[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 250 Laatste
Acties:
  • 850.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:38
MicroWhale schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Klopt ja... tijdens het schrijven wist ik al dat het niet klopte, maar toch gewoon laten staan hè... |:(

[...]

Doordat jij als goede burger je vermogen elk jaar opgeeft. En dat heeft zin, want als je dat niet doet en je komt opeens met 1 miljoen euro aanzeilen, gaan ze je helemaal doorlichten en mag je de belasting met terugwerkende kracht + een boete van 50% betalen over alles wat je achtergehouden hebt. Daarnaast kom je als het een beetje meezit ook bekend te staan als belastingontduiker (strafblad) waardoor je financieel gezien weinig interessant meer gevonden wordt door eender welke geldverstrekker (geen hypotheek, geen lening, geen telefoon op afbetaling, niks met maandelijkse aflossing).
Ik had het geluk dat ik over 2018 mocht betalen, terwijl ik alle winst had laten verdampen -O- .
De opvolgende jaren had ik mazzel, de fiat waarde was hoger dan wat het waard was.
Dit jaar zal ik wel eroverheen komen :') , meteen in het huis steken voor onderhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kol Nedra schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

is bij aandelen ook, als ik divident krijg betaal ik blijkbaar ook gelijk dividentenbelasting (DEGIRO)
veel verstand heb ik niet met belastingen, ik weet wel dat het altijd huilen is door die dieven!
dividend is een (winst)uitkering uit het bedrijf waar je een stukje van bezit. dat is dan ook iets wezelijk anders dan winst uit speculeren..
De dividend belasting was trouwens niet heel lang geleden bijna afgeschaft, heeft dus wel nut om te weten wat wat is dan kan je stemmen op de partij die bij je verlangens past :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Ach, mensen die zeuren over taalnazi's zouden eens een echte nazi moeten tegenkomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0D33kO-wjD4ZxI0NvU4nlH-LnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4sCbPrvlh4cqjzXQEsfx8fI.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
twain4me schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Geld maakt niet gelukkig, maar het is vreselijk handig om brood mee te kopen. De pure stress om elke keer elk dubbeltje 4 keer om te moeten draaien is genoeg om je mentaal volledig te slopen. Wordt vaak gezien als zwaktebod, maar de realiteit is dat de meeste van ons bij de pakken zouden gaan neerzitten in dezelfde situatie.

Lullen als brugman is wat hier moest gebeuren voordat ik een geitenwollensok met wat fiatmuntjes en 2 knopen in crypto "mocht" steken en idd hier ook een klein wonder dat het iets is geworden. Inmiddels moet ik de waf afremmen 8)7 ,met name omdat ik dit keer meer slagkracht wil hebben als de beurzen weer onderuit gaan :+
Veder weten vrienden en familie het niet, wat grappige situaties met zich mee neemt als het over het "piramide spel" gaat. O-)
Mooi man, een paar vrienden van mij zijn een paar maanden terug in crypto gestapt, eentje ervan een paar honderd in shitcoins in de hoop dat het wat wordt, de ander wat meer en zit redelijk in de plus en weer een ander is nog steeds niet ingestapt.

Eentje wist dat ik vroeger in crypto zat maar wist niet of ik had uitgecashed na de crash, toen ik vertelde dat ik bij was gaan kopen vroeg ie zich af wat het waard was.
Waarop ik zei: “Nou, een aardig zakcentje voor het huis”

Weer een ander vroeg hoeveel keer mijn fiat waarde over de kop was gegaan,
“Tsja, de ene is nog maar 20% waard en de andere is 2500%

Om een lang verhaal kort te maken:
Lange termijn wint sowieso!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Pelox schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Ja joh, stelt allemaal erg weinig voor in Nederland gelukkig.

[...]

