"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik love de Bitcoin ook, maar ik denk ook dat Ethereum het Bitcoin erg lastig gaat maken in de nabije toekomst.Sluw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:34:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik love de bitcoin en laaf me dagelijks aan haar statistieken. We moeten alleen niet vergeten dat Ethereum deze run een ondeugende tegenhanger is. Een gevallen engel, de duivel die de bitcoiners bespeelt vanuit de krochten van de altcoinmarkt.
Ethereum is programmeerbaar geld met vergelijkbare inflatie als Bitcoin en een sterk toenemende adoptie (defi, nft, gaming etc.). Naast Bitcoin is Ethereum de enige crypto die serieuze interesse wekt vanuit de constitionele beleggers en instituties.
De voortekenen zijn gunstig zeg maar
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 06-08-2021 22:02 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Beter koop je nu BTC ipv ETH. En dat zeg ik niet omdat ik 100% BTC ben.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:54:
Nu in ETH fomo'en is wel het laatste dat je moet doen. Wacht je trade af, ga geen candles chasen.
Verwijderd
Buy low sell high.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wel benieuwd. Basseer je deze instapprijzen puur op het USDTETH pair of kijk je ook naar ETHBTC?Taro schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:51:
[...]
Ik ook wel, nadat ik hopelijk weer rond 2881/2891 ben ingestapt
Het lijkt me namelijk interessant om in de gaten te houden hoe graag ETH weer wil inlopen op het BTC pair en van daaruit te kunnen inschatten of 2881 überhaubt realistisch gaat worden op korte termijn.
(zeg ik als non-trader, maar volledig vanuit boerenlogica)
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 06-08-2021 22:10 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Als hij dan nog hoger gaat, mis je wel de procentuele winst op een groter bedrag.
Denk ik juist?
Wat er nu gebeurt roepen luitjes toch al sinds 2018/2019? De opkomst van defi was een sterke aanwijzing dat ETH serieus genomen zou moeten worden. Werd lacherig over gedaan, ook in dit topic.Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:59:
Als de bear weer diep gaat neem ik ETH ook mee in de maandelijkse DCA.
Buy low sell high.
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 06-08-2021 22:07 ]
Waren in 2017 toch echt allemaal top 20 coins
Verwijderd
Het is gewoon een enorme speculatieve bubbel met gigantische pieken en dalen, alles was en is mogelijk.Mooody schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:05:
[...]
Wat er nu gebeurt roepen luitjes toch al sinds 2018/2019? De opkomst van defi was een sterke aanwijzing dat ETH serieus genomen zou moeten worden.
Deze prijsstijgingen zijn op de middellange termijn onthoudbaar en er gaat echt wel weer een jarenlange correctie komen. Hoe diep die gaat zal afhangen hoe hoog de uiteindelijke top komt te liggen.
Tijd zat om er nog wat van op te pikken in mijn optiek, als onze lieve heer me die tijd gunt tenminste.
Niet alleen je winst, maar dat kan natuurlijk wel. En inderdaad, grijp je mis, dan mis je winst + je hebt minder van de betreffende crypto dan ervoor. Daarom moet je het juiste moment weten te timenBeug schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:04:
Dus wat een optie is, is dat je een deel van de winst nu verkoopt op piek, en wanneer hij zakt die winst er terug in pompt. Is dat zo een beetje de daytrademethodiek?
Als hij dan nog hoger gaat, mis je wel de procentuele winst op een groter bedrag.
Denk ik juist?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Correct en wij staan er beide anders in. Jij gaat verkopen als TA dat aanwijstVerwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:10:
[...]
Het is gewoon een enorme speculatieve bubbel met gigantische pieken en dalen, alles was en is mogelijk.
Deze prijsstijgingen zijn op de middellange termijn onthoudbaar en er gaat echt wel weer een jarenlange correctie komen. Hoe diep die gaat zal afhangen hoe hoog de uiteindelijke top komt te liggen.
Tijd zat om er nog wat van op te pikken in mijn optiek, als onze lieve heer me die tijd gunt tenminste.
Anderzijds probeer ik dat "verlies in rendement" goed te maken door zorgvuldig mijn hodl-projecten te kiezen en deze te compounden. Ik steek daar echt veel tijd in, vind ik ook leuk (en zinvol) om te doen.
Eigenlijk zouden we eens over een periode van 1 of 2 jaar moeten meten welke methode effectiever is
[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 06-08-2021 22:22 ]
Hodl for life biatches.
https://twitter.com/farokh/status/1423698725269082115?s=20
ja zo heb ik een shitcoin, name not to be mentioned here, inleg nu x2.2 in amper 4 dagendotslasher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:25:
Die NFT hype begint toch gekke proporties aan te nemen hoor:
edit 1x dan, want het hoort in de meme topic
https://www.coingecko.com/en/coins/jojo
ontopic, zie ETH gaan dan, moon
[ Voor 18% gewijzigd door Kol Nedra op 06-08-2021 22:34 ]
nothing stops this train
NFT is nu een hype van nerds, straks gaat het een zinvolle invulling krijgen.dotslasher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:25:
Voorbeeld 1: Stel je voor dat je een deeltje kunt kopen van de verkooprechten van een speler van jouw voetbalteam? Stel: Je "koopt" Ronaldo in 2003 en weet deze te hodlen tot 2009, dan is jouw NFT wel even 20-30x zoveel waard geworden.
