• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:00
Niel1991 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:25:
Ik krijg nu sinds 3 dagen de melding dat de aandrijflijn service vereist. Onlangs kreeg ik die melding ook, en zeiden ze bij de garage dat het om een tijdelijk verhoogde weerstand ging "niets abnormaal". Het probleem lijkt nu dus terug op te duiken.

Als ik op "ok" druk, is de melding weg, en staat er nergens de display nog een waarschuwing of iets dergelijks. Mijn verbruik lijkt ook wel hoger te liggen, maar dat kan natuurlijk ook gewoon met het koudere weer te maken hebben.
Normaal staan dat soort meldingen dan onder het status menu dat je bij de wagen knop kan vinden op de center console (waar je de bandenspanning vindt).

• daniel850
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZpOm5omsIeD9Pt5dyBNDkALTw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odtQoqRomT67BDtwxQNiCaEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu9DsS-3BAarR975vcH5uZFsFJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntp24KCmVkZFn2Twk6c9sncV.jpg?f=fotoalbum_large

• daniel850
Matrix black 3M folie

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
k-jah schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Normaal staan dat soort meldingen dan onder het status menu dat je bij de wagen knop kan vinden op de center console (waar je de bandenspanning vindt).
Inderdaad, maar ik zou denken dat wanneer het om een dringende melding gaat, er toch een icoontje zou blijven staan in het dashboard.

Ik heb alleszins contact opgenomen met Polestar, en zij zeiden van eerst al eens een TCAM reset te doen, alsook het systeem opnieuw op te starten en vervolgens het voertuig een uur en half niet te gebruiken. Ik zal straks eens kijken of de melding daarmee weg is. Ze zeiden dat het waarschijnlijk te maken heeft met update 2.3 die ik OTA doorgestuurd kreeg, en dat ze aan het werken zijn aan een heleboel fixes voor deze update.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:48
pique schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:55:
Vanmorgen trof ik mijn Polestar vrij dood aan. Reageerde niet op openen met de sleutel en gaf geen enkel teken van leven.

Moest er met de handmatige sleutel die in de sleutel zit in maar eenmaal binnen kon ik hem ook niet aan de praat krijgen. Heb dit een keer eerder gehad maar toen starte hij uiteindelijk na het indrukken van allerlei knoppen en pedalen.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

Maar op de fiets naar werk vertrokken :+
Beetje vreemd dat je niets over het alarm zegt. Is dit echt zo gegaan zoals je zegt?
Je kunt proberen de Digital Key te activeren maar als je dat niet al eerder een keer had gedaan, dan lukt dat nu niet meer.
Andere optie:
Sleutel in bekerhouder middenconsole leggen (onderin het bakje zie je een sleutel symbool) en in D of R proberen te schakelen.
Dan naar garage rijden en je TCAM laten resetten.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 11-10-2022 12:23 ]

• JTHZZ
Niel1991 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Inderdaad, maar ik zou denken dat wanneer het om een dringende melding gaat, er toch een icoontje zou blijven staan in het dashboard.

Ik heb alleszins contact opgenomen met Polestar, en zij zeiden van eerst al eens een TCAM reset te doen, alsook het systeem opnieuw op te starten en vervolgens het voertuig een uur en half niet te gebruiken. Ik zal straks eens kijken of de melding daarmee weg is. Ze zeiden dat het waarschijnlijk te maken heeft met update 2.3 die ik OTA doorgestuurd kreeg, en dat ze aan het werken zijn aan een heleboel fixes voor deze update.
Dat is geen heel sterk advies. Bij deze melding moet de garage altijd de auto uitlezen om te checken of het een software glitch is of dat er echt iets aan de hand is. In het laatste geval kun je zomaar stranden.

• Niel1991
JTHZZ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

Dat is geen heel sterk advies. Bij deze melding moet de garage altijd de auto uitlezen om te checken of het een software glitch is of dat er echt iets aan de hand is. In het laatste geval kun je zomaar stranden.
Ja, dat dacht ik ook. Ik ga het alleszins ook nog verder opnemen met de garage denk ik.
Heb ook meteen m'n ongenoegen geuit over de opeenstapeling van problemen die ik al heb gehad met mijn wagen.

Over het algemeen ben ik een fan van de wagen, het vermogen, de baanligging, de looks,... Ik heb begrip dat er wat foutjes in een nieuw model kunnen zitten, maar nu begint het toch een beetje veel te worden.

Ik ga morgen in de Polestar Space in Antwerpen mee kijken naar de livefeed van de launch van de P3. Ik was geïnteresseerd om dat model te kopen van zodra het kan, maar mijn "goesting" neemt in sneltempo af.

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
JTHZZ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Beetje vreemd dat je niets over het alarm zegt. Is dit echt zo gegaan zoals je zegt?
Je kunt proberen de Digital Key te activeren maar als je dat niet al eerder een keer had gedaan, dan lukt dat nu niet meer.
Andere optie:
Sleutel in bekerhouder middenconsole leggen (onderin het bakje zie je een sleutel symbool) en in D of R proberen te schakelen.
Dan naar garage rijden en je TCAM laten resetten.
Zo is het gegaan en zo ging het ook de vorige keer ik schat een jaar terug.

Alarm ging wel af maar dat was een uur voordat ik in de auto stapte. Op het moment van het openen met de handmatige sleutel ging het alarm niet af.

Zou het misschien een zwakke 12v accu kunnen zijn?

Digital key zou ik nog kunnen testen maar als ik via de app de auto probeer te ontgrendelen krijg ik ook geen reactie.

• JTHZZ
pique schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:48:
[...]

Zo is het gegaan en zo ging het ook de vorige keer ik schat een jaar terug.

Alarm ging wel af maar dat was een uur voordat ik in de auto stapte. Op het moment van het openen met de handmatige sleutel ging het alarm niet af.

Zou het misschien een zwakke 12v accu kunnen zijn?

