[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 250 Laatste
Acties:
  • 850.109 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:08
Vandaag boven de 45k sluiten en we zitten weer boven de 200d ma en 21w ma. (Beide zitten rond de 44.5 - 44.9k). Word een leuk dagje denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:45

oNo

(iets te enthousiast 😁)

[ Voor 199% gewijzigd door oNo op 08-08-2021 10:03 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
MicroWhale schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:54:
Mooi om te horen die verhalen van @Mooody , @Richh en @Pelox .

Hier blijft t 'even' bij een nieuwe keuken. Die Volkswagen California (of een Multivan Bulli, want ook 6 persoons vervoer en dan kun je de banken er helemaal uit halen en er fietsen en zo in gooien) zit ik ook op te azen, maar dat heeft nog niet echt zin zolang mijn kinderen nog niet oud genoeg zijn. Die moeten eerst een jaar of 8-9 ouder zijn en zelf op vakantie gaan.
Ik word wel jaloers van al deze verhalen. Wij hebben dit jaar een investering gedaan in een zwembad glitter rainbow drijver en een zwembad hangmat.

De Chromebook die je ziet werkt niet meer en is van mijn vrouw, want we hadden geen geld voor een grotere waar mijn laptop in past zodat ik al drijvende kan traden. Het biertje is inmiddels op. Het verschil moet er wezen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Whkt-Z_gmK_MlX25dtcbm2Zl5Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpZQFhzAYzU0xRHBF7otRiDs.jpg?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Taro schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Ik word wel jaloers van al deze verhalen. Wij hebben dit jaar een investering gedaan in een zwembad glitter rainbow drijver en een zwembad hangmat.

De Chromebook die je ziet werkt niet meer en is van mijn vrouw, want we hadden geen geld voor een grotere waar mijn laptop in past zodat ik al drijvende kan traden. Het biertje is inmiddels op. Het verschil moet er wezen...

[Afbeelding]
Niet zo downplayen ouwe sats collector :9

Zero.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

[...]

[Afbeelding]
Een Heineken.

Jeetje, dan gaat het echt slecht met traden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

[...]

[Afbeelding]
Haha, dan zou ik voor de geloofwaardigheid even je onderschrift weghalen. _O-

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvitesse
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 14:46
Cis schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Beter niet kunnen doen. Mijn instapmomenten zijn niet geraakt, dus ik heb alles nog in fiat :(
Haha, hier precies hetzelfde. Maar even rustig bekijken wat het verder gaat doen deze week.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online

raq

Richh schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 01:35:
Even in het onderwerp 'crypto uitcashen' blijven...

Zoals jullie weten rond 55k een hoop verkocht en onlangs zowaar een huis gekocht. Dit hadden we waarschijnlijk nooit gedaan zonder de crypto winsten die bijvoorbeeld een verbouwing mogelijk maken (waarvoor zomaar extra lenen niet zo makkelijk is).

Gisteren het eerste projectje maar even laten uittekenen :)

[Afbeelding]
Mooie keuken gekozen, is dat een Bora kookplaat met afzuiging middenin? Ik ben er tegenwoordig ook helemaal in thuis ;)

Om ook een duit in het 'Crypto uitcashen' zakje te doen:
Mijn Onze crypto portfolio heb ik voornamelijk opgebouwd vanaf 2018 tot de coronacrash in 2020. Dit heb ik voornamelijk gedaan vanuit rancune dat ik in 2017 was ingestapt en op zwaar verlies stond, dat kan ik niet zo goed naast me neerleggen. Hiervoor deed ik niets met geld/beleggen.
Gaandeweg leer je ook meer over investeren, over jezelf, de grote swings traden, risicomanagement enz enz. Voornamelijk hier meegelurkt, hier het nieuws alle shitcoins meegepikt en de moed erin gehouden met de lotgenoten die hier aanwezig waren. Ik denk dat ik zonder een goed Nederlandstalig forum allang het bijltje erbij neergegooid had d:)b. Waarvoor dank aan de helden die de tijd nemen om hun kennis en inzichten hier te delen.

Om de lastige discussies te vermijden met (de toen nog) zuinig aangelegde en risicomijdende vrouw, heb ik voornamelijk geld vanaf mijn zakelijke rekening naar Bitonic/coinbase verstuurd. Grotendeels gekocht met bibberende handjes tussen de 6k en 3k.
Eind vorig jaar toch maar open kaart gaan spelen met de vrouw toen ze vroeg naar mijn 'louche internetgeld'. Toch wel raar, de ene x als je open kaart speelt met vrouwlief slaap je een maand op de bank en de andere keer dus blijkbaar niet. 8)7

Ik denk dat toen 85% van ons totale vermogen minus huis in crypto zat. Dat is wel een risico-tje, vond ik ook wel een beetje. Na enig aandringen ben ik het exit-plan gaan uitvoeren, dit is een variantje op deze.
Met de groei van crypto dit jaar ging de exit niet snel genoeg en hebben we een paar x een groot bedrag gecashed, waarvoor dank aan de nieuwe baghodlers.
Vrouwlief vond het een goed idee om met het door mij ons nieuw vergaarde vermogen ons huis een opknapbeurt te geven, sindsdien heb ik dus geen vrijetijd meer, thx to crypto. Dakkapellen, vloeren, meubels, isolatie, keuken, zonnepaneeltjes, tuin, kozijnen, schuurtje, kortom ondanks dat een deel was uitbesteed een hoop werk en gedoe de afgelopen maanden.
Voor mezelf ben ik bezig gegaan tijdens de lockdown met home-automation (homey) en een EV van Elon aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuuXnSBnq0Cf11sGTEKqiNNQCRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1deyk059MccuJzHmaVNyOki.jpg?f=fotoalbum_large

Drop van 65k-30k deed wel erg pijn, maar ik wist dat zoiets me ooit ging gebeuren. Daarnaast had ik door de exit-strategie voor het eerst wat geld langs de zijlijn staan, voorheen kocht ik altijd met vers fiat tijdens een dip. Ondanks dat je dik verlies maakt tijdens zo'n crash, voelt dat dan weer goed.