Voorbeeld 2: Chainlink is bezig met liquid NFT's. Tokens (bijv. voetbalspelers) die on-the-fly aangepast worden met real-time data. Jouw NFT (en waarde) groeit mee met de speler. Deze kunnen ingezet worden in games, maar ook verhandeld worden.
Slechts 2 kleine voorbeelden op gebied van voetbal, maar de mogelijkheden zijn oneindig.
NFT's gaan samen met Defi zorgen voor flink wat waardeverplaatsing. Je kan er beter een onderdeel van uitmaken, dat voordeel hebben we als "crypto nerds".
[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 06-08-2021 22:34 ]
170M dollar voor dat plaatje?dotslasher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:25:
Veeg me op

Verwijderd
Ik hodl mijn BTC denk ik ook gewoon over de top, van TA heb ik totaal geen kaas gegeten. Mijn shitcoins dump ik wel op tijd (hopelijkMooody schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Correct en wij staan er beide anders in. Jij gaat verkopen als TA dat aanwijst, ik blijf hangen tot de bodem![]()
Anderzijds probeer ik dat "verlies in rendement" goed te maken door zorgvuldig mijn hodl-projecten te kiezen en deze te compounden.
Eigenlijk zouden we eens over een periode van 1 of 2 jaar moeten meten welke methode effectiever is

Ik zie Ethereum echt alleen als een buy low sell high net als andere alts, Bitcoin wil ik gewoon een plukje van bezitten, ongeacht de fiat prijs. Evenals wat fysieke edelmetalen.
Daarom run ik ook een 24/7 full node, Bitcoin is de enige crypto voor mij die dieper gaat dan puur speculatie
Zie je echt niet dat er een gigantische gap is tussen Ethereum en andere alts?Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:35:
Ik zie Ethereum echt alleen als een buy low sell high net als andere alts
Qua volume, transacties, wallets, mogelijkheden, market cap e.d.
Waar de Bitcoin whitepaper de bewustwording is begonnen, zou Ethereum het naar het volgende niveau kunnen brengen met "volledig programmeerbare waarde". Dat zou je kunnen beschouwen als Bitcoin 2.0 imo.
Er zit een behoorlijk groot verschil tussen niet op kunnen nemen en totaal niet in je asset lijst zientwain4me schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:46:
[...]
staat duidelijk dat ze nog niet op te nemen zijn
[Afbeelding]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
apps...Ngangatar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:13:
[...]
Er zit een behoorlijk groot verschil tussen niet op kunnen nemen en totaal niet in je asset lijst zien.
Ja mooi he, kan altijd wel genieten van dit soort dingen. Zoveel druk om iets uit te brengen en vaak gaat er dan iets fout bij de testplannen. In dit geval dus op de Appversie in iOS 14.7.
Inmiddels is het opgelost overigens, dus een snelle en nette hotfix.
Waar gewerkt wordt maakt men fouten, niets mis mee, het gaat er om hoe men het oplost.
Verwijderd
Bitcoin is Alpha. Ethereum Beta.Mooody schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:51:
[...]
Zie je echt niet dat er een gigantische gap is tussen Ethereum en andere alts?
Waar de Bitcoin whitepaper de bewustwording is begonnen, zou Ethereum het naar het volgende niveau kunnen brengen met "volledig programmeerbare waarde". Dat zou je kunnen beschouwen als Bitcoin 2.0 imo.
En dan nog een shitlijst aan Delta's en Omega's.
En 1 doge = 1 doge.
Ethereum en andere alts = alts.
Alles heeft zijn plaats. Ethereum is aan het evolueren maar ik zie die hele proof of stake ook nog wel gigantisch fout gaan. Maar dat is het mooie, je kunt er prima van genieten zonder er in te zitten.
Prachtig toch die shitcoins die alles uit de kast halen om een beetje te hypen en te pumpen.
Bitcoin 2.0? Lol.
Hoezo zou de PoS fout gaan?Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:26:
[...]
Bitcoin is Alpha. Ethereum Beta.
En dan nog een shitlijst aan Delta's en Omega's.
En 1 doge = 1 doge.
Ethereum en andere alts = alts.
Alles heeft zijn plaats. Ethereum is aan het evolueren maar ik zie die hele proof of stake ook nog wel gigantisch fout gaan. Maar dat is het mooie, je kunt er prima van genieten zonder er in te zitten.
Prachtig toch die shitcoins die alles uit de kast halen om een beetje te hypen en te pumpen.
Bitcoin 2.0? Lol.
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Help me even ajb, bij welke plaatje hoort je tekst nu precies? Is het een boven of onderschrift?Nopheros schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:46:
Zit te denken om deze er maar bij te nemen, zal het wel leuk doen op feestjes etc.
[Afbeelding]
/f/image/Ia5IPXwtBfGOzpZ8kjxp7PJh.png?f=fotoalbum_large)
Wil jij alsjeblieft nooit van het bier afblijven....Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:30:
[...]
Feitelijk kan het up of down.
Dus niet alle kanten.