Hier valt nog genoeg af te lossen :')
Die overweging heb ik ook gemaakt, echter is onze hypotheekrente onder de 2,5% en zit er een vermogensverschil tussen mijn partner en ik, en dat verschil wordt momenteel alleen maar groter.
Daarbij komt bij dat ik met mijn geld een hoger rendement kan behalen dan wanneer ik het huis ermee zou aflossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:21
Pompen jullie nog bij tijdens deze bullish koers, of wachten jullie tot hij echt weer naar een serieuze dip gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Beug schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:42:
Pompen jullie nog bij tijdens deze bullish koers, of wachten jullie tot hij echt weer naar een serieuze dip gaat?
Gisteren nog 15% salaris in een DCA gezet.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Rationeel gezien zou ik nu niet kopen. Tenzij forse breakout naar boven misschien, maar we staan in een week al op +10% en nog niet heel lang geleden +30% in een week zonder noemenswaardige correctie.

Er komen vast betere koopmomenten.

Zelf ben ik maar een simpele retard die af en toe wat Bitcoin koopt. Tuurlijk probeer ik dat een beetje te timen maar zo goed ben ik niet en heb niet de illusie dat ik dat goed kan. Had nog niks ge-DCA'd sinds laatste salaris en dan vind ik het wel leuk om wat te kopen :) iemand moet de pump funden.
Plukje staat toevallig nu ook in de plus :*)

Zolang er een serieuze (doch kleine) kans bestaat dat Bitcoin S2FX gaat afmaken richting 300k+, maakt het namelijk geen drol uit of je vandaag op 44k of morgen op 42k koopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 08-08-2021 14:53 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Laatst online: 09-09 04:25
Elke week koop ik gewoon bij. Deze prijs is nog steeds een dip wat mij betreft. Mijn inleg van deze week is in feb-2022 hoogstwaarschijnlijk minimaal het dubbele waard.

DCAen in de 60k range vond ik niet prettig maar wel gedaan, want DCA. Dus in deze range voel het nog best comfortabel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je niet pompt gaat de koers ook niet omhoog :+

in dat opzicht (en niet alleen in dat opzicht) ben ik wat raar want wel dca maar tegelijk war chest aan het bouwen voor het geval we totaal en helemaal rekt gaan.

eigenlijk ben ik dus gewoon mijn kopen als er bloed in de straten loopt strategie aan het hedgen met dca :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathiasc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:51
ik heb sinds de ATH tot de 30K bijgekocht, in de hoop dat het in het najaar 21, voorjaar 22 wat wordt.

Dan, sinds 2017, voor het eerst wat winst nemen .. hoewel ik weet dat ik mezelf aan het voorliegen ben en opnieuw bij ga kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:42
Hier ook wat tegenstrijdig, gisteren aardig wat winst eruit gehaald om wat cadeaus voor mijzelf te halen en tegelijkertijd vanmorgen weer wat verse FIAT gestort in de hoop snel te kunnen handelen zodra hij uitbreekt..

Oftewel; gewoon doen waar jij je goed bij voelt toch? ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sn7DVaIUX9LnV8_2i5vt2Y113_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFDQC9SdpORuXmKwKr3wimBq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW04
Mooie weekendip dit, mooi dat ik de 44k verkoop aan mij voorbij heb laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
Ngangatar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Ach, nu Ronaldo nog even naar ManU.
ManU heeft geen token, toch? MSC dan:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
nee ik heb afgelopen 3 maanden eigenlijk elke stuiver die ik kon vinden extra in btc gestopt. Dus allemaal aankopen tussen de 30 en 40 ongeveer. Was ook echt erg veel. Mijn DCA liep van 1 jan 2019 tot 31 dec 2020. Ik start pas weer met kopen bij een goede correctie (waarbij ik er van overtuigd ben dat het nog niet de top was, zoals nu dus) en 1 jaar na een top (bear dus).

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JW04 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:02:
[...]
ManU heeft geen token, toch? MSC dan:)
Toen ik op verstuur klikte was ik al bang voor een correctie, maar te lui om op te zoeken of ManU al een token had :).