Digital key zou ik nog kunnen testen maar als ik via de app de auto probeer te ontgrendelen krijg ik ook geen reactie.
Digital Key werkt niet via de TCAM, de app wel. Maar dit lijkt iets anders omdat je alarm al eerder afging zonder dat je iets deed. De aanvankelijke 12V problemen zijn eigenlijk opgelost na alle OTA updates maar misschien heb je toch een probleem met je 12V accu, zeker ook omdat je alarm al eerder afging.

Polestar support bellen, die moeten iemand sturen, meestal ANWB. Die kunnen in ieder geval de 12V even oppeppen om dat te checken. Maar zal sowieso gevalletje Volvo-garage worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 11-10-2022 13:02 ]

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
JTHZZ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Digital Key werkt niet via de TCAM, de app wel. Maar dit lijkt iets anders omdat je alarm al eerder afging zonder dat je iets deed. De aanvankelijke 12V problemen zijn eigenlijk opgelost na alle OTA updates maar misschien heb je toch een probleem met je 12V accu, zeker ook omdat je alarm al eerder afging.

Polestar support bellen, die moeten iemand sturen, meestal ANWB. Die kunnen in ieder geval de 12V even oppeppen om dat te checken. Maar zal sowieso gevalletje Volvo-garage worden.
Zal dat straks nog eens proberen. Bedankt voor de tip. Heb wel eerder TCAM problemen gehad maar deze gingen meestal binnen 1-2 dagen vanzelf weg. Laatste half jaar geen problemen meer mee gehad.

Misschien omdat het kouder weer wordt zat ik nog aan te denken.
Is een Launch Edition die voor de aanschaf denk ik een jaar in opslag heeft gestaan misschien daardoor wat verzwakte accu?

Valt dit binnen de garantie? Anders ga ik liever eerst naar mijn garage in het dorp, via hem heb ik hem aangeschaft.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 23:29

wally21

psn: Wally224

Reinier schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:11:
US spec is mooi met die oranje sidemarkers. Zijn er nog meer verschillen? Heb je pixel leds?
Enkel de koplamp met de oranje zij reflector en de achterlichten met het streepje dat verlicht is aan de zijkant. (Streepje is ook aanwezig op NL modellen maar gedeactiveerd).

En wel pixel headlights, enkel nog gedeactiveerd qua functies. Regelgeving hier is is net aangepast hiervoor en het is nu wachten op de autofabrikanten tot ze deze lampen activeren. Maar dat is niet enkel Polestar. Ook BMW, Porsche etc. zitten met dit “probleem”. Hopelijk snel geactiveerd.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31
Ik had vorige week wat raars: ACC die een auto niet detecteert. Het gebeurde me tot 3x toe bij dezelfde auto. Daarna niet meer geprobeerd... Ik heb de 3e keer gefilmd. Je ziet ook duidelijk dat het autotje niet oplicht in het dashboard achter 't stuur in het midden.

Nog gechecked, maar alles stond wel aan qua assist en dergelijke. De rit erna was alles weer normaal.

/edit
Kleine disclaimer: niet helemaal verantwoord om dat te filmen, I know, maar er waren geen tegenliggers toen ik begon... en die weg is voor mij heel bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door kramon op 11-10-2022 13:49 ]

XPENG G9 Performance 2024

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-11 11:22
Niel1991 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Ja, dat dacht ik ook. Ik ga het alleszins ook nog verder opnemen met de garage denk ik.
Heb ook meteen m'n ongenoegen geuit over de opeenstapeling van problemen die ik al heb gehad met mijn wagen.

Over het algemeen ben ik een fan van de wagen, het vermogen, de baanligging, de looks,... Ik heb begrip dat er wat foutjes in een nieuw model kunnen zitten, maar nu begint het toch een beetje veel te worden.

Ik ga morgen in de Polestar Space in Antwerpen mee kijken naar de livefeed van de launch van de P3. Ik was geïnteresseerd om dat model te kopen van zodra het kan, maar mijn "goesting" neemt in sneltempo af.
Als ze de P2 al niet goed krijgen in 2 jaar tijd…dat belooft wat voor de P3…. Ongeveer alles wat ik hier voorbij zie komen hebben wij zelf ook gehad. Inmiddels wel een beetje klaar mee…
Nu is het weer DAB+ (ja de felbegeerde muziekoptie) die het vrijwel dagelijks laat afweten, naast een knipperende navigatiekaart achter het stuur die zichzelf continu herschrijft… meer mensen last van?

• Mickvanderveen
Kohen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:15:
[Afbeelding]

Heeft iemand dit euvel ook?
Is al sinds ik de auto had. Dacht gaat wel weg met aankomende updates maar helaasch.
Ja, ik dus, DAGELIJKS tot grote ergernis!!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:05
Mickvanderveen schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Als ze de P2 al niet goed krijgen in 2 jaar tijd…dat belooft wat voor de P3…. Ongeveer alles wat ik hier voorbij zie komen hebben wij zelf ook gehad. Inmiddels wel een beetje klaar mee…
Nu is het weer DAB+ (ja de felbegeerde muziekoptie) die het vrijwel dagelijks laat afweten, naast een knipperende navigatiekaart achter het stuur die zichzelf continu herschrijft… meer mensen last van?
Heb je Maps al eens zelf afgesloten en cache geleegd? Kan soms helpen....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:40
Waar ik mij aan erger is dat ik de radio op favorieten zet (zijn er maar 3 dus zó moeilijk is dat niet.. :F )

en dan nóg presteert de Polestar het om deze instelling HEEL VAAK (dus nét niet altijd..) te cancellen,
en gewoon ergens een zender pakt, zodat ik voor de TIGSTE keer weer het menu in moet :(
omdat favo wéér uitstaat

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 12-10-2022 08:44 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• k-jah
Juancho schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:54:
[...]

Heb je Maps al eens zelf afgesloten en cache geleegd? Kan soms helpen....
En als dit niet helpt; verwijder de google maps app.
Dit zal niet de app weghalen, maar de laatste update. En dan opnieuw updaten.