Rechts gaat het hoe dan ook.
Als we naar links gaan is er meer aan de hand.
Eentje wel, eentje niet blijkbaar?Taro schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:51:
[...]
Spot on weer...Taro schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:51:
[...]
Mooody schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:00:
[...]
Wel benieuwd. Basseer je deze instapprijzen puur op het USDTETH pair of kijk je ook naar ETHBTC?
Het lijkt me namelijk interessant om in de gaten te houden hoe graag ETH weer wil inlopen op het BTC pair en van daaruit te kunnen inschatten of 2881 überhaubt realistisch gaat worden op korte termijn.
(zeg ik als non-trader, maar volledig vanuit boerenlogica)
:fill(white):strip_exif()/f/image/3uwDB2sbYrLlqDb64Dg76Z0R.png?f=user_large)
2924: Helemaal uitgestapt
2891: 50% ingestapt
2912: Die 50% weer verkocht
2881: Andere 50% ingestapt.
2883: Extra order ivm sell van 2912 ook weer ingekocht
Lijkt een klein verschil op het geheel, maar toch gemiddeld ongeveer 43 USD per ETH en dat maal een leuk aantal ETH is zeker de moeite waard
Ik zie inmiddels dat je 2e order ook gehit is, gratsTaro schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:04:
[...]
![]()
[Afbeelding]
Lijkt een klein verschil op het geheel, maar toch gemiddeld ongeveer 43 USD per ETH en dat maal een leuk aantal ETH is zeker de moeite waard
morgen met een grote smile wakker worden of rekt gaan, slaap lekker tot morgen 🙂
nothing stops this train
Ja, maar...ik moet de kids ook vermaken, verhaaltjes voorlezen. Hardlopen 2-3x per week. Gitaarlessen volgen. 60-uur per week bezig zijn met het bedrijf. Vrouw APK-tje geven.Taro schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:04:
[...]
![]()
[Afbeelding]
Hoezo nog tijd om te traden?
WTF.
Heb ik nou altijd genoegen genomen met < 1% spaarrente?
Maktub
Flippening?Tweakez schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:36:
[...]
Tot de flippening, is dan bitcoin de bitch van ethereum?![]()
Hey, 2017 belde, ze willen hun buzzword terug
Flippening gaat nooit gebeuren.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
25% per week hier op crypto.MrMrq schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:40:
Ik denk dat ik namens de hele class of 2020 spreek als ik zeg:
WTF.
Bizar. All in btc/eth
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Nu even de "pijn" pakken en wat goede trades maken. Dan kan je die 60 uur uitbesteden (als je dat überhaupt wil) en enigszins uitrusten als het vrouwtje jou je dagelijkse APK beurt geeft.Mooody schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:35:
[...]
Ja, maar...ik moet de kids ook vermaken, verhaaltjes voorlezen. Hardlopen 2-3x per week. Gitaarlessen volgen. 60-uur per week bezig zijn met het bedrijf. Vrouw APK-tje geven.
Hoezo nog tijd om te traden?
Verwijderd
Sowieso.knakworst schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 06:15:
43.930. @Verwijderd stand-by...
Kijk uit, de andere kant op gaat het net zo hard.MrMrq schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:40:
WTF.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Merk wel dat mijn Bull-pet aan het groeien is en uit moet kijken om nu geen domme keuzes te gaan maken, ofja, meer de FOMO in bedwang houden! Maar als je dan naar de aanzet van de vorige Bull kijkt vanaf 25-04, was er ook geen goed moment geweest op de daily..
Wat mij trouwens wel opviel is dat mijn RVM mining flink geslonken is? van 100 per dag nu nog maar 60?!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Happy cake-day!BTFD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:38:
En wederom is het lekker wakker worden zo!![]()
Merk wel dat mijn Bull-pet aan het groeien is en uit moet kijken om nu geen domme keuzes te gaan maken, ofja, meer de FOMO in bedwang houden! Maar als je dan naar de aanzet van de vorige Bull kijkt vanaf 25-04, was er ook geen goed moment geweest op de daily..
Wat mij trouwens wel opviel is dat mijn RVM mining flink geslonken is? van 100 per dag nu nog maar 60?!
@Verwijderd ik denk dat je bovenstaande niet helemaal goed begrijpt. Natuurlijk is Eth geen Bitcoin 2.0, want technisch andere opbouw. Maar waar Bitcoin nog enkel de 'store-of-value' is, is met Eth die 'programmeerbare waarde' uitgevonden. En dat is zeker niet Bitcoin 2.0, dat is weer iets compleet nieuws. Het is geen appels met appels, maar appels met peren. En ik lust ze allebei.Mooody schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:51:
[...]
Zie je echt niet dat er een gigantische gap is tussen Ethereum en andere alts?
Ik ben het met je eens dat 99,9% van alle coins qua grafiek toepasselijk hetzelfde zal eindigen als dat van een hartstilstand. Dat neemt niet weg dat Eth de laatste jaren (noem het ontdek- of uitprobeer-fase) wel bewezen heeft dat er economische mogelijkheden zijn voor een munt of munten met dit soort functionaliteit. En ja, er moet nog veel gebeuren (vooral op gebied van snelheid en schaalbaarheid), maar het is dan ook geen munt waar je alleen je geld in kan stoppen en verder niks. Het voegt waarde toe in de vorm van decentrale functionaliteit. Áls er een munt is die de potentie heeft om uit te groeien tot motor van deze nieuwe soort digitale economie, dan is dat niet een munt als Bitcoin maar Ethereum.