Thanks FFTFM. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Darrell schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Sorry. Het is dividend. En dividendbelasting. De eerste paar keer genegeerd maar hield het nu niet meer.

Kom maar door met de grammatik macht frei grapjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rz-NpPH7lUwk-judq1GFMBpCEzc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6mvU18XvdjgWhKD2QT2B2XG6.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Kol Nedra schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

ach ja, de Nederlandse taal is gewoon een k*t taal :+
"k*ttaal". Alles is gewoon 1 woord in het Nederlands.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTFD
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:05:
ik heb afgelopen 3 maanden eigenlijk elke stuiver die ik kon vinden extra in btc gestopt.
Hier de redenatie dat het op mijn rekening onder een laag stof komt te liggen en ik er niet wakker van lig als het iets minder waard wordt, want BTC en ETH naar 0$ (en daarbij dus alles verliezen) verwacht ik niet snel. Dat is dan ook de rede dat ik niet begin aan de uber-shitcoins die op YouTube of andere kanalen voorkomen. Wel wat van de "bekende" (ksm, dot, ada enz..) meegenomen

En verder heb ik gewoon een gezonde buffer on the side, dus mocht wel alles naar 0$ gaan, zullen er rijkelijk wat tranen vloeien en zal ik @Verwijderd eens om hulp gaan vragen, hoe hier het beste mee om te gaan! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BTFD op 08-08-2021 15:34 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BTFD schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

En verder heb ik gewoon een gezonde buffer on the side, dus mocht wel alles naar 0$ gaan, zullen er rijkelijk wat tranen vloeien en zal ik @Verwijderd eens om hulp gaan vragen, hoe hier het beste mee om te gaan! ;)
Ik los dit zelf altijd op met 95% pure hopium en blikken export bier.

Helaas is het positieve effect vaak maar tijdelijk, maar meestal is de markt ondertussen dan redelijk gebounced.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
Meestal doe ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMDWnJur3wSjaznqejN-y3OU1bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOz9PCxPyfTMNgjiYHh2TK8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm7oGUcthmATo_eNrtqYipKVvww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y1ZU8kNSnV6lRNQXtot7lLW3.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Daar en Malta, Cyprus, of Nederland. Kantoorbaan achter mij gelaten en zelfstandig gegaan, veel meer vrijheid en niet meer vastzitten aan absurd hoge vaste lasten in NL (verder prachtig land hoor, afgezien van de hooikoorts en de winters ^^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

nee ik heb afgelopen 3 maanden eigenlijk elke stuiver die ik kon vinden extra in btc gestopt. Dus allemaal aankopen tussen de 30 en 40 ongeveer. Was ook echt erg veel. Mijn DCA liep van 1 jan 2019 tot 31 dec 2020. Ik start pas weer met kopen bij een goede correctie (waarbij ik er van overtuigd ben dat het nog niet de top was, zoals nu dus) en 1 jaar na een top (bear dus).
Ik heb me volledig bij jou aanpak aangesloten, zo voorkom ik dat ik winst zie verdampen net als in 2018 (m.b.t. DCA-en in de bear.)

Ik twijfel nog hoeveel procent ik laat staan wanneer we weer de bear in lijken te knallen.
Ik denk zo’n 15% voor je weet nooit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• elektriekert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvVWNDIAUiLg3izHEnmP-TiDRwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLoya6jI0k3w3L5SNfhSNKhT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

majic schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Daar en Malta, Cyprus, of Nederland. Kantoorbaan achter mij gelaten en zelfstandig gegaan, veel meer vrijheid en niet meer vastzitten aan absurd hoge vaste lasten in NL (verder prachtig land hoor, afgezien van de hooikoorts en de winters ^^)
Kijk, interessante constructie; ik ben me ook op zoiets aan het oriënteren, NL hoeft van mij niet meer zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 21:43