Het doel is nu om meer te gaan reizen en een relaxter leventje te leiden, wat ook inhoud dat ik zakelijk minder opdrachten tegelijk aanneem. Het grootere doel is om over plusminus 5jr-10jr woonruimte te kopen voor de kids in de plaats waar ze gaan studeren of werken.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is er nieuws geweest de laatste 2 dagen dat de koersen ineens zo hoog staan ?

ik had een aantal flufjes btc, ltc, doge gekocht dat nu geen flufjes meer zijn qua waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hey dat is toevallig was jij dat gister rond een uur of 16 in Den haag die een sprintje wou trekken met een donkere station ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:25
Iemand tips voor een exchange anders dan binance?
Ik was er wel tevreden over maar het niet kunnen withdrawen/deposit via SEPA/IDEAL is toch wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertwa
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07-2022
hansvanochten schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:08:
Ik was er wel tevreden over maar het niet kunnen withdrawen/deposit via SEPA/IDEAL is toch wel lastig.
Coinbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Bitvavo vind ik prettig. Nederlandse organisatie dus goede ideal ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 21:43
Begrijp ik nou goed dat een Tesla de opstap Is naar lambo met cryptocoins?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:42
Alle opties zijn hier al meerdere malen besproken, maar als je waarde hecht aan iDeal, dan zou ik Bitvavo eens proberen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Kraken, Coinbase en Bitvavo. Die laatste vooral niet om actief te traden, daarvoor zijn de fees te hoog.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Taro schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Kraken, Coinbase en Bitvavo. Die laatste vooral niet om actief te traden, daarvoor zijn de fees te hoog.
Welke is het meest gunstig voor actief traden? En wat gebruik je dan als fiat?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een prachtige crypto winst verhalen allemaal! Super mooi om te lezen _/-\o_

We hebben het vaak over 'when moon?' maar de moon is overduidelijk al bereikt voor sommigen.

Hier zijn de winsten minder 'life changing', al hebben we vorig jaar een hoop bende gekocht (loungeset tuin, nieuwe vriezer, droger, wasmachine, waterontharder, bonen koffiezetapparaat, airco op zolder, TV etc.) die achteraf eigenlijk 'gratis' geweest zijn dankzij crypto.

Een goedgevulde spaarrekening die eigenlijk niets staat te doen momenteel, misschien toch eens kijken voor een bestemming, al is het hebben van een flinke buffer ook zeker een soort rijkdom.

Al met al zeker niets te klagen, maar wel supertof om te zien dat er hier mensen zitten die dankzij crypto echt de 'next step' in hun leven hebben kunnen maken, zoals het kopen van een huis.

We hebben het maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:07

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:23:

Een goedgevulde spaarrekening die eigenlijk niets staat te doen momenteel, misschien toch eens kijken voor een bestemming.
"buy the dip" of "fund the moonshot" :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:21
Mooie achievements, zeker niet voor de hand liggend! En we moeten beseffen dat er voor elk succesverhaal ook een is voor de andere kant van de medaille...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Leuk om te zien dat mijn ubershitcointje, HOT, en tevens prospect voor de volgende cycle er ook zin in begint te krijgen. Dus nu is elke munt echt wakker en mee aan het rennen achter BTC aan.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

twain4me schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

"buy the dip" of "fund the moonshot" :o
Haha ik heb zeker een bedragje gereserveerd dat er weer in mag, echter wacht ik daar liever mee tot crypto weer eens dood ligt te gaan en er hier 10 berichten per dag langskomen.

Ik heb nog een leuk bedrag in Bitcoin zitten momenteel en wat fluffjes shitcoins voor de lol die ik probeer uit te breiden met traden.

Vermakelijk zat momenteel, ik was er überhaupt nooit van uit gegaan dat het crypto avontuur ooit winstgevend zou worden. Ik heb alle fouten die er bestaan wel gemaakt en het altijd bij 'speelgeld' gehouden.

Dus dat het uiteindelijk toch nog wat geworden is, is een wonder op zich.

Ik ken wel behoorlijk wat mensen die op de kleintjes moeten letten en ook een paar die flinke financiële problemen hebben.

Als geld geen zorg is en je wekelijks de boodschappenkar kunt volproppen met alles waar je maar zin in hebt, ben je denk ik rijker dan je soms beseft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:42
Searching for a tweet about Doge, but it wasn't Musk :?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterr46
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-08-2022
Gaaf om te lezen die crypto cash-outs inderdaad! Mooie bestemmingen.
Wat was jullie aanpak qua uitcashen met de belasting in je achterhoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@wouterr46 Welke belasting? Er is geen belasting op crypto uit laten betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beug schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:39:
Mooie achievements, zeker niet voor de hand liggend! En we moeten beseffen dat er voor elk succesverhaal ook een is voor de andere kant van de medaille...
Dit!

Ik heb hier ook berichten gelezen van meerdere personen die wél geld in hebben gezet dat ze eigenlijk niet (!!!) kunnen missen en verloren hebben. Waren heftige verhalen…

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

@Richh

Supergave keuken met een heel mooi eiland! Applicaties prima op werkhoogte ook.

Wel eens gedacht aan 2 kleinere wasbakken naast elkaar overigens? Of koken jullie nou ook weer niet zo heel erg vaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Dit!

