar die krassen vandaan komen. Zoals gezegd was ik uitsluitend met een hoge druk, maar een keer of 2 meter spons (na voldoende spoelen).
Nee, zoals vermeld; de lijnen volgen niet het pad van de ruitenwissers.Shorteh schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Ruitenwissers misschien? Ik heb ze ook, maar ga wel eens door de wasstraat heen.
Het glas is zachter dan bij andere automerken? Hoe kom je aan die informatie? Ik ben in de veronderstelling dat het glas aan bepaalde specificaties moet voldoen en dat alle autoruiten hetzelfde zijn qua sterkte?GuiltyNL schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:05:
Het glas is wel zachter dan bij andere automerken. Dus het kan bijvoorbeeld makkelijk ontstaan door het gebruik van een ijskrabber, squeegee of iets anders dat je over je ramen trekt.
Ik heb, vanuit de fabriek, een set diepere krassen rechts onderop mijn voorruit, maar die zitten niet in het zicht.
k-jah schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:53:
[...]
Zou het de voorruitverwarming zijn die je ziet?
Ja, spinnenwebdraad is een goeie omschrijving idd!
SameShorteh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:56:
[...]
Scheelt echt veel volgens mij ja, bovenstaande cijfers herken ik me ook in met mijn 20" velgenals ik het had geweten had ik 19" genomen, maar ja. Het is wat het is
Bedankt voor je update. Bijzonder dat dergelijke HW het slechts een half jaar volhoudt... Vrees hier exact hetzelfde, heb Polestar support vanochtend aangeschreven, wacht op antwoordPlaygarden schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:55:
Vandaag de ochtend in de garage doorgebracht ivm internet problemen. Garage kon het ook niet oplossen en een vervolg afspraak moeten maken. De bekende handelingen uitgevoerd incl software downgrade etc. Waarschijnlijk zullen er modules vervangen moeten worden. Wordt vervolgd.......
Zit jij ook op SW 2.2 of al 2.3 of 2.3.1?
[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 17-10-2022 13:29 ]
Nee, denk het niet, daarvoor lopen ze te random.Playgarden schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:57:
[...]
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de voorruit verwarming? Hiervoor lopen er soms kleine zichtbare draadjes door voorruit heen die ik in mijn vorige auto duidelijk kon zien. Overigens niet in de PS2.
2.3, maar wellicht na de garagebeurt (pas op 31 oktober) brengen ze mij naar 2.3.1.xsive schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:28:
[...]
Bedankt voor je update. Bijzonder dat dergelijke HW het slechts een half jaar volhoudt... Vrees hier exact hetzelfde, heb Polestar support vanochtend aangeschreven, wacht op antwoord
Zit jij ook op SW 2.2 of al 2.3 of 2.3.1?
Uuuh, heeft de PS2 voorruitverwarming? Nog niet gevonden op de mijne dan toch.k-jah schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:04:
[...]
Nee, denk het niet, daarvoor lopen ze te random.
Verwijderd
Voorzover ik weet heeft Ford het alleenrecht op voorruitverwarming, voor hoelang nog weet ik niet. Bij Mazda zie je het ook maar dat komt omdat ze onderdeel zijn geweest van/samengewerkt hebben met Ford.Playgarden schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:57:
[...]
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de voorruit verwarming? Hiervoor lopen er soms kleine zichtbare draadjes door voorruit heen die ik in mijn vorige auto duidelijk kon zien. Overigens niet in de PS2.
De draadjes (gegolfd) zie je duidelijk lopen en lijken in de verste verte niet op krasjes of krassen in glas.
Onze Mini Countryman (2013) heeft ook voorruitverwarming en die draadjes zie je ook goed zitten. Wel erg prettig moet ik zeggen.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:59:
[...]
Voorzover ik weet heeft Ford het alleenrecht op voorruitverwarming, voor hoelang nog weet ik niet. Bij Mazda zie je het ook maar dat komt omdat ze onderdeel zijn geweest van/samengewerkt hebben met Ford.
De draadjes (gegolfd) zie je duidelijk lopen en lijken in de verste verte niet op krasjes of krassen in glas.
Nee hoor, mijn Volvo XC40P8 heeft het ook.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:59:
[...]
Voorzover ik weet heeft Ford het alleenrecht op voorruitverwarming, voor hoelang nog weet ik niet. Bij Mazda zie je het ook maar dat komt omdat ze onderdeel zijn geweest van/samengewerkt hebben met Ford.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Verwijderd
Voorzover.....Mga1600 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
Nee hoor, mijn Volvo XC40P8 heeft het ook.