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
When 44k :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Soortement van correctie denk ik dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Zondagdipje. Morgen weer verder moonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Efkes vanavond naar de 42.5K om een CME gap te voorkomen en dan weer omhoog met die hap ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
Geen paniek, 69k soon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bT2_JlZpkfaeXOL9U1ARuTqkgtU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2dlJEgiePqqAm9JXHTpYfag.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Die dip was te verwachten. Het liep wel heel snel op. Overigens, ik heb deze twee lijntjes een week terug getekend en tot dusver klopt het nog steeds.... *afkloppen*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NSFPDnNuZhfCF2Qdj6nTizYKVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BGcxzgMxFUAMbaryTyKpTJqU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 10:33
pfff ADA is niet vooruit te branden, maar o wee als er een dipje is,
dan is die als de ratten erbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
-W0kk3L- schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:35:
Die dip was te verwachten. Het liep wel heel snel op. Overigens, ik heb deze twee lijntjes een week terug getekend en tot dusver klopt het nog steeds.... *afkloppen*
[Afbeelding]
Dat maakt het dipje niet leuker...
Ik zit op plus 30% afgelopen week met gewoon traden dus mij hoor je niet klagen.

Maar die modderfokker mag wel gewoon door stijgen met de dipjes die ik wel ingeschat had.
:9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Zo te zien stabiliseert dit dipje nu ook al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
-W0kk3L- schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:46:
Zo te zien stabiliseert dit dipje nu ook al.
zat ook 0 volume achter dit dumpje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
Zo, mijn avatar weer eer aangedaan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
BTFD schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:18:
Zo, mijn avatar weer eer aangedaan! :)
Dat had ik op 44400 al gedaan. :')
Ach morgen is ie over de 46k (geweest) *O* -O-

Hoe dan ook dit weekendje weg kan weer bijna uit crypto gains gefinancierd worden.
Goede biertjes hebben ze hier ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GQ4yeMCuauG1R2o8hRA00EoHfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riwOj6E6XCr8Yeg7hj1Y40AF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ronald.42 op 08-08-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Moet dat de FUD van vanavond / deze zondag gaan zijn? Of komt er nog meer voor de weekly close .. :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:54
@twit dont ask me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-74A040GtYVIcT667oQLJ3TVdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qg5KJFtn7lBIlO1iYPnnBfNn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:54
Gezegde LB (lekker belangrijk)🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gewoon een inkoopmomentje met tijdelijke korting voor de mense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
Ronald.42 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Ach morgen is ie over de 46k (geweest) *O* -O-
En overmorgen eindelijk $69,420 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

The Redman schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

En overmorgen eindelijk $69,420 :D
Zolang @Tominatie hier niet in de panelen verschijnt is dat best mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
info33 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:41:
Valt wel mee vind ik. RVN en ICP zijn harder rekt gegaan om maar wat te noemen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8QMWCrXoAEnSHx?format=jpg&name=small
Krimpflatie!

Dit doet dus fiatgeld met fabrieken... Als er hard geld was, zoals goud of bitcoin, dan was dit niet van toepassing, sterker nog, dan zal het alleen maar goedkoper worden omdat het produceren van het product efficiënter kan, bijvoorbeeld door nieuw apparatuur of methode van produceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dS3OcrKEfXtcg7IE2TgelOuKY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IMjU6tBQ9sRjuZdmF8aSEezc.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Ethereum is ready for liftoff. Me likey! Mooi gebounced.
Over shitcoins gesproken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:45
ADA is prima stabiel en langmzaam stijgende, vind het niet erg, die 6-8% APY op jaarbasis tikt gewoon lekker door, bij een blow off bullmarket gaat ADA ook hard, dan lekker verkopen. ADA groeit idd wat langzamer, de Mkt Cap is ook velen malen hoger dan bijvoorbeeld Kusama

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Tijd voor wat memes. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ9X02q2Snm38JMxs-mEeyXMnBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yzqf5h5VvTzG5dVX6a7A1dsE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14TTP2piE3kUq0IzpBlGFbPNxnU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pCFdIPzJFsE3FyDHC1IOGnLv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxeykMjG31h2Z6uv8BRv3kHQv28=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aaQjQVJvEDiYaGxpOOX0HBIw.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Qunix schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:03:
[Afbeelding]
Krimpflatie!