Ik heb hier ook berichten gelezen van meerdere personen die wél geld in hebben gezet dat ze eigenlijk niet (!!!) kunnen missen en verloren hebben. Waren heftige verhalen…
Absoluut. Crypto kent echt niet alleen maar winnaars...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

wouterr46 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:52:
Mijn plan is om verliesgevend te zijn, geen belastingen voor deze jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:53:
@wouterr46 Welke belasting? Er is geen belasting op crypto uit laten betalen.
Hij heeft via zijn zakelijke rekening coins gekocht. Is dan ook zakelijke winst en moet hij winst belasting betalen. Als het gekocht was via zijn privé rekening dan hoeft dit niet.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Absoluut. Crypto kent echt niet alleen maar winnaars...
FIAT daartegen wel. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

worldfastest schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Hij heeft via zijn zakelijke rekening coins gekocht. Is dan ook zakelijke winst en moet hij winst belasting betalen. Als het gekocht was via zijn privé rekening dan hoeft dit niet.
Ja, dat is inderdaad een ander verhaal. Dat was dan niet zo'n slim plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Daarom is het mijns inziens ook verstandig om altijd een automatische sell actie klaar te zetten nèt iets boven je instapbedrag. Mocht de markt dan instorten, dan haal je in ieder geval je inleg eruit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raq
  • Nu online

raq

Slux schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Hey dat is toevallig was jij dat gister rond een uur of 16 in Den haag die een sprintje wou trekken met een donkere station ?
Nope, rij altijd in chill-mode.
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Ja, dat is inderdaad een ander verhaal. Dat was dan niet zo'n slim plan.
Misschien niet handig, dat klopt.
Zakelijk was destijds een eenmandszaak, nooit in de zakelijke boekhouding opgenomen en altijd prive opgegeven bij de BD. Denk niet dat ik daarmee nat ga. Doe wel meer zakelijke aankopen via priverekeningen (BNB cashback) en andersom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Haha ik heb zeker een bedragje gereserveerd dat er weer in mag, echter wacht ik daar liever mee tot crypto weer eens dood ligt te gaan en er hier 10 berichten per dag langskomen.

Ik heb nog een leuk bedrag in Bitcoin zitten momenteel en wat fluffjes shitcoins voor de lol die ik probeer uit te breiden met traden.

Vermakelijk zat momenteel, ik was er überhaupt nooit van uit gegaan dat het crypto avontuur ooit winstgevend zou worden. Ik heb alle fouten die er bestaan wel gemaakt en het altijd bij 'speelgeld' gehouden.

Dus dat het uiteindelijk toch nog wat geworden is, is een wonder op zich.

Ik ken wel behoorlijk wat mensen die op de kleintjes moeten letten en ook een paar die flinke financiële problemen hebben.

Als geld geen zorg is en je wekelijks de boodschappenkar kunt volproppen met alles waar je maar zin in hebt, ben je denk ik rijker dan je soms beseft.
Geld maakt niet gelukkig, maar het is vreselijk handig om brood mee te kopen. De pure stress om elke keer elk dubbeltje 4 keer om te moeten draaien is genoeg om je mentaal volledig te slopen. Wordt vaak gezien als zwaktebod, maar de realiteit is dat de meeste van ons bij de pakken zouden gaan neerzitten in dezelfde situatie.

Lullen als brugman is wat hier moest gebeuren voordat ik een geitenwollensok met wat fiatmuntjes en 2 knopen in crypto "mocht" steken en idd hier ook een klein wonder dat het iets is geworden. Inmiddels moet ik de waf afremmen 8)7 ,met name omdat ik dit keer meer slagkracht wil hebben als de beurzen weer onderuit gaan :+
Veder weten vrienden en familie het niet, wat grappige situaties met zich mee neemt als het over het "piramide spel" gaat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:25
XRP, QNT en ETN: DigitalPoundFoundation.

Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
https://twitter.com/DigiPoundFdn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

twain4me schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Geld maakt niet gelukkig, maar het is vreselijk handig om brood mee te kopen. De pure stress om elke keer elk dubbeltje 4 keer om te moeten draaien is genoeg om je mentaal volledig te slopen. Wordt vaak gezien als zwaktebod, maar de realiteit is dat de meeste van ons bij de pakken zouden gaan neerzitten in dezelfde situatie.

Lullen als brugman is wat hier moest gebeuren voordat ik een geitenwollensok met wat fiatmuntjes en 2 knopen in crypto "mocht" steken en idd hier ook een klein wonder dat het iets is geworden. Inmiddels moet ik de waf afremmen 8)7 ,met name omdat ik dit keer meer slagkracht wil hebben als de beurzen weer onderuit gaan :+
Veder weten vrienden en familie het niet, wat grappige situaties met zich mee neemt als het over het "piramide spel" gaat. O-)
Klinkt bekend goos, been there, done that. Het omdraaien van die dubbeltjes op dagelijkse basis. Never back again..... Dan is gewoon boodschappen kunnen doen zonder na te hoeven denken de enige luxe die je ooit nog wenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

raq schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Nope, rij altijd in chill-mode.

[...]

Misschien niet handig, dat klopt.
Zakelijk was destijds een eenmandszaak, nooit in de zakelijke boekhouding opgenomen en altijd prive opgegeven bij de BD. Denk niet dat ik daarmee nat ga. Doe wel meer zakelijke aankopen via priverekeningen (BNB cashback) en andersom.
je mag idd gewoon overboeken tussen zakelijk en niet zakelijk geheel regelvrij is dat niet. helemaal niet opnemen in de boekhouding mag formeel niet. je moet het dan als privee ontrekking boeken of het met priveegeld aanvullen.