• JTHZZ
k-jah schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

En als dit niet helpt; verwijder de google maps app.
Dit zal niet de app weghalen, maar de laatste update. En dan opnieuw updaten.
Zou dit niet eerder een hardware probleem zijn?

Het scherm achter je stuur draait op een ander systeem en krijgt zijn kaartdata via een API van AAOS. Dat zie je als je het middenscherm reset want dan blijft het scherm achter je stuur gewoon werken (maar krijgt geen kaartdata meer).
Dat knipperen lijkt me dus geen Google Maps app probleem.
Iets voor de Volvo garage lijkt me, zeker omdat vele anderen (incl ikzelf) hier geen last van hebben.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:49
Vandaag voor het eerst in lange tijd last van een oude bug. Mijn timers zijn plotseling verdwenen. Dat is echt heel lang goed gegaan, maar nu helaas niet meer. Dat was een koude auto vanochtend.

Edit: net geprobeerd timers er opnieuw in te zetten maar ze verdwijnen gewoon ter plekke in de app..

[ Voor 21% gewijzigd door VidaR-9 op 12-10-2022 10:40 ]

• Niel1991
Haha, dit geloof je niet. Ik kreeg deze tip zonet mee uit de Polestar chat ivm. een melding dat er een probleem is met de aandrijflijn.

"Dat hoop ik ook! Mijn advies is om voor de zekerheid in ieder geval om te proberen zo veel mogelijk rechts te rijden als u over de snelweg moet. Niet dat de auto in een keer stil komt te staan maar mocht er inderdaad een probleem met de aandrijflijn zijn, dan kan het dat de auto in de noodloop terecht komt en daarmee de snelheid beperkt wordt"

Thx bro

Ik heb alvast een afspraak gemaakt eind volgende week om het voertuig te laten nakijken bij een concessie.

• k-jah
Niel1991 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:12:
Haha, dit geloof je niet. Ik kreeg deze tip zonet mee uit de Polestar chat ivm. een melding dat er een probleem is met de aandrijflijn.

"Dat hoop ik ook! Mijn advies is om voor de zekerheid in ieder geval om te proberen zo veel mogelijk rechts te rijden als u over de snelweg moet. Niet dat de auto in een keer stil komt te staan maar mocht er inderdaad een probleem met de aandrijflijn zijn, dan kan het dat de auto in de noodloop terecht komt en daarmee de snelheid beperkt wordt"

Thx bro

Ik heb alvast een afspraak gemaakt eind volgende week om het voertuig te laten nakijken bij een concessie.
|:(
Of anders gewoon de wagen niet meer gebruiken? Zo vermijd je ook van stil te komen staan onderweg . 8)7

Wat een antwoord…

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:53
Niel1991 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:12:

Thx bro

hahaha wat een advies, ik zou gereageerd hebben van ik rij van pechstrook naar pechstrook iedere keer even controleren of alles het nog doet.

• Niel1991
k-jah schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

|:(
Of anders gewoon de wagen niet meer gebruiken? Zo vermijd je ook van stil te komen staan onderweg . 8)7

Wat een antwoord…
Zonder vervangwagen is dat nogal moeilijk natuurlijk. Anders zou dat uiteraard een oplossing zijn. Ik probeer mijn verplaatsingen alvast te beperken tot een minimum.

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Mickvanderveen schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:36:
[...]

Ja, ik dus, DAGELIJKS tot grote ergernis!!
Balen zeg. Het lijkt me echter een hardware probleem anders zouden veel meer mensen dit moeten hebben. Ik heb de eerste 3 maanden (zomer 2020) 7 keer bij de garage gestaan maar daarna eigenlijk geen echte issues meer gehad.

• k-jah
Zo, mijn p2 is al voorzien van winterschoenen. :)

Vroeger dan voorzien, maar ik ging van een lange levertermijn uit, wat dus niet het geval was (vorige week aanvraag gedaan).

• Mickvanderveen
_--[]--__ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Balen zeg. Het lijkt me echter een hardware probleem anders zouden veel meer mensen dit moeten hebben. Ik heb de eerste 3 maanden (zomer 2020) 7 keer bij de garage gestaan maar daarna eigenlijk geen echte issues meer gehad.
Dank voor al jullie reacties! Afspraak gemaakt met Stern groep, want het zal inderdaad wel een hardware fout zijn! Hopen dat DAB+ ook weer vlotgetrokken wordt, want dat valt ook zeer regelmatig uit, zelfs in de randstad!

• daniel850
Kohen schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Waar bestel ik dit :*)ik heb het laten doen bij wrap and go in De Lier (duurde ongeveer 40 minuten)
Het is van 3M Matrix black folie

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:11
Mickvanderveen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Dank voor al jullie reacties! Afspraak gemaakt met Stern groep, want het zal inderdaad wel een hardware fout zijn! Hopen dat DAB+ ook weer vlotgetrokken wordt, want dat valt ook zeer regelmatig uit, zelfs in de randstad!
Zojuist mijn Polestar2 opgehaald (DMLR alle pakketten) en kan bevestigen dat ik geen dab+ heb. Wel direct aangegeven dat ik dat niet accepteer en ze hebben me aanbevolen even contact op te nemen met support.

• Freakie1NL
  • Laatst online: 11:57

Freakie1NL

Grote Baas

Lucky0wn schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Zojuist mijn Polestar2 opgehaald (DMLR alle pakketten) en kan bevestigen dat ik geen dab+ heb. Wel direct aangegeven dat ik dat niet accepteer en ze hebben me aanbevolen even contact op te nemen met support.
Modeljaar 2022 of 2023? Heb voor modeljaar 2023 een printscreen en zwart op wit bevestigd dat DAB+ er op zit.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• kramon
Ik had vanochtend ook een probleem wat ik lange tijd niet gehad heb: ik kon via de app niet voorverwarmen. Sterker nog, ik kon helemaal niets met de app, alles was weer greyed out. Ik had nog het 'foefje' geprobeerd waarbij ik de auto op afstand unlock met de sleutel, waardoor hij uit z'n slaap zou komen, maar ook dat hielp niet. Dat was koud de auto in dus om 7:30.