Waarom dan niet één van de andere munten die ook alles kan? Goede vraag. Tot nu toe heeft geen enkele munt de adoptiegraad kunnen aannemen die Ethereum heeft meegemaakt. Zolang dat niet het geval is, hodl ik (naast Bitcoin als store-of-value) Ethereum. Plus wat aanverwante artikelen, die ik liever wel verkoop, omdat die nog niet de status van Btc of Eth hebben als het gaat om bewezen adoptie.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dank voor de warningStokstaart schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:26:
[...]
Kijk uit, de andere kant op gaat het net zo hard.
‘Gelukkig’ ben ik redelijk risk avoidant met geld. Mijn PF explodeert nu ook niet echt, omdat ik nog steeds veel in fiat zit. Maar ik FOMO het er niet terug in.
On that subject: ik ben erg benieuwd wat we de komende dagen gaan doen. Enerzijds is een correctie heel gezond en logisch, nu, maar de markt is dat niet.
Ik kan me voorstellen dat retail, media en daarna meer retail weer op de hype train springen, en dan cruisen we toch vlot door. Zeker omdat we boven belangrijke weerstanden zitten én we nog onder de vorige top zitten.
Maktub
En MATICTaro schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:59:
DOT, SOL, DOGE en BNB nu ook op Bitvavo te verkrijgen.
Maktub
Thanks!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Hoog % krijg je inderdaad op je crypto returns, maar het heeft in principe niks meer met crypto te maken.MrMrq schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:40:
WTF.
Laag risico:
NEXO: 4% rente op je Euro's (storten per 1000+ euro) zonder poespas. Of tot 6% als je wat NEXO hebt.
Iets risicovoller:
Mintos - Leen je geld uit en vang 10%+ rente. Grootste platform van EU, goede bewaking van je assets. zie ook dit topic
En zo zijn er nog wel wat andere mogelijkheden om je vermogen leuk te stallen. Zie ook websites van enthousiastelingen als Jorgen en Ferry om meer over de mogelijkheden en risico's te leren.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Ok man, bedankt dat je het even voor me uit hebt gelegd.MicroWhale schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:52:
[...]
@Verwijderd ik denk dat je bovenstaande niet helemaal goed begrijpt. Natuurlijk is Eth geen Bitcoin 2.0, want technisch andere opbouw. Maar waar Bitcoin nog enkel de 'store-of-value' is, is met Eth die 'programmeerbare waarde' uitgevonden. En dat is zeker niet Bitcoin 2.0, dat is weer iets compleet nieuws. Het is geen appels met appels, maar appels met peren. En ik lust ze allebei.
Ik ben het met je eens dat 99,9% van alle coins qua grafiek toepasselijk hetzelfde zal eindigen als dat van een hartstilstand. Dat neemt niet weg dat Eth de laatste jaren (noem het ontdek- of uitprobeer-fase) wel bewezen heeft dat er economische mogelijkheden zijn voor een munt of munten met dit soort functionaliteit. En ja, er moet nog veel gebeuren (vooral op gebied van snelheid en schaalbaarheid), maar het is dan ook geen munt waar je alleen je geld in kan stoppen en verder niks. Het voegt waarde toe in de vorm van decentrale functionaliteit. Áls er een munt is die de potentie heeft om uit te groeien tot motor van deze nieuwe soort digitale economie, dan is dat niet een munt als Bitcoin maar Ethereum.
Waarom dan niet één van de andere munten die ook alles kan? Goede vraag. Tot nu toe heeft geen enkele munt de adoptiegraad kunnen aannemen die Ethereum heeft meegemaakt. Zolang dat niet het geval is, hodl ik (naast Bitcoin als store-of-value) Ethereum. Plus wat aanverwante artikelen, die ik liever wel verkoop, omdat die nog niet de status van Btc of Eth hebben als het gaat om bewezen adoptie.
Dus nu is een gecentraliseerde, manipuleerbare shitcoin katapult zonder hardcap en met on the fly aanpasbare tokenomics de toekomst voor een soort digitale economie?
Pfoeh. Hopen dat fiat het nog even volhoudt.
Ook goeiemorgen. Wat een sarcasme zeg.Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Ok man, bedankt dat je het even voor me uit hebt gelegd.
Dus nu is een gecentraliseerde, manipuleerbare shitcoin katapult zonder hardcap en met on the fly aanpasbare tokenomics de toekomst voor een soort digitale economie?
Pfoeh. Hopen dat fiat het nog even volhoudt.

Neem wat koffie.

Verwijderd
Sorry, er zat wat azijn in. Slaapgebrek vanwege het opblijven voor de 44k die maar niet kwam.MicroWhale schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:24:
[...]
Ook goeiemorgen. Wat een sarcasme zeg.Of is dit bait?
Neem wat koffie.
[Afbeelding]
Ik kan Ethereum helaas niet omarmen vanwege mijn Bitcoin maxi religieuze standpunten.