In het kort, zolang je over de inleg wel inkomsten belasting hebt betaald is het prima. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:23
Ngangatar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Klinkt bekend goos, been there, done that. Het omdraaien van die dubbeltjes op dagelijkse basis. Never back again..... Dan is gewoon boodschappen kunnen doen zonder na te hoeven denken de enige luxe die je ooit nog wenst.
ja zo'n tijd heb ik ook gekend. Tot op de cent nauwkeurig tanken en dan met het lampje aan tot het salaris weer binnenkomt. Boodschappen volledig uittellen elke week weer. Maar ach, we leven nog, en je leert er ook veel van moet ik zeggen. Maar ik snap dat sommigen het er erg zwaar mee hebben, zeker als er geen einde in zicht is. Bij mij was het tijdelijk (jaartje of 2 a 3), en dat wist ik op dat moment, dat maakt enorm veel uit. Was enig verdiener, vriendin studeerde nog, maar wel een koop appartement......wat een jaar na aankoop gruwelijk onder water kwam te staan door de crisis. Je weet bij die dingen dat het tijdelijk is.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

wouterr46 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:52:
Wat bedoel je hier mee?

Alle vermogen wat je op 31-12-20xx om 23:59 1-1 na het betreffende belastingjaar hebt, in welke vorm dan ook (btc, cash, dollars, yen, aandelen, spaarrekeningen, etc...) moet je opgeven. Punt.

Als je ergens geen belasting wilt betalen, moet je het omzetten in iets waar je geen belasting over betaalt. Een lambo bijvoorbeeld of een leuke upgrade aan je huis of een vakantie.

Andere optie is om nu een 100x short te openen, maar anders betaal je gewoon belasting... en hey, als dat zo is mag je jezelf op de schouder kloppen, want dan heb je het goed gedaan!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

twain4me schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

De pure stress om elke keer elk dubbeltje 4 keer om te moeten draaien is genoeg om je mentaal volledig te slopen. Wordt vaak gezien als zwaktebod, maar de realiteit is dat de meeste van ons bij de pakken zouden gaan neerzitten in dezelfde situatie.
Niet eens alleen mentaal, je gaat er zelfs op moleculair niveau letterlijk aan kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MicroWhale schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Wat bedoel je hier mee?

Alle vermogen wat je op 31-12-20xx om 23:59 van een belastingjaar hebt, in welke vorm dan ook (btc, cash, dollars, yen, aandelen, spaarrekeningen, etc...) moet je opgeven. Punt.

Als je ergens geen belasting wilt betalen, moet je het omzetten in iets waar je geen belasting over betaalt. Een lambo bijvoorbeeld of een leuke upgrade aan je huis of een vakantie.

Andere optie is om nu een 100x short te openen, maar anders betaal je gewoon belasting... en hey, als dat zo is mag je jezelf op de schouder kloppen, want dan heb je het goed gedaan!
Laat het nou net 1-1-20xx op welk moment van de dag je ook leuk vind zijn, maar verder klopt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
MicroWhale schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Wat bedoel je hier mee?

Alle vermogen wat je op 31-12-20xx om 23:59 van een belastingjaar hebt, in welke vorm dan ook (btc, cash, dollars, yen, aandelen, spaarrekeningen, etc...) moet je opgeven. Punt.

Maar hoe kan de belasting nou weten hoeveel geld ik in crypto heb staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ngangatar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:56:
@Richh

Supergave keuken met een heel mooi eiland! Applicaties prima op werkhoogte ook.

Wel eens gedacht aan 2 kleinere wasbakken naast elkaar overigens? Of koken jullie nou ook weer niet zo heel erg vaak?
Thnx :)
Opzich zou dat idd kunnen, maar we zijn nog niet echt gewend spoelbak ruimte tekort te komen :P denk dat we het gaan houden bij 1 grote unit. Je moet ergens een grens gaan stellen :+
raq schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:55:
Mooie keuken gekozen, is dat een Bora kookplaat met afzuiging middenin? Ik ben er tegenwoordig ook helemaal in thuis ;)
Dat klopt! :)
Had het al eens eerder gezegd, maar dat onderschrift onder je kenteken _/-\o_ awesome! En een mooi verhaal d:)b

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
roflexx schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

dat weten ze niet, maar als jij ineens 100k van BTC naar je ing rekening overzet dan gaan er op de eerste plaats allemaal alarm bellen af bij de bank, en als je het laat staan tot het jaar erop 31-12-xx dan ziet de belastingdienst het op je rekening staan, en dan krijg je vanzelf vragen hoe je daar aankomt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
[...]

Op dit moment niet maar als je crypto ooit naar 200.000 euro gaat bijv. wat wil je dan met dat geld gaan doen? Als je grote bedragen wilt laten uitbetalen zul je toch wel moeten kunnen aangeven hoe je er aan komt.

Alhoewel je best ver kunt komen met een binance card natuurlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 08-08-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Laat het nou net 1-1-20xx op welk moment van de dag je ook leuk vind zijn, maar verder klopt dit.
Klopt ja... tijdens het schrijven wist ik al dat het niet klopte, maar toch gewoon laten staan hè... |:(
[...]

Doordat jij als goede burger je vermogen elk jaar opgeeft. En dat heeft zin, want als je dat niet doet en je komt opeens met 1 miljoen euro aanzeilen, gaan ze je helemaal doorlichten en mag je de belasting met terugwerkende kracht + een boete van 50% betalen over alles wat je achtergehouden hebt. Daarnaast kom je als het een beetje meezit ook bekend te staan als belastingontduiker (strafblad) waardoor je financieel gezien weinig interessant meer gevonden wordt door eender welke geldverstrekker (geen hypotheek, geen lening, geen telefoon op afbetaling, niks met maandelijkse aflossing).

[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 08-08-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Nou, ten eerste staat er nu natuurlijk een vinkje bij je IP-adres, en verder hangt het er een beetje vanaf; zit je bij een exchange, dan kunnen ze het daar eventueel opvragen. Daarbij kan iedereen natuurlijk zien wat er in jouw wallet zit, mits ze weten dat die van jou is.