Nu, vanmiddag, nergens meer last van. Alles werkt weer. Hadden anderen hetzelfde?

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9zKbF62B5wtPdV8LJvTE_4uKbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tstEzHp39eM7bhrwzrdUw8Oa.png?f=fotoalbum_large

Zou dit serieus waar zijn? Ik heb geen Pilot Pack en vind de "filling" lichtanimatie toch wel erg sexy.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24

Ad Hox

N/A

Freakie1NL schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Modeljaar 2022 of 2023? Heb voor modeljaar 2023 een printscreen en zwart op wit bevestigd dat DAB+ er op zit.
Waar heb jij dit zwart op wit staan? M.a.w. waar zou ik dit zelf kunnen terugvinden? In de configuratie PDF staat het bij mij niet.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 15:11
xsive schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:46:
Zou dit serieus waar zijn? Ik heb geen Pilot Pack en vind de "filling" lichtanimatie toch wel erg sexy.
Zou idd wel heel gaaf zijn ja, ik heb ook geen Pilot Pack dus hoop van wel.
Wordt alleen voortaan dan wel de auto openen via de AB, anders zie je het niet :P

• xsive

xsive

ii

JeroenV_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Zou idd wel heel gaaf zijn ja, ik heb ook geen Pilot Pack dus hoop van wel.
Wordt alleen voortaan dan wel de auto openen via de AB, anders zie je het niet :P
Is toch ernstig eigenlijk dat het allemaal gewoon een software toggle is

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

kramon schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:45:
Ik had vanochtend ook een probleem wat ik lange tijd niet gehad heb: ik kon via de app niet voorverwarmen. Sterker nog, ik kon helemaal niets met de app, alles was weer greyed out. Ik had nog het 'foefje' geprobeerd waarbij ik de auto op afstand unlock met de sleutel, waardoor hij uit z'n slaap zou komen, maar ook dat hielp niet. Dat was koud de auto in dus om 7:30.

Nu, vanmiddag, nergens meer last van. Alles werkt weer. Hadden anderen hetzelfde?
Ja, ik, al een paar weken inmiddels. Ik heb er maar niet over geklaagd hier in dit topic. In de Polestar groep op FB worden mijn klaagzangen inmiddels weggemodereerd :)

Grotendeels uitgegrijsd, klimaat aan/uit lukt niet, batterijindicator werkt sporadisch, "meerdere fouten opgetreden".

Hoe lang hebben we de app inmiddels? Anderhalf jaar? Hij is an anderhalf jaar matig tot slecht.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

As we speak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbQKZwjjzA6WAy-jHwCGK6Yd3UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVbxoZnODKXbA1d69f7Xl8F1.jpg?f=fotoalbum_large

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhJxJn4azTUyiAVQSPsVG108pA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EdrZGwbKcDky5rWlUTlDUpo.jpg?f=fotoalbum_large

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Ad Hox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Waar heb jij dit zwart op wit staan? M.a.w. waar zou ik dit zelf kunnen terugvinden? In de configuratie PDF staat het bij mij niet.
Ik heb het ook van Support door gekregen en al eerder gepost hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KChcW4bsxmzsxiykM2Jv2trcU_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85rYPmRcM2e0SioKaS6gbvE5.png?f=fotoalbum_large

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMrwV6gTeW46RrWoH0h7SoeByqw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XgTuOCnWb1Bf4kb78nLef47p.jpg?f=user_large

Hebben meerdere berijders last van veel vocht in de auto. Er wordt dagelijk met de PS2 gereden.....

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 15:11
Nope, enige vocht is aan de buitenkant. Binnenin geen last.

• Freakie1NL
  • Laatst online: 11:57

Freakie1NL

Grote Baas

Ad Hox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Printscreen van Configurator

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Reinier schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Ja, ik, al een paar weken inmiddels. Ik heb er maar niet over geklaagd hier in dit topic. In de Polestar groep op FB worden mijn klaagzangen inmiddels weggemodereerd :)

Grotendeels uitgegrijsd, klimaat aan/uit lukt niet, batterijindicator werkt sporadisch, "meerdere fouten opgetreden".

Hoe lang hebben we de app inmiddels? Anderhalf jaar? Hij is an anderhalf jaar matig tot slecht.
Ik heb dit enkele maanden gehad, en ook de 2.2 OTA maakte het niet beter. Uiteindelijk na overleg met CS toch maar een reset uitgevoerd:

- uitloggen in smartphone app
- app + data verwijderen van smartphone
- factory reset van PS2
- inloggen op PS2 met Polestar app
- app weer installeren op smartphone
- pairen met auto
- profit

Het kan in theorie ook door een nieuw admin profiel te maken en een heel pair/unpair dansje te gaan doen, maar uiteindelijk was dit (voor mij) minder gedoe, en als bonus heb ik ook precies geen last van bugs waar andere 2.2 gebruikers wel last van hadden (zoals kantelende spiegels of niet-werkende interieurverlichting).

Is het brak? Ja. Ben ik blij dat het nu gewoon werkt? Ja. :P

Launching containers into space

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:35
PolestarB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
[Afbeelding]

Hebben meerdere berijders last van veel vocht in de auto. Er wordt dagelijk met de PS2 gereden.....
Heb je de eco stand aan staan in de auto? Dan heb ik dit namelijk ook af en toe bij vochtig weer en natte jassen. Daarnaast goed om de airco eens goed aan te zetten om de auto vochtvrij te houden.