Krasgevoeligheid is veel erger met deze ruiten. Dat zegt overigens niets over de laagsterkte waar jij op doelt.Kleineheino schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:52:
[...]
Het glas is zachter dan bij andere automerken? Hoe kom je aan die informatie? Ik ben in de veronderstelling dat het glas aan bepaalde specificaties moet voldoen en dat alle autoruiten hetzelfde zijn qua sterkte?
Ik kreeg SOS tijdens het rijden zowaar rood knipperend voor de TCAM reset. Niet dat het iets heeft geholpen. Wat ik eigenlijk dan wel weer gunstig vind, is dat die auto nu off-the-grid isPlaygarden schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:14:
[...]
2.3, maar wellicht na de garagebeurt (pas op 31 oktober) brengen ze mij naar 2.3.1.
[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 17-10-2022 20:48 ]
De remmen kwamen met een klap los en een heel vervelend gebonk onder de auto. Paar keer flink hard geremd en gebonk is weg, maar ik hoor nog een schrapend (soort metaal achtig) bij insturen / langzaam rijden (< 5 km/h).
Iemand hier ook mee te maken gehad? Dat de auto na 3 weken stilstaan wat moeite heeft is niet gek, maar na paar keer flink remmen en de boel ‘schoon’ rijden, schrik ik wel van dit geluid. De hele buurt kijkt mij aan als ik de wijk in rij.
Ik vermoed dat je ook het performance pack hebt met de gouden Brembo's? Ik heb al verschillende keren gehad dat de remmen met een klap loskomen. Het schrapend geluid heb ik nog niet ervaren. Meestal was het door de combinatie van carwash + daarna een dagje of twee stil te staan.JPM85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:02:
Net thuisgekomen van 3 weken vakantie en de P2 gepakt voor boodschappen.
De remmen kwamen met een klap los en een heel vervelend gebonk onder de auto. Paar keer flink hard geremd en gebonk is weg, maar ik hoor nog een schrapend (soort metaal achtig) bij insturen / langzaam rijden (< 5 km/h).
Iemand hier ook mee te maken gehad? Dat de auto na 3 weken stilstaan wat moeite heeft is niet gek, maar na paar keer flink remmen en de boel ‘schoon’ rijden, schrik ik wel van dit geluid. De hele buurt kijkt mij aan als ik de wijk in rij.
Nee geen Performance pack, normale uitvoering.Niel1991 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:26:
[...]
Ik vermoed dat je ook het performance pack hebt met de gouden Brembo's? Ik heb al verschillende keren gehad dat de remmen met een klap loskomen. Het schrapend geluid heb ik nog niet ervaren. Meestal was het door de combinatie van carwash + daarna een dagje of twee stil te staan.
Zal het morgen eens proberen op te nemen als het er nog is.
Heb ik ook gehad, mijn auto stond 2 maanden stil, na een flink stukje rijden en flink remmen was alles weer in orde.JPM85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:02:
www.google.nl
Met een DM ben je wel weer sneller weg bij een snellader
16.4 met DM bij steady 100km/h (19 inch)Koekhapperrr schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:34:
[...]
Met een DM ben je wel weer sneller weg bij een snellader
Ook gewoon prima.
Als je echt moeite doet (en netjes 100km/h op de teller gaat rijden op de snelweg) gaat het gemiddelde gebruik bij een SRSM 19inch naar 14kW/100km (en in de zomer zelfs 12-13). Maar daar vind ik dit de auto niet voor.
Ik zie geen enkel verschil in uitrusting tussen de long en standard range. Toch zit er 4000 euro tussen. En natuurlijk is die extra range verder, maar het gaat echt over 9 kilowatt. En dan is 4000 voor 9 kWh wel echt héél erg duur. Het verschil in range is ook maar klein, dus ik neig toch om de standard range te pakken, omdat die 70km WLTP niet zoveel toevoegt (tenzij op vakantie). Ik weet dat de Long Range ook iets sneller laadt, maar dat is allemaal geneuzel in de marge naar mijn idee.
Wat zijn jullie overwegingen? En mis ik misschien iets wat de prijs rechtvaardigt?
Zelf ben ik gegaan voor de standard rang, voornamelijk vanuit prijsoverwegingen. De LRSM is de range king van de P2. En voor die prijs extra is dat op zich niet raar want batterijen zijn duur. Het zou goed kunnen dat de samenstelling van de accu anders is in de SR. Dit kan de laadsnelheid en curve beïnvloeden maar hier kunnen andere meer over vertellen. Als je het buiten de vakanties om niet veel nodig hebt, zou ik eerder gaan voor een plus pakket. Daar heb je dan meer plezier aan, maar dat moet ieder natuurlijk zelf bepalen.t14wo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:10:
Vraagje, wat ik zo níet kon vinden hier. Wij twijfelen (een beetje) tussen de standard range en de long range single motor.