Maar in principe weten ze niet precies hoeveel het is. Anderzijds zou ik niet liegen tegen de belastingdienst als ik jou was. Die is in NL erg goed en efficiënt, nogal gebrand op het pakken van fraudeurs en er valt niet echt meer mee te praten als je ze eenmaal tegen je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MicroWhale schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Klopt ja... tijdens het schrijven wist ik al dat het niet klopte, maar toch gewoon laten staan hè... |:(

[...]

Doordat jij als goede burger je vermogen elk jaar opgeeft. En dat heeft zin, want als je dat niet doet en je komt opeens met 1 miljoen euro aanzeilen, gaan ze je helemaal doorlichten en mag je de belasting met terugwerkende kracht + een boete van 50% betalen over alles wat je achtergehouden hebt. Daarnaast kom je als het een beetje meezit ook bekend te staan als belastingontduiker (strafblad) waardoor je financieel gezien weinig interessant meer gevonden wordt door eender welke geldverstrekker (geen hypotheek, geen lening, geen telefoon op afbetaling, niks met maandelijkse aflossing).
haha, geeft niks. Maar wat dat tweede betreft, dat hangt er een beetje vanaf, da teerstegedeelte. Ik heb de laatste jaren keurig aangegeven dat ik niet meer dan €32k of wat het ook weer precies was aan vermogen heb. Vanaf dit belastingjaar 50k, en dat was m ook niet. Er wordt dan verder niet gevraagd naar hoe en wat verder.
Dan kan je een situatie hebben dat je 49,99k in crypto had, die je niet hoefde op te geven, naar ineens 1 miljoen gaat. Dat is iets meer dan 20x, dat is fors, maar niet eens compleet gek in crypto. Dan zullen ze je wel compleet gaan doorlichten inderdaad, maar dit scenario is ook compleet plausibel zonder dat je aan het frauderen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ngangatar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:42:
Leuk om te zien dat mijn ubershitcointje, HOT, en tevens prospect voor de volgende cycle er ook zin in begint te krijgen. Dus nu is elke munt echt wakker en mee aan het rennen achter BTC aan.
Sinds wanneer is HOT een ubershitcoin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

haha, geeft niks. Maar wat dat tweede betreft, dat hangt er een beetje vanaf, da teerstegedeelte. Ik heb de laatste jaren keurig aangegeven dat ik niet meer dan €32k of wat het ook weer precies was aan vermogen heb. Vanaf dit belastingjaar 50k, en dat was m ook niet. Er wordt dan verder niet gevraagd naar hoe en wat verder.
Dan kan je een situatie hebben dat je 49,99k in crypto had, die je niet hoefde op te geven, naar ineens 1 miljoen gaat. Dat is iets meer dan 20x, dat is fors, maar niet eens compleet gek in crypto. Dan zullen ze je wel compleet gaan doorlichten inderdaad, maar dit scenario is ook compleet plausibel zonder dat je aan het frauderen bent.
ja ik geef het ook al jaren braaf op, en dan krijg je eigenlijk nooit vragen of iets. Ook idd toen het onder de grens zat voor vermogens heffing. Precies om de reden die jij aangeeft. Dan weten ze iig dat je wat hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

ja zo'n tijd heb ik ook gekend. Tot op de cent nauwkeurig tanken en dan met het lampje aan tot het salaris weer binnenkomt. Boodschappen volledig uittellen elke week weer. Maar ach, we leven nog, en je leert er ook veel van moet ik zeggen. Maar ik snap dat sommigen het er erg zwaar mee hebben, zeker als er geen einde in zicht is. Bij mij was het tijdelijk (jaartje of 2 a 3), en dat wist ik op dat moment, dat maakt enorm veel uit. Was enig verdiener, vriendin studeerde nog, maar wel een koop appartement......wat een jaar na aankoop gruwelijk onder water kwam te staan door de crisis. Je weet bij die dingen dat het tijdelijk is.
Jup, vreselijk. Nachten wakker of en wanneer rekeningen betaald kunnen worden, hoe je welke betaalachterstand in kunt lopen, etc. etc. Na een aantal jaren ben je daar dan uit en kan je alles achter je laten maar het laat red flags achter voor de rest van je leven. Alles om daar nooit meer in terecht zult komen. Je bouwt buffers, neemt geen grote risico's etc. etc.

Bij mij was het op latere leeftijd, maar achteraf prima op pootjes terecht gekomen en dan geniet je des te meer dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe hobby hebt, je gewoon online gaat en alles daarvoor bestellen kan zonder te piekeren. Heel stom voorbeeld, maar het gevoel dat dat mogelijk is, is voor mij al de grootste winst.

En inmiddels heb ik echt geen enkel klagen meer, verdien ik leuk, koophut ipv huur etc etc. Maar ik geniet nog steeds het meest van de kleine dingetjes en een goede nachtrust zonder zorgen. De gadgets zijn leuk, maar kunnen me tegelijkertijd gestolen worden.

When Lambo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
streamnl schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Dit!

1) geld uitgeven dat je niet kunt missen = niet slim
2) geld uit crypto halen voor het hoger staat dan je inleg = niet slim

Je kunt mensen niet tegen zichzelf beschermen. Als je in top20 cryptos investeerde dan is het vrijwel onmogelijk om géén winst te maken over zeg 2 jaar tijd gezien. Zelfs als je als een complete pannekoek altijd op elke ATH van het jaar gekocht hebt...als je maar gewoon je 1.5-2 jaar wacht dan is het altijd weer goed gekomen.