Verwijderd

[Afbeelding]

Heb je misschien last van lekkage en is de vloer linksachter (zeik)nat? Dat zou zomaar kunnen als je een trekhaak hebt aangeschaft. Er wordt nogal eens vergeten de kabeltule op zijn plek te doen en als het dan, na een droge zomer, weer gaat regenen dan loopt het water zo naar binnen.

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
[Afbeelding]

Ik heb het zelf vooral bij de voorruit, deze beslaat echt belachelijk snel. Wel in eco stand ook. Zal eens kijken of ik het ook ervaar als de eco stand uit staat..

Andere vraag: mijn auto heeft helaas niet de mooie licht animaties, waarschijnlijk vanwege het chiptekort. Zijn er mensen die dit ook niet hebben? En zijn er vanuit Polestar concrete plannen om die chips achteraf nog te monteren (zoals met de voetsensor voor de achterklep)?

• xsive

xsive

ii

Rugnummer10 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

Ik heb het zelf vooral bij de voorruit, deze beslaat echt belachelijk snel. Wel in eco stand ook. Zal eens kijken of ik het ook ervaar als de eco stand uit staat..

Andere vraag: mijn auto heeft helaas niet de mooie licht animaties, waarschijnlijk vanwege het chiptekort. Zijn er mensen die dit ook niet hebben? En zijn er vanuit Polestar concrete plannen om die chips achteraf nog te monteren (zoals met de voetsensor voor de achterklep)?
Als mijn vorige post waar blijkt te zijn, dan is het zuiver iets softwarematigs dat per ongeluk met 2.2 werd gedeactiveerd voor iedereen en met 2.3.1 per ongeluk voor iedereen aangezet. Alleen kun je die SW alleen bij de garage krijgen...

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
[Afbeelding]

Bekend plaatje. Hier elke ochtend hetzelfde na het voorverwarmen. Gebruik niet de ECO stand. Wellicht condens van de airco dat terug in de auto wordt geblazen?

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:13
xsive schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:46:
[Afbeelding]

Zojuist gecontroleerd (vorige week deze versie gekregen bij de garage). Heb inderdaad nu de animatie 👌🏻. (Auto zonder pilot pakket).

• daniel850
Rugnummer10 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

ik weet dat je achteraf de voetsensor kan laten inbouwen! ik was optijd met bestellen dus zat de licht animatie er wel bij

• xsive

xsive

ii

Huismarb schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:48:
[...]

Zojuist gecontroleerd (vorige week deze versie gekregen bij de garage). Heb inderdaad nu de animatie 👌🏻. (Auto zonder pilot pakket).
Sick, hoop niet dat ze hem met 2.4 weer uitzetten. Anders ook maar even naar de garage voor 2.3.1 :*)
Het wordt tijd dat iemand die software hackt, zodat we zelf zaken aan/uit kunnen zetten 8)

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-11 01:14
Huismarb schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:48:
[...]

Komt de voet verlichting dat ook weer tot leven voor auto's zonder packs? Sinds 2.1 werkt dat niet meer.

• Lucky0wn
Freakie1NL schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Had eerst een MY2023 besteld. Toen kwam dezelfde config beschikbaar bij snel leverbaar. MY2022 dat wel.
Echter heb ik gevraagd wat de verschillen waren en daar hebben ze DAB+ niet bij opgenoemd. Ik ging ervanuit dat die er gewoon in zou zitten. Daarnaast heb ik de voetsensor ook niet... :'(

Gebruik de radio altijd en DAB+ is een groot gemis voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Lucky0wn op 13-10-2022 09:30 ]

• xsive

xsive

ii

MrLink schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:05:
[...]

Komt de voet verlichting dat ook weer tot leven voor auto's zonder packs? Sinds 2.1 werkt dat niet meer.
Vooralsnog niet, ze werken er wel aan

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-11 21:40
[Afbeelding]

Ik had het anderhalve week geleden ook en toen was het buiten niet eens zo vochtig.Heb po een rit van 1,5 uur echt een uur liggen klooien om het eruit te krijgen. Zodra ik max ontwasemen uitzette kwam het terug.
Heb nu ontdekt dat je max ontwasemen aan kunt zetten en daarna de temp en fanspeed op gewenst niveau kunt zetten terwijl max ontwasemen aan staat. Ik weet niet wat daar ng 'max' aan is maar het werkte wel. Echter zodra ik terugkeerde naar standaard airco.......... beslagen ruiten.

Heeft 2 dagen geduurd en stond op het punt om Polestar support te bellen. Toen was het ineens weg.
De airco is dus niet stuk, maar hij doet iig niet altijd wat ik ervan verwacht.

• PvS_68
AartJW schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Heb je de eco stand aan staan in de auto? Dan heb ik dit namelijk ook af en toe bij vochtig weer en natte jassen. Daarnaast goed om de airco eens goed aan te zetten om de auto vochtvrij te houden.
Eco-stand heb ik met Tipp-ex (bestaat dat nog?) op het scherm weggepoetst. :+

Die is nl. garantie voor beslagen ruiten bij mij.

• k-jah
PvS_68 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Ik had het anderhalve week geleden ook en toen was het buiten niet eens zo vochtig.Heb po een rit van 1,5 uur echt een uur liggen klooien om het eruit te krijgen. Zodra ik max ontwasemen uitzette kwam het terug.
Heb nu ontdekt dat je max ontwasemen aan kunt zetten en daarna de temp en fanspeed op gewenst niveau kunt zetten terwijl max ontwasemen aan staat. Ik weet niet wat daar ng 'max' aan is maar het werkte wel. Echter zodra ik terugkeerde naar standaard airco.......... beslagen ruiten.

Heeft 2 dagen geduurd en stond op het punt om Polestar support te bellen. Toen was het ineens weg.
De airco is dus niet stuk, maar hij doet iig niet altijd wat ik ervan verwacht.
Heb je al eens geprobeerd om het systeem te rebooten? Heb wel al eens gelezen dat dit soms helpt tegen vreemde ventilatie en verwarmingsissues.
Zo’n vochtigheid is iig niet normaal.