'If you can't beat them, join them.' Zeggen ze wel eens.
Maar liever niet.
Ethereum en de hele DeFi ontwikkeling kan wel heel goed de 'next step' zijn, dit kan ik niet onkennen. Echter wil ik het gewoon liever niet zien. Bitcoins en shitcoins. Hodl, en buy low sell high. Dat is mijn simpele wereld, en die hou ik graag simpel.
Misschien stap ik ooit nog eens in wanneer ik ben afgekickt van de Bitcoin hopium. Maar vandaag zal dat niet zijn.
BTC FTW.

Haha, ik had ook niet verwacht dat ik een maxi zoals jij op andere gedachten zou kunnen brengen hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:34:
[...]
Sorry, er zat wat azijn in. Slaapgebrek vanwege het opblijven voor de 44k die maar niet kwam.
Ik kan Ethereum helaas niet omarmen vanwege mijn Bitcoin maxi religieuze standpunten.
Maar liever niet.
Simpel is goed! Doen wat voor je werkt.Ethereum en de hele DeFi ontwikkeling kan wel heel goed de 'next step' zijn, dit kan ik niet onkennen. Echter wil ik het gewoon liever niet zien. Bitcoins en shitcoins. Hodl, en buy low sell high. Dat is mijn simpele wereld, en die hou ik graag simpel.
Als je er na deze bullrun zo bij zit:Misschien stap ik ooit nog eens in wanneer ik ben afgekickt van de Bitcoin hopium. Maar vandaag zal dat niet zijn.![]()
BTC FTW.

kun je altijd een flufje proberen toch?
Verwijderd
Adoptie right there.Servor schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:39:
[...]
Dikke thumbs up maar wel 10% ETH hier vanwege dikke fomo. Sorry Jaap.
Je moet gewoon kopen waar je winst in ziet, toch?
Kijk, je hebt mensen die allerlei smaken ijs proberen waar ze ook komen. Ik ben gewoon een bolletje pistache en banaan man.
Zolang ik maar bij iemand achterin de Ethereum lambo mag, op weg naar de bullrun party na de flippening, ben ik wel tevreden.
En als iemand me dan bij aankomst ook nog op een biertje trakteert, aangeschaft middels een Ethereum smartcontract, terwijl ik onderin mijn maxi wallet graai naar wat roestige sats die niemand accepteerd zou dat helemaal top zijn.
In all fairness: nog niet.mentalozzie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
Stel je voor ik kom vandaag onder een bus. Zou ik graag willen dat mijn vriendin bij de crypto kan (en beleggingen) hoe hebben jullie dat geregeld?
Goede vraag, ga ik mee aan de slag.
Volgens mij is het beste wat je kan doen passwords in een gedeelde password manager vastleggen.
Uitdagingen: multi factor authenticatie en de gebruiksvriendelijkheid van sommige soorten transacties…
Maktub
Plus het werk van PoW zet juist energie om in waarde.
Een documentje met daarop verwijzingen naar verschillende locaties (Exchanges, Ledger, etc.) met daarbij aanwijzingen hoe/waar de betreffende logins, 2FA, etc. kunnen worden gevonden. In dat document worden ook de namen van een aantal personen genoemd die ik vertrouw en ook kaas van crypto hebben gegeten, zodat ze daar terecht kan met de betreffende informatie en niet teveel zelf in de techniek hoeft te duiken.mentalozzie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
Stel je voor ik kom vandaag onder een bus. Zou ik graag willen dat mijn vriendin bij de crypto kan (en beleggingen) hoe hebben jullie dat geregeld?
Idd. Same here. Mijn ouders weten waar ze basis login info en seed recovery info etc kunnen vinden (die ze zelf verder niet begrijpen) en hebben 2 namen van vrienden die ik 100% vertrouw en die hen zullen helpen om de boel in fiat om te zetten en liquide te maken mocht er ooit iets bij mij gebeuren.Taro schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:33:
[...]
Een documentje met daarop verwijzingen naar verschillende locaties (Exchanges, Ledger, etc.) met daarbij aanwijzingen hoe/waar de betreffende logins, 2FA, etc. kunnen worden gevonden. In dat document worden ook de namen van een aantal personen genoemd die ik vertrouw en ook kaas van crypto hebben gegeten, zodat ze daar terecht kan met de betreffende informatie en niet teveel zelf in de techniek hoeft te duiken.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Zorgen dat ze ook onder de bus komt, want die gaan mee het graf in. Schaarste FTW!mentalozzie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
Nee, zonder flauwekul. Dat moet ook in een document gezet worden, wat ik nu gelijk ga doen overigens.
Is Wachtwoord123 een sterk wachtwoord denken jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious op 07-08-2021 09:47 ]
Hier heeft mijn wederhelft de code van de Ledger (en telefoon voor alle 2FA) met die vriend van haar zus als hulp om bij de tokens te komen. De seed van de Ledger is dan weer bij 2 familieleden op te halen..
Mocht het uit de hand lopen qua waarde, dan even bij de notaris langs!
Wegens omstandigheden is de weekenddip uitgesteld tot nader order.
Ik herhaal:
Wegens omstandigheden is de weekenddip uitgesteld tot nader order.