Zo simpel, maar toch gaan mensen er nog steeds de mist mee in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

ja ik geef het ook al jaren braaf op, en dan krijg je eigenlijk nooit vragen of iets. Ook idd toen het onder de grens zat voor vermogens heffing. Precies om de reden die jij aangeeft. Dan weten ze iig dat je wat hebt.
Ik geef het ook altijd netjes op. Wij zitten altijd dik onder de grens dus dat is allemaal geen probleem. En als de grens toch in het zicht zou komen stop ik wel wat in de hypotheek of zo.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jackson6 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Sinds wanneer is HOT een ubershitcoin?
Ok ok, sorry, dikke tech uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
majic schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

1) geld uitgeven dat je niet kunt missen = niet slim
2) geld uit crypto halen voor het hoger staat dan je inleg = niet slim

Je kunt mensen niet tegen zichzelf beschermen. Als je in top20 cryptos investeerde dan is het vrijwel onmogelijk om géén winst te maken over zeg 2 jaar tijd gezien. Zelfs als je als een complete pannekoek altijd op elke ATH van het jaar gekocht hebt...als je maar gewoon je 1.5-2 jaar wacht dan is het altijd weer goed gekomen.

Zo simpel, maar toch gaan mensen er nog steeds de mist mee in.
Mijn pf heeft ook op -90% gestaan tussen 2018 en 2020. Hodl en dca heeft me gered uiteindelijk.. maar dan moet het wel stijgen en dat hoeft natuurlijk niet altijd te gebeuren. Het is al duizend keer gezegd maar gewoon nooit geld inzetten wat je niet kan missen.

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raq
  • Nu online

raq

Richh schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

[...]

Dat klopt! :)
Had het al eens eerder gezegd, maar dat onderschrift onder je kenteken _/-\o_ awesome! En een mooi verhaal d:)b
Kentekenplaat is er alweer af, vond het iets te opzichtig en heb weinig zin in ongewenst bezoek. Schroef 'm er wel weer op voor de slowchat-bbq volgend jaar in Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Klopt. Zolang je kunt aantonen dat je die 1 miljoen binnen dat belastingjaar hebt verkregen is er niks aan de hand. Het wordt problematisch als je je transactiegeschiedenis moet afgeven en ze zien dat je het jaar ervoor al 200k had staan. Met alle openheid van koersen is het namelijk snel uit te pluizen hoeveel vermogen je op welk moment had.

Even een voorbeeldje:

Op 1-1-2022 heb ik 200k vermogen (crypto, bank, etc...).
Daar moet ik volgens knab 1689 euro belasting over betalen. Dat is dus 0,84% van mijn totale vermogen.

Op 1-1-2022 heb ik 1m vermogen. Daar moet ik volgens diezelfde site 11,7k belasting over betalen. Dat is 1,17% van mijn vermogen.

Hoe verdien je dit terug? Door 1/6 van dat vermogen tegen 8% weg te zetten (staking, crowdlending, cc, nexo, etc...). Al het meerdere is winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Pelox schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Ik geef het ook altijd netjes op. Wij zitten altijd dik onder de grens dus dat is allemaal geen probleem. En als de grens toch in het zicht zou komen stop ik wel wat in de hypotheek of zo.
ja dat aflossen lukt nu in deze bullrun niet meer (want restbedrag wat nog overblijft aan crypto zit nog ruim boven die grens). Heb een goedkoop 2 onder 1 kap huisje wat ik zelf opgeknapt heb. Dus die hypotheek kan ik in 1x aflossen. Maar dat ga ik natuurlijk niet doen. Plan is binnen 1 jaar verhuizen en daar ga ik wel een hele klap cryptogeld in stoppen.
In de run van 2013 en 2017 heb ik vooral veel onzin gekocht (auto, tv, troep voor de motor, vakanties, loopband etc etc), maar nu wil ik eens niet mijn gains verkwanselen aan troep wat alleen maar minder waard word.
Na aankoop huis ga ik dat wel weer doen gok ik.

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 08-08-2021 12:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Pelox schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

mensen doen ook vaak net alsof de belasting 50% komt halen. zodra je 4 euro boven de grens zit 7(8)7

https://www.berekenhet.nl...sting-extra-vermogen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Brr, voelt toch wel zuur om nu niet in positie te zitten. Maargoed, iets met stick to the plan en de trades komen vanzelf wel weer.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
twain4me schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

mensen doen ook vaak net alsof de belasting 50% komt halen. zodra je 4 euro boven de grens zit 7(8)7

https://www.berekenhet.nl...sting-extra-vermogen.html
Ja joh, stelt allemaal erg weinig voor in Nederland gelukkig.
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

ja dat aflossen lukt nu in deze bullrun niet meer (want restbedrag wat nog overblijft aan crypto zit nog ruim boven die grens). Heb een goedkoop 2 onder 1 kap huisje wat ik zelf opgeknapt heb. Dus die hypotheek kan ik in 1x aflossen. Maar dat ga ik natuurlijk niet doen. Plan is binnen 1 jaar verhuizen en daar ga ik wel een hele klap cryptogeld in stoppen.
In de run van 2013 en 2017 heb ik vooral veel onzin gekocht (auto, tv, troep voor de motor, vakanties, loopband etc etc), maar nu wil ik eens niet mijn gains verkwanselen aan troep wat alleen maar minder waard word.
Na aankoop huis ga ik dat wel weer doen gok ik.
Hier valt nog genoeg af te lossen :')

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:01

The Chosen One

Zie signature!

Heb nu nog een flufje... of plukje(?) MTO van een ICO staan op Atomic Wallet. Alleen daar staat er nog steeds waarde aan gekoppeld.

Als ik ermee HOLD hoef ik op het moment natuurlijk niks te doen maar als ik er nu of op korte termijn wil "incashen" of omruilen dan moet ik dat eerst naar Uniswap doen (daar kan ik het wel traden volgens mij) en vandaar bijv MTO -> USTD/ETH doen en dan bijv dat weer naar Binance toe? Dat werkt?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Jedi_Pimp schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:16:
Brr, voelt toch wel zuur om nu niet in positie te zitten. Maargoed, iets met stick to the plan en de trades komen vanzelf wel weer.
Plan? Komt vanzelf wel weer?