• PolestarB
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Heb je misschien last van lekkage en is de vloer linksachter (zeik)nat? Dat zou zomaar kunnen als je een trekhaak hebt aangeschaft. Er wordt nogal eens vergeten de kabeltule op zijn plek te doen en als het dan, na een droge zomer, weer gaat regenen dan loopt het water zo naar binnen.
Ik heb wel een trekhaak! Check straks de vloer linksachter even. thanks

• PvS_68
k-jah schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:25:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om het systeem te rebooten? Heb wel al eens gelezen dat dit soms helpt tegen vreemde ventilatie en verwarmingsissues.
Zo’n vochtigheid is iig niet normaal.
Als je bedoeld de multimedia-reset (20 sec onderin aanraken)? Ja. Dan gaat de airco idd ook uit en weer aan.
Dat kleine moment zonder airco was genoeg om langs de ramen bijna volledig beslagen te hebben. Hoefde nog net niet te stoppen vanwege beperkt zicht.

• PolestarB
AartJW schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Nee ik gebruik niet de eco stand en heb ook geen natte jassen in de auto liggen. Heb wel een trekhaak.....
bedankt voor de reacties

• PvS_68
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Ik ga bij mij toch ook eens die vloer checken. Gewoon bij de voeten bedoel je?

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
Lucky0wn schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Had eerst een MY2023 besteld. Toen kwam dezelfde config beschikbaar bij snel leverbaar. MY2022 dat wel.
Echter heb ik gevraagd wat de verschillen waren en daar hebben ze DAB+ niet bij opgenoemd. Ik ging ervanuit dat die er gewoon in zou zitten. Daarnaast heb ik de voetsensor ook niet... :'(

Gebruik de radio altijd en DAB+ is een groot gemis voor mij.
Dan hoop ik dat je geluk hebt. In mijn geval heb ik pech en wordt DAB+ niet kosteloss achteraf ingebouwd.
Is op kenteken gegaan in december 2021 en toen was de wetgeving nog niet aangepast...
Bij het bestellen via de LM stond DAB+ wel in het overzicht, maar die steken hun kop in het zand :+

Hieronder de reactie van Polestar (ook reactie op de voetsensor)

Voetsensor achterklep: Onze doelstelling is nog steeds dat wij in Q4 van 2022 willen gaan starten met het achteraf monteren van de sensoren. Garanderen kunnen wij dit nog niet, aangezien de levering van de sensoren buiten onze invloed ligt.
Wel geven de laatste signalen van onze leveranciers aan, dat onze doelstelling realistisch is.
Ongeacht er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik u over 4 weken voorzien van een update. Tenzij er eerder nieuws is uiteraard.

DAB+: Als gevolg van een aangepaste wetgeving hebben wij inderdaad in enkele gevallen DAB+ achteraf moeten monteren. Die wetgeving is echter niet van toepassing op uw auto.
Omdat DAB+ ook geen onderdeel uitmaakte van de specificaties ten tijde van de bestelling, kunnen wij deze niet achteraf op kosten van Polestar inbouwen.
Excuses voor het ongemak hiervoor.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

• xsive

xsive

ii

xLes schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Dan hoop ik dat je geluk hebt. In mijn geval heb ik pech en wordt DAB+ niet kosteloss achteraf ingebouwd.
Is op kenteken gegaan in december 2021 en toen was de wetgeving nog niet aangepast...
Bij het bestellen via de LM stond DAB+ wel in het overzicht, maar die steken hun kop in het zand :+

Voetsensor achterklep: Onze doelstelling is nog steeds dat wij in Q4 van 2022 willen gaan starten met het achteraf monteren van de sensoren. Garanderen kunnen wij dit nog niet, aangezien de levering van de sensoren buiten onze invloed ligt.
Wel geven de laatste signalen van onze leveranciers aan, dat onze doelstelling realistisch is.
Ongeacht er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik u over 4 weken voorzien van een update. Tenzij er eerder nieuws is uiteraard.

DAB+: Als gevolg van een aangepaste wetgeving hebben wij inderdaad in enkele gevallen DAB+ achteraf moeten monteren. Die wetgeving is echter niet van toepassing op uw auto.
Omdat DAB+ ook geen onderdeel uitmaakte van de specificaties ten tijde van de bestelling, kunnen wij deze niet achteraf op kosten van Polestar inbouwen.
Er zou eens een regeling moeten komen dat je catalogus waarde (lees bijtelling) wordt aangepast of een financiële compensatie komt voor kopers die (tijdelijk) niet kunnen beschikken over bepaalde functionaliteiten. Mijn probleem is relatief kleiner dan bij anderen hier, maar ik betaal indirect ook al enkele maanden voor voetverlichting die niet werkt :|

Of is dit een typisch Nederlandse reactie 8)7

Verwijderd

PvS_68 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Ik ga bij mij toch ook eens die vloer checken. Gewoon bij de voeten bedoel je?
Gewoon bij de voeten achter de voorstoel en onder het matje. Kan geen kwaad om het ook rechts te checken.

Verwijderd

PolestarB schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Ik heb wel een trekhaak! Check straks de vloer linksachter even. thanks
Doe ook maar rechtsachter.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
Heb sinds kort dat ik mijn linker spiegel elke keer opnieuw moet instellen. Rechts blijft wel keurig staan.
Iemand ervaring hiermee en/of een oplossing voor dit issue.

Best wel irritant en eigenlijk gewoon gevaarlijk. Meestal kom je er pas achter dat die verkeerd staat afgesteld zodra je gaat invoegen o.i.d.

Verwijderd

ob3lix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:40:
Heb sinds kort dat ik mijn linker spiegel elke keer opnieuw moet instellen. Rechts blijft wel keurig staan.
Iemand ervaring hiermee en/of een oplossing voor dit issue.