Dit doet dus fiatgeld met fabrieken... Als er hard geld was, zoals goud of bitcoin, dan was dit niet van toepassing, sterker nog, dan zal het alleen maar goedkoper worden omdat het produceren van het product efficiënter kan, bijvoorbeeld door nieuw apparatuur of methode van produceren.
Maar welke is nou de original? Exibit A of B? :+

O-) en uiteindelijk boeit natuurlijk het aantal gram :+ niet de grootte van het chippie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Waah schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:46:
O-) en uiteindelijk boeit natuurlijk het aantal gram :+ niet de grootte van het chippie :+
We have a winner d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Iemand vroeg hier laatst: Zou er iemand een x125 short vanaf 64k hebben lopen? Stel je voor dat dit het begin van de bearmarket is ivm afketsen op de 1D MA200 en dat hier de bearmarket begint.... Ik short maar even niet meer, maar zou het geen verkeerd moment vinden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Taro schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:50:
Iemand vroeg hier laatst: Zou er iemand een x125 short vanaf 64k hebben lopen? Stel je voor dat dit het begin van de bearmarket is ivm afketsen op de 1D MA200 en dat hier de bearmarket begint.... Ik short maar even niet meer, maar zou het geen verkeerd moment vinden.
Geen verstand van short/long etc. Maar kan je een short gewoon laten lopen zolang die niet liquideert?

Dus als je een x125 short van 1 dollar doet... En BTC waarde halveert... Kan je dan gewoon een jaar wachten tot die daar is bijvoorbeeld? En wat voor bedrag hebben we het dan over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Waah schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Geen verstand van short/long etc. Maar kan je een short gewoon laten lopen zolang die niet liquideert?

Dus als je een x125 short van 1 dollar doet... En BTC waarde halveert... Kan je dan gewoon een jaar wachten tot die daar is bijvoorbeeld? En wat voor bedrag hebben we het dan over??
Ja, maar er is wel sprake van funding (positief of negatief) per 4-6 uur. Dus even een paar maanden laten lopen is niet slim, tenzij je natuurlijk dik in profit staat.

De kosten van een x125 short van 1 Dollar zijn 1 Dollar + fee + funding per zoveel uur. Maar met een kleine stijging wordt je positie dan al geliquideerd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Taro schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:56:
[...]

Ja, maar er is wel sprake van funding (positief of negatief) per 4-6 uur. Dus even een paar maanden laten lopen is niet slim, tenzij je natuurlijk dik in profit staat.

De kosten van een x125 short van 1 Dollar zijn 1 Dollar + fee + funding per zoveel uur. Maar met een kleine stijging wordt je positie dan al geliquideerd.
Daarom zit ik op PrimeXBT voor leveraging. Daar is er 1 fee per dag en 1x de overnight funding. Zoveel goedkoper dan een Binance.

Maargoed als je een short zou hebben lopen op binance vanaf 64k x 125.. afhankelijk van het bedrag zal dat een beste pot met geld nu zijn😋

[ Voor 11% gewijzigd door Tweakez op 08-08-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Taro schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:56:
[...]

Ah, niet zo simpel dus als "ik zet X in, en na Y tijd en Q daling is dat Z waard.

Veel te ingewikkeld. Ik houd het wel bij 3 letters dan. D.... C... A :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

-Sander-

///M Powerrrrrr

Het feestje is over,.. -O-
The global crypto market cap is $0, a 0.00% increase over the last day.