Fund the pump! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Richh schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Plan? Komt vanzelf wel weer?

Fund the pump! :P
Ja, ik weiger in te stappen op groene candles met al te veel hysterie in de markt :P

Bij de eerstvolgende terugtest ben ik er weer bij.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jedi_Pimp schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Ja, ik weiger in te stappen op groene candles met al te veel hysterie in de markt :P

Bij de eerstvolgende terugtest ben ik er weer bij.
Je gaat toch geen 2 jaar zitten wachten joh :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Hier een beginner (sinds februari dit jaar) en nog steeds zoekende voor een voor mij passende strategie. Mijn huidige strategie is DCA voor de lange termijn. Elke week leg ik wat fiat in BTC en ETH.

Nu heb ik een aantal trades die ik op weekbasis heb gedaan op winst staan en voor elk van deze trade zet ik nu een limit order die tussen de 5% en 10% procent boven de initiële inleg ligt met als doel om als de trend weer omslaat naar beneden ik met wat winst kan verkopen en wat lager weer kan inkopen.

Niet alleen HODL'en en DCA maar dus nu ook met tussendoor wat verkopen bij winst.

Klinkt logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Pelox schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Ja joh, stelt allemaal erg weinig voor in Nederland gelukkig.

[...]

Hier valt nog genoeg af te lossen :')
ja dat die hyptoheek hier zo idioot laag is, is puur omdat we er in 2015 niet veel voor betaald hebben en ongeveer alles wat je kan doen aan een jaren 30 woning gedaan hebben....en alles zelf en van legend geld ipv lenen. Dus alleen al door die move is de hyptheek maar 50% van de waarde nu, en dan hebben we uit crypto in 2018 nog best veel afgelost, en dan ook nog 6 jaar 100% aflossen.
Maar als we nu verkassen gaan we ook extreem veel te veel voor de nieuwe hut betalen in deze gestoorde idiote huizen markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

ja dat die hyptoheek hier zo idioot laag is, is puur omdat we er in 2015 niet veel voor betaald hebben en ongeveer alles wat je kan doen aan een jaren 30 woning gedaan hebben....en alles zelf en van legend geld ipv lenen. Dus alleen al door die move is de hyptheek maar 50% van de waarde nu, en dan hebben we uit crypto in 2018 nog best veel afgelost, en dan ook nog 6 jaar 100% aflossen.
Maar als we nu verkassen gaan we ook extreem veel te veel voor de nieuwe hut betalen in deze gestoorde idiote huizen markt.
Kom lekker naar Spanje, prachtig huisje aan de kust in zeg Alicante, Cartagena kost je maybe 50k-75k...en dan lekker rentenieren, online business, taalcursusjes geven, yogalessen, of iets met je handen doen (zijn spanjaarden niet goed in), touristguides, kayaken je noemt het maar op. Nederland is echt niet zo zaligmakend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
majic schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Kom lekker naar Spanje, prachtig huisje aan de kust in zeg Alicante, Cartagena kost je maybe 50k-75k...en dan lekker rentenieren, online business, taalcursusjes geven, yogalessen, of iets met je handen doen (zijn spanjaarden niet goed in), touristguides, kayaken je noemt het maar op. Nederland is echt niet zo zaligmakend meer.
heb er een paar keer naar gekeken om te verkassen maar weet nog niet waar en vind het nog iets te vroeg en wil mijn baan nog niet opzeggen (te leuk, en verdien best leuk ook). Wellicht na nog een bullrun dat ik de stap wel maak.. Maar idd eens mbt nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
[...]

Best wel een idee, i.p.v. een lambo wat vakantiehuisjes. Zat zelf te denken aan Kroatië eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Nopheros schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Best wel een idee, i.p.v. een lambo wat vakantiehuisjes. Zat zelf te denken aan Kroatië eigenlijk.
ja lambo heb je echt geen hol aan natuurlijk. Ja kijk als ik straks 10meuro heb :+ ja dan is het wel een optie ja, maar mensen die met 1meur aan kapitaal zitten en dan een lambo kopen sporen echt niet imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
Ik zag gisteren een grijze lambo rijden hier in eindhoven. Moest meteen aan crypto denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

ja lambo heb je echt geen hol aan natuurlijk. Ja kijk als ik straks 10meuro heb :+ ja dan is het wel een optie ja, maar mensen die met 1meur aan kapitaal zitten en dan een lambo kopen sporen echt niet imo
Uiteraard. Als je je geld wil verspillen dan moet je een nieuwe dure auto kopen..

Ik koop liever een stukje grond en bouw daar een (niet te groot) huis op. Vandaar zien we wel verder 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 08-08-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Waar kan je die messi token kopen.
Ik hoor net dat ie naar een andere club gaat en dat dit dan echt gaat exploderen.
Iemand die mij iets meer erover kan vertellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Ladonna op 08-08-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Nopheros schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Ik heb serieus naar een stacaravan in Zeeland gekeken dit voorjaar. Maar wat betreft kosten baten was ik niet overtuigd. Dan is het buitenland wellicht interessanter.

Maar we dwalen wat af. On topic. Zijn er nog wat lijnen te trekken vandaag? Gaan we de 44 houden?

[ Voor 11% gewijzigd door Pelox op 08-08-2021 12:55 ]

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-09 04:25
Ladonna schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:51:
Ik hoor net dat ie naar een andere club gaat en dat dit dan echt gaat exploderen.
Er is voor zover ik weet geen messi coin. Wel een Barcelona token en een PSG token. De pump omtrent de eventuele overstap is echter al geweest. Ietwat aan de late kant dus, wellicht dat er bij een definitieve overstap nog wat bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Daarom is het ook nog te vroeg. Tegen de tijd dat ik verkas zal het meeste in fiat zitten gok ik. Of ik houd hoofdverblijf in NL en ga 360 dagen ergens anders zitten.
Al gok ik dat NL ook nog wel iets van winstbelasting gaat heffen in de toekomst op crypto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Interessante ideeën allemaal!