Best wel irritant en eigenlijk gewoon gevaarlijk. Meestal kom je er pas achter dat die verkeerd staat afgesteld zodra je gaat invoegen o.i.d.
Als je de spiegel laat kantelen/kantelt voor het achteruit parkeren en je doet je deur al open voordat de spiegel in zijn oorspronkelijke positie is teruggekeerd dan is dat de nieuwe positie geworden. Soms komt dat doordat de spiegel slechts langzaam terug beweegt, werk voor de garage.
Is ook al eerder in dit forum aan de orde geweest.

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:49
Beetje off-topic wellicht. Als ik net kijk naar de specs van P3 ontgaat het mij waarom deze P3 ongeveer 30K duurder zou moeten zijn dan onze P2. Of zie ik iets over het hoofd?.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Als je de spiegel laat kantelen/kantelt voor het achteruit parkeren en je doet je deur al open voordat de spiegel in zijn oorspronkelijke positie is teruggekeerd dan is dat de nieuwe positie geworden. Soms komt dat doordat de spiegel slechts langzaam terug beweegt, werk voor de garage.
Is ook al eerder in dit forum aan de orde geweest.
Thanks! Zal eens checken of dat de oorzaak is. Klinkt als een logische verklaring.
Had al even gezocht binnen dit topic, maar had deze oorzaak nog niet gevonden.

• daniel14
P2void19noPP schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:31:
Beetje off-topic wellicht. Als ik net kijk naar de specs van P3 ontgaat het mij waarom deze P3 ongeveer 30K duurder zou moeten zijn dan onze P2. Of zie ik iets over het hoofd?.
Er zit meer lucht in de auto, ook daar betaal je voor 8)7

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Die is gewoon 2 klassen groter, fomaat XC90.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
Accu, grootte, materialen, systemen aan boord.

Vind het wel echt een mooie auto, maar vind de range persoonlijk wat beperkt voor de grootte van de accu.

• JTHZZ
BartWNL schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Accu, grootte, materialen, systemen aan boord.

Vind het wel echt een mooie auto, maar vind de range persoonlijk wat beperkt voor de grootte van de accu.
Dat laatste las ik ergens anders ook al maar welke SUV doet het beter? Een model X heeft rond de 100kWh accu en haalt 580km WLTP, de PS3 610km met 107kWh effectief. Das toch niet zo gek?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sommige hier hebben de ramen achter de B-stijl laten tinten in dezelfde shade als de achterruit, waar hebben jullie dat laten doen en wat was je er voor kwijt? Ik heb het linkje eens voorbij zien komen maar mijn zoekskills zijn ontoereikend om ‘m weer te vinden..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• VidaR-9
  • Laatst online: 10:49
Pixeltje schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:34:
Sommige hier hebben de ramen achter de B-stijl laten tinten in dezelfde shade als de achterruit, waar hebben jullie dat laten doen en wat was je er voor kwijt? Ik heb het linkje eens voorbij zien komen maar mijn zoekskills zijn ontoereikend om ‘m weer te vinden..
https://www.slotexclusive.nl/

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik heb een vraag die ik in de topicstarter niet kon vinden. Ik weet dat het hier wel eens besproken is maar ik kan het niet meer vinden.
Ik heb een nieuwe (android) telefoon en wil dus mijn polestar account en digital Key overzetten naar de nieuwe telefoon.
Wat zijn daarvoor nu precies de stappen?

• k-jah
:Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPjGvLnxs0MDoJi37fGTyvDAXQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRNjeB0ow8i5AUwollmYAAP3.jpg?f=fotoalbum_large

Reken op zo’n 100 euro.
Belgisch adres dus weinig meerwaarde voor jou (gok ik).

• daniel14
Ik was 230€ kwijt voor het merk Xpel, maar die was inclusief de achterruit

• kramon
Ik was iets van 200 euro kwijt bij folietotaal in Drachten voor de achterruiten. Heel netjes gedaan.

V.w.b. de vochtige mensen. Ik heb dat i.d.d. ook gehad met mijn trekhaak destijds. Je moet eigenlijk de voetenmatjes achter even omhoog doen tot je dat gelige schuim ziet. Als dat doorweekt is ben je de sjaak ;-)

In mijn geval was het aan de rechterkant, achter de de passagiers stoel. Zie ook deze posts:
kramon in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 13-10-2022 20:26 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks allemaal. Ik ga iets zoeken in de buurt van Amersfoort, het kijkt me een beetje veel van t goede om 100km te rijden voor een tint.. ;)

Beetje voorpret zeg maar, auto wordt 22-11 geleverd maar ik zag een blauwe rijden op de A2 met donkere achterruiten en dat zag er wel erg netjes uit :+

[ Voor 35% gewijzigd door Pixeltje op 13-10-2022 20:41 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• JTHZZ
kramon schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:26:
Ik was iets van 200 euro kwijt bij folietotaal in Drachten voor de achterruiten. Heel netjes gedaan.

V.w.b. de vochtige mensen. Ik heb dat i.d.d. ook gehad met mijn trekhaak destijds. Je moet eigenlijk de voetenmatjes achter even omhoog doen tot je dat gelige schuim ziet. Als dat doorweekt is ben je de sjaak ;-)

In mijn geval was het aan de rechterkant, achter de de passagiers stoel. Zie ook deze posts:
Was dat bij jou dat de dealer iets vergeten was bij de trekhaakmontage?

Verwijderd

JTHZZ schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Was dat bij jou dat de dealer iets vergeten was bij de trekhaakmontage?
Bij mij iig maar het was niet de dealer maar de trekhakenmontage ergens in Beesd, er worden geen trekhaken in China gemonteerd, en het ging om de kabeltule die niet op zijn plaats zat. Ik weet niet wat er bij Kramon aan mankeerde, iig lekkage ergens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2022 21:12 ]

• kramon
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:10:
[...]