Dominance: BTC: 0.0% ETH: 0.0%

[ Voor 13% gewijzigd door -Sander- op 08-08-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Jamaar... is 0 BTC nu dan ook 0 BTC...???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik geloof dat Slux "een flufje" verkocht heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

RaptorXS schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:32:
Efkes vanavond naar de 42.5K om een CME gap te voorkomen en dan weer omhoog met die hap ;)
Denk dat je gelijk hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1VK5VDrEPTeDggb-r605lVwBpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cukTejrK33yDmxIYQk44XByE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Darrell op 08-08-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
Ah ik zie al waarom we rekt zijn gegaan, AD.nl heeft er weer eens een artikel over geschreven :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Laatst online: 11:38
Remy!!!! schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:12:
Ah ik zie al waarom we rekt zijn gegaan, AD.nl heeft er weer eens een artikel over geschreven :+
Lijkt erop dat het effect van dat artikel inmiddels uitgewerkt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Remy!!!! schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:12:
Nog gefeliciteerd!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik ben waarschijnlijk toch wakker tot de weekly close (2u). Voor de ta’ers hier: wat is een interessant level om in de gaten te houden en boven te sluiten? 44k? Of is er nog een MA lager dan degene waar we rond 45.5 op afketsen die érg prettig zou zijn om te houden om ook voor aankomende week zeer bullish te zijn?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@twit Zie het NK topic :)

Maar hierbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXgnBULbvVqCfEKQK21dJd4Jem0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDc6j3Fm6O1ShHnR6wMa0wVX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHknkdikFN5WYaHQMyaZNAcEGrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VstT4QSWc7wRG9fiArKhELNn.png?f=fotoalbum_large

Ik breng een nachtje in fiat door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Ik wil wel een weekly close boven de 45k voor mijn verjaardag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Richh schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:31:
Ik wil wel een weekly close boven de 45k voor mijn verjaardag.
Proficiat! En ja die 45K wil ik ook wel voor je verjaardag ;)
Alhoewel, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Hodl en het komt vanzelf goed :)

Ik ga de maan kussen, welterusten en alvast een fijne week!

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FtOz7jlJhFTQL61XsclqMREiso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64amqecWigy4wE2TQEFBjYrY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Owh boy.. Zelfs nu.nl schrijft dat BTC weer in de bullrun zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
D_Jeff schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:14:
Nee, niet nu al.. -O-

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:57
D_Jeff schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:14:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgkEDmgfTh0npuJ8pIv-h7dYsZY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IRLqIGW9UmteRAndZTgy8qxE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5h8iTg9Y-NmKR6g59lGubEElCmU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2wro5Wmn8FhiQ5hpjZ91f1qX.jpg?f=user_large

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dat is dezelfde youtuber ;)
Probeert op die manier de uploads te shillen.

Maar krom genoeg hebben we het "Plebs" wel nodig voor 235k @ BTC :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

NU.nl, ik heb geen account daar en kan dus ook gelukkig niet reageren, maar ben een flink jaar geleden daar gestopt met lezen van reacties.

Meestal zijn het continue dezelfde mensen die in allerlei topics met de meest uiteenlopende onderwerpen reageren alsof ze verstand van alles en nog wat hebben. Maar waarvan je inmiddels weet door hun eerdere reacties dat wat ze zeggen meer te maken heeft met aversie tot een persoon of het onderwerp dan dat hun reactie te maken heeft met werkelijke kennis.

Taro wordt wel eens moe van ons omdat we niet on topic blijven, maar dat is daar helemaal een dingetje.

Om terug te keren op het onderwerp van Crypto op zulke sites/apps, dan sla ik het al gauw over, ik haal hier mijn dagelijkse feitjes, kennis etc wel op, krijg ik er tenminste gratis een fikse portie humor, sarcasme en babes bij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D_Jeff
Wellicht eens een idee om Taro een jaartje tradersview abbo kado te doen (als goedmakertje en vele mooie analyses)?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pelox
D_Jeff schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:47:
Wellicht eens een idee om Taro een jaartje tradersview abbo kado te doen (als goedmakertje en vele mooie analyses)?
Uuh.. bedoel je niet andersom? Dat wij allemaal een abbo van @Taro krijgen? 8)

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mentalozzie
Als we die blauwe lijn naar beneden moet geloven heb ik daar binnenkort geen geld meer voor 🤣

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MT0xmFUTamEZVEn9ieX9ZQMuMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8geIUWhkX6d6TT1HqUza337N.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 11:20

WhySoSerious

Be the change.

When moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verleden week :).

Wanneer weer? Ehhh, heb ik geen verstand van. Snel weer, hopiummen we toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Ha! Waren de mascara en make-up weer in de aanbieding?

O-)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Cis schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Ha! Waren de mascara en make-up weer in de aanbieding?

O-)
Jup, en het katoen was weer schaars _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
Kan Bitcoin even stoppen met Taro's pattern volgen?

Graag bouncen en terug naar >45k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Richh schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:53:

Ofwel PöMP IT!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mentalozzie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcwN1nuBnmy73agM3TzsRgaLU2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJo0DpeTuguFcXDKmnqwJ8O4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online

zolang de 42 niet valt is er totaal niets aan de hand en is dit gezond en normaal. Prima weekly close ook. Als we nu in 1 keer door de 200ma en de laatst decending trendline (valt toevallig samen met de 200ma) waren gegaan dan had waarschijnlijk de fut er voor de ath uit geweest. Dus laat hem maar ff een weekje pruttelen hier

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiRfDDShUnWi_xCNBVO_y6BYNQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5gJjfj9nbpNjXLq3b75KFJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
Mensen bekend met het Acria Netwerk? Zat gisteren nog iets te kijken van de duitse innovation awards. Daar hebben ze een prijs gepakt. Wanneer ik de website zo lees is het een soort van Chainlink idee. Dus de lack aan real world data tackelen mbv oracle nodes.

https://www.german-innova...is/gewinner/acrianetwork/

[ Voor 13% gewijzigd door Valar Morghulis op 09-08-2021 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit wel een leuk idee, mocht iemand dit doorzetten doe ik ook een duit in het zakje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

zolang de 42 niet valt is er totaal niets aan de hand en is dit gezond en normaal. Prima weekly close ook. Als we nu in 1 keer door de 200ma en de laatst decending trendline (valt toevallig samen met de 200ma) waren gegaan dan had waarschijnlijk de fut er voor de ath uit geweest. Dus laat hem maar ff een weekje pruttelen hier
Vind ik het jammer dat we de 45k zo snel weer kwijt waren? Ja natuurlijk, mehhh...

Maar zoomen we even uit dan ziet alles er toch geweldig uit de laatste weken. Onderstaande is vanaf begin dit jaar ongeveer. Kijk qua MA lijnen en dag sluitingen ook eens naar begin maart, die lijken heel erg op de afgelopen 2,5 week. _/-\o_

*O* Uitz0.Omen FTW. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufwnsbH6bWIlmj_vRBh8qePijZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/87lD7pHzkAHE2afNTe3sMlYI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Ik vind dit wel een leuk idee, mocht iemand dit doorzetten doe ik ook een duit in het zakje. :)
Ik wil ook wel wat shitcoins doneren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Taro heeft geen TradingView Pro nodig. Bear Grylls gaat toch ook niet met een rugzak proviand de Braziliaanse jungle in?

---

Op kortere tijdsframes zie ik BTC naar een lage 42k gaan. Zie de lower high en de lower low en de daaruitvolgende horizontale oranje lijn. Dit zou helpen om 1) mij eindelijk eens een succesvolle short en 2) een instapmoment te gunnen. Zonder gekheid: een lager supportniveau cementen zou mooi zijn. Verder gaat de DXY voor de derde keer dit jaar de local top van april testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiBd9LStw6C84o3X2dEbx4EEpR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zMG0aDjVXyGAl2nQ2ywv8H3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Jedi_Pimp op 09-08-2021 10:57 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Pagina: 1 ... 97 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!