* Einde Bericht *
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik geef het aan met kat die HODL het dan tenminste nogmentalozzie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
Als jij onder een bus komt... Daar heb ik verder niks voor geregeld hoormentalozzie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
Maar beleggingen gaan vanzelf als je op papier al aan elkaar verbonden bent, en crypto, tja, daar zal je denk ik gewoon afspraken over moeten maken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Donderdagavond kwam het nieuws over Messi en gelijk de geruchten over een overstap van Barca naar PSG. Toen dacht ik, zal ik een stuk of 20 a 30 PSG muntjes kopen? Was voor 80% een zekerheidje dat die koers zou stijgen, al zou Messi niet naar PSG gaan. Niet gedaan, te druk met BTC en aanverwante zaken als TA, verkoop en inkoop puntjes bepalen etc.
Tja, dan krijg je dit.... Had een makkelijke 40% winst kunnen zijn.
/f/image/qsmqkGmYN8bFuj65PtPZabcA.png?f=fotoalbum_large)
123 niet.WhySoSerious schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:46:
[...]
Zorgen dat ze ook onder de bus komt, want die gaan mee het graf in. Schaarste FTW!
Nee, zonder flauwekul. Dat moet ook in een document gezet worden, wat ik nu gelijk ga doen overigens.
Is Wachtwoord123 een sterk wachtwoord denken jullie?
123krijgdevinketeringtyfus. wel.
Daar komt niemand op, tot nu dan.
XRP = trash
Verwijderd
Van harte met je baardag.BTFD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:49:
Dankjewel @Taro
Hier heeft mijn wederhelft de code van de Ledger (en telefoon voor alle 2FA) met die vriend van haar zus als hulp om bij de tokens te komen. De seed van de Ledger is dan weer bij 2 familieleden op te halen..
Gefeliciteerd!BTFD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:49:
Dankjewel @Taro

Als ze bij mij e.e.a. goed gaan uitpluizen dan vinden ze het allemaal wel. Het zal wat puzzelwerk zijn, maar daar komen ze wel uit hoop ik. Zo niet dan pech.
Wat jij zegt: Als t qua waarde substantieel wordt ga ik wel even langs de notaris om alles vast te leggen.
Zet het op een oude smartphone met encryptie en je standaard ontgrendelcode, komt er niemand bij?MicroWhale schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:14:
[...]
Gefeliciteerd!![]()
Als ze bij mij e.e.a. goed gaan uitpluizen dan vinden ze het allemaal wel. Het zal wat puzzelwerk zijn, maar daar komen ze wel uit hoop ik. Zo niet dan pech.
Wat jij zegt: Als t qua waarde substantieel wordt ga ik wel even langs de notaris om alles vast te leggen.
#Rent snel weer weg#
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Crypto valt er net zo goed onder, alles van jou of je wederhelft valt er onder. Dus afspraken hoef je niet te maken, een goede howto is wel handigRichh schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Als jij onder een bus komt... Daar heb ik verder niks voor geregeld hoor
Maar beleggingen gaan vanzelf als je op papier al aan elkaar verbonden bent, en crypto, tja, daar zal je denk ik gewoon afspraken over moeten maken.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Hehe, misschien naar de Olympics kijken bij het schoonspringen, daar acht ik de kans iets groterzwembroek schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:20:
Even een snoekduik naar 32k graag....
#Rent snel weer weg#
Een 3 meter plank duikje zullen we nog wel een paar keer zien.
same here. Maar ik heb ze wel maar dat is dan een soort van diversificatie. Het is ook maar 10% van PF en heb ze kort na de corona dump gekocht. Maar ze gaan zeker wel weer de deur uit als de top in de buurt komt, waar ik bij btc nooit meer dan 50% verkoopVerwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:34:
[...]
Sorry, er zat wat azijn in. Slaapgebrek vanwege het opblijven voor de 44k die maar niet kwam.
Maar liever niet.
Ethereum en de hele DeFi ontwikkeling kan wel heel goed de 'next step' zijn, dit kan ik niet onkennen. Echter wil ik het gewoon liever niet zien. Bitcoins en shitcoins. Hodl, en buy low sell high. Dat is mijn simpele wereld, en die hou ik graag simpel.
Misschien stap ik ooit nog eens in wanneer ik ben afgekickt van de Bitcoin hopium. Maar vandaag zal dat niet zijn.![]()
BTC FTW.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dan komt Slux to rescuezwembroek schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:20:
Even een snoekduik naar 32k graag....
#Rent snel weer weg#
"koopt een flufje"
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Nopheros schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Zet het op een oude smartphone met encryptie en je standaard ontgrendelcode, komt er niemand bij?

Geef jij me nu een tip voor als je langs komt met je boormachine zodat je alleen de ontgrendelcode hoeft te vragen?
ik snap wat je bedoelt, maar ik ga mijn eigen manier verzinnen om e.e.a. 'over te dragen als ik er niet meer ben.' Zo'n smartphone vind ik te gevoelig voor de 'tand des tijds' (android versie die niet meer ondersteunt wordt, etc...). Ik denk dat ik het gecodeerd in steen laat graveren. In de vorm van 15 regels waar iedereen zich aan zou moeten houden om een goed leven te leiden of zo. Dan valt het niemand op dat het de code is tot mijn crypto-wallets. Veel veiliger!