Ik zie geen enkel verschil in uitrusting tussen de long en standard range. Toch zit er 4000 euro tussen. En natuurlijk is die extra range verder, maar het gaat echt over 9 kilowatt. En dan is 4000 voor 9 kWh wel echt héél erg duur. Het verschil in range is ook maar klein, dus ik neig toch om de standard range te pakken, omdat die 70km WLTP niet zoveel toevoegt (tenzij op vakantie). Ik weet dat de Long Range ook iets sneller laadt, maar dat is allemaal geneuzel in de marge naar mijn idee.
Wat zijn jullie overwegingen? En mis ik misschien iets wat de prijs rechtvaardigt?
Polestar 2 SMSR
De accu zal hetzelfde zijn. Alleen zijn er een paar kWh's bijgezet. Daardoor kan er ook sneller worden geladen. Wat dat betreft is het niet vreemd dat dit verschilt t.o.v. de SR.Necessary_Dot schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:26:
[...]
Zelf ben ik gegaan voor de standard rang, voornamelijk vanuit prijsoverwegingen. De LRSM is de range king van de P2. En voor die prijs extra is dat op zich niet raar want batterijen zijn duur. Het zou goed kunnen dat de samenstelling van de accu anders is in de SR. Dit kan de laadsnelheid en curve beïnvloeden maar hier kunnen andere meer over vertellen. Als je het buiten de vakanties om niet veel nodig hebt, zou ik eerder gaan voor een plus pakket. Daar heb je dan meer plezier aan, maar dat moet ieder natuurlijk zelf bepalen.
Het is jammer dat de LR 'maar' 79 kWh is. 85 bijvoorbeeld zou het echt top maken. Het verschil is nu gewoon te klein.
Plus pakket vind ik onvoldoende toegevoegde waarde hebben. Dak is leuk, audio voegt weinig toe, warmtepomp scheelt een paar % range, verwarmde actherstoelen wordt nooit gebruikt. Mwah... voor die 40 euro netto die het kost, is het mij dan niet waard.
Zonet ging ik boodschappen doen, kom ik terug aan de wagen en lijkt mijn sleutel niet te werken. Ik ga de winkel opnieuw binnen om daar een nieuwe batterij te kopen voor de sleutel. Dat bleek niet het probleem te zijn, nog steeds niets. Ik heb vervolgens de wagen dan maar manueel geopend met de fysieke sleutel. In het voertuig geraakt, maar geen teken van leven. Geen geluid, geen lichtjes die gaan branden, kortom dood.
Wegenhulp gecontacteerd, zij konden op zich wel meteen komen maar de winkel ging sluiten en de poort ging toe. Kan ik dus ten vroegste morgenvroeg weer aan mijn wagen. Wegenhulp afgebeld, en ze dan maar gevraagd om morgenvroeg te komen. De wagen staat nu wel in een ondergrondse parking en dus zou takelen een moeilijke aangelegenheid worden. Zij wisten me al te vertellen dat een 12v boost waarschijnlijk al voldoende zou zijn.
Ben eens benieuwd wat er aan de hand is.
Werkte je DK ook niet? Of je sleutel in de bekerhouder onder de klep in de middenconsole leggen?Niel1991 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:47:
Na 29.000 kilometer lijken de echte problemen begonnen te zijn voor mij. Na verschillende meldingen te krijgen over problemen met de aandrijflijn, meteen een afspraak gemaakt met de garage. Die konden twee weken geleden ten vroegste komende vrijdag. De meldingen verdwenen twee dagen later.
Zonet ging ik boodschappen doen, kom ik terug aan de wagen en lijkt mijn sleutel niet te werken. Ik ga de winkel opnieuw binnen om daar een nieuwe batterij te kopen voor de sleutel. Dat bleek niet het probleem te zijn, nog steeds niets. Ik heb vervolgens de wagen dan maar manueel geopend met de fysieke sleutel. In het voertuig geraakt, maar geen teken van leven. Geen geluid, geen lichtjes die gaan branden, kortom dood.
Wegenhulp gecontacteerd, zij konden op zich wel meteen komen maar de winkel ging sluiten en de poort ging toe. Kan ik dus ten vroegste morgenvroeg weer aan mijn wagen. Wegenhulp afgebeld, en ze dan maar gevraagd om morgenvroeg te komen. De wagen staat nu wel in een ondergrondse parking en dus zou takelen een moeilijke aangelegenheid worden. Zij wisten me al te vertellen dat een 12v boost waarschijnlijk al voldoende zou zijn.