Zelf zit ik in deze vooralsnog met hoeveel fiat ik in crypto wil gaan stoppen. Heb nu ongeveer 2% van mijn vermogen erin zitten, en overweeg om op te schalen naar 10-20%. Plan is dan om mijn index-beleggen pot leeg te gooien en in mijn HODL pot te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
merauder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:02:

Zelf zit ik in deze vooralsnog met hoeveel fiat ik in crypto wil gaan stoppen. Heb nu ongeveer 2% van mijn vermogen erin zitten, en overweeg om op te schalen naar 10-20%. Plan is dan om mijn index-beleggen pot leeg te gooien en in mijn HODL pot te gooien.
Uiteraard doen wat je zelf wilt, maar ik raad je toch aan om te blijven spreiden. Crypto heeft altijd een risico, bijvoorbeeld voor bitcoin dat het verbannen kan worden in veel landen/continenten en dat de koers enorm zakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ladonna schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:51:
Daar heb je al 2 mooie kansen laten liggen. Buy the rumor, niet het nieuws.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yOCCFHKmzgS6Gt0Cc9SRZeSBTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VZyta5Mlz2ppFjw3eimFHBQx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

Volgens mij is dat hier al eens eerder ter sprake gekomen, maar ik kan niks opgeven. Onder de grens is klaar, geen optie om iets in te vullen. Misschien hangt dat af van de methode waarmee je aangifte doet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

merauder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:02:

wat mij betreft een risicovol moment om een dergelijke 1 op 1 switch te maken. misschien kan je het er beter in dca-en, maar als je het toch gaat doen: fund de pump d:)b :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Ngangatar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Daar heb je al 2 mooie kansen laten liggen. Buy the rumor, niet het nieuws.

[Afbeelding]
Ik was zelf ook al bezig met typen, je was me voor, nu te laat voor PSG earnings :+

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Volgens mij is dat hier al eens eerder ter sprake gekomen, maar ik kan niks opgeven. Onder de grens is klaar, geen optie om iets in te vullen. Misschien hangt dat af van de methode waarmee je aangifte doet of zo.
jawel hoor, je hebt gewoon een vakje die je aan kan vinken of je crypto hebt, waar de 2e vraag dan is of het meer is dan de grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Jij zit er zelf al, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

jawel hoor, je hebt gewoon een vakje die je aan kan vinken of je crypto hebt, waar de 2e vraag dan is of het meer is dan de grens
Oh, ja, dat wel inderdaad. Maar dan zeg je dus niet hoeveel onder de grens in mijn geval. Ze weten nu dat ik het heb, maar niet of dat nu 2 tientjes was of 30k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Oh, ja, dat wel inderdaad. Maar dan zeg je dus niet hoeveel onder de grens in mijn geval. Ze weten nu dat ik het heb, maar niet of dat nu 2 tientjes was of 30k.
exact, en zo heb ik het ook jaren gedaan toen ik onder die grens zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tweakez schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Ik was zelf ook al bezig met typen, je was me voor, nu te laat voor PSG earnings :+
Ach, nu Ronaldo nog even naar ManU.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPdorvSo7FLYX-1LfuXe0Tl4jGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KWw2ABfNiGhsCtpVoXLGqlBf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Ik bedoelde ná uitcashen uit crypto, niet dat je in Spanje gaat uitcashen. Dan beter Malta ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
twain4me schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

wat mij betreft een risicovol moment om een dergelijke 1 op 1 switch te maken. misschien kan je het er beter in dca-en, maar als je het toch gaat doen: fund de pump d:)b :+
Als ik met meer instap, was sowieso het plan om dit tijdens dipjes te doen. Op dit moment houd ik mezelf nog strikt aan mijn dca schema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Gewoon braaf een vinkje zetten bij 'ik bezit crypto' (wat in een lijst met andere dingen staat). Die staat er ook al jaren, en sinds 2017 hier aangevinkt :P

Mocht BD lastig doen dan krijgen ze in 1x alle mailtjes en bankafschriften met transacties naar Bitonic en Kraken. Alle winst is volledig legaal verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:38
anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Daarom is het ook nog te vroeg. Tegen de tijd dat ik verkas zal het meeste in fiat zitten gok ik. Of ik houd hoofdverblijf in NL en ga 360 dagen ergens anders zitten.
Al gok ik dat NL ook nog wel iets van winstbelasting gaat heffen in de toekomst op crypto
is bij aandelen ook, als ik divident krijg betaal ik blijkbaar ook gelijk dividentenbelasting (DEGIRO)
veel verstand heb ik niet met belastingen, ik weet wel dat het altijd huilen is door die dieven!

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51

Darrell

Fiat moonboy

Kol Nedra schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

is bij aandelen ook, als ik divident krijg betaal ik blijkbaar ook gelijk dividentenbelasting (DEGIRO)
veel verstand heb ik niet met belastingen, ik weet wel dat het altijd huilen is door die dieven!
Sorry. Het is dividend. En dividendbelasting. De eerste paar keer genegeerd maar hield het nu niet meer.

Kom maar door met de grammatik macht frei grapjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Darrell schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Sorry. Het is dividend. En dividendbelasting. De eerste paar keer genegeerd maar hield het nu niet meer.

AG wint jij nied op joh.. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Ach, mensen die zeuren over taalnazi's zouden eens een echte nazi moeten tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:38
[...]

ach ja, de Nederlandse taal is gewoon een k*t taal :+

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Ach, mensen die zeuren over taalnazi's zouden eens een echte nazi moeten tegenkomen.
Gisteren nog eentje, was wel weer genoeg voor het weekend.

Pagina: 1 ... 96 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!