Ik denk dat de eerste toko die een goede giftset of overlijdens/overdracht set voor crypto weet te maken er aardig wat van kan verkopen. Er zijn veel mensen die dit graag goed zouden vastleggen op een begrijpelijke overdracht manier en het staat nog zo gruwelijk in de kinderschoenen.watercoolertje schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
Crypto valt er net zo goed onder, alles van jou of je wederhelft valt er onder. Dus afspraken hoef je niet te maken, een goede howto is wel handig
Ik ben hier thuis nu ook bezig met de eerste stappen (opslaan phrases op bepaalde veilige plekken etc) en het inlichten hierover van naasten. Ik heb er nog geen bakken met geld inzitten bijvoorbeeld, maar het zal langzaam groeien en wie weet dat als ik vandaag van mijn balkon mieter, wat het over 15 jaar waard is.
Wel grappig dat ook hier Binance een van de eerste is die stappen probeert te zetten in het gift gedeelte waar ze nu al cadeaukaarten verkopen. Volmaakt, zeker niet maar ze doen weer een poging in ieder geval.
Waarom al dit gedoe? Ik heb mijn crypto zaken bij de notaris en mijn accountant geregeld met een backup in een kluis van de RBS. De inhoud van die kluis is ook nog eens verzekerd tegen 95% van de waarde die er nu inligt. Funds are safuNgangatar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat de eerste toko die een goede giftset of overlijdens/overdracht set voor crypto weet te maken er aardig wat van kan verkopen. Er zijn veel mensen die dit graag goed zouden vastleggen op een begrijpelijke overdracht manier en het staat nog zo gruwelijk in de kinderschoenen.
Ik ben hier thuis nu ook bezig met de eerste stappen (opslaan phrases op bepaalde veilige plekken etc) en het inlichten hierover van naasten. Ik heb er nog geen bakken met geld inzitten bijvoorbeeld, maar het zal langzaam groeien en wie weet dat als ik vandaag van mijn balkon mieter, wat het over 15 jaar waard is.
Wel grappig dat ook hier Binance een van de eerste is die stappen probeert te zetten in het gift gedeelte waar ze nu al cadeaukaarten verkopen. Volmaakt, zeker niet maar ze doen weer een poging in ieder geval.
De 15 geboden van MicropenisWhaleMicroWhale schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:28:
[...]
[Afbeelding]
Geef jij me nu een tip voor als je langs komt met je boormachine zodat je alleen de ontgrendelcode hoeft te vragen?
ik snap wat je bedoelt, maar ik ga mijn eigen manier verzinnen om e.e.a. 'over te dragen als ik er niet meer ben.' Zo'n smartphone vind ik te gevoelig voor de 'tand des tijds' (android versie die niet meer ondersteunt wordt, etc...). Ik denk dat ik het gecodeerd in steen laat graveren. In de vorm van 15 regels waar iedereen zich aan zou moeten houden om een goed leven te leiden of zo. Dan valt het niemand op dat het de code is tot mijn crypto-wallets. Veel veiliger!
[Afbeelding]
RBS? Royal Bank of Scotland? En zijn notarissen al zover?JW04 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
Waarom al dit gedoe? Ik heb mijn crypto zaken bij de notaris en mijn accountant geregeld met een backup in een kluis van de RBS. De inhoud van die kluis is ook nog eens verzekerd tegen 95% van de waarde die er nu inligt. Funds are safu
Normaal heb je daar ook een organische groei maar sinds ik daar 2 weken geleden biologische bloem van een molenaar voor ben gaan gebruiken, gedraagt die zich hetzelfde, sourdough on steroids.
Zoiets als dit:
:strip_exif()/f/image/UNc3OZR4GbO2QFqRRuqH8Mu6.jpg?f=fotoalbum_large)
MicroWhale schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:28:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een android smartphone ergens neergelegd met stroom adapter. Dit apparaat werkt over 20 jaar nog steeds en er kan niemand bij, want encryptie + ontgrendelcode. Android updates hebben er verder niets mee te maken, ook internet heeft een telefoon niet nodig om een stukje tekst/afbeeldingen te kunnen lezen. Ik heb zelf dan ook alle wifi instellingen verwijderd en er zit geen simkaart in.
Ik zou zo geen veiligere oplossing weten. Eventueel zou je de telefoon zelfs nog bij familie kunnen neerleggen met de info dat er "belangrijke gegevens" op staan. Niemand die weet dat er een seed op staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 07-08-2021 12:03 ]
Je kunt een seed of ledger in depot geven aan de notaris. Dan bewaart ie hem en je kunt er de notie bijdoen: bij overlijden svp overhandigen aan mijn erfgenamen.Ngangatar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
RBS? Royal Bank of Scotland? En zijn notarissen al zover?
Mocht je je nabestaanden meer uitleg geven stop je er een brief bij met tips en tricks. Of je splitst het: briefje bij notaris, seed/ledger in de kluis bij de bank.
Kan ook met inloggegevens vwb social media.