Neen, niets werkte.Koekhapperrr schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:57:
[...]
Werkte je DK ook niet? Of je sleutel in de bekerhouder onder de klep in de middenconsole leggen?
BalenNiel1991 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:47:
Na 29.000 kilometer lijken de echte problemen begonnen te zijn voor mij. Na verschillende meldingen te krijgen over problemen met de aandrijflijn, meteen een afspraak gemaakt met de garage. Die konden twee weken geleden ten vroegste komende vrijdag. De meldingen verdwenen twee dagen later.
Hopelijk wordt het snel verholpen!
Welke softwareversie heb je?
Ik heb dit ook gehad toen ik de auto nauwelijks 2 maanden had. Met roffelend gebonk ben ik uiteindelijk bij de volvodealer aan gekomen. Ik kreeg toen netjes vervangend vervoer en na 2 dagen waren de nieuwe rem klauwen aangekomen en vervangen.JPM85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:02:
Hierna heb ik dit probleem nooit meer gehad. Maar ik ga dan ook dagelijks bij de heen terug komst flink een keer in de ankers voor een rotonde (mits de verkeers situatie het toelaat natuurlijk...). En dan blijven de schijven mooi glimmen en schoon
Mijn auto staat sinds vervanging van de remklauwen altijd zonder OPD echter ik heb begrepen dat er toch altijd blended braking wordt toegepast dus ik vermoed dat het regelmatig super krachtig remmen al voldoende is.
Software versie 2.3.k-jah schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:00:
[...]
Balen
Hopelijk wordt het snel verholpen!
Welke softwareversie heb je?
Ze hebben de 12v batterij gedurende 15 minuten losgekoppeld. Bij opnieuw aankoppelen startte de wagen terug op. Ik ben ermee naar de garage gereden, en heb hem daar achtergelaten in ruil voor een oude Volvo V50 diesel (lekker terug in de tijd). Ze gaan proberen om er vandaag nog naar te kijken, anders is dat voor morgen. Ik had dan toch mijn normale afspraak al staan om de wagen te bekijken ivm. foutmelding van de aandrijflijn.
Voor mijn gevoel is € 4000 voor +- 10kWh niet heel onrealistisch. Ten tijden dat ik een V60 PIH had, zat ik wel eens te theoretiseren of het pakket uit te breiden was van 11kWh naar 22kWh en wat dat zou kosten. Daar kwam je op soortgelijke bedragen uit.t14wo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:10:
Vraagje, wat ik zo níet kon vinden hier. Wij twijfelen (een beetje) tussen de standard range en de long range single motor.
Ofwel; ik denk dat het een redelijke prijs is voor wat je er voor krijgt. Uiteraard zal Polestar het process een stuk beter geoptimaliseerd hebben en zal die 4k echt geen kostprijs zijn. Maar qua prijs/kWh vind ik het niet heel slecht.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Een jaar geleden heb ik de LRSM gekozen met Pilot.t14wo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:10:
Het glazen dakje in het Plus pakket was voor mij jammer, maar de rest van het pakket hoefde ik echt niet.
Met het Pilot pakket ben ik erg tevreden.
De reden om ook een LR te pakken is omdat dit mijn eerste EV is en ik gewend was om 1200 km te kunnen rijden met een volle tank. Toen was het verschil tussen SR en LR ook nog best groot. Ik vind het wel fijn om een 400 of 400+ range op mijn scherm te hebben als het moet. Ik haal nu vanuit NL Luxemburg in 1x waar ik regelmatig heen moet, zomer of winter. Dat is wel relaxed. Kan daar (gratis) laden bij mijn klant en de volgende dag weer terug kachelen.
De 400+ werd toen in mijn klasse alleen gehaald door de ID4 en de PS2. Dat was geen lastige keuze.
Maar ook een dagje op en neer naar Zeeland is prima te doen zonder laden of schrik dat je een omweg niet kan maken zonder laden.
Ik vind het zelf wel prettig, die 78 kWh
is bekend of zoiets nog in de pijplijn zit van toekomstige software-updates?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/vIoHExN5tCldJ97LUfq4TE6J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Lr5NfLKJk4dyHTifklSwCEd0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/diayNVm9OyzeKcPpppxxafaN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HuyTehS1UrkNRgLCJjzrlzfe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TrdslQrRT3nWTnp7701I53Pb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yyQpddjXovDFL8FG8oSL5TTB.jpg?f=fotoalbum_large)