Bij mij iig maar het was niet de dealer maar de trekhakenmontage ergens in Beesd, er worden geen trekhaken in China gemonteerd, en het ging om de kabeltule die niet op zijn plaats zat. Ik weet niet wat er bij Kramon aan mankeerde, iig lekkage ergens.
Bij was de trekhaak geplaatst bij de dealer. Die had het over dopjes of rubbers die niet (goed) teruggeplaatst waren o.i.d.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz7aX_X5ANsTZ4kqcvjSVMWopIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LULLOxdaDgkEV0GsS6IT5aRx.png?f=fotoalbum_large

:(

www.google.nl

• kramon
Ik was vanochtend zelfs m'n hele auto-tabblad kwijt. Na afsluiten/opstarten deed ie 't weer.

• Lucky0wn
xLes schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat het bij mij ingebouwd wordt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A94ya52cVWOgHRT5vpvbrheDT24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4ZOJhBvayDRrQmRK0LdBLGr.jpg?f=fotoalbum_large

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:35
kramon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Ik was vanochtend zelfs m'n hele auto-tabblad kwijt. Na afsluiten/opstarten deed ie 't weer.
Hier ook altijd problemen met de app. Bij mijn vriendin werkt ie bijna wel altijd. Dus die zet regelmatig de voorverwarming voor me aan... 😔 Beide op Android telefoon. Afsluiten en uitloggen helpt soms. Het beste helpt nog in de auto gaan zitten dan werkt ie altijd.

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:55
Ik had dit ook van de week, maar er stond woensdag oid een app-update klaar in de App Store. Na deze update werkte het wel goed bij mij.

• k-jah
AartJW schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:06:
[...]
. Dus die zet regelmatig de voorverwarming voor me aan... 😔
“Liefde is…” ;)

Bij mij sinds de laatste iOS app updates zeer stabiele en snelle app. Zelfs waar ik vroeger met de PAK vaak m’n telefoon moest unlocken doet die het vaak goed.

• Hansieo
Heeft iemand hier als eens geprobeerd (of doet dat allang..) om je DashCam op het middenconsole te krijgen?

ofwel via kabeltje ofwel via WiFi /BT ??

Lijkt mij dat het moet kunnen :? , maar er zijn hier mensen die hier veel beter in thuis zijn dan ik.. :$

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• JTHZZ
Er stond gisteren een app update in de App Store. Misschien helpt het als je die installeert? Hier verder geen problemen op het moment

Verwijderd

Hansieo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:10:
Heeft iemand hier als eens geprobeerd (of doet dat allang..) om je DashCam op het middenconsole te krijgen?

ofwel via kabeltje ofwel via WiFi /BT ??

Lijkt mij dat het moet kunnen :? , maar er zijn hier mensen die hier veel beter in thuis zijn dan ik.. :$
Waarom zou je dat willen, je kan toch gewoon door de voorruit kijken? :+

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
JTHZZ schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:22:
[...]

Dat laatste las ik ergens anders ook al maar welke SUV doet het beter? Een model X heeft rond de 100kWh accu en haalt 580km WLTP, de PS3 610km met 107kWh effectief. Das toch niet zo gek?
Je hebt wel een punt, wellicht ben ik wat sceptisch nav de originele wltp range van de P2 en de werkelijkheid.

Voorheen zaten ze bij de P2 op een wltp 470km (later bijgesteld) en dat is reallife (bij mij) rond de 300-350 in de zomer. Als je dat even heel simpel gezegd extrapoleert (factor 1,42 - 111/78 of 107/75) kom je uit op 430-500 zonder mee te nemen dat de P3 waarschijnlijk minder zuinig is in vergelijking met de P2.

Maargoed, het is allemaal koffiedik kijken en in NL heb je toch niet meer nodig. Dus waar doe ik moeilijk over :+

• Hansieo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:06:
[...]

Waarom zou je dat willen, je kan toch gewoon door de voorruit kijken? :+
Jawel, maar het konijn niet, die kijkt tegen het display aan. _O-

(maar het gaat míj meer om het terug kijken.. B) )

[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 14-10-2022 12:21 ]

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:29
BartWNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:28:
Voorheen zaten ze bij de P2 op een wltp 470km (later bijgesteld) en dat is reallife (bij mij) rond de 300-350 in de zomer.
Doe jij de hele dag stoplichtsprintjes? :+

• k-jah
Hansieo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Jawel, maar het konijn niet, die kijkt tegen het display aan. _O-

(maar het gaat míj meer om het terug kijken.. B) )
Heb een FitcamX (tijdje terug in dit topic geplaatst).

Die heeft een app, je kan dan je telefoon aan de dashcam koppelen via WiFi om de beelden te bekijken en eventueel op te slaan.

• JTHZZ
Koekhapperrr schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Doe jij de hele dag stoplichtsprintjes? :+
Ja ik vind het ook shocking, haal in de zomer met gemak 400km en WLTP staat nog steeds op 470km dus niet bijgesteld,

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 14-10-2022 13:12 ]

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik haal vaak de 300 nog niet eens, dat verbaast me eigenlijk wel...
Het lijkt me niet dat die 20" velgen zoveel impact hebben op de range van een SM

P2 SMSR Snow non-PP 20”

• kramon
Ik vroeg met net wat af. Ik heb altijd netjes dat rubberen flapje voor de CCS lader erop gehouden. Zijn er ook mensen die m eraf geknipt hebben? Of is dat geen goed idee, omdat je dan die hele plug vol water krijgt als je ergens type2 laadt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihxxWNIPCvq40IFav1kZe6p4BYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7W5dQ2x59uqVSd2CKP4M7765.jpg?f=fotoalbum_large

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:29
JTHZZ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Ja ik vind het ook shocking, haal in de zomer met gemak 400km en WLTP staat nog steeds op 470km dus niet bijgesteld,
Hier ook (SMSR), zomer op de snelweg met 105-110 km/h op de teller makkelijk 400km, in de winter bij slechte omstandigheden minimaal 330km. Met het weer van nu zit 'ie zo rond de 360-380km.
Pagina: 1 ... 113 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.