Had even de hoop dat een notaris als extra betaalde dienst dit kon uitleggen aan nabestaanden. Zal wellicht mogelijk zijn in de toekomst. In ieder geval iets om over na te blijven denken. Dat de seed etc naar de notaris kan, ja dat is logisch, ik zal dat meenemen in mijn bespreking binnenkort, ging er toch al wat zaken regelen en vastleggen.Joosie200 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Je kunt een seed of ledger in depot geven aan de notaris. Dan bewaart ie hem en je kunt er de notie bijdoen: bij overlijden svp overhandigen aan mijn erfgenamen.
Mocht je je nabestaanden meer uitleg geven stop je er een brief bij met tips en tricks. Of je splitst het: briefje bij notaris, seed/ledger in de kluis bij de bank.
Kan ook met inloggegevens vwb social media.
Dat klopt. Mijn notaris is een studievriend die ook stevig in de crypto zit dus in mijn geval weet die overal van af en kan hij ook instrueren. Er zullen vast nog wel meer notarissen zijn die ook kennis hebben van de cryptowereld.Ngangatar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
RBS? Royal Bank of Scotland? En zijn notarissen al zover?
crypto gift cards zijn er al jaren. Heb in 2016 iemand 0,5 btc gegeven voor zijn trouwdagNgangatar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat de eerste toko die een goede giftset of overlijdens/overdracht set voor crypto weet te maken er aardig wat van kan verkopen. Er zijn veel mensen die dit graag goed zouden vastleggen op een begrijpelijke overdracht manier en het staat nog zo gruwelijk in de kinderschoenen.
Ik weet het niet hoor. Ik heb genoeg hardware gezien die na een jaar of 10 niets meer doet als je het aan zet. Lekkende condensators etc. Nu weet ik niet of dat ook het geval is bij smartphones maar ik zou er niet aan beginnen.Nopheros schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:45:
[...]
Ik heb een android smartphone ergens neergelegd met stroom adapter. Dit apparaat werkt over 20 jaar nog steeds en er kan niemand bij, want encryptie + ontgrendelcode.
Y'24
Zijn vrouw dacht destijds, wat is dit nu weer?anti elppa schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:00:
[...]
crypto gift cards zijn er al jaren. Heb in 2016 iemand 0,5 btc gegeven voor zijn trouwdag
"Ik heb je al zovaak gezegd, die Elppa is een vreemde snuiter. Altijd praten over muntjes, gilt op de meest rare momenten HODL tijdens speeches en kijkt continue op zijn telefoon."
Tegenwoordig ben je altijd welkom.
[ Voor 14% gewijzigd door Ngangatar op 07-08-2021 11:08 ]
Als niemand er bij kan, dan is het toch nutteloos als je dood bent? Dan leg ik die code liever bij een notaris neer eerlijk gezegd. Weet je ook zeker dat er niet stiekem op gekeken wordt. Bovendien komt het dan ook zeker boven water als je dood bent, want een notaris pluist uit of er nog documenten van je geregistreerd staan.Nopheros schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:45:
[...]
Hehe. Met JE standaard ontgrendcode bedoel ik natuurlijk jouw persoonlijke code. Zodat je over 10 jaar nog steeds de code weet. Als je een nieuwe random code bedenkt dan vergeet je die waarschijnlijk.
Ik heb een android smartphone ergens neergelegd met stroom adapter. Dit apparaat werkt over 20 jaar nog steeds en er kan niemand bij, want encryptie + ontgrendelcode. Android updates hebben er verder niets mee te maken, ook internet heeft een telefoon niet nodig om een stukje tekst/afbeeldingen te kunnen lezen? Ik heb zelf dan ook alle wifi instellingen verwijderd en er zit geen simkaart in.
Ik zou zo geen veiligere oplossing weten. Eventueel zou je de telefoon zelfs nog bij familie kunnen neerleggen met de info dat er "belangrijke gegevens" op staan. Niemand die weet dat er een seed op staat.
[ Voor 5% gewijzigd door MicroWhale op 07-08-2021 11:05 ]
hahaahaahNgangatar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Zijn vrouw dacht destijds, wat is dit nu weer?
"Ik heb je al zovaak gezegd, die Elppa is een vreemde snuiter. Altijd praten over muntjes, gilt op de meest rare momenten HODL tijdens speeches en kijkt continue op zijn telefoon."
Tegenwoordig ben je altijd welkom.
nou hij wist er al langer van, oa door mij. Maar hij heeft ze nog en hij heeft ook nog 4btc bijgekocht begin 2017. En ook die heeft hij nog. Wel echt uber hodler, volgens mij weet hij nog niet eens hoe hij het naar fiat om moet zetten

Als hij er nog maar bij kan dan.anti elppa schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
hahaahaah
nou hij wist er al langer van, oa door mij. Maar hij heeft ze nog en hij heeft ook nog 4btc bijgekocht begin 2017. En ook die heeft hij nog. Wel echt uber hodler, volgens mij weet hij nog niet eens hoe hij het naar fiat om moet zetten
jawel hoor, heeft een trezor en een cryptosteel. zolang hij die niet weg dondert zit het wel goed
Omzetten naar FIAT? Kan dat?anti elppa schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
hahaahaah
hahahahahah ik doe het niet iig
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!